Powered by Blogger.

Tuesday, June 24, 2025

Capitol special, cu ghinion, pentru reforma pensiilor speciale, in programul de guvernare Bolojan

80 comments

 

Masurile de mai sus se adauga celei privind retinerea CASS(asigurare pentru sanatate) de 10% pentru ce trece peste cuantumul de 4 000 lei al  pensiilor de toate categoriile.

In domeniul pensiilor militare aceasta masura ii afecteaza doar pe cei pensionati inainte de 15 sept 2017.

Se remarca actiunea guvernantilor de a opta pentru plafonarea castigurilor din pensiile necontributive in locul supraimpozitarii sau al impozitului progresiv. Aceasta masura ii poate lovi pe cei cu pensii militare mai mari de 10-12 000 lei.

Avantaj pentru pensiile speciale calculate si in sistem contributiv dupa implinirea varstei de 65 de ani. Componenta contributiva din pensia lor de serviciu nu poate fi plafonata. Caposii nostri din sistemul de aparare s-au opus introducerii unei dispozitii similare si in legea pensiilor militare. Vor suporta cu varf si indesat consecintele plafonarii pensiilor necontributive.

Legi de salarizare noi care sa nu mai permita acordarea de sporuri abuzive. 

Pentru cresterea varstei de pensionare, probabil ca vor fi  reformulate dispozitiile articolelor 17, 18 si 21 din L 223/2015  privind pensiile anticipate, anticipate partiale si reducerea varstei de pensionare. Este posibil sa nu se mai acorde sporul de vechime suplimentara pentru conditii de munca deosebite, speciale/alte conditii. Nici vorba sa se acorde punctaj de stabilitate pentru vechimea suplimentara.

Vorba lui Bolojan; sunt institutii de stat scapate complet de sub control.







80 comments:

Viorel said...

Citiți romanul Răscoala de Liviu Rebreanu. Voi scrie mereu până când poporul român va face legătura între acest roman și Imnul Național al României. Fac acest lucru spre aducere-aminte a scriitorilor, poeților și muzicienilor noștri. Cine înțelege, bine; cine nu, să rabde de foamea cunoașterii și a dreptății.

VALYCA2010 said...

stam si ne gandim suntem panditi de ghinion la tot coltul noi astia cu pensiile militare!dupa ce nu s-a actualizat cu un leu pensia militara fata de cele civile,tot noi suntem sacrificati la taieri!chiar nu este nimeni sa lamureasca aceste lucruri acolo sus ?

cristianp said...

Daca vor fi afectati sau nu cei pensionati dupa 15.09.2017 de aplicarea CASS ar trebui sa nu ne pronuntam inca! Sa vedem cum apare in pachetul legislativ pentru ca in programul de guvernare sunt doar niste Directii, obiective etc. E posibil sa se aplice pentru ceea ce trece de netul de 4000 lei ?? Mai departe poate se gaseste cineva sa conteste la CCR, gaseste vreo chichita, vreun magistrat ceva...

xxxxxxxxxxx said...

Ghinion!
Totuși noul ministru a declarat că se va apleca asupra inechităților, dar depinde cine îi dă informațiile.
Niciodată nu a declarat nimic legat de pensiile militarilor.
Ieri seară pe la România TV era un analist care spunea că ar fi bine toate ca pensiile speciale să fie eliminate.
Ce să mai discutăm, dacă rezerviștii armatei române sunt percepuți ca speciali, deși pensiile noastre există din anul 1861.
Dumnezeu să-i ierte pe toți cei care nu gândesc cu mintea lor.

magda said...

Masurile propuse sunt de toata jena...ele au fost concepute pe baza unei maxime simple a lui Bruckan si anume ca poporul roman= stupid people.De ce spun asta? Pai,CCR ar putea anihila dupa o simpla sesizare(chiar si prost argumentata) panarama aia de CASS..Pai spuneau ca asigurarea de sanatate e la fel ca asigurarea RCA..Pe bune??..Pai atunci sunt doua lucruri>1.De ce prag?Sa o plateasca toti(stiu..o sa imi iau hate)..exista scutiri de RCA? si 2.Sa ma asigur unde vreau eu..ce,la RCA se asigura toti la Asirom( am dat doar un exemplu..nu am nici o chioftea de acolo).De ce trebuie sa umflu matzele la nesimtitii din CNAS?..Chiar si doctorii cu care vorbesc sunt de acord doar cu asigurari private pt numai astfel se separa neprofesionismul,clientelismul,etc..de medicii adevarati..De ce sa se imbuibe sinecurile din CNAS cu banii nostri?..Asadar,pica relaxat la CCR..pai ce credeti..magistratii nu realizeaza ca de fapt ei sunt primii vizati? In alta ordine de idei..ba oameni buni..cum sa pui la aparare pe unul care s-a sustras(fofilat zic ei) de la indeplinirea obligatiilor militare..Cum sa pui un tzoi la externe care arunca cu mizerii asupra inaltilor conducatori ai SUA(chiar daca partial ar avea dreptate pe undeva).Cu toate ca postarea a fost stersa ..ea va putea sa aiba efecte..tocmai acum..cand ne pregateam sa relansam ceva chiar cu americanii..Asta este culmea diplomatiei..Apoi..de ce mai facem alegeri faza pe partide si nu facem pe berbeci si capre ..neafiliate,ai? Eu,ca liberal(stati nu injurati..am dat doar un exemplu nici vorba de afiliere politica la ceva Doamne feri..) nu accept ca votul meu sa fie deturnat catre usr sau alta formatiune..daca vor aliante sa o faca inainte..Ma asteptam ca Bolojvan sa atace brutal,din aer,de pe apa si de pe uscat cu reforma administrativa( chiar daca ea nu se poate face chiar intr-o luna doua..) Modificarea Constitutiei cu multe lucruri in domeniul politic si administrativ..exemplu..8 regiuni+capitala(fix atatea consilii regionale) si de aici sa vezi cate cheltuieli se reduc( sute si mii de directii sau inspectorate decapitate..dau doar un mic exemplu)Vestitul colonel jandarm Velicu a fost adus la Constanta pentru 6 luni adica fix pentru a lua guguloiul acela stelar..de gheneral..Un alt mic exemplu dar..Despre ce reforma vorbim?..Asa ,ei se gandesc-cica- sa lichideze 1500 de viceprimari ..dar tripleaza numarul de vicePREMIERI..Super..chiar da bine..pentru o tara de analfabeti..Dar Ioropa..ba Ioropa aia democrata..ce zice ba?..Stiu ce zice..ca ei nu se baga in treburile interne ale Romaniei( doar in deficite se baga ei,in cheltuieli militare,alea ,alea..doar atat)..Stupid people..stupid people..

Relu said...

Noul ministru spunea ca are incedere in specialistii aia bine pregatiti si devotati din minister.

Nemo said...

Căci celui ce are i se va da; dar de la cel ce nu are, şi ce are i se va lua." (Marcu 4, 25)

Florin Stoica said...

Bună ziua. Libertatea din democrația din România, la care a participat decisiv armata română a dat naștere și unor oameni plini de ură, egoiști și lipsiți de empatie față de semenii lor. Acești oameni care vorbesc despre pensiile speciale, nu cunosc nimic despre sistemul de pensii militare instituit în România din anul 1861 de domnitorul Alexandru Ioan Cuza, a fost menținut de comuniști și continuă și astăzi fiind ciuntit de personaje toxice care au acaparat conducerea PSD. Un partid care trebuie să facă politici sociale pentru toți și care trebuie să militeze pentru bunăstarea tuturor românilor a ajuns o slugă a conducerii de la Bruxelles doar pentru ca cei din conducerea acestui partid să își mențină privilegiile și accesul la fondurile statului. Mulți dintre noi ne-am pus încrederea în acest partid care ne-a demonstrat încă odată că pentru conducerea lui rezerviștii militari care au apărat țara, nu contează. Pentru ei contează ministerele cu bani mulți, cu influență în justiție, care să le protejeze interesele și de unde pot manipula marea masă a pensionarilor civili. Cel de la emisiunea de la România tv se numește Cocis, un om din partidul lui orban, care ca și pnl și usr au fost întotdeauna împotriva bunăstării bugetarilor, pensionarilor și în general a oamenilor de rând, promovând politici în favoarea multinaționalelor, corporatiștilor și a bogaților României. Eu sper ca acest guvern și aceste partide toxice pentru majoritatea românilor să fie cat mai puțin timp la conducerea țării dacă nu vor proteja toți românii.

Dan said...

Exista decizia 650 /2022 a CCR prin care este declarata neconstituțională OUG prin care cei cu pensii mai mari de 4000 de lei trebuiau sa plătească CASS

Fsafety said...

Decizie CCR 650/2022

52. În consecință, Guvernul, impunând prin ordonanță de urgență plata unei contribuții de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele fizice care au calitatea de pensionari în privința pensiilor care depășesc 4.000 lei, a încălcat art. 115 alin. (6) din Constituție, cu referire la interdicția de a afecta drepturile, libertățile și îndatoririle prevăzute de Constituție, în speță, dreptul la pensie - prevăzut și garantat de art. 47 alin. (2) din Constituție.".

BONIFATIE said...

Poate vor face politicienii diferența dintre pensiile speciale și veniturile speciale, că politrucii nu au vrut. Sunt pensii speciale de 2000 de lei care nu au nimic comun cu veniturile speciale nesimțite. Las la latitudinea clasei politice să aprecieze pragul de la care începe nesimțirea.

Apostol Mircea said...

Deocamdată sunt doar opinii despre pensiile militare ,care au statut de pensii speciale.In aceasta privința trebuie sa fin realiști.Toate pensiile necontributive, în totalitate sunt speciale.Pensiile militare, in plata sunt speciale, fara exceptie.Hilar este ca unele pensii militare datorita lacomiei și intereselor negociatorilor, in dialog cu decidentii politici. si în tandem cu MAp.N au în comparație cu cele ale ciucanilor un cuantum de batjocura.

yar 99 soim said...

Ghinion ! spunea un clasic. pai nimeni nu mai intelege nimic din ce se intampla in Romania pro europeana cu rezervistii militari. dar vina le apartine in totalitate caci majoritatea doar tipa si se vaicaresc numai pe retelele de socializare iar cand sunt chemati la actiuni in justitie, in strada sau la motiunile de cenzura se dau toti bolnavi, indiferenti si fara acel orgoliu de actiune specific militarilor. plus ca in toate tarile asazise proeuropene pensiile militarilor sunt recunoscute ca avand un regim special de care guvernele lor nu se ating , le respecta si nu sunt supuse oprobiului public de catre politruci cum se intampla in Romania. Iar majoritatea militarilor activi ori in rezerva a-ti dat girul votului exact calailor vostrii politici iar acum tipati ca v-au terminat. si inca sperati ca astia sa dea dovada de empatie si de mila ? pai cand ei sunt indestulati de la bugetul unde se vor duce birurile voastre cum sa aibe mila de voi, pai le seaca lor izvorul de unde se adapa. cum sa se respecte legile si constitutia cand la CCR va fi uns un tip care nu are nici macar o secunda de activitate in domeniul juridic ? macar ala dinainte a mai avut tangenta cu juridicul pe cand asta este perfect paralel cu acest domeniu. cum va apara el constitutia, cum va motiva el deciziile ccr, ? cand el nu are nici o activitate in domeniul juridic ? unii care ia-ti ridicat in slavi pe acesti impostori, pe acesti incompetenti si pe acesti fripturisti va meritati soarta. nu pot sa ma bucur de raul pe care vi l-ati creat cu buna stiinta intrucat actiunea voastra ma va afecta si pe mine. dar multi va meritati soarta inactivitatii voastre, analizei obiective, indiferentei, acuzelor fara probe, a propagandei anti romanesti si antiarmata, a faptului ca ati ales doar emotional si nu real, ca a-ti mers dupa turma si dupa fenta, etc. Acum aveti ce a-ti semanat. cand v-am aratat realitatea m-ati facut mincinos, manipulator si dezinformator. acum aveti la ciolan exact pe acestia in carne si oase. Dumnezeu sa le dea mintea cea de pe urma ! slabe sperante, macar sa aveti sanatate.

ifrim said...

Mă plictiseam de culoarea gresiei,faianței,mobilei,le schimbam!Nu le mai schimb niciodată!Zugrăveam la 2-3 ani,mă voi duce la 5-6 ani să nu profite statul de consumerismul meu recte TVA.Toate cumpărăturile din târg,obor,curtea gospodarului fără niciun bon fiscal!Așa nu-i mai fac jocul statului parșiv,limitez toate cheltuielile la minim!

Dan said...

Exista decizia 650/2022 a CCR prin care este declarata neconstituțională OUG prin care cei cu pensii de peste 4000 lei plătesc CASS.

Paul Puiu said...
This comment has been removed by the author.
marvas66@yahoo.com said...

Nu va mai faceti probleme, din sursa sigura PNL și usr au hotărât că de la 1.01.2026 pensiile militare v-or fi trecute pe cotributivitate. PSD și UDMR nu o sa se opună. Așa vor să aducă echitate in pensiile militare și cred că e corect.

Alex said...

Nu va asteptati sa vi se mai dea ceva ca N-AU DE UNDE. Va place sa stati agatati de promisiuni fara valoare si fundament? Sa ne ia, ne vor lua, dar de dat mai greu, poate peste cativa ani, pentru cine o mai traii pana atunci.

valy said...

Cum se va propune plafonarea pensiilor necontributive la militari ??
1,2,3........exemple.

Leone said...

Vad ca tot se vehiculează faptul ,ca cei ieșiți la pensie înainte de 2017 sunt afectați de noul impozit ptr CASS, de unde pina unde asa ceva, din câte cunosc ,majoritatea celor ieșiți în 2002,deci înainte de 2017 ,nu au pensie peste 4000 de lei,indiferent de gradul avut la trecerea în rezervă

Paul Puiu said...

Eu cred ca cel mai mare ghinion este ministrul Mosteanu de la USR, un alt personaj malefic sau actor într-un rol nepotrivit, care va voi sa faca reforma in sens negativ in cazul pensiilor militare pentru a le transforma in indemnizatii sau ajutoare sociale pentru a mai aduce in plus inca niste bani la bugetul de stat!!
Cei care nu i-au ascultat inca discursul dupa desemnarea sa la MAN cred ca dupa ce se il vor viziona se vor edifica concret!!
Cred ca numirea lui Mosteanu este de fapt o reactie și o strategie a coaliției față de ultimul proiect cu care CCR-Enache, Avocatul Poporului-Weber, PSD-Ciolacu și PNL-Ciuca prin care i-au păcălit pe rezerviști și în retragere, prin această măsură urmărindu-se ca toate demersurile făcute pentru actualizarea pensiilor militare să fie trecute pe linie moartă și să fie reluate eventual de la zero, tocmai pentru ca să nu se realizeze nimic în scurt timp benefic pentru pensiile militare!!!🫡🫡🫡🫡🫡

Nemo said...

Urmeaza scumpirea energiei, taxa de mediu pe masinile vechi, rovinieta, taxa pe proprietate, taxa pe fumarit si alte ,,bunatati,,
Ministrul MApN se va apleca asupra inechitatilor, in sensul ca nu vor fi mari diferente intre pensiile militare si ajutoarele sociale.

STALIO said...

Ăștia cu contributivitatea vostră . Voi chiar sunteti atât de bătuți
in în cap ?????? Avei cap numai casă va cărați părul ??? Toate pensiile de orice fel se fac după calcule matematice stabiliote de EXCROCI din SISTEME . Dacă un EXCROC din sistem vrea ca pensia ta militară sa ie de 1000 lei poti sa te caci in zeci de contributivitati . Nu interesează pe nimeni vechimea sau ce rahat ai facut în armată . Ai 50 ani vechime ???? îi bag un stagiu de 35 ani de contributie . Ce rahat faci daca ai iesit la pensie la 55 ani de viata si 20 ani militar ????
MILITARUL NU EFECTUEAZĂ MUNCĂ ; CI ACTIVITATI LA ORDIN 24 /24 ore . ASTA SPUNE CONSTITUȚIA DE DOI LEI .
De asta au băgat pensiile militar efara contributivitate ca acum la pensie trebuia sa te patească 24 din 24 ore .

Viorel said...

Leone. Cei ieșiți prin 2000-2004 sunt rarități. Cei mai mulți sunt cei ieșiți după 01.01.2007 când s-a eliminat stagiul militar obligatoriu, s-au desființat sau redimensionat UM, MU, D, etc. datorită lipsei activității în sine (instruirea m.t. și m.t.r.). La categoria Of., ăia trec de 4.000.

Claudiu Marin said...

Incetati cu prostiile!
V-au prostit destul ciucanii ca pensiile militare nu ar fi pensii speciale, crezand ca astfel ei isi vor pastra privilegiile.
Pensiile militare sunt reglementate inechitabil pentru ca asa au vrut cei care au gestionat finantele din sistemul de aparare, nu pentru ca au un regim juridic foarte apropiat de pensiile de serviciu.
Pensiile militare sunt pensii speciale pentru ca sunt reglementate de o lege speciala derogatorie de la legea cadru a pensiilor din sistemul public Legea se aplica numai militarilor si celor asimilati lor. PUNCT:

Reglementarea anterioara a CASS-ului a fost declarata neconstitutionala pentru ca a fost impusa prin OUG nu prin lege. DE data aceasta va fi impusa prin lege.

RD said...

Pensionarii militari fiind tratați ca pensionari speciali, pot fi neindexați. Dar pe contributivitate ar fi cu toții la un loc și ar fi și ei indexați când se va întâmpla. Și având în vedere că foarte mulți au pensii mici și medii, nu cred că vor face economii acești politicieni deoarece pensiile militare nu sunt ca pensiile magistraților cu mii de euro pe lună. Oricum de câțiva ani au rămas doar vorbele. Iar mai vine nu știu care și spune că nu știu ce se va întâmpla peste nu știu cât timp. Voi chiar nu v-ați plictisit de presupuneri? Contributivitate nu este bună pentru pensionarii militari! Nu e corect! Civilii nu aveau interdicțiile și restricțiile pensionarilor militari când erau în activitate! Despre ce vorbim? Cine să se mai angajeze la MApN și MAI cu restricții și interdicții și pensii mici pentru cei mai mulți pe contributivitate? Știm că cei mai mulți au salarii mici!

valy said...

Pensiile civile sunt și ele PENSII SPECIALE pentru că sunt reglementate de o lege specială, schimbată total față de legea 263, legea cadru a pensiilor din sistemul public Legea este făcută hoti să se aplice prostimii PUNCT:
A DISPĂRUT CONTRIBUȚIA.

RD said...

@marvas66@yahoo.com,

Vrem și noi sursele sigure. Și în general când se afirmă anumite chestii e bine să veniți cu ceva clar. Nu doar niste cuvinte scrise pe aici.

Claudiu Marin said...

@Valy
Cand iti trec tampenii prin minte, stai departe cu destele de tastatura.Inventezi teoria generala a dreptului dupa ureche.
Legea 360 a inlocuit L 263 si este si ea tot lege cadru, care se aplica tuturor categoriilor de cetateni care au lucrat cu contract de munca. Cum sa fie lege speciala? Te-au tampit rau noile teorii ciucane.

Viorel said...

Dacă ar fi să ne luăm după nomenclatorul funcțiilor, toți cetățenii patriei cu drept de pensie ar trebui să fie speciali, adică pensia lor să se încadreze în categoria pensiilor speciale. Medicul este special în domeniul lui, profesorul la fel, militarul — nici nu mai vorbim — și tot așa, de la A la Z. Singurii care nu ar trebui să fie „speciali”, cu pensie sau indemnizație specială, sunt politrucii, pentru că ei nu au urmat o școală sau facultate de „politruc”, decât pe vremea lui nea Nicu, la „Ștefan Gheorghiu”.

Și uite-așa va înțelege tot poporul cum stă treaba cu specialul, contributivul, profitorul și hoțul.

Marcell said...

@marvas66...
Pe o bere că n-o să se întâmple. Viitorul este altul.

Rezervistul said...

Marvas 66.... Dacă și prin absurd se va implementa vreodată contributivitatea...ce a ce nu prea cred...vor fi ologiți rău de tot ăia la buzunar....de au stat cu plicurile la comisii pt a obține apt limitat sau inapt pe timp de pace sau război....cu câțiva anișori de cătănie... Exemplul cel mai bun este pe tv zilele astea...de câțiva zeci de ofițeri...subof...sunt chemați la parchetul militar pe zile...ore..să explice cum sau îmbolnăvit subit de neurologie...psihiatrie... toți la grămadă...la aceeași medici ....

Mhy said...

Calmati-va boys, ca nu rezolvati nimic agitandu-va 😉.
Legea 223 este o lege speciala, CORECT, pt. ca si meseria de militar este una speciala. La unitati nu se merge sa se faca parade de posete si sacouri ca la ministere si agentii.
Legea 223 va ramane, pariez cu oricine are alte "surse sigure" 😃. Va mai suferi ceva modificari, probabil la baza de calcul si poate ceva referitor la actualizari.
Remember: pe legea 223 nu suntem numai noi, fraierii de la MApN, mai sunt si cei cu sindicate + cei cu informatii 😏.
PS: Ramona este sabotata. Aur-istii mai au un proiect 😂.

Florin Stoica said...

Bună seara. Sunt total de acord cu colegii care susțin sistemul de pensii militare. Toți am avut privațiuni și avem obligații militare care sunt prevăzute la art. 53 din Constituție în sarcina militarilor și polițiștilor, nefiind aplicate altei categorii sociale. Problema noastră o constituie niște politicieni corupți și care reprezintă interese străine potrivnice României, chiar dacă pe fața se consideră așa zis aliați europeni. Uitați-vă la cei care atacă militarii: băsiștii, johannistii și useristii, toți sprijină interesele multinaționalelor și corporațiilor străine și ale puterilor europene care au un singur scop: exploatarea resurselor naturale ale României pe care aceste țări nu le au. Anul trecut România a încheiat un memorandum cu Franța și rezultatul este ca Guvernul va cheltui 2 miliarde de euro pentru rachete Mistral franceze, unii spun că ar fi cu 80% mai scumpe decât cele similare produse de americani. Și cum să fie altfel când au revenit pe prima scenă a politicii ciolos și o parte din acoliții lui? Toate țările europene își respectă militarii doar în România sunt atacați și culmea de un președinte turnător care a sprijinit multe afaceri ale rușilor din țară, vezi Alro Slatina și Lukoil, de niște useristi sau peneliști, în fapt foști pedeliști și băsiști pentru că aceștia au subordonat un partid istoric rupt de istoria care l-a consacrat, care apără interesele tuturor doar pe ale românilor nu. De ce a renunțat cu greu pnl la Ministerul Energiei, pentru că un fost ministru (Popescu) dar și alții cu putere de decizie apără interesele unei companii austriace, alții pe ale germanilor, alții pe ale francezilor și tot așa. Când vine vorba de români toți acești politicieni spun că au pensii sau salarii prea mari, prea multe sporuri, prea multe facilități, prea mici prețurile la utilități și multe altele. Oare vor înțelege acei români care votează cu astfel de politicieni cine sunt ei și pe cine sprijină ei cu adevărat? Știu că nu prea ai de unde alege pentru că cei care vor să muncească pentru binele tuturor românilor nu sunt lăsați și nu mă refer neapărat la alți politicieni. Când vrei să schimbi ceva și ești șantajat cu căderea bursei, scoaterea capitalului din țară fără să miște nimeni nimic, modifici cursul valutar și dai vina pentru acestea pe adversarii politici îți dai seama că România depinde de alții nu mai depinde doar de ea.

Relu said...

Cred ca era vorba de punctele suplimentare si care asa cum spunea si Mos Leonte , nu au acoperire in contributie si au aruncat in aer si bugetul pentru pensii.

John1 said...

Logic și corect ar fi ca mai înainte de inițierea unei noi legi (contributivitate ori specială) a pensiilor militare să se actualizeze toate pensiile militare în funcție de gradul și funcția celor în activitate. De ce? Fiindcă atunci când am înaintat raportul de pensionare am făcut un calcul după legea existentă la momentul acela. Dacă aș fi știut că se schimbă regulile în timpul jocului stăteam în serviciu până mă dădea calculatorul afară și făceam puncte de stabilitate cât civilii. Acum, dacă vor face o nouă lege, trebuie, dar trebuie ca în lege să fie un articol care să dea posibilitatea pensionarului militar să aleagă pensia cea mai favorabilă. De ce? Pentru că până și un infractor beneficiază de pedeapsa mai favorabilă în cazul modificării legii penale.

valy said...

RELULE...
Ai perfectă dreptate punctele suplimentare si care asa cum spunea si Mos Leonte , nu au acoperire in contributie si au aruncat in aer si bugetul pentru pensii, a spus în această seară și Boloș la TV. a fost cu scop electoral.

Florin Stoica said...

John 1 aveți dreptate, până și infractorii au dreptul la pedeapsa mai favorabilă și din aia dacă sunt cuminți fac doar jumătate. Militarii nu sunt infractori dar uneori suntem tratați mai rău ca infractorii și asta din cauza generalilor din conducerea armatei care nu iau poziție când este nevoie pentru a apăra demnitatea și onoarea militarilor, care înseamnă și salarii și pensii militare corecte pentru toți. Din păcate am văzut mulți generali sau ofițeri superiori care tratează rezerviștii ca pe militari de mâna a doua. Îmi cer scuze pentru greșelile gramaticale făcute uneori din grabă sau din cauza tastaturii telefonului. Vă urez sănătate tuturor.

Claudiu Marin said...

Potrivit multor decizii CCR, la transformarea pensiilor de serviciu in pensii contributive nu este absolut nevoie sa ramana in plata cuantumul pensiei de serviciu, daca acesta este mai mare.
Invers, la transformarea pensiilor contributive in pensii militare, asa cum a fost recalcularea potrivit art 109 si 110 din L 223/2015, este obligatoriu cuantumul contributiv daca acesta este mai mare decat cel procentual dintr-o baza de calcul restransa.

Viorel said...


Din Programul de guvernare al PNL și al lui Bolojan citire! Ce poți sau ce nu poți face cu 400.000 de euro ? Marocanu și cu Vânt plătesc impozite / taxe la stat pe banii câștigați sau primesc indemnizație pe Legea nr. 8/2006 la pensionare ?
În timp ce guvernanții vorbesc despre reducerea risipei, o primărie dă sute de mii de euro pe șapte zile de concerte. Printre artiștii invitați, Dani Mocanu și Vali Vijelie.
Primăria Cernavodă, condusă de liberalul Liviu Negoiță, a lansat o achiziție publică de 400.000 de euro pentru a organiza Zilele Orașului 2025, în perioada 11-17 august, și intenționează să aducă 25 de soliști și trupe pentru cele șapte zile de evenimente. Conform caietului de sarcini, citat de publicația info sud-est, instituția plănuiește să îi aducă pe scenă inclusiv pe Dani Mocanu și Vali Vijelie.

yar 99 soim said...

@viorel
stai linistit ca la Craiova se organizeaza un festival cu peste 100 de cantareti, solisti, guristi si DJ de catre primarita pesedista LOV (,,prietena'' rezervistilor militari) platiti din birurile si impozitele fraierilor solidari cu noii ciocoi neomarxisti galbeno-ros-albastro-verde-minoritati. chiar ca astia le dau romanilor ce le lipseste azi : distractie, paine si circ si culmea tot din putinul lor. asa da program de guvernare ! bravo baieti/politruci, tot inainte, ca pionierii !

Vasile Anghel said...

Nicio lege a pensiilor nu are specificat că este specială.Dacă dai de la stat o compensare fără contribuție este specială, dacă dai puncte de stabilitate și ești deja la pensie este specială.

Sender said...

https://vm.tiktok.com/ZNdydbWeK/

Claudiu Marin said...

@Anghel
Nu te baga in discutii teoretice despre legile generale si legile speciale, categorisite astfel in teoria dreptului dupa sfera lor de adresabilitate.
Subt legi generale cele care se adreseaza tutoror cetatenilor si sunt legi speciale cele care se adreseaza numai unei categorii de persoane.
Legea pensiilor militare este lege speciale pentru ca se adreseaza numai militarilor. Statutele magistratilor si cadrelor militare sunt legi speciale.
In. divergenta dintre o lege gene ala si una speciala se aplica legea speciala. Nu este nimic lasat la aprecierea fiecaruia in privinta clasificarii in legi speciale si legi generale.
Diveresiunea cu pensiile militare nu sunt pensii speciala a fost utilizata de ciucani pentru a scoate pensiile militare din reforma ceruta prin PNRR.

magda said...

Claudiu Marin..Tin sa iti amintesc(desi cunosti bine cum stau lucrurile la curtea politica) ca neconstitutionalitatea unui act normativ nu rezida doar din faptul ca acesta a fost adoptat prin oug si nu prin lege...asa ca,,terminati cu prostiile'' nu cred ca a fost o formula chiar inspirata.Chiar si decizia privind eliminarea CASS-ului nu a avut la baza doar considerentul mentionat mai sus...,,Maretia dreptului'' isi va spune cuvantul la scurt timp.. daca masura chiar va fi adoptata..Bine..ea va fi adoptata deoarece premierul nostru..cel dur,de neclintit,cu privire si discurs de lider yemenit ,musai tre sa prezinte ceva stapanilor sai 9si ai nostri)de la Brucsel...Dupa aia..mai vorbim..Asa s-a intamplat cu multe alte traznai guvernamentale..Pai daca premierul-oricare ar fi el-ar avea drept de viata si de moarte asupra oricaruia dintre noi,ce-am face?..Eu chiar am incredere in CCR ..PENTRU CA MULTE DIN MASURILE PRECONIZATE CHIAR PE MAGISTRATI II VIZEAZA.S-au va faceti ca nu vedeti asta?..noi suntem doar victime colaterale..Securitatea pensiei poate fi interpretata fix in acelasi mod cum si Donald Trump interpreteaza articole din tratatul Nato..De ce?..Pentru ca poate....Mai oameni buni...nu vedeti ca cineva ne ia de prosti?...Pai tu treci in programul de guvernare achizitii de stifturi in valoare de 2mld( caz nemaintalnit..dar ,ma rog,la stupid people merge)...si le spui semenilor ca trebuie sa sufere,,ajustari''..adica taieri..pentru ca NUMAI asa le va fi bine?..Oare ce se mai ascunde in spatele acestui program de guvernare?...Inteleg acum ca premierul are mari probleme chiar cu implementarea propriului program..care se pare ( de fapt e sigur) ca a cam fost scris pe genunuchi(bine.nu e o noutate absoluta asta).Guvernul Ciolacu3 intarit de(sau cu) Bolojan...chiar nu il vad deloc bine...Iar noi..sa fim sanatosi pana la toamna..

Vali said...

Salut camarazi,
Rezervistii au fost inclusi in categoria specialilor pe nedrept , ca un paravan pentru imbuibatii de magistrati.Cat despre cuantumul acestor pensii speciale ale rezervistilor, exceptand pensiile ofiterilor pensionati dupa anul 2017...te apuca rasul-plansul ! Pai ce pensie speciala este aia in cuantum de 1800, 2000, 3000, sau chiar 4000 de lei in conditiile in care multi civili rad de noi incasand pensii cu mult mai mari, nemaivorbind de magistrati care primesc cate un castig la loto 6/49 in fiece luna ???? Contributivitatea nu exista pentru militari , nu asa s a pus problema niciodata exceptand perioada 2010-2015 sau 2014...
Suntem tratati cu umilinta si lipsa de respect de clasa politica hrapareata si total nedreapta si incpmpetenta. Ar trebui ca nici noi sa nu mai respectam legile cand vine vorba sa raspundem cu prezent asa cum acesti sinistri ticalosi ne au terfelit cum au vrut ei in ultimii 8-9 ani de zile, prin taierea platilor compensatorii, plafonarea pensiei, necresterea acestora si cu aplicarea unor indexari care frizeaza umilinta maxima...
Mare ghinion avem cu acesti ticalosi aflati la butoane !!!

VIO said...

@Claudiu
Incalcarea Constitutiei nu se poate face indiferent ca e OUG sau Lege privind CASS pentru pensionari !!!

Cornelius Flavius Ifrim said...

Peste noul ministru userist, habarnist si nescolit, desi nu-l vad rau intentionat si veros, ca altii, se vor duce cozile de topor de la sindicate, precum un Daogaru Tupak Amaru, sa ceara drepturi de pensii peste salariile-soldele avute in activitate, altii vor dori, din conservele muschilor lor atrofiati, pensii pe contributiva cu ort, lumanare si colivă, desi noi avem reguli stricte si in afara civililor, ca nu suntem la targ la Onesti sa ne tocmim pe regulile stabilite de la Cuza Vodă si, uite asa, cu aceste cereri lipsite de bun simt si realism, se mai amana cativa ani masurile de indreptare a situatiei... L-ati vazut pe defutatul ala, propus la CCR, fără studii juridice, care se vrea insurubat la acolo, ca la pomană, precum habarnista aia de la Externe, cu un ochi la slanina si altul la faină? A tunat si pe toti i-a fulgerat, si vor reforme si recuperarea a tot ce s-a praduit, dar tot pe schinările noastre cocosat impovărate de saracia, data de ei!... Suntem deja, unii, niste ghijogi dusi de nas de toate pramatiile politice, si nu prea imi mai dau sperante sa vad facuta dreptatea aia nenorocita de la pensiile militare, si doar doamna aceea cumsecade, isteata si cu nume complicat, de la AUR, mai lupta cu morile de vant prin Șparlament, bruiată de sindicalistii militari, consacrati in rele, sa modifice propunerile bune dupa niste idiotenii la care nu renunta ca sa ne faca tuturor rau! Apai, sanatate si toate cele bune, ca eu m-am ramolit rau, mai ales dupa ce mi-a murit mămuca mea bună si blandă... Doamne, ajută!

Apostol Mircea said...

Multă revolta ,dar și ignoranta.Nu mai ținem cadenta cu realitatea,cu deciziile organismelor europene de care depindem.Nu ne documentam si ne lansam in explicatii subiective si negatii.Discutiile cu CE ,s-au încheiat, intransigenta a fost maxima , trebuie sa facem Reforme, avem termen pana în OCTOMBRIE 2025 altfel pierdem aproape 8 miliarde de euro, fonduri din PNRR.Pe acest blog ne sunt oferite argumente ,cu expertiza , de ce avem pensii speciale. Dar unii camarazi considera tabu Legea nr.223/2015, care va dăinui timpului și poate va suferi modificări, prin părțile esentiale,, pe la baza de calcul si actualizari,,Alte opinii merg mai departe,acordând statut de ,,special,, pachetului legislativ privind pensiile din sistemul public.Inechitatea haosul și discriminarea care caracterizează sistemul de pensii militare din Romania ,trebuie sa dispară.Iar numai calculul comtributiv este soluția.Salut cu prietenie pe toți camarazii și le doresc multa sănătate .

KONSTANTIN said...

In jurisprudenta anterioara a CCR:Decizia 650/2022 a CCR a respins retinerea CASS pentru pensii ,chiar si pentru partea care depasea 4000 lei, pe motiv ca nu este un venit asimilat salariului, nu este un venit din munca si deci, nu se supune acelorasi reguli ca salariile.Curtea a considerat ca pensia are un regim distinct, si retinerea CASS este o incalcarea acestui regim. Ma gandesc ca daca s-a pronuntat o data in acest fel, nu o mai suceste din condei.Dar mai stii, Romania e tara tuturor posibilitatilor, nu America....

Liviu said...

A dat un comunicat un lider de sindicat de la SIDEPOL parca de o lege pusa in dezbatere publica el zice pt tot SISTEMUL DE APARARE SI ORDINE PUBLICA,sa fie benevol sa stai pana la 65 de ani dar cel mai dubios articol este ca lasa la latitudinea cdt de unitati si inspectorate ce au ei daca vrei sa iesi la pensie sa te lase sau nu in functie de nevoile unitatii iar cea mai periculoasa decizie daca vrea cdt sa cheme un pensionar in activitate o poate face fara probleme!😱😱😱Este legal asa ceva sau manipuleaza oare acel lider de sindicat?Ideea este ca in tara asta nenorocita nu te mai miri de nimic!😱😱😱

Mhy said...

"Iar numai calculul comtributiv este soluția" --- avem colegi foarte nostimi 😉. Sper ca in toamna ati votat USR (=contributivitate) iar la prezidentiale exponentul lor (ND).
Adica...ar fi penibil sa ne uitam pe topicuri anterioare, sa constatam ca distinsi colegi care au facut apologia psd (unde s-a inventat apoi ciuntit si "flocait" L223) sau a puilor lor (aur etc) - sa propovaduiasca acum cu sarg userisme (contributivitate, pensionare la 65, etc). 😉🙈

Claudiu Marin said...

@Apostol si @Viorel
Cum sa fie legile 263/2010 si 360/2023 legi speciale, daca ele au o aplicabilitate generală, tuturor celor care au avut un contract de munca si o anumita varsta, cu exceptia militarilor si celor asimilati lor pentru a obtine un drept de pensie?
Caracterul contributiv al pensiilor este dat de modul de calcul al cuantumului in puncte de pensie, nu de plata unei contributii. Plata unei contributii este una din conditiile impuse de lege pentru a obtine o pensie, indifereant de regimul juridic al pensiei.
Or fi avand si celelate categorii profesionale legi speciale, care li se aplica numai lor, dar nu in domeniul pensiilor.

Claudiu Marin said...

@Magda si Konstantin
Va agatati ca spanzuratul de funie de speranta ca retinerea de CASS din pensii sau supraimpozitarea vor cadea din nou la CCR.
Ca sa respinga incercarile anterioare ale guvernelor de a retine CASS si impozit progresiv, CCR a invocat incalcarea art 115 alin(6) din Constitutie potrivit caruia drepturile constitutionale nu pot fi restranse(afectate) prin OUG.
Per a contrario, retinerea CASS si impozitarea progresiva este constitutionala daca sunt instituite prin lege votata in Parlament prin vot sau prin asumarea de raspundere.

RD said...

Modificarea legilor pentru a elimina plata pensiilor speciale înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare aplicabile în regimul general al pensiilor – decembrie 2025

Deci cei care nu au împlinit vârsta de 65 de ani nu vor mai primi pensia militară?

Apostol Mircea said...

Domnule Claudiu Marin ,nu am adăugat în comentariu,la nivelul fetei. de ce avem pensii militare speciale,de aici precizările dneaboastra care au urmat.Formula de calcul ,derogatorie de la prevederile cuprinse în legislația pensiilor publice, cataloghează îndreptățit pensiile militare în plata ,ca fiind speciale și necontributive.Aceasta problema a fost lămurita și se reia pe blog de câte ori este necesar .Va mulțumesc.

KONSTANTIN said...

Daca CASS se aplica doar unor categorii de pensionari - doar celor cu pensii peste 4000 lei - se poate invoca discriminarea intre cetateni aflati in situatii comparabile.

Rezervistul said...

Cornelius F ifrim...Unde fuseși frate
...unde te ascunsei... nenea ?....Tare mie dor de pamfletele matale... Că bine le zici...Deja m-am trezit.... că mă luase somnul...de atâtea povești camaraderești...Deja observ că vine o lehamite peste vară la 37 grade...Lumea se pregătește de concediu... Apoi vine iar toamna cu buzunarul gol și burta la fel lipită de șira spinării... și iar greve și iar mitinguri..... și tocmai ce am primit un telefon că sa mai prăpădit un camarad la 57 ani ...de inimă cu care am împărțit amarul și turele si sărbătorile la muncă..si diabetul ...pe nume Zamfirescu Paul d zeu să-l odihnească...Bietul de el...a scăpat de impozite..se indexare.. de actualizare...Nici nu a apucat să împlinească cei 60 ani .. conform cu rata de supraviețuire în statistici...a militarilor Ursula vrea 65 ani...posibil in viitorul apropiat 70 ani...Se vrea să ieși cu picioarele înainte.. înfășurat în pătură..direct din unitate...

Negritoiu said...

Din Monitorul Apararii si Securitatii : . . .24.06.2025 ,,Ce schimbari pentru Armata a pregatit Guvernul " . . . Modificarea legilor pentru a elimina plata pensiilor speciale inainnte de implinirea varstei standard de pensionare aplicabile in regimul general al pensiilor - decembrie 2025. . . . Cum da intelegem asta?

Vasile Anghel said...

Atâta timp cât dai puncte necontributive la un salariu sub mediu brut ,nu se mai poate spune că pensiile publice sunt contributive în totalitate.

Liviu PO said...

Cereţi dreptate de la nişte adunături?Dreptatea chiar dacă ar face-o, nu va fi pace.Un om putea face pace în ţara asta,dar a fost şi este ostracizat,iar unii de pe aici se bucură.Să ne fie ruşine şi cam atât...

Mhy said...

@CM: 1. "Potrivit multor decizii CCR, la transformarea pensiilor de serviciu in pensii contributive nu este absolut nevoie sa ramana in plata cuantumul pensiei de serviciu, daca acesta este mai mare."
2. "Per a contrario, retinerea CASS si impozitarea progresiva este constitutionala daca sunt instituite prin lege votata in Parlament..."

Pentru pct 1: Daca citim epistola dupa Enache nr. 724/2024, cam incepand cu versetul 95, mai ca ne dau lacrimile cum apostolii Constitutiei motiveaza justetea existentei unei legi DEDICATE pensiilor militare.
In versetul 98, ne explica CCR de ce trecerea anterioara pe contributivitate a fost acceptata: "Ca atare, interpretarea Deciziei nr.871 din 25 iunie
2010 (și a întregii jurisprudențe a Curții Constituționale bazate pe aceasta) trebuie raportată la situația
excepțională de criză economico-financiară în care s-a găsit statul român, în contextul obiectiv al crizei
economico-financiare mondiale, aspect care s-a încadrat în cerința apărării securității sale naționale" = CRIZA MONDIALA, da? 😁
Versetul 100 intareste justetea existentei L223 ca lege speciala: " În consecință, Curtea constată că pensiile militare sunt instituite în considerarea statutului
categoriei profesionale căreia i se acordă și, odată acordate, legiuitorul trebuie să prezinte rațiuni
suficient de puternice care să justifice eliminarea lor" = faptul ca Marcel a spart pusculita cu miliarde ca sa se aleaga, bagand tara in "gaura" financiara, nu cred ca reprezinta un motiv justificat 😉.

Pentru pct. 2: din aceeasi epistola, versetul 106, citiram:
"Securitatea juridică cere și impune o protecție ascendentă, de sporire a garanțiilor
referitoare la conservarea dreptului care a fost dobândit. Orice încercare de reconsiderare a
cuantumului veniturilor din pensiile aflate în plată prin impozitarea progresivă și ascendentă a acestora
afectează securitatea juridică în componenta garanției de neretroactivitate a legi...". Vorbind despre reconsiderarea CUANTUMULUI AFLAT IN PLATA, cred ca eminentele lor au si enuntat deja posibile "impedimente" pentru o viitoare impozitare progresiva, fie ea si prin lege. Impedimente in acest sens mai sunt inserate si in alte versete, cititi motivarea ca e interesanta 👍
PS: sper ca postarea asta corespunde "exigentelor" blogului si se publica 😏

Claudiu Marin said...

@RD
Se traduce ca nimeni nu va mai primi pensie pentru limita de varsta sub vârstele reglementate de L 360/2023. Primele stagii care vor cadea sunt cele suplimentare atribuite pentru conditii de munca deosebite.speciale /alte conditii.
@Mhy
Contributivitatea a aparut mult inaintea nasterii USR-ului de catre un barbat.
Decizia 724/2024 a lui Enache a fost data in vremuri bune si si-a permis sa reconsidere jurisprudenta CCR din 2010.
Acum suntem cam in aceleasi conditii economice din anul 2010 si CCR va inghiti din nou o contributivitate pura, nu numai pentru militari ci si pentru magistrati.

Liviutatarush said...

Raspunsul lui Mosteanu la interpelarea deputatului Ioana Ramona Bruynseels in audierile din comisii! Pensii militare, predictibilitate, atragerea de tineri spre cariera militara, UM MOMENT T0 IN CEEA CE PRIVESTE PENSIILE MILITARE! https://www.youtube.com/watch?v=VSFLi9DhCf8

Mhy said...

@CM "Acum suntem cam in aceleasi conditii economice din anul 2010 si CCR va inghiti din nou o contributivitate pura, nu numai pentru militari ci si pentru magistrati."

Sunteti si dvs. foarte nostim, o incadram la "poanta" anului 😁. De ce? Deoarece:
1. CCR, CSM, ICCJ @ Co, n-au inghitit ele colea recent "oleaca" de contributie la sanatate si "oleaca" de impozit in plus la pensioare, d'apoi sa inghita contributivitate pura, basca si fara puncte de stabilitate (ca de, meserie grea, vechime scurta) 😂
2. Conditiile economice din 2010 s-au datorat unor conjuncturi mondiale, cum a zis si distinsul domn Enache; conditiile economice din 2025 se datoreaza lui Nicu&Marcel. Simple as that... 😏

ifrim said...

Pentru cei care întrebați cum se va proceda cu cei ce nu au 65 ani dar primesc pensie :Ne reactivează și ne trimit pe frontul fraților ucrainieni!

stefan tst said...

Fiecare dintre cei care comentam pe acest blog avem sa zicem un punct de vedere asupra subiectului propus de administrator , care daca vrea intervine sau nu . Problema pensiilor noastre a revenit datorita noului guvern si implicit numirea unui nou ministru al apararii , in treacat fie spus a facut parte din comisia de aparare , deci sigur cunoaste problemele noastre . Ce nu luam in calcul este faptul ca ACEST GUVERN este obligat sa rezolve printre altele la fel de urgente , problema pensiilor speciale in totalitatea lor ; nu avem scapare , nici macar magistratii . Se vorbeste de plafonare , este chiar corect , de varsta de pensionare si de momentul cand sa beneficiezi de pensie ! Aveti dubii cumva ca in balanta cu miliardele pe care le-am putea pierde din pnrr si retrogradarea ratingului de tara se va mentine situatia actuala ? eu cred ca cineva lucreaza de zor la viitoarele conditii si grile pentru fiecare categorie in parte . Tineti cont ca nici justitia , inclusiv ccr , nu mai poate da solutii fara sa indice sursele de finantare . Noi fiind in cadere in prapastie vor accepta orice , chiar daca unii vor pierde iar altii vor castiga , ca in 2010 ; inclusiv regimul fiscal diferit actual la pensiile militare fiind un motiv suficient de bun pentru o noua lege .Ceasul ticaie deja , pina in octombrie trebuie sa fie totul gata , pina in 7iulie ministru de finante trebuie sa depuna programul de reforma clar si cu cifre exacte altfel ne ia aghiuta . In 2010 ccr i-a iertat de taieri doar pe magistrati , atunci nu erau asa de imbuibati ca acum , dar pentru ceilalti nimic nu a fost neconstitutional ! De data asta totul se poate corecta ca nu mai avem scapare si opinia publica vrea ,, sangue "!

Mhy said...

@Negritoiu spunea... ,,Ce schimbari pentru Armata a pregatit Guvernul " . . . Modificarea legilor pentru a elimina plata pensiilor speciale inainnte de implinirea varstei standard de pensionare aplicabile in regimul general al pensiilor - decembrie 2025. . . . Cum da intelegem asta?" --- Înțelegem foarte simplu: ești pensionat pe o lege în vigoare = intervine "securitatea juridică " (superbă expresie :). Alte idei și bazaconii = neconstituționale.

RD said...

@stefan tst

Cea mai mare pierzătoare cred că e Comisia Europeană fiindcă a acceptat legea pensiile din sistemul public cu puncte speciale fără să aibă bani pentru acoperirea bugetului pentru aceste milioane de pensii. Și nu sunt surprins pentru ce se va întâmpla în următorii ani cu pensiile din sistemul public cu puncte speciale zise de stabilitate despre care încă nu vorbește nimeni. Deficitul e într-o mare parte și din cauza punctelor de stabilitate adică speciale.

Claudiu Marin said...

Ce v-a apucat cu punctajul de stabilitate peste 25 ani vechime efectiva din L 360?
Punctajul de stabilitate ii stimuleaza pe civili sa ramana in activitate cat mai mult timp, nu cum au facut cei din aparare care ii indeamana pe militari sa paraseasca serviciul inainte de vechimea de 25 ani. Practic, militarii sunt sanctionati la pensie daca trec peste vechime efectiva de 25 ani.
Acordare punctelor de stabilitate este si o masura socila de protejare acelor care dupa 1990 au fost exploatati de patroni cu salariul minim pe economie.

Cornelius Flavius Ifrim said...

Sa lamurim treburile: Impozitarea celor peste 4000 lei se face incepand de la 4000 lei in sus, si nici un leu pănă la limita de 4000 lei. Ai 4001 lei?, atunci acel 1 leuț va fi impozitat si tot ce depaseste 4000 lei!

RD said...

Sunt de acord cu măsura aceea dar toată lumea știe că nu sunt bani pentru așa ceva. Puncte speciale de stabilitate. Nu degeaba se va băga CASS 10% pentru cei cu peste 4000 lei, să mai ia din banii dați pentru punctele de stabilitate. Anul acesta pensii plafonate. La fel și în 2026. Nici nu făcuseră analize clare cu impactul dar urmau alegerile și mulți pensionari în sistemul public și multe voturi. Dar cum zicea nea Iohannis. Ghinion pentru fosta guvernare! Nu se indexează cu inflația deși așa scrie în lege. Iată că abia a intrat noua lege că au fost plafonate.

Calinmihaib12 said...

Claudiu MARIN:((25.06.2025/18:32')
CITAT:
"catre un barbat.
Decizia 724/2024 a lui Enache a fost ❓data in vremuri bune ❓si si-a permis sa reconsidere jurisprudenta CCR din 2010.
‼️Acum suntem cam in aceleasi conditii economice din anul 2010 ‼️😜si CCR va inghiti din nou o contributivitate pura, nu numai pentru militari ci si pentru magistrati."
Încheiat CITATUL,
☮️COMENTARIU:
.. care "vremuri bune" au fost în 2024,.. iar "acum"..= imediat după alegerile preeeeeeelungite artificial și PREMEDITAT..=..6 luni brusc, subit și dintr-o dată..suntem în criză de toate felurile.., inclusiv: LEGALE, morale și ..financiar contabile..= noi românii de rând..(iar)/dar nu și AUTORII crizelor..= POLITICIENI și "PRESA"..= DE TOATE CULORILE.., care și-au umplut..CONTURILE..și ..off-shore- urile cu valute forte (un jurnalist.."de radio" cunoscut..se lăuda cu IAHTUL său, cu care face călătorii în toată lumea..= pe ce.."bani'.. și ai cui. ❓)

gigi 2 said...

Deficitul nu este de la punctele de stabilitate ci de la pilonul 2. Pilonul 2 este o smecherie capitalista cu niste administratori de fonduri care isi iau niste prime grase fara sa-i intrebe nimeni.

gigi 2 said...

Ar trebui sa te legi de faptul ca Steaua baga zeci de milioane de euro de vre-o 8 ani intr-o echipa de fotbal, ca sa vrea muschii unora. Asta nu este gaura la buget?

ifrim said...

Am prins la curbe de sacrificiu în astă viață de zici că m-am dat pe serpentinele de pe Transfăgărășan!

Calinmihaib12 said...

Gigi 2 (07:25'/26.06.2025)
.. o "problemă" cu pilonul 2 e faptul că..generează o ÎNTREBARE:
.. oficial, cifrele de contributori la "pilonul 2" sunt peste = 7 milioane de români, în timp ce se.."afirmă"..= tot "oficial" că în ROMÂNIA sunt.. "numai" vreo 5 milioane de..=.. "angajați", din care "1,3..4" milioane (dracu' știe 👹‼️.. "exact" câți sunt in realitate..!) sunt bugetari ,iar diferența aia de "3,xx" milioane"..= până la cei 5 milioane de angajați.. "oficial"..sunt la.."privați"..😜👹‼️, 🧠DAR.." diferența = între cifrele oficiale ale angajaților "oficiali" (din evidențe.!) și totodată.."contributori"
la BS/BASS (~5 milioane), și cei "7" milioane de contributori la= "pilonul 2" (în care intră și cei 5 milioane de angajați.."oficial"..!)..= adică cei vreo "2 milioane"..(🧠💥😜👹‼️). = din ce..= "bani"= "VENITURI" ..declarate sau NU❓= oficial..și PRODUCĂTORI ..sau NU (❓)= de VENITURI LEGALE la = BUGETUL DE STAT și la cel al BASS..❓..‼️💥😜👹..❓= își plătesc "contribuția" la acel.."pilon 2" de pensii..❓
💥..autoritățile române, fiscul..ce dracu"..👹😜.."păzesc".. = de o grămadă de ani.. ASCUNZÂND ‼️.. EVAZIUNEA "evidentă"..și..eventual .."PROTEJATĂ" a unei "clientele".. absconse..❓

Nicolae said...

Cei 10% reținuți anterior pentru plata CASS când ne vor fi restituiți?

VIO said...

La Romania Tv de jumate de ora canta manele si arata numai nunta fiicei lui hagi ! Propun sa se numeasca de acum postul hagi tv daca asta inseamna stirile tv !!!!!!

Calinmihaib12 said...

Magda:(24.06.2025/09:54')
Te citez:
") panarama aia d e CASS..Pai ❓spuneau ca asigurarea de sanatate e la fel ca asigurarea RCA..Pe bune??❗..Pai atunci sunt doua lucruri>1.De ce prag?Sa o plateasca toti(stiu..o sa imi iau hate)..exista scutiri de RCA. "
Încheiat CITATUL,
🔅COMENTARIU:
.."ăia" care spun că "CASS = ~RCA❓
sunt de-a dreptul..CRETINI..‼️👻👹👾😈🥶😎😜 (fără nici un menajament..de nici un fel..!)
..adică unul din argumentele/ motivele.. afirmației mele este:
1..că "fiarele" alea turbate "ignoră".. NATURA..CASS = care e o ASIGURARE DE SĂNĂTATE, adică.. mai mult sau mai puțin.."indirect" e o ASIGURARE DE VIAȚĂ ‼️🧠👻😜.., iar "RCA" e o "asigurare" (și concomitent = o.. sursă de bani pt. stat.., mai mult sau mai puțin..) "voluntară" a cetățenilor români care ALEG să .."conducă"..mașini‼️👻🤔😜.. și sunt câteva milioane..= DAR NICIODATĂ TOATĂ POPULAȚIA țării noastre..! =care vrea..NATURAL (ca orice ființă trăitoare pe Pământ..)..= ..să trăiască..‼️
Sigur..e o discuție/dezbatere lungă atât la noi.., cât și în lumea întreagă= despre ASIGURĂRILE DE SĂNĂTATE:
..ce, cât și cum să fie ele..PLĂTITE..!