tag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post6132865845628496005..comments2024-03-28T18:32:17.805+02:00Comments on huhurez.com: 2 Decizii de pensie în sistemul public de pensii pentru stagii ulterioare pensionăriiHuhu Rezeahttp://www.blogger.com/profile/06968954507883785769noreply@blogger.comBlogger114125tag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-56847695391560196682021-10-25T22:52:48.822+03:002021-10-25T22:52:48.822+03:00Evident ca nu.
Ceea ce vreau sa spun este ca sunt ...Evident ca nu.<br />Ceea ce vreau sa spun este ca sunt prea multe modificari ale statutului unui pensionar intr-un stat de drept, cum ne place sa credem ca suntem.<br />Asistam la interpretari contradictorii care sunt generate de lipsa de preciziune, previzibilitate si claritate a textului de lege ajungandu se ca inclusiv instantele sa ceara lamuriri pana la nivelul ICCJ sau sa primeasca indicatii conjuncturale de la formatori, mai modern influenceri.<br />Cu stima,vasile iosifhttps://www.blogger.com/profile/08837885762171064695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-89465107069997851882021-10-25T22:36:45.597+03:002021-10-25T22:36:45.597+03:00Adică sunteți de acord cu "specialiștii"...Adică sunteți de acord cu "specialiștii" care introduc recalcularea unei pensii în definiția pensiilor stabilite, asta numai pentru a introduce stagii civile intr-o pensie militară?<br />Sunteți de acord că normele infralegale, cum este ordinul M25, să definească greșit vechimile care intră în vechimea pentru recalcularea pensiilor militare potrivit articolului 109?Huhu Rezeahttps://www.blogger.com/profile/06968954507883785769noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-41208627666343200982021-10-25T21:15:06.874+03:002021-10-25T21:15:06.874+03:00Aici i-as da dreptate dlui Orzan.
Principiul secur...Aici i-as da dreptate dlui Orzan.<br />Principiul securitatii juridice nu permite aceasta sarabanda de recalculari, revizuiri, modificari prin norme infralegale, oug uri nevalidate de Parlament, amestec de principii in calcularea pensiilor (contributive si speciale),etc.<br />Suntem caz uni in Europa si NATO, adevarat balamuc legislativ intr un domeniu ultrasensibil.vasile iosifhttps://www.blogger.com/profile/08837885762171064695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-70835173018763130432021-10-25T20:20:43.454+03:002021-10-25T20:20:43.454+03:00Pt. Huhu:
Ei, “a disparut”, cum “sa dispara”, “nu...Pt. Huhu:<br /><br />Ei, “a disparut”, cum “sa dispara”, “nu, nu a disparut”!<br />L.263/2010 spune clar in art. 2 (ca toate legile de pensii de altfel) ca:<br />h) principiul IMPRESCRIPTIBILITĂŢII, potrivit căruia DREPTUL LA PENSIE NU SE PRESCRIE (adica ramane pe viata, nici D-zeu nu poate interveni!!);<br />i) principiul INCESIBILITĂŢII, potrivit căruia DREPTUL LA PENSIE NU POATE FI CEDAT, TOTAL SAU PARŢIAL (adica, chiar daca as vrea eu sa renunt la pensie, nu se poate!).<br />De asta se uita aia din Vest la noi ca la niste ciudati, ca sa nu zic altfel! Am stat mult timp prin Austria si Germania si cand incercam sa le povestesc alora de recalcularile nostre mioritice aia incheiau imediat discutia, credeam ca nu vorbesc/ma exprim eu bine, ca sa inteleg mai tarziu ca ei nici nu puteau sa conceapa asa o idiotenie! Adica ai iesit pe o Lege, gata, ura si la gara, ce naiba! Evident ca se poate interveni cu alinieri, actualizari, compensatii etc., dar nu RECALCULARE, care este cuvantul cel mai potrivit si utilizat in anul I Drept din toata lumea asta (si-n Africa) pt. a intelege studentul principiul NERETROACTIVITATII LEGII CIVILE, adica cand ei trecutul si-l pui in scheme ale prezentului! Nu exista asa ceva! Si cauta si tu in istoria asigurarilor sociale din Romania ceva similar L.119/2010. Nu exista! Cei mai vechi si cu carte au facut treburi similare dar cu cap, ex. asa la repezeala:<br />- Legea nr. 34/1993 privind integrarea sistemului de asigurari sociale al cooperatiei mestesugaresti in sistemul asigurarilor sociale de stat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 128 din 15 iunie 1993;<br />- Legea nr. 52/1993 privind integrarea sistemului de asigurari sociale al personalului Bisericii Ortodoxe Romane in sistemul asigurarilor sociale de stat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 157 din 12 iulie 1993;<br />- Legea nr. 2/1995 privind pensionarea anticipata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 5 din 13 ianuarie 1995;<br />- Legea nr. 117/1995 privind integrarea sistemului asigurarilor sociale pentru cultele armeano-gregorian, crestin de rit vechi si musulman in sistemul asigurarilor sociale de stat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 284 din 8 decembrie 1995;<br />- Legea nr. 127/1995 privind integrarea sistemului de asigurari sociale si pensii ale membrilor Uniunii Artistilor Plastici din Romania in sistemul asigurarilor sociale de stat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 298 din 28 decembrie 1995;- Legea nr. 42/1996 privind integrarea sistemului de asigurari sociale si pensii ale cineastilor in sistemul asigurarilor sociale de stat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 109 din 29 mai 1996.<br />Ma rog.<br />Si cum m-a scos “L 223/2015 din sistemul public de pensii”, cand la aparitia ei eu contribuiam/eram asigurat de f. multi ani la sistemul public si am continuat si dupa aceia si voi continua cat se va putea?!<br />Bine, hai sa terminam!<br /><br />MultumescMarcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-1080328835636652402021-10-25T19:52:55.611+03:002021-10-25T19:52:55.611+03:00Vechii juristi din sistemul de apărare nu au făcut...Vechii juristi din sistemul de apărare nu au făcut niciodată confuzie între stabilirea, recalcularea si revizuirea pensilor militare.<br />Stabilirea pensiilor nu înseamnă nimic mai mult decât deschiderea pentru prima data a dreptului de pensie.<br />Pensiile stabilite se pot calcula, recalcula, revizui, actualiza, indexa, plăti, suspenda etc, potrivit aceleiași legi sau legilor de pensii succesoare.<br />Dreptul d-tale de pensie pentru limită de vârstă în sistemul public, potrivit L 119 si 263, a dispărut din momentul în care L 223/2015 te-a scos din sistemul public de pensii. Regimul de pensiei de limită de vârstă a continuat în pensia militară.<br />Vei primi un drept civil de pensie pentru limita de vârstă la 65 ani. Huhu Rezeahttps://www.blogger.com/profile/06968954507883785769noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-71477227424875149312021-10-25T18:42:06.934+03:002021-10-25T18:42:06.934+03:00Pt. Huhu:
Foarte frumos, accept, desi Dvs. vorbit...Pt. Huhu:<br /><br />Foarte frumos, accept, desi Dvs. vorbiti aici despre regimul juridic al CATEGORIEI DE PENSIE - CAPITOLUL PENSII din orice lege (pensia pentru limită de vârstă, anticipată, anticipată parţială samd) si nu de regimul juridic al STABILIRII pensiei (care presupune calc., rec., rev, emitere decizie, punere in plata, incetare, suspendare, reluarea plăţii samd).<br />Si ok, accept, si ca sa vedeti ca sunt pe aceeasi linie cu Dvs., la enuntul “In general, la schimbarea legislației în domeniul pensiilor, recalcularea potrivit noi legi respectă regimul juridic al pensiei, asa cum a fost el stabilit prin decizia inițială” de ce nu s-a aplicat si in cazul meu particular, nu s-a respectat regimul juridic al pensiei, asa cum a fost el stabilit prin decizia inițială, adica de ce mie mi s-a dat P.Invaliditate cand eu deja aveam P.Limita.Varsta in baza L.119/2010, devenita P. Limita.Varsta in intelesul L.19/2000 si ulterior in intelesul L. 263/2010. Nu mai zic ca si pensia mea militara pe L.164/2001 era tot P.Limita.Varsta! Pai, odata asa, altadata asa?<br />Si nu mai glorificati L.119/2010, a fost cea mai mare prostie juridica posibila, o spun nu eu ci oameni cu carte! Nu vreau sa insist, ca poate citeste usreaua repetenta, dar eliminarea pensiilor speciale sau scaderea cuantumului acestora se putea/poate face foarte elegat (a se vedea proiectul USR de eliminare a prevederilor privind pensiile speciale din Statutele profesionale) iar la militari prin amendarea/modificarea/completare art. privind actualizarea (ceva cum a fost in 2010, ca se face actualizare si cand se diminueaza solda de functie; imbarligata cu ceva stare de urgenta/necesitate si caracter temporar, si gata, rezolvat!). <br />Gata, m-am saturat! Mai bine “mica si lunga”, adica Pensia!<br /><br />StimaMarcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-11729795195170563132021-10-25T18:09:21.957+03:002021-10-25T18:09:21.957+03:00In general, la schimbarea legislației în domeniul ...In general, la schimbarea legislației în domeniul pensiilor, recalcularea potrivit noi legi respectă regimul juridic al pensiei, asa cum a fost el stabilit prin decizia inițială. Dacă se fac modificări se specifică expres in noua lege. Asa s-a intamplat prin L 119/2010 care a reglementat că pensiile anticipate si anticipate parțiale stabilite potrivit legislației anterioare devin pensii pentru limită de vârstă. Asadar, după Legea 119/2010 pensiile militarilor au devenit prin recalculare pensii civile pentru limită de vârstă chiar si pentru cei care nu îndeplineau condițiile cerute de noua lege.<br />După intrarea in vigoare a L 223/2015, regimul juridic de pensie pentru limită de vârstă s-a transferat în pensia miliatră. Dreptul de a mai avea un drept civil de pensie in sistemul public depinde de realizarea unor stagii care țin de dreptul muncii.<br /><i><a rel="nofollow"><b>Numai militarii care își deschiseseră un nou drept de pensie pentru stagii ulterioare pensionării, potrivit Decretului 241/1977 și L 164/2001, până la data intrării în vigoare a L 119/2010 si a L 263/2010 au continuat să primească acel drept de la Casele Teritoriale și in perioada 2011-2015 și il primesc și astăzi, chiar recalculat cu alte stagii civile, în paralel cu pensia militară recalculată potrivit art. 109 din L 223/2010</b></a></i>Huhu Rezeahttps://www.blogger.com/profile/06968954507883785769noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-69391069902558027442021-10-25T18:07:50.253+03:002021-10-25T18:07:50.253+03:00Pt. Huhu:
Mai zic ceva si gata cu topic-ul asata,...Pt. Huhu:<br /><br />Mai zic ceva si gata cu topic-ul asata, ca si asa nu rezolvam nimic!<br />La “Este corectă adresa Casei Teritoriale pentru că pensiile pentru militari, chiar în sistemul public fiind, erau gestionate de Casele Sectoriale”, vedeti ca logica din acest enunt se potriveste manusa si in cazul interpretarii si aplicarii art. 109 si art. 110 din L.223/2015, in sensul ca “este corect ca pensiile pentru militari, chiar în sistemul public fiind (2011-2015), sunt/erau gestionate de Casele Sectoriale”!<br />Adica se poate vorbi chiar de o discriminare in aplicarea art. 109 si art. 110 din L.223/2015, in sensul ca de ce “stagiul de cotizare in sistemul public de pensii (cf. L.263/2010), in perioada 2011-2015” a unui pensionar din armata, pensionat sa zicem in oct. 2015 trebuie/va fi valorificat de CSP si de ce “stagiul de cotizare in sistemul public de pensii (chiar si ulterior) (cf. L.263/2010), in perioada 2011-2015” a unui pensionar din armata, pensionat sa zicem in 2009 trebuie/va fi valorificat de CTP?!?!<br /><br />MerciMarcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-23209550243738045282021-10-25T18:01:31.960+03:002021-10-25T18:01:31.960+03:00Dle Avianyc,
Bineinteles ca statul nu trebuie sa i...Dle Avianyc,<br />Bineinteles ca statul nu trebuie sa imi dea 102 % din baza de calcul, nici nu imi permit sa ma mai gandesc la asa ceva dupa recentele decizii alr ICCJ.<br />Ceea ce solicit eu este ca cetateanul civil IV care a muncit dupa pensionare sa beneficieze integral de cpntributiile de asigurari sociale pe care le-a platit.<br />Nu doresc bonusuri la pensia militara.<br />Una-i una, alta-i alta.<br />Cu stima,vasile iosifhttps://www.blogger.com/profile/08837885762171064695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-55560497277848841932021-10-25T17:01:23.487+03:002021-10-25T17:01:23.487+03:00Stimate coleg,
Nu am nimic impotriva ca formula ac...Stimate coleg,<br />Nu am nimic impotriva ca formula actuala sa profite tuturor colegilor nostri mai putin norocosi astfel incat toti sa ajunga la procentul maxim de 85% prin valorificarea vechimii civile, a pensiei suplimentare si a conditiilor de munca.<br />Ceea ce sustin eu este dreptul la OPTIUNE pt.cei care nu au nevoie de acest beneficiu.<br />Sper ca nu se pleaca de la principiul haiducesc sa luam de la cei care au muncit mai mult si sa dam la cei care au muncit mai putin.<br />Ha,ha. Trebuie sa avem simtul ridicolului si in legislatia aplicata.<br />Cu stima,vasile iosifhttps://www.blogger.com/profile/08837885762171064695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-30410724808774391352021-10-25T16:51:50.460+03:002021-10-25T16:51:50.460+03:00Statul nu este obligat sa va dea 85 % + 20 % = 102...Statul nu este obligat sa va dea 85 % + 20 % = 102%<br />Facăndu-vă un favor ar trebui sa-i multumiți . <br />Pentru ce ati muncit si cotizat peste varsta standard de pensionare in mediul civil CNP să va rasplateasca cf L263 .<br />Totul in ideea ca nu aveti cuantumul avantajos in plata stabilit pe contributiva cu /20!!si ati obtinut ceva in plus pe L223.Mihaihttps://www.blogger.com/profile/08839147775964866409noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-47205824683971378662021-10-25T15:47:36.661+03:002021-10-25T15:47:36.661+03:00Pt. vasile iosif:
Da, va inteleg si empatizez cu ...Pt. vasile iosif:<br /><br />Da, va inteleg si empatizez cu Dvs. Acum, trebuie sa intelegeti ca pe multi acest “stagiu ulterior” i-a ajutat sa se apropie cat mai mult sau sa depaseasca procentul de 85% din L.223/2015, deci in cazul lor a fost o valorificare reala, in sens de “vechime cumulata” utilizata la recalculare! Ma rog, ce sa spun, chestie de optiune! Cunosc multe persoane, in pozitii similare Dvs., care nu si-au batut capul cu problema asta, nu au depus cereri de recalculare pe art. 107 L.263/2010, si acum se bucura de 2 pensii intregi: cea militara si cea civila, pentru stagiile lucrate dupa armata!<br /><br />RespectMarcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-73038031564308798912021-10-25T15:17:38.858+03:002021-10-25T15:17:38.858+03:00Pt. Huhu:
Va jur ca nu am nicio problema sa va da...Pt. Huhu:<br /><br />Va jur ca nu am nicio problema sa va dau dreptate, o fac si scris, dar cum interpretati/intelegeti Dvs. dpdv juridic sintagma “în condiţiile respectării REGIMULUI JURIDIC AL DECIZIEI DE ÎNSCRIERE LA PENSIE” din cuprinsul art. 116 L. 263/2010:<br />Art. 116 - Încetarea, suspendarea sau reluarea plăţii pensiei, precum şi ORICE MODIFICARE A DREPTURILOR DE PENSIE se fac prin DECIZIE emisă de casele teritoriale de pensii, respectiv de casele de pensii sectoriale, în condiţiile respectării REGIMULUI JURIDIC AL DECIZIEI DE ÎNSCRIERE LA PENSIE?!?!<br />Personal inteleg ca “RECALCULAREA” este o forma de “STABILIRE” a pensiei, asa am invatat la Curs, ca sa nu mai spun ca daca consultati orice lege a pensiilor (nu prostia L.119/2010) vedeti ca aveti SECŢIUNEA - STABILIREA ŞI PLATA PENSIILOR, in cuprinsul careia se vorbeste de RECALCULARE si REVIZUIRE!<br />Spuneti si m-ati convins!! Am mai spus ca am adrese de la institutii ale Statului Roman care-mi spun ca se citeste asa cum scrie! Pe cine sa cred?<br /><br />MultumescMarcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-23459429556231430442021-10-25T15:01:48.656+03:002021-10-25T15:01:48.656+03:00Pt. Huhu:
Ma rog, asta cu pilos si ca vorbesc ca ...Pt. Huhu:<br /><br />Ma rog, asta cu pilos si ca vorbesc ca ei; ar trebui sa vezi ca dosarul meu de la CSP are un volum de minim 2 m3 si la procese cu CSP nu ma intrece nimeni!<br />Si la aia cu “Este corectă adresa Casei Teritoriale pentru că pensiile pentru militari ……” gresesti, la data aceeia eu NU MAI ERAM MILITAR, cererea mea a fost depusa din pozitia de:<br />- asigurat obligatoriu, prin efectul legii: "PERSOANELE CARE DESFĂŞOARĂ ACTIVITĂTI PE BAZĂ DE CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ” - art. 6 (1) I. a) L. 263/2010 si nu din pozitia de<br />- asigurat obligatoriu, prin efectul legii „cadrele militare în activitate, soldații și gradații voluntari, polițiștii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, din domeniul apărării naționale, ordinii publice și siguranței naționale;” - art. 6 (1) I. c) L. 263/2010!<br />Si la aia cu “D-ta nu ai avut pensie stabilită potrivit L 263/2010 ca să te fi încadrat la art. 110 de recalculare”, fie cum zici, dar esti de acord ca am primit ca si Dl Iosiv Decizie de recalaculare a pensiei de limita de varsta sistem public, aia pe art 107 (4) L. 263/2010, adica tot pe Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice!<br /><br />StimaMarcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-256696549338384482021-10-25T14:50:26.046+03:002021-10-25T14:50:26.046+03:00Ca să înțelegeți care este marea deosebire de regi...Ca să înțelegeți care este marea deosebire de regim juridic între o pensie stabilită în baza unei legi și pensii recalculate în baza aceleiași legi puteți să consultați L 164/2001, lege care initial s legiferat mari discriminări intre pensiile stabilite(deschise) în baza L 164/2001 si pensiile recalculate în baza aceleiași legi.<br />De asemenea, puteți consulta actuala forma a art. 60 din L 223/2010 conform căreia numai pensiile stabilite după intrarea in vigoare a OUG 59/2017 sun calculate la media soldelor nete, fără a li se mai adăuga si sporul OMM. Pensiilor recalculate potrivit aceleiași legi nu li se aplică art. 60. Huhu Rezeahttps://www.blogger.com/profile/06968954507883785769noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-86890604127456778412021-10-25T14:25:32.866+03:002021-10-25T14:25:32.866+03:00Orzan
Eram sigur că ești un pilos al celor de la C...Orzan<br />Eram sigur că ești un pilos al celor de la Casa de Pensii pentru că prea vorbești ca ei.<br />Este corectă adresa Casei Teritoriale pentru că pensiile pentru militari, chiar în sistemul public fiind, erau gestionate de Casele Sectoriale. <br />Stagiile d-tale ulterioare au fost adăugate in 2011 la o pensie civilă, recalculată potrivit L 119/2010. Atunci a procedat corect Casa Sectorială. Numai că... aceleași stagii ulterioare nu mai trebuiau adăugate si la transformarea pensiei civile în pensie militară.<br />D-ta nu ai avut pensie stabilită potrivit L 263/2010 ca să te fi încadrat la art. 110 de recalculare.Huhu Rezeahttps://www.blogger.com/profile/06968954507883785769noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-56443015227370886212021-10-25T14:08:22.929+03:002021-10-25T14:08:22.929+03:00Domnule Orzan,
Multumesc pt.interesul si timpul a...Domnule Orzan,<br /><br />Multumesc pt.interesul si timpul acordat si gazdei noastre pentru rabdarea dovedita.<br />Problema se pune in felul urmator: ce inseamna expresia "stagiul civil adaugat a fost V A L O R I F I CA T in pensia militara" ?<br />Orice sistem de pensii ar fi in discutie el trebuie sa ia in calcul vechimea in munca raportata la o baza de calcul constituita din venituri/contributii sociale.... cred ca suntem de acord.<br />Ori, in speta de fata, vechimea in munca cumulata este de 62 de ani din care militara 56 si civila 5 ani si ceva.(important, dupa trecerea in rezerva) <br /><br />1. Deci,se poate observa cu ochiul liber ca cei 5 ani de stagiu civil adaugat au zero influenta in atingerea procentului de 85%, ceea ce inseamna ca pensia militara actuala se fundamenteaza exclusiv pe vechimea consemnata in dosarul militar si este o pensie militara "PURA" din aceasta perspectiva, asa cum corect ati remarcat.<br />Asadar, in mod mincinos CPS sustine ca vechimea 2010-2015, civila, a fost valorificata in pensia militara.<br /><br />2. In ceea ce priveste valorificarea contributiilor de asigurari sociale platite in intervalul 2010-2015 cf.L263/2010 la BASS in baza de calcul a deciziei de pensie militara (al 2 lea element generator al cuantumului oricarei pensii) puteti observa, de asemenea, ca in decizia de pensie militara figureaza in baza de calcul exclusiv elementele de natura militara (media soldelor din cele 6 luni alese) si nici un leu din veniturile obtinute in intervalul 2010-2015 pe timpul stagiului civil adaugat dar despre care, in mod mincinos, s-a comunicat casei de pensii civile ca s-au "valorificat"in pensia militara.<br /><br />Atunci se pune intrebarea retorica, desigur, ce s-a valorificat daca vechimea civila si veniturile/contributiile civile nu exercita nici o influenta asupra cuantumului pensiei militare?<br /><br />Sunt cumva plafonate la 85% din baza de calcul militara si veniturile civile obtinute dupa trecerea in rezerva ?<br /><br />Concluzia este ca atat vechimea civila cat si contributiile de asigurari sociale platite la BASS in intervalul 2010-2015 nu au produs nici o majorare a cuantumului pensiei militare iar conceptul de "valorificare" folosit in mod fals de CSP ascunde in fapt o confiscare a dreptului de pensie civila contributiva la care am dreptul in mod legal, sub protectia deciziilor CCR si cf.jurisprudentei CEDO in domeniul pensiilor contributive.<br /><br />QED<br /><br />Restul sunt sofisme juridice menite sa ascunda " un furt cu legea-n mana", asa cum a recunoscut si cel mai fervent aparator al CSP, distinsul si inegalabilul Mos Alecu.<br /><br />Solutia se afla la puterea legislativa si la puterea judecatoreasca asa cum a decis CCR in considerentele sale, pct.34 din Decizia nr.237/2019.<br /><br />Cu stima,<br /><br />vasile iosifhttps://www.blogger.com/profile/08837885762171064695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-46471871241814484062021-10-25T13:20:17.524+03:002021-10-25T13:20:17.524+03:00Pt. vasile iosif:
Personal ma intreb si nu intele...Pt. vasile iosif:<br /><br />Personal ma intreb si nu inteleg de ce ati mai mers la CSP MApN cu Cerere de recalculare pe art. 107 L.263/2010 si dupa data de 01.11.2015, cand deja L. 223/2015 fusese publicata in MOf nr. 556 din 27.07.2015 si cand era evident ca la functia/soldele din armata pensia Dvs. militara recalculata va fi de cel putin 6.000 lei (se faceau mii de evaluari/calcule pe bloguri - http://ancmrrcturzii.ro, era la mare cautare) si daca va opreati cu recalcularea stagiilor ulterioare la Decizia din 30.08.2013, pensia Dvs. civila stabilita de CTP Sector 2 era acum in cuantum de aprox. 1.850 lei, asa ochiometric, fara calcule exacte! Ma rog, trebuie sa va asumati ca ati avut sfatuitori neinspirati!<br />Sa speram ca se va gasi o rezolvare!Marcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-3393068329243787292021-10-25T11:46:21.700+03:002021-10-25T11:46:21.700+03:00Pt. Huhu:
Continuare
Cat priveste Adrea CTP S5 de...Pt. Huhu:<br />Continuare<br /><br />Cat priveste Adrea CTP S5 de care am amintit, trimisa in feb. 2011 (pot sa o trimit sa o publici daca vrei, poate da idei unora), zice:<br />“Conform art. 107 alin.4 din Legea nr. 263/2010 privind sistenul unitar de pensii publice, PENSIONARII PENTRU LIMITA DE VARSTA care, dupa data inscrierii la pensie , realizeaza stagiu de cotizare, POT SOLICITA RECALCULAREA PENSIEI, in conditiile legii.<br />Avand in vedere cele mai sus mentionate, valorificarea stagiului realizat dupa trecere.a in rezerva se face de catre Casa Sectoriala de Pensii, asa cum este definita Ia art. 3, alin 1, lit b, din Legea nr.263/2010, Casa Sectoriala de Pensii de unde primeste pensia in prezent.<br />Prin prezenta va inaintam dosarul cu lucrarea depusa de domnului Orzan Marcel, …………..”<br />Observa ca CTP S5 mi-a confirmat inca din 2011 ca eu eram “Pensionar pentru limita de varsta in sistemul public”! Ma gandesc sa o folosesc in speta mea, mai ales ca art. 3, alin 1, lit b, din Legea nr.263/2010 a fost abrogat prin din OG nr. 103/2017.<br />Gata, prea mult, merci!<br /><br />StimaMarcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-90240278792101079232021-10-25T11:45:09.988+03:002021-10-25T11:45:09.988+03:00Pt. Huhu:
Stiu ce zici, cum si tu stii opinia mea...Pt. Huhu:<br /><br />Stiu ce zici, cum si tu stii opinia mea referioare la aplicarea art. 109 L.223/2015 in legatura cu Deciziile pe L. 241/2013 (am postat mai sus). E adevarat ca Dl. Iosiv nu a primit Decizie pe L.241/2013 pt. ca cuantumul lui pe L.119/2010 si ulterior pe OuG1/2011 a fost mai mare decat cuamtumul pe L. 164/2001 si a primit pt. stagiile ulterioare doar Decizie de recalculare pe art. 107 L.262/2010.<br />Si sa stii si tu ca treaba asta cu luarea/neluareaa in calcul a stagiilor ulterioare nu e generata neparat de L. 223/2015 ci chiar de aberatia L.119/2010, care a transformat militaria in civilie dpdv al asig. soliale! Si ca sa vezi ca personalul CSP a actionat perfect legal, nu aveau cum face altcumva, explic cazul meu, care sunt cel care a inceput chestia asta cu valorificarea stagiilor lucrate in civilie dupa pensionarea din armata (o sa ma injure lumea, dar merge!), se poate verifica! In 12.10.2010 am primit Decizia de recalculare a Pensiei conform L.119/2010, care in antet zice PENSIE PT. LIMITA DE VARSTA, adica Pensie pt. limita de varsta in intelesul Legii nr. 19/2000, asa cum zice art. 1 din L.119/2000. Atunci, avand cativa ani lucrati in civilie dupa, m-am uitat in Legea 119/2000 si am vazut:<br />Art. 95 (1) Beneficiarii PENSIEI PENTRU LIMITA DE VARSTA POT SOLICITA RECALCULAREA PENSIEI DUPĂ REALIZAREA FIECĂRUI STAGIU DE COTIZARE de minimum 12 luni (se putea in fiecare zi, e o Decizie CCR care a spus ca acest art. e neconstitutional, nu insist).<br />Am facut imediat Cererea aceasta si am mers la colegul meu Dir. Adj. CSP a MApN (pe atunci era inca S.Pensii/DirFinanciara). Acesta a lesinat cand a vazut cererea, mai ales ca a sesizat repede ca e legal si da-i la deal, da-i la vale, stai sa vedem si la final a zis sa merg cu cererea la Casa Pensii Bucuresti. Am mers repede si dupa ce la Vitan nu mi-au primit-o (de atunci era o atmosfera impotriva intrarii in sistemul public a militarilor, oameni ce stiu meserie, nu ca la armie!) am mers la CTP S5 Tei si mi-au inregistrat cererea (eram deja in sistem pt. ce lucrasem in civilie), la care am anexat Decizia LimitaVarsta L119/2010. La 2 sapt. am fost chemat in birou la un functionar care primise lucrarea si nefiind el prea lamurit, mi-a aratat lucrarea in ciorna, adica o Decizie de LimitaVarsta in sistemul public, similara celei pe L119/2010 plus stagiul din civilie, e adevarat fara gr. Munca, care avea un cuantum aprox. egal cu cel din Decizia L.119/2010! Mi-au facut ochii cat cepele de bucurie. A zis sa merg acasa sa astept decizia prin posta! Peste inca 1 sapt. sunt chemat din nou la Dir. CTP S5, care-mi aratat o alta Decizie LimitaVarsta, de aceasta data doar cu stagiul ulterior, explicand ca nu e corect sa-mi mai valorifice inca odata stagiul de cotizare din armata, valorificat in Decizia pe L119/2010, fara a-mi putea justifica legal, dar am acceptat, bun si asa, am 2 pensii!, si mergi acasa si asteapta Decizia prin posta! Dupa inca alte 2 sapt., in care au inteles si ei ca e IMPOSIBIL SA AI 2 DECIZII DE LV IN ACELASI SISTEM, am primit o adresa prin care mi s-a spus sa merg la armata ca rezolva ei. Asa am facut si am fost primul cu Decizie de rec. P. LimitaVarsta conform art. 107 L.263/2010 (emisa pe 21.03.2011, intrase in vigoare L.263/2020) primita odata cu Decizia de rev. pe OuG1/2011/21.03.2011. Deci au inteles si ei (au fost vreo 12 grupuri de lucru comune CNPP-CSP) ca nu se poate ca cineva sa aiba 2 Decizii de LimitaVarsta, una emisa de CSP si una de CNPP si s-a decis ca de stagiile ulterioare se ocupa CSP, intelegi! Mie personal imi pare rau, mai ales ca am dorit sa incep proces cu CNPP/CTP S5 si acum, daca castigam, aveam rezolvata problema cu P.Invaliditate pe care o am, era deja de LimitaVarsta!!<br />Marcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-68798536956945260852021-10-25T10:45:57.888+03:002021-10-25T10:45:57.888+03:00Pt. vasile iosif:
Da, m-am mai uitat si cred ca a...Pt. vasile iosif:<br /><br />Da, m-am mai uitat si cred ca au facut corect, ma rog in conditiile legele actuale. Daca va uitati pe Decizia de recalculare pe L.223/2015 emisa in 09.08.2016 observati:<br />2. Vecimea efectiva realizata: 40 ani 0 luni si 11 zile;<br />3. Vechimea in serviciu realizata: 34 ani 8 luni 11 zile,<br />Ceea ce inseamna ca cei 5 ani 9 luni 0 zile stagiu civil ulterior (perioada 01.07.2010-01.11.2015) au fost adaugate in aceasta Pensie recalculata pe L.223/2015. Si ati si facut cerere in acest sens!<br />CTP Sector 2 nu avea cum sa va mai valorifice aceasta perioada – din acest motiv apare cu contributii 0 in Anexa DATE PRIVITOARE LA ACTIVITATEA IN MUNCA si a valorificat (calcule corecte) doar perioada 01.11.2015 - 01.08.2021, adica 5 ani 9 luni 0 zile (nu ati avut venituri 3 luni in 2017) si a rezultat un cuantum de 1.342 lei. Este evident ca cu valorificarea perioadei 01.07.2010-01.11.2015 de catre CTP Sector 2 pensia dvs. civila ar creste semnificativ, la peste 2.000 lei si extragerea ei din Pensia militara nu ar afecta cuantumul acesteia -chestia cu 85%, dar problema e cum puteti face asta. Logic ar fi o cerere recalculare pensie militara la CSP cu solicitarea de a scoate perioada 01.11.2015 - 01.08.2021 si ulterior informarea CTP Sector 2 prin Adeverinta pe Protocol CNPP/CSP despre acest lucru si o cerere de recalculare pe art. 107 L.263 sa va valorifice aceasta perioada. Problema ca nu este baza legala, ma rog dpdv al CSP! Si drumul instantei e lung, intortocheat si sincer pe speta asta destul de ambiguu ca sa merite efortul! Nu stiu!<br /><br />Stima, mai vedemMarcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-55004480009069799042021-10-25T10:06:16.224+03:002021-10-25T10:06:16.224+03:00Precizări
Domnul Iosif nu are o pensie stabilită p...Precizări<br />Domnul Iosif nu are o pensie stabilită potrivit Legii 263/2010 ca să intre sub incidența art. 110 din L 223/2015. <br />-Pensie lui a fost stabilită în baza L 164/2001, recalculată ca civilă în baza L 119/2010, revizuită ca civilă în baza OUG 1/2011, recalculată tot ca civilă potrivit art. 107 din L 263/2010, recalculată ca pensie militară în baza L 223/2015.<br />-Pensia pentru stagiile ulterioare i-a fost adăugată în 2016 la o pensie civilă, nu la o pensie militară.<br />Huhu Rezeahttps://www.blogger.com/profile/06968954507883785769noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-45794566591249964922021-10-25T08:47:20.793+03:002021-10-25T08:47:20.793+03:00pt. vasile iosif:
Acum am deschis si am vazut. La...pt. vasile iosif:<br /><br />Acum am deschis si am vazut. La prima vedere in fuga cred ca au dreptate in sensul ca din Raspunsul CPS vad ca Dvs. ati facut Cerere recalculare stagii ulerioare pe art. 107 Legea 263/2010 si ati primit 2 Decizii recalaculare (vad 2 diin 2013, dar cred ca aveti si din 2015) in care vi s-a adaugat la pensia militara pura cuantumul pentru perioada de civilie/contributiva intre 01.07.2010-01.11.2015. Sigur aceasta perioada apare si in anexa 1 la Decizia de Recalculare din 2016 pe Legea 223/2015 - in tabelul 2. Determinarea vechimilor. Daca aceasta perioada apare in acel tabel la 2. In sistemul public, atunci e corect, in sensul ca CTP Sector 2 a calculat Pensia civila doar pentru perioada 01.11.2015 - 01.08.2021 si a rezultat un cuantum de 1.342 lei. Si cred ca ati depus la CTP Sector 2 si Adeverinta pe Protocolul CNPP/CSP unde aceasta perioada apare ca valorificata in Sistemul militar, caz in care ei nu mai aveau cum sa o ia in considerare. Ma mai uit mai tarziu si mai fac unele calcule si va anunt.<br /><br />Cu stimaMarcel Orzanhttps://www.blogger.com/profile/03566129080726654805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-33154125383083326082021-10-24T21:49:56.051+03:002021-10-24T21:49:56.051+03:00Dle Orzan,
Aveti materialele care v-au starnit i...Dle Orzan,<br /><br />Aveti materialele care v-au starnit interesul.<br />Un clasic in viata, apropo de aceasta speta, spunea ca "se fura cu legera in mana" si, de data aceasta, avea deplina dreptate.<br />Sa vedem ce urmeaza dupa aceasta dezbatere care dovedeste ca problema este de interes major si nu un caz particular.<br />Cu multumiri anticipate pentru orice sugestie.vasile iosifhttps://www.blogger.com/profile/08837885762171064695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5214615981587619332.post-25014181903266774502021-10-24T17:50:11.712+03:002021-10-24T17:50:11.712+03:00Leon
Din 1977, de la Decretul 241, legile pensiilo...Leon<br /><i><a rel="nofollow"><b>Din 1977, de la Decretul 241, legile pensiilor militare nu au mai permis recalcularea prin adăugarea unor stagii civile ulterioare pensionării. <br />In același trend a fost elaborată și L 223/2015, dar s-au găsit gulerații nostri să interpreteze în normele de aplicare, Ordinul M25/2016, că articolul 110 din lege s-ar aplica si recalculărilor, culmea... culmilor, de pensii civile, cu stagii ulterioare pensionării.</b></a></i>Huhu Rezeahttps://www.blogger.com/profile/06968954507883785769noreply@blogger.com