Powered by Blogger.

Tuesday, June 17, 2025

Primul ministru interimar exercita prerogativele pana la formarea noului Guvern.

81 comments

 S-a indus ideea gresita ca primul ministru interimar si, in consecinta, intreg Guvernul interimar au prerogative numai 45 de zile.

Durata mandatului Guvernului interimar este pana la formarea noului Guvern, potrivit art. 107 din Constitutie.

Ministrii din actualul Guvern interimar Predoiu sunt ministri plini, nu interimari. Mandatul de 45 zile este valabil pentru ministriii interimari nu si pentru primul ministru interimar.


ARTICOLUL 106
Funcţia de membru al Guvernului încetează în urma demisiei, a revocării, a pierderii drepturilor electorale, a stării de incompatibilitate, a decesului, precum şi în alte cazuri prevăzute de lege.
 
Primul-ministruARTICOLUL 107
(1) Primul-ministru conduce Guvernul şi coordonează activitatea membrilor acestuia, respectând atribuţiile ce le revin. De asemenea, prezintă Camerei Deputaţilor sau Senatului rapoarte şi declaraţii cu privire la politica Guvernului, care se dezbat cu prioritate.

(2) Preşedintele României nu îl poate revoca pe primul-ministru.

(3) Dacă primul-ministru se află în una dintre situaţiile prevăzute la articolul 106, cu excepţia revocării, sau este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile, Preşedintele României va desemna un alt membru al Guvernului ca prim-ministru interimar, pentru a îndeplini atribuţiile primului ministru, până la formarea noului Guvern. Interimatul, pe perioada imposibilităţii exercitării atribuţiilor, încetează dacă primul-ministru îşi reia activitatea în Guvern.

(4) Prevederile alineatului (3) se aplică în mod corespunzător şi celorlalţi membri ai Guvernului, la propunerea primului-ministru, pentru o perioadă de cel mult 45 de zile.

81 comments:

mega2005 said...

....numirea predoiului cum o comentati dupa "fuga" lu' ciolacu la meditatii pentru "bac" si admiterea la facultate?? Ca de acolo trebuie pornit....

John1 said...

Să înțeleg că ar exista posibilitatea reunirii simțămintelor și remușcărilor guvernanților încă în funcții (în special, domnul Predoiu, probabil prieten cu Ciolacu) să facă ceva pentru noi, dar ce să mai facă, dacă nu au făcut când trebuia, ce anume să mai facă.....Hai să ne amăgim degeaba !!!!!!!!

fs said...

Bună ziua. Chiar dacă nu am citit art. 107 din Constituție, eram aproape sigur că nu rămânea țara fără guvern după expirarea celor 45 de zile de interimat al prim ministrului. La televiziuni au spus că bolojan are cele mai mari șanse să fie desemnat prim ministru. În România totul este pe invers, două partide, pnl și usr, situate pe locurile 3 și 4 la alegerile parlamentare și care însumează 26% din electorat pun condiții la negocieri ce taxe suplimentare să plătească românii, să fie vândute companiile de stat și resursele strategice, câți bugetari să fie dați afară și cum să plătim toți prețuri mai mari la energie deși avem resurse energetice și de aici vor crește toate prețurile. Deci ce fac partidele de dreapta din România: tăieri, taxe și impozite noi, protejarea companiilor, corporațiilor și multinaționalelor care au afaceri de 200 miliarde de euro în România și exportă profituri de 40 miliarde de euro, care nu sunt fiscalizate de Guvern. Și pe lângă faptul că cei care conduc politic ANAF nu iau măsuri împotriva firmelor care fac evaziune fiscală de 10 miliarde de euro anual, vin cei de dreapta și vor să taxeze și sărăcia din România. PSD ne dă dovadă că ori are o conducere slabă, supusă ordinelor de la Bruxelles și care servește grupurile proprii de interese, ori este un partid slab care dă înapoi când este greu țării, fără să își asume funcția de prim ministru și formarea Guvernului. PSD a obținut primul loc la alegerile europarlamentare pentru că a obținut voturile bugetarilor care erau amenințați cu tăieri de către bolojan încă din campania electorală și de către pensionarii care mai credeau că le vor fi indexate pensiile pentru recuperarea măcar în parte a banilor scoși din buzunare de inflație. România se împrumută la dobânzi mari dar este și generoasă a ajutat Ucraina cu 1, 2 miliarde de euro, asta fără sistemul patriot donat, în valoare de 1 miliard de dolari și cine știe câte s-au mai dat despre care nu se spune nimic, iar pe frații din Moldova cu câteva sute de milioane de euro. Probabil ajutoarele ajung pe la 2 miliarde de euro. Este adevărat că și România primește fonduri europene, dar și contribuie anual la bugetul UE. Anul acesta este estimată o contribuție de 3,6 miliarde de euro. Și ce eforturi am făcut noi românii pentru a accede în ue? Am vândut pe nimic marea majoritate a resurselor de petrol și gaze, compania austriacă OMV care a cumpărat Petrom pe o sumă de nimic (suma de achiziție de 660 milioane de dolari a fost în fapt de doar 160 milioane de dolari, pentru că statul român a plătit 500 milioane de dolari pentru ecologizarea terenurilor, în condițiile în care resursele de petrol și gaze declarate valorau 5 miliarde de dolari iar benzinăriile încă 800-900 milioane de dolari în prețurile de atunci), avem redevențe mici pe resursele exploatate, din resursele de gaze din Marea Neagră vom beneficia mai puțin de jumătate, din participația Romgaz, ne sunt exploatate pădurile de companii străine, am vândut resursele de ape minerale, care reprezintă 40% din rezervele ue și câte alte exemple care le știm dar mult mai multe nu le știm. Nu știu dacă vreodată vor înțelege toți românii cine sunt pentru ei cu adevărat pentru că de pro europeni nu ducem lipsă. Vă urez sănătate tuturor.

John1 said...

Domnule Claudiu, dumneavoastră cum puteți să vă adresați apropiaților cu apelativul ,,tu" mitocănesc? Sau, vorbiți cu toți cu ,,dumneata"? Cu prietenii, cu copiii, cu soția, tot în modul mitocănesc vorbiți? Eu cu prietenii vorbesc cu ,tu". Cu dumneavoastră, chiar nu știu cum să vorbesc, ca unui prieten sau ca unui străin, indiferent de vârstă? Poate din aceste postări, unii care au fost mai obraznici în comunicare vor învăța ceva în ceea ce privește bunul simț.

Calinmihaib12 said...

Claudiu:
..cf. al.4/ art.107 citat, dar coroborat cu art.110.. și P. MINISTRU are mandat de ..45 de zile..!

Rezervistul said...

Adică cum ar veni....un fel de împuternicit pe funcție în sistemul militar... După...... rămâne sau este schimbat...ca pe ciorapi...ha ha ha

Cornelius Flavius Ifrim said...

USR a luat Apărarea, Mediul si Economia, facand anusul contra naturii functional, Grindeanu acceptand formarea Guvernului, iar Dl Fălcoi, cu care candva colaboram si l-am ocarat ca a facut candva o gafa politica, impusa de fapt, schimband vorbe pe candva pe Mail, acum luand Apararea, si am incredere in acest pilot si politician capabil... Ce dzici, tălică @Leo, de favoritii tăi la ministerul nostru?

Cristian said...

Se pare că vom avea ministru USR-ist!!!! O fi bine, o fi rău.....și voi vreți bani în plus la pensii!!! Am ajuns să ne rugăm să rămânem cu pensiile în plată!! Dar f.bine......eu le.aș băga CASS 20% plus impozit 16% și TVA 21%! Ne merităm soarta!!!

Brenda said...

USR va lua armata???? Vai vai vai

fs said...

Bună seara. Și ca să se confirme încă odată (oare pentru a câta oară?) că în România lucrurile merg invers față de celelalte țări ue sau alte țări civilizate, România tv a obținut pe surse informații din care rezultă că PSD ar fi renunțat la portofoliul MApN. Oricum, conducerea PSD a ministerului s-a poziționat frecvent împotriva actualizării pensiilor militare sau cel puțin a sprijinit poziția unui general, jianu, ce s-a opus cu înverșunare acestui aspect. Astfel că, PSD care a obținut peste 20% la alegerile parlamentare ar fi avut inițial pretenția la 7 ministere și potrivit ultimelor informații va avea doar 6, iar usr cu un scor la alegeri mult mai mic va obține 4 ministere între care se numără și MApN. Cat de inconștienți să fie politicienii români să dai ministerul care asigură apărarea țării unui partid curcubeu care ne-a arătat de fiecare dată că reprezintă interesele străinilor. Cel care ar putea prelua ministerul este ciolos, un politician de origine română, cu cetățenie franceză, care a ajutat mai mult agricultorii francezi sau alții din ue, mai puțin agricultorii români, în perioada când era comisar pe agricultură din partea României. În perioada când era prim ministru, acest om vroia sa încredințeze un contract de vreo 600 milioane de euro Olandei pentru programul corvetelor în vederea dotării marinei. După ce a plecat de la guvernare s-au anulat hotărârea Guvernului și alte documente prin care se încredința acel contract olandezilor, care la data respectivă (anul 2016) se opunea intrării României în shemghen. Vă dați seama care va fi țara (Franța) ce va beneficia de miliardele de
euro pentru contractele de armament, în vederea dotării armatei române.

M said...

Cioloș? 😁 Păcat! Năsui sau Ghinea erau mai bine pregătiți!
USR o să îi pună să vopsească tancurile curcubeu!🌈
Vremuri interesante!

Viorel said...

Cristian, care „voi”? Ești tu vreo excepție de la regulă sau care e șmecheria? Și eu ți-aș băga 20%, 16%, 21%... și știi tu unde. Nu mai spune la nimeni. Rămâne între noi.

Viorel said...

Cine a dat OUG nr. 57/2015 modificând Legea nr.223/2015 care nici nu era intrată în vigoare ? Cor-dos / de la partea dorsală.

NINO-NINO said...

@Calinmihaib12 Cred că faceți o confuzie între statutul miniștrilor interimari și cel al prim-ministrului interimar. În Constituția României nu există nicio prevedere care să limiteze mandatul prim-ministrului interimar la 45 de zile. Această limitare de 45 de zile se aplică strict miniștrilor interimari, conform articolului 85 alin. (3).
Prim-ministrul interimar își exercită atribuțiile până la formarea unui nou Guvern, așa cum este clar prevăzut în articolul 107 alin. (4) din Constituție, fără o limită temporală explicită.
Articolul 107 alin. (4): „Președintele desemnează un alt membru al Guvernului ca prim-ministru interimar, pentru a îndeplini atribuțiile prim-ministrului, până la formarea noului Guvern.” Mandatul prim-ministrului interimar este, deci, legat de formarea noului Guvern, fără o limită de timp fixă.
Articolul 110 despre care vorbiti dumneavoastra: Reglementează încetarea mandatului Guvernului și prevede că Guvernul demis îndeplinește doar „actele necesare pentru administrarea treburilor publice” până la instalarea noului Guvern. De asemenea, stabilește că președintele trebuie să desemneze un candidat pentru funcția de prim-ministru în termen de 10 zile. Nu există însă o limitare directă a mandatului prim-ministrului interimar la 45 de zile.
Articolul 85 alin. (3): Stabilește clar că mandatul miniștrilor interimari este limitat la 45 de zile, dar această prevedere nu se aplică prim-ministrului interimar

Margarit Fernand said...

Va fi vai de noi! Să nu uităm că Cioloș a fost cel care a ciuntit primul Legea 223/2015 și să nu uităm că tot el a fost cel care a susținut trecerea pe contributivitate. Aproape sigur , dacă USR preia ministerul se va face trecerea pe contributivitate, problema este însă cum va aplica legea la noi, pentru că dacă vor aplica acel proiect pe care-l aveau acum vreo trei ani putini vor mai trece de 3500 de lei!

ManX said...

Mai rău (mai tern) decât Tâlvăr nu poate fi nici căprarul de la poarta de acces. Așa că pagubă-n ciuperci.

QSA? said...

@John1 17 iunie 2025 la 16:08
Bravo, pentru comentariul dumneavoastră!!! 👍✌️👏

valy said...

Contributie scrie PE NOI în 2026 pentru pensiile speciale, MILITARE, pentru toată perioada lucrată în sistemul militar.
Îndepărtarea perioadelor lucrate în alte sisteme și calculul în sistemele respective.

gigi 2 said...

USR = Contributivitate

magda said...

O tragicomedie in mai multe acte..Cica Bolojan ar fi pentru prima tura si Grindeanu pentru a doua..undeva prin 2027..Nu vi se pare scenariul asta cunoscut? Vine Bolojan imbracat in hainele lui Basescu si taie,taxeaza,mareste,etc...si vine apoi pesedistul Grindeanu( sau care o mai fi atunci)care ,,da din urma''..fix in precampania pentru alegerile viitoare..Stupid people...Apropos..de ce mai facem alegeri in Romania?..Bine..stiu..ca sa aflam cu cine va guverna Udmr-ul in perioada urmatoare...Lasand gluma la o parte..Nicusor ar trebui sa desemneze un premier candidat de la Psd( ca ei au iesit primii ,nu?)..I-o fi frica oare ca se aliaza psd-istii cu AUR ? Nu as crede asta pt ca pesedeul daca ar vrea cu adevarat asa ceva ar sta in opozitie si le-ar da la gioale rau de tot...Atunci..presedintele sa joace democratic..Intelegerile astea intre partide trebuie sa inceteze..pentru ca de aici ni se trage tot raul...Bani de cazari,transport,etc ilegal acordate...sute de institutii sinecuriste..si cate nu ar mai fi de spus...Salvarea Romaniei ar putea veni de la justitie...ar putea..Dar daca Avocatul Poporului va fi numit de la ce grupare se aude prin oras ...ura si la gara..

Nemo said...

TVA 19%, CASS 10% pentru pensiile mai mari de 2500 lei.
Energia electrica se v-a scumpi pentru noi, moldovenii beneficiaza de cu totul altceva.
NC a promis public ca nu mareste TVA, a și semnat un angajament că nu se v-a mari TVA la A 3.
Petru pensionarii militari este o veste ,,buna,, , dar isi merita soarta.

paul siser said...

Mai în glumă, mai în serios, de săptămâna viitoare camuflajul va fi înlocuit cu curcubeul (cacofonia nu e întâmplătoare) iar cartușul va fi introdus... pe invers. Orice asemănare cu realitatea e pur întâmplătoare.

Rezervistul said...

fs. Și când te gândești că Cioloș ăsta era în 1988 în armată la securitate și băga ture in civil alături de alți subofițeri....în autoturismul Dacia aflat în fața blocului unde domicilia Ana Blandiana ....O supraveghea pe dizidentă zi și noapte... să nu comploteze împotriva regimului...

Liviutatarush said...

Ionut Mosteanu - USR propus la Aparare! Contributivitate s-a vrut de unii comentatori ai blogului, contributivitate o sa fie! O fi bine, o fi rau, vom vedea! Cei cu grupe de munca sa stranga din fese! TARE!!! https://observatornews.ro/politic/ministrii-propusi-de-usr-pentru-aparare-si-externe-nicusor-dan-va-avea-ultimul-cuvant-surse-622768.html

Rezervistul said...

Dacă USR a preluat Mapn e jale Pt echiparea trupelor se vor contracta uniforme noi in special pantaloni cu șliț și la spate iar underwear vor fi de culoare roz...Se poartă în pușcăriile din Arizona unde celebrul Joseph Arpaio ( membru al partidului Republican..si prieten bun cu Trump) deține de 30 ani 3 funcții cumulate.. atât primar... șerif cât și directorul penitenciarului din Maricopa Deținuții au lenjerie roz... lanțuri la picioare și mărșăluiesc încolonați cântând pe străzi la curățenie ...Culmea... cetățenii îl votează în frenezie dorind liniște pe străzi... Și reușește cu brio... fiind felicitat personal de Trump

Margarit Fernand said...

@Valy Nu există asa ceva! Dacă e pe contributivitate atunci e o pensie pentru toată perioada lucrată, așa a fost și în 2009/2010. Nici nu le-ar conveni să încarce sistemul de pensii civile cu toată contributivitatea militarilor ( înainte sau după pensionare), așa că vor aplica legea 360/2023 ”îmbunătățită cu un HG” ( tip USR) pentru toate pensiile militare și vor uni toți anii lucrați într-o singură pensie care pentru cei mai mulți va fi mai mică și nici nu se va aplica regula cuantumului mai avantajos!

Nemo said...

In ianuarie 2015,subventiile acordate partidelor politice era in valoare de 8 milioane de lei, in ianuarie anul curent 290 milioane de lei.
Traiasca partidu!

Viorel said...

Liviutatarush. Atunci tu, guvern comunist (pentru că am făcut armata și pe timpul comunismului), îmi înmulțești solda lunară cu 3 (24/24; 7/7) și îmi calculezi pensia din ceea ce rezultă.

M said...

Cum? Băiatul colegului nostru de la SIE, dl. Năsui, nu era disponibil?
Îmi amintesc de vremurile mizerabile în care la MAI a fost pus ministru Dejeu (cel numit de angajații ministerului "Deșeu"). Fratele lui murise în închisorile comuniste și era convins că e vina tuturor angajaților acestui minister.
A introdus tot felul de măsuri de pedepsire una fiind chiar la limita legii: cum știți la permisul de conducere trebuie precizată "profesia". Noi, idioți mândrii de munca noastră, am scris după caz: pompier, polițist, cadru militar etc. Atunci Deșeu a inventat "prima de amendare a colegului". Cei de la circulație primeau prime dacă amendau un angajat MAI. Apoi se trimitea la unitate: "plutonierul X a fost amendat pentru oprire neregulamentară vă ordon sancționarea lui disciplinară". Adică luai amendă că ai parcat aiurea.... OK dar apoi te trezeai pârât la unitate și mai luai și un avertisment scris deci nu promovare. 😁

Dacă punem un userist la un minister militar să continuăm punând un analfabet la educație, un interlop proaspăt eliberat la justiție, pe unul de la Schweighofer la mediu...

Nimic nu e mai rău în țara asta decât marxismul mizerabil al USR.

John1 said...

Dacă o să se treacă pe contributivitate, majoritatea militarilor au avut grupe de muncă. Acum cuvilii se judecă pentru grupele de muncă neluate în calcul la pensie. Să vedeți tribunalele pline cu pensionari militari, pentru grupe!!! Poate ne judecă aceleași complete care ssțineau că noi nu suntem contributivi.

Claudiu Marin said...

@Margarit
Calculul contributiv al pensiilor pentru militari nu inseamna automat plata pensiilor din Fondul pentru pensii gestionat de CNPP.
Plata s-ar face tot de casele sectoriale si din bugetul de stat, pentru ca acolo a mers si CIBS-ul platit de militari, cu exceptia anilor 2011-2015,
Pe calculul contributiv, potrivit Legii nr. 360/2023, la mine s-ar mai adauga 5 punte de stabilitate la suma punctajelor anuale de 99 calculate in anii 2011-2015, astfel ca pensia bruta in 2026 ar fi
104x 91=9 484 lei
9 484 +20% (spor OMM/SOSP)= 11 357 lei
Or, pe calculul ciucano-natoist al pensiilor militare am in prezent abia 64% din respectiva suma.

yoshi960 said...

În Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 557 din 17 iunie 2025, s-a publicat Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 45/2025, prin care s-au admis sesizarile privind dezlegarea unor chestiuni de drept si, in interpretarea dispozitiilor art. 109 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, s-a stabilit ca sintagma "vechimea valorificata prin ultima decizie de pensie" se interpreteaza in sensul ca se refera la vechimea cumulata obtinuta prin adaugarea la vechimea in serviciu a stagiilor de cotizare realizate in sistemul de pensii publice dupa trecerea in rezerva.

M said...

Deci e simplu: nu vă imaginați că în urma ORICĂREI reforme a pensiilor militare bugetul total va crește! Asta înseamnă că o felie mai mică se va împărți la același număr de oameni deci probabil unii, puțini, vor fi avantajați iar unii mai mulți vor pierde.
Pensiile militare sunt deja pe cale de a fi complet "contributivizate" adică să se ia în calcul întreaga perioadă.
Evident că cei care au fost în Tratatul de la Varșovia și au beneficiat de solde grase, babane , cu privilegii de neînchipuit, vor contributivizate. Este normal să spună în sictir că restul sunt ciucano-natoisti. 😁
Scopul unora este simplu: să ne fie nouă, celor puțini, cât mai bine!
O spun eu care am pensia cu 60% mai mică decât a celui care a ieșit acum de pe funcția mea dar nu am fost infestat de microbul urii și al invidiei. Să fi sănătos dl. col. rez. N.D. și să iți mănânci pensia liniștit, cât mai mult timp!

Cine vrea contributivitate să militeze să se schimbe legea să aibă dreptul să opeteze! 😁 Dar voi nu vreți asta! Pentru că nu vă lasă ura din voi!

Mhy said...

Domnule @Margarit Fernand : si daca "rezistii" vor prelua MApN si avand in general pregatire intelectuala superioara multora dintre predecesorii lor ( de ex. dl. Bachide - psd) vor constientiza la fata locului problemele si vor corecta neregulile pensiilor militare printr-o forma de actualizare? Nu uitati ca pe L153 nu suntem doar noi cei din MApN, ci si unii cu putere mai mare de convingere 😏.
Totul, dar totul este posibil doar cu o singura conditie: sa nu mai participe dl. Dogaru la negocierea actelor normative 🤦🏻

Leo said...

Și eu am spus de mai multe ori , că ar fi bine să ne lase să OPTĂM pt. tipul de pensie .
Dar LICHELELE politice și cele cu caschetă din conducerea MFA-ului , știu că dacă ar face asta , s-ar majora bugetul de pensii militare cu peste 30% .
Puțini dintre noi vor mai prinde DREPTATEA .

Rezervistul said...

M ....În legătură cu " Deșeu" am și eu una bună.... Confirm ce ai relatat de el...Completez cu informații sigure ale celor ce au fost prin preajma lui:Deseori pleca din birou....în control prin clădire(Aparatul central)... spunându i șefului de cabinet ...." Mă duc repede să fac pipi...dehh vârsta...zice el"...În realitate cum dădea colțul lua încăperile la rând...pe direcții....Deschidea ușa și i surprindea pe băieți cu cești de " albitură" dosite la repezeală sub birouri sau cu popice destupate ...în rafturile deschise ale rastelelor cu documente Apoi începea " Numele... gradul... funcția...?" Și le nota meticulos apoi spunea... Dumneata ai doua variante... nu trei... Parchetul militar sau pensia... dacă ai vechime ...Apoi trecea rapid pe la toți...Jandarmi, Politie, Poliție de frontieră etc La terminarea programului vorbea singur... dar cu voce tare să-l audă lumea...Voi termina repede cu obiceiul ăsta moștenit de la sovietici.... Scap repede de bețivanii din armată...La câteva luni presa..tv a relatat despre autoturismul de serviciu al ministrului implicat într-un accident teribil pe A1 A intrat într-o coliziune laterală cu un camion de mare tonaj rezultând rănirea la cap a șoferului și câteva coaste rupte lui " Deșeu "Să fi fost un semn de la d zeu...sau blestemele subordonaților...?

Iosif said...

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/299089
Gata, s-a confiscat CASS platila BASS in intervalul 2010-2015
Hotiiiiiiiiiii!

Claudiu Marin said...

@Iosif
Poate ai vrut sa zici CAS pentru eventuale stagii civile lucrate dupa pensionare.

Iar le-a intrat ciucanilor frica de pensiile calculate contributiv, mai ales celor care au iesit la pensie inainte de vreme si cu clasare medicala de apt/inapt!

Petrut said...

Situația este care este acum. Principalii răspunzători suntem noi si numai noi .Suntem printre putinele națiuni care stind foarte bine dinainte ce ne așteaptă am votat exact cu cei ce ne-au promis austeritate. Nu prea ar fi loc sa le reproșam politicienilo
r ceva.Ei odată ce au fost aleși vor lua masurile pe care ni le-au promis in campania electorala si daca le aplica se încadrează in mandatul primit ! Ce am vrut acel lucru il vom primi!

Viorel said...

La momentul aderării la Uniunea Europeană, România se afla cu mult înaintea Bulgariei. Luând ca reper guvernările din perioada noiembrie 2019 – iunie 2025, mă întreb ce s-a întâmplat din punct de vedere al managementului guvernamental în cele două țări, de vreme ce, astăzi, Bulgaria are o datorie externă de doar 26% din PIB, un deficit bugetar de 3%, iar începând cu 1 ianuarie 2026 va adopta moneda euro. Mai mult, Bulgaria urmează să fie inclusă în Programul Visa Waiver al SUA, ceea ce le va permite cetățenilor să călătorească fără viză. Și exemplele nu se opresc aici.

Claudiu Marin said...

@Viorel
In urma cu 10 ani Bukgaria se afla intr-o situatie si mai grava decat cea a Romaniei de astazi. Au intrart su tutela financiara a Germaniei.
Ingre timp, au invstat de la nemti ca este bine sa-ti platesti darile catre stat, alfel iti furi singur caciula.
Romanii se intrec in a insela statul, iar politicienii si functionarii se capatuiesc pe seama tolerantei fata de evazionisti.

Viorel said...

Petruț,
Este total greșit să folosești acest argument (așa cum au făcut-o și alții – în trecut, prezent și, probabil, o vor face și în viitor). Actualizarea pensiei mele nu ar trebui să depindă de vot (adică, să fie folosită ca mită electorală) într-un stat democratic, nu într-unul comunist.

Statul român, prin guvernele sale, trebuia să urmeze calea dreaptă, stabilită chiar prin propriile principii prevăzute în două legi fundamentale: Legea nr. 223/2015 și Legea nr. 153/2017 – fără modificări, completări, interese personale sau ministeriale.

Au trecut opt (8) ani de promisiuni, manipulări și minciuni – și nu din partea lui badea Gheorghe de la sapă, ci din partea „marilor intelectuali” ai neamului.

Viorel said...

Și noi nu am fost sub tutela unui cetățean român de etnie germană ? L-am votat pe KWI sperând că madam Merkel va ajuta România și cu sfaturi / îndrumări, nu numai economic fiind țara cu cele mai mari investiții în România. Nu credeți că (,) câteva „palme sau șuturi” în fund ar fi fost bune ?

Sense said...

@M, varsovistii își doresc contributiva nu doar pt faptul ca soldele lor, în special cele de dinainte de 89 erau mari prin comparație cu salariile din celelalte sectoare. Ceea ce nu s-a mai întâmplat dup a97-98. Mai e un motiv. Ei vor ca punctajele și calculul sa rămână ala din 2011 cu 20 ani stagiu complet. Nu-i interesează ca cei care au lucrat și în perioada 2009-2015 au avut salarii tăiate și nerecuperate (cum și le-au recuperat în instanta celelalte categorii de bugetari) și ca acele salarii tăiate le-ar pune contrubitva în cap. Știi ce e hilar? Ca cei care acum vor contributiva dacă le-ar fi spus cineva atunci când au ieșit la pensie, cum 20, 30 ani, ca nu le mai da pensie militara ci una contributiva, l-ar fi linsat. Oricum, pt stat problema e rezolvata, activii actuali, cei tineri, vor ieși la pensie după o formula mult mai apropiata de contributivitate decât de o pensie de serviciu. După părerea mea mare parte din vina inechitatile actuale de la pensii o au pe lângă cei care erau în activitate la facerea l223 și rezerviști care au participat la discuții. Șefii de asociații. Au fost mai mult decât lacomi. În plus foarte prosti. Au crezut ca o lege ca 223 inițială care să preia brutul din activitate și să-l transforme în pensie neta prin înmulțirea cu 85-102% poate rămâne neciuntita. Au crezut că nu se va prinde nimeni de idiotenia produsa, ca luai mult mai mult ca pensionar decât luai când ai fost în activitate sau decât lua activul similar rămas în activitate. În loc ca în cadrul discuțiilor și consultarilor sa ceara și sa consilieze spre o lege corecta ei au propus numai tâmpenii. Situația s-a repetat și în cazul legii trântit la ccr anul trecut precum și în cazul legii propuse de deputat aur cu nume imposibil de ținut minte.

John1 said...

L223/2015 a fost distrusă de finanțiștii din MApN in complicitate cu politicul. Ați avut mare dreptate domnule Claudiu și nu v-am crezut, într-adevăr, gl. Jianu a fost împotriva pensionarilor militari. Și-au dat sporuri și apoi au ieșit la pensie cu sume duble fața de șefii lor pe linie de comandă. La fel era si este și în unitățile militare cu finanțiștii, ei mai bine lua/iau de la militari decât să fie ei ,,criticați". Așa au fost pregătiți în școala militară, la fel ca polițiștii, să fie tupeiști, obraznici și să se creadă că ei sunt Dumnezeu în Armata Română. Toate procesele sunt acum din cauza lui Boloș, care a pasat responsabilitatea la Ministerul Muncii.

Claudiu Marin said...

@sense
Multe prostii indrugi in comentariul de mai sus.
Suma punctajelor anuale care conteaza in aplicarea Legii nr. 360/2023 nu este influentata cu nimic de fostul stagiu complet de cotizare de 20 de ani din L 119/2010.
Chiar nu stii cum se calculeaza punctajele lunare si anuale potrivit L nr. 360/2023? Noi , cei care am trecut cinci ani prin acel calcul, stim!

John1 said...

Corect spus domnule Claudiu, ciucanii care au ieșit la pensie cu pensii mari, calculate cu ultimele măriri vor simții contributivitatea lor pe tot parcursul carierei militare. Dumneavoastră cu 33 de ani si 4 luni lucrați efectiv (rezultate din cele 5 puncte de stabilitate) veți avea o pensie corectă, iar ciucanii vor avea 64% din ce au acum. Eu cu funcție de colonel la maxim timp de 17 ani, cu 31 de ani lucrați efectiv și 52 de ani calculați, sper să am aceeași pensie calculată și pe contributivitate. Acum să vedem ce vor hotărî mințile astea useriste luminate.

Marius said...

Inventează.. Simona ca iar este nominalizata..sa fie ministru..
Și te alegi cu un calcul..în care grupa de muncă..sa nu fie luata în calcul..
Ca, bătaia de joc ce a făcut..o..in sptembrie trecut cu civili...

Marius said...

Puțin probabil..sa arunce cu contributivitatea. ..au transpirat bine..la ultimele..alegeri..

Marius said...

S a votat pro-europa..si noi se pare ca ne am ales..doar..cu inflația care se vede în taxe și impozite mai mari..probabil..și anul viitor inflatia se va vedea în dări..la stat..
Oare va mai merge..la următoarele alegeri..cu cioara văruită

Claudiu Marin said...

@Marius
Si d-ta si propagandistii USR -sti sau AUR-isti confundati cresterea punctajului lunar/anual cu 25% sau 50 % pentru lucrul efectiv in conditii de munca cu vechimea suplimentara acordata pentru conditii de munca.
USR=istii isi vor estompa pornirile populiste acum cand sunt si ei la guvernare.
Vechimea suplimentara conteaza pentru deschiderea dreptului de pensie, nu si pentru calculul pensiei. Asa a fost din anul 2001 incoace.
Unii ar vrea acum ca si vechimea suplimentara sa produca punctaje de stabilitate. Potrivit L 360 numai vechimea efectiva peste 25 de ani aduce pounctaj de stabilitate.

Liviu said...

Vad ca le purtati de grija celor iesiti in ultimii ani in cazul unei treceri a pensiilor militare pe contributivitate dar uitati ceva ce a dat CCR-ul parca in 2010 cand chiorul si gasca lui au vrut sa taie si pensiile cu 25%!Pensia este un drept si nu are voie sa iti umble la ea,deci eventualele probleme vor fi din momentul publicarii unei eventuale treceri pe contributivitate a pensiilor militarein MO!Asa ca cei cu pensii mari iesiti asa vor ramane cu ele!In cel mai rau caz nu vor mai beneficia de indexarile cu inflatia dar sa le taie nu cred pt ca pe contributivitate nu ar avea pensia nici 50% din cat o au acum,avand in vedere ca in ultimii 3-4 ani cam 70% au iesit la pensie pe caz de boala,apt limitat sau inapt si putini au peste 20 ani vechime!😱

Vasile Anghel said...

Nu se va trece pe contributivitate pentru că nici pensiile civile nu mai sunt integral pe contributivitate cu acea invenție de stabilitate după ce ești deja la pensie chiar anticipat.Toate pensiile pot fi numite speciale.

bilbaoromelo said...

v a merge ...pt ca romanul est prost si ii place sa fie mintit !!

magda said...

Eu cred ca faceti calcule...asa...ca sa mai treaca timpul...Grangomanii ..indiferent ce hram poarta ei..stiu bine de tot ce vreti..insa pana prin 2027, doamnelor si domnilor..cred ca o sa luati o pauza..unii meritata altii nemeritata. Nu intelegi ca sacul este gol..ba chiar ciuruit in multe parti? Pregatiti-va pana una alta de un CASS....Ne intalnim la defilare/sau poate nu...Oricum...URAAA..

Margarit Fernand said...

@Liviu Acea Decizie a CCR a specificat faptul că nu se pot tăia cu 25% pensiile pentru că s-a contribuit pentru ele, dar cele militare s-au tăiat în urma recalculării pe contributivitate( acolo unde a rezultat mai puțin). Deasemenea există Decizii ale CCR care au spus în privința pensiei necontributive că ESTE OBLIGATORIE ACORDAREA PENSIEI, DAR NU ȘI CUANTUMUL! Deci dacă vor dori să le recalculeze contributiv, cele care vor fi scăzute, la revedere așa rămân!

Rezervistul said...

A ieșit fum negru pe coș.... Nicușor cel pletos nu-l prea vrea pe Bolojan cel chelios....Ori se tunde ăla...ori celălalt își lasă plete... Altă variantă nu vede nici măcar Ursul cel blănos de la Bruxelles

John1 said...

Domnule Claudiu probabil despre acest aspect explicați dumneavoastră ,,Majorarea punctajelor pentru perioadele lucrate în grupe de muncă, condiţii deosebite sau condiţii speciale:
▪ cu 25%, pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi în grupa a II-a de muncă sau în locuri încadrate în condiţii deosebite;
▪ cu 50%, pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi încadrate în grupa I de muncă sau în locuri încadrate în condiţii speciale;
▪ cu 50%, pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi încadrate în alte condiţii de muncă."
Pensionarii civili susțin cu tărie că lor nu li s-a aplicat această prevedere din lege. Nu știu dacă au dreptate, însă știu că mama a primit in 2011 bani pentru cei 22 de ani de grupa l de muncă. Ea ieșise la pensie în 2003.


grupele de muncă.

Apostol Mircea said...

În sfârșit ICCJ ,completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept în materie civila , a publicat în MOf.decizia nr.45 din 24.02
2025, decizie prin care a dat-o interpretarii art.109 alin.(1)din Legea nr.223/2015. care incalca prevederile
art.16 alin(1) Constitutia Romaniei,după opinia mea.Perioadele de cotizare contributive, realizate după data trecerii în rezerva, fac parte din vechimea cumulata, conform deciziei ICCJ, prin interpretarea art.109, alin.(1).Opinez ca prev. articolului
109 alin(1) din Legea nr.223/2015 creaza discriminare ,între beneficiarii de pensii militare, raportat la prevederile art.147 din Legea nr.360/2023 privind sistemul public de pensii, articol prin care se permite separarea stagiilor de cotizare contributive din decizia de pensii pentru perioada 2011-2015.Ramane ca sa se invoce exceptia de neconstitutionalitate fata de prevederile art.109, alin.(1) din Legea nr.223/2015, care va urma sa fie solutionata de CCR.Va rog domnule Claudiu Marin ,sa interveniți cu expertiza dumneavoastra.

Claudiu Marin said...

@John 1
La recalcularea potrivit L 360, pensionarii civili au ramas cu punctajul avut in vechile decizii de pensii, punctaj care includea si sporul pentru conditiile de munca, daca nu au avut o vechime efectiva mai mare de 25 ani.
Daca au avut 20 de ani eferctiv lucreti in conditii sspeciale de munca , ei ar fi vrut sa primeasca punctaj de stabilitate si pentru cei 10 ani primiti ca vechime suplimentara. Ceea ce legea nu prevede si nici nu era corect ca aceeasi vechime suplimentara sa le aduca 2 beneficii, reducerea varstei de pensionare si punctaj de stabilitate.
Repet, numai vechimea efectiva peste 25 ani, inainte de pensionare, aduce punctaj de stabilitate.
Stagiile lucrate de pensionarii militari dupa pensionare nu ar aduce punctaje de stabilitate in caz de recalculare potrivit L 360/2023.

@Apostol
CCR nu are competente de interpretare a legii, resort exclusiv al instantelor judecatoresti.
CCR poate interveni numai daca interpretarea data de ICCj ar incalca o decizie anterioara data de CCR.

Apostol Mircea said...

Va mulțumesc pentru precizare.Dar se poate invoca excepția de neconstituționalitate fata de prevederile art.109, alin.(1) din Legea nr.223/2015, care stabilește ca stagiile de cotizare din serviciu si cele dobândit ulterior deschiderii dreptului la pensie, vonstituie vechimra cumulata?Se incalca prev art.16 ,alin.(1) din Co.Ro. având în vedere prevederile art.147 din Legea nr.360/2023 care se refera la posibilitatea separării stagiilor de cotizare ?

Apostol Mircea said...
This comment has been removed by the author.
Rezervistul said...

Mărgărit Fernand.....O mică corecție dacă acceptați .. Tandemul de tristă amintire Băsescu - Boc au vrut în 2010-2011 să taie și pensiile cu 15% ....nu cu 25% cum dv ați și spus...Da este adevărat... sa opus CCR care a considerat că pensiile sunt un drept câștigat și nu pot fi tăiate cum vrea onor guvernul Mie mi-a tăiat solda cu 25% că eram activ atunci... Ne-a băgat atunci sub nas să semnăm ...în fine că acceptăm...nu știu ce lege...în care se explica că dacă situația economică a statului impune ( adică se ajunge la fundul sacului)....se poate reduce bugetul alocat pt plata salariilor la bugetari

Viorel said...

„CCR nu are competente de interpretare a legii”. Și cu Declarațiile de avere ce au făcut ?

John1 said...

Mulțumesc domnule Claudiu. Deci, la recalcularea pensiei conform L.360 s-au luat în calcul grupele de muncă la stabilirea punctajelor (deci s-au pus procentele de 25%, respectiv 50% pentru grupe în funcție de numărul de ani lucrați in condiții de gr. I sau gr. a II-a), indiferent de numărul de ani lucrați în grupe de muncă? Iar, punctele de stabilitate se acordă DOAR pentru anii lucrați peste 25 de ani EFECTIV (probabil, fără armată, fără facultate).

Viorel said...

Oare știe acest viitor ofițer ce îl așteaptă spre final de carieră ? Sper să nu fie nevoit să aștepte, să cerșească, să accepte mojicia unora.
Damian Dragotă este din Botoșani și a absolvit Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” din Câmpulung Moldovenesc.
https://www.botosaneanul.ro/mesajul-emotionant-al-unui-tanar-din-botosani-care-a-absolvit-liceul-militar-ai-fost-lupta-dar-si-adapost-ai-fost-lacrima-si-zambet

paul siser said...

Știți cum e cu contributivitatea asta? E ca și cum ai fi angajat să culegi mere iar la sfârșitul lunii nu-ți primești banii pentru că nu ai cules pere. Cu ce am greșit noi pensionarii militari? Noi am respectat legea! Nu am făcut noi legea! De ce atunci vor să se răzbune pe noi de parcă am fi niște infractori care am furat banii poporului? Unii pot spune că dacă știau că se vor recalcula pensiile, nu ieșeau la pensie.Au fost păcăliți. Bani sunt pentru finanțarea a două armate dacă i-ar strânge de... "alea" pe cei mulți cu cămăși albe în mașini luxoase, cu amante botoxate și vile de miliarde dar fără să plătească un leu taxe și impozite. Pentru că sunt din aceeași caracatiță cu politicienii. Evaziunea fiscală e cheia ieșirii din criză nu jupuirea țăranilor muncitorilor și pensionarilor. America e bogată și pentru că oamenii se tem mai tare de fisc decât de infractori.

Calinmihaib12 said...

Claudiu MARIN:
..Adică: acum ai o pensie "brută (?!)= ~7.200 lei (=net=~..>6.700 lei), defalcată..cam așa:
~..> 6.000 lei (=58,5%)..+..~1.200 lei OMM..‼️, sume provenite dintr-o "BC":=~..> 10.200 lei; total = ~7.200 lei =care ar urma să fie impozitat cu .10% (?) = rezultând netul de peste 6.700 de lei =amintit mai sus in paranteză ❗

fs said...

Bună ziua. Dl Viorel comuniștii din România i-au respectat cu adevărat pe militari față de politicienii actuali. În regimul comunist sistemul de pensii militare era reglementat de Decretele nr. 141/1967 și nr. 214/1977, separat de sistemul public. Pensia militară se calcula procentual din media soldelor lunară din 5 ani consecutivi în ultimii 10 sau 15 ani premergători ieșirii la pensie, potrivit fiecărui decret în parte. Se observă că intre cele două decrete au trecut 10 ani, pentru că între timp crescuseră veniturile și nu mai putea fi aplicată baza de calcul mai veche care se adresa unor venituri mai mici. Procentele aplicate erau între 60% pentru veniturile de peste 4.000 de lei lunar și până la 80% pentru veniturile de până la 1.400 lei. Se acordau sporuri de până la la pensie pentru cei care au lucrat în grupe de muncă și pentru fiecare an lucrat în plus peste vechimea minimă în serviciu. Militarii trebuie să aibă sistem de pensii separat și mod de calcu similar armatelor NATO pentru că au și alte obligații și privațiuni față de civili, prevăzute în Constituție. Dl Claudiu Marin și colegii pensionari mai în vârstă trebuie să aibă pensiile actualizate cu soldele de grad și de funcție. Am mai precizat într-un comentariu anterior și cunoașteți bine și dumneavoastră Decizia CCR nr. 724/2024, unde la pct. 97-109 sunt menționate pensiile militare. Curtea afirmă că statul român a instituit pensiile militare în vederea stimulării stabilității în serviciu și a formării unei cariere în rândul cadrelor permanente și nu reprezintă un privilegiu, ci este justificată în mod obiectiv, ea (pensia militară) constituind o compensație parțială a inconvenientelor ce rezultă din rigoarea statutelor speciale cărora trebuie să li se supună militarii. La pct. 103 curtea precizează că statul are obligația de a plăti militarilor o pensie care trebuie să asigure mijloacele de subzistență, care să reflecte nivelul veniturilor realizate în perioada activă a vieții, întrucât militarii și-au asumat restrângerile acestei profesii. Restrângerea exercițiului unor drepturi și libertăți fundamentale, precum și obligațiile militare sunt asumate doar de militari nu de alte categorii sociale. Politica ministerului o vor face generalii din conducerea ministerului nu un ministru civil numit politic. Cei care aveau toată puterea de convingere, competența și profesionalismul pentru elaborarea și susținerea unui proiect pentru actualizarea pensiilor militare sunt generalii din conducere și structurile centrale care gestionează pensiile militare. Este o vorbă: “dacă vrei poți” Ar trebui să milităm pentru pensii militare corecte pentru toți. Și cei mai în vârstă și cei mai tineri pensionari militari au avut privațiuni în cariera militară. PSD este un partid care trebuie să nu uite de misiunea sa: politicile sociale care să asigure bunăstarea tuturor cetățenilor. Actuala conducere a PSD căutat mai întâi prosperitatea personală și a lăsat în urmă misiunea de bază. Dacă vor înlocui personajele toxice se va face dreptate tuturor nu doar celor care aduc cele mai multe voturi. Sacul este gol pentru că guvernanții nu își fac datoria să colecteze toate veniturile din taxe și impozite și pentru că nu produc politici publice pentru dezvoltarea economică a țării, acolo unde România a performat (agricultură, energie, construcții și industria alimentară).

Mhy said...

@Margarit "De asemenea există Decizii ale CCR care au spus în privința pensiei necontributive că ESTE OBLIGATORIE ACORDAREA PENSIEI, DAR NU ȘI CUANTUMUL! " - CCR a "polishat" bine de tot multe din interpretarile anterioare in Decizia 724/2024. A justificat regimul juridic putin mai special, a "instituit" sa zicem protectie constitutionala pensiilor militare excluzandu-le din categoria "privilegiilor". A aseazat cuantumul pensiei militare in categoria dreptului patrimonial dobandit, cam ca in cazul pensiilor magistratilor. Asa ca, pentru colegii preocupati de "capra vecinului" (incepand cu dl. admin😁) am o veste trista: nu se va "taia" nicio pensie prin recalculare si se va merge inainte cu L223 asa cum a fost modificata, cu baza de calcul care in timp se va intinde pe intreaga cariera militara = o forma mai inedita de contributivitate sa zicem.
Daca cititi cu atentie decizia de neconstitutionalitate a supraimpozitarii pensiilor "speciale", o sa vedeti ca au lasat cateva portite pentru o eventuala declarare a neconstitutionalitatii supraimpozitarii chiar si prin lege, nu doar prin oug ("nu există niciun motiv rezonabil pentru a se realiza o impozitare progresivă sau excesivă în perioada pasivă a vieții titularului pensiei" = baa politicienilor, ajunge 10% 😉).
In concluzie, stimati colegi, plecand de la pct 105 al deciziei: "... iar baza de calcul al pensiei, o dată stabilită de legiuitor, trebuie menținută și nu poate fi supusă unor modificări care, indirect, duc la diminuarea acesteia." - haideti mai degraba sa ne concentram pe solutii pentru cresterea bazei de calcul a colegilor pensionati mai demult, decat pe scurtarea cozii caprei ciucanilor 👍🏻

Paul Puiu said...

La negocierile de azi USR a solicitat ca să ISE atribuie portofoliu Ministerul Apărării Nationale!!
Dacă ministrul la apărare va fi de la USR cred ca noi rezerviștii vom fi ultimii beneficiari de pensii militare!!
USR-istii sunt cei care introdus pensiile militare în PNNR și vor continua desființarea lor!!!
Potrivit principiilor USR contributivitatea în cazul pensiilor militare constă în transformarea lor în ajutoare sociale pentru a aduce bani mai mulți la bugetul de stat!!!🤮🤮🤮🤬🤬🤬

John1 said...

Eu când am terminat școala militară, un muncitor cu grupa a 2-a avea salariul 1.812 lei, iar eu lt. aveam solda 3.484 lei, aproape dublu. Acum pensia acelui civil, devenit după revoluție inginer, este de 12.435 de lei, iar eu sunt sub el cu 2.135 de lei. Nu zic că este puțin, doar compar, în raport cu condițiile de muncă și de privațiuni, nu mai vorbesc de efortul făcut pentru a accede în sistemul militar. Unii, săracii, au făcut și LM-ul. Oare este corect? Nu mai vorbesc că inginerul căruia i-a crescut memoria după revoluție are și două magazine. El a făcut facultatea după 1989, eu am intrat în școala militară înainte de 1989, după probe sportive, dicție, lb. franceză, alte 5 materii, la elevi civili, pe 4 locuri. Și după, toate cele, fiindcă un civil și-ar fi dat demisia dacă muncea în codițiile noastre cu toate privațiunile. Să stai închis 3 ani și apoi în regim semideschis încă 25-30 de ani.

John1 said...

@fs. Apreciez mult principiile sincere și de bun simț. O prezentare mai scurtă a ideilor, cred/consider că ar fi mult mai citită de către unii dintre noi. Scuze, însă asta consider eu după multele postări citite. Tot respectul pentru implicare și postare pe acest blog !!!

Leo said...

@Viorel
privitor la decalarțiile absolventul de la Șefan. cel Mare și SFÂNT , spun doar ceea ce se spune în popor și anume,
"Lauda de sine nu miroase a bine"

Sense said...

Care sunt alea multe prostii domnule Claudiu? Faptul ca într-un calcul contributiv cei care au prins în activitate perioada 2009-2011 ar avea pensia diminuata din cauza acelor tăieri? Și ca ar fi singura categorie de lucrători din România, bugetari sau privați, aflați în situația asta? Ca cei care susțin contributiva, aproape toți fiind cei ieșiți acum 20 plus ani la pensie, nu ar fi ales pensia contributiva în locul celei militare atunci când au ieșit? Exista cineva care ar fi ales o pensie mai mica contributiva în locul celei militare? Eu nu cred asa ceva. E prostie faptul ca am spus ca activii și șefii de asociații au cerut în legea 223 un calcul aberant care a dus, pana sa dea politicienii cu barda, la situația în care se ieșea la pensie cu un cuantum mai mare decât solda avuta în activitate și ca dacă actualizarea se păstra, acea diferență (fata de solda activului similar) ar fi rămas permanenta? Sau e prostie ca au cerut sa se implementeze asa ceva? Ca eu nu cred ca aberatia a fost propusa de politicieni din bunătate și bunăvoința. Nu. A fost imbarligarea unor smecheri, activi sau în rezervă. Iar politicul a " rezolvat" problema sărind în extrema cealaltă, oprind și anuland orice actualizare. Oricine e liber sa creadă orice fel de motive pt care pensionarii militari au ajuns în situația actuala. Părerea mea este cea de mai sus. Am ajuns aici din vina noastră. Evident, nu a tuturor, ci a celor care au participat la negocieri contribuind la apariția unei legi tâmpite.

Calinmihaib12 said...

fs:(14:00'/19.06.2025)
..ce scrieți despre responsabilitatea "generalilor"..= e parțial..adevărat (!?)
pt. că indiferent de ceea ce.. "încercau" ei= în privința salariilor și pensiilor noastre.(NIVELUL cuantumulului..lor: solde și pensii..= intervenea ..mare atenție: "FRÂNA".. POLITICIENILOR= care scriu LEGILE și chiar normele de aplicare..(!)..,= pe de o parte, iar pe de altă parte = tot POLITICIENII (parlamentarii..!) dezbăteau și votau.. "FRÂNA": adică cheltuielile cu SOLDE și PENSII..erau limitate la..mare atenție:.." LIMITA FONDURILOR..=APROBATE👻😎😭👹‼️❓, iar consecința era că..= "generalii"/"tehnicieni contabili"..= TREBUIA.. SĂ SE "ADAPTEZE".. făcând și"propunând"..tot felul de ..= "artificii.." și chiar "malversațiuni" ( ILEGALE..‼️)..contabile și .."aritmetice".., astfel încât să se "încadreze" = în "limita fondurilor aprobate"..‼️❓👻👹😜

Viorel said...

Dacă vorbim de perioada așa-zis comunistă (societate socialistă = etapă intermediară = societate socialistă multilateral dezvoltată = punct final — nu s-a mai ajuns la societatea comunistă în adevăratul sens al cuvântului, adică fiecăruia după nevoi), generalii care au condus MApN au știut ce înseamnă această funcție de ministru. Responsabilitatea era foarte mare, iar pedepsele erau pe măsură.

Ce a urmat după se vede acum. Trăim pe propria piele nedreptățile clasei politice — oricât ar spune lumea altceva, ele sunt reale și palpabile. Sunt vinovate și DGFC / DGJ, dar, după cum am mai spus, deocamdată armata este condusă de un politician numit ca ministru, iar subordonații trebuie să execute ordinele. Nu vor? În civilie, la patron sau la pensie.

În 1983, când am terminat Școala Militară de Maiștri Militari și Subofițeri „Gheorghe Lazăr” din Sibiu, arma Intendență / specialitatea Intendență și Finanțe, prima soldă întreagă (luna octombrie) a fost de 1.770 lei. Știți cât avea un medic rezident, anul I (după 6 ani de facultate, nu 2 ca în cazul meu)? 1.500 lei.

Astăzi (vorbim după Legea nr. 153/2017 — pentru că nu știu ce alte majorări au mai primit cei din Ministerul Sănătății, feblețea lui LOV): la 1 martie 2018 = salariul din 2022, medic rezident anul I = 5.700 lei. Sergent = soldă de funcție 3.750 lei + 240 lei solda de grad = 3.990 lei. Faceți diferența și trageți concluziile de rigoare. În trecut și în prezent.

DNA-ul anchetează deja medici de la Spitalul Universitar de Urgență Central pentru mită, operații și alte lucruri. Îmi pare rău că nu am furat și eu un tanc, să-l vând la fier vechi și să fac un ban grămadă, dacă tot mi-au interzis prin Statut să am o societate aducătoare de bunăstare și prosperitate familiei și poporului român.

valy said...

Viorel vezi că greșesti .....
Îmcepând cu luna octombrie 1978 prima solda de MM timp 11 luni a fost de 1980 de lei, nu avea cum în 1983 să fie numai de 1770 lei.

Viorel said...

Să nu-i dai un cap în gură de să-l ia dracu’? Directorul CFR Călători: «Am peste 11.000 de euro pe lună. Ce înseamnă angajat al statului? Trebuie să mor de foame?»
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/directorul-cfr-calatori-zam-peste-11-000-de-euro-pe-luna-ce-inseamna-angajat-al-statului-trebuie-sa-mor-de-foame.html?_ga=2.161113272.460529787.1750284870-1249587610.1739986576

Apostol Mircea said...

Speculând anumite considerente din deciziile CCR, decizii care unele se mai contrazic în ultima perioada,unii camarazi. se autoincurajeaza, mizând pe eternitatea Legii nr.223/2015, care a creat haos, inechitate. frustrare si discrepante, în sistemul public de pensii.Adica Zisu Stefanita si compania sa rămână cu zecile de mii de lei cu titlu de pensie militara în plata, iar ceilalți sacrificatii OG 7/1998 și cei cărora li s-au capturat definitiv contributivitatea, realizata după trecerea în rezerva ,sa primesca, pentru fiecare an ce depășește 25 de ani 1, %, când ei au contribuit cu 25% din salariul brut,lunar, si sa aștepte,,actualizarea,, pana la ,,Calendele Grecesti,,
Asta da solidaritate.Jalonul 215 din PNRR, nu mai poate fi ignorat. Sa fim realisti

gigi 2 said...

Ai perfecta dreptate. Eu am 20 ani lucrati dupa iesirea la pensie si mi-au blocat 10 ani. Iar ei si-au bagat sporuri cu nemiluita. Fac tot felul de smecherii ca sa nu aplice jalonul 215. Si daca mi-ar scadea pensia desi nu e cazul tot as dori contributivitate.