6 iulie 2015

Adăugat în:

Presedintele trebuie sa trimita Legea pensiilor militare pentru reexaminare in Parlament


        Toata stima pentru membrii Comisiilor raportoare din cele 2 Camere, care au grabit procedurile de adoptare a Legii pensiilor militare si au tinut cont de multele propuneri venite din partea militarilor pensionari, adoptând amendamente prin care au infrânt dorinta initiatorilor de a aplica diferentiat, functie de momentul deschiderii drepturilor de pensie, prevederile noii legi.
      Din pacate, textul final are câteva necorelari, generate de amendamentele aprobate, denumite de specialisti erori de tehnica de legiferare, care creeaza greutati de aplicare sau dau posibilitatea institutiilor care trebuie sa emita Ordinul Comun, privind recalcularea si actualizare pensiilor in plata, sa introduca reglementari prin care sa restranga baza de calcul a recalcularii pensiilor in plata, daca nu s-a reusit  pastrarea in legea adoptata a prevederilor din Proiect care exludeau de la recalculare pensiile stabilite inainte de anul 2011, potrivit legislatiei anterioare L 263/2010. 
     Reexaminarea de catre Parlament ar trebui sa priveasca  punerea in acord a dispozitiilor  articolelor 28- 30, atât intre ele cât si cu amendamentele care s-au aprobat la articolele 60, 109 si 110.
            1In primul rând articolul 28 nu defineste ce inseamna baza de calcul pentru recalcularea pensiilor in plata, asa cum s-a aprobat prin amendamentele aduse de Comisii in articolele 109 si 110. 
Din contra, prin formularea „la alegerea persoanelor prevazute la art. 3 lit.a)-c)” , excluzând lit. d), sunt omisi pensionarii militari.
         Daca in art.28 alin (1) s-a introdus un alineat cu  baza de calcul a pensiei celor trecuti in rezerva fara drept de pensie (  articolele 19 si 26) si pentru invalizi din motive care nu au legatura cu serviciul - art. 38, nu art. 39, cum gresit a ramas in textul pentru promulgare, trebuie sa se introduca o dispozitie care sa defineasca baza de calcul in vederea recalcularii pensiilor in plata. Nu e suficiet sa se adauge in text si lit. d) din art. 3, ci trebuie sa se prevada ca acea baza de calcul se actualizeaza pâna la data intrarii in vigoare a legii, urmând ca actualizarea finala sa se faca potrivit art. 60.      
      Actualizarea pâna la data deschiderii dreptului de pensie, corecta pentru cei care urmeaza sa se pensioneze, este inadecvata pentru cei care si-au deschis drepturile in urma cu 15-20 de ani. Ce facem, le luam si actualizarile aduse pe Legea 164/2001, pâna in anul 2008?
         2. Eliminarea din text a art. 30, care a ramas fara obiect dupa amendarea articolului 29, amendament prin care procentele de pensie diferentiate in functie de conditiile de munca in care s-a obtinut vechimea au fost inlocuite de un procent unic, 80%.
        Daca nu se elimina articolul 30, ar trebui sa i se modifice continutul astfel incât el sa defineasca in ce conditii se poate acorda sporul de 15% la baza de calcul, asa cum a fost introdus de Camera Deputatilor in art. 28 alin. (1). E mai corect sa stabileasca legea cum se acorda acel spor... in loc sa decida niste ministri politici.

           3. Necorelari intre articolele 60, 109 si 110.
    - Termenul pentru emiterea Ordinului comun al institutiilor militare, prevazut in art. 60 alin.(4) sa fie de 2 luni si sa curga de la data publicarii legii in MO, nu de la intrarea legii in vigoare.
    - Termenul pentru exprimarea in scris a optiunii pentru cele 6 luni din ultimii 5 ani de activitate curge pentru pensiile stabilite in baza L 263/2010 de la data primei majorari a soldelor in activitate, evident in vederea actualizarii, art. 60 alin.(2), in timp ce art.110 alin (2) prevede ca aceste pensii trebuie recalculate in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a noii legi. Daca majorarea soldelor celor in activitate intârzie, cum ar putea fi calculate aceste pensii in termenul de un an, daca nu s-au depus cererile de exprimarea optiunii.
    - Reformularea art. 109 alin.( 2) astfel incât sa nu se inteleaga ca se aplica si celor pensionati pe Legea 263/2010 din cauza trimiterii la art.61 alin(1) lit. a), aplicabil tuturor pensionarilor in plata. S-ar putea intelege ca si pensiile acestei categorii de militari se actualizeaza tot in termenul de 24 luni de la la majorarea soldelor activilor.
       De altfel, este cinica si lipsita de omenie aceasta amânare a actualizarii pensiilor stabilite inainte de anul 2011. Ea se adreseaza  celor mai in vârsta militari pensionari. Peste doi ani, plus perioada nedefinita dintre 01 01 2016 si data majorarii soldelor, câteva mii dintre ei vor fi in lumea celor drepti.
      Asa cum la pensionarii stabiliti in baza Legii 263/2010 a fost prevazut un termen de recalculare a pensiei, asa ar trebui sa se prevada un termen rezonabil si pentru cei mai in vârsta pensionari.


Articolul ramâne deschis exprimarii si  altor opinii.
   
.

55 comments:

Eufrosina Nedelcu spunea...

nu credeti ca toat aceste neclaritati se pot avea in vedere la elaborarea normelor de aplicare , fiindca de aceea se fac norme , daca tot se baga batul prin gard nu o sa mai vedeti o lege a pensiilor militare si ramaneti cu asta de acum , se pot face corecturi si dupa aplicarea acestui proect chiar dupa aplicarea lui asa cum s-a facut la toate legile de pensionaredin 2000 si pana acum . macar sa o vedeti in monitorul oficila ,

Huhurez Rez spunea...

@Eufrosina
Este destul timp pâna la data intrarii in vigoare.
La 01 septembrie Comisiile Camerelor pot incepe reexaminarea.
Cum sa se aduca astfel de corecturi prin normre de aplicare? Haideti sa terminam cu pagubosul nostru stil de a spune: merge si asa!

TOTO IANY spunea...

CONSIDER LAUDABILA INIȚIATIVA.
PROPUN CA TERMENUL DE ELABORARE AL LEGISLATIEI COMPLEMENTARE (ORDINELE DE MINISTRII , HGR)
SA FIE 60 DE ZILE DE LA PUBLICARE ÎN M.O.

CEZAR spunea...

Eufrosina Nedelcu ...fusta lunga ....
Este singura solutie ...

Eufrosina Nedelcu spunea...

dle vezar santeti siggur ca va adresati inteligent unei persoane in acest fel, santeti neserios , acea persoana este titulara emailului dar este o alta persosana care scrie fiti civilizat , era o parere ,ce sariti ca ars , ca o sa vedeti ca deja se lucreaza pe articolele controversate , si nu este inca promulgata aveti bun simt

Sandu spunea...

Chiar daca nu e in legatura directa cu subiectul dezbatut in articol, este in legatura cu legea.
Rog pe huhurez sau pe oricine care a studiat atent legea sa ma lamureasca in ce conditii ma pot pensiona, dupa 1 ianuarie 2016, la limita de varsta sau anticipat, daca
-am 21 ani vechime in grupa 1, 5 ani studii superioare si 1 an armata
-am 47 de ani
-m-am saturat sa mai stau in sistem.
Multumesc

karadeniz spunea...

In administrația prezidențială și structurile conexe ale acesteia lucrează destui militari ori oameni politici care au cunoscut bine sistemul militar și care-i pot explica președintelui necesitatea reîntoarcerii acestei legi în parlament. Doar că acest lucru, cerut doar de câțiva dintre noi doar in mediu online, nu cred să aibă mare ecou. Ar trebui ca structurile asociative, care se laudă cu truda depusă în elaborarea acestei legi, să facă demersurile necesare. E posibil ca legea să fie promulgată și în această formă dar asta va crea multe probleme și animozități în viitor și în mod sigur după ceva timp va necesita diverse completări și adăugiri, la fel cum a fost și cu răposata lege 164. Din câte știu inclusiv doamna Elena Cobuz lucrează în administrația prezidențială și în mod cert cunoaște foarte bine toate etapele concepției și evoluției sarcinii acestei legi precum și scorul APGAR de la naștere. Rar s-a întâmplat ca în maternitatea legislativă să fie sarcini gemelare iar unul dintre embrioni, cel procreat de SCND, să rămână încă în placentă până la un viitor chiuretaj.

Huhurez Rez spunea...

@Sandu
Daca sunteti nascut in 1965, limita de vîrsta standard este 59 ani, potrivit Anexei de la sfârsitul textului. Vedeti exact si luna din anul 2029.
Daca prin grupa I intelegeti alte conditii, scadeti din vârsta standard sau din 2029 numarul de ani cu care se reduce varsta standard din Tabelul de la art.21 alin.(1) lit b). De acolo vedeti daca puteti sa va pensionati cu pensie pentru limita de vârsta redusa, nu anticipata, in urmatorii 2-3 ani.

Huhurez Rez spunea...

@Karadeniz
Din pacate, articolul este citit de sute de persoane, insa nu lasa niciun semn, daca sunt sau nu de acord cu ele... ori, mai mult, sa aduca noi elemente de reexaminare mai subtile, pe care eu nu le-am sesizat.
Daca specialistii care fac parte din aparatul tehnic al Presedintiei nu au interese contrare, desigur ca vor fi interesati sa sintetizeze astfel de opinii. Au de respectat un blazon si speram ca vor actiona in consecinta.
Pe mine ma sperie oameni ca juristul Comandor CA. Ne miram de ce proiectul a avut asemenea discriminari de reglementare! Avem raspunsul in comentariile delirante pe care le face cel care a fost intens consultat in procesul de elaborare.
Asa cum nu s-a putut actiona nici in Comisii prin conducerile asociatiilor, pentru ca si ele promovasera un proiect discriminatoriu, nici acum nu ne putem baza pe ele. Mai mult, la prima strigare, in Senat, lobystii lor reusisera sa introduca baza de calcul din ultima luna de activitate. Noroc ca au fost parlamentari care au putut fi accesati pe internet si li s-a explicat de ce este mai bine o medie din mai multi ani.
Cine cunoaste astfel de specialisti de la Cotroceni poate sa semnaleze erorile de tehnica de legiferare indicate aici, sau in alte materiale, astfel incât promulgarea sa nu devina o simpla formalitate.

Maharloka spunea...

Ce prevede legea pentru situatia unui militar in rezerva care a iesit la pensie cu reducerea varstei pentru ca nu i-au mai convenit privatiunile militare (nu are voie sa munceasca suplimentar pentru imbunatatirea vietii sale si a familiei sale dar statul ii da o solda de subzistenta si ceva in plus pentru a-si putea indeplini atributiunile si misiunile -scalv) si realizeaza in continuare venituri impozabile ,cotizeaza in continuare de fondul de pensii si la sanatate ? Ii limiteaza banii de medicamente si cosciuc tot la amarata aia de solda cu care l-a prostit aproape toata viata.Exista o postare cu un caz concret pe aici.Omul avea valoare si mediul care l-a adoptat il recompenseaza mai bine.De ce plateste la impozit si la sanatate de 2 ori dar statul nu-i mai da nici un ajutor la batranete?
Domnul Dusa spunea ca vrea sa faca o lege echitabila care sa acopere toate nedreptatile din ultimii 25 de ani dar scopul legii a fost deturnat de profitori care au avut slabe tangente cu adevarata armata militara-birocratii.

Eufrosina Nedelcu spunea...

dle h ca legea sa fie returnata la parlament , ea ar trebuii depusa , este sau nu depusa pentru promulgare? deoarece pe 2 iulie s-au intalnit cativa cu oprea, pricina etc, pentru a face nu stiu ce corecturi ,.atunci nu mai are ce returna presedintele .si poate fii stopata pana la toamna ase este sau cum

karadeniz spunea...

Conform - http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.lista?cam=2&std=Pp – proiectul de lege aprobat de parlament a fost trimis astăzi spre promulgare.

CEZAR spunea...

@Frosa....ai baut cerneala nasparlio ...!!

R-26500 spunea...

Daca NU s-ar fi adoptat aceasta noua LPM, ci s-ar fi abrogat efectiv toate legile care au abrogat L. 164 (L. 119, OUG 1/2011, L. 241/2013 si dispozitiile contrare din L. 263/2010), noi NU ne-am mai fi confruntat cu aceste capcane. Si am fi beneficiat si de actualizare dupa marirea soldelor preconizata a fi infaptuita in decembrie 2015.

Huhurez Rez spunea...

@R26
Nici chiar asa!
Pai... L 164/2001. chiar in faza finala in care a fost abrogata, nu permitea depasirea procentului de 100/5 din baza de calcul pentru pensia suplimentara.

R-26500 spunea...

@ Huhurez Rez miercuri, 8 iulie 2015, 15:22:00 EEST. Da-o in papucii nostri de pensie suplimentara, te legi de maruntisuri de cafea? Nici noua LPM, nici L. 164/2001 nu permite depasirea bazei de 100%. Insa cu noua LPM ramanem si fara actualizarea din 2008 si fara actualizarea preconizata in urma majorarii soldelor in decembrie a.c. Situatie in care pensia aia suplimentara este fix pix. Ce facem, ramanem tot cu actualele pensii contributive si ne repetam zilnic in oglinda ca ar fi militare pana incepem sa credem si noi minciuna?

CEZAR spunea...

Se vede clar cam ce dorinta a avut Infecto - Potecar ! Doar L-164..aia pe care se pricopsise el la 38 de ani ...
Noroc cu ..domnul Oprea ....care ..vegheaza ....!!!

peter spunea...

Buna ziua

Huhurez Rez spunea...

@R26
Chiar crezi ca este de neglijat 9% +20%.9, pensie suplimentara plus OMM?
Recalcularea este o problema in aceasta lege incâlcita, nu actualizarea. DE bine, de rau, actualizarea soldelor de grad si functie se va face, problema fiind intârzierea de 2-3 ani cu care e amânata, dupa intrarea in vigoare a legii.

R-26500 spunea...

@ Huhurez Rez miercuri, 8 iulie 2015, 23:28:00 EEST. Sa le punem in ordine.

1]. 9% pensie suplimentara? Poate pt. cine a iesit din sistem pana in 2001. Intrucat dupa acest an militarii NU mai contribuie la pensia suplimentara. In concecinta, acei 9% pot reprezenta o valoare maxima ce se acorda pt. pensia suplimentara, dar care poate avea la fel de bine si orice valoarea inferioara, chiar si valoarea zero pt. militarii intrati in sistem incepand cu anul 2001.

2]. OMM? Dar acesta s-a acordat si pe L. 164.

3]. NU este nimic incalcit legat de RECALCULARE. Art. 109 este clar: ni se RECALCULEAZA pensiile. Dar fara a ne fi si ACTUALIZATE in functie de coeficientii soldelor valabili la data intrarii in vigoare a legii. Ni se aplica intreg algoritmul legii (80% baza de calcul etc., etc.), rezultatul final o mare ŢEAPĂ! Intrucat RECALCULAREA fara ACTUALIZARE ne ia in calcul coeficientii de solda valabili la data cand ni s-a deschis prima data dreptul la pensie, fara nici o ACTUALIZARE ulterioara. Simularile demonstreaza foarte clar rezultatul: o pensie cu cuantum inferioar atat fata de cea stabilita pe L. 164, cat si fata de cea contributiva in baza L. 119. Mai departe ramanand cu acelasi cuantum ca in prezent urmare a Art. 111.

4]. Urmare a smecheriei ca pensiile sunt RECALCULATE fara a fi si ACTUALIZATE in functie de soldele militarilor existente la data intrarii in vigoare a LPM, pensiile militarilor pensionati pana in 2008 (anul in care a avut loc ultima majorare a soldelor) rezultate sunt in paguba cu cca. 30% numai datorita neaplicarii ACTUALIZARII din 2008. Parte din acea paguba de 30% este atenuata de baza de calcul marita la 80%, insa doar o parte este atenuata, paguba tot exista. Nici OMM nu atenueaza acea paguba, intrucat acesta se aplica oricum si pe L. 164.

5]. ACTUALIZAREA se VA face? Amanare cu 2-3 ani? Probabil asa speri TU! Intrucat daca R. Plumb isi tine cuvantul si NU are motive sa nu si-l tina, prima majorare a soldelor va fi efectuata in decembrie 2015 [http://www.romaniatv.net/noua-lege-a-salarizarii-care-va-fi-salariul-minim-si-salariul-maxim-in-sistemul-bugetar_231085.html]. Situatie in care noi am "furat-o" total cu orice ACTUALIZARE, intrucat aceasta NU poate fi operata decat in cazul unei majorari a soldelor survenite dupa data intrarii in vigoare a LPM, deci dupa 01.01.2016. Fiind evident ca daca se majoreaza soldele in decembrie 2015, o noua majorare a acestora dupa 01.01.2016 astfel incat sa prindem si noi vreo ACTUALIZARE in aceasta viata este EXCLUSA!

In concluzie, noi ramanem ca si pana acum. Cu pensii contributive "rebotezate" ca ar fi militare si indexate pe viitor la fel ca si cele contributive ca la toti "oamenii muncii". ACTUALIZAREA este cea mai importanta caracteristica a unei pensii militare, nu indexarea. De indexare oricum beneficiam si la pensiile contributive. Cat timp NU ni se ACTUALIZEAZA pensiile functie de soldele militarilor in activitate, noi NU beneficiem realmente de pensii militare. Aceasta este realitatea!

karadeniz spunea...

Legea 192/2015 pentru completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
Articol unic
După articolul 169 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.852 din 20 decembrie 2010, cu modificările si completările ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 169^1, cu următorul cuprins:
"Art. 169^1
(1) Pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi de pensie au fost stabilite potrivit legislației anterioare datei de 1 ianuarie 2011, care au desfășurat activități in locuri de munca încadrate in grupa I si/sau grupa a II-a de munca potrivit legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001, respectiv activități in locuri de munca încadrate in condiții deosebite si/sau condiții speciale, potrivit legii, beneficiază de o creștere a punctajelor anuale realizate in aceste perioade, după cum urmează:
a) cu 50% pentru perioadele in care au desfășurat activități in locuri de munca încadrate in grupa I de munca sau in locuri de munca încadrate in condiții speciale;
b) cu 25% pentru perioadele in care au desfășurat activități in locuri de munca încadrate in grupa a II-a de munca sau in locuri de munca încadrate in condiții deosebite.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica pensionarilor ale căror drepturi de pensie s-au deschis anterior datei de 1 ianuarie 2011 si care, conform prevederilor legale in vigoare, nu au beneficiat de majorarea punctajelor anuale conform Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 100/2008 pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, aprobata prin Legea nr. 154/2009, Legii nr. 218/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, art. 78^2 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, de prevederile art. 169 din prezenta lege, precum si de majorarea punctajului pentru perioadele realizate in condiții speciale după data de 1 aprilie 2001.
(3) In cazul persoanelor prevăzute la alin. (2), la numărul total de puncte realizate de acestea pana la data prezentei recalculări se adaugă numărul de puncte corespunzător majorării rezultate in urma aplicării prevederilor alin. (1), la determinarea punctajului mediu anual utilizându-se stagiile complete de cotizare prevăzute de lege, corespunzătoare fiecărei situații.
(4) In situația in care, in urma aplicării prevederilor alin. (1) – (3), rezulta un punctaj mediu anual mai mic, se menține punctajul mediu anual si cuantumul aferent aflat in plata sau cuvenit la data recalculării.
(5) Recalcularea prevăzută la alin. (1) – (4) se efectuează in termen de 24 luni, calculat de la data de 1 ianuarie 2016.
(6) Drepturile de pensie recalculate potrivit alin.(1) - (5) se cuvin si se plătesc incepând cu data de 1 ianuarie 2016.”
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 504 din 8 iulie 2015

Eufrosina Nedelcu spunea...

deci dle huhurez , se carpeste .asa o sa carpeasca si legea pensiilor militare dupa ce se va pune in aplicare , ce parerea aveti ? deci

Huhurez Rez spunea...

@R26
Ca formator de opinie este grav ca ai uitat ca, potrivit noii legi, de pensie suplimentara beneficiaza si cei care au platit contributie individuala la bugetul de stat de 5% pâna la 31 12 2010.
De aceia am cerut retrimiterea legii spre reexaminare pentru ca recalcularea pensiilor in plata nu este nici definita si nici nu are un termen de aplicare.
Actualizarea este corect definita dar este amânata pentru cei mai in vârsta.

Chiar daca noua lege a salarizarii se aplica inainte de 01 01 2016, important este ca ea se aplica gradual si este imposibil sa nu fie o transe de majorare in cursul anului 2016, astfel incât sa inceapa sa curga termenul pentru actualizarea soldelor de functie si grad.

Eufrosina Nedelcu spunea...

dle H promulgarea in 20 de zile calendaristice , retrimiterea in parlament in 10 zile calendaristice sau cum?multumim

R-26500 spunea...

@ Huhurez Rez. joi, 9 iulie 2015, 13:37:00 EEST. Formator de opinie sau nu, grav sau nu, mai bine probam. Luam orice decizie de revizuire. Pe ultima fila sunt trecuti toti anii pt. care militarii au fost obligati prin lege sa plateasca contributie la fondul suplimentar. Si acolo scrie negru pe alb astfel

- intre anii '67-78: 2%;
- intre anii '78-86: 4%;
- intre anii '86-98: 3%;
- intre anii '99-2001: 5%.

DUPA DATA DE 31.03.2001, NU MAI EXISTA CONTRIBUTIE LA FONDUL SUPLIMENTAR DE PENSII. REPET: PLATA CONTRIBUTIEI LA FONDUL SUPLIMENTAR A INCETAT LA DATA DE 31.03.2001. Si atunci, cum sa beneficiezi de pensie suplimentara si pt. perioada de dupa 2001, daca NU am mai platit contributii la fondul suplimentar?


In concluzie, am avut dreptate! Orice an in sistem dupa data de 01.03.2001, are valoarea ZERO la contributia la fondul de pensii! Cf. Art. 108 din LPM, 9% este un maxim ce se adauga pensiei militare in functie de contributia la fondul suplimentar, iar acest maxim nu poate fi obtinut decat dupa 25 ani de contributie la acest fond. Conditie care nu poate fi indeplinita decat daca cei 25 ani in sistem au fost efectuati in perioada 1967-2001.

De exemplu:
- un militar care activat in sistem fix 25 ani intre anii 1976-2001, are 25 ani contributie suplimentara (plus 9%);
- un al 2-lea militar care activat in sistem tot 25 ani, dar intre anii 1985-2010, nu mai are 25 ani de contributie suplimentara, ci doar 16 ani, respectiv cei din perioada 1985-2001(plus 6%);
- in sfarsit, militarul intrat in sistem dupa 01.03.2001, poate sa lucreaza si 90 de ani, are contributie la fondul suplimentar zero, majorare pensie 0%.


Corneliu spunea...

Toata admiratia pentru Dl. Huhurez si toti ceilalti care luptati eroic pentru ca Legea pensiilor militare sa treaca dreapta, egala pentru toti si care sa ne avantajeze! M-a dezamagit profund un comentariu de pe un alt site in care Col. Dogaru vrea dreptate pentru o anumita categorie de pensionari militari, dezvaluind astfel interese personale si de grup obscure, ceea ce denota ca domnia sa se subordoneaza si lucreaza politic intr-un stil inacceptabil pentru marea majoritate a pensionarilor! Daca nu era aceasta pagina habar nu aveam de ce se intampla, mai ales ca sunt izolat intr-un orasel de provincie si nu am pe nimeni sa ma lamureasca corect. Va multumesc tuturor pentru tot ce faceti si sper ca actionand impreuna si in consens sa putem convinge clasa politica, cei responsabili si presedintia sa actioneze favorabil pentru ca dupa intai ianuarie sa se faca recorelarea si apoi recalcularea tuturor
pensiilor. Doamne, ajuta si toate cele bune tuturor!

Petrescu spunea...

Această LPM este un fel de năzdrăvănie.
Modificarea soldelor de grad şi de funcţie pare că va fi doar "motivul" pentru actualizarea pensiilor în plată, cuantumurile fiind necesar a se stabili prin Regulamentul de aplicare. Asta pentru ca, în prezent, nu se poate arăta care este solda de grad şi care este solda de funcţie la o bază de calcul ce este o medie pe 6 luni a unor venituri destul de schimbătoare.

Don Corleone spunea...

Ca sa vedeti si voi ce fac "unii"

@olescu
de ce stergi ce am scris acum mai putin de 10 minute?
este o informatie pt toti cei de buna credinta.O pot duce si pe alte bloguri
informatia este urmatoarea:
Legea salarizarii va intra in vigoare de la 01.01.2016.Informatie verificata!

De ce ai sters daca am spus un adevar?Ce ai de ascuns? Ce interese servesti?
Don Corleone

CEZAR spunea...

E prosti ..nene Corleoane ....

Huhurez Rez spunea...

R26
De ce amesteci aci Legea 263/2010?
Mai citeste o data articolul 108 si vezi ca nu ai dreptate.
Primesc pensie suplimentara toti cei care au platit contributie pt pensie suplimentara/indemnizatii individuale la bugetul de stat.
Procentele se adauga la pensia calculata potrivit procentului stabilit de articolul 29. Articolul 29 nu poate depasi 100% din baza de calcul, dar procentul de pensie suplimentara se poate aduaga la cel de 100%.

Huhurez Rez spunea...

@Eufrosina
In urmatoarele 20 de zile Johannis poate promulga legea sau o poate trimite Parlamentului pentru reexaminare pentru sesiunea din toamna.

Huhurez Rez spunea...

Johannis a trimis spre reexaminare Legea pensiilor speciale pentru parlamentari. Este un inceput al meciului dintre Cotroceni si Parlament? In mod sigur, va intra in meci, in repriza a doua, si Legea pensiilor militare.

Huhurez Rez spunea...

@R26
Pentru a nu pierde coerenta si exactitatea informatiilor de pe acest blog, nu-ti public comentariul in care continui sa sutii o prostie. Dezinformeaza-i pe cititorii blogului tau.
Nu stiu din ce motive, dar noua lege asimileaza, in art. 108, contributia individuala, platita de militari la bugetul de stat, in perioada 01 04 2001-31 12 2010, cu contributia pentru pensia suplimentara.
Daca textul art. 108 ramâne la fel si dupa examinare, perioada amintita mai sus conteaza ca vechime pentru pensia suplimentara.

R-26500 spunea...

@ Huhurez Rez. Publica ce vrei. Eu m-am pensionat dupa 2001. La anii de dupa 2001, contributia la fondul suplimentar inscrisa in decizia de pensie, este zero. Dovada mai buna ca ceea ce am sustinut este perfect real, nici nu exista!

Huhurez Rez spunea...

Ai platit contributie de 5% la bugetul de stat.

Eufrosina Nedelcu spunea...

da asa ziceam ca o promulga in 20 de zile sau in urmatoarele 19poate sa o returneze ...dar asa cum vad nu prea cred ca o va returna daca cineva ii va sopti ca e mai bine sa nu se faca dreptate si pentru cei deja la pensie de multa vremds ,vor zice ca legea este pentru viitor si ca astia deja pensionati au si asa pensii mari ... sa vedem // ca dupa cum merg treburile in tara asta slabe sperante pentru dreptate , asteptam poate in zadar

Eufrosina Nedelcu spunea...

dle H spuneti ca va retrimite in parlament legea la reexaminare? sa va spun ceva , eu nu cred ,fiindca atunci oprea chiar nu va mai sprijini nimic ce vaveni dinspre presedinte , eu cred ca o promulga , se cunoec deficientele legii si am auzit ca se lucreaza l o corectare , nu stiu cum dar asa se aude ....sa vedem pana in 1o zile ar trebuii sa o returneze altfel ramane asa ,,

Huhurez Rez spunea...

@ Eufrosina
Nu te ingrijora!
Nu a spus Oprea ca este interes national si aproba tot ce vine ca propunere/decizie de la presedinte?
Daca se lucreaza la ceva in acest moment, in legatura cu Legea pensiilor militare, nu poate sa fie decât Motivarea trimiterii legii, spre reexaminare,la Parlament. Promulgarea nu se motiveaza.
Nu te gândesti ca si in aparatul de specialitate pe probleme de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, care lucreaza la Cotroceni, sunt rezervisti ale caror pensii sunt intârziate la recalculare/actualizare din cauza necorelarilor care au aparut in text dupa amendamentele aprobate in cele 2 Camere?

Eufrosina Nedelcu spunea...

da doamne sa aveti dreptate , asa sa fie, dar atunci sa vedem sa fie asa cum spuneti

Maxim One spunea...

Legea e buna cum e acum si trebuie promulgata

Huhurez Rez spunea...

@One
D-tale iti convine pentru ca legea in forma pentru promulgare este destul de clara pentru cei care urmeaza sa se pensioneze.
Nu acelasi lucru il pot spune pensionarii in plata.

Maxim One spunea...

Va jucati cu focul.Daca retrmite legea in sparlament acolo va putrezii .Mai bine sa intre in vigoare si imbunatatita ulterior (oug) unde e cazul.Dar egoismul unora nu are limite Culmea cei pensionati inante de 2011 care au oricum pensii mai mari decat ceilalti(acum li se maresc tot lor grupele ceea ce foarte bine dar sa o lase mai usor cu egoismul feroce si lacomia ca sufera multi)

Eufrosina Nedelcu spunea...

zarurile sant aruncate, iohanis se va razbuna si adio lege pensii miitare, asa ca nici cei ce vor avea dreptul sa iasa la pensie anul viitor nuvor mai putea si asa ca daca asa vor cei cu pensii marite pe legea 263 asa sa fie in rest e prea tarziu , am auzit ca sant trimise la presedinte fel de fel de strambe asa ca ......adio

Maxim One spunea...

Asta se vreaa de cei pensionati inainte de 2011 Daca nu sunt ei multumiti (desi au pensi mult mai mari ca amarastenii pensionati ulterior pe legea lui Boc ) restul sa crape. Asta e onoarea militara la cei din genul cu blogul '''elita''Lacomie feroce ascunsa sub cuvinte mari ca dreptate ,echitate(unde e cand doar ei au luat compensatorii) etc Gretos..

Huhurez Rez spunea...

Trimiterea legii spre reexaminare are in vedere doar elemente de tehnica de legiferare, nu considerente de oportunitate ca in legea pensiilor pentru parlamentari.

Maxim One spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhurez Rez spunea...

@One
Nu este frumos sa vorbesti in halul acesta despre cei pensionati inainte de 2011!
Daca stam si analizam ei sunt cei care au miscat lucrurile in asa fel incât sa determine autoritatile sa elaboreze o noua lege. Activii au stat cuminti si umili, ca sa nu-si piarda functiile.
Este corect ca tocmai ei sa fie discriminati de noua lege, daca nu se aduc corecturile necesare?
D-ta nu intelegi ce inseamna retrimitere in Parlament. Nu inseamna respingerea legii.

Maxim One spunea...

Facem un pariu ?Daca legea e retrimisa in sparlament acolo ramane uitata pana cel putin in 2018 ..Cat priveste'' miscatul lucrurilor'' ma indoiesc ca cei pensionati inainte de 2011 sunt bagati in seama de cineva Mai ales ca ei au pensii mai mari ca ceilalt militari i iar demersul lor ar fi dubios cat timp cei care sufera sunt cei iesiti pe legea criminala a lluii Boc.

Maxim One spunea...

Ba exact asta inseamna ..Adica uitarea legii prin sertarele sparlamentului ..

Qwe spunea...

Daca fac in 2016 45 de ani si indeplinesc criteriile privind vechimea de munca pot sa ies sau nu la pensie?

Huhurez Rez spunea...

Qwe
Vezi, mai intâi, in Anexa, la ce vârsta trebuie sa te pensionezi,în functie de anul nasterii, si din ea scazi numarul de ani din tabelele de la art. 21. Aceasta ar fi pensie pentru limita de vârsta.
Daca iei un apt limitat sau inapt poti sa te pensionezi si anticipat.

emillian123 spunea...

Din 01. 04. 2001 C.P.S.=contrib. pt. pensia suplimentara a devenit C.I.S.=contributia indiuviduala la bugetul de stat,pt. acoperirea prestatiilor din art. 4/lg.164/2001...! (adica banii se retineau din solda bruta,cel putin pana in 2004....!)

Popescu Corina spunea...

Daca o retrimite si pe asta in Parlament se mai promulga la Pastele cailor. S-o lase asa cum e si sa-i dea drumul ca nu mai pupam pensii militare in veci. Si asta e numai inceputul......ce urmeaza va fi vai de noi.....

CEZAR spunea...

Obligatoriu trebuie trimisa pentru a fi REPARATA !!!

Huhurez Rez spunea...

@Corina
Intotdeauna ai fost atât de putin pretentioasa? Ai lasat lucrurile neterminate, spunând ca merge si asa?
Nu uita ca avem un presedinte care a câstigat sub sloganul „România lucrului bine facut”