Un produs Blogger.

Ce inseamna actualizare?

Prin actualizarea soldelor de grad si funcție nu primim toti - cei cu acelasi grad si aceeasi functie - cresteri egale. Fiecare primeste in baza de calcul doar ceea ce ii lipseste din valoarea actuala a soldelor de grad si functie pentru activi.

duminică, august 04, 2024

Impozitul progresiv a aruncat pensionarii speciali in bratele liberalilor?

163 comments

Asa este, dar tot liberalii, in alianta cu ADU, au promis desfiintarea pensiilor speciale.  
Legea 282/2023, votata si de liberali, a introdus impozitul progresiv diferentiat pe componenta necontributiva a tuturor  pensiilor speciale, cele mai afectate, prin lege, dar si prin modul gresit de aplicare  a legii de catre casele de pensii, fiind pensiile militare, calculate necontributiv in totalitate. 
Directiile financiare ale instititutiilor militare, dar si structurile asociative ale pensionarilor se opun cu indaratnicie reglementarii prin lege a calculului componentei contributive a pensiilor militare de stat, componenta care ar diminua baza de calcul a supraimpozitarii pensiilor militare de stat, la vârsta standard prevazuta de Legea nr. 223/2015.
Reglementarea este respinsa cu aceeasi indaratnicie si de pensionarii militari carora li s-au stabilit  drepturile de pensie militara dupa ce au beneficiat de cresterile soldelor de functie si grad ale activilor, potrivit Legii nr.  153/2017 sau  HG nr. 28/2023 si OUG nr. 26/2024.

Intrebare pentru liberali: Mai exista cota unica de impozitare in Romania?
Sa vedem reclama agresiva, din ultimele zile, a tineretului liberal!

163 de comentarii:

Brunosimba spunea...

Calculul pensiei militare și în varianta contributiva ar mai reduce din anomaliile create de ordonanță 59 din 2017.spun asta deoarece eu am pensie militara 4200 lei, dar ca punctaj am 66 puncte. Ce ar însemna înmulțirea cu 81 vpr la care sa se mai adauge 15 la suta omm.

Dan B. spunea...

Ca principiu, aplicat la toate casele de pensii, sunt de acord cu impozitarea progresivă a pensiilor de orice fel, singura mea condiție fiind alocarea tuturor impozitelor reținute la fondul de pensii (nu la cel al asigurărilor sociale de orice fel), astfel încât, în timp, să nu-i mai aud pe guvernanți despre deficitul fondului.
Cu această ocazie, se adoptă regula generală privind neimpozitarea sumei minime de 2000 sau 3000 lei, inclusiv la pensiile militare.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Brunosimba, a fugit puiul cu ata, daca se trece pe contributiva, ca din cele 66 de puncte ai mai ramane cam cu aproape jumatate din punctaj, la cum e croita acum legea!

John spunea...

"Impozitul progresiv a aruncat pensionarii speciali in bratele liberalilor?"
O întrebare cu adevărat retorică. Nu,nu i'au aruncat în brațele libidinos hoațe ale liber- a,li- Lor.. I'au aruncat în SĂRĂCIE și Haos!🙂

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
Te-am rugat de atatea ori sa nu comentezi acolo unde nu pricepi.
La puntajul de 66 punte pe care-l are @Brunodsimba, se mai adauga potrivit L 360 punctajul de stabilitate si cel necontributiv, ne se mai calculeaza puncatajul mediu general.
Daca va avea cel putin 70 de puncte, pensia in varianta contributiva, daca ar fi calculata potrivit l 360, va fi:
(70 x 81 lei)+15%= 5670 +15% OMM = 6521 lei
Ar ramane in plata cu pensia de 6521 lei, mai mare decat pensia de 4200 lei, calculata procentual din baza de calcul si plafonataq la 85%, din care plateste 10% impozit pentru ce depaseste suma de 4521 lei, ca la pensiile contributive.

vasile iosif spunea...

Toti sunt niste hoti.4

Leon spunea...

@Claudiu, Bruno nu ar beneficia de puncte de stabilitate ptr.ca are sub 25 ani contributivi, are 15% OMM, nu 20%..!!

Claudiu Marin spunea...

@Iosif Vasile
In topic se propune o modificare majora a legii pensiilor militare, respectiv calculul acestor pensii si in varianta contributiva dupa ajungerea la varsta standard din L 223/2015.
Constatatari pesimiste poate sa faca oricine. As fi dorit o opinie care sa canalizeze eforturile viitoare ale rezervistilor si in aceasta directie.

Claudiu Marin spunea...

@Leon
Ai dreptate! Oricum nu-i scade punctajul de 66 puncte. A avut salarii mari daca pentru mai putin de 25 stagii in armata a primit 66 de puncte.
Si asa va avea o pensie contributiva mai mare decat cea calculata procentual.

kostas spunea...

Eu zic ca daca vrem sa fim corecti, sa fim corecti pana la capat, in sensul ca, daca ar fi sa ne calculeze si o pensie contributiva, pe legea civila, aceasta pensie sa se calculeze la indeplinirea conditiilor de pensionare prevazute in lege civila a pensiilor, nu in legea 223. Vechimea in serviciu si vechimea suplimentara pentru grupele de munca sa fie recunoscute si luate in calcul la stabilire pensiei contributive. Nu se poate sa ai conditiile de iesire la pensie din legea 223 si calculul valorii pensiei din legea pensiilor civile.

Claudiu Marin spunea...

@kostas
Nu e corect deloc ce spui!
Pensia contributiva se plateste tot de la bugetul de stat pentru ca acolo se duce si CIBS-ul platit de activi.
Celorlalti pensionari speciali li se calculeaza pensia contributiva la varsta standard din legea 360 pentru ca partea contributiva se plateste din BASS.

Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
kostas spunea...

O fi asa cum spui dl. Claudiu, dar eu raman la ideea si sunt ferm convins ca un individ caruia i se calculeaza o pensie dupa o anumita lege, el trebuie sa indeplineasca conditiile de pensionare si varsta standard de pensionare din aceeasi lege. Ce conteaza de unde se plateste? Punctele de stabilitate se platesc din fondul de pensii? Pensiile civile sunt platite numai din fondul de pensii sau se completeza anual fondul de pensii din buget, fiindca altfel nu ar ajunge sa platasca pensiile.

John spunea...

Nedumerire,

Dacă am,anii ceruți de Tine,cotizație de n % cerută de Tine,ani lucrați în + "trecuți în neființă" de Tine,De ce îți bați joc de mine și nu'mi dai ce mi se cuvine,Stat romàn?😆

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, am citat cu aproximatie si din memorie din Col Dogaru, care nu da sanse celor cu stagii putine, in cazul contributivei, decat celor cu stagii complete si depasite.

Claudiu Marin spunea...

@Outlander
Componenta contributiva a pensiilor militare o calculeaza si o platesc tot Casele Sectoriale, asa cum a fost si in perioada 2011-2015. Asa ca nu-si pierd obiectul muncii.
In rest, sunt corecte precizarile.
@kostas
Pentru ca militarii nu platesc contributii la Bass nici pensie nu primesc de la Bass.

Brunosimba spunea...

Revin și precizez ca am 22 ani ca militar și înainte de a fi încadrat am mai lucrat 15 ani în viata civila, deci am vechime efectiva de 37ani

Brunosimba spunea...

Interpretarea legii sa o facă domnul moderator, dinsul se pricepe foarte bine, domnul Ifrim sa caute ața puiului. De la 25 la 37 ar mai fi în plus și punctele de stabilitate.

Brunosimba spunea...

Interpretarea legii sa o facă domnul moderator, dinsul se pricepe foarte bine, domnul Ifrim sa caute ața puiului. De la 25 la 37 ar mai fi în plus și punctele de stabilitate.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Eu, cu 23 de puncte mucea, ce sanse as avea, oameni buni?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Ionică G, sa-mi confirmi pe mail daca ai primit materialul rachetă! Mi-au facut varzoi tot mailul in goana lor de a-mi distruge petitia cu controalele anti carcalaci in sistemul sangvin, in clocarie! M-au atacat cu toate sistemele de spamuire, dovedind ca printre ei sunt cativa ,,inspirati'' pe-o nară de miel!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Brunosimba, stai bine cu cocoasele de cămiloi pline, ale mele fiind calcate de tren... Deh, a intervenit invaliditatea in floarea varstei!

John1 spunea...

Acest topic este postat pe baza principiului relativitatii, adica ,,un corp aflat in stare de repaus (cu toate că noi suntem in fierbere) isi mentine starea de echilibru atata timp cat asupra lui nu actioneaza o alta forta care sa-i modifice starea initiala".
Asa că...., dacă forta Ciolacu va actiona asupra impozitarii progresive si a impozitarii incorecte a pensiilor ,,speciale" (cioara din mana) inaintea fortei,,ostasului in slujba tarii" (cioara de pe gard), atunci liberalii isi pot lua adio de la voturile pensionarilor speciali, cu mentiunea ca ostasul este ce este acum datorita voturilor militarilor si ajutorului presedintelui, in slujba sa.
Iar, in ceea ce priveste calculul pensiei militare dupa contributivitate, asa cum bine spune Claudiu Marin, apreciez ca ar fi un lucru extraordinar, insa eu cred ca este imposibil de realizat. Ni s-ar marii pensiile cu cel putin 30% si am beneficia de măririle civililor.

Brunosimba spunea...

Dacă nu vor sa ne calculeze pensia și în varianta contributiva, atunci sa se revină laactualizarea cu activi, altfel o sa fim asistați sociali, prosti satului se pare ca suntem pentru politicieni. Eu cu ce am greșit ca am muncit 37 ani efectiv, cu sporul pentru grupe 5o ani și sa am pensia sub nivelul calculului contributv

Am ieșit la pensie la 55 ani, la termen și în anul 2007.osteanul în fruntea tarii spunea ca el nu lasă camarazii în urma. Halal președinte dacă o sa îl votați ca eu nu.

John1 spunea...

Măi oameni buni, în semn de respect pentru domnul Claudiu Marin, pentru acest blog și pentru ceea ce am fost și încă suntem, cu tot respectul și considerația pe care vi-o port, vă rog frumos, dacă sunteți obosiți nu postați atunci. Postați când sunteți odihniți și liniștiți. Hai să ne respectăm pe noi în primul rând si apoi conditia socială pe care o pretindem că o avem.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@John 1, treaba cu oboseala lor e numarul paharelor, care nu sunt de marimea degetarelor ci a clondirelor! Woooow!

Viorel spunea...

Brunosimba. „Revin și precizez ca am 22 ani ca militar și înainte de a fi încadrat am mai lucrat 15 ani în viata civila, deci am vechime efectiva de 37ani”. Din câte înțeleg, din comentariul tău rezultă că după ce ai terminat 10 clase sau Școala profesională te-ai angajat tractorist. Asta înseamnă că, pe la vârsta de 35 de ani ai vrut să devii MELETAR și ai candidat pentru funcția de Soldat gradat profesionist timp de 22 de ani. Dacă te-a dus mintea, ai făcut și un Curs de (apă dulce) SUPT-OFIȚER, iar acum, revoltat ne dai lecții de legislație pe blog, nouă și domnului Claudiu Marin. Ca să intri în rândul nostrum cu drepturi depline, IAO UȘUREL ȘI CU RĂBDARE / RESPECT. Cât despre greșeală, ai greșit că nu te-ai făcut judecător să ai pensia calculată „pe ambele părți”.

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Din raspunsul țâfnos pe care-l dai noului comentator, sa inteleg ca nu esti de acord cu calculul componentei contributive a pensiei militare?
Spun asta pentru ca nu multi pensionari militari vor avea varianta contributiva mai mare decat cea militara dar, si asa... componenta contributiva ii ajuta sa plateasca mai putin supraimpozitare.

Rezervistul spunea...

Cornelius F Ifrim....Cu 23 pct ale d tale...te poți băga în " recalificări" ca la olimpiadă...vorba aceea..." și bronzul e bun"dacă-l obții...Am glumit ..Te rog să mă ierți Nu e vina matale ci a serviciului militar care te-a nenorocit

VALYCA2010 spunea...

Tot respectul pentru acest subiect!ce bine ar fi dacă lumea din clasa politică ar studia acest blog minunat și sau documenta cu neajunsurile pensionarilor militari!

Andrei spunea...

”...în alianță cu ADU”. Pfff! Când a fost o astfel de alianță? Și ADU nu este acronim pentru o alianță? Vorba lui Moș Alecu, zic să nu dăm atâtea dovezi că aici se prestază pentru partidul lui Ciolacu, cel cu bacalaureatul luat la 32 de ani. Sau măcar nu chiar așa pe față.

magda spunea...

Comentarii care mai de care mai hazlii...procente,puncte de stabilitate,bla,bla,bla...In ce hal am ajuns...sa ne dorim pensii civile....De aia se mai duce doar necuratu' la armata...Singura categorie socio-profesionala cu juramant de sange ARMATA sa isi doreasca pensii civile?/ Nu stimabililor,militarii trebuie sa aiba aceleasi salarii si pensii ca orice stat al aliantei.Ciuca,Ciolacu sau oricare alt individ vremelnic aflat la putere daca nu gandeste in termeni NATO ura si la gara cu ei. De peste 15 ani armata este destructurata..sa presupunem ca azi se declara mobilizarea( Doamne feri) si ,conform legii,se reintroduce serviciul militar obligatoriu..Unde aduni recrutii,cu ce ii dotezi si echipezi si mai ales cine sa ii mai instruiasca?Despre ce vorbim? De pensii civile?

Claudiu Marin spunea...

@magda
Esti complet defazat cu acest comentariu!
Ai vazut vreun magistrat ofuscat ca i se calculeaza pensia si contributiv?
Din contra, au reclamat la CCR ca li se calculeaza componenta contributiva abia la 65 de ani.

Brenda spunea...

De la 1 septembrie calcul impozit de la 200 la 300...,in rest doar discuții

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Rezervitul, de ce sa ma supar? Blogul nu-i pentru suparaciosi, ei se afla pe Mos Alecu, unde tristetea, botosenia si doliul la rever sunt la ele acasa! Asta-i treaba, si mergem inainte asa, n-avem ce sa facem... M-as bucura ca Dumnezeu sa se mai scoale din somn si sa se mai uite si prin ograzile noastre, dar si sa-l trimite pe Sf Ilie in clocarie cu tunete, fulgere si trasnete, sa-i mai rareasca, iar pe Sf Petre sa-l puna sa arunce cheia de la Rai in Dunare, pentru ei! Noua ne-a construit o cazarma cu baruri si ciușmele cu bere, lăptoase fomele si alei cu lalele sa ne tavalim durligele prin ele!

Luc 3 spunea...

@Claudiu,ideal ar fi cum spune @magda,să avem pensiile calculate ca în NATO,dar se vede că nu se dorește! Nu mai au bani de "vechituri"! Atunci,ai dreptate,după împlinirea vârstei de pensionare,conform tabelului,să se calculeze pensia în ambele variante,și să rămână în plată cea mai avantajoasă pentru pensionar!Dar.....nici asta nu merge,nu au bani de "vechituri",este clar ca lumina zilei! Orice variantă care ar aduce ceva bani în plus,mai consistent,pentru pensionarii militari,NU SE POATE!Așa este,de peste 30 de ani,din păcate!Numai cine nu vrea ,nu vede!Nu știu ce se poate face,s-au cam facut de toate,mitinguri,discuții...etc.!Numai vorbe!Nu prezentăm interes ! Sper să nu am dreptate!O zi frumoasă!

Claudiu Marin spunea...

Un urechist le povesteste cititorilor sai creduli ca in recalcularea din oficiu a pensiilor militare in pensii in sistemul public, potrivit L 119/2010, ar fi fost incluse si stagii civile lucrate ulterior pensionarii ca militari.
Nu!!!
In pensia militara stabilita potrivit L 164/2001 nu s-a putut introduce niciun stagiu civil lucrat dupa pensionare. Cei care au lucrat ulterior pensionarii si au indeplinit conditiile de pensionare in sistemul public si-au deschis inca un drept de pensie la casele teritoriale.
In pensiile civile ale militarilor, recalculate din oficiu potrivit L 119/2010, s-au putut introduce stagii ulterioare pensionarii abia potrivit art. 107 din L 263/2010.
S-au introdus stagii cilile intr-o pensie civila si de aceea ele nu trebuiau sa se mai regaseasca in deciziile de recalculare pensii militare emise potrivit Legii 223/2015, art. 109.
Dupa anul 2010, cei care au mai lucrat ulterior pensionarii aveau doua posibilitati de valorificare a respectivelor stagii:
1. Recalcularea pensiei civile de la Casa Sectoriala, potrivit art. 107 din L 263/2010.
2. Recalcularea pensiei civile pe care o primeau deja de la casele teritoriale.
Sunt si in prezent pensionari militari mai in varsta care primesc si pensii civile in dosare deschise inainte de 01 01 2011.
Oare, pe cine deranjeaza ca instantele decid in ultima vreme, tot mai frecvent, extragerea stagiilor civile integrate abuziv, prin Ordinul M25/2016, art. 3 lit a) al metodologiei de recalculare din anul 2016, in deciziile de recalculare a pensiilor militare potrivit art. 109 din L 223/2015?

Claudiu Marin spunea...

@Luc 3
Pensii ca in NATo a devenit ca un cliseu de film prost.
Nici in tarile NATO pensiile militare nu sunt calculate la fel.
Eu nu vreau pensii ca in NATO, vreau pensii calculate la fel pentru toti militarii, ca pentru ciucani!

Leon spunea...

@Claudiu, si eu vreau sa am "pensii calculate la fel pentru toti militarii, ca pentru ciucani!" ..!!

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Și acum regret faptul că la trecerea în rezervă nu am bifat căsuța prin care să mi se calculeze pensia militară și pe Legea nr. 263/2010 conform art. 122 din Legea nr. 223/2015 rămânând în plată cu cuantumul cel mai avantajos. Astfel știam și eu care este diferența între alfa și omega (263 / 223). Nici ulterior nu mi-a trecut prin cap să cer acest lucru valabil până pe 31.12.2020. Toți eram încântați de noua lege, LEGEA PENSIILOR MILITARE ce mama lui proces-verbal. Cui i-a trecut prin cap că niște fraieri vor veni cu OUG nr. 59 și 114 care ne-au dat peste cap întreaga muncă / carieră de militară. La vechimea pe care o am nu-mi fac problem în acest sens, dar din câte aud pe la TV, noua lege (mod de calcul) este un alt mijloc de furt din banii pensionarilor civili. Le-a mers la noi, de ce să nu generalizeze ?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

La petitia mea nationala si internationala, trimisa aseara, am primit raspuns de la Doamna, Celine Gauer, Parlamentul european, in aceasta dimneata de luare la cunostinta, si continua sa curga confirmarile de la multe institutii unde am trimis! Este vorba de aplicarea, conform Jalonului 15 din PNRR, a calculului contributiv la pensiile militare, iar petitia a fost trimisa si la foarte multi postatori de pe aici.

Dan B. spunea...

@Luc și Claudiu Marin, alias Huhurez:

Aderarea României la NATO s-a efectuat în baza unui document, a cărui anexă prevedea solde minime și maxime pentru diferitele funcții exercitate. Numai că anexa respectivă a fost mai secretizată decât documentul de bază, de către guvernanți.
Așadar, eu vreau pensie militară pentru serviciul prestat țării și nu vreau să mă milogesc de politicieni să-mi facă favoruri într-o pensie civilă, căci condițiile mele de muncă au fost total diferite de ale civililor.
Dar noua lege a pensiilor militare trebuie să fie obiectivă, incluzând mai toate restricțiile și privațiunile serviciului militar, așa cum am fost obligați la conformare. Vă reamintesc că soldele nu au fost „oglinda” condițiilor de muncă, ci numai competențele funcțiilor exercitate.
Nu agreez o nouă lege făcută repede, „pe genunchi”, și cu „aportul substanțial” al lui Jianu&Co (ăștia, chiar dacă se pensionează, la cât au fost de „regulați” subordonații, tot urmează politica foștilor șefi), draftul în cauză urmând a fi dezbătut minuțios, chit că intrarea în vigoare ar fi după aproape un an de dezbateri publice, când mulți dintre noi vor fi pe lumea cealaltă. Dar voi ști că am intenționat să las ceva bun în urma mea.

Valentin spunea...

D le moderator buna ziua, acum am citit comentariul d-voastră noi ciucanii care am trecut în rezervă anul trecut când vedem că cei care trec în rezervă în acest sfârșit de an cu cel puțin 3000 de lei mai mult decât noi ce putem sa mai zicem,decât să i arătăm domnului CIOLACU de la Buzău adevărul să vedem ce are de spus după creșterea de 60 la sută acordată în acest an.

John1 spunea...

Discutam ieri cu un fost subordonat, plt.maj, un bolnavicios toata viata lui, cu o functie de plt.maj. Acesta imi zicea ca speră sa iasă la anul in iunie cu o pensie de 8.300 de lei. Vorbea despre consilierul comandantului ca are netul 10.200 de lei cu norma de hrana cu tot. Spunea ca, in prezent, este prost un subofiter daca nu iese cu o pensie de peste 8.000 de lei. Deja, subofiterii nou iesiti au depasit coloneii vechi, iar coloneii noi vor avea pensiile generalilor ciucani. Despre mintile luminate de la S.M.Ap, generalii cu pensia amanata si 3 ani, nici nu vreau sa mai vorbesc. Mai mult, cei iesiti dupa 2017 nu sunt afectati de aceasta progresivitate sau CASS. Am colegi ofiteri, cu grad superior, loctiitori de cdt. sau chiar cdt. cu pensii cuprinse intre 4000 si 7000 de lei. Oare ce-or avea de gand cu noi. In noiembrie sustine baiatul meu rezidentiatul. Asa ca, din 2025 pot sa mai respir financiar putin mai bine. Sanatate tuturor de pe acest blog serios!!!

Claudiu Marin spunea...

@Valentin
D-ta te vaiti, si bine faci, ca solda de grad din pensia stabilita in urma cu un an este mai mica cu 3000 lei(in realitate 2000 lei) decat solda unuia pensionat anul acesta, din cauza ca nu se actualizeaza solda de grad si pentru pensionari.
Gandeste-te ca militarii pensionati inainte de 2018 au si solda de functie din baza de calcul mai mica cu 4-5000 lei, pentru ca nu au primit actualizarile de solda potrivit Legii 153/2017.

John1 spunea...

Fratele meu, plt.adj, a iesit la pensie in august 2022 cu pensie 3.700 de lei. A fost in Kongo un an, in 2023, si a fost recompensat de ministrul apararii din Kongo pentru profesionalism cu 7.500 de dolari pe luna si 5.000 pentru luna in care sta in Romania, cu 2.500 dolari in plus fata de colegii lui ofiteri cu grad superior, aflati cu el in Kongo. Numai Ciuca l-a recompensat 3 ani la rand, la nivel brigada, fiind cel mai bun subofiter intr-o brigada de infanterie, el fiind artilerist terestru. Bine, si pe mine m-a avansat Ciuca inainte de termen la gradul de capitan. Dar, i-am salvat cariera, nu o data, de 3 ori, si inainte si dupa. Nu m-a ajutat niciodata, desi se prezenta ca fiind cel mai bun prieten al meu.
In concluzie, ce poate sa mai zica fratele meu cu o pensie de 3.800 de lei in prezent (cu un brut de 6.900 de lei), fata de subordonatul meu plimbat de la o unitate la alta, de ,,bun ce este" cu o pensie de peste 8.000 de lei???

Valentin spunea...

D le moderator eu nu mă vait doar va arat adevărul creșterea veniturilor numai într-un singur an cu 60 la sută 5 la sută la începutul anului,mărirea soldei de grad cu 30 la sută,OUG 26/2024 art.8 1461 -24 la sută daca adunam toate veniturile:24+30+5=59 la sută creșterea din acest an ,d- voastră sau d-lui Ciolacu de la Buzău vi se pare normala o asemenea creștere a veniturilor într-o un an de zile daca da nu ne mai numiți va rog CIUCANI sau pentru cei pensionați in acest an găsiți o alta denumire pentru ei nu ne mai amestecați conform celor de mai sus menționate.

Claudiu Marin spunea...

@Valentin
Ai dreptate, astora care se pensioneaza cu soldele de grad si functie majorate prin OUG 26/2024, majorari de care nu vor beneficia nici ciucanii, o sa le spun ciu-ceolaci.🤣

Leon spunea...

@Claudiu, Ciucani pana in Martie 2024, si dupa, mai corect ar fi CIOLANI...:)).

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dle @Claudiu Marin, Dl Luca Rossi mi-a scris din Comisia Europeana despre viitorul pensiilor militare si speciale, v-am trimis si Dv diligenta aceasta si v-as ruga s-o publicati pentru ca rezervistii sa se edifice despre ce urmeaza sa se intample cu pensiile domniilor lor! Va multumesc frumos pentru intelegere!

Rezervistul spunea...

Viorel....Nici eu nu am bifat...ca mulți alții rubrica de calcul a pensiei militare și pe cealaltă variantă... Ști de ce ? De lehamite... M-au amenințat că. .e mult de calculat și durează.. că nu sunt oameni pt acest lucru .. că stăm pe 3 rânduri la personal pt ieșire la pensie.. și nu prea au timp pt noi.. că datorită acest lucru decizia va ieși cu întârziere de 8 luni... poate un an.... că .. ce voi mânca acasă... dacă întârzie decizia atât de mult... că dacă merg pe varianta cu 6 luni... voi primi decizia mai repede...bla bla bla...Ce mai . m-au prostit de-a binelea că pe varianta cu 6 luni tot a venit după 4 luni.. că putorile de la personal din Băneasa intraseră majoritatea în CO...se făcuse vară și cine sunt eu....un nimeni..

Niky spunea...

@ John 1, cum să iasă doar cu 3700 lei pensie? Foștii mei colegi au ieși anul ăsta cu aproximativ 8000 lei(Subofițeri), iar cei ieșiți în 2023 au acum 8200-8500 primind cei 13,8%! Și eu mă întreb unde o să ajungem cu inechitățile că cei ieșiți cu 8-10 ani în urmă au pensiile la jumătate!

Arfy spunea...

John1* fratele tău are o indemnizatie de 1.000 de lei(o mie de lei) lunar!
Dacă a ieșit cu 3.700 net în 2022, fie nu a avut vechime fie nu spune adevărul!
Cunosc subofițer ieșit la pensie în 2023(decembrie) pensie netă 6.400 plus 1.000 de lei "bonus Ciucă"!
Sunt curios să aflu un răspuns pe acte, nu vorbe!
Mulți militari își ascund veniturile din pensie, fie că se rușinează, fie se plâng pentru că o au prea mică! Sau cred ca o au mare dar nu o merită!
În 2017 erau subofițeri care au ieșit cu 3500-4100 net! În 2022, în niciun caz! Doar că nu au vechime etc

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ambitia m-a facut sa obtin cea mai pretioasa informatie de la UE ce ne asteapta curand la pensiile militare! Ceea ce refuzau politicienii sa ne spuna si tineau secret, m-a informat Dl Luca Rossi de la UE ca vom avea pensiile exact ca la civili, pe contributivitate absoluta, si chiar daca eu nu voi avea beneficii, dar nu vor mai exista rezervisti cu ani grei de vechime si cu pensii de soldat, nu vor mai fi ciucani si varsovisti, nu vor mai fi discriminari si abuzuri ciucane, Ciucălău nu va mai dicta cine sa traiasca in huzur si cine sa moara de foame!

Arfy spunea...

Ifrim!
Nu ti-a trimis nimeni ceva concret!
Pensiile, indiferent de forma lor sunt reglementate prin legile fiecărui stat, fie el european sau nu!
Interesant cum te zbați tu prin toate mijloacele posibile și uneori imposibile sa obții o pensie militară mai mare!
Nu te încadrezi legal! N-ai vechime, n-ai nici grad mare, nu prea ai nimic să pui la dosar să-ți crească! Poate o pastilă albastră!
Baza este dosarul la stabilirea dreptului de pensie! De acolo se adaugă orice plus sau... minus în evoluția cuantumului de drept de pensie!
Singura șansă, și numai una, este să legifereze actualizarea gradului militar din activitate cu cel activ!
Restul, apă de ploaie și speranțe deșarte!
Pentru cei care mai pot munci și o fac, există drept de deschidere a pensiei civile: mică dar sigură!

John1 spunea...

A iesit la 1 august 2022, inainte de 1 septembrie, cand au inceput maririle. A avut brutul 6.500 lei. A fost consilier subunitate la o unitate de infanterie. Se muta multi la Spitalul Militar, la depozite de munitii pentru a iesi cu pensii mai mari. A avut vechimea necesara. Oare pe voi v-ar mintii fratele? Da, a fost in 5 misiuni externe. Voi de ce n-ati fost? V-a placut munca si instructia in camp mult de tot!!!!

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
Nu-mi plac memoriile trimise vraiste la zeci de destinatari interni si externi, multi care nu au vreo tangenta cu problemele solicitate.
Raspunsul cel mai sigur primit de la Comisia Europeana este cel ca sunt in concediu pana pe 20 august.
Raspunsul din 02 august a.c. este o reluare a raspunsului de anul trecut, dat de Secretariatul CE inainte de adoptarea L 282/2023 privind pensiile de serviciu, lege prin care institutiile militare au blocat reforma pensiilor militare.
Ca sa te convingi, acelasi document circula de mai bine de un an si afost publicat pe acest blog in iulie anul trecut
Vezi
https://www.huhurez.com/2023/07/comisia-europeana-insista-ca-pensiile.html

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dle Claudiu Marin, tactica mea este de a trimite tuturor, iar cei care nu au treaba redictioneaza aceste petitii catre cei in masura sa le ,,rezolve,'' si cu cat mai multe cu atat mai bine, dar deloc este mai prost sa nu fie trimise! ACTUALA PETITIE A AVUT ROLUL DE CEAS DESTEPTATOR PENTRU AUTORITATILE EXTERNE, CA SI INTERNE, EI NU TREBUIE SA FIE LASATI SA DOARMA ASUPRA ACESTOR PROBLEME!
@Arfy, sa faca ceva, nu sa saboteze la nesfarsit pensiile de dinainte de 2017!

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
Tot superficial esti!
N-ai avut rabdare sa citesti ce ti-am scris ca Bruxelles-ul ti-a trimis acelasi raspuns ca si anul trecut.

Viorel spunea...

Rezervistul. Calculul pe și pe contributivitate trebuia să ți-l facă financiarul și nu personalul. Îm noiembrie 2016 ei aveau un program orientativ doar pe Legea nr. 223/2015. Pentru ați calcula pensia și pe contributivitate trebuia să ceară SVRL-ul de la CMJ sau CMZ până în anul 2010 iar începând cu anul 2011 să ia la lins statele de organizare din arhiva unității cu soldele până la zi. Ulterior la solicitarea lor, CPS le-a trimis și programul de calcu pe variant contributivă pentru a le ușura lor (celor de la CPS) munca.

Viorel spunea...

Brunosimba. De curiozitate. Ce grad și funcție ați avut la trecerea în rezervă și în ce an ați trecut de aveți o pensie de 4.200 lei iar ca puncte 66 (mi se par cam multe și aș vrea să fac o comparație cu mine / m-ar interesa și funcțiile din viața civilă de unde rezultă valoarea salariului / cred că asta va mărit puncajul).

Viorel spunea...

John1. Să avem pardon. Și șeful meu a plecat acum 10 ani în Congo (2 misiuni Congo+3 Afganistan). Când a revenit l-am întrebat ca între prieteni și vecini în același timp pentru că aveam apartamentele ușă în ușă, deci l-am întrebat câți bani a primit pe cele 12 luni. 60.000 de dolari mi-a zis. Am venit de două ori în țară, alte cheltuieli cu hrana pentru că li se asigura doar cazarea, cică a rămas în mână cu 40.000 EURO (transformați din dolari). Mulțumesc coane Matache. Solda în țară egală cu cea la plecare + 40.000 E / misiune, din februarie 2021 le mai dă (deocamdată sunt plafonați la această sumă) 575 lei lunar neimpozabili (altă pomană Ciucă) iar când ies la pensie 1.000 lei lunar neimpozabili, indexați cu inflația la fel ca și pensia [Bază: Legea nr. 168/2020 art. 12 lit. (b) și (c)]. Fratele a primit 90.000 de dolari. Calculați în euro. Scadeți micile cheltuieli și a rămas cu 50.000 E cu care își poate lua o garsonieră sau un apartament pe care îl închiriază de unde mai scoate 250-300-??? E. Are pensia de 3.800 lei + 1.000 (dar de nuntă de la Ciucă) + 1.000-1.500 pe chirie (depinde de oraș) = 5.800-6.300 lei lunar. În plus i-a rămas și obiectul (apartamentul). În câți ani strâng eu 40.000 E, cel care am rămas în țară și i-am îndeplinit atribuțiunile conform Fișei postului (ca ex.) ? În 2016 îmi trebuiau 7 ani cu tot cu norma de hrană.
Uitați ce spunea individual care la plecare și-a lăsat oameni în funcțiile cheie ale ministerului, tocmai de aceea își permite să-și bată joc de noi și să ne fure din pensii prin orice metode: „”
Pe data de 09 februarie 2020, domnul CIUCĂ Nicolae-Ionel, în calitate de ministru al Apărării, făcea public următoarea afirmație despre pensile militare:
„Armata nu trebuie separată în cei care au fost în misiuni şi cei care nu au fost. Noi nu puteam să mergem în misiuni dacă nu erau cei din ţară care să ne sprijine” de Victor Cozmei HotNews.ro.
„Sper ca pentru mine să fie ultima dată când fac precizarea că armata nu trebuie separată în cei care au fost în misiuni şi cei care nu au fost. Noi nu puteam să mergem în misiuni dacă nu erau cei din ţară care să ne sprijine în executarea misiunilor”.
Ca echivalent, în calitatea pe care o are putea să ne actualizeze cel puțin solda de grad, nu să ni-l trimită pe Cip-Cirip cu o propunere fără finalitate. Nu am scris cu răutate ci am prezentat o realitate.

csej spunea...

Atentie la ce spune MAGDA.
Politicienilor încă nu le-a intrat bățul în cur.Cand le va intra sa te tii nene.
Ei traiesc încă cu impresia ca ne apara NATO de parca Romania nu e in NATO.
Suntem in stadiul in care constiinta trece prin burta.
Intr-un eventual conflict militar nu vad relatia" subordonat cu dreptul bănești mai mari decat superiorul sau".
Ma repet.Daca candidează Geoană la funcția de președinte merg la vot.Pentru altcineva nu fac efortul.





Dan B. spunea...

@csej:

Mai proastă opțiune electorală nu ai?
Oricine dintre ceilalți, dar nu Ciucă, nu Ciolacu, nu Lasconi, nu Simion, nu Hunor!

John1 spunea...

Fratele meu a iesit la pensie in 2022. In Kongo a fost pe cont propriu, in 2023. S-a intors in tara cu cei doi morti, in februarie 2024. Am incheiat subiectul. Vad ca voi le stiti pe toate, insa nu analizati cu atentie situatiile comentate.

valy spunea...

Viorele Eu M.M.principal 63,5 puncte pe contributivitate am actualmente 4031 lei.

Claudiu Marin spunea...

@valy
Partea contributiva a pensiei militare ar fi potrivit L 360/2023
63,5 x 81=5144

5144 +20%=6173 lei
Cade si plafonul de 85% cat si cel al venitului net de la data pensionarii.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@John 1, m-a impresionat profund cele povestite cu si despre fratele militar, cat si cu si despre individul grăsoi, pe care nu-l suport, pentru ca nu are onoare si demnitate militara, si care s-a ridicat absolut numai prin oportunism si arivism de amator, stiind ca nu este valoros ca militar, competenta si capacitate intelectuala, dovada fiind un doctorat, si acela plagiat si, mai rau, secretizat cu lasitate si lipsa de onoare militara! Astel de realatari sunt foarte valoroase pentru noi, rezervistii, care vrem adevar si dreptate, insa aceste deziderate sunt obturate de niste incapabili si slugi carieristi, care se fac ajunsi si in politica pentru a-si continua activitatile sinistre de sabotaje, pe care le-au savarsit sub acoperirea functiilor si calitatii de militari! MULTUMESC PENTRU RELATAREA REALISTA!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, si mie mi-ar veni mănușă: 23x81=1.863 lei, ceea ce e ceva fata de 1593 lei! Plus la 1 Ianuarie majorarea cu 10,5% = 2.058,615, numai daca toate astea s-a aplica.

valy spunea...

Multumesc dle Claudiu, ar fi o diferenta foarte multumitoare daca pensia ar fi calculată și contributiv, dacă se mai tine cont si de pencte de stabilitate la cei 33 de ani efectivi MApN.

Rezervistul spunea...

John1....Bine că fratele a venit sănătos din misiune și după ce a venit din Congo ca mercenar inteleg....Sper să și fi învățat lecția vazandu i pe cei 2 cum au ajuns în țară... și să rămână cu pensioara+bănișorii câștigați ca activ în TO Referitor la pensia dânsului indiferent că-i mare sau mică...cum zici... să-i fie cât mai lungă... sănătos să fie. .. că nici avariția nu-i bună..

Sense spunea...

@corneliu, nu vei avea beneficii? Ar fi minunat sa treacă militarii pe contributivitate ca la civili. Dar contributivitate reală nu mistocareala lui oprea cu împărțirea la 20.
Chiar ar fi super, ai primi și tu beneficiile, de la cât ai acum în veci nu vei mai trece de 600.
Si minunea ar fi maxima dacă ar dispare toate vocherele, ajutoarele și restul de genul.
Chiar ca ar fi o minune.

Rezervistul spunea...

Viorel... Știu și eu că financiarul se ocupă de calcule...dar raportul de solicitare îl făceam la personal...tot acolo am completat de am făcut scurtă la mâini...zile întregi hârtii peste harti pt ieșirea la pensie... tabele..declarație de avere...angajamente ..etc...Apoi aceștia trimiteau la financiar...Financiarul și personal erau ușă în ușă...o altă Mărie cu aceeași pălărie.... toți o apă și un pământ Căutai pe unul de la financiar...era la personal in vizită... și invers...sau in CO...sau la masă...sau la țigare afară din birouri pe exterior Te trimiteau de la Ana la Caiafa pt o semnătură, ștampilă... predare de echipamente ...Nemernici...Stăteai pe la uși de ziceai că le ceri de pomană ..și te priveau de sus ca pe un gândac ...dar toți se bucurau că scapă de tine... după ce ți-ai servit țara....zeci de ani.. asta este mulțumirea...

Claudiu Marin spunea...

@sense
Inca nu ai aflat ca suma punctajelor anuale nu se imparte nici la 20, nici la 35, ci se inmulteste cu 81 lei?

Viorel spunea...

John1. Văd că detaliile le spuneți singur. Dacă a fost în misiune pe cont propriu după trecerea în rezervă înseamnă că au fost și alte misiuni anterioare cât a fost cadru active. Numai așa îți poți face relații cu firme contractoare și pleci ca mercenar. Am și eu colegi din fosta unitate care și-au dat demisia și de ceva ani buni servesc patria în Congo / pe cont propriu. Ca militar veteran în Armata României, CMJ îi asigură lunar în cont indemnizația de 1.000 lei.

Viorel spunea...

Rezervistule. Îmi atingi coarda sensibilă. Ultimii 19 ani și 7 luni din viața de ostaș (Plt.adj.pr.) mi i-am petrecut în cadrul Compartimentului S.1- Personal și Mobilizare și știu cu ce se mănâncă. Nu ți-aș dori o muncă de birou. Așa-zișii luptători (cum se mai lăudau unii cu ceva timp în urmă) la toate controlalele care veneau, își luau grupa / plutonul și se ascundeau prin poligoane (infanterie, tancuri, geniu, etc.) de nu-i mai găsea nici dracu. Cei de la birouri stai și le prezintă fel de fel de situații, planuri, documente mobilizare, de ce e așa și nu așa, o gustărică, o măslină, un șpriț, remediază până mâine (tot prostiile lor) ca să nu-ți trec în Registrul de control și tot așa până la adânci bătrâneți. Luptătorii stăteau pitiți, nici la gustare nu veneau. Discutau prin stație cu cei de la centrala telefonică pe unde umblă comisia.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Sense, sunt adeptul contributivitatii, si nu de ieri sau de azi, iar in toate petitiile asta revendic, caci voi avea de castigat, mai mult sau mai putin dar asta e, mereu sustindandu-l pe @Onorabilul cand traia, si n-am incotro la vechimea mea ca sa am pretentii prea mari. Eu m-as bucura pentru camarazii care au ani foarte multi de vechime si pensiile mici, caci este foarte grav ca s-au sacrificat muncind si acum traiesc aceasta drama a nedreptatilor, pe care Ciucalau a impus-o fata de cei pensionati mai devreme, unii chiar si dupa 2017.

Dan B. spunea...

@All:

Ați innebunit?
Pensia pe contributivitate implică pierderea grupelor de muncă, OMM și 0 lei contributivitate în instituția de formare militară.
Chiar vreți să fiți asimilați civililor în privința condițiilor de muncă, în care, la ordin fiind, v-ați trăit viața pe unde apucați, cu restricții și privațiuni cu carul?
Reiterez că îmi doresc pentru mine (dacă mai apuc) și pentru urmași o lege a pensiilor militare, care să reflecte veridic traiul cu privațiuni și restricții, adică exact ce nu au suportat civilii!

Claudiu Marin spunea...

Spuneam ca ciucanii si mai nou ciu-ciolacii se ingrijoreaza cand li se vorbeste despre componenta contributiva a pensiei militare, componenta care, daca ar fi determinata legal, ar reduce din povara supraimpozitarii, iar in cazul pensionarilor mai batrani, cu multe stagii in activitate, ar elimina plafonarile din legea pensiilor militare.
@Dan ne demonstreaza ca avem indaratnici si printre batranii pensionari, care, din comoditate sau de principiu, nu sunt curiosi sa citeasca legea care reglementeaza sistemul public de pensii, lege prin care sunt trecuti toti ceilalti pensionari speciali.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Dan B, noua Lege a pensiilor e un gunoi bplsevic, care incalca toate normele de echitate la care aspiram cand vroiam la contributiva pe cealalta Lege, mult mai permisiva si care ne avantaja mai mult.

Claudiu Marin spunea...

@DanB
Ca oricare indaratnic, nu intelegi ca nu-ti ia nimeni pensia militara de stat. Ca si la ceilalti speciali, acum ca esti mai batran de 65 ani, se stabileste cat din pensia militara este contributiva, pentru reducerea bazei de supraimpozitare.Nu vrei sa platesti impozit mai mic?
Te deranjeaza daca partea contributiva s-ar putea sa fie mai mare decat mizerabila de pensie militara neactualizata din 2017? Sa fii sanatos!
Sporul pentru condițiile de munca nu se pierde. Se adauga la punctajele lunare si anuale potrivit L 360/2023.

Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
Noua lege civila majoreaza mai bine de 3 milioane de pensii.Unele cu pana la 80%.

Ii recompenseaza pe cei care au lucrat mai mult de 25 de ani.
Doar neomarxistii o critica.

Leon spunea...

@Claudiu, L.360/2023 o critic si eu in privinta acordarii punctelor de stabilitate pentru un stagiu contributiv mai mare de 25 ani !
Pe langa faptul ca aceste puncte NU sunt Contributive, mai degraba sunt "Speciale", era suficient un 0,5 puncte pentru fiecare an munciti peste 25 ani, nu pe teanse de 0,75 puncte si chiar 1 punct; oricum un stagiu de cotizare mai mare aduce un punctaj mai mare !!
Si in L.19 si in L.263 sunt puncte infime acordate, dar numai ce depaseste stagiul complet de cotizare de 35 de ani (B)..!

magda spunea...

Claudiu Marin spunea...@magda,Esti complet defazat cu acest comentariu!..Interesant/Sa ceri drepturi de pensie ca in NATO( din care facem parte,sic) si sa fi facut defazat. Ne meritam soarta cu brio/ Pai stimabile moderator,cand au facut legea actuala in care am fost introdusi in PNRR ca NECONTRIBUTIVI, nu am vazut vreo luare de pozitie extrema de la vreun IMPORTANT al vremii..Pe ici colo cate un comentariu si atat. Noi patim acum cam acelasi lucru ce li s-a intamplat altora dupa venirea comunistilor la putere,ce nu va este clar?/ Bine ca nu ne-au bagat in puscarii ca am fost varsovisti si acum o dam cu contributivitatea de care cu totii stim ca este o mizerie...NIMENI NU A CONTRIBUIT INDIVIDUAL ...30-40 de ani ...vechea oaste nici macar nu a prins o zi de CIBS..nu stie ce-i aia dar pofteste la recalculare..Nu ne este clar ca totul tine de vointa politica care in momentul de fata lipseste din motive pur electorale( sau prostie mai stii?...auzi LA POLITRUCI ca ne apara alianta in caz de atac?/) Daca vom vedea macar gradul militar uniformizat atunci putem spune ca s-a facut un prim pas . Abia de atunci putem spera la mai mult...asa e si in lupta..reduta cu reduta.. ..DEOCAMDATA DE ANI BUNI NE DUCEM IN JOS... DAN B..cam are dreptate...daca ne baga in malaxorul pensiilor civile putini vor mai avea curajul sa vorbeasca in termeni laudativi...O sa vedeti de luna viitoare cati pensionari civili si-o vor lua..vor bate pasul pe loc ani de zile/ STIU...se va spune ca se ramane cu ce ai in plata..DA,PE TERMEN SCURT va fi bine.Pe termen mediu cam pana in 2028 la unii IOC PARALE.Si totusi domnule CLAUDIU...Sa comparati magistratii cu militarii...daca era invers ..mai ziceam...ca intr-un veritabil stat de drepti...in care stim MULTI ca NU ne aflam...DIN PACATE PENTRU NOI/CEI MULTI.

kostas spunea...

Cornelius, la 1863 lei adauga si OMM.

Rezervistul spunea...

Cornelius F Ifrim....Indexarea cu rata inflației pe 2023.. ce se va acorda pensiilor
de la 1 ian 2025.. conform INS este de 10.4 % nu 10.5 % Pt dumneata desigur este infim....dar pt gușatul ăla din fruntea guv și a altora de teapa lui cu vipușcă la pantaloni sau pe izmene după caz...e ceva la pensioara lui nesimțita de 20 000 lei.. Întrebat la o tv cât costă ceasul lui de la mână... făcând referire la cele purtate de Rareș Bogdan sau Grindeanu ( care și la băgat repede in buzunar pe pod la Brăila înainte de a vorbi cu ziariștii) umflatul de la popotă răspunde așa " Păi... a costat puțin...nu mai țin minte... că l-am luat la reducere" Cât tupeu....ce obrăznicie... Pe cine crede el că prostește..Mai avea un pic să spună că la primit cadou de la oficialitățile din Siria...pt merite numai de el știute...Pt Romania nu cunosc să aducă vreun merit de acolo...poate doar gaura la buget... lăsată de pensia lui uriașă.. Dacă citește... măcar să ne anunțe aici pe blog... că-i crapă obrazul de rușine...

Claudiu Marin spunea...

@Magda
Multe franturi de logica ai in comentariu!
Pensiile militare sunt pensii calculate necontriobutiv inca din 2001.
Cu sloganul ca pensiile militare nu sunt pensii speciale, structurile financiare din instituțiile militare i-au pacalit pe newstiutori si pe naivi ca sa impuna sustrqerea pensiile militare de la reforma care se iompunea prin PNRR.
Denumirea de pensiin contributive are prea putin tangenta cu plata de cobtributii cat are tangenta cu calculul pensiei in puncte contributive pentru intreaga perioada lucrata, nu speculativ dintr-o perioada restrwnsa.
Magistratii au dovedit ca sunt cu picioarele pe pamant, nu cu capul in norii vietii cazone de alta data. Magistratii nu se sperie de calculul contributiv, pentru ca stiu ca acesta le aduce anumite avanttaje. De vechii militari isi bat joc decidentii actuiali din institutiile militare. Vechii militari sunt mandri sa primeasca o pensie numita militara, dar mentinuta in mizeria de actualii decidenti, nu neaparat cei politici.
Inainte de a nu fi discriminat fata de militarii din NATO, vreau sa nu fiu discriminat fata de ciucani si ciu-ciolaci. Adica, vreau actualizare sau si calcul contributiv.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Kostas, n-am mai apucat si OMM, ca tare bun ar fi fost. Am primit doar medalia aia neînsemnata si neplatita, habar n-am nici in ziua de azi ce am facut cu ea si pe unde am pierdut-o si pe aia! Tin minte ca, atunci cand am primit-o, am, avut-o in veston si m-am dus la o fufa, artista de local pe terasa din Parcul Carol din Braila, sa ma racoresc la cofrag, si dupa ce am obosit-o o noapte am medaliat-o cu acea insigna pentru prestatiile complete, eu fiind si oleaca cu picioarele in ,,apă!'' Tin minte ca, la plecare, i-am luat-o de dupa grumaz, dar m-am dus apoi la alta, a doua zi seara, si poate oi fi medaliat-o si pe aia, si acolo o fi ramas tinicheaua, ca numai drăcării faceam cand le tavaleam asternuturile alea, apretate en gross! Sanatate!
@Rezervistul, cu procentul tot la gara aia ajung, iar gușatul cu cap de porc gușat, chiar ca e obraznic si tupeist, pe langa lacomia aia de imbuibat libidinos! Mai avea putin si spunea ca el a cucerit intregul Irak! N-a dormit el nici cu capul la țâța mă-sii, cat a dormit la peste 100 km departare de frontul nassirian, cu clăbuci la botos! Sanatate!
@Claudiu Marin, sa fim realisti, nu neomarxisti, ca noua Lege a pensiișor e a discriminarii prea mari: Ei uita ca dupa 1989 s-au destructurat fabricile, uzinele, etc si au bagat cu PSD si mafia lor TOTUL IN FALIMENT DE AU RAMAS OAMENII FARA SERVICII SI IMPLICIT FARA VECHIMI, ACUM PEDEPSINDU-I TOT PESEDISTII SI INGHETANDU-LE ANI DE ZILE PENSIILE, DE ACUM INCOLO, PE MOTIVE CARE TOT PSD SE DATOREAZA, CUM SI MILITARII SUNT PEDEPSITI CA NU AU VECHIMI DIN CAUZA CA I-AU EPURAT CU INTRAREA IN NATO, FARA A LE NEGOCIA POZITIV VIITORUL, MANJINDU-I CU O MOMEALA DE BANI CARE S-A TOPIT DE ATUNCI! Sanatate!

csej spunea...

În rândul pensionarilor militari sunt două tabere.O tabără a nemulțumirilor si o tabără a mulțumitilor.Tabara multumitilor se opune la orice schimbare de frica ca pierd din pensie.Peste 5-10 ani mulțumitii se vor transforma în nemulțumiți.
Soldelor activilor vor fi direct proporționale cu evoluția războiului in Ucraina.Privind pensiile militare mai vedem.
Ar fi bine de stiut cuprinsul legii salarizării militarilor in caz de război
Privind pozitia de luptător sub steag străin ca angajat a unei firme private nu cred ca se merita.Viata este lucrul cel mai de pret.Nu am stiinta ca exista pensionar militar muritor de foame.Ca vrem pensie mai mare este o dorință firească a fiecăruia..


Leon spunea...

Mai oameni buni, nu va mai luati dupa fatucile de la Tv, putin peste un milion de pensionari vor ramane cu pensia actuala in acest an si din ce in ce mai putini peste unul, doi sau trei ani !
Majoritatea celor afectati sunt cei care au iesit la pensie in ultimii 5 ani, cand, din PIX, cu Ind.de Corectie au primit o pensie mai mare cu 41% peste Punctajul mediu anual CONTRIBUTIV !!
Si foarte multi beneficiari de pensie minima garantata, vor avea pensii majorate prin inmultirea Punctajului total cu VPR de 81 lei !
Si aici toti pensionarii militari, aprox.5.000, vor fi cei mai afectati, vor ramane inca 4 luni cu 1281 lei !

Viorel spunea...

John1. Dacă prin comentariile mele v-am deranjat, atunci îmi cer scuze. Am prezentat doar realitatea vieții trătă de mine. În rest, fiecare cu ale lui.

Claudiu Marin spunea...

@Leon
E obositor sa citeasca ditai noua lege a pensiilor din sistemulo public!
E mai usor sa asculte ce zice propaganda ziaristei campulung-lasconiste , noua aliata a lui Ciu impotriva lui Cio!

Relu spunea...

Cu riscul de a fi injurat, raman la parerea mea: singura pensie contributiva cu adevarat e aia din State.In timpul activitatii iti este virata o suma in contul destinat pensiei, cont care este administrat cu mai multa sau mai putina pricepere economica astfel incat la iesirea la pensia banii din cont sunt pensia ta si e treaba ta cum ii dramuiesti. Banii pot fi mai multi sau mai putini depinde de cum au fost investiti. In rest asta cu procente, puncte... sunt doar chestii din pix, nu e nimic batut in cuie. Si avand in vedere faptul ca pensionarii din sistemul militar de pensii mai au niste obligatii catre stat dupa trecerea in rezerva, ar trebui legata cumva pensia de soldele activilor. Cand nu mai ai obligatii catre stat, nu mai ai treaba nici cu solda activilor. Fiecare se cearta cu toata lumea si fiecare vrea sa fie asa cum ii este bine lui si familiei la fel cum a facut si in activitate. Spor sa aveti.

John1 spunea...

In speranta ca nu gresesc, am constat ceva extraordinar dpdv analitic: Moș Berbecu are in 7 zile £(01-06.08.2024) 4 colaboratori, cu anonim, cu tot, cel care foloseste cuvantul magar si pe care-l suspectez să fie chiar MA, pe un anume Calin..., pe Leonul ..diot si un anume APV sau RZV, cu contract de supusenie.
Pe cănd, domnul Claudiu Marin are in 7 zile, peste 20 de colaboratori.
Bineinteles, nu mai vorbesc de cei peste 100, probabil, aflati in asteptare sa intervina inteligent in discutii bazate si serioase.
Mai mult, in comentarii acest blog MA discuta analiza moderatorului nostru, chiar pe citate prezentate pe blogul nostru.
Cine i-a spus vâsc, l-a caracterizat cu blandete, fiindca nu numai ca plagiaza, dar si induce in eroare pe unii creduli.

Claudiu Marin spunea...

@John1
Ti-ai propus sa-i maresti rating-ul! Are mai multi comentatori dar nu-i publica!

Luc 3 spunea...

@Claudiu,am mai spus parcă, acum vreo 2 ani,pe acest blog,coleg cu mine, ieșit în 2016 ,în luna februarie,a optat pentru calculul pensiei în ambele variante,cea pe legea 263,pe contributivitate,i-a ieșit cu 500 de lei mai mică!Vechime militară avea 33 ani ,zi la zi,plus școala militară și încă 5 ani civili!Deci L.223 /2015 a fost mai avantajoasă!Asta știu sigur! Acum,nu știu ce să mai zic! Nu mai înțeleg nimic!

John1 spunea...

Ce mișto!!!! Mă faci să râd cu lacrimi. Bună observatie.👍🙏🥰✌, Asta pentru anonim🦓. Felicitari, Claudiu, esti tare inteligent.

Claudiu Marin spunea...

@Luc3
Tot ce este posibil, desi nu cred ca i-au prezentat calculul contributiv.
Gandeste-te ca valoarea punctului de pensie a crescut de la 872 lei in anul 2016 la 2032 lei in anul 2024

Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
csej spunea...

La cum coalitia PSD-PNL aruncă cu bani in stanga si dreapta tare imi e teama ca indexarea cu 10,4 dela 1 ianuarie 2025 o sa fie CIUCIU.

John1 spunea...

@Viorel. Nu ma supar. Stiu ca uneori ne ia valul si calculam totul prin prisma noastră. Am zis ca inchei aceasta discutie, insa fratele meu a fost cdt.plt.tragere la Cincu, când i-au murit trei subordonati. La unul i-a gasit casca cu creieri, la unul se vedea ca n-a murit, a incercat sa il resusciteze si a inceput sa îi țâjnească sangele prin ranile facute de schije, iar unul a murit instantaneu. M-a sunat, eram ofiter de serviciu. Nu a putut sa vorbeasca cu mine. El a cazut in fund din cauza suflului, insă nu l-a atins nicio schijă. A explodat focosul in teava, dispozitivul contra dublei incarcari era armat, in regula. S-a tras cu munitie din 1970. Acum este subofiter voluntar si ia 2.300 de lei pe luna, însă a fost primul la toate probele sportive, cu toate ca are 52 de ani. Pentru Viorel: 3800+1000+2300=7100 lei. Chiria nu se pune, fiindca nu a reusit sa îi ia apartament baiatului in Bucuresti. Fiul său este un actor bun, care joaca in filme romanesti foarte apreciate (ex: Bravo tată). Baftă tuturor. Fiul meu va fi doctor in chirurgie cardiaca. Doamne ajuta la toata lumea!!! Vai de tatal pe care nu-l depaseste fiul!!! Un colonel este putin pe langa in chirurg, iar un subofiter este si mai putin fata de un actor. Asta e.....Mii de scuze....

APV_rz spunea...

@ John1 (6 august 2024 la 15:12)
@ <...>si un anume APV sau RZV, cu contract de supusenie.

E uşor a scrie versuri
Când nimic nu ai a spune,
Înşirând cuvinte goale
Ce din coadă au să sune.

[Criticilor mei - Mihai Eminescu]

Din păcate pentru dumneavoastră, ați reușit să silabisiți pseudonimul meu (cei care nu au trecut prin armată "ca gâsca prin apă" cunosc sensul celor două acronime) dar, se pare că acest efort v-a epuizat din punct de vedere intelectual, și nu ați reușit să-l rețineți și să-l scrieți corect.
Dacă un lucru atât de simplu nu ați reușit să-l rezolvați, sunt convins că restul scrierilor mele, care conțin formule matematice, v-au depășit complet puterea de înțelegere.

Un mare gânditor a spus:
"Vine un moment în viețile noastre când trebuie să ne oprim din cititul cărților altora și să începem să le scriem pe ale noastre".
[Albert Einstein]
Privind prin prisma citatului, dumneavoastră abia ați început să silabisiți titlul cărții.
Dacă nu puteți aduce valoare adăugată unor subiecte importante de discuție, măcar abțineți-vă de la aruncarea cu noroi în ceva care vă depășește puterea de înțelegere.

APV_rz

Rezervistul spunea...

Luc3...Are dreptate admin....chiar dacă... să zicem risca și accepta pensia cu 500 lei mai mică pe puncte...îți garantez că azi depășea cu mult pensia calculată pe cele 6 luni...cu atâtea măriri ale pct de pensie ,de referință, indexări,sau cum s or mai numi măririle astea...." depășire pe turnantă" se cheamă... că tot este ciclismul probă la olimpiadă...Iar despre punctele de stabilitate....sau perioada asimilată...tot speciale sunt in opinia mea...Au fost băgate in pensia civilului deoarece la facultatea cursuri de zi sau in stagiu militar obligatoriu nu sa cotizat nimic la casa de pensii ...

Claudiu Marin spunea...

ˇ®Rezervistu
Optiunea pentru calculul contributiv era permisa doar la stabilirea pensiei militare, pana la 31 12 2020.
Dupa stabilirea pensiei,cuantumul nu mai urma cresterea valorii punctului de pensie ci se indexa ca pensie militara.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Sa recunoastem ca atata au regulat pensiile astea, atata le-au schimbat si le-au bagat fel de fel de reguli ca numai a pensii nu seamana! Toate statele au legi de zeci si sute de ani, numai la noi anual trebuie sa le bage cate ceva in gâlci, sa ne produca emotii, spaime, ingrijorari ca sa avem ,,frezoane!'' Buna clasa politica de tarhat mai avem! Nu cred ca se va sfarsi acest calvar vreodata! ...ștele si canfura mamii lor de nemernici

Dodo spunea...

@ csej. Și eu sunt rezervat în ceea ce privește solda de grad spre exemplu,sau alte drepturi care nu ni le acorda prin lege guvernul,dar în ceea ce privește indexarea de la începutul fiecărui an, nu am nici o problema. Cel putin pana acum, au cam fost acordate indexariile aproape în fiecare an în ianuarie.

John1 spunea...

Dragi pensionari militari va anunt in premiera ca un matematician poet a rezolvat problema VPR-ului din anul 2025. Ei, acesta nu va mai fi 81, ci din calcule matematice sofisticate, va fi 91. Parca vorbeau si unii in mass media de valoarea asta, insa recunosc ca este o mare descoperire. Apropos, eu sunt artilerist terestru si topograf. Daca pot sa determin coordonate topografice cu 10 zecimale cu aparatul orientat pe steaua polară prin folosirea logaritmilor naturali, oare voi putea sa inmultesc numerele naturale intre ele?
Câtă infatuare au unii!!!!

Leon spunea...

@Claudiu, in perioada 2016-2024 avem urmatoarele cresteri:
•SMBE=282% (7567/2681)
•VPP=233% (2032/872)
•Inflatia=150%
▪︎Indexare Pensii militare = 50% !
Concluzii putem trage fiecare dintre noi...!!

Rezervistul spunea...

Claudiu Marin.... Știu și eu treaba cu 31.12.2020 că omu făcea " stop joc" la puncte dar in cei 4 ani... că spune că a ieșit în 2016...tot creștea puternic față de unul care a mers de la început pe..6 luni...Deci la 1 Ian 2021...avea bază superioară de pornire o tură de stadion... poate chiar două in plus față de restul plutonului.. că tot este olimpiada... Și depășea cu mult cei 500 lei ca handicap a pensiei pe pct...

Rezervistul spunea...

Dodo....Ai uitat un amănunt....Am fost săriți o tură la index de la 1 Ian 2021....Ciuciu....am luat...

Claudiu Marin spunea...

@Rezervistu
Gresit!
In 2017 primea tot 5,25%, chiar daca avea cuantumul calculat contributiv. Termenul de 31 12 2020 era de optiune pentru cei care se pensionau pana atunci.

Indexarea a fost sarita un an de guvernul de dreapta condus de liberalul Cîțu.

Claudiu Marin spunea...

Sparta Praga-FCSB- 0-0 la pauza. Meciul se vede pe Voyo TV

Claudiu Marin spunea...

Sparta-FCSB 0-1 min 60, Gol Dawa

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, Asta-i scorul final cu Șpaga Praga?

Leon spunea...

Aici sunt banii de pensii militare:
" 510.000 de euro pe lună pentru
400 de panouri cu imaginea lui Nicolae Ciucă sunt prezente în orașele, pe autostrăzile și pe drumurile naționale din România." !!

Claudiu Marin spunea...

Soferii le spun CIUCI respectivelor panouri publicitare insiruite de-a lungul soselelor patriei.
Ele sunt si repere pentru masurarea distantelor.

-Ionele, cat mai ai de mers pana la Oradea?

-Cam 10 ciuci, nevasta!

Claudiu Marin spunea...

Ziceam sa-i comunice cineva Vâscului ca L 164/2001 nu a permis niciodata valorificarea stagiilor ulterioare in pensia militara, dar nu e nevoie ca face el conspect din ce se scrie pe acest blog.

Articolul 62 din L 164/2001

Beneficiarii pensiei militare de serviciu care se încadrează în munca după trecerea în rezerva pot solicita stabilirea drepturilor de pensie în raport cu vechimea dobandita după pensionare în condiţiile prevăzute de Legea nr. 19/2000.

Rezervistul spunea...

Claudiu Marin..... Ați observat că respectivele panouri sunt pe fond negru..întunecate....posibil pt a ascunde șuncile de sub gușă ale umflatului de la popotă...?

Rezervistul spunea...

Claudiu Marin...ANAF ul....sper că și-a făcut treaba în privința rotofeiului bâlbâit.... adică l-au controlat la proveniența celor 500 000 euro cheltuiți pentru panouri? Oricât ar avea pensia și el și plutoniereasa ...tot nu poate strânge asemenea sumă într-un timp atât de scurt... Desigur este o întrebare retorică... ANAF ul controlează la ouă pe băbuțele din piață...sau pe coafeze la vopsele...

magda spunea...

Claudiu Marin spunea...@Magda..Multe franturi de logica ai in comentariu! Pai ,hai sa le luam usor,pas cu pas..
00.Problema contributivitatii,a punctelor,virgulelor,valoarea punctului de pensie ,etc.a fost o problema inventata de POLITIC pentru a-si face electoratul dependent de el.Daca la inceputul carierei mi se arata in vreun statut ca pensia mea va depinde de contributia mea atunci aveam de ales...orice magarie legislativa produsa pe parcursul carierei in defavoarea mea..nu vreau sa folosesc cuvinte grele..
01.A da vina domnule Claudiu, pe structura financiara X ca noi, recte structurile SNOPSN, sa nu fie reformate prin PNRR ,asta seamana mult cu asertiunea lui nenea STANESCU de la OLT despre inteligenta peste medie a lui CIOLACU...Sa fim seriosi,..eu,tu,noi,voi ..putem propune orice..de decis decid doar ei si numai EI...Personal refuz sa ii accept ca DECIDENTI pe Jianu,Rosu et comp. ..Mai degraba i-as cataloga ca UNELTE ale sistemului aflat la putere.
02.Magistratii nu aveau ce sa demonstreze ca sa ne arate noua(sic) ca sunt cu picioarele pe pamant.Pana si un elev mai bine instruit stie ca in CONSTITUTIE justitia reprezinta una din PUTERILE STATULUI iar magistratii SE SUBORDONEAZA DOAR LEGII..pe cand armata ,NU doar ca nu reprezinta o putere ci este subordonata exclusiv vointei poporului adica, ce sa vezi ,NUJIANULUI,NU ROSULUI,GALBENULUI,etc.ci doar PARLAMENTULUI.
03.Spuneam anterior ca as dori pensii MILITARE calculate ca in NATO precum in Franta,Germania,Belgia...Dar uite ca avem inclusiv din partea ta domnule Marin,adversari inversunati ai calcului pe o perioada relativ restrana citez,,SPECULATIVA''..Ai naibii nemti sau belgieni..chiar asa de prosti or fi?/ Sau, domnule Claudiu Marin pentru domnia voastra o fi bun sistemul Nato bugaresc unde pensiile sunt calculate de un asa zis institut ( nu de 'nspe case sectoriale ..sic inca o data) iar valoarea pensiilor militare bulgaresti in final ,este mult bine sub ultimul salariu din activitate?/
4.Ei bine,daca e sa avem si o jumatate de punct comun de acord ,ar fi ideea cu ACTUALIZAREA dar... dupa ,,gheata la mal ''in plina vara a actualizarii soldei de grad ma tem ca si actualizarea este ,ca sa parafrazez pe un comentator anterior, la ceva CIUCI ANI-LUMINA.
La final mai vreau sa spun doar atat> pana nu vom avea un presedinte cu adevarat sef al fortelor armate ,pana nu vom avea un prim ministru realist si dedicat problemei apararii nu doar un politician de duzina care vede totul doar in cheie electorala ,nu vom realiza nimic. Si dupa cum vedem,cersetoria,indiferent ca e pe strada sau pe alte canale, chiar se sanctioneaza...Si o simtim cu totii...

Dodo spunea...

Rezervistule ...îl iubești tare pe domnul general...am observat. Totuși,lăsând glumele la o parte, ma întreb....oare ii spune cineva dumnealui,despre părerea colegilor lui rezervisti,sau cât de "iubit și apreciat", este de miltarii pensionari,procentul ala mai mare,( sunt și militari pensionari care sunt de partea lui,evident) ? Sa nu mai aibă rușine,sau bun simt,totuși,ca de onoare nici nu se pune problema? E o întrebare care ma amuza,dar ma și întristează, anticipând răspunsul.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

-Barbate, cam cat mai avem pana la Oradea?
-Păi, măi fomeie, cam dupa 10 măciuci grăsoaie si indesate ajungem si noi acolo!

avianyc spunea...


Stimate Domnule Leon ,
Banii pentru panourile publicitare sunt din subvenția de la bugetul de stat pentru partidele politice parlamentare , subvenție aproape dublata de Dragnea pe timpul domniei sale.
Banii pentru pensiile militare se duc către Ukraina în urma votului dat de Parlamentul european în urma propunerii facute de doi liberali romani ca 0, 25% din PIB fiecărei tari membre UE sa fie direcționat spre inarmarea Ukrainei.
În concluzie „ Axa Binelui „ lucrează sau ne lucrează la greu!

În alta ordine de idei,
Special pentru cei care se dădeau de ceasul morții când Bolojan a dat jos statuia lui M. VITEAZUL inlocuind-o cu statuia lui Ferdinand.
Numai ca atunci când statuia a fost reamplasata in Noul Centru Civic al orașului la intersectia a patru mari bulevarde din patru direcții diferite , în cel mai vizibil loc din oraș, în fata Catedralei Ortodoxe și a Cetatii Oradea „MAIMUTELE ” nu au mai scos niciun cuvânt .
Filmat ieri in zi de sărbătoare creștină!
https://youtube.com/shorts/uZ-OOnNpLwY?feature=shared
https://youtu.be/wkcNfxmAaYM?feature=shared

Leon spunea...

@Avia, subvențiile si pensiile militare se platesc de la BS !
Este de neinteles pentru multi dintre noi aceasta cheltuiala total INUTILA si fara aducatoare de voturi pentru PNL !
Felicitari pentru videoclipul postat,..cand ajung in Oradea o sa facem amandoi un selfi langa Statuia Primului unificator al Tarilor Romane, Marele Voievod Mihai Viteazul (denumirea noua a pieței va fi anul viitor):
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://oradea.ro/stiri/statuia-restaurata-a-marelui-voievod-mihai-viteazul-troneaza-de-azi-in-piata-care-ii-va-purta-numele/&ved=2ahUKEwjD6p_XzeKHAxVP9AIHHT8oGtUQFnoECCQQAQ&usg=AOvVaw0heakfvbj6jFXk7sFIorWa

Rezervistul spunea...

Avianyc...Stimate domn... Îmi puteți spune din ce se întregește bugetul statului. .. din care se plăteșc partidele... cât și bugetul MApN MAI SRI ...din care apoi ne dau și nouă... cu țârâita...pensii... cât și armele date Ucrainei?? Nu cumva și din impozitul nostru oprit atâția ani atât pe stat ca activi cât și acum ca pensionari..? Există o singură găleată...din care unii mai șmecheri iau cu lingura mai mare... alții folosesc polonicul că s mai obraznici... greșesc cu ceva eu?

maiag spunea...

jon1,De la 1ian la artileristi le da cite un butoi si un cal,butoiu sa dea de a dura si la cal,,,,,

Rezervistul spunea...

Maiag.... Problema este la obuzier.. odată cu vârsta la bărbați înălțătorul se gripează...iar obuzul...ajunge pe bombeu...nu mai departe. ...iar de cadență...mai răruț... că-i mai finuț..... Tot e bine... dacă fălcelele sunt proptite bine in pământ...La lovitura acuplataâ degeaba bagi toți săculeții... la încărcătura de azvârlire... că tot nu ai alonja maximă...ca la 20 ani....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Avianyc, cand scoti o stautuie, o reamplasezi in aceasi zi, maxim in trei sfinte zile, daca ai ganduri curate si nu esti anti roman si anti Romania. Bolojan a scos-o si a aruncat-o intr-un depozit, cu gandul sa dispara definitiv, cum le sta in fire liberalilor de dreapta, de cand se stiu ei, si daca scandalul a luat amploare s-a realizat aplasarea sub presiune publica, nicidecum de bunavoie, asta sa nu se uite despre spurcaciunile lăbărale de dreapta si anti romani si anti Romania! Eu m-am scandalizat rau de tot in acea vreme pe fb si i-am porcait pe tradatorii de neam si tara, Dumnezeu randuind ca tradatorul nemernic sa ajunga fedeles in beciul puscariei pentru actul sau nesabuit de tradare nationala, dar si pentru faptele sale de corupt si infractor penal! Sa mi se spuna si mie, ce bine au facut in toata istoria lor lăbăralii, pentru romani si Romania? Cumva carnagiile de la 1907-Flamanzi, Lupeni-1929 sau Grivița-1923, etc?

ifrim spunea...

Partidele să se autogestioneze din cotizațiile propriilor membri nu de la stat!

John1 spunea...

@Maiag. De ce ai o asemenea reactie, cu injurii si jigniri. Oare, ce te-a determinat sa postezi un asemenea articol. Te-am jignit vreodata, am colaborat vreo data sau poate stii cine sunt? Altfel, nu inteleg de ce ai o asemenea atitudine. Las pe colaboratorii acestui blog sa te ,,atentioneze", atat, referitor la articolul publicat, cat si la nivelul tau de cultura. Apropos, ia vezi care este imperativul verbului ,,a suge", la feminin, pentru tine, iar pentru cine te-a pus sa imi scrii, sa rezolve problema ta cu calul. Anagramat ordinar!!!! Imi pare atat de rau ca ti-am raspuns. Esti o nulitate absoluta.

Claudiu Marin spunea...

Vascul este si mitoman!
Va spuneam ca insul conspecteaza ce se scrie pe acest blog! Doar cateva ore au trecut si a negat ca a zis ca L 164/2001 ar fi permis adaugarea stagiilor ulterioare pensionarii la pensia militara.
El cu tastatura lui a scris doua comentareii mai sus de raspunsul mizerabil:

"Ghinion creat tot de dobitoci de-alde voi care, in l.223/2015, ati mutilat l.164/2001, lege in care ar fi incaput si acele adaugari de stagii ulterioare!"

Si acum vascul este omul de influenta al Caselor Sectoriale care se opun extragerii stagiilor ulterioare pensionarii din deciziile de recalculare potrivit art. 108 al Legii 223/2015.
Cititi ce a putut sa scrie despre L 119/2010 pentru a minti cititorii in legatura cu procentul de 68% dintre pensionari care in 2016 au ramas in plata cu cuantumul contributiv:

- l.119/2010
---- a “preluat” pensionarii din l.164/2001 cu tot cu vechimea in civilie de dinainte de militarie (din ultima decizie pe l.164/2001)
---- a “permis” ca si vechimea in civilie de dupa pensionarea ca militar (pe d.214/1977 si l.164/2001) sa fie cuprinsa in vechimea pentru stabilirea (recalcularea) pensiei contributioniste ca militar
---------- ***asta fiind una din cauzele ca pensiile contriobutioniste primite de militari nu s-au prabusit complet***


vezi. https://mosalecu.blogspot.com/2024/08/cind-foamea-i-mare-si-prostia-pe-masura.html?showComment=1722703404999#c745398845581641287

-In primul rand ca deciziile de pensie militara emise in laa Decretului 241/1977 sau in baza L 164/2001 nu cuprindeau niciun stagiu civil ulterior pensionarii.Respectivele stagii au fost valorificate la Casele teritoriale.
-In al doilea rand, la recalcularea din oficiu, potrivit Legii nr. 119/2010, Casele Sectoriale nu detineau nicio evidenta a stagiilor ulterioare pensionarii valorificate deja la Casele Teritoriale.
-In al treilea rand, L 263/2010 a permis recalculari, la cererea militarilor deveniti pensionari civili, prin care au solicitat adaugarea la vechimile valorificate in deciziile de recalculare potrivit L 119/2010 a unor vechimi civile nevalorificate inca. Era vorba de vechimi civile noi, nu din cele deja valorificate la Casele teritoriale pana la 31 12 2010.
Vascul nu stie ca vechimea in serviciu este vechime in serviciu militar, indiferent daca s-a platit CIBS sau CAS pentru a beneficia de asigurarea pentru pensii. De aceea vechimea in serviciu din perioada 2011-2015 nu poate fi extrasa din deciziile de pensii militare.

John1 spunea...

Rezervistule. Tu nu observi ca maiag, analfabetul, este pus de APV_rz sa ma insulte. Citeste articolul in care analizez activitatea lui MA si vei trage o concluzie. Nu te mai implica atat de usor, fiindca am observat ca apreciezi pe Claudiu Marin. Nu m-a deranjat gluma ta, insa nu-i da apa la moara unuia care imi scrie sa sug .....la cal. Oare, este normal ce imi scrie asta din senin??????

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

ERATĂ: GRIVIȚA-1933. Scuze!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Scarbavnicul, Vâsc, care mai inseamnă si maduva de sfarc erectil, primeste in fiecare dimineata cate un coltuc de paine din rogojină măcinată, o cafea nechezol si o șpârlă din sfeclă ale milei din partea clocărimii, doar ca sa ne dea barbi in coaife! Daca se va ineca vreodata cu aceste pomeni de milog, recomandati-i sa... calce apa!

avianyc spunea...

@ CFI
Locul de reamplasare a statuii lui M. Viteazul în Oradea a fost stabilit odata cu elaborarea proiectului privind construcția " Noului Centru Civic" , proiect care nu putea fi realizat intr-o zi.
Lucrările de mare amploare desfășurate atât în Noul Centru Civic au presupus realizarea a șapte pasaje subterane pentru mobilitatea circulatiei in zona dintre Deva( Baile Felix-Cluj Napoca - Bors - Arad.
Toate aceste bulevarde se întâlnesc în Noul Centru Civic , astfel ca acest loc este cel mai vizibil pentru statuia lui M.Viteazul.
Amplasarea s-a făcut în fata Catedralei Ortodoxe și a Cetatii Oradea , mult timp ocupata de turci.
Ai aici o filmare facuta de mine personal la traversarea pieței în drum spre centura stil autostrada a orașului
Aceste lucrări deși de amploare , au fost realizate în aprox .doi ani , lucru care nu se prea intampla prin Ro.

https://youtu.be/WI8dOPhkYwA?feature=shared

Stauia lui Ferdinand a fost amplasata pe soclul de pe care a fost data jos statuia lui M. Viteazul la inițiativa unui grup de cadre militare bihorene care cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la instalarea administrației românești prin preluarea cheii și administrație orașului de la episcopul maghiar și administrația maghiară au refăcut cu trupe active tot traseul parcurs de armata romana condusa de generalul Mosoiu pe teritoriul județului Bihor( Regiunea Crisana la acea vreme) , traseu și aniversare care s-a finalizat cu reamplasarea statuii lui Ferdinand in actuala Piata a Unirii din Oradea Piata aflata la doi pași de viitoarea Piata Mihai Viteazul.
În 1919 odata cu instaurarea administrației românești, generalul Mosoiu personal a amplasat statuia Regelui Ferdinand pe actualul loc din Piata Unirii , loc unde a fost reamplasata in 2019 cu ocazia festivităților de aniversare a 100 ani de administrație românească în Regiunea Crisana..
Statuia lui M. Viteazul a fost amplasata în Piata Unrii la inițiativa unor cadre militare cât nu aveau nimic in comun cu Oradea ca loc de baștină.
Asa ca nu s-a făcut nimic altceva decât s-a refăcut adevărul istoric al orașului.
Atât în Piata Unirii cât si in PiataM. Viteazul s-au desfășurat și încă se mai desfășoară lucrări de mare amploare cum de altfel se desfasoara în tot orașul și județul.
Bolojan a făcut în Oradea di jud. Bihor în doi an cât nu a făcut guvernul în tara în patru ani.
Asta pe verificate.
Asa ca nu putea amplasa statuia pana la finalizarea lucrărilor și nici estompa momentul aniversar cu ocazia sarbatorii a 100 ani de administrație romanesca în Oradea și reamplasarea statuii lui Ferdinand pe vechiul amplasament de pe cre a fost data jos de comuniști și inlocuita cu doua tunuri , piata purtând denumirea pana in 1989 de " PiataVictoriei".

ifrim spunea...

În preconizata campanie electorală privind alegerile parlamentare oare face vreun partid politic referire la modificarea constituției privind reducerea nr.de parlamentari la 300 căci parcă a fost un referendum și norodul a fost de acord?Cam stufos Parlamentul RO vis a vis de populația țării.Ori ne facem că plouă?

Leon spunea...

Pentru @Claudiu si nu numai:
https://www.stiripesurse.ro/incepe-nebunia-la-iccj-21-de-sesizari-privind-oug-pentru-procese-legate-de-salariile-bugetarilor_3400419.html

Rezervistul spunea...

John1...Scuze....nu am citit nimic înainte despre altul...la adresa d tale și nici nu mă obosesc să citesc alte bloguri mizerabile in care oamenii folosesc invective....sau se ponegresc fără măsură între ei..Eu consider că postez aici pe acest blog...pe care l-am găsit foarte serios, onest și capabil în a rezolva ...pe cât se posibil ...problemele militarilor rezerviști oropsiți de soartă și uitați de cei de la putere...vremelnic pe scaunele alea și apreciez admin pt faptul că taie imediat din rădăcină orice derapaj lingvistic.... obrăznicie,tupeu....chiar eu recunosc m-am conformat de câteva ori când am luat-o pe arătură..... Să revenim .... Am vrut să mă dau și eu mare că știu ceva despre artilerie...( că aveam vreo 3 baterii antiaeriene pe aeroportul Giarmata in armată...eu fiind zburător...radist ...)la modul general vorbind și despre scăderea capacității de orice fel la om după o anumită vârstă...sub formă de glumă evident.....Eu spun că nu are nimic de-a face cu d ta.... și dacă te-am jignit cu ceva încă o dată îmi ofer scuzele...pe care sper că le vei accepta...

Rezervistul spunea...

John1.... Să ști că am un respect deosebit pentru meseria de topograf .. cartografiere... ăia care stau pe stradă cu trepiedele și veste reflectorizante Am avut un unchi care a lucrat toată viața teren.... ridicare de cote...la autostrada Soarelui, aeroport etc Era doar tehnician topograf...la IPTANA...scria cifrele și literele manual...de ziceai că are o mașină de scris între degete.. ...Am fost uimit când... după terminarea liceului meu mi-a spus într-o zi așa. . Câte grade are un cerc...? Zic eu..360. grade ... câte să aibă?... Ști că există și cu 400 grade?Zic eu .. glumești...?Apoi mi-a explicat cum stă treaba...pe care i cunosc și azi...

Rezervistul spunea...

Cornelius F Ifrim.... Dă-i idei lui Simion... poate se bagă el în seamă electoral...cu cei 300 parlamentari... parcă Băsescu era cu treaba asta...A mai fost una ala Simion când vroia să bage curtea cu 12 jurați ca să nu mai facă judecătorul singur ce-i trece prin cap...ca la americani..sau englezi...dar a lăsat-o baltă

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Rezervist, vezi ca ma confunzi cu tizul meu pe subiectul parlamentarilor, eu avand poza de profil! Tizul meu este ofiter superior iar eu, ca subofiter de Auto, sunt soferul care-l duce la mesele festive ale activilor, organizate de Malaimare Ciucalaie Laie Bucifale in cinstea viitorului streang din inaltul prepeleac, unde servim icre de Manciuria, vita Kobe si bem sprituri de Ottonel dans le France, la gheata adusa din Siberia-Iakutia, cu garnituri de fomele pentru pohtele cele! Sanatate!
@Avianyc, multumesc pentru documentariul corect si punctual. E foarte frumos sa cunosti realitatile edilitare in care vietuiesti! Acel oras e o bijuterie europeana! Eu faceam referire la luarea de pe soclu, cu mare graba si nneglijenta, a statuii ca sa fie pusa in loc statuia aceea neinsemnata istoric pentru multi romani, cand putea fi lasat Mihai Viteazul pe soclu pana cand noul soclu se construia, nu sa stea depozitata intr-o magazie, pur si simplu aruncata neglijent si intr-o pozitie dezonorantă, cum a scris presa, alaturi de statuile repudiate ale lui Stalin, Lenin si alti corifei bolsevici. Putea sa stea acea statuie pana se termina Centrul civic si mutata cu onoruri militare, asa cum in Onesti s-a procedat cu Monumentul Maria al Eroilor Primului Razboi Mondial, si doua cruci monumentale de piatra, cu aceeasi tematica, insa reamplasarile facandu-se in aceeasi zi cu dislocarile si in cadre festive militare. Chiar si cu acest cadru organizat, in Onesti s-au scandalizat foarte multi intelectuali conservatori, opunandu-se vehement dislocarilor! Nu contest capacitatea vechiului primar, acum fiind la puscarie, insa faptele penale i-au sters faptele bune, si sincer sa spun ca eu l-am simpatizat pe Bolojan pentru realizarile remarcabile, dar pana in momentul lasitatii supreme, cand s-a dezis de sotia sa gravida, nega absolut orice acuzatie evidenta si a fugit ca un vagabond intr-un periplu rusinos prin vestul Europei, denigrand peste tot țara-i mamă! Sanatate!

Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leon spunea...

Recuperaram 2 zile la intrarea pensiei de la MApN pe Card la CEC, pe 8 august , orele 12.15..!!

Rezervistul spunea...

Iar în septembrie....se lungesc urechile la pensie... tot cu 2 zile

Leon spunea...

In septembrie imprumutam din pensiile majorate ale sotiilor..! !

Rezervistul spunea...

În sfârșit... ne-a auzit Simion....mâncai aș gura lui ...că vorbim pe aici de el .îl legătură cu cartea de la panou...a umflatului...A depus plângere penală împotriva gusatulului azi...privind deturnarea de fonduri alocate partidelor folosiți în interes personal...electoral...cum vreți să i spuneți..A mai spus că a existat un caz asemănător acum câțiva ani cu trezorierul PSD care a ajuns la bulău... Să sperăm că fiscul îi va veni de hac vipuștii late...pe izmenele largi.... ca lui Al Capone

Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Rezervist, nu ne lungim urechile asteptand amaratele alea nenorocite, poreclite pensii militare, caci este dat ordin in sensul ca, daca pica duminica data de 10 a pensiei, aceasta se acorda tot vinerea! Ce tare sunt ca am tinut minte asta! Era mai tare daca era si mare! Pensia.

Viso spunea...

Impozit pensie 10 la suta din ce depășește 2000 dar mie au considerat sa-mi ia 10 RON în plus. Nu știu de ce.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Raspund celui de pe telefon, cu pensie de 500 lei la 14 ani vechime: Am cuantumul 1.597 lei pentru ca am iesit in invaliditate in Martie 1989 cu 13,8 ani vechime si 18 ani totala, deci nu recent, si in anii astia am prins mai multe actualizari, altfel aveam tot cat tine. De cand am iesit la pensie e un car de ani. In 2010, la trecerea pe contributiva cu Lg. 263, aveam 470 lei, ca sa realizezi cum sta treaba, iar Generalul Gabiță Oprea mi-a ridicat-o cu aceasta Lege la 875 lei in Decembrie 2010. Decizia mea nu-ti va folosi la nimic, caci difera total de ce este azi. Spera doar la actualizarea soldelor de grad, in toamna, altfel va fi jale, pentru ca pe ei nu-i intereseaza decat majorarile a absolut numai pensiile generalilor dovediti penali in instante si pe cei cu doctoratele copy paste, nu cazurile sociale ale muritorilor de foame, cu pensii anti sociale! Daca ne-ar mari noua, invalidantilor, mafia din Clubul de fotbal, Star, ce sa mai toace pe excursii cu toate familiile lor si sa lingă din prime si alte bonusuri de milioane de euroi, ca sugători si mai mult decat jucatorii prestatori-asudători? Sanatate, si vezi ce solutii gasesti, ca eu daca nu ma pricepeam la scris chiar ca muream de foame!

Leon spunea...

https://www.stiripesurse.ro/victor-ponta-ipoteza-care-arunca-in-aer-scena-politica-nicolae-ciuca-trebuie-inlocuit-liberalii-cauta-o-kamala-harris_3401523.html

Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Claudiu Marin spunea...

@Viso
Abia acum ai observat?
Noi discutam aici din luna ianuarie.Citeste articolele de pe blog cu eticheta impozit pe pensie.

Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
xmax spunea...

Ce mai face LEOREANU?
Sau ce mai face Amendamentul?
Întreb... Nu dau cu parul... Cu toate ca as avea n motive sa o fac
Se mai plimba Ciolacu cu Ciutacu cu mașina prin București?
SCMD mai exista?

Rezervistul spunea...

Cornelius F Ifrim.... Greșit ai interpretat matale...vorbele mele...Eu m-am referit la altceva Faptul că la MAI se dau pensiile pe 10 ale lunii și dacă pică duminică ei le dau tot pe 8 vineri ....spuneam că nu e nici o sfârâială...tehnic iei mai repede malaiu' cu 2 zile dar luna următoare aștepți în plus ale 2 zile.... și tot așa.... Același lucru îl face și deșteptul de Ciolacu cu pensionarii civili in fiecare an de Crăciun și Paște...Se lauda prostovanul... că ce fapte vitejești a făcut el pt pensionari...ca să-și mai tragă voturi.... Dădea banii cu 2 săpt înainte....... ăia cum se vedeau cu firfireii...hop la cumpărături... comerciantul când îi vedea buluc în piață...umfla prețurile...Apoi după sărbători... chițăiau de lipsa de bani...o lună jumătate... până la următoarea pensie.... Te-ai prins acum ce am vrut să spun?

Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leo spunea...

Meridian via Mercea către ăsta nou și habarnist de la MFA ca să audă și Livadă poreclit director CSP a MFA
https://sindicatulcmd.blogspot.com/

Dodo spunea...

@Leo. Multe vor. Nimic nu le va ieși, sindicaliștilor lui Dogaru. Părerea mea e ca ar trebui sa atacam pe etape ,
nu toate deodată. Doar .urla Dogaru...atât știe...(are dreptate în mica măsură privind unele cereri). Eu cred ca îl susține cineva sa facă ce face. Cineva din politic. Asa cred. În alta ordine de idei, ma întreb,unde este g-al Balaceanu? Multi dintre noi admitem ca ( doar) vorbeste bine. Oare i-a închis cineva gurita, promitandu-i....niște gologani,sau se complace
ca și cei mai puțin importanti(subofiterii). Chiar credeam la un moment dat ca dansul va fi liderul nostru salvator...