25 iulie 2018

Adăugat în:

Pensii militare versus pensii pentru magistrați, problemă pusă în bătaia TT-ului

Un demers decent și la obiect al SCMD.

Am repetat de atâtea ori pe acest blog că este mult mai adecvată, pentru combaterea OUG Nr 59/2017, invocarea Deciziei Nr 872/2010 a CCR, decizie care a stat la baza scoaterii, de către Camera Deputaților, a dispozițiilor, din Proiectul promovat de LOV al legii salarizării, referitoare la suspendarea actualizării pensiilor militare și speciale.
Domnul Dogaru nu aude, nu vede!

Scrisoare deschisa 

 Domnului Tudorel TOADER, Ministrul Justitiei 
Domnule ministru,

 De aproape o luna de zile, zeci de mii de rezervisti, membri si aliati ai Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), asteapta cu sufletul la gura raspunsul dumneavostra la intrebarea care ne framanta: „Deciziile CCR sunt obligatorii numai pentru Presedintele Romaniei (vezi Cazul Kovesi) sau si pentru Guvern?”.
Ne referim la Deciziile CCR si ICCJ pe care vi le-am prezentat si care reglementeaza identitatea de tratament legislativ aplicat militarilor si magistratilor, considerandu-se ca primii infrunta aceleasi riscuri, practica aceeasi „munca fortata”, botezata „activitate” (Art.42, Constitutia Romaniei), platesc la nevoie pretul sangelui si sunt lipsiti de drepturi civile prin contractul de munca, la fel ca militarii.
Intre timp, constatam ca asocierea magistrati – militari, favorabila doar magistratilor in ceea ce priveste pensiile de serviciu, nu si militarilor, a caror lege a fost facuta praf prin Art.40 din defuncta OUG57/2015 si OUG59/2017 a „Marii Tradari Nationale” (soldata cu pierderea a peste 20.000 de cadre trecute in rezerva, din intregul sistem), este mult mai paguboasa decat ne-am imaginat, atat pentru noi, rezervistii, cat si pentru Tara.
Domnule ministru,
In anii 2008-2009, cand interese straine au decis distrugerea Sistemului de Aparare al Romaniei, guvernarea Basescu–Boc a lovit salarizarea militarilor activi, nu cu 25%, ci cu 49% si a decis desfiintarea rezervistilor prin transformarea in asistati social, aruncati, ilegal, pe Casa Nationala de Pensii, folosindu-se de „Diversiunea Geica”. Un fost pilot civil, ajuns mare mahar in Aviatia Civila, cumuland doua salarii si pensie plus indemnizatii, cu un total de 300 de milioane, la vremea aceea, a constituit pretextul declansarii ofensivei impotriva rezervistilor pe motivul ca si ei au piloti. Numai ca pilotii militari aveau pensii de 9-15 milioane, comandantii de escadrila ajungand la 22 milioane (2.200 de lei, astazi), de unde razboiul psihologic si imagologic, declansat cu ura, impotriva „pensiilor nesimtite de 20 de milioane”.
 Astazi, pentru ca istoria se repeta, ministrul Muncii foloseste, impotriva rezervistilor, pretextul magistratilor, afirmand ca exista 10 pensii militare cu mult peste 20.000 lei (200 milioane lei). Exista, dar nu 10, ci 114, numai ca nu sunt pensii militare ci PENSII CIVILE.
Domnule ministru,
In structurile militare exista nu numai infanteristi si jandarmi. Exista si spioni si contraspioni, aviatori militari, ingineri, medici, profesori universitari si cercetatori stiintifici militari (cazul subsemnatului) care practica, concomitent, doua meserii, aceea de militar si aceea conferita de specializare, fiind platiti doar ca militari (grad, functie, sporuri militare). Magistratii militari fac exceptie. Ei sunt platiti si ca militari si ca magistrati, sugand de la doua oi: si de la Ministerul Justitiei si de la Ministerul Apararii. Problema este ...... cui i se subordoneaza? Ministrului Justitiei sau ...... ORDINULUI MILITAR? Care ORDIN, in situatie de alarma de lupta, in caz de neexecutare, le aduce glontul. Cazul Gica POPA! In situatia de alarma partiala de lupta, in decembrie 1989, Gica POPA, Voinea, Nistor si altii au executat ordinul scris de Brucan, de lichidare a lui Ceausescu, batandu-si joc de actul de justitie. Apoi, constiinta profesionala si-a spus cuvantul si Gica POPA s-a sinucis. Ceilalti si-au primit rasplata, gradul de general si ne dau lectii de democratie si astazi.
Intrebarea europeana, ridicata si solutionata ca Decizie si in sedinta de plen a CSM, din 20.06.2016, este urmatoarea: „Pot fi magistratii militari independenti si impartiali cat timp sunt supusi ordinului, iar cariera militara si bugetul instantelor militare apartin sistemului Militar si nu sistemului de Justitie?”. Dupa reforma legislativa din 2004, constand in cele doua Legi, 303 si 304, privind pensionarea magistratilor si organizarea sistemului juridic, s-a decis, ca la noi, o struto-camila. Sectia militara a ICCJ a fost desfiintata, magistratii militari fiind transferati la Sectia Penala a ICCJ. Asa s-au imbogatit magistratura si procuratura civila cu personalitati de talia domnului Stefan PISTOL, fostul sef al Curtii de Apel Militare, care l-a judecat, recent, pe dl. Liviu DRAGNEA. Intelegem, din acest motiv, intoarcerea fostului nostru aliat, Liviu DRAGNEA, impotriva noastra, a rezervistilor. A fost judecat de un magistrat militar. Si noi suntem loviti, asa cum v-am raportat, tot de juristii militari, care isi acopera monstruozitatile comise impotriva noastra in anii 2009-2012 (Legea 329/2009, Legea 119/2010, includerea militarilor in Legea 263/2010 si, mai ales, OUG 1/2011). Astazi, sunt principalii vinovati de inghitirea de catre politicieni a legislatiei antimilitare si antistatale, concretizata prin Art.40 din OUG57/2015, OUG59/2017 si OUG -urile derivate.
In ceea ce-i priveste pe magistratii militari, va adresam rugamintea de a analiza posibilitatea de a transfera cu toate drepturile Directia Instantelor Militare, Curtea de Apel Militara Bucuresti si Tribunalele Militare Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara si Bucuresti la Ministerul Justitiei, asa cum s-a procedat, la MAI, cu Directia Penitenciarelor si SIPA. Profesionalismul acestor oameni ar putea fi folosit la cote maxime, in conditiile in care sunt mai multi, la ora actuala, decat numarul unitatilor pe care le mai avem si ar fi feriti, pe viitor, de „cantecul de sirena” al „Statului Paralel”, ca in cazul celebrului „Portocala”, si el procuror militar. Ar putea fi trecuti in rezerva si primi, inclusiv, gradul onorific de maresal in rezerva, pentru a-i putea judeca pe generalii cu patru stele, beneficiind, in continuare, de salarizarea magistratilor, dar si de pensiile magistratilor, stabilite prin Legea 303/2004, pentru ca aici este problema.
Domnule ministru,
Pensiile magistratilor militari sunt pensii civile, stabilite printr-o lege civila (303/2004), dar nu sunt platite de Casa Nationala de Pensii, nici din bugetul Ministerului Justiei, ci din bugetul Ministerului Apararii Nationale, prin Casa Sectoriala de Pensii a MApN.
Desi, stie bine ca sunt pensii civile, doamna Lia Olguta VASILESCU le prezinta drept pensii militare si le foloseste ca pretext pentru modificarea, nu a Legii 303/2004, ci a Legii Pensiilor Militare de Stat (223/2015). Pretinde dansa ca rezervistii, care au pensii de 10 ori mai mici decat magistratii, inclusiv militari, ar avea sute de milioane si ca de aia nu trebuie sa le mai creasca nici cu rata inflatiei (prin introducerea sintagmei „indicator definitiv”), nici cu cresterile salariale la activi.
Din 15 septembrie 2017, pensiile militare au fost inghetate, practic, pe viata.
Va adresam rugamintea de a-i explica domnului DRAGNEA ca visul domniei sale de a asigura pensii egale unor oameni care au aceleasi date de vechime, functie si varsta, dar au iesit in rezerva la o diferenta de o zi sau un an, a fost spulberat de doamna Lia Olguta VASILESCU. Daca eu am, azi, salariul X si ies la pensie, inlocuitorul meu, care va iesi peste trei ani, la nivelul de salarizare promis de PSD, va avea in aceleasi conditii, la un salariu triplat, nominal, o pensie de doua ori mai mare decat a mea. In doi ani, generalii si chestorii vor avea, din nou, pensiile mai mici decat femeile de serviciu.
In concluzie, inechitatile in sistemul militar si discriminarea noastra se adancesc pe masura ce timpul trece si dvs., asaltat de problemele juridice carora trebuie sa le faceti fata, nu puteti taia „Nodul Gordian” si in ceea ce priveste deplina egalitate de tratament legislativ care trebuie acordata, potrivit CCR, militarilor si magistratilor. Cu atat mai mult, cu cat avem aceasta categorie care apartine ambelor domenii, cu mari sanse sa devina, ca si DNA, o categorie in sine, independenta si fata de Ministerul Justitei si fata de structurile militare la capitolul indatoriri, dar profitand de ambele in ceea ce priveste drepturile.
Domnule ministru,
Intelegand riscurile pe care mi le asum prin acest mesaj, eu, ca reprezentant si nu Sindicatul, care apara prin membrii sai, conform juramantului militar, nu numai drepturile militarilor si politistilor, ci ale natiunii intregi, in asteptarea raspunsului dumneavoastra care, sper sa nu intarzie foarte mult, Am onoarea sa va salut, Sub deviza
„Honor et Patria! Vae Victis” PRESEDINTELE SCMD, Col.(r)dr. Mircea DOGARU

74 comments:

Cezar spunea...

Asta mai lipsea..TT...sa se ocupe de pensiile militare...

Draghici spunea...

Domnilor, nu va infierbantati degeaba, modul de calcul al pensiei militare este ABSURD.
Domnule Dogaru, cand dumneata si toti cei care doresc DOAR marirea pensiilor actuale veti intelege acest lucru elementar se va face LUMINA.

Ajunge domnilor de la SCMD! Basta!

Draghici spunea...

Citez comunicatul SCMD:
"In concluzie, inechitatile in sistemul militar si discriminarea noastra se adancesc pe masura ce timpul trece si dvs., asaltat de problemele juridice carora trebuie sa le faceti fata, nu puteti taia „Nodul Gordian” si in ceea ce priveste deplina egalitate de tratament legislativ care trebuie acordata, potrivit CCR, militarilor si magistratilor."

Nodul gordian este LEGEA PENSIILOR MILITARE. Ea trebuie reformata.

Leon spunea...

CPS a MAI plateste si pensiile militare pentru Ministerul Justitiei inclusiv celor din Penitenciare..!

ChRoMaX RarToto spunea...

Pentru dl Cezar,
TT este ,,chemat,, sa arbitreze intre doua prevederi juridice,intamplator cu privire la pensiile militare .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Initiativa D.lui Colonel Dogaru e de foarte bun simt, augur si de drept, deci n-o criticati din pozitii de interese egoiste! Sa stea cu mainile in san si sa se perpetueze nemerniciile? Nu vedeti ca, in afara de domnia sa, ceilalti freaca mangalul pe incantatii sforaitoare, dar cu pasul pe loc? Foarte bine faceti, D.le Colonel, Dogaru, mai ales cu discriminarea intre generatii, dar si scoaterea magistratilor militari dintre noi! Mai avem atata Armata sa-i mentinem pe inutilii astia, cu droaia?

Iulian Mares spunea...

..,.Rar Toto,
Aveți dreptate privind rolul TT!
Dar, el mai are un rol...să ne apere de proștii care nu știu, dar sunt protejați de o lege umanitară! A aici mă refer la cei care nu pot răspunde, din motive medicale, pt faptele și zicerile lor!
Cu individul.... ăla, vă pierdeți timpul în van! Pricepe greu și puțin, dar uită f repede și total!

tigri 3 spunea...

Cred că TT va fi frapat de termenii juridici folosiți de d-nul Dogaru ;
"Magistratii militari fac exceptie. Ei sunt platiti si ca militari si ca magistrati, SUGAND de la doua oi : "
Cred că Cezar îi depășește SUGAND de la două capre!! #
Cât despre povestea cu magistrații militari, bla, bla, bla.
Ei doar administrativ depind de MAPN în rest pe linie profesionala sunt sub urdoneaza statutului legal de magistrati.
Ei nu "primesc ordine "pe linie profesionala de la armată.
Juriștii sunt cu totul altă mâncare de peste.
De remarcat "relatia Pistol -Dragnea, situația la care s-a ajuns în privința militarilor! (((
Totul depinde de ce ordin va primi TT și care va fi următorul pentru care va baga la ordin cartuș pe țeavă.
În rest de la ăsta să nu vă așteptați la nimic bun.

Petre Aldea spunea...

Pt.Cezar,
Incep sa ma conving ca treaba aia cu dungulita rosie pe CI este adevarata!
Pt.Draghici,
Numai Cezar crede ca pe 1 august va apare o noua lege a pensiilor militare.Dvs.nu va doriti o crestere a pensiei? Credeti ca exista un singur pensionar care sa nu-si doreasca un cuantum mai mare al pensiei? Va dati seama ce inseamna o noua lege a pensiilor militare si cat ar dura pana la aplicarea acesteia? Cel putin trei ani,plus doi ani pentru recalculari se fac ,aproximativ cinci ani. Ce am castigat? Cred ca ideia nu va apartine.A fost lansata,prin unii ca dvs.,pentru a distrage atentia de la nesolutionarea OUG 57 si a OUG 59 ? Ce parere aveti Legea 223(fara OUG 57 si OUG 59) este o lege proasta?
Pentru ambii : Raspundeti numai daca aveti capacitatea de a o face in mod civilizat.
Pentru altii : L-am votat pe KWI si imi pare rau. Am votat PSD si incepe sa-mi para rau. Dar,timpul va rezolva totul! Parerea mea:a inceput !


Cezar spunea...

Aldea...
Din ceea ce recunoști...demonstrezi ca esti doar un OPORTUNIST ! NU AI PRINCIPII..!
ASA CRED CA L.AI VOTAT SI PE BASESCU..SI TI.A PĂRUT RAU DESIGUR!
A spune că L.ai votat pe KVJ .. si apoi PSD..denota fără niciun dubiu că esti posesor de dungă.rosie... chiar mai lată-pe buletin !!

Iulian Mares spunea...

In draftul unei viitoare modificari a L223/2015, Cezar a prevazut diminuarea pensiei de drept proportional cu anii nemunciti pana la varsta standard de pensionare, conferita de restrictiile de grad si varsta, ale legii si statutului existente la data pensionarii!

Petre Aldea spunea...

Cezar,
Te-am atentionat sa raspunzi numai daca ai capacitatea de a o face in mod civilizat dar vad ca gandaceii din cap nu te lasa. Atat ai inteles tu din ce ti-am transmis? Sti ce inseamna oportunist sau te-a etichetat astfel cineva,ti-a placut cum suna si folosesti si tu cuvantul fara a te gandi prea mult?
De unde ti-ai dat seama ca nu am principii ? Gandesti cand scri ?
Din cauza unora ca tine era sa fie inchis blogul !
Faci parte,cumva,din grupul lui Mos Alecu sau din cel al guleratilor albi?
O intrebare:esti cu adevarat reservist sau ....?

CEZAR spunea...

@/ Aldea &m-Alul
OPORTUNÍST, -Ă adj., s. m. f. 1. (adept) al oportunismului (1). 2. (cel) care își schimbă ideile după împrejurări, urmărind numai satisfacerea intereselor personale. (< fr. opportuniste, rus. opportunist)
**
De aici mi.am dat seama ..iti apartine ..-nu???
"Pentru altii : L-am votat pe KWI si imi pare rau. Am votat PSD si incepe sa-mi para rau. Dar,timpul va rezolva totul! Parerea mea:a inceput !"
**
Esti ridicol si novice pe net!
Mi-am publicat de multe ori CV-ul
Daca Huhu ..ne suporta ..il mai public inca odata pentru tine dar numai dupa ce ti l-ai publicat tu !!
**
m-Alul omul fara identitate ..pagina de fb..lic.militar sau scoala de ofiteri....STIEEEE !!

Gigi spunea...

***Pentru cârcotașii și groparii pensiilor militare***.

Art.40 și VII din OuG 57,respectiv 59,vor fi rezolvate pozitiv,Așa cum este legal,corect și cinstit!În disperarea unora care beneficiază de prevederile Legii pensiilor civile și a altora care spun că sunt militari dar ar vrea să fie cu ..rul în două luntre.
Noi,trebuie să luptăm să se respecte Legea Pensiilor
Militare,așa cum a fost dată ea,nu golită de conținut prin tot felul de art.introduse banditește în diferite OuG-uri.

Cei care doresc altfel,ori nu sunt militari,ori sunt duși rău de tot!

Unknown spunea...

Stie cineva daca se face actualizarea din 2017

R-26500 spunea...

Va salut! Intervin pt. a readuce in discutie o mai veche contradictie. Am primit decizie de ACTUALIZARE cu aplicare din 30 iunie 2017. Cu noroc, adica este pe plus vreo 9%, asta dupa ce mi-au taiat bineinteles, indexarile. Mi-a atras atentie insa altceva ceva, in legatura cu care ne-am combatut la un moment dat. La mine in decizie, precizeaza la pct. C urmaroarele: "Motivare/mentiune: "Cererea de actualizare nr. AP128/09.08.2017" - adica precizeaza ca mi-a fost emisa decizia de ACTUALIZARE la CEREREA MEA. Am depus cerere, este real. Ce nu imi este clar este de ce mai era necesar sa imi precizeze ca mi-a fost emisa decizia la CEREREA MEA, din moment ce CPS a M.Ap.N. preciza anul trecut ca NU trebuie sa depunem cereri?! Sa se fi razgandit M.Ap.N. si sa nu mai emita decizii din oficiu? Am depus CERERE la acea vreme, urmare a faptului ca desi L. 223/2015 prevedea la Art. 60 ca daca NU depun CERERE, oricum actualizarea se face dupa 6 luni din oficiu, s-au intamplat urmatoarele:
- in august 2017 a intrat in vigoare OUG 59/2017 care a abrogat incepand cu 15 septembrie 2017 intregul articol 60 din L. 223/2015, respectiv orice prevedere legata de actualizare;
- atunci am reflectat ca daca nu depun CEREREA pana pe 15 septembrie cat mai era in vigoare inca Art. 60 din L. 223/2015, nu mai aveam in ce baza sa depun cerere de actualizare dupa 15 sept. 2017 si nici CPS nu mai avea baza sa imi actualizeze pensia din oficiu. Asa ca la acea vreme am vazut ca singura portita sa bag cerere de actualizare pana se abroga Art. 60, adica pana pe 15 sept. 2017.

Tangential, am retinut ca cA la MAI, actualizarea se face exclusiv la cerere pe cei pensionati anterior anului 2016, fara actualizare din oficiu - a se vedea aici https://sindicateuropol.ro/pensiile-militare-vor-fi-reactualizate-anuntul-a-fost-facut-de-casa-de-pensii-sectoriala/

Unknown spunea...

Va salute pe huhu

Petre Aldea spunea...

Cezar,
Esti in criza ? Daca unul iti spune ca esti ...nu-l bagi in seama,daca iti spun doi acelasi lucru incepi sa te gandesti(daca ai aceasta capacitate)la cele spuse. Dar daca trei sau mai multi(cazul tau)spun acelasi lucru despre tine inseamna ca au dreptate. Vezi si: I.Mares,...Rar Toto, Tigri 3 ,S.A.
Mai Cezarica,sa-ti fie clar:Eu nu mi-am schimbat ideile asa cum isi schimba unii politicieni partidele. Faptul ca regret anumite hotarari luate de mine este urmarea neindeplinirii programelor promise de catre cei votati.
Chiar nu ti-e rusine? Eu sunt fara identitate sau tu? Eu am curajul sa public sub numele real la care e anexata si adresa de email. Tu ?Te ascunzi sub numele de utlizator .


Petre Aldea spunea...

Huhu Rezea,
Am luat cunostiinta despre atentionare si despre cerinta de retragere a celor doua postari.
Aveti dreptate dar, ma asteptam sa il taxati in acelasi mod si pe Cezar .Sau el are regim special?
Desi sunt convins ca am dreptate,va cer scuze(numai dvs.-nu si lui Cezar).
P.S. Poate ca si alti comentatori vor spune cine are dreptate:eu sau Cezar.

dorina miron spunea...

@Petre Aldea,
Distinse domn, am reținut solicitarea d-nului Huhu Rezea, de a comenta numai pe marginea articolului pe care îl postează într-o manieră politicoasă și la obiect. Mi-am propus ca niciodată să nu mai citesc comentariile lui Cezar.Vă rog, nu vă mai pierdeți timpul cu acest individ. Treceți (cum fac și eu), peste comentariile lui. Sunt lipsite de consistență!Vă doresc o zi bună!

Huhu Rezea spunea...

@R26
Au păstrat softul de redactare de la procedura de recalculare. L223 nu a conditionat niciodată recalcularea/actualizarea pensiilor militare de depunerea unei cereri. Cererea își avea rostul pentru alegerea celor șase luni pentru baza de calcul Și in cazul in care nu s-au depus cerere, recalcularea s-a făcut cu calculul din oficiu pe ultimele 6 luni de activitate. Cum la actualizare nu se pot alege alte 6 luni decât cele de la recalculare, prevederea privind cererea din articolul Nr. 60 a devenit inutilă. Era normal să primești ceva in plus la actualizare... dacă la recalcularea pe L 223 ieșisei deja pe plus fata de pensia în plată.

raul spunea...

D-lor ,o intrebare ,o nelămurire pt un posibil ajutor!Am iesit la pensie pe L 263/2010!Vechime recunoscută 36 ani!-cu grupa!Vine 223 cu recalculare cf art 109 care spune că vechimea e cea din decizia anterioară,dar mariile lor decid ca 2 ani si 7 luni ,cotizați in civilie inainte de 2016,repet recunoscuti pe 263 nu mai sunt luați în seamă,vechimea devine 34 ,rezultând o reducere a pensiei cu 2 %!80%in loc De 82!Zic ,o greșeală,fac o contestație si ăștia spun ca e bine ce au calculat ceilalți!La ce juriști Spiru Haret sunt acolo nu ma mira,desi art109 spune clar!Dv ,d lor ce spuneti,ii dau in judecata?

R-26500 spunea...

@ Huhu Rezea joi, iulie 26, 2018. Huhu Rezea, eu am gandit cu totul altfel, nicidecum prin prisma alegerii celor 6 luni. Mie cererea mi s-a parut foarte utila, pornind de la considerentul ca mai multe legi din ultimii ani, impun existenta unei CERERI, atunci cand statul trebuie sa acorde niste drepturi banesti cetatenilor. Chiar si Legea 223/2015, impune CERERE in cazul celor carora le-ai fost retinute sume de bani cand in baza L. 119/2010. Adica statul este smecher cand trebuie sa acorde drepturi, le ai TEORETIC, dar daca NU le CERI, nu le obtii! Eu asa am interpretat si la ACTUALIZARE!

Si totusi, L. 223/2015 chiar a conditionat ACTUALIZAREA (nu si recalcularea) de depunerea unei cereri. Extras din lege:

"Art. 60 are următorul conținut: „(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se ACTUALIZEAZA ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional și/sau solda de funcție/salariul de funcție (...), astfel:

a) potrivit gradului militar/profesional avut la data trecerii în rezervă/încetării raporturilor de serviciu și a mediei soldelor de funcție/salariilor de funcție îndeplinite în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, LA CEREREA persoanelor ale căror drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi;

(2) În situația în care, în termen de 6 luni de la data primei majorări, persoanele îndreptățite nu depun CERERE în acest sens, ACTUALIZAREA se face, din oficiu, pe baza mediei soldelor de funcție/salariilor de funcție din ultimele 6 luni de activitate".

Ce observam? La pct. 1 a) = CERERE, clar! La pct. nr. 2 = cine NU depune CERERE, urmeaza din OFICIU!

Bun! Punem cap la cap! Art. 60 a fost modificat (practic atat de radical, incat este ca si abrogat), incepand cu 15 sept. 2017 de OUG 59/2017, incat n-a mai ramas efectiv nimic din el, nimic despre vreo actualizare, nici cu cerere, nici din oficiu! MAJORAREA SOLDELOR S-A EFECTUAT INCEPAND CU 30.06.2017.

Si acum, tragem linie!

- CPS NU aveau cum sa opereze ACTUALIZARI DIN OFICIU in intervalul 30.06.2017-15 sept. 2017, intrucat NU trecusera cele 6 luni lasate la dispozitie pt. a inainta CERERI.
- insa dupa data de 15 septembrie 2017, din nou CPS nu mai avea cum sa ACTUALIZEZE din OFICIU, intrucat la expirarea celor 6 luni, Art. 60 cu baza de ACTUALIZARE, era deja abrogat!
- asa ca mai ramane doar o portita cu ACTUALIZAREA LA CERERE, si asta cu conditia ca cei in cauza sa se fi miscat ultrarapid SI SA FI DEPUS CERERI ... pana la 15 septembrie 2017, data dupa care Art. 60 din L. 223/2015 a ramas fara efecte.

Oricum as da-o, mie imi rezulta astfel: in conditiile abrogarii Art. 60 din L. 223/2015 prin OUG 59/2017, dupa data de 15 septembrie 2017 NU mai puteau fi depuse nici CERERI de ACTUALIZARE, nici operate ACTUALIZARI din OFICIU! Nemaiexistand baza legala nici pentru ACTUALIZARE la CERERE, nici DIN OFICIU, odata cu disparitia Art. 60 din L. 223/2015. Cine s-a miscat si a depus CERERE pana la 15 sept. 2017, atunci CPS este obligata sa ii dea curs.

Cezar spunea...

I"Miron = I'Teparu...in travesti

Baro Tatian spunea...

Domnilor, Casa sectoriala de pensii a M. Ap.N si M.A.I. au datoria sa stabileasca daca reglementarile pe care le aplica sint emise cu respectarea Constitutiei, a legii 24/2000(republicata, a principiilor ordinii de drept si daca acestea sunt in vigoare ca lege.
Fata de aceste obligatii CPS nu aplica pentru stabilirea si recalcularea pensiilor militare de stat Legea 223/2015.
Reglementarile pe care le aplica sunt rezultate din modificarea, completarea (abrogarea unor articole) la 11 decembrie 2015, prin OUG 57, art.40, a formei adoptate si promulgate de Presedinte, forma care la 24 dec.2015 a devenit Legea 223 privind pensiile militare de stat si care trebuia sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2016.
Reglementarile pe care o aplica acum CSP, sunt emise si adoptate de Guvern, nu au fost promulgate pentru a fi in vigoare si nu reprezinta legea 223/2015
Dar, guvernul nu poate face legi si nu exista legi nepromulgate.
Legea 223 privind pensiile militare (cu modoficarile si completarile ulterioare) asa cum a fost modificata si completata anterior la 11 dec. 2015, prin dispozitiile OUG57/11 dec.2015 art.40. nu exista,
Asa ca modificarile anterioare dupa ei ulterioare sunt praf in ochi.
Ne arunca domnilor praf in ochi si noi ne facem ca nu stim.
Nu s-a mai pomenit in legislatia Romaneasca ca o lege a facuta de guvern, nepromulgata, sa guverneze pensiile militare. Sa nu mai vorbim de Legea 24/2000(republicata) si de Constitutia Romaniei ca se pare ca CPS nu au auzit de ele.

stelian palagheanu spunea...

Buna ziua .
Va aduc la cunostinta ca tot ce am scris pe acest blog privind bataia de joc la care am fost supus de catre MApN si CPS și cum sunt tratat de justitia românească -juristul militar PADURARU a listat tot și a prezentat Curtii de Apel Iasi ,sfaturi pe care le-am primit de la diverse persoane respectiv pareri ,etc.
Problema este ca a vrut oare sa-mi facă o surpriza, întrucât nu am înteles aspectul.
Eu am postat fiind foarte sigur că el mă urmareste ,am simțit eu lucru asta. Dar daca a venit cu aceste comentarii în instanța pentru a se plange în instanta ca i-am facut jeguri si a determina instanta sa ma arunce la gunoi cred ca s-a inșelat amarnic. EU SUNT MILITAR ROMÂN CARE NICI DE DIAVOL NU MIE FRICĂ .Eu am fost trimis la moarte în 1989 pentru DREPTATE. Nu o instanță din Romania îmi dă drepturile ci LEGEA. Pe lista sunt Leonard,Cornelius și altii .
La asa ceva nici prin cap nu mi-a trecut .Cum poti sa te cobori în halul asta .

radu spunea...

R-26500
Gresit! CPS a M.Ap.N a emis pana in prezent multe decizii de actualizare din oficiu.
Numai bine!

Draghici spunea...

Domnilor, urmaresc cu atentie si blogul SCMD.
Iata ce citesc in comunicatul de azi:

"Nu sunt pensiile celor care cu prisosință le-ar merita, nu ale celor care, iarnă sau vară, ploaie sau vânt s-au suit în tancul rece, pe tunul înghețat, în sicriile zburătoare care se cheamă MIG-21, au stat departe de familii în poligoane și aplicații, au ridicat Canalul Dunăre-Marea Neagră, Transfăgărășanul, (cu sacrificii omenești), au făcut agricultură, au ridicat construcții monumentale, și care, astăzi, acționează în Afghanistan, la peste 50 grade C."

1. Cati din militarii care au pensii bune s-au suit in tancurile reci(da fierbinti erau mai bune!), s-au suit pe tunul inghetat(asta e tare, de ce s-au suit?), s-au suit pe MIG-21, au ridicat Canalul(etc. Dar numai,onor, ofiterii si subofiterii au facut asta?), au facut agricultura(repet intrebarea de mai inainte)?????
2. Cati militari care au pensii bune au fost in Afganistan?????

De ce repet ca fraierul ca legea pensiilor militare este absurda?
Apoi pentru ca la pensie cel care a fost vai de mama lui in armata ia o pensie mica iar boierul care a stat in cur pe scaun POATE avea pensie foarte mare(chiar este o regula aici).

Scuzati cuvantul "boier"!

PS. Argumentele celor doi care semneaza scrisoarea publicata la SCMD nu m-au convins nici pe mine(unfraier intre fraieri).
Musiu Horia, lasa supararea deoparte si publica comentariul meu. Este tendentios dar este asa cum il gandesc eu.

stelian palagheanu spunea...

Domnule Huhu-Rezea sunteți si dumeavoastra nominalizat în documentele Curții de Apel Iași de catre juristului militar celebru de la Botosani- ca fiind colonel pensionar din SRI cu domiciliu în București care v-a închis siteul datorită limbajului violent .

Leon spunea...

@R26500, bine ati revenit cu noroc..!Sunteti printre cei 0,4% care au pe plus actualizarea la MApN. Totusi o crestere de 9% fata de Decizia de recalculare este posibila dar comparata cu ce aveti in plata in prezent dupa cele 2 indexari, procentul ar fi de max.2%.
Dar poate au tinut cont de majorarea de 5% din 2016, asa cum foarte corect procedeaza CPS a MAI !

Huhu Rezea spunea...

@Stelian Pălăgeanu
Mă bucur că și juriștii MapN citesc acest blog! Mă minunez că citează din acest blog și în instanțe.
Adevărul este că d-ta ai folosit un limbaj foarte violent, pentru care te-am și atenționat. Si... încă, Păduraru nu a citit amenințările pe care nu ți le-am publicat.
Te-am prevenit că este posibil să pierzi în recurs.
Cât despre preocuparea „conselerului” de a da în ghioc despre administratorul acestui blog, cu privire la domiciliul său și arma din care provine, mă bucur că funcționează încă varianta lansată printre combatanții „jusțiției militare”. Plano10 să trăiască!

Huhu Rezea spunea...

@Baro Tatian
Imi pare rău, dar asemenea comentari complet pe lângă lege nu am prea citit pe acest blog.
Ordonanțele guvernului au același rang cu legile și produc efecte cu aceeași putere.

Iulian Mares spunea...

Stelica Palagheanu,
Dar de Cezar nu s-au zis nimic? PDF, o sa plece neîmpăcat! 😂🤣🤗🤔
Poate îl citează la recurs și poate elabora omul și legea lustrației pentru magistrații care au semnat și lucrat pe protocoale și culoare aranjate, din magistratură!
De azi nu mai e Cezar, ci Trump! Bravos Padina!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Stelica, daca un ,,jurist'' (vai, ce dezonorant si jenant sa se prezinte cu functia asta in public, stiindu-se un incapabil neputincios si plin de lasitate, ce recurge la recuzite de toata bacania sa castige un proces, din lipsa de pregatire personala si profesionala!) se preteaza la asemenea argumente, si nu pe litera si spiritul legii,este demn de mila, pentru ca lasitatea, frica de a pierde si slabiciunea caracterului l-au impins la lucruri jenante, de care mi-ar fi rusine ca afla colegii, familia si lumea avocatilor! Eu l-as turna la presa si peste tot ca sa-l fac de toata bacania si sa n-aiba sanse, in caz de trecere in rezerva, sa-l primeasca nici un barou! Este in infantil marunt, mic de tot, adica o micime si mi-e jena chiar acum cand scriu aceste cuvinte sa-l pomenesc, din mandrie personala, pentru ca-mi stric reputatia, onoarea si demnitatea, pe care el nu le are si este un sacrilegiu al propriei personalitati sa ajungi in asemenea hal de jos! Ca a pomenit numlele meu si al camaradului @ Leonard, ne onoreaza ca le-am bagat un morcov luuuund si cu tot cu foastoloace in curpenii cu care gandesc, in loc de creiere! Oricum, asemenea nulitati cu o slaba pregatire juridica, eu nici nu le bag in seama pe unde-i vad , ca sa inteleaga cat ,,respect'' am eu pentru niste pene de curcan umflate caraghios, din care nu rezulta si un creier pe masura impaunarii jalnice....

IAR99.Army spunea...

domnule draghici
nu iti inteleg mirarea, citeste legile care se refera la ce trebuie sa faca armata Romaniei sau ce trebuie sa faca armata oricarei tari de pe acest pamant si atunci vei intelege si nu te vei mai mira !!!
In regimul comunist armata din Romania(avind in componenta civili, soldati, subofiteri, maistri militari si ofiteri)a fost obligata ca pe linga atributiile specifice de aparare a tarii sa execute IN PLUS munci si atributii economice, agricole, industriale, interventii la cutremure, calamitati, inundatii, catastrofe, etc 24 de ore din 24. dumneata ai executat DOAR atributii de serviciu specifice domeniului in care te-ai pregatit 8 ore din 24. Eu m-am pregatit sa fiu doar militar nu si agricultor, economist, contabil, inginer, miner, electrician, constructor, pompier, etc dar am fost obligat sa le execut si pe acestea. dumneata ti-ai facut doar meseria aleasa si atit si culmea doar 8 ore din 24!!! SI VREI SA FIM EGALI PINA LA MOARTE !!!!

Liviu Po spunea...

@stelian
Spune-i si pe cei de la "altii".

Iulian Mares spunea...

Dar cine-i dl. Draghici?
Ei, o poveste cu un programator pensionar, din SMFA!
Veki critic de arta al militarilor, pe bloguri, in special R-26500 cat si aici si nu numai!
Sunt curios daca mai tine blogul-clona R-256000 unde posta singur, dand replici uzerilor, nepublicate pe blogurile nominalizate!
Este ca si cum ai avea un mobil cu dublu SIM si-ti trimiti SMS-uri singur!
Pentru acest comportament ma voi adresa spre elucidare si diagnosticare venerabilului domn Butoi!
Medicina trebuie sa triumfe!
O zi glorioasa tuturor!

Cezar spunea...

Gata ii..data sigur!
Dispare cuantumul avantajos si orice formă de Oscar..!

Leonard spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Leonard, izvorul de detoxifiere va fi cand ei se vor duce in ,,bu'' la Tzintirimul militar, ma rog, al lor! Pana atunci te amagesti, sau ne amagim, ca anti toxinele scot otrava din constiintele noastre! Totusi, rolul lor de atunci mai tinea in frau nelegiuirile si abuzurile, pe care azi nu le mai poate tine nimeni in capastru! Aia de atunci, erau bombonelele dulci ale sistemului, nefacand atata rau ca cei de azi. Sa fim sinceri si drepti: La cate milioane de bancuri, critici pentru capii partidului, sistemului de atunci si lipsurile pe care le carcoteam deschis sau susostit, si eu eram ober sef in chestii de astea periculoase, vesnic cu critica in mestecatoare, ca si azi, cate arestari s-au facut, ca eu n-am auzit de nici una?! Trebuia sa fiu chiar si condamnat la moarte la ce critici si afirmatii dure si fara perdea le faceam atunci! Du-te acum si toarna-ti, pe barbi si fara probe, doar pe cioc-probe, vecinul ca a fraudat ceva si pana seara are mandat de arestare si e dus incatusat cu televiziunile in par dupa el la bulau! N-ai vazut ca Palagheanu Stelica a pierdut un proces pe barbile unui ,,jurist'', total afon juridic si incapabil, care l-a turnat securistic ca-si exprima opiniile constitutionale, pe o libertate a cuvantului pentru care s-a murit la Revolutie, pe retelele de socializare? Te intreb, draga prietene: Traim intr-un stat de drept, sau intr-un stat mafiot?, ca sa-l parafrazez pe un matelot, mare bahic-conflictual, in viata...Sa fiu un ministru, sau director de institutie militara, l-as trece in rezerva in maxim 1 ora pentru prestatia jalnica si bazata pe o turnatorie, care ar putea fi si una indrptata catre sefii sai sa-si piarda functii, prestigiul si carierele, si de aia zic ca astfel de oameni si practici se vor topi abia o data cu disparitia lor pe lumea cealalta, care, oricum, numai in rai nu va fi!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, Huhu Rezea, i-am raspuns camaradului caruia i-am scris ca, daca are cu 1 zi sub 15 ani vechime efectiva, nu poate beneficia de perioadele asimiliate, anul trecut s-a reconsfintit prin lege acest tratament la cei care au fost in invaliditati, ca beneficiaza de perioadele asimilate la peste 15 ani in sus efectivi, ori civili, ori militari. Domnia sa are totusi o particularitate, are cam 14,5 ani de cascheta, si i-am explicat ca grupele, sporurile si artificiile nu se iau in calcul, ci doar daca are acea vechime la zi de caschta peste 15 ani. Fiind ceva interesant, v-as intreba daca anii lucrati ca civil, si are omul destui, se pot combina sa-l ajute pe vechime? Eu i-am raspuns ca mie mi s-au cerut 15 ani cascheta pe care nu i-am avut si am pierdut, mai ales ca boala contractata s-a produs in ograda MFA-ului! Este posibil si Casa sa invoce cei 15 ani doar de cascheta, pe care domnia sa nu-i are la zi, ci 14,5 ani si sa nu-i permita combinarea cu vechimea civila.

Huhu Rezea spunea...

@Flavius
Am corespondat și eu cu respectivul pensionarilor de invaliditate. I-am comunicat că pentru ca pensia militară de înv să se transforme in pensie de serviciu pentru limita de vârstă este nevoie și de o vechime efectivă de 25 de ani pe langa vechimea efectivă ca militar de 15 ani.

R-26500 spunea...

Hmm! Colegi! Din anumite interventii, constat o situatie alarmanta si care aduce aminte de statul politienesc de altadata si de dictatura politica existenta in prezent!

Inteleg oare bine ca un fost jurist de la M.Ap.N. sau din SRI, de prin Botosani,a intentat unor useri de formatie militara, proces pentru faptul ca au indraznit sa se exprime liber in mediul online?

Rugaminte! Despre ce este vorba cu exactitate si cine este acel jurist? Daca este asa, lucrurile sunt extrem de grave. In sensul ca nu m-as fi asteptat niciodata ca un jurist sau fost jurist militar (oricare alt militar sau fost militar sau care a activat in spectrul militar), care a asistat si asista in perioada de cariera in mod imperturbabil, la incalcarea a cca. 5-6 drepturi si libertati fundamentale militarilor romani, prevazute a fi respectate de Constitutie oricarui cetatean - inclusiv militarilor, sa actioneze in asemenea hal!

Daca ceea ce am citit este real, il provoc pe acel jurist sau fost jurist, sa ne intervina si sa ne explice tuturor, de ce a executat in cariera legi interne care incalca militarilor romani, drepturi si libertati fundmentale esentiale, prevazute a fi respectate atat de Constitutie, cat si de Declaratia Universala a Drepturilor Omului, oricarui cetatean, fie el alb sau negru, militar sau croitor, femeie sau barbat?

Intrucat dupa cate cunoastem bine - chiar daca unora nu le place abordarea, incalcarea sau coparticiparea la incalcarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale unui cetatean - fie el si militar, sub acoperirea executarii unei legi interne care la randul ei incalca drepturi si libertati fundamentale si Constitutionale unor cetateni, NU disculpa de responsabilitate pt. incalcarea drepturilor fundamentale pe cel care a executat legea interna! Apropo de unul ... Visinescu ...

Domnule jurist care va tineti de șotii - daca chiar existati, cum v-ati permis domnule ca in cariera sa incalcati 5-6 depturi si libertati fundamentale si constitutionale militarilor romani, prin aplicarea prevederilor Sectiunii a 3-a din L. 80/1995, in conditiile in care atat Constitutia Romaniei, ca si Declaratia Universala prevad ca inclusiv militarii au aceleasi drepturi si libertati cetatenesti, precum oricare alt cetatean? Ce ati facut, ati ales ca in cariera sa executati orbeste legea interna, incalcand drepturi si libertati fundamentale si constitutionale general valabile pt, oricare cetean - inclusiv pentru militari? Aveti cumva idee ce li se intampla in lumea larga - inclusiv in Romania, celor care incalca cetatenilor drepturi si libertati fundamentale?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Onorabile, Hu8hu Rezea este foarte corect raspunsul Dv. Ca atare, daca i se pare ca suntem incorecti, poate sa apeleze la justitie, dar il avertizez ca si ea lucreaza tot
pe lege. Eu ii repet: Sa aiba vechime EFECTIVA, adica fara sporuri, grupe, etc, completa invocata si poate castiga, dar vechimea pe care o are nu-l ajuta.

Iulian Mares spunea...

Pentru userii ce nu au aflat încă de M88!

http://www.monitoruljuridic.ro/act/ordin-nr-m-88-din-27-iulie-2016-privind-aprobarea-normelor-metodologice-de-aplicare-a-ordonan-ei-de-urgen-a-guvernului-nr-82-2006-pentru-recunoa-terea-meritelor-personalului-armatei-participant-180849.html

stelian palagheanu spunea...

Bună ziua .
Celebrul Jurist militar a listat 100 de comentarii cu tot cu poză pe care jur că nu le-am citit pe toate întrucât mi-a venit greață, aruncândule la gunoi. Mi-e nu-mi dă material de studiu dușmanul.
In Dosarul nr.370/45/2018 subsemnatul a atacat cu Contestație în anulare la decizia Curții de apel Iași din Dosarul 3622/99/2017 întrucât : eu am întrebat cât costă merele și am primit raspuns că gutuile sunt galbene (îmi place fraza asta). Avand în vedere faptul că în Contestație in anulare subsemnatul nu se poate limita decat la anumite aspecte formale ale actiunii am prezentat modul eronat care a dus la o Decizie care nu are nimic în comun cu cererea de chemare în judecată. Respectiv faptul că s-a încurcat Art.40 din OUG 57/2015 cu Art.40 din Legea 223/2015, ca Imputernicirile si delegatiile nu sunt legale fara numar ,fara data cu semnaturi contrafacute ,inregistrarea documentelor la UM 01189 Bt s-a facut ilegal în alte registre decat cele oficiale ,Apel tardiv admis de instantă, pregatirea judecătii nu s-a facut la Tribunal ci la Curtea de apel ,Apelul MApN a fost consemnat dupa semnatura judecatorului , activitatea procedurala si procesuala a DGJ prin juristul militar
din teritoriu se face dupa ureche nerespectându-se baza legala care este jumatate clasificată și nimeni nu stie cum funcționează acest sistem juridic al MApN si multe alte ilegalităti. În conformitate cu codul de procedura la contestația în anulare se depune Întampinare unde in Conf.Art.205,alin 2,lit.(c)intimatul răspunde la toate pretenţiile şi motivele de fapt şi de drept ale cererii.
Imaginați-vă domnilor că in loc să raspunda la capetele de drept și fapt al Contestației instanta v-a avea surpriza sa vadă activitatea mea de pe retelele de socializare ,facebook,postarile mele și discutiile pe care le-am avut cu pensionari militari pe acest blog pe care eu personal am avut ocazia să mă documentez și să simt pulsul mafiei militare care ma mutilat pe viată și ma dat afara din sistem ca un inapt fară drepturi și sa vină un jurist militar care se crede buricul magistraturii militare romănești care a refuzat sa se prezinte la toate sedintele de judecată și nu l-am vazut niciodata de parcă ar lucra la privat si nu în suljba statului pe banii poporului roman ,să mă îngenuncheze.
Or,de asta i-am atacat întrucât eram 100% convins si pot jura cu mâna pe cruce ca ei mă urmareau și mă urmaresc pe acest blog cât și prin telefon întrucît am fost martorul procurorului într-un dosar de 10 ani (2004-2014) mafia militară cu combustibil CLU. Unde comandantul meu si o alta gasca de infractori au ajuns dupa gratii (comandantul meu tot din Botosani era). De asta am folosit într-o postare expresia marelui actor Toma Caragiu, luată bineînteles din filmul BD la munte și la mare = "eu nu mai scap de ăștia nici în mormânt".
Acum sunt sigur ca pe data de 06.09.2018 consilierul juridic va fi în sala de judecată lângă PALAGHEANU. Nu pot să vă arat ce Întâmpinare a facut la Contestația în anulare ,de râdeți o saptamană. A atasat vreo 10 plicuri cu corespondența pe care o face cu diverse unitati militare si instituții dar greșite întrucat împachetarea ,transmiterea documentelor nu se face de catre el și de subofițerul din CDC , a xerocopiat fila din registru unde a înregistrat el Apelul MApN la UM 01189 BT. dar nu a vazut ca apelul lui este înregistrat într-un registru care are ca scop Conform M 9/2013 corespondenta intre unitati militare care au compatiment CDC. Apelul lui sta acolo ca pruna între coacăze, sunt trecute numai unitati militare si la urmă HOP -Tribunalul Iași -Apel, în plus a semnat tot el în coloana 28 care are ca scop alte precizari de primire a documentului. A atasat un Borderou bineînteles nu cel legal, de unde rezultă ca la Botosani fiecare face cum îi taie capul .
S-a minutat că am consemnat în actul procesual ca INSTANȚA DE APEL- NU A ÎNTELES HOTARÎREA PRIMEI INSTANȚE. Dar ce ei sunt SFINȚI ???
Rog sa-mi spuneți dumeavoastră ce avrut să spună prima instanță prin expresia:

stelian palagheanu spunea...

"Prin urmare,este întemeiată cererea reclamantului recalcularea pensiei începând cu data de 28.02.2017 și plata diferenței rezultate între pensia acordată și pensia cuvenită conform dispoziției art.40 din Legea 223/2015,calculată de la data de 28.02.2017 și până la emiterea unei decizii de pensie conform dispoziției art.40 .
Este neîntemeiată solicitarea reclamantului privind recalcularea pensiei începănd cu data de 01.01.2016,întrucât ,prin prezenta,nu au fost contestate deciziile de pensie care au stabilit cuantumul pensiei începând cu data de 01.01.2016,data la care reclamantul nu beneficia de o decizie medicală care să ateste încadrarea în grad de invaliditate ca fiind consecința unui accident în timpul și din cauza îndeplinirii serviciului militar"
Mentionez ca in data de 28.02.2017 s-a emis decizie medicala privind revizuirea anuală.
Rog sa-mi răspundă cine vrea care este întelesul expresiei mai sus menționate.
Aici eu am specificat ca nici juristul militar și nici instanta de apel nu au înțeles ce vrea să spuna prima instanță.
Cu respect

raul spunea...

Va rugasem ceva dar vad ca nu sunt demn de luat in seamă!Merci!

Ein Stein spunea...

Palagheanu majoritatea "juristilor" militari sunt proveniti din sursa externa, civili angajati carora li s-au dat grade militare, ei nu au niciun fel de background militar, pregatire asisderea, majoritatea au vechimi intre 10 si 15 ani in serviciu. Ar fi interesant daca ai afla de unde provine juristul tau cu care te judeci. Asa la deruta.
Dramatic e ca el nu a inteles nimic din ce a tot explicat Huhurezu pe aici, pe lege, pe el l-a interesat ce a mai spus unul si altu contra sistemului, probabil directiva.
Inchipuie-ti cam cum ar fi daca Draghici ar avea epoleti si ai incerca sa-i explici care e treaba cu militarii. Crezi ca va pricepe ceva acest civilache? Dar juristul tau?
Probabil acum e mai limpede de ce legea pensiilor militare arata cum arata, de ce sunt sunt favorizati cei cu vechime mica, contopistii si cei intrati pe usa din dos.
Daca aveam un DNA care sa-si vada de treaba probabil multe din necazuri si abuzuri nu ar mai exista. Poate in viitor. Sa ne rugam.

Huhu Rezea spunea...


@raul
Ce răspuns vrei sa primesti, daca d-ta pari să nu fi auzit de art. 30 din lege, așa cum a fost modificat OUG 57/2015, care plafonează la 85% procentul de pensie rezultat din sporul de vechime și sporul pt pensia suplimentatrară

raul spunea...

Păi tocmai asta e ,cumulate ,pe 263 daca rezultau 82 % (65 +11 +6)si pe 223 ei mi l au scăzut la 80% ,nerecunoscandu mi 2 ani si 7 luni cotizați in 2001 2003!Repet, in decizia după 263 am 36 ani vechime si pe cea de recalculata,pe 223 recunoscuta numai 34 desi art 109 din 223 spune că recalcularea se va face tinand cont de vechimea din ultima decizie!Încă astept!Merci!

Leon spunea...

@raul, ar trebui sa explici mai clar, cel putin Hotararea Comisiei de Contestatii..!
Si cred ca daca ai pensia calculata pe Legea 263/2010, recalcularea s-a facut conform Art.110 din Legea nr.223/2015, modificat de OuG nr.57/2015 ( nu art.109 ).
O varianta nedorita ar fi ca poti valorifica perioada din civilie la Casa teritoriala de pensii chiar mai devreme de 65 ani, daca se scad anii pentru grupa de munca din decizie, daca este posibil.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Stelica, dar ai cerut in instanta sa-l controleze material daca are studii juridice si atestat sa profeseze la bara ceea ce face el si pretinde ca ar fi jurist? Mie, din ce mi s-a povestit, traiesc cu impresia ca ne-am intors inapoi in anii stalinismuli, '50, poate azi in Coreea de Nord sau Cuba, sa aduci niste probe care n-au nimic a face cu cauza, ci ca un paracios securistic obsedat sa castige, chiar si pe probe jenante, daca instanta tolereaza asa ceva! Vezi ca ai un Ministru de Justitie, un CSM, un Colegiu al Avocatilor din Romania, care pot exclude asemenea persoane, daca instrumentele juridice aduc atingeri grave mediului academic de reprezentare intr-o instanta a unui reprezentant legal, pus sa apere interesele Armatei prin practici si probe neconforme codurilor de proceduri si deontologiei de avocat, si as fi recunoscator adevaratilor juristi daca s-ar dezice de astfel de comportamente si atitudini, chiar revoltatoare, si l-ar raporta ierarhic superior pentru atingerea aspectului de imagine ale acestora, in ansamblu, ca sunt sigur ca acesti lucratori nu toti isi doresc sa se compromita cu astfel de comportamente si imagini care sa le cauzeze deontologic! Pur si simplu am ramas siderat, si nu-mi vine sa cred ca inca mai sunt cramponati in anii de trista glorie ai stalinismului!

Cezar spunea...

BRAMBUREALA ÎI ATAT DE MARE SI ASA DE ...ALAMBICATA INCAT O SINGURĂ MASURA ÎI VIABILA...
LEGE NOUA...CU MOMENT T.O

Huhu Rezea spunea...

@raul
Este clar că au interpretat greșit art. 109.
Mergi in Tribunal pt cele 2-3 procente de pensie tăiate.

stelian palagheanu spunea...

Ce a înteles Instanta de Apel la motivarea primei instanțe:
" Or,reclamantului i-a fost deschis dreptul la pensie pentru invaliditate grad II în temeiul cererii formulate chiar de către acesta,în data de 10.02.2016 prin decizia 85467/1 din 05.10.2016.Prin Hotărârea nr.31878 din 26.01.2017 a Comisiei de contestații din MApN s-au respins toate contestațiile formulate de către reclamant.
În consecință ,întrucât sesizarea instanței s-a realizat cu încălcarea procedurii obligatorii prevăzute de art.97-99 din Legea 223/2015 ,se v-a admite apelul formulat de MApN împotriva sentinței civile nr.1668.04.10.2017 a Tribunalului Iași pe care o va schimba în parte,în sensul că se v-a admite exceptia inadmisibilității cererii privind obligarea pârâților să stabilească reclamantului o pensie conform disp.art.40 din Legea 223/2015 ".
ASTA ESTE JUDECATA PE CARE AM PRIMIT-O DE LA JUSTITIA NOASTRA DRAGĂ.

Păi cum vine asta domnule consilier juridic al MApN reprezentant ??????

Vorba batrănească .Moșule calul matale fumează ??? Nu băiete de ce ?? Păi atunci vezi că ția luat foc grajdul.

Leonard spunea...

Domnilor,
Nu mai fiti atat de suparati pe juristii MFA-ului.
Mananca si ei o paine alba. Va amintiti ce spunea Coarna despr ei prin iunie 2017 ? Ca au ALTE CONDITII in timp ce militarii dein Afganistan au CS. Nu e vina lor. Sistemul este defect. Important este ca sa nu existe vre-un PROTOCOL intre NFA si instante , prin care sa se "decida" cine castiga procesele , indiferent de cat de profesionist si de cata dreptate are partea cu care se lupta jurisatul. Am auzit eu ca, fiecare comentator are "o fisa" in care se inregistreaza comentariile. Nu stiu la ce le-o trebui , dar naravul vine de dinainte de rascoala din '89.
Deci rugati-va sa nu existe vre-un PROTOCOL clasificat ca sa aveti sanse in justitie. Inca nu a iesit la suprafata toata mizeria . Faptul ca instanta nu i-a dat cu acele comentarii peste bot , respectivului este un mare semn de intrebare. Normal , trebuie sa probezi in fapt si in drept fiecare capat de cerere si nu sa depui "analiza presei" . Vom vedea.

stelian palagheanu spunea...

Domnul Cornelius poate să profeseze și pe LUNĂ cu acte sau fără acte nu este treaba mea sa-l verific .Dar având în vedere faptul că prin Întâmpinarea nr.A-2054/07.07.2017 înaintată Tribunalului Iași la Dosarul nr.3622/99/2017 ma insultat foarte grav deși aveam avocat desemnat să se ocupe de caz ,și-a permis fară să mă cunoască sau sa-i fi spus ceva ,să mă insulte fără motiv ,cu jargoane ,afirmații calomnioase si alte atacuri la propria persoană fără nici cel mai mic motiv iar eu am tacut înghițând în sec asta nu înseamnă că face șmecherii cu mine.Ce crede ca dacă prezintă prostiile alea în instanță scapă sa nu pună mana pe cruce în instantă sa jure dacă documentele de la dosarul cauzei sunt contafacute???M-am adresat acestor instituții Ministrul de Justiție care au zis sa m-a adresez MApN.Comisia de Control a MApN a inaintat reclamațiile DGJ a MApN . Toate reclamatiile adresate MApN au fost arunate la gunoi .A mai rămas un singur lucru SĂ MĂ LUPT SINGUR după legea naturală iar dacă voi găsi calea adevărului legiuitorului îi v-a fi greu să se uite în ochii mei pentru că nu v-a ști dacă este mai presus de cea scrisă.
Curtea de apel a închis un dosar care in loc sa rezolve o problemă nu a facut altceva decât prin Decizia data am deschis alte 3 dosare ,pentru că așa avrut ea.

Huhu Rezea spunea...

@pălăgheanu
Dacă acel conseler al gulerelor albe a depus si ceva note sau concluzii scrise la dosar, cu indicațiile primite de pe acest blog și cu amenintările care au trecut de moderare, te rog să faci copii de pe ele, că ai acces la dosar, și le trimiți și aici spre publicare. Nu trebuie să rămână între coperțile unui dosar o asemenea „ispravă juridică”.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ ONORABILE, VA ROG SA-MI PERMITETI CA, PENTRU ULTIMA OARA, SA MAI POSTEZ PE ACEST SUBIECT, PENTRU CA ESTE UN ELOGIU ADUS JURISTILOR DE BUNA CALITATE, SI CARE ADUC CINSTE ARMATEI SI CASEI TERITORIALE DE PENSII MILITARE, CEVA FOARTE RAR DIN PARTEA MEA: Juristul care a reprezentat Casa in procesul meu de la Bacau, pe tema acordarii perioadelor asimilate, un tanar cam pana in 30 de ani, prezentabil imbracat foarte ingrijit in civil, tacut, rezervat si cu osebire foarte manierat din comportament, cand a luat cuvantul s-a referit in scurt doar pe Lege si spiritul ei, fara inflorituri, fara acuze, fara obraznicii, fara tupeu si infumurari, exact ca un adevarat avocat bine scolit si bine instruit, care mi-a lasat o foarte buna impresie si tin, desi am pierdut, sa-l felicit pentru deontologia ireprosabila si comportamentul respectuos si civilizat, fara a iesi in evidenta cu ceva negativ, ceea ce spune foarte multe despre noua generatie de juristi din Armata, care au inceput sa inlocuiasca acele personaje de trista amintire, si nu-mi permit sa nominalizez pe cineva, dar ar trebui ca cei care inca mai activeaza ca juristi, din vechea generatie-garda atinsa de undele seismice ale bolsevismului stalinist, sa-i copieze pe acesti tineri valorosi, care doar isi fac treaba la ordin, pe temeinicia legii si a Constitutiei! Cand ai la bara intruchiparea corectitudinii si a legalitatii, parca toata ura si resentimentele acumulate din nedreptati se risipesc si este inlocuita cu sentimentul de dreptate si adevar, linistindu-te emotional! Felicitari, domnilor juristi ai noii generatii, care intruchipati insasi Legea!

stelian palagheanu spunea...

GRESELILE INSTANTEI DE APEL.
1.)Cererea la care face referire nu a avut rol de deschidere a dreptului la pensie ci de alegerea celor 6 luni pentru stabilirea Bazei de calcul.
2.)Oare câte contestații ai voie să faci la o decizie de recalculare?????
3.)Prin Hotărârea nr.31878 din 26.01.2017 a Comisiei de contestații din MApN eu am contestat Art 40 din OUG 57/2015 privind diminuarea bazei de calcul de la 85% la 65%
4.)Art.97-99 din Legea 223/2015 se referă la procedura de contestare a deciziilor de pensie care nu are nici o legătura cu cererea introductiva a subsemnatului.
5.)Subsemnatul a solicitat prin CERERE DE CHEMARE IN JUDECATA calificarea unui eveniment prin împuscare și stabilirea drepturilor de pensie conf Art.40 /223/2015 prin Hotărâre judecătoreasca unde juristul militar a solicitat Instantei respingerea probatoriului CU MARTORI ȘI INTEROGATORIU pe exceptia lipsei de interes întrucât la dosar sunt documente justificative în acest sens.
Întrebarea este de ce consilierul juridic a solicitat acest lucru???Eu eram curios sa aflu cum am fost împușcat de catre mafia militară .
Ce nu știe domnul consilier juridic este faptul că prin Decizia Curții de Apel Iași a disparut exceptia lipsei de interes întrucât a apărut interesul privind calificarea.
În acest sens s-a înregistrat pe rolul Tribunalului Iași Dosarul Nr.4956/99/2018 din data de 23.07.2018 dar acum cu 6 capete de cerere.
Am uitat să precizez faptul ca am mai primit doua decizii de recalculare privind greselile CPS si MApN privind acordarea corecta a gradației pe care baieții au mascat-o .
Problema este ca banii i-au confiscat CPS fara nici o baza legală s-au vre-un înscris în acest sens.Aici domnul jurist o s-a aibă nevoie de calculator întrucât am solicitat în instantă 3% pe zi dobândă penalizatoare de la data emiterii deciziei de recalculare respectiv 30.06.2018 pentru suma de vreo 1400 lei confiscată ilegal.

Ein Stein spunea...

Palageanu conform reglementarilor privind protectia datelor cu caracter personal intrate in vigoare din mai juristul tau a prelucrat date cu caracter personal fara sa-ti fi cerut acordul in conditiile in care el nu e institutie abilitata cu prelucrarea unor astfel de date si informatii. In cazul tau circumstanta agravanta e ca spui ca suferi de o infirmitate. Ia vorbeste cu avocatul despre situatia jenanta in care ai fost pus in fata instantei fata de datele prelucrate de jurist in conditiile in care tu nu doreai acest lucru. Amenda pentru o astfel de isprava e de pana 4% din cifra de afaceri per capita, in cazul MApN 4% din bugetul anual. Daca juristul tau a reusit sa prelucreze date a 10 insi ar cam fi colea o amenda de vreo 40% din bugetul anual al MApN. E ceva. Prostia doare. Cred ca meriti o compensatie baneasca pentru situatia jenanta in care ai fost pus.

Ein Stein spunea...

Leonard daca exista asemenea fise e grav. Nu cred ca i s-a cerut vreunui vizitator al blogului aprobarea pentru prelucrarea si colectarea datelor cu caracter personal, banuiesc ca fiecare fisa trebuie sa fie dedicata unei persoane in parte. Am auzit ca preturile la insule in Grecia au mai scazut.

stelian palagheanu spunea...

Domnule Huhu Rezea
Săptamana viitoare mă duc să depun Răspuns la Intampinare și sa-i verific IMPUTERNICIREA și DELEGATIA și voi solicita copii.Nu are note sau concluzii scrise întrucât nu are dreptul să depună decât Întâmpinarea care este obligatorie.
Unde este poza mea pe blog si unde am facut comentarii la diverse aspecte cum am fost calificat de instantă și de angajații MApN respectin CPS si DGJ.Când m-a pocnit Decizia curtii
de Apel Iași Discutii avute cu domnul Leonard,Cornelius ,anonim, etc .V-am zis că în momentul când am vazut listarile mi-am dat seama că am de-a face cu o persoană periculoasă iar ca sa nu m-a enervez le-am aruncat imediat la gunoi întrucat fac un tratament de 4 ani pentru agorafogie ,anxietate generalizată,etc.iar reactia adversa a tratamentului mă facea poate să iau vreo decizie pe care să o regret ulterior. Eu sunt un om corect,cinstit,drept nu am supărat și nu supăr pe nimeni dar dacă ți-ai batut joc de mine ai cam încurcat borcanele .
El a prezentat alea în instanță ca să ducă instanta în eroare asa cum a facut-o de la bun inceput cu manevre de 2 lei ,are un stil foarte bine pus la punct ,ca să nu se prezinte la judecată să dea cu explicatia, vai doamne că i-am jignit .Auzi expresie că am paralizat și blocat institutiile statului. Care instituții că toate merg prost.
Pai dacă vrei să te respecte omul trateaza-l cu respect.
Dosar nr.8782/193/2017 -bonus pentru a fi depus la instantă lânga listari.

raul spunea...

Leon si 109 si 110 spun ca cele recalculate după 263 tb recalculate după vechimea recunoscută în ultima decizie de pensie!Merci de atentie!

Huhu Rezea spunea...

Palagheanu
Consilierii juridici pot depune la dosar si concluzii scrise, cu 5 zile inaintea dezbaterii pe fond a cauzei.
Cum să conteşti art. 40 din OUG nr.57/2015 la Comisia de contestati?
Ordonanţele sau dispoziţiile de ordonanţe se contestă numai la Curtea de Apel, în contencios administrativ,art. 9 al L 544/2004, capăt de cerere subsidiar reclamarii dreptului încalcat prin ordonnţă.

Leonard spunea...

Bravo Flavius,
nu-mi vine sa cred ce am citit. Numai sa nu te sucesti pana maine.
PS
Ce-mi place proverbul : "Sa nu dai intr-un caine daca nu sti al cui e".....

stelian palagheanu spunea...

Domnule Huhu Rezea
Nu am contestat art 40 din OUG 57/2015 la Comisia de contestații .
Am luat-o eu pe direct.
Eu am contestat in termenul legal Deciziile de recalculare ale CPS la comisia de contestatii a MApN intrucat pensia a fost diminuată de la 85% la 65% prin Art 40 din OUG 57/2015 , lipsa stagiul potential ,si discriminarea prin acest articol a pensionarilor militari de invaliditate datorită faptului ca au schimbat stagiul potential de la Vechimea efectiva la vechimea cumulată.

Leonard spunea...

Maestre,
spune-i tot contextul juridic lui @stelica , ca sa nu-l confuzionezi iar apoi el sa te pomeneasca precum Falvius.

stelian palagheanu spunea...

Dosarele privind asigurarile sociale se opresc în apel devenid definitive.Eu am atacat decizia cu Contestatie în anulare
Art. 508

Procedura de judecată

(1) Contestaţia în anulare se soluţionează de urgenţă şi cu precădere, potrivit dispoziţiilor procedurale aplicabile judecăţii finalizate cu hotărârea atacată.

(2) Întâmpinarea este obligatorie şi se depune la dosar cu cel puţin 5 zile înaintea primului termen de judecată. Contestatorul va lua cunoştinţă de conţinutul acesteia de la dosarul cauzei.

(3) Dacă motivul de contestaţie este întemeiat, instanţa va pronunţa o singură hotărâre prin care va anula hotărârea atacată şi va soluţiona cauza. Dacă soluţionarea cauzei la acelaşi termen nu este posibilă, instanţa va pronunţa o hotărâre de anulare a hotărârii atacate şi va fixa termen în vederea soluţionării cauzei printr-o nouă hotărâre. În acest ultim caz, hotărârea de anulare nu poate fi atacată separat.

(4) Hotărârea dată în contestaţie în anulare este supusă aceloraşi căi de atac ca şi hotărârea atacată.


stelian palagheanu spunea...

Dar cea mai tare faza este ca pe blog a postat si o persoana care folosea numele Stelian P. a crezut ca tot eu sunt .

Ein Stein spunea...

Palageanu ia de buna ce am scris mai sus. Individul a colectat date si informatii despre tine pentru a-ti crea un profil de scandalagiu cu care te-a discreditat in fata instantei. Colectarea de date pentru crearea de profile este strict interzisa prin GDPR. Poti sa faci plangere la ANSPDCP impotriva individului, cred ca noua institutie e dornica de a-si umfla muschii. Sunt convins ca dupa asta individului sau altor amatori le va trece cheful de astfel de practici.

stelian palagheanu spunea...

Domnul Ein Stein
Consilierul juridic este considerat CELEBRU datorită insultelor grave pe care le formulează prin actele procesuale si procedurale înaintate instanțelor de judecata ,expresie luata de pe toate SCMD ,pentru a se lauda la DGJ a MApN că el răstoarnă munții in Moldova și poate o mai primi vreo primă sau vre-un grad .În urma studierii documentelor pe care le-a inaintat la dosarul cauzei și verificarea sa pe portalul justiției am ajuns la concluzia că acest om este bolnav .Aceasta boală o are foarte multa populație de pe planetă care a ajuns sa fie tot mai răspândită , dar înca nu s-a descoperit oficial cauza exactă .Eu am denumit aceasta afecțiune de care și eu o am MINTEA CARE TE MINTE datorită evenimentelor grave prin care am trecut prin cariera militară. Datorită problemelor finaciare pe care le are prin diferite instituții nebancare -camatarii,CAR,ca executat silit apare fobia socială .O boala care antrenează și alte afecțiuni anxietatea ,depresia ,etc. De ce eu l-am considerat bolnav? Pentru ca a insultat fara motiv o femeie avocat fara sa o cunoască și desemnată să mă reprezinte în judecata de fond, dar înaintea fixării termenului de judecată iar pe mine ma insultat fară ca eu sa fi spus ceva sau să fi redactat vre-un înscris la dosarul cauzei.Or,un om sănatos nu face acest lucru .Având în vedere ca este cadru militar grad colonel este obligat prin lege ,Statut cadrelor militare,ordine și dispozițiuni sa aibă o comportare demnă ,sa fie disciplinat ,o gândire normală și sa reprezinte MApN cu cinste și onoare. Aceste elemnte de bază la el lipsesc întrucăt boala il plimbă cum vrea .Se crede magistrat ,dă ordine și dispoziții prin înscrisuri ce trebuie să hotărască o instanță ,interpretează singur articolele de lege, minte,se folosește de orice hârtie gasită și o pune la dosar dar care nu are legătură cu cazul ,își schimbă singur fără nici logică propriile înscrisuri, luptă cu o obsesie de negativism pe care eu personal nu știu ce vrea si coroborează cu altele care nu au nici o legătură, răstălmacește vorba subsemnatului ducând-o pe o cale care vrea el sa se înțeleagă că asa am vrut să spun, datorita gradului și functiei ,crede că ceea ce face în UM 01189 Bt așa este și legal dar legea ii interzice aceste atribuții într-un cuvânt își adună toată puterea în jurul său ca să poată controla orice mișcare .Or,aceste practici îl duc pe o cale infracțională .El nu s-a prezentat în instanța ca sa-l vad cum pune problema și sa-mi fac o idee despre pozitia sa prin lumea asta. Astfel de persoane par la prima vedere perfect sănătoase dar dacă analizezi cu o mare atenție constati că este grav bolnavă .Nu este o rușine să fii bolnav dar sa se trateze ca distruge viata oamenilor care și așa sunt distruși de sistemul militar și civil.Vreau sa-l opresc ,vreau o judecată dreaptă așa cum am cerut și prin înscrisurile adresate Curții de Apel Iași pe care o postez și aici .
""""Un singru lucru vreau să rețină instanța de apel așa cum am specificat prin înscrisurile înregistrate la dosarul cauzei respectiv faptul că nu voi cerși milă sau dreptate fără s-o dovedesc, dat fiind faptul că în 1989 la vârsta de 20 ani am luptat cu prețul vieții pentru ea .Eu sunt militar instruit în Garda de Onoare a României unde dreptatea, adevărul și onoarea stau la loc de cinste și nu mă va îngenunchea niciodată o pensie de invaliditate de mizerie care oglindește nivelul de trai a poporului român. Dacă subsemnatul cadru militar este călcat în picioare de un sistem militar bazat pe indisciplină și fals ,ce să mai vorbesc de un bătrân care se roagă pentru o bucată de pâine într-un sat care nu mai are nici un nume. """.

Leonard spunea...

@stelica , este bine sa accepti ca asta este meseria lui.
Procesele in instante sunt pe logica "PIERZI ori CASTIGI" . La fel ca si meciurile de fotbal. Este bun cine castiga procesul si , prin analogie metforica este bun cine baga gol si castiga meciul de fotbal.
De aceea , lasa-l in pace pe silvicultor sa-si faca jobul platit bine , iar tu te concentreaza nu pe el ca individ ci pe metoda prin care sa-i rastorni actele lui procedurale depuse la dosar. De exemplu , poti sa spui in instanta când esti intrebat ,referitor la comentariile din blog, ca a depune "revista presei" la dosar , este o dovada de lipsa de argumente si este cea mai deplorabila dovada ca nu are cu ce rasturna motivarile tale dovedite in drept si in fapt." ( am dat un exemplu). Nu uita , ca nu te lupti cu el ca individ ci te lupti cu considerentele reclamate de el.
PS
Am avut un profesor in liceu care ne spunea mai in gluma mai in serios ; " Fi baiat destept , ca tara e plina de dei ca tine".....