Un produs Blogger.

marți, februarie 04, 2020

Magistrații civili se plâng la CCR că vor fi discriminați față de cei militari

97 comments
Am mai subliniat de câteva ori pe acest blog că există decizii ale CCR care au declarat că neconstituționale inițiativele legislative de  eliminare în totalitate pensiile de serviciu ale magistraților și reintegrarea lor în legea cadru care reglementează sistemul public de pensii.
Din acest punct de vedere magistrații au dreptate să solicite constatarea neconstituționalității abrogării recente, în totalitate, a articolelor din Legea 303/2004 care reglementau pensiile de serviciu pentru magistrați.
Demersul magistraților pune surdină pe numeroasele alte decizii ale CCR, care au stabilit că  toate pensiile de serviciu nu sunt drepturi câstigate decât în privința componentei lor contributive, Legislativul putând să dispună reducerea sau plafonarea componentei necontributive, plătită de la bugetul de stat.
Este de neînțeles miscarea unor magistrați care se grăbesc să se pensioneze înainte de intrarea în vigoare a Legii de desființare a pensiilor speciale, sperând în mod ușutatic, chiar neprofesionist, că vor rămâne în plată cu acele pensii astronomice, chiar dacă Legislativul adoptă, în final, după întoarcerea legii de la CCR, plafonarea tuturor pensiilor de serviciu nedesființate.  
Pentru că drepturile lor de pensie necontributivă nu sunt drepturi câștigate, în viitor și pensiile lor vor fi reduse la limitele cuantumului plafonat, cuantum care nu poate fi mai mic decât componenta contributivă a pensiei lor, stabilită în puncte de pensie, potrivit Legii 263/2010.  
Nu mă leg de motivările extrinseci ale contestației magistraților, dar se reține că în finalul documentului magistrații civile se plâng că eliminarea pensiilor de serriciu pentru magistrați îi discriminează față de magistrații militari, care au posibilitatea să opteze pentru pensia militară de stat.
Pierd din vedere domnii magistrați că și opțiunea pentru pensiile militare este mai defavorabilă pentru megistrații militari.



97 de comentarii:

Sorina spunea...

E o întreagă nebunie ce dracu face Ciuca ala in guvern?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Paraciosi, egoisti si lipsiti de realism, cu baza de calcul la 80%! Indoapa-i Doamne, sa-i saturi! 90% dintre romani, dupa abuzurile trecute si actuale din magistraturi, s-au acrit de ei si de prostiile lor! Nici un roman nu se duce intr-o instanta de judecata ferm convins ca acolo isi va afla dreptatea, din cauza coruptiei si interventiilor politice pe filiere oneroase! Au ajuns, unii dintre ei, o rusine a societatii si nu merita nici 5% pensii, la cata nedreptate au impartit, distrugand vieti, cariere si destine, multi fiind si securisti sub acoperire! Cloaca, DA, dar nu magistraturi!

Iulian Mareș spunea...

Iar, până să cânte cocoșii de 2 X, ăștia s-au lepădat, după grefieri, acum de magistrații militari!...
FB!...dar au uitat că dintre aceștia sunt și la DNA!
Previzualizam haosul acesta, de acum 2 ani. Zenitul va fi cu arestarea și judecarea între ei...

Călugărul spunea...

Mafia magistraților nu se va lasa ușor deposedata de privilegii fata de sclavi că noi. Vor da decizii strâmbe ca de obicei ca să își păstreze privilegiile nemeritate, indiferent că țara se prăbușește sub povara lăcomiei celor cu venituri grase de peste 10.000 RON pentru tăiat frunze la câini:(vezi Mareș) . Unii mănâncă cu cinci guri și nu le ajung nici 15.000 RON lunar!

Unknown spunea...

Vedeti cum e omul? Precum oul, l-ai scapat....... . Cand militarii aveau 0,6 din VRS iar ei aveau 1 (erau mai smecheri!!!) le-a convenit. Cand au copiat legea pensionarii (dar au adaugat la greu tot felul de cresteri - sporuri, zile libere platite, etc, etc, etc) nu s-au gandit ca odata si odata va ,,exploda" si lumea ii va privi cu indignare (vezi cazul de la Pitesti care a intrecut orice limita a posibilului - sa nu zic altceva!!!). Acum de cine se leaga? De niste militari (uitati-va la pensia medie a militarilor) ca nu au platiti contributivitate si sa ii asimileze cu ... pensii speciale! da de unde? De la Cuza s-au stabilit pensii pentru militari, sumele fiind prevazute in bugetul ministerelor de resort. La dansii sumele sunt luate de la casele de asigurari. Nu am nimic cu dansii (e treaba lor cum justifica, dar sa nu se uite la altii in gradina cand la ei este......

Leon spunea...

Astazi 4 februarie 2020, Presedintele Iohannis a semnat Decretele de pensionare pentru inca 7 JUDECATORI..!

Alex spunea...

Daca vroiau sa fie militari trebuiau sa-si schimbe meseria.Contributivitatea sa fie regula de baza ptr.pensiile lor.Am mai spus-o ca ar trebui sa le fie rusine.Nu se compara munca lor si viata pe care i duc ,cu cea a militarilor.Aud in jurul lor cum vuieste si presa si televiziunile ca au pensii nesimtte si-i doare la baston.Circul acesta ar trebui sa inceteze.

CEZAR spunea...

Apoi sa-i popeasca si pe astia ..ca tot freaca menta.....!!!

Alex spunea...

Corect!

M spunea...

Exact cum IT-iștii militari sunt discriminați față de cei civili.

Silver spunea...

Mari bulangii!
Nu merită...

Mihai spunea...

@Huhurez
Cam cat pierde un magistrat militar pe L223 fata de L303 daca analizam cu atentie?
Pe legea 303 sunt putini magistrati civili care se pensioneaza la 65 de ani ca sa realizeze 100% din venituri.
Daca se pensioneaza la 55 sau 60 de ani obtin 80 - 90% din venituri.
Asta in timp ce pe L 223 magistratii militari prin vechimea cumulata cu sporul pentru grupa de munca plus OMM beneficiaza de 102% din aceleasi venituri ca si pe legea 303.
Care o fi pierderea pe L 223 .Nesemnificativa pentru salarii la sfarsit de cariera de peste 25 -30000.
Da exista o discriminare pana cand se transeaza cuantumurile mari de pe L223.

Viorel spunea...

1. În atenția tuturor pensionarilor militari trecuți în rezervă cu drept la pensie în perioada 2011-30.06.2017 și care nu au beneficiat de ajutoarele la trecerea în rezervă conform Legii nr. 284/2010 art. 20 pct. (1) și (2).
Curtea de apel București în Dosarul nr. 9357/3/2017 a respins apelul ca Nefondat, a considerat că prevederile art. 41 din OUG nr. 114/2018 sunt neconstituționale (deși în Hotărârea nr. 403/2019 CCR / C.Ap.SV. Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate pe art. 41) și dă câștig de cauză la 72 pensionari militari din din toate structurile. Hotărâre definitivă.
30.01.2020

Ora estimata: 9:00
Complet: 9-Completul 7 Recurs NCPC
Tip solutie: Nefondat
Solutia pe scurt: Admite cererea de sesizare a Curţii Constituţionale a României. Sesizează Curtea Constituţională a României cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 41 din OUG nr. 114/2018. Respinge excepţia nulităţii recursului.Respinge recursul ca nefondat.Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică azi, 30.01.2020.
Document: Hotarâre 116/2020 30.01.2020
2. Tribunalul Neamț în Dosarul nr. 4963/3/2018 prin Hotărârea nr. 33/2020 din 28.01.2020 stabilește pentru Comisia de Contestații Pensii și CPS a M.Ap.N. anularea hotărârii și deciziei de recalculare pensie emise de acestea și emiterea unei noi decizii de pensie prin care să i se scoată din baza de calcul și să i se acorde separat pensia suplimentară de 9%. Urmează probabil Apelul.
3. Ce să mai înțelegem din justiție și ce cale de urmat avem ? Așteptăm o hotărâre, un comunicat, o sugestie din partea M.Ap.N. în acest sens domnule ministru Ciucă.

1. În atenția tuturor pensionarilor militari trecuți în rezervă cu drept la pensie în perioada 2011-30.06.2017 și care nu au beneficiat de ajutoarele la trecerea în rezervă conform Legii nr. 284/2010 art. 20 pct. (1) și (2).
Curtea de apel București în Dosarul nr. 9357/3/2017 a respins apelul ca Nefondat, a considerat că prevederile art. 41 din OUG nr. 114/2018 sunt neconstituționale (deși în Hotărârea nr. 403/2019 CCR / C.Ap.SV. Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate pe art. 41) și dă câștig de cauză la 72 pensionari militari din din toate structurile. Hotărâre definitivă.
Ora estimata: 9:00
Complet: 9-Completul 7 Recurs NCPC
Tip solutie: Nefondat
Solutia pe scurt: Admite cererea de sesizare a Curţii Constituţionale a României. Sesizează Curtea Constituţională a României cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 41 din OUG nr. 114/2018. Respinge excepţia nulităţii recursului.Respinge recursul ca nefondat.Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică azi, 30.01.2020.
Document: Hotarâre 116/2020 30.01.2020
2. Tribunalul Neamț în Dosarul nr. 4963/3/2018 prin Hotărârea nr. 33/2020 din 28.01.2020 stabilește pentru Comisia de Contestații Pensii și CPS a M.Ap.N. anularea hotărârii și deciziei de recalculare pensie emise de acestea și emiterea unei noi decizii de pensie prin care să i se scoată din baza de calcul și să i se acorde separat pensia suplimentară de 9%. Urmează probabil Apelul.
3. Ce să mai înțelegem din justiție și ce cale de urmat avem ? Așteptăm o hotărâre, un comunicat, o sugestie din partea M.Ap.N. în acest sens domnule ministru Ciucă.




Mihai spunea...

@ Huhurez
Nemaifiind spatiu de replica la locul cu pricina fac referire aci la acel spor de 50% din pensie pentru " creatori".
Da,desi nu este firesc ,dupa lege se plateste de la buget.
Initiativa a fost a guv Tări..... si amendata de guvernul lui Liviu in 2016.
Frumos ,ca doar nu dadeau din buzunarul lor ci din al tarii.
Doar trebuia ca d- nii chestori si comisare de la " Ciocarlia" sa desfete mesenii de la parangheliile campenesti cu mici si bere ......
Sa mai zic si de doinasii din trambite...... de la "Doina......" ,nu are rost.
Bine ca le-a despartit "Cucu_🦉 " drumurile ca altfel din pomeni in pomeni falimentau bugetul. Era sa scriu bufetul😂

Militar de la 14 ani spunea...

E așa de greu ca guvernul Orban să dea o OuG de limitare la net a pensiei magistraților?
A fost așa de greu ca guvernul Tudose să fi limitat la net și pensiile magistraților?
Aici este nedreptatea creată între magistrați și militari.
Adică militarii au picat de 2 ori, și atunci și acum când sunt scoși în față de magistrați ca fiind mai speciali ca ei.
Vinovată e clasa politică care nu a reușit să creeze echilibrul atunci când acesta se impunea. Acum au dat liber la liberali să facă ce vor cu pensiile lor. Iar aceștia vor urla că ei au făcut, au dres dar s-au lovit de CCR. Mai au o șansă când ordonanța va reveni pentru revizuire în Parlament. Să vedem ce o să iasă.

Mihai spunea...

Azi "justitiarii din CA Cluj "au achitat 24 de inculpati din clanul Courdunenilor pe motiv de prescriere a faptelor !!!!!!! eliminand deciziile de condamnare date de justitia baimareana .
Doar doi condamnati la 3 ani din care mai au de stat dupa gratii cateva luni.
Se pare ca incet ,incet se instaleaza haosul vizibil in acest domeniu .........
Daca nu poti judeca cu bani multi in buzunar ,vei putea judeca cu bani putini?
Sau frica de amenintari ,cai intortocheate intre interlopi si politicieni ,etc ,face legea?

vasile iosif spunea...

Buna seara,
Dle H,
Ne poate ajuta cineva cu Hotararea Instantei in dosarul 4963/3/2018 ?
Ar fi interesat de vazut rationamentul logico-juridic al Instantei.
Cu multumiri anticipate

Viorel spunea...

Revenire la comentariul anterior cu scuzele de rigoare.
Din dorința de a informa pensionarii militari despre unele decizii favorabile la nivelul Tribunalelor și Curților de Apel, menționez faptul că în Dosarul nr. 9357/3/2017, Curtea da Apel București a dat câștig de cauză pensionarilor militari care după ce au câștigat în instanță ajutoarele la trecerea în rezervă au fost dați în judecată pentru a returna banii înapoi. Eu fiind mai fraier m-am dus și i-am dat de bună voie. În Hotărârea nr. 403/2019 CCR / C.Ap.SV. Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate pe art. 11 alin. (1) din OUG nr. 90/2017, conținutul art. fiind identic cu art. 41 diferența fiind doar perioada de suspendare.

Leon spunea...

T3, diferenta o face baza de calcul care difera; art.28/L.223 modificat de OuG.57, elimina multe din veniturile avute ca magistrat militar, iar Legea 303 cuprinde aceste venituri( nimic nu se pierde,...totul se Transfera..in buzunar..!)

Mihai spunea...

@Leon
Og 57 nu face nicio referire la veniturile magistratilor.
Acolo este vorba de sporuri de sedinte ,etc.
Cf L 303 in baza de calcul nu intra prime ,diurne si alte venituri nesalariale.
Da-mi un exemplu din OG 57 ,art 40 lit a-p care le taie ceva din baza de calcul pe L 223 .
Aștept!

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Ești în eroare!
In dosarul 9357/3/2017 contestatorii au pierdut atât în primă instanțâ, la Tribunalul București, cât și în recurs la CA București.
CA București nu a constatat neconstituționalitatea art. 41 din OUG 114, că nu e competentă, ci a admis doar cererea de sesizare a CCR.

Leon spunea...

Chiar Liderii Asociatiilor spuneau ca Unii magistrati si-au introdus in ultima luna de activitate:
-Diurne de deplasare si delegare
-Compensatii lunare pentru chirie
-Valoarea normei de hrana
-Prime si Premii
-Ajutoarele acordate la iesirea la pensie
-Contravaloarea CO neefectuat
-Restante salariale( castigate cu ajutorul colegilor...!)
-Alte venituri, etc.
Adica ceea ce noua NU ne este permis, la dansii cu varf si indesat..!

BONIFATIE spunea...


D-le V.I.!
Hotărârea este din data de 28.01.2020 dar nu este definitivă, fiind apelabilă.
Pârâta, în mod sigur, va formula cerere de apel. Dispozitivul îl aveți mai sus, postat de d-l Viorel, probabil, de pe portal.just.ro.
Dacă vă interesează considerentele cereți-i sentința d-nei Caloian de la SCMD sau pârâtei, după redactare și comunicare către părți. Dacă vor să vă dea o copie.
Cu dreptatea este simplu. Legea-i lege, chiar dacă nu este morală, însă atunci este nedreaptă ea trebuie abrogată sau, dacă se poate, numai amendată. Cu voință, legea poate fi și morală.
Dar, cum observăm cu toții, tendința spre autocrație și mai apoi spre dictatură sălășuiește în mințile bolnave ale unor conducători și atunci poporul devine o unealtă sau este pus între paranteze de cel/cei care sunt stăpânii celor „trei puteri”.
Azi ne aflăm, nu numai românii, trist dar adevărat, în situația descrisă mai jos: „NU EXISTĂ TIRANIE MAI CRUDĂ DECÂT ACEEA SĂVÂRŞITĂ SUB PAVĂZA LEGII ŞI ÎN NUMELE DREPTĂŢII” - MONTESQUIEU.
Cu stimă ,

Viorel spunea...

Mulțumesc pentru precizări domnule Huhu Rezea, am sesizat eroarea dar din neștiință vă întreb, CCR prin Hotărârea nr. 403/2019 CCR / C.Ap.SV. (printre ei mă aflu și eu) Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate pe art. 11 alin. (1) “În anul 2018 nu se acordă ajutoarele sau, după caz, indemnizațiile la ieșirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă” din OUG nr. 90/2017, atunci de ce Curtea de Apel București sesizează din nou CCR. Înțeleg, este altă ordonanță cu alt articol, dar conținutul este același cum am mai specificat, diferența fiind perioada de suspendare. OUG nr. 114/2018, art. 41 “În perioada 2019 - 2021 nu se acordă ajutoarele sau, după caz, indemnizaţiile la ieşirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă”. Unde este logica, se așteaptă la o altă decizie sau se răzbună pe politic și ne vor da câștig de cauză în toate procesele începând de la CCR în jos și invers ?
Sursa de informare/inducere în eroare SCMD prin persoana domnului Col. (r.) dr. Mircea Dogaru: “In mod surprinzator sau nu, in conditiile actualei greve a magistratilor, am castigat la Sectiile 1 si 9 in Contencios Administrativ si Fiscal, in zilele de 28 si 30 ianuarie, in recurs, in doua dosare”.
Atunci mă întreb, ce a câștigat ? O sesizare al cărei final nu îl cunoaște.

Iulian Mareș spunea...

👍🤣😜😂✌️👮
Așa zicea și o femeie de serviciu din Vaslui: Am muncit 40 de ani, viața mea! Da' ce maica, ei mănâncă cu 2 guri, au 2 burți?

Gigi spunea...

Azi,guv.Orban,a emis 24 de OuG.!!??
O fi şi a noastrã printre ele?

Călugărul spunea...

E clar că se pregătește limitarea pensiilor de stat nesimțite.

Leon spunea...

Pentru T3: "Dacă Guvernul PSD dădea 24 de OUG într-o singura zi, în Parlamentul European deja se pregătea o rezoluţie împotriva României, Timmermans era deja aterizat la Bucureşti, în drum spre Palatul Victoria, de mână cu ambasadorii SUA, Marea Britanie şi Suedia, iar în faţa Guvernului găştile #rezist puneau de-o baricadă!", scrie jurnalistul Ionuţ Cristache pe pagina sa de Facebook.

"Bine, naiba, că nu mai e #ciumaroşie la putere. Măcar am scapat de circ!", concluzionează jurnalistul TVR

Mihai spunea...

@ Leon
Noi lucram cu legea si nu cu ce spune Asociatia nu stiu carei tabere ,A3 ,etc.

Art 7 din norme metodologice de aplicare a L303 ;

"(3) În veniturile brute realizate se includ, pe lângă indemnizația de încadrare brută lunară, sporurile cu caracter permanent sau nepermanent. În veniturile brute nu se includ sumele primite cu titlu de prime, premii, decontări, restituiri de drepturi aferente altei perioade și nici indemnizația egală cu cele 7 indemnizații de încadrare brute lunare prevăzută la art. 81 alin. (1) din lege ori alte drepturi fără caracter salarial"

Daca au fraudat CNPP sau CSP au datoria sa recupereze retroactiv pagubele produse.

M spunea...

Încă nu. Din surse știu că ai fost chemați de acasă specialiștii ca să finalizeze toate oug-urile.

Se pregătește o jefuire generalizată (modificări electorale, ștergeri de datorii la stat, privatizări în sănătate) e un măcel juridic. Știu că mâine pică și pârjolesc România.
NOAPTEA CA HOȚII!!!

Nea Nicu spunea...

Mai zilele trecute menționa un distins domn că pe data de 28.01.2020 se judecă apelul introdus de CPS la hotărârea ( favorabilă pensionarului - pensionarei) instanței de fond. Pe scurt, prima instanță admisese scoaterea din plafonul de 85 de procente a celor 9% pentru contribuția la pensia suplimentară sau cum s- a mai numit.Se recunoștea că a fost pusă în aplicare prima decizie iar CPS a MApN achitase și diferențele rezultate in urma revizuirii. Poate ne ajută domnul coleg cu o informație...

M spunea...

@Leon

Aveți dreptate.
Vă mai amintiți de Tudorel Toader când a trimis un ordin în care avertiza conducerile instanțelor cu privire la "soluționarea conflictelor de muncă" în care magistrații erau parte?
Chiar la asta se referea de aceea au sărit trepanații!!!
În parte are dreptate și avianyc că legea preciza altceva dar magistrații au extins baza de calcul prin includerea unor venituri asimilate ca fiind salariale prin decizii ale instanțelor (știu sigur că indemnizația de ședință în CSM este luată la pensie)

Iulian Mareș spunea...

De la bugetul țării, pt că acele creații din domeniul cultural sunt pt toți, pt țară, nu pt ei,de dragul lor; cultura este națională și/sau universală! ... bine, în afara celei sibiene, caracterizate prin scriituri valoroase ale unui scriitor recent!
Roaga-l tu pe inspectorul general sa dea liber la postul ăla că sigur nu revine la catedră și o fi o gura flamanda și pe la voi...

Iulian Mareș spunea...

35

Iulian Mareș spunea...

Perfecta concluzia!
Referitor la disputa cu veniturile luate în calcul pt pensie ale magistraților, ai dreptate!

Că să înțelegi binomul susținerii lor, deskide linkul:

https://www.cotidianul.ro/sri-ascunde-echipele-mixte/

Iulian Mareș spunea...

Leon,
Și pt că Deep state nu a avut limite, iată și efectul:

https://www.g4media.ro/ccr-interzice-procurorilor-sa-foloseasca-drept-probe-inregistrarile-obtinute-de-sri-pe-mandat-de-siguranta-nationala-msn-sunt-puse-in-discutie-inclusiv-probele-obtinute-de-sri-pe-msn-in-dosarul-te.html

Iulian Mareș spunea...

Ești prost cu sau fara diplomă?
Nu ar trebui sa dau replica unui biped las...dar eu am 36 ani de munca efectivi, funcție la maximum, am beneficiat numai de recompense legale, am ieșit pe 263 inițial, ulterior recalculat!
Ar trebui să-ți ceri scuze, nemernic laș!

raul spunea...

La cate OUG -uri au fost azi ,Ciuca ce mama naibii a pazit??Deci gargara ,gargara si iar gargara1

Sorina spunea...

Ordonanța de la nr 25 spune ceva poaye aflăm.la ce se refera

Leon spunea...

https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-adoptate-sau-de-care-guvernul-a-luat-act-in-cadrul-edintei-din-4-februarie

Iulian Mareș spunea...

T-3
Ca sa fii mandru ca esti roman! Consemnarile unor straini!

– William Schiller, arheolog american,: “Civilizația s-a născut acolo unde trăiește astăzi poporul român, răspândindu-se apoi, atât spre răsărit, cât si spre apus, acum 13-15.000 de ani!”
– Marija Gimbutas, specialist american de origine lituaniană: “Romania este vatra a ceea ce am numit Vechea Europă, o entitate culturală cuprinsă între anii 6500 si 3500 î.Hr., axată pe o societate matriarhală, teocratică, pașnică, iubitoare si creatoare de artă, care a precedat societățile indo-europene patriarhale de luptători din epocile bronzului si fierului.”
– Louis de la Valle Poussin: “Locuitorii de la nordul Dunării de Jos pot fi considerați ca vorbitorii unei limbi care stă la originea limbilor indo-europene, adică strămoșii Omenirii.”
– Ekstrom Par Olof, scriitor si lingvist suedez: “Limba română este o limbă-cheie, care a influențat în mare parte toate limbile Europei.”
– Gordon W. Childe: “Locurile primare ale dacilor trebuie căutate, deci, pe teritoriul României. Într-adevăr, localizarea centrului principal de formare si extensiune a indo-europenilor trebuie să fie plasată la nordul si sudul Dunării.”
– Bosch Gimpera, cercetător german: “Spațiul din care au pornit indo-europenii este situat între Valea Dunării, Marea Egee si Marea Neagră.”
– Eugene Pittard, antropolog: “Strămoșii etnici ai românilor urcă neîndoielnic până în primele vârste ale Umanității, civilizația neolitică română reprezentând doar un capitol recent din istoria țarii.”
– Prof. Fabio Scialpi: “Sunt intrigat de prezența, pe teritoriul României, a mai multor toponime cu rezonanța sanscrită.”
– A. Jarde, renumit elenist, Paris 1923: „Asupra istoriei primitive a regiunilor care vor forma Grecia, grecii însisi nu știu nimic. Până în prezent, solul grec n-a scos la iveală nici o urmă materială a paleoliticului. Cei mai vechi locuitori din Grecia sunt tracii, apartinând timpului neoliticului.”
– Bonaventura Vulcannius din Bruges, 1597: “Geții au avut propriul alfabet cu mult înainte de a se fi născut cel latin (roman). (…) Geții cântau, însoțindu-le din fluier, faptele săvârșite de eroii lor, compunând cântece chiar înainte de întemeierea Romei, ceea ce – o scrie Cato – romanii au început să facă mult mai târziu.

*Material preluat.

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Ca au unii cate 3-4 nume pe aici, o inteleg, dar totusi au ceva!
Insa, cati "Unknowns" pot fi? Asa de lasi suntem? ...si cica, vrem sa ne batem pt drepturi legale!

M spunea...

Hai! Deontologii!!! Hai! Aia de zic ca suntem egali!!!!

Comentati cum si dascalii sunt pusi direct pe grila din 2022 (dupa ce au fost aruncati direct acolo si cei din sanatate)!!!! A mai ramas SNAOPSN - prostii prostilor!

Nu mai suntem egali? Acum e OK? Nu aveau dascalii bani de Tenerife? Nu le ajung banii de plimbari in cele 4 luni de vacante???

Daca analizam pe ora de munca (nu vreti voi ca in vest?) atunci dascalii sunt cel mai bine platiti bugetari!

Sa le fie de bine! Sa se bucure de banii aia dar sa nu mai manance ....

M spunea...

@Iulian Mareș

S-o fi nascut civilizatia aici dar cat de mult am regresat de atunci!

Huhu Rezea spunea...

@M
Nu-mi place când repeți aceeași tâmpenie despre adresa ministrului Toader către conducerile administrative ale instanțelor de a apăra interesele statului în litigiile de muncă pe care magistrații le-au declarat pentru drerpturile lor.
Am demonstrat de multiple ori că insinuârile făceau parte din propaganda puturoasă a iohaniștilor. Adresa nu-i privește pe justițiabilii din afara sistemului judiciar.
Eu știam că MI-știi înțeleg mai bine un text.

Leon spunea...

Iulica, cei 4 milioane de ROMANI au plecat din nou prin Europa sa le aduca aminte acestora de limba vorbita de stramosii lor acum cateva mii de ani..!

nastyboy spunea...

Ceea ce ma deranjeaza foarte mult este faptul ca se dau OUG care incalca, dupa mine, caracterul de urgenta al situatiilor legiferate. Sunt de acord ca, de exemplu, sa se dea OUG pentru indreptarea nedreptatilor din aria pensiilor militare sau inlaturarea unor nedreptati, cum ar fi neacordarea grupelor de munca la personalul civil din sistemul de aparare, dupa 1.04.2001, dar domnul Ciuca are, probabil, alte prioritati. Ieri, mi se pare, niciun act normativ nu s-a referit la MApN. S-a dat grupa de munca pentru geologii care au lucrat in aceleasi conditii ca minerii, la IPEG. Cine stie cati dintre acesti pensionari ne-au parasit, deja. Si s-a sters datoria unei banci cu capital integral strain. Din pacate, multi dintre noi vor iesi din sistem inainte ca vreo OUG sa se gandeasca si la nedreptatile noastre. Domnul ministru Ciuca are initiative pe site-uri si in sedinte resranse de comanda, dar nu in sedinte de guvern, se pare.

M spunea...

@Huhu Rezea

Cititi CU ATENTIE ce am scris eu!
Si eu am demonstrat ca adresa nu ii privea pe justițiabilii din afara sistemului judiciar. In baza unor hotarari "colegiale" legea initiala a fost amendata prin includerea unor indemnizatii ca fiind sporuri cu caracter nepermanent. Mai apoi conducerea instantei respective "uita" sa atace decizia si pentru ca devenea si ea beneficiara a deciziei.

😁 Credeam ca sunteti mai riguros! (pentru a nu gresi ca altii ma feresc sa spun mai mult!)

Iulian Mareș spunea...

Eu nu am avut si nici nu am asteptari....
Si sunt consecvent! Cand va face ceva concret...voi reanaliza!

Leon spunea...

Huhule, pai asta spune si @M, adresa ministrului Toader se referea la drepturile salariale ale personalului propriu care castigau pe banda rulanta procesele judecate de colegii lor si de multe ori ,,uitau,, sa faca si recurs !

Iulian Mareș spunea...

Majoritatea a urmat sfatul Lui si deja are 6-8 case!...din meditatii si vanzarea de ovocite, caci despre prunci este mai nasol acum!

calin spunea...

25. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul apărării naționale

Alexcta spunea...

În rejudecare, Tribunalul Neamț:
28.01.2020
Ora estimata: 09:00
Complet: civil - LMN4 amânări
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale pasive invocată de intimatul Ministerul Apărării Naţionale. Admite contestaţia formulată de contestatorul Şuba Maricel în contradictoriu cu intimaţii: Ministerul Apărării Naţionale pentru Comisia de Contestaţii Pensii şi Casa de Pensii Sectorială a MAN şi în consecinţă: Anulează Hotărârea nr. 35015/10.01.2018 emisă de intimata Comisia de Contestaţii Pensii din cadrul MAN, precum şi decizia de recalculare pensie nr. 22196/1/18.05.2017 emisă de intimata Casa de Pensii Sectorială a MAN. Obligă intimata Casa de Pensii Sectorială a MAN să emită o nouă decizie de recalculare pensie, prin care să aplice la cuantumul pensiei stabilite contestatorului conform articolului 28 din Legea 223/2015, sporul de 9% prevăzut de art. 108 din aceeaşi lege. Obligă intimata la plata diferenţelor de drepturi pensie cuvenite ca urmare a emiterii noii decizii, actualizate cu indicele de inflaţie , precum şi plata dobânzii legale. Executorie. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare, ce se va depune la Tribunalul Neamţ – Secţia I Civilă şi de Contencios Administrativ. Pronunţată azi, 28.01.2020, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
Document: Hotarâre 33/2020 28.01.2020

Iulian Mareș spunea...

M,
Daca legea mi-ar fi permis si ar fi luat in calcul si pt mine:
-Diurne de deplasare si delegare
-Compensatii lunare pentru chirie
-Valoarea normei de hrana
-Prime si Premii
-Ajutoarele acordate la iesirea la pensie
-indemnizatii de sedinta,
atunci "C" isi facea sepuku in pragul usii de la carciuma din piata!

Iulian Mareș spunea...

Cui, domnule?...paltonul ala, aruncat nervos pe capota masinii, pt ca "sluga" nu a fost prompta si intuitiva?

Militar de la 14 ani spunea...

Dacă făcea PSD-ul asta, 1 milion de rezistenți erau în stradă. Toate posturile vuiau. La Digi et comp., totul e normal, asta e România normală.
Iohannis e mulțumit. 5 ani. Sper ca PNL-ul să scadă la 20%. Poate se deșteaptă și pensionarii acum.
În ce privește ieșirea la pensie a magistraților, cred că au conexiuni cu CCR-ul care ar reveni asupra dreptului câștigat și la partea necontributiva, altfel nu-mi explic.

Militar de la 14 ani spunea...

Ca în banc: și la ce ne-a folosit?

Gigi spunea...

M@
Stiam cã a noastrã nu este.Nu va fi niciodatã!
Iatã cum aceşti şacali înfometaţi prin OU sterg datorii de sute de milioane,iar nouã ne dau ca la milogi indexãri de 1%,4% etc.drepturi neacordate de 10 ani.
Unde sunt deontologii #? Mã aşteptam sã fie în stradã sa apere democraţia,sau ãştia apã hoţia?

Iulian Mareș spunea...

M,
Si asta-i drept...., nu analizam si cauzele interne si externe, dar ai dreptate pe ansamblu!

Leon,
Este si asta un nivel de ambitie: limba dacilor era o limba indo-europeana, romanica!

Militarule,
.... macar sa avem repere in lume! Si tot este ceva decat nimic!

CEZAR spunea...

Una si cea mai importanta OG...aprobata azi noapte de Laberali..prevede ca ..CiuKKalata Mocca..pentru tractoristii pe MI-8....a disparut..!! Gata cu pomenele pesediste ...!!

Iulian Mareș spunea...

"Rezolva Ciuca & Vela/Valea"!

Mihai spunea...

@ M , @ Leon
Hai sa fim totusi rezonabili!
Nicio lege din cele in vigoare (263 ,caduca 303 ; 223) nu permit introducerea in baza de calcul a veniturilor specificate de d-voatră.
Un ”mare ziarist (ginerele lui Boda ) ,Ion M. Ionita, trâbita pe un post tv cu audienta nationala cu referiere la pensiile militare ca ”acestia isi baga in baza de calcul norma de hrana ,de haine ,diurne ,etc ” . Sa credem ca daca sunt pensii mari peste 10 mii ,aceasta sa fie cauza ?
Un deputat pnl Vâlceanu (instruit de Huhurez in privat) spunea pe un post că
” trebuie modificata legea in asa fel incât SĂ PLATEASCA SI EI CONTRIBITII PENTRU GRUPELE DE MUNCA PRECUM PLATESC SI MINERII DE LA URANIU” ????????? Chiar asa domn deputat ?
Un alt deputat de la unguri spunea intr-o emisiune tv ca ,atentie” MILITARII TREBUIE SA PLATEASCA SI EI CONTRIBUTII” si ca ei au depus un amendament in acest sens la legea pentru eliminarea pensiilor speciale prin asumarea raspunderii,dar pnl nu l-a luat in seama si nici nu le-a dat un raspuns ??????? Chia asa domn deputat ?
Culmea mizeriei consta in faptul ca in emisiuni erau ca invitati politicieni de la toate partidele parlamentare si niciunul nu le-au corectat deviatiile. Atunci despre ce vorbim ????

Hai domnilor ,chiar asa ???? Propagam in spatiul public chiar orice gogosi de presă asociatii cu vederi ideologice ,profesionale ,politice ,etc in opozitie ,etc???
Atunci dece mai exista norme de aplicare la legi , angajati la CNPP si serviciul ”resurse umane ” la institutia care trimite sau pune stampila pe actele din dosarul de pensie predat la CNPP sau la CSP mapn.

M spunea...

@Avianyc

Cum spuneam aveți parțial dreptate. Dar ce se întâmpla? Judecătorul X dădea în judecată Tribunalul la care lucra zicând că indemnizația de chirie este spor cu caracter nepermanent. Colegul lui judeca și îi dădea dreptate iar șeful Tribunalului "uita" să facă apel. Apoi toți, pe baza sentinței își băgau in pensie indemnizația respectivă.
Tudorel Toader a văzut șmecheria și a trimis adresa. Trepanații dumneavoastră au sărit ca arși. Acu' asta e!

Știu sigur că indemnizația de ședință la CSM este așa introdusă in pensie.

Leon spunea...

"Fostul preşedinte al CSM, Mircea Aron, avea un salariu de 20.000 de lei pe lună. În toamna lui 2016, el a ieşit la pensie cu 24.000 de lei pe lună." ( din scrisoarea celor 300 de...Spartani..!).

Leon spunea...

Aceasta Ordonanta nu este trimisa la CES !
Probabil se refera la ceva schimbari si/sau sarcini in plus la MApN, in niciun caz la drepturi de salarii si/sau pensii..!

Alexcta spunea...

@Tehnocrat

Tu chiar crezi că știe cineva ce înseamnă ,,anunnaki"?

Mihai spunea...

Si când venit Attila ,văzut pustiu eram ,lăsat calul la pascut si plecat peisaj admiram .
Când intors ,cal dispărut !

M spunea...

@tehnocrat
😁👍😁👍😁👍

M spunea...

@r x r

Mancase calul colegul lui, Istvan! Romanii nu au fost niciodata mari mancatori de carne de cal spre deosebire de vecinii dumneavoastra!
De altfel alogenii au prosperat in zonele locuite de romani mai blegi! Nu e nimic rau in asta dar sa nu ne facem acum un titlu de glorie!

BONIFATIE spunea...


D-le TEHNO!
Înțeleg gluma dvs. cu anunnaki dar poate unii dintre magistrați, și nu numai, chiar se simt că au sânge sumerian, sau albastru,, sau vienez (fără a fi obligatoriu să și valseze). Mai degrabă sunt „sfinții” care te mănâncă (pe noi ne-au cam mâncat) până la Dumnezeu. Poate își vor reveni, cel puțin parțial... color.
Noaptea trecută, apropo de ONG-uri, a fost doar pentru ascuțirea cuțitelor lungi pentru a se tăia azi, cu motiv sau pretext, moțul moțiunii. Cum se cheamă copilul moțului?!
Partea proastă este că pe spatele poporului cabotinii, jalnice și nemernice personaje, se gândesc numai la interesele/buzunarele personale ori de partid.
POPORUL... mai la urmă.

Mihai spunea...

@ M
😂😂😂😂😂😂
Se pare ca romanii il făcură "Salam de Sibiu".
Attile dat in judecata romanii. Castigat in apel si facut cadou la Vlad Tepes o caravana plina cu țepe 😂😂😂
Daca ar mai fi ramas una pentru ....Mares 😂😂😂

Iulian Mareș spunea...

M,
Cum să nu-și facă un titlu de glorie, iobagul ăsta! Că-i iobag și nu-i ioscoti!
Așa le place lor sa fie trași: când pe roata, când pe canapea!
Nu vezi cu ce căcat de glumă proasta proastă și răsuflată vine? Minte îmbâcsită! Nici măcar nu știe tot bancul....

Iulian Mareș spunea...

Viorel,
😜😂👍👮
*Dă-i și lui staniolul de la ciocolatay, pt că face colecție, ca ăia mici; a dat în mintea copiilor....

M spunea...

@r x r
😁😁😁😁
Daca ungurii se asezau peste olteni si nu peste molcomii ardeleni acum in Parlament Kelemen Hunor ar fi spus:
"Muică, fusei acasă de mîncai niște praz și văzui acușica că începură a se olicăi ăștia de la PNL!"

Geo spunea...

D le M 👍👍👍👍👍👍👍

Iulian Mareș spunea...

Greva magistraților?

Iulian Mareș spunea...

Concluzia:
-5 ani s-a kinuit Mutu și PNL +USR să dea jos Guvernul PSD și ăștia in 3 zile a măturat pe jos cu inepții pusi de Partizan!
-PSD nu vrea la guvernare!
De ce? Ca să se facă de tot căcatul PNL, USR și Marele Grof!

*Pt că vorbește de reforme, prima ar trebui începută la Cotroceni: tăierea cu 50% a resursei financiare la dispoziție!

Iulian Mareș spunea...

Cele 25 de ordonanţe de urgenţă adoptate marţi de Guvern nu mai pot fi publicate în Monitorul Oficial, întrucât a fost publicată decizia prin care Guvernul este demis prin moţiune de cenzură, a declarat Toni Greblă, pentru MEDIAFAX.
"Ordonanțele de urgenţă ale Guveernului care nu au fost transmise Camerei Deputaţilor şi Monitorului Oficial şi nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României după data la care a fost publicată moţiunea de cenzură prin care Guvernul a fost demis, nu mai pot fi publicate, deoarece Guvernul după această dată nu mai poate să ia nicio decizie cu privire la o ordonanţă de urgenţă sau alte mpsuri, altele decât interesează administrarea curentă a treburilor ţării.”

Viorel spunea...

VÎNĂTORUL din Suceava (ca o glumă, nu prea ești vânător ci vânat pentru că nu ai ochiul format și atenția distributivă), asta este o glumă, nu ai sesizat data 01.04.2020, deci este o PĂCĂLEALĂ pentru tine.

M spunea...

INTERESANT!!!!

Cine si-a depus dosarul de pensie (pe contributiva) anul trecut, in decembrie, a facut o mare prostie!

Indicele de corecţie este în acest an de 1,41 la sută, consistent mai mare decât cel de anul trecut, 1,20 la sută.

Ce amuzant!!!

Sa ii vad pe deontologii de pe acest blog care se tavalesc pe jos ca "la vechime egala si functie egala - pensie egala". Ete coalea difernta la pensiile alea "corecte", pe contributivitate!

Mai mult, diferenta de 21% este mai mare decat cea adusa celor care au avut Oskar!

Leon spunea...

Nu deruta cititorii @M, este vorba de cei care-si deschid dreptul la pensie in acest an conform prevederilor Legii nr.263/2010..!
PS. Zilele trecute am indemnat si eu o verisoara( are conditiile de varsta si vechime indeplinite) sa-si depuna dosarul de pensie, deoarece punctajul mediu anual va avea o crestere semnificativa de 41%..!

M spunea...

@Leon

Si unde vedeți deruta?

Cel care și-a deschis dreptul de pensie în decembrie față de cel din ianuarie.

Informația este de la o CJP care sfătuiește pensionarii să retragă cererea și să o reînscrie.

Leon spunea...

O precizare in plus nu strica niciodata..:)).

M spunea...

@Leon
Ce vroiam să subliniez e că, din păcate, nu există sistem perfect. Mereu vor fi unii care sunt avantajați.

Vă dați seama că o diferență de 21%, este mai mare decât cea adusă de Oskar și asta numai pentru că ai depus dosarul o lună mai târziu.
Ciudat, nu am găsit postare a unui civil care să ceară reducerea indicelui de corecție pentru că el nu îl are!

Leon spunea...

Indicele de corectie a fost introdus de L 263 din anul 2010, si pana in anul 2018 a variat intre 1,07( anul 2013) si 1 15(anul 2018).
Dar prin cresterea accelerata a castigului salarial brut incepand cu anul 2018 cat si a VPP am avut anul trecut 1,20 si pentru anul 2020 = 1,41; parerea mea este ca acest indice ar trebui sa fie valabil pana la 01.09.2020; daca va creste VPP la 1775 lei, atunci acest indice ar trebui sa fie de 1,15, dar o Decizie a CCR din 2013, mentine pentru intreg anul indicele mai mare..!

Leo spunea...

la pagina 19.........
http://www.presamil.ro/ultimul_nr/#19/z

M spunea...

@Leon

Corect!Vreau inca o data sa spun, si va rog sa ma corectati daca gresesc! Un om pensionat in 2013 (indice de corectie 1,07) are pensia mai mica decat unul pensionat in 2020 (indice 1,41). Asta la EXACT aceeasi cariera/vechime/sporuri/nesporuri. Da sau nu?

Leon spunea...

Leonard, am citit ambele articole de la pag.19 !
Sincer, m-a impresionat mai mult articolul scris de Col(r) Ion Ciontea,,,INTOARCEREA IN TIMP "..!

Iulian Mareș spunea...

Câte ceva, la capitol adevăr, însă cam cu perdea...
Trebuie citit printre rânduri...🤔👍😂

Viorel spunea...

Chiar dacă cu greu, am reușit să citesc de 2 ori (pentru al înțelege) comentariul domnului Col. Florin Șperlea de pe pagina nr. 19 a ziarului Observatorul militar nr. 5 / 5- 11 februarie 2020.
Un om politic (,) care vrea să facă ceva pentru țara sau poporul lui o face din necesitate, cu profesionalism, citind Constituția României și legile care o guvernează. Legile se gândesc, se propun, se analizează, se dezbat, se modifică și completează, se aprobă, nu după cum comentează ziariști, „moderatori” (cu afinități politice) sau analiști politici neavizați în platourile TV., ci în funcție de nevoile societății (reale / legale).
O întrebare pentru domnul colonel (dacă citește comentariile noastre): Cum au reprezentat și reprezintă interesele personalului militar (activ și în rezervă) Direcția Generală Juridică, Direcția Generală Financiar - Contabilă, Departamentul pentru Relația cu Parlamentul ????, din cadrul M.Ap.N. în discuțiile cu structurile politice ale statului, când, de foarte multe ori au propus și s-au luat decizii împotriva propriilor colegi, minister mai bine zis (rețineri în promovarea și aplicarea unor acte normative în domeniul salarizării, pensiilor, erori de recalculare pensii, etc. pe motiv că nu sunt bani). Banii, sunt treaba Guvernului, datoria dânșilor este să ceară și să obțină, mult, puțin, dar să văd că ai bunăvoință (a se căuta și studia comentariile unor reprezentanți din cadrul M.A.I. și S.R.I. la adresa reprezentanților M.Ap.N. în discuțiile comune pe anumite legi / proiecte, M.Ap.N. un fel de Gigi - Contra).

Iulian Mareș spunea...

V-ule,
Sa nu mai scrii niciodata asa ceva (alin 1)! Insa poti fi linistit, nu esti singurul...unul citeste intr-una Constitutia sau hotararea CCR si tot nu a inteles nimic!
Acum, tu ce ai vrea de la un ziar departamental? Sa stearga pe jos cu cei care-l platesc? nu o sa vezi asta nici la presa "independenta si deontoloaga"!

Leo spunea...

Prietene Leon , rogu-te la fel ca pe MAESTRUL nostru , să-mi spui și mie ce ați înțele din următoarea afirmație de la pa. 19 , a unui tip din interiorul sistemului:
"Ne-am antagonizat rezerva oştirii prin acceptarea unor recalculări stupide ale pensiilor militare , prin grave inechităţi financiare , o breşă între cei din activitate şi cei din rezervă".
Cum adică , păi cine a elaborat și inițiat RECALCULĂRILE STUPIDE , nu tocmai LICHELE GULERATE care acum ne spun că "am acceptat" NU că AM ELABORAT ? Individul Este o TROMPETĂ jalnică a sistemului ticăloşit al LICHELELOR GULERATE

Leon spunea...

Da, mai mica cu 34% !

Leon spunea...

"miercuri, ianuarie 08, 2020
MApN cred ca vireaza pensiile militare la banci pe data de 10 ianuarie.
Maine intra in vigoare Legea nr.6/2020, legea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul 2020, care prevede:
-87,3 miliarde lei(76 miliarde CAS+11 miliarde de la Bugetul de stat)pentru pensiile civile.
-Castigul salarial mediu brut = 5429 lei ; aceasta suma reprezinta si Ajutorul de Deces.
-Un procent de 1,1% primit de Posta romana pentru plata pensiei la domiciliu.
-O suma de 2,15 lei primit de Posta romana pentre fiecare Talon adus la domiciliul pensionarului care primeste pensia in Cont bancar si/sau Card.
-INDICELE de CORECTIE, conf.Art.170/ L.263/2010, este de 1,41..!
Acest indice de corectie MAJOREAZA Punctajul mediu anual cu 41% in acest an.
Imi permit sa sugerez colegilor care au in familie persoane care indeplinesc conditiile pentru DESCHIDEREA dreptului de Pensie pentru limita de varsta(Art.52), sau Pensie Anticipata(Art.62) sau Pensie Anticipata partiala(Art.65), sa-si depuna dosarul de pensie in acest an, deoarece va obtine un PUNCTAJ MEDIU ANUAL MAJORAT cu 41%..!!"
Am reluat postarea mea de acum 30 de zile.
De retinut ca acest indice se acorda in acest an, chiar daca VPP nu creste cu 40% din septembrie ( principiul dreptului castigat..).

Leon spunea...

Asa este, de aceea iti recomand din nou sa citesti al 2 lea articol, este mult mai impresionant..!

Viorel spunea...

Vă dau dreptate domnule I.M., dar în momentul când scrii un articol de presă, dacă cel puțin 51% nu este adevăr, acel articol nu are valoare. Dacă vrei să-ți păstrezi scaunul, atunci scrie ce vrea șeful. Unii creduli te vor crede, alții care văd și știu realitatea fie te va contrazice, fie nu te va mai băga în seamă. Am mai repetat (de 110% valabile și în presa civilă), interviuri regizate am văzut și pentru că se știa că nu voi răspunde la întrebările domnișoarei reporter ci voi spune ceea ce ne durea pe noi (colectivul de M.M. și Sof.) am fost înlocuit și totul a fost OK.
Vă întreb, atunci care este diferența dintre presa existentă într-o instituție a statului condusă după legi și regulamente și presa aparținând și condusă de patron care poate impune (da, el poate impune prezentarea adevărului sa minciunii, spui / rămâi, refuzi / pleci) ce vrea el. Am pus o întrebare domnului Col. nu am acuzat.

Leo spunea...

Nu numai se plâng.
Au cam o lună de când boicotează procesele prin amânări conform unor hotărâri prin care protestează.
În fapt este o GREVĂ disimulatăși fără un orizont de rezolvare.