Un produs Blogger.

joi, aprilie 25, 2024

Bachide se face de minune pe contul sau FB cu privire la isprava de a bloca actualizarea soldei de grad din componenta cuantumului pensiilor militare

63 comments

 O recomandare pentru Eduard Bachide. 

Citeste, domnule, efectele abrogarii unor legi sau dispozitii de lege, asa cum sunt reglementate in articolele 64 si 65   din Legea nr. 24/2000 privind tehnica de legiferare!

Sper ca juristii din Parlament sa nu se lase pacaliti de incultura juridica a domnului care a nascocit niste motive hilare pentru a bloca actualizarea componentei din pensiile militare aferenta soldei de grad.

Conform interpretarii corecte, daca litera r)  a art. 196 din Legea nr. 263/2010 ar fi abrogata, prin efectul acestei abrogari nu ar fi repus in vigoare alineatul 2 din art. 11 al Legii nr.80/1995

Or, amendamentul propus de Comisia de aparare nu abroga art. 196 litera r) din Legea nr. 263/2010 ci introduce direct in Statutul cadrelor militare o dispozitie de actualizare a soldei de grad, element salarial introdus in baza de calcul a pensiei militare de Legea 223/2015, blocat la actualizare prin ordonantele de urgenta nr. 59/2017si  nr. 114/2018, dar si prin Legea nr. 282/2024. 

Si actualul alin. (1) al art. 11 din L 80/1995 a fost reintrodus  prin Legea nr. 101/2019, dupa ce fusese abrogat prin acelasi art. 196 litera r) al L 263/2010.

Amendamentul Comisiei de aparare deblocheaza actualizarea soldei de grad, desi partea introductiva este gresit formulata, aspect pe care Bachide trebuia, daca l-ar fi observat in timpul dezbaterilor, sa-l semnaleze Comisiei pentru a-l repara. Formularea corecta a partii introductive este" In articolul 11 al Legii nr. 80/1995 se introduce un nou alineat, alin(2),  care va avea urmatorul continut..."

Conform teoriei dreptului, daca doua dispozitii de lege au acelasi obiect de reglementare se aplica ultima dintre ele, in ordinea cronologica, daca vechea dispozitie nu este abrogata.

Amendamentul era mai util sa fie adaugat la L 233/2010, dar de unde sa gaseasca Comisia de aparare un act normatriv aflat deja in procedurile parlamentare, astfel incat actualizarea sa se produca foarte   curand?

NU ar fi o problema ca Bachide siluieste tehnica de legiferare. Ma tem ca el exprima punctul de vedere al juristilor care populeaza Directia Juridica a MApN. Asta este o mare problema de compoetenta.

Daca s-ar aplica teoria stramba a lui Bachide, nu s-ar mai putea introduce niciodata art. 60 in forma initiala in Legea 223/2015, pentru ca, nu-i asa?,  a fost abrogat tacit de cele trei acte normative amintite mai sus. 

Intr-adevar,  abrogarea dispozițiilor din cele 3 acte normative, care au eliminat actualizarea pensiilor militare, nu ar repune in vigoare fostul art. 60 din L 223/2020.

Articolul 60 in forma initiala poate fi reintrodus in L 223/2015 numai printr-un act normativ care sa anihileze modificarile introduse in lege de cele trei acte normative abrogatoare.

Acelasi efect il are si amendamentul propus in Statutul cadrelor militare ca si prevederea din acelasi articol care reglementeaza si Sporul OMM/SOSP,  spor  care se adauga la cuantumul brut al pensiilor militare. Sporul OMM nu este prevazut in Legea nr. 223/2015 dar el se aplica obligatoriu cuantumului pensiilor militare,



Extras din Legea nr. 24/2000 privind tehnica de legiferare




63 de comentarii:

Leon spunea...

@Claudiu, sa-i spuna cineva d-lui Secretat de stat, ca si al.1) din Art.11 din L.80/1995, abrogat tot de Art.196 din L.263/2010, a fost introdus din nou 9 ani mai tarziu prin pct.8 din L 101/2019, in vigoare si in prezent:
"8. După articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 9^1, cu următorul cuprins:
Articolul 9^1
Cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere au dreptul la pensie militară de stat, potrivit legii."
Acelasi lucru il pot face Senatorii prin introducerea Amendamentului Leoreanu in OuG 28 la Art.9 prim, al.2 !
Si ca sa respectam recomandarea dansului, introducem Art.60 prim in OuG 26 la Art.XI.al.2)..!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ce sa ceri de la un constipat juridic, empatic si social? Un tradator ordinar, simpatizat pana in strafunduri de rusi pentru isprava sa nesabuita!!

Claudiu Marin spunea...

@Leon
Cine are legaturi cu domnul general Chelaru n-ar strica sa-i semnaleze acest articol, cu comentarii cu tot.
Este foarte buna constatarea d-tale cu privire la reintroducerea alin. 1 din art. 11 prin Legea 101/2019.


@Ifrim
Sa nu exageram cu rusii. Poate fi o superficialitate generata de graba de a motiva o interventie in procedura parlamentara. A iesit prost!

xmax spunea...

Acest "individ" bachide chiar asa analfabet este??? Sau face pe prostul? Sau este chair prost?
De ce isi permite oare acest lucru?
Il sprijina cineva?

Sunt citeva intrebari simple....
Problema va ramine nerezolvata din pacate!
Si oare sindicatele sunt de acord cu acest "individ" ??

Claudiu Marin spunea...

@Xmas
Crezi d-ta ca sindicalistii si cei din conducerile asociatiilor de rezervisti isi bat capul cu dispozitiile Legii nr. 24/2000 ca sa-l contrazica pe Bachide, mai bine spus pe cei care l-au mandatat pe Bachide sa formuleze un asemenea raspuns complet gresit.
S-ar putea sa nu inteleaga prea multe nici daca citesc acest topic.

Ciprian spunea...

Buna seara,
Nu m-am bagat in seama pana acum, pe acest site, desi il urmaresc demult, si-l apreciez foarte mult. O singura remarca: cine, ce-i poate cere lui Bachide, avand in vedere traseul studiilor sale. De la Bioterra incolo!?Trist este ca astfel de personaje ajung in pozitii din care pot influenta mersul vietii multor oameni. Astfel de purtatori de vorbe, al caror unic tel este slujirea sefului politic, sunt demni de groapa de gunoi a istoriei. De gandit ar trebui sa ne dea faptul ca vorbele acelea, purtate de de Bachide, sunt decizia unora care ne cer sa murim in locul lor!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Asociatiile sindicale sunt doar niste cuiburi de tradatori, halitori de cotizatii si fara nici un interes pentru cotizanti! Cine e fraier, plateste, care e destept ii paraseste englezeste!

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
Iar esti inoportun in comentariu.
Cui reaspunde domnule parlamentarul Chelaru? Nu celui care a trimis scrisoarea catre Parlament? Adica semnatarilor sefi ai asociatiilor de rezervisti.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dle Admin, sunteti mai in tema: Marcel Ciolacu ce motive are de nu vrea sa ne ajute, mai ales ca pretinde ca tatal a fost ofiter de cavalerie aeriana?

Sebi spunea...

Probabil ca acest neica nimeni a fost bagat in fata, cu declaratiile lui tampe cu tot, ca sa nu se murdareasca pe maini grasanii din capu' mesei. Suntem considerati gunoaie.

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
Ciolacu ne se baga in parohia lui Ciuca decat daca se va rupe coalitia. Acum, cred ca nu vrea sa-l supere.
Deocamdata, nu misca nimeni in Armata in fata celui de-al doilea om in stat.

akord 75 spunea...

Iar cel de-al doilea om in stat, sta smirna in fata "primului om in stat"...ca sa se stie "unde se cos nasturii" si cine accede ca secretar general NATO(functie de altfel ,absolut politica si de reprezentare) Nicidecum de decizie....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ha!, Dle Claudiu, la spartul targului se arata vitejii! Ani in sir au batut apa in piua, si cred ca acum se mai poate face ceva? O unire a orgoliilor sindicaliste trebuia facuta de mult timp, si cand a fost oug 199 trebuiau sa fie la usa si in interiorul marilor partide, guverne si prim ministrii cu pisalogeala, nu cu eleganta plina de franchețe si cuvinte pline de dulcegarii mieroase, ca astora le trebuiesc duritati maxime la cat de distrusi sunt, dupa ce se vad cocotati in prepeleacuri! N-am auzit sindicatele sa negocieze cu PSD conditionarea voturilor, daca vreau sa dau un exemplu de hotarare sindicala in actiune, ca cu PNL se poate negocia doar rujurile, bikinii si dresurile lui Bogdanel, nu despre drepturi sociale... Ce sleampătă situatie de impotenta sindicala, in general!

un oscar = o pensie spunea...

Intrati pe FB la bachide,se aduna multe comentarii,toate negative,daca afla ciolacu ce a scris lumea pe FB eminentei de la Bioterra se poate sa il schimbe cu alta sluga ceva mai isteata!!!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ciolacu are Ministerul Apararii, si la cat este de uns cu toate alifiile, nu poate pe băbălău sa-l puna pe coji de nuca la colț? Sa-i zica: ,,Bai, gangavitule, tu nu-mi comanzi parohia, ca deja v-am scos din rahatul cu USR in care ati distrus gubernia si gloata flamanda si imi sunteti datori cu multe, asa ca, mucles hacanaua in privinta Apararii ca eu cant si tot eu joc tananica acolo!'' Hammm, chestie de autoritate si impunere asupra unei mamaligi pripite, netrebuind prea mult sa-l faca sa inghita galusca supunerii nassirianul fantomatic!

Sebi spunea...

Degeaba se agita nervosii pe feisbucul bachidei.
Acest individ, asa ingramadit cum e, nu are nicio putere si, cel mai probabil, nicio vina. E folosit ca scut uman, sau ma rog... aproape uman. Degeaba bati saua ca sa priceapa iapa, caci iapa mea...
Tre' sa punem mana pe iapa rapid, altfel pastem vorbe pana la pastele cailor.

Viorel spunea...

Cornel. Ciudă are sprijinul lui KWI și sprijin American. Relațiile cu americanii s-au consolidat datorită achizițiilor făcute de el cât timp a fost Șef al SMG/SMAp. (relațiile cu diferiți granguri americani pe timpul stabilirii misiunilor externe), ministrul Ap. și prim ministru. Ciordacu stă slab cu relațiile externe, cu cei care dictează ce vor pentru României, pe cine pune sau pe cine dă jos. Cred că lui Ciordacu îi cam este frică de Ciudă. Problema cu Solda de grad trebuia să o rezolve Comandantul „Suprem” al forțelor armate, tovarășul…..
Acest omuleț nu a făcut nimic pentru propria armată (activi / rezerviști), dar vrea la NATO, acum vrea și la CE.

Paul Puiu spunea...

A adevărul ca nu avem de ce să îi pretindem unuia ca Bachide Eduard prea multe despre legislație dacă omul are la baza doar studii agronomice!! Grav este ca se lasa influențat de marii experti din cadrul Casei Sectoriale de pensii MAN care au inventat o noua versiune de tragere de timp pana se pune capac și la acest proiect cu actualizarea SG!!
Ideea e că marii experți din cadrul Casei Sectoriale de Pensii MAN i-au livrat lui Bachide la foc automat o versiune prin care să se intelega ca nu exista voință politică ca să se adopte actualizarea SG pentru rezerviști întrucât s-ar crea un efort bugetar substanțial care ar diminua crearea de noii economii la bugetul Casei Sectoriale de Pensii MAN!!!
Îmi amintesc ca toți care lucrau la financiar, urmăreau anual ca să se înregistreze la final de an sume necheltuite din bugetul alocat ca ei să crească în ochii șefilor ca au realizat economie pentru buget și să fie premiați!!
Vă dați seama ca cei din financiar, la fel ca și cei din cadrul Casei Sectoriale de Pensii MAN, sunt de regulă cei mai privelegiati din toate unitățile, la ei sunt alocate cele mai multe salarii de merit și la final de an, pentru economia realizată din bugetul alocat, datorită utilizării eficiente a fondurilor alocate, sunt răsplătiți cu premii substanțiale în bani!!
Prin urmare pentru experții de la Casa Sectoriala de Pensii MAN e normal ca sa depune stăruință ca să nu se facă risipa la buget prin actualizarea SG a rezerviștilor si vor încerca să împiedice adoptarea acestei măsuri legislative prin orice mod!!!

Leon spunea...

@Claudiu, in varianta ca Actualizarea SG pentru pensionarii militari va fi legiferata, pentru o aplicare unitara, este OBLIGATORIU, completarea Ordinului comun M 25/2016, Anexa 2, procedura de actualizare a pensiilor militare de stat !
In acest fel se evita o actualizare diferita a celor 3 CPS, asa cum s-a facut la actualizarea SF din anul 2017..!!

Logan spunea...

Va supun atentiei raspunsul conducerii snppc primit de catre mine pe e-mail ca raspuns la suspiciunile mele de pasivitate si lipsa de reactie vis-a-vis de subiectul soldei de grad:

Va salut!
Nu este pasivitate si nici lipsa de reactie. Dar nu ne luam dupa toate
prostiile si nu dam sperante desarte oamenilor.
Nu va duceti pe fenta articolelor aparute in presa legata de
actualizarea gradului la militarii rezervisti. A fost preluat un
amendament gresit, intr-o lege gresita (care nici nu ar avea efect).
Trebuie modificata, DACA SE VREA POLITIC, Legea 223. Restul este un
can-can electoral, menit poate si sa ne invrajbeasca! Nu ar putea sa
existe doua legi in vigoare, cu continut contrar!
Nu este vina omului asta, chiar daca el poate nu are ce cauta in functia
aia... Este vina celor care guverneaza ca nu au observat cum cresc
inechitatile din sistemul de pensii. Amendamentul ala nu trebuia sa
existe acolo, ci la Legea 223.
Parlamentarul care a preluat amendamentul a vrut sa para baiatul bun,
chiar punand in pozitie dificila partidul din care face parte. Este in
campanie electorala... cel mai urât lucru este să dai speranțe oamenilor
și apoi să le tai speranța!
Am discutat acest lucru la Parlament și în toamnă, probabil (spun
probabil pentru că așa ne-a fost promis), se va căuta o formulă de
modificare la Legea 223 pentru ca pensiile să țină pasul cu salariile.
Pentru că cea mai perversă metodă de guvernare în perioadă de campanie
este să dai bani la toți, să creezi inflație (atentie ca Romania se
spune că este pe locul I la inflație) apoi să faci ceva pe acea
creștere! Nu mai vorbim că ai umilit pensionarii, pentru că pensiile se
indexeaza (daca vor) după minim un an cu inflația.
Inflația spre exemplu în 2022 a fost de aprox 17% si au dat după un an
13,8%...
La un studiu facut de noi, cu privire la salarii, adica un politist care
ocupa o functie in decembrie 2009, pe indicele INS privind inflatia, are
azi, pe aceeasi functie, acelasi salariu IN FAPT! Adica aceeasi putere
de cumparare in mai 2024 ca in decembrie 2009.
La pensii insă... lucrurile nu stau așa! Iese cu un minus de minim 20%
(era alt mod de calcul atunci si e greu sa calculezi exact).
Oamenii insa trebuie să înțeleagă faptul că suntem, să spunem metaforic,
pe linia de plutire, datorită luptei sindicale, că putea fi mult mai
rău. De asta rolul nostru este să explicăm oamenilor de ce trebuie să
fie membri, să iasă la proteste, pentru că altfel ar fi jale... în plus,
politicienii sunt din ce în ce mai conștienți că meseria/profesia asta
de polițist/militar devine neatractivă pentru că, încet-încet, în
România nu se mai moare de foame, economia se dezvoltă, sunt profesii
care sunt mai atractive și nu mai alege nimeni o carieră în domeniile
noastre. Plus că mulți români aleg să plece în alte țări să lucreze
acolo.
ar cei care acum sunt în activitate să consțientizeze că trebuie să
lupte pentru un sistem de menținere a puterii de cumpărare a pensiei pe
care o vor avea la acel moment al încetării raporturilor de serviciu.
Numai dacă se luptă împreună poți rezista. Dacă se va merge pe ce vedem
bine - că ce îmi pasă mie acum de ”aia” sau de ”aia”... ne merităm
soarta...
Și pensionarii să lupte pentru salariile celor în activitate. Nu trebuie
să se lase învrajbiți.
Din păcate, trebuie să fim foarte atenți la cei care vor binele acestui
sistem și cine nu, cine vrea siguranță și ordine publică în România și
polițiști/militari bine plătiți și cine nu dorește acest lucru!

Iar eu va asigur ca suntem preocupati constant de nivelul pensiilor
militare, in general. Anul asta a fost gradul poate la anul e altceva...
DAR REPET, NU VORBIM PUBLIC DESPRE ASTA PENTRU CA OAMENII AR PUTEA
INTELEGE CA SE VA FACE CEVA. IAR NOI NU PUTEM GARANTA CA SE VA FACE, CA
NU GUVERNAM NOI ROMÂNIA.
Cu stima,
Marius Ionescu

Claudiu Marin spunea...

@Logan
Este explicabila retinerea sindicatului politistilor pentru ca amendamentul aplicat statutului militarilor nu cuprindea si actualizarea salariului de grad profesional.
Ma surprinde ca acest lider sindical sustine aceleasi ineptii juridice ca si Bachide.
Face teoria chibritului pentru a bloca actualizarea.
Halal sindicat daca nici atat nu realizeaza ca aprobarea amendamentului pentru militari ar fi grabit reglementarea actualizarii si pentru politisti. Asa s-a intamplat si cu actualizarile potrivit Legii 152/2017.

xmax spunea...

Deci putem zice linistiti ca sa rezolvat NU actualizarea soldei de grad/salariu de functie!!!

Este extraordinar!
Ce ar trebui sa se intimple oare pentru ca lucrurile sa intre in normalitate?
As putea folosi cele mai vulgare expresii la adresa intregului grup de politruci care vremelnic sunt la "butoane", dar sunt convins ca se vor bucura deoarece vor constata ca si-au indeplinit misiunea, aceea de a distruge un sector uman, care vreme de multi ani sub juramint, si-au indeplinit misiunea de credinta!

Sa le fie rusine acestor nenorociti de ordinari!

Atita vreme cit nu va exista un LIDER care sa coaguleze tot ce inseamna militar/politist trecut in rezerva, vom asista la astfel de "agronomi...chelneri...soferi...etc" care vor lua decizii in locul nostru. A nu se intelege ca am ceva cu meseriile enuntate anterior.

Cum arata oare statistica privind sumele retinute de acele plafonari ale OUG 59 respectiv OUG 114?? Casele sectoriale de pensii ale MAI si MApN pot sa faca publice aceste date statistice cit sa retinut luna de luna de la toti pensionarii din armata/politie care au trecut in rezerva dupa 15.07.2017???
este o intrebare fireasca care trebuie sa li se adreseze! Poate ne ajuta cineva de pe acest BLOG.

La fel o alta problema: stim ca multi pensionari din armata/politie au inceput demersuri impotriva acelor OUG 59 respectiv OUG 114.
Exista oare un SINDICAT care sa ia taurul de coarne si sa centarlizeze toate dosarele ajunse la CCR, care au primit deja raspuns nefavorabil, respectiv dosarele care sunt pe rol??? Iar apoi sa actioneze in consecinta urmind calea CEDO??? Poate ne gasim dreptaea in alte locuri dar nu in ROMANIA, din pacate.

Sunt teme extrem de importante si delicate.....

Bors Ioan spunea...

Bachide si-a sters contul.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, excelent m-ati indreptatit in legatura cu sindicatele figurante, fentoase, fițoase si alogene, drept pentru care va multumesc respectuos, iar in ce privește țăranul plugar, sau văcar, turist pe imașuri si tarlale, cu greieri in călcâie, trebuie trimis la scolarizare, caci coarnele plugului si talpicile opincilor nu te invata legislatie si cunostinte juridice ca sa-ti bagi nasul in oale in clocot cu zer de o(l)aie!

Claudiu Marin spunea...

@Xmas
Nu este nimic incheiat cata vreme in comisiile de aparare sunt oameni care nu inghit ineptiile juridice invocate de MApN, exprimate de Bachide.
Procesul de legiferare continua.
Observ ca foarte greu sunt intelese rationamentele juridice de pe acest topic care combat teoria lui Bachide despre inadecvarea juridica a amendamentului de actualizare a soldei de grad pentru pensionarii militari.

@Bors
Nu a sters contul FB ci a limitat posibilitatea cititorilor de a comenta. Chiar daca l-ar sterge, contributiile personale aduse teoriei dreptului raman salvate aici.

GG spunea...

Intrând pe blogurile militare,inclusiv pe cele care este lasat liber ca oamenii sa se exprime,am observat ura fata de regimul politic care s-a adunat în timp.
Ferească Sfântul de ceva,că nu-i mai scadă nimeni pe cei care si-au bătut joc de armata și cei din SNAOPSN. NU îi mai scapa nici drakul,ferească bunul Dumnezeu sa nu se ajungă acolo. Boilor,coborâți cu picioarele pe pământ,ca nu va mai apară nimeni,nici mama lu' NATO! LUATI PULSUL REZERVIȘTILOR ,politicieni de 2 bani.Eu mi -am făcut datoria sa va spun,acuma sa fiți sănătoși dacă nu luați în seama!

Narciz spunea...

Revin și la acest articol cu precizarea că "Amendamentul" din raportul preliminar sau din petiție, chiar și reformulat, dacă există voință politică, poate fi intodus în completarea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat, din Legea nr. 171/ 2024, aflată deja în dezbatere în Senatul României, cu termen de adoptare tacită 16.05.2024, conform art.75 alin.(2) și art.115 alin.(5) din Constituția României, republicată, coroborat cu art.117-119 din Regulamentul Senatului, unde camera decizională este Camera Deputaților.
(https://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=26007).

Petiția deja transmisă cu 22.000 de semnături, face referire directă la aceasta soluție. Respect !
https://campaniamea.declic.ro/petitions/petitie-pentru-un-amendament-actualizarea-soldelor-de-grad-pentru-militarii-rezervisti?source=facebook-share-button&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1A2Lf8A7AAYqzt18JeQuJepAu5RCiA4g96yyDJuWxjy1Q-NQiw2Xan0qA_aem_AehxE2N2gmAfai3HghX8MxfeesRpgSjYT6zqaaa57Ax5x5FOt75j0Cb5x4eE2wMzSJZIEe9Ps3QOeBWofJi__ojS

Mihai f. spunea...

SNPPC -. Anul asta a fost gradul poate la anul e altceva...normal ca isi freaca mainile de bucurie pentru acesti bani ,nu contam pentru ei ,,vor totul acum ...sa vedem si ce a scris domnul pascut despre noi.

Claudiu Marin spunea...

@Narciz
Desigur ca se poate adăuga amendamentul, fie și modificat, la acel proiect de completare a L 223/2015

RD spunea...

Dacă tăcea (Bachide) spre binele lui.. Bine i-ar fi fost! S-a băgat ca musca-n.. Prin avea postare de pe Facebook. Am observat câteva idei de grădiniță.

1. Din 74 de reacții la această postare, 50 sunt cu 'furie', 11 cu 'râsete' și 8 aprecieri, ca și cum este susținut. Culmea sau nu, una dintre reacțiile de apreciere este dată de pagină oficială a MApN. Ce înțeleg eu prin așa ceva? Că Bachide se ocupă de pagină sau dacă nu, poate oricând să îi spună celui/celor care administrează acea pagină să fie scris/scrise articol/articole cum își dorește. Așa ca să vă dați seama cum răspunde un om în numele sutelor de mii de angajați activi și pensionari.

2. Dacă nu posta, măcar era criticat sau înjurat pe internet. Dar așa mai mult a agitat pensionarii militari și nu doar ei. Acum ce a făcut el? A interzis comentariile de pe pagina sa după ce a strâns un număr mare de critici la adresa sa. Acum are peste 100 de comentarii.

3. Situația e simplă: adaugi un articol și spui că pensiile se actualizează ori de câte ori se majorează soldele/salariul activilor. Cum a fost formulat corect la începutul legii. Au trecut 6 ani și jumătate de când a fost aplicat OUG 59.
Aici e vorba de voință politică și de activitatea militarilor la proteste. Însă ambele lipsesc. Voința politică nu există, iar pensionarii militari sunt comozi pe internet, lenea e mare ca să iasă la proteste. Cică e o vorbă cere și ți se va da. Aici nici nu ceri, nici nu primești. Și nu să ceri pe internet.

Pentru mine petițiile n-au importanță. E la fel ca comentariile pe internet.

csej spunea...

Eu va propun sa lăsați discuțiile fără sens.Daca nu ajungem o forță de temut tot timpul vom fi tratati in fapt cu dispreț.
Numai fapte care sa-i doară îi va face să ne trateze cu dispreț.E cazul să încetăm să ne dăm la picioare între noi.Trebuie să înțelegem că funia este comuna.Sincer cand Coarna s-a dus in vizita la ambasada Rusiei l-am înjurat.Acum imi pare rau.
Nu va mai puneti nădejdea în generali.Mai bine un locotenent indisciplinăt precum acel Alexandru decât un general obișnuit să pupe mana in stanga si dreapta.
As pune multe altele dar ma abțin fiindca nu vreau ca blogul sa fie pus la index.
P.S-Activii sunt o forță.Daca măraie se agita apele.Asta e bine de stiut.

Viorel spunea...

csej. Prin ce sunt activii o forță ? Prin pensionări și demisii ? Pentru că asta îi sperie chipurile pe cei din MAp.N. Activii ce au participat în TO sunt plictisiți și epuizați de atâta luptă (misiune după misiune, și dăi și dăi cum spunea KWI într-un comantariu la adresa armatei) și cei rămași în țară epuizați de munca depusă și în folosul altora plecați la oaste. Nu mai mârâie nici unul. Starea moralului = să treacă luna, să-mi iau solda, să treacă anii, să-mi iau pensia.
„Daca nu ajungem o forță de temut tot timpul vom fi tratati in fapt cu dispreț”. Dați-mi un ex. de acțiune intelectuală sau fizică prin care să ajungem o forță de temut.
Singurii care ar putea să-i ajute pe pensionarii militari să-și obțină solda de grad actualizată la nivelul celei de astăzi sunt polițiștii, jandarmii, polițiști de frontieră, pompieri și lucrători de la alte structuri operative activi (în solidaritate cu foștii colegi, astăzi pensionari) care prin liderii lor de sindicat să solicite acest lucru, altfel vor boicota toate alegerile din acest an prin refuzul de a participa la paza și buna desfășurare a activităților în secțiile de votare. Această activitate trebuie inițiată / adusă la cunoștința Guvernului, liderilor partidelor politice, etc.

Leon spunea...

@Claudiu, primul punct pe Ordinea de zi din 29 aprilie a Senatului este "Notă privind adoptarea tacită, prin împlinirea termenului pentru dezbatere şi adoptare, la 23 și 27 aprilie 2024, a unor iniţiative legislative" unde figureaza si L 166 !
In sedinta de Marti, Biroul permanent al CD îl poate inregistra si repartiza la Comisii, comisii care isi vor relua activitatea pe 7 Mai..!!

csej spunea...

Mi-a luat telefonul aiurea.Scuzati unele nepotriviri in exprimare.

Leon spunea...

Proiectul de lege
L 172/2024,luni, este pe ordinea de zi la Comisia de Aparare din Senat :
https://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=26007

Leo spunea...

L 172/2024, ar fi bună și pt. PLAGIATORII fabricați pe bandă rulantă la UZINELE CAROL I

Logan spunea...

Am sa public si contra-raspunsul meu la e-mail-ul snppc:

Am onoarea sa va salut,
Va multumesc pentru raspuns, insa din pacate nu pot fi de acord cu opinia d-voastra si cred a SNPPC deoarece intr-un demers firesc al lucrurilor ar fi trebuit sa va consultati cu asociatiile si cu celelalte sindicate si gasita o formula absolut solida si greu de contracarat.
Nu am observat la ultimul pachet de revendicari ale SNPPC nimic in sensul asta desi spuneti ca la pensii a scazut puterea de cumparare cu 20%.....poate vi s-a parut prea mult sa o mai adaugati si pe asta.
Se vede chiar fara expertiza ca cei din rezerva sunt la periferia atentiei SNPPC, si atunci tot d-voastra spuneti sa nu apara vrajba intre noi.
Nu ar trebui sa fim pacaliti de promisiunile Guvernului de ''toamna anului....nu stiu care'' caci stiti foarte bine ca dupa alegeri se ingheata totul, sperante foarte mici si pentru amarata de indexare.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am pierdu absolut totul, nu mai am nimic de pierdut, si pentru ca nu sunt las, nu sunt lenes, nu sunt fricos, si de absolut nimic nu ma tem, nici macar de moarte, imi joc ultimile carti in lupta, astfel facandu-i denunt individului Bachide pentru inaltata tradare si sabotaj la siguranta nationala! Cam 50 de camarazi au acest denunt al meu si indemn toata suflarea rezervista s-o faca fara frica, eu facand-o la absolut toate magistraturile, la toate forurile internationale, departamente europene si NATO, Banka Mondiala, europarlamentari, presedintelui Joe Biden, la doi sau trei congresmeni americani si catre absolut toate ministerele si institutiile statului, politicieni, presedintie, CSAT, Prim ministru, Guvern, presedintii celor doua camere decizionale, iar ca magistraturi fiind Parchetul de pe langa ICCJ, DNA, DIICOT, etc! Datul cu ciocul pe aici nu ajuta, dar denuntul poate ca misca ceva! Eu sunt o fire plina de curaj si nu-mi mai pasa de nimic in lupta mea, si asa am fost toata viata sa nu ma las calcat in picioare de orice gunoi mizerabil, potcovindu-i cum am stiut eu ca e mai bine! La lupta, fratilor, plini de curaj si determinati!

csej spunea...

Viorel@ observ ca te lasi învins.

Arfy spunea...

Viorel. Mustafa Kemal Atatürk!
Probabil un mare conducător de oști(pentru noi), nenăscut la Plenița!

Arfy spunea...

Așa cum am mai scris nu fiți Așa optimiști!
Avem un Bă_închide!

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
La un asemenea denunt vei primi raspuns ca fapta penala nu exista.
Vrei sa-l intreci pe Dogaru la procese penale impotriva demnitarilor?

yar 99 soim spunea...

Am onoarea sa va contrasalut pe toti cei care postati pe blogul lui Huhurez in acest moment.
Si eu ca pensionar militar sunt nemultumit de modul cum ne trateaza clasa politica indiferent de culoare, suntem aruncati la marginea societatii, suntem marginalizati, acuzati ca avem pensii nesimtite, invidiati de societatea civila, acuzati ca nu avem razboaie, suntem tratati mai ceva decat robii pe o plantatie. Dar nu vedem ca raul ne vine chiar din interiorul institutiei pe care am slujit-o cu devotament si onoare dar care din momentul iesirii in pensie ne-a intors spatele prin cei pusi sa o conduca. V-am spus si o repet ca Ciuca este cel care decide cand si daca se dau drepturi cuvenite rezervistilor, ori in acest moment el este slugoiul si marioneta americanilor si nu iese din cuvantul acestora mai ales ca vror ca el sa ii succeada lui Ionanis la presedintia Romaniei. Apoi cei care conduc organizatiile de utilitate publica si care au in cele mai multe cazuri gradul de general nu misca nici un deget in favoarea noastra intrucat au cuantumul pensiilor cu mai mult de 4 zerouri si nici nu ii afecteaza faptul ca un MAC are valoarea gradului mai mare ca a lui. Acestia sunt supusi si umili clasei politice si conducerii ministerului intrucat au unele avantaje de pe urma supuseniei si inactiunii impotriva calailor comuni. V-am spus ca Ciuca s-a si pronuntat ca nu este momentul.
Apoi o mare vina pentru oprobiul la care suntem supusi o avem noi, cei care facem parte din sindicate si asociatii intrucat pe retelele de socializare suntem zmei dar cand trebuie sa iesim la lupta cu politicul(proteste, mitinguri, etc) sa aratam ca putem fi bagati in seama majoritatea se dau loviti, ba ca sunt bolnavi, ba ca au treaba, ba ca in ziua aia nu poate, ba ca el ca ofiter nu iese in strada ca nu se cade, etc si daca ies cateva zeci de rezervisti este minune mare. Eu am observat ca Basescu&Boc cat au fost ei de mafioti si puternici au dat inapoi cand au vazut ce forta incepea sa devina SCMD la vremea aia, cand se inscriau zilnic in sindicat zeci si sute de rezervisti din MApN, MAI, SRI, STS, SIE, etc. Politrucii nu stiu decat de frica, cu vorba buna nu se va rezolva niciodata, nimic.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@DLE CLAUDIU, NU CONTEAZA, FAPTELE POT MISCA PIETRELE! SA FIE, COLO, VREO 2000 DE ASTFEL DE DENUNTURI S-AR MISCA CEVA! E CAMPANIE ELECTORALA SI MUSAI CA NU LE CAD BINE LA MĂȚOAIE! BAT SI MUT CA MASINA DE CUSUT BLANA, ILEANA!

Viorel spunea...

csej. Nu mă las învins, tocmai de aceea (pentru a învinge) am postat comentariul respective cerând sprijinul pensionarilor MAI prin sindicatele lor, pentru că asta este o presiune pusă pe clasa politică. Dacă sugestia mea este luată în derios, nu cred că politicienii vor cere sprin NATO pentru paza secțiilor de votare și vor acționa în consecință.

Paul Puiu spunea...

Teoria SNPPC-ului coincide în linii mari cu cea a lui Bachide, ceea ce denotă ca sindicatul e pe o mână cu cei din conducerea MAI și cu clasa politică, adică cu PSD sau Ciuma Roșie, dusmanul pensiilor militare!! Nu uitați ca Goarnă a ajuns de la SNPPC deputat PSD pentru ca nu a schițat nici un gest și a acceptat, inclusiv pentru el în calitate de rezervist, să nu îi mai fie actualizată pensia militara și să fie plafonate pensiile!! Actualii sindicaliști copiază modelul Coarna-Goarna apărând pe la tot felul de televiziuni unde bat din gură, simulând mișcarea sindicală, după care merg pe la cafele cu cei din conducerea MAI și clasa politică, unde cică poartă discuții și rezultatele se pot vedea de toți: salarizare mediocra sau precară, nefiind respectată L 153/2017 nici până în prezent, pensii supraimpozitate discriminatoriu la fel ca și plafonarea,care nici măcar nu are reglementare sau baza legala în Codul Fiscal, cu toate ca se rețin bani din pensii care ajung la bugetul de stat ca și o supraimpozitare, drepturi acordate sau neacordate după cheremul celor aflați la guvernare, atât activilor cat și rezerviștilor sau potrivit interpretărilor aberante ale CCR sau ICCJ!!!
Eu mi-am pierdut încrederea în SNPPC,ca și mulți fost colegi de dans eram activi!!Singurul merit al SNPPC a fost în 2004 sau 2005 când au câștigat o acțiune civilă privind acordarea primei de vacanță care era prevăzută în statutul polițistului și care s-au acordat doar timp de 3 sau 4 ani, nu mai rețin exact, după care cu toate ca exista o sentinta civila definitiva și irevocabilă, după ieșirea din criza în decembrie 2014 nu s-a mai pus în aplicare și SNPPC nu a mai avut nicio atitudine cu toate ca se știa ca erau obligați de instanță sa o plătească în continuare, cu toate ca prima de vacanta este reglementata de statutul polițistului de la adoptarea L 360/2002!!! In rest de cand exista SNPPC pentru politisti s-au obtinut doar firmituri sau ce le-a trecut printre degete politrucilor aflați la guvernare!!!Vreau sa subliniez faptul ca SNPPC nu a formulat sau castigat nicio actiune pentru politisti pentru ca sa se obtina aplicarea nivelului maxim de salarizare dupa decembrie 2014 pana in prezent, Un exemplu fiiind in acest sens sporul de fidelitate blocat din 2010 și pe care polițiștii l-au câștigat în urma unor acțiuni în nume personal în 2019!!
SNPPC cunoșteau ca existau o parte din polițiști cu peste 20 ani de vechime care primeau spor de fidelitate sub procentul de 20% , respectiv 19%-15% și nu au întreprins nimic pentru repunerea în drepturi și recuperarea sumelor , acceptând tacit atitudinea DGF din MAI cu toate ca au fost obligați prin lege să actualizeze în 2014 începând cu ianuarie 2015 sporurile și salariul de bază la nivel maxim, inclusiv SG!!!!!In 2019 ICCJ a obligat MAI ca să actualizeze salariul de bază cu toate elementele și sporurile și Bode in 2020 în complicitate cu cei din DGF din ordin politic au făcut din nou economie la buget, prin OUG 75/2020 fiind actualizat doar sporul de fidelitate, complexitate și condiții vătămătoare, restul elementelor salariale rămânând în continuare la nivelul anului 2009 cu excepția SG!!!!Subliniez inca odată SNPPC NU A FĂCUT MARE BRÂNZĂ OENTRU ACTIVI IAR PENTRU REZERVIȘTI NICI ATÂT,DOVADA FIIND IMPOZITAREA CU 20% A PENSIILOR MILITARE!!!!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡

Paul Puiu spunea...

AȘ VREA SĂ ÎL ÎNTREB PE REZERVISTUL CIUCĂ SĂ DEFINEASCĂ PENTRU TOȚI CAMARAZII SĂ-I CÂND VA FI MOMENTUL PENTRU ACTUALIZAREA SG ȘI A RESTUL ELEMENTELOR DIN PENSIA MILITARA, CA TU TOȚI AU OCUPAT FUNCȚII DE CONDUCERE CÂND AU ACTIVI ȘI NU TOȚI AU AJUNS GENERALI AȘA CUM AU AJUNS UNII CA EL ȘI-AU MAI ÎMBRĂCAT ȘI HAINA POLITICĂ??!!!!🤮🤮🤮🤮🤮🤬🤬🤬

Leo spunea...

@yar..
În acele vremuri din 2011, era GĂBIȚĂ cu unpr, care îi putea influența .
Acum NU MAI E NIMENI CU NOI.
Dimpotrivă, sistemul MAFIOT politico+militar sunt ostili mai ales cu VARȘOVIȘTII, pe care-i consideră un balast al armatei , care trebuie marginalizat până la dispariția naturală.
Dar de ce ne mirăm ?
VULVUȚA , ȚUGUIANU , ĂĂ..ÎÎÎ.., TERENTE , etc... sunt pe cai mari prin votul populimii.

Leon spunea...

Deci opozitia lui Bachide este justificata de lipsa fondurilor necesara Actualizarii SG pentru militari si politisti in activitate:
"Aplicarea a două OUG (19/2024 și 26/2024) care prevăd majorări de salarii în Sănătate și Asistență Socială precum și bani suplimentari la MApN pentru soldați dar și pentru dotarea efectivă cu echipamente. „(...) se impune identificarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor salariale majorate. Potrivit informațiilor prezentate de către inițiatori în Fișele financiare, impactul asupra cheltuielilor bugetare determinat de aprobarea celor două acte normative este de 4,3 miliarde de lei.”
(Informare facuta de ministrul Bolos in sedinta de guvern din 25 aprilie 2024)..!!

Viorel spunea...

yar 99 soim. Enumeră te rog 3 situații (pe domenii: pensii, salarii, ajutoare la trecerea în rezervă=aici s-ar putea să găsești ceva) în care SCMD a avut câștig de cauză nu pe vremea președintelui Băsescu, ci din 2005 și până în prezent (îți dau marja maximă).
Nu mulțimea pensionarilor militari ieșiți în stradă rezovă inechitățile dintre pensile militare pentru că, dacă Guvernul, politrucii nu vor, nu vor și gata. Poți să iasă în stradă cu miile. Este o totală nepăsare și frică de nimeni a clasei politice. Toți se cred șefi, toți se dau rotunzi sau pătrați până și cel din cel mai mic orășel din România. Problema care trebuie să rezolve situația este dialogu. Din păcate noi nu avem un lider care să ne reprezinte chiar și individual, fără a face parte din vreo Asociație, Sindicat, Ligă. Un om pregătit, cu o sinteză a tuturor problemelor pensionarilor militari din toate structurile. Solicită audiență prin adresă online (în aceeași zi) la președinte, prim ministru, cei doi președinți Senat / Camera deputaților, ministrului Ap.N. Prezintă problemele pe scurt (existente și mod de rezolvare, inclusive din punct de vedere financiar), predă și câte un ex. pe bază de semnătură la registratură, apoi vedem ce se hotărăște.

Relu spunea...

@yar99soim: la noi cum o dai nu e bine. Daca nu sunt razboaie, de ce nu sunt razboaie ca platim armata degeaba, daca sunt si pleaca la razboi de ce pleaca armata noastra ca nu e razboiul nostru, nu e Romania atacata...si tot asa.

Viorel spunea...

Paul Puiu. De sporul de fidelitate se vorbea de peste 15 ani. Spre știința dv., personalul (militar / civil) ce încadrează MAp.N nici acum nu primește.

Sebi spunea...

@ yar 99 soim
Asa cum 99 modernizat e un soim a carui actualizare a fost taraganata cu anii, poate ca pensiile noastre urmeaza acelasi destin si acelasi blestem. Motive se gasesc, orice oligofren cocotat in copacul functiei poate gasi, oricat ar fi chiulit la orele de romana si la scoala in general, zeci, sute, mii de motive tavalite in sclipici.
Ati dezvoltat in relativ multe cuvinte o idee simpla, clara si batrana ca tuica de Pitesti, indemnand la o rascoala organizata. Cel putin odata la doi ani aud discusrsuri asemanatoare, si de fiecare data achiesez cu entuziasm. Daca nu-ti arati coltii, nu existi. Breslele active o fac, de obicei cu succes in revendicari, iar militarilor activi li se baga pumnul in bot in schimbul unei pensii care le va compensa inclusiv aceasta privatiune. Noi cei in rezerva o putem face, dar ramanem mereu la intentii trambitate online.
Daca dvs gasiti parghiile de a starni un protest care sa transcenda laptopul sau telefonul, deveniti extrem de pretios cauzei. Din pacate, nu exista nicio asociatie care sa coordoneze un efort coerent.
Sunt perfect de acord cu cei care acuza fantomele pseudo-sindicale de non-combat.
Din punctul meu de vedere, se confirma faptul ca sunt clici mafiote. Cine mai pune botul la asemenea mizerii devine din caraghios complice.

luchy19 spunea...

Cu excepția magistraților care și fac legile proprii și personale, doar două ministere au avut forța de a schimba ceva prin mitinguri și greve,
ANGAJATII DIN SĂNĂTATE ȘI ÎNVĂȚĂMÂNT, ATÂT. ACEȘTIA AU REUȘIT SĂ ÎI SPERIE PE POLITICIENI.

Viorel spunea...

luky 19. Mi-ai luat cuvintele din gură. De pensionarul militar nu depinde nimeni. De medic, depinde bolnavul, de profesor, depinde elevul, de CFR-iști, depinde mersul trenurilor, etc.
Revin pentru că am uitat. De pensionarul militar depind (un picuț) politicienii o dată la 4 ani pentru al său vot. Ei ne cred nesemnificativi făcând fel de fel de calculi în ziua alegerilor. Ce ar fi dacă până la ora 19.00 nu se prezintă la vot în întreaga țară nici un pensionar militar, nici soția/soțul, nici fiul cu nora și nepotul sau invers (asta ca să-i explic unui coleg de unde pot apărea aproape 1.000.000 de voturi) iar cu două ore înainte de închiderea urnelor de vot toți se află la ușile secțiilor de votare, votând împotriva PSD și PNL, partidele de la guvernare prin rotativă (expresie populară românescă) care ne-au luat Recalcularea / Actualizarea pensiilor militare cum a fost altă dată. Astfel s-ar duce dracului toate calculele și toate sondajele lor, nemaiavând timp pentru furăciuni (a la sector 1) În nemernicia lor nu vor cel puțin să ne actualizeze solda de grad. O astfel de situație ar trebui gândită până în cele mai mici amănunte, exact ca și acțiunea privind spargerea Monetăriei Regale a Spaniei / La Casa de Papel=Money Heist. Atunci să vezi haos. Se încumetă cineva să regizeze această propunere ?

yar 99 soim spunea...

@ Paul Puiu
Ciuca va spune cand e momentul cana va primii ok de la stapanul licurici si mai mult ca sigur ca acel moment nu va venii vreodata.
@Leo
ai spus un mare adevar : gabita in prima faza ne-a faultat caci facea ce ii zicea basescu ca erau in coalitie.eu am participat la multe intalniri la Craiova cu unul din vicepresedintii unpr central Bica cu care una discutam fata in fata si altfel votau alaturi de pdl uneperistii lor in frunte cu gabita. apoi a putut sa repare pentru ca base avea nevoie de UNPR sa aiba majoritatea in parlament si i-a dat mana libera lui gabita care in final l-a parasit pe basescu.
@Viorel
afla ca daca nu era SCMD-ul de atunci din 2010(nu cel de azi) astazi aveai pensia redusa la mai mult de jumatate. greseala a fost tot a rezervistilor ca dupa ce ne-am vazut sacii in caruta majoritatea membrilor au parasit sindicatul crezand ca politicul ne va respecta drepturile si statutul, ceea ce s-a dovedit in timp ca a fost o mare eroare. eu care am infiintat filiala Craiova si am activat zi de zi in strada, la mitinguri in craiova si bucuresti alaturi de alte sindicate cu care facusem intelegeri, la pichetari de partide, de birouri parlamentare, la emisiuni radio si tv locale ori centrale pe tema pensiilor militare, etc astiu ce spun. apoi ne-au ajutat mass media atunci si in special antena 3 care l-au tocat in permanenta pe basescu si pdl ca aveau motivul ,,voiculescu,, pe care basescu il vroia la puscarie. dar atunci sindicatul era o forta, pentru prima data rezervistii din armata, interne, servicii, etc se unisera in gandire si actiune, se inscriau zilnic in sindicat si participau benevol la toate actiunile pe care le faceam atat local cat si central. acum doar ....vorbe ....vorbe ...si atata.
@Sebi
am lucrat in fabrica de avioane Craiova intre 2021-2022(un an de zile) ca inginer de armament de aviatie si m-au incadrat la montaj general unde se asambla IAR 99 Modenizat, dar dupa 2 luni m-au mutat la TEHNOLOGI ca nu aveau ce asambla, iar dupa alte 2 luni m-au mutat la proiectari caci ziceau ca nu mai aveau un alt specialist de armament in fabrica. pe unde am trecut am gasit dezastru, dar ce era mai grav era ca cei care conduceau fabrica nu doreau sa le pun la punct documentatia, procesele tehnologice, tehnologia de modernizare si reparatie caci motivau ca nu aveau bani sa faca achizitii, nu mai aveau specialisti, nu respectau normativele de aviatie, majoritatea operatiunilor si lucrarilor se faceau doar pe hartie, cu multe improvizatii. si pentru ca eu nu am acceptat sa incalc normele si tehnologiile liderul de sindicat care nu avea studii superioare tehnice dar care conducea in realitate fabrica in cardasie cu psd dolj nu a fost de acord sa imi prelungeasca contractul desi directorul vroia, dar liderul era mai tare ca acesta. iar foarte grav era ca cei care veneau in control de la MApN sa vada stadiul modernizarii avioanelor ori inchideau ochii la nereguli ori se prefaceau ca nu vad acele mari intarzieri, ori habar nu aveau de cunoasterea tehnica ori de fabricatie a avioanelor mai ales ca MApN a platit in avans acele modernizari. deci a alocat miliarde din bugetul armatei. iar in contractujl dintre fabrica si armata erau stipulat ca daca fabrica nu va respecta programul de modernizare va suporta penalitati. dar MApN inchidea ochii caci primea ordin politic, ca doar ministrul Apararaii Nartionale era politruc PSD si facea ce ii zicea partidul. Acolo am vazut si eu dezastrul din economia tarii si mai ales din industria de aparare si cardasia sindicate/politic.

Ciuclabaridas spunea...

Salutare ostași! Eu cred că acum în prag de alegeri și cu războiul în coaste, o gloată de câteva mii în uniformă în Piața Victoriei nu le-ar cădea bine. Să depunem caschetele și livretele pe un rug simbolic ar fi un semnal puternic că nu mai există rezerviști. Nu din aceeia adevărați. Dați semnalul de luptă că nu merge cu petiții și judecăți dacă suntem o forță așa cum se pretinde pe-aici. Altfel,.... ciocul mic și poftă bună la cantina săracilor!

GG spunea...

@ Ciucabarida Domnule ce dreptate ai.Da,cu nesimțiții ăștia,cu acește termite care devorează tot,care nu se mai satură sa-i îngrașe pe cei din adm.locala de la orașe și sate,nu mai este de stat.Cu judecățile,nici vorba pierdere de timp,îmbogățirea avocaților.Vedeti cât are o femeie de serviciu la o primărie.Iar noi care ne-am sacrificat tinerețile,familia suntem ultimii oameni,și își bat joc de noi toți analfabeții.Marea mută se uita spre Guv.pt.a primi pomană.Să facem un sindicat,tip scmd,și sa luptăm, legal cu nemernicii ăștia!Succes!

Arfy spunea...

Yar 99! Dacă toți angajații din Craiova au fost atât de agramați, nu este de mirare că a picat industria locală!

luchy19 spunea...

Yar 99 șoimul
Un sindicat puternic întotdeauna a avut puterea de a negocia .
De ce nu s a născut un HOFFA care să înglobeze tot sistemul de apărare rezervist sau cel puțin să fii fost un lider pentru cei activi ( polițiștii care au dreptul de sindicat), dar să apere și rezerviști? Nu s a născut pentru că lupta noastră sindicală ca NAȚIUNE este destul de tanara.....!

În altă ordine de idei, câți militari pensionari din tot sistemul de apărare au pensia sub 3500 lei ? Pentru că în momentul de față nu poți ieși în stradă cu o pensie de peste 4000 lei SĂ STRIGI IN GURA MARE CĂ AI PENSIA MICĂ ÎNTRUCÂT CIVILII VOR ARUNCA CU OUĂ.
TREBUIE GĂSITE ALTE PARGII, CUM SPUNEA VIOREL
SĂ NU VOTAM, SPRE EXEMPLU, DAR ACEASTĂ MĂSURĂ TREBUIE DISEMINATA CONSTANT CATRE TOȚI REZERVIȘTI IAR POLITICIENII SĂ CUNOASCĂ ACEST PROTEST.

În ultimul rand vreau să spun că șansă de a primi ceva este până la alegerile locale
Și am să mă explic,
După încheierea acestora IN URMATOARELE CAMPANII PARLAMENTARE....ALEGERE GUVERN.....VA FI DIN NOU ADUS IN PRIM PLAN DESFIINȚAREA PENSIILOR SPECIALE ȘI ATUNCI NIMENI NU MAI SE RISCĂ SĂ PROMOVEZE VREUN DOCUMENT CU MARIRI...DIN CONTRĂ.

Claudiu Marin spunea...


@yar, soim
Nu-i atribui SCMD merite pe care nu le are in revizuirea pensiilor civile ale militarilor din 2011.
Daca mergi pe articolele de pe blog, scrise atunci de @Lupus, vei constata ca HG 735/2010 de aplicare a L 119/2010, cea care ii sanctiona pe cei care nu depuneau cereri de recalculare, a fost anulata partial in contencios administrativ de Curtea de Apel Cluj-Napoca, actiune formulata de un grup de rezervisti, nu de SCMD.

Viorel spunea...

yar 99 soim. Acum 20 de ani politicienii conștientizau ce înseamnă puterea străzii pentru că făceau parte din generația precomunistă. În plus le-au rămas în minte furia poporului de la ultima cuvântare a lui nea Nicu. Parte din politicienii de astăzi (ajunși în funcții pe pile, bani, șantaj, un fel de băiatul lui tăticu și mămica) care la revoluție erau niște țânci, vin și ne creionează destinele noastre prin legi alambicate și pentru ei, d-apoi pentru omul de rând. Vechii politicieni apreciau / aveau un respect (deși poate nu le conveneau) față de astfel de manifestări motiv pentru care încercau să soluționeze doleanțele protestatarilor, cei de astăzi îți râd în nas, te sfidează indifferent de număr sau cât de simple și rezolvabile ar fi solicitările.
Când sunt chemați de mulțime să dea o explicație refuză să se prezinte în fața lor. Asta pentru că au fost prost crescuți și educați. Lipsa de respect pentru cei care trudesc zi de zi pentru a le băga salarul în buzunar.

galexandrusorin spunea...

Legea pensiilor militare nu a fost modificata tot printr-o OUG? Acum nu se poate modifica o lege prin OUG? Cand este aplicabila L 24/2000? Doar atunci cand doreste cineva sa se opuna chiar de la Mapn?De ce nu s-au opos la acele oug de modificare a legii pensiilor militare la momentul respectiv pentru aceleasi considerente juridice prevazute de L24/2000? Cine ste ipocrit ?