Un produs Blogger.

vineri, ianuarie 11, 2019

Sa învățăm istoria de după Marea Unire din 1918. Acțiuni militare declanșate de Ungaria bolșevică în 1919.

69 comments

69 de comentarii:

avianyc spunea...

Cam târziu înveți d-nule H.
Cei mai grav că înveți pe sărite și nu se prinde nimic.

Leo spunea...

@ T3 ,
Eu sunt cam certat cu istoria . De fapt care a fost contextul geo-politic care a condus la ofensiva ungariei ? Parca Ungaria era parte a Imperiului Austo-Ungar.

Huhu Rezea spunea...

@avianyk
Daca ai fi pus mâna pe istorie în scoală sau te tineai de programul de educație profesională ca miltar, nu ar țâșni din mintea-ți superficială atâtea trăznăi antiromânești.
@Leonard
In anul 1919 Austr-Ungaria se destrămase iar Ungaria a redevenit stat independent după 400 de ani de dominașie turcă și austriaca. In 1526, după Bătalia de la Mohacs, fusese declarată raia turcească.

Iulian Mareș spunea...

Huhu
Și reg bolșevică se produsese și Lenin aruncase principiul autodeterminării popoarelor și alt imperiu decăzuse rău!

avianyc spunea...

@ Leonard
Manualele de istorie is
de până la 1990 ,pe vremea cănd noi eram școlari , nu fac referire la acest război cu Ungaria condusă de un partid bolșevic soldat cu ocuparea Budapestei.
Ca atare noi nu aveam de unde sti în amănunt aceste evenimente.
Problema este ca nici acum ,adică mai precis în referirile la acest fenomen in scrierile de dupa 90 nu se reglementeaza adevarul absolut .
Cea mai apropiată varianta de realitate se gaseste intr- un tratat scris de niște prof istorici de la facultatea de istorie din Oradea.
Pe scurt ,bolșevicii nu au recunoscut linia frontului stabilite prin tratate și nu au binevoit a se retrage din Crisana, Maramureș .....
Multe scrieri spun că regele ar fi ordonat trecerea Tisei, ca si cum conflictul ar fi inceput de la Tisa neglijandu- se complet luptele care s- au dat anterior cu ungurii în defileul Vadu Crisului-Ciucea-Huedin,defileul în care armata română în retragere a fost atacată prima dată de unguri.
Istoricii de la Oradea, localnici din Crisana tratează cel mai bine fenomenul.
Ca atare primele lupte au început în acest defileu și apoi românii s-au oprit la Budapesta înlăturat regimul bolșevic a lui Bela kun și lăsând Ungaria la retragere pe mâna lui Horty.
Ungurii și azi pun înfrângerea lor motivînd că armata honvezilor era destrămata și în reorganizare,altfel susțin ei românii nu i-ar fi învins.
Povestea lunga și implică multe pagini de citit.


avianyc spunea...

@ Leonard
Citește aici .Este un crâmpeie din acel tratat care la apariție s-a vândut că pâinea caldă deși a avut un pret piperat.
Am a ut onoarea sa-l cunosc personal pe u ul din autori col ,prof la Universitate din Oradea cu care am discutat nr pe tema asta,fiind ceva inedit pentru mine, precum și pe tema hunilor lui Attila și ungurii veniți din desertul mongol.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Lupta_de_la_Ciucea_(16-29_ianuarie_1919)&ved=2ahUKEwjz3LmT0ubfAhVvtosKHTgiCzkQFjABegQIARAB&usg=AOvVaw3Cy1memSOOcmqmWwkmvlwy&cshid=1547241168867

Iulian Mareș spunea...

Nu stiam ca si la "Oradia" este Facultate de Istorie.....eu cred ca studiul respectiv este scris de DNA Oradia!
Ca sa intelegi contextul razboiului trebuie sa-l legi de Marea Unire si de faptul ca aceasta s-a putut face prin acoperirea frontierei vestice si linistii in Transilvania de catre armata regatului!
Nemultumirea ungurilor consta in faptul ca spargerea Imperiului Habsburgic a lasat popoarle libere, dar ungurii intelegeau ca Ardealul este al lor, caci asa intrasera cu el in imperiu!
Initial armata lor a declansat ofensiva cu un succes limitat, ulterior c/ ofensiva romana s-a transformat intr-o ofensiva totala; si atunci au fost voci care cereau oprirea pe granita istorica, dar MStM, prin generalii sai au impus pdv ca dusmanul trebuie nimicit pana in capitala unde iti impui conditiile la semnarea pacii! Daca nu ma insel, Horty a semnat pt partea ungara!
Cei doi ostasi care au pus opincile pe cladirea parlamentului maghiar sunt sigur din zona lui Leon!
Planul de operatie a fost marca maiorului Antonescu, ca sef al operatiilor; populatia ungara a privit armata romana ca pe una eliberatoare, mare parte din elita intelectuala la fel! Nu am impus guvern, nu a fost anexare si scutul conflict armat se incadreaza la expeditie de pedepsire in scopul asigurarii linistii si sigurantei frontierei!
Ca ulterior, Ungaria a devenit fascista (revansarda), este clar, dar nu putem spune ca noi ia-m deskis calea lui Horty, care nu a pierdut icazia sa fure Ardealul, dar asta este deja o alta poveste.....
De retinut ca si cu Bulgaria am avut un razboi, cu succes militar!
Despre aceste 2 razboaie, mici, prin amploarea spatio-temporala, putem concluziona ca ele si-au atins scopul politco-militar, dar Romania nu si-a propus alte obiective gen anexare, control ulterior, ci doar stabilitatea zonei, razboaie cu obiectiv limitat, expeditie de pedepsire, forta retragandu-se rapid din teritoriu ocupat, fara implicari in impunerea unei conduceri aservite!
De ce nu erau consembate prin manuale? Pt ca fratia comunista din Tratat impunea niste conveniente, erau de insemnatate mai mica, dar existau scrieri si atunci prin reviste de istorie!
Azi, orele de istorie s-au redus din motive lesne de priceput, insa materialul documentar exista!

Iulian Mareș spunea...

Din istoria mult prea recenta.....
Constructia corvetelor se amana cu 2-3 ani prin solicitarea anularii HG-48 din 2108!
Ce nu a fost cuser la etapa procedura selectiei vom afla....

https://lege5.ro/Gratuit/gi3tamjsgq3q/hotararea-nr-48-2018-privind-aprobarea-circumstantelor-si-a-procedurii-specifice-aferente-programului-de-inzestrare-esential-corveta-multifunctionala

Iulian Mareș spunea...

Continuare

Iohanis a primit sah- mat de la Benjamin Netanyahu! Durata partidei.....cam 2 ani!
Urmeaza lectia de sah, gen meditatie fara bani si impozit, via US, marca Trump!
Intre timp poate invata table sau domino!....i-a recomandat si Donald Tusk ca poate invata si apara Constitutia, fara meditatori costisitori!
Adevarat, lumina vine de la Ierusalim si nu din Berlin!

https://t.dcnews.ro/borza-israel-i-a-dat-o-lectie-lui-klaus-iohannis_631845.html

Iulian Mareș spunea...

Dupa ce a urlat "Jos ciuma rosie" cu cei fara creier, asimilati curentului #, Ciolos-"Ardeleanu(l)", un adevarat LD al principesei, la Ateneu îi pupa cu sarg mana lui Dancila, fapt care a facut ca B1Tv sa spuna: "Luati-va caraghiosul de aici!!
Important este cine sta in spatele pronumelui "va"! Noi stiiiiiim! Dar voi?

https://t.dcnews.ro/ciolos-striga-psd-ciuma-rosie-dar-face-gesturi-tandre-cu-dancila-video-viral_631903.html

Iulian Mareș spunea...

PS-constat ca am unele greseli de tehno-redactare, insa mi-am platit la timp corectorii!
Scuze.....am degete mari si vederea slabita!
Veteran ruginit de armata, nu odihnit, ca altii!
Promit ca se va mai intampla! :))

Leo spunea...

Si pt. ca tot despre istorie este vorba , mult mi-ar place sa stiu ce s-a intamplat pe teritoriul actualei Romanii in perioada de dupa retregerea Aureliana ( 275 e.n) si pana in anul 1000- 1200.
Multumesc pt. lamuririle date mai sus..

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
Citeste cartea indicata lui T3....are explicatii f reale si vizeaza si perioada de care esti interesat....o gasesti la liber pe internet si are prefata semnata de cei mai mari istorici romani!
Cum s-au format primele centre prestatale, cum au luptat....etc

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Te lămurești singur dacă dai căutare pe net " Dacia după retragerea romana"

avianyc spunea...

@ Leonard
Ca sa te lamuresti mai in amanunt cu perioada 1919-1920 pune pe Google pe rând titlurile de mai jos.
La referinte vei gasi mereu un nume. Este al col prof universitar I.Ț. devenit sef al Casei Armatei din Oradea după un accident rutier stupid. (Ceva gen N. Labis).
Am fost foarte apropiati , Huhurez de pe fb -ul meu poate constata ca suntem consateni.
De cate ori treceam pe la el imi umplea bratele de carti inedite de reala valoare ,editate prin propria editură. (exemplu Eminescu la ”Familia” de prof univ Lucian Drimba -372 pagini inedite ) .
Teza lui de doctorat este axata expres pe fenomenul 1919-1920. Foarte documentat mai ales ca a fost in relatii directe cu cei implicati si a scris si cateva monografii a acelor sate prinse in conflict,satul ,comuna noastra fiind situata in acel defileu la 20 km de Ciucea .
Ce scrie in aceste link_uri sunt crâmpeie din acel tratat in doua volume de câteva mii de pagini scris de cei mai renumiti istorici care trateaza in amanunt fiecare epoca istorica
cei de la Universitatea din Oradea trateaza special acest capitol .
Parcurgând tratatul ,în partea care priveste istoria Transilvaniei am putut constata spre exemplu ca multi domni alungati din Tara Romaneasca precum Ieremia Movila au preluat/cumpărat si stapânit Cetatea Sinteului fiind implicati in viata politica a Transilvaniei.
De asemenea se lamureste clar etapele migratiei maghiare cu cele doua etape distincte (etapa migratiei din desertul mongol a hunilor condusi de Attila care au îngrozit Europa si etapa migratiei din desertul mongol a ungurilor ,unguri care de fapt sunt stabiliti azi in Campia Panonică.
Cred că foarte multi romani slabi la cultură nu fac deosebirea intre cele doua migratii din deserttul mongol si nici nu cunosc ca ungurii de azi nu sunt hunii lui Attile decât in f.f mica proportie.

Incidentul armat de la Țigani (Crișeni, 14 ianuarie 1919)
• Lupta de la Ciucea (16-29 ianuarie 1919)
• Lupta de la Zalău (23-26 februarie 1919)
• Luptele de la Cicârlău, Giurtelecu Hododului, Țigani și Ciucea (15-16 aprilie 1919)
• Războiul româno-ungar (1919)
Merita parcurse aceste link_uri.
https://www.crisana.ro/stiri/cultura-5/a-plecat-si-ioan-tepelea--34491.html
http://www.gorjeanul.ro/tag/ioan-tepelea/

Iti urez lectura placuta , la fel si d-nului Huhurez (care se umflă-n pene când mai trimiti cate un comentariu cu realitati cotidiene si face el tot posibilul să nu le publice) precum si d-nului Mares.

@ Leonard.
Cât timp am uitat sa comentez pe blogul ”amabilul” am citit doua carti si m-am simtit excelent si relaxat.
Recomand.
Pe aici nu ai voie la opinii contrare ”sefului” decât in mica masură.

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
avianyc spunea...

@ Leonard
Despre razboiul romano-ungar 1919 -1920 nu s-a pomenit in perioada comunista deoarece inca din 1920 miscarea proletara internationala a considerat actiunea Romaniei ca un act de agresiune.,lucru total eronat.
Dar a prins si la comuniști.
După cum ne spunea cu limba de lemn ”o respectabila” d-na cuvântand catre europenii de la Ateneu ”viitorul este inainte si nu in urmă” , după care ”secundul” in cuvântul său ne-a informat ca Ro a intrat in UE prin referendum ????????? Mă intreb ,care referendum ????????
Nu-i bine să fii prea deștept printre aștia!! Te ia ficatul repede daca pui la suflet.

iceparu spunea...

Huhule ca fost securist nu te dezici.Publici numai ceesce iti cade bine.Am vazut in 1989 ce va poate capul.

avianyc spunea...

Prin anii 80 ,se pare 85-86, intr-o zi de serviciu la permanenta, plictisit, am dat o raita printre cartile din biblioteca soldatilor.
Am gasit si am citit pe nerasuflate o carte a col (r) acum Florian Gârz .Pe masura ce dadeam pagina devenea tot mai interesanta si acaparatoare.
Ma credeti sau nu tot ce se prevestea in acea carte s-a întâmplat mot-a-mot in fosta Yugoslavie si Golful Persic.
Nu i-am retinut titlul decât autorul.
Doar acum câtiva ani am aflat ca era dintr-un sat vecin cu satul meu si chiar aveam niste cunostiinte Gârz din zonă. Nu am bagat in seama atunci pâna după 1995. Mare expert profesionist.
Acum aflu că a fost coleg de LM cu Marin Sorescu intr-o promotie de exceptie.
Huhurez ,să provina de pe acolo doar din aștia cu intuitie si spirit de anticipatie dezvoltat ?

http://drumulinvingatorilor.ro/store.php?author_id=245

Iulian Mareș spunea...

Omul nu vrea să citească mii de pagini, cum nu ai citit nici tu!
El dorește o sinteză unanim acceptată, așa că nu contează o lupta, nivel tactic, într-un ansamblu strategic!
Noi credeam că hunii trăiesc și azi....că de aceea se scrie Hungaria! Cine nu știe că triburile popoarelor se împingeau unele pe celelalte? Că au avut momente de maxima ascensiune și decădere...
Oricum am reținut centrul de istorie cele Oradia! Dar, totuși, Vasile Stoica nu-ți place? El sintetizează doar in 390 de pagini! Asta că să fim clari că nu ai citit 2-4 mii de pagini! Facem cercetare istoriografică sau suntem consumatori?

Huhu Rezea spunea...

@iceparu, paznicul de securiști din Buzău
Ce sa-ți public, că nu te duce mintea decât la intrigi?
Nu poți depăși nivelul de armurier al pușcoacele de la gărzile patriotice
@avianyk
Nu ai avut pasiunea cititului in perioada comunismului ceaușist, dincolo de manualele scolare. Asemenea evenimente nu erau amintite în manuale. Puteai să citești revistele Lumea, Magazinul Istoric, Flacăra sau tratatele de istorie din librarii cum ar fi cele ale lui Nicolae Iorga, Mușat și Ardeleanu.

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
avianyc spunea...

@ Huhurez
Chiar aveam abonament la ”Lumea” si o citeam rând cu rând.Am citit si Flacara ,dar m-a deranjat comportamentul grosolan a lui Paunescu când au fost cazati la caminul internatului nostru care era nou ,iar eu eram sef de internat din partea elevilor. Neciopliti si necivilizati ca in ziua de azi. Nu neg eforturile mlui Paunescu pentru descoperirea de talente in orice domenii (Boicilul , Pușcaș de la Simleul Silvaniei cu ulcerul vindecat ,etc) ,dar comportamentul in anumite medii ......m-au indepartat de om/oamenii din jur ,nu de revista.
Profesorul de socialism ”stiintific” om cu facultate de drept din liceu ne dădea un 10 daca reuseam sa scriem la o anumita rubrica(nu-mi aduc aminte numele)si sa ne fie precizat numele acolo.Am prins si eu unul.
Am citit mult Huhurez dar trebuie sa tii cont ca la un liceu industrial de zi-5 ani se invata cât invatau cei de la teoretice si LM plus inca atatea materii de specialitate in plus. Si cele tehnice erau a naibii de grele . Temele de acasa cu desene tehnice complicate ,sceme cinematice de masini unelte ,etc si probleme de specialitate nu ne permiteau multe pe lânga. Ca sa nu mai vorbesc in Fac de aeronave . Rar paraseam amfiteatrul inainte de 12 noaptea.
Am o biblioteca impresionanta din toate genurile.
Am pomenit numele col (r) de la oradea fiindca purtam discutii interminabile pe diverse teme cand ne intalneam la el in editura impreuna cu un mare actor consatean si coleg de banca in scoala gen de la Teatru national din Craiova actualmente ,absolvent in 86 a IATC Tg Mures. Ca sa vezi!!!!! Nu-i bine nici sa fii prea luminat intre semidocti si oportunisti.Te manânca porcii desi la un moment dat i-ai ajutat si sprijinit să se realizeze. A sfârsit de ciroza fara sa consume alcool sau sa fumeze.Din supărare si necaz.
Poate nu întamplator se spune ca ”inginerii nu sunt intelectuali”. Sarcini foarte grele de serviciu ,studiu mult după serviciu,etc.
Daca vrei sa fii un inginer bun trebuie sa studiezi mult ca sa fii in trend mai ales ca de la o zi la alta se schimba tot.

Huhu Rezea spunea...

@avy
Ai dreptate! Liceele industriale erau niște scoli profesionale cu durata prelungita în care intrau cei care puteau să ia admitere la liceele teoretice.
Eu voiam să spun că nu e corect sa spui că un lucru, un fenomen nu a existat cândva ...pentru că nu ai știut tu de el.

Iulian Mareș spunea...

Eu voiam să-ți aduc aminte că justiție fac numai judecătorii,...și numai fraierii cred că ei participau la realizarea actului de justitie!
In afara faptului că scriind cat mai mult spui cat mai putin, rămân stupefiat că regimul comunist a dispărut în 89, cetățenii multilateral dezvoltati dăinuie și azi!
Eu kiar cred că vinovată este clasa a13a!
Rămân stupefiat că nici acum nu ai înțeles talcul catastrofei aeriene, ai căror demnitari voiau să comemoreze tragedia de la Katin!
Iar, azi că și ieri, Polonia este f naționalistă, devansând ROU in tot ceea ce înjura azi descreierații ce aplauda #!
Sunt stupefiat de poziția ta idioata, ce intra sub 10% din numărul românilor!
Trebuie sa fie și proști că să avem la ce ne raporta!
Ești și pueril in explicații și duci in derizoriu tema!

Huhu Rezea spunea...

@Mares
E că un făcut!
Cam toți internaționaliștii antinaționaliști, purtători de # rezist, și pupători de cătușe pt adversarii de opinie și românii bogați sunt bâtă la istoria națională și universală.

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
CEZAR spunea...

@/T3
O singura nelamurire ..
Ce invatati voi atat demult..? Motoarele de aviatie de la AN-2 sau Mig 21??
Pai astea nu se prea modificau cu zecile de anii , basca faptul ca si pentru vreo reparatie mai serioasa, ori venau rusnacii aici si voi ii alimentati cu palinca , ori duceati harburile in CCCP
Avioane noi romanesti de la a la z..doamne ajuta ca nu avem !!
Poti preciza in ce se materializa stiinta ta nemaipomenita - PENTRU INTARIREA CAPACITATII de aparare ..??

avianyc spunea...

@ Huhurez @ Mares
Avem mare noroc cu doi pupători de moaște ca voi ,”nationalisti sovini” consacrati ca ne luminati ca altfel ne-ar cotropi intunericul mintii voastre.
M-as bucura sa fiti la zi cu istoria antica cel putin , sa stiti ca românii ca voi nu sunt nici azi la nivelul leaganului de civilizatie elen care a pus inclusiv bazele ROMEI antice sau cu razboaiele punice din care sa trageti concluzia ca ROMA putea sa nu existe daca Hanibal ,dupa victorie după victorie ,nu se oprea in fata portilor Romei. Asa-i istoria . A fost menit ca sa se nasca un imperiu care sa dea lumii un concept de ”drept roman” cu rânduieli clare, de care ati fi bine sa luati la cunostiinta si voi si TT care-și zine ”menestru”.Si sa stiti ca nu ai voie sa bati un cetateanal imperiului roman pasnic ,chiar daca esti soldat in slujba imperiului ( adica jendar)
Asta apropo de civilizatie si ”universalitate” transpusa spre exemplu in colonizarea Perului cu ”puscariasi si borfasi” eliberati din puscariile germanice , si instalati câti au rezistat traseului in jungla peruana virgină. Si care datorita educatie care le curgea prin sânge au ajuns sa creeze acolo leagane de civilizatie pentru America Latină. Și traiesc din tata-n fiu si azi acolo, in acele minunate orasele din jungla.
Oare ce s-ar intampla daca i-ar trimite pe toti astia cu ” recursul compensatoriu ” ai lui TT pe acolo?
Asa ca luati de vedeti și voi ”din univeralitate” ce lume si leagan de civilizatie s-a creat pe undeva ,”izvor de dreptate si adevar”,valabil pâna azi ,chiar daca uneori or fi fost doar teoretice, vizavi de ce bantuie sau a bantuit prin teritoriile dominate de turka-bre dintre Carpati si Dunare.
@ Huhurez ,din câte se vede ,esti afectat rău din moment ce nu mai vezi in fata decat #rezist, pupatori de ”CATIUȘE” la ușă si alte dracovenii. Cornel iti poate recomanda un tratament eficient. Să te lași de blog.
@ mares
Nu uita ,Polonia este catolică ,adica din partea cealalta ..........nepupatori de moaște ....sau purtatori de turbane aurite ......
Si nu uita baga nasul pâna la ”KLUB KORNET” cel putin daca nu ai reusit sa convingi cdt cp paza si transport sa-ti dea o invoire de trei zile din cazarma sa faci o vizita turistica în Polonia.

Și apropo ,stiti așa pe sarite ce teritorii de azi ocupa ”Cartagina ” si unde avea capitala ?

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Când l-am văzut expert și cititor de mii de pagini de tratate de istorie ...
Îmi dau seama că a citit mai puțin decât a scris pe blog....
Procurori cocalari (tunsori de paznic de club) neputând instrumenta nimic, au inventat dosare împotriva a tot ce era peste nivelul lui intelectual! Vedeți activitatea boului ăla de șef DNA Oradia, care și-a eliminat șefii și judecătorii care nu akesau! Ăștia nu fac vizita medicală, psihiatrie, prezenta fizica? Unul abia își târâia boașele, având picioarele în X, dar rău tare!
Însă, după grimasă îți dai seama că este dus cu capul...iar, țiganul ăla de Portocală, ăla are comportament de valutist al anilor 95!
Cum sa selectezi asemenea oameni?
Știu, nici vameșii și nici unii din Pol. Frontieră nu sunt îngeri, dar lucreaza-i cf științei, nu căcaturi sa ai ce raporta!
Denunț și iar denunț! Martor cu denunț și același martor sub acoperire, sau mai rău martori inventați!
Apărați mai, toată cloaca asta, căci o sa va vina randul negreșit!
Cum să-l condamni pe A. Năstase fara probe și cât curaj sa ai să scrii in motivare că vrei sa dai un exemplu?
Sau că influențează telepatic martorii?
Voi ați decăzut in așa hal de va place sadismul?

avianyc spunea...

@@
Huhurez
Ai auzit de ”M. Viteazul” de la Craiova?
Sau de fatuca deputat de la TL care nu stia doctrina de partid. Noroc ca nu au intrebat-o câti ani se facura în 10 ianuari 2019 de la victoria lui Stefan cel Mare asupra turcilor la Podul Înalt. Precis intreba cine-i ”Ștefan cel Mare” ca nu umbla pe la sediul psd.
Da , Vio ,crezi câ le are cu ”Cracovia ” pe hartă sau cu ce scrisa D Cantemir ??Da tanti Dănuta o sti pe unde si in ce an s-a batut D. Cantemir cu rusii si care fu rezultatul ?
Bătu-vă norocu de cârcotași cu slanina mucegăită furata in traistă

Huhu Rezea spunea...

@avianyk
Crezi că profesorul de fizică din Sibiu știe Istorie?
Te-am rugat să vorbești la pozitiv despre Iohannis și gașca lui. Lasă punctajul propagandistic împotriva celor care nu sunt în acea gașcă.

avianyc spunea...

@Cezar
Nu vreau sa fac teorii pe aici cum trebuie să te prezinți în fața profesorilor universitari doctori ,rar văzuți prin alte școli.
Cand înveți disciplina motoare,spre exemplu, pornind de la calculul integral si diferential al suprafețelor paletelor unui compresor de motor,și așa mai departe până la calculul integral si diferential al suprafețelor turbinei,etc și voletilor reglabili, functie de toate forțele care actioneaza asupra lor,etc.
Si asta doar la calculul și construcția motoarelor.
Mai pune calculul si construcția aeronavei,fuzelaj,aripi,etc pornind de la calculul integral pe suprafețe funcție de forțele care acționează pe acele suprafețe,etc.
Mai pune disciplina "Automatică motoarelor de aviație " care studiază funcționarea și reglarea automată a parametrilor motoarelor funcție de viteza,înălțime și presiunea aerului.
Ai auzit de funcția pondere și indiciala în automatică unui motor de aviație.
Să-ți mai spun de cursul mecanica zborului,calcule integrale pe fiecare gen de evoluții în parte, de la decolare până la aterizare, etc.
Altă materie, aerodinamica vitezelor subsonice ,supersonice și supersonice.
Alta pleiadă de calcul integral și diferențial.
Sunt doar câteva din materiile spaimă, finalizate inclusiv cu proiecte,programe de calculator.
Apoi separat materiile de exploata,motoare avioane,instalații de bord ,radio,armament,aparatura de bord,cabină,incendii,etc,pnrumatica,hidraulica,oxigen,toate cu instalațiile lor,tren de aterizare,variante de înarmate,tactica de aviație cu harta, etc
Se mai adaugă cele comune de analiza matematica,geometrie descriptivă,fizică, chimia carburanților și lubrifiantilor,desen tehnic,tehnologia construcțiilor de mașini,mecanica cu tot studiul frecarilor din lume,filosofie,soc"stiitific",istorie,informatică,programare si câte se mai fac în cinci ani.
Crezi ca-i ușor când ai examinării asi în domeniu.
Ce era mai greu era că fiind doar 16 în an la seminarii ieșeau de multe ori si de două ori pe la tabla în cele două ore.Si se puncta pentru intrare în examen.Nu faceai punctajul ,nu intrai in examen.Si atunci trebuia să-ți tocești coatele fiindcă seminariile erau dese.
Așa era prin ATM.
@ d-nule Huhurez,cu respect va rog permiteti un scurt răspuns ciobanului pt a putea pleca linistit la colibă.
Multumesc! AVE Cezar!

Patrascioiu spunea...

Draghici@Ca Scc ar trebui sa știi ca un absolvent de facultate prin 1975 satisfăcea stagiul ca militar cu termen redus urmând o programada de pregătire aparte iar ulterior dupa o convocare obținea gradul de sublocotenent.Funcție de nevoile armatei puteau fi reactivați.Și Pricina a ajuns ofițer MAPN pe aceeasi Inclusiv MAI proceda identic de exemplu securiștii erau recrutați din viața civila și după un curs de 3 luni la Băneasa erau încadrați cu statut de militar activ.Foarte mulți procurori militari și judecători militari.Huhu proveneau din sursa externa.Privind Leș problema este ca el nu are nici pregătire de militar în termen.

CEZAR spunea...

Asa ...baaa...si la ce ti-a folosit ??
Cu ce a ajuns Armata mai puternica ...
Jucau un teatru ieftin ..ingalonatii din ATM....cand de fapt voi practic nu faceati NIMIC cu cunostiintele voastre
NICI NU CONSTRUIATI AERONAVE...NICI NU EXPLOATATI CA NU PREA AVEATI CE...
Sper ca intelegi daca nu ai pierdut complet simtul realitatii....

Ein Stein spunea...

@avianyk
Ne indeamna huhurezu in titlul articolului sa invatam istoria de dupa Marea Unire, eu vreau sa o extind nitel, poate intr-adevar invatam ceva.
Eu vreau sa vorbesc de un popor maret, vikingii, razboinici adevarati, toti barbati unu si unu, cuceritori, exploratori, curajosi, etc.
Stii ceva insa? Daca e sa analizam de fapt ce au fost vikingii ajungem la concluzia ca nu erau decat niste ticalosi, niste putori carora le era lene sa munceasca , niste criminali lasi, hoti si curve. Veneau cu barcile lor noaptea peste vreun sat sau manastire si faceau adevarate fapte de arme cu populatia fara aparare, femei, copii, ucideau si jefuiau tot ce le iesea in cale, aveau chiar o denumire specifica, secerisul, pentru ce faceau ei. Cam asta ar fi adevarul despre vikingi. Ia sa te vedem daca esti in stare sa faci o analiza reala despre romani sau germanici despre care vad ca esti tare impresionat. Sunt curios sa aflu cam care a fost dreptul germanilor de a coloniza Peru cu puscariasi, era Peru parte a statului German, a avut vreun acord cu acest stat sau au facut-o pur si simplu cu forta fara sa tina cont de nimic?
Biserica Catolica e belea fata de aia ortodoxa pentru ca nu se pupa moaste, dar sa amintim si cateva lucruri deloc onorante pentru aia catolica. Ardeau oameni pe rug pentru tot felul de cacaturi, vrajitorie, erezie, stiinta si altele in numele mantuitorului. Infiintasera chiar un DNA al vremurilor, Inchizitia, ajungeai imediat combustibil daca erai incomod sau puneai in primejdie modul de viata al popimii catolice. Tot in numele crucii catolice a pogarat napasta asupra unor civilizatii care nu aveau alta vina decat ca erau mai evoluate, pasnice si nu doreau decat sa-si vada de vietile lor, BC nu si nu, sa vina la calea cea dreapta si dai si pune-te cu topoarele si sabiile pe bietii oameni. As mai adauga scurt rau de tot, popii ordtodocsi nu se "iubesc" in dos ca aia catolici. Sunt multe de spus dar comentatiul risca sa devina prea lung pentru a fi citit.
Nu pot sa inteleg de unde dracu fascinatia unora dintre voi pentru astfel de "civilizatii" si credinte?
Nu inteleg de unde atata lipsa de incredere si respect pentru propriul popor. Romanii nu sunt tocmai poporul ideal insa sunt cu mult peste majoritatea asa zis popoarelor "civilizate" din vest. Defectele noastre majore, suntem muuuuult prea creduli si dormim cam mult pe noi cand nu e cazul. Desteapta-te romane!

avianyc spunea...

Uite că nu au fost suficienti doi-treei brânză bună ........... că mai apăru unul.
Măi Drăghici ,eu te cunosc foarte bine si stiu bine si pe la ce numar de telefon o bateai in cap prin CA M ,SMAvAA , SMFA. Sa stii ca prin natura functiei sunam zilnic prin birourile de acolo.
Ar fi bine sa te opresti pâna nu ti-o spun in varianta neortodoxă. Când o să ai in spate anii mei de aviatie pura sa-ti permiti .
Nu te-am provocat , nu-ti raspund jignirilor ,te rog vezi de oala ta si mananca linistit pensia castigata prin munca inginereasca de birou pe spinarea aviatorilor.
Retine bine. Eu nu am spus ca nu cunosc fenomenul ,mai ales ca sunt localnic de lânga Ciucea ,ci am spus ca in manualele scolare ,gimnaziu ,liceu ,facultati ,aceast razboi împotriva bolsevicilor unguri nu a fost mediatizat. Nu am spus ca nu am citit si că nu stiam despre fenomen.
Sper ca poti pricepe cel putin atât. La fel si Huhurez, nașul ciumei roșii.
Poti sa-ti piezi vremea toata ziua pe aici daca iti face placere dar doar cu cei batuti in cap de neon prin birouri ca si tine, precum dnul ..... mare_ș_ef mare la esalonul tău superior
Cu multa rabdare si simpatie uneori!

Leon spunea...

T3, repede mai scrii domnule..., cred ca folosesti toate degetele de la cele doua maini, spre deosebire de mine care folosesc numai aratatorul de la mana dreapta...!
PS. Ai uitat sa ne povestesti si despre orele de limba rusa din ATM, stiind ca in anii 80 cam toata tehnica de aviatie provenea din URSS; IAR 93 a intrat in dotare dupa anul 1975 si IAR.99 dupa anul 1987, avioane produse la Uzina de Avioane din Craiova.

Huhu Rezea spunea...

@Patraschioiu
Ce mare descoperire ai făcut!
Este normal că juristii proveneau din sursă externă...că doar nu pregătea Armata juriști la Scoala Militară.
Parcă intendenților li se echivala ceva cu Dreptul administrativ.

avianyc spunea...

@ Cezar
Mie chiar mi-a folosit atat în activitatea de pregatirea teoretica si practica a elevilor piloti pentru aviatia militara si civila la Sc mil . , cât si in activitatea disfasurata aviatia civila deoarece era o specializare compatibila cu domeniul civil.
Fara astia ,cu toate cele ce zici tu pe acolo, nu se ridica nimic de la sol.
Ai auzit de INCREST si ing militari care au proiectat IAR 99 si 93 .
Ai auzit de ing. militari de la IAv Craiva care au pus pe planseta si pe fluxul tehnologic IAR-ul romanesc. Multi in acelasi birou cu subordonat Berceanu. Directorul de prin 90 era chiar un coleg cu doi promotie mai inainte. Seful de la Romavia cu care zbura Base era la fel un coleg cu un an promatie mai inainte.
Ai auzit de ing. milit care au proiectat la INCREST rachetele romanesti ,aer-sol copiindu-le pe cele rusesti RS 2US.
INCREST = Institutul National de stiinta si tehnologie = monument si vărf de lance al stiintei si tehnologiei romanesti.
Mă opresc.
@ cezare
Te rog ,poti să urci la stâna si mâine dimineata sa dai drumul oitelor pe drumul national că dau astia cu sare . Și poate le-ar prinde bine si niste căcaraze antiderapante.

Leo spunea...

Scoala de Intendenta de 3 ani , era asimilata scolii contabile postliceale. Celelalte scoli militare de 3 ani , erau ASIMILATE SSD.

avianyc spunea...

@ ein stein
Cu tot respectul ,eu am o impresie buna despre norvegieni si nivelul lor de trai precum si de modul cum gestioneaza resursele in interesul si beneficiulul poporului norvegian.
Trecul este trecut si dupa cum a spus și tanti prim la Ateneu ”viitorul este inainte ,nu în urmă”
Ce a fost a fost ,traim prezentul care arata după cum se vede . Se mai paraiesc si preotii ortodoxi pe la luat lumină si multe altele ca si la ceilalti.
Imperiile si-au facut mereu curatenie in interior impingand nedoritii pe la marginea imperiilor (vezi sașii,secuii),etc
Prin 1700 si ceva mi se pare???? Peru a cerut statului german populatie germana pentru colonizat jungla peruana . Voiau sa construiasca si o capitala in jungla . Au inceput lucrarile dar le-au abandonat. Ramasitele sun vizibile si azi.
Germanii au trimis atunci acolo cîteva mii de puscariasi si nedoriti in imperiu pe acolo.
Pana la instalarea in jungla au pierit vreo doua mii pe traseu rapusi de boli ,foame ,etc/
S-au instalat acolo si sunt si azi acolo.

Iulian Mareș spunea...

T10003!
Mulțumesc că mi-ai spus că Polonia este o tara catolică!
Eu credeam că este musulmană!

Huhu,
Te rog oprește pe acest om, T3, întrucât este atins de un talmeș-balmeș în cap! Nimic nu poți înțelege de la el, parcă-i turbat!
Un defetist tipic!
Și eu care kiar am crezut că nu va pierde trenul de Viena, dar bag de seama că l-au citit și controlorii!
Vrea să spună ceva, trece la altceva...intră în alt domeniu...etc!
Așa ceva nu am mai văzut!
Săracul de el!

Cezar spunea...

T3/
Mai fromosule...mai chiparosule...asa le balmajesti...asa le AMESTECI.. ceva de groaza
Te rog insistent referitor la marile voastre succesuri"..in constructia de aeroplane
Povestește ceva despre celebrul avion pe care l.ati facut impreuna cu sarbii
Si la care Ati uitat sa.i puneti...MOTOR
ASTEPT...

Ein Stein spunea...

@avianyk
Colegule cu toata dragostea, si eu am o parere buna despre nivelul de trai al nordicilor, nivelul de educatie, cultura, modul cum isi admistreaza resursele, etc. Dar asta nu schimba cu absolut nimic starea de fapt, toata bunastarea lor se bazeaza pe talhariile si crimele pe care le-au facut inaintasii lor pentru odraslele lor. In aceasi situatie se gasesc si alte natii de pe batranul continent, portughezi, olandezi, francezi, spanioli, englezi, haustrieci, etc. care acum ne dau lectii de civilizatie, noua romanilor. Intelegi ironia sortii? Sa lasam in urma trecutul? Pai sa-l lasam dracu sa-l ia. Dar cu ce ne ajuta? Tu iti vreo secunda iluzia ca jaful si talhariile "marilor civilizatii" au incetat? Fals, dar fals rau de tot. Nu a incetat nicio clipa, faptul ca nu se mai duce cu securea si credinta nu insemana ca nu mai exista, dimpotriva. Cum iti explici ca pe de o parte ii lauzi pe norvegieni cum isi gestioneaza resursele de gaze iar pe de alta parte nu-ti pui problema ca o tarisoara rupta-n cur cum e Haustria fara gram de gaze naturale sau petrol ajunge sa faca ce vrea cu gazele si petrolul romanesc ba chiar sa bata cu pumnu-n masa ca daca legea nu iese asa cum vrea ea va face nu stiu ce. Ce sa schimbat? Nimic. Tu crezi ca Viena ajungea vreun oras mai rasarit ca Vasluiul daca haustriecii nu jefuiau si talhareau toate popoarele vecine? Sa aparam valorile europene!
Suna frumos, pacat ca nimeni nu explica care sunt alea. Eu unul ma pis pe ele.
Chestia aia cu Peru si puscariasii e de toata jena.

Huhu Rezea spunea...

@Marres
Il las să se desfăsoare aici, pe acest topic, în toată splendoarea sa, ca să nu mai polueze subiectele juridice despre pensii cu aceleași elemente de propagandă, postari care merg la spam.
Trebuie să ai discernământ ca să înțelegi că inoportunezi cititorii când intercalezi în firul comentariilor diverse probleme care nu au tangență cu subiectul pus în discuție.

avianyc spunea...

@ Leon
Nu vrei sa facem și noi un partid, poate salvăm cumva ce se mai poate.
Fondatori;
Tu ( dumneata) din partea Psd
Mares din partea regelui adormit
Ein stein - la resurse umane
Huhurez - secretar politic și împuternicit pentru propus proiecte de legi pe domeniul ordine publică.
Leonard -independent la justiție
Corneliu- secretar la biroul de presă
T3 - centru dreapta dar nu pnl ,usr (liberal independent pe Ardeal)
Cezar - tehnocrat la agricultură.
Iceparu - cenzor și împuternicit pentru finanțe și pensii

Ne mai trebuie un penal și doi de la servicii .....de bine.Raspunde de îndeplinire Huhurez.
Ce zici?






iceparu spunea...

Asta nu-i democratie.Nu sunt de acord.Un cioban la capre nu poate fi tehnocrat la agricultura.Propun pe Mares.Asta chiar daca a fost in carul care s-a rasturnat la Caracal are stofa de telectual.Este multilateral subdezvoltat.T3 ar fi bun la dezvoltarea aerului.O tine pe Turcana grinda incastrata iar pe Iohan pe un plan inclinat.Huhu ar fi bun in locul lui Ciordache.Alta intrebare.

Patrascioiu spunea...

Nu știu cât de credibila e sursa dar se vorbește ca se lucrează la o lege a pensiilor pentru militari asemănătoare celei pt. civili.Deasemni și grupele vor fi altfel.Zice-se ca va prima vechimea efectiva,activitatea la trupe precum și participarea în teatre.

Iulian Mareș spunea...

despre justitia mare, de la Borza citire!

Noi, în Parlament, deși suntem atacați din toate părțile, inclusiv de magistrați, am onorat și onorăm în continuare puterea judecătorească. În primul rând, printr-un buget cât Casa Poporului de mare. 7.000 de judecători și procurori au un buget de 5 miliarde lei. De 15 ori mai mult decât bugetul Ministerului Economiei, de 10 ori mai mult decât bugetul Ministerului Energiei, de 5 ori mai mult decât bugetul pentru Antreprenoriat și IMM-uri, care girează activitatea a peste 450.000 de IMM-uri, având peste 2 milioane de angajați și reprezentând principalul motor de creștere economică al României. Magistrații au salarii de trei ori mai mari decât un parlamentar. Știți cine este cel mai bine plătit bugetar din România? Procurorul general. Taica Lazăr pleacă în fiecare lună acasă cu peste 11.000 euro! Am înțeles să plătim foarte bine magistrații tocmai pentru a-i feri de orice tentație și pentru a înfăptui cu obiectivitate și celeritate actul de justiție. Dar trebuie să înțeleagă că nici ei nu sunt mai presus de lege și cu atât mai puțin nu sunt Dumnezei pe pământ.

Iulian Mareș spunea...

Guma in par.....
Departamentul FOS al GP ti-a fost retinut!
...acuma, ca nu stii ce inseamna FOS este doar din cauza cazanelului ilicit!

Leo spunea...

- Daniel Bazavan la MFA
- Stelian Pal la UM 02505
- Ice la SPP
- T2 la Transporturi si Aeroporturi
- Liviu Pop la MAI
- H la cultura

CEZAR spunea...

I" Teparu.
Responsabil doar cu fluidele metilice ..energizantwe !

Gigi spunea...

Istoria adevărată este cea pe care am trăito noi
cea cu care am fost contemporani.
Daca faptele din diferite perioade ale popoarelor au fost scrise ca cele de acum de istorici care au mers pe partizanat politic,pe înflorituri,ridicând în slăvi pe cei aflați vremelnic la putere,îmi permit să am rezerve în ceea ce privește corectitudinea faptelor relatate.
Bine,asta nu înseamnă că evenimentele nu s-au produs la timpul respectiv,dar nu srise sau rescrise fără o doză mai mare de partizanat politic,în funcție de cine era la putere.
Aș fi curios să văd ce se va scrie cam peste 50,100 de ani despre perioada în care am fost contemporan și aici mă refer la perioada '60-'90 și după.

Leon spunea...

T3, sunt de acord, si am o prima propunere: sediul noii formatiuni sa fie intr-un oras din centrul tarii, de preferat municipiul Sibiu, intr-una din casele ,,Sefului,, unde sigur nu vom plati chirie si nici utilitatile curente..:)).

iceparu spunea...

Ce ai patit Cezarica?Iar ai cazut din Caricioplanul lui Avyanuc si nu ti s-a deschis capra?
Iti dau un metelic sa-ti revii.
Baftosule auzi ca s-a hotarat sa ti se acorde pensie dupa contributivitate dar cu conditia sa gasesti TAB pierdut.

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Il cam dezveliși pe amicul de la 02505!

Iulian Mareș spunea...

Huhu....
Așa pățesc toți fraierii care cred că o simpla legendare le va servi pt atacuri abjecte, de natura #

iceparu spunea...

Huhule,la PSD Vrancea,la fostul manechin Oprisan,fost CI-ist.Asta precis a fost coleg cu Avyanuc si el fost CI-ist la Bobocu.
Acum fara gluma.Istoria adevarata este cea care o traim si o simtim.In 1956 mi-au cazut in mana niste brosuri in care erau diferite fotografii care voiau sa arate cum contrarevolutionri unguri pedepseau activistii comunisti.Ceva mai tarziu am vazut afise in care Tito era prezentat militarist si imperialist.Sper ca avem maturitatea necesara sa discernem adevarul de minciuna.Traim intr-o epoca a razboiului ideologic care din pacate se duce mai putin intre sisteme ci intre partide .

Iulian Mareș spunea...

Nenea Părul - Mărul,
Ce contributivitatea sa vrea "C" căci acum 25 de ani, când sistemul i-a inkis Foaia de Parcurs, el nu plătească CAS!
Pe cale de consecință îi va da oIo, dar fără un "o", căci l-a pierdut în bătălia pt aeroportul Giarmata! Bătălia a fost de un răsunet mondial, totuși nu a fost consemnată de istorici pe motiv că a pierdut, înainte de începerea ostilităților, 33% din TAB-uri ( unul din trei) și cele două rămase atacau pozițiile dușmanilor în marșarier, mascând cu fum propria-i acțiune!
Procedeul a fost pe cale să fie omologat, dar a picat pe motiv de argumentare; el nu a putut demonstra cum a încălecat scaunul din TAB invers. Cică așa încaleca el mereu măgarul...😂🤣🤔

CEZAR spunea...

Patras Coiule adica I"teparu,
Eu nu vorbesc prostii.....

Cezar spunea...

Il ignor pe m.Al ,
A luat.o prin bălării
Păcat era..jegos dar inca tanar🤣😂🤣😂🤣😎😎🇧🇲🇧🇲

Iulian Mareș spunea...

Burebista...,
Daca in 56 analizai poze cu.... și cu .... înseamnă că ai fost legat și cu Hannibal, Scipione și frații Romulus și Remus, fondatorii Romei!
Ce vremuri glorioase, pline cu zeii antici!
Pe toate fulgerele lui Zeus, omul kiar este Highlander!

iceparu spunea...

Vezi ce patesti daca nu vrei sa te maturizezi?Te cam iau multi in zeflemea.Ai si tu partea ta de dreptate dar asta nu inseamna sa dorim raul celor care intr-o conjuntura anumita i-au o pensie mai mare.Asta inseamna ca trebuie sa lupti pentru o pensie mai mare si nu ca altii sa aiba o pensie mai mica.

Cezar spunea...

Eu sunt foarte serios...dar nu inteleg multi..@!

Iulian Mareș spunea...

In nebunia lui și Nero a fost serios!
Serios?!

PS-in singurele 5 minute de abstinență Ice ți-a explicat într-o frază ceea ce T-14(din cărți) ar fi scris în miile de pagini, precum în tratatele lui de istorie orădeană!
Ce Buzatu, ce Scurtu, Pârvan, Berindei, Giurescu, Densușianu, Ardeleanu..., însuși Iorga l-ar invidia!
Om nou! ...păcat că a plecat la Viena! Cred că era mai ok la Phenian ...

Leon spunea...

Referitor la participarea Armatei Romane in luptele cu trupele unguresti din anul 1919, revin cu citate din caietul bunicului, Nicolae Carcadia, care a ajuns pana in Budapesta:
,,Eu in timpul cat am mers spre Ungaria cu Regimentu am fost ca agent de legatura de la Batalion la Regiment, iar ca Comandant de Regiment am avut pe printul Carol al II lea iar la Buda Pesta cat a stat ma luat Comandantul Regimentului planton la cabinetu lui unde am stat pana am venit la Bistrita Nasaud si acolo Printul Carol, a plecat in escursie prin Franta si Anglia, si a luat cu el mai multi ofiteri si subofiteri si pe mine ma intrebat daca vreau sa ma duc cu el sau sa mi dea un concediu acasa , si eu iam spus ca mai bine vreau sa merg acasa caci nu mai venisam acasa de cand am plecat din 1916, toamna si mia dat un concediu de 30 de zile, in primavara anului 1920,,...!

avianyc spunea...

@ ein stein
”Chestia aia cu Peru si puscariasii e de toata jena.”
Așa mă aprostrofati d-voastra, d-nul ”ein stein” ca replica la un comentariu in care spuneam ca detinuti germani au colonizat jungla peruana si au construit sate si orase infloritoare ,de o frumusete si civilizatie rara in mijlocul junglei.

Domnle Ein stein ,aveti aici dovada. Am gasit-o doar cu ajutorul motorului de cautare ”Ask”.
Traducerile le faceti d-voastra.
Episodul cu drumul detinutilor germani spre mijlocul junglei peruane nu am mai gasit-o si nici nu am insistat . Ea exista si a fost data si pe DigiWord.
La buna lectura si documentare.

https://en.wikipedia.org/wiki/German_Peruvians

German Peruvians are Peruvian citizens of full or partial German ancestry. In general, the term ... In later years, the descendants of the German immigrants would go on to found new cities throughout the central jungle such as Oxapampa and ...

Oxapampa: A German-Austrian Colony in Peru's High Jungle
New ...

http://newworldreview.com/2011/11/oxapampa-a-german-austrian-colony-in-peru%E2%80%99s-high-jungle/

Nov 3, 2011 ... So how did a Austrian-German village appear in the Peruvian jungle? In March 1857 a group of 300 Tyrolean and Prussian settlers, lured by a ...

Pozuzo - a Tyrolean village in the Peruvian Jungle on Vimeo

https://vimeo.com/18325256

Dec 31, 2010 ... When a Tyrolean newspaper advertised in 1857 that the Peruvian ... away country of Peru their new home, about 300 Tyroleans and Germans followed the ... of the Peruvian jungle, far away from any settlement or hacienda.

Peru Emigration and Immigration Genealogy - FamilySearch Wiki

https://www.familysearch.org/wiki/en/Peru_Emigration_and_Immigration

May26, 2017 ... Peru Emigration and Immigration ... La Inmigración en el Perú (Immigration in Peru). .... German Emigrants from Württemberg 1851 to Peru.

Pasaj tradus
Peru
Emigrare și imigrare
Sursele de emigrare și de imigrare enumeră numele persoanelor care părăsesc (emigrarează) sau vin (imigrează) în Peru. Aceste surse sunt de obicei liste de pasageri, permisiuni de emigrare, înregistrări ale pașapoartelor emise sau LISTE DE DETINUTI DEPORTATI. Informațiile din aceste înregistrări pot include numele emigranților, vârstele, ocupațiile, destinațiile și locurile de origine sau locurile de naștere.