Gânduri despre trecut, prezent și viitor

Un produs Blogger.

vineri, septembrie 16, 2016

Cam asa arata baza de calcul actualizata a pensiilor militarilor care s-au pensionat inainte de Legea 138/1999

85 comments
Baza de calcul actualizata a pensiilor militarilor care s-au pensionat inainte de Legea 138/1999 
Pe pagina unui site pentru militari -AICI- s-a publicat decizia de pensie, emisa anul acesta, in baza art.19 din Legea 223/2015, a unui militar care a trecut in rezerva in anul 1990.
Nu o vom analiza decât prin prisma bazei de calcul din acele vremuri, actualizata la valorile corespondente anului 2016.
Observam ca procentul de calcul al pensiei de 44,6% este stabilit proportional cu numarul de ani vechime  conform art. 25 al L 223, 16 ani,  adică vechimea efectivă plus sporul pentru condițiile de muncă. din 25, respectiv 41,6% , potrivit modificarilor aduse de OUG 57/2015 in art.29 al Legii 223/2015, la care s-a adaugat 3% pentru pensia suplimentara. Pe bune, procentul de pensie proportional cu vechimea este de 41,6%.
Nici indemnizatie de dispozitiv nu era, ce sa mai discutam de alte sporuri pe care le au militarii in prezent.
Soldele  actualizate ale functiei de baza pentru alte grade le gasiti AICI



---
Sursa foto: Pixabay

85 de comentarii:

  1. Iar ultimul document este listat in 2011?

    RăspundețiȘtergere
  2. @serban
    Iti raspund aici unde ai in fata o decizie de pensie emisa anul acesta pentru un lt.maj-> cpt. trecut in rezerva in anul 1990. Baza de calcul va fi stabilita in aceiasi parametri la recalcularea pensiilor tuturor celor care s-au pensionat inante de 1999.
    Pentru ca te-ai pensionat pe Legea 164/2001 ai ceva aantaje fata de cei de masi sus, dar nu fi atât de naiv incât sa crezi ca Ordonanta iti va creste pensia cu 50%. De unde omule, daca pentru fiecare an vechime peste 25 primesti doar 1%, nu 2% ca in L164, si mai esti si plafonat la 85% din baza de calcul.Pe Legea 164 cuantumul pensiei putea ajunge si la 120% din baza s calcul.
    Inca din noiembrie anul trecut scriu pe acest blog ca pensia calculata pe Ordonanta va fi mai mica decât cea stabilita potrivit Legii 164/2001.
    Am publicat pe 13 04 2016 un tabel cu soldele functiei de baza actualizate in 2016.Am indicat link-ul articolului in cuprinsul topicului de mai sus. Intra acolo si poti sa-ti stabilesti solda actualizata a functiei de baza fara alte sporuri.Adauga si șporurile, daca ai avut si o sa ai baza de calcul a pensiei.Aplici procentul plafonat la 85%, corespunzator vechimi efective, si ai pensia pe OUG 57/2015.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sper sa nu deranjez dar de ce este actualizata la decembrie 2009 si nu la 01.01.2016?

    RăspundețiȘtergere
  4. Calculul este corect. Atat permite OUG 57/2015 pentru un capitan cu conditiile de mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu, de exemplu, voi avea o pensie militara recalculata pe OUG 57/2015 cu un cuatum mai mic cu 45-47% decât cel in plata, pe Legea 263/2010, in care sunt incluse si stagiile dupa pensionare.

    RăspundețiȘtergere
  6. @huhu
    ti-am mai spus dar iti repet:
    "arunca un ochi" pe site-ul lui olescu si a sa vezi.

    probabil ca vrei sa-mi sugerezi ca eu pe functie de lt.col.(la max) in ultimii 10 ani iesit pe legea 164 cu o pensie de 2400 net(incluzand si 7 ani in civilie dupa pensionare total 38 ani cumulati deci +13%) cu spor dispozitiv si radiatii inca din '82 cu clasificare,gradatii si spor de izolare(fara IC,SM sau lucrari de exceptie),vrei sa spui deci ca noua pensie va fi mai mica si eu voi ramane cu asta actuala inghetata nu-i asa??
    Bine inteles ca BC ar fi excelent sa inceapa de la 80% dar tu huhu te opui din motive pe care nu le inteleg.ca sa te parafrazez......"Pai daca incepe de la 80% eu pird si aia si aia si ailalta......Pai daca oricum se plafoneaza la 100% iar tu oricum ajungi la 100% indiferent de unde se pleaca......ce te "doare"??? ca-i tot un drac.In schimb cei cu vechimi mai mici nu ca tine vor fi "futati" la procente.Asta vrei? cu ce te ajuta pe tine personal?Poate ai uitat ca in armata mie mi s-a desfiintat unitatea si RAA nu gasesc prin oras pe bulevard.Cam toate U de RAA s-au desfiintat si a ramas doar Bg.1......si-a aia cu toate posturile ocupate "full" si apoi unde sa te muti? casa NU,servici pt muiere NU copii la alta scoala pe unde s-o nimeri .....si tot asa.crezi ca mi-a placut sa ies la pensie de tinerel? Pe dracu!!

    RăspundețiȘtergere
  7. @micutzul
    Pentru ca art. 28 din lege spune ca soldele celor 6 luni alese din ultimii cinci ani se actualizeaza la data dschiderii dreptului de pensie. Cum in acest caz, si in toate cele reglementate dar art. 19, data dschiderii dreptului de pensie nu coincide cu data trecerii in rezerva, soldele din cele 6 luni alese se actualizeaza mai intai la data trecerii in rezerva si apoi la data deschiderii dreptului de pensie.
    Daca unul se pensioneaza in luna septembrie anul curent si alege ultimele 6 luni ca baza de calcul, soldele de functie din primele 5 luni sunt actualizate la valorile corespondente din luna septembrie.

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. O spun cu mare amaraciune.Degeaba suntem multi.Nu vrem si pace sa intelegem ca suntem vai si amar de capul nostru.Activilor va doresc grabnica pensionare.Celor care ati initiat si redactat art.40/OUG 57 va doresc sa treceti si voi prin ce trecem noi pensionati inaintea voastra.In timp veti suferi si voi asemenea bataie de joc.Veti regreta amarnic comportamentul vostru prezent.Ma uit cu admiratie la unitatea de corp a magistratilor,transportatorilor,oerilor etc.La noi care mai de care destept nevoie mare.Privind acel capitan ,600lei lunar la 11,5 ani vechime efectiva si la medie a soldelor lunare destul de mare e rasul plansul.Dupa cum se vede multi dintre noi va trebuii sa radicam statuie lui Nastase, Oprea si lui Boc.Am devenit patetic dar mergem in corpore intr-o directie gresita.Sa auda si cei de la interne,SRI,SIE,SPP,STS.O spune un colonel dupa un infarct si alte minuni din cauza dar nu in timpul serviciului.Regret ca m-am nascut in aceasta tara.Daca ar fi sa o iau de la inceput as fugi de Romania si de actualul stat roman ca dracul de tamaie.Primiti stima mea .

    RăspundețiȘtergere
  10. @serban
    Tu citesti degeaba blogul asta daca n-ai retinut ca sunt adeptul procentelor de pensie din legea initiala.
    Daca te invredniceai sa te duci la tabelul indicat in topic, vedeai ca solda functiei de baza pentru un Lt.Col, fara indemnizatia de dispozitiv, IC, SM si sporuri, actualizata la 01 01 2016, este de cca 1860 lei. Adauga indemnizatia de dispozitiv si Sporurile pe care zici ca le ai si vei obtine baza de calcul actualizata in 2016. Aplica 85%+OMM.85 la baza de calcul si obtii cuantumul brut al pensiei recalculate

    RăspundețiȘtergere
  11. Mai, Bontas, iar incepi sa te exciti pe calcule!Dar de ce capitanul sa aiba cat producuci tu pe centura, indaratnicule, si sa nu ia pe valoarea de ofiter la comanda? Tu distribui valorile, bagaciosule de la domnul tau General alcoolic si fezandat pentru cunilingus profesionist si indiferent la problemelor pensiilor militare?!
    Hai,ca-ti stiu gasaca de club!

    RăspundețiȘtergere
  12. @ Adrian Bontas
    Nene ia pune mataluta mana pe carte si vezi cam cat ia pensie un capitan cu 11 ani vechime din armatele civilizate cu conducatori civilizati...
    La 600 de lei pensie .... adica daca avea 30 de ani vechime erau 1800 si mai ai pretentii sa servesti statul in caz de ceva ? Ha, ha, ha....

    RăspundețiȘtergere
  13. @ HUHUREZ: Vorbiti de sporuri, dar ati citit bine ordonanta? Sau, OMM-uri-care fiind sfinte de ani si ani de zile nu se baga in pensie, nerecunoscute nici ca un merit, acestea fiind merite acum abuziv necalculate in afara pensiei, ca o NErecunoastere a chinurilor suferite in toate misiunile militare ale rezervistilor, ca o suferinta a tot ce-ati indurat chinuiti prin aplicatii si tot felul de misiuni nenorocite, ori pensia suplimentara care la randu-i este atacata, acestea fiind manarita criminal si trebuiesc neaparat aceste drepturi aparate, pe langa faptul ca ati muncit o viata cu gandul ca tot ce depaseste codul muncii peste 100% raman vise desarte si ce lacrimi curg cand stii ca acest prag inseamna suferinta de a trai in Armata in groaznice presiuni si chinuri, erau chiar ultimii ani cand te chinuiai sa iei pensie, dar tu erai terminat di lipsa de functii, pentru grad, si ca tinerii voiau sa te excluda ca erai ,,perimat''! Mie imi ziceceti daca nu am dreptate? ... Chiar daca eu n-am dreptul decat la cateva dintre aceste merite, am sa fiu revoltat pana la moarte ca acei colegi si camarazi ai mei sunt mutilati de la drepturile lor constitutionale! Pentru mine, mai important este sa ma solidarizez pentru drepturile comune ale camarailor, decat pentru drepturile mele personale, care de bine sau rau tot am sa ma descurc, dar tacand eu, exista pericolul ca o gura de mare foc ca a mea, sau ca a altor colegi de-ai mei, sa taca, si asa s-ar stinge flacara luptei pentru pensiile militare! Eu nu am drepturile voastre statutare pe vechime, ci de boala, dar vocea mea este ascutita petru drepturile voastre, decat ale voastre, pentru ca sunt dezamagit ca voi nu sunteti mai rai ca mine sa cereti ce va apartine si ce meritati! Domnule ministru al Apararii, noi suntem scutul Romaniei, de ce dumneata esti indiferenta? Ce misto ca eu, fiind pamfletar la un jurnal, Ora 25 de Onesti, n-am facut misto de dumneata, ca sa ma repet tot misto! Ma tin tare de codul etic , personal si deontologic, foarte impus in mod stalinist, sa-mi respect minstrul Apararii! Nationale!

    RăspundețiȘtergere
  14. Militarii pensionari, nici toti dintre cei care citesc frecvent acest blog, inca nu s-au dumirit cât de catastrofica este OUG 57/2015.
    Majoroitatea, din spirt cazon, au incredere in semnalele transmise oficial, in buna masura pentru ca nu au capacitatea de a intelege un text de lege.
    Se apropie scadenta termenului de emitere a deciziilor de recalculare.Asa cum am mai spus, vor fi vaiete ca pe vremea inceputului de an 2011, când Guvernul Boc a dat un HG neconstititional de aplicare a Legii 119/2010.
    Mai bine de jumatate dintre pensionaii militari vor inalta rugaciuni pentru sanatatea generalului Oprea, cel care a infruntat regimul basescu-boc si a fortat adoptarea Legii 119 in forma care s-a aplicat.
    Traiasca principiul cuantumului mai avantajos din Legea 223/2015.

    RăspundețiȘtergere
  15. Se poate vedea dezastrul in care a ajuns armata in capitalismul de cumatrie fata de socialism...
    Asta nu-i nimic ,dar i-au si gresit calculul pensiei.Daca la 25 de ani vechime cumulata primeste 65%,la 16 ani ar trebui sa primeasca 65-9.De unde 9%?Din 25-16=9.Cei care puteti lua legatura cu domnia sa transmiteti-i ca procentul de calcul ar trebui sa fie 56+3=59%
    In acest caz ,pensia ar fi de 767 de lei curati pentru ca nu ar plati nici CAS si nici impozit.
    L-au facut scurt de 159 de lei!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Tanti Maria, care matura scara mea, a iesit la penzie cu 690 lei luna trecuta si a zis ca-zi baga ghizda fantanii in gura patronilor sa nu le fie sete! Noi ce sa ne bagam in banca bucala ciufutilor de la Armata daca am avea ce scrie mai sus? Hai si cu sporurile: Stiati ca din sporuri de mucegai s-a inventat penicilina? Aveti o felie de paine cu majun uitata intr-un sertar din Ministerul Apararii Nationale sa va demonstrez? Cand esti crescut,platit ca tradator si educat de masonisti si sorosisti, salutul inter personal la ei cica ar fi: Mumu, pipi si caca! Deie Domnul!

    RăspundețiȘtergere
  17. @Liviu Po
    Cititi, domnule,si comentariile anterioare si ce am scris in topic,inainte de a va apuca sadati indicatii gresite.
    OUG 57 a mai facut niste "imbunatatiri" in art. 28 alin ultim, pentru cei care au trecut in rezerva fara drept de pensie, in sensul ca procentul de pensie li se stabileste proportional cu ani lucrati, nu prin scadere din 65%.
    PP= (16 x 65):25=41,6%
    Chiar i-au gresit procentul de pensie cu 3% in plus.

    RăspundețiȘtergere
  18. am cautat [este totvls camera deputatilor si nu e trecut pe nicaeri acel plx82 . pana in 25 sept . asa ca..........

    RăspundețiȘtergere
  19. HUHU
    Procentul de 3% reprezinta contributia la pensia suplimentara.
    serban
    La conditiile pe care le-ai expus o sa ai in jur de 3000 lei net.

    RăspundețiȘtergere
  20. Vor fi mari surprize la echivalarile functiilor. Ex: daca ai avut functie de col. si in statele de organizare din 01.01.2016, functia nu mai este de col. si este de Lt.col, vei primi coeficientul functiei echivalate, si invers, daca functia din statul de organizare de la 01.01.2016 a devenit de Gen. vei primi coeficientul functiei de gen.Asa ca mare atentie cand primiti deciziile.In general gradele functiilor s-au diminuat in timp, au noroc cei carora le-au disparut functiile: lor trebuie sa le dea una mai mare.

    RăspundețiȘtergere
  21. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  22. @alpacin
    Corect!
    Confuzia a venit de la lenea domnilor de la Casa Sectoriala de a marca separat pe decizie procentul pentru vechimea cumulata.

    RăspundețiȘtergere
  23. Froso tu il indemni pe puadelul Kis sa iasa la miting ?Tu nu stii cu cine ai de a face.El ii indemna pe toti rezervistii sa vina la mitingurile lui Dogaru iar el (cu o zi doua inante) anunta ca el nu vine ca e sub demnitatea lui.Asta e om ?

    RăspundețiȘtergere
  24. @ huhule ,pentru fiecare consultatie a cumatrului,verisor de frate, sora la spital ...al vecinei ,vecinului, sa percepi o taxa de 100 de lei, ca sa le piara pofta de a intreba " de ce creste iarba "

    RăspundețiȘtergere
  25. @Eufrosina , pentru initiativele razvratirii adreseaza-te lui cezar, doar el este expert in manuirea si stapanirea turmelor.
    Eu am spus ce am avut de spus si asa va fi, indiferent de actorii din frunte!

    RăspundețiȘtergere
  26. @alpacin
    in acest caz "am pus-o" am inteles ca functia mea de lt.col a devenit intre timp de cpt.(asta era prin 2000,acum nu stiu)......deci am iesit din armata cu functie de lt.col. si acum sunt cpt.??? Daca ne uitam in lege nu scrie nimic despre vreo "retrogadare" in functie......scrie doar despre echivalarile de sg si sf valabile la 01.01.2016
    In conceptia dumitale "bine ca nu am devenit caporal".........arata-mi si mie paragraful din L223 care se refera la noile functii,ca eu n-am gasit asemenea exprimare

    si un mic exemplu: Daca un mr iesit in 1990 la pensie are acum functia cf stat organizare de lt. crezi ca il degradeaza si ramane la pensie cu gradul de mr. pe functie de lt.? dupa 25 de ani? Chiar crezi ineptia asta??
    cam nashpa logica unora care scriu fara sa gandeasca:):)

    Deci te rog inca odata @alpacin sa-mi indici paragraful/alineatul din lege unde se face referire la ce ai spus mai sus,si-ti raman recunoscator.....asta asa ca vorbesc unii ca sa nu adoarma.Si nu e cazul meu!

    RăspundețiȘtergere
  27. @alpacin
    e booon!! deci decizia pe care am vazut-o a "tau majurului" politist este de fo 4200 net si a mea va fi de "in jur de 3000"....mi se pare fractura de logica.Si atunci cum ramane cu col. pompieri fara Lucrari si bla,bla,care si-a calculat pensia de 7200.....si e finantist are si vechimea completa si etc
    Si cum se face alpacine ca eu cu un procentaj de 101% din solda unui lt col o sa am 3000.Atat are un lt.col acum? unul normal fara gonflare

    si daca eu o sa am 3000 cat va avea un plutonier adjutant sef? sau un mm principal? Probabil dublu ca mine nu-i asa(ca prea "le calculezi cu foc")
    Gata ma duc sa ma spanzur ca prea te incurc:):)Ai tu sapun?

    RăspundețiȘtergere
  28. Sapun iti dau eu Dorule.Dar imi dai banii pe el in rate macar ca dupa cat o sa ai pensia pe legea 223 (dupa alpacin) nu cred ca o sa ti-l permiti.😂😂😂😂

    RăspundețiȘtergere
  29. @micutzul
    Era sa uit sa subliniez un aspect legat de intrebarea de mai sus.
    Au fost discutii in legatura cu introducerea in baza de calcul a pensiilor celor care se pensioneaza dupa 01 08 2016 a cresterii soldei de functie ca urmare a introducerii in aceasta solda a 50% din SM ce se cuvenea in 2009, potrivit OUG 20/2016.
    Cred ca este clar acum, dupa citirea deciziei din topic, ca si soldele de functie alese din lunile anterioare datei de 01 08 2016 se actualizeaza la nivelul soldei de functie din luna august sau la nivelul soldei de la data deschiderii dreptului de pensie.

    RăspundețiȘtergere
  30. multumesc vasile! esti un "adevarat" camarad......stiu ca voi la "melitie" sunteti "coledzi"(I.L .Caragiale) Noi in armata suntem camarazi......asta-i diferenta daca intelegi ceva......In rest multumesc pt sapun si urari.
    PS colegi sunt si asistentele si profesorii si aia care colecteaza gunoiul si vanzatoarele chiar si aia care cara shpanul cu roaba in fabrica. Camarazi ohoooo rar de tot! sper ca ai inteles "colegule"

    RăspundețiȘtergere
  31. Froso tu il indemni pe puadelul Kis sa iasa la miting ?Tu nu stii cu cine ai de a face.El ii indemna pe toti rezervistii sa vina la mitingurile lui Dogaru iar el (cu o zi doua inante) anunta ca el nu vine ca e sub demnitatea lui.Asta e om ?

    RăspundețiȘtergere
  32. Dorule a fost o gluma ..😂 .Tu repede sa ma musti.😁

    RăspundețiȘtergere
  33. Serban
    Eu nu am spus ca asa scrie in lege ( oricum legea este interpretabila )( am auzit ca sunt decizii cu astfel de interpretari), eu am spus ca se pot face astfel de echivalari , la care trebuie sa fiti atenti, si sa contestati imediat deciziile.

    RăspundețiȘtergere
  34. Multumesc de raspunsuri ,,huhurez,,. Problema este ca functiile sunt reprezentate si se calculeaza pe baza unor coeficienti transmisi de SMG. Daca de exemplu un Lt.col. are sa zicem pana la 01.08 coef. 5.6 inteleg ca acum se adauga 15% ? Primesc si cei pensionati cand aceasta indemnizatie nu exista si cei care nu au primit si cei cu B in dosare , ani de zile?
    Oricum e ,, labareala,, tot ce se intampla. Toate partidele anunta schimbarea legilor pensiilor si incep sa ne bage iar in butoiul cu speciale... Sunt atat de nepregatiti si de incapabili incat dupa ani de discutii nu inteleg ca mil;itarii nu au pensii speciale.... Chiar si fosti ministri care au avut consilieri, etc.

    RăspundețiȘtergere
  35. @micutzul
    Noi, cei care ne-am pensionat inainte de 01 01 2016, vom primi cresterea introdusa de OUG 20/2016 la prima actualizare de pensii, respectiv de la data care se vor majora soldelele activilor.

    RăspundețiȘtergere
  36. Huhurez, sa inteleg ca daca eu am iesit maior la pensie in 2006 de pe functie de maior si acum functia este de lt.col, se va recalcula pensia ca pentru lt.col? Nu cred asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  37. @alpacin
    daca zici ca a fost o gluma,gluma sa fie!!....dar pare mai mult a dezinformare/intoxicare/nepricepere......eu nu fac "glume" din astea ,eu am vb serios.E in joc soarta a zeci de mii de militari.

    RăspundețiȘtergere
  38. Pentru cine cunoaste legislatia: urmeaza sa primesc deciziain scurt timp, nu am primit salariu de merit ultimii 6 ani, pot contesta decizia(am baza legala?) prin care nu se respecta principiul trambitat al O.G.57 al uniformizarii, inlaturarii inechitatii ..... etc fata de minoritatea ce a primit salariu de merit (pupaciosi), in detrimentul... celor peste 2/3 ce au fost sariti. Logic era sa se actualizeze soldele fara salarii de merit si pentru cei iesiti dupa iul 2009 cand s-a dus dracului vechea ordonanta,asta ca masura reparatorie de bun simt. Cu respect pentru cel/cei cu raspuns pertinent.

    RăspundețiȘtergere
  39. @Taarush
    In principiu, da. Depinde in care din situatiile din art. 12 al Ordinului M25/2016 te afli.
    Vei avea coeficientul de ierarhizare existent la 01 01 2016 pentru functia pe care ai avut-o in lunile alese pentru baza de calcul. Se poiate ajunge si la echivalare.

    RăspundețiȘtergere
  40. Dorule iar ai baut apa cainelui😂.Eu am zis ca am glumit nu alpacin..

    RăspundețiȘtergere
  41. @Liviu tatarus ,
    daca ai iesit la pensie avand functia de maior , recalcularea se face tot la functia de maior , avuta in anul 2006 , la coeficientul de ierarhizare regasit in statul de plata . doar in cazul in care functia detinuta la trecerea in rezerva nu se mai regaseste in actualus stat , abia atunci se face echivalarea functiei .
    nu are importanta daca nivelul functie a crescut sau a scazut , dupa trecerea in rezerva a celui care s-a pensionat . restul sunt povesti .

    RăspundețiȘtergere
  42. @ Marian Dunareanu
    Mai barbate , este problema ta ca ai acceptat ca ,, pupaciosii,, sa ia salariul de merit in anii in care ai activat ca militar.
    Exista clar, doua variante , sau comandantii si sefii erau smenari, sau se dadeau pe bune si tu erai un ,, smenar,, de care comandantii stiau ce face sau ce ... nu face.
    Eu , unul din miile de militari cu salariul de merit cand am iesit la pensie pot sa sustin ca nu am dat nici macar un pahar cu apa pentru salariul de merit. Si hotararea de a iesi in pensie a fost luata in 2 saptamani in luna aprilie. Deci atunci cand se trecea in OZU nu stiam ca voi trece.
    Deci te rog cu respect,, ciocu mic ,, cand vorbesti despre alti militari... Nu ii cunosti si nu poti tu sa generalizezi.... Lupta strict pentru drepturile tale si ajuta alti camarazi cat poti pot de mult. Nu blama si nu jigni...

    RăspundețiȘtergere
  43. Toti pensionarii vor avea salariul de merit cuantificat in baza de calcul, indiferent daca l-au avut sau nu.
    Indemnizatia de comanda se va introduce la toti care au avut functii echivalente cu cei ce ies acuma la pensie...

    RăspundețiȘtergere
  44. @Dunareanu
    Drepturile reparatorii acordate prin OUG 20/2016 nu constituie majorare in sensul art. 60 din Legea 223 si, ca urmare, temporar, pana la urmatoarea majorare a soldelor activilor, ele nu intra in baza de calcul pentru recalcularea pensiilor in plata la 01 01 2016 si nici in calcularea pensiilor deschise pe L 223/2015, inainte de 01 08 2016. In schimb, intra in baza de calcul a drepturilor de pensie deschise incepând cu luna august, prin actualizarea prevazuta in art. 28.

    Restrictia fiind temporara, ma gândesc ca o contestatie care sa mearga pâna la ridicatea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor ordonantei n-ar avea succes.

    RăspundețiȘtergere
  45. @tupak amaru, demonstreaza ceea ce spui, sursa, legea si institutia, nu ce visezi tu noaptea cu lanterna sub patura.Zici ca asa hotaraste "muschii tai" fara temei si fara legalitatea celor spuse+minciuna ,raspandirea de informatii false si "intoxicare " tip raspandac!

    RăspundețiȘtergere
  46. Buna seara.

    O intrebare.

    Am ales ales lunile iulie-decembrie 2006, in care am indeplinit aceeasi functie.

    In perioada iulie-noiembrie coeficientul soldei de functie a fost 3.20 - lt.col.

    In decembrie coeficientul s-a transformat in 4.50 - tot lt.col, ca urmare a cresterii coeficientilor de functie

    Care este coeficientul pentru recalculare ? se face media aritmetica pe 6 luni sau este 4.50?

    RăspundețiȘtergere
  47. Am o mare rugaminte...
    Poate cineva sa imi spuna in ce fel de stat traim si ce fel de democratie exista in acest stat daca FORUL LEGISLATIV RESPECTIV PARLAMENTUL emite in mod legal si CONSTITUTIONAL o LEGE care este promulgata de PRESEDINTELE STATULUI si ulterior EXECUTIVUL, adica cei care trebuie sa puna in aplicare legea , o modifica prin OUG inainte macar ca legea sa inceapa sa fie pusa in aplicare ?
    Acum OUG vine in parlamentul care a adoptat legea si care trebuie sa spuna ,, am fost prosti,, sau ,, guvernule tu sa iti vezi de treaba ta si faci cum spunem noi...,, atata doar. Dar daca senatul a clarificat problema, in camera deputatilor ea treneaza si de abia astept sa vad cine conduce de fapt acest stat.
    Aceasta e culmea democratiei sau culmea prostiei si nesimtirii ...?

    RăspundețiȘtergere
  48. @adi
    Art. 28 spune ca elementele salariale din cele 6 luni alese din ultimii 5 ani se actualizeaza la data deschiderii dreptului de pensie. Fiind aceeasi functie in cele 6 luni, media este 4,50.

    RăspundețiȘtergere
  49. @ tigri 2 ,
    nu pentru domnia ta am raspuns , dar minciunile pe care le prezinti pot crea sperante desarte pentru cei care nu au citit legea sau ordinul comun privind procedura de recalculare a pensiilor militare (M25 pentru MApN sau 31 pentru MAI , ambele din 2016).

    exemplu : functie de maior , la data trecerii in rezerva : coeficient 3,9 la data trecerii in rezerva .
    functie devenita de lt.col actual ; coeficient 4,4 .
    celui pensionat i se va calcula pensia pentru functia de maior , avand coeficientul 3,9 ( cel avut la data trecerii in rezerva ) .
    daca a ales 6 luni consecutiec anterioare datei de 01.01.2007 sau 01.12.2006 pentru MApN), cand coeficientul pentru functia de maior ( la minim ) era 2,8 - se calculeaza avand ca referinta valoarea coeficientului functie la data de 01.01.2016 , adica 3,8 .
    nu se calculeaza nicio solda de merit sau de comanda - daca nu ai beneficiat de ele cat erai activ .
    mai mult , procentajul pentru cele doua elemete salariale ramane la nivelul avut la data trecerii in tezerva , nu se actualizeaza asa cum se actualizeaza valoarea si coeficientul soldei de functie .
    cititi cu atentie ordinul comun . mai mult , a fost prezentat buletinul de calcul . vad ca nu s-a observat esentialul : la lit. G , nu apare trecut nimic , pentru ca nu au fost identificate sporuri ( asa era inainte de 1989 ).nu are nicio relevanta ce solda bruta avea respectivul , importante sunt elementele care se iau in calcul la stabilirea pensie , conform anexei 1b .
    daca cineva are alte date , chiar sunt interesat .

    RăspundețiȘtergere
  50. Pentru cei ce nu sunt de acord cu regalitatea si i-au adus osanale lui Oprea fiindca a sustinut L263 si a adus contributia la 20 de anu pentru meletari ,si alte cateva bunaciuni de care cei 26 de mii s-un kkt, nu au beneficiat (am folosit escrementul pe post de rima la viers)
    @Rule, eu propun ca pe acestia sa ne impusti prin spanzurare sub apa otravita, pentru ca ne-am de neamul nostru sa nu ma pronunte cuvantul referitor la acest 'dusman inrait" al poporului in frunte cu clasa muncitoare condusa de reje. Acest fonfait care este ,nu un amarat de rege ci IMPARATUL IMPARATILOR, imparatul maririi , care a plecat cu un vagon de aur si a venit cu cinci iepe dupa el, in curul gol ,apoi a mai primit "fro" suta de
    meleoane " de euroi

    RăspundețiȘtergere
  51. @tupak
    Indiferent de perioada din care sunt alese cele 6 luni, actualizarea soldei de functie, in vederea recalcularii, se face urmand evolutia succesiva a sumelor/claselor/coeficientilor de ierarhizare pâna la data de 01 01 2016.Asa spune art.12 din M 25/2016.
    Unde este cazul se procedeaza la echivalare de functii.
    Asa este, daca n-ai avut indemnizatii si sporuri in cele 6 luni alese nu le vei avea nici in pensia recalculata.

    RăspundețiȘtergere
  52. Actuala lege este favorabilă polițiștilor,functionarilor de la penitenciare si cadrelor militare care ies acum la pensie.Pentru cadrele militare ieșite la pensie înainte de anul 2001,majoritatea pensiilor scad.

    RăspundețiȘtergere
  53. Pai eu cred ca zvonacii au inceput sa se c...e pe ei.... Legea e clara ... adicatelea actualizarea functiilor se face la 01.01.2016 deci cu soldele de grad si de functie aflate in vigoare dupa ora 00.00 a datei de 01.01.2016. Deci Tupak tata afla ca daca ai avut coeficientul de functie ,, x,, la data trecerii in rezerva acesta se actualizeaza la coeficientul ,, x,, de la ,, zulu 00.01 a zilei de 01.01.2016.
    Gresela este atat a celor din MApN cat si a celor cu bloguri care se invart in jurul calcaiului folosind termeni si exprimari academice incat sa nu inteleaga lumea nimic. Huhule explica nene sa inteleaga lumea.... Ia un exemplu de calcul si fa diferenta intre functia avuta la trecerea in rezerva si functia la care se actualizeaza .... sa inteleaga si ... ei.
    Si inca ceva huhule... Daca pe vremea mea nu era spor de secretizare si echivalentul functiei mele il are acum.... eu primesc sau nu ?

    RăspundețiȘtergere
  54. Si daca nu va fi asa , o sa va faceti hara-kiri? Nu cred, sunteti prea lasi s-o faceti, iar aici ,doar va dati cu presu(PUTZU)l, fara nicio baza reala. Asa ati visat voi dupa un pahar de samahoanca!

    RăspundețiȘtergere
  55. @huhurezule, dupa spusele voastre(nerumegate legal) ar trebui ca un pensionar X care a iesit la pensie inainte de 2000, loctiitor cdt batalion va avea o pensie raportata la urmatoarele elemente:
    - fara indemnizatie de comanda
    - fara salariu de merit
    - cu niste indici de grad si functie inferiori
    -sporuri de max 34%(ca cam asa era atunci)...
    in comparatie cu un pensionar Y din 2016 ,identic ca vechime grad si functie dar care va avea :
    -ind de c-da
    -sal merit
    sporuri cam 80-90%
    -indici superiori de gr si f
    In acest caz de identicitate vom avea :
    X,pensie de 4000
    Y pensie de 8000
    Vi se pare corect ,legal???
    Nu vedeti ca vorbiti prostii? art 28 spune clar,actualizarea elementelor, adica egalarea lor dupa cea mai recenta, si cel vechi va primi ce are cel nou si ce nu a avut la vremea lui!!!
    Avem noroc ca in comisiile juridica si de munca sunt oameni bine pregatiti care judeca cu capul nu cu ...alte organe ,asa cum o fac unii dintre habarnisti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gresesti! Chiar asa va fi: inainte de 2005, 1/2 din 2016.

      Ștergere
  56. Pentru micutz: nu inteleg inversunarea sau lipsa de imaginatie. In viata trebuie sa fi constient ca nu poti sti toate situatiile .. si gresesti afirmand ca-s numai 2.
    In situatia mea a fost asa: am fost propus la merit in feb 2009 de seful meu, decidentul a motivat ca tocmai fusesem mutat (la cerere), pe o functie la alta unitate (fusesem promovat) si noii sefi trebuiau sa-mi dea meritul. Insa acestia nici nu ma cunosteau. Nu-i asa ca-i simplu?
    Curiozitatea mea e ce vor mai nascocii noii alesi pe tema legii pensiilor militare incepand de la anul? Oare mai e timpul, fizic vorbind pana atunci, de a mai indrepta neregulile OG-57? Din ce vad s-a lasat linistea prin comisii, sa nu mai vorbim de calendar (seamana cu cele ....grecesti)

    RăspundețiȘtergere
  57. @Kis
    Faci tu ce faci, dar cam des iti dai cu tesla.....
    Nu iti ia in seama si nu iti actualizeaza elemenrele salariale pe care nu le-ai avut in cele 6 luni alese, cu exceptia soldei de merit care va fi inclusa in viitor in solda de functie, potrivit OUG nr.20/2016.
    Tu nu vezi pe decizia publicata ca nu exista elementul salarial indemnizatia de dispozitiv, daca acest element salarial nu era in perioada cât domnul Lt maj era activ?
    Niciodata activii nu au emis proiecte de acte normative in domeniul pensiilor care sa-i favorizeze pe cei in plata. Doar guvernele si Parlamentele le-au mai dat peste bot in procesul de legiferare.
    Compara proiectul lui Dusa din 2013,emis de cei cu cotiere din MApN, care nu prevedea actualizarea pensiilor in plata, cu Proiectul introdus de Guvern in Senat, in 2015,si mai ales cu Legea 223/2015, votata de Parlament. Activii cu cotiere si-au facut din nou de cap,strecurând, hoteste,angoasele lor in OUG 57/2015.

    RăspundețiȘtergere
  58. @ micutzul
    Am servit patria !
    Acum servesc .....doar masa ,întocmai si la timp cu grija pentru kilogramele in plus si colesterol.
    Să fim sanatosi si fara razboaie pe aici !Sa evitam televiziunile pe unde se zbenguie tot ce a nascut mai in detrimentul acestui popor natia asta , sa ne vedem de ale noastre prin gradina ,prin parc cu nepotii,etc
    Patrie si Onoare !
    Servim masa întocmai si la timp!
    Noapte buna România ,că avem destui care sa stingă lumina.

    RăspundețiȘtergere
  59. @ avyanic
    Punem pariu ca daca e ceva, tot noi stingem lumina?
    @ Dunareanu
    Nu pun la suflet dar prea generalizezi. Pe lumea asta sunt oameni si oameni.
    @ Huhu
    Daca spui asa ca nu se actualizeaza insemna ca fratiorul meu la aceeasi functie , cu vechime mai mare o sa o aiba de 3 ori mai mare....
    Ma iubeste femeileeee...

    RăspundețiȘtergere
  60. Huhurezule, tu chiar nu vezi ca pe "to'ashu calcul" il doare-n cot de cele sase luni alese de tine, de acolo nu se iau "veniturili" ci gradul, functia si vechimea, atata si nimic mai mult !
    Pensiiole vor fi OTOVA, nu conteaza care a fost cuantumul pe cele sase luni alese . In acest caz ar trebui sa se ceara doar gradul, functia si vechimea , de ce sase (suli)???Pentru ce? Pierdere de timp!

    RăspundețiȘtergere
  61. @eufrosina
    Te-am avertzat de ieri ca, dupa ce ti-ai sters toate comentariile din ultima luna,nu-ti mai public nimic.
    Scrii degeaba.

    RăspundețiȘtergere
  62. Poate cineva sa-l opreasca pe r...sa mai bata campii.in loc sa ne mobilizeze pentru a face loby pe langa deputati sa mai corecteze ceva din oug57 pe el il mamanca in fund republica si monarhia.

    RăspundețiȘtergere
  63. imi pare rau , eu am soers ce am ppublicat . sa fiti sanatos

    RăspundețiȘtergere
  64. tupak
    Termina de citit tot M 25. Daca functia s-a marit si a devenit de LT.col, functia ta de maior se va echivala cu una mai mica in prezent, chiar daca aceasta nu mai are IC. Adica cu a unuia pe care l-ai avut subordonat.Asta sustii tu si este gresit. Dar ca sa intelegi mai bine mai citeste odata M-ul si o sa vezi ca nu coeficiientii se echivaleaza, ci functiile, in succesiunea aparitiei acestora, asa sustine si legea si OUG 57:actualizarea se face in functie de succesiunea actelor normative aparute.

    RăspundețiȘtergere
  65. Se pare ca discutiile ,in Camera, despre Legea 223 vs de OUG 57/2015 sunt la blat intre PSD si PNL si se vor amana pentru dupa alegeri asa ca : votati fraierilor, votati cu cei carora nu le pasa de pensionarii militari! Am mai fost pacaliti ,odata, de Ponta si nasul sau...

    RăspundețiȘtergere
  66. @ alpacin ,
    am citit cu atentie , nu are rost sa ne contrazicem , dar in cele 6 luni alese de beneficiar apare solda de functie ( coeficient si suma ) . asta conteaza . daca functia mea de maior a devenit ulterior de lt.col. , nu are relevanta pentru mine . cred ca este destul de logic , urmarind anexa 1b si fisele de calcul deja aparute .
    calculul se va face la functia indeplinita atunci cand eram in activitate ( aceasta se actualizeaza , nu functia din statul de organizare ) .
    eu am raspuns exact la ce intreba respectivul , nu vreau sa ma cert cu nimeni .
    mai mult , citind cu atentie , se fac distinctii clare si la esaloane de executie si comanda ( sunt diferente mari la MAI ) . aici nu discutam ce este moral sau corect , discutam ce au scris nenorocitii in lege si in metodologiiile de aplicare .

    RăspundețiȘtergere
  67. ”Colega”, se pare că,”pretenii ”tai parlamentarii stiu foarte bine ca OG 57 are durata de valabilitate /aplicare doar un an de zile si ca mîine -poimîne expira. La expirare guvernul trebuie sa dea alta ordonanta ca sa clarifice masurile fiscal bugetare ramase neclarificate pentru anul in curs 2017. Asa ca parlamentul va hotarî si el ceva in asa fel incît daca miine expira valabilitatea OG 57 poimine sa apara OG ?? pentru 2017.
    Și mare atentie ,orice masura fiscal bugetara luata de guvern daca este justificata temeinic este si constitutionala,urmînd ca parlamentul sa decida iar peste un an adica pe la sfirsitul lui 2018 . Si tot asa pina la,..... calendele grecesti,... înțelegi.
    Pina atunci leaga calul si dai ovaz .

    RăspundețiȘtergere
  68. @avianyc ;"prietenii tai parlamentarii"(?) vad ca iar ai calcat in scuipat de smecher si "te-ai tamanjit pe fata". Sezi bland, LOAZA, ca nu ma impresionezi, oricum spui nerozii.

    RăspundețiȘtergere
  69. @avianyk
    Masurile fiscale din OUG 57 sunt temporare, insa art. 40 nu este fiscal. El produce efecte definitive asupra L 223, daca nu este modificat prin legea de adoptare.
    Este o naivitate, o lipsa de cultura juridica sa creada cineva ca modificarea Legii 223 prin ordonanta este doar pentru un an.

    RăspundețiȘtergere
  70. @ Huhurez
    Bugetare Huhurez. Fiscale sunt cu totul altceva.
    Vezi restante plati compensatorii.etc,masura bugetara care trebuie clarificata prin lege si daca nu sunt bani după lege va veni o noua ordonanta gen OG 57.
    Parlamentul poate sa hotarasca orice bunaciuni,dar cu indicarea sursei de bani. In caz contrar daca guvernul in mod inteneiat constata ca nu sunt bani in buget are tot dreptul sa emita o ordonanta prin care sa tempereze avîntul parlamentarilor. Si este perfect constitutionala pîna cind ordonanta devine lege in parlament.
    In acest moment parlamentarii sunt intr-o astfel de dilemă.
    Si cînd stau sa ma gîndesc cu cît patos promitea o madam de munca salarii de 7000 lei pentru doctori si profesori.Numai ca nu a precizat si sursele si s-a ales praful.
    Numai ca unii chiar cred ca tot ce zboara se manînca , iar altii ca vor avea in România pensii peste 100% din venit.

    RăspundețiȘtergere
  71. @avianyk
    OUG 57 nu a suspendat aplicarea unor prevederi din Legea 223 ci chiar le-a modificat.
    Nu-mi place când te faci purtator de vorbe al propagandei mincinoase a institutiilor care au promovat Ordonanta.
    Intreaba tu pe oricare dintre cei pensionati anul acesta daca pensia de 102% din baza de calcul este mai mare decât veniturile din ultima luna de activitate?
    Se face scandalos confuzia dintre venituri si baza de calcul.
    Stii tu ce venituri ai avea in acest an, ca sa spui ca nu vrei o pensie mai mare?

    RăspundețiȘtergere
  72. @ Huhurez
    Huhurez ,nu sunt adept al dreptei de cînd ma stiu.Vorbesc pur si simplu după lege. Este adevarat ca legea contine elemente de neconstitutionalitate insa nimeni nu le pune in evidenta si se pare ca nimeni nu vrea acest lucru fiindca se pune in pericol de fapt existenta legii prin producerea unor cuantumuri mult prea ridicate ,neacceptate de sistem.
    Legea originala a fost aruncata pe piata fara studii de impact. Doar cînd sa o puna in aplicare si-au dat seama ce produce. Ma opresc,nu mai continui pe subiectul ce produce L 223.
    Cert este ca la comisii se cer statistici cu volorile pensiilor rezultate pîna in prezent. Sa vedem cum se vor uita la ele,mai ales pe la finante.
    Da ,am vazut deja pensii egale cu veniturile salariale si chiar ieri una mai mica cu 100 lei decît venitul salarial(adjutant).
    Sa nu faci confuzie intre venitul salarial si veniturile nesalariale. Cînd te hotarasti sa treci in pensie stii ca renunti de buna voie si nesilit de nimeni la veniturile nesalariale(diurne,deconturi,etc), Deci raporteaza cuantumurile doar la veniturile salariale (cf,cg, gradatii,SM.IC,ID)+ g-urile
    Afectati sunt doar cei prevazuti cu ciuntiri in OG 57 art 40 si cei pensionati anterior 2009 nebenefiari prin structura incadrarii de sporuri salariale plus o parte din disponibilizati nebeneficiari de sporuri salariale si care sustin pe buna dreptate 80% fiindca iar mai ridica putin. In rest fiecare după ”noroc” in alegere..........

    RăspundețiȘtergere
  73. @avianyk
    Ori nu citesti, ori nu vrei sa-ti corectezi lozincile cu pensia mai mare decat veniturile.
    Ti-am reamintit de atatea ori multimea de venituri, unele chiar impozabile, pe care ordonanta le-a exclus in art. 28 din baza de calcul a pensiei.
    Sunt deja contestatii din partea celor care au iesit anul acesta la pensie, la limita de vârsta.
    Cum sa nu contest si eu viitoarea decizie de recalculare, daca pensia mea recalculata potrivit Ordonantei este cu 45-47% mai mica decât cea in plata pe Legea 263/2010?

    RăspundețiȘtergere
  74. Ca sa nu ma banuiesti în privinta veniturilor ,specific conces ce consider eu venit in acceptiunea L223. (sf,sgrad,gradatii,SM,IC,ID)+ g1,g2,g3,....gn admise in baza de calcul. Deci cine le are pe astea, la 100% ,obtine pensie cît baza de calcul.
    Eu la astea ma refer si nu la venituri per general in care intra si,diurnele,compensatiile pentru chirii,deconturi,prime de mutare,etc adica nesalariale.Astea nu le mai primeste nimeni la pensie fiind excluse inclusiv din baza de calcul pe L 119 sau 263.
    Este evident ca la unii prin taierea unor g-uri din baza de calcul prin art 40 pensiile nu vor mai fi la nivelul venitului realizat. La care nu s-a taiat se poate ajunge insa la situatia pensie egal venit salarial realizat.
    Regretabil si doar prin vechime inteleg scaderea pensiei cu 45-47% fata de L 119 sau OG 1 si nicidecum fata de L 263 ???

    RăspundețiȘtergere
  75. @avianyk
    Pentru cei pensionati inainte de 2005-2006, baza de calcul pe OUG 57 este foarte aproape de baza de calcul pe L 164/2001, astfel ca pensiile militare recalculate vor avea un cuantum cu pana la 18% mai mic decât fostele pensii militare. In aceasta situatie ma aflu si eu.
    Am spus corect ca voi avea o pensie recalculata mai mica cu 45-47% fata de cea stabilita pe Legea 263/2010, pentru ca pensia revizuita a fost recalculata la cerere pentru stagiile realizate dupa pensionare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corecte informatiile referitoare la procente!
      Dar ce se va intampla su suma corespunzatoare stagiilor realizate dupa pensionare?
      Cele realizate inainte de incadrare intra in calculul pensiei militare, iar cele de dupa se pare ca... nu prea.

      Ștergere
    2. @serban
      Toate stagiile civile recunoscute ca vechime cumulată in decizia de pensie valabilă la data intrării în vigoare a L223 devin captive vechimii cumulate aferente noii pensii militare recalculate. Ele aduc o creștere a cuantumului pensiei militare doar până la plafonul de 85% din baza de calcul. Restul, adică vechimea cumulata peste 45 ani, se pierde. Se pierde in totalitate și pensia suplimentară.

      Ștergere
  76. Pregatiti-va-ti, sa nu fiti luati prin "susprindere", nici-un ofiter superior nu va avea pensie sub salariul minim...al BELGIEI!
    Cu excluderea lui cezar care este un fel de hibrid intre ofiter-retardat si ciurdar la porci.

    RăspundețiȘtergere