Un produs Blogger.

luni, septembrie 13, 2010

OPREA zice ca prin recalculare 92% din pensiile militare nu se micsoreaza!

121 comments
Iar ceilalti  8%, afectati de recalculare, vor avea o pensie.... cu putin mai mica decat cea in plata! 
 Video intreaga conferinta de presa:

http://www.mapn.ro/armatatv/categoria_15_pe_2010.php

 




[caption id="attachment_2478" align="aligncenter" width="260" caption="garantez eu pentru militari"][/caption]

De exemplu, un maistru militar care are 36 de ani vechime şi grupă de muncă va primi o pensie de 1.955 de lei, iar un maior cu 31 de ani vechime, grupă de muncă şi cu Ordinul Militar Clasa a VII-a va primi o pensie de 2.314 lei după recalculare.

Un colonel cu 33 de ani de vechime, care primeşte o pensie de 3.980 de lei, va primi la recalculare 3.790 de lei. Un general care beneficiază de o pensie de 4.563 de lei, după reclaculare va primi o pensie de 4.582 de lei vechi
Militarii pensionari nu vor fi purtaţi pe drumuri

Practic, mai puţin de 8% dintre pensiile fostelor cadre militare vor fi recalculate. Pensiile de urmaş, cele de invalidate, pensiile pe care le primesc veteranii de război şi văduvele de război nu vor fi recalculate.

În cazul unor categorii de militari, cum ar fi cei care au grupe de muncă şi au deţinut funcţii de conducere, pensiile ar putea creşte uşor după recalculare, a mai precizat ministrul Apărării, care a dat asigurări că pensionarii militari nu vor fi purtaţi pe drumuri, pentru a-şi completa dosarele.

''Vă dau asigurări că pensionarii nu vor fi purtaţi pe drumuri. Ei vor primi adeverinţe, în baza cărora se vor recalcula pensiile. Vor completa un simplu formular, Armata va face toate demersurile necesare'', a declarat astăzi Gabriel Oprea.

121 de comentarii:

plano10 spunea...

Asa zice ,politic, UNPR-istul.
Sa vedem, dupa lecturare, daca si legea si hg-ul zic asa.
Primul ofsaid in care a intrat Gabriel este cel cu pensiile de urmas. Daca nu s-ar recalcula... de ce in hg e prevazut formularul special pentru pensiile de urmas?
Mai mult, art. 8 din HG precizeaza ca pensia de urmas este un procent din pensia recalculata a titularului.

mos alecu spunea...

Scuze , dl.Plano...N-am stiut ca veti reactiona asa de repede deschizind acest subiect...

Hai , baietii , hai ca ati primit “argumente” noi din conferinta de presa a dl. ministru .
Sau n-ati primit inca hirtiuta cu textele postarilor pe care sa le faceti pe blogurile “inamicilor” ?

T_REX spunea...

@ALECU mosule nu realizezi ca esti ..penibil si la varsta matale e grav

Ionel spunea...

Eu am trimis aceasta epistola:








SEFULUI DIRECTIEI FINANCIAR CONTABILE
SEFULUI SERVICIULUI PENSII MILITARE
Stimaţi colegi.

Subsemnatul Col.(Rz) Ing. ……………….CNP ……………….dosar de pensie nr. 09553011, domiciliat…………., ………………………………..., va informez pe aceasta cale ca nu sunt de acord cu recalcularea (diminuarea) pensiei militare. Ca urmare, va informez ca nu voi semna si nu voi depune la Centru Militar Zonal cerea tip din Ordinul Ministrului M 101/23 August 2010, publicat in Monitorul Oficial nr 606 din 26 August 2010.
Daca in virtutea ordinelor primite sunteți obligat sa-mi recalculați pensia, puteți cere dumneavoastră arhivelor militare si civile eliberarea documentelor necesare, întrucât aveţi toate datele necesare obţinerii veniturilor reale in dosarul de pensie.
Va reţin atenţia, cu deosebit respect, ca nu puteţi face recalcularea pensiei ţinând seama de prevederile Art.5, alin(4) din Legea 119/2010 (recalcularea pe baza salariului mediu brut pe economie), întrucât aveţi la dispoziţie toate datele necesare obţinerii veniturilor reale, acestea găsindu-se in arhivele structurilor aparţinând M.Ap.N. .
Va informez ca-mi rezerv dreptul de a acţiona in instanţa instituţia pe care o conduceţi in cazul diminuării pensiei, dar si al recalculării acesteia neţinând seama de veniturile mele reale obţinute pe timpul carierei.

Cu stima,
Col. Ing. (Rz)
Ionel ……….

VA RECOMAND SA FACETI LA FEL, APOI, MAI VEDEM!

nikk spunea...

@ mos alecu,
Sunt Nikk. Prezent !... si scuze pentru faptul ca am cam intarziat la apel. Umorul dar mai ales subtilitatea d-voastra sunt dezarmante ( ca sa nu folosesc termenul antepostatorului T_rex). Va simt de la o posta….. Deformatie profesionala….Spre corecta d-voastra informare in ceea ce ma priveste ,va asigur ca NU sunt ,,omul actualei puterii”(incluzand aici si UNPR-ul /partidul tradatorilor).Referitor la conferinta sustinuta de opreaa si generaleasa de la directia financiar contabila nu pot sa va spun decat ca ma lasa rece. NU am urmarit-o /NU ma intereseaza / suntem majori si din situatia in care am ajuns intelege fiecare ce vrea si cat il duce capul… Totodata nu pot nega insa faptul ca am si cateva ,,mari defecte”… cum ar fi CORECTITUDINEA/OBIECTIVITATEA/PERSEVERENTA IN SUSTINEREA UNOR CAUZE DREPTE/… si multe altele. Si inca ceva … NU suport DISCRIMINAREA (de nici-o natura).Daca va intereseaza opinia mea vizavi de fostii nostrii colegi /actualmente pensionari,o regasiti pe blogul filialei Mehedinti int-un (pretentios spus ,,drept la replica “) dat d-lui Marin Neacsu.

plano10 spunea...

Adeverintele de venituri eliberate dau posibilitatea pensionarilor sa verifice corectitudinea deciziilor de recalculare.
Ajustarile de calcul de care vorbeste ministrul sunt, in buna parte, si rezultatul presiunii mediatice pe care militarii, individual, dar mai ales prin SCMD au efectuat-o asupra regimului.

Ionel spunea...

Si cum anume pot verifica militarii corectitudinea celor inscrise in adeverinte??? Daca vor fi facute "din burta"??? Ne da cineva acces la documentele originale???

plano10 spunea...

Unde sunt dubii, in general fiecare isi cunoaste cariera, se poate solicita reverificarea datelor.

mos alecu spunea...

Ceva imi suna dubios ... Tot timpul au vorbit despre 'pensii in plata' si 'pensii recalculate' ... Aici s-ar putea sa fie 'clenciul' problemei...

plano10 spunea...

Pensiile in plata sunt cele stabilite conf L 164. Le-au comparat cu cele ce or sa vie dupa L 119/2010.
Nu e niciun clenci, @ alecu.

mos alecu spunea...

@plano10 septembrie 13, 2010 la 8:57 pm :
Mda... dar pe decizia mea scrie "pensie"...din care scad impozitul si cblass...si ,in final , scrie "rest de PLATA" ...
Nu cumva de aici apar diferentele intre 'pensii in plata' si 'pensii recalculate' ?

ELENA spunea...

@plano 10
Inseamna ca nu stii ca avem colegi care au trecut si prin cate 27 unitati militare - unele nu mai sunt, altele mai sunt si au partial arhiva, unele au arhiva predata integral la Pitesti si/sau in celelalte puncte. Ca sa nu mai zic de cei care au lucrat in economia nationala!

ELENA spunea...

Scuze, sunt ELENA si am uitat sa scriu ... cum ma cheama.

ELENA spunea...

In concluzie, voi dormi linistita. Dl. ministru vegheaza ca sa nu imi scada pensia! Maine ANCMRR are termen la Curtea de Apel. Imi propusesem sa fiu in sala. Cred ca voi renunta, de ce sa-mi mai fac griji?
Poimaine SCMD are termen. Abia acum, dupa aceasta conferinta de presa realizez ca mi-am amanat CO degeaba ("nu plec in CO pana nu vad cererile depuse").

DOAMNE, OARE CAT DE DOBITOCI NE CREDE SA IASA PE POST/URI ACUM, IN PREZIUA TERMENELOR SI SA ZICA CELE DE MAI SUS?

ELENA spunea...

T_REX
Tu chiar crezi ca iti creste pensia, mai draga? Ca mie imi creste tensiunea! Si colesterolul.

plano10 spunea...

@ELENA
Asa cum am scris si mai sus ...voi, SCMD, l-ati speriat tare mult pe ministru si a tinut sa iasa in conferinta de presa pentru a mai adormi vigilenta catanelor :)
Succes la proces!

plano10 spunea...

@ELENA
Vad ca n-ai uitat.... :)

ELENA spunea...

@plano 10
Acum, ca mi-ai trecut tu numele, vor crede oamenii ca m-am tampit! Si nu ar fi prea departe de adevar. Apaream ca anonim, ceea ce nu se pune, ca eu semnez pe tot Internet-ul cu "ELENA" sau, foarte rar (numai pe blogul lui Urban) cu "Elena din Ilfov".

ELENA spunea...

Sincer, nu prea stiu ce l-ar putea speria pe dl. ministru. Nu cred ca e deloc speriat. Stie si el, la fel ca noi, ca in tara nu vom avea castig de cauza si ca vom ajunge la CEDO.

De ce nu putem sa protestam impreuna? « Hai ca se poate! spunea...

[...] “Cu sau fara colegii nostri vom iesi in strada“, a subliniat Petcu. Intrebat care este pozitia BNS in aceasta situatie, liderul sindical a declarat ca acestia au lasat sa se inteleaga ca vor lua o decizie in privirea participarii la o actiune comuna de protest luni dupa-amiaza. [...]

plano10 spunea...

Cum o fi calculat la generalul ala, poate ca ospatarii, a adunat si data, ca la pensie de 4500 lei i-a mai pus cateva zeci de lei?
Fiti atenti ca poate a modificat M 101 !

plano10 spunea...

@alecu
Ce zici d-ta este pensia bruta si pensia neta

ELENA spunea...

@Plano 10
Nu a modificat nimic! E o diversiune. Trebuie sa raporteze, la un anumit moment, stadiul recalcularii pensiilor. Incearca marea cu degetul! Ne crede prosti. Partea aiurea e ca unii "au pus botul". Dintre militari, ca civilii l-au pus de multa vreme. Ma cert cu prietenii, care stiu ca am pensia sub 3.000, imi zic ca nu-s normala ca ma agit atat degeaba pentru ceva care nu se va intampla. Singurul care intelege e fiu-miu ca a citit Legea, HG si Ordinele.
A aparut Ordinul pt SRI oficial?

plano10 spunea...

@Elena

Oprea a dat exemple cu militari care au vechime. Doar nu era prost sa dea exemple cu disponibilizati!

Daca e pe site-ul SRI inseamna ca e oficial!
Astia nu-l mai publca pe MO.
Iti mai pun o data link-ul
http://www.sri.ro/search/instructiuni.html

ELENA spunea...

Eu vreau Ordinul (instructiunile) integral, nu un extras.
Walter, daca ridic o exceptie de neconstitutionalitate si ma razgandesc dup' aia pot sa o retrag?

plano10 spunea...

Ce rost are s-o retragi, chiar daca te razgandrsti? E o exceptie si atat... care se admite sau se respinge.

ELENA spunea...

Imi poate prelungi procesul. Si, oricum, pot prevedea cum se va pronunta CCR (dupa dictare).

plano10 spunea...

Oricum, exceptia este un mijloc de aparare pe care poti sa-l exerciti sau nu.Insasi instanta sesizata este un filtru inainte de trimiterea exceptiei la CCR si suspendarea cauzei,
Vezi L 47/1992

Ionel spunea...

De fapt oprea a vrut doar sa ne ameninte, dovada c a cam ajun la disperare din cauza ca nu vrem sa depunem cererile de recalculare. Daca ati observat, si formularea din cerea tip este smechereasca - nu se face vorbire de recalculare, ci de aplicarea Legii 119/2010; iata amenintarea, care pe foarte mult i-a determinat sa depuna cererile: “Vreau să le explic pensionarilor militari că evitarea depunerii unei solicitări de recalculare îi dezavantajează. Pentru că pensia oricum se va recalcula, iar în absenţa adeverinţelor, recalcularea se va face doar în funcţie de salariul mediu brut pe economie”

Ionel spunea...

Cred ca inteleg de unde vine disperarea lui oprea; se pare ca salariile medii la care face referire sunt mai mari decat cele avute real de marea masa a pensionarilor militari-subofiterii.De aici rezulta ca, in cazul acestora, pensiile recalculate in varianta in care nu depun cereri, vor fi mai mari dacat cele (prognozate) care ar rezulta din recalcularea pe baza veniturilor reale.Si asta nu covine guvernului portocaliu.

Ulisse spunea...

@Mos Alecu! Ma adresez dvs in aces post deoarece numitul nik nu merita onoarea acestui raspuns, tinand cont de faptul ca < ai nostrii sunt, strict ai LUI.Un individ care nu respecta regulile gramaticale, nu va respecta nici cele militare.UN OM DE NIMIC, un individ pe care . oricum, nu/l ia nimeni in seama. nu stiu de ce mai viciaza domeniul public!
Sa revenim la ale noastre acum, dupa ce am anihilat dusmanul.Acest clipurici care tremura ca o piftie, vine in fata ptr a anihila protestele anuntate de filialele sindicatului cadrelor disponibilizate,ale politistilor / carora le/a ajuns cutitul la os/ , ale sindicatelor din transport, invatamant. etc. S/AU SPERIAT!

Anonymous spunea...

Ideea este ca baiatul si fetita aferenta vorbesc despre 'pensia in plata' (actuala pensie neta) si despre 'pensia recalculata' (viitoarea pensie bruta) ... iar 'populimea' (vorba unui portocaliu de marca) nu va sesiza miscarea , si va "pune botu' " ...

Anonymous spunea...

@Ulisse septembrie 14, 2010 la 8:39 am:
Exact ... Toarna o insiruire de numere , care nu pot fi verificate in nici un fel , in speranta ca 'prostimea' (pentru ca asa ne considera ei) se va bucura si se va linisti .
Chestia este ca se pare ca si sustinatorii si postacii lor au ramas blocati ... Adica minciuna si incercarea de manipulare sint atit de evidente , incit nici acestora nu prea le mai convine sa le sustina si sa le promoveze interesele ...

plano10 spunea...

@Ionel
Avand in vedere ca pensiile militare calculate dupa L 164 reprezinta procente din solda corespunzatoare si actualizata a activilor, dati rugi Celui de Sus ca nu le-a venit base-n bocilor si alte idei....

Ulisse spunea...

@anonim@mos alecu. si , SPECIAL,@ELENA, ati rmas singurii, pe acest blog. sustinastori ai adevarului!!!!unde sunt rex. cezar,nik, legionarul .......cA NU MERITA MAJUSCULE/1

plano10 spunea...

Te rugasem sa folosesti acelasi nume pe acest blog.
Indiferent de numele pus de tine, amprenta electronica a adresei tale, dupa cum vezi, este aceeasi.
Saru` mana!

T_REX spunea...

@ULISSE- javra mica te-ai transformat in femeie cu F---S? daca intrebi de noi cu asa foc,am sa-ti raspund:noi mai si muncim pt. ca nu ne-a pus guvernul pensii nesimntite in laba. va vine randul si voua stai linistita potae cu paduchi.

T_REX spunea...

la neuronul in functie a lui mos alecu cum dracu sa priceapa.de fapt chiar ca e greu!!!!!

T_REX spunea...

@ELENA -ce cauti tu pe blogul lui URBAN-iei cu degetul temperatura PDL-ului?ti-ai ales un moment prost. IN concluzie rezolvarea e tot la turci(vedeti daca mai taie capete). sa nu uiti s-o iei si pe militanca.poate va cer aia sa faceti un sacrifici animal si s-o ai aproape. toate cele bune

T_REX spunea...

Majoritatea pensiilor militare nu vor scădea prin recalcularea pensiilor speciale, după ce ministerul de resort a reuşit să impună un mod de calcul favorabil. În loc să scadă cu un procent între 19 şi 69, unele pensii vor fi chiar mai mari.

Anunţul privind păstrarea pensiilor mari a fost făcut ieri chiar de ministrul Apărării, Gabriel Oprea, cel care şi-a atenţionat, de altfel, colegii din Guvern încă din primăvară că nu va accepta niciodată diminuarea pensiilor militare „indiferent de consecinţele politice". Avertismentul a fost şi mai clar săptămâna trecută, când Gabriel Oprea i-a amintit prim-ministrului Boc că „acest Guvern stă în voturile UNPR". Ministrul Apărării pare să se fi ţinut de cuvânt faţă de foştii militari şi, în timp ce alţi pensionari beneficiari ai sistemelor speciale pierd sume consistente în urma recalculării, aceştia vor pierde mai puţini bani. Ba chiar deloc sau chiar vor primi în plus
, potrivit ministrului Apărării. Un plutonier adjutant cu o vechime de 29 de ani, cu şapte ani grupă de muncă şi Ordinul Militar clasa a II-a va beneficia de o pensie majorată cu 25% (de la 1.395 lei la 1.744 lei). De măriri se vor bucura şi maiştrii militari principali, maiorii şi alte categorii, în condiţiile îndeplinirii criteriilor de vechime. În acelaşi timp, un general cu 35 de ani de activitate, şase ani grupă de muncă şi Ordinul Meritul Militar clasa I va primi o pensie de 4.582 lei, adică mai mult cu 0,4% decât în prezent. Aceasta în condiţiile în care pensia medie în România este de sub 1.000 de lei (punctul de pensie este de 732,8 lei este îngheţat din 2009).

În ceea ce priveşte cele 8% din pensiile militare ce vor scădea în urma recalculării, potrivit lui Gabriel Oprea nu este vorba oricum de diferenţe importante, deoarece „nu avem de-a face în sistemul milita
14 septembrie 2010, 12:59

Comment here

ION POP spunea...

In conferinta de ieri Ministrul nu s-a referit decat la cei cu pensii complete de peste 3.000 ron ( grade de la lt col in sus) si i-a asigurat ca nu le vor scadea sub aceasta val , uneori chiar le va creste.. solda!!!!) Vor acum sa ii asmuta pe cei cu pensii sub 3.0000 ron asupra "sefilor"!! NU A MAI VORBIT NIMIC DE CEI CU PENSII SUB 3.000 RON CUM GRESIT INTERPRETEAZA MAJORITATEA PRESEI!!!! MANIPULARE PE FATA !!!!!!!

plano10 spunea...

@T_REX
Al cui e comentariul?
Ai timp sa-l cezi pe Oprea? Exemplele alese sunt, probabil, exceptii. Nu se poate face calculul altfel decat spun legea, hg si ordinele de linie.
Ai vazut vreo modificare in ultimele zile in aceste acte normative?
Vorbele lui Oprea zboara si nu vor mai face nici 2 cepe degerate dupa caderea Bocului.
Interesul lui este sa treaca hopul protestelor din urmatoarele 2 luni.
Pai... peste 8% dintre pensionarii militari sunt numai disponibilizatii.

Nicu spunea...

buna ziua beneficiez de pensie militara anticipata de aprox 7 ani (prin restructurarea armatei ) ( m.m cu stagiu de 21 ani de munca in armata) rog pe cineva competent de pe acest blog sa ma indrume ce sa fac ? sa depun documentele la centrul militar judetean pentrru recalculare sau nu !!!ce ma sfatuiti ?......

micutzul spunea...

@ Ulysse
Bai, este posibil sa/l uiti tu pe micutzul ? Pai baietii de la departamentul de supraveghere ma vor crede neserios. Pai multi dintre noi ne facem veacul pe Infomondo militar, pe SCMD SEVERIN si de acolo venim aici. Dar avand in vedere ca nu comentam la fel si aici, nu inseamna ca nu citim, ca nu gandim, ca nu existam...

@ T/Rex

Bai Cezare, tu nu te linistesti odata ? Spune/mi sa/mi placa una blonda, bruneta, inalta cum vreui tu dar nu ma obliga sa fac dragoste cu opreanu...si nici atat cu asa zisa femeie....Hai serios mai schimba tactica ca pe mine cel putin m/ai obosit...
@ All

In legatura cu pensiile, fara un document legal, rezulta ca ministresul a facut gargara...ajutat de tipa aia care mai , mai ca nu l/a ....
Este de abia inceputul...
Este clar ca semnalele dinspre rezerva pentru talpa tarii i/au speriat si incearca oricum sa ne linisteasca....
Inseamna ca le este FRICA....
Dar trebuie sa ne asteptam si la atacuri miselesti...

plano10 spunea...

Sunteti major, d-le @Nicu, dvs. decideti!
Oricum, legea se aplica nu se discuta... ar zice Boc :)

plano10 spunea...

@T_REX
Ce te mira ca civilii au si luat de bune cele spuse de Oprea?
Asta isi doresc, sa-i impizmuie pe unii impotriva celorlalti

ELENA spunea...

@Plano10
... Cu greu ma abtin sa nu zic ceva de dulce!

ELENA spunea...

Partea cea mai dureroasa este ca noi, militarii, suntem foarte dezbinati. Chiar daca ieri, la CApel Iasi s-a dat solutie nefavorabila pentru aviatorii civili pe HG 735, am ramas mirata si impresionata de nr. mare care erau azi la Curtea de Apel Bucuresti. Numai intr-o singura sala de judecata erau peste 100. Unii dintre ei aveau, probabil, dublul varstei mele.... Doamne, in ce tara traim!

T_REX spunea...

@MICUTZU_ce faci hombre,ai venit sa iei comanda si aici?nu tine .aici treaba-i organizata si probl. bine stabilite.vad ca -cum te las cum incepi s-o dai in gard.chiar vrei sa nu te mai recunosc de membru in TRIO_TRA_LA_LA? 1.pe nu mai stiu ce bloaga!!??tragi la minciunele de se cutremura Monte_Casino. auzi cu cv-ul tau ti-ai tras o pensie mareata de 1400,00!!?? vrei sa te planga fetele care cu voiosie se invart pe langa 3000-4000!!?2.te atentionez ca distinsul ULYSSE nu e ala care ti-a luat tie amprentele cu deste cu tot ci e o lady cu falus(o sa-ti explice tie ce-i chestia ca mie a zis ca mai bine o haleste decat sa-mi spuna ce-i),militianca cu filologia la baza tanara pensionara!! 3. tu nu-ti crezi comandantul nici macar cand iti spune in fata natiunii ..ca-ti va creste? e grav baiatul.in rest salutari ca toate-s cum trebe si marlanii multumiti

Nicu spunea...

multumesc pentru raspuns .nu este elocvent ca toate legile aiuristice ale acestui guvern de accea am cerut un sfat ,dar se pare ca incepand de sus pana la ultimul 'tan major nu prea inteleg ,,legea lui boc" nu se stiu consecintele ,,nu stiu urmarile si mai cred ca ,,legile lui BOC" sunt facute sa dezbine ,sa creeze haos pe fondul unei crize mondiale nefondate economic dar bazata pe reimpartirea zonelor de influienta,de globaloizare subtila la care asistam nu a marilor puteri ci a grupurilor finaciar puternice care vor sa tina guvernele sub talpa lor criminala ,lipsita de umanitate ,.Sloganul lor este ,,dezbina si castiga finaniar "apoi domina social si economic ... are succes si in Romania.

plano10 spunea...

@Elena
Si n-am precizat ideile nastrusnice... ce le puteau trece prin cap!
Cat despre abtinere....
Sa fie si amaruie!

T_REX spunea...

@ da ELENA au venit si cei din T. cu avioane cu tot .mai ce mai treceau peste case cu avioanele uruind in coloana unul dupa altul.. mai ..mai

T_REX spunea...

Eurodeputatul PDL Cristian Preda se arată nemulţumit că în timp ce salariile medicilor şi profesorilor scad, pensiile militarilor vor creşte, aşa cum a anunţat ministrul Apărării, Gabriel Oprea, potrivit Newsin.

După ce Preda l-a ironizează pe blog pe Victor Ponta care a spus luni că preşedintele Băsescu trebuie închis în aceeaşi celulă cu S.O.Vîntu, arâtând că social-democratul dă dovadă de "ferme convingeri democratice" şi de o "viziune generoasă", eurodeputatul nu îl scuteşte de critici nici pe ministrul Gabriel Oprea.

"Singurul care dă semne că ar putea ameninţa excelenţa politică a dlui Victor Ponta e un fost aliat al său, acum duşman de moarte: e vorba despre ministrul Apărării. Într-adevăr, ce poate fi mai binevenit acum, când sute de mii de profesori şi medici îşi văd salariile diminuate cu 25%, decât anunţul făcut ieri de Gabriel Oprea că pensiile militarilor vor creşte? Nu e un motiv de satisfacţie pentru orice profesor să afle că un maistru militar e plătit regeşte nu doar când e în activitate, ci şi la pensie? Nu e încântat un chirurg să afle că un general în retragere va fi în continuare mai important socialmente şi mai bine plătit decât un şef de clinică?", se întreabă Preda.

Ministrul Apărării, Gabriel Oprea, a declarat luni că după recalculare majoritatea pensiilor militare nu vor scădea, unele dintre ele chiar vor creşte, ca urmare a modificării bazei de calcul a pensiilor prin introducerea unor venituri şi sporuri care până în prezent nu erau luate în calcul.

"Sunt în măsură să informez pe militari şi pe cei care au ieşit la pensie din armată că, prin recalculare, cea mai mare parte a pensiilor militare nu vor scădea. Dimpotrivă, unele dintre ele vor creşte", a spus luni ministrul, în cadrul unei conferinţe de presă.

În acest sens, ministrul a dat şi câteva exemple. Un plutonier adjutant, cu o vechime de 29 de ani în muncă, cu şapte ani grupă de muncă şi cu Ordinul Meritul Militar Clasa a II-a are în prezent o pensie de 13.950.000 de lei vechi, iar prin recalculare va avea o pensie de 17.440.000 de lei vechi, ceea ce înseamnă o creştere de 25%, potrivit ministrului Apărării. De asemenea, un maior care are 31 de ani vechime, şapte ani grupe de muncă şi Ordinul Meritul Militar Clasa I are o pensie în plată de 20.440.000 de lei vechi, ia rdupă recalculare va avea 23.140.000 de lei vechi, adică o creştere de 13,2%.

plano10 spunea...

@T_REX
Daca europarlamentarul care face cristiane pe langa Cotroceni il ia la rost pe Boc ca i-a permis lui Oprea sa mareasca pensiile militare, din condei, ca ospatarii, :) sa vezi initiativa de modificare a hg/735 si a m 101.

T_REX spunea...

@PLANO-e de bine sau de rau?(eu cred ca-i nasol_!)

plano10 spunea...

Nu te-ai prins!
Cum o sa faca asa ceva daca nu se maresc pensiile?

nikk spunea...

@ maria/ulisse/gusterul/nikkita/issis/camasa verde/ samd…
Desi este sub demnitatea mea sa jignesc o femeie,tu o meriti din plin.ESTI PENIBILA ! Ti-am recitit comentariile postate sub pseudonimele enumerate mai sus .Modul de exprimare si limbajul SUBURBAN folosit in unele dintre postari te descalifica din toate punctele de vedere.In comportamentul unei femei VULGARITAEA (controlata),,da bine"pana la un anumit punct.La tine ,,da pe dinafara”…si ma opresc aici.Administratorul blogului te-a avertizat in mod repetat sa folosesti un singur pseudonim. Nu poti induce pe nimeni in eroare in ceeace preiveste adevarata ta identitate. Amprenta electronica te desconspira. Daca nu stii ce reprezinta amprenta electronic a,iti spun eu …In cazul tau este patratul de culoare MOV,postat in partea stanga (dreapta /cum te uiti pe monitor)a spatiului destinat comentariului….. Si inca ceva …Te asigur ca gramatica/limba si literatura romana/… nu le-am facut cu ,,profu de sport” si nici macar cu cel de educatie tehnologica sau cum s-o fi numit ,, lucrul manual "pe timpul nostru.

ELENA spunea...

E INTERESANTA EMISIUNEA DE PE REALITATEA! Dl. PRESEDINTE DOGARU II RASPUNDE D-LUI OPREA!

Theodora spunea...

Scurt ca nu vreau sa va deranjez :)
Nu cred nici un cuvant din ce spune generalul chilotilor.

ELENA spunea...

NICI NOI!

ELENA spunea...

@Plano 10
De unde deduci tu ca Oprea mareste pensiile? OPREA MINTE SI ATAT!

ELENA spunea...

Uau! Imi creste pensia! T_REX unde esti? Ma auzi? Ma duc maine sa depun cererea! De chemare in judecata, nu la CM de sector!

T_REX spunea...

@ELENA-..si de cate ori ti-am spus pana acum!!! tu nu si nuPS. apropo da cine ti=a spus?

mos alecu spunea...

La aceeasi emisiune s-a spus ca in comisia de la Camera Deputatilor s-a adoptat amendamentul ca pensiile militare sa fie reglementate de lege ocupationala ... Are cineva detalii din comisie ? A mai auzit cineva de asa ceva ?

T_REX spunea...

@ theo-chiloti si ..sutiene. sare Helen ca-i discriminare!!!

Cea mai scumpa mancare si cele mai mici salarii din Europa « Hai ca se poate! spunea...

[...] Natasa, Orfiv, Mario Ovidiu Oprea, Black Angel, Brad Dan, Pro Atitudine, Ipu, Societate, Teo,  Plano 10, Supravietuitor, Alianta dreptei, Transildania, World of Solitaire,  Razvan, Sibilla, Ioan Sorin, [...]

plano10 spunea...

Nu eu zic asta!
REX zice ca dl euro Preda a inteles, tocmai de Bruxeles, ca Oprea saboteaza Bocu... marind pensiile numai la militari ,in timp ce oamenilor muncii li s-au diminuat salariile .... :mrgreen:

ELENA spunea...

@T_REX
Individul ala cu cravata visinie, care era in emisiune cu Dl. presedinte Dogaru. De ce, vrei sa vii si tu?

ELENA spunea...

@T_REX
Normal ca e discriminare. Nu stiu la ce / de ce / cum e, dar e! A se vedea Ord. 137/2000 privind combaterea tuturor formelor de discriminare. Parca.

plano10 spunea...

Nu radeti. Ce ar fi armata fara chiloti si izmene?

ELENA spunea...

@mos alecu
Acest amendament a trecut de Comisia de aparare din C. Deputatilor, ceea ce nu e suficient. A picat la Comisia de Munca, datorita unui singur vot: al UNPR-istilor. nici nu vreau sa-mi amintesc ziua aia. Eram in sala, Oprea la 50 de cm in fata mea, cu dna Lupu, cu finantistul sef de la SRI si inca "alti specialisti". A fost o dupa amiaza de groaza. Pana si vremea s-a razbunat. a fost o furtuna si o ploaie torentiala aparuta asa, ca din senin!

ELENA spunea...

@plano10
Nu rad(em). Ar fi ceea ce, dealtfel, este - o armata in c....l gol.

plano10 spunea...

http://www.realitatea.net/emisiuni/oradefoc.html
Ora de Foc cu Mircea Dogaru!

Constat ca politicienii si presarii... ori s-au tampit, ori sunt pusi sa dezinformeze. Au luat de bune zicerile lui Oprea si sunt in stare sa-l dezbrace de izmene pe unpr-ist.

radu spunea...

Toate bune si frumoase. dar vorbele fara acoperire juridica stiti f.f.bine ca n-au valoare, nici de 2 lei darmite 8% a lu' ministru !!. Asa ca atunci cand vorbele lu domnu' oprea vor modifica l.119,si hg si mai ales vor disparea prevederile cu ''cererile", adica modificarile "in bine" se vor face din oficiu pe baza datelor existente ,ca si pana acum, mai discutam !!.

plano10 spunea...

Toate recalcularile de pensii pe Legea 164 s-au facut pe baza de cerere. Recorelarile si actualizarile s-au facut din oficiu.

T_REX spunea...

@ELENA ...te referi la damele din ..armata!!barbatii mai au de-o frunza

T_REX spunea...

@ELENA-se pare ca l-ai ,,sorbit' de pe ecran!!!!spune-mi te rog ,a evidentiat si problema celor 85% discriminati de L164? cu masuri concrete de reparare etc. etc si a clarificat si problema cu cele doua razboaie mondiale:primul a fost al doilea sau cum?

T_REX spunea...

@ALL- A DISPARUT FILOLOAGA ... STIE CINEVA CEVA?? SPER CA N_A SARIT IN VREUN BAZIN FARA APA. AVEAM DE LUAT ORE PT. PROBA DE ...ORAL

ELENA spunea...

@T_REX
Ma refer la ce te referi si tu!

ELENA spunea...

@T_REX
Iti raspund ... la ureche, in timp ce alerg prin Bucuresti, ca azi stau cam prost cu timpul. Dar iti raspund, nu-i bai!

Anonymous spunea...

@ELENA septembrie 14, 2010 la 10:07 pm


http://www.realitatea.net/emisiuni/oradefoc.html
la minutul 32 si 30'' cetateana Cimpeanu spune ceva de aprobarea in comisie "azi" (adica ieri cind avea loc discutia) ...

Ca veni vorba despre aceasta cetateana... stie imens mai multe despre legislatia pensiilor , fata de Shit'an... dar ieri a tacut "ca porcu'n popusoi" atunci cind se spunea despre Oprea ca ar fi introdus noi categorii de venituri in calcularea punctului de pensie pentru militari... fara a spune ca toate acele categorii de venituri sint inscrise in normele de aplicare a L.19/2000...nefiind nici-un merit si - cu atit mai putin - nici un act de curaj din partea numitului Oprea.

mos alecu spunea...

@T_REX septembrie 15, 2010 la 8:07 am :
Va propun sa o lasati mai moale cu 'cei 85% discriminati' . Asta inseamna vreo 70.000 (raminind numai vreo 12.000 de 'imbuibati')... numai din simplul motiv ca reprezentarea 'discriminatilor' in luarile de pozitie in diverse medii nu justifica aceasta proportie (sinteti 1-2 cu "j'de mii" de pseudonime).
Retineti : nu contest existenta unor nereguli ... dar a sustine ca aceste nereguli afecteaza imensa majoritate a pensionarilor militari , parca e cam mult... Ca , pina la urma , nici proportia piloti/celelate specialitati militare in structura armatei nu a fost de de 85% piloti .

ELENA spunea...

Un prieten "pensionar nesimtit" acre lucreaza la Camera Deputatilor transmite: "Aseara, in sedinta Com.munca, s-a hotarat admiterea amendamentelor propuse de Com.pt.aparare la proiectul Legii privind sistemul unitar de pensii publice, adica neabrogarea Legii nr.164/2001. Acum se lucreaza la raport si va pot spune sigur cam intr-o ora, cand voi intra in posesia lui. Pana la sfirsitul anului, urmeaza a fi initiat si promovat un alt proiect de lege, care va avea ca obiect sistemul pensiilor ocupationale.Lupta decisiva in plenul CD va fi astazi, dupa amiaza. Domnii Mircovici si Badalan sunt principalii sustinatori. Fericire !"

T_REX spunea...

@ALECU - doamne mosule,de cate ori te-am rugat sa folosesti si cel de-al doilea neuron.daca se incinge,,macar din cand in cand..Cati dintr-o unitate primeau sold.de merit+ind.de com.mosule ca sa o adauge la calculul soldei brute?mai adauga la astia si cei care pe motive diverse(restruct.) si-au pierdyt f. superioara pe care au activ. ani de zile,mai putin ultimele luni!!!ia vezi matale la abac cati ies?

T_REX spunea...

spunea...

@ELENA-nu spargeti inca sampaniile. l-ati fortat pe min. Oprea sa iese pe ecran sa spuna ca nu prea vor scadea pensiile militare ba chiar unele vor creste . acum toata presa si opinia publica e pe politicieni.sa vedem cum va fi si mai ales cine isi va asuma raspunderea daca va fi..dezastru.
15 septembrie 2010, 13:00

mos alecu spunea...

@T_REX septembrie 15, 2010 la 11:34 am :
Spuneti : "Cati dintr-o unitate primeau sold.de merit+ind.de com.mosule ca sa o adauge la calculul soldei brute?" In logica dvs.
tot personalul armatei trebuia sa aiba aceleasi solde ... cu mici (foarte,foarte mici - pentru a nu iesi deosebiri mari de pensii) diferentieri pe grade militare ...
Mai spuneti : "cei care pe motive diverse(restruct.) si-au pierdyt f. superioara pe care au activ. ani de zile,mai putin ultimele luni!!"
Va referiti la 'diverse' ca fiind mai multe sau numai la restructurare ? Daca este vorba numai de restructurare ... ce i-a impiedicat pe respectivii sa 'profite' de OG 7/98 ... dorinta de solde mari in continuare ? Viata a dovedit ca nu a fost cea mai buna optiune ... asta-i viata ! Daca e vorba de mai multe 'diverse' ... sa intelegem ca doriti sa-si fi pastrat solda de merit si indemnizatia de comanda si cei care au fost retrogradati in functie datorita abaterilor de la normele vietii militare (de multe ori aceste masuri inlocuind , din considerente umanitare , masura trimiterii in instantele de judecata , sau trecerea urgenta in rezerva) ?

Ulisse spunea...

Pentru tine, vesnic, prima cifra a CNP_ului e o necunoscuta!Cred ca ai un fix cu ideea asta!Pe loc repaus!

radu spunea...

Si acum ce e facut ? ca lega fu adoptata, amendamentele au cazut ?? mai cresc pensiile militare in asemenea conditii ?? ce relevanta mai are L.119 cand noile prevederi spun cu totul altceva ??

Ionel Ujica spunea...

Pai daca va i promulgata, noua lege va intra in vigoare la cinci luni de la publiarea in M. Of.
Pana atuni toate pensiile aflate in plata vor fi recalculate conform legii 119. legea noua ne va afecta ultarior privind modul de indexare al ei in functie de modiicarea valorii punctului de pesnie
Ionel Ujica

mos alecu spunea...

Art.193 - legea intra in vigoare la 01.01.11

micutzul spunea...

@ mos alecu

Am o intrebare. Tot mai multi spun ca potrivit noii legi, aprobata prin frauda, dispar grupele de munca si pentru militari ar cam zbura si Meritul Militar. Daca este asa, cat e diminuarea pensiei ? E adevarat ?

mos alecu spunea...

@micutzul septembrie 23, 2010 la 7:25 am:
In primul rind nu am incredere ca legea care apare ca fiind aprobata de Cam.Dep. (http://www.cdep.ro/proiecte/2010/300/20/3/cd323_10.pdf) , este cea reala , deoarece are multe deosebiri de cea care aparea ca fiind in dezbatere ,aprobata de Senat ( http://www.cdep.ro/caseta/2010/05/18/pl10323_se.pdf) ,deosebiri care nu stiu de unde si cum au aparut . Ca urmare este posibil ca in Monitorul Oficial sa apara o alta varianta ... Si ca totul sa fie in ton cu stilul de guvernare 'potrocaliu' , este posibil ca prin normele de aplicare sa ne trezim cu o cu totul alta varianta...

Revenind la intrebari :
-in legea unica a pensiilor nu se mai vorbeste de recalcularea pensiilor militare .
-la art.171 se spune ca pensiile aratate la art.1 al L.119/2010 (aia care ne 'recalculeaza' pe noi acum ) devin pensii in intelesul prezentei legi (unice a pensiilor) . De aici s-ar intelege ca pensiile militare de stat se recalculeaza conform L.119/2010 (conform principiilor si algoritmilor definiti acolo si in HG 735 si M.101).
-aceleasi principii ar urma sa se aplice si celor care se vor pensiona pe viitor , deoarece :
- art.162(6) - se foloseste salariul mediu pe economie acolo unde nu se gasesc soldele reale ( pentru ceilalti se foloseste salariul minim pe economie)
- art.196 lit.'r' nu mai abroga tot art.11 din L.80/95 (ramine valabila majorarea pensiilor pentru detinatorii ord.Meritul Militar)
- an. 6 (stagiile complete si minime de cotizare) arata ca cei nascuti - militarii - pina in ian.56 au stagiul complet de 20 ani ; acesta crescind progresiv pentru cei nascuti dupa aceasta data ( la ceilalti se folosecte an.5 care are alte stagii).
- art.100 prevede aceleasi majorari ale punctajului pentru grupele de munca .

Revin , insa , la ceea cu ce am inceput : "DRACU' STIE DACA ASA VA FI...CINE STIE CE ALTA FORMA A LEGII MAI AU PRIN SERTARE !"

mos alecu spunea...

@micutzul septembrie 23, 2010 la 7:25 am:

Revenind la intrebari :
-in legea unica a pensiilor nu se mai vorbeste de recalcularea pensiilor militare .
-la art.171 se spune ca pensiile aratate la art.1 al L.119/2010 (aia care ne ‘recalculeaza’ pe noi acum ) devin pensii in intelesul prezentei legi (unice a pensiilor) . De aici s-ar intelege ca pensiile militare de stat se recalculeaza conform L.119/2010 (conform principiilor si algoritmilor definiti acolo si in HG 735 si M.101).
-aceleasi principii ar urma sa se aplice si celor care se vor pensiona pe viitor , deoarece :
– art.162(6) – se foloseste salariul mediu pe economie acolo unde nu se gasesc soldele reale ( pentru ceilalti se foloseste salariul minim pe economie)
– art.196 lit.’r’ nu mai abroga tot art.11 din L.80/95 (ramine valabila majorarea pensiilor pentru detinatorii ord.Meritul Militar)
– an. 6 (stagiile complete si minime de cotizare) arata ca cei nascuti – militarii – pina in ian.56 au stagiul complet de 20 ani ; acesta crescind progresiv pentru cei nascuti dupa aceasta data ( la ceilalti se folosecte an.5 care are alte stagii).
– art.100 prevede aceleasi majorari ale punctajului pentru grupele de munca .

Revin , insa , la ceea cu ce am inceput : “DRACU’ STIE DACA ASA VA FI…CINE STIE CE ALTA FORMA A LEGII MAI AU PRIN SERTARE !”

mos alecu spunea...

@micutzul septembrie 23, 2010 la 7:25 am:
In primul rind nu am incredere ca legea care apare ca fiind aprobata de Cam.Dep. (http://www.cdep.ro/proiecte/2010/300/20/3/cd323_10.pdf) , este cea reala , deoarece are multe deosebiri de cea care aparea ca fiind in dezbatere ,aprobata de Senat ( http://www.cdep.ro/caseta/2010/05/18/pl10323_se.pdf) ,deosebiri care nu stiu de unde si cum au aparut . Ca urmare este posibil ca in Monitorul Oficial sa apara o alta varianta … Si ca totul sa fie in ton cu stilul de guvernare ‘potrocaliu’ , este posibil ca prin normele de aplicare sa ne trezim cu o cu totul alta varianta…

T_REX spunea...

si-a revenit in sfarsit MOS ALECU. CE S_A intamplat te-ai tratat la SPA la Vantu??

ELENA spunea...

DE ce pui intrebari ... indiscrete?

micutzul spunea...

@ MOS ALECU
Multumesc.
Dar am vazut anexa 6 si nu inteleg ce se intampla cu cei care de exemplu au lucrat 2 ani, au facut armata 1.6ani si au facut scoala militara dupa care au activat 15 ani . Total vechime 21.6 ani. Cotizati ?

@ T/REX
Nu se poate sa nu bagi tu batul un pic. Te/am lasat cu Elena si tot nu esti cuminte ?

mos alecu spunea...

@micutzul septembrie 23, 2010 la 1:00 pm:
Presupunind ca dvs. aveti pensie militara de stat anticipata partiala :
-legea unica , art.171 , spune : "pensiile...prevazute la art.1 din L.119/2010 devin pensii in intelesul prezentei legi "
-legea unica , art. 51 , spune : " ...pensii : pensie pentru limita de virsta ; pensie anticipata ; pensie anticipata partiala ; pensie de invaliditate ; pensie de urmas "
-L.119/2010 , art.1 , spune : "...urmatoarele categorii de pensii devin PENSII in intelesul L.19/2000...pensiile militare de stat..."
-L.119/2010 , art 2 , spune : "pensiile de serviciu...anticipate partiale devin pensii pensii pentru limita de virsta in sensul L.19/2000..."

Presupun ca pe 31.12.2010 ora 24h 59' 59,9999999" pensiile militare de stat (toate tipurile) au devenit pensii pentru limita de virsta in intelesul L.19/2000 ; iar pe 01.01.2011 ora 00h 00' 00" pensiile pentru limita de virsta in intelesul L.19.2000 devin pensii pentru limita de virsta in intelesul legii unice a pensiilor...Dar , revenind la cele spuse anterior , DRACU' STIE CE NE MAI PREGATESC.

mos alecu spunea...

@ELENA septembrie 23, 2010 la 11:17 am :
Sa inteleg ca acesta este un raspuns generat (influentat) de postarea mea , cu referire la Roarmy230 , de pe un blog 'vecin' ?

mos alecu spunea...

@T_REX septembrie 23, 2010 la 11:07 am si ELENA septembrie 23, 2010 la 11:17 am :
Nu ... Am astepta ca cercetasii sa aduca informatii despre cum a ajuns votata o lege care nu seamana cu ce a primit Camera Deputatilor , si nici amendamentele aduse nu apar ca fiind aprobate ... Si am mai asteptat ca juristii (dupa spusele lor) sa ne 'lumineze' ... nu sa incerc eu , un oarecare , sa inteleg ce si cum...

mos alecu spunea...

@ELENA septembrie 23, 2010 la 11:17 am :
In alta ordine de idei...la postarea dvs . "ELENA septembrie 15, 2010 la 10:51 am Pana la sfirsitul anului, urmeaza a fi initiat si promovat un alt proiect de lege, care va avea ca obiect sistemul pensiilor ocupationale."
Art.194 din legea unica apensiilor spune la fel...Ce o fi insemnind asta ?... Sau o fi fost un amendament pe care l-au aprobat (stilul l-am vazut) fara sa bage de seama...

T_REX spunea...

v-am spus eu ca si-a revenit mos ALECU! ba fratilor da si-a revenit RAU,RAU (desi nu va recunoaste,dar cum eu am ceva cunostiinte mediale va spun cine-i de vina;tratamentul la SPA garantat+juma pastila albasrtra ,garantat.PS.atentie ELENA-tu ai observat ?mosu nostru ne face ..dosare.ai vazut cum a scos fisele? cred ca nu_i a buna,serviciul c.i. lucreaza cu mat. oferit de client!!!

mos alecu spunea...

@T_REX septembrie 23, 2010 la 6:59 pm :
Trebuie sa intelegem ca lista : Constantin,George,Lica,militarul,Dan,Geta,Dana,George-agent vinzari,Dorina,Dobre,Victor ..., postaci cu sarcini 'potrocalii' , se imbogateste cu T_REX ...
Eu eram convins de asta ... avind in vedere incoerenta , lipsa de logica , si 'dezlinarea' postarilor sale (caracteristici de baza ale oricarei interventii 'potrocaliste' ) .

ELENA spunea...

Pana pe 29.09.2010, cand se va pronunta CCR, as propune sa nu mai comentam nimic pe legea pensiilor. Cine zicea ca ... speranta moare ultima?
Cine poate indica unde s-au postat cele 2 exceptii de neconstitutionalitate?

micutzul spunea...

@ ELENA

Exceptiile s/au postat pe poarta la Cotroceni. Tot nu ai primit nimic ?

@ Mos Alecu
Multumesc . Sa fiu al d...lui daca eu mai inteleg ceva.

mos alecu spunea...

@micutzul septembrie 24, 2010 la 8:58 am :
Cred ca asta-i si interesul lor : lumea sa nu inteleaga nimic ... si sa se lase in voia sortii...

T_REX spunea...

@MICUTU-felicitari,ai scos ce mai tare replica de cand umblu pe acet blog.PS. acum fara sup. dar de cand v-am semnalat eu ca mos Alecu umbla mai mult beat si ca are unic scop de a aburi oamenii cumsecade.

mos alecu spunea...

@T_REX spune (vomita) septembrie 24, 2010 la 9:51 am
Exact asa fac toate jigodiile 'potrocalii' cind sint depasite de situatie...arunca mizeriile destinate unui capat pe celalat capat al tubului lor digestiv...
A se vedea : 'derbedeul dracului ' , 'tiganca imputita ' ... , etc. , etc.

micutzul spunea...

@ T/REX
Omule iar ai cazut in damigeana ? Pai ce spun eu si ce intelegi tu ? Oare orele care le/am pierdut cu tine chiar au fost degeaba?
In alta ordine de idei ELENA ce se intampla la SCMD ? Noi stam in casa si politistii isi fac de cap in capitala. Ce dracului, noi actionam din trei in trei saptamani ?Ce i/a pus Dogaru pe toti sa scrie programul pe trei luni ? Sau fac conspecte din declaratiile lui base ?

ELENA spunea...

@micutzul
Eu raspund la toata lumea si tot eu primesc toate bobarnacele. Eu sunt ofiter de justitie, nu stiu sa scot lumea in strada, nu sunt un bun organizator. Stiu, in schimb, sa-mi fac bine treaba pe ceea ce am invatat. a Sunteti peste 82.000! Daca luam in calcul si ceilalti rezervisti militari, vei constata ca numarul lor e .... Chiar nu se poate gasi un organizator?

T_REX spunea...

ce sa faci ELENA,asa-i in viata.gasca de puradei sparg borcanele , toti fug in toate partile si cel mai mic si mai dragut si mai nevinovat incaseaza toate suturile .dar nu-i nimic fa-le si tu procesele verbale de predare a functiilor si ofera -le cu un zambet larg(si-au papat malaiul gata)

ELENA spunea...

@T_REX
De ce nu treci tu, micutzul, la organizare, ca voi, cu siguranta, va pricepeti mai bine decat mine, de exemplu!

micutzul spunea...

@ ELENA
Si ce crezi ca m/ar durea ceva sau mi/ar fi rau ? Mai rau decat acum ?Dar ce sa fac eu daca soarele, soarele meu rasare de la Bucuresti ? Eu cu pensia mea nu rezist o saptamana acolo . In Bucurestiul ala va calcati pe picioare cu generali, care atunci cand eram in activitate ziceai ca sunt distrugatoare , nu le ajungeai la nas si se comportau de parca erau generali. De ce sa cred ca de fapt totul a fost un teatru ieftin si 90 la suta din ei au fost facuti pe criterii politice sau pe marimea butiilor ? Acum unde este armata din Bucuresti care si/a tras functii peste functii si si/a batut joc de unitatile din tara , mai ales de cele din Vest ? Ai nostrii macar au fost in masura sa se adune la Paulis, au putut sa se arate. Dar cei din Bucuresti ce fac ? Asteapta 25 Oct. sa depuna coroane impreuna cu jegurile ? Daca pierdem startul cand este nevoie de noi, atunci mergem la recalculare, renuntam la tot ce ne leaga de structura militara a acestui stat si devenim unitari ca orice cetatean, dupa ce vietile si carierele noastre au fost sacrificate de un stat mincinos si mafiot.

T_REX spunea...

Aferim la ce -a spus micutul si inca ceva;ca sa te implici cu adevarat in ceva trebuie sa crezi intr-o idee nobila sau mai putin nobila dupa caz. Am lasat eu vreun singur moment ca agreez una macar una dintre ideiile acestui sindicat nascut ,cum zicea cineva pe la tr .SEverin- cu FORCEPSUL?Mai mult eu v-am prezis ca va veti acoperi de ridicol si nimeni nu-si va mai aduce aminte ca a existat SCMD

Ulisse spunea...

Nea Alecu, eu l-am auzit pe ministrul Botis spunand ca punctajul maxim dupa Legea unitara a pensiilor va fi de 5,oare am inteles eu bine,cea mai mare pensie din Romania va fi de 732x5 ?

mos alecu spunea...

@Ulisse septembrie 25, 2010 la 4:04 pm :
Da , are dreptate (sa-i stea in git dreptatea asta) ...
Art.33 (3) din ultima varianta de lege unitara a pensiilor asa spune... de fapt si L.19.2000 tot asa spune...
Expresia "cea mai mare pensie din Romania va fi de 732×5 ?" este valabila numai pentru lichelele de bani gata , pe care-i arunca taticii (mamicile) direct , din maternitate , pe salarii de peste 9.000 lei (in prezent) ... Muritorii de rind isi incep viata de 'contributori' de pe la 0,3 puncte ... si chiar daca ajung vreodata la 5 puncte , media este tot mult sub aceasta valoare

mos alecu spunea...

@micutzul septembrie 23, 2010 la 1:00 pm :
Pentru cei 2 ani de munca...probabil (?) cite 1 punct (vedeti ce salarii sint inscrise in cartea de munca , si calculati punctajul ).
Pentru cei 1,6+3 (stagiu militar + sc.milit.) cite 0,25 pcte .
Pentru cei 15 ani de cadru militar ... eu , pentru mine , am folosit o medie de 1,6 pcte (cu tot cu majorarea pt.pens.suplim. si maj.pt.cond de munca)...
Rezulta un total de 27,125 pcte. / 20 ani= 1.35625 pcte .
Majorat cu 10% ( presupunind ca la 15 ani ati avut ord.MM cl.3) face 1,49188 ( inmultit cu 732,8 = 1093 lei brut) .
Revin ... toate aceste calcule sint cu o mare marja de 'presupuneri' neavind valorile reale ale veniturilor obtinute (atit in perioada din civilie cit si cea de cadru militar)

vasile spunea...

Am fost de curind in Spania si Guardia Civil , a demonstrat pentru drepturile incalcate. Un militar are privilegii nevisate in Romania, spre ex. un colonel italian are o pensie de 3500 de euro pe luna in vreme ce un profesor universitar are 2500 de euro. Si cam asa se intimpla in oricare tara membra Nato insa nu isi permite nici un gaozar de presedinte sau marioneta de prim ministru sa afirme ca MILITARII AU PENSII NESIMTITE, asa cum se intimpla cu retardatii din Romania. Macar este bucuros tovarasul presedinte-jucator-dictator ca a murit maicasa , deoarece face economie la o pensie nesimtita asa cum a declarat slugoiul de Boc , pentru ca avea pensie de urmas al tatalui sau care a fost ofiter politruc in MApn., care erau mai periculosi decit C.I.-stii.

vasile spunea...

In urma protestelor violente ale politistilor din Ecuador , dupa ce au fost luati la cercetari ca si politistii de la noi de catre omologii din "0215" de acolo , ca masuri finale , politistii din Ecuador s-au ales cu o marire de salariu de 570 de dolari fiecare. La noi au fost acuzati ca l-au facut pe Zeus :Javra ordinara , uitind ca mama lui l-a facut javra ordinara iar altii numai au constatat acest lucru. Doar singur a declarat notiuni pur diplomatice demne de un sef de stat golan, de genul :"GAOZAR sau TIGANCA IMPUTITA" de nici un alt sef de stat nu dialogheaza cu el , fugind ca de un ciumat in vreme ce CEAUSESCU a negociat cu aproximativ toti presedintii si regii de pe planeta pamint.

vasile spunea...

Si inca ceva , doar la militarii din "ESCORTA" de la SPP li s-a marit salariile cu 25 % , in vreme ce la toti ceilalti s-au redus cu peste 25 %. Mai poate fi vorba de discriminare sau disperare ?

plano10 spunea...

Spaniolii, desi o duc foarte bine, nu doar bine, protesteaza pentru te miri ce... pe strada, asa cum am vazut prin orasele prin care am trecut in luna sept.
Au cultura spiritului civic, de-aia au avut parte de guverne competente care au atras fonduri europene prin care si-au creat o retea de autostrazi, cum rar intalnesti in Europa, la fel si in Portugalia, si plantatii de maslini, portocali si alti pomi mediteranieni, cat vezi cu ochiii, desi au soluri mai aride ca la noi.