Powered by Blogger.

Thursday, December 22, 2022

Magistrații acceptă un singur mod de calculare/recalculare a pensiilor magistraților

87 comments

 Avizul pozitiv dat de CSM proiectului de lege vizând calcularea/recalcularea pensiilor magistraților, dar mai ales considerentele de ordin juridic și constituțional care au însoțit avizul fac proba că s-a modificat ceva în statutul moral al magistraților. 

Magistrații, în special judecătorii, au acceptat recalcularea pensiilor în plată tocmai pentru a nu se crea mai multe categorii de pensionari magistrați și pentru a stăvili cererile de pensionare. Cei care s-au pensionat cred că regretă.

Unii dintre vorbitori au promis că potrivit acestor considerente vor judeca în viitor eventualele litigii deduse spre soluționare instanțelor.

Găsiți mai jos motivări corecte care îi vor enerva pe câțiva dintre cititori, care se dau mai specialiști decât magistrații în calificarea pensiilor de serviciu, a retroactivității, a drepturilor câștigate etc.

Ciucanii din sitemul de apărare nu sunt de acord cu recalcularea pensiilor militare. Rămâne de văzut cât timp se mai pot opune. 





























87 comments:

bogdan said...

Admin , trebuie sa treaca de CCR sau numai in cazul in care este contestata ? Pare ca magistratii sunt ,,resemnati,, cu normalitatea daca se poate spune asa, Nu stiu cat si cum le vor scadea pensiile dar prevad o crestere fulminanta a veniturilor lor....asa ca.... Noi ramanem inghetati in luptele noastre fara actualizare FF importanta chiar daca ACUM pensia pare unora din noi de ajuns mai mult sau mai putim. Cred ca dusmanul recalcularii este chiar numarul mare de pensii mici ce ar trebui aduse la un nivel decent. Ramanem cu ( daca) indexarile care acum in contextul dat sunt totusi in defavoarea celor iesiti dupa 2017 avand in vedere ca , contributiile din ianuarie 2022 au fost eliminete. Perspectiva ,,DOAR A INDEXARILOR,, ma face sa fiu atent la orice procent primit sau neprimit comparativ cu NET identic.
Multumesc.

luchy19 said...

Deci vor fi recalculate la magistrați, dar sunt mai multe aspecte....aceștia sunt intr un număr foarte mic comparativ cu sistemul de apărare unde recalcularea ar dura o veșnicie, pe de altă parte pensionarilor magistrații li s a actualizat pensia de fiecare dată când colegii lor activi au primit ceva la salariu.
La militari ,mulțimii, sunt pensii calculate după 3 legii și neactualizate....

nr. 1 said...

luchy 19,lasati vrajelile ...... vesnicia s-a nascut la tara iar la tara sunt 4 anotimpuri cu alte cuvinte recalcularea pensiilor militare ar putea dura un anotimp......pana prin vara.maximum ........PNRR bate la usa si banii nu vin fara indeplinirea Jaloanelor 214 si 215!
Tovarasul camarad are de unde conspecta acum astfel incat sa fie capabil sa faca distinctia intre dobandirea calitatii de pensionar si drepturile realizate in urma obtinerii acestei calitati!....actul de pensionare nu determina a priori si ad aeternum CUANTUMUL PENSIEI /DREPTURILE AFLATE IN PLATA! Iar formularea ca legea dispune doar pentru viitor nu trebuie interpretata ca la sindicat (cum bate vantul) . Legea dispune pentru viitor in sensul ca efectele ei se simt incepand cu data intrarii in vigoare a legii in cauza , nu de la dobandirea calitatii de pensionar!

Dan B. said...

Întreb pentru care motiv Legea 303/2004 nu poate fi modificată în Parlament, în sensul alinierii plecării în recalcularea pensiilor tot de la 65%, ca la ceilalți „speciali”?
Sau de ce condițiile de vechime nu pot fi uniformizate inclusiv la magistrați, asemeni tuturor colegilor „speciali”, căci nu-mi pare că efortul fizic, chiar și cele intelectual, nu este substanțial?
Zice-se că ar avea acoperire constituțională, dar refuză să confirme și poziția Armatei în Constituție. Oare Armata nu poate fi considerată putere în stat, pe lângă cele trei consacrate politic?

Liviu PO said...

Sa inteleg ca au fost de acord cu 58.5% din veniturile brute?Sau inca nu sunt dumiriti despre ce este vorba,pentru ca ministrul va trimite niste puncte de vedere despre sintagma "media salariilor nete"?
Oricum va fi singura categorie profesionala la care va fi valabila actualizarea anuala.La celelalte prin eventuale presiuni anuale va fi posibila o anume egalizare cam o data la zece ani...Vae Victis...
P.S.Cel cu pensie de 40,000 de lei din armata va ramane cu aceasta pensie cu toate ca i se va recalcula...Trai pe vatrai...Probabil vor sa-i lase in "ceata" pentru a nu iesi chiar toti cei cu drept de pensie din sistem...
Oare chiar e posibil ca domnul BUDAI sa-i faca din vorbe pe niste profesionisti ai dreptului?

Huhu Rezea said...

Liviu
Vezi că pe la sfârșitul documentului(pag 10) este comentată favorabil limitarea cuantumului în plată la media salariilor nete.

Sebi said...

Huhu, in ce cheie ar trebui interpretate opiniile exprimate de fostul ministru Dincu? Teoretic vorbind, in stadiul la care suntem cu acest... proiect, ar putea pensiile militare intra totusi pe un fagas diferit?
"Odiseea nu se va incheia aici"... ta - daaa!
https://www.g4media.ro/vasile-dincu-fost-ministru-al-apararii-despre-pensiile-speciale-acest-proiect-nu-ar-fi-trebuit-sa-existe-discutia-despre-pensiile-militare-nu-isi-are-rostul-ce-a-facut-ministrul-muncii-in-acest.html

Relu said...

https://www.antena3.ro/actualitate/categorie-romani-pensionare-trei-ani-munca-sef-661021.html

RD said...

http://sindicatulcmd.blogspot.com/

CADOU DE MOS CRACIUN

PENTRU REZERVISTI

Va prezentam alaturat Proiectul modificat al Legii privind redimensionarea pensiilor de serviciu, asa cum va fi negociat in Comisia de Dialog Social, pe 27 decembrie a.c. si in Consiliul Economic si Social, pe 28 decembrie a.c. Dupa cum va spuneam, incepand din ianuarie, vom fi loviti si anul acesta, ca de obicei, intre Craciun si Anul Nou.

Toate pensiile de serviciu se recalculeaza pe noi baze, scopul declarat fiind: “reducerea procentului de calcul raportat la venitul obtinut”; “o redimensionare a cuantumului” pe baza “unui procent ajustat aplicat la baza de calcul, fata de cel aplicat in prezent”; “redimensionarea cuantumului pensiilor de serviciu” prin “recalcularea pensiilor de serviciu” pentru “restrangerea cheltuielilor bugetare”.

SCMD ii va da in judecata si pe domnii Caciu si Budai, ca si pe LOV, pentru ca nu avem noi ce cauta in acest Proiect de Lege, deoarece:

· Constitutional, ministrii de Finante si ai Muncii nu au drept de initiativa legislativa asupra noastra, pentru ca noi nu avem dreptul la contracte de munca normata la 8 ore, ci doar la contracte de prestare a activitatii de militar/politist la ordin, 24h/24 si soldele de rezervist nu le primim din bugetul de asigurari sociale ci din bugetele destinate Apararii, conform Tratatului de Aderare la NATO;

· Juridic, avem alte drepturi constitutionale decat civilii, ca o compensare a riscului pierderii vietii, pierderii drepturilor civile si pedepselor diferite (arest la pace, glontul la razboi) in caz de neexecutare a obligatiilor de serviciu;

· Spre deosebire de pensiile celorlalte categorii profesionale incriminate, pensiile militare de stat, nu numai ca nu depasesc cuantumul salariului, adica 100%, ci sunt calculate sa nu depaseasca 85% din cuantumul soldei de baza, iar indicele de calcul nu este de 80%, ci de 65%. In plus, ne sunt bagate, ilegal, in baza de calcul, pensia privata, OMM, iar grupele de munca au disparut din motive de plafon si pentru ca tot ceea ce trece de 35 de ani vechime nu se mai cuantifica in bani etc.

In ceea ce o priveste pe LOV, care, astazi, de frica votului, incearca sa se disculpe, ii aducem aminte declaratia de presa – proba la dosar: “La cererea conducerii de partid, am scos Art.40 din Proiectul Legii salarizarii unitare, dar vor vedea domnii colonei in toamna!”. De atunci, soldele noastre de rezervist nu se mai aliniaza nici macar cu rata inflatiei.

Daca se insista sa ramanem in cadrul acestei legi, pe post de cobai, cerem ca toate restrictiile noastre, munca fortata si pedepsele pentru neexecutarea acesteia sa fie extinse aupra tuturor civililor sau, macar, a partenerilor de lege. Daca tot instauram, in sfarsit, dictatura comunista!

Mai bine un sfarsit cu groaza, decat o groaza fara de sfarsit!

Honor et Patria! Vae Victis!



Presedintele SCMD,

Col.(r) dr. Mircea DOGARU

M said...

Magistrații militari unde au pensii? Din câte știu eu pe Legea 223! Nu?

reddog said...

Salve Camarazi!
Vreau sa vă anunț că zarurile au fost aruncate.
Am trecut Iordanul. ✌️💪🇷🇴
Ieri am fost la Biserica Românească din Ierusalim.
La Zidul Plângerii nu am fost de data asta.
Nu de alta dar cine știe cum interpretau unii de pe aici. 😇😁
Am mai postat și pe la Cezar dar cenzurează cam mult.
Omul e cu Sclava Ucraina. 😂
Glorie României! 🦅

luchy19 said...

La MAPN s a acordat ultima tranșă a legii salarizarii sau se va acorda de la 01.01.2023 ? De ce întreb, întrucât foștii mei colegi de grad și funcție, comparativ cu mine care am trecut în pensie la 01.02.2022, au deja cu 250 lei msi mult la venitul net ( subofițer adj.pr.).

luchy19 said...

La MAPN s a acordat ultima tranșă a legii salarizarii sau se va acorda de la 01.01.2023 ? De ce întreb, întrucât foștii mei colegi de grad și funcție, comparativ cu mine care am trecut în pensie la 01.02.2022, au deja cu 250 lei msi mult la venitul net ( subofițer adj.pr.).Și atunci ce salarii să aleagă un subofițer care s a pensionat în 2019, 2017, 2016.....! Ăștia sunt niște nenorociți...da, parte din ofițeri poate au avut funcții de comandă, au fost șefi de birou, secții, având posibilitatea să aleagă cele 12 solde consecutive dintr o perioadă favorabilă, dar restul oștirii ce alege......venitul net fără norma din 22016 era undeva de 2600 lei, ce alege acel subofițer??!

Huhu Rezea said...

Luchi
Nu va mai comparati cu soldele colegilor? E aproape imposibil să aveți soldele brute egale.
Nu s-a acordat majorarea de 10% a soldei de funcție pentru anul 2023.

adi t said...

Domnule Huhu, ce parere aveti de comunicatul domnului colonel Dogaru, de unde stie dansul ca toate pensiile de serviciu vor fi recalculate?e doar un comunicat tendentios sau cum il apreciati?In final credeti ca pensiile militare vor fi sau nu recalculate ori proiectul, asa cum este el azi, va ramane si dupa dezbaterile din Parlament?Care e opinia dvs? multumesc, cu respect

raul said...

Red-ule ,inseamna ca ai mancat cu lingurita ,de-ti permiti asemenea aventuri ,dintr-o pensie de la stat!Care stat ,sa se duca dracului daca permite asemenea discrepante!Tu,caine ros ,sa fii iubit,ca ai profitat!Tu stat roman ,mue!

Alkan said...

M
Magistrații militari beneficiaza de calcularea pensiilor potrivit dispozițiilor legii magistraților civili dar sunt în evidentele caselor de pensii sectoriale militare.
Cuantumurile pensiilor acestora ridica nivelul pensiilor medii ale militarilor.

Sense said...

@lucky19, ultimii 2 ani ai stat ascuns în vreo jungla? Pana și civilii știu ca în ultimii 2 ani s-a acordat doar 1/4 din 1/2 din ce trebuia acordat la 01.01.2022.
Dacă ai ieșit la pensie pe 01.02.2022 trebuia sa știi ca la acea data mai erau de primit 2 transe de 1/4.

akord 75 said...

@red(d)gogu
Sclava Ucraina
Contrar promisiunilor facute de zdrelenski in primavara catre toti vecinii teritoriali,de a permite invatamantul minoritatilor (si)in limba materna(in speranta ajutorului si sustinerii acestora) in Rada Suprema a fost adoptata(16 decembrie) si deja promulgata legea de catre zrelinski.(50% presa tiparita,50% invatamant privat cu cunoastere obligatorie a limbii ucrainiene"la standarde"(depinde ce inteleg prin standard)
Lege care permite invatamantul de toate treptele NUMAI in limba ucrainiana....si atat.
A urmat imediat vizita la Biden si ajutorul de 45 mld acordat de acesta.Ajutor stabilit cu luni in urma dar acum a fost "momentul festiv" Doar amarata aia de baterie patriot ramasese in suspensie.Asa ca le da doar una pentru apararea sediului lu zdrelinski(vedeti caracteristici tehnico-tactice)😃
...dupa care vom participa si noi la reconstructie,fix ca in Afga...😃
Daca nu ne-am facut un prieten din zdrelinski macar acum suntem siguri ca am castigat la schimb un dusman...si e aproape
Sclava Ucraina!
PS Bineinteles ca unii (unul) idioti vor contrazice si acest link.Imbuibatilor cu cinci cifre(nu din MApN desigur) li se permite sa linga cizmele oricui chiar daca isi *ut propriul popor.Altfel n-ar fi imbuibati!!

https://www.realitatea.net/stiri/actual/mae-avertisment-dupa-ce-ucraina-a-adoptat-legea-minoritatilor-nationale-critici-dure-de-la-bucuresti_63a4922a721cf80b1e2f1ad2
https://evz.ro/comunitatea-romaneasca-din-ucraina-este-dezamagita-noua-lege-a-minoritatilor-nationale-sau-o-lege-care-nu-ajuta-la-nimic.html
https://rgnpress.ro/2022/02/01/ucraina-continua-sa-minta-in-ce-priveste-drepturile-minoritatilor-nationale/ (unguri)
Sa nu uit:
Slava ucraina!
PS1 Sa-i auzim si pe polonezi 😅

Lenovi said...

La 1 august a fost data o marire de un sfert din ultima transa(a 4 a)din legea salarizarii. Acum, la 1 ianuarie, va fi o crestere cu 10 la suta a soldelor de functie. Ar mai ramane un pic si s ar aplica si la militari legea ca in domeniul sanitar.

luchy19 said...

Domnu Sensu sense, era retorică întrebarea. Ideea este ce recalculare a pensiilor militare să aibă loc, poate actualizare. Unchiul meu este pensionat în anul 2000, are 2800 pensie, adj sef la acea vreme. Ce salarii să aleagă? Ce valoare aveau salariile /soldele atunci?Cum se va face recalcularea domnule sense...?

Huhu Rezea said...

luchi
Văd ca nu prea deosebești recalcularea de actualizare.
Ambele se referă la cuantumul pensiei nu la dreptul de pensie.
Recalcularea(modificarea formulei de calcul) include și o actualizare la momentul recalculării.
Actualizarea se poate face și fără recalculare.

Burebista said...

Luchy 19, colegii tai au solda netă mai mare cu 250 lei decât tine pentru ca în august 2022 au mai primit 1/4 din ce mai aveau pana la aplicarea în integralitate a legii 153.. Au primit în jur de 380 brut în plus la solda de funcție și automat a crescut puțin și majorarea aceea a brutului total precum și sporurile pe baza de pontaj pentru orele lucrate în SDSL. În ianuarie 2023 vor mai primi în jur de 480 brut la SF + majorarea SGrad 300..
Cu aproximație cam 500 lei net în plus... Deci 750 lei net avantaj pentru cei care se vor pensiona în 2023 față de tine care ai ieșit la pensie în ianuarie 2022...

Sense said...

@lucky19, e clar ca fără aducerea elementelor de baza (funcție și grad) la un numitor cât de cât comun nu se poate vorbi de recalculare. Partea proasta este ca nu cred ca va exista vreodată o actualizare. În ultimii 15-20 de ani dacă nu mai mult, militarii au fost calul de bătaie. Legile de salarizare nu li s-au aplicat sau dacă li s-au aplicat au fost ultima categorie beneficiara, singura categorie care nu a recuperat nimic din tăierile lui Boc. întotdeauna prioritățile au fost altele. Dacă asta s-a întâmplat cu activii ... cam ce speranțe pot avea rezerviști?

Sense said...

@lenovi. În august mai erau 2 transe de dat nu "ultima transa".

reddog said...

Raul
Unii de pe aici au mâncat cu polonicul și tot plângăcioși sunt.
Și am o suspiciune rezonabilă că unii au pensie mai mare decât a mea.
Dar probabil se simt triști daca nu se simt discriminați sau dezavantajați. 😁
Avionul până în Iordania e 14 euro.
La întoarcere din Tel Aviv e 18 euro.
Acum depinde fiecare ce vrea.
Dacă nu ai prea multi bani trebuie sa transpiri puțin și să te documentezi.
Poți călători și cu bani putini.
Dar pentru unii e mai simplu sa se plângă mereu.
M-am întâlnit și cu un veteran din US Army pe aici.
Avea la vreo 60-65 de ani.
Am stat la același Hostell (dormitor din ăla că in armata) 😁
Unii triști din ăștia plângăcioși de pe aici ar vrea sa stea la *****. 😁

Sebi said...

De akord.
Cand se bat rusii intre ei, ori esti american si bagi acolo cat incape, asa cum iti sade bine, ori stai dracu' in banca ta si astepti cuminte ca fratii sa-si subtieze reciproc numarul si dementa, ca-i groasa.
Daca in plus esti si vecin cu cele doua increngaturi ale niciodata satulei maici mari, deci stii ce-ai patit si ce vierme marunt esti in zona, la cheremul ei si-ntr-un vesnic blestem, apelul la istorie trebuie uneori insotit de o trimitere: de la medicul de familie catre psihiatru. Ce nebunie de neinteles ai in cap, cu slava cu tot.
NATO nu-ti modifica geografia. E doar o alianta: azi e, maine nu mai e.
Spatiul euro-atlantic ne-a tradat deja grav, dar poate mai vrem o portie, asa... de verificare.
In concluzie... Cand faci calcule la vladimiri, numeri si volodimirii, altfel tre s-o iei de la capat.
In afara de unul, pe care l-ai baut.
Slava... istoriei si medicului psihiatru!

vasile iosif said...

Dle H,
Avand in vedere ca nu se mai admit stagiile asimilate adaugate vechimii in profesie este posibil sa valorificam integral stagiile civile adaugate la c
Casele de pensii civile?
Cu stima,

Huhu Rezea said...

@Vasile Iosif
Dacă nu este recalculare, nimic nu e pentru noi.
Stagiile civile capturate în vechimea cumulată din deciziile de recalculare din anul 2016 nu sunt stagii asimilate ci sunt chiar stagii efective pierdute.
V-am mai spus, dar ați trecut pe lângă:
Doar calcularea pensiilor militare și în varianta contributivă ar putea valorifică și stagiile civile ulterioare pensionării capturate fără valorificare în pensia militară.

reddog said...

Huhu
Fără acordarea ajutoarelor reforma pensiilor nu are niciun sens.
Dacă tot o ardem cu inechitățile trebuie sa o luam cronologic.
Dacă se acorda ajutoarele ar fi un mic ajutor pentru unii.
Pot vizita și alte planete de exemplu.
Planeta asta a noastră o putem vizita și cu pensia actuala (fara actualizare)
Plângăcioșii nu pot vizita nici cartierul vecin.
Că așa sunt ei.
Stau și ii înjură pe camarazii de la arma gulerati.
Din cauza asta nu au timp sa viziteze și alte locuri de pe minunata noastră planeta. 🤣

RD said...

Domnule Huhu, credeti ca e posibil sa se recalculeze pensiile militare fara a fi actualizate? Sa zicem ca la o persoana iesita la pensie in 2016 si calculata pe 6 luni consecutive, sa fie recalculata pe 12 luni consecutive dar cu salariile avute atunci, fara actualizare?

reddog said...

Oricum, fiecare e in lumea lui.
Cezar e cu caprele.
Rambo e cu cioara vopsita.
Trebuie menționat că ambii sunt neterminati.
Și au luat ajutoare.
😁

Viorel said...

reddog. Poporul pensionar nu ar avea nimic cu tine dacă nu te-ai lăuda cu excursia ta la CM de fotbal și vizite prin alte țări din cele 1001 de nopți (Ali Baba și cei 40 de hoți). Or fi costând 14-18 euro, plus cazare și mâncare, etc. Să spunem că ai plecat și cu „pachet” de acasă pentru câteva zile (pateuri Ardealul, salam sau brânză de Sibiu și apă de Vatra Dornei). O fi scump sau nu, doar tu știi. Totuși cu cei 1.000 lei (dați moca de Ciucă=10.000/an), îți permiți o escaladare prin țară sau dacă mai plusezi ceva din pensie, prin țările calde. Unora dintre noi însă, nu ne ajunge pensia de la lună la lună și atunci, dacă vrei să nu devii antipatic, păstrează laudele pentru cei din viața civilă. La ei merge abureala mai ușor. Un sfat. Data viitoare nu mai lua avionul și unul din vapoarele Corsarului (îl stimez și apreciez chiar dacă unii îl critică).

Joe said...

Ce să vorbesc despre recalculare când eu nu înțeleg nici calcularea? În 2020 aveam pe fluturaș un brut, un impozit și-un net. În 2021 aveam alt brut, alt impozit dar fix același net. În 2022, alt brut, alt impozit și alt net dar a apărut și CASS-ul. Îmi poate explica și mie cineva care e metodologia de calcul (bănuiesc că amețitoare) ca să pot verifica măcar matematic ce aberații de scheme au făcut ăștia ca să nu ne dea ce ar trebui? Vă mulțumesc anticipat.

Huhu Rezea said...

@RD
Nu râde, dar textul inițial al Legii 223/2015, text dus și de SCMD în Senat, prevedea recalcularea pensiilor în plată potrivit actualizării din art. 28, adică la data iesirii la pensie, chiar dacă iesisei la pensie în urmă cu 10 ani.
Noroc că au venit gulerații cu art. 40 al OUG 57/2017 și au îndreptat eroarea.Poți să compari pe net formularea inițială a art. 109 cu formullarea introdusă în același articol după OUG 57/2017.
Am mai spus că lărgirea bazei de calcul la 12 luni nu se poate face pentru pensiile în plată decît prin decizie de recalculare, dar elementele care intră în noua bază de calcul se actualizează la momentul recalculării.
Actualizarea nu presupune modificarea formulei de calcul și de acee ea se poate face fără a se emite o decizie de actualizare. Se realizează doar din soft!

Huhu Rezea said...

@Joe
Nu are nimeni timp să-ți explice, dar ai explicațiile deja date pe blog, dacă dai o simplă interogare cu cuvintele "impozitare pensii militare" Ai butonul din bara de sus intitulat CAIUTARE AVANSATA.

RD said...

O prostie din partea acestor politicieni care se joacă în mod special cu pensionarii militari fără să le pese de noi. Chiar azi am citit pe pagina de Facebook a MApN postarea despre 'În Monitorul Oficial nr. 1186 din 9 decembrie, a fost publicată OUG nr. 168 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.' și apoi intrasem pe http://presamil.ro/salarizare-2023/

Și citisem printre altele și despre indexarea pensiilor militare, dar mă tot gândesc de la început că având în vedere jalonul cu pensiile speciale din PNNR nici nu pot să mă bucur sau să mă plâng de ce scrie acolo deoarece n-am habar ce se va întâmpla cu pensiile militare. A apărut un proiect din care nu înțeleg 100%. Știu că trebuie să vină 'barosanii' de Ciolacu și Ciucă la Guvern, însă până atunci sunt sigur că mulți pensionari militari vor sărbători Crăciunul cu emoții și stres, mai ales având în vedere problemele economice cu care ne confruntăm atâția.

Să vedeți circul cu acest proiect despre pensiile speciale! În curând.. Circ pe seama noastră!

reddog said...

Viorel
Am luat doar câteva eugenii.
As fi luat și o ciocolata Postăvarul dar nu am găsit.
Care popor pensionar?
Sunt doar câțiva micuți care nu suporta militarii de la arma penitenciare. 😁

akord 75 said...

@Sebi
aia cu "sclava" era o ironie de a mea catre ....nu stii matele cine. Desi cam toti stiu.😅
O arde cu "slava ucraina" non stop uitand definitiv ca e cetatean roman
Cred ca am inceput sa-ti dau dreptate la aia cu ramoleala.Nici macar nu ai observat ca e o litera acolo care schimba totul si nu ai inteles nici sensul textului
Acum te cred ca nu ai simtul umorului.Erai doar sincer.😅😅
Totusi iti trimit ceva interesant si vezi care cum sta. RO nu o gasesti pe acolo
https://www.youtube.com/watch?v=UrUp5Rm_Ncw
Iti las comentariile pt alta data.Atentie si la Franta!😃

akord 75 said...

@Viorel
Linistiti-va toa'si!
Stati la locurili voast'e!
Redgogu doar si-a luat un teve nou din noua pensie de "camarad". De obicei paznicii de puscarii,pompierii si politienii folosesc in exces acest cuvant.E lesne de observat!
Cu cat mai mult a fost civil cu atat mai mult li se inghesuie la gura cuvantul "camarad"
Asa ca am ajuns "camarazi" si cu paznicii de puscherii. Isi mai "drogheaza" si ei constiinta imbatandu-se cu apa rece.Ca in activitate nu foloseau acest cuvant nici ei nici politienii nici pompierii.Nici acum nu-l folosesc....
Asa ca am ajuns "camarad" cu unul ca P*la Puiu,Redgogu si altii ca ei...culmea ipocriziei!!

CEZAR said...

@/reddog
Ofiterii adevarati NUMAI LA 5 stele !
Rapciugosii pe unde apuca ..clae peste gramada..
Sa-ti fuga porkul din farfurie...DOGULE DE PUSCARIII...:D...:D

Boby said...

Domnule Huhu Rezea

După apariția proiectului, nu văd titluri despre faptul ca ministerele de resort, guvernul și toți care pot decide,fac afirmații nereale cum ca pensiile militare sunt reformate din 2017.
În 2017 s-au reformat pensiile calculate în viitor, respectiv începând cu16.09.2017 când pensia în plată este 58,5 % din brut salariu din activitate,
cele calculate până la 15.09.2017 au rămas pe principiul 102 % brut salariu din activiate
Reformare ar fi dacă toți pensionarii militari au pensiile calculate pe principiul celor 12 luni,pentru a diminua avantajul celor cu sporuri acordate fix pentru 6 luni, cum se întâmplă acum ,toate pensiile în plată și viitoare să nu fie mai mari decât netul de salariilor, același mod de plată contribuții, indexări, actualizari
Acum și după cum arată proiectul, unii pensii în plata la 102% brut salariu,și alții cu netul salariilor
Domnilor guvernanții cum ați văzut și propus recalcularea pentru judecători și magistrați, propuneți și la pensiile militare

BatistaPeTambal said...

@Dan B.:
Terminati fratilor cu prostia asta, "Armata sa fie considerata a 4-a putere in stat."
Cine ar urma dupa aia - Biserica, Poșta, CFR-ul??

reddog said...

Akord 75 ar trebui să fie vigilent.
Trebuie să-i bage pe toți de aici într-o aplicație de tracking

Poate Huhu e in Jamaica.
Sau poate Cezar e la hotelul ăla de 7 stele din Dubai și se uită la un televizor cu lămpi alb negru.
Doar așa să facă arogante.
Odată a călătorit și cu pluta pe Bega.

Sebi said...

@ Akord,
te inseli. "De akord" a insemnat ca-ti dau dreptate.
Prin ce am spus, doar completat ideea si am folosit persoana a doua ca artificiu stilistic. Complet lipsit de simtul umorului, nu tie m-am adresat, sau altui huhurezean, ci oricarui nebun care crede ca daca ucrainenii isi schimba tabara, isi schimba si gena.

Cornelius Flavius Ifrim said...

Cu ocazia sarbatorilor de iarna spiritul Craciunului si al Anului Nou ne indeamnă ca sita constiințelor binele de rau ca sa-l cearnă, sa uitam de lichele si secaturi, ramanand cu cele mai bune si sanatoase ganduri, cu sperante de mai bine in anul vine! Craciun fericit si implinit cu tot ce v-ati dorit, sa aveti pe mese de toate, cu fericire si in deplina sanatate!
La multi ani!

Dan B. said...

@BatistaPeTambal

Dacă chiar puneai batista pe țambal, nu aflam cât de naiv ești!
Se spune că în statul român există trei puteri, legislativă+executivă+judecătorească, fără a se preciza că tocmai art 118 dă acoperire constituțională Armatei.
Tolomaci ca tine au refuzat, în 1990, accederea în Parlament a cadrelor militare alese, ba au mai și facilitat controlul civil al Armatei, controlul real fiind exercitat de 3-4 șefi de direcții centrale din MApN, vânduți partidelor, cei care au efectuat „aclimatizarea” miniștrilor (incompetenți) la fișa ministerială a postului.
Apreciez că existența militarilor, ca membri ai Parlamentului, măcar și temporară, pe câțiva ani, ne-ar fi fost benefică.
Ești irecuperabil, dacă pui „=” între Armată și Poștă/CFR/Biserică.

Huhu Rezea said...

Buzatule,
Ce vrei mai mult de funcția de premier deținută de un general fost sef de Stat Major General? La ce-ți folosește?
Vezi că la art. 118 din Constituție armata garantează ordinea constituțională... nu cum vrea ea, ci potrivit voinței poporului.

akord 75 said...

@Sebi
'nteles!

akord 75 said...

@Huhu
Uite fa-ma sa pricep
dupa Legea 164 cand am iesit la pensie (baza calcul-ultima luna) a urmat L119 cu alta baza calcul si s-a facut recalcularea,apoi L263 alta baza alta recalculare apoi L223 alta baza,obligatoriu alta recalculare acum se trece de la o medie a 6 luni/5ani la o medie a 12luni /5 ani FARA RECALCULARE
Asta nu pricep ,cum e posibil ca daca din media de 6 luni apare o medie de 12 luni se schimba obligatoriu baza de calcul fie chiar si cu un leu dar de schimbat se schimba.... ca sa nu mai vorbim ca asta implica si actualizare
Mi se pare o mare fractura logica
.....sau poate raspunde unul din "camarazii" P*** Puiu sau Redgogu sau vre-un tulumbar ceva,ca astia-s proaspeti imbuibati si le convine ..."sa se modifice totul dar sa nu se schimbe nimic"
Vezi ca daca o bagi pe aia cu "doar pentru viitor" am alte contra argumente
Asa ca raspunde tu ca un specialist ce esti.Eu nu ma pricep!

Gigi said...

Domnilor,nu-i vaietam noi pe magistrati.Ce fac aștia acuma sunt doar MiMe de sezon.Vor cadea in picioare,au grijă cei in echipent vișiniu.Noi sa luptam ptr.Snaopsn,ca nu lupta nimeni,nici macar puzderia de asociații,grupuri, grupulete si mai stie dracu cum șe mai numesc.prim-ministru'e de-al nostru,nu va face nimica ptr.noi. Ferice de camarazii iesiti dupa 1.01.216-17-18-19-20-21-22.Astia mai rezista 1 an,doi.Chiar si cei care vor iesi din 2023 chiar daca se va largi BC cu 6 luni.
Trebuie luptat sa se Actualizeze si noua pensiile,ma refer la cei pana lq decembrie 2017.Asfel,Asistati scrie pe noi,cum am mai spus in 2017.

Bime a sesizat @Akord cu privire la piticul pres.slavitei Ukr.cu priv.la legea minoritatilor.Si cand te gandesti ca unii il ridicau in slavi ......Cam atît.

bogdan said...

Daca activii primesc 10 %, solda de grad majorata de la 01.01 cred ca si mie pensionat in 2021 imi convine recalcularea.

CEZAR said...

De fapt ..SINGURA PUTERE REALA IN STAT"ARMATA..se manifesta ca o adunatura de bovine rumegatoare datorita marilor sefi...ai Armatei ..corupti ..judecati si condamnati ...unii..!!!
Sa incep.. cu agramatul POPESCU..??
nu cred ca voi gresi...
Acum unii dintre ei ei mai au si tupeul porcesc sa apara seara de seara la tv..si sa dea sfaturi natiunii...ptiu..
Napoleon ..a ajuns imparat dintr-un banal capitan...
Sa apara capitanii si MAIORIII....

M said...

@Bogdan

Și dacă anul viitor dau indexarea cu inflația din 2022 de 15%?

@Gigi

Ați citit legea minorităților din Ucraina? Tu, personal!!!! Ha,ha,ha! V-au citit-o Putin și cu idiotul de Simion? 😁 Citește măcar ce reproșează Ministerul de Externe, punctual!

Vai de capul vostru! Vă fac rușii varză cu carne!

🇺🇦🇷🇴

CEZAR said...


AI PERFECTA DREPTATE CAMARADE ..!SUBSCRIU SI SEMNEZ....:D

Blogger akord 75 spunea...
@Viorel
Linistiti-va toa'si!
Stati la locurili voast'e!
Redgogu doar si-a luat un teve nou din noua pensie de "camarad". De obicei paznicii de puscarii,pompierii si politienii folosesc in exces acest cuvant.E lesne de observat!
Cu cat mai mult a fost civil cu atat mai mult li se inghesuie la gura cuvantul "camarad"
Asa ca am ajuns "camarazi" si cu paznicii de puscherii. Isi mai "drogheaza" si ei constiinta imbatandu-se cu apa rece.Ca in activitate nu foloseau acest cuvant nici ei nici politienii nici pompierii.Nici acum nu-l folosesc....
Asa ca am ajuns "camarad" cu unul ca P*la Puiu,Redgogu si altii ca ei...culmea ipocriziei!!

Huhu Rezea said...

@akord
Legile acelea mai vechi au prevăzut expres recalculare pensiilor în plată.
Ciucanii tremură ca piftia când aud de recalculare. De aia nu au introdus de bună voie recalcularea în proiect.
Mai ales când văd că magistrații au acceptat recalcularea fără păstrarea în plată a cuantumului mai avantajos.

M said...
This comment has been removed by the author.
reddog said...

Și eu am fost aici acum câțiva ani.
Când am fost in Japonia.
Am vizitat și Coreea de Sud.
Nu spun ca sa mă laud.😁
Ciuca Nasirianul este Gl****
Și Cezar a avut *** când a fost Lt maj
Rambo avea o stea roșie mare pentru că era secretar la pecerea. 😁

PS: Am postat pe blogul lui Huhu acum 5 ani din avion.
Roma-Tokyo. ✌️💪🇷🇴

https://m.ziare.com/marcel-ciolacu/ciuca-ciolacu-vizita-coreea-1779401

bogdan said...

Pentru M

Anul viitor nu o sa vedem indexare cu inflatia vor spune ca am primit anul acesta mai mult 12,5 chiar daca unii primesc 5,1 cat este legal, in general fraierii limitati la net.

Sebi said...

Asa ageamiu cum sunt in privinta legislatiei in general, imi era totusi clar ca nu poate fi vorba de vreo recalculare la pensiile militare acum, in acest context, cu jalonu' si pnrr-u'.
Pentru ca jalonu' tre' sa arate ca "specialele" scad si se contributesc, nu cresc.
Tocmai de aceea am pus aseara intrebarea pe care o puteti citi mai sus, citandu-l pe fostul ministru al Apararii.
Daca pensiile militare ar putea intra totusi pe un fagas diferit, avand in vedere ca "odiseea nu se va incheia aici"...
Se pare ca au fost introduse si pensiile militare in proiectul de lege, in ultimul ceas, desi nu sunt speciale DELOC, doar pentru a impaca "si capra si varza".
Si pe lup, as completa eu. Pe lupu' cel rau.
Visez la ziua cand Huhu o sa confirme zambindu-ne radios: "Se vor recalcula si la noi odata ca niciodata, dar asta nu se putea atunci cand... ar fi trebuit sa scada".
Cum spunea sotia adulterina amantului, cand au fost surprinsi de sot in flagrant delicios, intr-o sceneta a lui Ion Baiesu: "Draga, nu-i momentul acum!"

Viorel said...

Don Cezare. În sfârșit aveți perfectă dreptate. „Napoleon ..a ajuns imparat dintr-un banal capitan...”. Un banal Cpt. Padina, a ajuns mare Cdt.BIMc. la GAZ.

RD said...

@Huhu, păi ce pensii au magistrații în comparație cu cele militare? Pot spune că își permit să accepte pensii mai mici (la ale lor, mari și foarte mari). La pensiile militare ar trebui să fie recalculate după ce vor fi actualizate. Păi sunt zeci de mii de pensionari militari cu pensii până în 3000. Ce să mai 'tai' din ele?
Mai rămâne să recalculeze pensiile militare fără actualizare! Atât le mai rămâne!

Viorel said...

RD. Te rog să-i transmiți domnului Col.(Rz.)dr. Dogaru că pedeapsa cu arest s-a scos din Regulamentul Disciplinei Militare cu mulți ani în urmă. „arest la pace și glonțul la război”.

Gigi said...

@m Nu am citit legea astura cu privire la minoritati,adevarat,am luat de buna ce a postat @Akord,il stiu bine informat.E vr3o problemă,nu e adevărat?

monteoru said...

Va-ti prostit la cap.Continuarea meciului Steaua-Dinamo avantajaza numai guvernantii si slugile lor.Cat timp avem o lege a pensiilor comuna si funia dela spanzuratoare e comuna.Pe timpul impuscatului militia se uita de sus la militari.Idem securitatea.A cvenit 1989 si militari au platit cu varf si indesat.Ajunge.Nu ne-am invatat minte?Mai bine ne unim sa rasturnam carul cu hoti.Nu am vazut ca judecatorii si procurorii sa se atace reciproc.Nu am vazut in invatamani.Nu am vazut in sistemul medical.Suntem tampiti?Viata ne pune in diferite situatii si trebuie sa ne protejam reciproc.La o adica daca un fost temnicer iti ajunge subordonat e musai sa-l futi ca a fost temnicer?Idem i relatia temnicermilitar,politist-militar etc.Poate nu am dat cele mai bune exemple dar vreau sa subliniez ca avem un adversar comun.

M said...

Vreți pensii NATO dar îi pupați în cururi pe ruși!
Vreți ca România să vă respecte și voi faceți spume la gură repetând propaganda inamicului!
Behăiți ca niște oi despre România dar sunteți marionetele penibile ale celor care zilnic instigă la bombardarea țării pe care voi cică ați apăra-o!
Ei nu spuneți!!! Ce naiba ați apărat voi? Câți inamici ați văzut la viața voastră?

Ați adunat porumbul de pe câmpurile patriei și aveți tupeul să vă comparați cu unul care a luptat la propriu în Irak sau Afganistan! Militari de mucava cu frustrări imense și cu limbaj suburban, pe măsura educației! Stați bă liniștiți că nimeni nu vrea să fie "camarad" cu voi! Sunteți doar trompetele gălăgioase care acoperiți zecile de mii de militari din SNAOPSN care au prea mult bun simț să vă dea una peste boturile alea râncede!

Pentru toți pro-rușii:

https://pbs.twimg.com/media/Fkk1b79WAAEAxuy?format=jpg&name=large

M said...

@Gigi

Nu voiam să intru în polemică cu nimeni! Nu pentru că nu e bună polemica ci pentru că unii cred că a înjura se numește polemică!

Dați-mi vă rog un singur exemplu în care numitul akord a fost "bine informat". Numai eu am dovedit de vreo 5-6 ori că minte. A mai fost cineva care i-a dat peste bot de i-au sărit dinții dar nu îmi amintesc cine! Akord e un mincinos cu tupeu!

La subiect:

Am studiat și legea "minorităților" și cea a "învățământului".

Sunt adevărate cele spuse însă parțial, adică cu nuanțe!

Să vă dau un exemplu: "nu se asigură învățământul EXCLUSIV în limba minorităților"

Da, este adevărat!

Ucrainenii zic că orice cetățean ucrainean TREBUIE să știe și limba oficială.
Iată ce zice EXACT legea:
”Persoanele aparținând minorităților naționale din Ucraina ale căror limbi sunt limbile oficiale ale Uniunii Europene și care își exercită dreptul de a studia în limbile relevante în instituțiile de învățământ de stat sau municipale vor avea:
• învățământul secundar de bază în limba de stat în cuantum de cel puțin 20 la sută din volumul anual de timp de studiu în clasa a V-a cu o creștere anuală a unui astfel de volum (nu mai puțin de 40 la sută în clasa a IX-a);
• învățământul secundar de profil în limba de stat în volum de cel puțin 60 la sută din timpul anual de studiu”


Deci în cursul primar învață numai 20% în ucraineană, începând cu clasa a 5-a trec la 40% în ucraineană iar la liceu au 60% în ucraineană.

🔴 ATENȚIE!!!! E însă vorba de cei care se declară ROMÂNI (România fiind membră a UE). Rușii din cauza asta fac scandal!!!!
Apoi mai sunt și cei care se declară MOLDOVENI și care zic că ei vorbesc limba MOLDOVENEASCĂ (care nu e limbă UE)!!!
Poate ar trebui să ne lămurim noi cu moldovenii dacă există limba moldovenească. Nu credeți?

Acum doar vă întreb: credeți că e de dorit situația de la noi unde maghiarii termină facultatea fără să știe ABSOLUT DELOC limba română? Fără să aibă ore în limba OFICIALĂ a statului?
Doar întreb!

Ce e rău că ucrainenii zic că în librării jumătate din titlurile cărților să fie în limba oficială?


Închei spunând că pentru românii din Ucraina faptul că jumate se declară moldoveni și jumate se declară români este o mare problemă care reduce drepturile de care se bucură! Ungurii de la noi au fost mai șmecheri "adoptând" secuii ca fiind tot maghiari (după unii istorici nu ar fi așa)!

Dan B. said...

@Huhu:

Dacă nu te-ai fi repezit ca șchiopu-n cârje, ai fi priceput din postările mele anterioare că actul managerial al oricărui ministru al Apărării a fost tarat, de la Mihnea Motoc încoace, de mai toți incompetenții politicieni, aceia trimiși de partide și trecuți pe „mute” la primirea mandatelor, caz în care „aclimatizarea” lor s-a exercitat exact de către liderii Departamentului de Luptă împotriva Pensionarilor Militari, adică aceia care au adus servicii majore statului prin diminuări ale cuantumurilor pensiilor.
Sau n-ai observat ce val de promovari a căzut pe capetele lor, impostura fiind principalul criteriu în obținerea funcțiilor și stelelor. Sau vrei să spui că un ministru, competent în domeniu, s-ar fi lăsat „antrenat” de către de către acești profitori ai sistemului militar? Nu ai realizat că scala valorilor în Armată s-a-ntors cu curu-n sus, fiind agreați doar „linge blide”, calați în a face rău foștilor lor sefi și colegi, nu si lor, personal?
Așadar, cred că și singur ai realizat totala incompetență profesională a lui Ciucă, cel care are un doctorat, urmat de un master în domeniu, principal lui calitate fiind supușenia lui față de Uncle Sam.

Paul Puiu said...

Monteoru, exact cu unul ca Dezakord74-75-76, etc nu ai cu cine, sunt inca ramasi in epoca GAZ si a Biroului de Propaganda Politica al PCR, fosti eroi ai patriei care au participat la muncile de pe santierele patriei de la canal, sau pe la minele de la Uricani, Petrosani, Rovinari, Petrila sau de pe la diribau de la drumuri si poduri a caror mentalitate numai poate fi schimbata si sunt invatati sa foloseasca un limbaj pervers si suburban la fel ca pe vremuri cu MT (militarii in termen) si asteapta mereu privilegii!!!Mai sunt inca si fosti securisti care inca mai traiesc din nostalgia vechilor vremuri de trista amintire a epocii de aur comunista!!!!

RD said...

@Viorel, nu vreau sa-l deranjez pe domnul Dogaru, isi face calculele pentru recalcularea pensiilor militare ce urmeaza sa se aplice.. :)

RD said...

Ieri, 13 decrete privind eliberarea din funcție a unui procuror, iar azi, 6.. Se goleste magistratura. :)) + multe alte pensionari din ultimele zeci de zile.

RD said...

Claudiu Manda (PSD):

USR are cel mai ipocrit discurs din politica românească. După ce au scris cu mâna lor în PNRR, că Guvernul trebuie să facă restructurarea pensiilor speciale pe baza analizei de la Banca Mondială și în acord cu deciziile CCR, acum acuză Guvernul că a elaborat proiectul de lege pe baza recomandărilor Băncii Mondiale și în acord cu deciziile CCR.
Proiectul propus rezolvă multe dintre inechitățile care, pe drept cuvânt, iritau opinia publică.
Principii realizate prin propunerea legislativă:
o Nicio pensie nu va fi mai mare decât salariul din perioada de activitate. Pensia nu poate depăși media veniturilor din 12 luni consecutive de activitate. (În cazul magistraților, pensiile în plată magistraților se recalculează după principiul enunțat aici).
o Se reduce baza de calcul de la 80% la 65% din media veniturilor nete din 12 luni consecutive de activitate, cu excepția magistraților, potrivit deciziilor CCR.
o Crește vechimea obligatorie în specialitate la minimum 15 ani, iar pentru Justiție la minimum 25 de ani, fără perioade asimilate. Nimeni se mai poate să intre în specialitate pentru o perioadă scurtă de timp, la finalul carierei, pentru a beneficia de pensie specială!
o Se limitează drastic pensionarea anticipată a celor care dețin pensii de serviciu. Regula generală este vârsta de 60 de ani. În cazul magistraților, nu se pot pensiona anticipat dacă nu au minim 20 de ani vechime în specialitate, iar în acest caz, pensia scade cu 1% pentru fiecare an din diferența până la 25.
o Se reduc substanțial cheltuielile totale cu pensiile și indemnizațiile de serviciu, potrivit prevederilor PNRR
o Proiectul respectă atât prevederile PNRR, cât și deciziile CCR și a fost realizat pe baza propunerilor Băncii Mondiale.
Despre acuzația USR că bugetul prevăzut pentru 2023 crește cheltuielile pentru pensiile speciale (deși o cerință în PNRR este reducerea lor
Seidler, USR: „Coaliția crește suma care va fi cheltuită anul viitor pentru pensiile speciale, la 13,2 mld. de lei, de la 12,4 mld. de lei cheltuite pe pensii speciale în 2022. Intenția e foarte clară deci, ceea ce își doresc e opusul a ceea ce afirmă în spațiul public și exact opusul a ceea ce scris în jalonul 215 din PNRR”.
o Această acuzație arată de ce a fost dezastruoasă guvernarea USR la Sănătate și Economie. Ei nici măcar nu înțeleagă ce scrie într-un buget de minister. În cheltuielile majorate invocate de USR sunt multe componente care nu reprezintă pensiile speciale:
1. Majorarea diferențiată pensiilor militare, cu o creștere mai mare la pensiile mici, pe același principiu al solidarității, aplicat și la celelalte pensii.
2. Indemnizațiile pentru veterani, văduve de război, urmași – toate acestea trebuiau actualizate cu rata inflației.
3. Sume care trebuie restituite în baza unor decizii irevocabile ale instanțelor cu privire la drepturile de pensii ale unor militari.
o Pensiile speciale nu au cum să crească din moment ce:
o pensia de serviciu a scăzut ca procent din baza de clacul de la 80% la 65%,
o a fost limitată drastic pensionarea anticipată
o a crescut vechimea în profesia de specialitate.
o S-a interzis ca pensia totală (partea contributivă + cea de serviciu) să depășească 100% din media salariilor din 12 luni consecutive.

Sebi said...

E tare asta, "cel mai ipocrit discurs". Deci nu ipocrit, astfel incat sa-i scandalizeze si pe morti. Sa nu exageram. E doar mai ipocrit decat al nostru. Si chiar decat al celorlalti ipocriti la fel de inteligenti ca noi, dar mai putin populari. Ne-au intrecut lozincarii astia pe toti in ipocrizie, cum e posibil asa ceva bai nene...
Mama lor a dracului de boschetari.

Cezar said...

Cpt.pilot elicopter Mi.8
Kis Viorel si Fiul sint in usr
Si ca ei multi militari si rudele!
Asa ca..ciocul mic
Votez usr...

nr. 1 said...

1. PP, daca nu ai aflat pana acum poti sa notezi ca toti cei detasati in economia nationala pe la fel de fel de munci, chiar munceau si aveau responsabilitati de a conduce echipe care au avut contributii fff importante in industrializarea Romaniei , la CCDMN, la Transfagarasan, la Metrou, la Casa Poporului ,la inundatii, la cutremur, la baraje gigantice pe rauri inspumate samd. In plus, ei executau si pregatirea pentru lupta specifica acelor vremuri, nu am auzit ca ar fi venit armate de pe undeva sa ne apere. Armata, ca si acum , a constituit si constituie un factor de stabilitate solid , si-a facut datoria , motiv pentru care increderea populatiei in Armata a fost si este mare!
2. Cu privire la proiectul de lege cu pensiile speciale: a) Nu va mai luati dupa fente si vrajeli: Avizul CSM cu privire la acel proiect de lege spune clar: Recalcularea trebuie sa vizeze toate deciziile de pensionare emise pana la intraea in vigoare a noii legi, indiferent daca au fost puse in plata pana la acest moment. Exceptarea ar genera fara nici o justificare , un tratament diferentiat intre beneficiarii dreptului la pensia de serviciu. Si nu exista justificari pentru nici o categorie de beneficiari fie ei smecherii cu 5 cifre care ar apara (de muste poate) hotarele ! b) In procedura de adoptare trebuie avute in vedere ordinea constitutionala de sesizare a celor doua Camere si regulile aplicabile dezbaterilor parlamentare pentru fiecare domeniu de reglementare! Cred ca e clar!

BatistaPeTambal said...

@nr. 1:
In '89 s-a vazut clar ce bine era pregatita armata. Nu ca acum ar fi (mult) mai bine antrenata si condusa, da' da-o dracului de poveste.

akord 75 said...

Alooo militia!!
Cap de furtun,M spunea(mincinosul mincinosilor) despre cum a binemeritat el Oskarul invartit

"Behăiți ca niște oi despre România dar sunteți marionetele penibile ale celor care zilnic instigă la bombardarea țării pe care voi cică ați apăra-o!"( discurs userist-o-fascist) Cum?.. nu explica cum e cu instigarea asta. poate doar lingand funduri de amerloci. Ca exact asta face el...vinde propria tara pentru un maruntis de milog numit oskar

'Ei nu spuneți!!! Ce naiba ați apărat voi? Câți inamici ați văzut la viața voastră?'
El a "vazut"pe capatul de la furtun

"Ați adunat porumbul de pe câmpurile patriei și aveți tupeul să vă comparați cu unul care a luptat la propriu în Irak sau Afganistan! Militari de mucava cu frustrări imense și cu limbaj suburban, pe măsura educației"
Iarasi se refera la propria persoana si la Ciuca probabil....Au luptat la Nasiriyah ?

"Stați bă liniștiți că nimeni nu vrea să fie "camarad"
Nu desigur doar pensie militara vrea militianul dupa ce mai intai isi etaleaza gradul de cultura..."Stați bă liniștiți"

"Sunteți doar trompetele gălăgioase care acoperiți zecile de mii de militari din SNAOPSN"
....au inventat si un "snaopsn" ca sa devina lipitori la pensii militare.Alte tari nu au nevoie de asa ceva...nimeni nu are asa ceva.Despre"zecile alea de mii" uita sa ne spuna ca 90% sunt civili de fapt adica o capro-varza numita "snaopsn" un Frankenstein al autoritatii statale. Asta are chiar si "familie"...ocupationala.Ce mai, tot felul de absurditati proprii birocratiei puturosite in ultimul hal

Gigi said...

@PP Se vede de la o posta ca nu ai avut de a face cu multe treburi de prin armata.Esti paralel ca de fapt multi altii.Si ne mai mirăm dr ce merge totul intr-p directie gresita.
Vai de capul nostru!

akord 75 said...

@Monteoru
Imi permit sa va readuc aminte cum e cu "hai sa fim uniti" cu argumentul suprem "politia are sindicate,ne ajuta"
-ani de zile s-au milogit sa intre le legile pensiilor militare dar:
....cu drepturi militare si obligatii de civili
ulterior sindicatele lor au inceput sa lucreze din greu la bani.Rezultatul se vede acum! Cati militari au SDSL platite acum precum tractoristu in brazda
Si mai simplu:Revedeti media castigurilor salariale pe ministere"MApN/MAI" si pe categorii de personal apoi la final observati media pensiilor tot pe categorii....asa "lupta" snaopsu' Va duce ca zaharelu' cu purtatori de vorbe de tip M imbuibat.Ale carui interese sunt cu TOTUL ALTELE
..si ar mai fi multe de spus...
Ref la legea invatamantuluii din Ucraina M a facut o adevarata intortocheala,din amestecul unor mici adevaruri cu minciuni grosolane.Toti zic ca legea e idioata si dusmanoasa inclusiv Polonia si Ungaria(inclusiv Ro dar mai pianissimo ca Aurescu e mai bleg iar oameni de stat KWJ si eroul din irak tac ca pestii sa nu cumva sa-l supere pe stapanul zdrelinski)
In schimb e unul pe planeta,unul singur FOARTE MULTUMIT se numeste "M" pe aici....si se da "roman verde" Ba ne prezinta si procentaje.Sa vada mai intai cum e cu procentajele pe teren

bogdan said...

Pentru nr, 1
Asa este , corect, pensiile care nu respecta principiul limitarii la venitul net sa fie aliniate astfel, aici se face referirea la recalcularea pensiilor magistratilor. ( cu toate ca la recalculare cred ca as lua mai mult).

RD said...

@nr.1, Nu e nimic clar. Clar va fi după ce vor face ăia circ prin Parlamentul României!

GG said...

Alo!alo!alo!Se vede de la o posta despre faptul că habar nu au despre pensiile militare,mai precis despre evoluția lor în timp în funcție de anul ieșirii și legea care opera atunci.
Nu vreau sa ma cert cu nimeni 8n Ajunul Crăciunului și nu am sa dau nume,doar atât:Până nu se vor actualiza toate pensiile în plata sa ajungă la nivelul celui/celor de acuma,nu se poate respecta principiul limitării la net.Ai înțeles mai Bogdane,măi?
Crăciun Fericit!

bogdan said...

Am fost invatat sa nu vorbesc cu necunoscuti....asa ca... ATI intales mai domnule mai.

luchy19 said...

Total adevărat în ceea ce spune domnul AKORD 75. MAPN ul fără plata orelor suplimentare, sâmbete, duminici, sărbători legale pentru că șefii acestora erau obligați de marii comandanți să i trimită în libere în cele 60 zile chiar dacă erau în deficit de oameni. Politica conducerii MAPN a fost aceea de a strânge buzunarul în defavoarea oamenilor.
Bravo lor ,celor de la Penitenciare că ajută oamenii și toți subofițerii ies cu pensii peste 5000 lei, asemenea și celor din MAI. Soldatul român a fost sortit să rămână ultimilor la căruță.

bogdan said...

Si eu sustin TOTAL spusele lui AKORD 75. MI a ajutat oamenii lor altfel decat MApN. Dar mare atentie va rog cum va adresati pensionarilor M I L I T A R I fie ca au fost sau nu pe santiere, la cules de porumb ( in timp ce altii le bateau familiile acasa) sau in mine.

Pot sa accept orice discutie despre pensii, varsovisti , NATO isti , ciucani etc, pana la a jigni MILITARII
Cu respect un artilerist ( am cules si porumb inainte de revolutie acum sunt mandru CIUCAN)

Burebista said...

Luchy 19, nu cred ca MApN respecta legea și acorda libere pentru orele lucrate în Sdsl. Dacă ar respecta legea ar trebui sa acorde pentru 8 ore lucrate în Sdsl : 1 zi libera și 75% în plus la solda pentru cele 8 ore sau 2 zile libere fără 75%... Faceți socoteala câte zile libere ar trebui sa acorde pentru o tura de 24 ore... În afara celor 72 ore(3 zile liber) după serviciu ar trebui să mai acorde înca 144 ore(6 zile liber).

BatistaPeTambal said...

Burebista spunea...
"Faceți socoteala câte zile libere ar trebui sa acorde pentru o tura de 24 ore... În afara celor 72 ore(3 zile liber) după serviciu ar trebui să mai acorde înca 144 ore(6 zile liber)."
Asadar cei care lucreaza acum - in sistem de ture 24/72 - in loc de ~8 zile/luna de serviciu ar trebui sa bage doar doua. Plus c-ar baga UBER/alte activitati fara carte de munca cat cuprinde pe langa. Buna idee!