Un produs Blogger.

miercuri, septembrie 07, 2016

Se misca atenuarea art. 40 in CD

111 comments

Vlad Tepes, la Sighisoara
Epopeea ciuntirii cuantumului pensiilor militare prin art. 40 al OUG nr.57/2015 se apropie de final.
Se spune ca in comisiile raportoare s-a stablit un calendar pentru dezbaterea proiectului de lege pentru adoptarea OUG 57/2015, cu debut pe 20 septembrie, pentru ca legea sa fie publicata in MO in jurul datei de 01 noiembrie.
In articolul 40 vor mai ramâne doar dispozitiile care inlatura inadvertentele de tehnica legislativa ramase in textul adoptat al Legii 223/2015. 
Se vor inlatura toate dispozitiile din art. 40 al ordonantei care introduceau discriminari pentru militarii  cu vechimi cumulate mari, rezultate din sporul pentru conditiile de munca si din stagiile prestate dupa iesirea la pensie. 
Se incearca punerea in concordanta a art. 28,  referitor la baza de calcul a pensiei,   cu art. 31, referitor la baza de calcul a contributiei individuale la bugetul de stat, platita de militari din solda bruta lunara. Legea se aplica in viitor si s-a remarcat ca nu se poate calcula contributia pe solda lunara bruta a activilor si procentul de pensie pe o solda diminuata, asa cum a statuat  ordonanta 57/2015. E greu de realizat aceasta modificare. Ea ar implica o noua sarabanda de cereri pentru exprimarea optiunii pentru cele 6 luni din ultimii cinci ani.
Vor fi pastrate si unele modificari din textul adoptat de Senat.

111 comentarii:

Laleaua neagră spunea...

Fiti putin mai expliciti ca nu suntem toti juristi...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhurez, succint si pe scurt, ati putea exemlifica niste bunaciuni semnificative pentru publicul larg? Prioritar cred ca ar fi ramanerea in picioare a calcului de 80%, neplafonarea pe 100% a celor cu vechime si ce-o mai fi pe acolo...Va multumesc si in numele Eufrosinei!

Adi 4 you spunea...

Cum credeti ca ma simt cand dupa 31,6 ani de munca (fara scoala) si cu un total cumulat de 49,7 luni primesc o pensie taiata, hacuita de niste tehnocrati ajutati de cei din ministere -functii trecatoare pentru toti- fara calculul tuturor sumelor care mi se cuvin? Oare cati mai sunt in situatia mea? CEL MAI CORECT AR FI CA IN ORICE LEGE TRECUTA DE PARLAMENT SI APROBATA DE PRESEDINTE SA FIE STIPULAT CA RESPECTIVA LEGE NU VA PUTEA FI MODIFICATA PRIN ORDONANTA DE URGENTA !!!

Cozma Mihai spunea...

Cunoaste cineva programul C.D.cu privire la O. G.referitor la pensiile militare ? Cana se va discuta in plenul Camerei ?

Unknown spunea...

In cazul in care informatia e reala putem spune ca se intra in normalitate. Putini inteleg ca acele procente se aplica bazei de calcul care este mult mai mica decat veniturile realizate. Am citit ca multi inteleg (inclusiv cei cu drept de decizie) ca ar urma ca pensia sa fie mai mare decat veniturile realizate. Total fals.

sorin spunea...

Vor fi cumva modificări si in ce privește pensia parțial anticipata,domnule H -multumim pentru informații... unde sunt cârcotașii de până acum???

Anonim spunea...

citind acest articol constat ca T2 a avut dreptate cu doua articole mai in urma.Asta spunea si el si uite ca se confirma prin ce spune adminul......bine! spunea mai pe scurt despre 01.11....dar in esenta acelasi lucru.Deci T2 stie!!adica stia mai demult.

Anonim spunea...

Si ce simplu ar fi fost ca guvernoiul sa retraga/anuleze art 40!!.Si gata!!......sau de ce nu toata "ordonanta p**ii.

Anonim spunea...

Da nooo ca ei sunt "bruxelezi olteni".Se scarpina cu mana stanga la urechea dreapta,sau "vitza-vercea"

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Sorin
Ordonanta n-a modificat special vreo dispozitie care sa se refere numai la pensia anticipata partiala.
Special a modificat numai modul de calcul al pensiilor care au trecut in rezerva fara drept de pensie.
Asa ca raman in vigoare dispozitiile art. 18.
@serban
Trebuie sa ramâna modificarile de tehnica de legiferare din ordonanta, cele pentru care legea ar fi trebuit intoarsa in Parlament daca, la Cotroceni, specialistii pe aparare, ordine si siguranta erau mai insistenti.
Nu ar mai fi fost motiv de linguseala pe langa tehnocrati din partea finantistilor din ministere si a celor de la Casele Sectoriale.

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

Nu sperati degeaba OUG 57 nu va fi modificata .Imi pare rau ca va dau vesti proaste dar am surse absolut sigure din guvern.O sa vedeti cine are dreptate.

Unknown spunea...

@ Doru Serban Pai si tehnokktzii ar fi trebuit sa guverneze dupa programul guv. Ponta , nu ????. Pai si-atunci care-ar fi fost chichirezu' sa-l tranteasca pe Ponta ????. Uite-te ce COD Fiscal au limbricii pe tzeava - si modificat prin ce ? , ordonantza de urgentza !!!. Babuinii sunt hotaratzi -si stiu- ca vor sta la butoane mult si bine ca doar malaku' plavan n-o sa ramana fara ,, guvernul mau'' dupa alegeri !!!.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

As sugera, si sa nu fiu blamat pentru idee, dar sa nu discutam aceste probleme cu civilii, sau care ne stim nevetele bune de clanta prin vecini, sau la poarta, sa le dea detalii publicului gura casca civil doritor de oprobii si contre impotriva catanelor ca, oricum, daca va fi spre bine ar fi mai indicat sa le fie o surpriza la primirea pensiei, decat aceste guri de foc civile sa creeze un afront public ca am avea cine stie ce avantaje noi, caci ei directioneaza asa ceva pe ideea ca iar primim foloase extraterestre in plus, si nu niste actiuni reparatorii la o distrugere!

Clevetelile sunt daunatoare in orice domeniu, cu atat mai mult pe subiectul de pensii! La mine in casa, doamna mea stie doar atat ca pensia mea va fi doar trecuta legal printr-o noua recalculare la sfantul asteapta si atat! Ce, cum, de ce, pentru ce, cu ce coeficienti sau avantaje si dezavantaje ori noutati si alte chestii e doar treaba mea, cat si ce discut aici, si niciodata nu stie ce butonez, fiind doar interesul meu personal care ma priveste.

Vecinii habar n-au despre trecutul meu si cine sunt, in afara de faptul ca scriu la un ziar, nu stiu veniturile mele, nu discut cu ei problemele mele, nu aduc vorba despre nimic care sa le alimenteze imaginatia avida de a duce vorba denaturata si din care sa iasa numai dicutii, ilaritati su dusmanii!

Aici am scapat vorba ca o duc foarte greu cu veniturile noastre mici si am fost luat in deradere de catre cei care nu stiu ce sunt alea greutati si suferinte, crezand eu ca prostul ca macar camarazii ma pot intelege prin trec, nu ca sa fiu compatimit, asa ca o refulare sa ma mai usurez pe suflet, nestiind ca de fapt intre timp ne-am schimbat cu totii in niste rafuitori si razatori de necazurile altora, asa ca m-am lecuit, cu atat mai mult fata de civili!

sorin spunea...

Mulțumesc,stimate domn...multă sănătate vă doresc

tehnocrat spunea...

Aceasta pasarica numita Huhurez are mari probleme inceea ce priveste starea de drept, este interesata ca cat mai multi oameni sa-i accesesze sit-ul. Pt acest lucru primeste o suma de bani. Eu unul m-am lamurit in ceea ce priveste plusul. Alocarea din ceea ce priveste activitatile comerciale si camaraderia. Huhurezul exploateaza nemultumirile, pe delin justificate a camaraziilor lui.
In scopuri pur comerciale, nimic mau mult. Are si unele lacune privind codul civil, etc.
Bani sa iasa, scopul scuza mijloacele.
Sunt interesat, daca a platit impozitele legale la stat.
Dl Huhurez le-ati platit ?
Va rog sa ne informati pe acest sit-eu
cat at platit la stat pt publicitatea promovata ?






Huhu Rezea spunea...

@tehnocrat
Pe tine te intereseaza sa informezi camarazii sau publicitatea?
Nu cred ca ai dat vreun clik pe publicitatea promovata de google pe aceast site.
Ce josnici sunt unii clujeni bocisti!

tigri2 spunea...

@huhu, cand ti-am spus ca acest tehno(nobody) este un prostanac ce se crede "telectual" nu m-ai crezut.

sorin spunea...

Domnu HuHu...mai am o rugăminte,daca se poate...in cazul modificării art.respectiv,acest lucru se va aplica din acea data înainte?...si cei care se vor pensiona pana la intrarea in vigoare a modificării respective,sa zicem in luna octombrie iar calculul pensiei va fi mai avantajos după aceasta modificare,se poate face cerere de recalculare a pensiei?-încă odată mii de multumiri

tigri2 spunea...

@Vasile Ion este un fost 'meletzian" expirat care s-a ocupat cu intocmirea dosarelor impotriva colegilor de munca, ii pandea pe la closete si apoi se ducea si turna de zor. Huhu, te rog nu-i publica ineptiile, acuma se ocupa cu "manejul" la javra lui Boc, mai bine i-am da o tiriplie ca sa nu mai manance cu lingura.

Huhu Rezea spunea...

@sorin
Daca te pensionezi inainte de intrarea in vigoare a legii de adoptare a OUG 57/2015, pensia anticipata partiala ti se calculeaza pornind din 65% +-, functie de vechimea cumulata peste sau sub 25 ani, conform ordonantei.
Daca prin legea de adoptare a Ordonantei procentul este ridicat la 80%, incepand cu luna in care a intrat in vigoare legea, pensia se recalculeaza din oficiu potrivit noilor reglementari, fara sa mai faci cerere.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Buna intrebarea lui Sorin si la fel de bun raspunsul D.lui Huhurez sa ma edific si eu!

Anonim spunea...

@huhu
va rog sa trimiteti dvs link-ul lui olescu,pt ca eu nu am acces.Securistii erau mici copii pe langa el......"marele democrat" sau "monarhist" sau anarhist ??Cred ca nici el nu mai stie,dar poate isi revine:):) dupa ce citeste articolul.Si e realitatea cruda!

http://www.justitiarul.ro/9408-2/

Anonim spunea...

si articolul e nou noutz si documentat.
ati auzit voi 0,0000000001 monarhisti "cei doi"?? cititi!!

Cornel spunea...

Nu pot fi creiate discriminări. Prevederile modificate se vor aplica tuturor.

Unknown spunea...

Foarte adevarat sunt foarte multi. Eu am cumulat 52,3 ani de cascheta si am primit decizia cu o pensie mai mica sau egala ca a unor colegi cu 25 sau mai putini ani de cascheta. Ce se poate face. Multumesc !

Anonim spunea...

@ tehnocrat
ca fapt divers si doar atat:
nu ma intereseaza ca il cheama "huhurez" cu atat mai putin ce face din reclame si cum le face.Ma intereseaza informatiile distribuite,sa fie clare la obiect corecte si obiective,nici macar faptul ca huhu e pesedidist nu ma intereseaza.Ma doare "la basca" de apartenenta politica pt ca stiu sa discern intre informatie si propaganda
Dar pe tine ce te f**e grija de unde isi ia banii huhu??.Fa si tu ca el . Poti??
e nasol sa te vezi neputincios si sa devii invidios.....e semn de mare slabiciune morala!Doar cei slabi "clantane" ca de ce ala are si eu n-am.......Pai de aia ca "stai pe coada",si nu te gandi cum si ce face huhu.TU ce faci?? asta conteaza!!
PS si daca nu-ti convine site-ul il poti parasi definitiv.Care-i problema?? asa am facut eu cu olescu NO PROBLEM!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ministresa Doi Lei, un popou rotofei cu sufletul negru, propusese un Cod Fiscal cu peste 171 de modificari la cel de baza deja aprobat unanim si care, printre altele, impovara cu taxe si impozite grele veniturile romanilor! Speriata de propria-i prostie, dar cred ca ii termina definitiv pe PDL PNL in aceasta campanie electorala, se pare ca si-a retras idioteniile asemanatoare firii ei! Nu-i nici o problema, caci daca haita penelisto-pedelista vine la putere o tapeteaza in regim de urgenta cu OUG!

Huhu Rezea spunea...

@Aurel Lepadatu
Pentru toti cei nemultumiti de deciziile de pensie militara emise in acest an si nu v-a fost valorificata intreaga vechime cumulata aveti pe acest blog un set de 3 articole, deocamdata, in care gasiti si un model orientativ de Contestatie.
Nu pierdeti termenul de contestatie mentionat pe decizie, gandind ca poate ordonanta va fi modificata prin legea de adoptare.
Scopul contestatiei este de a ajunge in fata Tribunalului unde puteti ridica exceptii de neconstitutionalitate pentru discriminare.
Setul de articole il puteti citi accesând linkul

http://www.huhurez.com/search/label/Contestatii%20OUG%2057

Huhu Rezea spunea...

@serban
Nu e cazul sa-i scriu comentariul tau lui Olescu. Intra el aici si ti-l citeste.

Nicolae spunea...

Nicolae Am rugamintea sa-mi spuneti care este termenul de a primi raspuns la contestatie

Unknown spunea...

Olescule care cenzurezi la greu ti-au mai cazut graunțele ciugulite din poooooala lui Soros. Ti-au cazut la suflet si ai devenit hain,monarhist lacom,antiuman adica adevaratul bolsevic securist care te-ai infratit acum cu fosilele trecutului gen umeras.Ti-a cazut cu tronc si la creier si din mic birocrat militar l-ai facut pe Mares robot neopolitruc monarhist. Pentru trezirea neuronului modificat genetic ce-l posezi afla ca-n *89: 1000mc gaz era 30$, acum 400 $,aurul 3-4$/g,acum 30-35$,petrol 13-14$/baril sarise la peste 200$,noroc ca s-au dumirit la ce criza declansasera stapanii tai . Englezul avea 50-70 lire salariul in *60,cat are acum?!?. PIB ro in *88 era peste 68miliarde $ ar trebui doar din devalorizare sa fie cel putin 680miliarde$?! Si afla ca soldatii,maistrii si subofiterii ( nu ofiterii)au participat cel mai mult la PIB pana in 90.

CEZAR spunea...

Cine stie ..a spart MaKiss..sampania ..??
Frosa ..draga ..a iesit ceva sau minte ca porkul ..??
Eu cred ca minte ....!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cu ocazia Sf. Maria urez tuturor purtatorilor acestui nume, cat si derivat, si care astazi isi sarbatoresc onomastica, sa fie sanatosi, fericiti si prosperi intr-o viata foarte luuuuuuunga alaturi de cei dragi! Doamne, ajuta!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Tehnocrat, te-ai folosit de acest blog mult timp si, ca si noi, ai putut nu o data sa te edifici asupra unor necunoscute legislative pe care onor @ Huhurez ni le-a descalcit si etalat aici cu generoziate. Nu sunt moralist si nici nu ma ocup cu ordinea pe aici, dar as crede ca macar putin respect merita domnia sa pentru toate eforturile depuse sa ne ajute sa descoperim multe necunoscute, sa ne ajutam reciproc si foarte bine coordonati sub indrumarea dumnealui! Daca tu atat ai inteles si crezi ca in loc de recunostinte trebuie sa arunci cu reprosuri si ocari, e treaba ta si te priveste, insa eu nu sunt de acord cu aceasta atitudine ostila si nejustificata, si chiar regret ca ai abdicat de la spiritul de respect si camaraderie! Te-as ruga sa revii la sentimente mai bune abandonand tocmai resentimentele lipsite de sens si bun simt!

Unknown spunea...

Va multumesc! Am sa incep sa o concep. Sanatate si succes.

Huhu Rezea spunea...

@nicolae
Art. 98
4) Termenul de soluţionare a contestaţiei este de 45 de zile de la data înregistrării acesteia.
(5) În situaţia în care contestaţia nu este soluţionată de comisiile de contestaţii în termenul de 45 de zile, deciziile de pensie pot fi atacate la instanţa în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul ori sediul reclamantul.
********
Dovada sesizarii Comisiei se face in situatia alin (5) cu confirmarea de primire prin posta. Sper ca nu trimiteti scrisori simple.

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
iceparu spunea...

Eu zic sa nu va aprindeti pana nu va vedeti sacii in pod si femeia la marginea patului.Cate legi nu au fost votate si promulgate si cand a fost sa fie aplicate s-a dat cucul.In conditiile in care asa zisii tehnocrati de sub obladuirea liberarilor cloceau marirea ceaseului si casului voi sperati la ce s-a votat in senat?traim in doua lumi paralele.
Serbane@atentie sa nu faci accident cerebral.Indreapta-ti verbal KUB-ul catre politicienii de la varf ca de acolo vine iarna siberiana.
Vasilica fara frica@fii mai explicit ca sa inteleaga si pulimea.Sa inteleg ca tu prea slavesti epoca de dinainte de 90?
Cornele@imi plac formele rubensiene.Tie nu?E pufoasa rau chiar daca e de 2 lei.
Frau Eufrosina@unde sunt multi trebuie s fie si un tampit.Cezarica vrem nu vrem e al nostru de mult timp.

Huhu Rezea spunea...

@serban
Sa inteleg ca ai votat mereu impotriva social-democratilor, pentru ca te consideri de dreapta.
Talibanismul irational impotriva social-democratilor, ne-a pedepsit pe toti sa traim rusinea de a avea timp de un deceniu un presedinte ca Basescu.Asta a compromis ideea de republica mai mult decât toti monarhistii la un loc, cati au mai ramas si câti s-au vopsit din comunisti in monarhisti si se maimutaresc ca antirepublcani.

CEZAR spunea...

Vaaai baba Frosa ..ce neam proasta esti ...!!
Eu iti vorbesc ca unei doamne de pension (aia care matura sala dansului) si tu te exprimi ca o ..centurista
Rusine ...!!
@ I"Teparu...tine omule furtunul in gura ..si stai dreak pe burta si numara unitatile care trec spre ..Bucuresti ..ca la revolutie

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Pop Iuliu spunea...

Te contrazic "tehnocrat", admin-ul nu trebuie criticat chiar si numai pentru ca administrează acest blog. Omul aloca timp acestei activități, postările de pe blog fiind utile celor interesați. In concluzie, eu cred ca trebuie sa mulțumim admin-ului "huhurez"!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Iceparu, zau ca nu-i rea deloc la genul meu de adoratie carnala, asa rotofeie ca o purcica de Doi Lei cum este ea, dar mi-ar muri santinela in post de rautatea ce-i stapaneste sufletul! Cred ca mi-ar reprosa ca am plantonul de doi lei si mi-ar pune impozit si pe el si pe lucrare, iar cand sa ies pe usa mi-ar impune o taxa suplimentara de stationare si iesire din zona ei radioactiva!!! La bulivard, birjar, catre alt felinar rosu din noapte, ca n-a ramas tara in ciomag doar la una de doi lei!

Unknown spunea...

Secretarul de stat de la MF , Biris a demisionat !!!. Cand urmeaza Purcica , da' Julien-Jupuitu' ????.

Unknown spunea...

BUNA ZIUA
as vrea sa va intreb daca sunteti careva iesiti in pensie acum recent ?
eu sunt in prag de pensie si inca nu sunt hotarat...
poate sa se modifice legea militarilor, pina in noembrie AC.

iceparu spunea...

Eufrosina@ nu-mi este obicei sa ma exprim vulgar dar cam ce spui suna a indemn:traindo murindo ,cacando sperando.Tin sa-ti amintesc indemnul FNI fost aflat in stapanirea lui Vantu"dormiti linistiti,fenei lucreaza pentru voi".Au lucrat asa de bine incat unii si-au pierdut bruma de economii.

Huhu Rezea spunea...

@Muresan
Mai rau decat acum nu poate sa se schimbe.
Aici sunt pensionari care au trecut si prin 9-10 recalculari/revizuiri.

Unknown spunea...

Azi am auzit (de la un fost coleg) de un ofiter MApN care in urma depunerii cererii de recalculare a primit o noua decizie de pensionare, i s-a stabilit un nou cuantum al pensiei (mai mare decat cel aflat in plata) si a primit diferentele de pensii incepand cu luna ianuarie 2016. Problema este ca omul a avut relatii pe sus de s-a putut, la marea majoritate hartiile zac fie la CPS, fie la CMJ, fie la ultimele unitati. Si asta chiar daca cineva a depus cererea de recalculare in ianuarie 2016, nici macar nu i-a ajuns la fosta unitate.

Mihai spunea...

Frosina ,nu mai scrie cu picioarele că vrem sa pricepem si noi ceva nu numai Kis !!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Denis, da e un caz fericit, pentru ca eu am depus cererea, daca nu ma insel imediat dupa Revelion, in chiar prima zi lucratoare. Deci, am putea spune, ca se poate, dar nu exista interesul CSP, ei avand, probabil, ordinul cu intentie de a intarzia mult aceste recalculari sa ne mai rarim natural!

Este o tehnica inventata de Hitler & Goering si aplicata in Europa, la ora actuala, doar numai la noi, ceilati rusinandu-se de ONU si alte institutii internationale sa le mai aplice inca din 1945! Avem metode fasciste de a ucide oammenii prin metode emotionale si presiuni psihice? Avem! Sa le amintesc si astea cu zecile de calculari, recalculari, emiteri de decizii, de legi si OUG-uri criminale care sa afecteze fizicul, mentalul, emotionalul si psihicul, in locul plutoanelor de executie si a camerelor de gazare?

Sunt la vedere, se vad, se aud, se pipaie ca o femeie in asternuturi, se simt la infarcturile si accidentele cerebrale cu miile, pentru a ne rari fortat la ordinul masoneriei perciunate, ce sa ne mai ascundem de dupa jejet ca n-ar fi fasciste aceste metode? La noi, sfantul asteapta nu e o metafora, nu e este un ideal de neatins, ci este o realitate, mai dureroasa decat o operatie pe testicole fara anestezie!

Pop Iuliu spunea...

Buna ziua! Eu am ieșit recent la pensie, la 01 Iunie. Am primit decizia in August, plata retroactiva de la 01 Iunie. Cuantumul stabilit de către CSP este egal cu cel calculat de mine anterior deciziei de a solicita trecerea in rezerva, pe baza modelelor domnului Trofin! Nu cred ca se va schimba recent legea pensiilor militare!:) Toate cele bune va doresc!

Huhu Rezea spunea...

@Denis
E greu de crezut zvonul cu decizia de recalculare pe L 223. Mai ales poanta ca pensia recalculata ar fi mai mare decât cea in plata.

Unknown spunea...

@Huhurez - persoana cu care am vorbit este una de incredere, nu raspandeste zvonuri fanteziste. Cat despre cuantum, un sef serviciu pe care l-am avut la fosta unitate (unde am fost comandant) a iesit anul asta si are pensia mai mare decat mine cu vreo 37%. Treaba este ca la o unitate MApN ofiterul de la financiar care trebuie sa se ocupe de Fisele de recalculare si reactualizare la intrebarea "cand se apuca de treaba" a raspuns ca el este singur, ca are altele de facut, ca nu are timp, si in final ca trebuie sa-i dea ordin comandantul. Intr-un fel, are si el dreptate - termenul de raspuns la optiunea (alea 6 luni consecutive) trimisa de solicitant catre CPS, care a retrimis-o (sau nu) catre unitate sau CMJ este de un an. Deci 11 luni poate sa nu faca nimic, nimeni nu il obliga. Ca poate face Fisele in cel mult o saptamana de la primirea solicitarii, este alta problema. Despre Fisa mea stiu ce si cum, am mers la fostii subordonati si mi-au calculat-o de acum 3 luni (ieri am vorbit ce vreau, a doua zi am mers la unitate si Fisa era calculata), dar nu au trimis-o nici acum la CPS. Neoficial li s-a dat indicatia sa nu se grabeasca cu inaintarea lor. In concluzie, stiu cu cat imi va creste actuala pensie contributiva prin recalcularea (si reactualizarea) ei ca pensie militara de stat.

Anonim spunea...

Pe fir direct.
În urma recalculării poate rezulta un cuantum mai mare sau mai mic decît cel aflat în plata.
În cazul in care cuantumul recalculat-actualizat la 01.01.2016 este mai mic decît cuantumul in plata ,ramîne în plata cuantumul mai avantajos care insa nu se indexeaza pîna cind cuantumul recalculat -actualizat la 01.01.2016 indexat depăseste valoarea cuantumului avantajos(mai mare) ramas in plata.
Certitudine daca nu se vor face modificari odata cu adoptarea OG 57, art 40.
La 20.47 Denim poate spune un adevar. Sunt si alte cazuri de doar ”înștiintari oficiale ” insa deocamdata fara punere in plata.

Huhu Rezea spunea...

@Blogger P
Sperante ca vor avea o pensie recalculata mai mare o au doar cei cu pensie anticipata partiala si, in general, cei cu vechime efectiva mica. Chiar si disponibilizatii vor avea o pensie recalculata mai mica decât cea in plata, pensie stabilita pe Legea 164/2001, repusa in plata prin Legea 241/2013.
In toate documentele propagandistice de preamarire a OUG 57, Casele Sectoriale, site-urile MApN si MAI mint ca se va indexa cuantumul ramas in plata dupa recalculare, indiferent daca este mai mic sau mai mare decat cel stabilit potrivit OUG 57.Indexarea se va face cum spuneti dvs.
@Denis
Ce vechime efectiva, nu cumulata, ai avut?
Deocamdata stii ce pensie recalculata, cu elementele bazei de calcul actualizate la data de 01 01 2016, vei avea.
Actualizarea pensiei militare va urma, daca vor fi majorate soldele activilor,ocazie cu care vei primi, daca e cazul, si cresterea pe OUG 20/2016.

Unknown spunea...

Domnule H (sau oricine doreste!) va adresez o intrebare...cateva intrebari referitoare la subiect, iar in masura in care se poate, va rog sa imi dati un raspuns. Sunt pensionat, pentru limita de varsta, dupa 01.01.2016, la stabilirea pensiei alegand 6 luni consecutive din ultimii 5 ani ai carierei. Ca multi alti pensionati, nu mi-au fost luati in calcul multi ani de vechime cumulata (in total 58 ani),iar despre contributie (31 ani-9%) nici nu s-a mai pus problema. Sa inteleg ca ar fi sanse ca aceasta situatie sa se repare incepand cu 01.01.2017 (asta, daca nu mai apare vreun "destept" cu cine stie ce idei!!!) Cred ca nu va putea fi vorba de plati retroactive, nu-i asa?! In consecinta, pensia va fi recalculata din oficiu de catre Casa de Pensii Sectoriala, urmand a fi platita varianta favorabila sau va fi nevoie sa inaintez o cerere anume cum se obisnuieste la noi, la romani. Si ar mai fi ceva, se va spune ca sunt prea pretentios...va urma si povestea neimpozitarii pensiilor?!?...sa o vedem si pe asta!!!dar, cu salariile compensatorii cum ramane?!...chiar nu are putere si interes nimeni ca aceasta bataie de joc sa ia sfarsit, sau, ca in multe alte situatii, se va "pune batista pe tambal" si gata!
In speranta primirii unui raspuns, va rog sa primiti inalta mea consideratie, CCV

Maharloka spunea...

Care ar fi ordinea de recalculare sau actualizare a pensiilor ,ordinea depunerii cererilor,ordinea inmormantarii ? Eu am iesit pe legea lui Boc in 2015 si nu am cerut reactualizarea grupelor de munca ptr. Ca era treaba clara in cazul meu.Nu am facut cererea pt alegerea lunilor ptr media soldelor ptr ca imi convin ultimele luni de activitate conform legii.In forma initiala a legii cei iesiti pe legea lui boc urma sa primim pensia recalculata in 2017 dar s-a schimbat in 2018.Acuma fosti colegi ma critica ptr ca nu am facut nici o cerere si voi primi reactualizarea dupa ce se termina cutti care au facut cereri.Am dedus ca exista confuzia cu cererile ptr ca cei care au iesit inainte de 2011 ,pe diferite legi si ordonante mai au si ei alte drepturi de recalculat. E confuzie totala in randurile militarilor in rez si activi . V-as ruga sa faceti niste precizari in privinta celor de mai sus spre luminarea bietelor noastre minti cu greu puse la incercare de actualul hatis legislativ ce se dorea reglat si simplificat.Daca unii au primitdecizii de recalculare deja ,in urma cererilor eu cand ci primi recalcularea pensiei si asa mult ciyntita de Boc?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Maharloca: Legea spune ca sa faci cerere, indiferent de optiune, si tot legea spune ca daca nu nu faci cerere ti-o proptesc ei cu ultimile 6 luni! E de la sine inteles ca daca nu te misti singur ei te tin utimul la coada, si asa va fi, pentru ca nu te roaga si abia asteapta sa fie cati mai multi in aceasta situatie sa va amane pana la calendele grecesti! La fel va fi si raspunsul D.lui Huhurez, caci asa este real!

Huhu Rezea spunea...

@CVC
In primul rând v-as intreba daca ati contestat decizia in termenul de 30 de zile de la comunicare?
Daca nu, ramaneti la mila Camerei Deputatilor, in cazul care va modifica Ordonanta, sau sa profitati de staruinta celor care vor fi contestat decizia de pensie pentru motivul nevalorificarii intregii vechimi cumulate si al anularii unui drept acordat de lege in baza platii contributiei pentru pensia suplimentara.
Daca se va modifica ordonanta prin legea de adoptare, pensia vi se va recalcula din oficiu, incepand cu luna in care a intrat in vigoare legea.
@eufrosina
E simplu. Pensia va fi de 9000 lei, la valoarea din 1987.:):) Cam mare! Ce era? General?
@Maharloka
Legea 263/2010 a fost foarte darnica pentru cei care au iesit la pensie la limita de varsta.In schimb, OUG 57 ii sanctioneaza cu reducerea pensiei cu pana la 28% pe cei cu vechme mare.
In cursul anului 2017, lunile septembrie-octombrie, se va incheia procesul recalcularii tuturor pensiilor in plata la inceputul anului 2016, potrivit Ordinului M25/2016, pe care il puteti citi si pe prima pagina a blogulu la postari populare.Vedeti acolo termenele recalcularii.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cetateanul Ciolannus Praduila Smen, pe care nu-l recunosc nici macar de cetatean loial si cinstit fatza de Romania si romani, nu l-am votat si abia astept sa fie demis pentru proasta gestionare a tarii si tradarea intereselor romanilor, un penal dovedit in doua instante de judecata ca infractor falsificator si mincinos pentru a obtine foloase personale, a dat spre tiparire angajamente de loialitate de la portar pana la cainii comunitari pripasiti pe sub ciresii din curtea Cotroceniului pentru a fi shmenate, pardon, semnate! Cainii vor pune labutza...

Bai, neseriosule si penalule, dar in ce legi din Romanistan ai vazut tu ca exista obligativitatea astor ineptii? Cumva in Constitutie? Omul are contract de munca unde este stipulat sa-si faca treaba, primeste un salariu in care ia si bani pentru loialitate, iar seful de haita la caini nu stie sa smenuiasca casele cu acte false si martori mincinosi ca sa poata fi gazduiti prin pripasire in ograda ta vremelnica!

De ce nu semnezi tu un asemenea contract de loialitate sa nu mai cheltui prin risipire banul public cu interminabilele modernizari ale hardughiei, cat o catedrala de neam prost, doar pentru un singur trantor, apoi chefurile si cheltuielile costisitoare si risipitoare, plimbarile de agrement impreuna cu consoarta care n-are nici o atributiune publica la Cotrocello, si nici n-are voie sa intre in hardughia aia a ta costisitoare si supra incarcata de slugi si neaveniti care risipesc banul public? De ce nu semnezi un contract de loialitate sa nu ne mai razui pensiile si salariile, sa ne supra impozitezi doar ca sa-ti ramana bani sa-i risipesti pe voiajurile tale inutile si alte tampenii care ne-au acrit ranzele in noi de atatea stupiditati inutile?

De ce nu semnezi un contract in care sa ne promiti ca vorbesti doar cu gura ta si din ideile tale, fara casti in urechi si fara chibiti in jur carora le put picioarele, sa te pui cu burta pe treaba, altfel se ruineaza Romania de tot, sa lasi trantoreala si plimbarile de petreceri, ospetie si agrement, sa ajuti necajitii acestei tari, copiii sa-si ia drepturile de hrana si alocatiile, femeile sa-si ia drepturile maternale, sa se mareasca pensiile si salariile ca se crapa de foame ca tu ti-ai marit singur salariul la peste 23.000 lei dar n-ai refuzat acesta rusine nationala, sa cureti Casoaia ta si pe tine de masoni si masonerism, sa ajuti clasa politica sa faca dreptate, sa te inhami si tu intr-o zi la repornirea motoarelor Romaniei jefuite, praduite si distruse?

Semneaza ca DNA sa nu mai abuzeze si sa ne ofere spectacole jalnice de carnaval, sa pui laba pe Justitie sa dea decizii corecte si drepte...dar cate nu trebuiesc rezolvate cand tu doar te plimbi si dormi la nesfarsit si fara rost? Asta sa le semnezi tu, cat si altele, si nu niste amarate de slugi sa nu ne toarne noua despre trantorelile tale inutile la Cotroceni de s-a ruinat Romania asta, de cand te-ai cocotat tu acolo, in mod iremediabil!

Asta sa faci: La munca, la treaba, la actiune, la miscat lucrurile din loc pas cu pas alergator in sudori, si nu step by step cum te faci c-o faci acum! Nu uita: Parerea mea este a tuturor romanilor, iar daca nu esti prea lenos pune mana si te uita pe fb si Google sa te convingi, citeste-ti contul fb fara slugi, opreste lumea pe strada si intreaba-i ce cred despre trantoreala si piteala ta dupa perdelele rusinoase ale iresponsabilitatii si ignorantei! Zau ca tare imi este rusine cu tine, ca nimeni altul!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Veste foarte buna: Pleaca la dreaku' s-o chieptene si Madam inepta Doi Lei! Hei, bubosule Majun Julien, tu cand carel poteca dupa ea?

tigri2 spunea...

@Eufrosina Nedelcu-Alte conditii(securitate sau CI)grad ff mare ..>>>cam(9000:2872=3,13370..X 2681=8401..X 1,29=10838 ron/LEI)Deci dvs veti lua in mana 5419lei(Aproximativ)sa-i cheltuiti cu sanatate si , mai ales, multi ani!

CEZAR spunea...

Frosoooo..ai auzit ce zice MaKisss..??
O vei lua in mana ..de 5mii si ceva de ori ....

Unknown spunea...

@Huhurez - am vechime de 36 ani de cascheta, cu tot cu scoala. Ca in forma actuala vechimea efectiva si/sau cumulata nu mai ajuta la pensie peste un anumit nivel, este adevarat. Am fosti colegi mai tineri ajunsi la esalon si iesiti anul asta la pensie, cu varsta putin sub 49 ani, cu reducere din conditii speciale de munca. Cu indemnizatie de comanda si spor de lucrari de exceptie au pensii mai mari cu 44% decat am eu acum in plata.

Unknown spunea...

Domnule H, va multumesc frumos pentru raspuns. Nu am depus nicio contestatie pentru ca in acel moment lucrurile erau "foarte clare" multumita guvernului tehnocrat. Asa se poate pune sub semnul intrebarii insasi legaltatea ordonantei de la acea data. In fine!Daca contestam ceva, ce se intampla?! Cand mi s-a constituit dosarul de pensie, nici de banii dobanditi in sistemul de plata cu ora nu s-a tinut cont pentru ca asa preciza ordonanta...Pacat, mare pacat, acesta este sistemul legislativ de la noi: incoerent, speculativ, aleatoriu, profound discriminator, impredictibil etc. Inca o data va multumesc frumos pentru raspuns si astept providenta, cum spuneti Dumneavoastra, sa isi spuna cuvantul, daca asa ceva inseamna normalitate! Cu respect, CCV

iceparu spunea...

CPS spune ca se va calcula cu coeficientii existenti la data pensionarii dar cu valoarea acestora din decembrie 2015.Privind indexarea cu rata inflatiei nu specifica nicaeri ca aceasta nu se aplica la cei care la recalculare au pensia mai mica decat cea existenta acum in plata.Nu este imposibil sa o bage hoteste .Totul este sa nu ne trezim la guvernare cu unii de tipul lui Basescu si Boc.Vom trai si vom vedea.Probabil vom afla adevarul pe la finele lui 2017.
Huhule@se pare ca un profesor logoped foloseste blogul tau ca material de lucru.Atentie la FROSA.

emillian123 spunea...

Domnilor si Doamnelor:... reconoasteti si spuneti-o IN CLAR: statul nostru drag...PREA ADESEA INCALCA PROPRIA LEGISLATIE (buna sau rea...)- si implicit-CALCA IN PICIOARE poporul roman...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Eufrosina, degeaba-i pensia mare, daca nu-i jucausa si curioasa sa printre copane la cotloane! Sa fie lunga si sa ajunga in cinstea si norocul cui o are in dotare! @Cezarica, am o oftica ca nu le am tare la matematica: Pensia mea de belea, cate centime sa fie sa pot face nevesti-mii o bucurie lunar din cofragul cu oua bancar?

Huhu Rezea spunea...

@CV C
Nu sunteti un luptator, domnule! Priviti fatalist cum un guvern, adus pentru a satisface hachitele unui presedinte anost, impune abuziv taierea unor drepturi pentru pensionarii militari. Legea va ofera instrumente pentru a infrange asfel de abuzuri.
Daca erati un luptator, puteati sa fiti deja in fata Tribunalului cu contestatia si acum erati deja cu exceptiile de neconstitutionalitate in fata CCR.
Toata ostrea va era recunoscator.
Din sutele de pensionari la limita de varsta din acest an s-o gasi si un militar destoinic care sa faca o contestatie, inainte de inceperea emiterii deciziilor de recalculare, când vom avea drept de contestatie si cei pensionati inainte de anul 2016.
Macar de ar ramâne contestatiile fara obiect, in cazul in care Camera Deputatilor readuce legea aproape de forma in care a fost votata initial.

Cornel spunea...

Eu sunt implicată într-o asemenea acțiune de contestare, așteptăm decizia de pensionare pentru limită de vârstă.

Huhu Rezea spunea...

@Mihaela
Poti sa nr explici cum edti implicata intr-o acțiune de contestare fara sa primesti decizia?

Cornel spunea...

Am pe cineva care urmează să primească decizia și ajut la formularea contestației, urmând toate căile de atac.

tehnocrat spunea...

Pt Dna Frosi, cu respect si consideratie, pt varsta:
Cei 9000 de lei din 1987 recalculati cu legea 223/2015 modificata cu OuG 57/2015 au ca rezultat o pensie, cel mult in valoare de 4000-4500 lei. Conteaza foarte mult, elementele salariale care au stabilit suma de 9000. O pensie recalculata mai mare de 4500 lei, este ca si cum ai castiga la loto 6 din 49.

tehnocrat spunea...

Se discuta aici un principiu: daca se plateste contributia sau s-a platit contributia pe un venit, acel venit sa intre in baza de calcul pt stabilirea/recalcularea pensie.
Este bun acest principiu pt toti beneficiarii legii 223/2015 modificata sau nemodificata cu OuG 57/2015 ?
Nu este bun, pentru nefericitii beneficiari ai legii 118/2010 (taierea soldelor cu minim 25% de guvernul boc. Acestia au platit o contributie pe o suma mai mica decat suma care se ia in calcul (la marea majoritate) in baza de calcul a pensiei. Atat legea 223/2015 modificata sau nemodificata cu OuG 57/2015 precizeaza clar ca la determinarea soldelor/salariilor brute, care intra in baza de calcul, nu se au in vedere dispozitiile legii 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar.

Huhu Rezea spunea...

@tehnoprat

Si ce ai vrea, sa li se micsoreze si pensia pentru ca li s-a taiat solda in 2010 si au platit contributie mai mica?

tehnocrat spunea...

Pt Dl Huhurez
Daca eu spun ca principul, enuntat mai sus, nu este bun pt toti, acest lucru inseamna ca nu sunt de acord sa se aplice la toti, in nici un caz sa se aplice la cei care-si aleg cele 6 luni consecutive din perioada afectata de legea 118/2010
Pt all
Am vazut cel putin 10 decizii de recalculare pe legea 223/2015 modificata cu OuG 57/2010 cu baza de calcul din perioada 2004-2010, din 2 componente ale SNAp pt ofiteri.r
Constatare: toti care si-au ales perioada pt baza de calcul, incepand cu decembrie 2006 au castigat la pensie, cel mai mult au castigat cei cu functii de conducere. La cei din 2004 castigurile au fost foarte, foarte mici.
Ce concluzie am tras, pt ofiteri: legea 223/2015 ii avantajaza pe cei cu obligatii militare si care fac obiectul asigurarii rezervei umane, la mobilizare si-i dezavantajaza, in sensul ca pensia recalculata, este mai mica decat pensia in plata (se pasreaza in plata pensia avuta, dar are loc inghetarea acesteia, pt o perioada, mai mica dau mai mare de timp) pe cei care au iesit mai demult din sistem,
In special cadre militare in retragere. Legea 223/2015 este opusul legii 119/2010.

tigri2 spunea...

@huhu ,tu il asculti pe ineptul asta de-si spune "tehnokk"?

Pop Iuliu spunea...

"tehnocrat" are dreptate. La rugămintea unor colegi pensionați anterior aplicării Legii 233/2015, am recalculat pentru aceștia pensiile si rezulta un cuantum mai mare decât cel actual. Diferența rezulta din luarea in calcul a sporurilor, care anterior anului 2000 erau mici comparativ cu cele acordate începând cu anul 2000. Va doresc weekend liniștit!

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@pop iuliu

Eu va inteleg ca va indeamna cineva sa "linistiti" spiritele, dar nu credeti ca cititorii acestui blog sunt niste ageamii.
Tehnocrat ne povestea ca a vazut el decizii de recalculare, d-ta spui ca i-ai facut niste calcule si de acolo stie.
Cum sa iasa pensie mai mare pe ordonanta din sporuri care n-au existat inainte de 2000? Si cele care au existat aveau procente mai mici decât cele prezente.
Sa admitem ca la Cluj sunt numai pilosi ai Caselor Sectoriale si au emis decizii de recalculare, fortând prevederile M25.Comparati cuantumul din ele cu ce pensie ar fi avut pilosii, daca nu emiteau tehnocratii lui Iohannis Ordonanta de micsorare a pensiilor militare.

Anonim spunea...

Am impresia după cum zic unii de pe la ”vine Vaida pe le voi” ca pe la unele arme s-a lucrat pe chibrite ,scobitori ,nasturi,etc la rang de mare cinste si onoare fiind comenzile sacadate si încheiatul la copcă.
Păi daca prin unitatea prin care lucram prin anii 82-87 erau salarii (fara nesalariale) intre 6 si 11000 lei ,ce va miră ca oamenii aia actualizati la 01.01 2016 nu vor avea nicidecum o pensie de 1/2 din aceste valori după cum ”cîntă” colegul tehnocrat ”varul lui Kis”.
Problema este ca de acele pensii vor beneficia doar cei care s-au pensionat cu posibilitate de a alege ultimii cinci ani din acele perioade,altii care au beneficiat de aceleasi drepturi si s-au pensionat după 1990 sau 2000,etc in perioade mai slab platite evident ca nu vor mai avea noroc de acele perioade foarte bune .
Daca e sa facem graficul pensiilor pe axa x,y acesta este cu vîrfuri si coborîsuri pentru orice perioada se ia in considerare, pensii mari ,pensii mici functie de venitul realizat pe arma ,specialitate,etc.O pensie din 84 sau 87 actualizata la 01.2016 poate depăsi o pensie calculata la nivel anii 2000.
Nu va este clar ca OG 57 art 40 s-a introdus pentru a stopa anumite ”derapaje” ca sume în sistemul de pensii. Numai ca totul s-a facut in mod absolut discriminatoriu.
Va fi greu de gasit o solutie de compromis ca aceste pensii sa reziste in timp.

Pop Iuliu spunea...

Ma îndeamnă sa scriu aici doar faptul ca acest blog ma ajutat sa aflu câteva din elementele pe baza cărora am luat decizia de a ieși la pensie.
Aveti dreptate, așa am spus si eu dar poate nu am fost suficient de explicit, cei care aleg ca perioada de calcul cele 6 luni din perioada 2000-ac vor primi într-adevăr pensii mai mari decât cei care au ieșit la pensie anterior. Ca exemplu, sporul pentru informații clasificate, sporul de risc si cel mai consistent, sporul ptr misiuni/lucrări de excepție s-au acordat prin acte normative/legi adoptate după 2000.

Huhu Rezea spunea...

@pop iuliu
Eu cred ca voi vorbiti de decizii de calcuare a pensiilor pe Legea 223, nu de decizii de recalculare.
Indiferent de cum erau soldele inainte de 2001 si cum s-au reflectat ele in pensiile militare, Legea 164/2001, privind pensiile militare, le-a actualizat la coeficientii de ierarhizare si valoarea de referinta sectoriala introduse de Legea 138/1999.
Legea 223/2015 opereaza cu aceleasi unitati de masura, ramase neactualizate inca din anul 2009.

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
tigri2 spunea...

@All, nu vreau " sa ma dau mare" dar nici nu pot suporta / accepta niste pareri de "popa beat" ale unor bloggheri, precum tehnocrat,pop iulia,, bloger pensionar etc.
Mai oameni buni , pe ce baza emiteti 'directii de actiune, si calcule fara niciun temei legal ? Ati urmarit, macar, filmul discutiilor din comisia de munca a camerei deputatilor, film dat publicitatii, sau hotararile propuse si admise in cadrul celorlalte camere, discutii care , oarecum , ar fi /sunt confidentiale.
Vorbiti asa ...aiurea.
Uitati cum sta treaba, s-a propus si se doreste alinierea tuturor cuantumurilor pensionarilor de aceiasi conditie -indiferent de data iesirii la pensie.Ex.: LA CONDITII IDENTICE =PENSII EGALE
Cum? ...prin alinierea sporurilor,functiilor si drepturilor aferente acestora astfle incat baza de calcul sa cuprinda:TOTAL VENTURI BRUTE IMPOZABILE si se va calcula intre 85-100% iar PS+OMM peste aceste procente,in rest, totul se va desfasura in regim de urgenta.Pana atunci aveti rabdare si nu tot emiteti tot felul de calcule si cifre cu de cinci sase ori pensia medie...

Huhu Rezea spunea...

@eufrosina
Coeficientii de ierarhizare pentru grad si functie se inmultesc cu 197,33, vrs actualizata in 2009.

Huhu Rezea spunea...

@serban
Ca sa fie utili procesului de combatere a coruptiei, parchetarii trebuie sa nu se faca de râs in fata opiniei publice.
Nu e treaba lor cum, de ce si pe cine voteaza electoratul. DNA este prin lege un organism represiv al statului, care si el trebuie sa respecte drepturile si libertatile cetatenesti.Altfel, nu mai suntem intr-o democratie.
Acuzatiile din Ordonanta sunt vizibil trase de par.

tigri2 spunea...

Coeficientii de ierarhizare se inmultesc cu 217,063...

tigri2 spunea...

grad

cf la maxim

vrs

functie(sf

grad (sg)

comanda (ic)

gradatii (gr)

solda functiei de baza 2016


Formula

cf x vrs

cg x vrs

n% x sf

n%(sf+sg+ic+Sm)
sf+sg+gr
slt

f=2,90
g=1,50


lt

f=3,10
g=1,55


cpt

f=3,70
g=1,60


mr

f=4,10
g=1,65



lt.col

f=4,60
g=1,70


col

f=5,50
g=1,80


flik spunea...

Imi place ce postati si va admir optimismul,dar de unde 217.63vrs.Va salut

Mihai spunea...

tigri 2 mereu optimist ! Interesanta formula cu cf la maxim. Nu ar fi rau deloc .

Huhu Rezea spunea...

@tigri
Valoarea de referinta sectoriala nu a fost majorata in decembrie 2015 si nici indexata prin OUG 57. A ramas tot ca in 2009.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhurez: Si totusi, daca Tigrisorul sa presupunem ca are dreptate pe coeficienti, ca la cate se intampla cu repeziciune prin fieff-urile care doresc coeficienti avantajosi sa patrunda in Parlament spre a nu avea bastanii cu stele mari de suferit, apoi pulimea proletara, este foarte posibil sa-l indreptatim la afirmatii! Doar a zis-o deschis, aici pe blog, ca vom avea surprize care nu ne vor dezamagi intr-un viitor apropiat! Si poate ca-i dau dreptate, dupa ce am vazut o prima etapa in care s-a miscat un pic treaba! Stau calm si ma ghiez dupa principiul ,,rabdare si tutun,'' atata timp cat deasupra noastra se afla niste stabi cu interese personale, care daca fac ceva pentru ei, o vor face si pentru noi ca sa avem ciocul mic si multumire in suflet! Ce ziceti, am dreptate, sau mor cu ea in mana la closet?! Ziceam si eu...

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mihai spunea...

Frosina ,absolut remarcabil modul cum asimilati/înghititi informatia. Evident ca doar asa dispare stresul !!!!!! Mai trebuie sa scapăm si de ”opozitia” d-nei Paula Vass !!!!

tigri2 spunea...

@Huhu,n-am spus ca VRS=217,063, am spus ca se inmulteste cu aceasta cifra . , care provine din marirea cu 10% a VRS din 2009, astfel:197,33 x(+10%)=217,063..Finalul este acelasi si in cazul in care s-ar mari la sfarsit cu 10%, stii tu care .

tigri2 spunea...

Mod de calcul;
SF(solda de functie)=VRS x CF(f)
SG(solda de grad)=VRS x CG(g)
G(gradatii-6%/3ani)=(SF+SG) x n%
IC(indemnizatia de comanda)=SF x ( 10-40%)
IM(indemnizatia/salariul de merit)=SF x(15-20%)
ID(indemnizatia de dispozitiv)=( SF+SG+G+IC+IM) X 25%
S(sporuri, q=33-130%)=(SF+SG+G+IC+IM+ID) X q%
C(clasificare) =(SF+SG+G+IC+IM+ID+S) x val sporurilor%
A(alte venituri brute impozabile)-se vor cuantifica in procente din T1=(SF+SG+G+IC+IM+ID+S+C) x A%

Se va calcula de la 85% din BAZA DE CALCUL cu adaugare/scadere de 1% pentru fiecare an ce depaseste/nu ajunge la, 25 din vechimea cumulata(inclusiv dupa iesirea la pensie) asta pana la 100%. La toate acestea se va adauga
PS(pensia suplimentara )=3;6;9%(pentru,peste, 15,20,25 ani vechime)
OMM(ordinul meritul militar)= 10;15;20%(pentru,peste, 15,20,25 ani vechime)

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mihai spunea...

@tigri2
în primul rînd tu ai un fix din care deriva impresia ca toti de pe aici se ocupă cu mistocareli la adresa ta . Fals.
In rindul doi eu nu ti-am contestat formulele ,am spus dor ca esti cam optimist cînd le duci pe toate la valorile maxime producînd furori in capul Frosinei.
Din cîte eu stiu modul corect de calcul se face in baza VRS 2009 si a datelor rezultate din statul de plata pe cele sase luni alese,date care se refera la cf,cgr,gradatii,SM,IC,ID,plus g compus din g1,g2,g3....gn ,fiecare după noroc(ca asa-i legea actualmente).Apoi toate aceste valori se recalculeaza actualizeaza la 01.01.2016 adaugînd majorarile cuantumului rezultat corespunzator cu cele legale si nu majorarea VRS din 2009 (matematic fiind acelasi lucru in final) dar conteaza metoda . Prin asta nu facem decît sa ne scarpinam la ureche pe la spate in loc sa ne scarpinam prin fata.
Ca tu esti optimist si ne spui ca totul se va calcula la cf maxim , sa fie primit. La fel si cele cu adaugarile de cps si OMM peste 100%. La fel cu luarea in calcul a tuturor veniturilor salariale.
Acum spune unde te-a contrazis/mistocarit cineva?

tigri2 spunea...

...da muiati-s posmagii?...va-n ...sa va ...cu masina de cusut!

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

@ Eufrosina Nedelcu - Se ia VRS DIN 2009 PENTRU CA IN FIECARE AN , IN DECEMBRIE , TOATE GUVERNELE AU EMIS CATE-O OUG PRIN CARE PROROGAU , AMANAU , INGHETZAU, SUSPENDAU INDEXAREA VRS PRECUM SI MULTE ALTELE , DE EX. , PLATA AJUTOARELOR CATRE CEI IESITZI LA PENSIE . Macar aia prorogau , inghetzau - JULIEN-JUPUITU' , PRIN ORDONANTZA DE VIOLARE A LEGII PENSIILOR MILITARE ABIA PROMULGATE , A TAIAT CU PANA LA 28% PENSIILE MILITARILOR !!!!. SA-SI CUMPERE COROANE , OTREPELE NEAMULUI , PENTRU EI SI TOATE NEAMURILE LOR !!!!!!!.

tigri2 spunea...

@eufrosina...>9713

Huhu Rezea spunea...

@Tigri
Nu dezinforma femeia!
Potrivit Legii 223, spre deosebire de 164, conteaza functia reala, nu cea la maxim.

tigri2 spunea...

@Huhu, tu concluzionezi dupa principiul "negarea negatiei", de fapt, majoritatea spun "nu-i asa fiindca nu..." in necunostinta de cauza. Daca ti se pare ca ar fi incorect , de ce nu vii tu cu solutia logica?..."e usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune...". Te rog sa vorbesti argumentat si aplicat, oricum diferenta ar fi de sub 5 procente + sau -. Stiu ca "miticii de Dambovita"sunt hatri si se dau "rotunzi" fara a avea ceva in dibla dar nici sa combati asa , de dragul "negarii negatiei".

CEZAR spunea...

karadeniz12 septembrie 2016, 10:15

@ avyanic
Interesul lui Kiss este ca in pensie să-i fie incluse toate elementele ce-i compuneau solda la momentul pensionării.
Astfel consideră el ca se face dreptate pentru toți și că la grade, funcții și condiții de muncă egale pensiile vor fi egale. Adică vrea și speră la un fel de pensie contributivă ca cea pe legea 119 dar cu stagiu de cotizare mult mai redus.
Să analiză un pic chestiunea doar prin prisma aviației căci e mai greu de văzut egalitatea între infanterist și pilotul de supersonic, chiar dacă pentru armata română procentul de aviatori e probabil mult sub 1% din efective.
Cazul 1. Viorel Kiss pilot de elicopter, ieșit la pensie la 40 de ani cu gradul de lt.col. Cu toate sporurile permanente și nepermanente din cele șase luni alese (cum speră el că se va modifica legea) baza de calcul depășește cred dublul soldei de grad, funcție, gradații și dispozitiv- elemente comune tuturor militarilor.
Cazul 2. Ion Vasile pilot de supersonic ieșit la pensie cu vârstă, grad, funcție, vechime identice cu Kiss. Cum resursele de zbor erau reduse și ora de zbor scumpă, numărul de ore de zbor la supersonice era în cele 6 luni alese mult mai redus față de elicopterist astfel ca baza de calcul cu toate veniturile impozabile ale reactivului ajunge pe la vre-o 89-90% din solda de bază - grad, funcție, gradații, dispozitiv. Deci acest pilot de supersonic va avea pensia mai mică decât Kiss.
Cazul 3. Aviator, pilot de supersonic, continuă cariera in SMFA iese la pensie colonel, grad, funcție, vechime mai mari ca cei doi. Baza de calcul cu tot cu SM, IC și spor de radiații, singurele elemente în plus față de solda de bază pe care la lua la comandament, este mai mică decât la cei doi și pensia la fel.
Cazul 4 maistru militar tehnic de aviatie. Vechime la fel cu oricare din cazurile 1, 2, 3. Grad și funcție spre maximul corpului de cadre din care face parte. Solda de grad și de funcție mai mici decât ofițerii în cauză. Baza de calcul mai mare în sumă totală decât oricare din cei 3 ofițeri datorită unor sporuri care se acordau funcție de numărul de decolări-aterizări ori avioane pregătite pentru zbor și implicit și pensia.
Mergem la legea 223 art. 2, principii și vedem că legea nu le respectă.
--------------------------
Răspundeți...Cu SCUZELE DE RIGOARE >>DAR..sa vada FROSA ...ca domnul MAkiss..doar vrea sa o ..scuipe in gura ....

tigri2 spunea...

@huhurez , te rog sa-i stergi postarile mitocanesti , la adresa mea , din partea lui Cezar. daca nu , te rog sa-mi stergi toate postarile mele de pe aici si iti promit ca nu mai vin cu nicio stire sau informatie. sanatate!

tigri2 spunea...

@Eufrosina, am vesti noi, interesante si de folos, nu am sa mai spun nimic, il las pe cezar si pe tehnocrat sa va "lumineze".

emillian123 spunea...

Un al "n"-lea simt imi spune -dupa toate semnele ce se "arata-"ca -atat Iohannis,cat si "alesul"(?) sau -Ciolos + GUVERNUL SAU(asa cum am mai scris...)-sunt de fapt "alesii"FSN-ului (care-in ciuda aparentelor-MAI TRAIESTE-SI INCA BINE...!); NIMIC NU E INTAMPLATOR...!