Un produs Blogger.

miercuri, noiembrie 25, 2020

Modificarea adusă art.60 din L 223/2025 în Raportul la Plx 199/2020 spulberă alegația că sporul OMM/SOSP ar face parte din cuantumul pensiei militare

90 comments

 Modificarea propusă la alin.(4) al articolului 60 din L nr.223/2015, articol introdus prin ordonanțele 59/2017 și 114/2018, precizează expres că la cuantumul net stabilit pentru militarii pensionați după 15 09 2017 se adaugă sporul prevăzut deja în legistrația în vigoare, deci nu-l acordă legea pensiilor militare, pentru pensionarii care au fost decorați cu ordinul "Meritul Militar" sau semnul onorific similar. 

Modificarea nu se referă și la pensiile militare stabilite înainte de 15 09 2017, ale având adăugat dreptul prevăzut de legislația în vigoare pentru cei decorați cu ordinul Meritul Militar.

Să nu mai aud în viitor vreun ciripoi al guleraților care să mai spună că sporul OMM are regim juridic de pensie militară și de aceea el poate fi eliminat de dispozițiile legii pensiilor militare care stabilesc plafoane de cuantum, fie cel de 85%, fie de cel net, fie cuantumul minim net.






Modificarea se corelează și cu enunțul din art. 110 indice 1, prin care se reglementează cuantumul minim net, acesta comparându-se nu cu cuantumul net al pensiei militare ci cuantumul corespunzător drepturilor de pensie militară, sintagma care include pe lângă cuantumul net al pensiei militare și sporul OMM acordat militarilor potrivit legislației în vigoare, adică potrivit L 80/1995.  


Ar fi un motiv în plus de adoptare a acestui proiect de lege, pentru a înceta joaca cu uite sporul OMM, nu e sporul, uite indexarea, nu e indexarea....dacă sunt peste plafoanele maxime sau minime instituite pentru pensiile militare. 

90 de comentarii:

Calinmihaib12 spunea...

..ce mai "tura-vura" : cât TIMP E IN VIGOARE = legea 80/1995 = orice pensie..a militarilor.. stabilită,recalculată și/sau actualizată= LEGAL=(și"CUVENIT")
TREBUIE să I se calculeze OMM-ul =la CUANTUMUL BRUT RESPECTIV..!,
(indiferent de perversitățile.. incluse prin.."reglementări" AIUREA..care "deturnează" SENSUL LEGILOR PENSIILOR..!)
..RESTUL:..e "gargară"..cu cuvintele = fără nici un rost..!

I. David spunea...

Foarte corect, însă după cum evoluează cursul discuțiilor privind pensiile "speciale" probabil că urmează desființarea după modelul Boc. Și uite așa anii 1990 se reîntorc pe principiul ieri de clase. Interesant este că magistrații reușesc să cadă în picioare și de această dată, țapul ispășitor fiind nominalizat a câtă oară militarul/polițistul. Dacă trec pensiile militare într-o lege unică poate că actualizarea acestora nu mai este o problemă, spun și eu după 28 de ani de restricții și șuturi ierarhice.

Xpert 86 spunea...

Includerea în cuantumul brut al pensiei și a sporului aferent semnului onorific „În Serviciul Patriei”, reprezintă doar un artificiu sau stratagemă ilegală utilizată frecvent la calculul pensiei brute de către reprezentanții Casei de Pensii a MAI, fără să existe o normă legală care să reglementeze expres acest mod de calcul începând din data de 15.09.2017, când a intrat în vigoare Ordonanța de Urgență nr. 59/04.08.2017, contrar celor susținute și interpretate eronat de reprezentantii Casei de Pensii a MAI.
Este adevărat că potrivit art. 30, aliniatul 1 din Legea nr. 223/24.07.2015, pensia stabilită, recalculată şi actualizată în condiţiile prezentei legi nu poate fi mai mare decât 85% din baza de calcul prevăzută la art. 28,
însă sporul aferent ,,Semnului Onorific În Serviciul Patriei” nu se impunea a fi inclus în algoritmul de calcul a pensiei brute, așa cum s-a procedat netemenic și nelegal de către reprezentanții Casei de Pensii a MAI, ci în cuantumul total al pensiei nete stabilite.
În temeiul articolul 11, al. 3 din Legii nr. 80/1995, publicată în Monitorul Oficial nr. 155/20.07.1995, s-a prevăzut faptul că pensionarii militari care sunt decorați cu semnul onorific „În Serviciul Patriei” beneficiază de un spor aferent claselor: a III a de 10%, a II a de 15% și respectiv I de 20%, care se adaugă la cuantumul pensiei stabilite.

Petrescu Ion spunea...

Multumiri pentru precizarile opartune, pe textele de legi referitoare la pensiile militare.
Pe alt SITE sunt unii a toate cunoscatori in cele juridice, legislative, care vin cu ,argumente, alambicate prin cere sustin ca tot ceea ce spun ei este adevarul juridic complet, fara nici macar o nuanta de gresala.
Cu respect d-lui admin si consideratie.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Felicitari, @Onorabile, ca ati pus punctul pe i, la modul argumentat! Mai ramane sa platim un logoped, un psiholog si un avocat sa le bage argumentatia asta in cap incompetentilor si rau intentionatilor, Buboi Roșcat-Vânăt si Flegmon Incizat Jiganu, franarii din Casa de penzii brotăcești, pentru ca păpușa de ventrilocie, madam Handrințoiu Pițigoiu, inutila din carton asfaltat, insurubata de Olfuța Fiola Vasilescu, are sforicelele cu care este manipulata la acesti doi corifei-vătafi de moșie, care se cred buricii herniați ai pamantului in tot Sinistresul Halpararii, de le-ar fi putintica rusinică (vai, ce pretentii de la un amarastean ca mine sa le cer o calitate cu care nu s-au nascut acesti grețoși cu aere dă Buftea Gugu!)!!!

Huhu Rezea spunea...

Așa, domn doctor, poa'să bage ei și mama plafoanelor minime că, în fond. cuantumul minim net este tot un plafon, sau maxime: musai trebuie să adauge la ele sporul OMM și indexările anuale.
Atffel facem altă discriminare.
Cei care rămân cu cuantumul în plată, fie că aveau spor OMM, fie că li s-a adăugat potrivit noii precizări de la art. 59,rămân cu spor OMM, iar cei care au noul plafon minim mai mare să nu aibă spor OMM? Păi aista nu se poate!

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Lenovi spunea...

Cu ce ma incalzesc pe mine concluziile dvs. in conditiile in care am pierdut definitiv la CA Galati procesul pentru OMM? Si plx 199 e deja fata morgana, vorbim de el si el nu e.

Margarit Fernand spunea...

Acest PLX199/2020 va fi aruncat la gunoi imediat ce se va instala la putere ”ceata” PNL+USR+PMP și ne vor trece pe ”așa zisa contributivitate” . Din ce mi-a spus cineva bine ”așezat” acolo sus majoritaea pensiilor militare vor fi înjumătățite la recalcularea din următorii 2 ani!

Burebista spunea...

Iar postați fără sa cunoașteți cu m se aplica în prezent sporul pt OMM....
Nu întra nici acum la cei care au ieșit la pensie după septembrie 2017 în algoritmul de calcul....
Întâi se stabilește procentul de pensie conform vechimii care poate fi maxim 85% din baza de calcul. După ce se stabilește suma celor 85% se ADAUGĂ PROCENTUL PENTRU OMM (maxim 20%) rezultatul devenind drept de pensie militară brută. Acest brut se impozitează ca și înainte de 15.09.2017 cu 10% pe ce depășește 2000 lei brut. Rezultatul este pensia netă.
Dacă aceasta pensie netă este însă mai mare(și este mai mare la toți care au drept de pensie Bruta cu OMM sau fără de peste 59%),decât media salariilor nete corespunzătoare mediei salariilor brute din baza de calcul, atunci se pune în plată o pensie netă egala cu acea mefie a salariilor nete conform art. 60 din Legea 223 modificat de art VII pct 3 din OUG 59 din 2017. Nici în intpinari la procesele intentate pentru sporul pt OMM, CPS urile nu sun ca nu l ar acorda și la pensia în plata ci spun ca nu le permite legea în forma actuala respectiv art 60 din legea 223.
De aceea vor o introducere a art. 60.3 în care sa fie specificat expres ca la acea medie sa se aplice și sporul pentru OMM. La fel s a întâmplat și când s a introdus în OUG 114 articolul referitor la indexarea cu rata inflației, ca se aplica la acel cuantum net plafonat, pentru ca altfel s ar fi aplicat le fel ca la cei pensionați înainte de 15.09.2017 doar la Brut/net.
Dacă citiți cu atenție cele 2 articole din legea 223 care prevăd plafoane veți observa ca la art 30 se specifica :
Articolul 30
Pensia stabilită, recalculată și actualizată în condițiile prezentei legi nu poate fi mai mare decât 85% din baza de calcul prevăzută la art. 28.
Deci potrivit prezentei legi 223,
Iar la art 60 este o alta formulare unde nu mai se specifica conform prezentei legi ci se face referire la Pensia Militară de Stat :

Articolul 60
(1) La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei.
(2) Dacă în urma indexării pensiei militare de stat stabilite potrivit alin. (1) rezultă un cuantum al pensiei nete mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei, se acordă acest cuantum rezultat, fără a depăși suma rezultată din aplicarea ratei medii anuale a inflației, în condițiile art. 59 alin. (1), asupra mediei soldelor/salariilor lunare nete în cauză.
(3) În cazul indexărilor succesive, cuantumul acordat nu poate depăși suma rezultată din aplicarea ratei medii anuale a inflației, în condițiile art. 59 alin. (1), asupra mediei soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei la care se adaugă suma reprezentând intervenția ratei medii anuale a inflației, în aceleași condiții, din operațiunile de indexare anterioare.
(4) Dispozițiile art. 59 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
Din cauza acestei prevederi a art 60 actual CPS urile și 99% din instante spun ca nu se aplică sporul pt OMM la pensia netă plafonata în plată.
Dacă ICCJ va dispune altfel atunci se va aplica cum spun ei din urma cu 3 ani la fel ca în cazul deciziei 51 cea cu salariile polițiștilor.
Dacă ICCJ va decide la fel ca instantele ca nu se poate depăși acel plafon conform legii și art 60 atunci este necesara aprobarea acelei modificări/adaugari prin plx 199 la art. 60.
Altfel la o eventuala introducere doar a recalculării sau actualizării pentru toate lumea se va proceda ca în prezent și vor pierde toți sporul pt OMM. Bine unii vor rămâne cu pensiile în plată muuult mai mari..

monteoru spunea...

O sa va explodeze capatanele.Ramane ce avem.Nici mai mult nici mai putin.
Sa invatam sa ne gospodarim cu ce avem.

Huhu Rezea spunea...

D-ta iar comentezi derutat fiind de convingerea falsă că sporul OMM este acordat prin legile pensiilor militare.
Faptul că CPS-urile nu l-au acordat după 15 09 2017 nu înseamnă că au aplicat corect art. 11 din L 80/1995.
Este complet greșită motivarea că baza legală a suprimării sporului OMM ar fi dispozițiile OUG 59 care au modificat art. 60.
Ordonanța a plafonat cuantumul pensiei militare rezultat din media soldelor nete, nu a plafonat toate drepturile corespunzătoare dreptului de pensie militară.
Să intre bine în mintea tuturor că nici sporul OMM și nici indexările nu sunt elemente salariale care să justifice includerea lor în baza de calcul.
Majorarea bazei de calcul cu procentul de indexare, cum reglementează OUG 114/2018 este doar un artificiu de calcul pentru cei pensionți după decembrie 2018,deși, așa cum am demostrat, se ajunge la același rezultat dacă procentul de indexare se aplică direct cuantumului plafonat la cuantumul net.
Exemplu
Media soldelor brute este 5000 lei
Cuantumul net= 2925 lei.
Să presupunem ca pensiile militare se indexeaza cu 4%.
Calcul potrivit art. 60
5000 lei + 4/100 x 5000= 5200 lei
Cuantumul net indexat = 3042 lei
Este același rezultat ca și lei aplică direct procentul de indexare la cuantumul net de 2925 lei
2925 + 4/100 x 2925 =3042 lei.
Același artificiu de calcul se putea face și cu sporul OMM. Nu era cazul să-l suprime, inventând prostia că el ar fi parte componentă a cuantumului pensiei.

Huhu Rezea spunea...

Zise baba Dochia pe ulițele Mărăcineștiului!😜

Anton spunea...

Da, dar exista o sesizare la ICCJ,care se va dezbate pe data de 08.02.2021 și care dacă va fi favorabilă va fi buna și pentru dvs.

Burebista spunea...

Eram sigur ca o sa ma contraziceți...
Citiți cu atenție art. 60 în forma actuală. Acolo scrie clar de pensia militară de stat ori în asta întra și sporul pentru OMM pentru ca nu este trecut separat pe fluturașul de pensie asa cum sunt alte drepturi gen legea 8 pentru scriitori etc sau legea pentru veterani.
PENSIA MILITARĂ DE STAT ARE ÎN EA ȘI OMM.
ASTA SPUN 99% DINTRE INSTANTELE DIN ROMÂNIA...
La exemplul dat de dvs la o baza de calcul de 5000 după 15.09.2017 sa calculat astfel (la vechime militară peste 25 ani pentru OMM și cumulată care sa ducă la 85%)
5000 x 85%= 4250 pensie brută.
4250 + 20% (omm) = 5100 Pensie Militară De Stat brută.
5100 - 310 (10% x3100 suma ce depășește 2000) = 4790 pensie netă.
Pentru ca pensia netă 4790 este mai mare decât media salariilor nete (5000-35%-10%) = 2925 s a pus în plată 2925...începând cu 16 septembrie 2017
Dacă nu se specifica în OUG 114 ca indexarea se aplica în același procent și la pensia în plata cea de 2925 atunci rămânea la fel și se indexa doar cea bruta de 5100 lei și cea netă de 4790..
Art 60 modificat de OUG 59 avea decât primul aliniat cel cu plafonarea la net. După OUG 114 au apărut și celelalte alineate cu indexarea.
Acum a-ți înțeles?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Rusine si dispret pentru spanzuratul din inaltul prepeleac ca face campanie electrotrosenilă, desantata si tipic la modul bananier cirozatilor icterosi, care acum ,,guverneaza'' haotic si paraditor Romanistanul, uimind, sau poate ingrozind tarile civilizate! Azi, marele icter in haită, prin Organ Flasc si bahic, a anuntat ca vrea sa guverneze fara ajutorul altui partid, sa fie din nou GUVĂRNUL MĂU!!! Bai, cisterna de rachiu, dar cine mama naibii va mai voteaza, sa va permiteti astfel de afirmatii? Ba, uite ca aici gresesc si imi cer scuze, caci sunt cativa: Pacientii de la Institutul de Veselie, Socola, sau Clubul veseliei, Balaceanca, ori din alte locatii asijderea, dupa ce-i scot din camasile de fortză majora, de dupa gratarele din fier forjat! Avem si p-acilica ceva admiratori, daca nu cumva vor ramane pe 6 Decembrie in case, cazuti eroic peste peste butoaiele cu tulburel, ochi pline cu apa curajului sinuos, cu care se alimenteaza sa poata posta si pe acilica o samă de cuvinte intortocheate, ca la rebusachi, cu pretentii de sustinatori ai ideologiilor ciumei galbene!

Huhu Rezea spunea...

Cu inși ca d-ta am dispute de acest fel de circa 3 ani. De atunci am ajuns să să avem și decizii definitive conform cărora sporul OMM are altă natură juridică decât cuantumul pensiei militare si că el se calculează si se adaugă la cuantumul final rezultat din elementele salariale componente ale bazei de calcul. Vom avea in februarie și o decizie de îndrumare a ICCj.
Or, dumneata vii să-mi povestești că sporul OMM face parte din cuantumul pensiei pentru că tanti-ta Andritoiu... așa a decis să scrie pe cuponul de pensie. Bravo, domnule, Casa de Pensii face legea.
Adoptarea PLX 199 ar insemna aplicarea concomitențâ atât a art. 110 indice 1, privind cuantumul minim net, cât si a art. 60 alin(3 indice !) privind adăugarea sporului prevăzut de legislatia în vigoare.
După cum ai văzut în răspunsul lui Roșu altfel se recompune cuantumul brut pentru impozitare în cazul în care se adoptă Proiectul.
Exemplul dat mai sus este util pentru a argumenta și intervențiile la Curtea de Apel în disputa CSP cu Curtea de Conturi pe tema gestionării indexărilor în raport cu pafoanele instituite de legea pensiilor militare.

Ioan spunea...

Ce dracu tot ne mint astia de 3 ani de zile in canpanie electorala va asigur eu ca nu se face nimic poate cu alta generatie de pensionari (asta sa urmarit sa ne uram uni pe alti cei cu pensii mici si cei cu pensii mari asta sa vrut de la inceput sa poata manipula socetatea)RUSINE ROMANIA la tara care am depus juramant.

Leon spunea...

https://www.stiripesurse.ro/radu-herjeu-il-desfiinteaza-pe-iohannis-ai-lasat-deoparte-orice-farama-de-rusine-si-bun-simt-si-ai_1531644.html

Călugărul spunea...

https://www.facebook.com/groups/2199275850092811/permalink/3707580592595655/?app=fbl

Viorel spunea...

Domnule Cătălin, vă rog să-mi arătați și mie în comentariul domnului Col.(Rz.)dr. Mircea Dogaru (Reacția SCMD la campania mediatică împotriva rezerviștilor – În atenția „surzilor” și „orbilor”) unde apare cuvântul „plângeri”. Eu am citit cereri-tip și nu împărțite de SCMD ci de către secretarului de stat, dl. Puiu Nicolae Fesan prin care cei care se consider nedreptățiți își solicită drepturile deja confirmate prin semnatura Presedintelui Romaniei cum afirmă domnul Dogaru. Și cu asta vax albina, ce faci cu cererea. Redau: L-am întrebat pe dl. Fesan daca au șansa să obțină dreptate. Raspunsul a fost clar: “Numai prin Justitie!”. Care justiție domnule Cătălin. Un comentariu inutil. Gargară ca de obicei. Dacă „marii lideri” de sindicat și asociații nu au obținut nimic nici de la clasa politică nici în justiție, de noi ce să mai spunem.

Burebista spunea...

Citiți, citiți și nu înțelegeți. Exemplul meu Nu este pentru o pensie minima. Este pentru o pensie calculată în prezent dintr-o baza de calcul de 5000 lei.
Pentru pensii minime v am făcut alte calcule în alte postări.
La pensia minima dacă se va aproba vreodata conform plx 199, nu se ca acorda sporul pt OMM. Cum nu se acorda nici alte sporuri gen, toxicitate, lucrări de exceptie(oskar), complexitatea muncii, solicitare neuropsihice, noapte și sdsl când se stabilește baza de calcul pentru stabilirea pensiei minime.
Sper ca de data asta sa fi înțeles. Dacă nu faceți și dumneavoastră o adresa catre MAPN sa va răspundă pe acest subiect.
Este treaba dumneavoastră ce credeți și nu îmi puteți schimba punctul de vedere.

Calinmihaib12 spunea...

..După 15.09.2017: NEPLATA OMM-ului și a altor drepturi cuveni te este..din cauza unei"greșeli" (..?..):
.."greșeala" de interpretare..și aplicare a art.60 de către CPS-uri și "INJUSTIȚIE"..pleacă de la "lipsa" definiției..EXPRESE a sintagmei: "PENSII MILITARE DE STAT"=în art.3= din lege.,compen sată în parte: prin "definirea" IMPLICITĂ: în titlul: Cap.II..și art.14,alin. a-c..din lege..!=în care NU SE INCLUDE..și OMM-ul..!(cel puțin=în legea NEPERVERTITĂ și SILUITĂ..de repetate ori..!)
"Greșeala" permite EXECUTIVULUI să TAIE DŔEPTURI LEGAL CUVENITE:
= PENSIA SUPLIMENTARĂ (total sau
parțial)
=OMM-ul
=DIFERENTA rezultată din NEPLATA PENSIEI NETE :calculată din : Bz.C.BRUTĂ (=impozitată cu 10 %) .și PENSIA "NETĂ "= cu.S.L.NETĂ: la rândul ei rezultată din BZ.C.BRUTĂ..taxată și impozita tă..cu 41,5 %..,după o DUBLA IMPOZITARE..!!
..Domnul BUREBISTA a înțeles greșit sensul sintagmei amintite mai sus.tocmai din cauza LIPSEI: definirii exacte a PENSIEI MILITARE de "STAT" = care (orice ar zice..ORICINE..!) = NU POATE INCLUDE.."ELEMENTE (ca: = OMM-ul..și altele asemenea..) EXTERIOARE..CORPULUI legii 223.!
..dar argumentația sa:plicată definiției greșite = e "corectă"
..în limitele "impuse de greșea lă..!

Burebista spunea...

Lenovi.. Nu sunteți singurul care a pierdut.. 99% din cei care au dat în judecata au pierdut.

Huhu Rezea spunea...

Să continuâm calculele la exemplul de mai sus, presupunând că proiectul PL x199/2020 va fi adoptat.
Avem cuantum minim net de 2925 lei rezultat dintr-o medie a soldelor brute de 5000 lei.
Cuantumul brut reconstituit este
2000 + 1027 = 3028 lei cuantum minim brut ( 10% din 1028= 925 lei componenta impozabilă)
La cuantumul brut adăugăm 20% sporul OMM și obținem 3637 lei
De la 01 01 2021 cuantumul pensiilor militare se indexează cu 3,8%
Cuantumul drepturilor de pensie indexate este 3637 +3,8% x 3637= 3775 lei
Drepturi de pensie impozitate cu 10% ce trece peste 2000
3775 -10/100 x 1775=3775-177,5=3597,5 lei.

ifrim spunea...

Una este să te gospodărești cu 10 000 și alta cu 2000 când nu ai ce " gospodări"!D'aia nu vreți voi schimbare căci este posibil să dispară Oskarul,indemnizația de greieraș,de scriitor la curtea regală.Și nici cuantumul avantajos nu este batut în cuie.Chiar de sunt perdant pe 199 datorită neterminării îmi doream publicarea acestuia în MO doar pentru faptul că prevede termene de actualizare și recalculare pe când în lipsa acestuia L223 nu prevede!

Burebista spunea...

Nu se acorda sporul pt OMM nici la cuantumul brut minim reconstruit....
Acel cuantum minim brut creat artificial plecând de la cuantumul minim net va creste doar cu rata inflației pana la recalcularea propriu zisă când va fi aceea. Explicația lui Roșu a fost ca se construiește acel brut tocmai pentru ca prin impozitarea cu 10 % sa rezulte cuantumul minim net, în caz contrat ar fi trebuit impozitate cele nete.
Pensia minima nu se va calcula la fel ca pentru cei pensionați în prezent sau pensionați după 15.09.2017 care au deja o pensie Bruta mare din care se retine impozitul.
E o tâmpenie dar asa este făcut proiectul.
Dacă se începea cu recalcularea tuturor pensiilor militare mai repede ar fi fost mult mai bine însă pentru a fi favorabila acea recalculare trebuie sa treacă plx 199 cu articolul care specifica clar ca recalcularea se va face prin echivalare cu salariile celor din activitate și nu prin reconstrucție salariala cum s a făcut în 2016...

Huhu Rezea spunea...

@Burebista
Nu încerc să te conving, dar te rog un singur lucru:
Nu amesteca un drept acordat numai pensionarilor, după ce li s-a calculat cuantumul pensiei, cum este sporul OMM, cu drepturile salariale care intră sau nu în cuantumul minim brut, prevăzut a fi reglementat în art. 110 indice 1, sau în cuantumurile plafonate reglementate de art. 30 și art. 60.
Eu chiar îi apreciez pe gulerați că au avut puterea să recunoască că au aplicat greșit art. 11 din Legea 80/1995 celor pensionați după 15 09 2017, venind chiar ei cu propunerea nr. 6în art. din Plx 199/2020 de a se remedeia greseala pentru viitor în art. 60 alin (3 indice 1).
Eu zic că reglementarea nu-i absolvă de obligatia de a plati drepturi neacordate succesiv, timp de prescripție de trei ani,înapoi, de la data la care pensionarii au cerut sau cer revizuirea drepturilor stabilite prin deciziile emise după 15 09 2017.
Baza juridică a revendicării este art. 11 din L 80/1995.

Viorel spunea...

Domnule Huhu Rezea, dumneavoastră și domnul Burebista vă chinuiți să calculați, recalculați cu cât i-ar crește pensia unui militar, alții afirmau cu ceva timp în urmă că nu sunt bani la buget, iar domnul prim ministru Victor Orban și-a tras la Fondul de rezervă al primului ministru 1 miliard de lei în urma rectificării bugetare de zilele trecute (cred că sunt banii luați din bugetul M.Ap.N. cu acordul domnului Ciucă). Sunt afirmațiile domnului Ciolacu prezentate într-un interviu pe A.3 cu Mihai Gâdea. Încă un lucru menționat de către domnul Ciolacu. Nici un prim ministru după 1989 nu a avut la Fondul de rezervă al acestuia mai mult de 100 maxim 200 milioane lei. Banii și i-a tras pentru clientela politică înainte de alegeri. Deci, noi plătim din banii noștri campania electorală a PNL prin primarii acestui partid. Concluzia: Ne-am dat singuri la gioale.

Burebista spunea...

Foarte corect Ifrim.. 👍

avianyc spunea...

un spor cu 10,15,20% Al cuantumului pensiei este tot o pensie la fel cum si un spor cu 10,15 ,20 % AL salariului este tot un salariu.

Atata timp cat art 11 din L80 nu face altceva decat majoreaza pensia cu un spor de 10,15,20 % iar OG59 art 60 plafoneaza pensia militara de stat la media netului din cele 6 luni alese la iesirea la pensie ,rezolvarea aplicarii OMM peste netul pensiei se poate face doar prin modificarea art 11 in sensul acordarii unei ""indemnizatii""care intr-adevar ,prevazuta de o lege speciala se poate aplica separat de net net, adica un plus la pensie peste net.
In actuala formulare a unor art de legea L223 si L80 , art 11 ,judecatorii CA au dreptate. Se castiga doar pe unde sunt relatii in sfera justitiei.
Ca sa fie cum vrea domn Huhurez & co trebuiesc modificate o serie de norme din L223 care definesc pensia de serviciu vizavi de pensia militara de stat precum si art 11 din L80 in sensul acordarii unei ""indemnizatii"" si nu un sor AL cuantumului pensiei ,spor care de fapt in sensul legii este doar o majorare a cuantumului pensiei.
""Indemnizatia"" are cu totul alta valoare juridica si se aplica la "" alte drepturi sau legi speciale"" pe cand un spor Al pensiei ,salariului etc este un spor indiferent dupa ce lege se aplica si da tot o pensie ,salariu , doar ca este majorata cu procentele respective..
Juridic :
- spor = majorare
-indemnizatie =suma de bani care se acorda cuiva peste salariu ,pensie ,etc

Iulian Mareș spunea...

M,
Cu regret reamintesc că Dulapul 2, Ciucă, avea idei, pe la 2016-2017, să coboare plafonul la 45%!

Ein Stein spunea...

Huhurez problema e ca doua chestii diferite poarta acelasi nume, confuzia, de care profita la maxim contopisti, e produsa tocmai de sintagma "pensie militara". Daca reusesti sa impui, macar in discutiile de pe blog, pentru cuantumul care intra pe card alta denumire, sa zicem pensie cardara sau pensie compozita, sau altceva ce gasesti mai potrivit, pentru a face diferenta intre cuantumul pensiei rezultat din mizeria de L223 si cel efectiv in plata, care intra pe card. Aceasta potrivire, nefericita, de nume a indus in eroare atat instantele de judecata cat si CC, nu mai zic de muritorul de rand. Aceasta confuzie este intretinuta de clanurile de contopisti fiind arma lor de baza in lupta cu pensionarii, in fond e o ticalosie, cred ca in codul penal se gaseste usor o incadrare pentru ce fac ei. Daca ar fi existat diferenta de nume intre cele doua cred ca 90% din discutiile de pe blog nu ar fi existat iar instantele de judecata ar fi fost mai lamurite care e chichita. Dupa cat s-a vorbit atatia ani pe subiect e inacceptabil ca in continuare sa se faca astfel de confuzii, unele voite. Trebuie invatat de la inamic ce avem de facut, ei au inventat cu usurinta, cand le-a convenit, notiuni exotice sa nu le zic excentrice, exemplu cuantumul compus al soldei.

Ein Stein spunea...

Pe de alta parte vad ca a inceput un adevarat razboi impotriva pensiilor "speciale", s-a ajuns la gesturi caricaturale din partea politicenilor, isi dau demisia din Parlament sa arate norodului ca ei sunt dispusi sa renunte la pensiile speciale care li s-ar fi cuvenit. Deci L223 i se canta prohodul, mai sigur ca niciodata, suntem la cativa pasi, de zile, sa intram pe legea publica. Sper ca L223 sa se abroge imediat dupa alegeri, in primul rand sa nu mai poata iesi la pensie niciun contopist pana nu se reglementeaza in legea publica, sa vada si clanurile de contopisti ce inseamna sa fi prost, nesimtit si nesatul. Doamne ajuta.

Huhu Rezea spunea...

Avia, stai jos! Dumneata esti un analfabet funcțional, dacă nu un ticăloos.
Ca să poți calcula valoarea sporului OMM trebuie să calculezi mai întâi cât este cuantumul pensiei militare, plafonat sau neplafonat.
Cel mult se poate spune că sporul OMM face parte din drepturile de pensie pentru militari, nu din cuantumul pensiei militare.

Ein Stein spunea...

Colegule o pensie are cuantum numai dupa ce a fost calcuata, inainte de a se calcula, pensia, nu este decat o functie nondeterministica, adica e abstracta, NU ARE CUANTUM. Judecatorii de la CCR chiar au dat o decizie prin care spun ca dreptul la pensie nu-ti poate fi luat ci numai CUANTUMUL nu este garantat de stat, ei au inteles mult mai bine ca tine ce e un cuantum. Nu poti sa aplici prevederile art.11 L80 decat la CUANTUM, adica dupa ce a fost calculata, pensia. Ce dracu ne innebunesti cu plafonari si alte aiurei? Incearca sa iesi din mintea de "ardelean" si gandeste nitel inainte de a scrie ceva.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ein Stein spunea...

@Huhurez
De acord cu ultima fraza, se pliaza exact pe ce ti-am propus intr-un comentariu anterior. Cat despre colegul avianyc nu ai ce sa-i ceri, la ce a facut la viata lui ca a tinut ghidonul de la avion, nu presupune mare consum de energie intelectuala si nici nu poti sa ai pretentii.

avianyc spunea...

Cand art 11 din L80/95 va fi modificat si va avea urmatorul continut nu va mai fi nevoie de angajarea justitiei in acesta dilema .

(3) Pensionarii militari decorați cu ordinul "Meritul Militar" clasele a III-a, a II-a și I beneficiază de o INDEMNIZATIE de 10%, 15% și, respectiv, 20% DIN cuantumului pensiei militare de stat.

Cand art 11 din L80/95 va avea acest continut OG 59 art 60 nu mai are efect asupra OMM.
ATENTIE:
De retinut ca ICCj judeca pe 8 decembrie o reglementare privind aplicarea art 30 si 60 din L223

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
avianyc spunea...

Domnule Huhrez , ICCJ judeca pe 8 decembrie modul de interpretare a art 30 si 60 din L223 si nu cauza art 11 di L80 cu toate ca legatura exista.
Daca aveti dreptate ,ma angajez ca eu nu mai scriu pe blog.
Daca am dreptate , ma angajati director blog ,liber la publicat topice fara acordul dvoastra?

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Burebista spunea...

Legea 80 din 1995 a fost făcută pentru acel an când nu existau decât pensii militare nete. Automat sporul respectiv se acorda la pensia netă și ieșea una mai mare... După schimbarea codului fiscal și introducerea impozitului la pensie pe ce depășea o anumita suma, acel spor s a acordat în continuare la pensia Bruta dar se regăsea și în net după impozitare la fel cum s a întâmplat pana în 15.09.2017.
După 15.09.2017 CPS urile au aplicat în continuare sporul pt OMM la pensia brută... În netul rezultat după impozitare secrecaseste și sporul pentru OMM. Însă în pensia netă în plată nu se mai regăsește pentru ca atât CPS urile cât și instantele de judecată (99%) spun ca art 60 nu permite sa ai o pensie netă în plată mai mare decât media salariilor nete corespunzătoare mediei salariilor brute din baza de calcul.
Pentru ca legiuitorul nu s a gândit în 1995 ca pensiile militare vor fi plafonate vreodată i a spus acelui drept SPOR.
ȘI NU INDEMNIZAȚIE IE, SEPARATA DE PENSIE CUM SUNT CELE PE LEGEA 8 SAU CUM VOR FI CELE PENTRU VETERANI DIN TEATRELE DE OPERAȚII....
SA ȘTIȚI CA NU TOTI CEI CARE MERG ÎN AFARA TARII ÎN TEATRE DE OPERAȚII IES DIN XAZARMELE DE ACOLO... UNII STAU LA CALDURICA... DAR VOR AVEA PENTRU 120 ZILE DE FRECAT TAMBALUL 1000 DE LEI ÎN PLUS LA PENSIE...

avianyc spunea...

Ein stein
Poti sa explici mai pe larg ce o fi insemnand asta "" o functie nondeterministica"" ??????????????!!!!!!!!!!!
S-apoi sa stii si dumneata si nu in ultimul rand @Huhure;

Ca sa aplici un spor la ""Ceva "" fie el cuantum ,salariu de baza , solda de functie ,etc intai trebuie sa exista ""suportul material"" la care se aplica o majorare cu un spor. In acest caz ,intamplator ""suportul material "" era un cuantum al pensiei de serviciu , care majorata cu un spor devine tot pensie de serviciu . Sau se putea aplica la solda de functie si dupa aplicarea sporului devenea tot solda de functie.
Nu prea le aveti cu "" Logica juridica "" o disciplina de studii pe la scoala de juristi.

Xpert 86 spunea...

AVIA tu ai lucrat la casa de pensii sau compartimentul financiar??? Gândește-te ca dacă ÎCCJ va dispune ca sporul aferent SOSP sau SOMM să se adauge la pensia netă stabilită în plată după plafomare, să vezi câți vor fi buni de plată!!!!!!!! La mulți le tremură deja epoleții când vor fi obligate casele de pensii să plătească retroactiv sumele neacordate ilegal pentru SOSP și SOMM și să revizuiască toate deciziile de pensie!! Am curaj să fac pariu că așa se va întâmpla pentru că dacă ești un jurist adevărat vei face deosebirea între elementele salariale din care se calculeaza și se stabilește pensia și că SOSP sau SOMM este un spor obținut urmarea acordării acestei disticții sau acestei decorații care se adaugă la net pensiei stbilte în plată!

Leo spunea...

Pt. că Flavius pomeni de savanta "Handrințoiu Pițigoiu" , îl întreb pe camaradul @Leon dacă l-a cunoscut pe PIŢIGOI(Nelu) din VL , care era șeful direct al camaradului DM cu ochelari fumurii care l-a înlocuit la ARTA prin '76...

Huhu Rezea spunea...

Ca sa incheiem discutia, sporul pentr OMM nu a fost niciodată reglementat de legile care a stabilit pensiile pentru militari.
Nu veți găsi referiri la el în Decretul 214/1977, L 164/2001, L 119/2010,L 263/2010, L 223/2015, OUG 57/2015, OUG 59/2017/OUG 114/2018.
Sporul s-a acordat numai în baza L 80/95 la cuantumul pensiei pentru militari, având regim juridic de recompensă pentru cei decorați cu Ordinul Meritul Militar.In unele situații s-a vorbit de el în Normele de aplicare a legilor care reglementaau pensiile penttru militari.
După impozitarea pensiilor, sporul OMM a intrat împreuna cu cuantumul pensiei rezultat din baza de calcul în masa impozabilă a drepturilor militare sau civile de pensie pentru militari.

Leo spunea...

Iar Legea nr. 80 din 1995 mai are un articol care trebuie utilizat NEAPĂRAT în motivația cauzelor referitoare la recalcularea conf. HG 1/2017 în interpretarea că SF = 1450 lei + practica judiciară divergentă ( aviz camaradul I.Vasile)
PS
http://sindicatulcmd.blogspot.com/

avianyc spunea...

Legea se aplica pentru viitor daca nu prevede altfel.
Asa ca nicio problema.

Ein Stein spunea...

@avia
Pot dar ar fi o pierdere de timp, nu stiu daca o sa pricepi mare lucru.
Persisti in aceasi eroare, acel "Ceva" nu se aplica la salariu, solda, pensie, etc ci la CUANTUMUL SALARIULUI, SOLDEI, PENSIE, pentru ca nu ai cum altfel, NU SE POATE, E IMPOSIBIL. Ca sa aplici art.11 L80 intai trebuie sa ai CUANTUMUL pensiei ca sa ai la ce sa aplici procentele, adica prima data calculezi CUANTUMUL pensiei conform L223, plafonezi cat scrie acolo si iti iese cuantumul pensiei. Acum ai o baza la care pot sa aplici procentele 10-20% si iti va rezulta un alt CUANTUM, al OMM, pe care il aduni cu CUANTUMUL PENSIEI si iti rezulta suma care iti intra pe card. Nu te mai intorci tu iar cu suma celor doua cuantumri sa o mai plafonezi inca o data ca nu exista baza legala. Lasa tu vrajeala cu logica juridica ca tu nu pricepi lucruri simple. Deci ca o concluzie, pe care ar trebui sa ti-o insusesti e ca ceva-ul ala de care vorbesti se aplica doar la CUANTUMURI, pe care trebuie sa le stii, pentru asta trebuie sa le calculezi intai, nu se aplica la salariu, solda, pensie, amenda, etc.
Pricepi?

Ein Stein spunea...

@M
Stai linistit ca si PSD-stii au procedat la fel, Ciolacu e unul dintre ei. In sfarsit suntem si noi buni la ceva, ajutam clanurile politice sa stranga voturi. Imi produc scarba aceste hiene.

Leon spunea...

Leo, ce talent ai sa tragi oamenii de limba..:)).
Cand am plecat eu in'77, loctiitor tehnic era ing.Ilie T.; dupa pleacarea acestuia la Dacia Pitesti(la CTC.) a fost inlocuit de ing.P.I.avandu-l in subordine pe Dan M. !
Da, l-am intalnit si eu ulterior de cateva ori!

Huhu Rezea spunea...

î2avia
Stii că ai dreptate?😜
Art. 11 din L 80 esste in vogoare eheee!...din anul 1995, iniferent ce au introdus gulerații în Plx 199/2020.
Asa că tot plâtesc din urmă, dar numai celor care au intentat acțiuni în justiție.

Burebista spunea...

Prima parte este corectă... A doue este greșită.. Iccj judecă pe 8 februarie 2021 cauza... 🤣

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...

„Definiția nondeterministic (Iluzia liberului arbitru): nu se referă la sau implică determinism: nu este determinist // teorii nedeterministe ale liberului arbitru.” Prima utilizare cunoscută a nedeterministicului a fost în anul 1919.etc, etc, Citiți de pe google și postați pentru al impresiona pe domnul Ein Stein despre vastele dumneavoastră cunoștințe. Domnule Huhu Rezea și Ein Stein, având în vedere cunoștințele de „Logică juridică” eu vă propun ca după alegeri să solicităm (în numele sindicatelor, asociațiilor și tuturor pensionarilor militari) noului guvern să numească ministru al Justiției pe domnul avia (singurul care are cunoștințe despre Logica juridică, o disciplină de studii pe la școala de juriști) singurul care a urmat această școală și care este în măsură să aplice legea așa cum prevede balanța electronică și nu cea cu 2 talere din antichitate și uite așa poate mai câștigăm și noi ceva procese pe ajutoare, OMM/SOSP, actualizări, PLx-uri, câștigăm tot ce se poate și chiar dacă nu se poate. Ce domnul Col.(Rz.)dr. Dogaru sau ceilalți domni generali, nici nu se compară. Vorba domnului Cezar: Ave avia.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Sergiu spunea...

@Burebista,
Este corect modul tau de calcul, asa mi s-a calculat si mie pensia. Si eu am pierdut la CA Galati.

CEZAR spunea...

Las ca nu a cistigat nimeni...consoleaza-te cu asta !

Calinmihaib12 spunea...

..dacă rezultatele alegerilor locale recente..SUNT REALE:(?)
adică: =PNL:..~ 30,x %
=PSD:..~ 28,x %
=USR:..~ 6,x %,
=..restul:..sub prag..!
..și SE REPETĂ..la PARLAMENTARE:
..e cam.."hazardant"..de făcut evaluări ale "combinațiilor"posi bile la..GUVERNARE..!?!=..primii 2 competitori =.."OPUȘI"(..??..) nereușind să realizeze o majori tate..peste 50 %..!!

Xpert 86 spunea...

Avia ultimile plati retroactive s-au dispus prin oug 75/2020 urmarea Deciziei 51/2019 a ICCJ. Prin oug 75/2020 s-a efectuarea platii retroactive catre politisti a sporurilor neacordate ilegal la nivel maxim retroactiv din ultimii 5 ani si 3 ani!!! Deci daca ICCJ va dispune adaugarea sporului aferent SOSP si SOMM la pensia neta stabilita in plata la multi din cadrul caselor de pensii le vor tremura epoletii!!! Pun pariu ca ICCJ asa va si dispune pentru ca acolo sunt juristi adevarati!! Asa ca AVIA mai lasa teoriile tale eronate si numai sustine abuzurile reprezentantilor caselor de pensii MAI si MAN!! Opiniile tale juridice crede-ma sunt eronate!!! Abuzurile au fost justificate de grija reprezentantilor pentru bugetele reduse care au fost acordate de politicieni pentru ca nu au cerut fonduri suficiente sa acopere platile pensiilor!! AVIA daca sustii pe cei de la casele de pensii inseamna ca si tu esti unul dea lor si o sa suferi o mare dezamagire!!

Huhu Rezea spunea...

Nu dezinforma!
Câteva decizii definitive câștigătoare snut și pe acest blog la eticheta OMM/SOSP

Huhu Rezea spunea...

Eu am simulat calculul in cazul în care se va adopta Proiectul, nu cum vă calculeaza voua casele.

Viorel spunea...

Domnule Xpert 86: Aveți perfecta dreptate, bani au fost, altfel nu se explică cum rămâne au avut excedent 2 miliarde anul trecut date anticipat americanilor și cu cele 2 miliarde de anul acesta (am scris într-un comentariu anterior, din cele 2 miliarde: Cheltuieli de personal=136,9 milioane lei; Asistență socială=80,9 milioane lei) returnați la bugetul consolidate. Nu mai rețin și nici nu vreau să mai caut rectificările din perioada 2016-2019, de unde s-a luat și unde s-a dat pentru că mă enervez de pomană.
Am specificat într-un comentariu anterior cum și-a tras domnul prim ministru 1 miliard la Fondul de rezervă al primului ministru. Va veni și ziua decontării. Sper să fie cât mai curând. Se pare că a uitat prea ușor de: „Ludovic Orban a fost implicat într-un accident rutier în 2007, iar pe numele său a fost deschis un dosar de vătămare corporală și fals în declarații”; „În 2016, a intrat și în vizorul DNA. Ludovic Orban a fost trimis în judecată pentru folosirea influenţei în scopul obţinerii unor foloase necuvenite. Procurorii arătau în intanța că Orban i-ar fi cerut afaceristului Tiberiu Urdăreanu suma de 50.000 de euro pentru a-și finanța campania electorală pentru Primăria Capitalei”. https://www.impact.ro/cine-e-ludovic-orban-premierul-desemnat-de-klaus-iohannis-a-scapat-de-doua-dosare-penale-iar-stilul-sau-de-dans-a-devenit-viral-9318.html.
Chiar dacă a fost achitat, întrebarea rămâne. Pe bune ?

Burebista spunea...

👍 OK. Îmi pare rău că e adevărat, dar nu avem ce face pana la o schimbare a legii 223...

Burebista spunea...

Xpert 86 ar fi bine sa fie o hotărâre favorabila ca în cazul deciziei 51...Insa între aceste 2 probleme supuse iccj este o mare diferență... În cazul salariilor polițiștilor la nivel maxim exista o prevedere legala încă din 2016 care nu a fost pusa în aplicare corect de către MAI... Iar sindicatele au câștigat foarte, foarte multe procese pentru aceste drepturi ale polițiștilor în instanță definitiv.
Hotărârea a venit de ka sine favorabila pentru eliberarea instantelor și evitarea de plăti suplimentare de la buget...
În cazul Sporului pentru OMM pensionarii care au dat în judecata au pierdut în 99% din cazuri.. Sunt decât câteva decizii favorabile pana în 10...
Decizia ICCJ este previzibilă... Deși nu este una care sa îmi convină mici mie și nici pensionarilor militari chiar și celor pensionați înainte de 15.09.2017, pentru ca la o eventuala recalculare fără modificarea art 60 asa cum era prevazut în plx 199 vor pierde toți sau aproape toți...

Burebista spunea...

Sunt sub 10 câștigătoare, unele nu prea explicite gen cea de la Buzău unde nici nu i sa acordat sporul la pensia netă plafonata domnului Petcu Gheorghe ci doar la Brut... Unde avea deja...
Singura decizie clara de acordare este cea de la CA Pitești...
Oricum va spun din informații sigure ca sunt sub 10 puse în plată de ambele CPS uri...
Nu se compare cu procesele câștigate de sindicate sau individual de catre polițiști cu privire la acordarea salariului maxim ce trebuia pusa în aplicare încă din 2016 de către MAI și de aceea iccj a decis favorabil...
În speță cu OMM nu ore vad șanse de reușită cu cele câteva câștigate și câteva mii pierdute în ultimii 3 ani...
Este doar o părere. Mi aș dori să mă contrazică ICCJ și nu alți scriitor i de pe aici care nu au nicio putere de decizie..

Huhu Rezea spunea...

Puține, dar într-atât de relevante câ până și gulerații recunosc că au greșit, dacâ propun o reglementare care, chipurile să umple golul legislativ. De parcă L 80/1995 nu ar mai fi în vigoare.

Burebista spunea...

Tocmai astra este trecut în motivarea introducerii art 60 alin 3 la sfarsit. Forma actuala a art. 60.alun 1 nu permite acordarea acestui spor pentru OMM peste media salariilor nete.
Acum aceasta problema s ar putea rezolva mai rapid decât plx 199 printr-o oug pe modelul 114 când au introdus acordarea indexarii cu inflația peste plafonul net... Păcat ca atunci când s a conceput oug 114 nici ministrul apărării nici ministrul de interne de la vremea respectiva nu au avut sânge în instalație sa introducă și acea prevedere pentru OMM.. De fapt la interne era madam Dan Carmen la apărare nu msi știu cine era Fifor, Les??? .... Nu le-au permis Dady Dragnea.. 🤣

Calinmihaib12 spunea...

AVIA:te"învârți"..în cerc ÎNCHIS
..!: prima definire EXACTĂ care SE IMPUNE:.este aceea a "PENSIEI MILITARE DE "STAT".!și abia apoi
.definirea exactă a altor elemen te(.."sporuri",.."indemnizații", .."majorări"= adăugate la CUANTUMUL PENSIEI unui MILITAR ..,așa cum propui..!=ca să nu se mai "bâjbâie"..în.."INTUNERICUL" INTERESELOR..PERVERSE..ale celor puși "să execute"..LEGISLAȚIA ..!

Michel spunea...

„Restul sub prag“ se redistribuie celorlalte formațiuni politice până la 100%, astfel încât „dreapta“, după procentele prezentate de dvs., va avea majoritatea.

Leo spunea...

NU contează numărul
Și numai o decizie definitivă să fie diferită față de altele 100 , asta înseamnă PRACTICĂ JUDICIARĂ NEUNIFORMĂ , iar cei aflați cu procese în ultima instanță trebuie să invoce acest fapt și să ceară sesizarea ÎCCJ care este obligată să uniformizeze practica divergentă.

CEZAR spunea...

@/ Ifrim(A),
Vezi ca incepi sa gindesti !
Basca ce mai pica..de pe ici colo...mergea!

CEZAR spunea...

Si ce ai dori sa se IUBEASCA...cei cu pensii EXAGERAT de mari in care sint bagate N sporuri - cu cei care abia ..le intra solda de functie si grad..?
Imaginati-va cam cum reactioneaza un onor parlamentar cu ginduri bune..sa zicem cind cineva ii baga sub nas un cupon a la m-Al......
Se cruceste si pe buna dreptate se intreaba ..ba astia ..E nebuni ..si mai vor..??

sky-zone spunea...

Personal, nu cred ca PLx 199 mai are vro sansa...alegerile bat la usa.

Huhu Rezea spunea...

@Burebista
Domnule, nu întelgi că sporul OMM s-a acordat și se acordă peste cuantumul pensiei militare, peste cuantumul pensiei civile pentru militari( L 119 1i 263 din 2010), așa cum se acordă oricare alt drept care se calculeaza din cuantumul pensiei?
Nu poate fi eliminat decât dacă se abrogă art.11 din L 80/1995.
Este o mare minciună, și multi vad că o și cred, ce se justifică în expunerea de motive.
Nu OUG 59 a impiedicat acordarea sporului OMM.... ci prostia din capul celor care au aplicat ordonanta, ăia care consideră sporul OMM cuantum al pensiei militare. OUG 59 nu face nicio referire la dreptul acordat celor decorați cu OMM.
Nu intrați în jocul explicațiilor vinovate ale celor care au greșit aplicarea legii.
Dacă ar fi așa cum zic ei acolo, logic ar fi să modifice alin (1) nu să introducă un alineat care să se bată cap în cap cu alin (1).

Margarit Fernand spunea...

Domnule Huhu Rezea am văzut că undeva faceți un calcul cu majorarea de 3,8% la 01.01.2021 ( rata inflației pe 2019). Această majorare nu se va mai face...veți spune că e lege, CĂ NU SE POATE...etc, dar vă spun că NU se va face!

Huhu Rezea spunea...

Indexarea cu 3,8% a cuantumului brut se aplică din oficiu.
Doar daca da guvernul lui Iohanis vreo ordonanță de suspendare a art. 59 din L223 nu se aplică.

Margarit Fernand spunea...

Huhu Rezea În ”laboratoarele ” PNL ordonanța e deja scrisă sub pretextul că opinia publică nu ar agrea o majorare a pensiilor speciale în timp ce pentru majorarea punctului de pensie nu sunt bani, o să vedeți! În rest tot respectul pentru comentariile dvs!

raul spunea...

Mai frate Fernando,ori da-te identificat ,ori da-te prins!Zi-ne si noua sursa aia ,ca de zvonaci ne-am cam saturat!

Nice Fellow spunea...

Buna ziua. Perfect adevarat ceea ce precizati, am ecplicat instantei Trib Brasov toate acestea cu lux de amanunte si m-au trantit cu brio respingandu-mi actiunea. Probabil vom avea mai multe sanse de izbanda in apel sau contestatie in anulare daca nu se va pronunta la timp ICCJ pe cazul Bacau... Insa va pot spune ca am putut obtine o solutie vavorabila pe fond la Tribunalul Brasov pe HG1/2017 Solda de functie echivalata la Salariul minim brut pe tara. Pentru detalii astept persoanele interesate sa ma contacteze.

Gigi spunea...

E bine cã ti-ai dat seama in ultimul ceas.
Şi aşa dacã o dau este cã un copil nãscut la 7 luni,prima Etapã era relizabilã,restul 2,3,niciodatã.pt.o parte era bunã şi asta.Gen C.F.Ifrim.

Leo spunea...

Nice, felicitări.
Dar sunt cam 40 de dosare care au reușit la prima instanță și au picat definitiv în apel cu SF echiv. cu smbgp de 1450 lei. Să ne spui ce ai făcut în APEL.

Leo spunea...

http://portal.just.ro/109/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=10900000000145769&id_inst=109

Huhu Rezea spunea...

De regula, un complet merge pe mâna instituțiilor statului în primele dosare pe care le judecă pe Legea pensiilor speciale, o lege cu care foarte rar se întâlnește un complet de tribunal. Abia după ce judecă 20-30 de dosare și constată că avalanșa de contestații nu se oprește, se întreabă ce este în neregulă în întâmpinările Caselor Sectoriale.
Când cauzele sunt motivate și susținute de avocați, judecătorii, de asemenea, sunt mai atenți când pronunță sentințe.

Liviub spunea...

URAAAAA, URAAAA,URAAA, ur......! A inceput productia vaccinurilor anticovide! In 3 decembrie 2020 kwi le imparte prima data la pnlisti. ps distii Nu iau ca sunt rosii!

Huhu Rezea spunea...

Problema principală este că prin Recalcularea reprezentând faza a doua a Plx 199/2020 se dorește uniformizarea modului de calcul al pensiilor militare pentru toți pensionarii, respectiv aplicarea cuantumului net din art. 60, fără a se mai trece prin ficțiunea cuantumului brut, cu spor pentru comndiții și pensie suplimentară, și prin operațiunea destul de controversată a plății unui impozit imaginar pe pensie.
Altfel, nu ar avea nicio rațiune acea recalculare inaintea unei actualizări permanente.
Ingrijorator este că trompetele Caselor Sectoriale împrăștie ideea că viitorului cuantum minim net nu i se adaugă și sporul OMM, aducând ca argument tâmpenia că nu preveede art. 110 indice prim din Plx. Ar însemna ca, timp de 2-3 ani, 30 000 de pensionari militari să fie deposedați de sporul OMM, adică mai mulți decât cei deposedați în prezent.
Or, dacă acel cuantum minim net are regim de pensie militară... până la viitoarea recalculare, trebuie să i se adauge sporul OMM în baza L 80/1995, indiferent de ce scrie în Plx.
Cred că devine din ce în ce mai evident că Plx ar fi o cârpeală care zdrențuiește legea pensiilor militare. Ori completeza Plx-ul cu un nou set de reglementări, ori dau o nouă lege.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leon spunea...

"Avand in vedere informatiile aparute in spatiul public, referitoare la o posibila modificare a conditiilor de pensionare pentru angajatii MAI, precizez ca la nivelul Ministerului Afacerilor Interne nu a existat, nu exista in prezent si nu se are in vedere pentru perioada urmatoare intentia de a promova, sustine ori elabora o initiativa legislativa in vedere modificarii hotararilor legale privind sistemul pensiilor militare ori a conditiilor legate de varsta pentru accesarea acestui drept. Toate informatiile aparute in presa sau in randul sindicatelor referitoare la aceste subiect sunt doar speculatii", a afirmat purtatorul de cuvant al MAI"(ziare.com)

Unknown spunea...

OMM ar trebui să diferența dintre cei cu 15 de armată și cei cu 25 ani de armată. Exemplu:eu am lucrat în MAI 26.6 ani si pensia mea este aproape egală (mici diferențe 80-90 lei) cu a colegului meu care a lucrat 14 ani în armată, restul a lucrat la fabrica de vopsea. Aici e nemulțumirea și discriminarea. Lui ca civil i s-a calculat toate drepturile cu grupa de muncă, mie ca militar NU.