Powered by Blogger.

Monday, May 27, 2024

Comisiile raportoare vor dezbate luni amendamentele pentru actualizarea soldei de grad pentru pensionarii militari

161 comments
Actualizarea soldei de grad pentru pensionarii militari poate fi integrata si ea in masurile exceptionale de retentie si atractivitate pentru personalul din institutiile de aparare, ordine publica si securitate nationala, in contextul operatiunilor militare in deasfasurare in imediata vecinatate a Romaniei si a granitelor NATO.
Sarcina Comisiei de aparare a fost ingreunata de  cei care au formulat amendamente care exced unei simple operatiuni de actualizare a unui singur element salarial din baza de calcul, operatiune care are un istoric de bune practici, incepand cu anul 2001, prin L 164/2001. 
Singurul amendament care se integreaza bunelor practici este cel sugerat de seful Directiei Juridice din MApN, in intalnirea din 09 mai a.c. cu liderii rezervistilor protestatari. Dupa intalnire, in special cei care nu prea stapanesc nici teoretic operatiunea de actualizare, spre deosebire de una de stabilire/ recalculare/revizuire/ indexare, in traditia pensiilor militare, s-au intrecut in a propune fel de fel de operatiuni care numai actualizare nu pot fi.
Legea de aprobare a OUG nr. 26/2024 nu trebuie decat sa introduca in Legea  223/2015 cu modificarile si completarile ulterioare a unei dispozitii care sa dea posibilitatea actualizarii permanente a soldei de grad/salariului profesional  din componenta bazei de calcul a pensiilor militare cu soldele/ salariile de grad ale personalului in activitate.
Conform practicii de aplicare a actualizarii din anul 2017, validata si de instantele de judecata, pensia militara nu poate fi concomitent indexata multianual dar  si actualizata. 
In cazul amendamentului de care vorbim, solda de grad nu poate fi concomitent si indexata si actualizata.
In acest sens, pensia militara rezultata din actualizarea bazei de calcul cu valoarea noii solde de grad  se compara cu pensia militara rezultata din indexarea multianuala a  cuantumului brut/net, in plata ramanand cuantumul mai avantajos.
Este adevarat ca procedura ii favorizeaza pe cei pensionati in ultimii ani, care nu au trecut prin prea multe indexari anuale, dar, altfel nu s-ar mai numi actualizare.
Este surprinzator ca la sedinta de luni este invitat numai MApN, nu si celelalte instituții militare, ca sa nu mai vorbim de structurile asociative ale rezervistilor.
Chiar daca nu se va adopta niciun amendament, vom sti cine s-a opus.




161 comments:

xmax said...

Corect domnule moderator

Bine ca ai deschis un nou titlu cu acest aspect

Eu am facut referire la aceste tendinte pe tilul "Idiotii utili duc mai departe mesajul Kremlinului"

Pop de Ploiesti said...

Morcovul..magarul..caruta..taranul..In anul 2023 au iesit din structura de forta /aoarare 1o78..si cu taote astea pensionarii meletari sunt mai putini cu 3105...ca-n 2022..Comisiile isi fac datoria..vand iluzii..

Leon said...

@Claudiu, apare totusi o mica problema !
Raportul comun la Pl x nr.262/2024 este impreuna cu Comisia de buget-finante, care are programata sedinta a 2 a zi, 28 mai, si NU are pe Ordinea de zi acest proiect de lege !
Sa speram ca Luni, 27 mai, la orele 17, se vor reuni cele 2 comisii si vor aproba Amendamentul privind actualizarea SG pentru pensionari !!

Cornelius Flavius Ifrim said...

Proiectul initial, cu propunerea Dlui General, trebuie sa ramana in picioare, fara gunoaie agatate de gatul acestui proiect! Unde se legifereaza ceva bun, hop, si leprele cu paradeala! Bai, junghiurilor, a inceput prasila la păpușoi, asa ca, la sapă, tataie, nu la sa... botaje!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@xmax, vezi ca nu ai scapat, daca te uiti sub ce ai postat!

Cătălin said...
This comment has been removed by the author.
Ionescu G. said...

Se pierd indexarile doar din solda de grad sau indexare totale pt că actualizarea este doar la un element din baza de calcul - solda de grad.

Claudiu Marin said...

@Ionescu
Da este vorba numai de indexarea si actualizarea soldei de grad.
Nu se pierd indexarile ci se includ in actualizari. Sau invers....
Comparam brutul pensiei in plata, indexat, fie el calculat procentual, fie calculat contributiv, cu cuantumul actualizat.
La pensiile stabilite dupa 15 09 2017, se actualizeaza baza de calcul de la data stabilirii pensiei cu diferenta dintre valoarea soldei de grad din OUG 26/2024 si valoarea soldei de la data stabilirii dreptului de pensie si se calculeaza cuantumul net 58,5 % . Noua valoare a cuantumului net actualizat ramane in plata daca este mai mare decat valoarea cuantumului net in plata rezultat din indexarile succesive de la data stabilirii dreptului de pensie pana la data actualizarii soldei de grad.
Daca cuantumul net actualizat este mai mic decat cuantumul net in plata, acesta din urma ramane in plata.

Viorel said...

Cătălin. Actualizarea soldei noastre de grad nu are nici o legătură cu protestele medicilor, profesorilor sau altei grupări socioprofesionale. Totul depinde de MAp.N, Gl. politician Ciucă și domnul Ciolacu. Dacă ei zic DA se rezolvă, dacă zic NU, poți să faci 100 de proteste că nu rezolvi nimic. Am văzut aseară pe TV un șmecher de la poliție. Nu știu ce sindicat conduce care spunea că dacă nu le majorează salariile sabotează alegerile. Despre actualizarea soldei de grad a foștilor colegi nu a zis nimic. La fel ca și în armată. Fiecare cu aia a măsii. Îl doare undeva pe activ, că stă rabatat pasivul având dureri de burtă de la prea mult bine.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Viorel, *smecherul* e penitenciarist, sublocotenent, fiind cel mai vocal si activ sindicalist, deloc prost si pus pe fapte mari sa ajute pensionarii militari, pe langa salariatii activi!

Cătălin said...

Viorel, nimeni nu obtine nimic in România fară să ptotesteze.Tot ce s-a obținut, s-a obținut după negocierile ce au avut loc in urma protestelor, pe principiul, copilul care nu plânge, nu primește lapte/ hrană.

Viorel said...

Cornele. Păi atunci să dea din gură să-l audă și poporul dar în special politicienii și guvernanții. Să știe din timp că la alegeri vor sta ei în postul de santinelă dacă vor încă o întrebare / înscăunare cum stătea și armata acum 25 de ani.

Neamtzu63 said...

@Claudiu Marin
..., unde sunt amendamentele? In alta ordine de idei pt.cei pensionati inainte de2015 la art.60,pct.3 din legea 223/2015 citez:in anul in care pot fi aplicate atat prevederile art.59, cat si cele ale alin.(1) se aplica dispozitiile cele mai favorabile. Unde ests vorba de o suma de indexari succesive? Ce sa inteleg de aici?..., ca este vorba doar de indexarea din anul respectiv! La actualizarea din 2017(a soldei de fuctie cu 15%) s-a scazut indexarea din 2017 si majorarea de 5% din 2016(nu indexare-a fost negativa) cu justificarea eronata ca aceasta majorare este vzlabila doar pentru anul 2017, deci nu a fost aplicat un cumul de indexari succesive!

Viorel said...

Cătăline. Au protestat cumva în stradă cei din TO și misiuni individuale și de frică Gl. politician le-a pus pe tavă Legea nr. 168/2020 art. 12 lit. (b) și (c) ?
Au protestat cumva în stradă toți cei care au făcut parte din Formațiunile de Muzici Militare (toboșari, flautiști, tromboniști), scriitorii de fițuici și marii scriitori din UM pentru a beneficia de indemnizație în procent de 50% din pensie indexată anual cu inflația plătită de CPS a MAp.N ?
Au fost cumva inundații, zăpezi, cutremure la care a participat Armata Patriei și drept recompensă le-a triplat solda de grad și nu știm noi ca să le dăm o mână de ajutor poate ne lipim de ceva ?
Nu Cătăline. Astea toate, sunt făcute cu DEDICAȚIE PENTRU DEȘTEPȚI.

Laleaua neagră said...

Eu zic sa nu va faceți prea multe iluzii pentru ca va fi o mermeleala ca în 2017 cu mărirea la grad în care 85% au ieșit pe minus..

Claudiu Marin said...

@Neamtzu63
Doar dupa sedinta de luni, comisiile de buget si aparare vor publica Raportul care va fi supus spre aprobarea Plenului CD. Acolo vom vedea care au fost amendamentele adoptate si care respinse.
Ai dreptate cu fostul art. 60 alin (3). El obliga la compararea indexarilor si actualizarilor din acelasi an, nu intrau in comparare indexarile succesive. Finantistii din MApN si SRI au impus prin deciziile de actualizare din anul 2017 includerea in comparatie a indexarilor de dupa recalcularea din 2016. Instantele au validat deciziile contestate de militari, iar Curtea de Conturi mai mult a incurcat decat a rezolvat problema.
Oricum, acel text nu mai exista, fiind abrogat prin OUg 59/2017, OUG 114/2018 si L 282/2023 si nici nu va mai putea fi inclus in lege.

Brenda said...

Ce legătură au indexările , solda de grad intra in componenta unui drept de pensie iar indexarea este la inflație,.

maiag said...

CONCRET,prea multe presupuneri,hai sa analizam la obiect,un col iesit in 2000 are acum dupa toate indexarile pensia de 5 ori mai mare ,deci valoarea gradului de atunci in cuantumul pensiei actuale are o anumita valoare de cateva ori,daca trece ordonanta,datoria finantistilor e sa decida modul de aplicare,aritmeca da rezultate diferite in functie de algoritm,,EXEMPLU,daca introduce solda de grad in formula generala e alta valoare daca se introduce la partea de pensie,dar este ilogic,pensia in plata nu este din 2 parti,una de grad cumulata cu cea de functie,corect este introducerea in baza de calcul a noii valori de grad si recalcularea intregii formule cu toti parametrii,dar mai intervine o problema,sa nu depaseasca valoarea neta a ultimului salariu inainte de pensie,pai in mod cert se va depasii salariu net din 2000 sau mai devremme,atunci?greu de lamurit

micutzul said...

Indexarile se pot pierde doar la solda de grad fără a afecta celelalte elemente de calcul Dar solda de grad întra și în formula de calcul a altor elemente din cadrul pensiei.
Domnu' sefu' de blog vă propun să dați un exemplu de calcul clar pentru un om cu gradul....funcția.. , baza calcul din 2017, indexari, ce se scade, ce se adună și mod calcul în cazul actualizării gradului.
Eu zic că Neamțu are dreptate ....
Mulțumesc. O zi faină la toți!

Cătălin said...

Brenda, nota 10. Actualizarea este ceva si are ca scop mentinerea unui "echilibru" intre veniturile pensionarilor cu aceeasi situatie jutifica dar iesiti la pensie in ani diferiti (acelasi grad, aceeasi functie, aceeasi vechime, aceleasi conditii de munca) iar indexarea arw rolul de a mentine puterea de cumparare.Numai ca in Romania cei care jura cu mana pe Biblie (guvernantii) ca vor apara drepturi si libertati ale cetatenilor uita mereu cine i-a ales, ce au jurat si incalca frecvrnt legea si Constitutia.De aceea locul unora dintre ei ca LOV, este dupa gratii.

Luc 3 said...

@Viorel,la protestul din 9 mai,au fost mulți beneficiari ai legii 168/2020,din T.O.!!!Cine a participat,i-a văzut! Se pare, că mulți de pe acest blog,nu au fost la protest!Dar.......

Claudiu Marin said...

@Maiag si @micutzul
Daca v-ati uita in Nota de calcul a actualizarii din 2017, sa inteleget cum s-a constituit baza de calcul actualizata, nu ati mai fi atat de confuzi si neincrezatori in formula de actualizare.
Ii cred pe ciucanei si pe ciucani... ca nu stiu cum se face o actualizare, dar voi pareti a fi catane batrane, trecute prin mai multe recalculari si actualizari.
Important ar fi ca in lege sa scrie ca solda de grad se actualizeaza permanent. Cum se actualizeaza isi bat capul cei de la Casele Sectoriale.
Nu inventam in 2024 o alta actualizare.

Teofilos said...

Teofilos. In cazul meu cresterea este de cca 800 lei net ( calcul cf actualizării din 2017 ). E ceva, așteptăm și actualizarea soldei de funcție.

Claudiu Marin said...

@Teofilos
Pentru verificare.
Cat ti-a iesit baza de calcul din 2017 actualizata cu solda de grad din 2024?
Cat ai cuantumul brut in plata in 2024?

Brenda said...

Nu înțeleg ce este cu acea actualizarea din 2017,Eu am pensia în plată cu acel cuantum favorabile din 2015,,nu am mai primit nici o decizie de actualizare sau ce a fost in2017 ,De Claudiu,credeați că trebuie să cer explicații de la casa sect MAI de la care primesc pensia de urmași de la întreținătorului pensionat în 1987, sau ce, mulțumesc

Claudiu Marin said...

@Brenda
Nu trebuie doamna sa cereti nimic de la CPS a MAI.
Asteptati sa se introduca actualaizarea in lege si apoi asteptati sa vina pensia actualizata. Stiu ei cum s-o actualizeze.
Pentru orientare, uitrati-va pe topicul anterior in care am postat o decizie de actualizare din 2017.
Aveti si dvs o asemenea decizie cu baza de calcul actualizata, cuantumul brut actualizat si cuantumul brut ramas in plata(cel contributiv)

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Catalin, Adevarata actualizare a facut-o Generalul Oprea, care mi-a spus, cu patru ani in urma si discutand pe acest subiect, ca in 2010 a urmarit ca pensiile mici si medii sa creasca, atunci subofiterii si ofiterii inferiori avand pensii dramatic de mici. Aveam 470 lei si a crescut la 885 lei. Acum de ce nu se mai face asa pentru pensiile mici si medii, puterea slaba de cumparare justificand cresterile? Dle Claudiu, o sa-mi taiati postarea, dar eu va spun ca ce se intampla cu acest proiect e cu dedicatie numai pentru pensiile foarte mari, nu si pentru cei saraci! Dati-mi si mie suma ce o va primi ca majorare cel care are acum 50 lei pensie, sau 500 lei, specificand ca va puteti interesa ca aceste sume de pensii exista la ora actuala, informandu-va de la Col Dogaru, care le repeta des la TV, sau Casa Sectoriala, cu cuantumuri sub 100 lei, sub 500 lei sau sub 1000 lei. Le este atat de rusine de aceste sume celor de la CSP incat, atunci cand fac publice tabelele cu pensiile in plata, nu mentioneaza ca existenta nici o pensie sub 2000 lei, sau sub 1500 lei, si aveti in arhiva Huhu Rezea astfel de tabele cu proptea la max 1500 lei! Poate ca @Leon, care este cel mai in tema cu astfel de subiecte, sa ma sustina. In concluzie, actualizarea asta cu dedicatie nu este pentru cei sub 2000 sau 1500 lei, grosul pensiilor sociale, adica 25.501 de astfel de pensii! Cu ei ce au de gand sa faca?

Claudiu Marin said...

@Ifrim
In 2010 nu a fost o actualizare ci o recalculare care a transformat pensiile militare, procentuale dintr-o baza de calcul, in pensii civile calculate in puncte de pensie.
In 2016 a fost o operatiune inversa de recalculare in pensii procentuale, in cadrul careia toate elementele din baza de calcul au fost actualizate potrivit Ordinului M 25/2016.
Hai sa incercam sa folosim termenii corecti!

maiag said...

BAZA DE CALCUL a pensiei este
--solda de functie +solda de grad
-oms
-spor dispozutiv
-alte elemente
TOTUL se inmulteste cu niste coeficienti si in timp s a indexat toata suma,niciodata defalcat pe parti componente
INTREBAREA,,cum se poate face tehnic inlocuirea soldei de grad din formula?
--prin inlocuirea noi valori din formula?
--prin indexarea succesiva a valorii gradului avuta in formula de calcul din decizie?
CUM poate fi identificata si calculata individual actualizarea pensiei?fiecare a avut o valoare diferita a soldei de frad la iesirea la pensie
00si alte variabile care nu am capacutatea se a identifica,e o munca titanica si de durata,de aia cred ca va trebyuuii o formula generalizata
CRED ca varianta simpla si corecta este inlocuirea in formula a valorii actuale de grad si aplicarea algoritmului de calcul lega,e solutia care nu creaza discrepanre.,RROGspecialistii sa nu ma critice,eventual sa emita un punct de vedere,sunt aici oamenii care au activat ca finantisti,multumesc,

Alexandru said...

Bună ziua. Dle Claudiu Marin dați un exemplu va rog ptr o simulare a actualizării soldei de grad! Mulțumesc anticipat!

Cătălin said...

Cornelius, te vaiti degeaba.Tu ai fost favorizat mereu si cu lipsa impozitarii si cu ajutoare la inceput de an.Cei cu pensii mari si chiar medii au fost loviti din toate directiile: impozitare, supra-impozitare, neacordarea de ajutoare incalcandu-se grav Constitutia prin discriminare.

Claudiu Marin said...

@maiag
Greu mai pricepi, desi am repatat de n ori in ultima saptamana!
Baza de actualizare din anul 2017 este neschimbata pana astazi.
Doar cuantumul brut calculat din ea a fost indexat succesiv.
Daca in baza din 2017 inlocuiesti solda de grad cu valoarea din 2024 obții baza de calcul actualizata in 2024 cu solda de grad.Extragi cuantumul pensiei brute, aplicand procentul de pensie, si apoi adaugi sporul OMM.
Compari noul cuantum actualizat cu cuantumul brut indexat, in plata in anul 2024. In plata ramane cuantumul mai avantajos.
La pensiile stabilite dupa 2017 se inlocuieste solda de grad din baza de calcul de la data stabilirii dreptului de pensie si se calculeaza noul venit net al pensiei, de 58,5%. Si aici cad toate actualizarile succesive, daca noul cuantum net este mai mare decat cel in plata. Daca nu, nu!
Cresterile nu sunt spectaculoase si de aceea spuneam ca efortul bugetar nu e mare.

Mircea11 said...

Dar de OMM entru cei care au iesit dupa septembrie 2017 nu mai zice nimeni nimic? Sau noi cei care am activat in armata romana peste 25 ani nu meritam si noi procentele in bani la cuantumul pensiei? Vad ca cei care au venit cu propuneri de a rezolva inechitatile nu au in vedere si acest aspect.Cred ca nu-i mai intereseaza ca sunt cu sacii in caruta.

Claudiu Marin said...

@Alexandru
Am facut cateva simulari, dar nu le-ati bagat in seama , mai toti plecand dupa fenta amendamentelor Coarna si Chelaru.
Spune care este baza de calcul din decizia de actualizare din 2017, ce grad ai, ce procent de pensie ai, sporul OMM, care este cuantumul brut actual de pe cuponul de pensie. Iti calculez daca dupa actualizare mai primeste ceva.

Claudiu Marin said...


@Mircea 11
Pana nu se adopta noul Statut al cadrelor militare, ala pe care Dîncu l-a dus in Guvern pentru OUG, in noiembrie, 2022, dar Ciuca l-a expediat spre asteptare cu un pretins pachet de reglementare, nu se intampla nimic.

Brenda said...

Dar eu nu am nici o nota de calcul din actualizarea aia din 2017 eu am doar decizia de pensie pe legea 223/2015, care a consimțit că cea pe legea covilay devine pensie militara și a rămas cuantumul favorabil adică cel din legea din 2010. Așa că nu am nimic din actualizarea aia din 2017 că să am un buletin de calcul , In sfârșit vom vedea mulțumesc

Alexandru said...
This comment has been removed by the author.
micutzul said...

@ Claudiu
Cu tot respectul dar vă aduc în atenție că vechimea în baza de calcul se calculează și în funcție de grad. Deci corect este să se scadă solda de grad din decizia din 2017 și valoarea din vechime corespunzătoare. Apoi să se adune solda de grad nouă plus aportul acesteia la vechime!

Liviu PO said...

Tin sa dau dreptate celor spuse de domnul colonel de la "In cuiul catarii" si anume ca orice trimitere la legea 223 este sortita esecului ,pentru ca e cuprinsa in PNNR,iar orice modificare a PNNR se lasa cu dat banii inapoi...Ar fi fost posibil acest lucru doar prin modificarea statutului in acest sens,pentru ca statutul nu este in PNNR.Domnul colonel NEACSU concluzioneaza ca daca ar fi fost vorba de modificarea statului ,MAN s-ar fi opus,dar pentru ca amendamentul e la o lege care nu poate fi modificata ...au fost de acord.Daca stii poti,iar daca nu stii mai bine stai in banca ta si nu mai dai din codita.vAe ViCtiS!

Claudiu Marin said...

@Alexandru
2591+ (2077-290)=2591+1987= 4578
4578 x 85%=3891
3891 +20%=4 669 lei

Outlander said...

@micutzul
”@ Claudiu
Cu tot respectul dar vă aduc în atenție că vechimea în baza de calcul se calculează și în funcție de grad.”

S.G. intră și în calculul Indemnizațiaei de dispozitiv.

Viorel said...

Domnule Claudiu Marin. La Alexandru nu cumva este solda de grad 2277 în loc de 2077 ?

Cătălin said...

Multe iscoade pe aici cu bagat batul prin gard.Ala numai coleg nu se cheama ci diavol.Ce dracu i-o interesa pe pensionarii militari de PNRR? Hooooooooooooooooo!

Claudiu Marin said...

Nu va legati de maruntisuri.
Softul scoate partea corespunzatoare soldei de grad din baza de calcul la fel cum a introdus-o in 2017.

Am prezentat modul de calcul, pentru a calcula fiecare, orientativ, cat ar primi.

Alexandru said...

Ptr dl Viorel. Așa este 2277, dar nu-i nici o problemă ptr 4 lei!

Viorel said...

Luiviu PO. Proști îi mai credeți pe cei de la DGFC și DGJ dacă vor fi ce acord să-și bată singuri cuie în cap. Adică, sunt de acord să se aprobe prin lege (spuneți dv.), se apucă de calculat, majorează soldele de grad, îi trag de urechi CE și BM pe PNRR, opresc banii de la pensionari, se trezesc cu zeci de mii de procese, etc., etc. Adică ei nu au altceva mai bun de făcut decât să să-și facă de lucru, nu ?

Viorel said...

Pornind de la o solda de grad de 287 conform deciziei de actualizare din 2017, actualizând solda cu 2277, îmi iese o creștere la pensie în jur de 550 lei.

Cătălin said...

Ba trasnitule in NATO, inceteaza cu PNRR-ul si cu amenzile! Te f....te griga de PNRR? Domnule Marin scoateti iscoadele de pe blog!

Arfy said...

Liviu. Legile nu sunt retroactive!

Viorel said...

Alexandru. Care 4 lei, poate 200 lei.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Maiag, ai ridicat cea mai valoroasa problema cu cele mai bune intrebari realiste! Bravo! Cred ca astea sunt problemele de calcul ce trebuiesc luminate de admin si cei care calculeaza pensiile!

RD said...

Aia de la CE nici n-au aprobat transa in care se afla si jalonul din PNNR in care sunt incluse modificarile pensiilor de serviciu, deci in cazul poensiilor militare nu apare nimic de actualizare. Si acum poc, se actualizeaza solda de grad pentru pensionari? Pai ce naiba sa mai inteleaga aia? Citesc in jalon una si acum alta modificare! Dar stati asa ca ce nu ne convine, nu bagam in seama!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Catalin, asa-i! PNRR-ul va salva Romania si Europa de invazia rusilor? N-are treaba PNRR cu pensiile militare, MApN avand acele fonduri PROPRII, care anual se returneaza la bugetul de stat, nefolositi, anul trecut fiind returnati peste un miliard sapte sute de milioane de euro, nu de lei! Nu ma credeti? Intrebati-l pe Dl Col Dogaru de acesti bani de care pomenesc eu aici!

Claudiu Marin said...

Mitica , unul dintre compozitorii amendamentului Coarna
01:23 (acum 6 ore)
către eu

"FĂRĂ A INTRA ÎN DETALII DE CALCUL ! Iată ce ar rezulta în situația în care s-ar aplica actualizarea soldei de grad prin prisma a ceea ce era în conținutul art.60 din Legea nr.223 / 2015 în forma inițială, până la modificarea acestuia prin art.VII, punctul 3 din OUG nr.59 / 2017. Așadar, două pensii pe card - în anul 2023 - absolut identice, în cuantum de 7605 lei. Prima a fost stabilită / recalculată în anul 2016, iar cealaltă a fost stabilită în anul 2023. Valorile acestor pensii - pe card, în anul 2024 - din perspectiva indexării, comparativ cu cea a actualizării sunt următoarele : a) Ca urmare a indexării : prima pensie = 8290 lei ( de la 7605 în anul 2023 ) ; a doua pensie = 8654 lei ( tot de la 7605 lei în anul 2023 ). Așadar, după ce în anul 2023 cele două pensii de pe card erau absolut identice, respectiv 7605 lei, în urma indexării din anul curent, cea de a doua pensie de pe card a devenit mai mare decât prima cu 364 lei !! "Curat murdar, coane Fănică !", vorba maestrului Caragiale ! b) Ca urmare a actualizării : prima pensie = 7907 lei ( de la 7605 în anul 2023 ) ; a doua pensie = 8739 lei ( tot de la 7605 lei în anul 2023 ). Așadar, după ce în anul 2023 cele două pensii de pe card erau absolut identice, respectiv 7605 lei, în urma aplicării actualizării din anul curent - prin formula în vigoare a art.60 din Legea 223, până la modificarea prin OUG 59 - cea de a doua pensie de pe card ar deveni mai mare decât prima cu...832 lei ! Mai mult, cea de a doua pensie, de pe card, ar fi mai mare prin actualizare ( 8739 lei ) decât prin indexare ( 8654 lei ), în timp ce prima pensie, prin actualizare ar fi mai mică ( 7907 lei ) decât prin indexare ( 8290 lei ). Din nou....curat murdar !🤣 Chiar dacă - în cazul primei pensii - se păstrează cuantumul avantajos dintre indexare și actualizare, respectiv cel de 8290 lei, diferența netă dintre cele două pensii se mărește în favoarea celei de a doua...de la 364 lei la 449 lei ! Iarăși...curat murdar !🤣 Pentru neîncrezători pot detalia fiecare aspect ! Concluziile aparțin fiecăruia ! Gând bun, oameni buni !"

Raspuns

Premiza este una complet gresita. Comparam o pensie stabilita inainte de 2017 cu una stabilita in anul 2023.
Per total, indexari+actualizari, ambele pensii primesc aceeasi valoare din noua solda de grad.
Diferenta este data de baza de calcul mai mare pentru pensia stabilita in anul 2023.


Leon said...

@Mos Martin, pentru mine conteaza sa am aceeasi valoare a SG cu omologul activ !
Restul e Can-Can, pierzi, castigi, Negustor te numesti !!

Claudiu Marin said...

@Leon
Pretentia unui pensionar militar a carui pensie a fost stabilita dupa 15 09 2017 ar trebui sa tina seama de cat primeste un nou pensionar militar din valoarea soldei de grad din OUG 26/2024, tinand cont de faptul ca actualizarea nu modifica cu nimic algoritmul de calcul al pensiei militare.
Actualizarea ar permite doar ca solda de grad din baza de calcul a pensionarului sa fie adusa la valorile prevazute pentru activi.
Dar, pe card, cand se pensioneaza, activul primeste 58,5% din solda de grad.

Negritoiu said...

Claudiu Marin,
Este parerea ta ca Mitica(compozitorul,cum il numesti tu in gluma) greseste. Calculele lui ca si ale tale,facute dupa niste idei personale,ne arata ca diferenta valorica a pensiilor celor doua categorii de pensionari(inainte de 2017/dupa 2017) creste din nou. Nu numai baza de calcul produce diferenta,si tu sti foarte bine acest lucru dar nu accepti sa fi contrazis. Nu este adevarat ca ambele pensii primesc aceeasi valoare din noua solda de grad. Li se aplica doar aceeasi valoare a noii solde dar crestera se pierde in acoperirea diferentei pensie calculata/pensie in cuantum mai avantajos. Unul primeste ... la net(inainte de 2017) iar altul primeste 58%(dupa 2017). P.S.-nu ma astept sa-mi dai dreptate,pentru ca nu-ti sta in obisnuinta sa faci acest lucru.

Leon said...

@Claudiu, eu m-am referit la Solda de Grad BRUTA, sa aiba aceeasi valoare si la pensionari ca si la cei in activitate !
Calcule, probabil, o sa facem cel mai devreme, saptamana viitoare..!

Negritoiu said...

Domnule C.F.Ifrim,
Nu va mai rugati de unul si de altul sa va calculeze viitoarea crestere a pensiei(daca va avea loc). Aveti'' baza de calcul actualizata'' din 2017 si cuantumul pensiei in plata(actual,pe talon).Faceti singur calculul folosind metoda domnului Claudiu Marin. Ma cam indoiesc ca diferenta dintre cele doua este mai mica decat valoarea actuala a gradului si cea din baza de calcul. Va doresc sanatate,

Claudiu Marin said...

@Negritoiu
Calculele prezentate nu-mi apartin.Credeam ca ai retinut acest lucru dupa ce am prezentat intr-un recent topic o decizie de actualizare din anul 2017.
Sunt exact calculele utilizate de toate cele 3 Case Sectoriale de Pensii in deciziile de actualizarea soldei de functie in cuantum compus din anul 2017, in privinta aplicarii alin(1) din art. 60. Diferentierile intre case au intervenit in aplicarea alin.(3) al aceluiasi articol.
Nu ai dreptate in privinta maririi decalajului prin actualizarea soldei de functie dupa procedura consacrata.
Daca cei pensionati inainte de 15 09 2017 pot primi si 102% din cresterea soldei de grad, cei pensioanati dupa si viitorii pensionari militari primesc numai 58,5%.
Decalajul s-ar micsora si mai mult daca ar fi vorba si de actualizarea soldei de functie.

kostas said...

In momentul cand scoti valoarea soldei de grad vechi si o inlocuiesti cu cea noua in baza de calcul, si nu ca element al pensiei, dai peste cap tot algoritmul de calcul al bazei de calcul. Solda de functie intra in calculul tuturor elementelor pensiei, inclusiv sporuri, ca si solda de grad. Sa dau un exemplu: Daca solda de grad reprezenta cam 40-50% din solda de functie, tot cam acelasi procent din valoarea bazei de calcul reprezinta aportul soldei de grad. Nu ai cum sa scoti pur si simplu doar valoarea soldei de grad vechi si sa o pui pe cea noua. Pai atunci ce rost mai au toate elementele pensiei, procentele acestora? Baza de calcul nu este o suma aleasa, ci rezulta in urma unor calcule din care a rezultat acea suma. Nu poti sa spui ca acum poti sa inlocuiesti valoarea stricta a soldei de grad vechi, in vechea baza de calcul, care a rezultat din niste calcule a unor elemente, cu solda de grad noua si sa stabilesti o noua baza de calcul. Ca sa stabilesti o noua baza de calcul trebuie sa faci o noua actualizare a tuturor elementelor care contin solda de grad. Unde s-a mai vazut si cine poate sa schimbe legile matematicii? Daca intr-o suma cu mai multi termeni iti da un rezultat corect, tu te apuci sa schimbi la rezultat cum vrei, fara sa schimbi ceva si in partea cealalta, la suma termenilor? Am zis ca la cei de dupa 2017 se poate scoate pur si simplu solda de grad veche si inlocui cu cea noua, in baza de calcul, deoarece ea nu este luata in calculul niciunui element, ea este pur si simplu o suma fixa, care nu influienteaza cu nimic alte elemente.

Claudiu Marin said...

@Kostas
D-ta confirmi gluma unui hatru al site-urilor care abordeaza problema pensiilor militare.
Din deciziile de recalculare/actualizare din anii 2016-2016 sunt multi pensionari care au inteles doar numele lor.
Softul care a introdus solda de grad in baza de calcul din anul 2017 face diferenta exacta fata de noua valoare a soldei de grad din 2024. Asta te preocupa pe d-ta? Lipsa reglementarii actualizarii ar trebui sa te preocupe.
Cum se face actualizarea este deja consacrat in istoria recenta a pensiilor militare.

Arfy said...

Kostas* ai și n-ai dreptate!
Sunt elemente noi în calcule.
Se introduce noua valoare a SG și dă un rezultat. Pentru cei născuți mai "devreme" va fi oleacă mai mare suma rezultată și conform unui grafic din ieșirea la pensie pe ani, această sumă la unii va deveni egală iar la cei ieșiți mult mai târziu mai mică! Asta pentru că aceștia au beneficiat deja de creșterea SG.
Sigur că vor fi diferențe! Echilibru: "aceleași condiții " luate în timp, matematic nu se vor egaliza niciodată!
Problema simplă, dacă se va aplica, actualizarea permanentă a SG va fi un câștig(mic) dar reglementat prin lege! Dar permanent până l trecerea în neființă și în unele cazuri și după, pentru urmașii răposatului!

Claudiu Marin said...

Mitica revine.
Nu vrea sa comenteze direct pe blog


Mitica
13:00 (acum 1 oră)
către eu

"Claudiu, eu totuși cred că ești în eroare, iar forma de actualizare prin ceea ce a fost inițial în art.60 din 223 ...nu e benefică rezerviștilor ! Ideal ar fi ca, indiferent de când ai ieșit la pensie - pentru grade similare - să primești în buzunar ( pentru solda de grad ) aceeași sumă ! Din care, bineînțeles, să se scadă cât ai deja în pensie ! Dar, recunosc că tare îmi e că...dacă se va aplica actualizarea...din foame de bani...vor aplica forma care a fost în art.60 de dinainte de modificare prin OUG 59 ! Om vedea ! Fără a intra în detalii de calcul...se poate reține : a) rolul indexărilor este cel de a menține puterea de cumpărare ! Dacă cele două pensii - în anul 2023 - presupuneau aceeași putere de cumpărare ( 7605 lei pe card, adică vreo 1900 pâini la 4 lei bucata !🤣 ), iată că - în anul 2024...primul rezervist rămâne cu aceeași putere de cumpărare, deoarece i se dă ceea ce rezultă din indexare, nu din actualizare, iar celui de al doilea îi crește puterea de cumpărare prin...actualizare ( indexarea dicând la ...mai puține "pâini" !🤣 ). Se vedem cum va rezulta, dacă va rezulta ...legislativ ! Să vedem și ce spun de cele susmenționate și colegii de pe topic ! P.s. Ideea de a boldui răspunsurile tale la intervenienți nu e rea, dar creează o disproporție de percepție a celor spuse de tine versus intervenienți ! E un punct de vedere ! Doamne ajută cu bine !"

Raspuns
Cum sa nu fie benefica? Mai reduce nitel din diferenta dintre vechile si noile pensii. Spuneam ca ar reduce si mai mult diferenta daca s-ar actualiza si solda de funcție.
Voi nu propuneti o actualizare clasica ci o modificare a algoritmului de calcul, echivalenta cu o recalculare.
Chiar nu se intelege sensul articolului 74, ca indexarea si actualizarea nu reprezinta modificari ale dreptului de pensie militara? De aceea nici nu trebuie amestecat PNRR-ul in operatiunea de actualizare.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Claudiu Marin, bine vede lucrurile @Mitica! Aceasta ordonanta cu dedicatie pentru bogatii armatei este un fiasco total si discrinatorie, saracii ramanand si mai saraci, iar pensiile generalilor si cele mari capatand dimensiuni colosale! De aia va bucura aceasta ordonanta? NU MI-ATI RASPUNS LA INTREBAREA CE FACE ALA CU 47 LEI PENSIE CU ACEASTA ORDONANTA DE RAHAT? CE FACE EA CU MURITORII DE FOAME? Mitica a zis corect cu sumele fixe, si cine trateaza corect problema realizeaza ca ordonanta va baga si mai tare in foame saracii armatei! Eu nici sa nu mai aud de ea, cat despre Ciuca, cel care a influentat-o la modul asta de discriminant, ieri i-am facut Plangere penala pe mai multe acuzatii la DNA Europa, DNA, DIICOT, Parchetul Militar si Parchetul de pe langa ICCJ, inclusiv pe bataia asta de joc INFLUENTATA DE EL, plus ca m-am plans la toate institutiile nationale si internationale de genocidul practicat asupra saracilor armatei, toate avand originea in presupus penalului Ciuca! Daca vrea s-o spuna ca o confirmare, cineva care posteaza pe aici stie de Plangerea mea, ea fiind trimisa absolut tuturor institutiilor si parlamentarilor, inclusiv la AUR!

Claudiu Marin said...

@Ifrim
Aia de 47 lei nu este pensie ci un ajutor social.
Daca nu mori de foame cu actuala pensie , nu mori nici cu o pensie mai mare cu 2-3 sute lei prin actualizare clasica.
Crezi ca Mitica se refera la pensiile mici?

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Dle @Claudiu, Dv va limitati doar la trimiteri pe legi proaste su discriminatorii, care ne-au mancat vietile si a adancit prapastia dintre pensionari, dar nu propuneti nimic uman, crestinesc si de help pentru cei multi si cu pensiile proaste, ca toate pensiile au media de 3000 lei, amestecati sergenti majori cu colonei cxa intr-un compot, si toti ciocanarii, liftierii, portarii, soferii, metresele si slugile au 6000-10.000 lei pensii civile, DV CONSIDERAND CA CEI 3000-3500 MEDIA ALE MAJORITATII REZERVISTILOR SUNT SUFICIENTE, SI POATE O FI PENTRU PSD, PNL SI NICOLAE CIUCA, DAR NU REFLECTA CA AU FOST MILITARI CI VACARI, OIERI SAU SLUGI, DAR SI AIA AU PENSIILE MAI MARI, AICI FIIND VORBA SI DE ATRACTIVITATEA ARMATEI SE PISA PE EA DE PENSIE CIVILUL CA SA ADERE CUMVA LA ARMATA CU SOLDA DE ZILIER SI PENSIE DE SOMER! Cu acest calcul si majorare au pierdut si ultimii prosti care doreau sa se fenteze singuri vennd in armata! Eu, cu 1593 lei s triplandu-se toate preturile o sa crap de fericire din majorarea asta de rahat, ca nici aia 140 lei nu-i voi primi si tare ma tem sa nu-mi vina iar prin posta Decizia cu minus din nou cu peste 50%, ca in 2017! Nu trebuiesc calcule, Dle Claudiu, trebuiesc empatie, omeniem crestinism si mila de acesti rezervisti mereu zdrobiti cu cate ceva, inclusiv cei cu 3000 sau 4000 lei pensie militara ca nu sunt sume de speriat de mari si dau pariu ca strang din cur si ei de la o pensie la alta, dar aceaqsta ordonanta le aduce tuturor praful de pe toba, la modul jmecheresc si in stilul consacrat al PSD, la instigarile lui Ciuca si ale clocarilor! Chiar nu va vine sa credeti ca am colonel prieten, caruia nu-i creste cu 1 leu pensia de pe urma acestei mascarade de ordonanta?

Claudiu Marin said...

@Ifrim
Nu este nimeni vinovat ca d-ta ai vechime mica. Rezolvarea situatiei d-tale nu se poate face prin pensie ci prin alte masuri de protectie sociala, pe care si organele locale spui ca ti le acorda.
Daca acel colonel de care vorbesti stie sa calculeze actualizarea asa cum stii d-ta, este explicabil.

Arfy said...

Negruțiu * așa cum i-am răspuns lui kostas* îți răspund și ție!
Dacă n-ai făcut(ai făcut în cl XI-XII, dacă n-ai fost în pauze) statistică nu ai cum să te lămurești nicicum.
Dacă pleci de la no 1 și vrei egal cu no 1,1 în aplicare matematică, niciodată nu va da egal!
Cineva spunea că două linii paralele se pot întâlni(intersecta) undeva la infinit.
Așa și cu echitățile pensiilor!
Acolo se vor întâlni!

Viorel said...

Ce fel de majorare a soldei de grad mai este aceasta dacă:
- 3.381 + (2.277-287) = 5.371;
- 5.381 x 85% = 4.565;
- 4.565 + 913 / 20% = 5.478;
- 5.478 – 2.000 = 3.478;
- 5.478 – 4.427 = 1.051 x 15% = 158 impozit;
- 4.427 – 2.000 = 2.427 x 10% = 243 impozit;
- 5.371 – (243 + 158) = 4.970 pensie netă;
- 4.970 – 4.516 = 454 lei = în plus la la solda de grad.
Iar Plt. 6.000. V-am prezentat discuția cu un fost SGP devenit Sof./Plt. căruia i-a calculate pensia acum două săptămâni (6.000 lei fără câțiva bănuți Viorele fraiere).
Concluzia: Un rahat dacă de la 2.277 am ajuns în mână cu 454 lei. Pentru ăștia fac atâta gălăgie mafia din MAp.N, Ciolacu, Ciucă și toată clica lor. SE COMPARĂ 1.000 LEI NEIMPOZABILI DAȚI DE CIUCĂ CELOR DIN TO CU UN MIZILIC DE DOI LEI.
Auzi la ei și câte milogeli și plecăciuni mai vor și voturi la alegeri. Din p..ă. Să-i mai aud pe cei care fac gargară pe blog că nu merg pensionarii la proteste. Se merită pentru 454 de lei să merg din Botoșani până la București ? Alt deștept spunea că nu sunt bani. Păi ăștia sunt bani ? Se compară cu majorările conform legii 153/2017 ? Se compară acest rahat de actualizare a soldei de grad cu majorarea de 30% a soldei de funcție acordată anul acesta ? O BĂTAIE DE JOC PENTRU NIMIC. REVENIREA ART. 60 LA FORMA INIȚIALĂ ȘI ACTUALIZAREA PENSIILOR MILITARE CU MAJORĂRILE PRIMITE DE ACTIVI LA ZI. ASTA TREBUIE SĂ FIE DEVIZA SINDICATELOR, ASOCIAȚIILOR ȘI LIGILOR ÎN DISCUȚIILE CU MAp.N, Guvern, Parlament.

Marian Bolocan said...

Ce înțelegeți domnule prin "vechime mică"?

GG said...

Am spus faptul că,eu,nu stau pe diferite site-uri, youtube.com,Facebook, etc.iar după aceea să întru sa arunc o postare,ptr.a vedea colegii și a exclama:"vai,ce documentat și deștept e "GG" ăsta"! Nu,postez ce îmi vine în cap momentan și în funcție ce postează colegii,minus 2-3 care nu-i citesc,știind ce vor sa spună numai după ce parcurg 1/3 din fraza.

Bun,întreb Adminul H.: Dacă în același an are loc Indexarea ,în cazul nostru, Sold./sal.de grad,dar și Actualizarea,nu rămâne cuantumul cel mai avantajos rezultat din una din cele două măsuri?A picat acel Art.care prevedea acest fapt?
Întreb,nu dau cu parul! Deci,repet,numai Iranul în care se face ori,ori,nu ar avea treaba și celelalte indexări anterioare.

PS.@Bre,a încercat sa

Leo said...

@Claudiu,
Are Flavius vechime mică , dar are și 24 de puncte
Pe noua Legea a pensiilor 360/2023 , ar avea din 01.09.2024 o pensie de 1944 lei , și nu de 1600 lei cît are el pensia militară.
Eu de exemplu aș avea o pensie cu 1100 lei mai mare pe aceeași Lege 360.
Ce fel de țară normală e asta, în care printr-un calcul SPECIAL prevăzut de o Lege SPECIALĂ anume ca să prezinte un avantaj , rezultatul este dezavantajos față de calculul pe contributivitate.
Să ne lase să OPTĂM care vrem pt. pensia care rezultă pe calculul pensiei militare și după legea 360/2023.

Viorel said...

Arfy. Da, are dreptate acel cineva. Vă dau doar un mic ex. Pot fi două sau 99 linii paralele, contează sensul / direcția spre care se îndreaptă ele. Dacă pleci dintr-un anumit punct al ecuatorului cu cele două sau 99 de linii paralele și te deplasezi (aveți grijă, parallel ca să nu deviem de la subiect) împrejurul acestuia, la un moment dat cele două sau 99 se vor întâlni și tot paralele vor rămâne.

Claudiu Marin said...

@GG
Articolul 60 care permitea compararea actualizarii dintr-un an numai cu indexarea din acelasi an nu mai este in vigoare.
Potrivit actualizarii din 2017, cuantumul rezultat din baza de calcul actualizata se compara cu cuantumul in plata indexat succesiv, indiferent daca cuantumul in plata este calculat procentual sau contributiv.
La cei pensionati dupa 15 09 2017, baza de calcul de la data stabilirii dreptului de pensie se actualizeaza cu cresterea soldei de grad si se calculeaza cuantumul net de 58,5% . Noul cuantum se compara cu cuantumul de pe cuponul de pensie.

@Leo
Cuantumul contributiv sau componenta contributiva din pensia militara ar trebui platite tot de la bugetul de stat pentru ca acolo s-a varsat CIBS-ul. BASS are treaba doar cu stagiile ulterioare pensionarii.
@Viorel
De ce introduci in discutie si impozitarea? Ca sa arati ca majorarea este mai mica?
Chiar si asa, ce, este de lepadat suma de 500 lei obtinuta in plus in fiecare luna? PP zice sa te multumesti si fara aceasta majorare.

Viorel said...

Domnule Claudiu Marin. M-am inflamat din cauza modului de abordare și cum a pus problema ministrul Ap. (să căutăm parlamentari să introducă amendamentul, să le pupăm mâinile ca să voteze în comisii și plen) ca și cum ne-ar fi dublat pensile, ca și cum ne-ar face un mare favor și nu ar fi obligația lor. Dacă și la aceste sume fac pe ei, ce să mai spunem dacă am solicita actualizarea soldei de funcție ? Ne-ar fugări cu parul.

reddog said...

Claudiu Marin
Pentru a respecta adevărul trebuie spus că Seneca a spus primul "Sa ne mulțumim cu ce avem" 😁

Burebista said...

Leo, nu va avea 24 de puncte pe legea 360... Pentru ca calculul punctajului pe legea 360 pentru anii cu grupe s a schimbat și nu se mai acorda 25% sau 50% la punctajul realizat ci numai 0,25 puncte de pensie sau 0,50 pp.. Adică și soldatul gradat voluntar și colonelul la recalcularea pe 360 vor primi același punctaj pentru grupe. Asta tot tipa pe la TV Moșul ala în emisiuni ca scad pensiile pentru cei cu grupela recalculare.. Doar ca vor rămâne în plată cu ce au în prezent.. Diferența va fi ca în ianuarie 2025 indexarea se va acorda le pensiile calculate pe 360 chiar dacă nu sunt ramase în plată.. Cu alte cuvinte cei ce vor rămâne cu cuantumul avantajos pe 263 nu vor primi nimic în ianuarie 2025 dacă pensia pe 360 indexata nu depășește ce au în plată pe 263..

Leon said...

@Viorel, MApN solicita si primeste de la BS, sumele BRUTE nu Nete, că se restituie la BS o parte, este alta poveste !
Eu am mai spus aici, nu este deloc o suma mica necesara ptr.SG !
La MApN, fondul ptr.pensii este de aprox.500 mil.lei pe luna si ar mai trebui aprox.130 mil./luna: 65.000 pensii×2000 lei (o medie ca diferenta)...!!

GG said...

Domnule CL.Marin,vă mulțumesc pt.răspunul primit!
Cu toate ca ar trebui să mă "inflamez"
ptr.că au abrogat
(scos) Art.respectiv,
nu am sa o fac,dar o înjurătură în gând,am sa o fac!

kostas said...

Viorele, ai calculat bine, dar nu o sa fie niciodata asa, varianta asta de calcul a actualizarii soldei de grad, este ilogica. Daca actualizezi solda de grad, cea noua trebuie introdusa ca element al pensiei, in locul celei vechi, se pastreaza modul de calcul al tuturor elementelor cu noua solda de grad, actualizand toate elementele si se formeaza o noua baza de calcul care se limiteaza la 85% si se adauga OMM, rezultand o noua pensie, care, dupa impozitare se compara cu cea veche. Intr-adevar, nu toti or sa ia la fel suma de bani din actualizare, cei pana in 2017 or sa ia mai mult ca cei de dupa 2017, dat fiind modul de calcul diferit, pentru primii aceasta avand o pondere mai mare in valoarea bazei de calcul. Varianta care o tot aratati aici ca ar fi actualizare, cu totul lipsita de logica, de a adauga la brutul bazei de calcul vechi a diferentei dintre solda de grad noua si cea veche, o aberatie, fara a actualiza toate elementele din care se calculeaza pensia, este o prostie. Daca toate elementele bazei de calcul erau niste sume fixe, care se adunau, da, se putea face asa. Dar toate elementele sunt calculate in procente si din solda de grad, deci nu poti sa o inlocuiesti pur si simplu in baza de calcul veche si gata, a iesit alta baza de calcul, noua, care de fapt nu mai respecta nici un algoritm de calcul al acesteia. Dar de fapt ce conteaza ce zic eu? O sa vedem ce va fi.

Claudiu Marin said...

@Burebista
Chiar asa te faci de ras?
25%=0,25
50%=0,50

Leon said...

@Bure, punctajul din Decizii ramane acelasi, inclusiv ptr.grupele de munca !
@Claudiu, nu este egalitate: in L.263 punctajul lunar se inmulteste cu 50% ptr.gr.1 , iar in L.360/2023 se aduna 0,50 puncte/luna/an:
"b) 0,50 puncte pentru fiecare lună, respectiv 0,01667 puncte pentru fiecare zi în care au desfăşurat activităţi în locuri încadrate în grupa I de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau în locuri de muncă încadrate în condiţii speciale, potrivit legii" (Norme ).

Burebista said...

Leon , nu va rămâne decât punctajul realizat din salarii. Cel pentru grupe va fi recalculat, bineînțeles și acordarea de puncte de stabilitate dar numai peste vechimea efectiva de 25 ani nu cea cumulată cu grupe... O sa vezi când o sa apară primele decizii de recalculare pe 360 ale minerilor sau ale celor ce au lucrat în condiții de grupe...
Claudiu.. Pe 263 de ex. la 4 puncte de pensie realizate se acorda pentru grupa 1- 2 puncte și pentru grupa 2 - 1 punct. Pe 360 lla 4 puncte se acorda 0,5 puncte pentru grupa 1 și 0.25 puncte pentru grupa 2.
Mai este egalitate???
Numai pentru 1 punct realizat este egalitate pe belea legi.. 🤣

Burebista said...

Pe ambele legi... 🤣 Egalitate la 1 punct de pensie realizat.

Leon said...

@Bure, o sa sa dai de belea cu mine, daca n-ai dreptate cu punctajul ptr.grupe din Deciziile aflate in plata ...:))

RD said...

@Bure,

Multi credeau ca pe noua lege din sistemul public (desi n-o stiau) o sa fie mai bine decat pe legea pensiilor militare, gandidu-se la ce a fost la trecerea din 2011 pe contributivitate. Si tot citeau aceeasi 'poezie'. Acum avantajul pentru grupe nu mai este asa de mare pe noua lege din sistemul public de pensii, ci conteaza mult doar anii lucrati efectiv! Cu siguranta ar fi dezastru pentru cei care lucreaza in operativ! Dar cum e.. Fiecare cu interesul lui, abureala cu unitate cu egalitate si asa mai departe.

Claudiu Marin said...

@Leon si Burebista
Punctajele suplimentare, aferente lunilor lucrate in condiții de munca, se adauga la punctajele lunare, potrivit art. 88 din L 360.2023

Art. 88. -
(1) Persoanele care au desfăşurat activităţi în locuri de muncă încadrate în grupele I şi a II-a de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, cele care au desfăşurat activităţi în locuri de muncă încadrate în condiţii deosebite sau condiţii speciale, beneficiază de un număr suplimentar de puncte, după cum urmează:

a) 0,25 puncte pentru fiecare lună în care au desfăşurat activităţi în locuri încadrate în grupa a II-a de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau în locuri de muncă încadrate în condiţii deosebite, potrivit legii;

b) 0,50 puncte pentru fiecare lună în care au desfăşurat activităţi în locuri încadrate în grupa I de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau în locuri de muncă încadrate în condiţii speciale, potrivit legii.


(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), persoanele prevăzute la art. 28 lit. a) şi b) beneficiază de un punct suplimentar pentru fiecare lună de stagiu de cotizare contributiv realizat în aceste condiţii.

(5) Punctele suplimentare acordate potrivit prevederilor alin. (1) - (4) se adaugă la punctajul lunar calculat conform art. 85 alin. (7).

Sense said...

@cornelius, nu exista domle pensii civile de liftieri,portari și șoferi de 6000-10000. Ți-am mai spus de câteva ori dar nu vrei sa încerci sa afli singur. Exista pe net simulatoare de pensii. Pe legislația actuala la un stagiu de 35 de ani, salariu Mediu pe economie, creștere reala a salariului de 2-3% pe an, după cei 35 de ani pensia e mai mica de 2000 lei.
@leo, ar fi foarte bine sa fie lăsați toți sa opteze pentru calculul pensiei pe contributivitate. Ar înțelege toți cei care au ieșit cu vechimii de 20-25 ani ca o contributivitate reala (nu cea în care împărțirea se făcea la 20) le-ar oferi pensii mai mici decât cea militara pe care o au acum. Doar pt cei mai în etate care au lucrat mare parte din perioada activa înainte de 89 când salariile în armata erau peste media din economie și care au fost activi un nr de ani cât mai aproape de 35,un calcul contributiv le-ar aduce o pensie mai mare. Probabil, nu sunt sigur. Pt restul nu.
Hint, într-un calcul contributiv ar întra și cei aproape 5 ani de salarii tăiate. Iar militarii sunt singura categorie de bugetari care nu au recuperat nimic tăierea lui basescu/boc.

Burebista said...

Ok , doar aceste 2 categorii de persoane primesc 1 punct pentru fiecare luna lucrata dar nu cum se primea pe 263 în funcție de salariu.. Deci și muncitorul miner și inginerul miner vor primi 1 punct față de cum era acum când muncitorul probabil primea 1 punct și inginerul primea 2 sau 3.. Datorita diferenței de salariu..
,, Autentificare
Contribuţia de asigurări sociale -
Art. 28. -
(1) În sensul prezentei legi, locurile de muncă în condiţii speciale sunt cele din:

a) unităţile miniere, pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în subteran cel puţin 50% din timpul normal de muncă în luna respectivă;

b) activităţile de cercetare, explorare, exploatare sau prelucrare a materiilor prime nucleare din zonele I şi II de expunere la radiaţii;

Burebista said...

Și acele puncte se acorda diar pentru lunile când au lucrat efectiv mai mult de 50% din timpul de lucru în subteran... Când sunt în CO sau CM nu se acorda spre deosebire de punctajul pentru grupe care se acordă pentru tot..

Leon said...

@Claudiu, interpretarea corecta este din exemplul lui Burebista !
Nu mai insistati cu aceasta eroare !

Negritoiu said...

Arfy,
Te-am intrebat eu ceva? Ti-a cerut parerea? Si,daca tot simti nevoia sa te bagi in seama,nu mai aborda probleme pe care nu le stapanesti.Se vede ca ai urmat cursurile liceului de ali mentatie publica de pe Viilor,din Bucuresti.Lasa statistica ca e grea pentru tine si nu are legatura cu calculul pensiilor. Pune mana(adica studiaza)pe un curs de teoria probabilitatilor si afla care este probabilitatea ca 68% dintre pensionarii militari(in rezerva sau in retrgere)sa simta la net corelarea valorica a gradului.De ce nu accepti realitatea? Si,retine: nu am spus ca sunt impotriva corelarii. Auzi,pana dupa aparitia normelor de aplicare sa nu ma mai deranjezi cu interventiile tale.

Claudiu Marin said...

@Leon
Esti si d-ta in eroare!
Eu am remarcat ca nu stie sa transforme o fractie ordinara sau procentele in fractie zecimala.
Omul uitase ca punctajul pe legea noua din sistemul public se compune si din punctaje suplimentare, date de conditiile de munca.Altele decat punctele de stabilitate.
De exemplu daca un punctaj lunar este 2, prin impartirea salariului brut la salariul mediu, devine 2+0,5 =2,5 daca luna este lucrata in conditii speciale.

Leon said...

@Claudiu, asa este pe L.360, dar pe L 263 este mai mult:
2+1=3 puncte >2,5 puncte.(50%×2)..!

Claudiu Marin said...

@Negritoiu
Pe acest blog doar eu hotarasc cine publica si cine nu.
Daca nu se adopta amendamentul, nu vor fi nici norme de aplicare. Lasi omul suspendat permanent?

Burebista said...

Claudiu... Ma faci sa râd.. 🤣 Cred ca nu ai înțeles ce am scris eu... Și tiam dat exemplu ulterior la un punctaj obținut de 4 puncte pensie.
O sa vedem decizii de pensie pe legea 360 a celor cu grupe de muncă de ex siderurgisti, sau chiar și mineri care au avut salarii mari ce depășeau 2 puncte de pensie ca la recalculare vor primi 0,5 puncte sau maxim 1 punct de pensie pentru grupe... La stabilitate se știu procentele, la fel și procentele pentru facultate stagiul militar, care și astea au fost scăzute de la 1 punct de pensie la 0,5 puncte...
În 2010-2011 când s au calculat punctele pentru pensiile foste militare, s a folosit același calcul cu grupe și pentru anii munciți după pensionare ca și cum ar fi fost tot militari și prin împărțirea la 20 la unii chiar s a dublat punctajul real realizat.. Vezi punctajul fostului soț al doamnei Brenda... Peste 150 puncte totale / 20 în jur de 7,5 puncte... Pe 360 cred ca nu ar fi făcut nici 100 de puncte...

Claudiu Marin said...

@Leon
Da, dar pe L 263/2010 nu exista punctaj pentru stabilitate pentru cei care nu se grabesc sa se pensioneze la 25 ani vechime.
La o vechime de 43 ani, primeste suplimentar 5 x 0,5 + 5 x 0,75 + 8 x 1 = 2,50 + 3,75 + 8= 14,25 puncte.

Leon said...

@Claudiu, noi nu vorbeam de puncte de stabilitate !
Si ca sa fim corecti si aici L 263 este mai avantajoasa deoarece Indicele de Corectie, ÎNCĂ majoreaza pensia cu 41% , amandoua nemeritat, date asa din pix !!

Burebista said...

Claudiu, la 43 ani vechime efectiva în muncă primesc același număr de puncte de stabilitate și femeia de servici și profesorul universitar sau medicul.. Practic legea 360 privind sistemul public de pensii a devenit o lege specială care nu mai are la bază numai principiul contributivitatii.. Pentru ca femeia de servici posibil sa adune în 43 ani de munca mai puțin de 14,5 puncte de pensie sau puțin peste... Practic prin punctele de stabilitate i se dublează pensia contributiva.. 🤣 Mai specială decât militarii.. 🤣 Care Cfm noii legi 223 vor primi la pensionare 58, 5 % din media soldelor din toată cariera, fără puncte de stabilitate..
Măcar magistrații și-au trecut în lege sa primească la pensia netă plafonata câte 1 : în plus pentru fiecare an care depășește 25 ani de vechime efectiva. Deci magistratul la 44 ani vechime efectiva primește în plus la pensia netă plafonata + 18 %...

Burebista said...

Scuze, la 43 ani vechime în magistratura primește 18% în plus.. La 44 19%..🤣

Marcel Orzan said...

@Burebista si Leon

Corect cum spuneti, la asta cu L.360/2023 si concluzionand, spulberare dramatica a visului lu’ huhu de contributivizare a pensiilor militare. Adica, pe ex. meu, daca pt. 35 ani in armata grupa „speciale” pe algoritmul L.119/L263 primeam pt. cele 70 pct. curat contributive inca 35 pct. pt. gr. munca (total 105 pct.), la trecerea pe algoritmul L.360/2023 la cele 70 pct. curat contributive voi primi doar 17,5 pct. (0,5 x 35 ani) – total 87,5 puncte (pierdere 17,5 pct)! Cam nasol, si fara multe puncte de stabilitateca sa mai reglezi, in armata cariera se invarte in jurul unei perioade de 30-35 ani, nu 40 si peste ca la civili!

Burebista said...

Marcel, până la 35 ani vechime efectiva se mai primește 2,5 p pana la 30 + 3,75 p pana la 35 =6.25 p +87,5 = 93.75 p. Dacă ai avut și 3 ani de facultate, școală militara, stagiu militar obligatoriu, încă 1,5 p.

Leon said...

@Bure, vezi ca minerii si cei din domeniul nuclear vor primi câte 1 punct ptr.fiecare an lucrat in conditii speciale:
"4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), persoanele prevăzute la art. 28 lit. a) şi b) beneficiază de un punct suplimentar pentru fiecare lună de stagiu de cotizare contributiv realizat în aceste condiţii.

(5) Punctele suplimentare acordate potrivit prevederilor alin. (1) - (4) se adaugă la punctajul lunar calculat conform art. 85 alin. (7)."!

Claudiu Marin said...

Mare lucru ca noua lege nu mai caluleaza PMA.Suma punctajelor anuale nu se mai imparte la 35.
Civilii nu pierd prea mult la punctajul suplimentar pentru ca putini au lucrat in conditii de munca.
Rămâne valabila deviza de pe prima pagina a blogului
Decât pensii militare neactualizate de 7 ani, mai bine pensii pentru militari în sistemul public. spa x 81 + OMM

Paul Puiu said...

Nu știu câți rezerviști și în retragere s-ar primi bucura de pensii militare mărite pe contributivitate doar pentru anii lucrați efectiv în serviciul din armată sau din poliție, fără ca le fie luați în considerare anii lucrați în civilie după trecerea în rezerva!!!
De aia se definesc pensiile militare doar pentru anii prestați în cadrul SAOPSN și nu prin parlament, societati de stat sau private!!!😜😜😜😜😜😜😜Eu cu 32 de ani efectiv în poliție nu sunt adeptul pensiilor contributive deoarece nu ne sunt luate în calcul orele lucrate în plus, zilele din diferite misiuni, aplicații, alegeri, mineriade, etc unde s-au lucrat o grămadă de zile , plus al 13 salar!!!
Să fi fost corecți și să fi lăsat L 223/20-5 așa cum a fost prima dată adoptată și era totul ok pentru toți rezerviștii și în retragere!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡

Cezar said...

Sigur..militianuluiPaul Puiu..i.ar fi convenit ..a si salivat....
A zburat..Puiul cu ata..🤣😂😛😜

Vali said...

Va salut camarazi.

Domnule Claudiu Marin va rog sa mi faceti o simulare in ceea ce priveste cresterea soldei de grad.Am trecut in rezerva cu o pensie de 3660 lei net in 2021, si dupa indexari am ajuns la o pensie neta de 4559 lei/ bruta de 7950 lei.

Va multumesc anticipat si va doresc o zi buna !

Burebista said...

Vali dacă se elimina toate indexarile nu iei nimic în plus.. Ieși chiar pe minus... 4529 net iese pensia netă după actualizarea soldei de grad și. Dacă se elimina numai indexarile soldei de grad din pensie atunci ieși pe plus... 1045 lei net și ajungi la aproximativ 5600 net..
Dacă acest amendament va trece de parlament va fi important cum vor arăta normele de aplicare ale actualizării. Acele norme din 2017 nu mai sunt valabile odată cu eliminarea actualizării din Legea 223... Noile norme de aplicare a actualizării pot elimina doar indexarile părții din pensie corespunzătoare soldelor de grad.

Burebista said...

Pensia ta netă de 3660 lei în 2021 cuprindea și 230 lei net pentru solda de grad dacă ai fost plt.adj.pr.. 3660 - 230 =3430 pensie netă fără solda de grad... În 2024 solda de grad brută 2277 / netă 1332 și atunci pensie netă 3430+1332 =4762 dacă se elimina toate indexarile. Dacă se elimina doar indexarile la solda de grad atunci din 4559 scădem 287 solda netă de grad indexata pana în prezent (230 inițial) R 4272 + Solda netă 2024 1332 = 5604 pensie netă în plată actualizata.

Cătălin said...

CORECT ESTE SA SE ELIMINE DOAR INDEXARILE SOLDEI DE GRAD, ALTFEL VOR APAREA INECHITATI SI MAI MARI. AU DEMONSTRAT COLEGII AICI PE BLOG, CUM TOT CEI CU PENSII "ASTRONOMUCE", PENSIONATI DUPA 2017, VOR AVEA PENSII SI MAI MARI, DECAT SIMILATII LOR PENSIONATI PANA IN ANUL 2017.

csej said...

Neacșu zice ca este o făcătură.Zice el ca PNRR nu permite aducerea de amendamente la legea 223/2015.Tind sa cred ca e pe felie.
În altă ordine de idei pensia in plata conform legii 164/2001 plus idexarile in ceeace ma priveste este mai mare decat cu solda de grad de 2838 lei.
Brenda@ce o zice jupanul tău fost securist cand se întâlnește în rai sau în iad cu fostii legionari.
Atentie!URMASII FOSTILOR LEGIONARI primesc indemnizație lunară de 700 leidela statul român pentru fiecare an de pușcărie făcut cu condiția ca pe timpul lipsirii de libertate sa fi fost minori.

Burebista said...

Cătălin... Pensii astronomice de după 2017??? Ai exemplul lui Vali pensionat în 2021 care are o pensie netă în de 4559... De la 3660 în 2021... Are aproximativ cât Viorel pensionat în 2016... Și este Ciucan cum se spune pe aici.. 🤣
Claudiu în 2021 solda brută de grad era 395 lei la Plt. Adj principal... 230 net.. Baza de calcul brută corespunzătoare pensiei nete în plată plafonate de 3660 este 6257 lei... 🤣
6257x58,5%= 3660...

Brenda said...

Nu știu cine ești, dar eu îți spun că te vei întâlni tu cu el și o sa îl întrebi dar până atunci să știi că se pare că ești un bărbat necuviincios da nu spun netrebnic

Burebista said...

6257 - 395 solda de grad = 5862 + 2277 noua solda de grad = 8139 baza de calcul brută actualizata 2024...
8139 x 58,5% = 4761 pensie netă în plată actualizata 2024 fata de 4559 cât are acum.. Un plus de 202 lei net... Asta dacă se elimina toate actualizările adică și cele la solda de funcție sporuri etc...
Dacă se elimina doar actualizările la partea din pensie corespunzătoare soldei de grad atunci câștigul este mai mare cum am arătat mai sus. Ajunge la 5604 lei net fără de 4559 în prezent. O creștere de 1045 lei net...
Deci varianta corecta și avantajoasă este actualizarea soldei de grad și eliminarea indexarilor doar a componentei din pensie corespunzătoare soldei de grad. La fel se poate face și pentru cei pensionați înainte de 15.09.2017. Un plt.adj.pr în 2017 avea solda de grad brută 315 lei net aprox 240.

Brenda said...

Acestea lege aducă o pensie corectă sau să o micșoreze .altfel nu ar avea nici o importanță, iar xl care de plânge de cât încasează urmașii legionarilor da știe că este în eroare. Soțul meu nu era securist,era ofițer în serviciul statului văd că acum aveți altfel de ,,securisti,, cu grad de general de la 40 de ani.. soțul meu a muncit 36 de ani în condiții AC .... dacă mai vrea îi mai spun

reddog said...

Csej
Cred că pe soțul doamnei Brenda nu-l mai interesează solda de grad.
Dar vom afla ce zice când vom ajunge și noi pe acolo.

Burebista said...

La Viorel eliminam partea din pensie 315 brut + indexarile 1,3 ;4,6;2,8;6,5 ;13,8 % adică aprox 416 brut din pensia brută 4600 2024 ( sau cât are rl) și din cea netă 240. Apoi adăugăm la brut 2277 și ajunge la pensie brută 6461 iar la net îi scădem cei 240 din netul preznt (4600-260 = 4340 - 315 lei SG netă indexata din pensie =4025 la care adăugăm netul corespunzătoare soldei de grad 2024 adică 1332 și ajunge la o pensie netă în plată de 5357... Asa cum se vede pensia brută va fi mult mai mare și de acolo se vor opri impozitul și supraimpozitarea fără sa se afecteze netul un plată. Vor trece pe calculul plafonat diar cu solda de grad pana se va face vreodată actualizarea tuturor elementelor din pensie.. 5357 net - 4340 net = 1017 lei net sau un pic mai mult pentru ca în 2017 din 315 brut cred ca se lua net cam 270 și nu 240 cât am scris eu mai sus. Practic creșterea netă la pensie va fi egală atât pentru Vali cât și pentru Viorel.

Brenda said...

Nu știu cine ești, dar eu îți spun că te vei întâlni tu cu el și o sa îl întrebi dar până atunci să știi că se pare că ești un bărbat necuviincios da nu spun netrebnic

Claudiu Marin said...

@VALI

La 0 pensie neta de 3660 lei în anul 2021 corespunde o baza bruta de calcul de
366000:58,5=6256 lei
6256+2277-290=8243 noua baza de calcul

8243 x 58,5%= 4822 lei noul cuantum net în plată actualizat.

Gicu said...

Să vă fie rușine unora despre felul în care comentați doamnei Brenda. Nu ați avut o soție care v-a iubit ori nu a-ți fost iubit cu adevărat! Imaginați-vă soția fără voi.

Brenda said...

O sa râzi dar pensia de urmași este din pensia întreținătorului ,așa că ar trebui să mă interesezwy ,cel puțin cât ar trebui ca și așa eu adivavea dreptul și la pensia mea contributivă ,a and în vedere că cea de urmărit este din alt sistem ,mai ales că șanț și aceleași drepturi si la unele soții care nu au muncit nici o zi ,dar beneficiază de același drept ca mine cu activitate în sistem civil 30 de ani. Probabil că din aceste pensii că a mea le dau și celor care nu au muncit de loc

Brenda said...

Și încă ceva pe decizia de pensie a soțului de la care primesc eu50%. scrie o vechime de 70de ani..așa că mă mir dece mai se specifică asta dacă nu se aplică acel procent pentru GRUPA AC

Cătălin said...

Gicu,cei care o jignesc pe Brenda dupa ce a ramas vaduva, nu sunt oameni, militari sau cadre militare nici vorba.Mai exact un "neica nimeni" intrat in sistem pe ușa din spate.Exact ca infractorul de "CODLEA".

Leon said...

Doamna Brenda, o sa ramaneti surprinsa in septembrie, cand multe doamne vor renunta la pensia de urmas dupa sot, si vor solicita pensia proprie contributiva,la Casele de pensii teritoriale!

Claudiu Marin said...


# Leon
Mai ales dacă soțul a fost un ofițer pensionat inainte de 2015

Laleaua neagră said...

Socoteala de acasă difera de cea din targ...85% vor scădea și 15% vor creste foarte puțin vezi calculul din 2017...Clonării știu de ce!!@???

Leo said...

Dar ele, comisiile raportoare , ce au zis ele azi 27.05.2024 despre amendamentele privind majorarea soldelor de grad și la pensionarii militari ?
SUNT VEȘTI BUNE ?

Cornelius Flavius Ifrim said...

Cei inainte de 2015, ca mine si Brenda, avem lepră, raie si paduchi cumva? Atunci sa ia mai mult drogatii si dementii patrunsi pana si in magistraturi, sau infractorii gen astia anchetati acum din SRI, nu noi care am contribuit la construirea RomAniei! ȚIPA CIOLACU CA DIN GURA DE SARPE LA GUVERNARILE ANTERIOARE CA LUCREAZA PE PRINCIPII DE DISCRIMINARE, CUM ȚIPAU SI USERISTII CA DNA SA ARESTEZE TOATA ROMANIA, ACUM CIOLACU LUCREAZA NUMAI PE DISCRIMINARE IAR USERISTII URLA CA DNA II ARESTEAZA NUMAI PE EI! HALAL SOCIETATE! PE MINE SI PE BRENDA LA TOAMNA, NU CUMVA VOR SA NE SI EUTANASIEZE? PE CE CRITERII?

Brenda said...

Nu mă interesează an deja 5900 brut.faca se va trece pe contributivitate atunci s-ar face norme de aplicare specifice așa cum sa procedat și în 2010: așa că nu mă interesează

Claudiu Marin said...

#reddog
Puteau sa opteze doar cei pensionati in perioada 2016-31 12 2020, dar nu au facut-o pentru ca nu se finalizasera majorarile pe L 153.
Pe de alta parte, nici 0,1 % dintre pensionari nu știu sa-si calculeze pensia.
Finantistii știu de ce!

Rezervistul said...

Leon....Asta cu solicitarea de pensie proprie pe contributivitate e bună dacă e mai mare decât a soțului militar defunct... și a lucrat cât de cât...Dar ce te faci dacă văduva respectivă nu a avut o zi de muncă din cauza mai multor motive printre care și mutarea periodică cu soțul... și copii, cățel, purcel, mobilă etc în garnizoane pe la cuca macaii in câmp..pe toată perioada carierei unde nici băștinașii nu au servicii stabile... darămite o soție de cadru militar care stă cu casa in spate... toată viața ca melcul..?

Cătălin said...

OAMENI BUNI INTOTDEAUBA GLOBALISTII DE LA BUTOANE CAND AU VRUT SA TAIE DIN DREPTUTI SAU FIN LIBERTATI AU VENIT CU O LEGE NOUA VEZI CHIPURILE RRPARATORIE. IN SUBSIDIAR SCOPUL A FOST SA TAIE PTIN NOUA LEGE, ASA CUM SE INTAMPLA LA CIVILI SI ASA CUM S-A INTAMPLAT CU ACTUALIZAREA SOLDEI DE FUNCTIE. UN ALT EXEMPLU A FOST CU CAXXXUL CARE ERA MENIT DA NE SALVEZE DE LA UN VIRUS DAR AVEA CA SCOP SA NE IMPUTINEZE.LA FEL ESTE SI CU CRESTEREA SALARIULUI MINIM, IN URMA CAREIA STATUL CASTIGA CEL MAI MULT.

bilbaoromelo said...

ceva vesti despre amendamente ??

reddog said...

Claudiu Marin
Poate că simplii pensionari nu știau să-și calculeze pensia dar nici cu puzderia de "specialiști" de pe blogurile militare care au tot felul de formule de calcul aiuristice nu mi-e rușine.
Și la urma urmei ce vreți să sugerați cu ultima afirmație?
Că "oculta finanțișta" i-a păcălit că 223 e mai bună decât contributivitatea?
E de înțeles frustrarea unor pensionari mai vechi dar ăștia mai noi (după 2015). au știut ce aleg.

Relu said...

@Leon: daca au fost "doamne" si nu era de nasul lor sa lucreze nu cred ca vor renunta. Si stiu cateva specimene.

Viorel said...

Tocmai urmăresc un serial American intitulat A.Man.in.Full. Într-un episode, un bancher spunea despre politicieni: „Politicienii care fac politică adevărată devin SENILI”. Oare de asta de peste 33 de ani parte din politica românească este o harababură ? Ca să nu o ia pe arătură ?

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Bolocan, esti vrancean care a lucrat in Braila la 02269 Sc. Soferi-Biroul Auto, detasat apoi la Codlea- Bv, sau esti nascut in Braila cu parinti vranceni?
@Lasati visele, ca pana murim se mai schimba doua legi ale pensiilor, caci asta e proasta proastelor facuta de toti prostii sa discrimineze crunt intreaga societate! Pai, asta civila, nu e Lege, e GUNOI! Inseamna ca aveti baterii puternice pe litiu si nichel, daca nu vi se descarca de la atatea calcule pe blana ursului din padure! Si nu-l mai contraziceti pe @Leo, pana cand nu ajungeti acasa echipati total cu toate calculele la zi pe tablă, caci va da la intors, ca la Verdun, tataie, zau ca nu șugui!
@Azi, in Comisia CD, ce sa se lucreze cheauni si in sevraje, dupa chefurile din weeckend si gretoaiele dupa mici, friptane si carnățării?! Azi, luni, e zi de purjat lichidele si clefetelele de ieri, de baut zeama de varza din borcanele din gentile diplomat de acasa, obligat si sase sau opt cafele sa dreaga bibi in vajaială, iarba trebuie udata sa creasca maine, caci lunea nu poate, apoi se baga gâturi de dregere cu capetele prin dulapuri si se doarme pe poale de fuste de fufe, si abia maine sunt primele contacte de socializare si de facut ochii mari de broscoi, caci cam miercuri se scot mapele de lucru, joi se intarzie la ciorba de burta si de ciocanele ca secretara a uitat cheia de la seif acasa, iar vineri se conspecteaza baiaramul cu panaramele de savarsit pentru urmatorul weeckend! Trai pe vatrai, neneacă, cu oug 26/2024!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@CLAUDIU MARIN, POATE REUSESC SA BAG PROCURATURILE IN CLOCARIE, SI CAM AR FI TIMPUL SA LE STEARGA PRAFUL DE PE DOSARE SI SA LE RASTOARNE SERTARELE SI FISIERELE CU CRACII IN SUS! DAR FARA, MALAIMARE LAIE BUCALAIE CIUCALAIE, AR FI CA PÂRȚUL FARA PANTALONI, SAU AR FI CA NUNTA FARA LAUTARI, ASA CA ESTE O SULA LUNGA SI PENTRU COASTELE LUI!

xmax said...

E dificil sa intocmesti un Raport....ca deh "e multi" destepti pe acolo.....

Vai de rolul lor de vremelnici....
Batjocora si umilinta este la moda......
Eu le transmit sa se gindeasca acesti politruci: poate doresc sa se inroleze ca militar voluntar....sunt 5000 de locuri disponibile. Ce batalion frumos ar fi, plini de besinosi umflati unul mai analfabet ca altul

Claudiu Marin said...

@Ifrim
NU mai pierde timpul cu reclamatii penale!
Pentru activitate parlamentara si de legiferare nu exista raspundere penala.

Viorel said...

reddog. Înainte de toate ai grijă că la ora 21.45 + prelungiri sunteți retrogradați.
În al doilea rând. De unde trișca mea să știu eu în noiembrie 2016 că o maimuță și niște maimuțoi vor modifica art. 60 din Legea nr. 223/2015 ? Toți ne-am gândit că fiind militar și având o lege a noastră, era normal să fie în folosul nostru. Am fi putut cere recalcularea conform art. 122, dar am tot sperat că aceste OUG nr. 59 și 114 vor dispărea și totul va reveni la normal mai ales, fiind încurajat de comentariile domnului Col. (Rz.) dr. Dogaru care tot îi trăgea cu revenirea legii la forma inițială, că face și drege și etc.

raul said...

Amendament Cozma Adrian,picat!Al lui Coarna nu se pupa!Deci???Visam cai verzi pe pereti!Cand nu se vrea ,nu se vrea!Potai!Amin!

kostas said...

D-na Breda, haideti s-o lasam mai moale cu vechimea de 70 ani. Unde a lucrat sotul? Pe luna? Poate acolo se da atata vechime. Ia publicati decizia sa vedm si noi.

Claudiu Marin said...

Kostas
Poate fi vorba de vechimea cumulata.

Burebista said...

Viorel, cererea de calcul pe legea 263 se putea face doar o singura data, LA DESCHIDEREA DREPTULUI DE PENSIE și nu în termen de 5 ani adică pana la 31 decembrie 2020... Și după calculul în ambele variante îți alegeai cuantumul mai mare care devenea pensie militară în sensul legii 223 . Actualizările însă se făceau numai la varianta pe 223. Doar indexarile se aplicau la cea pe 263 dacă ieșea nai mare în cuantum pana când ori actualizări succesive a variantei pe 223 se depășea cuantumul în plată indexat.. Dacă actualizările depășeau în procente rata inflației + jumătate din creșterea reală a SMB se punea în plată pensie pe 223. Varianta pe 263 se făcea o singura data la deschiderea dreptului de pensie, se stabilea cuantumul care devenea pensie miniltara și nu mai avea legătură cu punctajul pe 263.

xmax said...

Pot fi urmarite undeva pe site acele amendamente "picate"????....si care ar fi motivul?

Atunci inseamna ca MApN a vorbit povesti cu privire la faptul ca sustine actualizarea....

Hmmmm frumos.....

Brenda said...

Da vechime 35+AC = 70 pentru că la această Gruia se dublează vechimea.....dar tot platit cu procentul de la grupa specială adică fosta grupa 1, dar este evidentă în decizie de pensie aceaa recalculata in 2015 pe legea 223/2015 dar câte a fost făcută praf prin scene ordonanțe și câte nu sa aplicat Ada cum a fost promulgată ,motiv pentru care pensia mea de urmași acum in plată este ..brute5900

Burebista said...

Kostas, a scris mai sus doamna . Soțul a avut 35 ani lucrați în grupa alte condiții ( aia cu an la an). De acolo și punctajul mare în 2010 , raportat la un stagiu de 20 ani contribuții.. Plus punctajul adăugat pentru grupe 50% la câte puncte adunase din salarii.. De aceea avea peste 150 puncte de pensie... Oricum doamna Brenda sta bine la 5900 brut (care reprezinta 50% din pensia soțului) probabil pentru cei 30 de ani lucrați ai dumneaei ar acea o pensie civila pe la 3000 lei.. Sau oricum mult mai mică decât pensia de urmaș..

gigi 2 said...

Buna seara, în acest moment, Comisia de apărare din Camera Deputaților a votat în unanimitate amendamentul privind soldele rezerviștilor. Abia din acest moment avem o asumare oficială.

reddog said...

Viorel
De-ar ști omul ce-ar pati, dinainte s-ar păzi!

Dl col Dogaru ar fi trebuit să știe asta fiind istoric.

Noi sa fim sănătoși și să învățăm să ne păzim, indiferent că e vorba de pensii sau de altceva.

Cât despre meciul din seara asta recunosc că urmăresc cu atenție și îngrijorare vorba cdt suprem. 😁

Forza DINAMO!

xmax said...

O veste buna @gigi 2

Outlander said...

@kostas
Pe topicul ”Calculul care dezumfla gogoasa cu actualizarea soldei de grad din componenta bazei de calcul a pensiilor militare.”
La punctul 11. Elemente de calcul a pensiei:
- Vechimea cumulată conform art. 25 Legea nr. 223/2015: 68 ani

Burebista said...

Gigi, o fi votat, dar care este forma amendamentului?

Outlander said...

@kostas
Am calculat actualizarea conform variantei din topicul la care am făcut referire mai sus, dar și în varianta propusă de dumneavoastră.
Eu am rămas, după recalcularea pe L223/2015, cu cuantumul avantajos, întrucât era mai mare cu 590 lei.
Am calculat pe varianta din topic, având baza de calcul a mediei soldelor brute din cele 6 luni alese și este cu 1.301 lei mai mică decât brutul pensiei rămase în plată și indexată succesiv din 2016.
Am calculat și în varianta indicată de dumneavoastră, înlocuind SG la elementele:
a. S.F. =
b. S.Grad = 356 (2838)
c. Gradații = 42% = (S.F. + S.Grad + S.Comandă) x 42% (1793)
d. S. Comandă = 45% = (S.F. x 45%)
e. Solda de merit = 20% = 0 (Nu am avut)
f. Ind. Dispozitiv = 25% = (S.F. + S.Grad + Gradații + S.Comandă + S.Merit) x 25% (1515)
g. Alte elemente =

Cuantumul brut actualizat numai cu S.G., este cu 660 lei mai mare decât brutul în plată.
Se pierd indexările la actualizarea unui singur element, S.G.!
Corect!
Dar, indexările la celelalte elemente se pierd...? Unde dispar?
Nu mă pricep, totuși ideea dumneavoastră ar trebui luată în seamă.
Eu am folosit algoritmul de calcul din decizia de recalculare primită în 2016 cu baza procentuală din cele 6 luni alese (ultimele)

Claudiu Marin said...

Outlander
Sunteti pe aproape.
Trebuia sa inlocuiti solda de grad in baza de calcul de dupa actualizarea din 2017.Aveti decizie si nota de calcul.
In baza de calcul din 2017 lipsesc indexarile, dar ele se cuantifica in cuantumul brut in plata in prezent.
De aceea se compara cuantumul rezultat din noua baza de calcul actualizata cu cuantumul rezultat din baza de calcul din 2017, dar indexat.

Decebal said...

Va salut.O intrebare am si eu, acest amendament m-ar ajuta cu ceva si pe mine? trec in rezerva la 1 iunie anul acesta si am prins doar 2 luni in sistem cu solda de grad actualizata. Adica acea medie neta pe 12 luni imi va fi influentata de acest amendament, oricare ar fi varianta lui?

Outlander said...

@Claudiu Marin
”Sunteți pe aproape”
Depinde!
În bine sau...pe minus?
Eu nu am o altă decizie de actualizare din 2017.
Am această Decizie de Recalculare din 28.12 2016.
Eu am rămas cu cuantumul avantajos calculat pe 263.
Mulțumesc!

Outlander said...

@Claudiu Marin
Recunosc că nu am știut de asta!
Mă voi conforma și vă voi urma recomandarea.
Dar, algoritmul de calcul folosit prin înlocuirea SG acolo unde are influență în cele trei elemente este corect?
Vă mulțumesc!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Otlander, trebuie facuta o cerere on line la CSP sa ti se trimita prin mail o copie dupa Decizia de actualizare, fiind rapid, gratuit si sanatos! Eu am toate adresele cotloanelor CSP, daca e nevoie, dar trebuie la Financiar contabil, recte clocaria Jiganu, dar nu lui, personal, ca se umfle in pene pana se umectează, ci acestui departament! Regula de baza este, conform adminului @Claudiu Marin, si exemplific pe pensia mea in putrefactie:
1019 baza calcul + (2079 solda noua grad minus 257 solda veche grad=1822 total)
1822 total+1019 baza calcul=2841
2841 total x 61% coeficient calcul= 1733 pensie noua in plata
1733 noua pensie - 1593 vechea pensie = 140 lei in plus la noua pensie (mucea!)
Asta este javreta mea de pensie, magistral actualizata, ca la mucea!
Asa se pot cumpara Daciile noi-nouț turtite, scoase de sub presa de la fier vechi-REMAT!
Succes, Dle Comandor!
Ce de-a slanina pusa la afumat din toata matematica asta slaninoasa!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Otlander, suma totala se aduna cu COEFICIENT OMM! EU NEAVAND, AM UITAT-O!