Powered by Blogger.

Feb 2, 2026

Celebrul Pantazi de la G4Media nu cunoștea problema inechităților din sistemul pensiilor militare

74 comments

Cristian Pantazi- G4Media
Pentru documentare in problema inechităților de revăzut cele peste 100 de taloane de pensie militară din anul 2024. 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1lZ3zo-H_DJhTVUd4PDFAZiw10EtstKgv/edit?gid=597869314#gid=597869314


Comentarii ale userului @viorel1067

.......am trimis un email catre Cristian Pantazi de la G4Media care i-a luat interviu lui Bolojan cu urmatorul text

": Domnule Cristian Pantazi, numele meu este ..............., sunt pensionar militar din 2017 și ca mulți alți pensionari militari as avea o singură rugăminte. La toate interviurile și întrebările cu domnul premier Ilie Bolojan ați omis o întrebare ca multe alte televiziuni. De ce nu-l întrebați și despre rezolvarea inechitatilor din sistemul de pensii militare? O întrebare simplă care este evitată. Același grad și funcție cu ani diferiți de ieșire din sistem dar valoarea pensiei mai mica de cei care au ieșit mai târziu. 

În 2017 s-a abrogat acel articol care spunea ,,ori de câte ori se mărește gradul și funcția la activi sa fie actualizata și la pensionari". 

Anul trecut s-a aprobat și pentru noi rezolvarea acestor inechitati dar a intervenit avocatul poporului și a anulat-o. CCR numai pentru ei da favorabil orice e bun pentru ei, pentru ceilalți nu. 

Să-i amintesc domnului Bolojan intr-un interviu înainte de alegerile prezidențiale, a declarat ca sunt inechitati în sistemul de pensii militare și trebuiesc rezolvate. 

De asemenea recent domnul ministru Miruta a declarat același lucru. 

Sper ca această întrebare va avea un răspuns sau ne veți ignora pe noi pensionarii militari ca de fiecare dată. 

La TV se declara că, avem pensii mari nu este adevărat sunt pensionari cu pensii mai mici ca cei din sistemul public de pensii când le-au fost recalculate  în septembrie 2024. Atunci, la acea vreme la noi de ce nu s-au gândit? Va mulțumesc anticipat și sper sa avem un răspuns. Daca voi primii vreun raspuns ar fi bine, dar voi vedea."

https://www.huhurez.com/2026/02/paslusem-narodnuiu-pesniu-la-ghisinau.html?showComment=1770050173452#c5752278495065863041


Răspunsul domnului Pantazi:


 Bună ziua, domnule ...............

Vă mulțumesc pentru sugestie, recunosc că nu cunoșteam aceasta problemă. Vă promit că la următorul interviu cu premierul sau cu ministrul Apărării vom ridica această problemă. Gânduri bune." 

74 comments:

Cornelius Flavius Ifrim said...

Felicitari, Viorele! Sus Patria, jos mafia, si i-as mai fi dat adresa Sfintei Psaltiri Google ,,Huhurez'' sa invete cetănii, capitole si versete despre pensiile militare! Respect!

Paolino68 said...

Se reiau pregătirile militare. Ce planuri are Armata Română pentru rezerviști și voluntari în perioada următoare https://share.google/YejOpZIBmyJkcFTEZ
Până la un nou viitor proiect de actualizare a pensiilor militare dintr-o galaxie foarte, foarte mult îndepărtată, au grijă cei din înaltul stat major al Armatei Române cu gheneralul Vader Gheorghiță să mai fie convocati rezerviștii pentru planul de activități și acțiuni în vederea pregătirii populației, care în fapt sunt egale cu zero în condițiile actuale ale unui conflict militar cu drone și rachete!!!!!!

Cornelius Flavius Ifrim said...

Pardon pe pista de Aeroport, Paolino68, căci pe vipușcatul semidoct si necopt pe viță si intins pe liță îl cheamă Walker Beorbiță, si este umbra de sub poale a lui Mălaimare Ciucale, care la alegherile cu trufandale la prezidentiale i s-a spart oala cu sarmale intre trotuare, acum vegetand aprofundat de trecutul păcat si cugetand flămând si supărat ca nu ne-a ajutat la timpul potrivit ca pensiile militare să ni le fi mărit, că dacă ni le majora nici oala cu înfofolite nu i se spărgea!... Iac-așa!

Relu said...

Bolojan stie doar n lucru: sa taie. De ce credeti ca inventeaza tot felul de modele de calcul si la pensiile civile cu zilele lucrate si alte prostii menite sa scada pensia?

Apostol Mircea said...

Adoptam o atitudine repetitiva ,de nemulțumire si tanguiala.Și la ce ne folosește? Regretabil este ca nu se realizeaza faptul ca Legea nr.223/2015, este o dedicație pentru profitorii din SNOPSN.CCR a tranșat clar, și definitiv prevederile art.60.Dar reprezentanții structurilor asociative ale rezervistilor s- au întrecut in lacomie.Subiectul pensiilor militare revine in planurile de campanie ale politicienilor.Vi-i mai amintiți pe Nicu si Marcel care declarau in fata microfoanele,,pensiile militare nu sunt pensii speciale, dunt pensii de serviciu,, Poate unii se vor revolta : sunt pensii speciale, pentru imbuibati si profitori ,datorita formulei de calcul care menține si adâncește inechitatile.

Paolino68 said...

De ce reforma pensiilor militare nu seamănă cu cea a pensiilor magistraților - HotNews.ro https://share.google/pjkOJZ3Pv2dt52iXo
Pantazi este un ,,abonat" la interviurile lui Bolojan care în stilul caracteristic jurnaliștilor aserviți clasei politice dezinformează și manipulează opinia publică cu toate că știa că pensiile militare au fost reformate în ultimii 8 ani de N ori, inclusiv pentru jalonul PNNR!!
Acum reforma pensiilor militare se face potrivit jalonului bolojanian care vrea să compenseze eșecul cu reforma pensiilor magistraților cu cea a pensiilor militare, fără să-ți a cont de contextul actual al războiului de la granița cu Ukraina și a deficitului uriaș care se poate crea prin plecarea în rezervă a celor care întrunesc condițiile de pensionare!!
Bolojan nu poate să accepte că o nouă modificare a legii pensiilor militare privind vârsta de pensionare, modificarea modului de calcul și o eventuală diminuare a drepturilor salariale ale activilor cu 10% că a ar produce un exod mare de personal spre trecerea în rezervă!!
Probabil va cumpăra România pe lângă armament greu și soldati universali ca in filmele cu Jean Claude Van Damme!!!!

Claudiu Marin said...

@Apostol Mircea.
Am reținut că ești adeptul teoriilor fără fond despre actualizarea numai cu solda de grad, promovate și aici de @Beji.
La inițiativele celor care administrează pensiile militare, guvernele au eliminat prin ordonanțele 59/2017 si 114/2018 actualizarea permanentă a pensiilor in plată, iar prin L 282/2023 a fost modificată și actualizarea la momentul stabilirii dreptului de pensie din art, 28 si 60, in sensul că elementele salariale se actualizează cu IPC, nu la valoarea pentru activi de la momentul deschiderii dreptului de pensie.
Chiar dacă vă deranjează, repetiția este unica soluție de a menține trează necesitatea eliminarii inchităților din sistemul pensiilor militare.
Ceea ce Legiuitorul a eliminat prin OUG nr. 59/2017, tot el poate restebili ordinea in sistemul pensiilor militare, fără ca instituțiile militare să mai poată interveni destabilizator si nici măcar CCR să mai poată da decizii anapoda, cum au făcut cu PLx 540/2024.
OUG 26/2024 a accentuat inegalitătile intre cei care s-au pensionat ulterior si pensiile militare in plată in primele luni ale anului 2024.
Inegalitățile se vor accentua cu fiecare act normativ care majorează soldele activilor, mai ales că printr-o smecherie de reglementare a celor 7 gradații , in Anexa VI a L 223/2015, acestea sunt introduse in calculul procentual al tuturor elementelor salariale, mai puțin in solda de grad. Si așa au fost majorate soldele activilor după anul 2018.

Calinmihaib12 said...

Claudiu (03.02.2026/10:44'):
Te CITEZ:
"Inegalitățile se vor accentua cu fiecare act normativ care majorează soldele activilor, mai ales că printr-o smecherie de reglementare a celor 7 gradații , in Anexa VI a❓ L 223/2015❓, acestea sunt ‼️introduse in calculul procentual al tuturor elementelor salariale, mai puțin in solda de grad." Si așa au fost majorate soldele activilor după anul 2018."
(textul albastru)
Încheiat CITATUL,
💥 COMENTARIU:
Claudiu
1. În CITAT, între semnele:❓...❓ =cred că este vorba despre: "L.153/2017/ Anexă VI"..!
2...Iar MODIFICAREA.."jmekerească" a "modului" de calcul a GRADAȚIILOR = inițial/ "originar" =aplicat "numai".."SF", "mod de calcul extins = așa cum scrii in pasajul dintre SEMNELE:‼️...‼️, "când" și.."în ce bază legală" ..s-a întâmplat❓(care e "reglementarea" ..modificatoare..(ESENȚIALĂ..!) a L.153/2017..❓

magda said...

A trecut asadar putin peste un deceniu de la intrarea in vigoare a minunatei legi a pensiilor militare...lege care a fost violata in fel si chip de cine credeti? fix de mama si de tatal acestei legi..ba primul viol a avut loc inainte ca legea sa se nasca..Ca Ciolos si altii din gasca lui erau cunoscuti cu astfel de preocupari( de taieri,de optimizari nu de ceea ce credeti voi..) au purces la ceea ce au purces....dar fondatorii pesedisti ai legii sa puna fara nici cea mai mica jena chiar si ei organul(adica mana la vot pentru taieri..nu ceea ce credeti voi)..cine naiba ar mai fi crezut?..Morala rosie(arc peste timp)..In urma cu un deceniu legea pensiilor militare- anuntata de PSD ca o mare nedreptate rezolvata-in fapt s-a dovedit a fi un mar rosu bine otravit..Ei bine,trecut-au anii si veni si randul civililor pensionari sa guste din acelasi mar pesedist...O fi invatat oare cineva ceva ? Din ce am vazut,votantii au cam inceput sa deschida ochii dar nu suficient,pesedeul sigur nu a invatat..iar ceilalti,probabil ,au,,furat''meserie de la PSD..Dar votantii,oare or fi inteles ca nu conteaza cum si mai ales PE CINE votezi..satana este singura cea care face si desface..aliantele? Acum,se aude prin oras ca o anume rizoiu s-ar afla in pole position pentru minunata fonctie de avocat ..al Poporului.Se stie de catre cunoscatori ca multe plante care au rizomi se inmultesc foarte rapid...asa ca Nicusor o zis sa puna si el de-un ..rizom..Sa vedeti ca tara va fi guvernata doar prin oug-uri care in veci nu vor mai fi atacate la CCR(sau daca vor fi atacate vor avea soarta ultimei modificari de la pensii militare).Si acum vin si eu cu o profetie..Daca usereul isi va pune avocat(alta prostie ..cica musai de la usr s-au inteles sa fie) pariu ca pesede va lua cam cat usere la viitoarele....?

xmax said...

Nu vreau să fiu NIHILIST, dar tragicul adevăr este că pe aceia care au ieșit în pensie respectiv cei care vor ieși în pensie scrie clar pe ei: POMPE FUNEBRE. Asta din cauza(sau datorită....cum vreți) faptului că legile sunt făcute cu dedicație împotriva tuturor celor care vor ieși în pensie(mă refer la militari și polițiști), neactualizîndu-se NIMIC. Asta e!
Trăiască INECHITATE FRĂȚIEI!

Claudiu Marin said...

@magda
PSD a tras concluzia că indiferent ce face, chiar daca măreste pensiile cu media de 40% in 2024. marea majoritate a pensionarilor nu il votează. Vezi toate alegerile parlamentare si prezidentiale din 2024 si 2025. Trompetele auriste și cegiste au sunat nai frumos in turul 1, iar in turul 2 pensionarii au constituit o minoritate care nu se mai putea impune.

Claudiu Marin said...

@Calin
Nu a fost vreo modificare a Anexei VI a Legii 153/2017.
Smecheria a fost introdusă chiar in textul inițial al art. 11 care reglementeaza gradațiile. Deși gradațiile sunt definite ca element salarial distinct, ce să vezi?, după ce sunt calculate procentual din solda de funcție din tabelul de la cap I, ele dispar prin includerea in solda de funcție. Astfel că , peste tot in Anexa VI unde se reglementeaza ca un element salarial, spor salarial se calculează procentual din solda/salariul de funcție, se ințelege solda/salariul de funcție corespunzătoare gradatilori de la 1-7. Nicăieri ,altundeva in lege nu scrie că gradațiile intră in compunerea celorlalte elemente salariale
Art. 11
(4) Intervalele de timp în funcţie de care se acordă cele 7 gradaţii, precum şi procentele corespunzătoare acestora, calculate la solda de funcţie/salariul de funcţie avută/avut la data îndeplinirii condiţiilor de trecere în gradaţie şi incluse în solda de funcţie/salariul de funcţie, sunt următoarele:

Un singur cuvânt adăugat de cei care au compus textul Anexei VI, respectiv " incluse" a băgat zeci de mii de lei in soldele brute ale activilor. Crezi că Anexa VI a L 153/2017 a fost redactată de cei de la ministerul muncii sau de Olguța?
Voi reveni cu un topic.

raul said...

Parca numai Pantazi face pe necunoscatorul????Toti ziaristii naimiti fac asa!Desi in multe comentarii pe la toate ziarele ,le recomandam sa citeasca legea ,sa se informeze la sursa etc ,ei bagau din burta ce credeau ca da bine la civili si la prostime!La ordin ,mai ceva ca noi ,ca banul face orice!Si tot la ordin pun intrebarile si publica numai ce vor stapanii!Pe mine ma bufneste rasul cand aud chestia cu presa a patra putere in stat!Poate sluga celorlalte trei!Sa fim sanatosi ca indivizi ,caci ca natie nu ne mai facem bine!

magda said...

Claudiu Marin..superba concluzia...numai ca media de care vorbeati e una virtuala...unii au vazut o caruta de bani.e adevarat.altii in schimb(sute de mii chiar )nu doar ca nu le-a mai crescut cu un leu..dar mai au de asteptat poate mult si bine pana cand vor vedea ...o inflatie macar..Iar de inflatii retroactive eu inca nu am auzit.Ei bine,aveti dreptate ,nemultumitii retrogradati(fie si doar la calcule)au migrat in cealalta tabara cu neamurile lor plus cele alte cateva sute de mii care au vazut praful de pe toba... ,,Artificierii'' pesedisti de la o vreme au un talent de numa numa...si ce sa vezi..si-o cam iau mai mereu pe carca..
Acum..iar au inceput cu pomenile....din stenogramele DNA recente am aflat ca la penele(fratele mai galben al pesedeului) inca gecile conteaza foarte mult...fie si doar pentru Ciucul general(al capitalei).. PSD-ul.. marca inregistrata..since 1990(FSN & others brothers)...In loc sa lupte pentru diminuarea saraciei si a sclavagismului(pentru ca taxele pe munca te lasa cu doar 500 euro in buzunar..vorbim de cei cu minim pe economie) dimpotriva...cu un Lautaro Martinez-centru atacant la munca - ei stimuleaza saracia (alimentara,energetica..nu conteaza) si implicit acordarea de ,,ajutoare''... Ba..te doare mintea nu alta..vorbesc de relansarea economica pe care, tot ei ,cu un talent iesit din toate tiparele economice, au ingropat-o cu o maiestrie...demna de o cauza mai buna.Sistemul nostru electoral isi araTa acum fata precum perfidul albion....
Nu conteaza ba cu cine votati voi ,fraierilor..NOI..fratia asta de cruce intoarsa cu capul in jos si putin spre dreapta(vorbesc de cei 4 cavaleri ai apocalipsei din guvern) vom decide oricum si peste 3 ani..tot nu ati priceput? Si asta pentru ca si la AUR e un lider necredibil..un interzis..un lider de galerie si cam atat(chiar nu pot intelege si chiar i-am intrebat pe auristii cu studii na.. cum pot sa accepte sa fie condusi de un mascarici..de un papagal...desigur ca nu am primit vreun raspuns).Pomana cu punctele de stabilitate din 2024 iata ca a fost perceputa nu tocmai pozitiv...iar razbunarea pesedista anul urmator desigur nu s-a lasat asteptata..QED..ca tot ceea au facut a fost ..supe rieftin ..profund electoral..Tinand cont de toate cele insirate inainte, le pot da si un sfat(si nu doar pesedeilor)..sau mai bine o sugestie...Ia faceti voi ceva guvernantilor, ceva cu adevarat bun,de viitor...si in anii neelectorali...

BONIFATIE said...

Am onoarea doamnelor și domnilor colegi de drum! Păi cred că domnul Bolojan, care cunoaște perfect problema, trebuie să-i spună lui Pantazi despre ce este vorba.😁 Cum spunea unul "petrov" care a fost reevaluat și de justiția care nu are de-a face cu "... pereat mundus": "ce-mi plac mie glumele mele!" 🥶😁😄

Relu said...

Daca ar taia subventiile de la stat pentru partide, multi "jurnalisti" ar muri de foame. Si unele televiziuni ar avea probleme, de alde podcast cu intrebari si raspunsuri aranjate nu mai vorbim.

Florin Stoica said...

Bună ziua. Domnul Pantazi o fi celebru printre băsiști, johannisti și useristi, la fel ca și ceilalți jurnaliști plătiți de pnl și usr pentru a le face propagandă. Probabil că domnul respectiv era în concediu sau plecat din țară când instituția unde lucrează publica articole referitoare la plx nr. 540/2024, în zilele de 29.10. 2024, respectiv 04.11.2024 după votarea legii privind actualizarea pensiilor militare în Camera Deputaților și Senat. Și chiar dacă autorul articolelor nu ar fi citit expunerea de motive pentru a vedea care este scopul legii pentru îndreptarea unor inechități la pensiile militare, sunt preluate în articole declarații ale unor politicieni care explicau pe scurt acest obiectiv vizat de lege. Cine va căuta informații publicate de acest site al propagandei partidelor politice anti militari vor vedea că jurnaliștii acestuia preiau de regulă informații de la alte publicații prin care sunt criticate măsurile pro militari inclusiv pentru îndreptarea inechităților la pensiile militare iar comentariile unor maneliști pe care le publică site-ul cu referire la articolele publicate îți fac silă și scârbă la adresa unor nulități care nu cunosc nimic despre un domeniu sau oameni la adresa cărora se exprimă fără a cunoaște nimic. Inițiativa domnului Viorel este lăudabilă pentru că s-a adresat unui site pe unde mai dă interviuri prim ministrul de județ pentru că nu a avut altă soluție, respectivul premier neavând curaj să meargă și la televiziuni sau platforme media care sunt ostile măsurilor de abator pe care acesta le experimentează cu populația și economia românească. În România ai usr care apără interesele corporațiilor și multinaționalelor, pnl care apără interesele oamenilor de afaceri prieteni și finanțatori ai partidului, psd care apără interesele oamenilor de afaceri agreați de conducerea partidului, o parte din bugetari și din pensionari de unde vin cele mai multe voturi, udmr care apără interese populației de etnie maghiară și aur care vorbește despre apărarea intereselor tuturor românilor, dar despre militari nu vorbesc politicienii acestor partide chiar dacă printre aceștia sunt și foști militari, care ies în față doar când trebuie să adune voturile foștilor camarazi.

Paolino68 said...

Din păcate clasa politică, atat care sa aflat sau se află și în prezent la guvernare, au denigrat si au aliniat militarii și polițiștii la acelasi nivel cu cel al civililor si prin aceaste modalități au reușit să crească privilegiile a tuturor politrucilor din Parlament, Guvernului și prezidenție, aceștia ajungând în realitate cei mai speciali din stat!!
Alături de politruci există și alte categorii bugetare favorizate frecvent de clasa politică aflată la guvernare, respectiv magistrații, cadrele medicale, cadrele didactice și cei din companiile de stat care pot fi încadrați într-o noua categorie de speciali, care constituie în prezent bazinul electoral al PSD-ului în special, dar și a celorlalte partide politice care se perindă de 36 la putere și conduc această țară!!!!
Militarii și militarii din fruntea ministerelor care ocupă funcții de conducere și care sunt toți numiți politic nu au nici un interes să apere interesele subordonaților activi atât timp cât sunt menținuți în funcții și se bucură de privilegiile acestor functii.
Tot aceștia sunt principali vinovați care nu susțin nici interesele rezerviștilor și în retragere, în complicitate cu cei din conducerile caselor de pensii sectoriale!!
Aceasta prigoană politică asupra pensiilor militare se menține de peste 10 ani, mai exact din 2015 când s-a adoptat prima OUG 57/2015 care au modificat L 223/2015 înainte de intrarea în vigoare!!
În cuprinsul modificărilor aduse la 223/2015 prin OUG 57/2015, respectiv prin art 122 indice 1 s-a prevăzut emiterea de norme pentru punerea în aplicare a acestei legi, sens în care s-au adoptat ordinele M24/2016 și M25/2016 care în prezent în mare parte sunt perimate și nu mai au aplicabilitate după abrogarea actualizării pensiilor militare prin OUG 59/2017 și OUG114/2018 de către guvernele PSD care se aflau atunci la a guvernare și care au pus bazele reformelor prin care s-au diminuat constat până în prezent drepturile rezerviștilor și retragere, marturie fiind și ultima mascarada cu actualizarea pensiilor militare din noiembrie 2024 când Avocatul Weber al Poporului sau de fapt al Guvernului a contestat la CCR, aflată tot în subordinea clasei politice de la guvernare, proiectul depus în parlament, la ordinul chiar al celor care l-au promovat spre aprobare în parlament și pe care l-au prezentat tuturor pentru a fi arata opiniei publice marea lor ,,afecțiune și respect" față de rezerviști și în retragere care au fost astfel prostiți din nou și au votat acesta coaliție care se află și în prezent la guvernare!!!
Cine își face planuri despre actualizarea pensiilor militare trebuie să ia în calcul că contractul SAFE privind achiziția armamentului de către România se că finaliza abia la sfârșitul anului 2030 și abia după această dată, dacă nu mai apar alte necesități, să introduca politrucii de la guvernare în discuție și o eventuala actualizarea SG și eventual a SF!!!!

Catana said...

Ce îmi place!Care mai deoarece va lansați în tirade fără efect și atât.Vorba multă sărăcia omului.Lene cât cuprinde.Cand tigulanii tremura și tipa sa se încălzească voi stați în fotolii cu țigarea în coltul gurii și cu snapsul în fata.Asa vreți ca Nicușor și Bolovan sa ne ia în Serios?Așteptați ca cei în jurul vârstei de 80 ani sa iasă în strada?

Vasile Anghel said...

Aș vrea să dau o sugestie de actualizare a pensiilor militare ,numai pensionarilor care au împlinit vârsta standard de pensionare fără reducerile grupelor de muncă.Nu trebuie să beneficiezi și de pensie întreagă și de reducerea vârstei.

Claudiu Marin said...

@Iceoparu
Numele de Catana il foloseai pentru a te conversa pe blogul lui Cezar. Ai pierdut și tu parola conturilor de @Iceparu și @Ceparu, așa cum a pierdut-o și @Cezar de nu mai poate să-și acceseze Blogul Armya?

IAR99Army said...

Preluare Mariana Efrim !!Așa-zisul „pachet de solidaritate” al PSD este una dintre cele mai cinice operațiuni de manipulare politică din ultimii ani.
PSD nu repară nimic. PSD încearcă să spele urmele propriilor lovituri.
Să fie foarte clar: PSD este la guvernare. PSD a votat introducerea CASS pentru mame, PSD a votat înghețarea pensiilor și alocațiilor, PSD a votat taxarea suplimentară a românilor care muncesc, PSD a votat austeritatea fără să taie un singur privilegiu al statului. Tot ce se întâmplă astăzi este rezultatul direct al voturilor PSD.
Iar acum, după ce a lovit exact în cei mai vulnerabili, PSD vine cu un „pachet de solidaritate”, ca un hoț care îți fură portofelul și apoi îți întinde cinci lei cerând să fie aplaudat.
Dacă PSD ar fi avut un minim respect pentru mame, pensionari și copii, nu le-ar fi pus taxe, nu le-ar fi înghețat drepturile, nu le-ar fi transformat existența într-un calcul bugetar rece. Solidaritatea nu se face după ce ai distrus, ci înainte să distrugi.
Realitatea este simplă și brutală: PSD nu a vrut și nu vrea reformă. Nu a tăiat sinecuri. Nu a redus aparatul bugetar. Nu a eliminat privilegiile. A preferat calea comodă și lașă: să jupoaie populația și apoi să mimeze compasiunea.
Acest „pachet” nu este solidaritate. Este ipocrizie guvernamentală ambalată electoral. Este o insultă la inteligența românilor și o recunoaștere implicită a faptului că măsurile de austeritate au fost o greșeală — greșeală pe care PSD refuză să și-o asume.
Românii au înțeles jocul. Au înțeles că PSD guvernează cu două fețe: una care votează împotriva cetățenilor și una care joacă teatru după ce răul a fost făcut.
Iar acest joc dublu, pe spatele mamelor, al pensionarilor și al copiilor, nu va mai trece.

IAR99Army said...

Pe Realitatea plus TV doi civili, sindicalistul Anton Hadăr și Adrian Izvoranu de la nu știu ce confederație patronală, vorbesc despre pensiile militare. Dacă Izvoranu mai știe câte ceva, în schimb Hadăr bate câmpii și vorbește numai tâmpenii. Mi-e și lehamite să comentez mizeriile pe care le spune: că militarii nu contribuie la pensii, că pensiile militare de-aia sunt guvernate de inechități, că ar fi cazul ca de acum încolo să contribuie și militarii, ca să fie echitabili și egali cu pensionarii civili, ș.a. Rămâi interzis când auzi asemenea prostii, ce să le mai spui acestor habarniști? Militarii contribuie, neică Hadăr, ca toată lumea, numai că ei au un alt sistem de actualizare a pensiilor, respectiv în raport de salariile activilor. Acest sistem a fost decuplat/întrerupt abuziv de către politruci încă din 2017, astfel că pensiile militare nu au mai fost actualizate de 9 ani. De acolo se trag inechitățile, care se perpetuează și se adâncesc, nu de la contributivitate care, așa cum am spus, EXISTĂ și la militari. Din 2017 pensiile civile au crescut de 6 ori, iar cele militare au rămas înghețate.
Dar cea mai mare greșeala a comentacilor de la tv, născută din ignoranță și superficialitate, este că ei îi vor pe militari egali cu civilii doar la pensie, nu și pe timpul cât sunt în activitate. Adică după o viață plină de greutăți, riscuri, interdicții, incompatibilități și pericole, e normal să avem aceleași drepturi la pensie? Firește că nu, iar dacă tot vorbim de egalitate, atunci ar fi corect să fie peste tot, adică militarilor în activitate să li se aplice Codul muncii, ca la civili, să nu mai fie program de lucru de 24 ore din 24, ci 8 ore, să nu mai fie misiuni interminabile și ore de muncă de noapte neplătite, iar toate restricțiile și incompatibilitățile specifice profesiei de militar să fie ELIMINATE! Ce zici de asta, nene Hadăr, nu așa ar fi echitabil? Eu zic că da!
Un minus cât Casa Poporului postului TV Realitatea, care discută despre sistemul pensiilor militare cu niște neica-nimeni care dezinformează grosolan opinia publică, când ar putea să invite pe cineva, eventual un fost militar activ, care să aibă habar despre ceea ce vorbește...

IAR99Army said...

Cum au furat din banii tuturor pensionarilor prin smecheria cu VPR-ul.
Ani in sir, indexarea cu rata inflatiei nu a fost acoperita pentru cei care erau deja pensionari, fiindca jonglau doar indicele de corectie si nu cresteau punctul de pensie, iar indicele de corectie se aplica doar celor care se pensionau in acel an, nu si celor deja pensionati.
Acum, in noua lege a pensiilor, au scos indicele de corectie din componenta VPR-ului, lasand astfel pentru toti pensionarii anii in care crescusera pensiile doar din majorarea indicelui de corectie, nu si din punctul de pensie, neacoperiti de rata inflatiei.
Valoarea corecta a VPR-ului ar fi trebuit sa fie actuala 81 RON x 1,41 (indicele de corectie) = 115 RON.
Inmultiti toti pensionarii punctele cu 115 in loc de 81 si vedeti furtul din pensia fiecaruia. Asa scurt, doar din VPR-ul facut din pix.
Pe smecherii astia care se cred ingineri financiari trebuie sa ii scoatem de la butoane. Si … da, la lupta asta trebuie sa ajutati si dumneavoastra, votand oameni onesti, competenti si care lupta cu adevarat pentru adevar si dreptate.

Cornelius Flavius Ifrim said...

Aseară, Aluna Burghiu, penelista buclucașă, s-a rățoit la liberali nervozată de atitudinea lor slabă față de monstrul incruntat si cu țeasta nichelată, făcându-i misogini și palmagii, ca sa nu dezvălui adevăratul cuvant cu care sunt etichetati cei care se fericesc singuri manual, cu buba la cot in calorifer! Credeti ca etichetarea ei a avut vreun efect? Nu, pentru ca nichelatul pe țeastă a cerut un vot de incredere din partea membrilor de partid, sa fie sustinut la austeritati, si făra doua voturi negative si o abtinere i s-a acordat increderea! Cat despre PSD, credeti-ma ca, daca chiar doreau sa arate ca sunt cu poporul, nu votau dracia aia de ajutor social in doua rate discriminatorii, si aveau sa rupa totul in doua sa se aplice numai actualizarile-indexarile cu rata inflatiei! Vinovat? Dualul bipolar Buzemoi Gringo, care este crunt criticat ca numai ameninta tot timpul, dar de facut nu face nimic si a semnat, pana acum, cu tot cu tacamul voturi pro, tot ce Cap Nichelat a bagat ca austeritati, impozite crude si nemiloase si alte porcarii! Ma intreb dacă in Romanistan mai avem o stangă viabilă, sa apere acest popor necajit si sarac... In schimb, Mihai Fifor i-a tras lui Cap Nichelat un perdaf scortos de s-a spalat de toate pacatele din mandatul de ministru la Aparare! Felicitari domniei sale, si cine gaseste linkul l-as ruga sa-l posteze si aici ca e de nota zece cu felicitari!

Randoom said...

@CM,daca actualiza pensile militare cum era normal in 2024,acum ciolacu era presedintele Romaniei,a pierdut in intrarea in turul 2 la cateva mii de voturi. Numai eu stiu sute de persoane care votau cu ciolacu daca actualiza pensile militare siimplicit acum ciolacu era presedinte. asa ca minciuna aia ca nu au contat voturile pensionarilor militari nu o mai crede nimeni.la fel si in mai 2025,candidatul psd a ratata turul 2 si implicit presedentia tot din cauza ca nu au actualizat pensile militare.

VALYCA2010 said...

la realitatea tv tot felul de parfeniti,aceleasi fete de obositi,cred ca sunt angajati cu stat de plata,de ce nu cheama oameni seriosi,cu calitati,doctorate,academii ,etc etc!

Mosmartin16@gmail.com said...

DOUĂ FOSTE REGLEMENTĂRI ALE ACTUALIZĂRII PENSIILOR MILITARE....ACEEAȘI ABORDARE ȘI APLICARE !

Am demonstrat, în analizele detaliate anterioare, faptul că - prin prisma reglementării articolului 60 din Legea nr.223 / 2015 ( în forma anterioară adoptării OUG nr.59 / 2017 ) - actualizarea pensiilor militare de stat, nu implică nicidecum păstrarea indexărilor în cuantumul actualizat al acestora.

De ce ?!

Pentru că - în esență - răspunsul e chiar în conținutul vechii reglementări a art.60 și unde se preciza :
"Cuantumul pensiilor militare de stat SE ACTUALIZEAZĂ...ÎN PROCENTELE stabilite la art. 29, 30 și108...".

Aceste procente, cumulate și care nu sunt aplicabile peste ceea ce depășește 85% ( art.30, modificat prin art.40 punctul 6 din OUG nr.57 / 2015 ), sunt utilizate atât la stabilirea pensiei, cât și - așa cum rezultă din reglementarea susmenționată - la actualizarea acesteia.

Singura deosebire rezidă din faptul că, la stabilirea pensiei, ele se aplică la o bază de calcul într-un anumit cuantum rezultat, iar la actualizare...la o altă bază de calcul, cu un alt cuantum rezultat, ca urmare a majorării unui / unor elemente salariale ale soldelor din baza de calcul a pensiei.

Este de la sine înțeles faptul că, la pensia astfel rezultată în urma actualizării, se adaugă, după caz, Ordinul Meritul Militar și nimic altceva.

Nu poți adăuga indexările din urmă, suprapunând actualizarea cu indexarea, pentru că aceasta ar încălca orice logică juridică.
Mai mult, o astfel de "abordare", ar conduce la cuantumuri ale pensiilor "matusalemice" în raport cu soldele celor aflați în activitate !

Pe de altă parte, în Legea nr. 49 /1995 "cu privire la actualizarea pensiilor militare de stat în raport cu solda de grad", lege intrată în vigoare în iunie 1995, se menționa :
"Articolul 2
(1) Suma cu care se actualizează pensiile militare de stat se determină prin aplicarea procentelor din legea privind pensiile militare de stat la diferenţa dintre solda gradului militar a cadrelor militare în activitate şi solda aferentă gradului militar avut la trecerea în rezervă.
(3) Partea din pensie corespunzătoare soldei de grad se actualizează permanent potrivit soldei de grad a cadrelor în activitate".

Alineatul ultim susmenționat a fost ulterior cooptat și în art.11 alin.(2) din Legea nr.80 /1995 privind statutul cadrelor militare, act normativ întrat în vigoare în septembrie 1995.

Mosmartin16@gmail.com said...

Revenind la alineatul (1) al art.2 al fostei Legi nr.49 / 1995 - cu titlu exemplificativ - ar rezulta următoarele :
a) Solda de grad la trecerea în rezervă = 356 lei brut ( pentru colonel ) ;
b) Solda de grad, conform art.XI din OUG nr.26 / 2024 = 2838 lei brut ;
c) Procent maxim aplicabil, în prezent, conform art.30 din Legea nr.223 / 2015 ( modificat prin OUG nr.57 / 2015 ) = 85%.

Așadar, prin prisma art.2 alin.(1) susmenționat, din fosta Lege 49 și prin raportare la realitățile prezente, respectiv cei 2838 lei pentru solda de grad și acele procente de 85%, "Suma cu care se actualizează pensiile militare de stat" = 2110 lei brut ( 85% din ( 2838 - 356 ) ).

Din conținutul susmenționat al art.2 alin.(3) din Legea 49, rezultă - per a contrario - faptul că, partea din pensie corespunzătoare celorlalte elemente salariale componente ale soldei lunare, nu se actualizează.

Asta înseamnă - prin raportare la alineatul (1) - faptul că, cu excepția soldei de grad, valorile celorlalte elemente salariale din compunerea soldelor lunare care constituie baza de calcul a pensiei, rămân în cuantumurile existente.

Să admitem faptul că - cu titlu exemplificativ - aceste valori însumate și care se regăsesc în solda lunară, reprezintă 7000 lei.
Prin urmare, solda lunară - componentă a bazei de calcul - are un cuantum brut de 7356 lei ( 7000 + 356 ( solda de grad ) ).

Valoarea rezultată a pensiei - prin prisma elementelor salariale neactualizate - este de 5950 lei ( 85% din 7000 ).

Așadar, concluzionând, prin prisma prevederilor art.2 alin.(1) și (3) din Legea nr.49 / 1995 "cu privire la actualizarea pensiilor militare de stat în raport cu solda de grad", pensia actualizată are un cuantum brut - pentru exemplul luat - de 8060 lei ( 5950 + 2110 ( conform art.2 alin.(1) din Legea 49 ).

La acest ultim cuantum al pensiei militare de stat - actualizată "în raport cu solda de grad" - se adaugă Ordinul Meritul Militar. Atât și nimic altceva .

Rezultă astfel - pentru exemplul luat - pensia militară actualizată "în raport cu solda de grad" într-un cuantum brut de 9672 lei ( 8060 + 20% din 8060 ).

Acest cuantum al pensiei actualizate "în raport cu solda de grad" se compară cu pensia aflată în plată, al cărei cuantum este cel rezultat la trecerea în rezervă și la care s-au adăugat Ordinul Meritul Militar și indexările anuale aplicate, acordându-se cuantumul mai mare dintre cele două.

Concluzii finale :

1) Atât prin prisma fostei Legi, nr.49 / 1995 ( art.2 alin.(1) coroborat cu alin.(3) ), cât și a fostei reglementări ( art.60 ) din legea actuală, respectiv 223 / 2015, modalitatea de actualizare a pensiilor militare s-a situat pe coordonate similare de abordare.

Altfel spus, una e pensia actualizată și alta cea indexată, toate acestea fiind evidențiate - în mod explicit - în cele menționate în prezenta analiză.

2) Cu totul altele sunt efectele actualizării pensiilor militare de stat, nu numai "în raport cu solda de grad", ci și cu cea de funcție.

Gând bun, oameni buni !

Calinmihaib12 said...

IAR99army (03.02.2026/22:07')
1. ..Pensiile civile: după 2001= erau majorate=✓INDEXATE = anual cu rata inflației.., iar prin..2011 (=cred că la aplicarea L.263/2010..!) = s-a introdus în calculul PMA..și acel "IC"=indice de corecție"..!
2. VPR = 81 lei =în 2024 era rezultatul calculului cu formula:
2.032 lei (=VPP)÷25 (=SMdC) ani=81 lei‼️, și trebuia indexat anual cu..INFLAȚIA =care ar fi trebuit să majoreze VPP (val.punct pensie) din formulă, ..și era vorba de un VPR = "91" lei in 2025.., dar a rămas ..numai "vorbe".., adică a rămas la nivelul de..VPR= 81 lei..= până în prezent..!‼️😜;
3. .."IC" = "1,41" despre care vorbești și pe care pensionarii militari (varșoviștii) = cu pensii în plată "procentuală".."nu l-au prins"..!, iar pensionarii militari cu pensii contributive..= eu nu știu dacă lor li s-a aplicat acel "IC" = indice de corecție la calcul "corectat"= majorat al PMA ❓, IC= care a avut valori variabile, adică :..cam "1,05..1,41".. de lungul a câtorva ani..!, (unde PMA= PUNCTAJ MEDIU ANUAL)

Calinmihaib12 said...

Claudiu (03.02.2026/13:45'):
..din ce spui în comentariul de.. "răspuns" rezultă că : ...de ex: la calculul soldei unui.."activ": în baza L.153/2017, Lt.Col.= grad și funcție, cu SF=având "Grd.a 7-a" (=22,98%):
SG= .....................................=2.706 lei
SF=5.212×22,98%=1.198+ =6.410 lei
Scdă=6.410×20%= .............=1.282 lei
Total SLB =.....................=10.398 lei
(Solda lunară= "la minim", fără..
"prerogative" și alte "ingrediente",
sporuri..etc. ..!)

ifrim said...

La toate minciunile debitate de neinițiați în pensiile militare ori manipulatori rău intenționați la posturi TV trebuie trimise drepturi la replică de șefii structurilor asociative ,posturilor respective.Cf.legii sunt obligați la postarea dezmintirilor respective!

vasile said...

Iar a fost primit ordin privind ,,pensiile speciale ale militarilor,,. Si tolontan scrie un articol tendentios, in aceeasi necunostinta de cauza despre pensiile militare si spune ca va reveni cu o ,,asa zisa analiza,, a acestora! Consider ca trebuie trimis si pe adresa lui adevarul.

Relu said...

Astora care latra ei ca nu contribuim la pensie ar trebui sa li se arate un fluturas unde de niste ani buni deacum este specificat, are rubrica sau spuneti voi cum vreti, suma care pleaca la pensii. Si la sanatate.

Claudiu Marin said...

@ Călin
In Art. 11 din Anexa VI a L 153/2017, contabilii cu mânecuțe, cei care au contribuit la redactarea draftului pentru Olguța au introdus acea capcană, greu de sesizat de ministrii si parlamantari neinițiați in contabilitate, cu includerea gradațiilor in solda de funcție, element salarial din care se calculează procentual toate celelalte elemente salariale, mai putin solda de grad. In restul definițiilor elementelor salariale din Anexa VI nu se mentionează ca și gradatiile intră in calculul lor. Astfel realizăm de ce au crescut exponențial soldele brute lunare ale generalilor și coloneilor ieșiți la pensie după 2018.

xmax said...

Perfect adevărat ce spune @Ifrim privind ”minciunile debitate de neinițiați în pensiile militare ori manipulatori rău intenționați la posturi TV”.
Aceste posturi TV ostile nouă, ne batjocoresc cum vor ei, deoarece știu că noi nu avem posibilitatea la o replică imediată în spațiul public. Ba mai mult, nu ni se dă posibilitatea în a arăta adevărul în direct la TV. Cei care ajung pe acolo, ca și invitați, sunt legume, deoarece li se spune din start, ce au voie să spună și ce nu au voie să spună. Astfel compromisul este realizat, iar în spațiul public se expun numai minciuni ordinare despre pensiile militarilor și polițiștior.

La toate emisiunile TV, moderatorii sunt de o calitate îndoielnică.
De ce nu au curaj acești moderatori să evalueze urmatoare situație:
”numărul total de pensionari magistrați, procurori, judecători al căror total de pensie pe o lună de zile cît este??? VERSUS numărul total de pensionari militari și polițiști al căror total de pensie pe o lună de zile cît este???

Practi să se evalueze ponderat aceste elemente!!!
Să notăm cu M1= numărul total de pensionari magistrați
M2= numărul total de pensionari militari și polițiști
V1= total de pensie pe o lună de zile, pentru toți din M1
V2= total de pensie pe o lună de zile, pentru toți din M2
Să se efectueze un calcul ponderat să vadă toată națiunea cît se alocă fonduri pentru pensiile din M1 versus cît se alocă pentru pensiile din M2, precum și comparația dintre numărul de pensionari din M1 versus numarul de pensionari din M2.

Aceste comparații ar trebui să fie făcute de toate asociațiile care ne reprezintă pe noi pensionarii militari și polițiști, precum și de toate sindicatele corespunzătoare. Dar din păcate cred că mulți dintre ei ”au făcut pact cu diavolul”. Toți generalii care apar în spațiul public la TV, au un grad imens de indiferență totală față de pensiile militare, ba mai mult, nici nu își dau nici un interes în a scoate în evidență adevarul despre aceste situații extrem de grave!
Liderii de sindicate, care apar la TV ar trebui să se lege la gîtul moderatorilor TV și să nu îi lase să îi manipuleze după cum vor ei moderatorii. Se vede clar un joc al cuvintelor în toate platourile TV. Trist că sa ajuns la astfel de situații.

Poate ar fi bine ca cei care sunt tineri, să se gîndească de 100 de ori dacă merită sau nu, un astfel de serviciu, care la finalul carierei după n-sacrificii (nerespectate de acești politruci), să fie batjocoriți așa cum se întîmplă azi!!!

Catana said...

PSD JOACA LA 2 CAPETE
CM@ pe tine te interesează cine comunica sub numele X sau Y sau ce debitează?

Leo said...

”Neinițiații” care comentează pe la TV-uri despre pensiile militare , o fac raportându-se la starea de fapt existentă în prezent , prin care alde generali ”de calibrul” lui ZISU , sau GHERGHE ori directoreasa generaleasă de la SMC concediată , ori alde jiganu etc... ies cu pensii NETE de peste 5000 de EURO . Ei ”Neinițiații” , nu mai știu ei ce s-a întâmplat în urmă cu 10 ani prin OUG 59/2017 și ce pensii au acei pensionari militari , ei ”Neinițiații” VĂD și comentează PREZENTUL.
NICI UN VARȘOVIST NU VA MAI PRINDE DREPTATEA !

Apostol Mircea said...

OUG 62/2024, la fel si excepția de neconstituționalitate, invocata de catre de d-na Renatte Weber la CCR, au plecat din puțul gândirii actualului prezident al CJ Buzău.Nu ma deranjează remarca, in sensul ca am opinii fără fond.Desigur nu fac analize ,calcule si nici nu îmi antrenez speranțele.Dar consider ca problema majorității camarazilor cu pensia in plata si-ar gasi rezovarea echitabila, dacă s-ar aminti decidentilor politici , de PNRR jalonul 215. Componenta 8.
În acest sens se pot iniția demersuri cu mari șanse, chiar cu sprijinul organismelor UE.Respectul si consideratia sincera pentru expertiza d-nul Claudiu Marin raman aceleasi.

Dodo said...

Va salut,domnul Leo! Așa este,avem destui neinițiați. Dar, despre zicala "" peștele de la cap se împute"",ce ziceți? Oare nu tot la cap,trebuie lucrat,pt a- i merge bine trupului? Eu am mai zis( nu numai eu, bineînțeles) că trebuie să ne căutăm lideri adevărați,pe care să îi aruncăm în luptă și atunci trupul va merge ceas,întotdeauna, completan du-se unul pe celălalt perfect. Acești,capi care se cred liderii noștri,de fapt sunt liderii altor trupuri. Recunosc,că poate par filozof,însă așa mă exprim eu, de cele mai multe ori. În orice caz, lupta este foarte grea. Poate va veni acel lider,pe care îl așteptam,de atâta timp. Fie Voia Domnului!

Calinmihaib12 said...

Leo (04.02.2026/09:46'):
..Fi.."mai atent" la nuanțe: "directoreasa generaleasă de la SMC" nu a fost concediată, ci (s-)a (fost)..=.."trecută în rezervă"..mare atenție(‼️) =..CU DREPT DE PENSIE (la limită de vârstă..?)..👻👹🤔😜‼️

Calinmihaib12 said...

Claudiu (04.02.2026/08:06'):
..da.., dar dacă în L.153/2017 definirea "GRADAȚIILOR" ar fi fost scrisă..cam ca în= L.138/1999: adică ar fi fost un "Nr. de procente" dintr-o AGREGARE de "elemente salariale" ale soldei lunare brute.., e interesant că = cel puțin în cazul exemplului de calcul =din comentariul meu anterior..(făcut așa cum e L.153/2017 actuală), deci dacă aplic cele "7 gradații" = adică cele "22,98%" la cele 3 elemente salariale agregate = adunate.., SOLDA LUNARĂ BRUTĂ rezultată e ..MAI MARE decât "cea" calculată conform textului actual al L.153/2017..😜‼️, așa cum rezultă din calculul simulat de mai jos:
1.SG = 2.706 lei
2.SF° = 5.212 lei (cfi=2,08×2.506 lei)
3.SCdă=1.042 lei
4.Grad= 2.059 lei..+=11.019 >10.398

vasile said...

Va aduc la cunoștință ca procesele privind recuperarea cass pentru 2024 sunt suspendate pana la răspunsul iccj privind ril în dosarul 2340/1/2025.

Claudiu Marin said...

@Calin
Incă nu se calculeaza soldele de funcție potrivit art 12 din L 153.
Solda de functie prezentă este cea din tabelul din cap 1, pentru anul 2022,. corespunzatoare coeficientului de funcție din 2009, translatat in coeficientii din tabel, majorată cu 5%.
@vasile
Ce cass vrei domnule sa recuperezi? Ai muscat din indemnurile celor care vor sa câstige de pe urma lipsei de pregatire juridică a rezerviștilor.
In ce baza juridica vrei sa-ti dea instanta soluție de restituire, dacă CASS a fost instituit prin lege?

vasile said...

Scuze! Era vorba despre impozitul reținut.

F16 said...

Avocatul si eminentul profesor iniversitar piperea a inceput sa le ia din nou banii mosilor naivi si total nepregatiti juridic,momindu-i cu promisiuni de recuperari si alte batagonii.Cred ca se distreaza de prostia multora care mai cred ca tara are legi drepte ,in timp ce-si umple buzunarele largi cu banii castigat cu chinuri si privatiuni de niste oameni de care si-au batut joc si comunistii si javrele actuale(olguta,terente,dragnea vaca batrana-veorica,etc,etc,etc)

Viorel said...

Cine își mai aduce aminte, am postat de nenumărate ori comentarii pe blog despre cum poate ieși România din sărăcie. Am scris acele cuvinte când unii pensionari tot o lălăiau, precum că statul nu mai are bani.

În postările mele spuneam că, dacă străinii au fost în stare să distrugă tot ce a fost mai bun și mai frumos în România (defrișări enorme de munți și păduri, care ați văzut ce catastrofe ne creează natura an de an / nu mai vorbesc de industrie etc.), de ce nu am renunța și noi (noi, pentru că pământul este al nostru) la 50–100 de km pătrați și am redeschide minele de la Roșia Montană.

Un prostănac a cerut și a insistat, la presiunea ONG-urilor plătite cu bani grei din afară, ca Roșia Montană să intre în Patrimoniul UNESCO, pentru ca noi să nu putem realiza acest lucru. Astfel, deveneam o PUTERE ECONOMICĂ ÎN EUROPA (nu exista doar aur), ceea ce nu le convenea marilor puteri. Probabil ieșirea din Patrimoniul UNESCO se poate face, greu, dar este realizabilă.

Acum a apărut știrea cu aurul și alte „minunății”, de la domnul prim-ministru de acasă, din zona Bihor/Arad, și nu știu cum se face că tot canadienii le-au descoperit.

ONG-urile au sărit din nou în sus, de parcă le-a înfipt domnul Iliescu SULA în cur.

Iarăși presiuni ca să rămânem cei mai săraci din Europa.

Probabil va începe bătaia pe mită, pentru că altfel nu se poate în România. Dai, ai.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/descoperiri/zacaminte-de-minerale-rare-descoperite-in-apuseni-o-companie-canadiana-a-gasit-uraniu-cobalt-si-nichel-3615739

Dodo said...

@ Viorel. Va văd, că sunteti un om luptător și patriot. Sunt convins că ați fost și un militar, în aceiași nota. Vreau să va întreb, daca mai aveți vreo speranță ,că vom putea și noi pensionarii militari, sa mai redobândim onoarea, respectul și demnitatea ? Credeți că vreun lider militar( pensionar sau activ) va putea să schimbe situația noastră? Sau credeți că un altfel de lider, (nu neapărat fost militar sau activ) va reuși acest lucru? Va întreb,pt că sunteți unul din cei mai activi,pe blog. Bineînțeles,întrebarea se adresează tuturor celor care postează. Mulțumesc cu respect!

valy said...

Dodo
La întrebarea ta la care întrebi, daca mai există vreo speranță ,că vom putea și noi pensionarii militari, sa mai redobândim onoarea, respectul și demnitatea ? Credeți că vreun lider militar( pensionar sau activ) va putea să schimbe situația noastră? Sau credeți că un altfel de lider, (nu neapărat fost militar sau activ) va reuși acest lucru?

DA ESTE POSIBIL CÂND LA CONDUCEREA ARMATEI VA FI
KELEMEN HUNOR în calitate de Ministru al Apărării.
Se pare că acest om știe să sădească și dreptate. NU GLUMEȘTE CU VORBELE.

Viorel said...

Dodo, am să fiu sincer.
Doar un război ar mai putea schimba ceva. (Și aici mă refer doar la rezerva armatei – pensionarii militari. De-abia atunci clasa politică va constata dacă mai suntem buni sau nu la ceva. Sper să nu uite însă că 40% din rezerva armatei, pensionari, sunt militari cu experiență în teatrele de operații sau în misiuni individuale. Doar un prost nu s-ar folosi de ei.
Întrebarea se pune: EI MAI VOR SĂ LUPTE PENTRU CLASA POLITICĂ, CEA CARE NE-A ÎNGENUNCHEAT ÎN CEL MAI RĂU HAL? Nu mă refer la familie sau la popor.)

Sper ca România să nu intre niciodată în război. Este doar o părere personală. Am avut o șansă, dar s-a dus.

Domnul Macron a vrut să devină liderul Europei, un înlocuitor al doamnei Merkel, care a condus Europa ani de zile. Era sigur de victorie, numai că, din Munții Carpați, de pe vârful Omu, apare OMUL CĂLIN GEORGESCU, care îi strică planurile, motiv pentru care și-a chemat slugile și l-a îndepărtat.

Aceasta ar fi fost speranța noastră, a pensionarilor. Nimeni nu va face nimic pentru noi și, după cum spuneau unii pe blog – deși eu nu sunt de acord – „SĂ NE MULȚUMIM CU CE AVEM”.

Viorel said...

Dodo. O completare. Să vedem cum se fac cărțile la CCR cu pensiile magistraților. Ar fi un pretext de a întinde mâna și a cere, pentru că am ajuns cerșetori în fața politicienilor.

Claudiu Marin said...

@Dodo
Nu există nicio speranță ca vreo instituție militară să initieze vreo masură pentru inlăturarea inechitățiolor din sistemul pensiilor militare . DE ce ? Pentru ca aceste instituții au promovat inițiativele legislative pentru eliminarea actualizărilor.
Cand au fost interesați, mahării din instituțiile militare au promovat art. 84 din OUG nr. 114/2018 sau OUG nr. 26/2024.
Speranța este din partea factorului politic, ceva asemănator cu Plx 540/2024, inițiată de politic peste capul dușmanilor noștri din instituțiile militare.

Cornelius Flavius Ifrim said...

Ultima speranță este in mana useristului dirijor al orchestrei corului national de brotaci orăcăitori, care conduce acum ministerul. Are niste bube dulci in curiculum vitae, chestii vechi ale tineretilor debuturi in politică, si care pe noi nu ne interesează, ci doar daca se tine de cuvant sa ne faca dreptate, fiind sincer pe sticlele tv si in declaratii si concretizand diferentele si discriminarile fata de cei pensionati pana in 2015, constient fiind ca ii displac si le vrea rezolvate, drept pentru care il voi eticheta ca un om cu bune intentii. Imi mai place la domnia sa ca este incisiv in actiuni si stie sa dea bine directe in fălci cu trei gusi si buzunarele lăcărind de spăgi borfășești, si asta e bine, fiind dintre putinii useristi cu intentii pentru dreptate! Sa vedem mai intai, zise orbetele umblând hai-hui si dând cu tărtăcuța de-un gutui, care stătea șui in calea lui!

Mosmartin16@gmail.com said...

Foarte bine punctat, Claudiu.

Și apropo de ceea ce spunea F16 :

CÂND IROSEȘTI BANII CU AVOCAȚII ȘI NU STUDIEZI CÂTEVA REGLEMENTĂRI ELEMENTARE !

Cele care urmează vizează camarazii care - din păcate - nutresc speranța că nu li se va mai reține CASS ( contribuția de asigurări sociale de sănătate ) din pensie și că își vor recupera sumele reținute până în prezent, acționând în instanță.

Începând din luna august a anului trecut, se reține contribuția de asigurări sociale de sănătate ( CASS ) de 10% - conform art.156 din Codul fiscal - din venitul din pensie din care se deduce suma de 3000 de lei.

Aceasta rezultă - în mod explicit - din art.II punctul 25 al Legii nr. 141 / 2025, unde se precizează :

"Baza lunară de calcul a contribuției de asigurări sociale de sănătate, în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din pensii, se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei lunare de 3.000 lei, pentru fiecare drept de pensie".

Prin Decizia Curții Constituționale nr.357 / 2025, prevederile din legea susmenționată, implicit ale art.II punctul 25 din aceasta, anterior concretizat, au fost declarate constituționale.

Pe de altă parte, în art.126 alin.(3) din Constituție se precizează ::

"Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie asigură interpretarea şi aplicarea unitară a legii de către celelalte instanţe judecătoreşti, potrivit competenţei sale".

De aici rezultă - implicit și explicit - faptul că, rolul instanței supreme și a celorlalte instanțe judecătorești ( curți de apel, tribunale, tribunale specializate, instanțe militare, judecătorii.- art.2 alin.(2) din Legea nr. 304 / 2022 privind organizarea judiciară ) este cel de a asigura - exclusiv - interpretarea și aplicarea legii, nicidecum cel de a modifica / anula un text de lege, care este un atribut al Parlamentului ori Guvernului ( prin ordonanțe / angajare a răspunderii ).

Pe logica elementară, o instanță de judecată nu are ce interpreta atunci când un text de lege este explicit și neinterpretabil.

Ori, conținutul art.II punctul 25, susmenționat, respectiv "Baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate, în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din pensii, se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei lunare de 3.000 lei, pentru fiecare drept de pensie"....este limpede și neinterpretabil.

Gând bun, oameni buni !

Calinmihaib12 said...

Mosmartin16 (03.02.2026/23:49'):
..Din motive.."necunoscute" ai revenit asupra calculului actualizării BC cu..:numai"..SG actualizată..!, inducând ..o "dublă tăiere" a SG actualizată, aia de COLONEL= 2.838 lei: adică:
•2.838 - 356 = 2.482 lei
(•2.482 × 85% = 2.010 lei)❓,
🔥 Dar: simplificat =fără.."abrogata"
.."L. 49/1995"..!
•2.838 - 356 =2.482 lei❗
•2.482 + 7.000 [n"a"(BC)] =9.482
•9.482 × 85% = 8.060 = PSv.
•8.060×20%=9.672 lei = P.Mil.Stat"a"
‼️..QED‼️....❓

Fost parasutist said...

Buna dimineata! Am chemat in judecata Casa de Pensii a MApN pentru ca refuza sa imi restituie 3 900 lei, suma retinuta ca urmare a aplicarii impozitului progresiv asupra drepturilor mele de pensie in perioada ian 2024 - ian 2025. In intampinarea trimisa la Tribunalul Buzau, Casa de pensii invoca, pe vreo 10 pagini, tot felul de pretexte. Primul termen e pe 24.04. 2026, iar eu, pe langa ceea ce am invocat in documentul de chemare in judecata, trebuie sa vin cu noi argumente juridice. Am rugamintea, daca exista cineva care a castigat un astfel de proces si doreste sa ma ajute, sa ma contacteze la tf 0761 661 727 . Cu sincere multumiri!

ifrim said...

Singura speranță este votul invers ca de cel până în prezent,și nu împrăștiat,fragmentat!Bine,rău,SNOPSN o singură voce,altminteri ....cu jelania pe bloguri!

Claudiu Marin said...

@Fost parasutist
CPS trimite Intampinare stas in toate cauzele avand obiect restituirea impozitului progresiv. Ca să implinesti procedura, trimiți la Tribunal, in 10 zile , un raspuns la intampinare in care ceri instanței sa respingă ca neintemeiate toate observațiile . Nu te complici a iei pe rand toate observațiile din Intâmpinare.

Calinmihaib12 said...

Mosmartin16 (05.2.2026/01:28'):
..cu alte cuvinte și..concluzionând.., oameni buni..= rămâne cum.."au stabilit".. (autoritățile..!).., așa că nu mai mergeți..la/în.."justiție".. să vă irosiți..=timpul, banii ( cei..puțini = care-i aveți..!) și..în final.. VIAȚA, pt. a "recupera" ceva ..IRECUPERABIL, acei bani din pensie reținuți "legal" pentru asigurările de sănătate..de mulți ani deja.., dar cu "o scurtă pauză"..= ELECTORALĂ în anii ..lui "DRAGNEA" și post.."ceva" timp..‼️🤔👹 = cu efecte PERVERSE, chiar.. PERFIDE asupra electoratului român, creindu-i.."așteptări" fără suport și..speranțe deșarte‼️

Paolino68 said...

Dragoș Pîslaru, despre amânarea deciziei CCR privind pensiile magistraților: 231 de milioane de euro din PNRR sunt considerați pierduți | Digi24 https://share.google/pWj0Dm4fb03yU2QU3
Câ să ascunda sau să facă uitat guvernul bolovanului esecul cu reforma pensiilor magistratilor se crează prin intermediul mass mediei un nou subiect care să distragă atenția opiniei publice, respectiv cel cu reforma pensiilor militare, care a ajuns din nou pe tapet cu ajutorul unor gazetari de curte, abonați la banul public, care se prefac sau omit cu intenție directă prezentarea adevărului, exact cum face și Pantazi în legătură cu inechitățile din sistemul pensiilor militare!!
Unul că alde Pantazi propagă în spațiul public tot felul de articole cu comentarii nedocumentate despre necontributivitatea în cazul pensiilor militare fără o documentare simplă, producând astfel o situație pe care politrucii o speculează fără nici un temei real, profitând de faptul că nimeni nu intervine cu o expunere obiectivă din cadrul organizațiilor reprezentative, sindicate sau direcțiile financiare ale ministerelor de resort sau casele de pensii, prin care să arate cum și cu cât contribuie ca orice salariat toți activii militari și polițiștii la bugetul de stat potrivit prevederilor codului fiscal cât și legii 223/2015!!!
De asemeni politrucii ignora cu seninătate și indiferența faptul că vârsta de trecere în rezervă sau ieșire la pensie este redusă de condițiile de muncă deosebite și nimeni nu iese pe portativ că să sublinieze că militari și polițiștii în perioada activității lor sunt exceptați de la o parte din drepturile cetățenești prevăzute de constituție și ca au o serie de interdicții și incompatibilități față de restul angajaților din sistemul public sau privat!!!

Fost parasutist said...

@ Claudiu Marin Multumesc foarte mult pentru sfaturi.

Mosmartin16@gmail.com said...

Varianta mai explicită la ultima postare :

POSIBILITATEA ȘI PROBABILITATEA DECLARĂRII NECONSTITUȚIONALITĂȚII REȚINERII CASS-ULUI ȘI A RESTITUIŔII SUMELOR REȚINUTE !

Începând din luna august a anului trecut, se reține contribuția de asigurări sociale de sănătate ( CASS ) de 10% - conform art.156 din Codul fiscal - din venitul din pensie din care se deduce suma de 3000 de lei.

Aceasta rezultă - în mod explicit - din art.II punctul 25 al Legii nr. 141 / 2025, unde se precizează :

"Baza lunară de calcul a contribuției de asigurări sociale de sănătate, în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din pensii, se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei lunare de 3.000 lei, pentru fiecare drept de pensie".

Prin Decizia Curții Constituționale nr.357 / 2025, Legea privind unele măsuri fiscal - bugetare ( 141 / 2025, susmenționată ), în ansamblul său, precum și anumite articole / puncte din conținutul acesteia, au fost declarate constituționale în raport cu criticile formulate.

Pe de altă parte, în art.126 alin.(3) din Constituție se precizează ::

"Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie asigură interpretarea şi aplicarea unitară a legii de către celelalte instanţe judecătoreşti, potrivit competenţei sale".

De aici rezultă - implicit și explicit - faptul că, rolul instanței supreme și a celorlalte instanțe judecătorești ( curți de apel, tribunale, tribunale specializate, instanțe militare, judecătorii.- art.2 alin.(2) din Legea nr. 304 / 2022 privind organizarea judiciară ) este cel de a asigura - exclusiv - interpretarea și aplicarea legii, nicidecum cel de a modifica / anula un text de lege, care este un atribut al Parlamentului ori Guvernului ( prin ordonanțe / angajare a răspunderii ).

Pe logica elementară, o instanță de judecată nu are ce interpreta atunci când un text de lege este explicit și neinterpretabil.

Ori, conținutul art.II punctul 25, susmenționat, respectiv "Baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate, în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din pensii, se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei lunare de 3.000 lei, pentru fiecare drept de pensie"....este limpede și neinterpretabil.

Mosmartin16@gmail.com said...

Decizia CCR nr.357 / 2025 a fost luată în cadrul controlului - a priori - de constituționalitate al Legii 141.

Aceasta nu înseamnă faptul că, ulterior adoptării Legii nr.141 / 2025, nu poate interveni și controlul - a posteriori - de constituționalitate al acesteia.

Aceasta implică cel puțin două aspecte, respectiv :

a) Sesizarea - din nou - a instanței supreme de contencios constituțional ;

b) Utilizarea unor critici concrete față de ceea ce prevede art.II punctul 25 susmenționat, critici care nu au fost ridicate vis-a-vis de punctul 25 în cadrul controlului - a priori - de constituționalitate al Legii nr.141 / 2025 ( n.n. - a se studia dispozitivul Deciziei CCR nr.357 / 2025 ).

Ulterior, când Curtea Constituțională se va pronunța - când se va pronunța - pentru ca sumele de bani reținute pentru CASS să fie restituite este necesar ca aceasta să fie consemnat în noua decizie a Curții ( cum este stipulat - cu titlu de exemplu și în mod explicit - la punctul 110 din Decizia Curții nr.724 / 2024, cu privire la restituirea impozitului progresiv pentru perioada 01.01.2024 - 31.01.2025 ).

Dar și așa, admițând că va fi sesizată Curtea Constituțională, din nou, că criticile vis-a-vis de prevederea din art.II punctul 25 din Legea nr.141 / 2025 ar fi admise și că în considerentele noii decizii ar fi stipulată restituirea sumelor reținute prin CASS, nu există nicio garanție că factorii decizionali vor adopta un act normativ prin care să se materializeze o astfel de decizie a Curții.

Cum de altfel, exact așa se întâmplă în prezent cu Decizia Curții Constituționale nr.724 / 2024, referitoare la restituirea impozitului progresiv.

Mai mult, dacă pașii susmenționați ar fi parcurși, respectiv sesizarea din nou a Curții, formularea de critici față de art.II punctul 25 din Legea nr.141 / 2025, admiterea acestor critici, iar în considerentele noii decizii nu s-ar stipula restituirea sumelor reținute prin CASS, aceste sume nu ar putea fi obținute în instanță.

De ce ?!

Pentru că instanța are competența să interpreteze un text de lege ( n.n. - art. 126 alin.(3) din Constituție), dar, nu are competența să interpreteze considerentele unei decizii ale Curții.

De altfel, în art. 3 alin.(2) din Legea nr.47 / 1992 se precizează :

"În exercitarea atribuţiilor care îi revin, Curtea Constituţională este singura în drept să hotărască asupra competenţei sale".

Altfel spus, având în vedere faptul că, deciziile Curții Constituționale "sunt general obligatorii şi au putere numai pentru viitor" ( art.147 alin.(4) din Constituție ), în lipsa unei formulări exprese în considerentele Curții - de restituire a CASS-ului reținut - instanța de judecată nu poate excede competențelor proprii.

Concluziile aparțin fiecăruia.

Gând bun, oameni buni !

Paolino68 said...

https://www.facebook.com/share/v/1CABke1V1V/
Bolojan cu Miriuta și gheneralul Gheorghiță au fost la cumpărături de 16 miliarde de euro în Germania pentru programul SAFE!!
Cred că ați recepționat cu toții că până în 2030 nu se va pune în discuție sub nicio formă actualizarea pensiilor militare întrucât prioritară este înzestrarea armatei române pentru apărare!!!!
Sa speram sa fim cu toții sănătoși până atunci și sa ajungem cu bine până în 2030 că să mai prindem vrei nou proiect cu actualizarea pensiilor militare înainte de alegerile din 2032 când politrucii iar promite marea cu sarea rezerviștilor și în retragere, și care iar la fel se va lăsa fara efectul scontat de noi toți!!!!!

Leo said...

Bine le mai face UE ca să piardă 230 milionae pt. neândeplinirea Jalonului 2015 .
Jalonul 215 NU A FOST ÎNDEPLINIT NICI CU PENSIILE MILITARE și NICI CU CELE ALE MAGISTRAȚILOR.

Claudiu Marin said...

@Paolino68
Banii primiți in programul SAFE ar putea da posibilitatea guvernelor să folosească mai mult din bugetul de apărare pentru cheltuieli cu personalul și cu pensiile.

Calinmihaib12 said...

Mosmartin16 (05.02.2026/13:19'):
...Te CITEZ:
❓"De altfel, în art. 3 alin.(2) din Legea nr.47 / 1992 se precizează :❓

‼️"În exercitarea atribuţiilor care îi revin, Curtea Constituţională este singura în drept să hotărască asupra ❓competenţei❓ sale".‼️❓
Încheiat CITATUL,
🔥COMENTARIU:
..numai într-un stat TIRANIC, DICTATORIAL, un "parlament" abulic
poate.."vota" un text de lege..prin care = SE SUPUNE..și.. SUPUNE ..VOINȚA SUVERANĂ a poporului = unui grup restrâns de ..9 "oameni" numiți politic în funcțiile supreme de judecători ai CCR-ului..= investiți de art.147, al. 2, din Constituție = cu PUTERI ABSOLUTE, chiar TOXICE.., (fără drept de "apel"..!) = în ROMÂNIA.❗

Calinmihaib12 said...

Claudiu (05.02.2026/15:24'):
..rolul unui bllogger.. este și..acela de.."paratrăsnet.." ..PROTECTOR.. ?cât se poate"..!) contra vicisitudinilor ..vremurilor.. trecute, prezente și.. viitoare..!

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Leo tălică, suma e de 2,5 miliarde de euro, cum se jăluia deunăzi un haurist la un paparazzo din presă, si chiar Cap Nichelat pe la un Codoș-tv de famiglie, pentru neîndeplinirea Jambonului două sute cincișpe grame la vitrină! Balamucul e altul, cu schizofrenia (de)generată de anularea alegerilor din 2014, rusofilul, Căcălin Beorbescu, divagând in fața unor mulțimi turbate, răgușite si scăldate in sudori de la atatea lozincării și isterii pe treptele Tribonalului sau a Poterei, unde dă cu subsemnatul, ca fiind acuzat de acte legionare si instigare la rebeliune (armată), alaturi de cutra dezertoare, Potra, pus sub sapte zăvoare pe țambalina ocnei! Oncle Sam a răcolit tarhatul vechi cu bățul de chibrit si a decis ca Europa mafiotă a decis deturnarea alegerilor, si atat a trebuit sa afle presa, georgistii si simionistii, incat le-au luat tururile foc si acum e un zgomot infernal de dond, numasi bun pentru Cap Nichelat să acopere masurile cretine de austeritate, saracia, abuzurile politice, foamea si falimentele in lant! Propun ca Beorbescu Căcălin să fie mentinut in fonctia de responsabil cu zgomotele de fond, ca acoperitor politic pentru măgăriile puterii mafiote, sa deturneze marile probleme pentru pretentia schizoidă cu ,,vrem alegerile ,,anapoi'' pe dinapoi, cu morcovi si usturoi!'' Cand dalacului s-o termina cu tot acest circ zilnic, cu un clown indobitocit, cu discursurile acelea iritante, fără noimă si intelesuri logice? Papagalul...

Leo said...

DAAA,
Și mai ales cu ajutoare de 20 de solde la trecerea la pensia de la MAX. 48 de ani

Viorel said...

Politicienii, primul ministru și grija față de veteranii de război.
Botoșăneanul sărbătorit la 102 ani: A luptat în război și a lucrat patru decenii la CFR-Cădeau bombele lângă noi.
„Am participat pe front alături de nemți, ca ulterior, după 23 august 1944, să luptăm contra lor. Am luat parte la luptele care s-au dat în Vest, precum și la eliberarea Transilvaniei, ajungând cu regimentul 1 Vânători Munte până în Munții Tatra. Îmi aduc aminte că atunci când cădeau bombele lângă noi, îmi ziceam: Doamne, de ce m-ai făcut? Nemții ne explicau să nu ne speriem dacă bombele cad la 10 m de noi, pentru că acelea nu ne omoară, periculoase sunt cele care picau deasupra noastră. Ca hrană aveam doar niște pește sărat, uscat, și pâine uscată. Ca pernă foloseam grenadele pe care le aveam fiecare. Țin minte că mergeam târâș și de multe ori ațipeam și dormeam în timp ce mergeam târâș. Altădată am găsit un inamic ascuns după o șură de paie, puteam să-l împușc, dar m-am gândit că este și el om și am ezitat să-l omor, l-am lăsat în pace. Am trecut prin multe momente grele, dar cu voia lui Dumnezeu am scăpat teafăr și nevătămat”, a relatat veteranul de răboi.
CÂTĂ IPOCRIZIE. ATÂT POATE DA GUVERNUL BOLOJAN: Cinste și onoare!
„Îi transmitem și pe această cale sănătate, bucurii și îl asigurăm de întreaga noastră recunoștință și respect pentru tot ceea ce a făcut pentru patrie. 𝐂𝐢𝐧𝐬𝐭𝐞 ș𝐢 𝐨𝐧𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐯𝐞𝐭𝐞𝐫𝐚𝐧𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐫ă𝐳𝐛𝐨𝐢!”, a transmis Departamentul relația cu Parlamentul și calitatea vieții personalului.
https://www.botosaneanul.ro/botosaneanul-sarbatorit-la-102-ani-a-luptat-in-razboi-si-a-lucrat-patru-decenii-la-cfr-cadeau-bombele-langa-noi

Cornelius Flavius Ifrim said...

@Leo, cifrele cu PNRR sunt corecte, privind Justitia, si dintr-o eroare voiam sa te contrazic ca sunt in miliarde de euro! Hotarat ca am gresit! Scuze!

Viorel said...

Ați auzit ce a spus și ce mai spune încă (urmăresc și FCSB – FC Botoșani) ministrul Apărării la Digi 24, în emisiunea lui Cosmin Prelipceanu?
Legat de pensii: NU SE MODIFICĂ NICIO FORMULĂ DE CALCUL A PENSIILOR MILITARE. NU AM BANI ȘI NU AM BANI.

Singura soluție viabilă pentru dânsul este ca, la trecerea în rezervă cu drept de pensie militară, viitorul pensionar să aibă opțiunea de a se pensiona sau de a rămâne în sistem, primind pensia militară și încă 10% din aceasta, sau solda lunară plus 10% (nu am fost prea atent, că a luat Botoșaniul gol și m-am enervat).

În rest, amândoi o tot freacă cu mărirea vârstei de pensionare.
Deci vom primi actualizarea când va dispărea guvernul pro-european, NATO, Groenlanda sau insulele Falkland.

Mâine, dacă mă simt bine, îi trimit o petiție. Ori actualizează pensiile militare prin reexaminarea în CD a PLx-540/2024, ori să se ducă pe Dunăre în jos.

Și acum, o întrebare de final:
Ați întâlnit vreodată jeguri în viața dumneavoastră și, dacă da, ce detergent ați folosit?

Calinmihaib12 said...

Mosmartin16
💥PS:
Te CITEZ:
🔸1.CITAT din: =05.02.2026/13:19':
‼️"Cum de altfel, exact așa se întâmplă în prezent cu Decizia Curții Constituționale nr.724 / 2024, referitoare la restituirea impozitului progresiv.‼️
🔸2.CITAT din:=05.02.2026./13:17':
"De aici rezultă - implicit și explicit - faptul că, rolul instanței supreme și a celorlalte instanțe judecătorești ( curți de apel, tribunale, tribunale specializate, instanțe militare, judecătorii.- art.2 alin.(2) din Legea nr. 304 / 2022 privind organizarea judiciară ) este cel de a asigura - exclusiv - interpretarea și aplicarea legii, ❓nicidecum cel de a modifica / anula un text de lege, care este un atribut al Parlamentului ori Guvernului ( prin ordonanțe / angajare a răspunderii ).❓
Încheiat CITATUL,
💥 COMENTARIU:
🔹Din CITATUL "1"= rezultă "situațiile" TOTAL DIFERITE‼️ ale "sumelor de bani" = reținute ILEGAL prin impozitare și supra-impozitare în urma = APLICARII ILEGALE de către CPS/ MApN = a unui text legal formulat, sume care pot fi restituite= DIN OFICIU, conform art.65 din L.223/2015‼️, spre deosebire de sumele de bani = pt..CASS= reținute din pensii în baza unei LEGI aplicate .. =.."LEGAL"..‼️, și care sume = pot fi restituite sau..nu (!), conform "voinței" politice a..statului..!;

🔹Din CITATUL "2" rezultă.." necesitatea"..prerecizării = "mai".. EXACTE a "autorității" statale care are DREPTUL CONSTITUȚIONAL de "a modifica" o LEGE: și anume: NUMAI..=..PARLAMENTUL (‼️).. ROMÂNIEI, dar..NU și..guvernul României..👻🤔👹😜
💥Guvernul ROMÂNIEI..poate iniția un "proiect de lege" = de "modificare" a unei LEGI, sau o "OUG"= de "modificare" a unei LEGI, dar care apoi trebuie "legalizată" de către PARLAMENTUL României într-un fel sau altul: adică:= APROBATĂ sau = RESPINSĂ/=ABROGATĂ de PARLAMENT = prin VOT (❗); de asemenea : dacă Guvernul "își asumă răspunderea"= pe un proiect de lege.., tot..PARLAMENTUL României are..=..°ULTIMUL CUVÂNT" ..prin..= INIȚIEREA..SAU NU..=..a unei..MOȚIUNI DE CENZURĂ‼️👻🤔😜