Un produs Blogger.

miercuri, septembrie 09, 2015

Cum ar putea reglementa Ordinul comun recalcularea pensiilor in plata ale militarilor?

78 comments
Ramasite din Zidul Berlinului

Legea nr.223/2015 nu dispune emiterea unui act normativ care sa reglementeze procedura de recalculare a pensiilor militarilor aflate in plata la data de 31 12 2010, cu toate ca in articolul 109 alin.(1)  se prevede ca toate pensiile militarilor aflate in plata la data intrarii in vigoare a legii devin pensii militare in intelesul legii si se recalculeaza.
Legea prevede ca Ordinul comun al institutiilor militare va stabili procedura de recalculare a pensiilor stabilite in baza L 263/2010 si a pensiilor mai vechi, acestea din urma in situatia in care titularii lor cer recalcularea in baza unor documente nevalorificate pâna la data de 31 12 2015.
Vidul de reglementare in legatura cu procedura de recalculare a restului de pensii va trebui sa fie umplut de acelasi Ordin Comun. Constitutia prevede ca o dispozitie legala nu poate fi niciodata interpretata in sensul nerealizarii ei.
Procedura de recalculare a pensiilor in plata la data de 31 12 2010 nu va diferi de recalcularea pensiilor de la art. 109 alin (3) si 110, cu exceptia, poate, a termenelor de realizare a si a datei de la care se platesc drepturile.
Ordinul comun va trebui sa tina seama de art. 28, privind modalitatea de alegere a bazei de calcul  a pensiei militare si de art. 60 referitor la cererea pentru alegerea celor 6 luni din ultimii 5 ani de activitate necesare actualizarii pensiilor. Vrând , nevrând, Ordinul va trebui sa se raporteze si la momentul majorarii soldelor activilor, de la care incepe sa curga termenul de 6 luni pentru depunerea cererilor in vederea actualizarii.
Se cam stie ca Legea salarizarii intra in Parlament pâna pe 15 octombrie si este suficient timp sa fie adoptata in aceasta sesiune parlamentara, astfel incât prima transa a majorarilor de salarii/solde sa se aplice incepînd cu 01 01 2016.
In aceste conditii, Ordinul comun fiind emis dupa 01 01 2016, exista premise ca termenul de 6 luni prevazut de art. 60 pentru depunerea cererilor de actualizare sa conteze  si  pentru recalcularea pensiilor in plata. Acest termen ar putea sa fie 31 06 2016. Depasirea acestui termen ar atrage recalcularea din oficiu  a pensiilor in plata, luând ca baza de calcul media veniturilor brute din ultimele 6 luni de activitate.
Ordinul ar putea sa prevada si o ordine a recalcularii in functie de data deschiderii dreptului la pensie, ultimele recalculari privind pensiile stabilite in baza Legii 263/2010, la termenele  stipulate in art.110 alineatele (2) si (4).
UPDATE
Ordinul comun va aduce multe surprize. Guvernul si, mai ales, Parlamentul au cedat mult din competentele de reglementare in favoarea instituitiilor din sistemul de aparare. Este ca si când le-ar fi spus: faceti recalcularea cum si când vreti voi. 
Initiatorii au stiut ca „specialistii” de la Guvern si Parlament nu vor intelege subtilitatile introduse in proiect. 

78 de comentarii:

mosmartin16 spunea...

Buna seara ! Nu inteleg de ce tot amestecati recalcularea cu actualizarea !! Sunt institutii juridice diferite ! Va dau un singur exemplu concret ( dintre multele ce pot sa le ofer ) : Din art.110 alin.2 rezulta faptul ca pensiile stabilite in baza Legii 263/2010 se recalculeaza pana cel tarziu pe 01.01.2017. Daca - cu titlu de exemplu - incepand cu ianuarie 2016 intra in vigoare Legea salarizarii ( si implicit cresc soldele de grad si functie ale celor aflati in activitate ), conform art.109 alin.2, prima actualizare se poate realiza si in ianuarie 2018 ! Asadar,rezulta urmatoarele termene : RECALCULARE = IANUARIE 2017 ; ACTUALIZARE = IANUARIE 2018. SI ATUNCI DESPRE CE VORBIM ?!!! Nu mai derutati oamenii ! O seara buna !

Huhu Rezea spunea...

@martin
Unde vezi ca se face confuzie intre recalculare si prima actualizarea a pensiilor in plata? Nu am zis decât ca in conditiile in care prima majorare a soldelor are loc chiar de la 01 01 2016 se creeaza premizele ca depunerea cererii pentru actualizare in baza dispozitiilor art. 60 alin (1) lit. a) si alin.(2), aplicabiile tuturor pensiilor in plata, inclusiv pensiilor stabilite in bazaa L 263/2010, sa conteze si pentru recalcularea pensiilor. Si asta in conditiile in care Legea nu prevede un termen pentru depunerea cererii de recalculare, in fapt cerere de alegere a celor sase luni, pentru pensiile in plata, nici pentru cele care ar trebui recalculate intr-un an. Se poate constata ca dupa 6 luni de la prima majorare a soldelor Casele sectoriale au toate datele necesare recalcularii si actualizarii pensiilor.

mosmartin16 spunea...

Cred ca am inteles ce ai dorit sa exprimi ! Voi reveni cu intrebari ! O zi buna !

tigri2 spunea...

http://lexcafe.ro/articole/noi-acte-la-dosarul-de-pensie-al-militarilor/
Alelei mai batranei!
Ganduri negre de misei.
Cititi si va minunati
Si la Gabi alergati
Manutza sa i-o pupati,
Sa va scape de belele
Ca e tare-n toate cele!
Acuma , cu aceasta harababura ,numai el va poate salva ,asa cum a facut-o si in 2011 ,dupa aparitia marilor probleme cu luni si ani negasiti. Doar ca voi sunteti, vesnic nerecunoscatori, jurubelelor expirate , care sunteti!

maiag spunea...

Astept punctul de vedere a lui tanti FROSA,specialita in istorie,legislatie,buloane,muraturi,moda,mamaliga cu peste si slanina cu ceapa,ma surprinde ca nu e pe faza la omentarii,tanti FRUSINICAAAAAAAAAA....desteptatrea ca te dau absenta la apelul de pe blog.crede limea ca esti bolnava.la pat,ca ai si tu bola ta,,,,LOGOREIEEEEEEEE,si niste olane sparte pe casa.te pup tanti FROSA,

mosmartin16 spunea...

Huhurez, nu poti cenzura comentariile de mahala ale unora ?! Numai asa putem purta un dialog concret, nu batand campii si jignind !!!

Mitica spunea...

Asa dupa cum spune si Tigri2.......trebuie sa recunoastem....ca ne convine...sau nu..la unii....ca daca nu era generalul Oprea....nu se facea nici OG1....lupta cu Seitan..de ne recalcula de ne lua dracul...nici intregirea pensiilor celor ciuntiti prin OG1..alde Pricina. Dogaru....nici actuala lege militara adoptata. ADEVARAT??? Carcotasii...ciocul mic...

Anonim spunea...

@mitica
QED

totoiany48@gmail.com spunea...

NU AVETI DREPTATE .
NU OPREA A REZOLVAT PROBLEMA CU SEITAN .
PROBLEMA A FOST REZOLVATA DE BASESCU IN SENSUL CA IN FINAL SA FIE UN PROCENT MAI MARE DE PENSIONARI MILITARI MULTUMITI DECAT CEI NEMULTUMITI .
SMECHERIA CU 20 DE ANI STAGIUL .....A FOST INTRODUS SEOARECE IN CAZ CONTRAR SE CREA O MASA CRITICA A CELOR NEMULTUMITI , CU FINAL NEPREVAZUT .
OPREA A FACUT UN LUCRU JOSNIC PRIN ACCEPTAREA DESFIINTARII LEGII PENSIILOR MILITARE IN SITUATIA IN CARE ERAU CATEGORII DE PERSONAL CE BENEFICIAU IN CONTINUARE DE LEGI SPECIALE, CEI CARE TREBUIAU SA ,, NE EXECUTE ,,.
OPREA A MAI FACUT UN LUCRU NEDEMN DE UN CAMARAD , A AVANSAT IN GRAD TOTI SEFII CENTRELOR MILITARE , CHIAR DACA NU INDEPLINEAU CONDITIILI DE STAGIU IN GRAD CU DORINTA DE A ,, EXECUTA ,, PENSIONARII MILITARI MODIFICAND PREVEDERILE DE STAT .CEI AVIZATI STIU DESPRE CE ESTE VORBA .
OPREA NU MAI ESTE CAMARADUL NOSTRU .S-A OBSERVAT SI SI IN PROPUNERILE FACUTE LA LEGEA PENSIILOR MILITARE .
OPREA A RAMAS LA NIVELUL REDUS DOBANDIT CAT A ACTIVAT IN ARMATA , PE FUNCTII DE ,, SERVITOR,,.

avianyc spunea...

Fara Oprea , Dogaru, pricina, oricît i-am huli unii, am fi fost de rîsul lumii. Toto & aliatii ,tare as fi vrut sa vad ce reactie ati fi avut daca Oprea nu s-ar fi opus si v-ar fi lasat la numitor 30 , plus ca a salvat prin Cmj ce s-a mai putut salva ,dar fara intentii partinice cum spuneti voi. Nu s-au putut salva de mina lui Boc doar cei cu vechime mica si fara sporuri salariale. Asa ca mai coborîti cu piciorele pe pamînt ca sunteti aerieni rau mai ales daca spuneti ca a intervenit Base in actiunea de salvare. Astia care din contra ar fi vrut sa micsoreze pensiile nicidecum sa le creasca. E meritul lui Oprea ca i-a păcalit(fortat sa accepte) ,după care ca niste nesimtiti au venit (gasca pdl) sa spuna ca de de fapt ei le-au marit (desi intentia a fost sa le micsoreze) Niste habauci nesimtiti si nestiutori care au facut degringolada asta doar din populism aducator de voturi.

avianyc spunea...

Mai Căprare, fii calm , nu te enerva ,ca uite nu-ti iese mai mult de o fraza. Gradina-i mare, cred ca trebuie sa cauti cu lumînarea inca unul care sa spuna ca Base ne-a iubit asa de tare pe astia care nu ”am stat cu curul pe bomba” sau .....ma abtin (cu ”mansa” intre picioare la birou, ca mos Alecu) ,incît ne-a marit penziile. Hai ,brrrrrrrrr la deal ca se lasa seara.

mosmartin16 spunea...

Buna seara ! Va trimit un punct de vedere vis - a - vis de actualizarea pensiilor ( sunt 4 variante expuse ). Rog - de asemenea - puncte de vedere. Multumesc. O seara minunata !

Iată ce presupune actualizarea pensiilor :

Salariul brut are două componente principale : salariul de bază şi sporurile. La rândul său, salariul de bază include – pe lângă altele ( dispozitiv de luptă, indemnizaţie de conducere, gradaţie ) – şi solda de grad şi funcţie.
Să luăm un exemplu : la un salariu brut de 5000 de lei ( iar aici vorbesc după un caz concret şi cunoscut ), solda de grad şi funcţie reprezintă circa 25% ( am rotunjit pentru a fi mai uşor de înţeles în exemplul luat ). Cu alte cuvinte, solda de grad şi funcţie înseamnă 1250 de lei ( 5000x25% ).
Totodată – ca ipoteză – să admitem faptul că, începând din ianuarie 2016 intră în vigoare noua lege a salarizării, ocazie cu care se vor mări şi salariile bugetarilor, deci implicit şi ale militarilor.
Pentru exemplu susmenţionat - să zicem - că salariul brut ajunge la 8000 de lei ( e doar un exemplu, dar necesar pentru înţelegere). Mergând pe aceieaşi idee, rezultă faptul că solda de grad şi funcţie în noul salariu brut este de 2000 de lei ( 8000x25% ).
Art.60 alin.1 lit.a) din lege prevede faptul că, cuantumul pensiilor se actualizează atunci când se majorează solda de grad şi funcţie. În exemplul luat solda de grad şi funcţie ( n.n. - le tratez pe ambele împreună, nu separat ) s-a majorat cu 750 de lei ( 2000 – 1250 ).Rezultă implicit faptul că legea impune actualizarea pensiei.
Acelaşi articol specifică şi faptul că actualizarea se realizează în procentele stabilite la art. 29, 30 şi 108 şi în funcţie de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie.Care sunt procentele rezultate din cele trei articole menţionate ? Ele sunt : 80% şi 1% ( art.29 ), respectiv 3,6,9 % ( art.108 ). Art. 30 se referă – printre altele – şi la faptul că, pentru a beneficia de acel spor de 1% din baza de calcul, trebuie să fi lucrat efectiv 15 ani în condiţii speciale sau alte condiţii ori 20 de ani în condiţii deosebite.
De asemenea, articolul 60 alin.1, la litera a) precizează faptul că, actualizarea se face potrivit gradului militar avut la data trecerii în rezervă şi a mediei soldelor de funcţie îndeplinite în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, la cererea celor a căror drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a Legii 223/2015, deci înainte de 01.01.2016. Sa admitem totodată, faptul că acel salariu brut de 5000 de lei era a unui cadru militar aflat în activitate în anul 2008 şi pensionat în acelaşi an. În plus, admitem – pentru a putea continua exemplul luat – faptul că, media soldelor de funcţie pe 6 luni consecutive ( din cei 5 ani ) împreună cu solda de grad înseamnă 1250 de lei ( cum precizasem la început ).
Admitem şi precizarea că respectivul cadru militar ( n.n. să-i zicem generic Ionescu ) are o pensie brută de 3750 de lei şi o vechime cumulată ( ce rezulltă de pe prima pagină a deciziei de pensie, deci cu sporurile pentru condiţii speciale în care a lucrat ) de 40 de ani.
Pentru a actualiza pensia lui Ionescu am trecut în revistă 4 variante, care dealtfel, sunt singurele posibile ! Dacă vedeţi o alta, vă rog să o precizaţi ! Rog să fiu iertat dacă unele dintre ele vi se par fantasmagorice, dar a fost necesar să le prezint pentru a putea înţelege problema ridicată.

mosmartin16 spunea...

Varianta I : aplicăm procentele - arătate în art.60 - respectiv de 80%,1% şi 6% ( considerăm că Ionescu beneficiază de acest procent de 6%, aplicat la cuantumul pensiei deoarece a contribuit la pensia suplimentară timp de 20 de ani – vezi art.108 ) la noul salariu brut, respectiv de 8000 de lei. Iată ce rezultă : a) bază de calcul = 8000 de lei ; b) cuantum rezultat = 80% din baza de calcul, adică 6400 lei ; c) sporul de 1% din baza de calcul x cu numărul anilor de vechime cumulată care depăşeşte 25 de ani, adică 1%x8000x15 ( 40 de ani – 25 de ani ) = 1200lei ; d) condiţie impusă de lege ( art.29 alin.1 lit.b ) : cuantumul pensiei + sporul de 1% trebuie să fie mai mic decât baza de calcul, adică 6400 + 1200 = 7600, care e mai puţin decât 8000 ; e) 6% pentru pensia suplimentară ( din cuantumul pensiei ), adică 6%x6400 = 384 lei. Rezultă o pensie brută de 7984 lei ( 7600 + 384 ).
Varianta II : aplicăm algoritmul folosit anterior la suma de 3000 de lei, reprezentând diferenţa dintre noul salariu brut ( 8000 ) şi cel vechi ( 5000 ). Rezultă următoarele : a) baza da calcul = 3000 lei ; b) cuantumul rezultat = 2400 lei ( 80% din 3000 ) ; c) 1% = 450 lei ( 1%x3000x15) ; d) condiţia impusă de lege : 2400 + 450 < 3000 ; e) 6% din 2400 = 144 lei. Rezultă un cuantum brut de 2994 lei ( 2400 + 450 +144 ). În acest mod ar rezulta o pensie brută de 6744 lei ( 3750 lei, reprezentând pensia brută actuală a lui Ionescu + 2994 lei ).
Varianta III : aplicăm procentele precizate în art.60 la diferenţa dintre solda de grad şi funcţie anterioară şi cea prezentă. Astfel, solda de grad şi funcţie a lui Ionescu ( când acesta era în activitate ) era de 1250 de lei. Urmare a majorării soldelor de grad şi funcţie ( prin noua lege de salarizare, intrată în vigoare la 1 ianuarie 2016, în exemplul pe care l-am luat ) pentru a realiza actualizarea e necesar a fi utilizate procentele ( prevăzute în art.60 ) la suma cu care a crescut solda de grad şi funcţie, respectiv la 750 de lei ( 2000 – 1250 ). Aplicăm algoritmul deja folosit : a) bază de calcul = 750 de lei ; b) cuantum rezultat = 600 lei ( 80% din 750 ) ; c) 1% = 112,5 lei ( 1% din750x 15 ani ) ; d) condiţia impusă : 600 + 112,5 < 750. E ok ; e) 6% din 600 = 36 lei. Rezultă un cuantum brut de 748,5 lei ( 600 + 112,5 + 36 ).Astfel, rezultă o pensie brută a lui Ionescu de 4498,5 lei ( 3750 + 748,5 ).
Varianta IV : aplicăm procentele precizate în art.60 la solda de grad şi funcţie prezentă ( 2000 de lei ). Aplicăm algoritmul : a) bază de calcul = 2000 de lei ; b) cuantum rezultat = 1600 lei ( 80% din 2000 ) ; c) 1% = 300 lei ( 1% din 2000 x 15 ani ) d) condiţie impusă : 1600 + 300 < 2000. E ok ; e) 6% din 1600 = 96 de lei. Rezultă un cuantum brut de 1996 lei ( 1600 + 300 + 96 ). Astfel, rezultă o pensie brută a lui Ionescu de 5746 lei ( 3750 + 1996 ).

mosmartin16 spunea...

Înainte de a vă exprima cu privire la varianta pe care o consideraţi corectă ( dintre cele 4 expuse ) , daţi-mi voie să fac trimitere şi la alin.3 al art. 60 care precizează : ”În anul în care pot fi aplicate atât prevederile art.59, cât şi cele ale alin. (1), se aplică dispoziţiile cele mai favorabile”. Precizez faptul că art.59 face referire la indexarea pensiilor, prevederile din cadrul acestui articol regăsindu-se întocmai şi în legislaţia prezentă în vigoare. Din indexările realizate în ultimii ani, procentul utilizat s-a situat în jurul lui 4 – 5 %.Considerăm un procent de 5%, pentru a-l putea evidenţia în exemplul luat. Aşadar, în ipoteza în care suntem în anul în care poate fi aplicată atât indexarea cât şi actualizarea pensiei lui Ionescu, rezultă un cuantum al pensiei indexate a acestuia de 3937,5 lei ( 3750, adică pensia actuală a lui Ionescu + 187,5, adică 5% din 3750 ).
ÎNTRBARE FINALĂ : care dintre cele 4 variante de actualizare se aplică în cazul pensiei lui Ionescu :
a) Varianta I, cu o pensie brută rezultată de 7984 lei ( deci o creştere cu 4234 lei ) ?
b) Varianta II, cu o pensie brută rezultată de 6744 lei ( deci o creştere cu 2994 lei ) ?
c) Varianta III, cu o pensie brută rezultată de 4498,5 lei ( deci o creştere cu 748,5 lei ) ?
d) Varianta IV, cu o pensie brută rezultată de 5746 lei ( deci o creştere cu 1996 lei ) ?
Numai de bine !

Huhu Rezea spunea...

@martin
Scuze, dar actualizarea nu se face asa, babeste, ci in functie de coeficientii de ierarhizare a soldelor de grad si functie de la data pensionarii si valoarea de referinta sectoriala de dupa majorarea soldelor activilor.Pentru cei pensionati pe Legea 164 actualizarea ar consta in inmultirea sumei coeficientilor de ierarhizare cu diferenta dintre valoarea de referinta din 2016 si cea existenta in anul 2010, aceeasi ca in 2008. Suma rezultata se inmulteste cu procentele de la art. 29 si 108 din Legea 223/2015 si Legea 238/1998(pt OMM).
Se vede ca urmariti doar de curând acest blog. Altfel ati fi citit si articolul despre actualizare.

M-ati lasat paf cu art. 30. Chiar n-ati realizat ca acest articol a ramas de umplutura dupa introducerea in Camra Deputatilor a procentului unic de pensie, de 80%, pentru 25 de ani vechime cumulata? Articolul isi avea utilitatea in cazul in care ramâneau procentele de pensie diferentiate in functie de conditiile de munca. Potrivit formularii din art. 29, un 1% il poti realiza si dintr-un an muncit in conditii normale, daca acest an este al 26-lea an de vechime.

Anonim spunea...

Buna dimineata!
Pai la aia cu "apdeit" io zic ca e de bine adminule

iceparu spunea...

Mai TOTO ai impresia ca vorbesti cu prostii?Pai nu chiorul a vrut sa micsoreze pensiile cu 15%?Daca CCR l-a refuzat javra ordinara a dat-o la intors lundu-se de asa zisele pensii speciale.Ca nu i-a iesit in totalitate se datreaza lui Oprea care mai mult sau mai putin tinea guvernul in functie.Este adevarat ca Oprea putea sa faca mai mult lucru pe care l-a si facut intr-un final aducand USL la putere.Cu necum tot Oprea tine la putere si guvernul actual.Retine ca PDL prin actualul PNL nu ne au la suflet dar deocamdata nu au incotro.

iceparu spunea...

Privind masa critica iti dau dreptate.Se formase si in parte s-a mentinut.Chiorul ,javra ordinara, cred ca tine minte cat va mai avea de trait ce a patit in fata la Cotroceni,la Iasi,Focsani si Constanta.Dece crezi ca si-a cerut dupa ce nu a mai fost presedinte protectie sporita?

avianyc spunea...

Sa nu uitati totusi ca” taierea pensiilor speciale” a fost o lozinca de campanie prin care pdl a cîstigat multe voturi.
La cîta frica a purtat Base de cepele degerate din fruntea militarilor îi in stare sa lanseze inca odata sloganul daca simte ca aduce voturi. Il vor ajuta si ciracii de pe laB1, pregatiti deja cu material.

Asa ca mos martin ar fi bine sa nu mai afiseze pe aici ”ilustrele” calcule din care rezulta niste sume statatoare in gît la cei cu 40 de ani munciti pe muchie in diverse conditii prin civilie si care se zbat cu o pensie de 1200-1400 lei.

Mos martine ”conventia” prin care s-a obtinut legea consta si in faptul ca bugetul pensiilor ”nu creste” . Deci ar fi bine sa-l respecti daca toti il respecta. Altfel il va copia si afisa pe tabla si revenitul Nitu de la RoTv. Si nu-i bine mos martine. Si nici calculele nu-s bune mos martine. Ti-a explicat si Huhurez.

Unknown spunea...

Una peste alta, vom avea pensii militare. Ma bucur ca s-a rezolvat. Cum va fi? Vom vedea. Numai sa se puna in aplicare. Sa nu vina iar vreo criza cu... Ceilalti la guvernare, ca iar ... 15% jos, pensii nesimtite... si alte jargoane.

Huhu Rezea spunea...

@Corleone
Nici nu am zis ca surprizele Ordinului vor fi neplacute pentru pensionarii mai vechi. Numai sa nu fie atât de arbitrare incât sa genereze o avalanse de contestatii in contencios adminidtrativ.

Maharloka spunea...

Pe siteurile sindicatelor politistilor a aparut un draft al noii legi a salarizarii bugetarilor cu anexa 1.Nu apare nimic legat de militari.Ce vesti ne puteti da?

totoiany48@gmail.com spunea...

VAD CA UNII DINTRE CAMARAZI CRED CA OPREA A FACUT LUCRURI BUNE .GRESIT .
A FOrST OBLIGAT DE CONJUNCTURA SA FACA ACELE LUCRURI .
NU ESTE CAZUL SA MAI ADUCEM IN DISCUTIE ACEST PERSONAJ .
VEDETI CE PROPUNERI A FACUT LA ACTUALA LEGE .
AMINTITI-VA CE DELEGARE DE AUTORITATE A ACORDA TCOMANDORULUI SA NE DENIGREZE IN TOATE INTERVENTIILE TELEVIZATE .
BASESCU A INTUIT CD SE POATE INTAMPLA DACA SUNT PREA MULTI NEMULTUMITI , NU DIN RESPECT .

Huhu Rezea spunea...

@Toto
E o boala grea ca sa ramai basist si dupa plecarea nebunaticului. Oprea i-a santajat pe Boc, Basescu cu iesirea de la guvernare. Nu-ti mai amintesti? Altfel aveai pensia recalculata ca la civili

emillian123 spunea...

1. Actualizarea- in principiu- se face -in cadrul unei legi de pensii EXISTENTE; recalcularea-de regula-se aplica atunci cand se modifica o lege de pensii,dar ea- recalcularea NU SE POATE REALIZA -FARA O ACTUALIZARE A BAZEI DE CALCUL A PENSIEI INITIALE (adica -o actualizare a soldei lunare-baza de calcul- a pensionarului -la nivelul aprox. egal cu solda militarului activ...!)=pt. ca SCOPUL UNEI RECALCULARI-este acela de a sterge-cat de cat -diferentele dintre pensiile vechi si cele mai noi- create de inflatie si maririle de solde ale activilor ...!.2. Am mai scris: "lucrurile -cat de cat mai bune"-pt. pensionarii militari=le-au facut-cei de la M.A.I. (cititi cu mare atentie ordinul ministrului Blaga-privind aplicarea H.G. nr.735/2010-in care se arata -IN CLAR- ca punctajul lunar-in perioada in care pensionarul a fost 'militar in termen" se calculeaza- utilizand salariul mediu brut)=semn ca Blaga/M.A.I.=a fost MAI ATENT CU OAMENII SAI..!, ceea ce NU A FOST CAZUL - in situatia cu M.Ap.N.-in ordinul omonim al lui Oprea ( nr.101/2010)-astfel incat era posibil-LIBERUL ARBITRU IN APLICAREA RECALCULARII PENSIILOR MILITARE...-fapt ce s-a si intamplat- in cazul meu(eu sunt pensionar M.Ap.N.-dar nu pot sa nu recunosc-GRIJA MAI MARE fata de oamenii sai- a celor de la INTERNE, cel putin-in domeniul asta -al recalcularii pensiilor ...!).

avianyc spunea...

@ TOTO
Se pare ca ai gresit blogul.
Iti recomand sa te adresezi cu asa ceva in mod direct ”potecarului” pe blogul R 26500 ”BELITA”.
Va fi pur si simplu o incîntare de ambele parti schimbul de impresii. Veti primi sigur ajutor substantial si din partea lui Kara si mos H-Alecu pensie jmecherita pe L 164.
Pietre in caldarîm sa mai zvîrliti după Base mai sunt. Da apropo ,ne spui si noua in ce a constat frica lui Base de militarii ”nervoși„. Ca noi nu am prea simtit ca ar fi prins frica. Din contra ,circula o vorba ,precum ca ,pe cine pune ochii nu-l iarta. Și după cașchete aruncate au venit parca niste restructurari, drept semn de frica mascata.

Dar hai ca te asteapta ”potecarul” cu bratele deschise pe blogul lui. Sa nu uiti totusi ca in episodul urmator sa ne spui si cu ce a gresit Oprea la actuala lege. Asa doar sa vedem daca ne-am prins si noi.

CEZAR spunea...

TONTA..asta-i cam bou ....

avianyc spunea...

Mai Căprare, fii calm , nu te enerva ,ca uite nu-ti iese mai mult de o fraza. Gradina-i mare, cred ca trebuie sa cauti cu lumînarea inca unul care sa spuna ca Base ne-a iubit asa de tare pe astia care nu ”am stat cu curul pe bomba” sau .....ma abtin (cu ”mansa” intre picioare la birou, ca mos Alecu) ,incît ne-a marit penziile. Hai ,brrrrrrrrr la deal ca se lasa seara.

Mitica spunea...

Pur si simplu, mi-am exprimat un punct de vedere legat de generalul Oprea. Am spus ca ne place sau nu...ACESTA ESTE ADEVARUL! Dar vad ca nea TOTO...chiar e dus cu capul. Zau asa. In rest..sa asteptam sa vedem ...cu ce ne ajuta pe noi...viitorul Ordin comun. Poate el...va face clarificari...in privinta noastra a pensionarilor ,ca legea..ca in Romania...orice lege este interpretabila. Pana la un punct. Colonelul meu imi spunea...Mitica mor cand vad , ca in regulamentele militare, se spune...MILITARUL LUCREAZA DE R E G U L A 170 ORE. Prin RSI parca....O zi buna!!

totoiany48@gmail.com spunea...

Regret ca unii dintre postaci nu cred ca a parcurs o etapa militara de lunga durata .
Regret ca la cestia pregatirea nu le permite sa deosebeasca pe cineva de buna credinta fata de un basist .
Am multe postari pe alte bloguri in care ma razboiesc cu adevaratii basisti ,loviti de ciuma portocalie .
Nu am sustinut ideile basiste ,fiti convinsi ca oprea ramanea in istorie daca isi depunea mandatul daca piticotul-cosas nu ceda in privinta desfiintarii pensiilor militare .
Am cunoscut sefi de SMG care au sustinut anumite ,,idei,, benefice pt. Armata sub amenintarea plecarii din functie ,lucru pe care oprea nu l-a facut .
Analizati forma initiala a legii si veti descoperi modul de gandire al acestui individ.
Daca veti avea bunavointa sa analizati sau sa va informati mai profund veti afla ca a sugerat verbal chipurile sa ,,corecteze ,,niste pensii ,unor cadre militare ,iar acum acesta sunt urmarite penal .
Basescu de teama a acceptat prin marioneta sa boc sa fie de acord cu numitorul 20 ,nu la cerinta lui oprea .A fost o modalitate de a rezolva problema portocaliilor ,sa nu se confrunte cu cu o miscare sindicala .
A reusit strategia,dupa acea data multi sindicalisti din randul pesionarilor militari s-au retras,,si-au vazut sacii in caruta ,,
Nu va lasati pacaliti .
Mai multa documentare.
Mai intrati in dialog cu unii activi care au fost implicati in problematica la acea data .

Anonim spunea...

Huhurez
Nu ai văzut draftul pe salarizare.? In el se pare ca se renunța la coeficienți de salariu si la valoarea de referința
Este corect acest lucru ,dar asta este de fapt esența schimbării legii nr.284, care se putea aplica foarte bine si acum

Anonim spunea...

@toto
daca ai fi sindicalist la electrica/distrigaz/cfr/transport auto/naval/aerian/sau in administratie o greva "doare rau la guvern" si in societate
Atat timp cat esti asa numit "sindicalist militar" si PENSIONAR il doare pe guvern "la basketi" de astia,ca nu pot influenta mersul treburilor cu nimic.....cu 300 de basinosi si cu vuvuzele+pas de defilare,s-a speriat guvernu' .......baiii ce s-a mai speriat guvernoiu'
V-am spus-o cu 4 ani in urma: dogaru isi bate joc de voi pentru ca nu are nici o parghie de presiune asupra guvernului.Unii or sunt prosti,ori sunt prosti!! dar cotizati .....face dogaru matu' cat maneca de la cojoc.
PS
Raspunde-mi toto la o intrebare simpla pentru un cap sec,ca al meu
Face SCMD o "greva" ?....la ce unde cum cu ce rezultate?.....ca doar e sindicat
si daca ma enervez iti dau si definitia sindicatului,desi o poti citi si singur
asadar dute la o "greva" cu SCMD:):)

Dan B. spunea...

Nu cumva recalcularea, fara actualizare, poate aduce surprize neplacute?
Daca Oprea m-a lovit cu toporul in picior, dar, in generozitatea sa, mi-a aplicat un bandaj, trebuie iertat? Numai un idiot poate accepta sa-l ierte pe derbedeu!

Huhu Rezea spunea...

@anonim
Inca nu m-am lamurit ce vrea d-na Plumb cu noua lege a salarizarii, dar cred ca i-a mai scazut din entuziasm dupa pierderea bataliei pentru preluarea conducerii PSD. Oricum, va fi o crestere de solde in 2-3 ani.
Important este ca multi dintre actualii pensionari vor avea, potrivit noii legi a pensiilor militare, 130% din acea crestere sau de 1,3 ori cresterea.
@Buzescule
Mai usor cu epitetul de idiot pe care-l aplici celor care nu-l contesta pe Oprea. 80% dintre militari nu au avut motiv sa-l conteste, atâta timp cât au primit o pensie civila mai mare decât pensia militara.
Referitor la actualizare, nu ai constatat ca legea abunda in reglementari cu privire la prima actualizare si o amâna atât de mult ca va fi depasita de actualizarile urmatoare, din anii 2017-201, care se fac din oficiu de la data urmatoarelor majorari ale soldelor?
Legea nu prea are reglementari referitoare la recalcularea pensiilor mai vechi de 2011 si de aici poate veni surpriza Ordinului Comun.

CEZAR spunea...

Pyloate ...chiar asa ...???

CEZAR spunea...


Blogger Dan Buzescu ...ii un NEHALIT ...care se aranjase biiine pe L-164 ! Incercati sa-l intelegeti la cate SPAGI a dat ....

avianyc spunea...

@ Toto & Sustinatorii

Nu uitati un amanunt esential; unul din punctele campaniei electorale a pdl-ului in 2008 a fost ”PENSII CONTRIBUTIVE PENTRU TOATA LUMEA”. S-au salvat doar magistratii.
Nimeni nu-l ridica pe Oprea in slavi, toti am suferit. Aprecim faptul ca s-a dezmeticit la timp si tragînd pe sfora gasca pdl-ista a reusit sa stopeze o catastrofa pentru pensiile militare care erau dirijate de boc spre formula de calcul a pensiilor civile. V-ar fi convenit asa. Si nu uitati ca aceste pensii contributive au fost si rolul indeplinirii cerintelor a foarte multi militari carora nu li s-au luat in calcul o serie de venituri pentru care au platit la stat impozite si alte taxe. Deci cu L 164 ,copiata de pe undeva si neadaptata conditiilor salariale de la noi ,nu ati fost singuri pe lume, au fost si multi nemultumiti,in mod special cei pensionati inainte de 2001.
Marea greseala si nedreptate a constat in retragerea unor angajamente ale statului stabilite intr-o lege si cel putin pastrarea cuantumului mai avantajos in urma modificarilor.
Legea 223 antamata cu ajutorul unor parlamentari bine intentionati si cunoscatori ai fenomenului este o lege foarte buna ,multumitoare pentru toata lumea ,desi unii care au muncit in locuri dificile pierd in raport cu uniii contopisti de birou. Din graba s-au strecurat erori de tehnica legislativa insa acestea se vor rezolva si va fi aplicabila in egala masura pentru toti.
Cît despre implicarea unor mari sefi ai tăi ,scuteste-ne.Aveau niste afaceri de rezolvat pentru care si-au luat rasplata.

avianyc spunea...

Caprare, brrrrrrrrr la deal

CEZAR spunea...

Pyloate ...chiar asa ...???

avianyc spunea...

Căprare ,ai scris destul. O fraza -i suficient. Brr la deal ca vine ANAF-ul.

maiag spunea...

MULTA PALAVRAGEALA SI PRESUPUNERI.
legea este clara.solda are componentele ei actuilae pe 2015,deci se asteapta noua grila de slarizare cu componentele ei,ordinul asteptat se va referi la mvorbarie,asteptam legea slarizarii bugetarilir si abia atunci putem vb concret.odul de aplicare a legii si nu skimba continutul.E firesc sa dureze mult recalcularea ca sunt zecii de mii de dosare,important ca se va akita retyroactiv cu 1 ian 2016,conform legii ,solda care va fii baza de calcul va fii solda unui activ la 1 ianuarie 2016 cu toate componentele ei,dupa care se aplica restul din ce prevede legea,deci restul e palavrageala,solda va fii exact cea a unui activ cu gradul care l am avut la pensie,probabil cu coeficientii de incadrare la care am fost,se stie ca fiecare functie avea alt coeficient,sa fim sanatosi sa apucam asta,ca multi dintre noi stam prost cu santatea,nimeni nu vorbeste ca multi militari au murit sub 65 de ani,asa ca acum vaduvele se bucura de munca lor,ca ei saracii de unde sunt nu i mai interseaza,aici trebuie arata guvernatilor,ca militarii nu traesc mult,sa calculeze statistica media de viatza a militarilor si stam de vorba altfel.

CEZAR spunea...

Vezi bai Pyloate !! Maiag ..are mare dreptate ! Tu bati TAPUL toata ziulica sa dea mai mult lapte ..neimpozabil ...pentru a-i servi lu Mos Kalicu ...mai multe cafelute ...neimpozabile .....
Nu mai ai MIG-ul in dotare sa iesi la arat ...si te tii de capul lu Frrrrosssa...hi..hi..hi..

CEZAR spunea...

Anonim12 septembrie 2015, 12:48

Acolo , la nasu-i locul vostru ,al gâștii de maidanezi rîiosi. În prima urgenta după sergentul Bula (Cezar) actele pentru putulica dobitocul (avianyc) si motanul cacacios(tigri 2). Poate le ia pielea si-o dau la facut pantofi (daca o fi buna).
Anonim12 septembrie 2015, 13:00

Scuze, l-am uitat pe primarili di Bartolomei, Curbeleone. Sa nu se semte jegnit ,eminenta sa.
Răspundeţi

CEZAR12 septembrie 2015, 13:29

Folosesc ocazia pentru a aduce calde si sincere multumiri ..grupului de rezistenta supranumit ,,MAIDANEZI' ..pentru modesta si nepretuita contributie adusa la daramarea infamei L-164!
Nu exista satisfactie mai mare .....sa fiti sanatosi toti luptatorii grupului si stati pe baricade ..Gusatii ...clocesc ..alte si alt magarii....vezi pe mos Kaliku.....

tigri2 spunea...

***Maiag, te stiam baiat istet dar vad ca te cam molopsesti de la Mos Rahat Uscat.Art 28 spune clar MEDIA VENITURILOR BRUTE (din cele sase luni consecutive din ultimii cinci ani de activitate),ACTUALIZATA LA DATA IESIRII LA PENSIE.De unde o scoateti voi cu functii,cu COAIEficienti si alte riconelisme? Spre exemplu ,orele de zbor cu toate componentele lor nu pot fi cuantificate exact dupa functia cdt esc,acolo erau niste date care baleiau intre 2-70%,iar in dosarele si fisele noastre cu state de plata nu se mai regasesc, scrie doar :zbor 300 lei, am fost la "Arhivele istorice " si am verificat asa ca ,va rog, daca nu stiti ,nu mai mancati , a doua componenta a numelui dobitocului batran de Alecu Vasile. Calculul se va face dupa valoarea punctelor de pensie!

avianyc spunea...

@ maidanezii
Aiasta-i mîna lui mos H_Alecu pensie jmecherita pe L 164.
Dar de-oi cîstiga alegerile cu partiduletu asta ”gropistic” pe H_Alecu & co îi bag la statut de refugiat. Apă cu sare dimineata si ”doua ouă si-un salam” la amiaz si seara. Și tot asa pîna pupă mîna lu sefu de partid.

Huhu Rezea spunea...

@tigri
Majorarea posibila in funcție de punctul de pensie s-ar numi indexare, nu actualizare. Citești, citești si tot nu te dumirești.
🐪Bontas
Daca s-ar oferi un pensionar pt funcția aceea ai zice ca va ia pâinea de la gura

avianyc spunea...

Du-te sanatos trecatorule si caută pe Facebook.Nu-i razboiul nostru si nici al vostru. Noi raspundem prezent doar pentru apărarea gliei strabune.

Dan B. spunea...

Pentru Cezar:
Daca nu-mi dai un singur exemplu privind spaga data de mine, pentru vreo promovare profesionala, rezulta ca esti un postac tampitel si insinuant.
Iar in ceea ce priveste epitetul "nehalit, in conditiile in care pensia mea (oricum mai mica decat a multor colegi) a fost dijmuita substantial si abuziv, te-as ruga sa-l pastrezi pentru discutiile tale in familie!

CEZAR spunea...

Danutule ...daca ai fi avut o pensie CORECTA pe L-164...in urma recalcularii pe Contributivitate trebuia sa-ti rezulte o pensie sensibil egala , daca nu chiar mai mare ! Nu a fost asa ..?? GHINION..ai avut o pensie ..sme4cherita ....

CEZAR spunea...

PS...
Asa ca ciocul mic ....nu te mai citeste nimeni pe Ro Army..320..???

iceparu spunea...

Bontas-sezi bland ca nu se va repezi nimeni asupra ta.Spui povesti.MAPN,indiferent de nr. de autoofertanti nu va recruta pe nici unul din viata civila si asta pentru ca pe noi pensionarii nu ne intrebuinteaza decat de decor.Mai la cate o defilare ca spectatori sau la depuneri de coroane.Da,vom fi chemati numai in cazul in care va ajunge cutit la os,ceeace este putin probabil.Intreaba pe oricare pensionar militar daca dupa ce a fost trecut in rezerva a fost intrebat de catre MAPN de sanatate.

tigri2 spunea...

Indexarea
. Acțiunea de a modifica salariile, pensiile etc. în funcție de un indice economic sau moneta
Actualizarea
Definitie: Calcularea valorii prezente (sau actualizate) a unei sume viitoare (care reflecta o plata sau o incasare).
Reactualizarea pensiilor
operaţiune efectuată periodic, prin care pensiile calculate în anii anteriori sînt corelate cu salariile actuale, corespunzătoare funcţiilor şi vechimilor respective în muncă. sil. -tu-a-. pl. -ări. /v. reactualiza.

CEZAR spunea...

Precizare :
Pentrul grupul de rezistenta ,,Maidanezi"...a contat doar daramarea legii-164 !
Restul ..poate fi ..oricum !! Ne-am facut damblaua ...pam..pam....

iceparu spunea...

Cezarica,gresesti bre.Iar ai confundat laptele cu votca.Cam multa slibovita.Lasa-l naibi de snaps.Prea des semnezi condica de prezenta la carciuma-un tigan si un capitan sau la doi colonei.Daca esti beat du-te si te culca daca nu,fa-te mic si du-te acasa.Eu pensionat inainte de 2001 cand decretul impuscatului cerea sa ai 30 ani vechime, dece am pierdut 8oolei cu legea contributele, fiindca nu am avut pensie smenuita?

CEZAR spunea...

,,Al ca parul"....mai intai- consum alcool moderat (adica nu m-am imbatat niciodata !!)
Ai avut pensia SMENUITA pe ULTIMA LUNA inteligentule de la militie ....ce-i greu ...???
Si pentru ca tu sigur ai facut scolile toate doar la ...seral ..iti fac o precizare in plus fara sa ma astept sa intelegi
Ti-ai tras Solda de merit si indemnizatie de comanda ...astea mareau pensia cu peste 35% ...pe L-164 ! Pe Contributivitate ..-lula ..daor procentul in venituri la punctul de pensie !!
Hai sa nu zici ca ai inteles...hi..hi...

tigri2 spunea...

Cezarica, ti-as sari in aparare dar "Blogger CEZAR spunea...

Precizare :
Pentrul grupul de rezistenta ,,Maidanezi"...a contat doar daramarea legii-164 !"
,tu ai spus-o ,probabil sa nu te pui rau cu Mos Dambla.

Unknown spunea...

gresiti toti ,o sa vedeti ca nici unul nu ati ghicit

CEZAR spunea...

@Tigri 2...pai nu am dreptate ?? Noi am luptat in primul rand pentru ..PRINCIPII...!!
Asta presupunea ..daramanrea obligatorie a L-164...marsava lege care facea 1000 de discriminari ...
Implicit apoi,trebuia sa apara alta lege ..mai buna ..pentru toti cei care au tinut Armata in carca - pentru a avea politicienii momentului si nu numai ..cu ce sa se faleasca la intrarea in NATO !
Analizeaza ceea ce zic ..fara a scoate din context ......

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
avianyc spunea...

@ iceparu
Cred ca fabulezi.
La 30 ani vechime plus sc. militara nu scade decît daca;
- ai fost incadrat mult timp pe functii mici
- nu ai desfasurat activitati incadrate in grupe de munca
- nu ai beneficiat de sporuri salariale permanente pe linga soldele de grad si functie
Daca ai avut astfel de conditii si daca te-ai dus pe L 164 cu functie mare și la peste 80% + OMM (adaugat la aceste procente)din u.s.b. atunci scaderea este oarecum explicabila. Se pare ca ai avut o ascensiune fulminanta spre sfîrsit de cariera. Chiar daca ai beneficiat de functie mare in esaloane superioare ,acele solde de functii de acolo nu erau asezonate cu sporuri. Pe teren se cistiga mai bine in locurile de munca prevazute cu sporuri,indemnizatii,etc plus grupe de munca.
Altfel sunt doar bîrfe.

CEZAR spunea...

Baaa...pyloate ce doct esti ...baaaaa...!
Da crezi ca omul ...de la militie va inteles ceva ...
Hai tine mansa stransa ..intre picioare si vezi ca daca se intareste ..ai pus de-o ..VRIE ....

Unknown spunea...

aloooooooo o tineti langa cu asemenea expresii , gasiti alt limbaj ,aci trebuie sa se discute civilizat si la obiect

mosmartin16 spunea...

Un exemplu concret : Colonelul Georgescu a iesit la pensie in anul 2008. Conform art.60 alin.1 lit.a), pentru actualizare sunt necesare doua elemente, respectiv solda de grad si cea de functie. Acestea sunt : solda de grad = 356 lei ; media soldelor de functie indeplinite in 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate = 888 lei. Cine e in masura sa dea un raspuns concret ( din care rezulta un cuantum ), chiar si pe ceva ipotetic, cuantum rezultat din aplicarea art.60 alin.1 lit.a) ? Restul sunt vorbe ! Multumesc.

tigri2 spunea...

Mos Martine sper ca nu ai nicio legatura cu Mos Rahat Uscat(Vasile Alecu),daca vrei sa discutam ,apoi haide sa vorbim despre L 223 / 2015 nu tot amintiti de L 164 ,acea escrocherie ordinara!

Unknown spunea...

va rog incetati cu acest mod de adresare , ca santeti cadre militare nu ..

tigri2 spunea...

Uitati ce spune Mos Alecu( Mos Krici)


...
Principala lui durere fiind ca , neintelegind cum se calculeaza pensiile pe l.223/2015 , vrea ca toate "sporurile" pe care le-ar fi avut el sa-i fie "punctate" la pensie ...
Iar eu sint principalul vinovat ca acele (presupuse) sporuri ale lui nu-i vor fi recunoscute ...

Chiar daca nu merita efortul ... hai sa-i calculam pensia pe noile conditii ...
Demers util si pentru altii ...
*************************************

Datele pe care le folosesc sint din cele spuse de el , precum si soldele din proiectul de lege a salarizarii (existent si pe aici , pe undeva ... ) . Pentru ca recalcularea pensiilor se va face cu soldele actualizate ...

- stabilirea vechimii cumulate a motanelului
------ elev sc.milit. 1975-1978 = 3 a
------ ofiter (pilot) sep.78 - sep.98 = 20 a
------ diverse "stagii ulterioare" (munca in civilie) = 6 a
------ munca in AC (pilot) 20 a ; vechime in plus = 10 a
------ TOTAL vechime (vechime cumulata) = 39 a

- pentru 20 ani vechime (ca ofiter) a avut 6 gradatii = 18% din solda de functie

- pentru 20 ani vechime (ca ofiter) a avut OMM(SOSP) cl.II = 15%

- pentru ca a fost secretar de partid (loctiitor al cdt.) a avut solda de comanda = 10% din solda de functie

- pentru ca a contribuit la fondul pentru pensia suplimentara si a avut si contributie pentru asigurari sociale (perioada cit a muncit in civilie) 20 a + 6 a ... majorare cu 9%

- calcularea soldei functiei de baza a cetateanului (isi va alege 6 luni in care a fost pe functie de maior ; cu o multime de sporuri ... dupa cum spune el) :
------ Solda de Functie (SF) (de maior la minim) = 2.476
------ Solda de grad (SG) = 326
------ Gradatii (GR = 18% din SF) = 445
------ Solda de comanda (SC = 10% din SF) = 248
------ TOTAL solda functiei de baza (SFB=SF+SG+GR+SC) = 4.543

- stabilirea bazei de calcul a pensiei cetateanului (acele sporuri pe care le invoca el ... vor fi limitate la max.30% din SFB) :
------ sporuri (max. 30% din SFB) = 1.048 ...
------ majorare pentru munca in AC (acea majorare a "mediei" de max.15% ; conform surselor lui karadeniz ... 9% pentru ca a muncit cel putin 15 ani in AC) = 409
----- BAZA DE CALCUL care se va folosi la stabilirea pensiei (SFB + sporuri + majorare) = 4.952

- stabilirea procentului de calcul a pensiei
----- vechimea de 39 ani = 25 a + 14 a
----- procent = 80 + 14 = 94%

- rezulta o pensie de 94% din baza de calcul = 4.655

- pensia majorata pentru contributia la fondul pentru pensie suplimentara (acel 9%) = 5.074

- pensia de mai sus majorata pentru detinerea OMM(SOSP) cl.II (15%) = 5.835 .

- asta-i (5.835) pensia pe care urmeaza s-o primeasca motanelul cacacios ...



Mai Mos Idiot,stai cam prost la "artimetica"( cum iti place tie sa stalcesti cuvinte,-gen-amerloci)------ elev sc.milit. 1975-1978 = 3 a
------ ofiter (pilot) sep.78 - sep.98 = 20 a
------ diverse "stagii ulterioare" (munca in civilie) = 6 a
------ munca in AC (pilot) 20 a ; vechime in plus = 20 a
------ TOTAL vechime (vechime cumulata) = 49 a
....calculand iese cu 40% mai mult decat ai calculat tu ,mai javra paduchioasa si libidinoasa. Eu sunt multumit de lege in sensul ca se face dreptate,in crucea ma-ti de prost. Este o rasplata dreapta a muncii,tu ce-ai vrea sa stai toata ziua cu "rama "in mana si sa te uiti ,cu balele curganjd, la secretara sau la subordonata si sa ai pensie mai mare decat unul care isi risca viata in orice moment . Cu privire la cunostintele necesare si la IQ la care tu faci referinta,eu, te-as invita undeva pe un teren neutru sa fim pusi la urmatoarele teste:
1.O problema complexa de matematica ,pana la nivel liceu;
2.....de fizica;
3.Chimie
4 Un careu de rebus,dintre cele mai grrele;
5Trei partide de sah,sau orice joc de carti si altele
6. O proba de forta(+)una de fete(aici stiu ca esti iertat)
7 un test de inteligenta sau logica.
8,Un test de activitati .Putregai uman "care esti".Numai gura si prefacatoria sunt de tine. Stai ascuns si musti pe toata lumea de organele genitale!

CEZAR spunea...

Nea Basile ..da mata aterizasi fortat cu caricioplanu fix de pe muntele Athos !
Muntele ala la care se roaga neaJiJicu curul in sus pe covoras ...sa fure cat mai mult si sa se impaienjeneasca ochila DNA...recte ...Luluta !
Daca Da..ia mai stai matale bland asa ca ..boul castrat ..urmareste ce si cum ..si apoi ..intra ...
Deocamdata ..Participa ..da nu te Baga ..ca te festelest dijeaba ...
Hai sa auzim de bine ..ca editai mai multe fraze decat Elba si se oftica ..Pyloate ......

tigri2 spunea...

Anonim13 septembrie 2015, 18:30

Mos Alecu

Din cauza "de graba" ... s-au strecurat unele "greseli" ...
Cu scuzele de rigoare ... va rog sa recititi ...
Greselile corectate sint marcate cu *
********************************
Despre unii "dusi cu pluta" ...
Care nu stiu sa puna mina pe un creion si sa vada ce si cum ...

Motanelul cacacios (tigri2 , Viorel Kis) , speriat de moarte , nu-nceteaza a se face de ris pe orisiunde ...
Principala lui durere fiind ca , neintelegind cum se calculeaza pensiile pe l.223/2015 , vrea ca toate "sporurile" pe care le-ar fi avut el sa-i fie "punctate" la pensie ...
Iar eu sint principalul vinovat ca acele (presupuse) sporuri ale lui nu-i vor fi recunoscute ...

Chiar daca nu merita efortul ... hai sa-i calculam pensia pe noile conditii ...
Demers util si pentru altii ...
*************************************

Datele pe care le folosesc sint din cele spuse de el , precum si soldele din proiectul de lege a salarizarii (existent si pe aici , pe undeva ... ) . Pentru ca recalcularea pensiilor se va face cu soldele actualizate ...

- stabilirea vechimii cumulate a motanelului
------ elev sc.milit. 1975-1978 = 3 a
------ ofiter (pilot) sep.78 - sep.98 = 20 a
------ diverse "stagii ulterioare" (munca in civilie) = 6 a
------ munca in AC (pilot) 20 a ; vechime in plus = 20 a *
------ TOTAL vechime (vechime cumulata) = 49 a *

- pentru 20 ani vechime (ca ofiter) a avut 6 gradatii = 18% din solda de functie

- pentru 20 ani vechime (ca ofiter) a avut OMM(SOSP) cl.II = 15%

- pentru ca a fost secretar de partid (loctiitor al cdt.) a avut solda de comanda = 10% din solda de functie

- pentru ca a contribuit la fondul pentru pensia suplimentara si a avut si contributie pentru asigurari sociale (perioada cit a muncit in civilie) 20 a + 6 a ... majorare cu 9%

- calcularea soldei functiei de baza a cetateanului (isi va alege 6 luni in care a fost pe functie de maior ; cu o multime de sporuri ... dupa cum spune el) :
------ Solda de Functie (SF) (de maior la minim) = 2.476
------ Solda de grad (SG) = 326
------ Gradatii (GR = 18% din SF) = 445
------ Solda de comanda (SC = 10% din SF) = 248
------ TOTAL solda functiei de baza (SFB=SF+SG+GR+SC) = 3.495 *

- stabilirea bazei de calcul a pensiei cetateanului (acele sporuri pe care le invoca el ... vor fi limitate la max.30% din SFB) :
------ sporuri (max. 30% din SFB) = 1.048 ...
------ majorare pentru munca in AC (acea majorare a "mediei" de max.15% ; conform surselor lui karadeniz ... 9% pentru ca a muncit cel putin 15 ani in AC (din SFB +sporuri) = 409
----- BAZA DE CALCUL care se va folosi la stabilirea pensiei (SFB + sporuri + majorare) = 4.952 *

- stabilirea procentului de calcul a pensiei
----- vechimea de 49 ani = 25 a + 24 a *
----- procent = 80 + 24 = 104% (se poate folosi max.100%) *

- rezulta o pensie de 100% din baza de calcul = 4.952 *

- pensia majorata pentru contributia la fondul pentru pensie suplimentara (acel 9%) = 5.397 *

- pensia de mai sus majorata pentru detinerea OMM(SOSP) cl.II (15%) = 6.206 *

avianyc spunea...

Am înteles ca mos Karici-untură-n barbă și-a mutat cuibul pe blogul celor de la penitenciare.
Daca ” se pune bine” cu gardienii de la penitenciare inseamna că- i pe ”drumul cel bun”. Prima data cînd nu greseste directia.
Daca le mai spune si lor ca le taie sporurile de peste 30% (la pensie) parca-l vad cu niște cașchete-n cap și șuturi-în cur. Huooo, ieși afară, JAVRĂ ORDINARĂ ! Huoooo și iar cașchete-n cap si șuturi in cur. La BÂLACEANCA cu tine,nebunul satului.

tigri2 spunea...

*** avianyc, nu-l mai baga in seama (baga-l in alta gaura) pe acest nemernic-Mos Izmana Gaurita, acuma este in stadiul de epileptic ,dar nu mai are mult ,este "pe finala" ,face spume din ce in ce mai des.Pe el "il doare" situatia altuia,cum dom'le sa aiba cineva mai mult ca el,el care a fost cel mai mare taietor de frunze la caini si de "bagat limba in urechile sefilor", daca va ajunge la Balaceanca o sa-si muste colegii de extremitati-doar atat stie "cocosatul".

mosmartin16 spunea...

Huhurez, imi dau seama - tot mai mult - ca blogul tau e util, dar nu aduce ceva constructiv, ci mai degraba un loc unde se exteriorizeaza angoase, vulgaritati si "a bate campii " ! Pacat ! Mi s-a confirmat , prin ceea ce am solicitat , ca e o pierdere de timp !

mosmartin16 spunea...

Util ( = comunicam ), dar neconstructiv ( = balaceala, fara idei ) ! O noapte buna !

Unknown spunea...

dle huhu va rugam sa nu permiteti pe acest spatiu asemenea mod de exprimare care numai foste cadre militare nu au fost ,speram ca aici sa dezbatem in mod SERIOS .

tigri2 spunea...

LEGEA 223 / 2015
Art. 28.

(1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este MEDIA TUTUROR VENITURILOR BRUTE realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie,

Elemente componente ale bazei de calcul dupa L223 /2015
Actualizarea mediei veniturilor brute ,la data iesirii la pensie,se va face conform legii contributivitatii,pe puncte de pensie

LEGEA 164 /2001
(1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este SOLDA LUNARA BRUTA avută în ultima lună de activitate, care include solda de grad corespunzătoare la data trecerii în rezervă.
(2) În cazul în care au avut loc modificări ale soldelor de functie în ultimele 6 luni de activitate, baza de calcul o constituie media soldelor lunare brute din această perioadă, mai putin solda de grad. La media obtinută se adaugă solda de grad prevăzută la alin. (1).

Elemente componente ale bazei de calcul dupa L164 /2001
a) solda de funcţie corespunzătoare funcţiei maxime exercitate la data trecerii în rezervă;
b) solda de grad corespunzătoare ultimului grad militar avut la data trecerii în rezervă;
c) solda de merit; 15%din total,in plus
d) indemnizaţia de comandă;30% din total ,in plus
e) gradaţii;
f) indemnizaţia de dispozitiv

tigri2 spunea...

Pentru cei ce se "prefac" ca nu inteleg( de fapt,ei,inteleg doar ca nu le convine),diferenta dintre MEDIA TUTUROR VENITURILOR BRUTE si SOLDA LUNARA BRUTA consta in faptul ca venituri precum :primele,primele orare de zbor,incercarile,prime de scufundare sau parasutism,ore de asitenta tehnica sau de lucru cu substante periculoase,mediu toxic,explozivi ,etc sunt pe state de plata separate si inafara soldei lunare brute.

tigri2 spunea...

***Iceparu,cu ce te-am suparat ,jignit sau deranjat? De ce iti provoc scarba.ai cumva hepatita la...cap? Sau nu te simti bine cu toti dintii in gura?iceparu14 septembrie 2015, 11:38

""Indivizii provoaca scarba"" zice Iceparu.

Huhu Rezea spunea...

@tigri
O tâi ca...cucu... cu actualizarea veniturilor brute dupa legea contributivitatii sau conform inflatiei.
Actualizarea elementelor componente ale veniturilor brute din perioada aleasa inseamna aducertea lor la valoarea pe care o au in prezent in veniturile militarilor aflati in activitate. Partile componente de rezistenta sunt solda de functie corespunzatoare gradului si solda de grad.
Citeste mai bine art.60 si fa diferenta intre actualizare si indexare.

emillian123 spunea...

1.D-lor: fiti atenti cand cititi un text de lege(a pensiilor...): scrie CLAR (art.110 /art.60,alin.4) ca procedura de recalculare a pensiilor va fi reglementata prin ordinul emis in 90 de zile de la intrarea in vigoare a legii...; 2. mare atentie si la art.28-care se refera la "stabiliri" de pensii (si nu la recalculari),iar cand se referea la "actualizari"-in afara "pensiilor pt.limita de varsta"/pensii anticipate...-adica situatiile din art.19.26 si 38= acestea- sunt situatii particulare... adica persoane care se vor pensiona DUPA IESIREA DIN SISTEMUL MILITAR...etc., etc....!