Un produs Blogger.

luni, iulie 05, 2010

Legea 119/2010- pasii urmatori pentru aplicarea recalcularii

53 comments
-Data intrarii in vigoare: 03 07 2010.

-In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare se publica Normele de aplicare(metodologia) care se adopta prin Hotarare de Guvern. Ar trebui sa fie publicata pana pe 18 07 2010.

-Metodologia de recalculare intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial.

-Recalcularea pensiilor militarilor si politistilor se face in termen de 5 luni de la intrarea in vigoare a Metoologiei. Pana pe 18 12 2010

-Recalcularea celorlalte pensii speciale se face in termen de o luna de la intrarea in vigoare a Metodologiei. Pana pe 18 08.

-Noul cuantum al pensiilor recalculate se plateste din data de intai a lunii  urmatoare expirarii termenului de recalculare a  pensiei.  Luna sept 2010 pentru alti speciali, luna ianuarie 2011 pentru militari si politisti.

53 de comentarii:

plano10 spunea...

Iata si textele de lege
Art 3.
3) In termen de 15 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi se elaboreaza metodologia de recalculare a pensiilor prevazute la art. 1 care se aproba prin hotarare a Guvernului.

Art. 4
(1) Recalcularea pensiilor prevazute la art.1 se realizeaza de catre institutiile in evidenta carora se afla persoanele beneficiare dupa cum urmeaza
a) intr-o perioada de 5 luni de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazuta in art. 3, alin. (3) pentru pensiile prevazute la art. 1 lit a) si b);
b) intr-o perioada de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazuta in art.3, alin. (3) pentru pensiile prevazute la art. 1 lit c) – h).
(2) Cuantumul pensiilor recalculate, conform prevederilor alin. (1) se stabileste in baza punctajului mediu anual, determinat conform prevederilor Legii nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare si se plateste de la data de intai a lunii urmatoare expirarii perioadei de recalculare prevazuta la lit a) sau b), dupa caz.

Legea 119/2010 privind recalcularea pensiilor speciale « Plano10's Blog spunea...

[...] Vezi si pasii recalcularii [...]

Comanescu A. spunea...

La art. 3 alin(1) din Hotarare se prevede : "In cazul persoanelor carora, la data acordarii pensiei de serviciu ,li s-a calculat si punctajul in sistemul public, conform legii,li se atribuie acest punctaj....." . INCORECT !!!! . Daca persoana respectiva a mai lucrat inca cativa ani in timp ce avea si pensie de serviciu . Acei ani nu se introduc si ei in recalculare ?? Un alt aspect este acela daca se ia in calcul si grupa 1 de munca ??, respectiv OUG 100/2008.

plano10 spunea...

@Comanescu
Este vorba doar de un proiect de hotarare publicat spre dezbatere pe site M Muncii si se refera doar la metodologia de recalculare a altor pensii speciale c)-h) mai putin pensiile militarilor si politistilor pentru care, probabil, se va emite o HG separata.
-Situatiile aratate de tine sunt reglementate in legea cadru, cat mai e in vigoare, Legea 19/2000

georgică spunea...

Faptul in sine ca hotariti sa recalculati pensiile militarilor ,constituie cea mai mare lipsa de respect fata de armata,de ostenii tarii ,de traditiile inaintasilor militari care s-au jertfit pentru ca tara noastra sa fie libera,independenta si integra.Prin masurile antipopulare pe care le luati ,dovediti ca sunteti antipatrioti,lacomi peste masura ,antiumani cu semenii vostri care v-au ales ,mincinosi si ....JAVRE.PRIVITI CU TOTII CE FEL DE pres...edinte AVEM;CUM MERGE PE DRUM DE PARCA ARE CEVA INFIPT IN C...,CUM RIDE ,CUM SE COMPORTA IN SOCIETATE SI IN AFARA ACESTEIA,MAI TOT TIMPUL E MAHMUR....PAI CE PRETENTII SA AVEM DE LA UN ASEMENEA JAF DE OM .Va fi vai de noi daca mai continuam cu asemenea oameni.

plano10 spunea...

@georgica
Ni te adresezi de parca noi am hotarat recalcularea.
PDL, cele UDEMEREU, independentii dependenti si minoritarii au pus in aplicare ordinele lui Base.
Basescu este o oglinda fidela a majoritatii minoritare care l-a votat. Sa stii ca se poate si mai rau!

stefan spunea...

Din pacate, cred ca are dreptate cel ce afirma ca se poate si mai rau!
E greu de acceptat, dar eu cred ca actualul presedinte si partidul ce l-a emanat (si pe care dl. Basescu il "calareste" cum vrea) sunt la fel de pagubosi pentru Romania, daca nu cumva mai rau, decat Ceausescu si partidul comunist. Ceausescu nu a indraznit sa reduca salarii si pensii, ba se poate spune ca, de pe marginea gropii, a promis ca "mai da ceva."Ceauescu ne-a chinuit, dar in 1989 tara nu avea datorii, ba aveam de incasat creante de la alte state! Acum? Suntem datori si noi si copii copiilor nostri!!!
Ori dl. Basescu ce face ??? Daca o parte din pensionari au scapat de reducerea pensiilor, prin decizia Curtii (ne)Constitutionale,dl. Basescu, cu o perseverenta diabolica,vrea sa le demonstreze milioanelor de pensionari ca tot cum vrea el se va face!!!Si o sa piarda nu 15%, ci 16%prin impozitarea tuturor pensiilor.Asa, ca sa se invete sa asculte de providentialul conducator! Cu toata sinceritatea, eu cred ca acest om are o suferinta psihiatrica. Altfel nu poate fi explicata incrancenarea impotriva semenilor sai, din care , din pacate, o parte l-au si votat (e adevarat,sfidand orice ratiune ! ). Poate se va declansa o actiune legala prin care acest om sa fie suspendat si inlaturat de la putere, cat mai curand, pe motive medicale. Altfel, cred ca se va alege praful de noi!

plano10 spunea...

@Stefan
Lasa, lasa ca si pensionarii au aruncat in nestire cu voturi in Base. Le era frica de Geoana, Antonescu si Johannis ca aduc comunistii si minerii.
Acum a venit vremea sa plateasca. Unde nu-i cap...vai de punga :)

marius spunea...

Are dreptate guvernul Boc. Este bine ca se taie pensiile nesimtite. Cu exceptia militarilor, toate categoriile prevazute in legea 119 au fost niste capuse. Din pacate, isi vor anula concediile in tarile exotice. Cuvantul de ordine este >solidaritate<

plano10 spunea...

Esti sigur ca le taie?
Nu le mai spune speciale, dar vor fi la fel de mari!
Esti rautacios daca le spui capuse unor categorii onorabile de cetateni.

vasile spunea...

Ce rau ii pare tovarasului Basescu ca nu poate pune DNA sa il aresteze vreo 29 de zile pe domnul Baroso , deoarece a afirmat ca Romania nu respecta angajamentele asumate politic. Pai in primul rand este vorba de legea 164/2001 de pensionare a cadrelor militare , care a fost data in scopul alinierii Armatei tarii , primul vector de integrare in NATO si U.E.. Legea a fost creata pe standarde NATO si directive ale U.E. iar acum administratia Basescu a anulat-o pe motiv ca este "NESIMTITA" Dar cind au emis-o nu a fost NESIMTITA ? ci doar asa de ochii europenilor sa vada ca facem si noi ceva in rind cu lumea civilizata. Dupa care aplicam LEGEA FARADELEGII singura care mai functioneaza in tara asta , deoarece CONSTITUTIA a fost de prea multe ori incalcata de tovarasul presedinte.

vasile spunea...

In legea 164/2001 declarata nesimtita de pensionare a cadrelor militare seful statului major general al armatei avea o pensie in jur de 5.000 de lei pe luna. Insa in acelas grup , generalul-magistrat Dan Voinea avea o pensie de 18.500 de lei. Acuma cred ca va migra in casta magistratilor pentru a-si putea pastra privilegiile "NESIMTITE" , deoarece magistratii si si SPP nu li se vor diminua pensiile .

plano10 spunea...

@Vasile
Eu cred ca Dan Voinea are deja pensie de magistrat si nu-l va afecta cu nimic noua lege. Altfel n-ar avea o pensie atat de mare.
Nu mai e nevoie sa migreze...

ion spunea...

fratilor trebuie sa fim uniti si sa luptam pentru drepturile noastre care sunt cistigate prin lupta zilnica a serviciului ce ne-a pus viata in pericol. Acest guvern trebuie pus la zid iar BASESCU nu are nuanta de militar cum se lauda , nu stie ce este armatasi politia poporului. PLECATI cu totii din structura ca ride de voi sau luptati.

nicolae spunea...

Legi anapoda facute pe genunchi si legiferate pe sub pult.Asta spune in ce hal a ajuns tara condusa de acesti arivisti.

teo spunea...

ma intreb daca cuiva din conducerea sindicatului militr sau organizatia militarilor in rezerva ia in calcul sa actepte aceasta lege dar cu conditia ca calculu ei sa se ia la o norma de munca de 24/h pe zi intrucit militari nu aveau norma de munca dar erau prezenti in orice moment la datorie astfel pensia rezultata prin calcul facut de ei sa fie platita de4 ori pe luna calindaristica ;[nu astral] poate se schimba problema ce spuneti [e prostie] dar legea cum e tot [prostie] asa ca sa lucram pe vorba lor dar cu propunerea noastra ce vor avea de spus

ELENA spunea...

Sa nu uitam ca si minoritatile au ... minoritatile lor: dl. gl. Mircovici a luptat pentru armata cat a putut.
Da, sunt convinsa ca se poate si mai rau. Abia acum intelg vorba aia din batrani: "nu-i da, Doamne, omului cat poate sa duca".

ELENA spunea...

NU. NU AI DREPTATE! Nu sunt membra PSD (sub cuvant de onoare, cine vrea crede, cine nu... asta e). Pensionarii au votat, in marea lor majoritate, cu Geoana. Cel putin militarii. PSD este partidul "dedicat" pensionarilor.

ELENA spunea...

Doamne, cum nu am vazut acest comentariu al tau pana acum!? Doar stii adevarul! De ce nu-l spui?

plano10 spunea...

Da, s-ar putea ca in 2009 mai putini sa fi votat cu Base. dar in 2004 multi au votat impotriva lui Nastase pentru ca le esalonase actualizarea pensiilor pe durata a 4 ani. Nu a mai contat ca prin septembrie le dublase pensiile.

T_REX spunea...

SUBSCRIU CU LITERE MARI SI NU MAI ADAUG NIMIC

T_REX spunea...

vorbiti ...vorbe ca sa nu spun altfel.in solda era inclusa aceasta asa zisa munca nenormata.asta una,cine statea peste program, facea muncile agricole,industriale,mina ,canal si apoi cand veneau in unitate stateau zi noapte prin poligoane sa recupereze PPLP(cine e in dom. va traduce corect presc.) comandantii de subunitati cei care traiau cu soldatii.prin birourile multe care erau- prog. era de 8H. si inca una -aveti vreun doc. care prevedea ca in armata prog. era nonstop? nu -multumiti distinsilor nostrii mari sefi care ne tineau ilegal de fapt ,numai ptr. a se sti ca sunt ..exigenti.ASTA v-o spune un fost OPTORIST(SI am suferit pt. asta)

teo spunea...

pentru t-rex e adevarat dar speram ca prin tex anterior sa mobilizez acei cdt cara ocupa acum si la pensie functi de conducere in asa zizile organizati ale militarilor in rezerva dar nu fac nimic pentru militari in rezerva de fapt cite cadre in rezerva activeaza in aceste org

T_REX spunea...

am inteles. din moment ce-mi dati dreptate insemneaza ca sunteti coleg de suferinta cu mine si deci nu am de ce sa fiu suparat pe dv.fac (eu) ca turbatul cand vad ca si acum dau sfaturi,se vaieta de mama focului cei care habar nu au de armata- a se vedea incepand cu conducerea sindicatului,sefii de filiale etc. sanatate si numai bine.

paul constantinescu spunea...

Mare atentie la masurile care se pun in aplicare,privind recalcularea pensiilor,a personalului care a detinut functii de de executie,care a lucrat in strainatate,si care si-a asumat responsabilitati uriase,responsabilitati personale ,care in caz de esec, catastrofale carierei lor si chiar intrau sub incidenta juridica,pntru ca sa actionam sub conducerea operationalaN.A.T.O. si a fi competitivi in structurile Europene cu tehnica "aferenta''

plano10 spunea...

Legea si Metodologia s-au dat deja si sa vezi cu ce mare atentie se aplica :)

constantin spunea...

Oameni buni!
Incepand cu anul 1990 tara estea sub ocupatie.
Deciziile importante privind Romania sau pe romani nu se iau de catre romani sau pe tritoriul romanesc.
Nu stiu daca tara aceasta mai are un om pe care sa-l scoatem in fata sa ne conduca, sa ne reprezinte interesele, sa ne scoata din aceasta mocirla in care ne-au adus cei care sau perindat la conducerea Statului.
Nu mai avem nevoie de marionete, de aventurieri ........... DESTUL!
Cred ca de data aceasta cutitul se apropie de os, iat pe alocuri cred ca se apropie de maduva osului.
Hadeti sa oprim pe aventurieri, iar Parlamentul sa voteze (elaboreze) legi aspre, inclusiv Legea privind PEDEAPSA CU MOARTEA, ca sa putem da posibilitatea oamenilor corecti, muncitori, cu credinta si tema de Dumnezeu sa poata trai!
Sa ne dea Dumnezeu intelepciunea de care avem nevoie!

ELENA spunea...

Iti sta conducerea sindicatului in gat?

T_REX spunea...

NICI GAND-ASI VOMITA LA PRIMUL COLT.NU REPREZENTATI ARMATA NICI MACAR VOI PERSONAL(CU UNELE EXCEPTII) SUNTETI VOPSITI. DE CE NU VA PREZENTATI PUBLIC C.V .-URILE

ELENA spunea...

Nu chiar intamplator, da' am un CV cu care ma mandresc! L-am postat in primele zile de la infiintarea sindicatului, la cererea a nspe mii de anonimi, de nu stiu cate ori. UNDE VREI SA-L MAI POSTEZ? Intre timp, s-a mai imbogatit!

Mircea Vadan spunea...

Eu nu ma ascund dupa pseudonime ,toata cariera mea am fost COMANDANT (pl.----B.tc.) NU DETALIEZ-noi cei de la trupa am fost tot timpul cei mai "frecati".Acum "baietii destepti"care ne conduc {inregimentati politic -fara documente]
ne "adreseaza rugamintea"sa mergem CMJ de care apartinem sa ne semnam singuri "sentinta".Pina mai ieri ne ordonau acum ne "ROAGA".NU ,NU,NU,stimati colegi,am dormit destul acum ne-amTREZIT!! Cei care ati semnat cind v-eti primi pensia "RECALCULATA" o sa aveti un gust amar,ca de altfel noi toti.

T_REX spunea...

felicitari pentru acel C.V. deosebit si de care esti mandra si pe care nu prea poate sa-l vada nimeni desi <>.IN deplina concordanta cu el vei primi si pensia recalculata.daca esti de acord cu asta atunci de ce nu-ti vezi de concediu si te manifesti ca,o tanara si nelinistita?

nicol spunea...

de ce sa ne recalculeze pensiile cu care am iesit conform legilor in vigoare la aceea data? ACESTE LEGI NU MAI SUNT BUNE DE LA 1.DEC 2011?FAPTUL CA AM RESPECTAT LEGISLATIA CAND ERAM CADRE IN ACTIVITATE A FOST O GRESEALA? JURAMANTUL DEPUS PENTRU PATRIE SE ABROGA TOT DE LA 1 IAN.2011? ATUNCI DACA NE LUATI GRADELE MILITARE NU MAI MIZATI PE NOI! DACA TOTUL ESTE RETROACTIV SI SE APLICA LA BUNUL PLAC ......VREAU SA DATI O LEGE CARE SA ABROGE SI MOMENTUL CAND AM DEPUS JURAMANTUL DE CREDINTA CA SA MA FAC UN BRAV SCULER MATRITER SAU CU CINE MA EGALIZEAZA TOARASUL boc?

gigi spunea...

Recalcularea pe baza Legi19:
armata,politia,pompierii nu fac parte din grupe de munca cu grad sporit de pericol asa cum in Anexa 2 sunt indreptatiti dansatorii,jonglerii,clovnii,etc
Deci domnilor cu titlul general numiti militari: daca comunistii va asimilau clasei muncitoare- democrat-liberalii de azi nu va apreciatza nici macar cat pe un clovn..Muriti in tari straine de gloante ori in tara asta de foame..In marinimia lui ,Dan Voinea va da dreptul sa alegeti...

Dp spunea...

NU SEMNATI SI NU VA PREZENTATI LA CMJ PENTRU A SOLICITA RECALCULAREA PENSIILOR !!!!!!!!
ESTE O MARE AMBUSCADA ! VOR SPUNE CA DV. ATI SOLICITAT ACEST LUCRU.
DACA EI NU RESPECTA O LEGE DV. DE CE ATI FACE-O ???

plano10 spunea...

@Dp
Legea 119/2010 crezi ca nu e LEGE?
Sa vedem cine isi permite sa n-o respecte!
As paria ca tu deja ti-ai depus cererea la Comisariat daca ai vazut ambuscada de acolo.

paul$nanca spunea...

Ca o replica a unui individ pe nume vasile, care a lasat un mesaj pe data de 22 iulie si care specifica de pensile nesimtite ale unor cadre militare din servicile speciale,cu referire la SPP,tin sa precizez ca am fost cadru militar al acestei institutii si ca m-am pensionat,avand o pensie nesimtita de 1248 RON, asa ca te rog nea vasile ciocul mic pana trece criza. Multumesc pentru intelegere. P.S. nea vasile cand ai timp vreau sa iti arat talonul de pensie pentru confirmare, si eu ma numar printre cei multi care trebuie sa se prezinte la centrul militar pentru recalcularea pensiei, asa ca la viitoarele alegeri sa votam din nou acest partid minunat numit PDL si pe al sau brav conducator. o zi buna

Raican Dan spunea...

in lege nu scrie ca trebuie sa faceti ceva sfatul meu e sa asteptam sa faca ei primul pas///s-ar putea sa fie ultimul'
la sfirsitul lunii am o intilnire cu regina marii britanii in cadrul congresului mondial de parkinson sens in care mi s-a solicitat o informare legata de starea bolnavilor de parkinson din ROMANIA
Relatii-tel ...............

Anonymous spunea...

NU NUMAI BASESCU,TOTI, ABSOLUT TOTI CARE SUNT ACUM LA GUVERNARE NU SE INGRIJESC DECAT DE PROPRIILE LOR INTERESE, RESTUL............... DUPA NOI POTOPUL.

ELENA spunea...

T_REX
Observ ca nici in concediul meu nu iti puteai stapani ura si dispretul... OK, iti voi trimite CV-ul, chiar daca nu esti membru de sindicat. Vrei si declaratia de avere? Ca nu cumva sa traiesti cu impresia ca m-am imbogatit din banii SCMD?

T_REX spunea...

HELEN-nu mai este nevoie. din punctul meu de vedere lupta s-a incheiat.nu e vina mea ca ti-ai asumat rolu de paratrasnet al scmd.de asta te rog FARA RESENTIMENTE. Te-am apreciat si te respect ca ,,ADVERSAR" Pacat ca a trebuit sa se intample.imi cer scuze daca te-am ranit vreodata.a mai trebuit sa atac din cand in cand si persoana,asta-i razboiul.imi pare sincer rau.o seara super(cam cum crede neuronul meu)

mos alecu spunea...

Curios este faptul ca limbutii (mai bine zis ‘limbistii’) care sustineau si pe aici ‘bunaciunea’ inlocuirii L.164/2001 cu o alta lege a pensiilor… tac ca “porcu’n popusoi” tocmai acum cind L.164 a fost abrogata , implinindu-li-se visul.

mos alecu spunea...

L.119/2010 nu se mai poate aplica deoarece L.19/2000 a fost abrogata prin legea unica a pensiilor , iar L.119 spune ca pensiile se recalculeaza folosind regulile stabilite in L.19/2000 . Ca urmare pensiile militarilor se recalculeaza conform noii legi a pensiilor ( actiune prevazuta expres in lege) folosind : salariul MINIM pe economie (nu mediu), stagiul complet de cotizare de 25 ANI (nu 20 ani) , si fara a se mai aplica majorarea pentru Ordinele Meritul Militar . Bineinteles salariul minim pe economie se va folosi acolo unde nu sint disponibile valorile reale ale soldelor … adica la toti pensionarii , pentru perioade mai lungi sau mai scurte (in functie de cit de repede va putea Serviciul pensii – noua Casa sectoriala de pensii – sa introduca in documentele de recalculare datele care se culeg acum in toate unitatile ).

T_REX spunea...

UNDE AI CITIT MOSULE CA S_A ABROGAT L119? referitor la L19 era faptul ca se calculeaza pe baza de contributie.atat

mos alecu spunea...

@T_REX septembrie 17, 2010 la 8:02 pm :
http://www.dsclex.ro/legislatie/2010/iunie2010/mo2010_441.htm#l119

Art. 3. - (1) Pensiile prevăzute la art. 1, stabilite potrivit prevederilor legilor cu caracter special, cuvenite sau aflate în plată, se recalculează prin determinarea punctajului mediu anual si a cuantumului fiecărei pensii, utilizând algoritmul de calcul prevăzut de Legea nr. 19/2000, cu modificările si completările ulterioare.

(2) În situatia pensiilor dintre cele prevăzute la alin. (1), care au fost stabilite în baza legilor speciale, pensia din sistemul public se determină considerându-se a fi îndeplinite conditiile de acordare prevăzute de Legea nr. 19/2000, cu modificările si completările ulterioare.

Art. 4. - (1) Recalcularea pensiilor prevăzute la art. 1 se realizează de către institutiile în evidenta cărora se află persoanele beneficiare, după cum urmează:

a) într-o perioadă de 5 luni de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) si b);

b) într-o perioadă de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru pensiile prevăzute la art. 1 lit. c)-h).

(2) Cuantumul pensiilor recalculate potrivit prevederilor alin. (1) se stabileste în baza punctajului mediu anual, determinat potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările si completările ulterioare, si se plăteste de la data de întâi a lunii următoare expirării perioadei de recalculare prevăzute la alin. (1) lit. a) sau b), după caz.

Art. 5. - (1) Prevederile art. 3 si 4 se aplică în mod corespunzător si pensiilor stabilite potrivit prevederilor Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată, cu modificările si completările ulterioare, si ale Legii nr. 179/2004 privind pensiile de stat si alte drepturi de asigurări sociale ale politistilor, cu modificările si completările ulterioare.

mos alecu spunea...

Si eu care credeam ca cei cu care ma 'hirjonesc' pe aici au , macar , cunostintele minime despre ceea ce se discuta...

T_REX spunea...

da mosule ,folosind algoritmul l19 adica,contributivitatea.mai departe pt. militari si politie e l119

mos alecu spunea...

Bine asta nu reusiti sa o intelegeti...Cititi atunci art 173 si urmatoarele din legea unica a pensiilor .

T_REX spunea...

Legea 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor. Lege nr. 119/2010 -nu am auzit sa fie abrogata

T_REX spunea...

in baza acestei legi facea Oprea toate calculel

mos alecu spunea...

Ei , daca argumentul suprem este ca "in baza acestei legi facea Oprea toate calculel" ... m-am lamurit ....

Emanuel spunea...

Salut, se mai vorbeste despre aceasta lege?.. Tatal meu a fost maior, trecut in rezerva in 1999, de 6 ani, adica atunci cand a decedat tatal meu, eu primesc o pensie de urmas, pana la varsta de 26 de ani voi primi aceasta pensie, pe spatele cuponului de pensie, imi scrie ca trebuie sa solicit centrului militar unde a fost luat in evidenta tatal meu, cateva documente recalcularii pensiei militare, care ar fi aceste documente? multumesc..

plano10 spunea...

@Emanuel
In vederea recalcularii pensiei de urmas trebuie sa solicitati la Centrul militar Adeverinta cu veniturile lunare obtinute de tatal dvs pe intreaga perioada cat a lucrat ca militar.
Completati formularul 1b din Hg 735/2010. Il gasiti tot pe acest blog. Aveti nevoie de cuponul dvs. de pensie si copie de pe cartea de identitate. Nu ar strica daca ati depune si o copie de pe Livretul militar al tatalui pentru a identifica unitatile in care a lucrat.
Termenul de obtinere a adeverintei este pana la 31 12 2010.