Un produs Blogger.

marți, septembrie 13, 2016

Coarna a rabufnit la A3 in legatura cu tergiversarea dezbaterii OUG 57/2015 in CD

54 comments

Liderul polițiștilor din România: O scrisoare semnată de Tobă, Hellvig şi Motoc le indică parlamentarilor să voteze o lege controversată


Vicepreşedintele Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Personalului Contractual (SNPPC) Dumitru Coarnă a afirmat marţi că, în primăvara acestui an, a fost trimisă o scrisoare la Parlament, semnată de Petre Tobă, Eduard Hellvig şi Mihnea Motoc, prin care senatorilor şi deputaţilor "li se dictează cum să voteze" anumite elemente legate de sistemul de referinţă privind pensiile militare, transmite Agerpres.

"Sunt zvonuri cum că ar modifica sistemele de referinţă, anumite elemente din legea pensiilor militare. Or, în acest moment, există o scrisoare depusă la Camera Deputaţilor, scrisoare semnată de Tobă, Hellvig şi de Motoc în care se indica clar Parlamentului cum să se exprime cu privire la această lege, lucru care ni se pare inadmisibil. Până la urmă, forul suprem legislativ în ţara asta este Parlamentul României, nu cum vrea Tobă , Motoc sau Hellvig, pentru că acolo sunt nişte elemente de discriminare. Militari angajaţi pe bază de contact care sunt în teatrele de operaţiuni în România sunt pe un plafon intermediar neconstituţional de 85%. Şi tot timpul am încercat să se echilibreze aceste lucruri, am încercat să vin cu amendamente care să pună într-o zonă de legalitate această ordonanţă. Una peste alta, legea funcţionează cât de cât bine, dar această stare de incertitudine şi faptul că la ora asta Camera Deputaţilor s-a subordonat acelei scrisori mă deranjează extrem de mult", a declarat Coarnă, după întâlnirea cu senatori şi deputaţi PSD pe tema modificării şi completării OUG nr.20/2016 şi OUG nr.43/2016.

Potrivit acestuia, dacă Senatul s-a comportat "exemplar", Camera Deputaţilor, din martie, "nu mişcă un deget".

"Eu am văzut scrisoarea. Scrisoarea a fost trimisă undeva în sfârşit de martie - început de aprilie 2016. Şi de atunci se comportă fix cum le-a dictat în scrisoare. De ce mai avem Parlament dacă îţi scrie Tobă ţie? Că am înţeles că şi el e supărat cu plagiatul acela. Tu te raportezi pe vot cum îţi trasează scrisoarea? (...) Scrisoarea a fost trimisă ca să avantajeze marile pensii. Într-o luptă colosală pe sistemul de referinţă pe buget, cine a făcut scrisoarea sunt beneficiarii sistemului - generalii din Armata Română, din Poliţia Română, din SRI. Vor ei pensii mari, iar cei care luptă în Afganistan să rămână cu pensii de 700 de lei. (...) Le-am spus şi în sală (parlamentarilor PSD - n.r.): Nu mai lucraţi de frică, nu mai răspundeţi la comenzi, să nu vă fie teamă de SRI, de DNA, să fiţi corecţi şi votaţi ceea ce trebuie pentru ţara asta. Dacă aveţi o problemă de şantaj, plecaţi acasă, lăsaţi alţii care sunt curaţi şi care nu pot fi şantajaţi'", a adăugat liderul sindical.

Dumitru Coarnă a susţinut că alegerile parlamentare din 11 decembrie sunt "în pericol". "Această stare de incertitudine creează un mare disconfort în Ministerul de Interne pentru că sunt anumite zvonuri care circulă şi atunci oamenii au posibilitatea opţional să iasă la pensie, dar unii dintre ei chiar nu doresc. Şi aceste zvonuri circulând, sigur că am ajuns în situaţia că în momentul de faţă avem peste 9.000 de dosare depuse la casa de pensii a MAI. Analizând sistemul de referinţă, 9.000 de dosare aveam în trei ani. Or, acum suntem în luna august şi avem 9.000 de dosare. Dacă mergem în ritmul acestea şi nu se corectează Ordonanţa 57 prin amendamentele depuse de noi, sigur că probabil pănă în decembrie vor mai pleca 10.000 şi sigur că vom fi în imposibilitatea să asigurăm siguranţa votului din 11 decembrie, pentru un simplu motiv foarte clar - nu mai avem oameni. Oricum noi suntem într-un deficit de peste 20.000 de funcţionari în MAI", a completat el.

54 de comentarii:

avianyc spunea...

Poate în sfîrsit reusiti sa intelegeti ceva si cei care tot loviti in acest Coarna !
Acum o sa vina smcd-ul iar sa ne spuna ”ca totul este sub control” exact ca si atunci cînd politistii s-au prins de figura cu modificarea L223 si faceau anticamera la PC la MApN ore intregi.
Poate acum veti intelege ca doar atit s-a putut negocia ,asta ca sa nu fie mai rau.
Poate va mai uitati înca odata la inregistrarea cu adunarea de la parlament in care trimisa MAI o dna comisar sef spune clar sub mandat ca MAI nu are fonduri pentru L223 original iar Coarna o contrazice cu argumente.
Treziti-va si nu mai faceti coada la generali si col politruci ca nu va alegeti cu nimic ,ma refer la cei sunteti loviti si care nu predați cu ora prin n facultati ,etc,etc,etc.

Huhu Rezea spunea...

@avyanyc
Ce e deranjant la liderii sindicalistilor politisti este ca dupa ce si-au asigurat n-spe sporuri in salariul lunar brut,cel care intra la ei in baza de calcul, putin ii mai intereseaza sporul suplimentar de vechime din conditiile de munca, sporul pentru pensia suplimentara si sporul pentru OMM.
De aceea le pleaca atât de multi politisti pe ordonanta, pentru ca ea ii sanctioneaza pe cei care au vechime efectiva mare.

Am atras atentia pe acest blog imediat dupa publicarea Ordonantei ca ea ea incurajeaza pensionarea anticipata partiala.
Pe legea initiala militarii erau incurajati sa ramâna in sistem pâna implineau limita de vârsta.

avianyc spunea...

@ Huhurez
Eu nu vreau sa se creada ca fac opozitie. Eu spun ca acest Coarna s-a stiut bate cu argumente juridice pentru politisti fiindca de ei este platit. De multe ori scmd si altii au facut opozitie la spusele lui Coarna care a spus ”atît s-a putut obtine. Ni s-a spus ca daca fortăm poate fi si mai rau”.
Huhurez sanse de a se trece de 100% sunt foarte putine după unele informatii insa nu este exclus si alta varianta tinînd cont ca este campanie si de regulă se voteaza tot ce vine pe banda.
Politistii si chiar si militarii din ISU si alte pozitii bune ies pe capete fiindca le convine cuantumul obtinut chiar si cu OG 57 in aplicare. Si sa vezi ca de multumitim ce sunt ca scapă de sistem în astfel de conditii multumitoare nici nu isi mai aduc aminte sa conteste macar unul furtul din cps si OMM. Si ar iesi si mai multi numai ca nu indeplinesc conditiile.

Unknown spunea...

Bravo Coarna .

iceparu spunea...

Dece naiba nu avem si noi militarii un lider de talia lui Coarna?Ai nostri ling mana care ne bate.Generalii in rezerva ma abtin sa-i caracterizez.Ce rezulta cu certitudine este ca erau puternici numai atunci cand primeau puterea.Cand au fost lipsiti de putere au devenit,ca sa ma exprim elegant, amorfi.
Politistii,felicitari pentru modul in care au stiut sa obtina ce au dorit.Noi chiar nu invatam sa ne aparam drepturile.La noi e o indiferenta crasa.Liderii de la ANCMRR niste lingai,cei de la SCMD tipa ca Moise in pustiu,cei de la Romil,foc de paie etc.

Huhu Rezea spunea...

@avianyc
Ar fi foarte bine daca ai face opozitie, pentru largirea discutiilor aplicate pe lege.
Nu cred ca imputa cineva vreo complicitate a Sindicatului politistilor in redactarea Ordonantei 57.
Stim foarte bine ca domnul Coarna a oferit primele informatii despre miselia clocita toata vara de contopistii birocrati de prin institutiile militare si Casele Sectoriale, ascunsa de vederile lui Oprea si Ponta.
Eu nu am fost de acord cu abordarile lui Coarna in discutiile din Comisiile raportoare din Senat si Camera Deputatilor. Pus la adapost de reglementarile care aplicau salarizarea politistilor civili, dânsul nu a parut deranjat de plafonarea procentului de pensie pentru vechime la 85% din baza se calcul, incluzând in el si sporul pentru pensia suplimentara,preluând propaganda oficiala din ministere ca pensia militara echivaleaza 100% din baza de calcul prin sporul pentru OMM. Asa au fost bramburiti senatorii din Comisia de finante, care au adoptat un text si mai dezavantajos decât ordonanta.

avianyc spunea...

Opozitie !!

Scrisoarea IV

La Frosina sub cerdac,
Vine tigru răspîndac,
......................
ma opresc aci ca iar mă înjură ”colegu”((((((

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhurez: Reprezentantii de la Armata au fost cei mai mari sabotori posibili! Au profitat ca nu avem un Coarna incisiv si care sa se zbata! O alta greseala fatala a fost ca ne-au amestecat cu politistii care sunt civili, adica functionari publici cu uniforma si fara uniforma! Trebuia despicat firul in felii separate pentru politie, armata, servicii. Politia au la randul lor pe cei de la circulatie, de la penitenciare, de la anchete si altele, apoi pompierii, SMURD-ul, securistii sunt si ei la filaje si alte servicii interne si externe si subramuri. S-au amestecat cacatii si acum pute rau de tot ca se taie sporuri, coeficienti si toate alea in amalgamul asta ciudat!

Unknown spunea...

Corneliu nu pune botul la propaganda unora fara creier ca daca nu erau si militarii asimilati politistilor bataiosi stii de la cat ar fi plecat pensiile militarilor? Probabil de la 45% nu 65 % ca acum.Cine s-ar fi opus ? Dogaru ?Asta latra dar nu mai musca dupa ce psd i-a scoas coltii cu ajutorul sri.Pricina are 50% in plus la pensie de la uniunea scriitorilor si i se falfaie.Sau poate se opuneau mumiile de la ANCMRR sau cum dracu le mai zice?

karadeniz spunea...

@ Iceparu
Pentru că armata nu are sindicat. Cel al lui Dogaru era al rezerviștilor din toate structurile de apărare. Acum nu prea mai este decât cu numele din lipsă de membri.
Coarnă și alți lideri sindicali sunt bine plătiți din cotizațiile polițiștilor activi nu a pensionarilor. Doar că luptând pentru funcționarii publici cu statut special lovesc, prin ricoșeu, în interesele pensionarilor din MApN.
Indiferent cum va fi modificată, legea 223 va fi proastă pentru cei din MApN atât timp cât în lege se vor afla categorii profesionale care nu au același statut, aceeași lege de salarizare, aceleași elemente salariale, același regim de muncă și aceleași obligații la pace, situații de criză și război. Nu trebuie uitat că situația actuală în care cadrele militare reprezintă majoritatea rezerviștilor militari din MApN se va schimba radical in următorii 10-15 ani și militarii profesioniști cu pensii de sub 1000 lei vor reprezenta majoritatea.

Anonim spunea...

aseara am vb cu un subcomisar de politie vecin de al meu.A trecut inrezerva incepand cu 01.08,inca nu i-a venit decizia dar finantistii i-au calculat (de la IPJ BV) o pensie de aprox 4100 lei.net
eu va dau informatii reale.Voi credeti ce vreti!(subcomisar= echivalent maior/a fost pe functie de maior/provenit din subof dupa ce a facut studii superioare de drept la facultate acreditata
Pe scurt: 29 ani vechime efectiva/42 ani vechime cumulata.....102% pensie(fara Pens supl,ca e cam tinerel...+ echivalentul OMM care o fi la ei ca se numeste altfel
Mie mi se pare ca e bine ,el e foarte multumit,iar eu am ajuns un nenorocit de sifonar care torn pe bloguri.....data viitoare vorbiti si voi cu altii.Eu v-am spus doar ce am aflat.
PS Vi se pare putin 4100 pensie neta la un subcomisar???Mie mi se pare a fi excelenta fata de saracia de acum.......eeee ce-as mai vrea si eu la grad si functie de lt.col la max.....un 4500-5000 nu m-ar deranja ba dimpotriva
PS calcul col pompieri (si finantist de la dep logistica) asteapta o pensie de 7200....si asta a verificat la leutz ca nu se joaca.Daca imi aproba pot sa-i dau si numele,dar numai cu aprobarea lui
PS2 va intreb!! ce dracu' nu va convine?Nu sunt jde mii de calcule "savante" faceti doar o extrapolare cf grad si functie+ sporuri si e ff simplu.aiesit un mr la pensie cu 4000lei o sa ai si dumneta alt mr 4000+/- 100-200.......care-i problema lacomiei??......oricum astazi cand va scriu nimic nu poate depasi 102%,restul e gargara

Florin spunea...

Este foarte important pentru militarii care au pornit de jos , au fost in linia intai pana la sfarsitul carierei, si care nu pot beneficia de O.M.M penru siplu motiv ca nu au fost incadrati in corpul subofiterilpr,ca art.40 sa se modifice si baza de calcul sa inceapa de la procentul de 85%. Asa pot ajunge si ei la o pensie cat de cat decenta apropiata de salariul avut in activitate. Pl-x 82 trebuie votata pentru a repara greseala facuta de ordonanta. Sa nu uitam ca si alte drepturi legale, de care cei ce ies la pensie trebuiau sa beneficieze nu sunt acordate , drepturi ce ar trebui rezolvate de catre asa zise sindicate sau reprezentanti ai militarilor care pana acum executa doar ordine primite de la superiori , superiori .care si dumnealor executa ordinele primite de la partid ca doar asa au ajuns prin acele birouri,nu ? ...si daca ne gandim ca anul acesta au trecut in rezerva peste 8000 de cadre care la un moment dat vor dori sa li se acorde toate drepturile...

dac55 spunea...

Toate problemele și discrepantele plec de la acele indemnizații si sporuri(pct.g). Pentru asigurarea unui echilibru între toate structurile sistemului de apărare mă așteptam ca o minte limpede si imparțială să discearnă care sunt permanente si....mai puțin permanente si eventual o plafonare,gen așa cum era prevăzută în L.284.

Anonim spunea...

.....PS: chiar nu va ajung 4000-5000 de lei ca pensie?asa am intrebat retoric.
astept injuraturile nesatuilor.Si daca se ridica plafonul bc la 85% oricum se limiteaza tot la 102% asa ca-i tot un drac.
Poate pe corneliu sa-l ajute si ii doresc succes maxim.....pe mine si pe altii 99% e tot un drac,ca tot acolo "ne plafonam"(am facut exceptie de ps si omm,care se adauga)
De pilda subcomisarul(fara PS ca e tinerel) a ajuns la 105% si atunci si-a facut raportul de trecere in rezerva pt ca indeplinea conditiile de pensionare cu 102% si mi-a spus textual: De ce sa merg la serviciu,daca la pensie nu se mai adauga nimic??...mai bine plec!!
situatia e valabila pe plan national.
si mai exista exemple pe invers: col functie mare are deja mai mult decat 102% sau foarte aproape ca a iesit la pensie de la chiloti izmene aproape "pe targa"......majorare ".uie" ca n-are de unde....poate 3-4lei acolo.....la 5600 cat are acum......dar "ciumetii" disponibilizati se "dubleaza" dupa grad si functie si din cauza asta au aparut nemultumirile dinozaurilor."pai cum !! ala castiga la pensie 1-2-300 de lei si eu doar "nimic"?......pai da!! dar de ce esti nemultumit? ca doar nu te afecteaza nimeni cu nimic.Doar te oftici asa ca esti prost?
exact aia cu "capra vecinului"(intelegeti ce vreau sa zic desigur)oameni de rahat.....eu nici o data nu am gandit asa!
si ma cheama
Serban Doru

Anonim spunea...

Mi-am spus si eu parerea cinstit corect si direct.Acolo unde am muncit in SLP nu faceam "poezioare".Nici acum nu fac!

Unknown spunea...

Nu puneți botul la ce zice Coarnă. Funcționarii publici nu beneficiază de OMM, nici de pensie suplimentară. Lui îi convine să mărească baza de calcul a polițiștilor prin fel de fel de sporuri de care militarii nu beneficiază. Este liderul unui sindicat al angajaților cu venituri mici și vrea să își creeze și consolideze un capital politic prin a le arăta că luptă pentru drepturile lor. Eu, ca militar M.Ap.N., nu voi accepta niciodată ca Ordinul Meritul Militar (20 la sută în cazul meu) să intre în baza de calcul a pensiei, așa cum vrea un nemernic. Acest procent trebuie să se adauge bazei de calcul.

tehnocrat spunea...

Citind printre randuri, ce spune Dl Coarna, eu inteleg urmatoarele:
- se incearca bagarea la inaintare a sgv MApN, din teatrele de operatii externe, pt a creste procentul pt vechime cumulata de 25 de ani, de la 65% undeva spre 85%. Lucru bun pt toti, si mai ales pt cadrele din MAI si penitenciare, unde vechimea in serviciu este mica.
- limitarea la 100% a cuantumului pensiei din baza de calcul, cu tot cu omm. La care se adauga indexarea de 5%, deci pensia maxima 105% din bc. Acum pensia maxima este 107% din bc. Asta inseamna ca in MAI sunt putini care au vechime in serviciu cel putin 25 ani, deci omm=15%. Acestia ajungeau inainte ,la o pensie de 0.9775*1,05 din bc, prin ceea ce se doreste, se ajunge la 1,05 din bc, deci acestia castiga. In schimb, cei cu minim 25 ani vechime in serviciu, pierd, inainte ajungeau la 1,02*1,05 din bc, prin schimbarea dorita, se ajunge la 1,05 din bc
- Dl Coarna se plange ca la MAI sunt multe cereri de pensionare, daca se intampla scenariul prezentat, vor fi si mai multe cereri de pensionare, pt ca este neproductiv sa mai lucrezi in sistem, daca vechimea nu-ti mai intra la pensie.
- Dupa periplul prin garnizoane, de la inceputul acestui an, de comisiile mixte din MApN am auzit acest scenariu, de la o persoana activa, bine informata: comandant centru militar.
Concluzie: scenariul ii avanajaza pe toti cu vechime in serviciu sub 25 ani si-i dezavantajaza pe toti cu vechime in serviciu peste 25 ani, datorita omm.

Huhu Rezea spunea...

Legea 263/2010, ca orice lege contributiva, descurajeaza pensionarile anticipate.Interesul era de a acumula cât mai multe punctaje anuale.
Prevederile discriminatorii ale Ordonantei ii imbie pe militari sa se pensioneze anticipat pentru ca, si de ar munci mai mult timp, nu le mai creste pensia.
Cei care au dat ordonanta ar trebui sa raspunda pentru valul de militari care pleaca din sistem inainte de vreme. A fost o intentie directa de a depopula institutiile militare de cadrele calificate, tocmai in perioada cea mai prolifica a carierei lor.
Fereasca Al de Sus sa nu se revina la pensii contributive in anii urmatori. Toti anticipatii partiali vor tipa mai tare decât disponibilizatii in anii 2011-2013.
Asa cum mai spuneam, nu ne asteptam ca vreunul din miiile de anticipati partiali sa conteste deciziile de pensie pentru motivele care ii interesaza pe vechii pensionari.
Sperante sunt de la cei care s-au pensionat in anul 2016 la limita de varsta si au pierdut din vechimea cumulata de peste 35 ani si sporul pentru pensia suplimentara.

tigri2 spunea...

@dac55 si altii haideti sa facem o petitie in care sa cerem ca toti pensionarii militari, indiferent de grad, functie sau vechime sa aiba o pensie unica, atata cat sa ajunga de intretinere si medicamente , in rest sa se reinfiinteze cazrmile si popotele si sa se dea echipament ca la chineji. Cu o exceptie , pentru fiecare "mofturos" de acest gen sa se dea dublu. Judecata de militari cu pretentii sau de baba din Vasluiu:" da che maica, sa avem penzii egale ca nu mananca nimeni cu doua guri"
Doua clase, precum trenul!

micutzul spunea...

@Doru Serban
Ai dreptate, unii nu se mai satura...
Va rog daca aveti exmple sa le tineti pentru voi si sa le dati pe mailuri sau telefon... Incepeti sa faceti jocul celor care vor sa ne muste de ... si de abia asteapta fiindca vine campania electorala. Toti avem cunostiinte sau prieteni sau rude si aflam despre iesiri la pensie. Oricum politistii sunt departe in fata noastra fiindca au multe sporuri care se iau in calcul... Pensiile difera foarte mult deci hai sa nu ne mai comparam unii cu altii...
@ Eufrosina
Si eu incep sa cred ca faci jocul cuiva incercand sa ne asmuti unii impotriva altora. Daca ai pensie de urmas dupa un sot cu functie de general , cred sincer ca trebuie sa fi supermultumita . Asa e mama mea si ea este....Deci trebuie sa existe si o limita a bunului simt cu privire la valoarea pensiilor ...
Cred sincer ca ar trebui sa facem presiuni ca scrisoarea celor trei sa fie data publicitatii...

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
iceparu spunea...

Corect ar fi ca la acelasi grad,functie ,vechime cumulata sa primim pensie egala indiferent de anul pensionarii deoarece nu are doua perechi unul pensionat in 2016 iar cel pensionat in 1997 de exemplu are numai o pereche.Plafonarea cuantumului pensiei creeaza egalitate injusta.Nu e corect ca la vechimi diferite sa fie cuantumuri egale.Eu de exemplu am o vechime cumulata de 47 ani.47-25=22. 65+22=87. 87%+20% OMM+9% pensie suplimentara =116%.Deci pierd 14% in timp ce un x care are vechime mai mica etc nu pierde nimic.Nu ca as dori ca cineva sa piarda dar toti ar trebui sa fim tratati la fel.Intrebare:Statul roman are dreptul sa aplice trunchiat o lege votata in parlament si promulgata de un presedinte?In cazul meu statul diminueaza procentul acordat de Statutul cadrelor militare si imi sustrage contributia la pensia suplimentara.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Doru Serban, nu te contrazic! Lacomia poate sa se intoarca impotriva unora! Daca se revine pe contributiva s-au ars toti! Si muierile noastre sa-si tina vuvuzelele acasa si sa nu se laude cu pensiile militare, nu o data am auzit in difrite ocazii ca ele n-au treaba cu banii, ca le-au fost sotii cadre si au pensii mari, starnind invidia si discutii Sunt altele despre cratiti si zacusca de vorbit. Noi, sotii, suntem cei care le educam si sa le interzicem sa nu discute despre pensii, iar la carciuma sa nu se discute pe temama asta, si doar acasa e cel mai bun spritz din lume! (Aha, nu-i vorbit?)

Anonim spunea...

@ micutzul
aveti dreptate!!(cu majuscule) eu de acum "ciocu mic" ce aveam de spus am spus.
@eufrosina
si femeia de serviciu de pe scara are 40 de ani vechime,la mop si matura.
Nu zic ca ar fi cazul cazul dvs.dar de ce spuneti ca aveati o pensie ff buna si de pe urma sotului luati"doar diferenta"?(adica jumatate din pensia sotului e mai mare ca pensia dvs in intregime)........adica aveti o pensie si mai buna si brusc ati devenit nemultumita.OARE DE CE???.....voiati sa luati toata pensia sotului cumva?? asta-i nesimtire curata!!
PS froso: femeia de serviciu de pe scara e foarte nemultumita de pensia ei si invidioasa pe pensia mea(pe care nu o stie dar o banuieste)....ce dracu au toti froso de calculeaza NUMAI in ani vechime(inclusiv dumneata)Te-ai uitat si ce-ai facut in viata? Ai fost mai tare ca T2/avyanic/micutzul sau multi altii......sau ai fost "tare" ca fularul ud.....ca dupa limbaj gramatica si exprimare????......gata am tacut!!
repet femeia de serviciu de pe scara unde da cu mop-ul are 40 de ani vechime.Asa si??

Anonim spunea...

Ce-mi "place" cand citesc de 3x intr-un text scurt."EU am pensie de urmasi" si asta nu o data...data naibii si limba asta ro pt unii:):):)


PS cu stima pt cunostintele dvs "in ale calculatoarelor" Se pare ca nimeni din familia dvs nu a mai vazut asa ceva si "habar nu au de internet si PC-uri" .Dvs se vede ca "sunteti miezul"electronicii.Si toti sunt mai tineri.....nu-i asa??
Eeeee cu "pensia de urmasi" de unde luati doar o diferenta,de ce nu renuntati la ea? Ca nu e greu.Doar o cerere si treceti pe aia "meritata"personala dupa 30 de ani de munca.....dar ne spuneti si ce fel de de munca??

Anonim spunea...

PS eufrosina vrea pensia de general /col a sotului in procent de 100%???....."noaptea mintii"!
ca asa reiese din postare:
citez:
..............................................................................................
Eufrosina Nedelcu
miercuri, 14 septembrie 2016, 16:00:00 EEST

Vedeti ca si asta este o problema , un urmasi sata acasa o viata intreaga iar celalat lasa o pensie statului ,chiar buna , primind de fapt doar o diferenta , E bine asa?
......................................................................................
Pam,pam!!

Anonim spunea...

@micutzul
va repet aveti dreptate,dar nu fac jocul nimanui.Actualul subcomisar il cunosc de cand a iesit de pe bancile scolii de subof......ohooo de multi ani de zile(vreo 26) si ma respecta si atunci si acum.Asta-i adevarul!!
oricum nu sunt eu singurul cu asemenea vecini.Eu am vrut doar sa informez cu date concrete si actuale.Imi pare rau daca am stricat secretomania pe care o stiu de fapt cam toti.
PS@micutzul.stau intr-un cartier relativ mare intr-un bloc cu 8 scari si 207 ap. cu peste 450 de locatari unde mai am un vecin(agent sef principal,un fel de 'tau majur din armata) cu aprox 25 de ani de serviciu care la anul vrea sa iasa la pensie.....vorbeste de acest subiect cu absolut oricine il asculta si ca el mai sunt cu sutele sau miile......si cei care ii asculta si au rude si prieteni sunt cu milioanele,ca vorba zboara. asta-i secretul lui "polichinelle"il stie toata lumea.

Huhu Rezea spunea...

@eufrosina
Domnul Dogaru, ca de obicei, exagereaza. N-am auzit o asemenea declaratie ca vor fi respinse toate ordonantele lui Ciolos referitoare la salarii si pensii.
Spre exemplu, daca ar fi respinsa OUG 57 in intregime, ar fi anulata si indexarea pensiilor militare cu 5%, prevazuta in art. 19 pentru anul 2016.
Probabil avrut sa spuna ca ordonantele vor fi modificate si completate.
Inca nu am uitat ca SCMD a promovat in Senat un proiect de lege a pensiilor mlitare din care lipsea recalcularea pensiilor in plata.
Noroc ca Guvernul Ponta a introdus alt proiect de lege din care s-a nascut Legea 223/2015.
Proiectul SCMD introdus sub semnatura unor parlamentari zace si acum, abandonat prin Parlament

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
CEZAR spunea...

LUMEEE..LUME...
PNL..si-a lansat OFERTA electorala ..pentru alegeri
1 Doctorul Nicolaescu ...a vorbit ;
PNL..reface TOATE PENSIILE pe sistemul CONTRIBUTIVITATIIIIIIII.....
Atat !!
Cu aceasta OFERTA ..a mai castigat si PDL..alegerile
Victoria ii asigurata ...
Hai CALCULATI .....

iceparu spunea...

PNL ajunge la putere numai daca noi cei cu pensii militare sau viitorii cu pensii militare suntem prostii.Sper ca nu suntem prosti.

Unknown spunea...

Si vime si PSD cu impozitul progresiv.Oricum impozitul progresiv exista in toate tarile UE exceptie Bulgaria ( care a anuntat ca il baga si ea in 2017 )Asa ca pensiile mari de peste 4000 de lei vor scadea drastic.Mai sunt 3 luni si game over .

micutzul spunea...

Nu de dv am spus ca faceti kocul altora
..



Unknown spunea...

Ambasadorul american in Romanistan s-a fotografiat intentionat cu steagul secuiesc .Ati inteles mesajul ?

tigri2 spunea...

Huhurezule , toate corectiile necesare L223 se vor face (se pot face) prin Normele de aplicare, de ce arunci pe piata prostii si dai "apa la moara " unor nemernici care , oricum nu vor primi nimic, gen ciobanasul de la porci.

Anonim spunea...

ce mishto!!
"pustoaica" doamna eufrosina ii zice "babaciune" marianei campeanu....te strici de ras!!:):)
apropo ati mai auzit de un nume real "eufrosina"? eu nu am auzit!!

Huhu Rezea spunea...

@tigri
Imi pare rau ca desi citesti articolele si comentariile de pe acest blog poti sa mai spui o asemenea prostie.
Normele de aplicare pot sa precizeze unele dispozitii ale legii, dar nu pot dispune impotriva lor.
Sunt articole speciale publicate pe acest blog imediat dupa adoptarea legii in CD, anul trecut, in care ceream argumentat de ce presedintele ar fi trebuit sa restituie legea in parlament pentru inlaturarea unor conteadictii evidente.
Ti-as reaminti de art. 30 care ramasese fara obiect si nu putea fi inlaturat sau modificat prin Norme. Iti convenea ca la recalcularea pensiei in plata,articolele 110 si 111, actualizarea sa se faca la data iesirii la pensie, cum rezulta din art. 28 si nu la data de 01 01 2016?

Maharloka spunea...

Chiar credeti ca aceasta lege care-si va produce efectele peste doi ani pentru pensionarii dinainte de 2016 va ramane asa?Daca era vointa nu se prelungea termenul de recalculare a pensiilor pe legea 263/2011 -pensia contributiva a lui Boc.Noi am avut si salariile diminuate cu 25% , s-au reglat si coeficientii functiilor astfel incat au aparut diferente enorme intre un mmp sau plt.adj.sef cu vechime si sporuri si un tanar absolvet de scoala de ofiteri.Aceasta i-a dezavantajat foarte mult pe primii , la pensie.In 89 un Mmp avea salariul aproape cat al comandantului de divizion-fara 5_6 sute de lei.Acum un Mmp are solda sub un sublocotenent.De aceea au plecat atati specialisti din armata.Si-au batut joc de noi,specialistii stateau numai prin poliogoane sau in misiuni de interventie tehnica in alte garnizoane iar la solda luau mai putin decat cei care ramaneau in unitate,basca banii cheltuiti pe drum.
Ma amuza ca vorbiti de pensii de 5_6000 ron.Pai noi am ramas in locul soldatilor ,ne-am facut si treaba noastra si de multe ori ne-am situat deasupra cerintelor functiei , cu conditii speciale si alte conditii si abia ne-a dat Boc 1600 pensie.Banii astia nu ajung nici de cosciug nene,ca suntem copti de radiatii si noua ne recalculeaza peste 2 ani.Pana atunci ce facem ca dupa un an de pensie deja am primul preinfarct.Este vorba de promotiile 86_99 care au prins toate relele din armata,restructurari,micsorari de functii si solde,asteptat un grad 14 ani din lipsa de functii cu calificativ fb mereu,criza economica cu ciuntiri de salarii, reglat coeficientii la functii dupa onoarea corpului de cadre militare si nu dupa importanta functiei si apoi pensie contributiva care le pune capac tuturor relelor.Judecati putin fara subiectivism ,va rog!Noua cine ne face dreptate!Pe noi cine ne apara? Situatia noastra cine o expune ?

tigri2 spunea...

Ce facem Huhule , facem precum vulpea cand nu ajunge la slanina? Asta nu-i treaba noastra , ti-am spus ca "jocurile e facute" ..rien ne va plius.

Huhu Rezea spunea...

Articolul 40 al OUG 57/2015 nu trebuie abrogat ci modificat.
Ii invit pe cititori sa reciteasca articolul scris anul trecut inainte de promulgarea legii:

http://www.huhurez.com/2015/07/presedintele-trebuie-sa-trimita-legea.html

Unknown spunea...

@ Vasile - Tzi-am mai scris si-tzi mai scriu odata - In UK , IMPOZITAREA E FIXA - 20% DIN CE CASTIGI PESTE £ 11000 [ ANUL ASTA , CA ANUL TRECUT A FOST 10600]. ADICA SI ALA CARE CASTIGA 400K LIRE SI ALTU' CARE DOAR 14000 CASTIGA IN ANUL FINANCIAR 2016/2017 TOT 20% PLATESTE FIECARE - ULTIMU' 600 DE POUNDS , PRIMU' , DUMNEZEU STIE , FO' 70000 !!!!. CAPISCI ?????????????????????????????????.

Unknown spunea...

@ Maharloka Asa e , prietene !!!. In '89 eu , plutonier aneam 3500 si-un lt la fel !!!. Prin '92 a inceput bataia de joc - jdemii de colonei , comandori in aviatzie [ de-aia care nici nu visau la mai mult de maior pe vremea lu' nea nicu] , erau mai multzi decat caporalii prin unitate . Bateria AA se facu' division , cu aceleasi tunuri de '37 Rheimetall plus 3 mitraliere AA si hopa , division , commandant lt. col si-nca o liota pe langa el !!!. Asta n-ar fi nimic da' coeficientzii de functzie s-au dublat fatza de '89 si s-au mai dublat inca odata pana-n ziua de azi - la ofiteri , bineintzeles , la soldatzii cu shapca or ramas la fel !!!. Din regiment s-a facut grup si baza - 2 comandantzi , comandori , loctziitori , cata frunza , cata iarba [ comandori si aia , bineintzeles] , si elicoptere - canci , aceleasi 4-5-6 , din care pana la sfarsitul zborului mai ramaneau 2 sau 3 , ca restul se defectau !!!. Nu mai zic ca-n 89 Divizia de la otopeni era comandata de-un col. si-n 5 ani - alta divizie la Cluj , plus corp aerian la Timisoara - jde functzii si grade - la corp era cdt. un gen. lt [ 2 stele] - aceleasi mig-uri , aceleasi caricioptere , jde de generali si comandori !!!!!!. Canta cucu-n coasta / Vai de pooola noastra !! , a subof. [ tablagii cum ne numea un madarfackar mai deunazi] si-a mm !!!!. Mecanicii de bord s-au mai scos cu zborul , ailaltzi , vai de pooola noastra !!!!.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Doru Serban, te-ai gandit vreodata ca cineva traieste, bine merci, dar ca se da vaduva cu juma' de norma sa nu bata la ochi ca e Colonel sau General cu 7 clase din anii '50, astfel sa scape de etichetari si ilaritati mai mult sau mai putin gratuite, stiind ca ne prindem de ,,inalta pregatire scolara'' si vor fi hohote de ras pe aici? Ca sa fie credibil, baga poanta cu juma' de norma pe-o vaduva vesela, apoi afland din calculele astea slaninoase coeficientii nu e greu sa unesti doua jumatati sa dea intregul in mintea si casa in care tine si calculatorul, pe care nepotii colonei analfabeti de azi nu stiu sa lucreze, decat doar el, cel din strabuni! Nu ma refer neaparat la Eufrosina, eu vorbesc de tactica aplicata si de aici sa deduci si o convingere pe ipoteza mea! Ia mai gandeste-te la acest scenariu plauzibil, stiind ca in anii '50 clasicele 4 clase erau un liceu curat cu apucaturi de facultate, si deveneai ministrul educatiei, iar cu 7 clase erai doctorand,
declarat Erou al intrecerii socialiste si te numeau Rector universitar!

tigri2 spunea...

Vezi Huhule, nu te lua dupa muste ca ajungi...te-ai inconjurat de toti neavenitii si pe cei care stiu cate ceva i-ai dat la o parte.

Huhu Rezea spunea...

Tigri
Tu tot nu intelegi ca potrivit greselilor din art. 110 si 111 din legea initiala, baza de calcul a unuia pensionat in anul 2000 se actualiza la nivelul acelui an, in vederea recalcularii, si nu la data intrarii in vigoare a legii, cum bine s-a modificat in Ordonanta?

Unknown spunea...

M Lupi eu vorbesc de UE .UK pleaca din UE. Deci ramane doar Bulgaria.

Anonim spunea...

Buna dimineata la toata lumea

@corneliu
Pai asa gandeam si eu,doar ca am spus-o sub alta forma(poate mai "acida"),ca ma enerveaza minciuna de genul....."eu matusalem il ajut pe nepotul meu ca el nu se pricepe"...dupa care urmeaza alte minciuni:"dar vaaai! nu e pentru mine e pentru o cunostinta colonel care nu stie saracul cum arata un computer" si nu stie nici unde-i priza"hi,hi

Asta ma enerveaza!! altfel imi vedeam de treaba mea si nu scriam nimic.
PS mie la huhu imi place sa citesc pt ca e prompt in informare (atunci cand are ce informa)....in rest "gargara" nu ma intereseaza.

PS fiul meu este seful departamentului IT la o multinationala......dar noroc cu mine ca ma suna de la Buc. si ii rezolv eu toate problemele cu servere,routere si switchuri de aici de acasa plus ca vorbesc si cu colaboratorii lui polonezi,bulgari,nemti,vreo 2 lituanieni si cam 4 indieni si bineinteles sefa lui care este belgianca(fiecare acolo in tara lui)

Acum ati vazut ce "destept" sunt?? ca nepotii astia habar nu au.Noroc cu mine ca sunt decrepit

Anonim spunea...

@corneliu
si ca sa demonstrez cat de nepriceputi sunt "nepotii" astia,pot spune ca fata mea a fost detasata la PA(SUA) pentru a face soft-uri la firma Siemens.Partea nasoala e ca face soft la dep. de aparatura medicala si acolo NU ai voie sa gresesti.......cam asa sunt de prosti "nepotii" pe care ii ajuta "eufrosina"
Pot sa jur ca asta nu nume real.....ba chiar ne ia la mishto.

ca cbam asa bvpot sba sriu si ieo.....iebste??
pumteti sba razdebti??

Unknown spunea...

Poate se misca ceva, macar cu ocazia alegerilor. Asa i la noi facem curttenie cand ne vin musafiri, scimbam legi cand ne impotmolim sau se impune din alta parte. Nu putem institui un sistem care sa raspunda nevoilor prezente si viitoare si sa le facem pe toate la timpul lor. Asta inseana ca nu ne respectam in primul rand pe noi si in al doilea rand pe ceilalti.

ali_c spunea...

D-le H, vă rog să precizați dacă pentru contestație Decizie pensie,codul poștal corect este cel de pe plic,ex. la MApN,Casa de Pensii Sect.061352,sau cel dat de dv.în "model contestație" din 11 aug.2016, adică 061416 și dacă este are importanță. Mulțumesc!

Huhu Rezea spunea...

@ali
Codul corect prezent este cel de pe plic.
ADRESA:
Bucureşti, Drumul Taberei nr.7-9,
Sector 6, Cod poştal 061352

Huhu Rezea spunea...

Incetati cu comentariile de doi bani, care mai mult incurca cititorii in gasirea informatiilor care ii intereseaza

Unknown spunea...

Eu cred ca astia au furat si tocat banii de pensii si acum nu stiu ce motive sa invoce, ne "plimba" asa pana dupa 01.01.2017 cand vom multumi cerului ca mai luam pensia, asa ciuntita cum o fi.Atunci se va abroga lg 223 si gata, scapa de noi. Ce stiu sigur (de la TV) ca banii pentru noile pensii militare au fost cuprinse in bugetul pe acest an. Nu am nici o indoiala, iar ei fac tot posibilul sa nu faca platile. Sa fie de capul lor si sa-si ia.....stiu ei ce. Cand te bucuri la munca altuia nu-ti ajuta Dzeu. Fura de la noi si se va alege praful si de bani si de ei.