Un produs Blogger.

vineri, ianuarie 28, 2022

Eu zic că e bine sa avem o pensie care e în același timp și contributivă și militară

233 comments

 


Astăzi a fost plasat spre testare pe rețelele sociale un rezumat al modificării legii pensiilor militare care, în esență, ar suna cam așa:

"Noul proiect de modificare a pensiilor militare, proiect care trebuie obligatoriu realizat pana la 30 06 2022 conform PNRR ! 
Toți pensionarii militari vor fi trecuți pe contributivitate , evident fiecare urmând să aibe pensia in funcție de vechimea și veniturile realizate atât în cariera militară, cât și în cea civilă . La această pensie statul va veni ca la magistrați cu o componentă specială de la buget , in funcție de gradul avut la ieșirea la pensie : 
- ptr agenți = 2500 lei 
- ptr ofițeri = 3500 lei 
- ptr generali = 4500 lei ; "

Scăparea pare a fi din mediul MAI. Este regretabil că știrea este însoțită de amenințări care nu-și au rostul, pornind de la o analiză aiuristică a consecințelor pe care le-ar produce.
 
Un ofițer cu o pensie contributivă de 4-5 000 lei ar primi o pensie militara decenta, adăugând componenta necontributivă de 3500 lei.
Ar fi un model hibrid de pensie specială, ca la magistrați. Ar fi un drept câștigat numai în mărimea părții contributive, evitându-se situația prezentă când multe pensii militare au un cuantum în plată mai mic decât dacă al lor cuantum ar fi calculat potrivit sistemului public de pensii 

Partea contributivă a pensiei militare ar creste ori de câte ori creste valoarea punctului de pensie sau a coeficientului de referință.
În funcție de posibilități poate fi majorată și indemnizația fixa acordată de stat peste componenta contributivă.
Scăpăm de indexările și actualizările care ne-au dat multe bătăi, noua și contabililor din instituțiile militare.
Instituțiile militare vor bugeta numai partea necontributiva, așa că nu vom mai auzi vaietele din ultimii ani ...ce mult cheltuie ele cu nenorocitele de pensii militare 
Nimeni dintre politicieni, ziariști sau civili nu ar mai cârcoti că militarii nu au pensii calculate contributiv.
Vor fi și victime colaterale, chiar mai multe ca în anul 2011. S-a ajuns aici pentru că prea mulți speciali s-au calicit.
Din actualul cuantum al pensiilor militare ar fi protejată, ca drept câștigat , potrivit deciziilor CCR, doar componenta contributivă ce va rezulta din calculul potrivit L 127/2019, modificată și ea potrivit PNRR.
Pensiile militare ar avea un statut juridic asemănător celorlalte pensii de serviciu integrate deja sistemului public de pensii. 
Iată că eu am intrat în joc!
Voi ce ziceți?



233 de comentarii:

1 – 200 din 233   Mai noi›   Cele mai noi»
vasile iosif spunea...

Eu nu am nimic impotriva.
Probabil se vor recupera :
1. Pensia suplimentara.
2. Conditiile de munca integral
3. Toate stagiile civile de dinainte si de dupa pensionare.
CCR nu va mai sustine ca suntem la cheremul Statului.
Opinia publica nu va mai spune ca sumtem speciali.

anonim spunea...

In acest caz nu va mai fi contributivitatea aia cu numitorul "20"...e de la sine inteles

Huhu Rezea spunea...

Serbane, nu au înțeles că nu nici cea de 20 și nici cea de 35?
Suma punctajelor anuale pe care o ai pe decizia din 2011 nu se micșorează. Mai urmează să se stabilească pentru toată lumea coeficientul de referință, adică raportul dintre valoarea unui punct de pensie și stagiul complet de cotizare de 25 ani.

vasile iosif spunea...

E ok si fara 20.
Se vor adauga toate veniturile, si al13 lea salariu, primele, etc..

anonim spunea...

Luand o medie subof si of. ar rezulta(modo grosso) aproape 3 mld/anual efort financiar,doar pt MApN...ceea ce suna rezonabil(de fapt ma doare "la bascheti" pe mine de grija banilor lor)Eheee cand s-or pune aia pe tocat bani, atunci i-atunci!! 😄
Generalii nu i-am luat in considerare pt ca fata de numarul total reprezinta o parte nesemnificativa

anonim spunea...

@Vasile iosif
probabil ca aveti perfecta dreptate dar nu cred ca va va intreba nimeni daca suntei sau nu de acord.Din pacate nu Huhu ne face pensiile 😄

anonim spunea...

tot pt vasile iosif
si stagiul nu se va mai imparti la 20.Spuneti-o si pe asta!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Haidi hai la pită si mălai ca eu habar, la acest abecedar, n-am cu ce se manancă sa nu fac brâncă de la bucata asta de suncă, si fiind atat de slaninoasa deloc nu mă lasă sa ma dumiresc cum naiba s-o socotesc la punctajul total, ghici, cum scrie aici: 23.19478 puncte destul de slute si urâte de-o sa cada dracul in gâtos de pe punte! Asadar, cine are oleacă de habar si ar putea sa ma ajute sa-i stabilesc un cuantum de cartus dum-dum sa pot pleca din nou la drum?! Hâmmm?! Apăi, ii multumesc filotti-ului cu promisiunea țoiului rachiului la botul calului, daca-i da de urma socotelii cuantumului, tinand cont ca acum, vălelei, penzia este de 1.241 lei, inlănțuiți hocus-pocus la Circul ,,Globus'' într-o cușcă din dos si fără nici un folos!

valy spunea...

Nu pot să cred că este posibil, să sar de la 3200 și să ajung la 7900 de lei.

anonim spunea...

Huhu
Ok !imi scapase din vedere coeficientul.Deocamdata raportul l-ai dat deja dumneata: punct pensie/25=..
Deocamdata e doar o "adiere de zvon" daca nu cumva e o informatie "scapata" intentionat pt testarea reactiei p*limii......ca doar se obisnuieste si stilul asta.Pana acum "recenziile sunt pozitive".....asa ca s-ar putea sa considere mai au "loc de taiat" 😄 .....mai scad sumele fixe cu cate 500 asaaa... de inceput 😄😄😄
Daca tu nu stii chestiile astea care tin de ABC-ul meseriei cine sa le stie?😄

Liviu PO spunea...

Probabil componenta de la buget va fi 500 pentru mm si sof,750 of si 1,000 gl.Mi se pare mai realista...Oricum,mai bine nu va fi,ci doar mai rau...Trebusoara e gandita prost...Ar trebui sa aduca gradul cat mai apropiat de aceste sume,iar contributiva sa fie calculata la functie.Sa presupunem ca ecartul intre corpuri ar fi de 1,000 de lei,diferenta intre grade ar trebui sa fie de cateva zeci de lei.Exemplu:slt.3,500,lt.3,520,cpt.3,540,mr.3,560,lt.col.3,580,col.3,600.Gradul ar fi actualizabil si obligatoriu de platit,fara a fi vreo "pomana" din partea politicienilor...Vae Victis!

Brenda spunea...

Super

Brenda spunea...

Dați un exemplu cum ar fi cu cei cu pensii mici cum este dl Ifrim ce pensie se putea avea.

Brenda spunea...

Dar Santen multi cu pensia in plata pe legea 263 deci contributivă.ce ar mai fi de obținut

Brenda spunea...

Unde ați găsit asta?

Boby spunea...

Aveti grija ca au fost scumbate grupele de munca dupa 2011(cele ale gen.Oprea) cea ce a rezultat un nr. mai mic de puncte.Nu va culcati pe o ureche,nu este nimic concret ,se vrea detensionarea situatiei si scaderea presiunii pe guvernanti.Nici cand legea e iesita nu este sigura,se poate intampla sa fie modificata prin OUG

M spunea...

Asta probabil că e varianta care circulă pe MAI.

Văd că nu se vorbește de SGP sau de subofițeri. Dar preambulul este identic cu ce am primit eu.

Liviu spunea...

Bună dimineața!
Să înțelegem că UE ne cere nouă ca pentru militari să avem o legislație diferită față de celelalte state NATO...
Dacă se aplică această variantă nu se va respecta ierarhia militară. Vrem o țară ca în Occident. Când este vorba de legi, vrem un model total diferit. Timpul le va rezolva pe toate.
Este un punct de vedere personal. Precizez că eu sunt avantajat de ambele variante.
La vremuri noi tot noi!

Ieșean spunea...

Niciodata NU va fi asa ceva!Curios! Postacii Mares si M nu s-au pronuntat?

M spunea...

@Ieșean

Curios! "Postacul" M a venit primul cu informația asta și s-a și pronunțat!

Postacul "Ieșean" e plin de ură și de jigniri gratuite?
E incapabil să citească dar știe să arunce cu venin?

Huhu Rezea spunea...

@Iosf
Ai uitat să adaugi sporul OMM/SOSP care se adaugă in final la pensia calculată potrivit legii pensiilor. Aici nu mai este niciun plafon ca să vină gulerații și susținătorii lor cu teoria chibritului pentru mătrășirea lui.

mihaighiba@gmail.com spunea...

Majoritatea documentelor întocmite în 2011 a fost făcute de persoane nepregătite cu erori mari.Vorlua in calcul acele documente fără a le actualiza, pentru că " așa e in tenis.Apoi dați un exemplu de stat din U.E care are pensiile militare calculate așa, s-au un stat U.E.siNATO.Ne mai trebuie Armată?Eu zic că nu!Propun că toată populația aptă de la vârsta de 14 ani să încheie contact cu statul că la terminarea studiilor (22sau26ani) să slujească tara in serviciul pe care îl au cu o pregătire militară de 2 luni pe an până la vârsta de pensionare de 70ani.Bineinteles, această instruire să fie făcută de cadre militare din țări care își respectă Armata! In rest discuții,să nu ne plictisim cumva!

M spunea...

Asta e corect!

Să zicem că toate pensiile militare devenite contributive ar fi mai mici decât cele de acum (de dragul simplificării).

Acum pensiile din MApN sunt peste 25% din bugetul MApN.
Asta înseamnă 0.5% din PIB.

Să zicem că și la MAI ar fi tot atât (nu sunt dar....)
Deci încă 0.5% din PIB.
În total 1% din PIB.

1. Bugetul actual al pensiilor civile este de 9%. Dacă venim și noi depășim cei 9.4%.

2. Se împlinește visul idioților de a aduce militarii la Bugetul de Asigurări Sociale de Stat.
😁 Asta va bloca creșterea pensiilor actuale pentru mulți ani!

3. Acum se vede politica criminală a lui Ghinea de la USR!

Cum doar 5% din pensionari au votat USR (conform sondajelor de la ultimile alegeri) Ghinea și cu ai lui s-au răzbunat pe pensionari!

M spunea...

@vasile Iosif

Opinia publică spune ce i se spune!
Ați văzut pe cineva din "opinia publică" să spună ceva de pensiile speciale ale ziariștilor? (Nu mai zic că 50% în plus la pensie e mai mult decât iau eu, de exemplu, pe L223).

@Huhu Rezea

E posibil să se scoată OMM, el fiind inclus in această compensare în sumă fixă.
😁 E un "succes" al celor care s-au plâns de diferențele dintre pensii!

Deci TOATE compensațiile vor fi in sumă fixă. Un avantaj pentru cei cu stagiul incomplet!

M spunea...

@akord 75

Corect!
Mai bine era dacă suma fixă era stabilită relativ la salariul minim.
Chiar daca o lasă așa cum e în "proiect" dacă apoi o prorogă la creștere până în 2070.... Ce am făcut?

Huhu Rezea spunea...

Punctul de referință potrivit L 127/2019 este raportul dintre valoarea unui punct de pensie și stagiul mediu de cotizare, convenit a fi 25 de ani.
Valoarea punctului de pensie în acest an este 1 586 lei.
Dacă stagiul complet de cotizare este 25 ani, valoarea punctului de referință în anul 2022 este de 1586:25=63 lei
In cazul lui Flavius, pensia contributivă ar fi 23,19478 x 63=1 461 lei.
La aceasta se adaugă componenta necontributivă care, se zice, ar fi o sumă fixă pentru fiecare grad.
Flavius are o vechime in serviciu mai mică de 15 ani si nu primește spor OMM/SOSP.

M spunea...

Și a început "tocarea" proiectului în sensul "să scadă", "e prea mult", "un colonel să aibă mai mult de 100 de lei în plus față de un subofițer?"
Bravos domnule! Ai învins!

Huhu Rezea spunea...

@M
Este o idee.
Valoarea componentei necontributive să varieze și funcție de Ordinul Meritul Militar / SOSP cu care militarul a fost decorat.

Sorin spunea...

Atât în PNRR cat si consultările cu OCDE s a pus problema contributivitatii. Cred ca varianta expusa de Huhu nu e departe, ca principiu nu ca cifre, de noua lege. Si probabil a fost aruncată în mediul virtual pentru testare. Sunt insa aproape sigur că efortul bugetar va fi mult mai mare decât în prezent. Si rezultatul nu va fi pe placul multora pentru simplul motiv ca maistrii militari, subofițeri sau ofițeri care nu au avut funcții mari dar au lucrat în medii cu grad de pericol, vor avea pensii apropiate sau egale cu ale unor ofițeri sau generali. Ce e bine este faptul că nu va mai fi eludată pensia suplimentara si OMM. Al 13 lea si primele vor avea un efect minor, diluat in media lunara. Si sunt sigur că se va apela la indicatorul de referință, acel 75 al OV, care, împreună cu punctajul general, eliminina inechitatile generale de numitoarele diferite. Una peste alta va închide gura celor care acuză. Doar militarii, ca nu am auzit de piloți civili și stewardese, personalul diplomatic si tehnico administrativ, .....

CEZAR spunea...

Ii creste bine ..din pacate nu se intareste !!...:D

CEZAR spunea...

Stai linisti...nu vei ajunge !

CEZAR spunea...

Flavius are o vechime in serviciu mai mică de 15 ani si nu primește spor OMM/SOSP.

Ba nu o primeste pe post de martisor ...:D

CEZAR spunea...

PLX-199...asta-i solutia
Ii arde pe ce-i fara vechime militara si ..lesin de satisfactie !
Sa-l vad pe Mares cu 15 ani vechime militara ...cea de profesoras de istorie nu se pune !!
Nici cu 5 Oskaruri nu mai atinge nivelul furaciunii de azi ....

HALA spunea...

Tehnocrat,nu chiar norocul ci privilegiul, pentru că locurile lor erau protejate și transmisibile pe bani grei în vederea ieșirii la pensie cu venituri maxime si la vechimi maxime. Oricum proiectul acesta "scăpat" tatonării publicului militar, este de o nocivitate periculoasă rău.
Perspectiva dispariției pensiilor speciale face inițiativa inutilă și păguboasă pentru militarii cu veniturile maxime ale unui păpușar la circ și boieroasă pentru magistrați și alți potentați cu salarii mai mari ca ale președintelui.
Si oricum specialii vor fi doar militarii după vocea propagandei.

M spunea...

@Huhu Rezea

👍 Așa e!

Am însă impresia că au vrut să reducă la maxim diferențele care pot duce la inechități. De exemplu: sumă fixă pentru "ofițeri". Nu o sumă pentru maiori, una pentru Lt. Col. etc.

Teoretic ca să ajungi colonel atunci ai minim 20 de ani în serviciu (cu "excepțional").

😁 Suntem o nație extremistă! Ori facem inechități imense ori cădem într-un egalitarism crunt!

Huhu Rezea spunea...

După kiș-culete tot ce nu seamănă cu proiectul LADPM este prost.
Intră și sporurile de zbor, în anii in care ai zburat, nu te mai teme.In calculul punctajelor lunare si anuale intră întreaga soldă lunară brută, nu mai sunt excepțiile din art. 28.

nr. 1 spunea...

Se pare ca acest proiect era in vederile celor cu pixul in mana de mai mult timp. se mai pare ca fata de actuala lege L223/2015 hacuita pana nu a mai ramas nimic din ea va aduce oarece imbunatatiri si va elimina o parte din multiplele inechitati de acum! Faptul ca va fi si componenta contributiva este bun deoarece aceasta parte va urmari caresterea punctului de pensie de la civili! Faceti un simplu calcul, cat era pct pensie in 2016 si cat e acum, cat aveati la 31.12.2015 si cat ati putea avea acum pe contributivitate plus partea specifica militariei care era si in L263/2010!

magda spunea...

Cunosc pe cineva de la o u.m.din Constanta si care cel putin la nivel declarativ spune ca l+a auzit pe dl.Ciuca afirmand la o sueta ca dumnealui nu va accepta, indiferent de formula care va fi agreata,ca pensiile militare sa scada,dimpotriva cele mici si medii vor cunoaste o crestere semnificativa.Daca nu va fi asa atunci nici dumnealui nu va mai fi prim.Avand in vedere ce se intampla in prezent ar trebui lumile luminate sa se gandeasca atat la moralul activilor cat si la cel al rezervei care nu i asa pana la punerea efectiva in practica a prev.art.5 din tratatul NATO,ar trebui sa reziste ceva.Ori se stie ca rezistenta psihica bat-o vina de multe ori face diferenta.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, multumesc frumos pentru raspuns, si mi-ar fi dejuns daca suma aia fixa ar fi una mare sa intru si eu in randul pensiilor militare: Pai, suma fixa nu sunt cei 2500 de leuocenți care se dau la agenti, dupa cum ati spus si ati scris ceva mai sus? Sau, saracanul viseaza cum sa umple cu carne ditai ciolanul omului de rand, ca-mi vine si mie sa rad, Doamne, de visele mele ero(t)ice că-mi bag gegetele pe lângă burice la varice sa fac pohte la carice!!!? Traiasca rezbelul ucrainiano-rusesc ca a convins cartelul săsesc ca e nevoie tare sa intareasca la mădulare si penziile brotacare, de-mi vine sa strig in gura mare, hai, liberareee ca nu mai avem răbdare! Asadar, sa inchinam in cinstea acestor vesti, de mare valoare, si cateva pahare de țâghir de Dealul Mare!

nr. 1 spunea...

Vad aici si o propunere demna de idei traznite! Grad slt=3500, grad col= 3600! Cam mare diferenta de la slt la colonel totusi! As propune grad slt =3590 si cate un leu (pentru Ateneu) in plus pana la colonel! Asa mai merge , sa se vada puterea Leului!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Asa, surioara, sa ni se dea un exemplu sa intelegem si noi cum si ce!

M spunea...

OCDE consideră că legea din 2019 trebuie reconsiderată fiind prea darnică!!!!

Al 13-lea salariu aduce o creștere de aproximativ 10%. Dacă adăugăm și primele mai vine ceva!

Nu văd de ce un subofițer nu ar avea o pensie mai mare decât un ofițer dacă a lucrat in condiții periculoase. 😂 Se pare că ofițerii suferă mai puțin de invidie și au mai multă înțelegere. Asta pentru că 1. am văzut reacția subofițerilor (unora) la pensiile mai mari ale ofițerilor și 2. probabil că sunteți subofițer din moment ce va trece prin cap așa ceva!

Eu, personal, nu am nici o problemă dacă un subofițer are o pensie dublă sau triplă decât a mea!

Și, în final, nu închide gura nimănui! Subofițerii vor fi nemulțumiți de diferența față de ofițeri, civili vor fi nemulțumiți că se dă ceva în plus militarilor, PNRR și OCDE că bugetul de pensii e prea mare! 😂

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Parca vad ca se da o lege de majorare, noua, si apoi vin cu o alta ordonanta de urgenta nr 57, sau 59 sa ne tina inghetati pana ne vad pe toti terminati, caci din experientele anterioare am invatat cum sunt atacate pensiile militare cu oug-uri ordinare si paraditoare!

gigi 2 spunea...

Total de acord. Sa dea dumnezeu sa se întâmple.

M spunea...

@mihaighiba@gmail.com

Multe țări din UE au calcule bazate pe contributivitate, dar tot în condiții speciale (se ia punctaj mai mare, se adaugă o sumă fixă sau bazată pe anii de serviciu etc.)

Două observații:
- în nicio țară schimbarea legii pensiilor nu a afectat pensiile in plată,
- modificarea legii pensiilor (militare că asta ne privește) s-a făcut cu corecții și în ceea ce privește legea salarizării.
Ex. "Nu îți mai dau 85% din soldă dar îți măresc solda cu 70% și te trec pe contributivitate unde iei cam 45%"

Doar două țări UE nu au pensii speciale!
😂 Bine că a ieșit UK că ei aveau sute de sisteme de pensii speciale!

M spunea...

@nr. 1

😂😂😂 Mai bună abordarea dumnevoastră!!!! Eu am luat-o în serios!!!!! 😂😂😂

raul spunea...

Cred ca e un nou episod din serialul ,,Sedusa si abandonata"!
Marsand ideii,subscriu propunerii lui @M!Partea necontributiva sa nu fie suma fixa ci legata de Salariul minim Brut,una pt ca sumele prezentate ,chiar daca par mari momentan ,peste vreo cativa ani vor reprezenta fix -pix ,a doua ,la orizontul lui 2030 (cine o ajunge!) indexarea pensiilor se va face doar cu indicele inflatiei,asa ca de ce sa nu legam necontributivitate de SmB ,care obligatoriu va creste constant!
Parte contributiva +0,5 SmB pt SGP
PC +1 SmB pt sof si mm
PC +1,5 SmB pt of
PC +2 pt gen
Dar iarna ,noptile fiind lungi ,vrabia malai viseaza!

Ein Stein spunea...

Cititi ultimul articol de pe cuiul catarii si luati-va cu mainile de cap. Acum cred ca e limpede de ce exista atata indiferenta si chiar impotrivire la actualizarea pensiilor militare. De ani de zile atrag atentia ca militarii, aia de la MApN, singurii dealtfel, sunt doar presul sub care se ascunde gunoiul, din cand in cand se mai ridica cate un colt de unde se iteste gunoiul, doar in mica masura.
Cei care sperati, ca urmatoarea reglementare sa fie principiala, renuntati la naivitate, pana cand ocupatia de militar nu este recunoscuta, noi, militarii vom ramane acelasi pres pe care se calca, gunoiul fiind ocrotit. Asazisa familie ocupationala rahat cu perje, trebuie desfiintata, de facto, pensii militare doar pentru militari si doar pentru perioda cat a fost militar, nu militari doar la pensie, tot felul de pompagii, militieni, paznici, jindari, ambulantieri, etc. Sa nu-si faca cineva iluzia ca in noua lege va fi asa cum se discuta pe aici, zarurile au fost aruncate in momentul in care s-au constituit acele comisii interministeriale, si ghici cum vor sta lucrurile.
Primul semn ca se doreste indreptarea lucrurilor va fi o initiativa legislativa de recunoastere a ocupatiei de militar, daca asta nu apare, stati pe locurile voastre.
Repet, nu fiti naivi.

nick spunea...

Eu propun ca acea componenta speciala sa fie acordata de la minim 25 ani in sus vechime militara iar in jos sa fie penalizati proportional!

micutzul spunea...

Au mai aruncat o mână de tocătură la rățuște... Acum putem digera cateva luni!
Îmi arată și mie cineva o singură țară nato cu pensii calculate așa? Nu că nu mi-ar conveni dar e o struțocămilă care nu cred că se aplică vreodată!
Și încă o chestie: norma de hrană reprezintă o foarte mare parte din solda militarilor , in special la gradele mici. La gradati și subofiteri reprezintă chiar o treime din net! De ce să nu se ia in calcul? Soldele militare nu au fost gandite pentru contributivitate!
Dispar functiile , indemnizatiile , ....Eu nu cred !

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
mosmartin16 spunea...

Hai să fim serioși ! Chiar dacă am avea în pensie și o componentă pe contributivitate, deci drept caștigat...suma primită de la bugetul de stat ar fi o "garanție" ca "actualizarea pensiilor militare din ultimii ani" ! Mai mult, niciun guvern nu este "încantat" și preocupat să rezolve problema inechităților din sistemul pensiilor militare atunci cand observă faptul că ar trebui să înlocuiască "un butoi cu o cisternă bugetară", indiferent că banii vin din două bugete ! Gand bun, oameni buni !

M spunea...

Stiti bancul cu evreul si rabinul?


Un evreu se duce la Rabin: Rabi, traiesc intr-o casa micuta impreuna cu nevasta-mea, sase copii frumosi, soacra-mea si parintii mei. Ce sa fac?
Rabinul ii raspunde: pai baga magarul in casa.
Evreul il asculta, baga magarul in casa, traiul devine si mai infernal si peste o saptamana se intoarce la rabin.
- Rabi, traiesc intr-o casa vai de mama mea, in sapte metri patrati stau impreuna cu nevasta-mea, sase copii frumosi si destepti, o soacra bolnava, parintii mei neputinciosi si acum si magarul. Ce sa fac?


Rabinul: pai baga in casa si oile.

Evreul il asculta, baga in casa si oile si peste o saptaman se intoarce la rabin smulgandu-si parul din cap, palid, slabit.

- Rabi, acum doua saptamani am venit cu nervii la pamant: stateam intr-o casuta vai de mama ei cu frumoasa si neasemuita mea sotie, cu sase ingeri de copii, cu o soacra acra si bolnava si cu parintii mei neputinciosi si sarmani. Am bagat magarul si oile in casa si imi vine sa imi iau campii. Ce sa fac?


Rabinul: scoate magarul si oile din casa.

Se duce evreul acasa, scoate animalele si peste o saptamana se intoarce la Rabin.
- Rabi, nu stiu cum sa iti multumesc pentru sfat, acum casa e atat de incapatoare!


😂 Cam așa au făcut ăștia cu pensiile militare!!!!

- Rabi, nesimțiții ăia de militari nu vor pensii contributive!
- Atunci ia redu-le procentul și plafonează-le!
- Rabi, le-am redus procentul și tot nu vor!
- Atunci ia nu le mai actualiza!
- Rabi nu le mai actualizez și tot nu vor!
- Atunci ia nu le mai indexa și mai bagă-le și un CASS!!!!
- Gata, Rabi!!!!! Acum toți cer să treacă pe contributivitate!!!! Ba chiar se și bucură!!!! Mulțumesc!

Cezar spunea...

Number one..
Ai vazut tu sublocotenenti la pensie?
Cam degeaba esti no.1...🤣🤣🤣🤣

Viorel spunea...

Mai există o întrebare pe care văd că nimeni nu a sesizat-o. La războinicii din TO sau misiuni individuale se ia în calcul solda din țară și cea din misiune ? Cunosc situație de 2 misiuni Congo (60.000 dolari / misiune) și 3 în Afganistan, alt fost coleg 6 misiuni Afganistan. Întreb doar. Deși UM în care lucram nu avea nici pe departe specific de misiuni externe, nu era an în care să nu avem 1-3 cadre plecate în misiune (ca și completare) cu UM destinate în acest scop.

Gicu spunea...

Vrabia mălai prizează!

mosmartin16 spunea...

Și încă ceva ! Îmi e greu să cred că - de s-ar pune în practică o astfel de "struțocămilă" - statul "grijuliu și etern cu respect față de rezerviști"...va scoate bani din punguliță atat pentru OMM, cat și pentru cei 2500, 3500, 4500 !

Viorel spunea...

micutzul. Pentru că norma de hrană nu era impozitată. Dacă ți-o impozita, cu banii luați, când te-ai fi dus la magazin să cumperi cota de zahăr (lunară) confor normei (ca ex.), ori cumpărai mai puțin, ori completai din buzunar suma impozitului oprit.

Huhu Rezea spunea...

Ești tare hotărât să-i mai lovești o dată pe neterminați.De parcă n-ar fi suficient de bătuți de soartă după ce s-au grăbit să fugă la pensie cu soldele de pe ultimele 6 luni
Unde mai pui că vor plăti și impozit și contribuții.
Se rezolvă astfel și problema stabilității cadrelor un sistem
Nu o sa mai vezi militar grăbit să iasă la pensie fara 25-30 ani vechime in serviciu.

Viorel spunea...

Don Cezare. Nu trebuie să fii nici Împărat și nici Cdt. BIMc. Ca să știi că sunt și sublocotenenți la pensie. Întreabă un Președinte de Sindicat sau Asociație dacă au membri sublocotenenți și o să constați că sunt și încă mulți. Și locotenenți, și. și. Aceștia au devenit Lt. sau Slt. cu ani în urmă când ministrul Ap. era Gl. Oprea (nu mai știu dacă și acum se practică), provin din rândul Sof. și MM pensionari, au fost avansați la propunerea Președinilor de mai sus cu ocazia diferitelor Zile festive (Ziua Armatei, etc.). Cunos Cpt. sau Mr. care acum este Lt.col., Col. Vă pot da și nume, dar mii fac dușmani pentru că ei fac parte din ANCMRR, citesc uneori blogul domnului Huhu Rezea și știu că eu postez cu prenumele Viorel. Don Cezare. Mai ieșiți prin lume domnule sau mai citiți presa online.

mosmartin16 spunea...

Soluția e alta și ea va veni curand !

Huhu Rezea spunea...

Soluția va fi aceeași pentru partea contributivă. Ea derivă din calculul pensiilor în sistemul public.
Vor fi mai multe variante de ales în privința părții necontributive.
Cred că partea necontributivă va fi variabilă funcție de grad, dar si de vechime.
Dacă rămâne indemnizația pentru cântăcioși și scriereți, de ce n-ar rămâne și sporul OMM?
Se degrevează serios bugetele instituțiilor militare de cheltuielile cu pensiile.
La fondul națiobnal de pensii vor ajunge și actualele CIBS-uri plătite de activi.
Puține din actualele pensii care depășesc 10 000 lei își vor mai păstra cuantumul.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Cezar, PLX 199, e precum closca plouată pe oua, ca ea a flamanzit si s-a dus la ciugulit, sau i s-a facut de calcat pe indesat la cocoselul impintenat, cum se ducea Mooe Wodrea la Baselul pe saltea de-o tăvălea si-o bosolea, fara sa-i faca ceva sa plece si ea multumita cumva, si deci ouale peleixului s-au răcit si chiscuitorii-foșnitorii n-au mai iesit la al pensiei venit mărit si, uite asa, am ramas cu buza umflată, tot la Mooe Woodrea, cea de Băsel neviolată sa zica si ea bogdaproste la o icoană de Monastire de vre-o multumire la stinghie! Pe 22 Iunie este solstiul de vara si parca rimează cu nesperatul pulisvară, ptiu, al naibii sa hiu, sa-mi scuip in sân de pagubă si-a pustiu!

raul spunea...

👍😀!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Valy, Pun de la mine 100 de lei sa se faca 8000 de lei, ca bradul din care se face gardul, sa nu se blocheze la 7900 cardul!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Daca-i tare ca Joe Bidon in fes, poate fi invelita in pampers, caci tot ce e moale si se se invarte flască dupa degetoaie se numeste olaie si are aceiasi valoare ca o chiele moartă de oaie!

M spunea...

@Huhu Rezea

Cum vedeți însă limitarea la 9,4% din PIB? Indiferent daca CIBS-ul se duce la BASS limitarea rămâne!

O sa fim mai multe guri la aceeași felie de tort! Ce amuzant o să fie când o să vină FMI și o să spună:
- Bravo! Ați înfrânt! Ați adus pensiile militare pe contributivitate! Acum deficitul la pensii e și mai mare deci se vor îngheța toate pensiile până când PIB-ul le va ajunge din urmă!


Să îi văd atunci pe civili cum o să ceară să plecăm de la BASS și să mergem înapoi la bugetele ministerelor!
😂😂😂

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Boby, ei aș, mare gulaș din arpacas la parastas cu grupele astea de muncă de parca ar hi ceapa cu șuncă hiartă la cazan sa ne indoape la ramazan! Ne sunt suficiente la o adică grupele mici si mari intr-o oliță de la Gradiniță sa nu mai aiba nici unul pensia mai mică decât o trihirică!

Laleaua neagră spunea...

Atenție la neatenție necontributiva nefiind stipulata în construcție ca la justiție se poate tăia în pasul doi...

Sorin spunea...

În legătură cu componenta de la buget. Pana sa apara legea pt diplomați, au primit o indemnizație, adaugata la pensia contributiva, de 2500 lei. Unul din motive, pe lângă importanta sociala a muncii si privațiunile, a fost neincluderea in calcul a salariului de la post, care, deși se numea salariu si nu diurna, nu era impozitat si taxat. Nu din vina lor.
Mărimea indemnizații ar putea genera o orientare, în sensul aprecierii dimensiunii unei probabile indemnizații, pt militari.

Gheorghita spunea...

Nici TERMINAȚI nu suna mai bine, daca asta te bucură.

E. Cristescu spunea...

@M: "Teoretic ca să ajungi colonel atunci ai minim 20 de ani în serviciu (cu "excepțional")."
"Teoreticul" dvs. se aplica doar celor fara pile/ neiubiti acolo sus. Poate confundati avansarea "inainte de termen" - cand stagiul in grad e minim 1/2 din cel reglementat; acum un ofiter poate beneficia de asta la fiecare avansare, daca vrea comanda - cu cea la "exceptional" (pentru care nu trebuie indeplinit nici un stagiu minim). De asemenea sunt ofiteri angajati din sursa civila direct maiori; acestia clar vor ajunge colonei mai devreme de 20 de ani. Cred ca stiti ca din 2011 Legea 80 (art. 94) prevede ca "Pentru gradele de colonel, comandor și superioare acestora nu se stabilesc stagii în grad". Destui sunt deja generali dupa 20 de ani.

Negritoiu spunea...

Din pacate Cezar are dreptate. Astia si-au bagat unghia in gat de ciuda ca ne-au dat indexarea de 2,6%(pe care au luat-o inapoi de la multi prin CASS) si credeti ca ne vor da 2500/3500 pe langa pensiile recalculate corect?

Viorel spunea...

1. Don Cezare. Cred că se spune BA DA, o primește și nu BA NU. Dar nu asta este esența ci faptul că faceți mișto de pensia unui coleg ca și dv. care din motive de sănătate, pile și posibilități materiale pentru a da dreptul (să nu înțelegeți cursuri la Facultatea de Drept) nu a putut ajunge Cdt. BIMc.
2. Referitor la domnul Iulian Mareș, dacă i se iau în calcul misiunile executate pri reținere la bugetul de stat al impozitelor adunate în timp (soldă în țară, soldă în misiune), va avea o pensie egală sau chiar mai mare decât acum. Deci, nu râdeți ca și găina în ploaie pentru că vă udați de tot. Vă lipsește glanda uropigiană pentru a avea cu ce să vă lustruiți penele.

Huhu Rezea spunea...

Să fim noi sănătoși de câte ori a fost salvat bugetul de stat din Fondurile pentru pensii, inclusiv pentru pensii suplimentare, in ultimii 30 de ani.
Procentul de 9,4% se refera la acoperirea sumelor necesare plății pensiilor peste posibilitățile de moment ale Fondurilor de pensii.

reddog spunea...

Asta seamana cu gargara aia ruseasca.
Cea mai buna solutie este mobilizarea rezervistilor.
Vom deveni mai solidari.
Unii au cam mult timp si de de plictiseala fac cam multa gargara ruseasca.

Huhu Rezea spunea...

Hai să fim seriosi că pensiile pentru magistrați nu derivă din Constituție, ci din banala Lege nr. 142/1997, inițiată de Valeriu Stoica.
Tot dând decizii nefavorabile militarilor, CCR a bătut cuie și-n talpa magistraților.
Acum este momentul în care pensiile magistraților pot fi aduse la o valoare decentă, prin limitarea componentei necontributive, fără ca CCR să mai poată zice .... pâââs!
Poate să facă doamna Weber câte sisizări vrea. CCR va decide de data asta că tot ce e valbil pentru militari este valabil și pentru magistrați, în privința componentei necontributive a pensiei lor.Să citeasca Decizia nr. 900/2020 a CCR

Cezar spunea...

@/MaKiSS..aka Tehnocariciu
NETERMINATII..LA MUNCA..ADICA "NA RABOTA""..au acum ocazia sa se inroleze
Se cauta acum tineri vînjosi de 65..75 de ani mai ales traktoristi pe mi.8
🤣🤣🤣🤣🤣

Huhu Rezea spunea...

Păi... nu vezi ce cozi s-au făcut la centrle de recrutare? Si...ce bărbați?

M spunea...

@E. Cristescu

Știți care e diferența dintre "teoretic" și "practic"? 😁

Eu m-am exprimat corect. O lege se face pe majoritate nu pe excepții!

Concentrati-vă pe propria situație! O să aveți o viață mai fericită!

reddog spunea...

Plus ca ar fi si un semnal pentru civili. S-ar vedea si obligatiile nu doar drepturile.
Le-ar mai inchide putin pliscul.
Ca tot spun ca unii ies la pensie la 40 de ani si apoi huzuresc pe o gramada de bani.
Nu ca nu ar fi adevarat in unele cazuri.

reddog spunea...

Ok, mai si glumim cu si despre astroloagele astea dar doamna pare sa stie ceva istorie si politica.
Oricum mult mai mult decat unii de pe aici. 😂
Plus ca da unele sfaturi de viata extrem de utile.
Astia mai stresati ar trebui sa le ia in seama. Daca vor, evident. 😁

https://youtu.be/v2YH7THZqvo

Trofin spunea...

@M :Excelentă și oportună asociere între banc și realitate !

Mos spunea...

Buna ziua! Pentru cei iesiti la pensie in perioada 2016...2022 pe L 223/2015,cum se calculeaza nr.de puncte de pensie? O zi buna tuturor!

Trofin spunea...

Partea necontributivă , dacă s-ar aplica o asemenea lege și pentru militari , va fi reprezentată de sporul OMM și de îndemnizația după Legea 168/2021. Partea contributivă nu poate să includă și sporul OMM fiindcă acest spor nu este parte a veniturilor din solde/salarii. Ce se vântură pe aici nu are nicio legătură cu realitatea. Specialii speciali au partea necontributivă legată de actualizarea pensiilor după salarii nu au sume fixe , stabilite arbitrar.

reddog spunea...

In alta ordine de idei, e bine sa fii informat si sa citesti recenzii.
Parerile sunt impartite, avianyc recomanda cu toata caldura si Ramona Rau zice ca e inuman.
E cam ca la pensii, parerile sunt impartite. 😂



https://citymaps.ro/doctor/sibiu/dr-mester/

M spunea...

@Trofin & Raul

Vă mulțumesc pentru răbdarea de a citi. M-am străduit să scurtez dar era atât de semnificativă asemănarea.....

ifrim spunea...

Este o tactică de-a ne trece pe contributivitate fără mișcări sindicale.La sfârșitul legii cu litere mici va exista un asterix:Partea necontributivă se plătește în funcție de posibilitățile bugetului.Și nu vor fi niciodată posibilități dar am trecut pe contributivitate.Nu vreau cadouri gen calul troian!

Ionel spunea...

Vad ca Huhu le da idei ca OMM ar fi inclusa in partea fixa !? De unde pana unde o asemenea concluzie ? Unde scrie ? OMM ar trebui adaugat la partea contributiva, cel putin in 2011 asa s-a procedat.

nr. 1 spunea...

Cred ca inainte de a face comentarii(unele apocaliptice0 cu o posibila noua lege a pensiilor militare(care se pare ca va fi pusa in aplicare pana la finele anului) ar fi mai bine sa utilizati neuronii si sinapsele si sa faceti oarece simulari. Majoritatea au decizii de pensie si pe contributeala , pe L263/2010, apoi se adauga partea necontributiva si e ceva totusi . E clar, pensiile mici si medii vor creste, unele mai mult altele mai putin, depinde de partea contributiva.Se pare ca vor creste si cele de pana pe la 7000 lei, cele peste 7000 e posibil a aiba unele scaderi minore unele , cele peste 8500 scaderi putin mai mari , altele cu parte contributiva mai mare vor avea totusi cresteri chiar semnificative.Probleme mai mari se pare ca vor exista la pensiile peste 10.00 lei-cele gonflate si cam excesiv de avantajoase-majoritatea, putine vor ramane cu cuantum net peste 10.000 lei , deăinde iar de partea contributiva a fiecaruia. Cum s-a spus si mai sus, putine pensii care acum se duc departe de 15.000 lei vor ramane asa! Nu spun ca e bine sau e rau insa prea erau mari diferentele la aceeasi situatie juridica! Trebuia sa vina si o reasezare , o reforma!

Ionel spunea...

Primele nu pot fi lute in calcul decat daca s-au platit asigurarile sociale pentru ele. La fel cum nu poate fi luata in plata nici norma de hrana.

Huhu Rezea spunea...

@Trofin
Se poate să fi uitat așa de repede că în perioada 2011-2015 ai avut sporul OMM adăugat la pensia contributivă? Era cumva atunci sporul OMM o parte a veniturilor din soldă? NU, AMICE!
Te-au derutat juriștii de modă nouă care au spus, din motive de economie, că acel spor ar fi tot o asigurare socială, nu o recompensă pentru o decorație?
Dreptul de recompensă pentru Ordinul MM, titlul de veteran în teatrele de război, pentru talentul de a fi cântăcios sau scriereț nu sunt drepturi acordate de legea pensiilor, Ele se acordă procentual sau in suma fixă la drepturile calculate potrivit legii pensiilor.
Este posibil să reglementeze că un militar care are Ordinul clasa I să primească o parte necontributivă mai mare decât cel care are numai Ordinul clasa a II-a si acesta mai mult decât cel care are Ordinul clasa
a III-a.

Huhu Rezea spunea...

Exista soft pentru calcul, în care nu trebuie să introducă decât soldele lunare brute/ pentru o perioada nete, dacă în acea lună a plătit pensie suplimentara sau a avut condiții de muncă. Opera'iune se repetă pentru fiecare lună lucrata în intreaga carieră.
Se adună punctajele lunare dintr-un an si se imparte suma la 12, pentru a obține punctajul anual.
Se adună toate punctajele anuale si suma de inmulțeste cu punctul de referintă pentru a obține pensia brută contributivă.
Militarul este cointeresat să adune cât mai multe punctaje anuale ca să aibă o pensie mai mare.
Sunt foarte rare cererile de pensionare anticipată sau la limită redusă de vârstă.
O vor simți pe propria piele cei care s-au grăbit s-o zbughească la pensie.

Ionel spunea...

Textul a fost aruncat in "piata" pentru testarea rezervistilor. Daca asta ar fi diferenta intre un subofiter si un ofiter, de 200 de euro, inseamna ca vin vremuri grele pentru armata romana.Sa vedem cine mai vrea sa fie ofiter. In alta ordine, este clar ca se va reveni la contributivitate sub o forma sau alta. Depinde ca va fi la numitor, insa este clar ca nu are cum sa fie 20 dar nici 35, avand in vedere ca limita de pensionare este 60 de ani si nu 65 ca la civili. Crd ca 25 ar impaca pe toata lumea. Asta pna se va stabili valoare de referinta pentru ca apoi numitorul nu mai conteaza , conteaza doar punctajul. Chiar si pe contributivitate, vor fi diferente mari intre punctajele obtinute acum 30 de ani si cele obtinute azi. Pentru a avea astazi 3 puncte iti trebuie un brut de 16 000 de lei !!!! O noua lege a pensiilor este solutia, iar noua lege trebuie corelata cu o noua lege a salarizarii, din care trebuie sa dispara sporurile de orice fel mai mari de 20-30 %, sporuri ce nu trebuie luate in calculul pensiei, dar care trebuie sa il motiveze pe cel care vrea sa mai ramana in armata dupa indeplinirea conditiilor legale de pensionare. Apoi trebuie luata o DECIZIE POLITICA prin care cei cu pensii nesimtite sa fie readusi, nu din vina lor, cu picioarele pe pamant. Eu daca asi fi fost sef de stat major nu asi fi acceptat ca eu sa am 18 500 iar un fost sef de stat major pensionat in 1995 sa aibe 6 500 de lei. Si inca ceva, pensia militara sa fie pentru anii de vechime in armata iar pensia civila pentru vechimea in viata civila. Nu se poate ca unul care are 12 ani vechime in armata si 25 in viata civila sa aiba o pensie militara de 10 000 de lei, iar unul cu 37 ani de armata, cu acelasi grad si aceiasi functie, sa aibe 5 700 de lei !!!?

Huhu Rezea spunea...

Ionel
In spiritul și litera art. 11 din L 80/2011, sporul OMM ar trebui calculat din intreaga pensie calculată potrivit legii pensiilor, atât partea contributivă cât si partea necontributivă, și adăugat la aceasta.
Vei vedea că suma fixă de 1000 lei pentru veterani în teatrele de război se adauga la intreaga pensie.
Eu am răspuns unui comentator care punea problema integrarii sporului OMM în partea necontributivă. Este altă situație

M spunea...

@Ionel

Pentru prime s-a plătit!

Huhu Rezea spunea...

Norma de hrană, de ia instituirea ei de către Emil Bodnăraș, prin anii 46-47, niciodată nu a făcut parte din solda lunară a militarului.

reddog spunea...

Gradul de colonel in Armata Romana trebuie respectat.
Nu ajunge ( sau nu ar trebui sa ajunga) orice cioflingar colonel.
Traiectoria ierarhica a Maresalului Antonescu este un exemplu de asa DA.
Chiar daca sunt controverse in ceea ce il priveste.
A luptat pentru Romania in multe razboaie si personal nu ma disociez de el indiferent ce spun evreii, rusii, americanii sau oricine altcineva.
Prin anii '30 s-a impotrivit chiar regelui Carol l cu toate riscurile.
Si nu a avut viata usoara. Dar a avut sange.
E diferenta ca de la cer la pamant intre el si toti generalii astia ciuci.

Cezar spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cezar spunea...

Asa ca Mares Double Oskar

Skoda 4x4 spunea...

Mda dl.Ifrim ,dar mai npoate atunci sa apara ,,cuantumul mai avantajos " ???

m.m.m. spunea...

Am mai introdus ,,comentarii" si in zadar...pai oameni buni,OMM e in functie de vechime in sistem!! Aveti..sau comentati aiurea!?Hai sa va ,,explic"..am 26 ani vechime in sistem,functie si grad de lt.col.,+ 25 grupa speciala+ 6 ani civilie...Aveti la fel!? 51 de ani vechime!??

Laleaua neagră spunea...

Au aruncat aceasta prostie pe blog doar sa estompeze manifestația din 3 februarie ca da rău la încredere în armata în contextul actual în care unchiul Sam se ia la trântă cu marele urs...

nr. 1 spunea...

D-le Ionel, vremurile grele pentru Armata Romana au fost si in anii anteriori si sunt si acum, viata in Armata e grea, plina de riscuri si obligatii si interdictii. Si acum sunt mm si sof care au pensii mai mari decat ale unor cdti de U si MU pensionati cu multi ani in urma. Si actualul ministru al apararii a spus clar ca exista numeroase cazuri cand la aceeasi situatie juridica unii iesiti la pensie acum 10-20 de ani au pensii de 3 ori mai mici fata de cei pensionati recent ceea ce e inacceptabil! Pe structura noii legi intrand in calcul toti anii de activitate desigur ca diferenta de 200 de euro( care cred ca este solda de grad) va fi sporita la ofiteri fata de subofiteri, sa nu exageram si sunt convins ca se vor face simularile de rigoare! Posibil sa se imparta la 25 apoi va intra in functiune valoarea de referinta. Privind cei de acum in activitate, cand se vor pensiona vor intra toti anii in calcul (iar brutul la ei este totusi consistent) .Pentru cei ce se vor pensioan peste cativa ani(si cred ca sunt relativ putini) se vor lua iar toti anii in calcul nu numai perioada de dupa 2017 cand a crescut mult salariul mediu pe economie. Sunt convins ca de data asta se vor gasi solutii reale nu facaturi , nu mai poate continua bataia de joc la adresa Armatei. De acord cu dvs. privind readucerea cu picioarele pe pamant a celor cu pensii nesimtite!

monteoru spunea...

Nu se complica sa faca alta lege.Vor lucra pe textul legii 127/2019 si vor jongla cu grupele de munca.Deci la numarul total de puncte realizat pentru toata activitatea in sistemul militar se adauga procent OMM si pensia suplimentara inmultit cu valoarea pe care o zice Huhu.Grupele de munca stabilite in 2011 nu sunt de aruncat.

Mihai spunea...

@ reddog
Da vigilent mai esti, caracteristic doar militarilor bine pregatiti ,ceea ce nu-i cazul pe aici dupa cum vezi.
Le-a aruncat cineva (se stie cine) o formula de el gândită si acum 100 de naivi descalcesc nodul. Sa te prapadesti de ras ,nu alta🤣🤣🤣🥰

Legat de subiect ,domnul col (rtg) Mester a fost seful sectiei dermato de la Sp Militar Sibiu ,recunoscut atat de pacienti cat si de specialisti ca unul din cei mai buni dermatologi din tara.
Am fost la el la cabinetul individual cu cineva din familie cu un crescând agatat ( rana deschisă),neg exact in marginea ochiului si l-a rezolvat in 15 minute.
La cabinetul privat unde a fost inainte in orasul respectivei persoane i-a cerut medicul o suma foarte mare pentru operație cu trimitere de biopsie la Cluj.S-a speriat omul de nici nu mai mânca.
Mester a pus lupa pe el si in 15 minute a fost rezolvat ,cauterizat ,in regula ,fara biopsie si alte minuni ,80 lei consultatia ,o vorba buna si atat ,omul este foarte in regulă.
Asta inseamna sa fii specialist cu experienta ,un doctor calm si un mare sufletist.
Domnisoarele din Sibiu vor totul de-a gata si asta uneori nu se poate.

Huhu Rezea spunea...

Asa...ce neclarități ai? Nu orice vechime aduce Ordin MM.

Brenda spunea...

Dacă e alta!!!? Dece nu ne-o spuneți și nouă!!!!

Brenda spunea...

Dar 70 de ani pe ultima decizie de pensie ,cum E?!!

Viorel spunea...

Cu regret vă aduc la cunoștință că acest proiect este o vrăjeală „scăpată” la plesneală. Proiectul real care va intra în dezbatere începând cu luna martie va fi PLx-199/2020. Nu știu dacă va fi mai bun decât acest proiect component special de la buget + partea contributivă. Auzită de la un Col. cu funcți importantă în ANCMRR. Vom vedea, spuse orbul.

Calinmihaib12 spunea...

HUHU:
..De unde știi..că"de data asta.."..CCR va vota=cum scrii..??!
Până nu vezi DECIZIA CCR. nr.."X" în MO. nr."Y",în ROMÂNIA nu poți fi sigur(absolut )..de NIMIC.., NICIO DATĂ..!(..și nici chiar..după..!)

reddog spunea...

Eu am asa o suspiciune rezonabila ca Ramona Rau facea parte din grupul ala anti Livache.

https://www.reddit.com/r/Romania/comments/auwtq0/fetele_de_la_sibiu/

Michel spunea...

Cam așa!...

anonim spunea...

@nr.1
O fi bine n-o fi bine?
Dar este absolut sigur ca pe unii i-ati intristat rau de tot 😄

Viorel spunea...

m.m.m. Subofițer (Plt.adj.pr.) = Vechime în serviciu = 35 ani, 2 luni, 10 zile; Vechime efectivă realizată = 36 ani, 4 luni, 4 zile (diferența din viața civilă); Vechime cumulată = 50 ani, 3 luni, 25 zile. OMM/SOSP se acordă în funcție de ani și calificative obținute. În plus. Cei condamnați cu suspendare, perioada condamnării nu se ia în calcul. După ce trece perioada de condamnare, mai aștepți încă o perioadă egală cu cea a condamnării, deabea atunci ești propus și beneficiezi de OMM/SOSP, dar și atunci e cu probleme (vorba olteanului) pentru că o condamnare îți afectează calificativul motiv pentru care trebuie să mai aștepți. Se iau în calcul calificativele pe ultimii 3 ani. Deci, nu trece timpul, iau OMM/SOSP.

reddog spunea...

Cezar
Cu siguranta are si pacate dar e cu cu mult peste dvs.
Nu doar in ceea ce priveste gradul.

anonim spunea...

Azi tineti mortis sa-i intristati pe unii... 😄

Huhu Rezea spunea...

Gulerații au pierdut clipa in ultimii 2 ani de a aranja ploile prin Pl x 199/2020 în favoarea lor. Au pierdut 2 ani pentru a mai crea un un
merit, cel pentru veterani în teatre de operații, în loc să rezolve o problemă care privea toți pensionarii.
Acum trebuie să joace cum le cântă politicul, așa cum s-a întâmplat și-n anul 2010
Nu vor scăpă fără să introducă fie și parțial contributivitatea în calculul pensiilor pentru militari.
Cum spuneam... s-au calicit prea mult.
Calculul contributiv nu mai garantează cuantumul mai avantajos pentru întreaga pensie militară.

anonim spunea...

Va agitati degeaba!
Am vb eu cu Huhu la tel. si mi-a spus ca a bagat articolasul asta ca se redusese periculos de mult turatia giroscoapelor bloagai,in urma ultimelor 2-3 articole.
Huhu a zis doar"Eu zic ca e bine..." si voi ati "halit-o intreaga", ditamai placuta suedeza
Noroc ca CFI-ul ma crede 😄

Mihai spunea...

������ Greu cu fetele din Sibiu .Isi permit să-l supere pana si pe domnul Huhurez����������

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Tulipa noir a aruncat aici un mare suvenir de adevar, si anume speriati ca vor sa iasa cu totii in strada si NATOlanit-o ar putea sa ne vada, au arunca-o ca pe-o nadă fraierestenii s-o creada, dar fara un termenn fix de aplicare sa ne inspire si o incrdere mare, asa ca ne amagim cu apa rece, ca si cum toti ar trebui sa si-o frece in lipsa de una reala, cu doua crace dibace incrucisate pe spate, de lumbago sa ne scape!

nr. 1 spunea...

Dle Viorel, si eu cu emotie va aduc la cunostinta ca acest proiect nu este nicidecum o vrajeala ci o proiectie a viitorului apropiat. La nivelul Legislativului se afla acum nu numai peleixul 199(adorat de gulerati si nu numai de ei) ci si 221 si alte cateva proiecte menite sa carpeasca daca se poate spune asa L223/2015, proiecte care se pare ca vor trece in istorie . Si asa ca fapt divers, colonelul dvs, cel cu functie importanta are pensie de 5 cifre? Daca DA , spuneti-i sa mai citeasca printre altele -Amintiri despre viitor-de Erich von Daniken-sa nu aiba surprize mai incolo!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Moșule, mai degraba da niste indici de majorare pentru neterminati, invalidanti si cei iesiti in anii anteriori, cu cele mai mici pensii, pana la un anumit prag, sa zicem maxim 10.000-15.000 lei, sa fiu generos si cu potentatii, care sa fim cinstiti ca merita o parte semnificativa dintre ei, nu zic de cartonatii instelati cu copy paste la doctorate, astia mai ,,prapaditi'' sa fie cu grupe de munca majorate si indici de corectie doar pe partea contributivă, sa poata taia oricand in cazuri austere, celelalte ramanand incremenite, si asa au rezolvat si capra si varza PNRR de stopare a pensiilor gomflate. E o ipoteza...

anonim spunea...

Cum sa fie? Tuthankamon ii zice "saru'mana mosu'!"

Viorel spunea...

Ionel. Pentru orice primă inclusiv al 13-lea salar / soldă (ca să includ și P.c.c.) ai plătit impozit. Nu ai plătit impozit la contravaloarea normei de hrană și echipament motiv pentru care nu pot fi incluse în calculul pensiei militare.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Peronajele rujate, siliconate, pe tocuri si amploaiate sunt lucratorii si ceva secretare, toate de essențe gulerate si clocare din cazele de penzii zectoriale, iesiti la plimbare in curtea institutiei pentru niscaiva pictoriale, care se vor tipari pe cupoanele de pensioare, cu diferite andropauze, jigane, rosioare, maciuciuoaie-piciucioaie si alte banarame!

Huhu Rezea spunea...

Norma de hrană si echipamentul nu fac parte din solda lunară, de aceea nu pot intra în baza de calcul pentru pensie. Pentru stagiile anterioare anului 2001, este o convenție pentru toți pensionarii că ar fi plătit CAS.

anonim spunea...

@Monteoru
...da' nici meritate.Sunt facute de birocrati pt "uzul personal" si ajunse la aplicare la toata p*limea prin "ricoseu".Ca nu puteau sa le aplice strict doar la smg ...samd.Si-au aplicat ei 💩-uri destule, cu varf si indesat
Avem si martori "clasici in viata" chiar pe aici

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Viorel, Si cand om dedea-o ca-i prea larga, sa-i punem belciug, un jug, o pana sau căpăstru sa nu iasa pe camp ca sa pasca?

Calinmihaib12 spunea...

REDDOG:
..Mareșalul ANTONESCU
o fi fost bun militar ..,(deși..istoria..nu prea confirmă.."asta"
..!),a făcut GREȘEALA
FATALĂ a vieții lui:
PE "SEAMA"= RĂSPUNDE REA= "ALTORA"=adică a POPORULUI ROMÂN(..!)
"băgând" ROMÂNIA în
război= alături de un nebun: HITLER MIȘELUL
,care "l-a momit",(ca pe un.."carp" ce era)
atât pe el: ANTONESCU
, cât și pe: HORTY: hungurul.., și pe..
BULGARI,cu PROMISIUNI DEȘARTE = TERITORIALE
("retrocedarea"terito riilor FURATE ROMÂNIE I=tot de el,HITLER,în ÎNȚELEGERE cu STALIN :"HITLERISTUL"=ROȘU!, TERITORII"distribuite" (?) celor amintiți= pt.."FIDELIZARE"..!?)
SOLUȚIA..ATUNCI:..era
.."NEUTRALITATEA"..= (cel puțin,pe termen "scurt".,ca în:"WW.I"
..!!?).
"GRESEALA"..asta l-a costat VIAȚA lui,dar și a POPORULUI ROMÂN,
care a "PLĂTIT"..PARA NOIA lui..cu: VIEȚILE a cca. 1,3 milioane de ROMÂNI (cf.unor surse istorice..REAL =AUTENTICE..!)..ȘI.. INSTAURAREA COMUNISMU LUI..în ROMÂNIA..! = ADEVĂRUL CRUD..care SIMULTAN:place sau nu place.. acelorași.. ADULATORI:în funcție de..MOMENTELE..ISTORI EI NOASTRE ZBUCIUMATE
/BLESTEMATE..!!

Huhu Rezea spunea...

Nu am reprodus pe blog și amenințarea disperată a celor care au distribuit stirea pe mai toate rețelele sociale la care am acces. E semn că stirea are o doza mare de credibilitate.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Atentie la ce a scris col Dogaru pe ultima postare!

Viorel spunea...

nr. 1. O mică rugăminte. Când postați ceva ca răspuns la un comentariu, postați-l exact (cum e cazul meu) în acel dreptunghi la răspundeți (ia ex. de la domnul Huhu Rezea). Eu am postat ce am auzit. Subiectul (topic) postat pe blog, pe mine mă încântă. Am postat mai sus, dar redau pentru dv. Subofițer (Plt.adj.pr.) = Vechime în serviciu = 35 ani, 2 luni, 10 zile; Vechime efectivă realizată = 36 ani, 4 luni, 4 zile (diferența din viața civilă); Vechime cumulată = 50 ani, 3 luni, 25 zile. Să fiu îngrijorat că o să-mi rezulte o pensie mai mică ? Nu cred. Cât despre domnul Col., avea pensia în jur de 7.600 lei, i-a indexat-o cu 2,6 și i-a furat 380 lei prin reținere CASS. Cât despre Amintiri, eu propun să fim patrioți și să citim Amintiri din copilărie de Moș Ion Creangă. Surprize nu va avea pentru că este ultimul meu comandant, a fost avansat la termen, a avut funcții cu coeficienți de ierarhizare mari, a ieșit la pensie la termen conform tabelului din Legea 223/2015, are vechime mai mare decât mine. Eu am ieșit la 55 în loc de 57 ani.

reddog spunea...

Calinmihaib
Romania nu putea fi neutra in acel context istoric.
Si nu e nevoie sa tipati scriind cu majuscu!e.
Asa faceati si cu pacientii?

Cezar spunea...

@/doctore,
Perfecta sublinierea dumnevoastra!!
Paznicul de puscarii..reddog are un anumit grad de retard si nu intelege nici daca îi faceti schemuta
Asta este..nu trebuie sa ne suparam pe el..trebuie sa.l ignoram!

Viorel spunea...

Liviu PO. Domnule, dumitale gândești invers. De la coadă la cap. Nu înțelegi că dacă cele prezentate în topic (sumele acordate pe corpuri de cadre / SGP + partea contributivă) s-ar transpune în Lege ar fi o mană cerească pentru noi. V-ați calculat pensia pe contributivitate și să o adunați la sumele prezentate de dv. ? Nu cred. La foarte mulți (ieșiți pe perioada restructurării, cu vechime în serviciu mică) le-ar ieși pensia contributivă mai mică decât componenta de la buget. Eu în locul dv. aș zice mulțumesc și tot înainte dacă s-ar aplica așa. Aș spune cu voce scăzută să nu mă audă inamicul care nu ne-a vrut binele niciodată.

reddog spunea...

O poveste despre empatie, dragoste si virusul asta.
Doi fosti militari care au devenit voluntari intr-un spital. Apoi s-au indragostit.
Cezar si tehnocrat le pot urma exemplul.
Ma rog, se pot indragosti si de alte persoane dar important e sa fie empatici.

https://www.ynetnews.com/magazine/article/bkgsiblct

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Col Daogaru, sereacu', e in spume rau pe Roșianu si Jiganu cu modificarile legilative paraditoare, necreative si insipide, etalate pe pajina SCMD... Cand mai scapam, oare, de aceste cobre si vipere paraditoare la pensiile militare?!

anonim spunea...

@CFI
Nu te-ai saturat de "termene ferme de aplicare?".Intreaba pe Ciucale!
Na! ca a iesit rima

raul spunea...

Nu stiu ce-o mai aburiti cu 20 ,25 sau 30 ,35 de ani!Daca o sa fie pe L127 o sa conteze cifrele alea pt deschiderea drepturilor ,in rest calculul se face pe anii care ai lucrat cu punctajul respectiv!Ai lucrat 20 de ani ai 45 de puncte ,ai lucrat 35 de ani ai 60 etc etc Se inmultesc cu val de referinta ,era in lege 75 ,dar acum e vreo 63 si asta ti-e pensia!Ca la punctaje o sa-ti adune si grupa ,prime, sporuri etc asta e alta poveste si depinde la fiecare!!

Calinmihaib12 spunea...

"Prostia"cu "ȚIPATUL" ..MAJUSCULELOR:..e o
lozincă,..un clișeu
însușit din "manualel e" vechi de la cursu rile de..calculatoare
, ANACRONICE..ACUM..! și având menirea de a impiedica..NUANȚAREA..sensului comunicării
..pe internet..!,nuan țare absolut necesară în contextul în care: chiar acum: în comen tariul tău, AMESTECI, neînțelegând (sau făcându-te că nu înțe legi..!?)..în anumite situații.., sensul
comunicării din comen tarii..!
REȚETELE: le scriam cu stiloul (pixul..), și te asigur că scris ul meu e LIZIBIL și INTELIGIBIL..de către orice VĂZĂTOR..cel
puțin.."NEUTRU"..!

Huhu Rezea spunea...

@raul
Lasă reproșurile că nu toți comentatorii sunt atenți la nuanțe.
Important este dacă-ți vine bine varianta de lucru.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Conform declaratiei @Onorabilului din titlul de pe coperta, intru si eu in aceasta frumoasă ofertă de blog de a intra cu propunerea legislativă-șoc in joc si, ca atare, dati muzica mai tare sa bat step din picioare sa se auda si la celelalte rezerve militare, si mai lasati naibii orice alta interpretare sau tendinta de modificare, ori reparare, pentru ca alta solutie mai buna statul nu mai are!

mosmartin16 spunea...

Huhu, independent de ultimele modificări din topic...lucrurile-s cam așa: 1.că banii vin din bugetul de stat ori din cel de asigurări sociale....tot din ceea ce se adună e ! 2.în care stat european / NATO...pensiile militare au și o componentă contributivă ?! 3.de unde garanții că ceea ce e-n pensie peste componenta contributivă...va însemna ceva ? Peste nu mult timp...lucrurile se vor clarifica și sper ca ceea ce cred...să mi se confirme !

Iulian Mareș spunea...

Viorel, sa fii mai cretin decât cel mai amarat soldat dat la oi la GAZ și tot pricepea, dar Padina/Cezar-Televizor?
Când porți discuții pe blog despre foștii colegi de LM, școala, Academie, Colegiu de Război și tu, loaza promoției, nu poți pricepe, ce ar mai fi de spus?
Pt el "profesoraș" este clar peiorativ, însă habar nu are cum se obține acest titlu! Profesoraș poate fi la un gimnaziu colegiu..., dar dacă este în mediul universitar? Atunci este profesoroi?..🤣🤪
*Pe mine, Tristul asta ma relaxează; cunosc și comunic cu toți foștii lui șefi notabili...a fost și este un dezastru!

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
"La această pensie statul va veni ca la magistrați cu o componentă specială de la buget , in funcție de gradul avut la ieșirea la pensie :
- ptr agenți = 2500 lei
- ptr ofițeri = 3500 lei
- ptr generali = 4500 lei;"
FALS!
La magisteati statul pune mai bine de 2/3!
Este cazul sa nu inducem lumea în eroare căci va ieși o oroare!

Iulian Mareș spunea...

Statul a făcut o golăneală: în locul alimentelor cuvenite a dispus, în nemernicia lui, sa-t8 ofere niște bani, suma pe care a uitat mai mereu sa o actualizeze cu inflația reală!

Iulian Mareș spunea...

@M,
Alt banc...
De ce nu vrea Ciuca sa mobilizeze și sa 8narmeze rezerva?
Pt că nu se știe sigur în ce direcție o vor lua: spre Moscova sau spre București!

Leo spunea...

Păi dacă noua lege va fi pe contributivitate , va avea și componenta militară prin BONUSUL de domeniu , despre care v-am zis de mai multe ori.
Poate va fi o lege specifică pe cuantumuri MIN / MAX asociate gradelor și vechimii de 25 de ani cu bonusuri sau penalizări pt. ceea ce trece / sau nu ajunge la 25 de ani .
În Octombrie vom ști ce va fi. Pînă atunci sunt VALURI ÎN PORT .
În plus dacă va dispărea ĂĂĂ..ÎÎÎ... va fi mult mai bine .

Iulian Mareș spunea...

reddog,
În vremurile actuale ar trebui sa te temi sa amintești de Mareșal!...mai lesne de vreun gros ungur fascist...

Iulian Mareș spunea...

tehnocrat
pe cati crezi xa-i duce mintea xa exista arme/specialități militare cu limitare de vârstă?

Iulian Mareș spunea...

Dermatologul din SM Sibiu a rezolvat la cabinetul individual sau particular? Avea laser-argon în cabinetul particular? Cam scump instrumentul...

Iulian Mareș spunea...

@viorel
Cei plecați în misiuni în TOpEx sau comandamente NATO primesc solda în tara și indemnizație in suma fixa, neimpozabile! Concluzia: indemnizația, un fel de diurna nu întra în calcul!
*Dar sunt și militari care au executat misiuni individuale, sub egida ONU, OSCE care au fost plătiți de aceste organisme și au kiar si pensie; funcționarii UE de unde crezi ca au copiat sistemul? Diliul nostru scrie de 2 Oskaruri, xa atât îl duce craniul, Corect ar fi 2 pensii, din care de una nu se pot atinge golanii USR-iști și nici Cîțu...

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Nici nu au cantat cocoșii de 3 X de xand sustineai xa legile nu trebuie sa se aplice decât pt viitor și azi te și skimbi structural?
*Așa o să vină un "Dembele" care va considera ca pensia se cuvine în raport cu nr de persoane în familie și vârstă!

Trofin spunea...

@ HuhuReza : nu am uitat dar știți că , inițial ,această incluziune era total exclusă. De ce ? Știu că la intervenția cuiva am beneficiat de prevederea Art. 11 din Legea 80/1995. Așadar , această prevedere cu sporul OMM este discutabilă asupra modului cum este aplicată. Și pe acele timpuri am susținut că pensiile militare au o parte contributivă , recte Legea 119/2010 și o parte specială , recte sporul OMM . Deocamdată se apropie primăvara și românii serioși au alte așteptări decât fantasmagoriile care se propagă în mediul online. Ca mod de adresare , am o rugăminte , nu mai fi așa de sfidător și arogant . Nu cred că te caracterizează!

M spunea...

@Ionel

Ca să ai 3 puncte îți trebuie chiar 18.000 de lei brut (salariul mediu brut pentru luat în calcul la fundamentarea bugetului de asigurări sociale pe 2022 este de 6.095 lei). Dar asta doar dacă lucrezi în condiții normale.

Dacă lucrezi în condiții speciale îți trebuie doar 12.000 brut (primești un spor de 50%). Adică un net de vreo 7.000 de lei.
Legea salarizării făcută de zâna Muncii, cea mai frumoasă și cea mai deșteaptă dintre olteni ne plasează la baza piramidei salariale. Adică 2 puncte ia un lt. col. sau col.

Mă uitam pe punctajul meu și găseam luni prin anii '90 în care am luat 7 puncte (ofițer inferior). 7x6.095= 42.000 de lei. Câți căpitani cunoașteți cu solda de 42.000 de lei acum?
Sunt convins că doamna Olguța a făcut tot ce a putut pentru a ne crește salariile. Cică ar fi spus că nu se mai vopsește roșie, nu își mai face unghiile cu ojă și nu acceptă ca vila ei să aibă ornamente suflate cu aur dacă nu sunt crescute soldele militarilor! (aici vă rog să vă imaginați că îmi curge o lacrimă pe obraz, prinos de recunoștință pentru zeița Muncii).
Oameni răi au sabotat-o, mai ales birocrați-gulerați care nu au vrut solde mari ca să facă în ciudă altora!


PS - domnule Leon, domnule Huhurez - sper că remarcați că mi-am schimbat complet discursul față de Olguța pe care acum o consider plină de dragoste maternă față de tot poporul îmbrăcat în uniformă!

HALA spunea...

Probă de durut în fund dogaristă:- Zice la punctul 3 istoricul doritor de amendarea și nu anularea Legii 168/2021ca vrea "aplicarea în integralitatea sa, în forma promulgată a legii 127/2019" iar la punctul 7 "modificarea prin amendamente a prevederilor legii 153/2017 si 127/2019 în sensul...."
Ori albă ori neagră.
Si apropos de legea 168, nu putea ofițerul indirect, proprietar de sindicat să zică ceva în genul șefului poliției care afirma că orice polițist la treabă este în misiune?
Nu a zis dar să vezi în modificarea dorită că apare minunea cu predatul istoriei ca misiune de luptă iar serviciul de gardă ca activitate de birou.

Iulian Mareș spunea...

Doctore,
ROU ii fuseseră rapide mari halci din teritoriu de către toți...
Pt a reface câte ceva trebuia sa intri în Alianța care îți promitea ceva...
Apoi pericolul mortal era considerat bolșevismul...
În plus toată clasa politica nu își asuma nimic, ca urmare a unei lungi perioade de mlaștinire, aidoma zilelor noastre!
Ion nu s-a dat cu dușii
El s-a bătut cu rușii!
Cred că știi cine a fost în spatele cuvântului DUȘII?

raul spunea...

Noutati de la Budai:
https://www.bugetul.ro/se-majoreaza-varsta-de-pensionare-raspuns-transant-pentru-bugetul-ro-al-ministrului-muncii-marius-budai/

Iulian Mareș spunea...

tehnocrat...
🤣... l-am recunoscut! ... dacă venea și cu groasa de calorifer ruginit?

viorel spunea...

Dragilor, din cotigă, driver-ul politic a întins băţul cu morcovul atârnat. Miracol, iar funcţionează,pentru câteva luni, toţi pensionarii militari îşi freacă mâinile. Ce blagosloveală va veni şi pentru aceasta vom cere dosuri de pupat de la ai noştri măreţi conducători, chiar şi de la ucrainieni, că e la modă să nu neprecupeţim nici sângele pentru ei. Treziţi-vă, jocurile sunt făcute, amăgirile astea noi sunt ca cele vechi. Sau unchiul din Germania..

Huhu Rezea spunea...

Stelian
Pentru iesirile in decor din ultimele ore nu mai ai dreptul sa comentezi pe blog, indiferent sub ce nume te ascunzi.

Huhu Rezea spunea...

@Trofin
Nu e nimic arogant în faptul ca am corectat o afirmatie.
Niciodata până la aplicarea OUG 59/2017 nu s-a mai pus problema, nici nu i-a trecut prin cap vreunui contabil, chiar daca nu era doctor, să suprime sporul OMM.
Este un drept al militarului care derivă din decorarea cu Ordinul Meritul Militar nu din legea pensiilor.
Nu este treaba legii pensiilor militare să reglementeze un drept acordat direct de Statutul cadrelor mlitare.
Conform acelui statut, doar dreptul la pensie, nu si sporul OMM, este reglementat de legea pensiilor. Deca la L 119/2010 te referi, uite că atunci erau funcționari mai destepti prin sectoarele juridice si financiare ale instituțiior militare si au aplicat sporul OMM, deși nu era prevăzut in legea lui Gabi.

Huhu Rezea spunea...

Nu e nimic retroactiv, domnule Mares.
Cuantumul noilor pensii, cu componentă contributivă și necontributivă, se va aplica numai de la data intrării în vigoare a noii legi.
Noul cuantum nu este valabil si pentru perioada anterioară, adică nu te pune să restitui ce ai primit pe vechea lege.

Iulian Mareș spunea...

@M
Asta am scris și eu...
Nu știu de ce este supărat poștașul Isean căci el a calculat câtă "scândură cu noduri" trebuie fiecăruia...
Oare Guvernul va fi în asemenea hal sa facă o lege cu efecte retroactiva?

Huhu Rezea spunea...

@Mares
De data aceasta nu scapă nici magistrații! Terenul l-au pregătit chiar deciziile CCR date la excepțiile ridicate de militari.
Informația care circulâ pe Net are si o referire la magistrați... dar nu am reprodus-o în topic:

"Cică și la magistrați va rămâne pensia pe contributivitate plus aceasta componentă specială dar care va fi de max 8000 lei la magistrații de la Iccj !!! "

Viorel spunea...

Eu nu sunt Viorel cel pomenit în comentariile lui Don Cezar ca Viurel MAJURUL de la CI. Deci Viorel, postează cu Viorel 2.

Huhu Rezea spunea...

Stelian Pălăgheanu a scris acest ultim comentariu de ADIO:

Huhu Rezea Ai postat atacuri la adresa mea a lui VIOREL KIȘ fără ai cenzura comentariile . STELI PULII ??? A făcut asemărări la imagine ca si cum aș fi GAY ,cu varianta că am o gaură în parlmă sub comentariu meu V-am avertizat pe toți să nu mai comentațila adresa mea sau să faceți mistouri la adresa mea . Ori stii sa-ți administrezi blogul ori Închide-l. Ce faci aici ??? Cre crezi că suntcaterica la orice borfaș ??? De azi înainte nu mai postez pe acest Blog care a ajuns ca fiecare să comenteze ce vor la adresa altor persoane devenind o caterincă . Toate subiectele sunt aruncate numai la mișto fără a avea nici o legătură cu pensiile militare iar toate comentariile mai sunt dublate pe alte bloguri pe GOOGLE .Ex Giurgiu etc.... Ce este miștocăreala asta ????? Vezi ce a scris KIS la adresa mea si pe urmă faci referiri la adresa mea . Ți-ai încălcat cuvântul când ai scris că cei care comentează la adresa altora vor fi închiși dar ai continuat să publici atacuri fără motiv la adresa mea . Nu-mi cobor valoarea la toți fraierii care pă pupă în cur pe acest blog . .Dacă cineva mai comentează la adresa mea sau îmi mai apare numele sau prenumele dau în judecată Blogul fără avertisment . Se cunoste de la o poștă că administratoru blogului a fost schimbat . ADIO și la GARĂ .

Mihai spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...

@Huhu Rezea

Bine, nu este retroactiv ci doar se aplică unor fapte din trecut. 😁

Sunt două considerente, două fapte din trecut, cărora li se aplică noua lege!
1. În momentul angajării, angajatorul a promis anumite beneficii în condiții specifice (renunțarea la unele drepturi și libertăți, un anumit număr de ani de serviciu etc.) A schimba beneficiile DUPĂ ce activitatea a fost prestată este incorect mai ales dacă asta duce la scăderea beneficiilor!
Dacă dumneata te-ai încadrat și ai lucrat sub prevederile Decretului 141/1967 nu poți să ai o pensie mai mică de 60% din solda lunară!

2. Să zicem că noua lege prevede ca stagiu minim de cotizare 40 de ani și că pentru fiecare an mai puțin ți se scade 20% din pensie!!!!!!
Dumneata ești ieșit la pensie și ai 35 de ani lucrați (că așa a prevăzut legea atunci când ai ieșit la pensie) și atunci îți lipsesc 5 ani. 5x20% = 100%. Deci de luna viitoare nu mai primești pensie!!!!!!!!!!
Și vine unul și spune: Huhu Rezea nu e retroactiv!!!! Că nu îți mai dă pensie de luna viitoare nu te pune să restitui ce ai primit pe legea veche!!!!


Dacă nici acum nu ați înțeles nu știu cum să vă mai explic!!!!

Huhu Rezea spunea...

Tu din ce etnie faci parte... că despăgubirile se acordă numai celor deportați de comuniști din motive etnice?

Huhu Rezea spunea...

@M
Nu mai face confuzii de acest fel!
Confunzi dreptul de/la pensie cu cuantumul pensiei.
Dreptul de pensie a subzistat după fiecare modificare abrogare de lege a pensiilor, dar sub alt cuantum.
Dască e un cuantum calculat necontributiv, dreptul de/la pensie subzistă constituțional și legal și cu un cuantum mai mic.

Mihai spunea...

Legea 154 /2001 acorda drepturi si mcelor refugiati in perioada 40-45 din Ardealul de Nord (cazul meu). Cititi OG 105/1999 modificata prin L154/2001.Etnie -roman curat provenit din dacii liberi precursori ai taranilor liberi din Ardeal sau mai bine zis Crisana.

Ce de mai râdea Viurel Kis pe marginea santului infulecând mânjit pâna la urechi pâine unsa cu magiun de prune in timp ce eu treceam cu căruta in drumul spre bejenie ( refugiat din Ardealul de Nord in zona Beiuș )

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ce dreacku' samahoancă ai mirosit, @Stelică, din îmboșolcata sticlă de ti-a iesit scrisul asta chirilic si de faraon, ca de pe piamidele lui Hufu, Keops sau Tutankamon!??? Mai atinge-o din H2/O la misto, mo, si descara-te cu stucheli și jăgăreli pe jigăeni, rosiori si pădureni, că aia sunt cu demolatul, nu tot sereacul si satul!

Leon spunea...

"Articolul II (1) Prin derogare de la prevederile art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, republicată, cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, drepturile stabilite potrivit art. 3^1 din Ordonanța Guvernului nr. 105/1999, republicată, cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, se acordă și se plătesc începând cu data de 1 IANUARIE 2023."
(la 18-12-2021, Alineatul (1) din Articolul II a fost modificat de Articolul XL din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 17 decembrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1202 din 18 decembrie 2021 )

M spunea...

@Huhu Rezea

Haideți să o luăm pas cu pas!

1. Când se duce tânărul la recrutare îi spune ăla de la RU ce avantaje și ce dezavantaje are dacă lucrează pentru Statul Român în calitate de militar? Îi spune!

2. Tânărul prestează 30 de ani de muncă cu gândul la pensie când urmează să trăiască liniștit? Prestează!

3. Vine apoi un bou (că se numește ghinea sau băsescu nu importă) și zice: "Ne-am răzgândit! Schimbăm retroactiv înțelegerea pe care ai făcut-o acum 30 de ani cum că tu muncești eu îți completez pensia la care aveai dreptul până la 85% din soldă cu ORICARE ALTĂ ÎNȚELEGERE!"

Dumneata confunzi obligațiile angajatorului!!!!

Adică dreptul la salariu nu e legat de cuantumul acestuia??????? SERIOS??????

Dreptul la concediu nu e legat de numărul de zile????? SERIOS??????


CUANTUMUL PENSIEI a fost timp de 30 de ani cât am muncit o obligație asumată de angajator! EU ÎMI DĂDEAM DEMISIA DACĂ SCHIMBA LEGEA PENSIILOR MILITARE ȘI TRECEAM PE CONTRIBUTIVITATE ORICÂND ÎN PRIMII 10 ANI DE CARIERĂ (când puteam să mă apuc de altceva).

Dacă angajezi un instalator și ăla îți zice că muncește dacă îi dai 100 de lei și după ce a muncit tu îi dai doar 50 te dă dracului în judecată dacă nu îți crapă capul cu cheia franceză!!!!

Care e diferența după dumneata?
"Confunzi dreptul la a fi plătit cu cuantumul plății!"
"Cuantumul plății subzistă și e legal doar în cuantum mai mic!"😂😂😂

Dați-mi un exemplu de țară care a schimbat legea pensiilor militare și asta a acționat retroactiv, ADICĂ A MODIFICAT CUANTUMURILE PENSIILOR ÎN PLATĂ!!!!!!

UN SINGUR EXEMPLU!!!!!!


Uite cum m-am enervat eu în Sfânta zi de Duminică!!!!! 😂

raul spunea...

De acum doua saptamani v-am spus ca s-a prorogat prin Og 130!Numai Leon ,ca intotdeauna ,prompt si cunoscator!👏

Huhu Rezea spunea...

Termina domnule cu contractul d-tale de la inceputul carierei militare! Acela, dacă a existat, a încetat când ai trecut în rezervă.
Dacă indeplinești condițiile cerute de legea pensiilor, nu de legea salarizării, statul este obligat să-ți acorde o pensie, dar in cuantumul prevăzut de legea în vigoare. Dacă nu indeplinesti condițiile din legea pensiilor nu iei pensie.
In privința retroactivității d-ta gândești pe dos. Cu o asemenea prostie pensiile nu s-ar mai fi recalculat sau actualizat niciodată, pentru că, în opinia d-tale , ar modifica legea anterioară.
Pensiile militare s-au recalculat în 2001, 2010, 2016 fără să-i treacă cuiva prin minte să spună că s-a încălcat principiul neretroactivității. Si dacă i-a trecut l-a contrazis CCR.
Principiul neretroactivității în teoria dreptului înseamnă că, dacă nu prevede altfel, legea se aplică numai în viitor.
Dacă citești deciziile CCR, cuantumul pensiei este garantat numai în limitele componentei contributive.
Restul sunt povești care nu au niciun suport juridic.

Buha spunea...

Repede v-ati aruncat! Si cu multe concluzii eronate! Eu am niste vesti nu proaste, ci foarte proaste. Doar nu credeati ca pe acest praf, o sa majoreze cineva pensiile militarilor, doar asa ca i-ar fi drag de militari! Sunt 2 mari scheme!

1) Ati gresit chiar fundamentul. Partea contributiva la militari nu vine din burta, asa cum a facut Boc prin L. 119/2010 (ca si cum militarii ar fi contribuit la sistemul public, desi nu contribuisera), ci din contributia reala la sistemul public de pensii. Astfel ca pe cand magistratii chiar au contribuit la sistemul public de pensii - luna de luna si an de an, militarii nu au contribuit la sistemul public de pensii, decat cei in activitate intre anii 2011-2016. Practic, acesti 5 ani sunt singurii ani pt. care militare pot beneficia de componenta contributiva pt. perioada cat au activat ca militari.

Pe scurt, chestia cu componenta contributiva propusa a fi aplicata la militari, vine cam asa: se extrag toate contributiile la sistemul public din viata de munca a fiecarui militar. Indiferent ca aceste contributii au fost inainte de angajarea in armata, pe timpul armatei (in perioada 2011-2016 sau oricand daca militarii au avut si in paralel un job civil, pe langa cel militar) sau dupa iesirea din serviciul militar. Si de la caz la caz, va iesi la fiecare de la zero ani de contributie la sistemul public de pensii, pana la un numar oarecare de ani lucrati in domeniul civil. Aceea este componenta contributiva. Singurul avantaj relativ pentru militarii care vor beneficia si de aceasta componenta contributiva, fata de civili, este ca aceasta componenta va fi acordata la varsta de iesire la pensia militara si nu la 65 ani ca la civili.

Deo retinut, ca vom intalni mai multe situatii. Exemple:
- un militar care nu a lucrat ca civil inainte sa intre in armata si nici pe timpul armatei la un al 2-lea job, va avea componenta contributiva zero lei;
- un militar care a lucrat ca civil 1-2-5 ani inainte sa intre in armata, va avea si componenta contributiva corespunzatoare celor 1-2-5 ani lucrati in civilie (maxim 300-400 lei pentru 5 ani);
- un militar care a activat intre anii 2011-2016, respectiv cand militarii au contribuit la sistemul public, vor beneficia si acestia de o componenta contributiva corespunzatoare celor 5 ani cat au contribuit la fondul public (maxim 400-500 lei);
- in schimb, un militar "in carti" care pe langa profesia din armata, a activat de exemplu si ca profesor civil sau cum este acum (cei vechi nu stiti) - a activat ca PFA (au voie militarii sa detina PFA acum, in anumite domenii - cum ar fi de exemplu service auto), pot avea o componenta contributriva si pentru 20-30 ani de contributii la sistemul public, pt. fiecare cat a lucrat si in domeniul civil;
- mai apare categoria militarilor care s-au angajat in viata civila dupa iesirea la pensie din armata. Si acestia vor avea o componenta contributriva fiecare cat a lucrat si in domeniul civil dupa iesirea la pensia militara.

2) Legat de componenta de la stat a pensiei, cea efectiv militara. Sumele acelea sunt niste repere. Cu mentiunea ca sumele respective propuse sunt pentru o vechime in serviciul exclusiv militar de 25 ani. Urmand ca sumele sa fie diminuate corespunzator pentru anii lipsa.

Per ansamblu, schema va conduce la "inghetarea" cuantumurilor marii majoritati a pensiilor militare in plata, asta daca nu vor si scazute la propriu. Iar de aceasta schema vor profita in special, cei care au activat ca "smecheri" in sistemul militar, reusind sa aiba si un job civil, pe langa profesia militara. Despre cei care au lucrat si dupa armata, doar cei cu ani foarte multi dupa pensionare lucrati in civilie, ar putea sa ai castige ceva. In rest, pentru marea majoritate schema este cacealma si ii loveste in plin!

monteoru spunea...

Viorel@la cei 35 ani vechime reala de militar parerea mea este ca nu trebuie sa ai griji.Cei care comenteaza pe acest blog habar nu au de OuG 1/2011 si nici de legea lui Olguta votata de Parlament si promulgata de Iohaanis.Aduni cel putin un total general de 80 puncte.80 puncte ×65 cat zice Huhu sa tot fie.Pierd cei cu vechime incompleta.
Ar mai fi de retinut un lucru.Activii pusi sa lucreze la o varianta vor face in asa fel ca viitori pensionari sa fie in avantaj ca nu or fi prosti sa-si taie singuri craca de sub picioare.

Mihai spunea...

@ Huhurez
Chiar nu inteleg de ce iti mai consum timpul cu explicatii pentru agiamii.
Ba ai mai trezit pensionarii de pe ouă facand un topic dintr-o imaginatie a cuiva pusa pentru credibilitate in spinarea MAI.
Hai sa fim seriosi.

M spunea...

Așa încăpățânare de a nu vedea evidența ar trebui să merite o statuie!

În mintea dumitale pensia apare din senin, ea nu e legată în niciun fel de carieră!
"Pensia militară" nu are legătură cu "cariera militară". În legea pensiilor militare nu se vorbește deloc de serviciul activ, de anii de carieră!!!!!
Alooooooooo! Dumneata citești ce ai scris?
Adică în legea pensiilor militare ca să o ai Statul îți pune o serie de condiții! Tu le îndeplinești și apoi statul zice că ai luat țeapă!

Statul și cu dumneata!!!!!

Mă doare în jur de CCR pentru că nu se încalcă o normă constituțională ci una civilă! Dacă nu îți plătești instalatorul, ăla nu te dă în judecată la CCR! Decât dacă e un idiot la fel că mulți alții!

Insiști cu ideea asta fixă pentru că dumitale îți convine situația. 😂 Nici mie nu îmi displace dar asta nu are nicio legătură cu principiul!

Dați-mi o țară în care modificarea legii pensiilor s-a aplicat la pensiile în plată!!!!!!

Că nu i-a trecut nimănui prin minte nu e un argument!


Aștept să căutați exemplul ăla de țară în care modificările la legea pensiilor s-au aplicat la pensiile în plată! Dar nu o să găsiți și atunci ignorați pot și simplu!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, hai ca sunt enervat de o postare made Moș Junghi Alecu, care da ca sigura aplicarea oug 199 cu niste modificari de-ți pui mainile in cap ca se reteaza mai toate drepturile, fiid aprobata de Șparlament, si am scris eu pe Pensii militare-fb ca sa nu mai pună botu' la stârcitura asta, fiind perimata si nu se mai accepta scaderi de pensii si drepturi prin insasi PNRR! Toate grupurile au preluat-o, cu drapelul curcubeu al LGBT, probabil sub a carui umbra Moș Berbecu ii da tare cu caramida oug 199, pus in berna si se boceste mortul care nu exista, eu indicandu-le acest bolg sa se convinga ca alta este mancarea de peste!
-Fofeo, Alecu, deschide argazul sa-ti incalzeasca prazul si schimba macazul ca i-ai bagat in lichituri pe cei care pun botul la muraturi!

Iulian Mareș spunea...

@M,
nici nu ma mai enervez pe clasa muncitoare...N-ai cu cine, domnule, n-ai cu cine!

Mihai spunea...

@ Mares
Ca sa fii in rand cu lumea studiaza ce ar putea insemna " CMI Dr Ionescu medic primar ....." in sfera medicală.
Dacă nu faci față poate iti explica @ calinmihai cu litere mari .

Viorel spunea...

Domnule Huhu Rezea. O mică / mare rugăminte la dumneavoastră. Formula prezentată în cazul domnului Cornel este cea corectă și dacă da (nu știu punctajul pentru că m-am pensionat în 2016 iar cei de la Compartimentul financiar aveau un program aproximativ pe Legea nr. 223/2015) la o Vechime în serviciu = 35 ani, 2 luni, 10 zile; Vechime efectivă realizată = 36 ani, 4 luni, 4 zile (diferența din viața civilă); Vechime cumulată = 50 ani, 3 luni, 25 zile, cam ce punctaj (orientativ) aș avea ? Asta dacă nu vă răpesc din timpul dumneavoastră.

Buha spunea...

Ca sa intelegeti mai bine ceea ce se intampla! Legat de cele afirmate, ma dau exemplu pe mine, pensionat 2017, ofiter, pensia in plata 6600 net. In cazul in care s-ar aplica cele expuse, pensia mea va avea o componenta militara de 3500 lei. La care mi adauga componenta contributiva pentru singurii 5 ani cand a contribuit si armata. Cat sa fie, inca 500 lei maxim, nu? Noua mea pensie formata din 2 componente, fiind de 3500 componenta militara + 500 lei componenta civila = 4000 lei. Urmand ca daca nu imi taie efectiv 2600 de lei din actuala pensie, sa raman cu 6600 lei pana mor.

Coleg de-al meu pensionat tot in 2017, pensie militara tot de 6600 lei. Problema este insa ca respectivul coleg a predat de cand era locotenent sau capitan - in timp ce activa ca militar, si ca profesor universitar la diverse universitati. A predat vreo 20 ani. Stiu ca incasa lunar sume mai mai mari decat solda de militar. Si preda si acum dupa pensionare. Noua pensie a colegului meu va fi de 3500 componenta militara la care se adauga si componenta contributiva. Dar care in cazul lui va fi raportata la 25 ani cat a cotizat ca profesor universitar, avand mereu salarii civile mai mari decat solda militara. Ca atare, pensia colegului va sari clar de 6600 lei cat este cea militara acum, la un calcul sumar minim 4000-5000 va fi doar componenta contributiva. Dar care este posibil sa fie mult mai mare, deoarece universitarii castigau si 30000 lei pe luna, in functie de cum si pe unde se lipeau.

Am dat exemplele ca sa intelegeti care este schema acestor modificari. Ca de obicei, castiga doar o minoritate aflata in carti. Exemplul cu profesorul universitar este doar un exemplu, armata are si alte cazuri cu detasari in domenii civile, platite de lux. Pentru astfel de cazuri se modifica legea, nu pentru beneficiul majoritatii.

Iulian Mareș spunea...

Huhu...
Eu, nu prea realizez mica/marea diferență dintre un pilot pe unul dintre cele mai reușite elicoptere și lucrătorii pe abric sau gater! Zău asa...putem fi și primii în școală generala ... dimensiunea diferenței este uriașă!
*Eu ce sa mai zic, cu Cezar-idiotăn, care îmi cere pomană cum ies din casa? SA-I OMOR PE HUHUREZI?

Viorel spunea...

Răul. Un răspuns te rog. Unde se găsește: Ai lucrat 20 de ani ai 45 de puncte ,ai lucrat 35 de ani ai 60 etc etc Se inmultesc cu val de referinta ,era in lege 75 ,dar acum e vreo 63 si asta ti-e pensia! Solicit răspunsul pentru informarea mea. Mulțumesc.

Leon spunea...

Asadar si prin urmare, cu siguranta in acest an procentul de 9,4% din PIB cu plata pensiilor( inclusiv cele militare !) ramane batut in cuie:
https://m.ziare.com/pnrr/dan-carbunaru-despre-varianta-renegocierii-pnrr-1722835
Cu indexarile facute deja in acest an, am ajuns la aproape 9%, ramanand o rezerva de aprox.6 mld.lei care poate fi folosita in a 2 a parte a anului, in conditiile in care previzionam ca vom avea un PIB de 1317 mld.lei...!!

Iulian Mareș spunea...

Dar banii datorați se stokează?
Eu am depus actele și mi s-au aprobat ca urmaș de refugiați din Cadrilater, în cuantum maxim!
*Fiind o lege reparatorie se poate prorogarea?

Iulian Mareș spunea...

Superofertă de excursie prin Paralela 46, în viitor!...
*Pleci mâine în excursie în Ucraina și te întorci poimâine din Rusia!
Prețul: 1 l de samahoancă sau 10 ruble!

CEZAR spunea...

Sa faca cineva calculul 'ieczact"..cu cit pierde Mares Double Oskar...ca sa vad daca legea-i buna sau nu ...

Mihai spunea...

Incerc sa corectez si nu se aprobă. Asta-i !!!????

CEZAR spunea...

Uite astia nu au Fu--T BUHA de pomana prin Armata..!!

Iulian Mareș spunea...

Ești șef de curent al sofismului?
Magistrații au contribuit la fel xa militarii și la fel ca orice muritor di ROU!
Cat reprezinta "mila" politicienilor din cuantumul net al celei mai corupte puteri a statului... puterea judecătorească, pe lângă care, au fost lipiți și procurorii ca un anul împotriva naturii?

Iulian Mareș spunea...

Ciocabare,
Nu fi doar prost fii și idiotăn! Eu te-am întrebat doar, nu ti-am băgat triplusalt pe gat!
Dacă vrei, boule-nu meriți altfel, analfabet functioal- un f bun dermatolog îl găsești la SMC, șef secție dermatologie, col. FILIP!
Tu ce ai alege, un cabinet într-un spital regional sau șef secție în SMC!
Faptul ca își tria pacienții printr-un cabinet particular -hoția românească, ma lasă rece...

Iulian Mareș spunea...

Numai lui Padina o sa-i crească!...par pe cap!

Mihai spunea...

@ Buha
dumneavoastra nu aveti cum sa faceti previziuni până nu cunoasteti punctajul realizat pe intreaga activitate . Punctajul lunar se calculeazape formula Venit Brut/SMB . Punctajul anual prin insumarea punctajelor lunare/12. punctajul total = suma punctajelor anuale din intreaga cariera.
Cei pensionati pana ala aplicarea L223 au calculate punctajele totale ,unii in baza L 119 ,altii in baza L263.
Doar cei pensionati dupa aplicarea L223 nu au decizii care reflecta punctajul total.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

E ordin sa se faca dreptate pe contributivitate si dumneata, @Buhă, vii acilea cu o lista de bucate sa le arunca la gunoi pe toate?! Asta-s parerile lui Jijanu, Rosianu si Padureanu Vicleanul cu gogosi sa umple ligheanul! Raăporteaza-le ca sunt expirate si ne kikilim cu boltă inaltă pe toate!

«Cel mai vechi ‹Mai vechi   1 – 200 din 233   Mai noi› Cele mai noi»