Powered by Blogger.

Aug 25, 2025

Prioritatea momentului pentru eliminarea inechităților din sistemul pensiilor militare: reexaminarea Plx 540/2024 in Parlament, potrivit ar. 147 din Constituție

69 comments

 Care ar fi explicația că asociațiile de rezerviști si  multi rezerviști nu dau importanță evenimentului care s-a declanșat anul trecut prin adoptarea Legii de modificare a legii pensiilor militare, privind actualizarea acestor pensii, atacată la CCR, declarată neconstitutionlă,  dar,  fără voia instituțiilor militare, ea urmează să fie reexaminată in Parlament in baza unei prevederi constituționale? 

Blogul mai rămâne la dispoziția comentatorilor doar pentru a răspunde la această intrebare.

Art. 147 din Constituție

(2) În cazurile de neconstituţionalitate care privesc legile, înainte de promulgarea acestora, Parlamentul este obligat să reexamineze dispoziţiile respective pentru punerea lor de acord cu decizia Curţii Constituţionale.

https://www.huhurez.com/2025/07/proiect-de-lege-de-punere-in-acord-plx.html

Explicația modificărilor și completarilor aduse:

-1. am eliminat din articolele 28,  28 ^ 1 si 60 dispozitiile introduse in lege prin Legea nr. 282/2023 referitoare la actualizarea pensiilor militare cu IPC(Indicele Preturilor de Consum) la momentul  stabilirii pensiilor militare. Se elimina astfel neconcordanta actualizarii la datele stabilirii/recalcularii /revizuirii  cu actualizarea ulterioara a pensiilor in plata, ori de cate ori se majoreaza soldele activilor.

-2. am modificat articolul 59 privind indexarea, aducandu-l in forma initiala prevazuta in Legea nr. 223/2015, astfel incat la indexarea cu rata medie a inflatiei sa se adauge si   50% din cresterea reala a castigului salarial mediu brut realizat, punandu-l astfel in acord cu art. 84 alin.(3) din Legea nr. 360/2023 privind majorarea anuala a valorii punctului de referinta din sistemul public de pensii.

-3. am reformulat articolul 60 alin (1) astfel incat si pensiile militare  recalculate/revizuite sau actualizate sa fie plafonate la netul bazei de recalculare/revizuire/actualizare.

-4. am marit la 60 de zile termenul in care casele sectoriale vor actualiza din oficiu toate pensiile militare in plata la data intrarii in vigoare a legii.

-5. Cele 2 articole noi, care reintroduc actualizarea pensiilor militare, sunt integrate in lege dupa articolul 60 și poarta numerele 60 ^ 1 si 60 ^ 2.

Articolul 60 ^ 2 rezolva inclusiv concurenta dintre indexarea anuala si actualizarea permanenta a cuantumului pensiei militare. Cele două operațiuni nu se insumează.


Forma consolidată a reexaminării Plx 540/2024 prin contribuția cititorilor


 PARLAMENTUL ROMANIEI 

CAMERA DEPUTATILOR                                                                                  SENAT 

LEGE pentru modificarea și completarea Legii nr.223/2015

 privind pensiile militare de stat 

ParlamentuI României adoptă prezenta lege .

ART. I 

Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei. Partea I , nr.556 din 27 iulie 2015 cu modificările si completările ulterioare, se modifică și se completează astfel :


1.Partea introductivă a art. 28 alin.(1) va avea următorul cuprins:

(1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază in ultimile luni consecutive de activitate, actualizate la valorile de la data deschiderii drepturilor de pensie, stabilite conform eșalonării prevăzute în Anexa nr. 3, în care nu se includ:....

2. Art. 28 alin.(2) va avea următorul cuprins:

(2) Pentru militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special pensionați în condițiile art. 181926 și 38, baza de calcul utilizată pentru stabilirea pensiei militare de stat este cea prevăzută la alin. (1), aferentă vechimii în serviciu, actualizată  la valorile de la data deschiderii dreptului la pensie.

3. Art.28 alin.(4) va avea urmatorul cuprins:

(4) Pentru perioadele în care personalul s-a aflat în misiune temporară sau permanentă în străinătate, pentru stabilirea bazei de calcul prevăzute la alin. (1) se utilizează soldele/salariile lunare brute corespunzătoare funcției militare/de poliție/de penitenciare pe care acesta este încadrat în țară sau, la alegere, soldele/salariile lunare brute realizate la funcția de bază în aceeași perioadă de raportare în anii anteriori plecării în misiune, actualizate la valorile de la data deschiderii dreptului de pensie.

4. Art. 28 alin.(6) va avea urmatorul cuprins:

(6) La determinarea bazei de calcul folosite pentru stabilirea pensiei militare de stat conform alin. (1), pentru perioadele în care personalul a exercitat o funcție de demnitate publică se utilizează indemnizațiile lunare/soldele/salariile lunare brute realizate la funcția de bază în perioada de raportare, actualizate la valorile de  la data deschiderii drepturilor de pensie.

5. Art. 28 alin.(7) va avea urmatorul cuprins:

(7) Pentru soțul/soția, militar, polițist sau funcționar public cu statut special, aflat/aflată în concediu fără plată pentru a-și urma soția/soțul trimisă/trimis în misiune permanentă în străinătate, se utilizează ca bază de calcul pentru stabilirea pensiei militare de stat conform alin. (1) veniturile determinate în vederea stabilirii și plății contribuției de asigurări sociale, actualizate la valorile de la data deschiderii drepturilor de pensie.

6. Art. 28 alin.(8) va avea urmatorul cuprins:

(8) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei de urmaș, în cazul în care decesul susținătorului a survenit înaintea îndeplinirii condițiilor pentru obținerea unei pensii, este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază de către susținător în perioada de activitate, actualizate la valorile de la data deschiderii drepturilor de pensie. 

7. Art. 28 alin (9) se abroga

8. Art. 28 ^ 1 va avea urmatorul cuprins:

Articolul 28^1Pentru pensiile militare de stat stabilite până la data de 1 ianuarie 2030, baza de calcul folosită este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază, la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a)-c) dintr-un număr de luni consecutive, conform eșalonării prevăzute în anexa nr. 3, din ultimii 5 ani de activitate în calitate de militar, polițist sau funcționar public cu statut special, după caz, actualizate la valorile de  la data deschiderii drepturilor de pensie, în care nu se includ veniturile prevăzute la art. 28 alin. (1).


9.Art. 59 alin.(1) se modifică și va avea următorul cuprins:

 (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează da data de 01 IANUARIE a fiecarui an cu 100% din rata medie anuală a inflaţiei, la care se adaugă 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat.

10. Art. 60 alin.(1) se modifică și va avea următorul cuprins:


(1) -La stabilirea/recalcularea/revizuirea, actualizarea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute actualizate, cuprinse în baza de calcul al pensiei.  

11. Dupa articolul 60 se introduc două noi articole, art. 60 ^ 1 și ART. 60 ^ 2, cu urmatorul cuprins: ..


Art. 60^ 1. - Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de cate ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional si/sau solda de functie/salariul de funcție al militarilor, politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, in procentajele stabilite la articolelor 29 , 30 si 108 si in functie de vechimea valorificata prin ultima decizie de pensie militara,
potrivit gradului militar/profesional avut la data trecerii in rezerva/incetarii raporturilor de serviciu si a mediei soldelor de functie/salariilor de functie si a drepturilor banesti care fac parte din baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare de stat, conform legii si valorificate in ultima decizie de pensie.

Art. 60 ^ 2.- In cazul in care, in urma actualizării, rezultă un cuantum al pensiei mai mic decât cel aflat in plată, se mentine cuantumul aflat in plată. 

Art.II.- (1) In termen de 60 de zile de la data intrării in vigoare a prezentei legi, casele de pensii sectoriale actualizeaza din oficiu, în CONFORMITATE CU PREZENTA LEGE , toate pensiile militare aflate in plata, cu majorarile soldei de grad/salariul gradului protesional si/sau soldei de functie/salariul de functie care au avut loc in perioada 2016-2024.
(2) Fondurile necesare pentru plata drepturilor prevăzute in prezenta lege, se suportă din bugetele instituțiilor din sistemul de apărare. ordine publică și securitate națională.



69 comments:

Relu said...

Daca le va conveni si se constata ca e constitutionala, o vor putea adopta dar o pot proroga din cauza deficitului pana la o data ulterioara cand vom fi din nou "tigrul europei" si vor fi bani.

Florin Stoica said...

Bună seara. Îi mulțumesc dl Claudiu Marin pentru munca depusă la întocmirea proiectului de lege de modificare și completare a Legii nr. 223/2015, care pune în acord proiectul plx nr. 540/2024 cu Decizia CCR nr. 126/2025, precum și colegilor care au prezentat propuneri la elaborarea acestuia. Este o muncă care trebuie recunoscută. În opinia mea, cred că ar fi bine ca asociațiile de rezerviști reprezentative din SNAOPSN ar trebui să aibă discuții comune cu privire la proiectul de lege privind actualizarea pensiilor militare, în urma cărora să ajungă la un punct de vedere comun, pentru a nu mai exista diferențe de opinie, indiferent de categoriile de rezerviști pe care îi reprezintă. Ulterior, acestea să întreprindă demersuri în paralel la comisiile de apărare din cele două camere ale Parlamentului, la fostii militari sau polițiști care au calitatea de deputați sau senatori pentru a se pune presiune pe cei care sunt responsabili cu reanalizarea plx nr. 540/2024, conform prevederilor art. 147 alin. (2) din Constituție, cât și la ministerele de forță, care deși nu s-au implicat cu nimic în elaborarea proiectului de lege din 2024, au obligația prevăzută de legile de organizare și funcționare, pentru asigurarea cadrului legal privind sistemul pensiilor militare. Chiar dacă nu este posibilă o punere în aplicare imediată din cauza constrângerilor bugetare, cadrul legal privind actualizarea pensiilor militare trebuie să fie reglementat de legiuitor cat mai curând. Sunt mulți colegi de pe blog și domnul administrator, care ne putem aduce contribuția și la elaborarea expunerii de motive a proiectului de lege, prin care se pot fundamenta în mod corespunzător dispozițiile prevăzute de proiect.

Calinmihaib12 said...

Relu:
..nu am fost NICIODATĂ..🐒🐕🐇.."tigrul"..Europei..👻‼️

Cornelius Flavius Ifrim said...

Cu Sfinxul cu cap cauciucat, incăpățânat si pus pe tăiat si spânzurat nu ajungem noi la un rezultat aparte sa ni se facă dreptate, fiind ca un buldozer cu greder sau frizer care, o dată urniti din loc tund si rad si barbieresc tot! Ar fi treaba brici ca tot ce se scrie pe aici sa intre silitor si cu spor pe mana lor, ca or fi ei parlamentari si baieti de băieti cucuieti si nătăfleți, dar fiind si unii semianalfabeti nu pricep ce si cum ce ni se intamplat din 2017 si pană acum, asa ca după o buchiseală din ce-i scris p-acilică poate ca să priceapă olecuțică, să se dumirească si ei ca e vai si amar de noi făra recalculare si o actualizare la pensiile militare!

Soferul Bolojean said...

Este simplu-NU vor!!!! niciodata.

VALYCA2010 said...

Prea lung drumul să fie împlinit acest proiect....

Leo said...

@Viorel ,
Iată ai forma finală a documentului de trimis.
Îl faci copy - paste , îl pui în pagină , îl semnezi , și-l TRIMIȚI PESTE TOT așa cum face și FLAVIUS și subsemnatul . Dar la Comisiile de apărare și muncă îl trimiți prin trimitere separată cu text de trimitere adaptat atașatului care va fi documentul copY - paste.
PLAGIEM la fel ca ciucalis la doctorat.

PETRU said...

S avem sănătate.
Cum nici înainte nu se făcea nimic fără ,,binecuvântarea” Partidului, la fel și în vremurile de azi nu se mișcă nimic fără aprobarea partidelor. Partide care și au tras pe persoană fizică instituțiile Statului prin care conduc doar pentru ei.
Cât despre pensiile militare situația o văd cam așa:
Marile trădări au avut loc din interiorul sistemului.
Suntem in rahat până la bărbie și ne chinuim sa supraviețuim.
Vom mai primi ceva atunci când vom fi in pericol de a fi acoperiți, pentru a ne chinui în continuare să supraviețuim.
Până atunci fiecare pe cont propriu în privința pensiilor.
Respect tuturor participanților la acest blog minunat care iși trăiesc si construiesc viața după valori și principii tot mai rare.Acelea de adevărați militari.
Ceasuri bune !

Relu said...

@Calin: sunt niste declaratii la vremea lor, acum cativa ani, cand se laudau toti cu o crestere economica peste ce prognozau.

avianyc said...
This comment has been removed by the author.
magda said...

Care ar fi explicația că asociațiile de rezerviști nu dau importanță evenimentului?....Nu m-am saturat...asa ca o sa repet...Sinecuristii care se ascund sub masca(legala) a acestor asociatii pur si simplu sunt miste imbuibati care raspund doar la anumite comenzi...iar multi dintre fraierii care populeaza aceste structuri sinecuriste alimenteaza in continuare (prin diferite danii ) ,, buna'' functionare a acestora.Au mai fost ceva proiecte (cum este si cel de pe acest topic) dar prin exceptionala lentoare a ,,groparilor'' pensionarilor militari..acestea nu s-au concretizat niciodata.De asemenea politicienii(nu puteau fi exclusi).. care au vazut ce ,,tare'' se bat sinecuristii rezervisti pentru drepturile lor si care au zis,,ia sa luam si noi o pauza ca inca le e bine''..Desigur ca acum multi vor spune....ba,voi chiar nu vedeti ce se intampla acum? Am sa inchei cu o gluma care se potriveste de minune sefilor de asociatii ale rezervistilor..Cica o familie de moldoveni din stanga Prutului aflata la mare(doar e vara,nu?) a fost intrebata de un vecin de cearceaf..roman..,,Si..ce mai faceti...cum mai este viata politica dincolo de Prut?''..Raspunsul a fost simplu..,,Doamna, noi nu suntem,,politicosi''...

marvas66@yahoo.com said...

PSD și PNL nu vor rezolvarea inechităților din randul pensiilor militare pentru două motive: întâiul că au pierdut sprijinul pensionarilor militari ( marea majoritatea votează acum cu AUR și USR), al doilea că voit păstrează situația asta pentru a avea bani pentru adevăratele pensii speciale ( magistrați, parlamentari, primari, s.a.). Nu vreau să mă gândesc că o fac sa se razbune pe noi că facem propaganda pentru opoziție față de PSD și PNL... Voi ce credeți?

Claudiu Marin said...

@magda
Nu toate asociatiile sunt de utilitate publica. Numai acelea primesc stipendii. Singura explicatie este slaba pregatire juridica a celor cocotati la conducerea asociatilor. NU sunt capabili sa aprecieze un text de lege dat spre citire, dar sa-l mai si redcteze sau sa propuna modificari. .Se tem ca se fac de ras in fata juristilor de la ministere. Sunt si suficient de orgoliosi ca sa apeleze la simplii membri cunoscatori intr-ale dreptului.
Imi scrie un "mare formator de opinie" ca nu are rost sa se mai reexamineze plx 540/2024 din moment ce CCR l-a declarat neconstitutional in intregul sau, ca si cand CCR ar fi decis ca insasi actualizarea pensiilor militare ca instituție ar fi neconstitutionala.
Textul constitutional obliga reexaminarea legii declarate apriori ca neconstitutională, indiferent daca decizia priveste partial sau intreg continutul legii.
In cazul de fata reexaminarea priveste doar eliminarea sintagmei " pensii in plata" din primul alineat si intreg aliniatul care a exceptat demnitarii de la acttualizare. Restul sunt ajustari care elimina necorelari cu alte texte din L 223/2015


Mihai_Mihai said...

@Claudiu Marin
Felicitari domnule Claudiu Marin pentru implicarea dvs în continuarea demersurilor în ceea ce privește reexaminarea Plx 540/2024 cât și pregătirea de specialitate pe care o aveți în domeniul juridic.

Cu deosebit respect atât pentru dvs cât și pentru ceilalți camarazi care, chiar cu adevărat, se implica rezolvarea acestei probleme!
Doamne ajută.

Leo said...

@Claudiu,
Ca să fie meniul complet , ar fi bine să ne formulezi ca să plagiem și mesajul de trimitere al documentului de propunere de corectare a aspectelor de neconstituționalitate.

NINO-NINO said...

@Claudiu,
Am citit mesajul domnului Mitică Martiniuc pe Facebook referitor la articolul 60 și cred că are dreptate în punctele pe care le ridică privind clarificarea și actualizarea pensiilor militare.
Ce părere aveți dumneavoastră despre observațiile sale? Mi-ar plăcea să știu dacă și dumneavoastră considerați utilă ajustarea articolului 60 în sensul propus de domnul Mitică.

Claudiu Marin said...

@Leo
Model orientativ
Domnule deputat,
......................................
Plx 540/07.10.2024 - Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat , declarata neconstituționala inainte de promulgare, a fost trimisa de CRR la Parlament pe data de 15 iulie 2025, urmand a fi reexaminata potrivit art. 147 alin.(2) din Constitutie, pentru a fi pusa de acord cu Decizia CCR nr. 126/2025
Rugam sa uzați de prerogativele dvs.parlamentare pentru a urgenta reexaminarea legii in Camera Deputatilor, Camera primă sesizată, semnand ca initiativa legislativa acest text elaborat de un grup de rezervisti pe rețelele de socializare, text din care au fost eliminate dispozitiile care au condus la admiterea obiecțiunilor de neconstitutionalitate si au fost puse in corelare noile dispozitii cu alte articole din Legea nr. 223/2015 cu modificarile si completarile ulterioare.
Avand in vedere competențele dvs in domeniul legiferării, rugăm să interveniti(adaugati) in texul de mai jos, acolo unde considerati că necesită imbunătățiri:
.........................................
Cu stima și considerație,
Nume ,
Semnatura

magda said...


@Claudiu Marin
...sunt de acord ca nu toate asociatiile existente sunt de utilitate publica si nu toate incaseaza stipendii,insa...Simpla cotizatie platita unei structuri(oricare ar fi ea) pentru a NU FCACE CEVA...Cum sa o cataloghez?...Poate cineva sa imi raspunda? Cu atat mai grav daca in statut se mentioneaza ca lupta si apara.. si naiba stie ce mai scrie pe acolo...

Claudiu Marin said...

@NINO
Nu am acces la fb lui Martiniuc si i-am taiat si eu posibilitatea de a mai posta pe acest blog. Se dovedeste a fi un incurca lume, un troll redutabil,.
Am citit prostia pe care o zice despre acest proiect pe Romil Bucuresti, preluat de Icleanu.
Este un nefunctional care nu intelege ce citeste.
In textul propus am eliminat acea exceptie de la art. 60 si am completat art. 60 in sensul ca plafonul la netul bazei de calcul se aplica in toate situatiile, respectiv stabilirea/recalcularea, revizuirea/ actualizarea pensiilor militare. Nu mai este nevoie sa precizez si in alt articol.
Citeste si d-ta cum este rerformulat art. 60 in proiectul de reexaminare.

Viorel said...

Aceștia sunt deputații din Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională și Comisia pentru muncă și protecție socială cărora le-am găsit adresele de email și le-am trimis astăzi propunerea blogului privind reexaminarea PLx 540/2024, etc., etc. Din 28 doar unul mi-a dat PAS / nu a fost găsit. Îmi ard creierii. Mâine urmează sezonul 2, încă 20 și ceva de episoade. Vă urez și dumneavoastră succes în acest demers.
ramona.bruynseels@cdep.ro
andrei.baciu@cdep.ro
bogdan.rodeanu@cdep.ro
georgebadiu@cdep.ro
marius.bulearcă@cdep.ro
daniel.ciornei@cdep.ro
adrian.cozma@cdep.ro
anamaria.gavrila@cdep.ro
kelemenhunor@cdep.ro
eduard.koler@cdep.ro
teodor.lazar@cdep.ro
calin.maties@cdep.ro
ionut.mosteanu@cdep.ro
alexandru.muraru@cdep.ro
sorin.nacuta@cdep.ro
george.simion@cdep.ro
adrian.solomon@cdep.ro
silviu.vexler@cdep.ro
marius.budai@cdep.ro
dorel.vulpoiu@cdep.ro
monica.berescu@cdep.ro
dumitru.coarna@cdep.ro
dumitrina.mitrea@cdep.ro
mohammad.murad@cdep.ro
mihai.negoescu@cdep.ro
florin.roman@cdep.ro
raluca.turcan@cdep.ro
oana.toiu@cdep.ro

Ceparu said...

Citiți ce spune Mihai in 20 august.Ce faceti voi pe aici seamana al dracului de mult cu CAINII LATRA URSUL ISI VEDE DE DRUM
Pricepuți ca numai 100000-200000 de militari in uniforma in Bucuresti in fata guvernului si Parlamentului rezolva problema.
Atentie ca portul uniformei fără însemne nu incalca legea.
Claudiu nu va publica ca ii stric jucăria.

Leo said...
This comment has been removed by the author.
ifrim said...

@CM.Din modelul orientativ propun eliminarea sintagmei"interveniți(adăugați)" căci vor interveni(adăuga) în asa fel incât să devină iar neconstituțional și a mai scăpa o perioadă de jelaniile noastre!

Claudiu Marin said...

@doru ifrim
Au si ei orgoliu. Nu primesc totul pe de-a gata!

John1 said...

Eu sper să NU fie ultimul topic. Acest blog este speranța noastră, a pensionarilor militari, comozi, puturoși și fără vlagă. Dacă dispare și acest blog, înseamnă că vor dispărea si speranțele noastre odată cu el. Aceste informări cu legea construită cu mare atenție de domnul admin. CA va ajuta la confirmarea și îndeplinirea speranțelor și dorințelor noastre. Acum este momentul, pe care și domnul Claudiu, l-a ,,mirosit", să ,,acționăm" cum putem. Mulțumesc, în mod deosebit, domnului @Viorel. Este un adevărat luptător. Speranța moare ultima. Ne așteaptă o lege în toamnă si aceste înștîințări sunt foarte oportune în aceste momente. Felicitări din suflet domnului Claudiu Marin pentru ajutorul necondiționat acordat pensionarilor militari și nu numai!!!!!!

valy said...

În care toamna astepti lege pentru pensii militare, NU VEZI ca a trecut un an de la aplicarea legii 360 și tot nu a intrat în drepturi în totalitate.
- cei care au peste 40 de ani lucrati și se cuvine pensie pentru Limita de vârsta, bani iok.
- recalcularea mica nu semai aude nimic.

NINO-NINO said...

@Claudiu,
Aveți perfectă dreptate, prin reformularea art. 60 ați reușit să atingeți toate punctele esențiale și să acoperiți toate situațiile – stabilire, recalculare, revizuire și actualizare. Textul dumneavoastră este corect și complet.

Mihai said...

Claudiu citesc, ma minunez si ma intreb daca multi din astia care bat campii pe aici au fost ofiteri la viata lor, apoi zic: doamne iarta i ca nu stiu ce fac si spun: Claudiu esti baiat destept, incearca sa descoperi prin acest blog al tau, un lider, un om, un curajos, un integru care sa si asume toata cariera militara, poate fi si subofiter(in multe situatii subof. au fost peste ofiterime)dar care sa conduca din umbra rezerva armatei romane din toate structurile de siguranta nationala, nu crezi ca de asta duce lipsa rezerva armatei??? Un om sa se impuna in fata tuturor, vorba lui sa fie lege, sa fie lege si ordine pentru toti, sa bata cu pumnul in masa si sa apere rezerva armatei romane pana in panzele albe si sa stie ca are in spate armata romana.Claudiu da le dracului de asociatii, da i la dracu pe Dogaru, pe Balaceni sau cum s-or chema ei, astia au interesele lor, nu reprezinta pe nimeni Claudiu, sunt niste neica nimeni pentru amaratii de pensionari militari. Sunt multe de spus, pe blogul tau isi ridica fustele multi neaveniti, tembeli si inchisi la minte, bat campii ca in spitalele de PS, nu de astia avem nevoie, e nevoie de un lider militar rezervist adevarat, cu dragoste de tara si de tagma lui de rezervisti, care cand bate cu pumnul in masa sa faca caca pe el si ministru apararii si primul ministru si presedintele tarii, totii. Te rog sa intelegi si sa scuzi
furia dar la ce bat campii unii indivizi pe aici....... Toate bune.........

Polman said...

Cum facem și câți ar trebui sa semnam cumva online intro forma controlata gdpr, ca să trimitem NOI proiectul unde trebuie.

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Leo, Anilu este intr-o stare foarte gravă si o internez efectiv marti, caci luni am eu internare de o zi pt analize la diabet, din Ianuarie tot aman, iar acum am intors casa pe dos sa am curatenie generala facuta in vederea asta, dar asa fac la intrarea in sezoane, acum o fac pe aia de toamnă, plus ca fac si mancare, spal, cumparaturi, etc si sunt rupt de griji, de suparare si mi s-a acrit si de viata, fiind extenuat, ros de insomnii si depresiv la maxim! Daca cineva imi trimite o ciorna o trimit intr-o fantă de timp... Vad adrese de mail noi de la @ Viorel, si pe langa ce am si eu la comisii si parlamentari le bag si pe astea. Niciodată n-am avut mari necazuri de sanatale a lui Anilu ca acum, multiple si foarte grave, cu (ne)sanse urate... Sanatate la toti!

Viorel said...

Trimiteți cu încredere că nici nu știți ce pierdeți.
Comisia pentru buget, finanțe și bănci:
Președinte:
Bogdan-Iulian HUȚUCĂ bogdan.hutuca@yahoo.com
Vicepreședinți:
Mircea-Vasile GOVOR govormircea@yahoo.com
Zoltan MIKLOS zoltan.miklos@cdep.ro
Secretari:
Adrian ECHERT adrian.echert@cdep.ro
Iulius-Marian FIRCZAK iulius.firczak@cdep.ro
Ciprian PANDEA ciprian_pandea@yahoo.com
Membri:
Mihai-Cătălin BOTEZ mihai.botez@cdep.ro
Crina-Fiorela CHILAT micralexpert@yahoo.com
Cezar-Mihail DRĂGOESCU cezar.dragoescu@cdep.ro
Călin-Grațian GAL deputat@calingal.ro
Veronica GROSU veronica.grosu@cdep.ro
Marius-Ionel IANCU marius.iancu@cdep.ro
Anquetil-Karoly KOLCSAR kabinet.kolcsarkaroly@gmail.com
Claudiu-Iulius-Gavril NĂSUI claudiu.nasui@cdep.ro
Florin-Cornel POPOVICI florin.popovici@cdep.ro
Lucian-Florin PUȘCAȘU florin.puscasu@cdep.ro
Viorica SANDU viorica.sandu@cdep.ro
Robert-Ionatan SIGHIARTĂU robertsighiartau@gmail.com

John1 said...

De ce suferă Anilu? Cu scuzele de rigoare. Multă sănătate amândurora!!!

Mosmartin16@gmail.com said...

Claudiu, eu nu am absolut nicio problemă legată de faptul că nu îmi mai permiți să postez aici. Să fii sănătos. Am destule alte posibilități. Doar că, se vede că nu ai priceput mai nimic din ceea ce am postat pe Romil, prin colonelul Icleanu. Și îți permiți să mă porcăiesti pe blogul tău. Ce ar fi să o fac și eu pe multiplele pagini de socializare ?! Că "muniție" am destulă ! Îți recomand să ștergi ultima ta postare mizerabilă la adresa mea. La revedere.

Calinmihaib12 said...

NINO-NINO (21.08.2025/18:07'):
..greșești parțial..când spui că " proiectul".."e corect și complet" (?) deoarece proiectul nu elimină DISCRIMINAREA "pensionarilor militari vechi", DISCRIMINARE cuprinsă în "art.28"/L.223/2015 , prin păstrarea formulării "nebunești" =a textutului..= "cu sporurile.. care NU fac parte din BC (baza de calcul) = fiind excluse = ABUZIV și ILEGAL= deoarece sunt venituri de NATURĂ SALARIALĂ care au fost IMPOZITATE , ba chiar mai mult = au intrat în baza de calcul a "PL" (punctaje lunare, anuale și totale..!) = pe baza cărora au fost calculate pensiile militare "contributive" = începând din anii 2010..încoace, sporuri care = SUNT PREZENTE în pensiile rămase în plată (=după RECALCULAREA = în baza art.109..din 2016..până în prezent..!) ..👻‼️, dar sunt "excluse"= ILEGAL . și..DISCRIMINATORIU..din pensiile militare RECALCULATE în 2016..și al căror cuantum a fost astfel.. "majorat".., dar e incertă "soarta"/ "situația" lor în totalul punctajelor realizate in anii 2010-2012.. dar și în "totalul punctajelor realizate"= POTENȚIAL..în cazul unei IPOTETICE, dar NU..EXCLUSE RECALCULĂRI "CONTRIBUTIVE".. ..ITERATIVE..într-un viitor apropiat..👻‼️

Cornelius Flavius Ifrim said...

continui postarea ca mi-a sarit, spunand ca are diabet pe insulina, vertij Meniere sever, este total dependenta de mine, are probleme grave neurologice si psihice, etc, nu se deeplaseaza decat la carucior si nu pentru mult timp de vertijuri, niciodata nu mananca la masa decat culcata in pat, nici in fund nu poate sa stea, dar cel mai grav ca are hemoragie si o voi interna la ginecologie, e vorba de un fibron sau ceva si mai grav, ea fiind si aproape oarba si operata de cataracta, cu sechele grave post Covid dupa 2 infectari, fiind in handicap grav cu insotitor si lunar semnez la Primarie de raspundere pentru ingrijirea ei ca apartinator, eu fiind captiv in casa ca este dependenta de mine total, absolut total, si cand plec pe usa am femeie care sta cu ea, platita cat lipsesc, dar sa nu depasesc un timp de maxim 2 ore caci intra in panica si crize comitiale si poate muri, caci face tensiune si de 23! Am viata grea si chinuita, nici la gunoi nu ma duc pana nu sta cineva cu ea, nici macar la cutia postala, desi stau la parter, deci nu pot pune mana pe clanta usii nici macar in gluma caci se sperie ca plec si poate face infarct... Am fost ani in sir cu ea la cele mai mari si bune spitale nationale si mi s-a spus ca ea area cea mai grava forma de panica din cate au vazut la viata lor, din casa ea nemaiesind de vreo 7 ani, dar si viata mea fiind o ruina, caci trebuie sa-i fac si baie in niste conditii groaznice datorita suferintelor ei, capatand de la stres si eu boli la fel de grave, dar Dumnezeu ma ajuta sa traiesc s-o pot duce pana la capat bine ingrijita, tratata si sa-i ofer cele mai bune conditii de trai si sa-i alin suferintele, atat cat pot...

Ceparu said...

Numai 100000-200000 militari in uniforma in fata guvernului si Parlamentului rezolva problema.Alte acțiuni egale cu zero.

Leo said...

@Flavius,
@Gigică are computerul stricat. O perioadă de timp este scos din joc.
Vorbește când ai chef și timp cu @Viorică pui de CUC , ca să facă el ce făcea @Gigică
Eu sunt tres ocupe .....

GG said...

Eu,nu am văzut din partea șefilor Asociațiilor de rezerviști atâta indiferenta și atâttoaye su un singur "steag"a sabotaj! Îmi spunea cineva ca sunt peste 40 de asemenea asociații,toți vor sa conducă șe pleacă totul de la plata contribuțiilor ca sunt împărțite. DE ce nu se unesc toate sub un singur "steag" nu înțeleg, poate xa ăsta e și scopul ca să fim dezbinați pt a fi mai ușor controlați. CINE are de suferit? E simplu de dedus,noi pensionarii rezerviști!

Koko48 said...

In nici un caz nu închideți blogul. Este singurul mod de a afla noutăți, păreri avizate si multe alte lucruri pe care in alte părți le vedem numai trunchiate, deformate, manipulate, etc.

Un pensionar citit said...

Buna ziua,
Cu tot respectul,nu am cunostinte juridice temeinice(am pregatire tehnica),dar,am citit o motivare a CCR care spune ca o lege declarata neconstitutionala in integralitatea ei nu poate fi reexaminata ci este nevoie de o noua lege care sa intre in procesul de adoptare.

Claudiu Marin said...

@Un pensionar citit
Acea decizie se referea la o lege in vigoare declarata neconstitituonala in integralitatea ei.
Plx 540/2024 nu devenise lege in vigoare la momentul constatarii neconstitutionalitati, astfel că se incadreaza in prevederile art. 147 alin. (2) din Constitutie, potrivit caruia este obligatorie reexaminarea.

valy said...

Deciziile prin care se constată neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţă în vigoare se comunică:

– celor două Camere ale Parlamentului;

– Guvernului;

– instanţei care a sesizat Curtea Constituţională; în cazul în care la data comunicării deciziei Curţii Constituţionale cauza se află pe rolul altui organ judiciar, instanţa comunică acestuia decizia;

– autorităţilor publice implicate.

Efectele deciziei

Potrivit art.147 alin.(1) lit.c) din Constituţie, dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare constatate ca fiind neconstituţionale îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale, dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pune de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept.

Brenda said...

Nu credeti că trebuie mers la BOLOJAN că el spunea că ,el ,cunoste problemele pensionarilor militari.....și atunci să rezolve. Și la Nicușor .... El este comandantul suprem al armatei. ..atunci el poate da un ORDIN ..

Paul Puiu said...

Potrivit lui Mosteanu, în acest moment prioritatea României nu sunt pensiile militare, ci intrarea în prima linie de securitate: MApN anunță sprijin total pentru Ucraina!!!!!
https://www.stiripesurse.ro/romania-intra-in-prima-linie-de-securitate-mapn-anunta-sprijin-total-pentru-ucraina_3796940.html?fbclid=IwZnRzaAMVNepleHRuA2FlbQIxMQABHieTr0dLoy5z8oaZRaxV0EOeBqsyESDMJj8dIYq_jkn_GhDSTDnpUuGKPeSK_aem_l3aaw8HkJ1OAmZ70T2G0pg

Viorel said...

Țin să mulțumesc prin intermediul blogului doamnei deputat Oana-Silvia ȚOIU pentru atenția acordată solicitării mele.
Oana Toiu
13:58 (acum 1 oră)
către eu

Bună ziua, domnule Budeanu!

Vă mulțumim pentru mesaj și pentru propunerile transmise pe care o să le analizăm cu atenție.
O zi frumoasă în continuare și toate cele bune!


Cu respect,

Cabinet parlamentar Oana-Silvia Țoiu

Camera Deputaților, Parlamentul României
E-mail: oana.toiu@cdep.ro

Claudiu Marin said...

@valy
D-ta ințelegi sa citesti art. 147 alin.(2) din Constitutie? Ce o tot dai cu neconstitutionalitatea legilor care au intrat in vigoare, daca aici vorbim de o lege care nu a produs efecte, pentru ca nu a fost promulgata.
@PP
Titlul topicului se adreseaza rezervistilor cu pensiile militare neactualizate de 8 ani, nu guvernantilor.
Guvernele, in cei 8 ani, prin reprezentantii MApN, MAI si SRI, s-au opus actualizarii.
Doar Parlamentul a reusit in noiembrie 2024 sa adopte o lege de actualizare a pensiilor militare, lege pe care tot guvernantii au subminat-o. Acum este momentul ca parlamentarii sa procedeze constituțional, sa reexamineze legea pentru infrangerea cerbiciei guvernanților.

Prodan Aurelian said...

Claudiu. Nu pot să nu fiu de acord.

valy said...

Legea este neconstuțională in totalitate se va modifica în parlament, inclusiv cu procentul de aplicare de maxim 70%, atunci când vor binevoi domnii parlamentari.
Poate la alegeriile viitoare când USR va fi la putere, PSD și PNL nu au de gând.

Cornelius Flavius Ifrim said...

Am trimis, ca de obicei, petitia mea cu propunerea legislativa in 126 de locații si adrese absolut numai politice-statale-nationale, incluzand si toate adresele de aici! Sa ne fie intr-un ceas bun!

Negritoiu said...

Domnule Viorel, Si eu vreau sa multumesc Primului ministru, Ministrului de finante ,ministrului energiei si altora care nu mai pot de grija pensionarilor,, pentru faptul ca au acceptat aplicarea cotei de 21% ( TVA ) pentru consumul efectuat in luna iulie. Au venit facturile de la Engie si Apa Nova. Astept PPC. Raspunsul lui Nazare este naucitor : firmele au procedat corect aplicand TVA-ul marit pentru consumul din luna iulie deoarece au emis facturile in luna august( repet : consumul efectuat in luna iulie cand TVA-ul era 19% ). Slava Ucraina !

Cornelius Flavius Ifrim said...

Rectific: 130 de adrese mail cu Petitia propunere legislativă

Viorel said...

Negrițoiu, confundați subiectul cu predicatul. Ce legătură există între solicitarea mea, răspunsul primit și ceea ce îmbârligați dumneavoastră? Noi vorbim despre pensii, legi și inițiative, iar dumneavoastră văd că „dați la pește”. Puneți mâna și scrieți până îi va durea capul și pe dânșii (fie cu problemele, fie cu coastele care vă dor sau nu).

Margarit Fernand said...

Am mai spus-o și o repet, am avut și am mare stimă pentru subofițeri, unii mi-au fost adevărați tovarăși ( a nu se lua sensul peiorativ) la greu, iar unii mi-au rămas prieteni și acum după 20 de ani de la pensionare, dar mereu am întâlnit câte un ”țuști-bâști” care frustrat și needucat fiind s-a trezit el că-l enervează ierarhia militară și că vezi doamne el este ”mai egal”cu ofițerii decât alții! Așa citesc și pe acest blog un text de toată jena cu expresia ”in multe situatii subof. au fost peste ofiterime” postată de un asemenea individ. Să spui ”ofițerime” la adresa unor valoroși comandanți de regimente și chiar divizii ( au fost colonei comandanți de divizie)arată frustrare, lipsă de respect pentru instituția militară (care prin însăși existența ei este ierarhizată) și narcisism în formă cronică! Aceia care vă simțiți lezați de ceea ce am scris, nu vă străduiți să mă combateți sau să mă jigniți fiindcă nu voi mai deschide acest topic!

Leo said...

BRAVO FLAVIUS,
Mai urmează încă două salve cu același tip de rachetă la aceleași ținte.
O salvă pe 01.09 și alta pe 10.09.
Ca să ne pomenească !

Negritoiu said...

Viorel, spiritual ca intotdeauna. Am postat aici deoarece nu exista un topic adecvat. Si nu am inbarligat ceva. Am prezentat ceva ce afecteaza milioane de romani. A fost o incercare de a atrage atentia asupra nei noi hotii care ni se aplica. Legat de pescuit : si tiganul ,,da la peste " in maracini sperand ca .... Scuze daca am deranjat.

NINO-NINO said...

@Calinmihaib12,
Ai perfectă dreptate în ceea ce privește observația ta legată de art. 28 și excluderea unor venituri salariale din baza de calcul. Situația creează o discriminare reală între generații de pensionari și cred că trebuie corectată printr-o modificare clară a legii.

Personal, eu aș fi mers pe o soluție mai simplă și mai echitabilă: baza de calcul să fie formată doar din 4–5 elemente de bază, cu caracter permanent – solda de funcție, solda de grad, indemnizația de comandă, sporul de vechime și eventual sporurile permanente prevăzute de lege. În felul acesta, s-ar elimina diferențele nejustificate și s-ar păstra echilibrul între grad și vechime, fără a introduce venituri conjuncturale care ar umflă artificial pensiile.

Cred că doar așa se poate ajunge la un sistem corect și sustenabil pentru toți pensionarii militari

NINO-NINO said...

Citind punctele de vedere ale domnului Mihai și ale domnului Margarit Fernand, am văzut clar că pe toți ne doare aceeași rană: lipsa unor lideri autentici care să ne reprezinte cu demnitate și fermitate în luarea deciziilor privind rezerviștii militari. Unii cerem oameni curajoși, care să bată cu pumnul în masă și să impună respect, alții atragem atenția că armata nu poate exista fără respectarea ierarhiei și a valorilor pe care le-am slujit zeci de ani.

Adevărul este undeva la mijloc. Liderii adevărați ai rezerviștilor nu se impun prin grade sau funcții trecute, ci prin caracter, prin exemplu personal, prin curajul de a spune lucrurilor pe nume, prin cunoașterea adevărată a problemelor noastre, prin pregătire juridică solidă și prin dragostea față de camarazii lor. Acești lideri pot fi atât ofițeri, cât și subofițeri, dacă au respectul și încrederea celor din jur.

Am văzut pe acest blog persoane care, din punctul meu de vedere, se încadrează în ceea ce am spus, față de ceea ce există azi în unele asociații de rezerviști, care, din păcate, ori sunt depășite de situația actuală, ori acționează în interes politic, „mana în mână” cu politicul.

Din păcate, având în vedere numeroasele frustrări existente, este greu să „dăm la o parte” oamenii care blochează lucrurile și să punem pe cineva care să unească și să reprezinte vocea tuturor, indiferent de treapta pe care a slujit

Viorel said...

Mulțumiri din partea noastră domnule deputat LOLER.
Eduard-Virgil Koler
11:55 (acum 59 de minute)
către eu

Bună ziua domnule Budeanu,
Am studiat propunerea dumneavoastră, și o să am o poziționare publică urmată de promovarea ei în cadrul Comisiei pentru Apărare, Ordine publică și Siguranță Națională.
Vă voi trimite linkul!
Cu stimă,
Eduard Koler
Deputat AUR Mehedinți

Nemo said...

Nino nino, poate ca pensia pe contributivitate ar fi cea mai buna, s-ar elimina inechitatile, daca a avut mai multe sporuri si a platit impozit si asigurari sociale i se va calcula la pensia contributiva si tot nu o sa fii egal cu el.

Claudiu Marin said...

@Viorel
Este extraordinar ca primești răspunsuri atât de incurajatoare de la deputații cărora le-ai trimis proiectul de reexaminare a Plx 540/2024.

Mhy said...

@Viorel
Domnul deputat Ciolacu nu v-a raspuns?
Poate va trimite ordonanta aia nemernicul 😃

NINO-NINO said...

Dragi colegi,
Am trimis mesajul către toate adresele de e-mail postate de domnul Viorel.
Atenție, la adresa domnului deputat Marius Bulearcă este o mică greșeală:
❌ marius.bulearcă@cdep.ro
✔️ corect: marius.bulearca@cdep.ro
Sper să trimitem cât mai mulți, ca să avem un impact mai mare.

Relu said...

https://www.mediafax.ro/politic/dorin-recean-despre-relatia-romania-moldova-luam-din-romania-peste-50-din-energia-electrica-necesara-23599704
Ia vedeti ce spune Recean despre curent.

Viorel said...

Mhy. Acum un minut i-am trimis pentru că mi-ați amintit dumneavoastră. Eu am crezut că a plecat de tot din politică.

Mhy said...

@Viorel "Mhy. Acum un minut i-am trimis pentru că mi-ați amintit dumneavoastră. Eu am crezut că a plecat de tot din politică" ----- Ați crezut greșit! Păi cum să plece omul din politică dacă încă nu era înțărcată famiGlia? 😃

https://www.edupedu.ro/exclusiv-contracte-de-milioane-de-euro-pentru-servicii-de-catering-in-scoli-de-stat-obtinute-de-gab-pavolux-firma-detinuta-formal-de-un-fotomodel-din-dubai-cu-legaturi-cu-sorina-docuz-apropiata-a-f/

https://insidertm.ro/viitoarea-resedinta-privata-a-ministrului-transporturilor-sorin-grindeanu-proiectata-de-o-firma-din-grupul-nordis/

Puteți să-i trimiteți prietenului său de călătorii cu jetul, stimabilul don Sorinel, că e șefu' de la Cameră acum. Parcă vezi cum bate psd cu pumnul în masă că nu e de acord cu pachetul 3 de taxe al lui Bolo până nu se face "dreptate la militari" 😃

Viorel said...

Mhy. Primul căruia am vrut să-i transmit solicitarea a fost domnul deputat Grindeanu, șef la Cameră, numai că nu i-am găsit adresa de email.

Claudiu Marin said...

@Viorel
Pntru Grindeanu foloseste adresa Camerei Deputatilor, in atentia domnului Presedinte Grindeanu. srp@cdep.ro

Leo said...

Eu am primit feed-back doar de la Oana .

Viorel said...

Mulțumesc. Îi trimit mai acuș.