Powered by Blogger.

Wednesday, March 29, 2023

Răspunsul corect al CE la o solicitare din partea liderilor sindicali din Poliție

31 comments

In  opinia liderilor sindicali care au formulat sesizarea către Comisia Europeană a UE, monitorizarea aplicării Jaloanelor 214 și 215 din PNRR ar fi un amestec al Comisiei Europene în procesul de legiferare din România și, dacă tot o fac, ar face bine să impună guvernului român aplicarea legii salarizării și a condițiilor de pensionare a polițiștilor.
Aceeași opinie o întâlnim și la cititorii blogului care  militează pentru scoaterea  pensiilor militare din procedura de monitorizare de către  CE a aplicării Jaloanelor 214 și 215, incurajați fiind de cei care administrează pensiile militare... și ei interersați de păstrarea actualului cadru legislativ inechitabil al acestei categorii de pensii speciale și de tradiție. 
In primul rând, jaloanele 214 și 215 nu au fost scrise de CE... ci de Guvernul liberalo-userist-udemerist al premierului Florin Cîțu, guvern învestit de o coaliție constituită potrivit modului cum au votat românii la ultimele alegeri parlamentare, votanți perpeliți de propaganda împotriva "pomenilor" lui Dragnea. Prin PNRR, acel guvern de dreapta  a dorit să taie elanul propagandistic electoral de esența social- democrată al PSD... până prin anul 2070, luând ca aliat guvernul Uniunii Europene.
Uniunea Europeană, prin guvernul său, nu face altceva decât să monitorizeze angajamentele pe care România și le-a luat, prin guvernul său,  pentru a beneficia de alocațiile bugetare ale UE.
Răspunsul primit de sindicaliști a fost interepretat greșit, ca o desistare a CE din monitorizarea  Jaloanelor 214 și 215, jaloane elaborate de Guvernul României. O astfel de monitorizare pentru respectarea propriilor noastre obligații, pentru a obține fonduri europene de reziliență, nu poate fi considerată niciodată amestec în procesul de legiferare din România.
Public acest document pentru că mi-a fost semnalat prin zeci de e-mailuri și pentru că multi comentatori au făcut trimitere la el pentru a-și lega speranța că pensiile militare vor rămâne așa cum sunt în prezent,  adică inechitabile.
Dezbaterile de astăzi din Senat au reprezentat un duș rece pentru naivii rezerviști ciucani care deja se hotărâseră să voteze  cu AUR-ul lui Simion.

 

 

31 comments:

bogdan said...

Admin , de unde concluzia cu AUR ?

Petrut said...

Comisia Europeana este de o utilitate indoielnica ...nu stiu ce mai cautam noi in Spatiul European daca se permit abuzurile autoritatilor,prostul management al Economiei nationale ,inflatia ce pare sa nu se mai opreasca ,abuzurile unor legi cum sant cele referitoare la pensiile militare ...ma gandeam ca cel putin MAp.N a fost decenii un rau contributor pentru soldele militarilor -nu a contribuit sau nu a atentionat cadrele militare sa contribuie la fondul de pensii... Cred ca o actiune in Instanta va determina MAp.N sa plateasca retroactiv pentru toate fostele cadre militare ca sa se tremine odata pentru totdeauna reprosul ca militarii cel putin trecuti in rezerva pana in anul 2021 -cand am trecut eu in rezerva ,nu au "contribuit " pentru pensie ....! Contributivitatea la fondul de pensii in cazul meu este ca si cum m-ar intreba de ce nu ma misc cand sant legat....Sant foarte nemultumit ...!

Viorel said...
This comment has been removed by the author.
Huhu Rezea said...

@bogdan
Dacă pui această întrebare se vede că nu. ai urmărit in direct sedința de la Senat.
Urmărește pe înregistrare, de la 1h. și 8 minute intervenția senatoarei AUR, Boancă Rodica, despre necesitatea calculului contributiv al tuturor pensiilor.
Dacă vreți să diferențiați militarii de restul angajatilor din România, dați-le salarii mai mari si vor avea si pensii mai mari, zice corect senatoarea Boancă

RD said...

Huhu și alții, așa cum și voi scrieți și interpretați doar ce vă convine, la fel și pentru cel din poliție. Așa cum și voi vă gândiți doar la cei vechi, nu și la pensionarii mai noi.. Așa și alții se gândesc la cei mai noi și la cei activi ce vor urma să fie pensionari militari! Și vă dați corecți, acceptând și sărăcia asta de 45% fixă. Sper (dar nu cred) să nu accepte ordinele pungașilor din UE, mai ales ăia cu funcții mari.

bogdan said...

Admin , asta o vazusem dar este aplicabila de acum INAINTE. Pentru cei iesiti la pensie deja ori 223 ori contributivitate tot discrepante vor fi. Fiecare analizeaza si doreste ce este mai bine pentru EL SI FAMILIA LUI.
Pentru contributivitate trebuiesc solde mult mai mari ca sa rezulte o pensie decenta.
Parerea mea.

Alex said...

Boanca spune sa se dea salarii mai mari militarilor ptr.a putea avea pensii mai mari.Daca ar fi asa atunci cea mai mica solda ar trebui sa fie cel putin 9.500 de lei,ptr.ca un gradat sa aiba un punct si ceva pensie,adica 2.300-2.400 de lei.Nu mai spun de sergent,serg.maj......plt.adj.....,ultimul dintre acestia ar trebui sa aiba cel putin 16.000 de lei,ptr.a beneficia de doua puncte jumatate,sau cca.13.000 ptr.a avea 2 puncte.Pe masura ce se trece la maistrii militari,ofiteri inferiori,ofiteri superiori si generali,soldele ar trebui sa fie imense.
Se vorbeste pe aici ca sunt cativa care ar avea 4-5 puncte.Sa ai 5 puncte in prezent ,brutul trebuie sa treaca de 30.000 de lei.De unde atatia bani,ptr.a le asigura viitorilor pensionari pensii decente?
Fata vorbeste in dodii.Daca trec militarii pe contributatea reala,fara a mai primi vreun supliment in plus ,viitoarele pensii ar fii mizerabile,mai mici decat cele aflate in plata.Trebuie batuta in cuie ptr.noi macar indexarea si poate intr-un viitor mai apropiat actualizarea soldelor de grad. Dupa cum se misca treburile s-ar putea sa ne fie si mai rau.Adio actualizari.
Sumele pe care le-am trecut sunt cu aproximatie.Stiu ca S.M.B.este in jur de 6.400.
Deci ai solda de 6.400 de lei ,ai un punct de pensie.

vasile said...

Si nu doar atat; aur a votat impotriva! Astia da nationalisti, suveranisti sau ce mai vor sa para, ca nici ei nu stiu.

Nico.tnt said...

poate nu ati inteles....senatoarea era ironica!

benji said...

Atenţie, cei care vor menţinerea ,,privilegilor" sunt putinişti. Ca să demonstreze cât sunt de ,,români" şi antinustiuce, hoardele de generali şi colonei vor buluci în continuare la toate posturile de televiyiune şi radio.

Alex said...

Benji,
Din pacate toti generalii si coloneii care apar pe la televiziuni sunt vai si amar.Avem si un ministru "vai de mama lui" ,un prim-ministru, care de cand este el militar nu stie decat pozitia ghiocelului, si plagiator dovedit pe deasupra.Mai avem un presedinte zis Dulapu' ptr.ca este inalt dar si Mutu' ptr.ca vorbeste parca tace.Ce sa mai zic? Cu asemenea specimene care isi vad doar interesele proprii " vai de noi".Acum soarta noastra s-a hotarat de niste nimicuri care in multe cazuri ,in 1989 cand le-am lasat tara pe mana parintilor si bunicilor lor ,erau la stadiul de spermatozoizi.Niste pensati care nici macar nu au facut armata fac legi ptr.noi.
Cam asta ar fi in linii mari povestea trista a "armiei" romane.

Sorin said...

@Petrut, poate nu știi dar faptul ca pana în 2001 guvernanții, parlamentul au considerat ca militarilor nu li se retine contribuție pt pensie, adică statul nu ia dintr un buzunar ca să bage în altul, nu înseamnă ca militarii au încălcat legea. Sa fii kncercat înainte de 89 sau după sa nu plătești o tax sau un kmpozit, era tot fiscul pe tine.
Asa ca partea cu necontributivitatea nu tine. Și precizez ca nici acum nu e contributivitate deplina. Va fi atunci când fiecare activ, civil sau militar, va avea un cont personal, într un fond național de pensii, intangibil, iad fluturașul de salariu îți va preciza cât ai acumulat lunar, fluturas cj greutate sj importanta juridica.

PLopelu said...

Sorin, ai dreptate, asa ar trebui sa fie...cat ai acumulat sa ti se restituie tot odata sau in transe egale, la alegere, ca la pilonul 2, dar cum faci cu cardul de sanatate?...ca stai la coada dupa toti cei care striga ca suntem egali, dar tu ai cotizat de 5-6 ori mai mult?, cum faci cu taxele ca tu ai platit de 5-6 ori sau mai mult impozit pe venit? sau 25% cibs, lunar, dintr-o suma care nu ti s-a luat in calcul la pensie?

Burebista said...

Huhu Rezea citește cu atenție spre sfârșitul răspunsului comisarului UE. Acolo răspunde ca UE nu poate impune unui stat membru cum sa aplice sau sa legifereze legile în domeniul profesiilor din MAI ca este tributul fiecărui stat...
Prin comparație însemna că UE nu poate da directive cum sa implementeze România reformele asumate prin PNNR în privința pensiilor militare asa cum mint cei de ka USR și presa aservita lor G4, economedia.ro etc.
Astactrebuie reținut din acest răspuns. UE nu poate cere și nu poate impune nimic. Doar aproba sau nu fonduri dar nu pot spune sau impune calea de urmat dacă nu le convin reformele făcute. Ei doar spun ca e bine sau nu și la revedere. Eu cred ca se bucura dacă reformele din PNNR nu se fac sau zic ei ca nu sunt făcute bine, pentru ca NU MAI ACORDA FONDURI nerambursabile sau credite României urmând sa rămână banii pentru indemnizațiile lor speciale de parlamentari europeni și a pensiilor lor speciale... Mai mari decât pensia lui Ciucă... Ca tot e dat exemplu de USR.. E istorie! Urmează aur tot la istorie peste încă 4 ani pentru ca în prezent prea mulți sunt prostiți de acești pseudo naționaliști Auristi 🤓

Huhu Rezea said...

Bure
Nu te mai amăgi cu aceasta interpretare de copilărească.
Repet, nu CE a scris Jaloanele jaloanele 214 și 215, ci Guvernul Romîniei. Pentru Comisie nu contează culoarea politică a guvernului
CE doar verifică, în vederea acordării fondurilor de reziliență, dacă România respectă angajamentele luate în domeniul pensiilor de toate felurile, finanțate de la buget.
Este de tot râsul să încerci să păcălești comisia că pensiile militare nu pot intra în reformă, pentru că unii n-au auzit că legea pensiilor militare este o legea specială și că sunt finanțate în întregime de la bugetul de stat. Intre noi fie vorba, ele sunt finanțate și din CIBS-ul plătit de activi, dar nimeni nu vrea să informeze transparent valorile sumele virate la stat cu titlu de CIBS.

Burebista said...

Citiți și cum considera Teodor Stolojan ca ar trebui făcută reforma pensiilor de serviciu..
,,PENSIILE SPECIALE

România s-a angajat prin Programul Național de Redresare și Reziliență că va reforma sistemul de pensii speciale pe baza a două criterii : contributivitate și sustenabilitate. De ce avem nevoie de o astfel de reformă în România, știind că astfel de sisteme de pensii există și în alte țări ale Uniunii Europene? Răspunsul este simplu: în România avem excese care nu se regăsesc în alte țări. În primul rând, am extins foarte mult numărul grupurilor sociale care beneficiază de sisteme de pensii speciale (de exemplu, de doi ani se amână aplicare Legii cu pensiile speciale pentru primari, președinți de consilii județene etc; recent a fost introdus în Parlament un proiect de lege pentru personalul civil din armată, proiect retras-pesemne temporar până se mai liniștesc apele). În al doilea rând, în fiecare sistem de pensii speciale, avem excese care nu se regăsesc în alte țări ca , de exemplu, vârste fragede la care poți beneficia de pensie specială, nivelul ridicat al pensiei speciale (peste salariul avut în ultimul an de activitate), luarea în calcul a fel de fel de sporuri care sunt justificate numai pentru perioada cât ești în activitate etc.
Reforma posibilă pe care ar trebui să o susțină chiar grupurile care beneficiază de pensii speciale ar fi de dorit să se bazeze pe următoarele principii: 1) persoanele beneficiază de pensie bazată pe contributivitate -actualul pilon I al sistemului de pensii publice; 2) grupurile sociale -magistrații, militarii etc, pentru care Parlamentul consideră că trebuie să existe și o pensie ”specială” vor participa la sistemul de pensii ocupaționale, unde atât angajatorul cât și angajatul contribuie la formarea fondului de pensii pe tot parcursul vieții active. Acest sistem de pensii ocupaționale va funcționa începând cu noii angajați și cu cei care au o vechime mai mică de 5 ani în activitate ; 3) persoanele din grupurile sociale aflate în activitate cu o vechime mai mare de 5 ani, ca și pensionarii existenți vor rămâne în continuare cu pensiile speciale , recalculate prin eliminarea unor excese, în sensul propunerilor Guvernului (pensiile să nu depășească salariul, impozitarea părții din pensie care nu este bazată pe contributivitate, mărirea vârstei la care se poate ieși la pensie, mărirea numărului minim de ani de activitate).
În Constituția României nu există nici o referire la pensii speciale. Interpretarea Curții Constituționale că reforma sistemului de pensii speciale pentru magistrați ar afecta independența judecătorilor este dată în plin conflict de interese (membrii Curții Constituționale fiind și pensionari speciali)."

Burebista said...

Huhu, este foarte simplu de aflat valoarea virata la stat ca și CIBS. Din valoarea totala brută plătită pentru soldele militarilor din mapn, mai, SRI, SPP, STS precum și a polițiștilor din mai și mj x 25%... Bănuiesc ca sunt publice cheltuielile cu salarizarea anuală din toate instituțiile de ordine publică și siguranță națională..

Alex7 said...

HuHu, este corect ce spui! Stolojan are dreptate! Din pacate trebuie sa recunosc ca si senatoarea AUR are dreptate: daca salariile ar fi corecte atunci si pensiile ar fi, desigur luand in calcul un spor special pentru restrictiile la care am fost supusi! Dar aceasta nu inseamna sa avem o pensie de 5-10 ori mai mare decat un medic! Politicienii au avut permanent la indemana solutie nu perfecta dar cea mai buna! Insa, pentru a putea manipula, mai intai au creeat haos cu contributia noastra, a tuturor! De ce pot? Simplu: pentru ca noi ii votam! Eu incerc sa vad intregul adevar si nu numai ce imi convine personal sau grupului profesional din care provin! Desi am fost de la 14 ani in armata, desi am facut parte dintr-o elita nu prea numeroasa, desi mi-am riscat viata de multe ori, desi de circa 4 ani am inceput sa platesc medical tot ce am facut cand eram tanar; consider ca trebuie sa primesc o pensie corecta si adaptata realitatilor economice si sociale din Romania, nu din Germania, Franta sau Marea Britanie! Si, desigur, fara sa bagam in faliment in urmatorii 5 ani bugetul pensiilor!

Leon said...

@Bure, nu este asa simplu, la rubrica Cheltuieli personal intra si Personalul civil al caror CAS merge la BASS..!

Inginerul said...

Ca sa ma leg putin de ce a zis senatoarea AUR. Pensiile militare, de-a lungul timpului, au fost un fel de dus cu zaharelul de catre cei de sus, pe principiul: nu va dam salarii mari, doar asa si asa, dar o sa va calculam pensiile altfel si acolo o sa va recompensam. Deci n-or fi prosti sa piarda dand salarii mari doar de dragul contributivitatii ca la civili.
Momentan, smecheria care incearca sa se mentina este cu pensii bunicele la iesirea la pensie (asa le apreciez eu), dar care in timp se diminueaza, dandu-se doar rata inflatiei, daca se da, ca au fost si ani cand s-a sarit, sau se da cat cred ei. Culmea e ca decidenti ca Ciuca vor cadea si ei in timp in plasa asta ca fraierii si totusi nu indreapta lucrurile acum cat sunt la butoane. Ori pentru chestia asta si inca altele mai ia un salariu in ruble, ca atatia altii.

Burebista said...

Leon, cu aproximație se poate. Personalul civil din instituțiile de apărare nu cred ca este mai mare de 10% la fel și cheltuielile cu salariile lor.

Burebista said...

Alex, Stolojan spune ca o eventuala trecere a pensiilor militare pe contributivitate trebuie sa se aplice numai pentru viitor și la cei care au cel mult 5 ani vechime militară. Pentru restul cu vechimea peste 5 ani trebuie sa se aplice legea pensiilor militare actuala. Concomitent ar trebui sa se dacă și creșterea soldelor/salariilor celor din activitate chiar dublarea lor pentru a se ajunge la un cuantum rezonabil al pensiei viitoare calculate pe contributivitate.
Banca mondială exact acest lucru a spus despre punctele 3 și 4 din raport. Alea cu 45% din ultimele 12 luni sau 65 % din media pe întreaga activitate. La început se vor face economii la bugetul de pensii pentru ca cei care se vor pensiona pe noua lege vor avea pensii mai mici dar acest lucru va creea o presiune pe care o vor face activii pe creșterea soldelor ceea ce nu va duce la economii la bugetul de stat și dacă salariile vor creste automat și valoarea pensiilor va crește.
BM a spus ca unul dintre primele 2 puncte este mai bun și s a ales al doilea, cel cu 12 luni și în plus impozitarea suplimentară cu 5 procente la ce depășește 6770 brut.

Alex7 said...

Burebista, apreciez ce ai scris in raspuns, dar consider ca sunt informatii brute neprelucrate! Respectiv recomand sa analizezi si sa iei in calcul toate detaliile.
De exemplu pe legea din 2010, desi principiile acordarii pensiilor militare erau tot speciale, fiind capitol in Legea Unica, se considera exagerat ca erau contributive. Daca luam in calcul ca: toti militarii aveau grupe de munca speciala, deosebite sau alte conditii, ca punctele se imparteau la 25 si nu la 35 precum la civili, ca puteam iesi la pensie la 45 de ani si nu la 52-65 ani ca civilii, ca se adaugau separat de pensie OMM pentru 15-20-25 de ani, noi ajungeam la pensii de 2-3-4 ori mai mari decat civilii! Exemplu meu: un civil care a lucrat in Alte conditii la fel, dar a lucrat cu 15 ani mai mult ca mine lua de 2,2 ori mai putin! Eu consider ca este suficient! Referitor la impozitarea cu 15% mai este un detaliu in afara de ce depaseste salariu mediu: daca depaseste pensia contributiva! Mie imi place aceasta conditie!

Calinmihaib12 said...

CITAT din "Alex 7 spunea...":

"Burebista, apreciez ce ai scris in raspuns, dar consider ca sunt informatii brute neprelucrate! Respectiv recomand sa analizezi si sa iei in calcul toate detaliile.
De exemplu pe legea din 2010, desi principiile acordarii pensiilor militare erau tot ❓speciale❓, fiind capitol in Legea Unica, ⁉️se considera exagerat ca erau contributive.⁉️ Daca luam in calcul ca: ❓❓toti militarii aveau grupe de munca speciala, ❓❓ deosebite sau alte conditii, ca punctele se imparteau la 25 si nu la 35 precum la civili,⁉️ca puteam iesi la pensie la 45 ⁉️de ani si nu la 52-65 ani ca civilii, ca se adaugau separat de pensie OMM pentru 15-20-25 de ani, noi ajungeam la pensii de 2-3-4 ori mai mari decat civilii! Exemplu meu: un civil care a lucrat in Alte conditii la fel, dar a lucrat cu 15 ani mai mult ca mine lua de 2,2 ori mai putin! Eu consider ca este suficient! Referitor la impozitarea cu 15% mai este un detaliu in afara de ce depaseste salariu mediu: daca depaseste pensia contributiva! Mie imi place aceasta conditie!

30 martie 2023 la 12:03"

Încheiat CITATUL,

● COMENTARIU:
 
Alex.7:
..da,e adevărat că unele pensii militare după 2010 puteau fi multiplu de..3-4 ori a pensiei civile pt. că și
SOLDELE erau mai mari decât salariile funcțiilor "omoloage" civile(..!); dar CALCULUL "CONTRIBUTIV" al pensiei mili tarilor era IDENTIC cu al civililor, diferind doar "DATELE" introduse în ALGORITMUL DE CALCUL, ele fiind diferi te la cele 2 categorii de profesii..!
"MILITARII" adică,de fapt:PENSIONARII MILITARI anteriori lui 2011 aveau și ani de activitate cu CONDIȚII"NORMALE" de MUNCĂ (eu am avut vreo aproape 6 ani cu.."CN-M", înainte de 2016..!,iar CE SE ÎNTÂMPLĂ cu punctele de "CS-M" acumulate după 2016 și incluse în TOTAL VECHIME CUMULATĂ din DECIZIA DE RECALCULARE PENSIE., rămâne de văzut, la o eventuală recalculare de pensii militare..!
●"DATELE" DIFERITE din ALGORITMUL de
CALCUL a pensiei "contributive"erau:
=SOLDELE diferite față de SALARIILE
omoloage CIVILE..,
=St.C.Ctz.:de 20-30 de ani era firesc
să fie mai mic decât cei 35 de ani..
la civili, fiind corespunzător..➡️ :
=VÂRSTEI LEGALE de PENSIONARE la LIMI
TĂ DE VÂRSTĂ..diferită la militari și civili..,(55-60/65 de ani..!).
Militarii pensionați pe legea 164/'04 nu putea ieși "la PENSIE pt. LIMITĂ de VÂRSTĂ prin REDUCEREA VÂRSTEI LEGALE.. cu grupele de muncă..!
Dar diferențierile mai accentuate dintre pensiile militare și civile, în proporție amintite: de 2-3-4/1 s-au produs începând cu ANII INFLAȚIONIȘTI 1991-2004=care au ERODAT (DELIBERAT) pensiile civile,dar nu numai..!; [în prezent, pensia mea: e de "1,67 ori" mai mare decât a mamei mele..!, cu "tendințe"..descrescătoare..!? (față de proporția: ~ "3/1" = la stabilirea pensiei mele =în 2004..!];
Înainte de 1989,,RAR SE depășea raportul pensie militară/pensie civilă ..2/1..!
De reamintit e faptul că până la legile 19/2000 și 164/2001 nici un angajat NU PLĂTEA DIRECT din venitul lunar vreo "contribuție specială" pt. PENSIA DE "ASIGURĂRI SOCIALE","ci, cel mult plătea direct: "%"= procentual-variabil, o contribuție pt. PENSIA SUPLIMENTARĂ.., și eventual un IMPOZIT
pe venit..!

Alex7 said...

Calinmihaib12 Si tu spui multe adevaruri, pe care le interpretezi, desigur, in felul tau! O singura corectura: desi ai dreptate ca inainte de 2010 pensiile scadeau permanent din cauza inflatiei (am cunoscut un caz care ma speriat; un general care avea pensie de peste 2 ori mai mica decat mine, desi eu apreciam ca trebuie sa o aibe de 2 ori mai mare!), dupa 2010 pensiile militare au fost indexate anual la fel cu cele civile! Pe legea caporalului Oprea, am ajuns la mana politicienilor! Inca o precizare: si eu am aproape 1 an de Conditii Normale, dar doar pentru perioadele in care am participat la cursuri ce nu implicau riscuri (limba engleza, conducere NATO, etc). Pe legea din 2010 se calculau pe principiul contributivitatii, dar calculul nu era la fel! Datele introduse erau aceleasi, desigur in afara de OMM! Dar se putea interpreta ca erau contributive (un avantaj strategic Enorm!)! Intre noi apare o diferenta doar de interpretare, asa ca sunt deschis la discutii! Problema pe care o vad eu este ca, majoritatea colegilor nostrii extrag din legislatie sau din evenimentele actuale doar elementele favorabile noua, pe care le expun agresiv! Si eu, cand discut cu civilii le expun justificarile pentru diferentele pensii militare-civile! Dar, in acelasi timp, raspunsul adversarilor nostrii se bazeaza doar pe prezentare exagerarilor si nedreptatilor din Legea pensiilor militare emisa pe principii speciale! Daca vom continua asa, sigur vom pierde razboiul! Asa ca, avand in vedere ca actuala lege a fost scrisa de profitori militaro-politruci in avantajul lor si ca majoritatea celor care s-au sacrificat pentru tara mai mult au pierdut, propunerea mea este sa discutam intre noi ce avem de facut, sa prezentam rational si inteligent societatii civile toate motivatiile ce diferentiaza pensiile militare si sa recunoastem acele cateva nedreptati din legea speciala. Dupa aceea sa facem noi o propunere cat mai corecta a legii, care sa ia in calcul restrictiile economico-sociale la care am fost expusi, lipsa unor libertati, valoarea muncii de-alungul intregii cariere si nu numai pe 6-12 luni, programul de lucru, riscurile, actualizarea permanenta cu procente corecte (inflatie si crestere economica), pe principii pur matematice si nu de rudenie, etc. Stim cu totii cazuri de pensionari militari care primesc pensii nesimtite! Asa cum stim si de pensionari militari cu vechime, care au de 2-3-4 ori pensie mai mica decat echivalentul lor in 2023! Deci, mai intai sa facem putina curatenie in curtea noastra si sa dam civililor un exemplu, dar sa le si anihilam cele cateva avantaje tactice! Haideti sa demonstram societatii civile ce inseamna Ordine, Disciplina, Planificare, Gandire Tactica si Strategica! Nu este o lupta usoara, dar continuarea acestei isterii agresive, cu lideri precum parvenitul politruc comunist Dogaru, ne condamna atat pe noi, dar si patria noastra, la consecinte extrem de grave!

Calinmihaib12 said...

Alex 7:

1. Eu nu am interpretat nimic, ci am făcut observația..cum că în ALGORITMUL DE CALCUL al pensiilor "contributive", comun=identic=CIVILILOR și MILITARILOR
dintr-o lege unitară de pensii= L.263 /2010, se introduc "aceleași" DATE,dar care=și aici intervenea "diferentierea " amintită, adică CUANTUMUL MAI MARE al veniturilor militarilor (cu funcții similare civililor)..!; eu nu mă mai apuc să dezbat DE CE..ȘI CUM s-a reglementat așa, pt.că "problema.."
(=subiectul: PENSII CONTRIBUTIVE) și "motivațiile.." au fost mult dezbătute pe acest blog, de ani de zile..!
La urma urmelor,DENUMIREA de pensii..
"contributive", sau..pensii "speciale"
nici nu are importanța care i s-a dat și toată tevatura care..PARAZITEAZĂ,de fapt,dezbaterea adevăratelor probleme
privind: ALGORITMII DE CALCUL din LEGILE conexe: de salarizare și pensii militare, CUANTUMURILE veniturilor și pensiilor rezultate și altele asemenea = adică "DATELE" despre care pomeneam și în comentariul anterior..!

Mai jos, te citez, cu sublinierea cu semne roșii, unde CONSTAT (nu inter pretez..!, că suntem în "dezacord":

",dar ❗calculul❓ nu era la fel!❓ Datele introduse erau aceleasi, desigur in afara de OMM! Dar se putea interpreta ca erau contributive (un avantaj strategic"

Încheiat CITATUL,

..și te intreb: cum adică "calculul nu e la fel" (în L.263/2010) și "..dar datele sunt la fel.."..?
Greșești,după opinia mea:

Calculul se făcea după ACELAȘI ALGORITM , dar VENITURILE LUNARE..așa cum am scris,aveau CUANTUMURI(inclusiv sporurile și alte componente asemenea)
DIFERITE la civili și militari (compa răm "funcții" similare..!), adică , în general, mai mari la militari decât la civili,(dar chiar cu diferențe și în tre militari în diferiți ani..!); iar
..OMM-ul nici nu intră în discuția asta pt.că el nu e reglementat de L.263, fiind un supliment reglementat de o ALTĂ LEGE (statutul cadrelor militare..!
OBS.:
Abia în L.153/2017 se prevede,aparent , o SALARIZARE a MEDICILOR MILITARI.. MAI MICĂ decât a omologilor civili..?! , medicii militari fiind.."invitați"/= "momiți" să "opteze" în activitate, ca medic militar, dar cu SALARIU de medic CIVIL,dar mare atenție: LA PENSIONARE, pensia se va stabili pe baza SOLDEI cuvenite în funcția militară deținută (dar NEPLĂTITĂ..și posibil mai mică = o adevărată capcană..!?)

P.S.:
Eu nu cred că trebuie dus un "război" cu "societatea civilă", ci dimpotrivă, TOT ce se înfăptuiește în această "materie" a DREPTURILOR MATERIALE ale MILITARILOR ROMÂNI ar trebui să fie .."LA VEDERE"/PUBLIC..și nu e cazul să dezbatem DE CE.. și CUM.. = "așa"..!
(..doar nimeni nu e mai presus de lege
.., și toți suntem egali în fața legii..(?!), nu-i așa..?).

Alex7 said...

Calinmihaib12:
Raspuns referitor la Date si Calcul:
Simplu: Datele sunt aceleasi: Veniturile impozabile, fie Civil fie Militar!
Calculul: La Civil se imparte punctajul total la iesirea la pensie la 35, la Militar se imparte punctajul total la iesirea la pensie la 20! Deci este Diferit!
Bonus OMM!
Pentru Civil Stagiu de cotizare minim 35 de ani.
Pentru Militar Stagiu de cotizare minim 25 de ani. Diferenta ne ajuta sa crestem punctajul pentru iesire la pensie; fie ca este maxim 85% sau maxim 65%, tot se ajunge usor la 100%!
Desi Varsta de pensionare la Civil este de 65 de ani(desigur crestere progresiva), iar la Militar de 60 de ani. Ambii pot iesi la pensie cu pana la 13 ani mai devreme, pentru aceeasi grupa de munca. Militarul chiar cu 15, in anumite conditii! Deci Civilul la minim. Etc.
Referitor la stabilirea pensiilor sunt doar 2 tipuri; 1) pe principiul contributivitatii si 2) Speciale (nu conteaza cat ai contribuit ci se stabilesc proceduri arbitrare). Legea noastra actuala la fel ca multe altele se incadreaza la Pensii Speciale, indiferent de ce nume ii dam!
Referitor la Medicii Militari, imi cer scuze ca nu am suficiente informatii si prefer sa nu comentez momentan. Oricum, opinia mea este ca, daca ce spui este adevarat, s-a facut o mare nedreptate. Inclusiv la grupa de munca! La medici eu as acorda minim conditii deosebite! Plus bonusuri! Deoarece sotia mea este medic, socrul meu a fost medic, cumnata mea este medic, 3 buni prieteni de familie sunt medici, unul singur militar, cunosc istoricul salarial in domeniu. Acum cativa ani s-a facut dreptate in ce priveste salarizarea, dar inainte a fost un dezastru national! Este clar ca ai prins perioada cand salariul medicului primar era mai mic decat al soferului primarului! Solutia este simpla, putin speciala dar dreapta: recalcularea pensiei cu inmultirea cu un indice de corectie, conform salarizarii actuale a medicilor. Astfel s-ar repara o nedreptate istorica!
Referitor la P.S., ma bucur ca ai aceeasi opinie ca mine! Fara razboi cu societatea civila! Asa cum am spus si eu trebuie sa o facem public si la vedere! Adaug inca o data: inteligent dar nu agresiv!

Burebista said...

Alex 7, îmi pare rău să îți spun că ești pe dinafară.
1 salariile medicilor și ale asistentor au fost majorate încă din anul 2018 la maxim conform grilei din 153....
Militarii și Polițiștii în afara de faptul ca nici până azi în 2023 nu au primit salariile Cfm legii 153 pe care MEDICII ȘI ASISTENTELE le-au primit încă din 2018 la maxim oricum au fost defavorizați atunci când, nici nu știu cum sai mai spun acelei femeiusti lia Olguta... Pentru ca aceasta femeie care la un moment dat a ajuns într-o funcție care i a și dat dreptul sa decidă, în ura ei împotriva SNAOPSN, a făcut și sistemul de salarizare știți foarte bine ce coeficienți avem în SNAOPSN, și mai ales prin oug 59 care a distrus în totalitate pensiile militare.

Julian said...

Vulpița roșcată a distrus și dezbinat atât sistemul militar cât și cel din sănătate, la militari știm dezastrul cu toții iar în sănătate a mărit la doctori de 5 ori față de cât aveau în 2017, iar la sclavele/vii de asistenți medicali li s-a dat 100 de euro pentru 4 ani ( 2018-2022) impozabili asta inseamna mai puțin de 100 de lei pe an.
O fi bine, o fi rău ce spuneți ..???

Calinmihaib12 said...

CITAT din Alex 7 spunea...":
(16:31'/31.03.2023)
"Calinmihaib12:
Raspuns referitor la Date si Calcul:
Simplu: ❗Datele❗ sunt ❓aceleasi❗: Veniturile impozabile, fie Civil fie Militar!
Calculul: La Civil se imparte punctajul total la iesirea la pensie la 35, la Militar se imparte punctajul total la iesirea la pensie la ❓20!❓ Deci este Diferit!
Bonus OMM!
Pentru Civil Stagiu de cotizare minim 35 de ani.
Pentru Militar Stagiu de cotizare minim 25 de ani.❓Diferenta ne ajuta sa crestem punctajul pentru iesire la pensie;fie ca este maxim 85% sau maxim 65%,tot se ajunge usor la 100%!❓
Desi Varsta de pensionare la Civil este de 65 de ani(desigur crestere progresiva),.."

Încheiat CITATUL

● COMENTARIU:
Alex 7:

Sunt câteva ajustări si precizări de făcut, pt. că văd că nu m-am făcut..
înțeles:
1. În DECIZIILE DE RECALCULARE/ACTUALI
ZARE PENSII pe legea 223/2015 este"de
finită" sintagma:"DATE care au condus
la stabilirea pensiei militare":
1.Data ieșirii în rezervă..
2. Vechime efectivă..relizat...
3.Vechime în serviciu realiz..
4.Grad invaliditate...
5.Vechime contrib. la fond CPS și
sau buget,
6.Decorat cu OMM/SOSP,
7.Elemente de calcul a pensiei:
- Baza de calcul utiliz...
- Vechime cumulată
- Procent de calcul a pensiei
- Spor pt.OMM/SOSP
-------------------
-Procent de indexare/majorare..
Toate acestea,așa cum am scris sinte tic, constituie "DATELE" = diferite la
cele 2 categorii de personal: MILITARI și CIVILI, utilizate la stabilirea, re calcularea și actualizarea pensiilor militare,în sistemul zis "PROCENTUAL" din BAZA de CALCUL, cf. L.223/2015..!
În sistemul CONTRIBUTIV, de ex. din L.263/2010,unele DATE de mai sus nu se utilizează,dar,în schimb, se folesesc:
alte "DATE": diferite = la CIVILI și MILITARI:
1-Veniturile lunare brute din toți
anii de activitate (+/-=sporuri)
2-SLMB/Ec= Salariul lunar mediu brut
pe economie,
3-Stagiul Complet de Cotizare(SCCtz.)=
= 35 ani la CIVILI,
= 20-30 de ani la MILITARI=
creștere progresivă, după anul
nașterii...,
4- Vârsta de Pens.:=65/63 ani=CIVILI
=60 ani = MILITARI
Pct.3 și 4 sunt CORELATE..!(adică
"pct.3" NU POATE FI..IDENTIC la
civili și militari..!)
5-Condițiile de muncă: N,II/D,I/S, AC
6-Contribuția la PS.Suplim../ Buget

☆ CITAT din primul meu comentariu:

"● COMENTARIU:"
 
"Alex.7:
..da,e adevărat că unele pensii militare după 2010 puteau fi multiplu de..3-4 ori a pensiei civile pt. că și
SOLDELE erau mai mari decât salariile funcțiilor "omoloage" civile(..!);dar CALCULUL (=❗adică ALGORITMUL DE CALCUL❗) "CONTRIBUTIV" al pensiei militarilor era IDENTIC cu al civililor,❗diferind doar "DATELE" introduse în ALGORITMUL DE CALCUL,❗ele fiind diferite la cele 2 categorii de profesii..!"❗

Încheiat CITATUL, (completat cu
paranteza dintre primele semne rosii)

Scriam mai sus că aceste "DATE" DIFE RITE sunt puse într-un ALGORITM DE CALCUL IDENTIC: la CIVILI și MILITARI rezultând..punctaje lunare, anuale, punctaj total și în final: PMA = Punctaj Mediu Anual..DIFERIT la cele 2 categorii de personal, datorită/"din cauza"..DATELOR diferite introduse într-un ALGORITM DE CALCUL=IDENTIC la civili și militari.!
Cam în acest fel pensiile militare "contributive" sunt..CONTRIBUTIVE, așa cum le-a definit LEGIUITORUL..!
..QED..! ..🧠..☕..🙏..🤝..!

Alex7 said...

Calinmihaib12:
Deoarece eu am spus ce aveam de spus si, desi sunt deschis sa ma corectez daca gresesc, deoarece nu mi-ai transmis nimic care sa schimbe opinia mea, consider inchisa aceasta discutie.
A fost interesanta, m-ai facut sa reverific anumite informatii si recunosc ca unele au contribuit la ajustarea unor opinii, dar foarte putin, la nivelul detaliilor, fara a modifica esential felul cum inteleg eu. Pentru aceasta iti multumesc!
Fac o singura precizare: cand vorbeam de calcule pe contributivitate eu ma refeream strict la L.263/2010!
Burebista: Deoarece nu inteleg la ce te referi, mai ales ca repeti ce am spus eu de despre salariile medicilor, nu stiu ce sa-ti raspund!
Eu consider pe toti politicienii vinovati de acest haos care provoaca nemultumiri in intreaga societate! Dar si noi suntem vinovati ca am le-am permis sa aplice principiul "Divide et impera"!
Va urez sanatate, multi ani de pensie si o pensie cat mai corecta!