Dec 7, 2022

Indexarea revizuită, dar tot diferențiată, a pensiilor militare în proiectul Ordonanței de Urgență bugetară pentru anul 2023

Ordonanța se află pe ordinea de zi a ședinței de Guvern din 08 12 2022, dar pe pagina SGG lipsește conținutul ordonanței. Vedeți AICI

 Pe surse, până apare oficial modificarea.

Ha,ha,ha! 

Conform formulării, indexarea pentru pensiile stabilite după 31 12 2017 se pierde ca si celelalte drepturi care nu încap în plafonul de 58,5% din baza brută de calcul.

Mie îmi dă socoteala că pensiile brute care depășesc 10 000 lei nu se indexează. Pensiile care după indexarea cu 5,1% au  un cuantum brut cuprins între 8601-10 000 lei se mai indexează cu suplimentul de 2,1% cu condiția să nu depășească 10 000 lei.

Este vorba de 2 indexări succesive care, pentru pensiile stabilite după 15 09 2017, nu se pot aplica decât în procedura reglementată de alin.(3) al art. 60 din L 223/2018 introdus prin art. 84 al OUG 114/2018.  Adică... se indexează media soldelor nete din baza de calcul la care se adaugă influențele din indexările anterioare. Mai concret, se indexează chiar pensia netă în plată. In cazul acestor pensii, indexarea nu are niciun fel de legătură cu cuantumul brut de pe cuponul de pensie, cuantum calculat potrivit articolele 28-30 și 108 din L 223/2015 si art 11 din L 80/1995.



Noile creșteri:

Pentru pensiile militare de stat recalculate sau stabilite, după caz, până la data de 31.12.2017, cuantumurile brute indexate potrivit art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, se indexează suplimentar, din oficiu, astfel:

a) până la 3.000 lei inclusiv, se indexează cu 7,4%, fără să depășească 3.154 lei;
b) între 3.001 lei – 4.400 lei inclusiv, se indexează cu 5.1%, fără să depășească 4.573 lei;
c) între 4.401 lei – 5.800 lei inclusiv, se indexează cu 3.9%, fără să depășească 5.981 lei;
d) între 5.801 lei – 7.200 lei inclusiv, se indexează cu 3.1%, fără să depășească 7.388 lei;
e) între 7.201 lei – 8.600 lei, se indexează cu 2.6%, fără să depășească 8.782 lei;
f) între 8.601 lei – 10.000 lei, se indexează cu 2.1%, fără să depășească 10.000 lei.

Pentru pensiile militare de stat stabilite începând cu data de 01.01.2018, cuantumurile brute indexate potrivit art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se indexează suplimentar, din oficiu, astfel:

a) până la 3.000 lei inclusiv, se indexează cu 3,8%, fără să depășească 3.076 lei;
b) între 3.001 lei – 4.400 lei inclusiv, se indexează cu 2,5%, fără să depășească 4.485 lei;
c) între 4.401 lei – 5.800 lei inclusiv, se indexează cu 1,9%, fără să depășească 5.888 lei;
d) între 5.801 lei – 7.200 lei inclusiv, se indexează cu 1,5%, fără să depășească 7.295 lei;
e) între 7.201 lei – 8.600 lei, se indexează cu 1,3%, fără să depășească 8.687 lei;
f) între 8.601 lei – 10.000 lei, se indexează cu 1%, fără să depășească 10.000 lei.

Astfel, pentru pensiile militare, cea mai mare indexare suplimentară combinată cu indexarea de 5,1 nu va depăși 12,5%, procentul cu care Guvernul a decis să crească toate pensiile din România.

66 comments:

  1. Pensiile militare sub 3000 de lei se indexează cu 7.4% în afară de indexarea cu 5.1% conform legii
    Ordonanţa trenuleţ urmează a fi modificată, iar printre schimbări se află majorarea cu 7,4% a pensiilor sub 3.000 de lei ale militarilor, în afară de indexarea cu 5,1%, conform legii, au declarat miercuri, 7 decembrie, surse guvernamentale.

    Astfel, pentru pensiile militare de stat recalculate sau stabilite, după caz, până la data de 31 decembrie 2017, cuantumurile brute indexate potrivit art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, se indexează suplimentar, din oficiu, astfel: până la 3.000 lei inclusiv - cu 7,4%, fără să depăşească 3.154 lei; între 3.001 lei - 4.400 lei inclusiv - cu 5,1%, fără să depăşească 4.573 lei; între 4.401 lei - 5.800 lei inclusiv - cu 3,9%, fără să depăşească 5.981 lei; între 5.801 lei - 7.200 lei inclusiv - cu 3,1%, fără să depăşească 7.388 lei; între 7.201 lei - 8.600 lei - cu 2,6%, fără să depăşească 8.782 lei; între 8.601 lei - 10.000 de lei - cu 2,1%, fără să depăşească 10.000 de lei.

    Pentru pensiile militare de stat stabilite începând cu data de 1 ianuarie 2018, cuantumurile brute indexate potrivit art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se indexează suplimentar, din oficiu, astfel: până la 3.000 lei inclusiv - cu 3,8%, fără să depăşească 3.076 lei; între 3.001 lei - 4.400 lei inclusiv - cu 2,5%, fără să depăşească 4.485 lei; între 4.401 lei - 5.800 lei inclusiv - cu 1,9%, fără să depăşească 5.888 lei; între 5.801 lei - 7.200 lei inclusiv - cu 1,5%, fără să depăşească 7.295 lei; între 7.201 lei - 8.600 lei - cu 1,3%, fără să depăşească 8.687 lei; între 8.601 lei - 10.000 de lei - cu 1%, fără să depăşească 10.000 de lei.

    https://www.7media.ro/13171?fbclid=IwAR09wG3OjFCD5MujZBfNAjoJXMutnr_TGeIJS7QAYHg0N2UgXsN2tX8VDaI

    ReplyDelete
  2. Adică 5,1,,, indexare și3,9,. se aplică cum,,,,,. Adică se adună astea ,2,, sau se aplică întâi 5,1,și la ce rezultă se aplică 3,9,. ...dar ar putea da ii ia dracu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu are cum sa se adune pentru ca sumele barem ar face ca sa iei chiar mai putin de 5,1. De exemplu cel cu 3000. Lui ar trebui sa-i dea 5,1+7,4=12,5% adunate. Dar are baremul 3076. Deci nici macar cei 5,1 nu i-ar pupa.
      Se aplica 5,1 si face 3153 intrand intervalul 3001-4400 si i se aplica acum nu 7,4 ci 5,1 (coincidenta de numere) ca asta suplimentul aici .

      Delete
    2. Corect. Întâi vi se aplica 5,1 la brutul de acum și pentru ca aveți peste 4400 brut dar mai puțin de 5800, apoi se aplica încă 3,9 la brutul deja indexat.

      Delete
  3. Taree ! Oare e doar o scăpare ?🤣🤣🤣 Mă refer la pensiile din 2018 încoace !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moș Martin. Nu este nicio scăpare. Ce s a postat aici sau pe alte site-uri nu este forma completa a ordonantei. La alineatele următoare vor face precizarea pentru pensiile militare stabilite după 15.09.2017 ca se aplica indexarea Cfm art 60 alin 2, adică și la net dar cu același procent cu care se indexează brutul ala mare... Pentru cei care depășesc 10000 brut cu indexarea de 5,1% nu mai primesc nimic suplimentar...

      Delete
    2. Precizare: Indexările succesive de 5.1% și cea suplimentară nu pot da un cuantum indexat mai mare de 10 000 lei, fie el brut pentru pensiile stabilite înainte de 15 09/2017, fie el net pentru pensiile stabilite după 15 09 2015

      Delete
    3. Huhu.. Iar o țineți langa cu aberațiile... Indexarea de 5,1 % se aplica și pensiilor de peste 10000 lei indiferent de data pensionării... Se va face la fel ca anul trecut.
      Numai dacă după indexarea pensiilor brute cu 5,1 se ajunge sau se depășește 10000 atunci nu se mai acorda indexarea suplimentară.
      Pensiile stabilite după 15.09.2017 care după indexarea cu 5,1 % ajung la 10200 brut și 5850 net nu mai primesc niciun supliment. La fel și pensiile care erau deja peste 10000 brut vor primi decât prima indexare de 5,1 %...

      Delete
  4. Măcar au aplicat legea indexând cu 5,1% toate pensiile. Era un aspect care trebuia respectat având în vedere că nu contează procentul, ci principiul. Altfel, se anunțau ani grei pentru pensionarii militari. Pentru cei cu pensii mici, procentele suplimentare puteau fi mai mari măcar cu 2-3%. Una peste alta, dacă nu se intervine cu o actualizare, să vedem cum aplică procentul de 15% care se întrevede din 2024. Dacă sunt băieți deștepți și fac niște calcule s-ar putea să le iasă la actualizare un 30-40%, adică inflația pe urmatorii 2-3 ani. Se aplică în termen de 1-2 ani (caz în care nu se mai plătește indexarea pentru că sunt în proces de recalculare) și Legea 223 poate reveni cu succes. Câștigul pe termen lung este actualizarea.

    ReplyDelete
  5. Prima dată se aplica indexarea cu 5,1% la toată lumea... Apoi în funcție de noul cuantum rezultat se adaugă suplimentar indexarile în funcție de data ieșirii la pensie. Bineînțeles ca se vor indexa pensiile brute, iar pentru cei pensionați după 15.09.2017 același procent de la brut va fi aplicat și la netul în plată indexat cu 5,1%... Dacă prin aplicarea 5,1% se depășește 10000 brut nu se mai acurda nimic suplimentar. Nici la netul plafonat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unde scrie istețule că 5,1% se aplică la toată lumea?
      5,1% și indexaerea suplimentară, aplicate succesiv, nu pot da un cuamtum mai mare de 10 000 lei. Ce nu înțelegi?

      Delete
    2. Ca să stabilești în care indexare suplimentară te încadrezi, indexezi mai întâi actuala pensie brută/netă de pe cupon cu 5,1%

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  6. Cei pensionați după 15.09.2017 până la 31.12.2017 vor primi indexarile din tabelul 1 la brut și automat în același procent și la netul în plată. Cei pensionați înainte de 15.09.2017 vor primi la brut și după impozitare și CASS izare vor regăsi și în net indexarea într-un procent puțin mei mic decât procentul din tabel.

    ReplyDelete
  7. Pentru cei care se pricep mai puțin la calcule în general
    În exemplul cu pensia de până la 3 mii lei calculul este următorul
    1 procentual, avem indexare mai mult de 12,5% deoarece la indexarea de 5,1% se adaugă 7,4%, deci calculul este în progresie aritmetică și nu sumă aritmetică
    Adică procentul este de 12,7% real
    Avantajează pe cei cu pensii mici acest mod de lucru
    2 legal, observ că pierd cei după 15.09.2017 deoarece vor suporta o dublă taxare, în contextul în care sunt singurii care respectă condițiile PNRR
    Concret, ei sunt plafonați la netul avut și pierd odată diferența dintre netul rezultat din calcul aritmetic și netul avut (pentru cei care doresc pot reveni cu amănunte)
    A doua oară după aplicarea 5,1 la brut crește baza și vor primi o indexare diferențiată mai mică cu cât se apropie de 10 mii brut
    Astfel crește brutul și automat diferența cu toate că brutul lor este mai mare decât al celor din 2016 spre exemplu
    3 calcul aritmetic exemplu la o pensie de 5 mii lei brut
    5000*1.051=5255*1,039=5460
    Cas 10% ptr ce depășește 4 mii este de 146 lei
    Rezultă 5314 lei
    Impozit 10% după ce scădem 2 mii conform cod fiscal este 331 lei
    Suma netă este 4983 lei
    Cam asta este creșterea de 460 lei brut, respectiv netul îl calculați dumneavoastră
    Cei care au valori mici ale pensiilor nu plătesc cas sub 4 mii lei și impozit venit sub 2 mii lei

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suplimentar înțeleg că se dorește modificarea pragului de 2 mii lei la 3 mii lei pentru care se va plăti impozitul pe venit
      Așa că dacă este adevărat atunci în loc de
      Scădem 2 mii puteți calcula scădem 3 mii
      Se câștigă pe net 100 lei dar așteaptăm să vedem forma finală

      Delete
    2. "plafonare la netul avut" ...asta nseamnă scăderea continuă a pensiei cu procentele inflației din anii următori. În n lipsa actualizării , dacă indexarea cu procentele inflației se raportează la netul "avut", înseamnă că l condamni pe om la sărăcie.

      Delete
    3. Interesant cata patima depun pensionarii de dupa 2017 pentru a stopa revizuirea pensiilor.

      Delete
  8. @Cătălin

    Tot nu mi-ați răspuns!

    Ce este indexarea? De ce se acordă? Care este scopul ei?

    Am impresia că nu înțelegeți mecanismele protecției sociale!

    ReplyDelete
  9. N-ai sa vezi in veci o crestere mai mare decat la civili. Caciu a si spus alaltaieri ca maxim la pensiile militare este 12,5, CAT E SI LA CIVILI, a tinut sa sublinieze. Stie el ca n-ar da bine la bobor, care bombane cand aude de pensile militare. Si ca un exemplu, fatuca din studio, cand a venit Caciu prima data cu noile cifre, a intrebat de scaderea pensiilor speciale si a ramas in deruta si cumva blocata cand a auzit ca pensiile militare nu scad, cum credea ea, ci cresc. Cam asa gandesc toti, deci nu are chef sa piarda voturi facandu-ne dreptate noua, sau unora, dar suparand prostimea. Asa ca indexarea noastra de la anul va fi maxim cat se va da la civili, cat va fi, dar nu cred ca prea mult ca n-au de unde, chit ca noua ar trebui sa ne dea inflatia pe anul 2022, probabil peste 15%. Sau cine stie, dat fiind alegerile aproape, le vor da si lor mai gras, dar oricum noi nu vom avea peste ei de acum in colo multa vreme.

    ReplyDelete
  10. Don Volhoava Ruginita
    Tu mai intîi sa raportezi aici..cîte gioarse de rachete ai tras în 898989 si cîte avioane ai facut praf
    Țînțarii..NIMICITI NU SE PUN..

    ReplyDelete
  11. La inceputul postarii de pe blog scrie asa 'Ha,ha,ha!

    Conform formulării indexarea pentru pensiile stabilite după 21 12 2017 se pierde ca si celelalte drepturi care nu încap în plafonul de 58,5% din baza brută de calcul.'

    @Huhu, cred ca voiati sa scrieti 31/12/2017,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta era problema?
      Se vede că inițiatorii continua să gafeze.
      Iar zic că se indexează suplimentar din oficiu, desi indexarea din oficiu este numai cea de 5,1%, departajarea trebuie mutată la 15 09 2017 iar la alin (2) trebuia să spună că indexarea se aplică la pensia rezultată din aplicarea art. 60.

      Delete
    2. Am zis sa
      va ajut' cu modificarea. Stati linistit ca nu voi mai scrie de asa ceva.

      Delete
  12. Poate cineva clarifica daca, dupa indexarea de 5,1%, cineva care ajunge la un plafon mentionat, mai primeste indexarea suplimentara? Multumesc !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prin aplicarea indexării generale de 5,1% cresc transele cuantumurilor la care se aplică indexările superioare.
      In concluzie aplicarea succesivă a indexării de 5,1% și a indexării suplimentare nu poate depăși plafoanele stabilite.

      Delete
  13. Buna seara ,

    Din cate am citit in cursul anilor de cand eram activ si pana acum (pensionat 2021 , ofiter, 30 ani de armata ca sa lamuresc chestia cu NETERMINATII) ma incadrez la categoria CIUCAN cu nesimtita pensie neta de 6700 lei. In momentul de fata am 11.000 brut, . Fostul cdt, iesit in august 2017 depaseste cu ceva 7000 iar brutul il are....nu stiu dar nu cu mult peste.Deci eu iau.....dansul.....Am vrut doar sa prezint un caz functii egale el atunci eu acum.Stiu ca in ian am luat 2,6 iar lui a scazut . Dar 5,1..... este legea. Multumesc ,scuze daca am deranjat prin comentariul meu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tocmai de aceea am spus în topic că la alin.(2) nu trebuie să se menționeze cuantumul brut al pensiei militare care nu are nicio relație de calcul cu cuantumul net în plată potrivit art. 60. In ianuarie vi s-a aplicat procentul de indexare direct la cuantumul net în plată, adică la 58,5% din baza brută de calcul.

      Delete
    2. Domnule Bogdan, o sa primiți numai indexarea cu 5,1 % pentru ca brutul dvs depășește deja 10000.
      Indexarile se aplica întâi la brut pentru toată lumea... Apoi în funcție de rezultatul brutului indexat se acorda suplimentul... La cei pensionați după 15.09.2017 dacă după indexarea cu 5,1 ating plafonul de 10000 nu mai primesc nimic la netul în plată...
      Pentru ceilalți sunt alte praguri...
      Eu i am spus de mult domnu Huhu Rezea ca pensiile celor pensionați după 15.09.2017 sumt stabilite în cuantum brut, indexate la brut și după ce se rețin toate taxele și impozitele dacă netul rezultat este mai mare decât pensia în plată indexata cu același procent se acorda cea din urmă...
      În dosarul meu electronic de pe site-ul CPS dacă dau un clic pe cuantumul pensie îmi apare un mic tabel cu pensia brută, CASS, impozit... reținere Oug 59...si apoi pensia în plată...

      Delete
    3. Bogdan este normal cumva după baza de calcul diferită
      În primul rând, 11 mii aveai venitul brut la cele 6 luni alese, însă după aplicarea formulelor ai mai puțin brutul undeva cred la 10 mii dar ești plafonat la net și ai 6700 lei
      Doi, fostul șef este ieșit anterior 15.09.2017 și are la netul de 7 mii un brut de vreo 8800-8900 lei
      În timp ce dumneata vei primi doar 5,1% și depășești 10 mii lei la brut de pe acum nu mai primești și altă indexare diferențiată
      Șeful însă va primi 5,1% și pentru că nu va depăși 10 mii lei primește și indexarea diferențiată până la 10 mii
      Fă dumneata calculele și trage concluzia

      Huhu spune de multe ori și nu este singurul că singura soluție pentru toți este actualizarea pensiilor și apoi, zic eu și văd că și alții, aplicarea aceleași formule de calcul și plafonarea la net
      Știu că mulți vor plânge dar este singura soluție corectă
      De altfel mai sus spun ceva la pct.2 din exemplu calcul pensie

      Flavius iar ești nemulțumit dar acest lucru nu mai miră pe nimeni
      Nu este nimic rău dacă toată lumea va plăti CAS la suma fixată de stat indiferent că ești pensionar, deținut etc, atâta timp cât vrei să fii tratat într-un spital ca un om, adică vrem să fim sănătoși și tratați în spital ca unul din cetățeni străini atunci trebuie să contribuie toți, părerea mea

      Delete
    4. @Alexandru, ati spus "Știu că mulți vor plânge dar este singura soluție corectă". Corecta este cand nu tai de la altii, ci adaugi unde este cazul. Corect este pentru cine ia, incorect pentru cine are pensia taiata. 10000 de reforme, tot nu vor rezolva problemele decat daca lasi cuantumul mai bun, cel inainte de recalculare sau apoi. Daca primesti ceva ce nu este in lege sunt de acord. Daca iti taie ceva ce inainte castigasei pe drept in functie de legea prin care ai avut calculata pensia, nu este corect. Adevarul ca cuvantul 'corect' nu mai este valabil in Romania. Aici e pe incorectitudine ca sa fie 'corect'!

      Delete
  14. Te înșeli soldat! Ia calculează la o pensie sub 3000 lei să zicem 2900 lei și vei vedea că în loc de 12,5 % că înainte ,va primi doar 5,1+5,1 deci 10,2 % .Asta fiindcă după indexarea de 5,1% nu se mai încadrează la " sub3000 lei ci la următoarea tranșă.In plus a scăzut și baremul maxim de la 3256 la 3o76

    ReplyDelete
  15. Pensiile mici nu vor lua atat cat se scrie aici, si exemplific cazul meu, caci draftul unei ordonante de urgenta, ce trebuie recent aprobat sa intre invigoare de la 1 Ianuarie, va obliga cele mai mici pensii, si chiar asa si scrie in draft, apoi ajutoarele sociale cat si cele pentru handicap si ajutoarele pentru someri
    sa plateasca CAS la Casa de Sanatate, si daca imi ia 5,5% CAS, de exemplu si cum candva plateam pana s-a scos asta, majorarea ramane doar de 7,5%, deci o golaneala jmechereasca care sa-i darame total pe cei saraci, doamnei mele urmand ca din cei 520 lei, sa-i ciupeasca cu acest CAS acea pensie ajutor social de mare rahat, coplataasta trebuind de acum incolo s-o plateasca oricine are o pensie, chiar si de 1 leu, impusa de un Rafila, bun de dus la balamuc! Nu mai sunt bani la sanatate doar din cauza salariilor nebunesti, ca nu le ajungeau spagile zilnice, pentru ca doar o asistenta sefa are salariu si de 30.000 lei, fata de un Colonel, fata poate si de un General, activi, care au solde in o treime ca o astfel de podoba cu boneta si minijup, care umple sacii cu cadavre de ,,morti'' de covid, de exemplu, care de fapt sunt morti ca au fost neglijati medical de aia cu 30.000 lei salariu de belfer, care daca ii ceri o cana de apa te burduseste bine de pumni, te leaga de pat si te lasa fara tratament si flamand ca sa mori mai repede, sa fii la numar pentru o prima grasa, cum au fost mii de cazuri in pandemie . Asta e Romania de balamuc, tot indexare mica voi primi ca sa ramana pensia mica si tot asa perpetuata fara actualizari sau alte majorari din 2011, decat carpocelile astea minore, din cand in cand si ele si unii se mira ca de ce sunt pensii de 18 lei si pana in 1500 lei! Toti politicienii sunt niste jigodii si nu vor absolut deloc sa rezolve cazurile invalidantilor militari, care au suferit accidente si nu au mai putut sa-si faca vechimi din cauza alterarii starii de sanatate in misiuni la ordin! Bine ca ia Ciucalau o sumedenie de drepturi mari, chiar uriase, ca a fost excursionist in Irak, dormind intr-un cort zi si noapte, fara sa vada frontul, lumina soarelui si fara sa traga un foc de arma, la 100 km de linia frontului ! Deci una e pe hartie, in realitate nu voi lua mai mult de7%, ca si toti in situatia mea, pana la cei care deja plateau CAS!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1 Referitor la CAS parca se propunea ca dupa un prag sa se ia si la ce depaseste pragul respectiv.
      2 De unde scoti nene sumele astea de la arunci din gatul mainii? Acum cateva zile pensie de 14000 la agent de politie si acum bagi 30000 salariul unei asistente?
      As intreba daca nu ai obosit cu dezinformarea dar pare ca ar fi o intrebare retorica.

      Delete
    2. @Relu, daca te simti debusolat, iti recomand un magazin de articole de vanatoare si pescuit, avand acolo busole, chiar ieftine! Mai recomand ca tot ce afirm sa ti le notezi pe un carnetel, pentru ca inviata asta lunga te vei lovi de ele, se vor confirma, apoi te duci la icoana si-i ceri iertare Sf.Marii pentru gafa de a ma fi contrazis!

      Delete
    3. Arata o asistenta cu 30000 salariu si un politist, agent, cu 14000 pensie. Am busola ca merg pe munte si vara si iarna si o port dupa mine ca nu ma bazez doar pe aplicatii.

      Delete
  16. Stelica, nu se aplica nimic, stai cuminte, caci de la 1 Ianuarie ti se opreste CAS de catre Casa de Sanatate, si daca iti ia sa zic 5,5% mai ramai cu 7,5% indexare de rahat

    ReplyDelete
  17. Stelică să ne ți la curent cu demersul.........
    Mare minune să nu te întâlnești pe acolo cu pădureanul HUOnorius și el tot pe post de reclamant.............

    ReplyDelete
  18. Bun si bronzul pt pensia mea bruta de 10.000 dar limitata la net. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce intelegeti prin bronz ? (am aceeasi situatie am prezentat mai sus )

      Delete
    2. @Andrei, Nu-i o pensie exagerata 10.000 lei si pana in 15.000lei, la MApN, cand sunt categorii sociale civile, de ,,jos,'' care iau cu mult mai mult!

      Delete
    3. Bogdan, ți-am răspuns eu.. Ți se indexează pensia brută de 11000 cu 5,1%, la fel și pensia în plată de 6700 tot cu 5,1% net...
      Apoi pentru ca oricum aveai și înainte de indexare peste 10000 brut nu mai primești suplimentul de indexare...
      Vei primi doar 51% și la brut și la netul în plată. 6700+5.1% = 7042 net pe card.. 🤣

      Delete
  19. Proiectul Ordonanței de Urgență bugetară pentru anul 2023 trebuie sa reapara pe site modificat la Ministerul Finantelor ? Spun asta pentru ca sunt in acord cu ad/minul blogului referitor la greselile initiatorilor. In vechiul nu aparea la al 2 cuantum brut, acum apare. Un pic nedumerit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Modificările trebuiau să apară deja în proiectul publicat pe site, dar se pare că prin noua formulare au căzut din lac în puț.

      Delete
  20. Cornele. Nu mai confunda (ca și alții) CAS = Contribuții Asigurări Sociale (pensii = 25%) cu CASS = Contribuții Asigurări Sociale de Sănătate (10%). Cred că ești îndrăgostit.

    ReplyDelete
  21. @Viorel, am gasit draftul ieri, sau alaltaieri, pe Stiri pe surse,si iti spun cinstit ca se vor opri aceste contributii de la 1 Ianuarie, 5,5 am pus de la mine, estimativ, cum plateam ca pensionat de boala in anii trecuti. Daca gasesc draftul am sa-l postez, si se pare ca atunci l-am trimis aici, dar n-a fost postat.

    ReplyDelete
  22. Pentru pensiile stabilite din 2018 încoace...față de cele din topic...a se vedea și art.84 din OUG 114 / 2018 ( cu referire la art.60 din 223 ) !

    ReplyDelete
  23. Huhu se pare că nu este nimic public pe site MF însă este pe siteul guvernului
    Așa că se merge cu forma agreată între ei și nu contează ce cred alții, îmi pare rău dar deja noi am vorbit aici pe blog
    https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-incluse-pe-agenda-edintei-guvernului-romaniei-din-8-decembrie-2022

    ReplyDelete
  24. Ordonanța se află pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de mâine, dar pe pagina SGG lipsește conținutul ordonanței.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exact acum am verificat si eu , aveti dreptate nu este continutul cred ca nu este prea clar nici acum pentru ca nu cred ca au vrut sa iasa ce a iesit. Cred ca undeva la alin 2 a fost scapat un copy paste. Alltfel la acesta ora era deja modificarea inscrisa.

      Delete
    2. Exact asta îți spuneam anterior, degeaba se agită lumea
      Excepție face Flavius binenteles

      Delete
    3. Probabil ca aici va fi incarcat fisierul dupa modificari.. PROIECT DE ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative

      https://sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-08-12-2022/

      Delete
  25. Ce jigodii ordinare, indexarea de 12,5 ajunge 8,1 la mine , daca au impus plafonare de 3154, au facut treabă bună scursorile și jigodiile libidinoase cu pensii de 5 cifre, nu iar mai satura Dumnezeu să-i sature.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Greseala guvernantilor consta in faptul ca se merita acordarea macar pana la 5000 lei cei 12,5%, curand pensiile de 5000 lei vor constitui si ele grosul pensiilor sociale, si nu-i o gluma cand spun asa ceva, caci cele de 3000 ei deja rapid au intrat in aceasta categorie, in decurs de numai un an.

      Delete
  26. Observ că unii nici nu mai treceți să citiți topicul și consumați spatiul cu repetarea unor informații deja date.

    ReplyDelete
    Replies
    1. E cat o pensie sa cumperi o pereche de ochelari, de aia nu se citeste, pe bune!

      Delete
  27. Bai Cezare taci dracu din gura!Cand un coleg de LM
    infanterist, a venit la mine in statia de rd lc si a vazut zeci de butoane ,a exclamat ,,bai si trebuie sa stiti ce face fiecare?" si cand a aflat ca da ,s-a scarpinat in par!Asa ca taci iepure de camp si nu te mai lega de tehnici@Noi stim ce faceti voi , voi nu stiti ce facem noi!

    ReplyDelete
  28. Gresesti tu Ela,!A doua oara e 5,1 din ce rezulta la prima indexare de 5,1!Calculeaza,ca nu se aduna procentele!

    ReplyDelete
  29. https://politicaapocalipsei.net/2022/12/07/pensiile-militare-o-dezbatere-nesfarsita/
    Câciu nu stăpânește semnificația cuvintelor. Unde este „similaritatea”? Pensiile din sistemul public sunt TOATE indexate cu 12,5%. NU există „plafoane”. N-ar fi constituțional. De ce este în cazul pensiilor militare?
    Militarii sunt considerați cetățeni second-hand? Este legală discriminarea între ei, dar mai ales în raport cu ceilalți pensionari din România?
    Este firesc să crească pensiile mici, dar nu este normal să se continue segregarea militarilor. Indexările cu procente diferite, pe „plafoane”, acutizează nedreptățile și inechitățile deja existente. Am prezentat anterior (aici) cum se egalizează sărăcia pensiilor militare.
    Dacă privim anunțul lui Câciu creștinește sau moral, militarii în rezervă și retragere ar trebui să fie mulțumiți. Unii primesc indexarea legală. Alții mai mult, cât să acopere, parțial, costul inflației.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Segregarea există deja prin modul diferit de stabilire a cuantumului pensiei.

      Delete
    2. In fapt doar pensiile sub 2854 lei cresc cu 12,5% ,la cele între 2855- 3000 lei indexarea e 10,2 % daca se încadrează în sumă plafonata. Ce jigodii!!! Plafonare la pensiile sub 3000 lei!Și astea sunt nesimțite???¿!!!

      Delete
  30. Se pare că "specialiștii" care au plăsmuit ordonanțele 59 și 114 au cam părăsit sistemul de teama Jalonului 215.
    Cum să lași cu ochii în soare un ministru de finanțe care a anunțat public că în câteva ore va aduce modificări ordonanței?
    Modificarea lansată pe surse de un site de serviciu este neprofesionistă.

    ReplyDelete
  31. Pe pagina Ministerului Finantelor nu a fost modificat proiectul de ordonanta. Intradevar pare ca....nu prea mai intereseaza. Altul este subiectul arzator azi pentru ei. Se fac sau nu de cacao.

    ReplyDelete
  32. @Leo zice: ,,Sa ne unim si sa STĂTEM belerim pulerim!''
    Lipseste continutul oug? Inseamna ca au bagat pentru gușteri si gomflați ceva bunaciuni-mortaciuni, ori in rau ori in bine, si prin asta vor sa acopere cu lăbuța rahatul, ca mâța! Dar, atentie: Chiar acum au zis la tv ca in sedinta de guvern de azi va schimba semnificativ forma si continutul oug trenuletul la capitolul pensile militare! O sa ramaneti uimiti de acele modificari, crescand mai tare pensiile sub 3000 lei. E totusi o taina mare, pana atunci. Deja au inceput sa tremure niste izmene in gur, cu tot cu glod!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai omule tu numai prostii vorbesti. Cum poti afirma ca un subofiter are 14000 pensie iar o asistenta medicala are 30000. Daca ai fi fost un militar adevarat indiferent de situatie nu ai fi vorbit prostii si nici lnjurii si poceli numelor nu ai fi adus nimanui. Tin sa te anunt ca eu am 34 de ani de militarie si o pensie de 3400. Restul....sa fii sanatos.

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.