Un produs Blogger.

miercuri, mai 28, 2025

Un nou proiect de lege de modificare a legii pensiilor militare a fost pus in dezbatere

51 comments


NOTA
Am retras publicarea proiectului pana cand el va fi inregistrat la una din cele 2 Camere ale Parlamentului si la cererea utilizatorului care mi-a semnalat acest proiect, pentru a nu se interpreta ca se face propaganda electorala pentru unul din cei doi candidati.
Autoarea proiectului, doamna deputat AUR Ramona-Ioana Bruinseels, a pus, ieri, proiectul in dezbatere pe pagina sa fecebook si fac oficiul de a-l pune in dezbatere si pe acest blog, dedicat pensiilor militare, cu precizarea ca las cititorilor care se considera competenti sa vina cu comentarii pro sau contra proiectuliui, eu urmand sa vin cu comentarii dupa cateva zile.
Nu vor fi acceptate comentarii politice sau agresive.

Multumiri initiatoarei!







51 de comentarii:

Claudiu Marin spunea...

Am frunzarit o parte din cele 540 de comnentarii de pe pagina Fb pe care doamna deputat a publicat proiectul pentru a afla parerea celor carora se adreseaza si m-am ingrozit de slaba calitate a comentatorilor. Ce solicita doamna deputat proiectul si te minunezi ce comenteaza sutele de novici care par a fi militari?
Proiectul are unele inadvertente pe care niciunul dintre comentatori nu a fost in stare sa le detecteze.

Viorel spunea...

După conținutul linkului, treaba e cât se poate de serioasă. Dacă le-a intrat frica în oase, poate că încep să ne bage și pe noi în seamă. Doar facem parte din rezerva armatei, nu?

În perioada Războiului Rece, Republica Federală Germania avea 500.000 de militari activi și 800.000 de rezerviști. În prezent, împreună cu Polonia, este însărcinată de NATO cu mobilizarea grosului forțelor terestre de reacție rapidă în cazul unui atac al Rusiei pe flancul estic al Alianței.
https://hotnews.ro/bundeswehr-solicitata-de-nato-sa-trimita-inca-7-brigazi-pentru-apararea-aliantei-care-se-teme-de-un-atac-al-rusiei-problema-40-000-de-militari-activi-1988881

ifrim spunea...

Aur se află în opoziție ,ce rost are să-ți bați capul cu ceva ce nu are nicio șansă?

Marin PUȘCAȘU spunea...

Buna ziua,
Zilele acestea aniversam 1 an de cand traim cu iluzia amendamentului Leoreanu, cu dramaticele sale evolutii ulterioare, ramase fara nicio finalitate concreta pentru rezervisti. Proteste de strada, Plx, adoptare in Parlament, CCR, OUG, un carusel care a fost util doar ca sa ameteasca publicul interesat si nu ofere nicio solutie.
Acum ne pregatim de un nou episod, in care vor curge comentariile, ne vom bucura de vreun aviz favorabil, de un progres cat de marunt, timp in care indivizi de teapa lui Bachide isi vor incasa salariile fabuloase fara sa livreze solutii la problemele pe care le administreaza.
Mentalitatea noastra de militari, mereu de buna credinta, mereu dispusi sa acordam incredere si sa credem in cuvantul dat, in onoare, ne joaca feste in relatia cu politicienii mereu duplicitari, mereu tranzactionali si mereu pregatiti sa concureze pe un alt culoar, mai profitabil.
Salut si apreciez initiativa gazdei noastre pentru colectarea opiniilor pe marginea proiectului si agregarea lor coerenta.
Daca exista consensul rezervistilor in privinta unui proiect atunci cred ca va trebui sa si urmarim materializarea lui si sa actionam promt – initiative civice, petitii, preluarea si rostogolirea la nivel de zeci de mii de mesaje, mail-uri, postari on line catre decidenti, parlamentari, mass media, agentii de stiri – pentru a ne apara drepturile. Daca au putut unii sa mute tara prin Tik Tok, vom putea si noi sa articulam cateva actiuni de amploare.
Va propun ca odata definitivitata o varianta corecta, sa o preluam individual si sa o lansam cat mai multi in spatiul public la un set de adrese comune - gen Presedintia Romaniei, Senat, Camera deputatilor, Comisiile de aparare, prim ministru, MApN, MAI, sindicate politie, posturi de stiri, bloggeri cu activitate in sfera problematicii de aparare, etc. Ma ofer sa colectez un set de adrese de contact si sa le pun la dispozitia cititorilor blogului pentru complectari.
Va salut cordial si va doresc tuturor toate cele bune

Margarit Fernand spunea...

Guvernul ”pro-european” al lui Nicușor nu va accepta niciodată un proiect al AUR mai ales cu asemenea implicații sociale, iar Drulă, Ghinea &Co nu vor accepta nici măcar din 2027 majorarea pensiilor militare, poate chiar vor veni ei cu un proiect de ”ciuntirea” pensiilor militare!

Alexandru spunea...

Claudiu, îți mulțumesc împreună cu doamna deputat atât pentru publicarea proiectului, cât și pentru retragerea lui anterior alegerilor; se dovedește că a fost cea mai bună decizie și nu se dorește influențarea personalului SNAOPSN în vederea alegerii cuiva într-o funcție politică.
Așa poate vom avea timp să dezbatem în liniște pentru că 540 se mort după decizia CCR

Gabriel69 spunea...

Este corecta observatia d lui Ifrim
Eu cred ca cel mai simplu ar fi abrogarea oug urilor date de LOV si Ciolos, dupa care foarte simplu se poate trece la actualizarea pensiilor militare tinand cont de functie si grad

Claudiu Marin spunea...

@gabriel69
S-a subliniat de nenumarate ori pe acest blog ca nu abrogarea ordonantelor este solutia ci modificarea prin lege a articolelor din Legea 223/2015 modificate prin respectivele ordonante.
E o mare deosebire, din punct de vedere al efectelor juridice, potrivit normelor de tehnica legislativa, intre abrogarea ordonantelor si eliminarea din lege a modificarilor introduse prin ordonante. Abrogarea ordonantelor nu repune in vigoare textele eliminate prin ordonante.

Claudiu Marin spunea...

Pentru ca nimeni nu indrazneste sa comenteze principalele modificari propuse de proiect, pentru inceput subliniez doua:
-In mod corect, se elimina actualizarea cu IPC(indicele preturilor de consum) din art. 28 alin (1) si din art. 60 alin(1) cu actualizarea soldelor de grad si de functie pentru personalul activ de la momentul stabilirii, recalcularii, revizuirii pensiilor.
-in mod incorect, se doreste a se face o favoare celor pensionati dupa 15 sept 2017 prin eliminarea plafonarii pensiei cuvenite la nivelul cuantumului net de 58,5% din baza bruta de calcul si lasarea de loc si pentru aplicarea sporului OMM pana la 102% din baza bruta de calcul. Se vede ca doamna deputat a avut in echipa aceiasi rezervisti care au propus in Plx 540/2024 exceptia de la art. 60 alin (1).
Potrtivit proiectului pensia militara neta ar fi 102%-10% = 92% din baza bruta de calcul, adica mai mare cu 92%-58,5%=33,5% decat solda lunara neta ca activ, lucru inadmisibil. Mai ales ca proiectul propune ca toate celelalte pensii de serviciu sa ramana la plafonul nett de 58,5% din baza bruta de calcul.

magda spunea...

Un proiect..doua proiecte...10 proiecte...Si inca mai sunt...Legea pensiilor militare..Tragicomedie sezonul 8 episodul 69..Am mai spus-o si o repet..Vom avea o lege insa doar daca va fi iminenta o implicare,o confruntare ( nu de idei)..Si poate nici atunci..la cum merg treburile pe la noi.Greutatile facerii exista si acum..sau..mai ales acum.O sa vedeti cat o sa o intinda..Indiferent ce formula se va gasi..tara va merge doar in inertie din cauza intereselor politice antagonice.Solutii exista..si inca multe..un fost ministru de finante zilele trecute prezenta o masura de reducere a deficitului la indemana oricarui guvern european si anume scoaterea cheltuielilor pentru aparare din tinta de deficit.Nu mai zic de scaderea cheltuielor aberante ale statului cu aproape 1500 de institutii bugetofage aiurea.Pana si odrasla cea mare a lui Caramitru( tampit cum il cred unii) incepe sa le zica cu liniuta si in concret nu batand campii..Chiar si Fritz( nu tenismenul american Taylor) spunea ceva de eliminarea sporului de antena( un spor acordat aberant pe baza de telefon mobil-o idiotenie introdusa la toti bugetarii marca Vasileasca de ciuda ca doar militarii si politistii luau asa ceva insa ..intentionat omitea un lucru..si anume ca sporul se acorda doar in urma unor masuratori care evidentiau riscurile).Trebuie asadar musai sa existe o majoritate care sa si vrea..Si nu stiu de ce..dar eu cred ca se va gasi cineva care sa nu vrea( desi din gura ohohoho..toti vor).Pai nu e mai simplu sa cresti taxe,impozite si accize?..Stiati ca daca tva creste cu doua procente..jumatate din tinta de deficit e rezolvata?..Si mai iau baietii una-doua masuri pe accize si taxe si gata...Ne-au ciuruit..dar NE-AU SALVAT ..asa cum zicea si Petrov marinarul..Revenind la proiect...este unul frumos dar..din pacate..pentru gloata parlamentara..neinteresant....tot din pacate..Doamne Ajuta sa nu am dreptate../

Marcell spunea...

@Viorel
Nu te îmbăta cu apă rece, realitatea va arăta cu totul altfel.
@Margarit Fernand
Ca de obicei, muuult mai aproape de adevăr decât visătorii. Ce-i drept, a visa frumos nu costă nimic.

NINO-NINO spunea...

Neatza! Mulțumesc domnului Claudiu Marin pentru că a postat draftul doamnei deputat. Am citit și analizat tot ieri să văd ce se poate îmbunătăți, ca să fie cât mai bine pentru noi. :) Așa văd eu modificările și cum ar putea arăta. Aștept comentarii constructive, nu critici fără rost! :)
Art. 28 - Baza de calcul pentru pensiile militare de stat
(1) Baza de calcul utilizată pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază în ultimele 12 luni consecutive de activitate. Aceasta include următoarele elemente, conform legislației în vigoare:
Solde/salarii corespunzătoare funcției;
Gradul militar/profesional și gradațiile aferente;
Sporurile permanente reglementate prin legislație specifică;
Drepturile salariale de merit, acordate permanent.
(2) Pentru pensionarii militari care au ieșit la pensie înainte de data intrării în vigoare a prezentei legi, baza de calcul se recalculează din oficiu, conform prevederilor alin. (1), prin actualizarea soldelor/salariilor și a altor drepturi salariale la valorile din activitate la data recalculării.
(3) Actualizarea prevăzută la alin. (2) se efectuează concomitent cu indexarea anuală conform Art. 59, în cazul în care aceasta este aplicabilă.
Art. 28^1 - Clarificarea priorității între actualizare și indexare
(1) În cazul în care actualizarea pensiilor conform Art. 28 alin. (2) și indexarea anuală prevăzută la Art. 59 sunt aplicabile în aceeași perioadă, se aplică cu prioritate mecanismul care aduce un cuantum mai avantajos beneficiarului.
(2) Prevederile acestui articol se aplică uniform pentru toate categoriile de beneficiari.
Art. 30 - Plafonarea și impozitarea pensiilor militare de stat
(1) Pensia militară de stat, stabilită, revizuită sau recalculată, nu poate depăși 85% din baza de calcul determinată conform Art. 28, aplicabil uniform pentru toți pensionarii, indiferent de data stabilirii drepturilor.
(2) În cazul pensionarilor care, anterior intrării în vigoare a prezentei legi, au un cuantum al pensiei mai mare decât plafonul prevăzut la alin. (1), pensia rămâne neschimbată.
(3) Impozitul pe pensiile militare de stat se aplică uniform, într-o cotă de 10% pentru toate pensiile brute.
(4) Orice recalculare sau revizuire respectă principiul neretroactivității, astfel încât cuantumul pensiei să nu fie diminuat față de nivelul stabilit anterior intrării în vigoare a prezentei legi.
(5) Sporurile pentru „Ordinul Meritul Militar” sunt excluse de la plafonarea prevăzută la alin. (1).

NINO-NINO spunea...

NEXT:Art. 59 - Indexarea pensiilor militare de stat
(1) Pensiile militare de stat se indexează anual, la începutul lunii ianuarie, cu rata medie anuală a inflației sau, dacă este mai favorabil, cu 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat.
(2) Dacă unul dintre indicatorii prevăzuți la alin. (1) are o valoare negativă, se utilizează doar indicatorul pozitiv pentru indexare.
(3) Dacă ambii indicatori au valori negative, cuantumul pensiei rămâne la nivelul actual, fără diminuări.
Art. 61 - Drepturile aferente „Ordinului Meritul Militar”
(1) Cadrele militare decorate cu „Ordinul Meritul Militar” beneficiază de recalcularea pensiei prin includerea contravalorii drepturilor asociate acestui ordin, fără plafonare.
(2) Recalcularea prevăzută la alin. (1) se aplică în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(3) Valoarea sporurilor aferente ordinului este indexată anual conform prevederilor Art. 59 și actualizată conform Art. 28.
Art. X - Dispoziții tranzitorii și abrogări
(1) Se abrogă expres Ordonanța Guvernului nr. 59/2017, Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2015, precum și Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 114/2018, cu excepția articolelor care nu contravin prezentei legi.
(2) Pensionarii militari afectați de plafonările din legislația anterioară vor beneficia de recalcularea pensiilor din oficiu, conform prevederilor Art. 28, în termen de 18 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(3) În cazul recalculărilor care conduc la un cuantum mai mic decât pensia aflată în plată, se păstrează cuantumul mai avantajos beneficiarului.
(4) Drepturile rezultate se aplică începând cu data recalculării, fără acordarea diferențelor pentru perioadele anterioare.
Art. Y - Dispoziții finale
(1) Se abrogă toate dispozițiile contrare prezentei legi.

Marian Brustan spunea...

Buna ziua. Cu toate ca sunt sceptic in ceea ce priveste emiterea unei legi de reparare a nedreptatilor din sistemul pensiilor nilitare, cred ca putem initia si purta discutii pe acest blog, discutii care ar scoate in evidenta plusurile si minusurile oricarei initiative legislative. Dar sa facem cinstit acest lucru, sa nu mai impartim rezervistii in doua tabere, inainte si dupa anul 2017. Sa militam astfel incat sa nu fie diferente la solda de grad si functie, nu sa ridicam doar procentul pana la 102% a celor pensionati dupa 2017, care si asa au coeficientii gradelor si functiilor marite. Pentru asta, cei care se vor prezenta la negocieri trebuie sa fie cinstiti si sa tina seama de toti rezervistii, indiferent de anul pensionarii.
Repet, nu cred ca o astfel de lege va fi prea curand in discutie in Parlamentul Romaniei. Sau sa se aplice mai devreme de 2028, cu toate ca cei mai vechi rezervisti merita acest lucru. Au asteptat ani de zile...
Vom trai si vom vedea.

Brenda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Claudiu Marin spunea...

@NINO
Nu realizam nimic daca fiecare vine cu proiectul sau de lege. Sa ne limitam la critici aduse proiectului pe care doamna deputat il va depune in Parlament.
Este o linie rosie, ca tot este in voga expresia, peste care nu se poate trece:
-nu se poate pensie militara neta mai mare decat solda lunara neta la data stabilirii, recalcularii, revizuirii/actualizarii.

NINO-NINO spunea...

@CM,
Vă mulțumesc pentru punctul de vedere exprimat și pentru dorința de a aduce mai multă coerență dezbaterilor noastre. Sunt pe deplin de acord că o abordare unitară și bine coordonată este esențială pentru succesul proiectului legislativ pe care doamna deputat îl va depune.
Consider totuși că discuțiile noastre ar trebui să includă și propuneri constructive, astfel încât proiectul final să reflecte cât mai fidel realitățile și nevoile cadrelor militare. Propunerile mele nu sunt menite să concureze cu proiectul doamnei deputat, ci să contribuie la îmbunătățirea acestuia. Cred cu tărie că criticile sunt valoroase doar atunci când sunt însoțite de alternative concrete, capabile să sprijine construirea unui cadru legislativ echitabil și sustenabil.
În ceea ce privește „linia roșie” menționată, sunt de acord că nu putem depăși praguri care să contravină principiului echității. Totuși, cred că este esențial să definim aceste limite cât mai clar în proiect, pentru a elimina orice potențiale ambiguități.
Sper că, printr-un dialog deschis și constructiv, vom reuși să contribuim la realizarea unui proiect legislativ care să răspundă în mod corect și just așteptărilor tuturor colegilor noștri.
Cu respect,

boga spunea...

N-ar trebui sa comentam daca se aplica sau nu ci sa avem un proiect coierent care sa se poata aplica oricand in viitor.
Nu e bine sa restrictionam peroada din baza de calcu,6luni din ultimii 5 ani,din actuala lege, este o peroada acoperitoare.Nu tot timpul s-a putut umfla ultimul an de activitate ca acuma.Amintiti-va,cei mai vechi,ca venea statul restructurat,nu ti se mai regasea functia si trebuia sa treci pe una inferioara,chiar daca mai aveai 2 ani pana la pensie.

Margarit Fernand spunea...

De părerile noastre, a celor mulți si cu pensii mici nu va ține nimeni cont și nici nu se poate! Urmăresc de ani de zile discuțiile și propunerile de pe acest blog ( și nu numai) și îmi dau seama că fiecare vrea ”dreptatea lui”, adică : dacă a avut el salariu de merit să se pună, dacă nu, nu! La fel cu indemnizația de comandă, oscarul și mai știu eu ce a mai apărut în ultima vreme, deci exclus ca să se ajungă la un numitor comun, dar nici nu este cazul! Cei care vor guverna se ceartă deja pe ce să taie și ce să păstreze, nu spune nimeni de dat ceva, iar în cazul pensiilor militare, indiferent ce măsură s-ar lua ar însemna creșteri ( mai puțin contributivitatea) deci cum să crezi că ne vor da tocmai nouă ceva???? Vorbim de 2027??? E departe și si se vor schimba destule până atunci, iar mulți dintre noi nu vor mai fi, așa că propunerile făcute acum sunt de prisos, dar exact cum spune Marcell mai sus ”a visa frumos, nu costă nimic”!

Alexandru spunea...

🤮🤮🤮🤮🤮🤮😡😡😡😡😡

Calinmihaib12 spunea...

Claudiu MARIN:
CITAT:
"Este o linie rosie, ca tot este in voga expresia, peste care nu se poate trece:
-nu se poate pensie militara neta mai mare decat solda lunara neta la data stabilirii, recalcularii, revizuirii/actualizarii. "
Încheiat CITATUL,

🔅 COMENTARIU:
..în CITAT:.."linia roșie"..pomenită.. ..impune..implicit =.."actualizarea"
BC (=bazei de calcul) a pensiilor militare "vechi" (cele RECALCULATE = de L.223/2015= AFLATE ÎN PLATĂ ..= pt. a NU se menține (!).." = (și crea alte "noi"..!).."discrepanțele" = ilegale și neconstituționale..AFLATE ÎN PLATĂ = între..generațiile diferite de pensii = AFLATE în plată în prezent ‼️, .."altfel":.= discuția/ dezbaterea pe tema pensiilor militare..=..se reia "în buclă"/ "în cerc"..‼️

Mhy spunea...

"Proiectul este rezultatul muncii unei echipe de specialiști în domeniul pensiilor militare." -- tare-s curios cine sunt "specialiștii" care au creat ciulamaua asta; o fi Chelaru, Coarnă? Au mai citit și ei prin deciziile CCR înainte să scrie? Dpmdv proiectul este mai stupid decât al lui Fenechiu de anul trecut și are șanse ZERO să treacă, în concluzie merită tot ZERO atenție și băgare în seamă.

Decât să pierdeți timp cu toate bazaconiile care le trec unora prin cap ca să vă țină ocupați, mai degrabă ați face lobby ca Ordonanța Bayraktar să se transforme anul acesta în lege cu actualizarea soldelor de grad inclusiv pt rezerviști (parcă era ceva amendament), ca un prim semn de bunăvointă din partea politicienilor. Odată cu creșterea bugetelor pentru apărare în anii viitori, poate până la 4-5% din PIB, se poate spera la mai mult.

Calinmihaib12 spunea...


Claudiu MARIN:
..în CITATUL de mai jos:

"Potrtivit proiectului pensia militara neta ar fi 102%-10% = 92% din baza bruta de calcul, adica mai mare cu 92%-58,5%=33,5% decat solda lunara neta ca activ, ❓lucru inadmisibil.❓❓❗ Mai ales ca proiectul propune ca toate celelalte pensii de serviciu sa ramana la plafonul nett de 58,5% din baza bruta de calcul. "
Încheiat CITATUL,
🔅COMENTARIU:
..cred că "greșești"..pt. că..descizi o nouă ..linie de "dezbatere" (pt. că omiți faptul că in L.223.. OMM nu e prevăzut deloc , fiind adăugat la pensia "finală"=calculată din L.223..!) = despre..= "OMM".., introdus artificial și aiurea în L.223,/ 2015"" prin acest "proiect"..!, adică OMM-ul are un =alt caracter = decât sporurile și compensațiile care intră = în cadrul legii 223 în BC de calcul a pensiei brute= plafonabile = apoi la "net", fiind un adaos ulterior(L.223..!) ..=la PENSIA BRUTĂ ❓❗ = stabilită de L.223/2015 ❗, cu alte cuvinte: teoretic și (eventual) practic, trebuie = "armonizate" / "sincronizate" = logic și corect= diferitele legi în vigoare care se referă la salarii și pensii militare..!

John1 spunea...

Christos s-a-nălțat tuturor și multă înțelepciune vă doresc!

John1 spunea...

@NINO-NINO. Eu ,,Cred că criticile" și nterpretările noastre dpdv juridic sunt deșarte ,,complect". Cine suntem noi, comentatorii acestui blog? Suntem niște naivi cu o speranță spre dreptate și adevăr, fără rezolvare. Totuși, o singură apreciere pentru acest blog: Nu ne lasă mintea să moară și implicit sănătatea fizică. CM, ai grijă de comentatorii realiști, fiindcă ai văzut că 540, cel puțin, ,,bat câmpii". Sper să publici ce scriu acum și întotdeauna.

Claudiu Marin spunea...

@John 1 si altii
Va e lene sa cititi, va e lene sa ganditi! E mai usor sa va vaicariti, e mai usor sa fiti sceptici si conspirationisti.
Aveti posibilitratea sa contribuiti la imbunatatirea unui proiect de lege care va ajunge in dezbatere in Parlament. Lasati ghionturile politice.

Rezervistul spunea...

John 1... Adevărat sa înălțat!

Claudiu Marin spunea...

Proiectul introduce o noutate si in ce priveste continutul actualizarii pensiilor militare in plata. Nu se rezuma numai la actualizarea soldelor de grad si de functie, asa cum a fost reglementat in textul initial al Legii nr. 223/2015, ci propune actualizarea tuturor elementelor salariale din baza de calcul determinate procentual din solda de functie.
Avand in vedere ca Legea 153/2017 a introdus notiunea de solda de functie corespunzatoare gradatiei zero, CF x Salariul minim brut pe economie, si solda de functie corespunzatoare gradatiilor I-VII, ar trebui precizat din care solda de functie se calculeaza celelalte elemente salariale. Ar trebui pastrat acelasi calcul pentru determinarea soldei lunare pentru activi.
Actualizarea s-a aplicat de la momentul intrarii in vigoare a legii pensiilor militare si in cazul reluarii ei ar trebui sa se aplice tot de la momentul intrarii in vigoare a noii legi, nu din anul 2027 cum se prevede in proiect.
Caselor de pensii sectoriale nu le trebuie mult timp sa actualizeze pentru ca au totul digitalizat. Mai mult dureaza emiterea normelor de actualizare.
Avand in vedere ca actualizarea nu presupune plata retroactiva a unor drepturi nu este nevoi de o esalonare a plătilor.
Articolul 60 actual din lege trebuie mentinut , dar cu reformularea alin(1) pentru a se mentine plafonul pensiei nete la nivelul mediei nete a bazei de calcul actualizate. De asemenea, trebuie mentinute alin(2) si (3) pentru a nu bloca indexarile care vor urma.
In aceste conditii, pentru actualizarea permaneta a pensiilor militare in plata trebuie creat art. 60 ^ 1, asa cum s-a creat in Plx 540/2024.

Dodo spunea...

ADEVARAT S-A INALTAT! DUMNEZEU SA FIE CU NOI!

Calinmihaib12 spunea...

NINO-NINO: (29.05.2025/10:23'))
..din citatul "extras" din.."proiect".. rezultă câteva: omisiuni, adăugiri și..chiar contraziceri..= care "ar complica" = aplicarea.."proiectului".., pe care nu le mai comentez, pt. că ar cere prea mult timp și spațiu editorial..!
☮ Recitește cu atenție textul și compară-l cu textul: L.223/ 2015 "originare", dar și cu textele succesive, modificate de "nebuniile"
de ..OUG-uri din anii..2016-2018❗

raul spunea...

Fa un topic cu decizia de azi a CCR-ului ,daca ma cenzurezi ,Claudiule!Ti se pare normal¿??Comentezi altele si asta nu??

Claudiu Marin spunea...

Cum actualizarea propusa de proiect este o adevarata recalculare a bazei de calcul si cum nu se impune modificarea procentelor aplicabile bazei de calcul pentru stabilirea cuantumului pensiei, devin inutile dispozitiile privind recalcularea pensiilor militare in plata.
Nu se poate renunta la plafonul venitului net al pensiei, astfel incat venitul net din pensie sa nu fie mai mare decat venitul net din baza de calcul actualizata.

Claudiu Marin spunea...

Niste comentatori trolli incearca sa deturneze discutiile despre actualizarea pensiilor militare... POTOLITI-VA

Marius spunea...

Abrogarea ordonanței lu "olguța"..
În funcție de când ai ieșit la pensie..poate însemna și 3000 lei..La subofițeri..

Claudiu Marin spunea...

@Marius
De unde ai aparut?
Cititorii acestui blog stiu ca abrogarea ordonantei Olguta nu repune in vigoare actualizarea.

John1 spunea...

Claudiu, nu mi-e lene, imi este greata de tot si de toate.

raul spunea...

Sa nu ma faci pe mine troll,Claudiule,pe mine care ti-am trimis talonul asta vara!Nu deturnez nici o discutie ci o intaream!Aceasta ji...die de CCR ,are timp sa dea sentinte si motivari pt a proteja averile nesimtitilor ce ne conduc si ne fura si n-are timp sa dea o motivare la Decizia pt pensiile militare!

RD spunea...

(3) În cazul recalculărilor care conduc la un cuantum mai mic decât pensia aflată în plată, se păstrează cuantumul mai avantajos beneficiarului

Și în cazul în care pentru cei pensionați până la OUG 59/2017 au pensia netă mai mare decât cea recalculată conform acestui proiect ce se întâmplă?

Alexandru spunea...

Claudiu, te rugam frumos nu te mai strădui să convingi pe nimeni, ăștia sunt pensionarii militari dintotdeauna oricât de mult ar încerca ei să spună că ei sunt docți, foarte buni în toate cele pe care le fac și le aclamă, etc. Este o meteahnă veche de când lucrau și credeau că sunt buricul pământului, indiferent de gradul și funcțiile avute.
Așa că nu te mai mira că nu se prezintă la activitățile desfășurate de asociații sau nu participă la bunul mers al unui proiect. Ei cred că se cuvine să primească pentru că au muncit adunat vreo 25 ani, tocmai de aceea sunt masă de manevră 90%.

magda spunea...

RAUL...Prea le zici pe fata...Cred ca deranjezi..Chiar si Dan N.s-a aratat deranjat.Fa-o..dar baga si putinta manta chiar si o felie de lamaie..Valabil si pentru John.
RD...Ai vazut vreun proiect de lege care sa ne arate intr-o simulare macar..cat si cati ar lua ceva bani in plus? Cavalcada va continua cu rezultate previzibile..uite,la mine in localitate venirea la Cotroceni a lui ND a produs primele efecte notabile..tomberoanele stradale portocalii au fost schimbate cu altele...verzi. Hmmmm...

Claudiu Marin spunea...

@Alexandru
Topicul a fost deschis pentru citire de 40 000 de ori. Doar unul a fost in masura sa emita opinii despre proiect.
Probabil, nu au capacitatea de a aprercia ce este bun sau mai putin bun intr-un text modificator al legii pensiilor militare. Din pacate, aceeasi incapacitate este si la nivelul structurilor asociative. In schimb, scepticism, haterism si trufie cazona cat cuprinde!

Paul Puiu spunea...

Stați liniștiți și nu vă mai faceți planuri, statul nu va mai indexa pensiile și nu va mai majora salariile până în 2028!! În concluzie despre actualizarea SF și SG nici nu poate fi vorba!!
E un proiect doar pur electoral care va fi respins oricum, mai ales ca au trecut și alegerile, asa ca mai avem de așteptat pana la iesirea Romaniei din starea de austeritate, prognoza anului 2028 fiind cea mai optimista!!!
Nici nu a aparut in monitorul oficial motivarea CCR fata de ultimul proiect cu actualizarea SF cu SG și deja alții deja se gândesc la alte proiecte referitoare la actualizarea pensiilor militare!!
După ce se vor analiza dispozițiile CCR și se va stabili sursa financiară din s-ar putea realiza actualizarea(care nu va fi niciodată) nu se va mai putea elabora sau adopta nici un proiect de camerele din Senat și Camera Deputaților!!
Dacă până acuma nu ați înțeles ca guvernul României are alte priorități în plan economic, adică ajutorarea Ukrainei și a Rep Moldova, nu va mai îmbătați cu apă chioara ca până în 2028 nici indexarea pensiilor nu se va realiza, cât despre actualizarea pensiilor militare nici gând!!!
Încercați să vă adaptați și să vă mulțumiți toți cu pensiile existente în plata până cand se va modifica impozitul pe venit de la 10% la 14% sau la cat vor mai stabili cuantumul politrucii și atunci veți constata ca pensiile militare se vor diminua nițel și de fapt nu vor mai crește!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡

Nemo spunea...

Talvar PSD Ministrul Apararii s-a aflat ieri la ,,Monumentul ORASULUI Necunoscut,, , ce legislatie a pensiilor sa discuti cu acest personaj.

Randoom spunea...

Cred ca pensionarii militari sunt satui de toate fumigenele si petardele astea. De 8 ani se asteapta actualizarea pensilor militare si chiar crede cineva ca daca s-ar vrea nu s-ar putea face si este nevoie de atata tevatura si analize?

Mhy spunea...

"Topicul a fost deschis pentru citire de 40 000 de ori. Doar unul a fost in masura sa emita opinii despre proiect." --- păi ce opinii să emitem când vedem o varză de proiect cu amestecătură de stabilire, actualizare, revizuire, recalculare și indexare ? Când CCR zice de atâtea ori că netul pensiei nu poate depăși netul soldelor din baza de calcul și vin "specialiștii" cu procent de 85%, pot să afirm că "specialiștii" sunt ori retarzi ori jigodii fără să jignesc? Cât vrea Ramona să-i facă pensia lui Jianu cu 85% din baza de calcul? ::)). Când prin ultimele modificări s-a dat de înțeles că nu mai merge și indexare și actualizare, "specialiștii" bagă din top. Când nordișii nu mai indexează pensiile nici măcar cu rata inflației, "specialiștii" bagă și 50% din creșterea SMB.
Ce număr are proiectul de lege în Parlament? Sau e proiect de facebook?

luchy19 spunea...

Se reia din nou , în unele comentarii, aceiași poveste cu CEI DINAINTE DE 2017 ȘI CEI DE DUPĂ.
DIFERENȚELE MAJORE , ÎNSĂ AU APĂRUT DE LA 01.01.2024.
Așa că mai bine am spune cei dinainte de 2024 și cei de după.
În altă ordine de idei, pentru subofițerii, MM și SGP cel mai probabil și obținerea unei actualizări a soldei de grad cu aproximativ 1000 lei în plus ar fi o sumă frumușică, dar pentru ofițerii ar fi prea puțin și întrucât dumnealor fiind la conducerea asociațiilor militarilor în rezervă și retragere nu vor fi niciodată deacord , doar cu această marire, dumnealor dorind și actualizarea soldei de funcție fapt care va duce la un blocaj permanent al acestor proiecte.....

Viorel spunea...

Raul, același lucru l-am scris și eu, însă domnul Claudiu Marin nu a vrut să publice cele două comentarii. Putem discuta și despre acest proiect de lege, chiar dacă nu știm ce soartă va avea. Poate să rămână în dezbatere publică mult și bine. Poate avea aceeași soartă ca PLx-199/2020 sau PLx-221/2020, adică să ajungă la sertar. Poate fi aprobat de comisii, Parlament și Președinte, dar contestat de Avocatul Poporului la sugestia unor "binevoitori".

În plus, nu are o dată certă de intrare în vigoare / recalculare / punere în plată.

Și da, pe judecătorii de la CCR îi interesează declarațiile de avere doar în măsura în care pot fi folosite pentru camuflarea averilor tuturor hoților și șmenarilor din instituțiile statului.

Toată presa și televiziunile au sărit în sus când au auzit că, pentru punerea în aplicare a Legii nr. 599/2024, este nevoie de aproximativ un miliard și ceva de lei (potrivit estimărilor lor), sau puțin peste 300 de milioane – conform celor care au propus legea.

În schimb, pentru magistrați, statul român trebuie să plătească drepturi salariale câștigate în instanță (HOPA HENȚ / NOI CENTRĂM, NOI CÂȘTIGĂM) de peste 1,3 miliarde de euro, domnule Raul.

Și asta am postat ieri, pe lângă problema declarațiilor de avere, dar comentariile mele nu sunt importante (pentru a face o paralelă). Și nici nu mai încap pe blog, probabil pentru că "s-a umplut hardul".

Dar sunt cineva. Sunt un troll.

Margarit Fernand spunea...

@Claudiu Marin ”Doar unul a fost in masura sa emita opinii despre proiect” În măsură să emitem opinii suntem foarte mulți, dar ce folos??? Iar ”acela unul” de fapt venea cu un proiect cum i-ar place lui să fie. Si eu sau domnul Mircea Apostol putem veni cu o propunere privind trecerea pe contributivitate ( așa cum ne-ar place nouă) dar nu e util. Dcă propunerile ( pertinente) sau opiniile de pe acest blog le trimiteți cuiva care se uită interesat pe ele, cu drag vă trimit vreo 5-6, dar atlfel merg pe principiul care-l spuneam și subordonaților mei ”decât să muncești degeaba, mai bine stai degeaba”!

QSA? spunea...

Și acest proiect de lege, dacă va trece de Parlament, va avea aceeași soartă ca Plx 540/2024 (sesizare la CCR de către Avocatul Poporului). Nu se știe când va fi discutat în comisii, etc. Să nu ne facem iluzii, ca să nu avem deziluzii. Este doar o părere pur personală. Să nu uităm de un lucru foarte important: "verdictul" MApN/DGFC și DGJ!!! 🫣🤫😱🤭😡

Inginerul spunea...

Ăștia se pregătesc să ne ciuruie și unii visează cai verzi pe pereți. Păi nu vă dați seama că s-ar deschide o cutie a pandorei.., adică de la toți se ia, numai noua ni se dă, mă rog, nu chiar la toți, dar prostimii așa i se va spune. Și mai e și de la aur, când se știe că în parlament, prima întrebare când apare un proiect de lege este: “de la cine e?”. Probabil doamna încearcă să mențină simpatia deja existentă a unor pensionari militiari și s-o câștige și pe a celorlalți și cam atât, bănuind cam ce soartă are proiectul său. Naivii vor spune că AUR a vrut, ceilalți se opun ca și până acum, jos cu ei. Dacă ar fi la butoane, nici AUR n-ar mișca un deget că asta e situația.
Nu ne rămâne decât să mai stingem din lumini, mai cu ochii pe oferte la magazine, cumpărat strictul necesar, ieșit mai rar pe la terase etc și cu mare atenție la sănătate, știți și voi că pierderea ei poate fi teribil de costisitoare. Apropo de consum de curent, vedeți că sunt aparate care și oprite consumă 1-5W. Nu e mult dar e încontinuu și se adună. Dacă nu le folosiți cu zilele, puteți să le scoateți din priză. Eu mi-am luat un watt-metru si așa am văzut cu ochii mei ce și cum la fiecare aparat.

Claudiu Marin spunea...

Doamna deputat s-a gandit ca inainte de a depune proiectul la Parlament sa primeasca sugestii, propuneri de indreptare a proiectului. Are membri ai echipei care citesc si ce se scrie pe acest site.
Dar... nu pot sa constate decat seceta de idei, comoditate si multa ură. Unii n-au reusit sa citeasca nici textele de prezentare a topicului. Lesina dacă citesc mai mult de trei fraze.