Powered by Blogger.

Mar 2, 2026

Stagiile civile ulterioare pensionării din deciziile de recalculare a pensiilor militare pot fi extrase pentru a deschide un nou drept de pensie in sistemul public

79 comments

 Atenție... pentru cei 68% dintre pensionarii militari care după recalcularea din anul 2016 au rămas in plată cu cuantumul contributiv mai avantajos!
Prin extragerea stagiilor civile, cuantumul actual al pensiei militare in plată se reduce cu valoarea corespunzătoare punctajului suplimentar adăugat prin recalculările potrivit art. 107 din Legea 263/2010, valoare indexată in perioada 2016-2026.
Cei care au rămas in plată cu cuantumul recalculat al pensiei militare nu sunt afectați de extragerea stagiilor civile, pentru că ele nici n-au contat la calculul cuantumului pensiei militare.

Ordinul comun, cunoscut de noi ca M25/2016

Pe lânga recalcularea pensiilor militare in plată la data de 31 12  2010, potrivit Legii 119/2010, au fost si situații in care fosti militari care nu indepliniseră la trecerea in rezerva condițiile pentru pensie militară de serviciu sau invaliditate. Ei au continuat sa munceasca  si  si-au deschis drepturile de pensie in perioada 2011-2015 in baza Legii 263/2010. Pentru deschiderea drepturilor de pensie dar si pentru calculul cuantumului ei, Casele Teritoriale au utilizat si stagiile de serviciu in armata, desigur, in cele mai multe cazuri,  pe cele mai mici de 15 ani, pentru ca nu mai exista o lege a pensiilor militare.

In aceeasi perioada cuprinsa intre 01 01 2011 si 31 12 2015, cei care avuseseră o decizie de pensie militară și au intrat sub incidenta Legii nr. 119/2010, au avut posibilitatea ca la decizia de  recalculare in sistemul public de pensii să adauge, potrivit art. 107 din Legea nr. 263/2010,  noi stagii civile lucrate ulterior pensionarii si nu putuseră sa le valorifice potrivit legislatiei anterioare.

Au mai fost și incă mai sunt pensionari militari care potrivit legislației anterioare anului 2011, și-au deschis dosare de pensie la casele teritoriale pentru stagiile lucrate dupa pensionare. Acele dosare au rămas in plată  la casele teritoriale și după anul 2011. Nu au fost conexate cu noile dosarele de pensie civilă pentru militari, pensii recalculate potrivit Legii nr. 119/2010. Aceasta categorie de pensionari a avut posibilitatea ca noile stagii lucrate după pensionare să le adauge la  dosarele de la casele teritoriale, scapând de interpretarea eronată a L 223/2010, art. 109, prin Ordinul M25/2016, potrivit căruia și stagiile civile au fost utilizate pentru recalcularea pensiilor militare, deși, de principiu, noua lege a pensiilor militare interzicea utilizarea stagiilor civile in calculul cuantumului pensiei militare.

După reapariția legii pensiilor militare și recalcularea pensiilor pentru  militari in sistemul pensiilor militare  s-a pus problema reglementarii regimului juridic al stagiilor militare utilizate pentru calculul cuantumului pensiilor civile pentru militari in perioada anilor 2011-2015 si al stagiilor civile utilizate pentru calculul cuantumului pensiilor civile pentru militari.

Pentru stagiile militare integrate in deciziile de pensie civilă in perioada 2011-2015, problema a fost rezolvată prin modificarea Legii 263/2010, astfel incât acestea pot fi extrase de militari pentru deschiderea unui nou drept de pensie militară, numai pentru vechimea in serviciu. 

Pentru perioada de tranzitie de la pensiile civile pentru militari la pensiile militare recalculate in baza Legii nr. 223/2015, legiuitorul a prevăzut două modalitțti de recalculare:

-art. 109 in care a prevăzut cum se recalculează fostele pensii militare stabilite inainte de 31 12 2010, recalculate potrivit Legii nr. 119/2010, revizuite potrivit OUG nr. 1/2011, plătite in baza Legii nr. 241/2012, stabilite potrivit Legii nr. 80/1995. Toate aceste  pensii devenite civile urmau să fie recalculate din nou, in anul 2016,  in pensii militare in baza vechimilor  și bazelor de calcul, elemente care nu puteau fi decât  cele existente inainte de  transformarea lor in pensii  civile.

-art 110 care a prevăzut recalcularea drepturilor de pensie pentru militari stabilite in perioada 2011-2015, vechimea utilizată fiind cea din ultima decizie de stabilire a pensiei civile. 

Trebuie reținut că in proiectul de lege al pensiilor militare, elaborat in timpul ministrului Dușa și  promovat in Parlament de Guvernul Ponta, nu era reglementată vreo recalculare a pensiilor in plată ale militarilor. Articolele 109 și 110 au fost adăugate in timpul dezbaterilor parlamentare și redactarea lor a suferit in acuratețe. Formulările nu au mai fost puse de acord cu dispozițiile din corpul legii care interziceau folosirea unor stagii civile, altele decât cele recunoscute in deciziile emise până la 31 12 2010, in calculul cuantumului pensiilor militare. Inadvertența privind recalcularea prin actualizarea la nivelul valorilor elementelor salariale la nivelul de la data trecerii in rezervă a fost reparată prin OUG nr. 56/2015.

"Specialistii" din instituțiile de apărare, din comoditate sau din neștiință, au unificat cele doua articole în stabilirea principiilor de recalculare, adăugând la lege în art. 3 lit a) al Metodologiei de recalculare aprobate prin Ordinul M25/2016:

Ordinul M25/2016

Procedura de recalculare

 "Art. 3

Recalcularea pensiilor militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, prevăzute la art. 109 alin. (1) şi art. 110 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează, după caz, pe baza următoarelor elemente:

a) vechimea cumulată rezultată din dosarul de pensionare, stabilită prin ultima decizie de pensie emisă în baza legislaţiei în vigoare anterior datei de 1 ianuarie 2016;"


In cuprinsul articolelor 109 și 110 nu se vorbește despre cumulul vechimilor civile și militare și nici nu se precizează că recalcularea se aplică uniform tuturor deciziilor emise anterior datei de 01 01 2016, așa cum s-a adăugat la lege in Ordinul M25/2016. 

Recalcularea pensiilor civile ale militarilor, reglementată de articolul 107 din Legea nr. 263/2010, a permis adaugarea unor stagii civile ulterioare pensionări la cuantumul existent, dar acele stagii nu au primit niciodată regimul juridic de vechime in serviciu, astfel incât ele să fie utilizate și la calculul pensiei devenite din nou militară, după 01 01 2016.

Mai jos avem articolele din Legea 223/2015 cu care Art. 3 lit. a) din Ordinul 


  • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
  • Nr. 31 din 12 februarie 2016
  • MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
  • Nr. M.25 din 15 februarie 2016
  • MINISTERUL JUSTIŢIEI
  • Nr. 999 din 21 martie 2016
  • SERVICIUL ROMÂN DE INFORMAŢII
  • Nr. 8.148 din 12 februarie 2016
  • SERVICIUL DE INFORMAŢII EXTERNE
  • Nr. 237 din 16 februarie 2016
  • SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE
  • Nr. 259 din 10 martie 2016
  • SERVICIUL DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ
  • Nr. 221 din 17 februarie 2016
  • vine in dezacord: 

    *******************

    Art. 25. -

    (1) Constituie vechime pentru stabilirea pensiei militare de stat în condiţiile art. 16-18art. 22 şi art. 32 şi perioadele recunoscute ca vechime în serviciu, vechime în muncă, stagiu de cotizare sau perioade asimilate în condiţiile legii, până la data intrării în vigoare a prezentei legi.

    (2) Vechimea valorificată pentru stabilirea pensiei militare de stat conform alin. (1) nu se poate valorifica şi în sistemul public de pensii sau în sistemele proprii de asigurări sociale neintegrate acestuia, în condiţiile protocoalelor încheiate între entităţile implicate.

    (3) În cazul în care din însumarea perioadelor de vechime rezultă fracţiuni de cel puţin 6 luni, acestea se întregesc la un an în favoarea beneficiarului, iar cele mai mici se neglijează.

    Art. 26. -

    (1) Pentru cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special care la data trecerii în rezervă sau a încetării raporturilor de serviciu nu îndeplinesc condiţiile de acordare a unei pensii prevăzute la art. 14 lit. a) şi b), deschiderea dreptului la pensie se efectuează mai întâi de către sistemul în care îndeplineşte condiţiile cumulative de pensionare, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 19.

    (2) Între sistemul pensiilor militare de stat şi sistemul public de pensii, precum şi sistemele proprii de asigurări sociale neintegrate acestuia se recunosc reciproc stagiile de cotizare, respectiv vechimea în muncă sau vechimea în serviciu, în vederea deschiderii dreptului la pensie în condiţiile alin. (1).

    (3) În situaţia prevăzută la alin. (1), pensia militară de stat se stabileşte doar pentru perioadele de vechime în serviciu, la care se adaugă sporurile acordate conform art. 24, la calculul pensiei de invaliditate stagiul potenţial se acordă doar de către ultimul sistem în care persoana a fost asigurată.

    Art. 27. -

    Perioadele de vechime în serviciu prevăzute la art. 3 lit. e) pct. 3-5, care sunt recunoscute ca perioade asimilate în sistemul public de pensii sau care constituie vechime în muncă sau în serviciu în sistemele proprii de asigurări sociale neintegrate sistemului public de pensii, se iau în calcul, opţional, în unul dintre sisteme.

    *****************************

    Cei care au stagii civile ulterioare pensionării integrate in vechimea cumulată a deciziilor de recalculare din anul 2016, potrivit articolului 109 al Legii nr. 223/2015, se pot considera vătămați in drepturile lor prin articolul 3 lit. a) al Ordinului Comun al instituțiilor militare de aplicare a art. 109 și 110, care a instituit  norme comune de recalculare pentru cele două situații diferite, astfel incât a inclus in deciziile de pensie militară stagii civile ulterioare pensionarii, stagii care potrivit Legii nr. 223/2015 nu pot fi utilizate in calculul pensiei militare. 

    Acțiunea este una de contencios administrativ indreptată impotriva emitentului care a semnat ordinul comun, nu impotriva Casei Sectoriale. Dacă pensionarul militar este fost militar al Serviciului de Protecție și Pază va formula acțiunea impotriva acestei instituții.

    Am dat mai sus nr. Ordinului Comun corespunzător tuturor instituțiilor militare, tocmai pentru ca posibilii reclamanți să știe impotriva cărei instituții indreaptă acțiunea.

    Acțiunea poate incepe direct in instanță, fiind vorba de un act normativ, fără plângere prealabilă.

    Competentă să judece o asemenea acțiune este Curte de Apel in a cărei rază are domiciliul reclamantul, potrivit art. 10 alin(1) al Legii nr. 554/2004.

    Obiectul acțiunii este anularea art. 3 lit.a) din Ordinul comun nr......../2016 pentru punerea lui in acord cu ansamblul legii, astfel incât militarii care au lucrat după pensionare și au plătit CAS in sistemul public de pensii să poată valorifica respectivele stagii in sistemul public.

    Sunt militari care au obținut in instanțe hotarâri individuale de extragere a stagiilor civile capturate in deciziile de pensii militare fără să conteste vreo dispoziție a Ordinului Comun de aplicare a Legii nr. 223/2015.

    Avantajul unui eventual succes in contencios administrativ pentru anularea art. 3 lit.a) este că ar avea efecte erga omnes, nu numai pentru reclamant.

    Nu este nevoie să formuleze acțiuni prea multi rezerviști, cum a fost cazul cu OUG 59/2017, ci doar cei care se pricep și pot aduce argumente juridice care să convingă o instanță de nivelul curților de apel.

    Prezentul material este doar orientativ. Cred că sunt rezerviști cu pregătire juridică solidă care pot formula acțiuni in contencios  administrativ mai convingătoare. 



    79 comments:

    Nea Nicu said...

    Titlul nu pică de nici o culoare cu conținutul.
    Probabil ai vrut să spui " extragerea stagiilor de cotizare ulterioare trecerii in rezervă- si captive in pensia militară- pentru deschiderea unei pensii in sistemul public".
    Cel puțin asta se înțelege din conținutul postării.

    VALYCA2010 said...

    oglinda noastra stagiile de cotizare,evident ca sunt diferite de la om la om si ar trebui reglementate,actualizate cu cei care ies in ziua de azi!

    Margarit Fernand said...

    Domnul administrator eu sunt foarte interesat de extragerea perioadei lucrate după pensionare, dar vă întreb: Nu este o decizie a ICCJ din 2025 care spune că nu se poate?

    Claudiu Marin said...

    @Mărgărit Fernard
    Da, dar decizia ICCJ se bazează și pe textul art. 3 lit. a) din Ordinul comun M25/2016, necontestat până in prezent, din câte cunosc eu.

    Polman said...

    Cum extragen stagiile civile anterioare blocate in decizia de pensie?. Intai trebuie lamurita treaba asta ca nu se valorifica decat in plus la vechime, ceva neinteresant in cond.actuale. Mai demult stiu ca parca era blocata extragerea acestora din p.militara

    Mosmartin16@gmail.com said...

    În altă ordine de idei :

    PENSIILE MILITARE DE STAT ÎN 5 IPOSTAZE SUCCINTE, RESPECTIV DE LA NORMALITATE LA....CULMEA ABERAȚIEI !!

    1) NORMALITATEA !

    Cu titlu de exemplu, Polonia.
    La trecerea în rezervă, pensia "de pe card" reprezintă 80% din solda / salariul "de pe card".

    Este de la sine înțeles faptul că - prin raportare la România - o situație în parametri similari ori asemănători, ar necesita o recalculare a pensiilor militare și implicit o actualizare a bazei de calcul a acestora.

    2) ANORMALITATEA =

    Pensia "de pe card" - la momentul trecerii în rezervă - să ajungă la nivelul soldei / salariului "de pe card" !

    Păstrând proporțiile, dar raportându-ne la civili, în cazul celor din urmă, rata de înlocuire este de aproximativ 52%, ceea ce denotă - dincolo de interdicțiile și restricțiile specifice militarilor - un decalaj, evident, mult prea consistent !

    Bineînțeles că - așa cum era specificat și la punctul 1 - un raport de înlocuire corect și specific militarilor - ar viza, mai întâi, o recalculare a pensiilor militare și implicit, o bază de calcul actualizată a acestor pensii.

    3) PROSTIA =

    Pensia "de pe card" - la momentul trecerii în rezervă - să fie mai mare decât solda / salariul "de pe card" !!

    Aceasta s-a întâmplat în perioada 1 ianuarie 2016 - 15 septembrie 2017.

    Iată doar un exemplu - extrem de succint - pentru a se înțelege coordonatele și implicit....prostia !!

    Să zicem...ianuarie 2016 :

    a) Soldă brută = 7500 lei ;

    b) Soldă "pe card" = 5291 lei ( ( CIBS = 10,5% ; CASS = 5,5% ; Impozit = 16% ) ;

    c) Pensia brută = 8033 lei ( 85% la baza de calcul, OMM 20% și majorare cu 5% ) ;

    d) Pensie "pe card" = 6585 lei !! ( CASS = 5,5% pentru ceea ce depășea 871,7 lei ; impozit = 16%, cu 1050 lei neimpozabili ).

    Așadar, pensia "de pe card" - la trecerea în rezervă - mai mare decât solda "de pe card" cu....1294 lei !! ( 6585 - 5291 ).

    "Curat murdar, coane Fănică" !🤣, vorba maestrului Caragiale !

    4) ABERAȚIA :

    Legeanr.223 / 2015, în forma inițială, a fost adoptată de către Parlament - în vara lui 2015 - la limita proximă a unanimității, respectiv numai cu o singură abținere !!
    Ea a fost promulgată "din prima", respectiv, fără a se retrimite la Parlament ori a fi sesizată Curtea Constituțională pentru un eventual control a priori !!

    Iată, tot doar un exemplu - tot extrem de succint - pentru a se înțelege coordonatele și implicit...aberația, în ipoteza în care legea susmenționată, nu ar fi fost amendată prin OUG nr.57 / 2015 !!!

    Așadar, în ianuarie 2016 :

    a) Soldă brută = 7500 lei ;

    b) Soldă "pe card" = 5291 lei ;

    c) Pensie brută care ar fi rezultat = 10868 lei ( prin prisma conținutului inițial al art.28, respectiv a bazei de calcul care ar fi fost formată din "media tuturor veniturilor realizate" în cele 6 luni, actualizate, la care s-ar fi adăugat un spor de 15% a art.29, respectiv a procentelor de 80% aplicate la baza de calcul și a celor adăugate, până la 100% din baza de calcul majorată cu sporul susmenționat, a OMM și a majorării de 5% ) ;

    d) Pensia "pe card" care ar fi rezultat = 8835 lei !!! ( CASS = 5,5% pentru ceea ce depășea 871,7 lei ; impozit = 16%, cu 1050 lei neimpozabili ).

    Așadar - prin prisma Legii nr.223 / 2015, în forma adoptată de Parlament și promulgată de Președinte - pensia "de pe card" - la trecerea in rezervă - ar fi fost mai mare decât solda "de pe card" cu....3544 lei !!! ( 8835 - 5291 ).

    "Curat murdar, coane Fănică" !🤣, vorba maestrului Caragiale !

    Mosmartin16@gmail.com said...

    5) CULMEA ABERAȚIEI :

    Prin prisma art.28 din Legea nr.223 / 2015 - în forma inițială - baza de calcul a pensiei era constituită din "media tuturor veniturilor realizate" în cele 6 luni, actualizate.

    Dacă ne raportăm numai la un singur element, care, prin prisma formei inițiale a Legii 223, ar fi fost inclus în acea medie a "tuturor veniturilor realizate", respectiv primele și premiile ( n.n. - neincluse ulterior în baza de calcul, conform art.40 punctul 4, lit.e) din OUG nr.57 de la finele lui decembrie 2015 ) și care erau, în unele cazuri, consistente substanțial, putem realiza ceea ce putea fi ....culmea aberației !!!!

    Adică, ar fi fost pensii "pe card" - la data trecerii în rezervă - chiar și duble, față de soldele "de pe card" !!!!

    "Curat murdar, coane Fănică" !🤣, vorba maestrului Caragiale !

    CONCLUZII :

    Și cum toate astfel de aberații și "hilarități" ..."trebuiau să poarte un nume", acestea sunt legate "ombilical" și de numele unui rezervist, "specialist" în astfel de fantasmagorii !

    Culmea, e că acesta a fost și director adjunct al Casei de pensii sectoriale a M.A.I.și - tot culmea - e și faptul că, își face un titlu de glorie, menționând în CV -ul postat pe site-ul casei, faptul că, a fost "participant din partea Casei de pensii sectoriale a Ministerului Afacerilor Interne la elaborarea Legii nr.223 / 2015 privind pensiile militare de stat și a celorlalte acte normative subsecvente" !!

    Și ca toate cele susmenționate să se circumscrie perfect ultimei ipostaze, respectiv celei definite CULMEA ABERAȚIEI, acest "specialist" este și cel implicat într-un nou proiect legislativ, respectiv Plx nr.531 / 2025, de modificare și completare a Legii nr.223 / 2015 privind pensiile militare de stat !

    Marea problema e, că și în acest proiect - unde e implicat novicele "specialist"...aberațiile și "hilaritățile" continuă, respectiv, cel care ar trece în rezervă, ar avea pensia "pe card" substanțial mai consistentă decât solda "de pe card" !!!

    Pentru edificare, este suficient a se studia, doar și numai art.II din acest așa-zis proiect, pentru a se înțelege faptul că, chiar așa ar rezulta prin prisma eliminării limitării pensiei nete la media soldelor "de pe card" și că, exceptând - dintre toate pensiile de serviciu menționate în art.XVI alin.(1) al Legii nr.282 / 2023 - numai pe cele prevăzute de Legea nr.223 / 2015, proiectul "gândit" și de acest "specialist" este....perfect discriminatoriu și implicit, neconstituțional !

    De altfel, toate acestea le-am detaliat relativ recent, în analiza realizată în data de 24 februarie !

    Cu așa "specialiști", vom tot...înfrânge !

    Ar fi de râs, cu toate că, mai degrabă-i de plâns !

    Concluziile aparțin fiecăruia !

    Gând bun, oameni buni

    Anonymous said...
    This comment has been removed by the author.
    Iosif said...

    Dle MosMartin,
    In situatia in care conditiile de munca nu au fost platite in timpul activitatii militare, atunci nu e normal ca acestea sa conteze integral la stabilirea pensiei, fara plafon, chiar daca genereaza un paradox?

    Claudiu Marin said...

    Viorel a comentat la "Stagiile civile ulterioare pensionării din deciziile de recalculare a pensiilor militare pot fi extrase pentru a deschide un nou drept de pensie in sistemul public"
    Acum 9 minute
    Domnule Claudiu Marin, vă rog să postați acest comentariu, deși nu are legătură cu niciun subiect de pe blog.
    De peste 2 ani nu am intrat în polemici cu un comentator de pe blog care, în ultimele luni, a început să mai posteze câte ceva (fiind în pre- și postnatal, nu prea a avut timp și de comentarii), cu țintă directă la persoana mea. .........Talentul și abilitățile i se trag din gene, pentru că a afirmat de nenumărate ori că este extraterestru, provenind din om și urangutan; tocmai de aceea are și grupa sanguină AB negativ.
    Lăsând asta la o parte, în loc să se ocupe de dosarele lui (cu zecile în instanțe) cu asociația de proprietari (Dosar 3220/245/2026; 41784/245/2025), pentru credite luate și nerambursate, fiind dat la executori și firme de recuperare credite (Dosar 32318/245/2024; 5413/245/2025; 30656/245/2025; 9550/245/2024; 5652/245/2022/a2; 19102/245/2024), mai mult, nu și-a plătit rata la apartamentul primit de la armată de vreo 10 ani, fiind în proces cu UM02542 Focșani (34049/245/2025), care le gestionează, pe el îl doare sufletul de viața mea. Sunt doar o parte din procese.
    A văzut că nu îi bag în seamă comentariile trimise prin e-mail, mă provoacă pe blog, poate, poate mai discut cu el. Nu-i spun decât: OMULE, MERGI PE DRUMUL TĂU. Iar dacă ai regrete, remușcări ......, sună-mă și cere-ți scuze.

    Mosmartin16@gmail.com said...

    Iosif, și în alte state condițiile de muncă nu sunt plătite, iar beneficiul îl constituie reducerea vârstei standard de pensionare. Cu toate astea, pensia netă nu ajunge la nivelul soldei nete.

    Iosif said...

    Mos Martin,
    Dar in alte state se obisnuieste ca stagiile civile adaugate dupa incetarea raporturilor de serviciu cu Armata sa fie incluse cu forta in pensia militara?
    Unde mai exista in Armatele NATO. aceasta practica?

    Mosmartin16@gmail.com said...

    Asta e cu totul altă problemă !

    Simdum said...

    de bun simt e sa le extragi, daca iesi in castig si atunci ce ai castigat in civilie e ma mare, asa fara a avea studii de specialitate. Eu cu venit minim in civilie imi convine valorificarea in pensia militara, zic eu, ce zic altii ma doare la bereta...
    ca eu vad cum e pe cupon nu in discutii, ca putem discuta ....

    Simdum said...

    stagiile civile valorificate in sistem militar, sub un anumit nivel salarial, din calcule, ies benefice prin ramanere, cred eu. care au venituri mari, e dreptul lor sa se excluda.
    De asemenea eu sunt de acord ca celor carora le e benefic calculul contributiv al pensiei militare sa opteze in acest sens,
    Si legea pentru magistrati ofera aceasta fereastra de oportunitate.
    Eu, militar de la 15 ani, DISPONIBILIZAT, cu functie mare, nu voi fi niciodata de acord cu sistem contributiv care ma dezavantajeaza intr o oarecare masura, pentru ca eu cresc datorita functiilor mari ocupate si recuperez, dar, chiar ca atunci ma supar ca mi am irosit neuronii pentru un scop inutil.
    Eu nu lupt cu cei ca mine, eu m am antrenat pentru altfel de lupta.

    Anonymous said...

    Avand un pic de insomnie,si vazand articolul in discutie am facut un experiment intreband GPT valori relativ generale.Intrebarea si raspunsurile sunt mai jos

    cat ar insemna ca valoare a unei ipotetice pensii valoarea a 6ani cu sal min pe economie in perioada 2003-2009

    Mai jos ai o estimare clară și structurată a valorii ipotetice pe care ar reprezenta‑o, ca punctaj de pensie, 6 ani lucrați cu salariul minim pe economie între 2003–2009. Folosesc valorile oficiale ale salariului minim din acei ani, conform surselor găsite.

    📌 1. Salariul minim brut pe economie (2003–2009)
    Valorile relevante din sursele oficiale:
    • 2003: 2.500.000 lei vechi = 250 lei noi
    • 2008: 540 lei (oct–dec)
    • 2009: 600 lei
    Pentru anii lipsă (2004–2007), valorile exacte nu apar în sursele returnate, dar în mod real au variat între aprox. 280–440 lei. Pentru o estimare corectă, folosim media realistă a perioadei.

    📌 2. Estimarea mediei salariului minim 2003–2009
    O medie rezonabilă a salariului minim în acești ani este:
    • 2003: 250 lei
    • 2004–2007: estimativ 300–440 lei (medie ~370 lei)
    • 2008: 540 lei
    • 2009: 600 lei
    Media aproximativă pe toată perioada: aprox 400lei/luna
    3. Ce înseamnă asta pentru pensie (punctaj)?
    Formula legală este:
    \mathrm{Punctaj\ lunar}=\frac{\mathrm{salariul\ brut\ lunar}}{\mathrm{salariul\ mediu\ brut\ pe\ economie}}
    În acei ani, salariul mediu brut a fost aproximativ 900–1800 lei. Media realistă: ~1300 lei.
    Deci:
    \mathrm{Punctaj\ lunar}\approx \frac{400}{1300}\approx 0.30
    Punctaj anual:
    0.30\times 12=3.6\mathrm{\ puncte/an}
    Pentru 6 ani:
    3.6\times 6=21.6\mathrm{\ puncte}
    4. Valoarea în bani a acestor puncte (estimare 2026)
    Valoarea punctului de referință (VPR) în 2024–2026 este în jur de 81 lei.
    21.6\times 81\approx 1750\mathrm{\ lei/lună}


    ✅ Concluzie
    6 ani lucrați cu salariul minim între 2003–2009 ar genera aproximativ 21–22 puncte de pensie, ceea ce ar însemna circa 1.700–1.800 lei/lună în valoarea pensiei actuale (estimativ).
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    PS Eu cred ca a gresit si suma e prea mare.Daca e asa,injurati "prostia artificiala" ca de aia "naturala"suntem toti satui









    Iosif said...

    Mos Martin,
    Ha,ha.
    Dublu standard. Iar suntem "ORIGINALI"!
    Adevarul este ca s-a dorit FURTUL punctelor de pensie cuvenite militarilor pt.munca depusa dupa incetarea raporturilor de serviciu cu SNAOPSN

    Calinmihaib12 said...

    Mosmartin16 (03.03.2026/15:23'):
    ..da, dar OUG.57/12.2025 = aia a lu' ..Cioloș ("PSD"-ist acoperit..!) a creat niște "aberații"= adică DISCRIMINĂRI NEBUNE..= de-a dreptul 😜‼️, adică: de ex.: = a scos din VLI =BC: venituri salariale impozitate =din art. 28 "originar" (=NEPRECIZATE =în legea originară =223/2015 promulgată..!) = care și acum în prezent: în martie 2026 (!) = sunt prezente în baza de calcul a PENSIILOR CONTRIBUTIVE revizuite și recalculate pe OUG.1/2011 și cele stabilite pe L 263/2010 =RĂMASE ÎN PLATĂ= după recalcularea din 2016 = pe L.223/2015 = cu un cuantum "mai avantajos"‼️, dar și în PENSIILE contributive NEPLĂTITE= "din cauza" majorării cuantumului lor prin recalcularea = pe L.223/2015 ..!, ca de ex.: sumele cuvenite (impozitate) pt.:.."concediul de odihnă neefectuat" = în cazul meu= din cauza ..desființării unității militare și activităților.."conexe" acestei desființări, de asemenea: sumele legal cuvenite și impozitate= din "gărzile medicale".., etc., care= în cazul meu au intrat și ele= în "PT" = al PENSIEI CONTRIBUTIVE = revizuite și recalculate pe =OUG.1/ 2011, dar NEPLĂTITĂ = din cauza cuantumului avantajos al pensiei pe L.223/2015 , sume care = au fost scoase din BC a = art.28 din L.223/2015 ="Cioloș-istă", așa cum am scris..! + și culmea HOȚIEI făptuite de CPS/MApN e: că într-o lună din 1990, în "Situațiile VLI" (2 "ediții" diferite (‼️)= cu.."FURĂCIUNI" =din VLI-uri (venituri lunare= bază de calcul a pensiei) = "create" de CMZ TIMIȘOARA în anii: 2010..2011, "VLI" realizat = ~ 7.000 lei= în iunie 1990=era compus din 2 sume: a)SLB=~4.508 lei și b)="diferențe" =~3.000 lei= de sume din.."gărzile medicale" efectuate în lunile anterioare.., dar în calculul punctajului lunar mi s-a omis SOLDA LUNARĂ BRUTĂ, calculându-mi PL folosind numai sumele din "gărzile medicale", realizând un punctaj lunar ..=FURAT =efectiv..!

    valy said...

    Cred caci calculul este gresit.
    Eu pentru 4 ani am 243 lei.

    Luc 3 said...

    Bună ziua!Eu am iesit in 2016 pe legea 223,am 9 ani care s-au pus decat ca vechime,dar nu sunt platiti,nu este ok! Am auzit ca ar trebui mers la casa de pensii civilă,să îi scoată si să îi plateasca!Asa spune un coleg,asa a auzit si el ! Nu stiu,ce sa zic, cred că sunt cei de la pensia suplimentară! Sunt unii colegi de-ai noștrii care beneficiază de 2 pensii,civilă si militară!

    Gabi said...

    Domnul Claudiu,ecxtragerea perioadelor de contrbutivitate din calculul pensiei nu modifica drepturile aflate in plata intrucat se considera revizuire a pensiei si potrivit deciziei Curtii Constitutionale nu poate fi redus cuantumul aflat in plata,acesta este si motivul pentru care Casa de Pensii Militare se opune acestui demers.Avand in vedere ca in prezent numai exista un temei legal pentru extragerea perioadelor de contributivitate,singura cale pentru cei ce doresc sa-si extraga aceste perioade este calea judecatoreasca. Pentru detali suplimentare cei interesati ma pot contacta.

    Apostol Mircea said...

    Pe lângă Ordinul discretionar Comun M25/2016, ar trebui atacata si OUG nr.62/2024 ,care împiedică soluționarea pe fond a cauzelor cu obiect litigii de munca.Cazul interpretării ilogice de catre ICCJ a art.109, alin.(1) dinLegea nr.223/2015.Bine ca si încasează spor pentru anticoruptie imbuibatii cu grade si funcții din MAPN.Si cand ii auzi vorbind de onoare, jenant .Îmi pun sperantele si in domnul Bolojan care a primit un material complet cu stagii de cotizare contributive capturate, si sistemul aberant de pensii militare de stat.

    Nea Nicu said...

    Iosif*: Schimbă placa, esti total pe lângă subiect, răutăcios și/ sau provocator.
    Nimeni nu a introduc cu japca stagiile de cotizare realizate după trecerea in rezervă in pensia militară. În perioada 2011-2015, cand eram sub incidenta Legii 263/2010, cine avea astfel de stagii si a A DORIT , a făcut CERERE la Casa de Pensii Sectoriala si așa au ajuns acele stagii in pensia militară. Și nimeni nu a protestat, pentru că s- au primit bani in PLUS.
    Unde e deci japca?
    Cine nu a dorit ( si sunt sute sau mii de cazuri ) nu " a adus" acele stagii in pensia militară, făcând acest lucru la împlinirea vârstei standard pentru sistemul public si primind a doua pensie.
    " Recuperarea " acum a stagiilor captive in pensia militară ar fi desigur o măsură dorită si parțial justificată. În sensul că după recalcularea pensiilor in baza Legii 223/2015, bucățica de pensie pentru acei ani ( pentru care s- a cotizat ) au dispărut din pensia actuală.
    Ca părere personală, dacă la adăugarea acelor ani la pensia militară s- au primit niște bani in plus, la eventuala scoatere a acestora in vederea valorificării in sistemul public, banii respectivi nu ar trebui restituiti?
    Dacă tot se doreste justiție/ corectitudine pentru toți.
    Altfel, clamam mult si bine ce bine ar fi dacă...

    Mosmartin16@gmail.com said...

    Căline, eu nu am spus că OUG 57 era ok, dar cert Legea 223 în forma inițială era o trăsnaie cât casa !

    Mosmartin16@gmail.com said...

    Iosif, postarea mea evidențiază "traseul" de la normalitate la...culmea aberației. Recitește-o, dacă nu ai înțeles-o !

    Leo said...

    @luk 3
    1. Cei 9 ani de stagiu civil ( vechime în muncă) de care zici , au contat la majorarea PROCENTULUI de stabilire al pensiei militare ?
    Dacă DA , atunci acei 9 ani de stagiu civil de cotizare ți-au fost VALORIFICAȚI la pensia militară.
    2. Dacă ai fiștiut atunci în 2016 , ar fi trebuit cerută pensia conf. L 263/2010 căci acum erai SUS după toate indexările ei.
    3. Dacă cei 9 ani nu ți-au fost VALORIFICAȚI la pensia miltară și dacă ai 65 de primăveri vîrstă , atunci cu cei 9 ani îți poți face dosar de pensie civilă și vei primi o a doua pensie de la CNPP.

    Claudiu Marin said...

    @Gabi
    Observ că v-ați apucat să dați sfaturi deși nici nu ați citit articolul.
    Dacă ați ieșit la pensie in 2016 nu ați avut pensie civilă recalculată potrivit L 119/2010 sau stabilită potrivit L 263/2015. Nici nu aveți stagii ulterioare pensionării adaugate la pensia militară.
    Dacă se extrag stagiile civile adăugate in perioada 2011-2015 la pensie civilă pentru militari se recalculează și pensia militară rămasă in plată după anul 2015 pentru cei 68% rămași in plată cu cuantumul contributiv mai avantajos, cu reducerea cuantumului. Cuantumul se reduce, pentru că nu este o succesiune de legi ci o reducere a punctajului prin eliminarea unor stagii.

    Leo said...

    @Mihăiță
    ..." dar în calculul punctajului lunar mi s-a omis SOLDA LUNARĂ BRUTĂ, calculându-mi PL folosind numai..."
    -------------------------------------
    În 1990 , nu se putea să ți se calculeze punctajul cu SOLDA LUNARĂ BRUTĂ , deoarece în perioada 01.07.1977 - 31.12.1990 , la stabilirea punctajului anual se utiliza SALARIUL NET.

    victor said...

    pentru dl GABI - doresc sa-l pot contacta, am proces pt recuperare ani lucrati in vita civiladupa ce am fost pensionat dinM Ap. N

    Rezervistul said...

    Valy....Pt 4 ani lucrați după pensia militară aveți pensie civilă de doar 243 lei? Cam puțin...Între ce ani ați lucrat această perioadă?

    Rezervistul said...

    Luc 3 Explicați corect să înțeleagă lumea...Cei 9 ani de muncă civilă ia-ți avut după pensionarea din 2016 ? sau înainte de activitatea militară?

    Calinmihaib12 said...

    Claudiu:
    ..nu e prea clar ce spui/ scrii: te citez.:
    "Dacă se extrag stagiile civile adăugate in perioada 2011-2015 la pensie civilă pentru militari ❓se recalculează și pensia militară ❗rămasă in plată❗ după anul 2015 pentru cei 68% rămași in plată cu cuantumul contributiv mai avantajos❓, cu reducerea cuantumului. ‼️Cuantumul ❓se reduce, pentru că nu este o succesiune de legi ci o reducere a punctajului prin eliminarea unor stagii.❗❓
    4 martie 2026 la 14:37
    Încheiat CITATUL,
    💥 COMENTARIU:
    Claudiu în CITAT, între semnele roșii
    pomenești de reducerea.. "cuantumului" după recalcularea celor 68 % pensiilor rămase în plată după recalculare, fără să spui clar (!)..=care cuantum de reduce.. și care este cel militar (!), din cauza că după.. "extragerea" stagiului civil.., pensia militară de reduce din cauza că scade..nu "punctajul"..!, ci scad..." "procentele" de calcul din BC..= a pensiei militare recalculate astfel..!😜

    valy said...

    @Rezervistul
    Am lucrat 4 ani, 1 noiembrie 2015 - decembrie 2020 și am depus adeverinta la Casa de pensii Teritorială în martie 2022, 65 de ani.

    Claudiu Marin said...

    @Nea Nicu
    Imi pare bine că in calitate de fost functionar al CPS al MApN ai reapărut cu comentarii pe blog.
    Hai să facem câteva clarificări juridice privind pensiile primite de militari in perioada 2011-2015!
    După recalcularea pensiilor militare pe principiul contributivității prin Legea nr. 119/2010, militarii nu au mai primit pensii militare ci pensii civile.
    Asadar, stagiile civile adăugate in perioada 2011-2015, prin recalculări potrivit L 263/2010, art. 107, sunt stagii civile qdăugate la o pensie civilă, nu la o pensie militară.
    Revenirea la pensiile militare, prin Legea 223/2015, trebuia să se facă printr-o recalculare care excludea stagiile civile realizate ulterior pensionarii, așa cum de altfel reglementează Legea 223/2015 pentru toate pensiile stabilite după 0101 2016. Abia acum instituțiile militare au capturat stagiile civile in pensia militară recalculată, emitând in acest sens art. 3.lit a) din Ordinul Comun cu numerele diferite de la o instituție la alta, cum am menționat in topic. Dacă, potrivit legii, o pensie militară stabilită nu poate să cuprindă stagii civile ulterioare pensionării, de ce o pensie militară recalculată poate să cuprindă asemenea stagii, in condițiile in care in 32% din pensii acele stagii n-au avut niciun efect in calculul cuantumului pensiei, doar in puține cazuri contând in indeplinirea condițiilor pentru stabilirea pensiei in anii 2011-2015.
    Iată pentru ce am susținut in topic că un demers juridic pentru extragerea stagiilor civile din decizia de pensie militară, pentru cei care doresc, trebuie inceput cu atacarea in contencios administrativ, pentru că adaugă la lege, a art. 3 lit. a) din Ordinul M25/2015
    Indepărtarea acelor stagii ulterioare din decizia de pensie militară are ca efect micșorarea pensiei militară cu plusul adus de acele stagii, in cazul pensiilor care după recalcularea din 2016 au ramas in plată cu cuantumul contributiv, cca 68%, și niciun efect pentru restul de 32%.
    Vorbesc prostii unii că nu se poate micșora pensia militară dacă extragi stagiile civile ulterioare? Păi... nu se poate ca aceleași stagii ulterioare să conteze și pentru calculul pensiei militare și pentru calculul cuantumului pensiei civile.
    Eu, de exemplu, nu formulez o asemenea acțiune pentru că suma punctajelor anuale lucrate ulterior pensionării ar da o pensie civilă comparabilă cu cât aș pierde din recalcularea pensiei militare după extragerea acelor stagii ulterioare.



    valy said...

    Acum 49 de ani, pe 4 martie 1977 între orele 21 - 24 eram în gardă la UM 01298 Pitești, cp. 13, pluton 4.

    Catana said...

    Eu nu va înțeleg.Am trăit perioada restructurării Colonel fiind din cauza restructurării timp de 6 luni am fost pe o funcție inferioara gradului dar plătit pe funcția anterioara.
    Știu ca unii comandanți au exercitat presiuni pe subordonați sa se ceara a fi trecuți în rezerva cu drept de pensie.Daca nu voiai nu avea ce sa-ti facă.V-au incantat salariile compensatorii.
    Nu va înțeleg ce va împins sa va angajați la toți bișnițarii și analfabeții.Ce va împiedicat sa va faceți un SRL sau o societate pe persoana fizica.
    Fost sef de stat major al A2 gatre în zona Piatra Neamț,maior din R. 60 Pst privatizat,fost cdt B/R.47 Trs fermier,fost șef secție Pregătire de lupta/A1 ,fermier,general fost membru în CPS firma de taximetrie etc
    Pot da exemplu și de subofițeri și MM.
    Va-ti angajat la toți hoții.

    Nea Nicu said...

    C.M.*;
    In prima intervenție am atenționat că titlul articolului ( nu cel de acum ) spunea altceva decât ce rezulta din conținutul postării.
    In cea de- a doua ,am atenționat un distins domn, in părerea mea prea radical, in privința " furtului", " includerii cu forța ", " confiscării " stagiilor de cotizare realizate in perioada 2011-2015 in sistemul public. In sensul că a fost o acțiune individuala voluntară a unora dintre pensionari ( nu a tuturor).
    Că după părerea mea s- ar justifica- acolo unde pensionarul apreciază necesar- să se poată extrage ce nu ar afecta pensia militară- stagii - care să fie valorificate in sistemul public la deschiderea unei a doua pensii, la împlinirea vârstei standard. Alături de stagiile realizate din 2016 la zi.
    Dar nicio lege nu a fost pe placul tuturor . Eu am fost încadrat pe o funcție de execuție si repet; nu vreau să iau apărarea celor care ținând frâiele Casei Sectoriale, au girat multe lucruri strâmbe.
    Ce am avut de spus , am spus- o fără rezerve celor 2 directori ai instituției din perioada 2016-2019, atât cat am lucrat acolo.
    Nu am contrazis deci nimic din cele insiruite in postare. Si nici in comentariu.
    In altă ordine de idei, am câștigat la instanța de fond diferența de impozit reținută in perioada ian.2024- ian.2025 ( decizia din 11.02.2026) , cu penalități si majorări.
    Am introdus altă acțiune si pe tema sistării retinerii CASS reintrodusa din august 2024 si restituirii sumelor reținute din august 2024 la zi.Cu citarea CNCD si sesizarea CCR.
    Pe motiv de discriminare, respectiv de nerespectare a Deciziei CCR din 2022, cand s- a încercat prima oară belirea pensionarilor.
    Ii indemnizației pentru toți pensionarii să apeleze la calea justiției.

    Iosif said...

    Dle Nea Nicu,
    As adauga la cele mentionate de dl.Claudiu urmatoarele:
    1.Pe deciziile de pensie emise succesiv de CSP, la cererea mea, in baza L263/2010 privind SISTEMUL UNITAR DE PENSII PUBLICE, art.107 alin.4, in perioada 2011-2015, este inscris oficial : pensie de ASIGURARI SOCIALE.
    Vi se pare egal cu Pensie militara de stat?
    2. In intervalul 2011-2015, d-voastra, ca functionar la CSP , mi-ati calculat 1.56...puncte de pensie la valoarea de 871 lei pentru stagiile civile adaugate la pensia de asigurari sociale contributiva si NU LA PENSIA MILITARA care fusese abolita legislativ.
    Dupa 2015 d-voastra, in mod samavolnic mi-ati confiscat acest drept civil dobandit fara nici o legatura cu pensia militara, si care trebuia, o data dobandit, sa ramana in plata, eu avand deja o decizie de pensie de asigurari sociale pentru limita de varsta in plata, si mi-ati provocat un prejudiciu in patrimoniul personal pt.intervalul 2016-2026.
    3. Poate nu stiti dar in perioada 2011-2015, prin HG 233/2011 CSP a fost desfiintat ca administrator de pensii militare de stat si a devenit subordonat metodologic Casei Nationale de Pensii Publice administrand pensiile de asigurari sociale pentru militari, si avand atributiile unei Case de pensii teritoriale civile.
    De aceea am fost obligat sa ma adresez d-voastra si nu Casei teritoriale dar pentru modificari la o pensie de asigurari sociale si nicidecum la o pensie militara care, repet, ca sa intelegeti, ca nu mai exista in intervalul 2011-2015.
    4.Tot pt.lamurirea statutului d-voastra controversat in perioada 2011-2015 trebuie sa va informez ca abia prin HG144/2016 CSP a fost reinfiintat cu patrimoniu, stat de organizare si atributii de administrator al pensiilor militare de stat, ca urmare a aparitiei L223/2015 privind pensiile militare de stat.
    In concluzie, nu sunt nici rauvoitor, nici provocator ci sunt un militar care a muncit de la 14 ani la 54 de ani in serviciul militar al Tarii si inca12 ani ca civil si nu imi place ideea de a fi furat, inselat, abuzat de proprii mei colegi , mai tineri militari.
    Fara stima,

    Calinmihaib12 said...

    Leo (04.03.2026/14:38'):
    1. " Greșești:..pt. că faci o EROARE: între anii amintiți:..7/1977..12/1990 inclusiv : "CSLM-"NET"/Ec." = era SUMA de la "NUMITORUL "fracției" folosite la calcul PL = punctajului lunar .(!) si..=NU de la.."numărător", cum din greșeală, viteză.., etc.= ai scris..!;
    🔸Adică, cu alte cuvinte suma aia de "4.508" lei= FURATĂ= din calculul pensiei în acel an 1990 era = "VLI" BRUT ‼️)= nu că aș fi.."greșit"..eu ("moi"..), ci așa CEREA..= LEGEA PENSIILOR..sau OUG.1/2011/= L.165/2011..😜‼️
    🔹Și nu e singura "ocazie"= când am fost FURAT= din VLI-uri la recalcularea contributivă a pensiei mele între anii: 2010..2012..(!) , furt a cel puțin: ~> "3,xxxxx"= PUNCTE ANUALE ..din TOTALUL = "realizat"= și FURAT și apoi = "PLĂTIT" (↘️)= de MApN..=..61,42600= Puncte = în 2010..2012..,dar nu numai..!
    2. Calculul contributiv pe OUG.1 / 2011 e simplu:
    🔸PL= "VLI" (=4508"+~3000 lei) ÷ "CSLMB (/"NET"..❗=..după caz= așa cum scrii între anii: "7/1977.. 12/'1990..!);
    🔸=" greșeala" mea e că din viteză am scris "SLMB" = în vara lui 1990, suma de 4.508 lei = care: = nu știu dacă era sumă brută sau netă.., dar era SOLDA(=-BAZA DE CALCUL) = plătită și trecută în "SITUAȚIA ..VLI.. plătite.." = în activitate .., eliberată de Spit.Mil. Timișoara, din care soldă de =~ 7.000 lei CPS/MAp = A OMIS în calculul.."PL" = solda aia de 4.508 lei, folosind la calcul suma de ~ > 3.000 lei = la "numărătorul" fracției, iar la "numitor" s-a folosit numai.. ceea ce spui corect: adică= "CSLM/"NET"/ Ec...(‼️) rezultând un punctaj FURAT.."subunitar"..‼️
    ☮️..În rest, sănătate să avem cu toții și să mai putem comunica noi toți, onest și cu bună credință..!

    Claudiu Marin said...


    @Gabi
    Despre extragerea stagiilor ulterioare discutăm aici.
    Dacă accesați eticheta Recalculare pt stagii ulterioare, vezi https://www.huhurez.com/search/label/Recalculare%20pt%20stagii%20ulterioare?max-results=5
    veți găsi mai multe articole dedicate unor sentințe in primă instanță in care militarii au câștigat extragerea stagiilor civile in primăp instanță.
    Numai că, din câte cunosc, actiunile au fost indreptate impotriva CPS-urilor, nu impotriva insstituțiilor militare care au emis Ordinul M25 /2016 sau ce număr poartă pentru fiecare instituție militara și toate au fost apelate la Curțile de apel.
    Judecarea apelurilor a fost suspendată pentru ca ICCJ sa dea o soluție in speță. Au fost repuse in dezbatere după ce ICCJ a dat o soluție potrivnică extragerii stagiilor civile ulterioare și este ușor de dedus care vor fi soluțiile curților de apel.
    Cei care sunt interesați pot relua acțiunea de extragere a stagiilor civile ulterioare pe calea contenciosului administrativ pentru anularea art. 3 lit.a) al Ordinuluyi M25/2016

    Jhony said...

    Valy in cei 4 ani lucrati, ai lucrat pe salariul minim?
    Te intreb pentru că si eu am lucrat în perioada 2015-2024 pe salariul minim și vreau să am o idee cam cât aș primi.

    Iosif said...

    Din cate stiu pt.actele administrative normative nu exista termen de decadere, deci ar putea fi introduse actiuni si acum iar instantele competente pt.solutionarea actiunilor impotriva unui act adm.normativ emis de catre ministere sunt Curtile de Apel.
    Nu stiu daca mai trebuie sau nu parcursa procedura plangerii prealabile.
    As aprecia in mod deosebit daca ne-ati furniza cateva indicatii privind procedura pe care trebuie sa o parcurgem si cateva argumente succinte pe care sa le invocam in afara de evidenta adaugare la lege.

    valy said...

    Da pe salariu minim.

    Calinmihaib12 said...

    Anonim (04.03.2026/02:58'):
    Te CITEZ:
    "Deci:
    \mathrm{Punctaj\ lunar}\approx \frac{400}{1300}\approx 0.30
    Punctaj anual:
    0.30\times 12=3.6\mathrm{\❓puncte/an}
    Pentru 6 ani:
    3.6\times 6=21.6\mathrm{\ puncte}
    4. Valoarea în bani a acestor puncte (estimare 2026)
    Valoarea punctului de referință (VPR) în 2024–2026 este în jur de 81 lei.
    21.6\times 81\approx ❓❓ 1750\mathrm{\ lei/lună}❓❓
    ✅ Concluzie
    6 ani lucrați cu salariul minim între 2003–2009 ar genera aproximativ 21–22 puncte de pensie, ceea ce ar însemna circa 1.700–1.800 lei/lună în valoarea pensiei actuale (estimativ)."
    Încheiat CITATUL,
    💥 COMENTARIU:
    Anonim: ai constatat în final că pensia aia de = ~ "1.700..1.800 lei ar fi ."cam prea mare"=.. constatare de bun simț..😜‼️;
    🔸🔸CALCULUL CORECT:
    =0,3 puncte × 12 luni = 3,6 pct.,
    🔸 Apoi: se calculează "MEDIA/AN:
    =3,6 pcte ÷12 ln = 0,3 PA❗
    🔸Apoi:
    =0,3 PA × 6 ani =1,8 "PT" (pte tot.)‼️
    🔹 Apoi:
    =1,8 × 81 lei(VPR)=145,8 lei =PENSIE
    CIVILĂ pt. 6 ani..‼️👻😭💰
    ☮️ OBS.:
    Nu.."AI"-ul trebuie blamat., ci "părinții"și "instructorii" săi..= care sunt incompetenți ....👹👺👻🦜🐀

    Leo said...

    @Iosif
    - Cel mai bine este să parcurgi procedura prealabilă sesizării Instanței ( adică să depui CERERE cu ceea ce soliciți la CPS) , iad apoi , după primirea răspunsului / sau după expirarea teremnului de 30 de zile în care nu ai primit răspuns de la CPS ) să acționezi în judecată.
    - ambele CERERI , trebuie să fie coerente între ele , concise , precise și clare , de aceea trebuie ca ele să cuprindă
    * Capetele de CERERE ( ceea ce soliciți concret de la CSP / Instanță )
    * Descrierea situației de fapt
    * Motivele de fapt și de drept
    * problema fundamentală de drept ( temeinicia și legalitatea Cererii )
    * aplicarea legii la situația concretă de fapt descrisă în CERERE
    * Concluzia
    * Probatoriul ( probele pe care îți întemeizi CEREREA ) . Aici poți solicita în Instanță și INTEROGATORIUL CSP-ului.

    Claudiu Marin said...

    @Leo
    Am explicat degeaba in topic că actiune se indreapta impotriva instituției militare care a semnat Ordinul Comum M25.
    După decizia de interpretare dată de ICCJ, actiunile in asigurari sociale impotriva Casei Sectoriale nu mai au nicio șanșă de admitere. Vor fi admise și apelurile la soluțiile date favoravbil in prima instanță

    Luc 3 said...

    @Leo,multumesc frumos pentru raspuns!Mai am un pic pană la 65 de ani! @Rezervistul,am avut 12 ani civili, 3 au fost folositi la procente,la calcularea pensiei,9 mi-au folosit decat la vechime,nu au fost plătiți! Am avut cei 12 ani civili înainte de iesirea la pensie

    Claudiu Marin said...

    @calin
    Te-a aoucat mila să răspunzi unei năluci care inițial a postat comentariul despre AI sub numele de Acord-75, un cont Google pirat al brașoveanului Doru Serban, alias Acord-75 și Don Corleone, care a dispărut de cca un an din comentariile pe platforma Blogger. Cred că nici nu mai trăiește.
    De câteva zile a fost radiat și noul cont Acord-75, sub care se ascundea nebunul din Falticeni, cu dominciliul in București, zis și PMT, singurul boschetar care a supraviețuit colapsului blogului de MH.

    Rezervistul said...

    Luc 3 Din câte înțeleg pe aici de la specialiști... perioada lucrată de dv in civilie. . rămâne captivă în pensia militară Dacă insistați cu extragerea perioadei și dacă reușiți...ceea ce nu cred datorită legilor idioate. ...cred că v-ar diminua pensia militară..

    Leo said...

    DAAAAA , așa este Claudiu
    Nu ai explicat degeaba ci cu folos.
    MFA + CPS trebuie să fie pârâții , deoarece CPS va fi obligată SĂ FACĂ .
    Zi-ne rogu-te , mai precis ce se spune în decizia de interpretare dată de ICCJ,

    Ioan said...

    Astăzi am văzut o decizie de pensie militară anticipata parțială pentru un caporal născut în 1983, 20 ani vechime, valoare pensie netă 5.187 lei! Nu mai vorbiți de contributivității și alte fantasmagorii!

    Apostol Mircea said...

    Domnule de la CPS-MAPN, cei care au solicitat in perioada 2011-2015,recalcularea pensiei militare ,in plata, au beneficiat de prevederile Legii nr.263/2010, unde intr-o anexa era menționată, vârsta de 55 ani.Numai acei camarazi ,cu stagii contributive, post pensionare, au solicitat recalcularea pensiei in plata.Aprecierile formulate , ca ,,nimeni nu ia forțat,, sa solicite ,recalcularea stagiilor contributive sunt manipulatori, si va înscrie in mentalitatea pe care o are CPS-MAPN , structura resuscitata dupa 01.01.2016.Intrebare retorica : cum explicati faptul ca CPS ,din care ati facut parte, nu a avut nici o opinie cu privire la Ordinul M25/2016, prin care s-a impus, capturarea stagiilor contributive, post pensionare in Decizia de recalculare conf.Legii nr
    223/2015.Acest OrdinM25/2016, va fi atacat la Cuțite de Apel de mai mulți camarazi.Multumim domnului Claudiu Marin pentru informațiile pe care ni le-a oferit.

    Claudiu Marin said...

    @Leo
    Nu este același lucru dacă formulezi o acțiune impotrriva CPS sau impotriva MApN
    CPS nu are calitate procesuală pasivă intr-un proces de contencios impotriva Ordinului M35/2016. iar MApN nu are calitate procesuală pasivă intr-un proces de asigurări sociale vizând stabilirea/recalculrea,revizuirea/plata pensiilor militare.

    Ca sa dea o asemenea interpretare, ICCJ s-a folosit și de textul art. 3 lit.a) din Ordinul M25/2026 , care a adăugat la lege.
    Decizie de admitere:HP nr. 45/2025, publicată în Monitorul Oficial nr. 557 din 17 iunie 2025.

    În interpretarea dispozițiilor art. 109 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, sintagma „vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie“ se interpretează în sensul că se referă la vechimea cumulată obținută prin adăugarea la vechimea în serviciu a stagiilor de cotizare realizate în sistemul de pensii publice după trecerea în rezervă.

    Ca sa dea o asemenea interpretare, ICCJ s-a folosit și de textul art. 3 lit.a) din Ordinul M25/2026 , care a adăugat la lege. Decizie de admitere:HP nr. 45/2025, publicată în Monitorul Oficial nr. 557 din 17 iunie 2025.
    Tocmai de aceea, cei care doresc sa extragă stagiile ulterioare trebuie să conteste mai intâi Ordinul M25 lit a).

    Calinmihaib12 said...

    Iosif (04.03.2026/20:35'):
    A...Ai scris un comentariu .."lung" dar ..pe alocuri..de = NE-ÎNȚELES ‼️ =de către.."necunoscători"..!, ca de ex. = în CITATUL de mai jos (dar nu numai..!):

    "2. In intervalul 2011-2015, d-voastra, ca functionar la CSP , mi-ati calculat ❓1.56...puncte de pensie la valoarea de 871 lei pentru stagiile civile adaugate la pensia de asigurari sociale contributiva❓si NU LA PENSIA MILITARA care fusese abolita legislativ."
    Încheiat CITATUL,
    💥COMENTARIU:
    din textul dintre semnele roșii "s-ar putea înțelege" = că aveai stabilită o pensie civilă = 871 lei (!) = pe perioada: 2016..2021 (sau.."2026"= din alte comentarii ale tale ..?) la care cei de la "CPS" = (pe care-i .." cerți"..!?) = ți-au mai adăugat = "1,56 puncte de pensie" = pt. anii 2010.. 2015 și = care nu valorează .."871" lei = cum ar putea înțelege.. "necunoscătorii".., ci ar valora cam:.."126,36" lei = ADUNAȚI la cei "871" lei = pensie civilă stabilită și cuvenită pe intervalul 2016..2021..(sau ..'26..?), deci în total ai avea/"ai" = cam:..~ "997,36" lei = pensie civilă, oarecum corect calculată, corespunzând la un punctaj total de: = 10,75308 + 1,56xxx =.."12,31308" puncte totale de pensie civilă × 81 lei (VPR)= 997,36 lei👻💥‼️
    B. ... Rămâne .."întrebarea": unde e HOȚIA (eventual:.." EROAREA DE CALCUL= CORECTATĂ..="corect"..👻‼️ în cele din urmă= de către cei de la CPS (?)..!)‼️

    Claudiu Marin said...

    @Călin țș Iosif
    CPS a MApN erea obligată să aplice dispozițiile Ordinului semnat de minister care a adaugat la lege că se iau in considerare si pentru pensiile recalculate potrivit art. 109 vechimile din deciziile emise inainte de 01 01 2016.
    Până acum acea dispoziție din Ordinul comun nu a fost contestată in contencios administrativ.
    CE vină are @ Nea Nicu că a aplicat o dispoziție de ordin necontestată?

    Catana said...

    Anonim@ civil pentru 19 ani lucrați în viata civila ,pensie sub 900 lei.
    AI este multilateral dar atenție ca recunoaște ca poate gresi.

    Calinmihaib12 said...

    ..Pot fi de acord (în principiu) că erau niște "greșeli".. în L.223/2015 "ORIGINARĂ= VOTATĂ și.. PROMULGATĂ.., dar "nu sunt de acord" cu..VIOLAREA și SCHIMBAREA "SENSULUI" legii originare..și "VOINȚEI" PARLAMENTULUI ROMÂNIEI..de atunci.., prin "modificarea" ILEGALĂ și NECONSTITUȚIONALĂ a textului unei LEGI =223/2015 = prin.."OUG"-uri.. (..ba chiar și prin "ordine" de miniștri sau șefi de servicii "secrete") = care nici ÎN PREZENT..= după 10 ani (..👻🐀👹‼️‼️‼️)..= NU AU FOST ..= "LEGALIZATE"/= "CONSTITUTIONALIZATE" = "DE URGENȚĂ" ("❗") = conf. "art. 115"= din CONSTITUȚIA României = de către Parlamentul țării = UNICA AUTORITATE LEGIUITOARE = din statul român..!

    Calinmihaib12 said...

    Leo:
    1.."@ Iosif"= are DEJA o PENSIE CIVILĂ = pt. aprox.:= "~12 sau "~16" ani"= 2010..2026 = cam de aproape = "1.000 lei" (997,36 lei ?=din "spusele".. lui..!) stabilită pe L.263/2010..👻‼️
    2. "Ceea" ce am scris eu acum = rezultă din comentariile..cam IMPRECISE ale lui "@Iosif" = în cele câteva comentarii ale sale din aceste câteva zile din..martie 2026..👻‼️

    Iosif said...

    Dle Calin,
    Incerc sa fiu scurt si cat mai clar.
    Urmare a L263/2010 Decizia mea de pm de stat a devenit pensie de asigurari sociale pt.limita de varsta(adica publica, daca vreti civila) , calculata contributiv, la nivel aprox.de 5 puncte de pensie iar CSP a devenit,pe scurt, casa de pensii publica pt.militari.
    Incepand cu anul 2012 , cf.L263art.107alin4 am cerut Casei de pensii PUBLICE, fost CSP, sa-mi calculeze si sa-mi plateasca in pensia de asigurari sociale sporul de punctaj pt.stagiul adaugat, ceea ce au si facut f.corect.
    Astfel, pana in 2015 s-au adaugat la pensia de asigurari sociale publica (si NU MILITARA CARE NU MAI EXISTA) inca 1,58....puncte de pensie la valoarea de 871lei/punct.
    Incepand cu 2016 s-a recalculat pensia militara exclusiv pe baza dosarului militar fara a fi nevoie de folosirea stagiului civil adaugat dar sporul de pensie civila care se aflase in plata, fiind relevat separat in deciziile de pensie publica, respectiv 1,58 puncte....×871 lei a fost confiscat desi platisem CAS ul legal.
    Nici la 65 de ani in calculul pensiei de asigurari sociale nu au mai vrut sa ia in calcul stagiul civil adaugat in intervalul2011_2015.
    Sper sa fi fost cat se poate de clar.

    Calinmihaib12 said...

    Claudiu (05.03.2026/17:30'):
    Claudiu:
    .. Liniștește -te..= "eu" = NU l-am "criticat"/pomenit= pe D-l.."Nea Nicu" = fost angajat "executiv"..= la CPS/MApN (și= în general =eu nu.."atac" persoane care pot greși , fiind de.. BUNĂ CREDINȚĂ..!, ci eventual = pot constata public că un anume fapt e =..eronat.., greșit.., etc..) făcându-și datoria..!, ci , dimpotrivă , în COMENTARIUL de azi 05.03. a.c./ora 17:15'= am constatat /subliniat faptul că CPS/ MApN = A CORECTAT "eventuala" EROARE..de calcul a pensiei civile a lui.."@Iosif".. și atât..!, așa cum se vede și în CITATUL de mai jos din comentariul meu:

    "B. ...Rămâne .."întrebarea": unde e HOȚIA (eventual:.." EROAREA DE CALCUL= CORECTATĂ..="corect"..👻‼️ în cele din urmă= de către cei de la CPS (?)..!)‼️
    "5 martie 2026 la 17:15"
    Încheiat CITATUL:
    ..din COMENTARIUL de azi al meu.

    Calinmihaib12 said...

    Nea Nicu:(04 03.2026/14:17'):
    Te CITEZ:
    "Ca ❗părere personală❗, dacă la adăugarea acelor ani la pensia militară s- au primit niște bani in plus, la eventuala scoatere a acestora in vederea valorificării in sistemul public, banii respectivi nu ‼️ar trebui restituiti?‼️
    Dacă tot se doreste justiție/ corectitudine pentru toți.
    Altfel, clamam mult si bine ce bine ar fi dacă..."
    • {❓TOȚI ROMÂNII AR RESPECTA= AD-LITERAM=LEGILE (!) ȚĂRII ❓} •
    "4 martie 2026 la 14:17"
    Încheiat CITATUL,
    💥 COMENTARIU:
    1. Textul "adăugat" la CITAT dintre paranteze și semnele de întrebare ROȘII din finalul CITATULUI e o variantă de răspuns/de respectat = de către = NOI= TOȚI ROMÂNII..!
    2. Nea Nicu: ceea ce scrii în textul din CITAT= nu e vorba numai de "o părere personală", ci..și de: ..o nevoie, ..cerință, ..deziderat social, moral = ..derivând firesc, natural = din legile țării..‼️

    Claudiu Marin said...

    @Calin
    Ce spui frantz?
    Ai auzit că sunt militari care si-au extras stagiile militare din deciziile civile stabilite in nii 2011-2015.
    Intreabă-i dacă nu li s-au redus cuantumul contributiv cu stagiile militare transferate la pensii millitare....

    Liviu PO said...
    This comment has been removed by the author.
    luchy19 said...

    https://oficiuldestiri.ro/generalul-cu-cea-mai-mare-pensie-castiga-mai-mult-decat-ciuca-si-bolojan

    Anonim said...

    Imi pare rau ca te-am dezamagit si inca n-am mierlit-o,intrucat chiar a fost nevoie de e-mailul ala.
    Mai incearca ,nu stiu cand,dar poate o sa ai mai mult noroc.Daca iti place coliva e chiar ok
    Pana atunci NB!

    Calinmihaib12 said...

    Claudiu:
    ..Nu mă "certa prea tare".., pt. că NU e prea clar ce vrei să- mi spui.., dar din text înțeleg că sunt situații de felul ăla: adică PENSII CONTRIBUTIVE..= civile =..stabilite în ce baza legală?.., și de ce...și când =.."și-au extras"... "stagiile militare" din acele pensii civile contributive, știind că le va scădea cuantumul pensiilor militare= prin acel "transfer" de "stagii de vechime militară"..? (cam..ATIPIC și nu știu dacă era și legal..!!) = probabil cu speranța creșterii cuantumului pensiei civile..stabilite sau recalculate..habar n-am:.. ce, când și cum..‼️, pe de o parte, iar pe de altă parte: da, dacă e așa cum spui, nici măcar NU te contrazic.., ci..= eventual= aș putea spune, dacă aș vedea o astfel de situație/"DECIZIE".. = cum spunea= @Nea Nicu de la CPS.. = că "aceea"..= a fost alegerea respectivilor pensionari..!

    Calinmihaib12 said...

    Luc 3
    ..E posibil ca din cei 12 ani de vechime civilă, 3 au devenit ="%" = procente de calcul din BC=baza de calcul.., %= "civile" = adunate la % de vechime militară realizate.. = dar numai până la maxim 85 % de calcul din BC, conform art. 30 din L.223/2015..!

    Calinmihaib12 said...

    Iosif (05.03.2026/19:37")
    Tot nu e prea clară..epopeea ta.., pt. că NU e expusă cronologic., fără "dus..- întors și iarăși dus- întors..în timp", căci e greu de urmărit.."firul ..de ață.."..!, adică:
    1. Din câte ai spus: te-ai pensionat în 2010 (?) = pe L.164/ 2001..!, așa că nu mai erai luat "în calcul" = prin "L. 263/2010" = de către CASELE DE PENSII (oricare dintre ele..!) ca să ți se aplice proceduri din L.263/ 2010 (!?) = ea ocupându-se numai de STABILIREA noilor pensii militare și civile..începând cu 01.01.2011, moment în care tu erai deja = din 2010 = PENSIONAR MILITAR, care te-ai angajat imediat (în 2010..?) la o firmă "civilă"= privată, ca angajat civil..! (cel puțin = situația de mai sus curgea.."așa" = între anii 2010.. 2012 = adică până la scrierea "Cererii".. de recalculare.. a pensiei militare în modul "contriibutiv" = pe L. 263/2010, art.107 al.4 (!) = adresată fostei.. CSP/MApN..!
    🔹️Cererea de recalculare în baza L.263/2010, art.107, al. 4= a avut urmarea ..stabilirea unei pensii civile cu un PMA =~ 5 puncte ( având un PT.= > "100"..puncte÷ 20 ani = ~ 5 pcte, așa cum au scris..! la care s-a mai adunat un număr de puncte realizate ca angajat civil între 2010..2021..adică..31,6 puncte totale adunate la cele: ~ 100 avute din recalcularea în modul contributiv.. realizând astfel: ~> 131,6 PT÷ 20 ani = PMA= "6,58"
    puncte × VRS ..amintit..!, iar PB:.=.. urmează.., apoi: ..+ OMM..!)
    🔸️În final= spui că la recalcularea "pensiei civile"=stabilită în 2012.. și ulteriord majorată cu punctele acumulate până în 2015..deși ai primit CORECT suplimentul acela de =1,58 puncte de PMA (!)= corespunzător perioadei: 2010-2015, la noua recalculare = pe L.223/2015 = folosindu-se datele (militare) din dosarul de pensie de la CPS/MApN = NU ți-au luat în calcul stagiul ăla "civil"de 6 ani= 2010..2015, cu "echivalentul" acela de în PMA= 1,58 puncte = plătit= în pensia civilă pe= L.263/2010 .., adică spui că ți-au confiscat ilegal: PMA-ul ăla de = 1,58 puncte..!;
    ☮ Iosif:
    ..eu îți spun ce cred că s-a întâmplat REAL:
    La recalcularea pensiei civile.. în 2016 , pe L.223/2015, având = ÎNDEPLINITE condițiile necesare din L.223/2025 = pt . obținerea unei pensii militare la limita de vârstă.., chiar înaintea împlinirii vârstei legale.., și anume: condițiile de: vechime EFECTIVĂ și CUMULATĂ = art. 23-25, 29 și 30/L.223/2015, precum și de: +/- Pensie .Supl.(art.108/ L.223/2015) ai avut LIMITA MAXIMĂ = a celor "85 %" de CALCUL din BC= baza de calcul = a pensiei BRUTE rezultând o pensie brută de "câteva" mii de lei ( >5..) , la care apoi s-a calculat OMM și apoi indexarea de 5 % din 2016..!, fără a mai fi.."nevoie" de anii de vechime civilă transformările în "%" de calcul din BC a noii pensii brute recalculate astfel, pt. că = oricum intervenea PLAFONAREA = "% DE CALCUL" din BC ..= la maxim 85 %= cât permitea L.223/2015..=..în 2016..‼️
    🔸️ Totuși, nu e clar dacă pensia militară din 2010 a fost sau nu revizuită/ recalculată cu L.119/2010 și sau cu OUG.1/ 2011..? și ce "rezultat"..ar fi avut..?

    nastyboy said...

    Sa presupunem ca un militar sau politist (functionar public cu statut special) a participat, in timpul liber, la elaborarea unor proiecte, ca membru intr-un ONG, fundatie, sau a lucrat ca taximetrist, sa zicem, cu forme legale, fara a intra in contradictie cu atributiunile de serviciu ca militar. In acest sens, pe perioada de activitate in ONG a contribuit la bugetul asigurarilor sociale de stat. In momentul in care a trecut in rezerva a beneficiat de prevederile legii 223. Perioada in care a cotizat si la bugetul national si la BASS s-a suprapus peste cea din servicul militar, evident. In acest sens, cum se defineste aceasta vechime in munca, exista macar posibilitatea returnarii cotizatiei de la BASS? Am citit, in acest sens, despre cazul unui pompier care luicra ca taximetrist, noaptea, in Bucuresti. Este evident ca, fiind in serviciul la ordin, acest cetatean ar fi putut fi, in orice moment, solicitat in misiune. Pe de alta parte, activitatea sa civila nu intra sub incidenta acelor interdictii referitoare la incompatibilitati. In acest sens, Ministerul Apararii a elaborat mai multe ordine lamuritoare care nu interziceau astfel de activitati. Intreb pentru un prieten. Astept, cu respect, domnule Claudiu, si parerea lui mosmartin, daca nu este preocupat de alte spete arzatoare, bineinteles.

    Claudiu Marin said...

    @Anonim
    Pentru că a răspuns unui e-mail trimis pe adresa cu care Akord-75, zis Don Corleone, coresponda cu HR, in trecut, avem dovada că Doru din Bartolomeu trăiește și se lasă terfelit pe rețelele sociale de boschetarul pmt.
    Conturile Google pe numele de Akord-75 le-a șters si zilele acestea și-a tras un nou cont căruia, din lipsă de idei, nu mai știe ce nume să-i pună. Este un anonim.

    Rezervistul said...

    Catană și Anonim.... Este foarte aproape valoarea pensiei stabilite pt 19 ani....900 lei Soacra mea a avut 17 ani lucrați în CAP până în 89 ( cu jum de normă...dar asta n a contat la stabilirea pensiei) Pe fluturaș scrie 725 lei pensie iar restul până la 1281 lei (cât este valoarea pensiei minime pe țară) este dat de stat....Din ce văd. .. pensiile agricultorilor sau de CAP sunt alcătuite din două părți ca la judecători.. o parte pe contribuție.... ce-i drept mică și diferența...partea mai mare a pensiei pe necontributivitate adică specială....

    Catana said...

    Rezervist.Individul la care m-am referit nu a fost lucrător CAP .
    Beneficiază pe moment de pensie din România urmând sa fie completata cu o pensie dintr-o alta tara.

    Calinmihaib12 said...

    Domnilor:
    ...Oarecum, în afara.."subiectului"
    discuției:
    ..aseară târziu: 05.03.a.c., pe la orele:23:55', în TIMIȘOARA = au început.. brusc: "zgomote" = puternice și urme luminoase = spre cerul orașului = care păreau a fi RAFALE DE ARME..automate si/sau "semi-automate"= trase de undeva dinspre nordul orașului spre..=.. "obiecte zburătoare"/"drone" spion..❓, o serie de rafale de mitraliera AA, dar și focuri unice repetate, timp de: ~ 1..2.. minute
    ..❗
    Eu fiind în bucătărie =nu am apucat să filmez cu telefonul ceea ce se întâmpla..afară în noapte, pt. că nu am avut timpul necesar, rafalele încetând destul de repede de la debutul lor..!

    Rezervistul said...

    Calinmihaib12.... Poate se turna vreun film in centru pe la Catedrală...vreo reeditare a evenimentelor de la Revoluție cine știe...

    Gabi said...

    Pentru Luc 3.Daca aveti 9 ani de contributivitate nevalorificati in pensia militara va sfatuiec sa urmati urmatori pasi. Scoateti o adeverinta Revisal de la casa de pensii judetana s-au de sector unde aveti domiciliul cu toate perioadele de contrivitate pe care le aveti. pentru cei 9 ani ,faceti un calcul al punctajului de pensie.Punctajul lunar se calculeaza impartind salariul brut pe care la-ti avut lunar,la salariul brut pe economie din acea luna ,rezultatul reprezinta punctajul lunar de pensie,procedura se repeta cu fiecare luna a anului respectiv,la sfarsit se insumeaza punctajele lunare si se impart la12 si rezulta punctajul anual de pensie.Repetati procedura cu fiecare an din cei 9,apoi insumati punctajele pentru cei 9 ani.Suma punctajelor obtinute se inmulteste cu valoarea punctului de pensie de 81 de lei valabil pentru anul 2026.Precizare daca exista ani incompleti,respectiv m-ai putine luni se insumeaza punctajle lunare si se impart tot la 12. Dupa parcurgerea acestei proceduri o sa aveti drepturile de pensie in sectorul public pentru cei 9 ani. In continuare faceti o adresa catre Casa de Pensii Militare si aratati prejudiciul financiar pe care Casa de Pensii vil creaza prin blocarea ceor 9 ani in pensia militara.Solicitati Casei de Pensii Militare excluerea din pensia militara a celor 9 ani de contributivitate si sa-va elibereze o adeverinta cu acele perioade pentru ale valorifica in sectorul public de pensii.Daca casa de pensii refuza acest lucru deschideti proces in instanta.

    Claudiu Marin said...

    @Gabi
    Nici d-ta nu ai cititi argumentele din topic și din comentarii in care am explicat de ce actiunile in asigurari sociale impotriva Caselor Sectoriale nu mai au șanse de reuisită după decizia ICCJ.
    Chiar și cei care au câștigat in prima instanță vor pierde in apel.
    Soluția care rămâne in piciopare este actioune in contencios administrativ la Curțile de apel impotriva emitenților Ordinului M25/2016, art. 3 lit..a), fiecare in funcție de instituția militară in care a lucrat..
    Caselel Sectoriale au aplicat Ordinul comun privind recalcularea pensiilor militare potrivit articolelor 109 și 110. Atacați acel ordin!

    Calinmihaib12 said...

    Claudiu:
    Te întreb:
    Acel..Ordin Comun nr. 31/M.25/..= "A ADĂUGAT..MAI MULTE" ABERAȚII (ILEGALITĂȚI 👹‼️) =la L.223/2015, ca de ex : TĂIEREA TUTUROR "elementelor salariale" = începând cu: SOLDLE: GRAD și.. FUNCȚIE = PLĂTITE și "actualizate" = în BC a pensiei brute PLĂTITE =până la data recalculării pensiei (01.01.2016‼️) = în baza L.223/2015, "elemente salariale" de la "lit.: "a..f" = din TABELUL din "Ord.Comun M.25..", dar și din DECIZIILE de REC./ACT. = elemente PLĂTITE și ACTUALIZATE la "nivelul" din data de 31.12.2009 (‼️) = conf. prevederilor din însuși Ordinul Comun..M.25..= astfel CĂLCAT ÎN PICIOARE..și "el" =..asemenea = L. 223/2015..‼️..
    💥Ce mai rămâne de făcut în situația asta, săvârșită de CPS/MApN❓, după ce "injustiția română"= NU "a văzut".."FAPTELE"... "apostolilor"..militari.. bolșevici..❓

    Calinmihaib12 said...

    Claudiu:
    ..La comentariul tău .."albastru" (din 07.03.2026/16:35') cred că îndrumarea mai " adecvată" ..= ar putea fi spre.."ATACUL" .."deciziei" ..ICCJ ..=🐀👹😜‼️

    Claudiu Marin said...

    @calin
    In acest topic discutăm concret despre includerea abuzivă a stagiilor civile ulterioare pensionarii intr-o decizie de pensie militară, vizând doar art. 3 lit. a) din M25/2016.Nu discutăm despre cum a dispus actualizarea elementelor salariale din baza de calcul.
    Decizia CCR de dezlegare a unei chestiuni juridice s-a bazat și pe acel text necontestat al ordinului M25.
    Decizia unei instanțe de contencios administrativ de anulare a acelei dispoziții din Ordin ar pune in discuție și legalitatea interpretării date de ICCJ.