Un produs Blogger.

marți, august 11, 2015

Pensiile militarilor nu cresc in urmatorii 2 ani, domnilor propagandisti demolatori ai noului Cod Fiscal.

97 comments
Praga. Parti anatomice lustruite de credinta turistilor ca atingerea lor le aduce noroc
De câteva zile, propaganda johanista, in fapt propaganda basista sub acoperire, si-a intensificat activitatea de demolare a noului Cod Fiscal, introducând Legea pensiilor militare, la pachet cu celelalte legi de restabilire a pensiilor speciale si cu alte masuri de cresteri salariale, cum ar fi cresterea exponentiala a salariilor inaltilor demnitari, printre riscurile de tara generate de Guvernul Ponta.
Diversiunea pedelisto-liberalo-cotrocenista informeaza publicul ca noua lege a pensiilor militare genereaza o crestere substantiala a pensiilor militare,  afectând bugetul.statului in contextul in care Codul Fiscal reduce TVA si alte taxe si impozite. Se ignora expunerea de motive a initiatorului, Guvernul, in care se precizeaza ca legea nu are impact bugetar, in sensul ca  pensia militara  medie nu creste.
Pe de alta parte, prevederile exprese ale legii doar transforma, de la 01 01 2016, cuantumul actual al pensiei contributive in pensie militara, amânând pentru 1-2 ani recalcularea si actualizarea pensiilor militare dupa sistemul de calcul al noii legi.
In realitate, in anul 2016,  actualele pensii ale militarilor vor creste doar cu procentul de indexare a punctului de pensie pentru toti pensionarii, daca guvernul nu uita sa faca precizarea, in proiectul Legii bugetului de asigurari sociale de stat, ca majorarea se va aplica si pensiilor militare.

97 de comentarii:

Unknown spunea...

da domnule .H,asa se intampla daca nu se duce nimeni la un post de televiziune si sa spuna clar acest lucru , la postulB1 se duce olupta permanenta pentru a demonstra ca pensiile militare sant speciale . si ca vor dezechilibra bugetul tarii , aceia care spun asta sant niste neicanimeni, trebuie sa fie cumva pusi la punct nemernicii astia ,oare nu exista posibilittea de ai pune cumva in banca lor ?

Mihai spunea...

contre cu R 26500 ”elita”
avianyc5 august 2015, 21:41
Era doar o replica la materialul lui ”ELITA” nemultumit ca liderii sindicali ,de asociatii ale militarilor,ministere ,nu-i ofera lui o informatie vitala care sa-l lamureasca de ce nu i-au aprobat amendamentul prin care putea beneficia de un procent de cel putin 200% din ce-si propusese el.
Ori nu faceam decît sa-i atrag atentia ca aceste sindicate ,asociatii etc au hotarît tacere pe subiect pentru a evita alimentarea presei cu material promotional despre acest gen de pensii.
R spunea ca spun bancuri, numai ca ”profitorii” politici vor incerca sa exploateze si sa traga foloase electorale din aceasta tema care nemultumeste parte a societatii civile ,pensionari civili,etc.
Începutul comentariilor contra s-a facut si nu se vor opri . Nu trebuie sa fii caracterizat basist pentru ca tragi astfel de semnale.Politica afost si ramîne cea mai mare curva,presa................sustine pe cine vrea muschii ei.

Mihai spunea...

Contre cu R 26500 ”elita”

avianyc6 august 2015, 20:13
@ R........Elita
Să nu uiti ca si L 164 a fost votata și de pdl-ul vremurilor ,de Boc chiar cu doua mîini. A tinut pîna cind a simtit ca tema de campanie electorala ”taiem pensiile nesimtite-toata lumea pe contributivitate” prinde la electoratul in general pricajit (foarte multi) si aduce voturi. Nu au ezitat după cîstigarea alegerilor sa inventeze criza ,sa-si puna in aplicare tema de campanie(fara magistrati). Noroc ca tot din motive bine stiute s-a implicat Oprea si a reusit sa faca numitorul fractiei 20 . Ca daca ramînea 30 cum planuise Boc ai fi belit fasungu si tu si mos Alecu si Karadeniz (care cînd il lauda pe Op. cînd il blama).In cazul cind se aplica sub linie 30 ar fi fost jale pentru multi,iar unii fara echivalentă in viata civila ar fi fost nevoiti sa lucreze poate pe minimum pe economie ca sa completeze pentru familie.
Pacat ca ai pastrat de la caii/magarii(carausii) potecarilor doar ochelarii pentru inainte. Lucrurile nu stau decît in parte cum le vezi tu&co.

Mihai spunea...

Si uite ca incet ,incet, după ce televiziunile au terminat campania cu violurile cele pdl-iste incep campania electorala pe tema pensiilor speciale care au mai adus cîndva votanti pentru favoriti pdl-ul.
Oare cind au avut ei coloana vertebrala, cind au votat legea 223 si codul fiscal cu amendamentele lor.
Oare sarabanda ”reparatiilor” suplimentata cu antemergatoarele beneficii pentru demnitari ,parlamentari, nu a fost completata si de ei asa zisul pnl cu propunerea pentru a 13-a pensie pentru cei cu pensii pîna la 15 mil. Probabil asta da bine. Sau totul este o batalie surda pentru votanti in care fiecare arunca in lupta orice aduce beneficii pentru votanti pîna cînd codul fiscal va pîrîi pe la toate incheieturile
Cine va avea de suferit. Bine ca nu s-a inregistrat o demisie.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dau pariu pe ce vreti ca aici posteaza o majoritate care l-au votat pe Ciolannus Nehalitus Lacomosus Nesatulus si ca se opune lui Ponta politic pe motive ca li-e dor de pensiile drujbarite si ca le plac balamucul si nelistea politica si sociala! Niste incrancenati cu o gandire iresponsabila pentru proriile destine si certitudinea unui viitor sigur! Unii aveti studii superioare si grade mari, deci in deplinatea facultatilor mintale si responsabili. Sa afirmi ca Izmana Grade la Apelul de seara are o caramida fermecata cu care se bate in chieptu-i de arama pentru bunaciunile noastre nu cred ca e confortabil pentru credibilitatea noastra, dat fiind ca-i plac slugarelile politice la inaltele porti si unde in genunchi limbareste clantele pentru un coltuc. Ar fi trebuit sa le faca cucuie pana acum politicienilor cu Legea pensiilor militare si cu ea data peste cap pana le-o intra in creieri ca suntem categoria cea mai urgisita din aceasta societate, ca nu e o pensie speciala, ci una profesionala pentru merite de risc si ca o recunostinta pentru multiplele privatiuni si greutati! Romanul de cand se stie se aciuiaza la ce e mai rau, sustine doar pe aceia care fac doar impotriva intereselor societatii, doar pe cei nascuti sa distruga, sa taie, sa ruineze si sa ne puna in genunchi! Cand v-om invata sa nu mai votam si sa sustinem drujbari, nenorociti, tradatori si ruinatori? Acum va intreb foarte sincer: In afara de Ponta, cine mama dracului s-a mai luptat cu toate hienele si cu toti potrivnicii sa-i sacoata din tipare si sa redreseze in scurt timp toate demolarile, sa se intre in normal si sa se promoveze o lege care sa ne reconsidere ca fiind militari? Inca nu realizati ca PNL sunt exact aceiasi nenorociti care ne-au facut 10 ani viatza un iad si ca Iohannis urmeaza pas cu pas linia maleficului Basescu?!

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
Se spune ca si curvelor politice le place violul. Nu vezi ca ele Votează împotriva celor care încearcă sa le salveze de la viol.
Ponta a venit mai hotărât de pe vasul de croaziera
Spunea aseară ca se felicită ca a reușit sa treacă prin Parlament proiectul legii pensiilor militare.

iceparu spunea...

Jigodiile dracului,s-au revopsit in liberali.Legea ilicitului de pe vremea impuscatului nu este abrogata numai ca nu vrea nimeni sa o aplice.Dece?Raspunsul ar putea fi acela ca 70% din puternicii tarii sunt afectati.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@=Hhurez. Ponta-i cerebral, echilibrat, realist si nu suporta nedreptatea! Hotarat lucru ca nu se va lasa ingenunchiat de gasca basistoid-liberala si isi va duce programul de guvernare inainte! PANA ACUMA I-A IESIT TOTUL SHNUR!Aluna Burhghiu a fost tavalita de o seama de politicieni, ca o nerusinata imorala stricatoare de gospodarii, dar are tupeu de vataf de mosie si papagaliceste ca o moara stricata doar,,demisia'' pana la orgasm, dar si pentru drujbarirea Codului Fiscal sa placa C.Europei, deci o incurca lume pentru definitivarea sistemului de pensii militare, ca o grea povara!. Penalul buldog are dosare la DNA incat le poti cara cu roaba, dar cu un tupeu si-o nesimtire rara il blameaza prin latraturi scurte si bahice pe Ponta; Praduloiu Pruna in Mestecatoare vrea prim ministru si n-are macar un Program de guvernare, iar DNA ii bate cu parul in tocul usii in cateva dosare penale de coruptie, se arata oripilat de drepturile militare, mai rau ca Basanau. Sase case- Nesatulul Calator, la ordinul Licuriciului si Clapaugei Nazi Merkantil se excita orgasmic pentru respingerea Codului Fiscal, dar pun pariu ca si mai mult dintr-o pornire launtrica de anti roman veros, dar ascuns sub un zambet tamp si viclean. Deci, Ponta la tranta cu haita de sacali si hiene, dar si in coaste cu un Izmana imprevizibil si penduland intre el, Ciolannus si Aluna Burghiu, ca o curva de bordel in cautarea celui mai bun client platitor! Si noi stam in asteptarere sa ni se rezolve pensiile cu Codul Fiscal incert, Codul Muncii pe fatatoare, cele doua legi care sunt indinspensabile in rezolvarea noastra, plus faptul ca daca se maresc soldele activilor anul acesta foarte multi vor avea probleme. Izmana daca vrea sa fie erou si sa-si scoata parleala pentru gradele si medaliile obtinute cu pluta va trebui sa puna serios piciorul in prag si sa faca instructie militara cu toti pentru elaborarea metodologiei, formarea comisiilor, reformarea Casei Sectorialle, marirea soldelor activilor dupa 1 ian, micsorarea termenului de 24 de luni, elaborarea unui sistem in care toti sa avem posibilitaea sa ne alegem cele mai favorabile 6 luni, daca nu cumva obligati cei de la Casa sectoriala sa faca aceasta ca sa n u mai scoatem limba de un cot pe drumuri! Aia e!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Alipirea pensiilor si al altor drepturi salariale speciale, abuzive, incotzoponate si umflate cu nesimtire de catre lingaii alesi ai neamului asta, pentru ei si alaturi de pensiile militare, da credinta civililor ca suntem in aceeasi oala blestemata si ca suntem privilegiati cu pensii speciale si noi, o tactica bine gandita de a se spala ei pe caracterele lor jegoase cu onoarea si demnitatea noastra meritata! Am citit pe fb injuraturi la adresa militarilor, politistilor si serviciilor speciale pentru faptul ca beneficiem de pensii privilegiate, speciale, tocmai din confuzia creeata de pachetul asta legislativ, dealtfel creeat special ca injuraturile sa fie impartite la mai multi si nu lor direct. Exact ca in vorba aceea care zice ,,spune-mi cu cine te atasezi si umblii ca sa-ti spun cine esti!'' Ei cred acum ca si noi avem pensii speciale ca ale lor si ura se rasfrange si asupra noastra, in mod egal! Ah, de-as fi fost eu in Bucuresti si nu as fi avut probleme de sanatate si alte necazuri ma tineau ei minte mult si bine, va asigur!

Huhu Rezea spunea...

"Corneliu
Ponta ar fi un baiat si mai bun daca n-ar fi bântuit de oaresce superficialitate.

Cât despre pensii, sa nu fim ipocriti! Sa recunoastem ca pensiile militarilor sunt peste cele ale majoritatii. Pâna acum erau acoperite de statutul de pensii in sistemul public. Sub titulatura de pensii militare sar in ochi.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@. Huhurez= Sunt de acord cu Dv. in cele doua pareri: 1. Ponta nu e ferm si indarjit, n-are sange dur in instalatie, ne tine suspendati in aer ca nu stii ce poate face maine, are mania plecarilor inopinante ca si un adolescent imbereb, se exacerbeaza in actiuni sportive cu o daruire ce depaseste actul de guvernare, nerealizad importanta si suprematia actului de guvernare si stabilitatea in jiltzul de premier cu cat mai putine iesiri, mai ales in situatii acute de elaborari de acte normative, momente tensionate politic si cand sacalii stau calare pe el. Are prea mare incredere si da credit unor oameni penali de nimc, vezi Dragnea, sau pe jegurile de baroni locali penali gen Constantinescu de la Constanta, sau ministri, precum Sova si altii. 2. Pensiile militare intr-adevar sunt unele foarte mari, chiar exagerate si multi nu uita contrainformatorii comunisti care te bagau la bulau pentru un banc sau o aventura, sau politrucii de cazarma, sau marii politruci ceausisti taietori de frunze la caini si care acum se agita la greu sa mai adauge ceva la pensiile de baroni. Erau, domnule, ofiteri si subofiteri care se uitau la ceas sa se termine programul pentru a pleca de la ,,munca'' la chiolhanurile cu bautura, avand functii la subunitati care se formau doar in caz de razboi, si toata viatza militara au lancezit in cazarmi, nefacand absolut nimic in afara de sevicii pe subunitati sau cazarma, fiind pe bune cu sefii aia mari, fiind feriti de Canal, minele de carbuni, Insula Mare a Brailei, actiuni pe santierele patriei pe care unii, ca si mine, le serveam cu generozitate si poate unora li s-a tras moartea, sau au intrat in invaliditate, ca mine, in urma unor accidente nefericite iar acum acei paraziti si trantori au pensii peste 5000 lei, unii, altii peste 3000 lei pentru absolut nimic facut in cazarmi decat sa fi oprit pulimea si s-o puna la smenuit sau sa repete salutul cu pas de defilare ca nu i s-a dat onorul prin cazarma goala, toti fiind la munci! Sunt si la noi exagerari, dar totul e pornit de la dogarimea proletara, parazitara pe cand un pensionat de boala ca mine ce a muncit pe branci, peste program si fara pauze, moare de foame cu o pensie de mizerie...A dracului democratie, a dracului stagiu potential de calculare la invaliditate de mare, mare cacat!

tigri2 spunea...

Huhurez , chiar nu te inteleg.Daca eu mai scap cate un cuvintel(chiar daca apartine dictionarului) , repede imi dai "bloc" dar la acest nemernic (zice el , pensionat pe caz de boala, poate la cap) ii dai voie sa balacareasca fostii militari si Armata , in general . Tu chiar nu vezi ce gandire ingusta are acest prostanac??? Te-as ruga sa mai analizazi si sa-i stergi ineptiile. Iar voi, cititorii, cum puteti admite sa fiti balacariti de oricine???

calin spunea...

@tigri2
Hai sa nu-l acuzam pe Corneliu. O farama de adevar a spus si el. E bucatica de realitate care a vazut-o din locul si activitatile pe care le-a avut in armata. Eu, la randul meu, le vad altfel, dar la fel de subiectiv. E cineva pe aici sau aiurea care poate avea imaginea reala, obiectiva a intregului fenomen militar ? Ma indoiesc ! Daca aveam in frunte un vizionar, un adevarat reprezentant al oastei, nu aveam problemele astea... Armata e tradata ! Cum pot fi lasati civilii sa-si bata joc de armata lor? Cred ca oala prinde presiune. Cred ca noi, rezervistii ne-am incheiat misiunea. Daca mai vrea cineva armata romaneasca in tara asta, cei activi ar face bine sa treaca la ofensiva. In fond e vorba de viitorul lor. Nu credeam sa traiesc asa vremuri ! Ne certam intre noi, ne cearta si blameaza civilii ....unde am ajuns? Chiar nimeni din capii armatei nu ia o atitudine? Cum poti balacari pe toate posturile armata si pensiile asa zise speciale? Dar poporul asta n-a stiut de la inceputuri si pana in 2011 ca militarii au avut pensii militare? Cum de s-a schimbat in 5 ani de nu-si mai recunoaste nici armata? Rusine sa ne fie noua, ca n-am stiut sa gestionam aceasta problema vitala-nu neaparat pentru noi, rusine activilor ca s-au ascuns in papusoi, rusine politicienilor care au jucat soarta tarii la barbut ! Rusine popor roman !!!

CEZAR spunea...

Nu exagera ! La puscariabili stam bine ...de la cele mai inalte esaloane ! Ce vrei mai mult ..??

calin spunea...

E o virtute sa stai bine la puscariabili? Pai asta intareste ce am spus! Oastea tarii a devenit un simplu teren de batalie pentru hoti. Si toti ceilalti purtatori de uniforme kaki, albastre, etc. stam si contemplam circul. Uneori radem, alteori plangem...c-asai la circ. Dar dincolo de cortul circului nu mai vede nimeni nimic...Leii, panterele si celelalte carnivore privesc cu nesat la prada care-si da duhul.

iceparu spunea...

Corneliu@Nu stiu cine esti dar intuesc ca pe timpul stagiului militar ai inregistrat multe cisme in cur.Pentru ca bagatul la puscarie leza calificativul personal, ofiterul sau subofiterul comandant de subunitate recurgea in a aplica lichelelor pumni pe sub coaste si cisme in cur.Tu fiind o lichea ordinara, fara cei 7 ani de acasa,venit din viata civila cu apucaturi de betiv si puturos,ai incasat cu varf si indesat zile de bulau si odihna la tambal.Tocmai de aici si ura ta impotriva ofiterilor si subofiterilor.Avand bube in cap,fiind candidat a fi detinut de drept comun,pentru ca nu intruneai calitatile unui tanar intreg la minte,ai fost directionat a satisface stagiul militar in Directia lucrari in economia nationala,mai pe scurt in mina.Pentru ca tu si altii ca tine erati militari au fost numiti ofiteri sau subofiteri sa va supravegheze.Acele cadre militare obligate sa stea departe de familie si fara sa aiba pregatire profesionala de lucratori in economia nationala au trebuit sa se sacrifice chipurile ca ar infaptui o sarcina de partid.Armata nu s-a impacat niciodata cu lichelele si lichelismul.Functia de ofiter cu cercetarea penala speciala m-a obligat sa trimit la batalionul disciplinar sau puscarie dezertori ,hoti,violatori,homosexuali,traficanti , Etc.Tu carei grup ai apartinut?
Asi fi nedrep sa nu recunosc ca au fost si cadre, pentru scurt timp, lichele .Anul 1968 ,anul in care Romania era in pericol de a fi ocupata,a obligat conducatorii din acea vreme s-a formeze urgent noi unitati militare.Asa se face ca au fost reactivati unii care nu aveau calitati,dar in timp acestia au fost indepartati.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Oricui care mi-as imagina ca m-ar critica, sau care s-ar indoi de mine, ori m-ar acuza de ipocrizie sau dezbinare= Reciti-ma si analizeazati-mi ce am postat, in deplinatatea minitzilor mele nealterate, dar degradate cum ar putea oricand cineva sa afirme. Nu blamez pe nimeni, fac referintza doar la militarii care au facut cariera politica agresiva de spalare a creierelor si indoctrinare comunista, niste nulitati profesionale pentru care acum iau pensii de baroni. Mai spun acolo de contrainformatori, care desi utili fiind Armatei, mare parte dintre ei au abuzat din plin si au bagat cadre la puscarie pentru ascultarea de posturi de radio occidentale, bancuri si glume politice, sau i-au nenorocit pana la excluderea din Armata pe unii pentru chestii de genul aventurilor amoroase si alte nimicuri. Nu am lucrat izolat sau in padure, si stiu bine ce spun, iar asta o pot confirma foarte multi. M-am mai referit la taietorii de frunza la caini, ginitorii cazarmilor si bagatorii de seama a tot ce misca, cu functii care se puneau in miscare doar la razboi, avand de fapt niste magazii, un sac de semintze de spart toata ziua la clevetire cu sergentii de serviciu pe subunitati si plutonierii de companii si baterii care trebaluiau si-i mai bagau in seama ca pe niste papusi de ventrilocie. Astia erau pilosii, intangibilii, cei care nu serveau aplicatii, munci, misiuni in afara cazarmii, niste vatafi de mosie cu gretzuri pe ei si infumurati ca niste curcani. De ei vorbeam, dar si de politrucii aia care iti albeau parul cu amenintari daca nu-ti conspectai cuvantarile tovarasului, detaliat, si nu cunosteai bine citate repetitive si idioate pana la extrem. Merita astia un sac de bani dupa ce ne-au otravit sufletele cu niste indotrinari penibile, obositoare, enervante si care mereu scrise ne rapeau si putinul timp liber? Eu am apelat la coeziunea intre noi, sa fim ca un grup omogen, nu am generat atacuri sa dezmbrez sau sa produc ilaritate de dragul postarilor. E cumva cineva bucuros ca sunt bolnav din pricina indeplinirii sarcinilor de serviciu si nu poate incapea de mine? Ma rog la Dumnezeu sa nu aiba bolile mele sau sa aiba pensia mea de boala, de mare mizerie pentru ca mi-am frant aripile de tanar... Sa fim obiectivi cand facem afirmatii, iar eu nu sunt cel care sa uite de niste trantori care mi-au fost calvar cand eram activ, fiind de o ipocrizie pana la voma la adresa celor care transpirau muncind in timp ce ei te balacareau de pe scaun sau din pozitia cracanat cu mainile in buzunare...Eu nu ma refer aici la nimeni care a postat, ma refer oricui ar vrea sa stie ce gandesc...

Mihai spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Iceparu, vad in tine generatia bolsevica a anilor '50 cu patru clase, apoi cu bataia vi s-au dat diolome de 7 clase elementare intr-o seara, dupa ce v-ati facut treaba mare, si v-ati pus echipamentul pe bancutza, a doua zi erati locotenenti politruci cu un caprar langa voi sa dea ordine in locul vostru, pentru ca fiind ingaimati si semianalfabeti va faceati de ras in fata trupetilor! Bataia si dezonoarea trupetilor si colegilor intelectuali si merituosi, din gelozie, era chezasia voastra, bagatul la arest si alte caprarii. Se vede de la o posta ca inca ai mai tine liturghii comuniste dupa ce ti-ai dat drumul la logos in lungile cursuri de indoctrinare comunista, si ma ataci acum ca te-am atins in aripa cu afirmatiile de mai sus, te simti cu musca pe caciula, iar de insotitorii aia de care zici, adica securisti ucigasi in multe cazuri, e bine sa stii ca rau fac astia ca nu va ia pe cate unul la interogatoriu si cercetari sa va descopere abuzurile criminale din timpul comunismului! Eu zic de boala ca am iest la pensie, tu ma iei unul din ala care a incalcat doctrina comunista si mi-ai arde una in bot ca te-am desconspirat! Ma iei si drept infractor, bag seama, comunistule informator, turnator si bulsevic sadea! Te-a invitat cineva la cina? Tare ti-e frica in sanul tau sa nu se dea o lege pe ideea mea sa va descopere pe toti taietorii astia de frunze la caini si care ati facut rau Armatei, sa va taie pensiile si sa va judece pentru abuzuri si crime! Nu racai coaja la rahat, nu stii ce idei imi mai vin si voi insista la toate autoritatile pe ideea dedsconspirarii tuturor acestor lichele, iar ca ziarist si cu multe legaturi cu politicul nu-i exclus sa va fac pocinogul, inutililor!

tigri2 spunea...

*** Corneliu, orice ai fi facut in Armata, afla ca pentru mine esti un impostor care nu are ce cauta printre noi, cei care avem "militaria in sange".Unii dintre noi am imbracat haina militara de la 14 ani si am slujit Armata cu placere , suportand cu stoicism toate vicisitudinile vietii de militar.Zilnic ne adunam de trei patru ori "in front" si ascultam aceiasi place , pe ploaie , pe vant , pe zapada.N-am "cartit" niciodata.Cu privire la plutonierul de subunitate, afla mai neavenitule ca acel om , care avea un salariu de mizerie, mult mai mic decat un strungar, gestiona averea unei subunitati , avere care se masura , uneori in productia unui judet , din acele timpuri.Mai spui tu, in prostia ta, ca unii ocupau functii care doar in timp de razboi erau utili, pai mai loaza, sa-ti dau un exemplu:ARMURIERUL de subunitate , munca lui se vedea doar in zilele de trageri, care la aviatie erau destul de dificile , fara el s-ar fi ajuns la CATASTROFA, stii ce-i aia >>>tu esti o catastrofa umana , ca vorbesti fara sa stii si spui numai prostii. Cum spunea colegul Avianyc, tu stii ce insemna o misiune la stalpi , sau la transport de munitie , trotil sau morti si raniti, parasutisti sau bene cu puiet de peste care trebuiau plantate prin coclaurile muntilor??Stii de cate ori ne-am periclitat viata incercand si reusind sa salvam oameni si animale la inundatii sau cataclisme, stii de cate ori am dormit in elicopter cate o sapatamana , in varful muntelui deoarece nu aveam santinele sa ne pazeasca elicopterul? dar ce-ti spun tie , un dusman declarat al sistemului. stii cati colegi mi-am adunat cu cearceaful de pe campiile si muntii patriei , bravi eroi cazuti la datorie? Spui ca esti pensionat pe caz de boala , te compatimesc dar fii si tu rezonabil, oricum , daca ai fost militar ai o pensie mai mare decat daca erai pensionat , in aceleasi conditii ca civil.Vorbesti de CI-sti sau politruci , asa erau acele vremuri , asa prevedea nomenclatorul , ce vina au acesti oameni , de ce-i acuzi , in fond si CI stii aveau rolul lor. spre exemplu la aviatie , ce-ar fi insemnat ca pilotii sa se imbete zdravan seara si a doua zi sa merga la un zbor cu trageri sau bombardament , ce s-ar fi intamplat . Eu n-am fost usa de biserica, la viata mea, spuneam bancuri cu nea Nicu, injuram sefii ,etc dar niciodata n-am fost "dat in gat" de Cist, nici nu m-am simtit urmarit si , retine , n-am fost un neica nimeni!

Dan B. spunea...

Imi poate spune cineva care-i motivul pentru care art 121 din Legea 223/2015 prevede ca eu trebuie sa trimit o cerere la CSP a MApN, in scopul rambursarii diferentelor dijmuite de BBO (Basescu-Boc-Oprea) la 01.01.2012 in baza OG-1/2011?
Eu, cu certitudine, nu am facut raport pentru recalcularea pensiei in baza Legii 119/2010 si, pe principiul "reparatiei", ar trebui sa se procedeze similar, adica ei au taiat, ei sa ramburseze, fara implicarea mea!

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
In ultimele comentarii ti-ai depasit conditia de om care cere sprijinul unor camarazi in a se informa despre pensia sa militara. Ai trecut la atacuri necamaraderesti la adresa celor care au trecut in rezerva prin pensionare. Probabil ai ceva resentimente pentru trecerea in rezerva fara drept de pensie.
Vorbesti de parca d-ta faceai parte din alta Armata. Poate ne spui ca nici n-ai fost membru de partid.
Exagerezi mai rau decât propagandistii care ataca orbeste revenirea la sistemul pensiilor militare. Poti da un exemplu de militar care a fost trimis in puscarie pentru ca asculta Europa Libera sau pentru ca spunea bancuri politice?
Stii cât de mult m-am plictisit de fosti comunisti care fac pe anticomunistii???
Daca mai ai alte intrebari despre pensii, bine, daca nu, la revedere!

Unknown spunea...

sa va fie rusine si asa civilii spun ca aveti pensii speciale ,asa ca blamati-va singuri RUSINE

Anonim spunea...

@all
cel mai clar exemplu ca Dumnezeu inainte de a pedepsi pacatosii,mai intai le ia mintile.Corneliu este dovada!
DC

Anonim spunea...

...sau ce ar fi insemnat sa vi manga dimineata la verificarile obligatorii de "control functional" la complexul de RAA si sa lansezi o "magaoaie" de 3 tone jumate....asaaa din "greseala" prin bucuresti ,prin centru.Doar "eroicii" cu nume Cornelius pot gandi mai putin decat sosetele mele.

...sau puteti vedea "domnule" Corneliu si ceva din realitate....dar e aia infrumusetata nu aia dura.....oricum nu va mai plictisesc.Sunteti total depasit de viata!vedeti mai jos!!

http://zhd.ro/istorii/regimentul-top-secret-urmarit-de-c-i-a-hunedoara-a-fost-pazita-de-rachete-sovietice-impotriva-avionelor-spion-nato/

Anonim spunea...

scuze...cu doi de "i"

iceparu spunea...

Incornoratule@Ai dat-o fix in bara sau mai bine zis ai dat cu oistea in gard.Prostovane ,am atata scoala incat depasesc cu mult un asa zis jurnalist.Afla prostovane ca inainte de 1989 in Romania chiar se invata carte cu atat mai mult cu cat in liceul militar,scoala de ofiteri si Academia militara studiul era obligatoriu..Din 1975, am indeplinit numai functii de ofiter de comanda si stat major asa incat nu am avut nici in clin nici in maneca cu PCR sau cu securitatea.Am fost dedicat meseriei armelor si educat in spiritul disciplinei si din aceasta cauza nu am suportat lichelile si lichelismul.In opinia mea sunt jurnalisti adevarati si jurnalisti jigodii.Jurnalistul jigodie este un individ care mistifica adevarul fie pentru un firfirig sau de amorul artei.Tu mistifici adevarul .In decembrie 1989 m-am expus constient fiind ca apar o cauza nobila.Ulterior am ajuns la concluzia am fost folosit si pentru binele unor jigodii.Voi jigodiile sunteti precum cainii care musca mana care le da sa manance.Pune-ti intrebarea jigodie ce se intampla daca armata in intregul ei executa ordinul de a trage.Voi bijnitari,hoti de profesie,puturosi,violatori,criminali,astazi nu erati si bine era.Mars la cotet,jigodie.Ati vandalizat tara,ati vandut-o la fier vechi,ati facut in afara, de ras poporul roman, cersind si furand.Pacat ca poporul va suporta.Cu voi ar trebuii populata Sahara sau Alaska.Invidiati oamenii care beneficiaza de pensii pe nedrept.Acei oameni au muncit lucru pe care voi nu-l faceti.Cu voi ar trebuii constituite centre de reeducare prin munca.

tigri2 spunea...

***iceparu, unde ai dreptate, jos palaria!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Imi cer scuze fatza de Dv. d.le Huhurez. Nu mai pot posta in acest caz cand mi-am spus parerile despre o situatie generala, fara a face nominalizari despre postatori, si am fost contrat si provocat abject cu trivialitati de catre oameni care pretind ca au la baza studii si o educatie civila si militara. Va multumesc pentru numeroasele sfaturi si indrumari de-a lungul timpului! Voi mai reveni cand onoarea, demnitatea si decentza in libaj vor reveni pe blog. Toate cele bune cu sanatate!

Anonim spunea...

@corneliu
Va multumim ca ne-ati parasit:):)
DC
oricum nu-i cazul sa faceti pe "fecioara ultragiata" recititi doar ce ati scris dvs si veti vedea ca sunteti de fapt pe "centura cu TIR-istii"

tigri2 spunea...

Calatorie sprancenata si retine: suntem militari, suntem barbati adevarati nu carpele pe care tu pretinzi ca le-ai fi intalnit!Du-te , invartindu-te precum ciocarlia!

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
Acum sa nu crezi ca ai interzis sa comentewzi pe acest blog. Numai eu decid ce ramâne si ce se elimina din ce se scrie aici.
Nu ma asteptam din partea d-tale sa deviezi spre discutii in contradictoriu cu câtiva vechi comentatori foarte conflictuali, care, dupa cum constati, isi apara agresiv onoarea de militar.
Evita generalizarile!

Huhu Rezea spunea...

Acum, chiar ar fi utila o interventie pe televiziuni a unui reprezentant al SCMD care sa-i contrze pe acei propagandisti liberalo-cotrocenisti, unii chiar realizatori de emisiuni de dezbatere, in privinta Legii 223/2015.
Nu trebuie sa sublinieze decât ca, spre deosebire de celelalte legi care au restabilit pensiile speciale, Legea 223/2015, pensii militare, nu are aplicabilitate imediata, ci peste 2-3 ani, in ceea ce priveste recalcularea/actualizarea pensiilor in plata.

calin spunea...

@Huhu 18.40
Raul a fost facut! Canicula m-a alungat la o balta, in care, binele cautat s-a transformat in groaza. 8 gealati "la apa", "tineri" pensionari civili, nu au contenit sa injure armata mai bine de 3 ore...foarte "documentati" (curios, nu?)...."pai cum? Oprea le-o marit pensiile cu trecerea lor pe contributivitate, acum iar le-o marit-o...ce dracu fac astia toata ziua? ce au facut astia de merita pensii speciale....am muncit 45 de ani si am o pensie de doi bani iar putorile astea au pensii de 40,50 milioane dupa 25 ani de taiat frunza la caini...pai sa mai ai incredere in astia a lui Gadea? ...numai minciuni!...avem o armata de securisti..." samd...Trec peste injuraturile si completarile, in sprijinirea ideilor vehiculate,facute de "publicul la apa", dar, sincer, nu m-am simtit bine deloc...trist, foarte trist...iar, atitudinea ostila armatei, incepi sa o sesizezi nu numai in virtual ci si in viata reala. Inaite de a analiza procente si modalitati de aplicare, cred ca ar trebui sa gasim raspunsuri la probleme mai grave: de ce am ajuns aici? de ce organul militar este respins de corp? ce am facut noi? ce au facut colegii activi? ce mai este de facut?

Huhu Rezea spunea...

@Calin
Relatezi ca si când te-ai simti vinovat de ceva. Gura lumii este sloboda. Ierarhia valorilor in stat nu este inteleasa de toata lumea, mai ales dupa turnura antinationala de dupa 1989.
DE ce nu ai avut curajul sa le spui ca esti pensionar militar si nu este chiar asa cum ii indoctrineaza televiziunile cotroceniste?

iceparu spunea...

Raul apartine guvernantilor si organismului militar.Daca se mentinea doctrina de aparare a tarii de catre intregul popor si daca cadrele militare trecute in rezerva cu drept de pensie erau intrebuintate alta era situatia.Am fost izolati,am fost tratati cu flit si am devenit niste ilustri anonimi.Nu avem dreptul a purta uniforma militara,intram in unitatile militare dupa acelasi tipic cu civilii etc.Ne complacem in anonimat si platim pentru asta.Mai mult decat atat suntem si divizati.Spiritul de corp ne lipseste.Activii isi fac simtita prezenta numai la ceremonii militare in rest de parca nici nu ar exista.MAPN si MAI au numai o parere de presa si televiziune.Politistul este batut iar militarul se imbraca in civil pentru a nu avea parte de un tratament similar.Daca in alte tarii politistul si militarul se bucura de protectia legii in Romania nu se bucura de asemenea tratament.Primesc aprecieri pozitive numai cand este nevoie de ei la inundatii , dezapeziri,incendii.Militarii practic se autoizoleaza.

calin spunea...

@Huhu, glumesti? Cand esti inconjurat de inamici, razboiul clasic devine caduc! Risca dumneata sa te impotrivesti opiniilor defavorabile armatei intr-un bazin cu 30 de persoane care clameaza "sa se faca dreptate!" (nu mai detaliez ce intelege-ce a fost lasat/indrumat/indoctrinat sa inteleaga poporul prin dreptate. Nu mai merge cu vorba, nu mai merge cu vechile metode de convingere...eventual din om in om...Nu! Dupa cum e de plin buzunarul, omul trage concluzia: e mai plin decat a vecinului? Bine! E mai gol? Nu-i bine! Eu, greierele, am muncit mai mult! Sa se faca dreptate !!!!

Huhu Rezea spunea...

@Calin
Aoleu, ce armata militara fricoasa avem! :):)
Pai, confruntarea de opinii este ca o confruntare militara in care, in loc de gloante, se folosesc cuvintele. Se spune ca un cuvânt bine folosit este mai eficient decât glontul.
Te temeai ca te scufunda civilii in bazin? Nici nu stii cât de tematori sunt civilii sa vorbeasca in prezenta unui militar.
Cu siguranta, daca stiau ca printre ei este un militar, civilii isi cenzurau injuraturile. Nu trebuia decât sa-i intrebi daca au citit legea.
Cine ai vrea sa-si puna pielea la bataie in locul nostru, pentru afirmarea adevarului?

Anonim spunea...

@Calin
Pe bune: de 14 ani de cand sunt pensionar militar am avut numai mii si mii de probleme cu cei aproape 2000 de vecini ai mei(din cartier) vreo 400 din bloc,etc,etc....toti fosti caratori de shpan in tractoru' sau roman (aia furata de nicolae) care imi spuneauCe ba ce mare lu8cru ai facut,in ce razboaie ai fost si bla,bla si bla bla.Toti ma saluta cu 'noroc vecine" dupa care apar barfele oamenilor care imi spuneau cu ani in urma:
Ba colonele!! daca eu nu am furat nimic azi din uzina,inseamna ca am mers degeaba la "munca".Asta-i clasa "muncitoare" Calmeaza-te Caline....ca sa nu ajungi ca mine....sa vad orice borfas ca mare "om al muncii" Ete na ca ti-ai gasit pe cine sa te oftici!!
DC
PS si tine minte vorba asta: "cu indiferenta omori prostul!!" aplic-o si ai sa fii uimit cati prosti te inconjoara

Anonim spunea...

completare

ca aveam un vecin,simbotin il chema ca a dat "ortu' popii".Asta vindea motoare intregi/complete de U650 si S 500(d'alea cu motor de tanc pus pe buldozer senilat).Daaa... au furat si directorii "la greu' dar directorii(cei 20/30) au lasat sa fure si pe cele 23000 de furnici din tractoru' si pe cele aproape 30 000 din roman s.a...... si asta ZILNIC!!
....si ne mai miram???

Anonim spunea...

adica motoare complete, perfecte de pus in vitrina la showroom......de miile de alte mici componente nici nu mai vorbesc,ca ma ia cu ameteala

Anonim spunea...

Eheee daca ati fi vazut cate mii de garaje din tabla umpleau brasovul,va faceati cruce
Ia ghici de unde erau miile de tone de tabla pentru "cartiere" intregi de garaje.Hai la brasov ca vi le arat si acum.Obosesti mergand de la un capat la altul....si ne mai miram??

iceparu spunea...

Calin,bine ai facut.Aia nu sunt in masura sa poarte un dialog civilizat,si riscai sa fii si batut.In ceeace ma priveste am evitat pe cat am putut omul prost si betivul dar nu pot sa ma izolez complet si atunci ma inarmez fiindca numai arma inpune respect.Vezi la volanul multor masini niste matahale,cu cefe de porc si burdihane de buhai carora nu te poti inpotrivi decat daca le gauresti pielea.Un politist spunea ca e preferabil sa fii judecat de zece decat carat de sase.Puturosii confunda si acum proprietatea personala cu bun al intregului popor fiindca legile tarii ii protejaza.Tu victima trebuie sa respecti legea,dreptul la autoaparare fiindu-ti limitat pe cand,talharul,hotul,criminalul,violatorul este privit cu intelegere.Dece in SUA,criminalul este condamnat la moarte iar la noi nu?Dece in Rusia,violatorul si pedofilul sunt castrati iar la noi nu?Dece in China delapidatorii,si traficantii de droguri sunt condamnati la moarte iar la noi nu?

Huhu Rezea spunea...

@iceparu
De ce in România rezervistii fac pipi pe ei de frica? Auzi, se dau mari numai daca sunt inarmati!
Folosesti mintea,nu armele, ca sa convingi ignorantii de un adevar. Cu asa mamaligari se duc toate drepturile militarilor!
Nu vorbesc numai de d-ta! Sunt grade mari...mari care asteapta ca altii sa se zbata pentru drepturile lor.
Unde dracu ai auzit d-ta ca in Rusia sunt castrati violatorii? Daca poftesti te poti muta acolo.:):)

Nicviorel spunea...

Buna seara!
Ce stiti de stagiile adaugate ulterior iesirii la pensie (anii lucrati in viata civila)?
Din lege nu este clar daca se iau in calcul la stabilirea noii pensii militare.
Va multumesc!

Anonim spunea...

@viorel
desi nu sunt specialist va pot confirma.Se iau in calcul toti......am si eu ceva ani lucrati in civilie dupa pensie.Legea e clara la acest punct:conteaza ultima decizie de pensie integrala(altii ar spune "ad integrum") Mai clar de atat nu pot spune.
Daca cineva ma contrazice nu este nici o problema.....dar sa vedem si argumente

Anonim spunea...

@viorel
sper sa nu ma insel dar recititi art 3 lit.f. mi se pare foarte clara...adica se recunosc toate.Ma insel cumva??

tigri2 spunea...

***Don Corleone, ai dreptate Exemplu : DECIZIA NR.... privind recalcularea pensiei pentru limita de varsta(Cod pensie N...)>>>A; B; C; D; E; F=Stagiul total de cotizare realizat :... si aici intra si anii de dupa pensionare
Art. 29:
a) militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, cu vechime cumulată conform art. 3 lit. f) de cel puţin 25 de ani, beneficiază, la împlinirea vârstei prevăzute de lege, de pensie de serviciu, în cuantum de 80% din baza de calcul prevăzută la art. 28;
b) pentru fiecare an care depăşeşte vechimea prevăzută la lit. a), la cuantumul pensiei se adaugă câte 1% din baza de calcul prevăzută la art. 28, fără a se putea depăşi venitul brut utilizat la calculul pensiei la data deschiderii dreptului la pensie.
Art3 ; punctul "f":
f) vechime cumulată - perioadele de timp recunoscute ca vechime în serviciu, vechime în muncă, stagiu de cotizare sau perioade asimilate în vederea obţinerii unei pensii în condiţiile legii;
Serbanele ai noroc ca aici nu au prioritate grangurii ca Mos Rahat &Karadeniz sau R-26500 ca ei, sigur , in ura lor proletara ar fi spus ca nu intra acesti ani , la calcul>

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Raspunsul este dat explicit in articolul 109.
Mi-as permite sa impart stagiile realizate ulterior pensionarii in trei categorii:
1.Stagii care deja sunt recalculate in ultima decizie de recalculare potrivit art. 107 al Legii nr.263/2010. Aceste stagii intra la recalculare potrivit art.109 alin.(1)
2.Stagii realizate pâna la data de 31 12 2015, nevalorificate intr-o decizie in baza Legii 263/2010, care pot face obiectul cererii de recalculare potrivit art.109 alin.(3)
3.Stagii de cotizare realizate pâna la 31 12 2015, omise de la recalcularea potrivit art 109 alin.(3), si stagii realizate dupa 01 01 2016. Acestea nu mai pot face parte dintr-o decizie de pensie militara.Se pot valorifica la Casele Judetene de Pensii prin deschiderea unui nou drept de pensie civila.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

In contextul in care anumite mijloace media si personaje civile, sprijinite din umbra de de o gasca politica, basisto-liberala, au deschis un atac fara precedent si nejustificat la adresa Armatei, dar si a Ordinii Publice si Serviciilor speciale, incercand sa deosebeasca ambiguu si antagonist pensionarii militari din anumite perioade in care au activat, separandu-i profund discriminatoriu si disociindu-i cu intentia vadita de a-i dezbina si a provoca conflicte pentru a fi sparta coeziunea si unitatea consacrata intre acestia, lansand totodata zvonuri mincinoase precum ca pensiile militare de serviciu ar fi de fapt niste pensii speciale cu sopul de a atrage revolta si ura civililor asupra acestei categorii cu adevarat speciale, dar fara drepturi speciale, se impune de urgenta formarea unui Comitet de Salvare a Unitatii, Coziunii, Demnitatii si Onoarei Militare! Se impune ca acesta sa fie format din toate categoriile de pensionari militari si de la Ordine Publica si Servicii Speciale ( daca e posibil si din activitate) cu scopul de a se respinge toate aceste atacuri nejustificate, de a se informa publicul larg despre importanta, locul si rolul Armatei, Ordinii Publice si a Serviciilor Speciale in cadrul societatii si al Tarii. Cei care locuiesc in Bucuresti au cea mai mare posibilitate de a se organiza, intrucat acolo este centrul administrativ, Presedintia, Guvernul si cele doua Camere decizionale, se pot contacta conducatorii acestora, acolo este si sediul administrativ NATO care va trebui contactat de urgenta si sa intervina la forurile superioare pentru aplanarea acestui conflict artificial, creeat politic, asa cum va trebui sa se intervina si la toti membrii din Consiliul de Aparare a Tarii. De asemenea, toti postatorii de pe acest blog pot combate cu fermitate acest val de ura care circula si pe fb, eu neratand nici o ocazie s-o fac in termeni si argumente care sa nu amplifice aceste stari si ingrosand randurile ostile, dar si in viatza de zi cu zi, in diferite ocazii publice sau particulare. Toate aceste actiuni marsave, laşe, si pline de ura pornite de catre gasca basisto-liberala au fost elaborate si declansate cu scopul de a se diminua viitoarele raspunderi in fata pensionarilor civili, intr-o eventuala guvernare, acuzandu-se marlanesc veniturile noastre ca un factor de stagnare a pensiilor civile, stiindu-se ca de fapt politica de dreapta interzice total orice masura sociala de crestere a oricarui venit sau a pensiilor, eu venind cu argumentul ca in guvernarea taranista a lui Constantinescu absolut niciodata si cu nici un leu nu au crescut pensiile si salariile, iar in guvernarea basista s-a produs cea mai mare catastrofa sociala, economica si financiara din toata Istoria Romaniei, iar daca liberalii basisti vor veni la putere, de pe acum va pot preconiza o si mai mare catastrofa care va ruina Romania mai urat decat Grecia!

Anonim spunea...

@corneliu
tocmai ce ai zis ca ai plecat te-ai si suparat si n-a durat 48 h si te-ai intors.Bine ai venit.Imi place ca esti "consecvent"
DC
PS imi permit si eu un sfat...."mai usor cu pianul pe scari"....zdrangane ca dracu'!!!

Anonim spunea...

@corneliu
esti exact pe invers!!
grecii au patit-o datorita inconstientei.Cand ai pensia minima 850 euro, maxima fo 3000 si o medie de 1250-1300 de euro,cu economie "kanci" doar cu turism?? pai de unde dom'le de unde?? Ca esti ca intr-o familie(cu intrari si iesiri de bani).....credite si credite si iar credite....iar finalul e previzibil
esti cumva un admirator al grecilor? Si mie mi-ar place! toata ziua sub umbreluta,productie/export nema....pai de unde nene,de unde?
L-ai inteles pe Tsipras pana la "genunchiul broastei":):)

CEZAR spunea...

Normal si logic ar trebui sa existe 2 pensii..Pensia Militara ...pentru anii petrecuti ca militar si pensia CIVILA...pentru ce ai lucrat ANTERIOR SI ULTERIOR ....!!
Lucru amestecat ...cam miroase ....

Anonim spunea...

@corneliu
ia-n priviti la nemtalai(ca ca sa dau doar un exemplu din multe altele)Turism,la nivele minime,in schimb productia,plusvaloarea,exportul i-ai facut cei mai tari in europa.Si corneliu ne de exemplu grecia??? WTF???
DC
PS si mai sunt exemple cu duiumul pe planeta ,japonia/singapore/etc......urmeaza de pilda China a doua putere economica si militara din lume si pana in(cel tarziu) 2020 va fi PRIMA. Deschide ochii corneliu!!!....si tu ii lauzi pe greci?

Anonim spunea...

cezare!! ciocu'mic!!adica daca-i bine tu vrei sa fie rau? Pe bune??Dupa cum gandesti ai carat shpanu' cu roaba si atat?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Unii dintre Dv. va veti intreba si-o sa-mi reprosati, pe buna dreptate, de ce nu ma implic aciv pe teren in aceasta actiune, dar o sa-mi permit sa-mi calc pe suflet sa va explic si de ce nu pot. In primul rand ma aflu in provincie si foarte departe de Bucuresti. Am sotia cu grad unu de inv. cu atac de panica generalizat si implica o insotire si supraveghere permanenta, boala declansandu-i o epilepsie si boala cardiaca grava, o depresie profunda si ireversibila, spaime cumplite si altele. Mai sufera si de alte boli care o tine mai tot timpul la pat si nu se poate deplasa. La randul meu sufar de sapte boli grave si incurabile, am si o insuficienta respiratorie de 50%. Pensiile noastre sunt de mizerie, sotiei nu pot sa-i fac pensie de insotitor din cauza ca eu sunt bolnav si nu pot sa-i fac altuia aceasta pensie din moment ce eu o ingrijesc, iar sotia nu ar admite pe nimeni altcineva in locul meu din mai multe motive. Intrucat la trecerea in rezerva s-a profitat ca eram bolnav, detasat in economia nationala, dar au si au fost si alte cauze si abuzuri am ramas fara casa data de Armata, ea fiindu-mi luata si promitandu-mi-se o alta, a venit Revolutia si lucrurile s-au complicat, nici in ziua de azi nu mai am o casa a mea si stam cu chirie, costurile majoritare noi consumandu-le cu chiria si intretinerea, dar si cu medicamentele. Aici intervin si spun ca majoritatea militarilor, nu neaparat cei ca si mine, dupa iesirea la pensie sunt bolnavi din bauza conditiilor climaterice in care am lucrat, stresului, uzurii fizice si psihice, greutatilor si privatiunilor, astfel ca pensia unui militar nu-i o bucurie si relaxare, ci drumuri la spitale si medici, tratamente si suferinte, cheltuirea majoritatii pensiilor facandu-se pe medicamente si recuperari, si oricat de mare ar fi tot n-ar acoperi aceste cheltuieli si este de imaginat cam cum ma chinui eu cu o pensie de mizerie sa supravietuiesc impreuna cu sotia suferinda si bolnava! Cu aceste argumente inchei sperand ca se vor gasi cativa dintre Dv. sa ia initiativa unei contraofensive la atacurile odioase ale liberalilor basisti, sprijinite prin tacere si lipsa de atitudine de presedintie si factorii politici!

Anonim spunea...

@cezar
Adica dupa o VIATA intreaga petrecuta in armata(hai sa zicem de la 14 ani) swi dupa 5-6 lucrati in civilie tu vrei sa-mi calculeze pensie civila pentru cei 6 ani.crezi ca se poate?crezi ca esti normal la cap?
DC
PS te rog sa-mi "calculezi" cezare ce pensie mi s-ar cuveni dupa 6 ani in civilie la sal. min/economie sau eventual dupa doar 6 luni(ca mai sunt si camarazi din astia)
Hai mai gandeste inainte de a-ti scrie frustrarile

Anonim spunea...

@corneliu
Moamaaa!! ce listoi!!!La mine e mai simplu! am "doar" 2 infarcturi, 2 stenduri si astept al treilea infarct si ultimul
Ce facem corneliu ?In sabii sa ne taiem sau in ciorapi sa ne mirosim(cum ziceam in copilarie).....ca de victimizare sunt satul pana peste cap
PS si nici de fumat nu m-am lasat....asa de-al dreak!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Grecii nu sunt un popor care sa munceasca, sa produca, fiind un popor sedentar, Amintiti-va anii '50 cand au venit refugiatii comunisti greci in Romania. Au fost obligati sa se angajeje sa poata trai, dandu-li-se case gratuit. Au refuzat absolut toti munca bruta, productiva. S-au angajat la firmele de transport in comun controlori de bilete, vanzatori la debitele de tutun, supraveghetori la mici activitati si alte locuri de munca unde nu se transpira. La ei muncesc sclavii albanezi, sarbi si alte natii. Categoric si-au tras pensii mari ca sa traiasca bine atunci cand numara margelele de pe sirag, isi beau cafeaua si mastica si se desfata in sex platit cu sclavele europene. La noi au fost si sunt bani, dar nu sunt distribuiti cum trebuie, ci cu sume exorbitante catre politic si prea putin catre palmasi. Nu uitati cati bani au praduit si risipit pe tampenii Alina Bica, Elena Udrea, Emil Boc si gastile lor cu girul Basescului intr-o perioada grea financiara, globala, si tot ne-am redresat pana la urma cu un guvern responsabil. Acum, basistii ca sa motiveze ca nu vor putea sa creasca veniturile, motiveaza ca toti banii vor fi virati in investitii, adica intoarcerea la stadioane in panta, sali de sport care se autoruineaza, telegondole in zone pustii, parcuri in sate si alte tampenii inutile din care din nou sa castige sume uriase clientelele lor politice si noi sa fomim. Eu nu admir Grecia, am zis ca vom ajunge ca ea datorita clasei politice iresponsabile!

tigri2 spunea...

Unii, cand n-au ce manca , manaca ...Mai Cornele mama, tu n-ai treaba pe la piata? Du-te si schimba preturile, sau du-te la gara si intoarce ceasul ca intarzaie TVJurile rromanesti..
*** Cornele esti sacaitor precum musca care intra in ...iepei, eu zic sa nu te mai urinezi contra vantului ca nu da bine la...pantaloni!

Anonim spunea...

@corneliu
parca-i fi girueta.....cum bate vantul!!....in afara de faptul ca ai idei putine, fixe si ochelari de cal.
Raul a plecat de la basescu si boc? Hai nu zau !! de iliescu si de petre roman ai auzit? aia cu "industria morman de fiare vechi"Pana nu vedem raul de la radacina degeaba ne plangem. Dar hai sa lasam politica(virgula) ca v-ati "atomizat" toti.
Adminule sa ma scuzi dar va recomand un serial care se difuzeaza de 5 luni pe DIGI 24 si cred ca nu se va epuiza nici in 5 ani.Se numeste "Romania furata".Titlul asta spune tot.Eu mai vreau DNA,DNA si iar DNA
DC
PS stiu ca o sa ma injurati! dar daca nu era idiotul de boc acum ii invidiam pe greci ca am fi fost mult mai rau ca ei.Dar asa este cand nu vezi decat morcovul din fata atei ca magarul.

Anonim spunea...

PS-ul a fost destinat exclusiv@corneliu

CEZAR spunea...

D.C.....sper sa nu-ti produc un soc si sa ..dai in al treilea ..mondial...!!!
Ce este anormal in ce am spus eu ...?? Da se poate calcula pensie civila pentru 6+infinit ..ani ..
Cam care-i logica sa se amestece...aaa ca-ti convine tie ..da
Eu ma intrebam de logica ....

iceparu spunea...

CORLEONE@mai tu esti chiar nebun?Asist la o serie de enormitati dar a fi laudat BOC chiar nu-mi imaginam..Sa spui ca masurile hotarate de chior au salvat Romania ori esti pamp ori esti tampit.Iti doresc sa ai personal, in viata, parte numai de masuri cu amprenta chiorului poate asa te vei trezi la realitate .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Nu ma contrez cu nimeni. Toti au facut rau. Petre Roman a fost radacina de cand a declarat ca industria e un morman de fier vechi, in loc sa ia masuri ferme de restructurare si modernizare, de elaborare a unor legi ferme si punitive privind privatizarea, Iliescu dorea continuarea unui comunism cu fatza umana, taranistii sa se razbune pentru chinurile suferite in puscarii si au uitat de rolul lor in a democratiza Romania. De ce nu suntem realisti si sa vedem ca in guvernarea basista nu a fost o criza reala, ci doar ca toti banii au fost risipiti de catre politic si clientela? Chiar refuzam sa vedeam ce au facut mai sus amintitii cu banul public si ca acum sunt cercetati pentru asta? De ce Predoiu & comp. au elaborat legea in care subminarea economiei nationale a disparut? Deci stiau ca jaful de proportii ii vor duce la raspundere in fata legii si au actionat. Predoiu ce mai cauta in politica, dar si Blaga, Anastase, Olteanu si altii? De ce Blejnar, care a fraudat colosal, este lasat liber? E treaba fiecaruia sa fie basist, pontist sau altceva, dar Boc a fost absolut inutil, pentru ca de fapt guvernul a fost condus de Basescu, Boc fiind doar decorativ. A fost si chiar este si un incapabil, Clujul si astazi suferind din cauza deciziilor sale profund prejudiciative la adresa clujenilor. Credeti ca opinia mea este unicat si ca urmaresc conflicte? Va rog sa ma credeti ca milioane gandesc ca si mine, iar basistii s-au rarit considerabil ajungand la aceeasi conluzie. Dar eu n-as fi impotriva oricarui partid sa vina la guvernare, insa nu sa actioneze perseverent numai impotriva aspiratiilor acestui popor osandit, ca daca va duceti in oricare tara europeana, acolo guvernele militeaza ca nivelul de trai sa fie suficient, chiar decent pentru toata lumea, si ca decalajele dintre venitul minim si maxim sa fie unul neexagerat, ca la noi. Acolo Armata este pusa la loc de cinste, si alaturi de politie si serviciile speciale sunt protejate pe timpul exercitarii profesiunii, dar si la pensie. Nu va consumati bateriile cu mine luandu-ma in deradere, pentru ca nici nu va face cinste si nici nu ma puteti leza sufleteste, am altele mult mai rele pe cap carora sa le dau piept, mai bine ar fi de dorit ca aceste energii risipite sa le investiti in cei care ne ataca din exterior si ne aduc atatea prejudicii!

Mitica spunea...

Liniste totala pe site-ul SCMD. Dom colonel...si-a vazut sacii in caruta.....cu ajutorul generalului Oprea ...pe care l-a hulit, ori de cate ori a avut ocazia....si acum.....RUMEGA....la rece!

Anonim spunea...

@iceparu
eu nu fac politica.va cer doar sa ganditi!
@cezar
calculeaza tu !! eu ce "pielea" mea sa fac cu aia 6 ani....ca la civili nu conteaza=0 dar la pensia militara mai apare un"strop" ceva.Ce naiba si cand iti e bine iti e rau?? sau esti mai catolic decat papa?
Hai ma cezare chiar iti place "sa te bagi in seama" gratuit? vrei sa ne aduci cat mai multe deservicii? mai incearca,mai persevereaza ca incep sa cred ca esti doar un amarastean care dadea gauri la nasturi la "ucecom infratirea"

CEZAR spunea...

Daaa..cu LICEUL MILITAR D.CANTEMIR BREAZA ..la baza ...!!
Dar tu cunosti ca sunt fripturisti care din viata civila pe filiera INDECENTA..a facut acolo cativa anisori de armata (nu au apucat sa incalte o pereche de bocanci)si vor ..per total pensie militara !! si asta ti se pare ..foarte corect !!???
Cand luptam impotriva pentru DEMOLAREA L-164...luptam pentru ..PRINCIPII..!
Vad ca te-ai schimbat ...

CEZAR spunea...

PS.. IMPREUNA...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am trecut toti pe alte idei colaterale, insa, daca ar fi din partea mea, as intreba pe onor domniile voastre cum oare s-ar putea rezolva cea mai importanta problema, si anume alegerea celor 6 luni din ultimii cinci ani, fiind stiut ca o majoritate dintre noi, pensionati mai demult, nu avem coeficientii trecuti in deciziile de pensionare, mai degraba exact veniturile lunare brute pe functii si grade, asa cum spune legea. O sa-mi spuneti ca dupa elaborarea metodologiei vom afla, si bine ar fi sa se stipuleze, insa mai cred ca intentionat se va proceda la vicii de procedura ca sa se mai intinda perioada ca sa mai moara cateva mii dintre noi, asa cum le plac lor de cand ii stim!

CEZAR spunea...

@Cornel....Simplist asa ...cred ca nu-i complicat (sic!)
Ultimii 5 ani ..se vede care a fost cea mai buna incadrare functie --care sa fie consecutiva pe 6 luni ..se actualizeaza la valoarea la zi si ...gata ...
Un ex. tot simplist ...Lt.col. indice 2,12 actualizat la valoarea de azi ...parerea mea ...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Multumesc, Cezar, pentru amabilitate si e corect raspunsul. Dar eu, ca naiba, n-am decat veniturile totale per luna, nestiind macar daca in acel venit nu-i si prima sau altceva,. Dar am mai observat ca in ultimul an, 12 luni, veniturile sunt liniare si pot anticipa ca acela era venitul meu normal, si in acest caz usor pot cere chiar ultimile 6 luni din activitate, ca daca as cere alea imediat in urma, acolo sunt sincope cu urcari si coborasuri de venituri ce pot sa ma insele, intrucat acolo sunt si premele lunare, semestriale si anuale care mi-ar da o plasa de zile mari! Asa ca sunt mai linistit in privinta asta, si daca mi-ar veni subit intrebarea ce as alege, as opta la ultimile sase luni din ultimul an...Alta solutie va ramane pe mana hazardului oferit de necunoscuta metodologie...

Anonim spunea...

Si eu de ce stiu ca lt.col este intre 4,74 si 5,50?

"Ia-n" te uita Cezare,"ia-n" te uita boss!!

http://www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/images/file/Proiecte%20legislative/Anexe%20Lg_Sal/Anexa%20VII%20cap%20I%20-%20armata.pdf

Mihai spunea...

Sa va pară bine ca Iohan nu a intors legea în parlament după cum multi ar fi dorit.
Pîna la toamna apele pe scena social- politica se vor tulbura rau iar riscul ca legea sa fie uitata prin sertare era major.
Sa vedem cît se vor grabi cu ordinul comun si normele de aplicare.

CEZAR spunea...

Dc..2.12 era pe vremea mea ..si a ta.....se actualizeaza acum ...

iceparu spunea...

Corleone@ decizia de pensie corespunzatoare decretului 214 nu mentioneaza coeficienti.Corespunzator legii 164,colonel,solda de functie ,coeficient 5,5.Solda de grad,coeficient,1,8 .Decizie de recalculare din 18 mai 2010,buletin de calcul al pensiei.Deci eu iti vorbesc pe document personal si nu din amintiri sau pareri.Cineva , pensionat intr-o vreme cand nu se punea problema coeficientului de functie si grad se intreaba pe buna dreptate de unde obtine date?Aceeasi intrebare mi-o pun si eu mai mult pentru cultura generala intrucat imi ramane cuantumul cel mai avantajos si nu mai sunt inghetat.
Sunt convins ca normele de aplicare a LPM vor fi elaborate.Pe de alta parte cred ca va actiona pentru viitor si nu va aduce cresteri semnificative.Vom trai si vom vedea.Multa sanatate ca ea este lucrul cel mai pretios.

Anonim spunea...

@iceparu
iar eu NU iti vorbesc din amintiri ci la zi si chiar acum...."amintirile=apa de ploaie"
citeste linck-dicul de mai sus....daca nu ti-e lene:):) si daca pricepi??

Anonim spunea...

@iceparu
si daca esti "ghita contra" ai loc berechet pe R-26500.Acolo din noapte se face zi si invers.Chiar ati pierdut simtul ratiunii? D74 n-a fost bun! L164....L263...L241...oug 1..HG 2019 ...n-a fost bun.Acum nici L 223 nu-i buna? Pe voi va multumeste ceva in aceasta viata??Se vede ca lacomia unora nu are limite.Pai de unde vrei tataie mai mult decat ofera L223.Chiar nu te mai saturi?
Al naiba si "drobul de sare" Nici nu exista dar vi se pare ca va cade in cap.Oare aveti cap?

Unknown spunea...

da domnule COR.. nu au limite , comentarii de prisos ca legea se va plica .asa cum a fost ppromulgata si conform hotararilor ce se vorf mai lua prin norme etc. ... mai bine sa comenteze in asa fel incat fiecare sa stie ce va avea de facut in ianurie 2016 , cui nu ii place legea asta sa ramana pe aia a lui boc,, asa ca problema este sa apsara cat mai repede acel ordin comun si normele de aplicare ca sa avem ce socoti , zau asa ,sa mai termine aceeia cu batul prin gard ... mai bine vedeti ca televiziunile nu prea sant favorabile aceste legi ei ii zic spec iala asa ca ia vedeti cum sta treaba

Unknown spunea...

domu;e iceparu . acei coeficienti nu apar in decizia de pensie nici in ainte de 1989 si nici dupa acei coeficienti persoana le-a obtinut in urma unei nemultumiri in 2004 catre comisia de contestare a recalcularii unui drept , persoana a vcerut baza acelor recalculari ,,si le-a obtinut in 2004 .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Astazi este Ziua Marinei. La multi ani, dragi marinari! Presedintele a refuzat sa va onoreze cu prezentza. ,,Neptunul caraibian'' fiind la mii de mile marine de Constanta i-ar fi produs melcului inotator carcei pe cele sase case! Probabil a dorit sa evite huiduielile. Sau Onorul la Drapelul de lupta ii provoaca alergie...Numai creierul lui incet si adormit poate sti...Este pentru prima oara, in zeci de ani, cand un sef de stat, venit la putere prin smecherii electorale, evita sa-i onoreze pe marinari! Si uite ca din cauza asta n-o sa fie frumos, ba din contra: Poate asa lumea de acolo si sarbatoritii se simt mai in largul lor, nu mai sunt bruscati si tinuti la distanta de catre gorilele prezidentiale, de cateva ori mai multe decat ale celorlalti predecesori. Sa fiti voi sanatosi si fericiti si fara om la apa, dragi marinari, si la mai mare! Oricum, nimeni din tara asta nu simte ca ar fi si guvernata de catre cineva! Dixi.

iceparu spunea...

Corleone ,tie ti s-a urcat votca la cap?Citeste ce am scris impreuna cu Eufrosina. Repet. Decizia din februarie 2005,negru pe alb, in buletinul de calcul,coeficient,solda de grad,1,8,coesicient solda de functie ,4,3.Decizia din decembrie 2007 si din mai 2010,coeficient ,solda de grad,1,8,coeficient,solda de functie,5,5.In decizia din 1997 nu se specifica coeficienti.Daca imi aduc bine aminte statele de organizare la pace prevedeau ceva.Functia maxima la Lt.Col. era 15 iar la colonel era, 20.Pentru general incepea de la 21 in sus.Astea se traduceau in bani la care se adauga indemnizatia de comanda.Pentru mai multa documentare contacteaza un fost ofiter ,sef serviciu financiar si nu te mai prosti.Precizez ca nu am facut comentarii privind legea 223 ca este buna sau rea pentru ca imi asigura cuantumul cel mai favorabil si in plus nu mai sunt inghetat.Convenabil peste poate la vechimea mea.Probabil asa au gandit si cei din asociatii si sindicate lucru pentru care si-au dat acordul.Cu asta am pus punct oricarei discutii cu tine.Sa fii sanatos.

Unknown spunea...

dle iceparu , asta la mapn , la alte structuri este alt fel ,draga

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Suntem cea mai anormala tara din lume! Ma uitam la un vechi postator, Iceparu, care vorbea de vre-o trei Decizii de pensionare si cu date de calcul diferite, la fel si proprietarul acestui blog, Huhurez, cum mi-a zis odata! Eu cred ca ,,Eufrosina,''fiind veteran printre noi, are vre-o patru- cinci, daca nu sase! Pai, nu-i o adevarata zapaceala chiar si pentru echipa de calcul a Casei Sectoriale de pensii? Si ne mai miram de ce se fac greseli si ca exista indoieli in sinceritatea acestor calcule, chiar o neacredere totala! O adevarata mizerie birocratica intanlita numai in Romania! Unii au coeficienti, altii deloc. Nu stiu de ce nu s-a dat un ordin ca absolut toata miscarea din front sa aiba pensia detaliata pentru a putea sa si-o calculeze in orice situatie si sa aiba probe pentru contestatie. Nu e normal sa se lucreze cu norme ascunse si care sa ne puna la indoiala! Constitutional, avem dreptul sa stim cum statul a apreciat munca noastra cand am fost activi, sau cum ne-a amendat unele aspecte. Eu va zic ca sunt ordine ascunse sa ne articuleze pe fiecare la buzunare, asa cum se discuta, pe buna dreptate, pe aici, candva! Nu credeti ca ar fi logic sa primim Decizii detaliate? Dar cine naiba sa ne mai asculte doleantele cand insasi seful statului nu e de gasit niciodata la serviciu ca zilnic e turist, nici macar la parade nu se prezinta, premierul ori se plimba ori se trateaza, ministrul Apararii nu iese din tipare si fix-uri si ne lasa sa ne mancam intre noi pe categorii si gasti, fara sa intervina macar cu o aplanare, politicul e facut praf si pulbere cu gandul la salariile si pensiile cu adevarat nesimtite, dar cu zero activitate parlamentara pentru foarte multi...Ce situatie afurisita, ilogica si chiar idioata!

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
Din nou exagerezi cu lamentarile.
Decizii de recalculare ale pensiilor militare s-au dat de fiecare data când s-a emis o noua reglementare: in 1967, in 1977, in 2001 si in 2011. Asa se va intâmpla si dupa adoptarea Legii 223/2015.
Decizii dse recalculare s-au mai emis si când la stagiile initiale s-au adaugat altele noi,
Anormale sunt recalcularile pricinuite de aplicarea gresita a legii asa cum s-a intâmplat cu Legea 119/2010 si apoi a OUG nr.1/2011.

Atentie, noua lege stabileste obligativitatea emiterii de proceduri de recalculare numai pentru pensiile stabilite in baza Legii 263/2010 si a pensiilor care se transfera de la Casele civile de pensii(vezi art.1100 alin.(8) si pentru pensiile recalculate ca urmare a depunerii unor documente cu stagii nevalorificate(vezi art. 109 alin.(5).
Tacere totala in privinta procedurii de recalculare a celorlalte pensii in plata stabilite in baza legislatiei anterioare anului 2011.
Art. 60 alin.(4) stabileste obligativitatea emiterii unei proceduri care se refera la toate pensiile in plata, dar aceea este o procedura de actualizare , nu de recalculare.

Procedura de recalculare ar trebui sa aiba o forma asemanatoare cu cea din HG 1188/2001, de recalculare a pensiilor militare in baza legii 164/2001.
Aceasta hotarâre de guvern o puteti citi, dând clik pe ea in chenarul de etichete de pe prima pagina a blogului.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@-Huhurez: Iata ca raspunsul Dv. m-a facut curios, drept pentru care am descoperit, surprinzator, si-i invit pe toti cei nelamuriti ca mine sa se edifice pentru ultima oara, ca in anexa 1 privind normele metodologice la H. G.1188/2001 ARATA FOARTE CLAR CA TOATE DATELE NOASTRE PERSONALE DIN DOSARELE DE PENSII, TOTI COEFICIENTII IN DETALIU SUNT DETINUTE DE CATRE CMZ-URI, FOSTELE CMJ-URI! Cititi si va veti convinge dupa fisele de acolo!

Huhu Rezea spunea...


Comentariu sters din greseala

Corneliu a introdus un nou comentariu privind postarea dvs. "Pensiile militarilor nu cresc in urmatorii 2 ani, ...":

Korekt, si multumesc, d.le Huhurez! Ma lamentasem, sau paote ca eram revoltat ca suntem obligati sa ingrosam numarul documentelor aflate in pastrare, pentru ca la noi, ca la nimeni altcineva, ori se greseste ori e o inconsecventa. In cazul asta voi avea si eu 4 Decizii: Aceea cand am iesit in boala, si cele doua pe baza 119/2010 si OUG NR 1/2011, adaugat 223/2015 fac patru! Norocul meu chior e doar o mica dovada ca am lucrat si 2 ani in subteran sa mi se dea grupa unu de munca, altfel aveam sansele diminuate. Adeverintza n-a sosit, 30 zile expirand pe data de 20 aug. N-am intrebat pe nimeni daca perioada lucrata la Canal are vre-o incadrare. Aici chiar nu ma pricep, dar tind sa cred ca e cea obisnuita, desi m-am spart lucrand schimburi de noapte pana la epuizare! Apropo: Daca nu-mi spuneati ca ultimele doua au fost decizii de Guvern gresite, aveam sa cred ca au fost normale, si exista un grup destul de mare care va confirma! Si nu gresiti cand afirmati, pentru ca la ultima imi recalculase cu peste 200 de lei mai putin, noroc cu alegerea celei mai favorabile! Voi citi ce mi-ati indicat, sa ma edific. Multumesc!

Marcel Orzan spunea...

Pt.
joi, 13 august 2015, 20:45:00 EEST
Huhurez Rez spunea...

Referitor la:
“3.Stagii de cotizare realizate pâna la 31 12 2015, omise de la recalcularea potrivit art 109 alin.(3), si stagii realizate dupa 01 01 2016. Acestea nu mai pot face parte dintr-o decizie de pensie militara. Se pot valorifica la Casele Judetene de Pensii [[prin deschiderea unui nou drept de pensie civila.]]”

Rog clarificari privitor la [[prin deschiderea unui nou drept de pensie civila.]]. Noi toti cei pensionati inainte de 01.01.2011 avem PENSIE DE LIMITA DE VARSTA IN SISTEMUL PUBLIC, conform art. 171 din L. 263/2010. Acest lucru este cu atat mai evident in cazul celor ce si-au valorificat stagiile ulerioare prin recalcularea prevazuta de art. 107 (4) din L. 263/2010. Deci nu exista nicio indoiala ca avem DESCHIS DREPTUL LA PENSIE IN SISTEMUL PUBLIC. Acest drept este protejat de “principiul imprescriptibilităţii” - art. 2 h) si “principiul incesibilităţii” ” - art. 2 i) din L. 263/2010. Mai mult, Decizia CCR nr. 872/2010 a clarificat general valabil si obligatoriu caracterul intangibil al pensiei din sistemul public!
Cum adica, la 01.01.2016 MI SE INCHIDE acest drept, urmand a mi SE REDESCHIDE ulterior!? L. 223/2015 nu prevede nimic in acest sens si L. 263/2010 ramane in vigoare FARA NICIO MODIFICARE. De asemenea, aparitia L. 223/2015 nu cred ca poate fi considerate ca un caz de “incetare a platii pensiei” - art. 113 L. 263/2010 si nici de “suspendare a platii pensiei” - art. 114 L. 263/2010.

Cu stima,

Huhu Rezea spunea...

@Orzan
Constat ca va sunt complet necunoscute prevederile art. 109 alin.(4) din Legea 223/2015.
Legea 223/2010 abroga dispozitiile din L 119/2010 care introdusesera pensiile militare in sistemul public de pensii. Legea 223/2010 prin art. 109 alin.(1), produce efecte contrare, in sensul ca scoate pensiile militarilor din sistemul public de pensii, cu data de 01 01 2016.
Pentru acest drept s-a dus o intensa batalie, mai ales de militarii cu pensiile micsorate prin calculul pe principiul contributivitatii.
Cu data de 01 01 2016 pensiile militare in plata nu mai sunt pensii contributive si nu mai sunt intangibile, ca pensiile din sistemul public. Este un risc de care am mai vorbit pe acest blog.

Marcel Orzan spunea...

pt. Dl. Huhurez Rez spunea...
Cu tot respectul, nu cred ca ati inteles ce am vrut sa spun si ca atare renunt. Sunt si eu unul din cei cu pensia diminuata la recalculare/revizuire.
Oricum, tocmai pt. ca cunosc prevederile art. 109 (4) din L. 223/2015 am pus aceasta intrebare.
In fapt si in drept art. 171 din L. 263/2010 a introdus pensiile militare in sistemul public de pensii:
[Art. 171 - La data intrării în vigoare a prezentei legi, pensiile din sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, inclusiv categoriile de pensii prevăzute la art. 1 din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, devin pensii în înţelesul prezentei legi.]
si acest art ramane in vigoare, asa cum in vigaore ramane si art. 107 (4) din L. 263/2010:
[Art. 107 - (4) Pensionarii pentru limită de vârstă care, după data înscrierii la pensie, realizează stagiu de cotizare, pot solicita recalcularea pensiei, în condiţiile legii.]

Dar asa cum am spus mai sus nu mai continui.

Si sa stiti si Dvs. ca Sistemul pensiilor militare a fost si va fi UN SISTEM CONTRIBUTIV ca toate celelalte, numai ca noi militarii nu am stiut sa spunem acest lucru unde trebuie si ne-am pierdut pensile militare:
- L. 223/2015:
[Art. 31. – (1) Cota de contribuţie individuală la bugetul de stat este egală cu cota de contribuţie individuală de asigurări sociale. Baza lunară de calcul a contribuţiei individuale o reprezintă solda lunară brută/salariul lunar brut.]
- L. 164/2001:
[Art. 78. – (2) De la data intrării în vigoare a prezentei legi, contribuţia pentru pensia suplimentară va deveni contribuţie individuală la bugetul de stat, pentru prestaţiile prevăzute la art. 4 (pensii militare samd – n.a.).
(3) Cota de contribuţie individuală este de 5%. Baza lunară de calcul pentru care se va determina contribuţia individuală o reprezintă solda lunară brută.]
Si daca mai continuam sa spunem ca e NECONTRIBUTIV s-ar putea sa mai vina un alt BOC si ZEGREAN care sa spuna:
[Decizia nr. 873 din 25 iunie 2010 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor, publicata inMonitorul Oficial nr. 433/2010 - M. Of. 433 / 28 iunie 2010
„Curtea retine ca, de principiu, pensia de serviciu a unei categorii profesionale, reglementata printr-o lege speciala, are doua componente, si anume pensia contributiva si un supliment din partea statului. Partea contributiva a pensiei de serviciu se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat, pe cand partea care depaseste acest cuantum se suporta din bugetul de stat. Acordarea acestui supliment tine de politica statului in domeniul asigurarilor sociale si nu se subsumeaza dreptului constitutional la pensie, astfel cum este reglementat in art. 47 alin.(2) din Constitutie.”]

Rog sa nu continuam pe subiectul acesta. Eu doar as fi vrut sa stiu cand merg la Casa de pensii civila pt valorificarea stagiilor in civilie nevalorificate in Pensia militara: incepand cu 2016 toamna sau astept pana la 65 de ani si de ce!!!

Cu stima,

Huhu Rezea spunea...

Orzan
Spre deosebire de pensiile speciale, pensiile militare, atât in componenta Legii 164/2001 cât si in varianta Legii 223/2015, nu au avut si nici nu au vreo componenta contributiva.
Faceti, totusi, deosebirea intre contributia la bugetul de stat si cea la Fondul de Pensii. Doar militarii care au platit CAS in baza Legii 263/2010 pot spune ca au pensie partial contributiva, desi Legea 223/2015 le recunoaste acest statut doar celor care isi deschid dreptul de pensie dupa 2015 si opteaza pentru sistemul de calcul al sistemului public de pensii.

Daca sunteti pensionar militar pentru limita de vârsta in termenii definiti de Legea 119/2010 si vârstele stabilite de Legea 223/2010, va puteti adresa Caselor Judetene de pensii imediat dupa 31 12 2015.
Din cauza plafonarii procentului de pensie la 100%, ar fi si o prostie din partea celor care au deja o vechime cumulata de 45 ani sa se mai adreseze Caselor Sectoriale cu alte recalculari pentru stagii ulterioare pensionarii. Peste 45 de ani nu mai primesc nimic la pensie.
In schimb, primesc daca se adreseaza Caselor Judetene.

Marcel Orzan spunea...

Pt. Huhurez Rez spunea...
[Spre deosebire de pensiile speciale, pensiile militare, atât in componenta Legii 164/2001 cât si in varianta Legii 223/2015, nu au avut si nici nu au vreo componenta contributiva.]
ASTA trebuia spusa CCR in 2010. Dar cine sa o faca!?!?!

CONTRIBUTIA LA BUGETUL DE STAT are acelasi regim juridic ca si Contributia individuala la Bugetul asigurarilor sociale de stat, Contributia avocatilor la Sistemul lor propriu, Contributia agricultorilor la Sistemul lor sau Contributiile la Sistemele private de pensii – conf. Cod de proced. Fiscala acestea sunt CREANTE FISCALE/DREPTURI PATRIMONIALE care nasc DREPTUL DE CREANTA asupra fondului la care s-au platit si sunt OPOZABILE DREPTULUI CONSTITUTIONAL LA PENSIE. ASA TREBUIE SA SUSTINA ORICE MILITARII DE ACUM INCOLO!!

Asa e! Sunt pensionar militar pentru limita de vârsta in termenii definiti de Legea 119/2010 si art. 171 din L. 263/2010, si ma voi adresa Casei Judetene de pensii imediat dupa 31.12.2015.

Multumesc! Cu stima!

Huhu Rezea spunea...

Orzan
Daca aveti stagii realizate pâna la 31 12 2015 si mai este loc pâna la vechimea cumulata de 45 de ani optati pentru recalcularea pensiei militare in baza art.109 alin (3).
In sistemul public de pensii, stagiul complet pentru calcularea punctului de pensie este mai mare, tinde spre 35 de ani.

Da, a fost o mare greseala comisa de CCR, dar si cei care au introdus contestatia nu au avut stiinta de a demonstra ca pensiile nu aveau o componenta contributiva.

Regimul juridic al bugetului de stat este diferit de regimul fondurilor de pensii.



Anonim spunea...

preluat de pe R26500

"Anonim17 august 2015, 07:10
https://groups.yahoo.com/neo/groups/roarmy230/conversations/messages/34147"
............

parere personala:sunt convins ca e autentica

iceparu spunea...

Ce ti se pare atat de deosebit?Totul pana la buzunar.Pacat ca este o voce singulara.Dupa 90 se mai uita cineva la noi.In timp ni s-a pus iar botnita.Ai uitat de cate ori ai injurat cand ti s-a facut o nedreptate?Am tacut si ai tacut.Pentru nemultumiri trebuia sa o iei pe cale ierarhica.Daca te adresai Parlamentului , presei si televiziunii beleai prazul.Daca erai sef trimetea controlul peste tine.Daca erai om de rand te frigea la calificativ iar prime la calendele grecesti.Ajunsesem sa regret absenta organului de partid la care odata te mai puteai plange.Asta este adevarul ,gol,golut.

Huhu Rezea spunea...

@Corleone
Poate acum intelegi limitele actiunilor sindicale ale personajului. A exprimat intotdeauna pozitia oficioasa a conducerii MApN, uneori in opozitie cu politicul, dar nu totdeauna potrivit intereselor sindicalistilor. Cea mai elocventa proba este proiectul Legii pensiilor militare promovat de SCMD prin 8 parlamentari, proiect care si acum zace la Senat.

emillian123 spunea...

Diversiunea-NU E NUMAI ASA CUM SE ARATA IN TEXTUL SUPUS COMENTARIILOR-ci e chiar mai mult-pentru CINE NU A INTELES,SAU SE FACE CA NU INTELEGE "JOCUL"-inceput in 1989:DIVERSIUNEA E MULT MAI COMPLEXA-jucata -in esenta de: FSN (adica TOATE FORTELE CARE SUNT INCLUSE AICI-INCLUSIV PSD ,si restul f(r)actiunilor fostului PCR); deci SUNTEM CAPTIVI...,FARA (eu, cel putin)- NICI O SPERANTA REALA...(Nu intamplator-Vadim Tudor -pe frontispiciul gazetei sale scria,citez,aproximativ: "vom fi iarasi ce am fost, si chiar mai mult de-atat")...!