Powered by Blogger.

Tuesday, April 16, 2019

Consiliul Consultativ de pe lângă ministrul Leș o avea și juriști în compunerea sa?

86 comments

Cândva, domnul general Gropan avea obiceiul să citească și acest blog.
Am subliniat de atâtea ori că, potrivit normelor de tehnica legislativă din Legea nr. 24/2000, abrogarea unui act normativ nu repune în vigoare normele abrogate prin actul abrogat.
Pe înțelesul tuturor, abrogarea Art. VII din OUG 59/2017 printr-o ordonantă de Guvern nu repune în vigoare articolele 59 și 60 din Legea 223/2015, așa cum au fost ele până pe 04 08 2017.
Legea 24 /2000 stabilește o singură excepție:

Art. 64 din L 24/2000
(3) Abrogarea unei dispoziții sau a unui act normativ are caracter definitiv. Nu este admis ca prin abrogarea unui act de abrogare anterior să se repună în vigoare actul normativ inițial. Fac excepție prevederile din ordonanțele Guvernului care au prevăzut norme de abrogare și au fost respinse prin lege de către Parlament.

Solutia este modificarea celor trei ordonanțe prin legile de adoptare a lor, nu prin emiterea altei legi sau a altei ordonanțe.
Comisiile raportoare din Camera Deputaţilor trebuie convinse să accepte modificările propuse de Consiliul Consultativ sau pe cele la care lucrează Asociațiile de rezerviști cu Dragnea și LOV



Nicolae Gropan

INFORMARE
Ieri 15.04.2019 s-a desfasurat întâlnirea de lucru a ConsiliuluConsultativ de pe langa cabinetul ministrului apararii nationale. S-a definitivat si aprobat Metodologia de lucru. In cadrul intalnirii am prezentat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind abrogarea art.40 din OUG nr 57/2015, art.VII din OUG nr 59/2017, art.41 si 84 din OUG nr.114, proiect aprobat in unanimitate de memrii Consiliului, urmând sa fie prezentat domnului ministru, de catre consilierul desemnat, pentru a fi promovat in Guvern.
Proiectul arata astfel:

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. .... din ......................... 2019 privind abrogarea articolului 40 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015, articolului VII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2017 si articolelor 41 si 84 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018,,
EMITENT GUVERNUL
.
Articolul I- Articolul 40 din Ordonanţa de urgenţă ale Guvernului nr. 57/2015, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.923 din 11 decembrie 2015 se abroga.
Articolulu II- Articolul VII din Ordonanţa de urgenţă ale Guvernului nr. 59/2017, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.648 din 7 august 2017 se abroga.
Articolulu III- Articolele 41 si 84 din Ordonanţa de urgenţă ale Guvernului nr. 114/2018, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1116 din 29 decembrie 2018 se abroga.
Articolul IV Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
VASILICA – VIORICA DANCILA

Contrasemnează: (ministrii de resort)

P.S.1 - dupa cum se poate observa proiectul este ferm pentru respectarea Constitutiei, pentru recunoasterea Armatei ca institutie fundamentala a statului.
P.S.2 - personal cred cu tarie ca primul pas in redobândirea drepturilor noastre este acesta. In pasul 2 trebuie sa prezentam, documentat, amendarea Legii 223/2015, pentru eliminarea eventualelor inadvertente sau confuzii in interpretare.
P.S.3 - acum putem vedea bunele intentii ale decidentilor
sau tragerea de timp pana la alegerile europarlamentare.
P.S.4 - Orice acceptare de introducere in rezolvarea problemelor a unor elemente perturbatorii - impozitare progresiva sau contributivitate inseamna - nu inseamna altceva decat a ne face complicii decidentilor in amânarea nedreptatilor noastre. E bine sa retinem ca respectând tehnica legislativa in elaborarea actelor normative referitoare la cele doua variante discutate cu LOV - perioada minima de adoptare a actelor respective va fi , cel mai ferict caz un an, intrucat sunt angrenate si alte reglementari legislative ce trebuie modificate, cum ar fi Codul fiscal si chiar o noua lege a pensiilor care sa aiba la baza noi principii si reguli determinate de contributivitate. Si aici va intreb pe toti : CARE CONTRIBUTIVITATE LA MILITARI? REVENIM IAR LA ABERATIILE ASIMILATIVE DIN 2010?
Va salut cu respect.

86 comments:

Patrascioiu said...

Răbdare un an ?Nu-i cam mult?Intr-un an se pot întâmpla multe.Mai lasati-o mai moale cu pensie cu cinci cifre.Nu cred ca exista printre noi unul cu asemenea pensie.Padina umbla cu capra.La nivelul lui nu mai mira pe nimeni ca ăsta visează cai verzi pe pereți.

Leo said...

Eu n-am inteles nimic.
Daddy vorbeste despre o NOUÂ LEGE , iar in zona lui Leş despre revenirea la forma initiala a L 223. Pai L 223 a fost pervertita si cu M 25/2016 , cu MS 60/2016 , cu M 101/2018. Dovada clara este ca dupa asa zisele recalculari , cuatumul in plata este cam dublu fata de cuatumul recalculat. Precis nu sunt juristi cei din consiliu. Mai degraba fosti cazarmari sau sefi pe la "batalioanele NATO " din anii '80....

Dan B. said...


Am discutat pe marginea preved art 64 (3) din Legea 24/2000 cu gl Gropan aseară și m-a asigurat asupra faptului că nu am motive să-mi fac griji.
Totuși, în această dimineață, am trimis e-mail către conducerea executivă a LADPM, privind tehnica legislativă, cu incl. acest alineat din art 64/Legea 24 din 2000.

Cezar said...

@/ E clară treaba Părtaș Voiu.. ii mai bolovan decât Î"țeparu
Macar asta.i beat lângă tot timpul..nu poti sa.i ceri nimic....😂🤣😂🤣😜😜😜😎😎
Bravo Da ne...pe ei nu.ilasa....

Trofin said...

Dupa puterea mea de intelegere prevederile art. 64 din Legea 24/2000 se refera la actele care au fost abrogate in intregime printr-un act de abrogare , nu se refera la modificari ale unui act aflat inca in functiune asa cum este Legea 223/2015. Corect , nu poti aduce in functiune o lege abrogata prin abrogarea unui act care a abrogat legea respectiva . In cazul Legii 223/2015 , inteleg eu , s-au modificat mai multe dispozitii prin trei OUG succesive care , daca sunt abrogate se pierde efectul pe care l-au avut asupra legii in constructia initiala. Cum ar ramane modificate prevederile unei legi daca actele care le-au modificat sunt abrogate ? Nu inteleg !. O scapare a masurilor propuse este ca nu se face nicio precizare asupra efectelor deja produse de catre cele trei OUG asupra Legii 223/2015.

Leon said...

Consiliul Consultativ, a ales varianta cea mai usoara, abrogam tot si revenim la Legea nr.223 originala; probabil ca majoritatea membrilor acestui consiliu fac parte dintre cei 70%, carora modificarile din OuG.nr.57/2015 le-au scazut dramatic pensiile, ramanand totusi in plata cu pensiile recalculate pe contributivitate.
Ar trebui sa fim totusi realisti deoarece bugetul pentru Asistenta sociala al MApN, in acest an este de 3,6 miliarde lei, mai mare ca cel din anul 2018 cu doar 2,8% din care deja am beneficiat de 1,3%.
Mai realista este varianta actualizarii pensiilor militare incepand cu anul 2020, cand se preconizeaza o crestere de peste 11% a bugetului MApN la capitolul Asistenta sociala de 4 miliarde de lei..!

Huhu Rezea said...

@Trofin
Legea 24 se refera atât la un act normativ în întregime cât și la o dispoziție din actul normativ.
Ce nu este clar?
Simpla abrogare a dispozițiilor din cele 3 ordonanțe nu repune în vigoare dispozițiile abrogate din L 223.
Doar respingerea ordonanțelor în intregime sau a unor dispoziții din ele prin legile de aprobare în Parlament repun în vigoare textele inițiale din L 223.
O alta soluție ar fi, nu de abrogare a ordonanțelor, ci de emiterea unei legi sau a unei ordonate de modificare a dispozițiilor art. 30, 59, 60 etc din Legea 223, asa cum arată ele după modificarea prin ordonanțe.

M said...

Oug trebuie să ia avizul MJ deci se rezolvă!

Huhu Rezea said...

@Leon
Se pare ca tot nu ai inteles despre ce este vorba în acest topic.
Ar rezulta un haos juridic dacă Viorica ar accepta să emită o asemenea ordonantă.
Efectul ar fi ca ar înceta aplicarea dispozițiilor ordonanțelor dar nu ar fi repuse în vigoare dispozițiile abrogate din L 223.

Gigi said...

Domnilor,ați uitat că atât OUG 57 și 59,cât și 114,nu au fost votate de parlament să devină legi?
57,stă printr-un sertar de la Cameră,a trecut doar de Senat.
Cred că are praful pe dosar de un deget!!
Da,așa este!cum spune Dl.H!
Ce-i împiedică să emită o OUG?
Cum au binevoit să dea cele două OUG,trei cu 114,de ce n-ar mai dă una să îndrepte măgăriile?
Eu cred că anul ăsta nu sunt șanse,ne lamentăm degeaba
Am mai spus și o repet,dacă la alegeri nu face un procent bun, PSD se va rupe în bucăți.
Că să fiu sincer,nu doresc,dar,infatuarea,prostia unora care s-au văzut la borcanul cu miere,avantajând unele categorii de bugetari,de pensionari,în detrimentul altora nu duce decât la dezastru!
Toate categoriile sociale sunt nemulțumite,inclusiv cei care au beneficiat de facilități salariale,vezi profesori,doctori,cei din administrație,inclusiv țăranii,care și acum mai au probleme cu pământul,cei care stau la țară pot confirma,datorită incompetenței sau că nu sa lucrat corect,sa lucrat cu patimă în vederea obținerii de foloase materiale.
Dacă politicienii ar lua pulsul societății și nu s-ar închide prin birouri,ar vedea cum stă situația.

Militar de la 14 ani said...

Cred că varianta cea mai bună ar fi o nouă lege a pensiilor militare. Consider că redefinirea elementelor care vor compune viitoarea bază de calcul a pensiilor e necesară pentru toată lumea, nu numai pentru actualii pensionari ci și pe viitorii pensionari.
O lege dreaptă ar fi ca în compunerea bazei de calcul să intre SF (fără niciun artificiu, majorare, exact cum e în anexă la Legea salarizării), gradațiile, indemnizația de comandă și SG. Fără sporuri pentru că altfel s-ar da drumul la o nouă sarabandă de inechitati. Putem asista la înghețarea SF din tabel la fel cum s-a întâmplat cu acel VRS de aproximativ 197 lei și adăugarea unor alte sporuri pentru diferențiere (s-ar invoca rămânerea pe loc a SF pentru că nu sunt bani, astfel activii vor fi interesați să crească SF ca să beneficieze și ei la pensie și nu să apeleze la creșterea pensiei prin adăugarea de sporuri). Procentele să fie undeva între 60-80%, cu adăugarea procentului pensiei suplimentare și a OMM. O astfel de lege trebuie bine gândită, nu făcută pe genunchi ci să fie aplicabilă cel puțin 20-30 de ani. Cred că Legea 223 e compromisă și nu ar trebui să se mai intervină asupra ei cu alte modificări. Până la rezolvare cu o nouă lege (1 an sau mai puțin) se poate umbla la actualizarea SG, care e fezabila și e și propusă la actualizare prin OUG 114.
Discuțiile trebuie purtate nu numai de rezerviști ci și cu activii pentru că fără ei e greu să se facă ceva. Dacă pe ei îi avantajează propunerile rezerviștilor e ok, dacă nu, e greu să ne imaginăm că vor conlucra. Nu ne putem rupe de ei.
Cred că acel consiliu trebuie să fie un liant care să lucreze cu cei din minister nu să propună OUG. Ar fi o greșeală să fie altfel. Pe de altă parte, nu credeți că e ok să fie consultați MI, SRI, Penitenciare etc.? Nu putem fi atât de naivi să ne ducem cu proiect de OUG. Ar fi moartă din fașă. E doar o părere!

Leon said...

@Huhu Rezea, tocmai ca personal NU sustin acest proiect de Ordonanta..!
Este suficient sa fie corectate cele 2 Ordonante aflate la Comisia pentru munca din CD, OuG.57 si 59 precum si OuG nr.114 care are deja amendamentele propuse de Comisia pentru aparare, cu intrare in vigoare de la 01.01.2020.

Unknown said...

Cazarmaru Domnule Leonard nu stiu ce experiente a-ti avut cu persoanele care au fost cazarmari dar m-i se pare deplasata afirmatia dv.

ddplasat

capitanu nemo said...

As fi de acord cu legea pensiilor bazata pe contributivitate cu conditia ca sa se plateasca retroactiv tot ce a depasit 168 de ore ,sambete si duminici si sarbatori legale,dupa care acest venit sa se i-a in considerare la calculul pensiei...sa nu fim ,,speciali,, si sa nu exisiste discriminare.

Patrascioiu said...

Unde ați fost pana acum de nu vi s-a auzit glasul?Care mai de care se da mai deștept. În acest consiliu consultativ sunt din toate ministerele așa ca mai ușor cu bruiajul.

Aurica said...

Ce destept esti tu ,,militar la 70 de ani''!Daca tot ai frecat duda prin armata rezemat de vreun calorifer si n-ai stiut ce inseamna adevarata armata de aceea nu ai avut sporuri, vrei ca baza de calcul sa fie ca la tine.

Huhu Rezea said...

@Nikk
Acest topic nu este împotriva măsurilor propuse de Consiliul consultativ ci atrage atenția să nu se persiste în naivitatea juridică evidentă din INFORMARE, cum că soluția este emiterea unei ordonanțe cu un asemenea conținut.
Aceleaşi măsuri trebuie aduse în atenția Camerei Deputaților care, prin legile de aprobare a ordonanțelor, respinge dispozițiile din ordonanțe care au mutilat Legea 223/2015. Doar așa se obțin efecte juridice imediate.

Patrascioiu said...

Unde ați fost pana acum de nu vi s-a auzit glasul?Care mai de care se da mai deștept. În acest consiliu consultativ sunt din toate ministerele așa ca mai ușor cu bruiajul.

CEZAR said...

NIKK...are perfecta dreptate ...!

Dan B. said...

@Leonard:

Ai ținut neapărat să-ți etalezi lenea, în loc să cauți componența CCMRR?
Ar trebui să mă plătești!
Iat-o aici:
1.Nicolae Gropan
2.Gachi David
3.Gligor Viorel
4.Bantaş Leonard
5.Monac Constantin
6.Niculescu Dan
7.Toader Ion
8.Iosub Crăişor
9.Găluşcă Alexandru
10.Cotoara ...... (Romil)
11.Simion Iulian

CEZAR said...

miercuri, aprilie 17, 2019
Aurica spunea...bla bla ..
--------------------------------------------
Precizeaza ,,ce ai frecat tu si pe unde prin Armata "
Pe masa ..sub masa ...prin balarii..cand exersai soldatul in ..aparare..??

Dan B. said...

Ideea este următoarea:
1. Se abrogă articolele defavorabile militarilor din cele trei OUG.
2. Se amendează actuala Lege 223/2015 în Parlament (pică VRS și intră coeficienții din grila de salarizare) și se republică în MO după noul vot de aprobare.
3. Varianta cu o nouă lege a pensiilor militare este inadmisibilă, incl. contributivitatea.
4. Impozitarea progresivă se va aplica, dacă asta se intenționează, tuturor veniturilor persoanelor fizice și juridice, nicidecum excl. militarilor.
5. Recalcularea tuturor pensiilor militare va incepe după republicarea Legii 223/2015 in MO, fără a se produce efecte pentru trecut.
6. Se poate marșa pe „grupa 0” din nomenclatorul profesiilor din UE, dar asta înseamnă îndepărtarea dintre beneficiari a polițiștilor și pentenciariștilor, aceștia fiind funcționari publici civili cu statut special

Leo said...
This comment has been removed by the author.
Militar de la 14 ani said...

@aurica fara frică
Ai luat sporuri că îți desfășurai activitatea în anumite condiții. Ai luat bani pentru asta. Dacă vrei și sporuri treci pe contributivitate.
Dacă ai muncit, la pensie freci duda... mai vrei și sporuri în baza de calcul... Cred că ai făcut armata completând pontaje...

Huhu Rezea said...

@Dan B
Nu ne-ai spus ce ți-a răspuns domnul Gropan.
Chiar nu se înțeleg că, acum, calea cea mai scurtă ți cea mai eficace este modificarea ordonanțelor prin legile de aprobare aflate în faza finală a dezbaterilor în CD ?

Am vorbit degeaba pe acest blog că sunt câteva dispoziții din art. 40 al OUG 57/2015 care ar trebui păstrate.
Dacă s-ar adopta art. 1 din bazaconia aceea de proiect de ordonanță, ar trebui ca de a doua zi pensiile să se recalculeze conform art 109 și 110 la valoarea actualizată de la data trecerii în rezervă, adică de prin anul 70 si ceva, când unii militaqri au ieșit la pensie. Pentru că aşa era în textul iniţial al legii.

brenda said...

CAND?

Iulian Mareș said...

Nenea Pătrășc_ouă,
Ce ai cu Cezar?
Are dreptul să-și posteze toate ideile? Dimineață, prânz și seara! Are f multe idei, pe care trebuie sa i le accepți și să iei ceea ce este bun, cum ar fi: și, de, nu, da, :, ;, ..., ?, !, ... etc.
Vezi, ai ce alege...

Iulian Mareș said...

Dl. Buzescu,
Aveți date privind orizontul de timp în care aceastw ekipa a CCMRR și-a propus îndeplinirea obiectivelor?
Anticipez un efort destul de mare și o lupta strașnică!
Aveți și aviatori in grupul de lucru, observ, elicopteriști, veki cunostinte!
Să fie într-un ceas bun!

Patrascioiu said...

Aurica@În armata nu întotdeauna s-a practicat moda sporurilor indiferent dacă munca se desfășura direct cu soldatul sau la birou.Ăsta nu însemna că se muncea mai puțin.
Militar la 14 ani@ce ai cu sporurile lui?Lui după 2010 Basescu i-a luat din venituri 25%.Oprea a suplinit ăsta prin acordarea de sporuri.Dacă el profita la pensie de ele nu e rău. Rău este ca nu profita de asemenea sporuri la pensie și cei pensionați înainte de 2010.Politicienii ne dezbina și nu e în avantajul nostru.Nu va luați după prostul de Padina.

Leo said...

Pai in anii '70 un maior avea o solda lunara de cam 3200 lei , ceea ce daca am fi sa-i pastram azi acei 3200 ar fi cam 32 de milioane vechi. Nu ar fi rau deloc sa fie baza de calcul a unui mr. azi, deoarece dupa asazisa actualizarea a bazelor de calcul are cam 1600 lei , deci de 2 ori mai putin.
FATA MORGANA............

Dan B. said...

@huhu:

Abrogarea articolelor din oug relevă buna credință a guvernanților privind neostoirea militarilor, ăsta fiind primul pas.
Următoarea mișcare, menită a revigora Legea 223/2015, cu inclusiv coeficienții din Legea 153/2017, este completarea legii cu abrogările anterioare și aprobarea ei în Parlament.
După republicarea în MO, începe noua recalculare, cu efecte de la data promulgării.
Dacă se abrogă art 40/OUG 57, articolele abrogate din Legea 223 prin acel oug nu revin ca funcționale, conf art 64 (3) din Legea 24/2000.

Dan B. said...

@Iulian Mareș:

Toți liderii structurilor din MApN au făcut front comun și au dat răgaz până la data alegerilor europarlamentare, adică modificarea celor trei OUG până la finele săptămânii viitoare, iar noua lege 223/2015, amendată și modificată, sa ajungă a fi publicată până la 22.05.2019.

Cezar said...

🤣😂🤣😂😜😜😜😎😎
Patras Coiu,
Sigur te invita..in bălării
Ce te faci..prapaditulee??

Trofin said...

@Huhu Rezea : Revin la nedumerirea mea in legatura cu art. 64 din Legea 24/2000 . Pana in prezent , nicio dispozitie din cele trei OUG cu privire la Legea 223/2015 nu au fost operate in textul legii. Cauza o stim , respectivele ordonante zac prin sertare parlamentare desi au emise legi pentru a fi adoptate sau respinse. In aceasta situatie , se aplica ad literam dispozitia din art 64 alin.(3) din Legea 24/2000 in cazul abrogarii respectivelor OUG fie printr-o lege fie printr-o alta OUG ? Am in vedere si dispozitia de la art. 62 din Legea 24/ 2000 , respectiv : "Dispozitiile de modificare si de completare se incorporeaza, de la data intrarii lor in vigoare, in actul de baza, identificandu-se cu acesta. Interventiile ulterioare de modificare sau de completare a acestora trebuie raportate tot la actul de baza. " Si mai la obiect , o modificare a unui act normativ printr-o OUG duce automat si la introducerea acelei modificari in textul actului modoficat ?

Militar de la 14 ani said...

@patrascioiu
Care ministere? Studiază M46/2019.E ordin al MApN. Crezi că ăia din MI ascultă de referentul în achiziții Leș?

capitanu nemo said...

Daca este asa cum spune @iulian Mares vor avea votul meu.

Cristian said...

Sa dispara din toate pensiile,prezente si viitoare, oscarul sau sporul de jmecher, prieten cu sefu. Ce ziceti?

Huhu Rezea said...

@Trofin
Citește d-ta orice variantă actualizată a Legii 223 și vezi dacă mai găsești textul inițial al Legii.
Ca să te convingi, dă clik pe Legea 223 de pe prima pagina a blogului
Din ziua în care Ordonanțele au frost publicate în MO dispozițiile lor au devenit parte integrantă a L 223.
Una este să emiți o ordonanță sau o lege prin care spui că un text din Legea nr, 223/2015, chiar modificat prin cele trei ordonanțe, se modifică și va avea un oarecare conținut și alta este să dai o lege sau o ordonanță prin care spui că abrogi cele trei ordonanțe. Efectele sunt complet diferite.
Faci confuzie și între modificare și abrogare. Cele trei ordonanțe au modificat dar au și abrogat unele texte din L 223.
Repet, soluția optimă în acest moment este respingerea selectivă a unor dispoziții din cele 3 ordonanțe prin legile de aprobare a lor aflate deja în dezbaterea CD:
@Dan Buz
Spune-i domnului Gropan că Ordonanța Guvernului trebuie să privească modificarea Legii 223m modificată prin cele trei ordonanțe și nu abrogarea celor trei Ordonanțe. Asta dacă se justifică urgența.

Dan B. said...

@huhu:

Abrogarea unor articole din cele trei OUG este un lucru facil, comparativ cu modificarea și amendarea Legii 223/2015.
Vreau să văd bunăvoința și abia apoi reparația în cauză.
Probabil, ordonanța va face referiri și la iminența revederii Legii 223/2015 în Parlament.

un oscar = o pensie said...

cineva mai sus propunea eliminarea celebrului "OSCAR" din calculul pensiei
Parerea mea este ca acest spor va fi imposibil de scos din ecuatie.
MOTIV:
-beneficiarii acestui spor sunt in proportie de 95% generali si colonei (care doar ei conteaza in toate structurile din aparare)
-la negocieri cu politicul participa doar persoane care au acest spor si nu vor renunta la el
-sa va dau un termen de comparatie? cuantumul acestui "OSCAR" (din pensia unui sef de-al meu)este aproximativ cat pensia mea.
macar sa obtinem pentru cei "neimportanti"(dar majoritari) scoaterea OMM din calculul pensiei,
banii pentru acest efort financiar ar putea veni din eliminarea 'OSCAR",DAR CINE SA SUSTINA PE CEI MICI? generalul cu oscar pe viata?

M said...

Vedeți dragi camarazi diferența de abordare?
Unknown: "Sa dispara din toate pensiile,prezente si viitoare, oscarul sau sporul de jmecher, prieten cu sefu."
Iar la alte profesii :
"S-a dat spor de încordare neuropsihicâ la cei care.... nu știu ce fac.... ar trebui să militam să se dea la mai mulți."
Eu zic sa intre în pensii cât mai multe sporuri. Chiar dacă eu nu le-am avut sunt camarazi care se pot bucura de ele.

Niky said...

Eu zic ca ar trebui sa se acorde acele sporuri tuturor rezerviștilor pensionari.Faptul ca aceștia nu le-au avut in activitate nu înseamnă ca nu au prestat activitățile respective(asa cum au mai afirmat si alți colegi).Inclusiv “Oscar-ul”,acest veritabil spor de lins în urechi șefii.

Cezar said...

Lege noua...
Dispare cuantumul avantajos
Dispare si mizeria..hoția.. șarlatani de Oscar...
Înțelegeți domnilor care scrieti mai sus di va tremura bărbia..??

Trofin said...

@ Huhu Rezea : Va multumesc , stimate domn pentru precizarile facute !. Nu va agreez stilul autoritar de adresare. Ce am aflat stiam deja dar era necesara o clarificare, din partea dta. ca autor , pentru aceia care sustin aceste bazaconii legislative.

Trofin said...

@ Huhu Rezea : Oare de ce nu apare Legea 223/2015 , cu modificarile operate , republicata intr-un Monitor Oficial . Pe antetul legii modificate , la interventia a diversilor autori, apare acelasi Monitor Oficial din 2015.

Huhu Rezea said...

@Dan B
Nu se va compromite Guvernul sa enita o asemenea enormitate de ordonata.
Daca Dragnea și Lov găsesc un motiv de urgență, vor sugera emiterea unei ordonanțe de modificare a L 223 prin care vor remodifica articolele 29, 59 și 60.
Dacă nu găsesc urgenta vor acționa prin proiectele de lege de aprobare a ordonanțelor 57, 59 și 114.
@Trofin
N-ai decât sa mă accepți asa cum administrez de 6 ani acest blog.
Republicare unei legi se aprobă tot prin lege, de regulă una care modifica esențial legea. Nu a fost cazul la L 223.
Tot nu te-ai pronunțat pe actualizările făcute de MApN și SRI.

ifrim said...

Domnului general Ioan-Oscar Benes sa-i dea Dumnezeu viata lunga nu-i poate lua nimeni Oscarul ca-l are din nastere trecut in cercificat!

Iulian Mareș said...

Câteva observații:
-oscarul nu va dispare pt că el este prevăzut nu de către militari ci printr-o lege; prostiilor aruncate de neștiutori le aduc aminte așa: sporul se acordă doar la 5% din personalul unei structuri de sine stătătoare!...cu ștampila la pace, că să înțeleagă și novicii!
-daca in activitate nu ai avut acel spor, îl poți obține numai dacă vrea Cel de Sus!
-impozitare cu mai mult de 40&45% nu există, pt că se intra pe tărâmul confiscării!
Vă place sau nu trebuie să înțelegeți asta!

raul said...

Aprpos de sporuri,daca nu se dau toate la toti macar sa se aduca la aceeasi valoare sporurile ce le -au avut fiecare!Ex ,sporul de specialist de clasa ,eu am iesit cu 6 % la doi ani s-a facut 10% si acum D -zeu mai stie cat e!Macar aducerea la zi!

Leon said...

@Raul, in prezent procentul este de 7,5% din SF pentru cls.1..!( a se vedea Anexa nr.VI din Legea 153/2017).

kostas said...

Va imbatati cu apa rece. Ce ordonante sau legea pensiilor vor da astia? Vrajeli. Ei nu au actualizat nici macar gradul, de aproape 4 luni,de la 1 ianuarie si voi chiar credeti ca vor da ordonante si legi?

Militar de la 14 ani said...

@Mareș
Ai perfectă dreptate cu Oscarul. În completare, tot pentru cei care privesc acest spor că se acorda doar privilegiaților, trebuia să desfășori activități de excepție sau să ai lucrări de excepție.
Poate pentru 1-2 persoane se acorda pentru că urma să iasă la pensie, dar în 99% din cazuri se acorda pe bune. Așa că cei care nu l-au avut poate nu se încadrau. Normal că îl luau cei care aveau în general funcție cu responsabilități. Acesta era atributul comandantului și nu cred că își permitea să încalce legea pentru că aceste sporuri primeau girul șefilor eșaloanelor superioare. Și nu erau în procent de 50% din solda ci de până la 50%. Erau și cu 20,30%. Comentariile sunt de prisos.

Gigi said...

Ei,iată un comentator care este pe placul meu!
Da,așa este!De ce să se taie ceva,de la cineva,când se poate da și celui care nu a avut,cum s-a procedat în 2016 cu OuG 20,parcă,când celor în activitate le-a dat solda de merit care nu au avut-o în 2010 în timpul tăietorilor cu drujba de salarii,iar celorlalți colegi care au apucat sa iasă,nu.
Dar,ce mă apuc eu să le iau apărarea,când unii spuneau pe aici că luăm ajutoarele cu raba,dar așa sunt eu,pt.dreptate ard în foc!
Că d'aia am zis eu atunci că cei ieșiți în 2011 au fost cei mai dezavantajați,salarii tăiate,ajutoare nu,punctajele calculate nu ca pe legea 119 etc etc.
De aceea se impune urgent alinierea pensiilor tuturor in functie de grad profesional,funcția deținută,indiferent de anul ieșirii la pensie.

M said...

@raul - din câte știu eu polițiștii nu ai specialist de clasă. Poate ne lămurește cineva care știe!
Chestiunea sporurilor este interesantă. Eu văd că ori să nu se ia nici un spor (nu ma interesează ca e scafandru, parașutist sau la birou) ori să lăsăm pe fiecare să își aleagă drumul în carieră ținând cont de sporurile pe care le poate primi.
Repet : sunt armate în care se iau inclusiv orele suplimentare în calculul pensiei. E de râs de pentru că știu cazuri de camarazi americani care dormeau în birou pentru a acumula ore. La ei însă este un lucru acceptat de toată lumea și nu se comentează. Nu am auzit de idioți care să țipe "de ce are ăla și eu nu am!!"

Iulian Mareș said...

Gigi,
Afirmativ, cu un amendament...privind gradul!
Și dacă nu o scriu cineva poate crede că toți înghițim pleașca!
Ceva vreme în urmă, dacă aveai 2/3 din stagiu pt următorul grad, la ieșirea la pensie, ți se acordă gradul neluat pt că nu ai fost pe funcție!
Nu mă deranjează, dar aceștia nu au semnat în activitate un document cu gradul dat la ieșirea din sistem!
Deci...și problema asta cu gradul are fațete așa cum are și mielul cu o nară care l-a făcut mr pe Cezar!
Cât despre avansările de după pensionare, ele nu produc efecte financiare ci doar pe cruce, pt cei pretențioși și gomoși!

Cezar said...

M....
Manipulează cu tupeu
Americanii nu sunt platiti cu ...ora!!

Iulian Mareș said...

M,
Eu știu cazuri in care unii dormeau și pe platou?
..., că tot m-a supărat unul care tot o sa la jupuit pielea cu salariul de merit!
Vrei să știi motivația pt care s-au dat tuturor?
Intreabă-mă dar nu cred că vrei sa știi!....și ca să rețineți, pt asta trebuie mulțumit lui Băse, cu măgăriile lui!
Aștept .....

Cezar said...

P.S.
După raționamentul lui M...TOȚI militaŕii americani vin după program sa doarmă prin birouri....sa faca ore🤣😂🤣😂😜😜😜😜

mosmartin16 said...

Doriti pensii decente, corecte si fara discriminari intre generatii ? Atunci ... sa militam ca guvernantii sa schimbe actuala legislatie schioapa si gandita cu ...spatele !!! Baza de calcul a pensiei sa fie formata numai din elementele salariale comune tuturor si actualizate, indiferent de anul trecerii in rezerva ...respectiv solda de grad, de functie, gradatia si, dupa caz solda de comanda !!! Atat si nimic mai mult !!! Sa fie aplicate prevederile Legii salarizarii ( 153 / 2017 ), plecandu-se cu un calcul al soldei de functie rezultat din coeficientul prevazut in lege ( dar care sa fie reglementat a fi aplicat din acest an ) si cuantumul existent al salariului minim brut pe economie !!! Fara a intra in detalii in ceea ce priveste aplicarea dispozitiilor din legea susmentionata privind cele 4 elemente salariale ...pot rezulta astfel ...cu titlu de exemplu ...pensii nete pentru functia de colonel intre 6000 si 10000 de lei ...sau ...pentru functia de plutonier adjutant sef ...intre 3500 si 5500 lei !!! Nu sunt decente ? Ba da !!! Si ...in acest mod ..nu vor mai fi anomaliile din care rezulta ...pensii ale unor subofiteri pensionati recent ...substantial mai mari decat ale unor ofiteri , chiar si generali, trecuti in rezerva cu ceva ani in urma !!!! Atat timp cat vor fi pastrate acele elemente salariale generic numite sporuri ...problema nu se va rezolva !!!! Se uita ori se omite intentionat faptul ca pentru acele sporuri - de care doar unii au beneficiat, deoarece pentru altii nu erau reglementate - cei in cauza au primit bani, acum ei dorind sa beneficieze de ei ....toata viata !!! Numai bine !!!

Huhu Rezea said...

@mosmartin
Uiti un lucru esențial. Nu numai D-ta, ci și cei din Consiliul Consultativ.
Legile pentru pensiile militare nu au fost scrise niciodată de rezerviști. Au fost concepute de activi și au servit interesele lor.
S-o crezi d-ta ca activii vor accepta sa plătească CIBS din 10 000 lei și baza de calcul pentru pensie sa fie 7-8000 lei.

Iulian Mareș said...

Martin,
În afară de faptul că de la 5500-6000 ai înghesuit mai multe pensii cu grade succesive, regulile jocului nu trebuie skimbare in timpul jocului și cu atât mai mult după joc!
Știu că la un moment dat s-a stricat ceva..., dar la alții, când se skimba legea și te prinde in activitate ai liber sa alegi: pe stil veki sau nou și asta durează pt toți cei care i-au prins in activitate!
Nu-mi cere să dau o soluție căci nu eu am stricat, dar te întreb: când ai prezentat exemplele de mai sus ai fost ancorat și în realitatea activului din 2022? Sunt sigur că știi de ce am ales acel an!

mosmartin16 said...

Huhu, doar ca cei activi uita ca vor fi si ei candva rezervisti !!! Daca activii au solde decente ...pesiile nete situate in marja de 6000 - 10000 ( pentru functiile de colonel ) nu sunt decente in contextul societatii romanesti actuale ??!!! Numai de bine !!!

Cezar said...

Iarăși uitati ca acum jocurile...legea o face politicul
Burțile verzi- albastre..sunt spectatori si doar înghit....🤣😂

Cezar said...
This comment has been removed by the author.
Cezar said...

Legea lui POP...II SUBLIMA DAR TREBUIE SA PORNEASCA DE LA..6.000 !
CALCULATI lui m.Aal...la 15000 tot ramane cu 10.000 ceia ce mi se pare extrem de mult...chit ca trage doar pe o...nara!@🤣😂🤣😂😜😜😜

Cristian said...

Cei care credeti ca stiti pe ce criterii se acorda oscarul in ultimii 2-3 se vede ca sunteti la pensie de multi. Nu mai e chiar asa noua realitate.

mosmartin16 said...

Mares...nu e vorba de inghesuit !!! Uite, o pensie pentru o functie de maior, cu un procent al soldei de comanda mai mare decat cel al unei functii de colonel... cu un OMM mai mare ...e firesc ca ...e mai mare decat a celui ce a avut functia de colonel !!! Si exemplele ...chiar concrete pe care le pot da ...pot continua la nesfarsit !!! In ceea ce priveste schimbarea regulilor jocului, da ...se poate face si in timpul jocului ...cu conditia ca nimeni sa nu fie afectat !!! Iar faptul ca...prin ceea ce propun ...ar presupune ( bineinteles prin schimbare legislativa ) ... ca pensiile tuturor sa creasca in functie de cresterea unui singur indicator, respectiv salariul minim brut pe economie ( fara indexare cu rata inflatiei )...ar fi in beneficiul tuturor !!! Dealtfel, cum o arata si Legea 153...acel salariu minim brut e fundamentul calculului salarial al activilor...iar activii ...nu au nicio treaba cu indexarea cu rata inflatiei !!! Si inca ceva ...prin acest algoritm...celor carora le-ar rezulta un cuantum mai mic ...decat au acum ...raman in plata cu ce au ...pana cand cresterea salariului minim brut ( consecinta a dezvoltarii economice ) duce la un cuantum al pensiei mai mare decat cel prezent !!!In ceea ce priveste activul din anul ...2022 ...prin acest algoritm, pensia celui trecut in rezerva in acel an ar fi similara cu cea a celui pensionat in anul - sa zicem cu titlu de exenmplu - 1997 ...daca ambii au avut ...acelasi coeficient actualizat al functiei, acelasi grad, aceeasi gradatie, acelasi procent pentru solda de comanda, aceleasi conditii de munca, aceeasi vechime ca militar, respectiv acelasi procent pentru OMM !!! Numai de bine !!!

Iulian Mareș said...

Martin,
Dacă-mi dai un exemplu de IC cu procent mai mare decât al unui col, personal încep să-ți dau credit! Reține, eu știu exemplul, dar nu bate pt că este diferența mare intre coeficientul de mr și col, kiar luând pe primul la maximum și celălalt la minim!
Dar, mai știi? Viața bate filmul...

mosmartin16 said...

Mares ...cunosc destule exemple de genul ...ofiter cu grad de maior, pe functie de colonel, cu solda de comanda ... si ofiter cu grad de colonel, pe functie de colonel, fara solda de comanda ( deoarece ocupa o functie de executie )...sau cu procent mai mic al soldei de comanda decat acel ofiter susmentionat, cu grad de maior ... deoarece ocupa o functie de comanda, dar in subordinea primului mentionat !!!

Iulian Mareș said...

Martin,
În exemplul prezentat am un amendament esențial:
- ați scris așa: "cunosc destule exemple de genul ...ofiter cu grad de maior, pe functie de colonel".
1-de cel puțin 15 ani încadrarea unei funcții mai mari cu 2 trepte de grad este imposibila! Exista o singura excepție...absolvenții de AcTh!
2- și în cazul în care mr este pe funcție de col și beneficiază de IC, aceasta are o valoare asemănătoare cu un col cu IC pe functiie similară!
Situațiile cu nr pe funcție de col trebuiește privite că excepții și în realitate le veți întâlni f rar!

PS-timp de ... multi ani cât am fost in SMG cred că am știință de un singur caz, și acela cu împuternicire!...ah, nu va da exemple din rândul generalilor (cred că știți că de la gradul de colonel în sus nu sunt stagii minimale in grad, dar și aici, din câte știu nu se pot face 2 avansări în același an calendaristic).
În speranța că am lămurit câte ceva, va urez un wek plăcut, alaturi de cei dragi dv!

mosmartin16 said...

...solda de comanda ...conform lui 153 este de maxim 25 % din solda de functie !!! Eu ma refer la o noua legislatie a pensiilor noastre ...mult simplificata ...care sa includa in baza de calcul numai cele 4 elemente salariale ( SF, SG, G, SC ) si care sa se aplice ...chiar din acest an !!! Iar o astfel de lege ...chiar e foarte usor de realizat !!! Constituirea noii baze de calcul sa se realizeze pe calapodul dispozitiilor din Legea 153, aplicate in prezent !!!

Iulian Mareș said...

Martin,
mi se pare mie ca doriti o lege pt pensii militare de stat mai proasta ca la civili?

CEZAR said...

Asa mosule M...,
Cand ziceam eu ..ma injurai ..

capitanu nemo said...

Propunerea cu cele 4 elemente este pentru cei cu grade si functii mari care au prins locuri caldute si care voiau sa stea militar pana la 90 ani,pentru cei care au lucrat in operativ si care sunt in activitate , care reprezinta majoritatea este total dezavantajos.

corcodel 1 said...

Cine nu stie ar trebui sa taca...
Articolul 75
Cadrele militare se numesc în funcții prevăzute în statele de organizare cu grade egale sau mai mari față de cele pe care le au. Competențele de numire se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naționale.
(la 29-04-2011, Art. 75 a fost modificat de pct. 16 al art. I din LEGEA nr. 53 din 21 aprilie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 290 din 26 aprilie 2011. )
Articolul 75^1
Selecționarea cadrelor militare din Ministerul Apărării Naționale pentru numirea în funcții prevăzute în statele de organizare cu grad superior celui pe care îl au se face de către comisiile de selecție constituite în acest scop, potrivit Ghidului carierei militare, iar în situații care impun adoptarea de măsuri urgente, cadrele militare pot fi numite în funcții similare celor deținute sau superioare acestora prin ordin al ministrului apărării naționale.

mosmartin16 said...

Mares ...te inseli !!! Cum sa doresc asa ceva ?? Eu vreau sa existe o lege care sa asigure pensii decente ( in raport atat cu ceea ce implica notiunea de militar cat si cu nivelul de dezvoltare al societatii ), stabilite corect ( racordate permanent la soldele celor din activitate ) si fara discriminari intre generatii ( fara anomaliile din prezent, care permit pensii de subofiteri mai mari decat ale ofiterilor sau pensii substantial diferite pentru cei care au avut aceeasi functie, grad, vechime, conditii de munca dar care au trecut in rezerva in perioade diferite ) !!! O seara frumoasa !!!

mosmartin16 said...

Capitan nemo ...gresesti !!! Daca ai fi analizat tot ceea ce s-a tot zis aici in timp ...cred ca ai fi inteles !!! Ai auzit de Legea 164/2001 ? Si ea, la randul ei ..chiar daca facea referire la cele 4 elemente salariale ..nu viza locurile caldute ( cum le spui) si nici cei ....90 de ani !!!Pentru cei din operati si care sunt in activitate, normal ca e minunat cu ploaia de sporuri din prezent ( si pentru care primesti bani ) fata de cei trecuti in rezerva cu ceva ani in urma si pentru care nu erau reglementate niciun astfel de spor !!! Putem vorbi intai de principii si apoi de interes personal ? Ca daca nu, discutia e superflua !!!

capitanu nemo said...

Este vorba despre cei care au lucrat in operativ si care lucreaza in acest moment si care reprezinta majoritatea militarilor, care au avut si au niste sporuri,acestea fiind necesare pentru a diferentia munca de birou sau alte activitati conexe(administrativ,financiar contabil,fanfara militara si altele) fata de cei care sunt operativi. De altfel aceste sporuri s-au dat si pentru a diferentia anumite arme,pentru ca la admiterea in academii se intra in ordinea mediilor obtinute,la armele mai bine platite se intra cu medii foarte mari si este normal sa existe o diferenta si in privinta salarizarii.Acum se dau probe sportive,psihologice si datorita uzurii psihice si fizice un militar in activtate care lucreaza in operativ ,nu mai poate sa obtina calificativ de trecere dupa 50 ani varsta.

capitanu nemo said...

Nu se poate sa aiba acelasi salariu sau aceeasi pensie un pilot pe F16 si un infanterist,tot respectul pentru infanteristi.

mosmartin16 said...

...dar cine vorbeste de aceeasi pensie ??...poate nu stiti ca ...chiar numai cu acele 4 elemente salariale care ar constitui baza de calcul ...pot fi diferente semnificative la cuantumurile pensiilor !!! Si stiti de unde rezulta acestea ? ...stiti ?...daca da, va rog sa o spuneti !!!...in acest mod voi putea concluziona ca sunteti documentat !!! Numai bine !!!

Leo said...

Pe 17 aprilie a.c. Dan ii raspundea lui Julio la întrebarea privind coordonatele temporale ale actiunilor in derulare ale Cons. Consultativ:
"Toți liderii structurilor din MApN au făcut front comun și au dat răgaz până la data alegerilor europarlamentare, adică modificarea celor trei OUG până la finele săptămânii viitoare, iar noua lege 223/2015, amendată și modificată, sa ajungă a fi publicată până la 22.05.2019."
Eu am inteles din raspuns ca pana pe 28.04.2019 (pana-n Pastele Ortodox), se vor modifica oug-urile 57 ; 59 ; 114. Este primul pas.
Al doilea pas privind L 223 , este pana-n alegerile EU.
Nu ar fi rau.
" SA VEDEM ZISE ORBU' " mai sunt 7 zile si-o să vedem.....

capitanu nemo said...

Cei din operativ care reprezinta majoritatea si cred ca trebuie sa se tina cont de aceasta majoritate .Pe legea 164 un militar care era incadrat la diferite compartimente caldute gen:compartiment DS,psihologi,contabili,fanfara militara iesea cu o pensie mai mare decat unul din operativ care era militar adevarat deoarece primii puteau sa stea in aceste posturi pana la 70 ani,era mai bine ca acasa.Trebuie tinut cont ca s-au cam dus vremurile cand probele sportive erau facultative si puteai fi in activitate pana la 65 ani..

mosmartin16 said...

...capitan nemo ...am inteles ...nu sunteti in tema !!! Numai bine !!!

M said...

Cu mai mulți ani în urmă, la un schimb de experiență, un psiholog german a avut o expunere. După, la discuții, l-am întrebat dacă are grad militar. A răspuns "nu, mulțumesc". Am aflat atunci că nu era o smecherie să ai grad dacă lucrai ca medic, IT-ist sau psiholog. Salariile ca civil erau aliniate la piața muncii și deci mai mari ca cele ale funcțiilor militare. Și la noi acum un medic specialist are salariu mai mare decât un general.
Ce vreau să spun e că dacă "scuturam" statele de funcțiile acestea toată lumea ar fi mulțumită. Un IT-ist militar are un sfert din cât ar câștiga ca și civil și de aici proasta lor performață, înflorirea firmelor lui Ghiță și înjurăturile care le iau de la militarii "adevărați". Dar asta e o discuție pentru viitor.

capitanu nemo said...

Cu acest mod de gandire ,,totul poate fi fentat,totul se poate aranja.micsoram exigenta,,se ducce tara asta de rapa.

Leo said...

Au mai ramas doar 6 zile si-o să vedem.....
GOGOAȘA se UMFLĂ.