Un produs Blogger.

luni, septembrie 19, 2016

Potrivit avizului negativ al guvernului dat pe L 475/2016 - Senat -, nu pot fi discriminati militarii cu vechime mica

76 comments
Nu pot fi discriminati militarii cu vechime mica
In schimb, guvernului si contopistilor cu cotiere de prin institutiile centrale de aparare, ordine publica si siguranta nationala, care au plasmuit art. 40 al OUG nr. 57/2015, de reducere cu pâna la 28% a  majoritatii pensiilor recalculate potrivit Legii 223/2015, nemodificate, li se pare normala discriminarea anticonstitutionala a militarilor cu vechime cumulata mai mare de 36 ani, carora li se taie sau anuleaza dreptul de pensie suplimentara si stagiile de cotizare realizate dupa pensionare, sub justificarea "a la gâga"ca aceste drepturi sunt, totusi,  recuperate pâna la 100% din baza de calcul prin sporul  pentru OMM.
Nu cred ca aceasta initiativa legislativa este solutia pentru inlaturarea discriminarilor introduse prin OUG 57/2015 in articolele 29 si 30  legea pensiilor militare.

Prin Legea de adoptare a OUG nr.57/2015 trebuie modificate cele 2 articole, astfel incât sa se revina la cota de 80% din baza de calcul pentru 25 de ani vechime , iar cuantumul pensiei calculat potrivit art  29 sa nu dpaseasca baza de calcul definita in art. 28. Se pierde vechimea cumulata peste 100% din baza de calcul, asa cum s-a pierdut si pe L 164/2001, dar se câstiga in intregime PS si OMM.

E bine ca guvernul ne-a mai dat un argument pentru sustinerea contestatiilor la Tribunale si CCR.


L475/2016
6-04-2016Înregistrat la Senat pentru dezbatere cu nr.b241
03-05-2016trimis pentru aviz la Consiliul Economic şi Social
03-05-2016trimis pentru aviz la Consiliul legislativ (termen: 02.06.2016)
03-05-2016trimis pentru punct de vedere la Guvern
18-05-2016primire aviz de la Consiliul Economic şi Social - cu nr. 1977/18.05.2016 (negativ)
03-06-2016primire aviz de la Consiliul legislativ - cu nr. 547/03.06.2016 (favorabil)
28-06-2016primire punct de vedere de la Guvern - cu nr. 1150/28.06.2016 (negativ)
05-09-2016cu nr.L475 prezentare în Biroul permanent; Senatul e prima Cameră sesizată
05-09-2016trimis pentru raport la Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională (TERMEN: 05/10/2016)
05-09-2016trimis pentru raport la Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială (TERMEN: 05/10/2016)
05-09-2016trimis pentru aviz la Comisia pentru drepturile omului, culte şi minorităţi (TERMEN: 28/09/2016)

 - adresa de înaintare a iniţiativei legislative pentru dezbatere
 - forma iniţiatorului
 - expunerea de motive la iniţiativa legislativă
 - adresa pentru aviz la Consiliul legislativ, Guvern, Consiliul economic şi social,…
 - avizul Consiliului Legislativ
 - avizul Consiliului Economic şi Social
 - punctul de vedere al Guvernului
 - Evaluare primară

L475/2016
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat

Inițiatori:
Coca Laurenţiu-Florian - senator PSD; Fifor Mihai-Viorel - senator PSD; Mitu Augustin-Constantin - senator PSD; Obreja Marius Lucian - senator PNL; Stuparu Timotei - senator PSD; Mircovici Niculae - deputat UBBR (minoritãti

--
 sursa imagine: The U.S. Army (Public Domain)

76 de comentarii:

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhurez: 1.Decizia acelui ofiter postata cu un blog mai jos am observat ca nu are scrisa pastrarea cuantumului cel mai avantajos. Sa inteleg ca omul e pecetluit pe aceasta pensie de acum incolo si ca e scoas din contextul L.223 cuantumul avantajos? 2. Baza de calcul cu suma aceea de aproape 1300 lei cred e departe de adevar si ca e una total eronata.

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
Cuantumul mai avantajos fata de care pensie, daca el si-a deschis acum dreptul la pensie?
In anul 2000 a trecut in rezerva fara drept de pensie si abia acum a ajuns la limita de varsta.

iceparu spunea...

Nu prea am priceput.Ma dau exemplu in cazul bazei de calcul 80%.Vechime cumulata 47ani.Deci 47-25=22. 80+22=102.Ramane 100% 100%+20% OMM+ 9% CPS=129%.Asa se propune?No comment.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhurez: Cu scuze, abia dupa ce am trimis postarea am realizat ca tipul abia a iesit la limita! Oricum, e bataie de joc, oricum ar fi! O sa iasa un mare scandal dupa ce vor primi toti placintele! Cei cu OMM-uri vor ajunge sa aiba suficientza de bani la pensii cu aceste titluri, nu ca o recunoastere a drepturilor ce sa nu faca parte din pensie, cum e normal, ca si pensia contributiva care va fi pierduta de cei cu vechime mare, deci retinuta o viata de pomana si asteptata tot de pomana! Cred ca toata clasa politica se face vinovata de tot ce se intampla. Mai ales ca tehnocratii si ministerele au fost lasati liberi sa faca tot ce si-au dorit, fara ca ei sa intervina cu nimic. E foarte grav, si tot ce se distruge acum nu vad ca sa se mai repare ceva dupa alegeri! In cine naiba sa ne mai punem sperantele?

Huhu Rezea spunea...

@Iceparu
Asa era reglementat in legea initiala adoptata de Parlament si promulgata de Presedinte.
Numai ca ...100% din baza de calcul +9% + 20%= 130,08% din baza de calcul.

Liviu PO spunea...

Nu reusesc sa citesc propunerea legislativa.Cum pot proceda?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhurez: Azi a postat R. 26.500 un punct de vedere a Col. Dogaru cu supozitii pe revenirea la vechii coeficienti pentru pensiile militare, insa cu scoaterea din calcul a perioadei lucrate in viata civila si pentru care sa va face o pensie separata cu calcule civile separate, daca am inteles bine.Nu intru in amanunte, dar am citit comentariul original al Col. Dogaru si acolo se confirma niste supozitii, nu certitudini.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Vad ca si Liviu Po se plange ca nu poate vedea propunerea, credeam ca numai eu nu pot. In Parlament Aluna Burghiu a laudat guvernarea tehnocrata la scena deschisa! Va dati seama ce ne-ar face liberalii daca ar lua puterea si l-ar pune premier pe Bubosul in continuare?

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
Domnul Dogaru face referire la aceasta initiativa legislativa, cea pe care v-o prezint aici de pe pagina L 475 a Senatului, initiativa introdusa de domnul Mircovici si alti parlamentari.
Decât sa citim ce zice Dogaru, nu e mai bine sa citim textul initiativei si documentul prin care Guvernul Ciolos respinge proiectul, document care mi-a si inspirat titlul articolului?
@Liviu
Da clik pe textul verde din chenar si intri pe pagina Senatului rezervata acestui proiect, unde poti sa citesti toate documentele.
Interesant este avizul negativ dat de Guvern.

avianyc spunea...

Păi asta vine cam in stilul,”inca un lemn pe foc la oala noastra”.
Desi ma avantajeaza problema vine cam asa;
-pentru un salariu de profesor universitar pe la n facultati,etc îmi convine Casa sectoriala civila de pensii si calcul pe L 263.Asisderea pentru salariile bune de cel putin 2 puncte de pensie,adica de cel putin doua ori salariu mediu pe economie.
-pentru un salariu minim pe economie este convenabila vechimea cumulata pe L 223.
Daca doar astea ar fi problemele legii as spune ca pe undeva se mai gîndeste si la general,adica ceva bun pentru toti.
În rest daca nu merge cu predatu cu ora ,bagam altceva .............

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am inteles ca Bubos Julien a respins initiativa din motive bugetare, ca o frica de moarte ca nu cumva daca s-ar cere suplimentarea bugetului sa i se ia lui ma-sa, ori lui, gainile si ouale de sub closca din ograzi pentru completarea sumei! Si, a dracului, nu s-a lasat pana ce iar a retapetat dracosul si nenorocitul de procent de 65%, cat si alte tampenii dragi lui ca sorosist si mason, ca nu cumva sa li se piarda samanta degenerativa!

Dan B. spunea...

In acest moment , exista o initiativa legislativa prin care stagiile de cotizare de dupa trecerea in rezerva sa fie obiectul caselor de pensii teritoriale.
Nu credeti ca in respectivul proiect s-ar incadra perfect civilii din MAI, adica politistii trecuti in rezerva? Si nu mai vorbesc de cei care nicicand nu au fost militari (in cariera, au fost civili de la bun inceput), dar, prin Legea 223/2015, sunt asimilati acestora.

iceparu spunea...

Depinde ce alegem in decembrie.Noi fiind 175000 ,plus familiile noastre daca nu suntem prosti putem inclina balanta spre partea care ne vrea mai putin raul.Votul negativ nu ne este folositor.Faptul ca satisfactia nu a fost deplina nu inseamna ca trebuie sa ne taiem singuri craca de sub picioare.Stiti cine a sustinut si sustine asa zisul guvern tehnocrat ,stiti cine a poruncit emiterea art.40/oug 57 asa ca lipsa .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

O veste foarte buna, dragi camarazi: Azi s-a votat in Senat marirea punctului de pensie la 45% din salariul mediu pe economie, deci o pensie de 850 lei va fi de 1050 lei, cu apromatie si dupa cate am retinut eu dintr-o stire fugitiva, ramanand sa se adopte si in Camera Deputatilor aceasta lege. As ruga adminul, sau o alta persoana mai informata sa ne tapeteze cu acuratete acasta stire, chiar si cu exemple de mariri, mai ales ca toate pensiile se vor mari pe acest sistem, in doua etape, in ianuarie si iunie anul viitor, si cum a afirmat o fosta ministresa a Muncii liberala, Mariana Campeanu, fiind foarte stresata ca pensiile foarte mari vor fi si mai mari ca atare. Domnule Huhurez, Dv. sunteti ,,tata ranitilor,'' puteti sa ne dumiriti si luminati in acest sens? Va multumesc anticipat!

Unknown spunea...

Vad ca se lanseaza comentarii,de catre persoane,fara a avea minimul de cunostinte juridice! Fara a jigni pe cineva permiteti sa argumentez!

1.Cei care au intrat in sistemul militar din campul muncii,au plecat prin transfer,au facut o scoala militara iar dupa aceea au lucrat efectiv in sistemul miltar.Deci,a existat continuitate intre vechimeaa in civil si cel militar. La iesirea la pensie nu are cum sa nu i se recunoasca acei ani vechime de dinainte de intrare in sist militar.Baza legala,L.14/1972.

2. Stagiile de cotizare ulterioare iesirii la pensie da,fac obiectul legii civile (sistem public) de pensii,precum si legiuitorul prevede in actualul proiect.
Si pentru a nu da interpretari,va aduc la cunostinta, ca nu fac obiectul acestui proiect de lege. Nu am lucrat in civil nici anterior si nici ulterior iesirii la pensie.

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
Majorarea punctului de pensie priveste doar pensiile civile si pensiile speciale care au o componenta contributiva.
Ca pensionari militari, nu putem decât sa facem calcule sterile,cam.... cu cât ne cresteau pensiile, daca nu erau transformate in pensii militare.
Pentru noi, valoarea de referinta sectoriala a ramas tot cea din 2009.

@Gigi
Si ce ai vrea, sa nu comenteze cei care nu au pregatire juridica?
Problema este cu stagiile realizate dupa pensionare, care deja au devenit captive in vechimea cumulata a deciziilor emise pana la intrarea in vigoare a 223.
Si mai complicat este pentru cei care au trecut in rezerva fara drept de pensie. Aceste stagi din civilie intregesc conditiile minime pentru acordarea unei pensii militare la limita de vârsta.
Initiativa legislativa nu lamureste aceste situatii.

avianyc spunea...

@ Huhurez
Ai dreptate, numai ca astia care au propus nu au avut in vedere ceeace ce bine ai scos in evidenta. Eu am marsat pe o dorinta neimplinita a lor uitînd de fapt esentialul.

Adi 4 you spunea...

Huhu, te rog un exercitiu de imaginatie!
Eu am iesit in 2015 pe L 263/2010, deci pensie contributiva. Daca L.2015 cu tot cu sau fara Art.40/din OUG 57, isi intra in drepturi de plata incepand cu ianuarie 2018, imi va creste pensia la 01.01 2017, conform majorarii punctuluiu? Multumesc!

Huhu Rezea spunea...

@Adrian Butas
Daca avea minimum de vechime ca militar, crezi ca trecea in rezerva fara drept la pensie?
Mai cugeta.
Cand vii cu oferta?

Huhu Rezea spunea...

@Adi 4 you
De la 01 01 2016 nu mai ai pensie contributiva,Ai pensie militara care nu se mai masoara in puncte de pensie.

tigri2 spunea...

Mda, "pensie militara , nascuta la sase luni, neterminata ,ciuntita si huiduita, adica"nici in car nici in caruta, nici cu curu-n telegutza"

Adi 4 you spunea...

Huhu, inteleg ca nu mai este contributiva! Daca doresc sa raman in plata -cuantumul mai avantajos- fiind mai bun pentru mine la 49,6 ani de cascheta, decat ce vor astia sa imi dea, va fi tot pensie militara? Sa inteleg ca pentru cei cu vechime mare era mai buna legea lui boc cel MIC? Nici nu stiu cand o sa vina noua decizie si daca nu imi convine cum TREBUIE sa fac cerere pentru cuantumul cel mai avantajos? Poate ma trezesc cu surprize care imi diminueaza plata!!

Anonim spunea...

@Adi 4 you
Am un coleg in aceiasi situatie cu a ta.
A iesit anul trecut (2015), pe contributiva, desigur.
In urma cu cateva saptamani a primit (pe L.223 si Ordonanta 57, fireste), noua pensie.
Mai mare decat o avea pana acum doua luni pe contributiva. Pensia.
Plus diferenta de bani incepand cu ianuarie a.c.
Omul era un ,,Matusalem'' ca vechime.
Se pare ca au inceput sa apara recalcularile (sau cum s-o chema), pentru cei pensionati pe contributiva. Repet, omul s-a pensionat anul trecut.

Huhu Rezea spunea...

@Ady 4
Citeste art 122 din lege si vei vedea ca au drept de optiune doar cei care se pensioneaza pe Legea 223.
Nu mai poti opta, daca te-ai pensionat in 2015. Esti captiv modului de calcul pe L 223.

Dan B. spunea...

Constat ca amicul Corneliu militeaza ca acest subiect, cel cu pensiile militare, sa intre intr-un „ghiveci” legislativ. Nu inteleg de ce nu-i este clar ca actuala lege, 223/2015, nu are nimic de-a face cu contributivitatea, afectat pozitiv fiind doar acel cuantum civil, realizat prin cotizare, ulterior trecerii in rezerva.
Este adevarat ca programul de guvernare PNL releva desfiintarea tuturor pensiilor „speciale” si impunerea unei legi unice a pensiei, care prevede un 80% din media veniturilor realizate in ultimii 5 ani de activitate, dar este posibil sa ne afecteze si noua pensiile, daca vom fi inclusi printre „beneficiari”.
In prezent, ceea ce aduce in discutie dl Corneliu este deosebit de interesant pentru cei din sistemul de pensii publice si pentru militarii rezervisti cu stagii consistente de cotizare in civilie ,nrealizate ulterior.
Da, respectivele initiative legislative (punctul de pensie echivalent cu 45% din SMBE si eliminarea din cuantum a CAS si CASS), sunt corecte si benefice tuturor pensionarilor, indeosebi celor cu numere mari la „total de plata”. In acest mod, se mareste „ecartul” dintre pensionarii amarati (ma refer la cei cu pensii, nu cu indemnizatii!) si „nababii” sistemului public de pensii.
Precizez ca eu sunt fanul ideii de impozitare progresiva a veniturilor, insa nu si a pensiilor; daca, totusi, pensionarii nu pot scapa de „jugul” asta, al impozitarii, principiul impunerii progresive ar trebui aplicat inclusiv in sistemul de pensii militare si in cel „special”.
Schimband un pic „frecventa de lucru”, intreb cam pe cand credeti ca vor parasi „cuibul” CSP primele „inaripate” (a se citi „decizii de pensie”) si daca luna noiembrie 2016 aduce, cu certitudine, niscai „puisori” (leii sunt in manejuri, in tinuturi salbatice si in proprietatea unor „zoologi”, nicidecum in buzunarul sau in contul meu)?

Huhu Rezea spunea...

@Buzescu
Cum sa fie afectat pozitiv de acest proiect unul care are cam 10 ani lucrati dupa pensionare?
Iti inchipui câte zecimi de punct de pensie realizeaza cu stagiul complet de cotizare de 35 ani? Ca asa se calculeaza pe legea civila...

Dan B. spunea...

@Ady 4 you:

Chiar vrei sa cred ca mamicuta te-a adus pe lume cu cascheta pe cap? I-auzi, „ pentru mine la 49,6 ani de cascheta”!
„49,6 ani” sau „46 ani si 6 luni”? Caci 49,6 luni inseamna mai mult decat 49 ani si jumatate (49,5 ani).
Imi pari cam tinerel, desi fondul postarii de la 20.09 19.13 pare a fi al unui militar(?) trecut in rezerva dupa implinirea varstei de 65 ani.

Adi 4 you spunea...

Tudor, multumesc pentru exemplul imbucurator! Sper ca dupa recalcurare, sa se mai adauge ceva, cum toti dorim acest lucru!
Huhu
Am citit articolul, am inteles ca nu am dreptul sa mai trec pe legea contributiva, dar sa nu-mi spui ca nu raman in plata cu ce este mai avantajos!!!

Dan B. spunea...

@Huhurez 20.09 20.05:

Daca un rezervist are pensie militara pe conditii minime de acordare si a mai activat in civilie 20-25 ani (exista limita de varsta in profesii liberale?)? Cresterea punctului de pensie, de la 33 la 45% este puternic resimtita prin recalcularea acelei parti civile, inclusa in cuantumul total inscris pe talon.
Din moment ce pensia mea include partea militara si doar ceva leuti pentru cea civila (stagiu insignifiant, realizat dupa trecerea in rezerva), tot asa unul tanar, beneficiar de pensie militara, si-a marit cuantumul prin valorificare a 10-30 ani ani de cotizare ca civil.
Cuantumul celor 10-30 ani, calculat initial cu 33% si ulterior recalculat cu 45%, nu se majoreaza substantial?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Adrian Bontas, hai sa-ti mai tai si eu greatza fara lamaie: Cariera militara mi-a fost intrerupta de un accident si cand aveam aproape un total de 14 ani de uniforma, cu alte drepturi rezultate din calcule avand aproape 17 ani, si deci am fost pensionat gr. 2 inv, si pana la limita de varsta la 55 ani am primit aceasta forma de pensie militara, inclusiv in perioada cand pensiile militare au fost civile, primid pensie militara de invaliditate pe cupon de pensie militara. Acum, la recalculare, mi se va calcula si perioada cat am stat in boala, in lege spunandu-i-se perioada asimilata, si voi avea un total de peste 35 ani, fiind penalizat cu 1 % pentru fiecare an care nu este vechime efectiva! Ce te nelinisteste pe tine in toata povestea asta si poate ca ai noaptea insomnii? Eu ma intreb de ce nu ai fost si tu capabil sa urmezi o scoala militara? Banuiesc ca sunt defectele tale de caracter, fizice, psihice si morale, altfel erai aliniat, sub o forma sau alta, la cauza noastra ca sa poti clampani pe aici!

De asta esti tu frustat ca altii ar avea, sau nu, studii juridice? N-ai citit pe aici, dar si peste gard de acest blog, ca rezervistii militari in salile de judecata, in litigii cu cu MApN, mergeau chiar pe mana lor si sfatuindu-si copios avocatii, care nu prea se confrunta cu vicleniile Casei sectoriale in fiecare zi, deci clienti ai avocatilor fara studii juridice, dar foarte rutinati si versati in informatii juridice culese de pe acest blog ca sa castige acele procese, de multe ori chiar la sfaturile directe ale D.lui Huhurez? O stii si pe asta, dar o faci pe prostul din dorinta de clampaneala si sa infingi dintele ala otravit in cate o buca! Mai informeaza-te direct de pe blog, sau fb Huhu Rezea, ca domnia sa are si aceasta pregatire, ca sa te mai linistesti! Aaaa, sa nu uit, cam toti militarii rezervisti, dupa ani de postari si informari pe acest blog, poate sa devina un avocat redutabil in procese cu litigii in ce privesc pensiile militare, te asigur!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Dan Buzescu, ma refeream doar la faptul ca am inteles, deci asa am crezut eu, ca pensia militara va ramane doar tot ce tine ca fiind lucrat in Armata, iar ce apartine de vechime ca civil va fi o alta pensie civila, dar stiu ca in L. 223 se spune ca toata vechimea poate fi militara, chiar daca ai si ani civili. Asta cu pensie separata e vorba ca se discuta la ora actuala sa fie departajate cele doua pe o noua lege. Postam aici pareri, iar cand gresim sa ne corectam, in speta nu ma supar daca mi se explica ce si unde am gresit.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Eu va spun foarte sincer ca, daca liberalii vor castiga alegerile, puteti sa va luati adio de la pensiile militare, pentru ca vor face un tot unitar, varzoi murat, pe contributivitate si toate pensiile aliniate civil! Mariana Campeanu si azi a subliniat ca are asa ceva in programul lor de guvernare, si sa nu mai existe nici un fel de pensie militara sa speciala, ceea ce le vor aduce liberalilor voturi de la civil cacalau! Eu spun de mult despre pericolul liberal, mai ales ca absolut toti liderii sub solda si control direct a lui Soros!

Ieri, Julien Bubosul a zis clar, ca un liberal sadea, ca trebuiesc luate masuri drastice de eliminare a tuturor pensiilor care pun in pericol imediat imposibilitatea platilor pensiilor, acestea fiind cele speciale, si cand a zis un liberal-sorosist speciale, automat se refera si la cele ale magistratilor si institutiilor de forta! In realitate, si nicaieri in lume, niciodata pensiile nu vor putea ajunge in sitiatia neplatii, dar planurile masonice si sorosiste lucreaza agresiv la destructorarea statului de drept, a tuturor institutiilor statului si degradarea situatiei sociale intr-un termen foarte scurt! Acta est!

iceparu spunea...

Bontas,si ce te .....pe tine grija?Iti faci vant precum calul de basina.Mai bine iti vezi de treaba ta ca civil sau la voi la civili toate sunt pe roze.Numai un civil cu pitici pe creier poata sa creada ca daca militarii si politistii ''sunt pe val'' ii este lui pensia in pericol.

Huhu Rezea spunea...

@Buzescu
Stii care e riscul stabilirii valorii punctului de pensie ca o cota procentuala din salariul mediu? In vreme de criza, salariul mediu scade.
Si nu cred ca initiativa se va concretiza. Dupa alegeri se va uita de ea.
Spuneam ca un pensionar militar nu poate realiza mai mult de 10-15 ani in civilie. Punctajul se calculeaza cu stagiul complet de cotizare de 35 ani si nu de 20 ca pe L 119/2010. Ce sa faci cu o pensie de sub un punct?
@Ady 4
Toate sperantele in cuantumul mai avantajos, care va consola dezamagirea pentru cuantumul mai mic al cuantumului recalculatei.

tigri2 spunea...

@Corneliu, nu dispera, totul se va intampla cum am spus, fiindca eu stiu ce vorbesc si vorbesc doar ce stiu si stapanesc, pe cand , unii saltimbaci de pe aici habar nu au ce vorbesc si nici nu stiu ce sa vorbeasca, vorba lui *iceparu"isi fac vant cu flatulatia proprie". Nu mai dureaza mult, maxim o saptamana, "ai putintica rabdare, stimabile"!

Cornel spunea...

O lege pentru propagandă electorală, cum a fost și cu legea 223/2015. În decembrie 2016 se va da o nouă OUG de prorogare sau modificare a legii. Colonia Romaniștan încolonată și manipulată se va îndrepta către interesele Șoroșiste.

Adi 4 you spunea...

@ HUHU, MULTUMESC! Eram sigur!
@ Dan Buzescu, ai auzit de vechime cumulata? Vezi mai intai ce inseamna CONDITII SPECIALE si ALTE CONDITII DE MUNCA!!! Da sunt un militar in rezerva si daca citeai postarile mele precedente vei vedea ca am scris si ce varsta am. In august am implinit 53, daca vrei iti arat certificatul de nastere, buletinul si brevetul cand am terminat scoala militara. Si m-am uitat chiar acum pe decizie si la 49,6 mai am in plus si 15 zile, dar acelea sunt un ciubuc!!! Nu iti voi arata decizia fiindca te vei oftica si mai mult! Poate acum vei intelege cat pierd din vechime......pe legea si ordonanta de cacao......
@ Tigri2, sa ai dreptate, fac cinste!!!

Dan B. spunea...

@Corneliu:
Eu m-a referit la faptul ca, prin Legea 223/2015 s-a dat posibilitatea valorificarii stagiilor civile, de dupa trecerea in rezerva, pana la 01.01.2016. Ulterioarele stagii civile se valorifica prin casa teritoriala de pensii publice, iar, candva, pensionarul militar va mai primi un talon de pensie, in baza unei decizii emisa de catra CNPAS.

@Huhurez:
Despre ce risc ar putea fi vorba, in conditiile in care toate legile, cu exceptia Legii 119/2010, prevad clar ramanerea in plata a cuantumului avantajos? Scaderea SMBE nu poate diminua pensia, insa o poate „ingheta” pana cand cei 45% din SMBE trece de valoarea inscrisa de la momentul „inghetului”.
Astea au fost cutumele in domeniul pensiilor de orice gen, insa nu si la cele militare.
Daca vrei sa fii GICA CONTRA, vino cu argumente, nu cu bazaconii!

tigri2 spunea...

@Mihaila, spune-i sa-ti dea banii inapoi, celui de te-a pacalit! Ce alegeri au fost in septembrie 2015 pentru ca L223 sa fie o momeala pentru ale(r)gatori?
Nu mai vorbiti prostii, asa "la plesneala".

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Tigrisor: Multumesc, stimabile! Am incredere ca asa va fi! Sunt sigur! Sanatate!
@ Dan Buzescu: Am inteles despre ce este vorba!

Huhu Rezea spunea...

@Buzescu
Vai de mine, ce confuzii poti sa faci!
Cuantumul mai avantajos functioneaza cand se schimba legea pensiilor si, la recalculare, rezulta un cuantum mai mic.
In cazul in care scade salariul mediu nu se schimba legea si ajustarea s-ar face din oficiu, fara decizie de pensie, ca la actualizari si indexari.
Ca sa opereze inghetarea in astfel de situatii, ar trebui ca sa fie prevazut in lege. Ai vazut o astfel de reglementare in proiectul care a treecut de Senat?

Dan B. spunea...

@Ady 4 You:

Esti si mic si prostut, daca, nici la aceasta varsta n-ai priceput ca „an-cascheta” inseamna „an-serviciu in uniforma militara”. Adica, din cele relatate de dta, daca mi-ar fi somat neuronii, ar fi trebuit sa inteleg ca ai fost militar activ 50 ani, ceea ce-i absurd.
Pe unde ai lucrat de nu te duce mintea si cu ce studii ai ajuns p-acolo?

Dan B. spunea...

@Huhurez:

Si cum de-ti pare absurd ca o lege a pensiilor sa precizeze, intr-un articol distinct, ca valoarea de referinta a punctului de pensie este data de cuantumul mediu al SMBE, comunicat pentru anul precedent, de catre Institutul de Statistica.
Functie de evolutia pozitiva a SMBE, anual va creste si punctul de pensie; daca evolutia este negativa, valoarea punctului se „ingheata” pana la o viitoare crestere a SMBE peste cuantumul anterior „inghetului”.
Asadar, pct de pensie nu creste si descreste lunar, ci va creste anual sau va „ingheta” in anul in care SMBE a scazut in anul precedent, fara decizie de la casa de pensii, caci n-ar fi vorba de recalculari/revizuiri, ci doar de indexare.
Apropo, de ce crezi ca, la CD, nu ar exista un amendament de genul celui propus de mine?

tigri2 spunea...

PNL schimbă legea pensiilor:

Ce vor să facă liberalii dacă ajung la putere

Programul de guvernare al PNL va prevedea desfiinţarea pensiilor speciale, în vreme ce toate pensiile vor fi calculate după criteriul contributivităţii, a anunţat, marţi, liderul grupului deputaţilor PNL, Eugen Nicolăescu, un proiect de lege pe această temă urmând să fie depus în Parlament.

"Ne propunem să modificăm pensiile. Lucrăm la o nouă lege a pensiilor în care toţi cetăţenii României să fie trataţi echitabil, pensiile să fie stabilite echitabil pentru toţi şi să se desfiinţeze cu această ocazie pensiile speciale pentru absolut toate categoriile. Nicio categorie nu poate fi privilegiată. Se va calcula pensia pentru fiecare cetăţean, după criteriul contributivităţii pe un sistem de 70-80-85 la sută din media salariului pe ultimii 5 ani. Nu am stabilit încă procentul final, în maximum două săptămâni vom avea proiectul. (...) Pensiile speciale nu vor exista şi toate pensiile vor fi calculate după alte criterii. Programul de guvernare cuprinde această idee şi proiectul de lege va fi depus în Parlament", a spus Nicolăescu după şedinţa Biroului Politic Naţional al PNL.

avianyc spunea...

@
O prostie mai mare ca el Nicolaescu. Pensie contributiva in procent de 70-80-85% din media salariului pe ultimii cinci ani nu se incadreaza nici la contributiva nici la specială.Este masura prostiei acestui numit Nicolaescu netras la raspundere pentru perioada cît a fost m. Sanatatii.
Totul este doar o gogorita pentru naivii de genul celor de prin emisiunile lui Pătrascu care nu stiu (desi sunt oameni intoata firea) cîte zile are saptamîna sau pe ce continent se afla Romania,sau care-i limba oficiala a statului român,etc, sau ceva de genul gogoritelor d-nei Plumb care promitea salarii de 7000 lei pentru medici si profesori nestiind insa exact anul din care se vor aplica si sursele de bani. Astia a lui Nicolaescu la fel de parsisi nu stiu deocamdata procentele.
Pe vremuri d-na Plumb promitea salarii de 7000 lei medicilor si profesorilor in timp ce sustinea ca punctul de pensie nu poate fi ridicat cf cerintelor pensionarilor la 45% fiindca ar fi un dezastru in bugetul asigurarilor sociale.
Acum vine insa comisia de munca din Senat si propune majorarea punctului la 45%. Oare astia de care or fi ,tot liberali sau te pomenesti ca or fi psd-isti.
Ca mpania de atras voturi se deruleaza. Mare atentie la stampila de vot.

Adi 4 you spunea...

@Dan Buzescu tu nu ai toate tiglele pe casa si vrei sa ti le pun eu? Esti singurul care te-ai luat de mine, sau doar tu esti singurul inteligent care foloseste acest blog? Ti-am scris mai sus ca acei ani de cascheta sau strans in conditii de munca! Normal ca nu am avut cascheta de la trei ani si jumatate, puteai deduce acest lucru, dar te faci ca nu intelegi. Nu trebuie sa-ti dau tie raportul studiilor mele sau unde am lucrat, orcum cu foarte mult peste ce ai facut tu, vad ca esti frustrat si nu vreau sa-ti plesneasca ceva de invidie. Lucrul care ma supara este ca pierd niste ani pe care tehnocratii vor sa-i fure. Mai sunt ca mine destui, care vor pierde vechimea!!! Vezi ce a scris Tigri2 la 09.30! Eu l-am intrebat pe Huhu ceva, mi-a raspuns concret si ii multumesc si de aceasta data! Daca imi mai scri, ma cobor la nivelul tau, voi fi atent sa nu-ti citesc refularile, la fel cum sunt atent sa nu calc intr-un rahat si sa-mi murdaresc pantofii!!!

Unknown spunea...

Nicolaescu ce treaba are cu pensiile? ce il doare? bineinteles ca la cotributia lui de smenar poate sa aiba o pensie mare. Daca peste 2 saptamani o va depine in parlament ,va vdati seama ca pana o va pune in discutie vor veni alegerilre , pentru asta o face . Legea pensiilor militare va ramane . fiindca nu este speciala , este militara . O sa vedeti ca asa va fi , problema este sa se termine cu discutarea 223 cu tot ce tine de ea in parlament . Asa ca atentie la VOT ,spunetii asta dlui T2 .BABA ia de CAMPEANU baga batul prin gard . mai bine s-ar duce acasa . redactati cum vreti asta dl H , ca stiu ca nu o sa publicati ce am scris .CU SALUTARI ...vechi si stima

tigri2 spunea...

Corect, atunci si noua, militarilor dati-ne inapoi zecile de ani de privatiuni, stat in frig si ploaie sau zile intregi pe coclaurile patriei, plus stresul si cerintele inumane la care eram supusi. Va va alege dracu' nu noi!

Dan B. spunea...

@Ady 4 you:

Eu am realizat ca esti tampitel, ba chiar si ce-ai vrut sa spui cu cei 49,6 ani vechime cumulata! Insa am intentionat sa te „luminez” in legatura cu cei „49,6 ani de cascheta” si asupra marimii notiunii „0,6 luni”, o recunoastere a gafelor tale fiind suficienta pentru mine.
Daca nu te atentionam, ai fi continuat cu rahatul asta si, cum mai exista naivi pe aici, ai fi devenit credibil in povestea SF debitata.

CEZAR spunea...

Tigrii 2..MaKiss...ceea ce zici ii corect cu mentiunea ..FARA TINE..!
Tie nu au ce sa-ti dea inapoi ..
Tu ar trebui sa dai CIuKalata inapoi !
Ati huzurit
Multumiti rusilor ca au facut un tractor cu elice care te-a suportat si a rezistat pana si cu tine ....

Mario spunea...

"Programul de guvernare al PNL va prevedea desfiinţarea pensiilor speciale".....cu acest slogan vor sa castige alegerile, vor sa prosteasca , sau mai bine zis , sa re-prosteasca lumea . Chiar credeti ca isi vor taia singuri craca de sub picioare? Adica isi vor taia singuri pensiile speciale? Hai sa fim seriosi. Dar, asta nu inseamna ca nu vor desfiinta pensiile militare pe care ei le numesc speciale , prin asmutirea civililor impotriva noastra. Vor urmari ca prin eternul "dezbina si stapaneste " sa isi atinga telul.Asa ca trebuie sa fim foarte atenti si sa intelegem printre randuri campania electorala care deja a inceput !

Dan B. spunea...

Cezarica, dragule,

Pe unde ti-ai ostoit oasele timp de cateva decenii, de crezi ca „tigrisor” ar fi fost printre putinii „beneficiari” ai tehnicii rusesti?
Sau n-ai priceput ca nu orice tampitel, ca tine, ar fi ajuns sa „calareasca” „tractorul cu elice”?
Oi fi fost tu mai breaz, doar pentru faptul ca ai manuit „prastia cu pietricele”, tot de fabricatie ruseasca?
Daca stiai cum se „huzureste” intr-o SMA (statiune de masini agricole) a Aviatiei Militare, de ce n-ai accesat si dta domeniul-rai? Sa-ti raspund tot eu: n-aveai „tiglele pe casa”, horcaiala bolii te-a cuprins inca din tinerete, inadecvarea masei neuronale la activitati de complexitate superioara. Asadar, unul, doua sau toate trei argumente te-au tinut departe de tehnica de lupta costisitoare (da, primeaza contravaloarea „tractorului cu elice” in relatia cu viata ta).

Huhu Rezea spunea...

Atenție!
@Huhu Rezea vă roagă să renunțați la atacurile la persoană și vulgarități.

Dacă se înțelege acest lucru de bun simț, comentariile nu vor mai fi monitorizate.

Stefan spunea...

@Huhurez-Ptr un cadru militar care a iesit n 2001 i se recalculeaza pensia cu media veniturilor de atunci pe cele 6 luni consecutive?Atunci actualizarea cu soldele activilor se aplica su nu,sau in ce mod?Multumesc ptr.raspuns,imi cer scuze ca nu va urmaresc permanent

Unknown spunea...

Sa mai spuna cineva ca nu suntem condusi de oameni destepti.... Legea 223 spune ca se valorifica vechimea din ultima decizie. Art 40 din Oug 57 lasa fara eficienta vechimea de peste 37 ani, contributia la fondul de pensii si OMM-ul. Apare o solutie de valorificare prin aceasta optiune. Dar guvernantii sunt pe faza. Deci si cei care au cumulat cativa ani de vechime in civilie, au facut-o de pomana. Astia sunt politicienii romani. Stiu sa puna coroane la morminte... La asta sa va asteptati de la ei.... MAMA LOR....Inaintasii lor nu au avut grija sa le asigure pusti si gloante, motiv pentru care politrucii de azi au suficient de multe morminte de eroi, nu se bat pe ele.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Proiectul de lege votat in Senat pentru marirea tuturor pensiilor la 45% referinta din salariul mediu pe economie a fost initiat de catre PSD si ALDE, spre stiinta onor Dv, postatorii, si aici fac o remarca la atentionarea D.lui Huhurez care a afirmat ca pe noi nu ne va prinde aceste mariri: Madam liberal-sorosista, Mariana Campeanu a facut remarca pe ideea ca ,,este o catastrofa sa se voteze asa ceva, pentru ca pensiile speciale si cele militare,'' (si e bine ca a subliniat militare), ,,vor creste peste media de nesimtire la valori astronomice!'' Se gandea ca o sa-i depasim ei pensia si catastrofelor din Parlament, sau ca sa mai bage o sula in plus impotriva pensiilor institutiilor de forta pe care nu le are la inima ca in tinerete, de urata, balcaza si lalaie ce era fugeau de ea militarii ca de dracul? Ca sa mai specific in plus ca liberalii sorosisti au ca tema cntrala de campanie electorala elimnarea tuturor pensiilor speciale, militare si ale magistratilor! Deci, onorabile D.le Huhurez, fosta ministresa sorosista a pomenit si numele noastre la aceste eventuale mariri, Dv. sustinand contrariul, ca maririle le asteptam parca de prin 2009 si n-avem acces si la aceasta bunaciune! Atunci, permiteti-mi sa va intreb: Maririle obisnuite ale pensiilor militare, cand se vor produce conform legilor, ordonantelor, horoscoapelor, ghicitoarelor in tarot si a obrazului gros, de obiala slinita, ale celor de la MApN?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhu Rezea: Azi m-am ocupat de telefoane, cand la MApN la nr 0213195858 unde eram obsinuit cu amabilitati si obraz subtire, insa azi centrala apela, biroul care se ocupa de jud. Bacau inchidea sau suna ocupat! Consider esecul legaturii telefonice pe seama ploii din Bucuressti care s-a infiltrat si prin birourile ministerului si oamenii dadeau cu mopul, asa ca am dat la tel. verde 0800808880, unde dupa ore de ascultat muzica de relaxare mi-a raspuns cu foarte mare amabilitate un domn angajat care mi-a precizat raspunsuri clare la toate intrebarile, spunandu-mi ca au trimis la Bacau actele mele, iar la randu-le domnii de acolo le-au trimis la Pitesti sa mi se treaca in detaliu toate veniturile si drepturile salariale pe cele 6 luni.

Mi-a mai spus ca am sanse de crestere a pensiei, daca grupele vor fi valoroase si parte din perioada asimilata pentru care am facut mare tapaj, si mi s-a spus chiar ca au in evidenta chiar si cererea mea de revizuire nerezolvata pe tema acestei perioade din durata pensiei gr. 2 inv, apoi alti coeficienti avantajosi, daca vor fi gasiti, dar m-a facut sa inteleg ca regula este ca nu sunt sanse de crestere a pensiilor per total, caci OUG 57 a facut ravagii!

Mi-au confirmat ca au fost foarte multe decizii trimise la pensionari, iar eu daca nu eram cu arhiva aveam s-o primesc pana acum caci am fost printre primii cu cererea depusa! De la Bacau, cu foarte mare amabilitate, mi-au promis clarificari punctuale cu mersul calculelor la pensia mea doar maine, pentru ca ora era cam intarziata si rau aglomerati! Totusi, chiar daca la primul numar nu mi s-a raspuns, eu apreciez ca amabilitatea din alte ocazii le da credulitate si bunavointa si la toti le dau calificativul FB pentru promptitudine si informari corecte!

Sunt si ei oameni ca si noi, cu bune si rele, dar categoric nu si din categoria ,,granguri'' cu soriciul gros, care doar se pricep la barbierit, tuns si frezat pensiile militare! Aia poarta ochelari de orbeti, negrii, fumeaza trabuc cubanez, au gusi de porci, secretare tinere cu vuvuzeaua bagata sub birouri si briciul in mana dreapta pentru ticluit ordonante de razuiri si telefoane pe linii rosii cu Loja masonica si Soros!

Unknown spunea...

DL-lor atentie ca se mai pune de o diversiune , joi se aduna in fata parlamentului din nou ,,tinerii frumosi'' fiind suparati ca l-au scapat pe OPREA ,au gasit un motiv sa faca iar ce nu se face , asa ca vedeti dvs, parlamentul ma reprezinta si pe mine ,eu nu sant de acord cu aceasta tampenie ,Eu stiu ca in parlament se pot bate , chiar si cu pantofii , daca nu vor parlament ,atunci sa se faca legi cu cei de pe strada , are joi cineva sa iasa in fata lor si sa le spuna asta ; SA DESFIINTAM PARLAMENTUL si sa ne batem pe strada , TAMPITi DRACULUI ,nu stiu unde o sa ajungem . Ce face armata care trebuie sa apere constitutia > ?si legile unei tari democrtice ......democratice? pe dracu

Huhu Rezea spunea...

Pentru că nu ai contestat la timp decizia de pensie, dată la împlinirea limitei de vârstă, trebuie să rezolve cererea de revizuire ...de la data înregistrării ei.
In cazul d-tale va fi o creștere rezultată din adaugarea stagiului din perioada pensiei de invaliditate. Confirmă si Casa, deci, că pensiile recalculate sunt, în general, mai mici?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhu Rezea: Da, au zis ca, in general, dupa aplicarea OUG 57, pensiile nu au cresteri, decat unele care indeplinesc niste criterii de sporuri, grupe de munca, acte doveditoare trimise de catre petenti si ceva cu prime de merit, ceea ce la noi, astia din epoca bronzului timpuriu, nu haleam cu salam cu soia, cand am intrebat ce sperante am de crestere! Avea totusi o indoiala la capitolul cresterea pensiei, o taraganare in voce, o tristete parca ceea ce dobvedea ca omul vazuse multe pensii cu mari amputari, va zic pe cuvant ca eu ghicesc din acele sovaieli ce tradeaza ambiguitate si dezamagire! Cand le-am amintit de perioada asimilata, abia atunci au verificat ca exista acea cerere de revizuire a mea, insa mi-a fost refuzata pe raspuns direct, spunand ca sa astept recalcularea sa mi se rezolve, si am scris eu atunci, prin martie april, si ca ma fac vinovat ca n-am facut contestatie in 30 de zile, astazi aceeasi placa mi-au pus-o, eu am zis ca legea e idioata, nu suntem noi juristi sa le stim pe toate in amanunt, unii sunt chiar senili sau paralizati, cu gura in pareza si mintea in pioneze si ca cei care omit sau gresesc trebuiesc trasi la raspundere si lor sa le cerem despagubiri in solidar!

Mi-au zis ca recalcularea imi va considera acea perioada, mai ales ca la fisa si calculator exista cererea de revizuire si imi va fi considerata.

Eu ii sfatuiesc pe toti care ajung in tribunal sa traga in solidar la raspundere seful Casei sectoriale, in special, impreuna cu cel care a facut recalcularea, sa existe zeci de mii de asemenea procese cu aceste cereri, cu mersul procesului pana la Curtea Suprema, sa ne solidarizam si sa cerem si legea raspunderii pentru emiterea de acte oficiale de pensii eronate, prin Dl. Mircovici, daca o mai avea si la anul mandat parlamentar, sa gasim solutii sa-l infundam la plati pe seful casei sectoriale, care este cel mai vinovat de toate potlogariile astea, cat si grangurii cu calculele, sa invocam presiunile politice de micsorare voita a pensiilor si deci incalcarea Constitutiei, chiar si avem o hotarare judecatoreasca si a Curtii care spun ca pensiile nu au voie sa scada ci sa creasca!

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhu Rezea: Ca sa fiu eu impacat, pana luni mai ticluiesc o cerere de revizuire a pensiei cu APLICAREA CUANTUMULUI AVANTAJOS, cum e acum la moda, dar si foarte legal, sa le trimiti astora cu ochelari fumurii cereri la Casele de Razuit Pensii Militare! Inca una, si inca una, si inca una pentru toti orbetii! Iac-asa! Olescu a trimis una si i-a venit rezolvarea dupa patru ani, caci ei se excita greu manual! Sa am motive in instanta pe cine chem in solidar la raspundere, caci pe L 223 spune clar ca trebuie sa mi se revizuiasca la cerere, ca nu mai am eu incredere in ochelarii lor fumurii SA VAD DACA NU CUMVA MA OMIT CU PERIOADA ASIMILATA SI LA RECALCULARE!

Sa nu uite ca se schimba guvernarea la anul si primele plangeri pe care le voi turna noului prim ministru, Parlamentului si Guvernului, cat si la Corpurile de control ale acestora vor fi asupra modului incorect de rezolvare a petitiilor, apoi am sa cer coform legii pe ce criterii de competenta au fost angajati si numiti acolo, voi invoca si numirile politice, voi invoca pornirea dereglatei OUG 57 de acolo si de la Minister, unde iar se impune schimbarea intregului COLHOZ bolsevic si sorosist! Am multe de invocat si sa le fie cercetate toate abuzurile de acolo, am multe adunate impotriva lor de-a lungul timpului si de xeroxat sa le demonstrez toate ineptiile si reaua vointa, si v-am promis ca va veni ziua scadentei sa-mi fac timp si sa ma ocup de scris atunci cand sita e noua si nu apuca ei sa-si faca relatii in noul staff politic, si barem cu ocazia asta le ofer noilor guvernanti ocazia sa-si puna ei sculele personale in locul astora ruginiti in rele!

Daca se voia, pana acum eram rezolvat si cu vechimea, si cu recalcularea trimisa prin posta, ca doar am trimis in prima zi lucratoare a anului toate actele necesare, nu o am de 50 de ani vechime multifunctionala si n-am avut functii si grade cum le au ei acum cu cosharca, si doar au avut doar gulere albe prin birouri calde si trai pe vatrai, nu ca mine pe toate tarlalle, poligoanele, coclaurile, canalele si minele Patriei de m-am nenorocit! Eu n-am ce pierde, ei, DA!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Eufrosina, iesim si noi in strada ca i-au scapat de cateva ori pe Blaga, Gorghiu, Boc, Olteanu, Videanu, Berceanu, Boc, Anastase, Udrea si cateva mii de basanisti politicieni, da si ca au scapat din MApN OG 57!

micutzul spunea...

@ Frosa
Mamitico te felicit ! Ai scris perfect . A venit schimbul ?

Unknown spunea...

Isi mai aminteste cineva cum s-a ajuns la valorificarea stagiilor ca civil, ulterioare? Cand Oprea se batea cu caramida ca nu scad pensiile la militari prin aplicarea legilor emanate de duietul Boc-Basescu si sustinatorii si trimetea scrisori de felicitare pentru cresterea pensiei.... Pentru a limita dezastrul a facut magaria asta cu valorificarea stagiilor ulterioare. Niciodata stagiile ulterioare nu au fost valorificate prin pensii militare. E contra naturii. Cat nu au existat "pensii militare" nu mai conta, dar daca sunt pensii militare-ce cauta stagiile civile in conditiile in care omul a contribuit la fondul de pensii?

Stefan spunea...

@Huhurez-Ptr un cadru militar care a iesit n 2001 i se recalculeaza pensia cu media veniturilor de atunci pe cele 6 luni consecutive?Atunci actualizarea cu soldele activilor se aplica su nu,sau in ce mod?Multumesc ptr.raspuns,imi cer scuze ca nu va urmaresc permanent

Huhu Rezea spunea...

@Stefan
Elementele salariale din cele șase luni alese din 2001 se actualizează în 2016 și apoi se face media.
@Băiculescu
Stagiile de după pensionare au fost valorificate limitat în pensia militară și până în 2001, înainte de Legea 164.Nu a inventat Oprea nimic.

sw_worker spunea...

Aparitia acestei initiative lagsilative (L475) o consider un semnal promitator, de asemenea consder pozitiv faptul ca acum si
SCMD prin vocea dl. Dogaru considera vechimea cumulata din art. 110 L223/2015 un furt calificat.

Unknown spunea...

Nu inteleg ce inseamna "limitat". In rest, sunt sigur, stagiile ulterioare iesirii la pensie erau valorificate in sistemul public, conform legislatiei civile. Se primea alt talon si alta pensie. Cunosc cazuri care au ramas si in prezent cu doua pensii.

Stefan spunea...

@huhurez-Multumesc!

Huhu Rezea spunea...

Aici este proiectul L 475/2016 în dezbatere la Senat.

Anonim spunea...

@baiculescu
cazul meu: dupa iesirea la pensie am mai lucrat 8 ani in domeniul civil cu contracte si acte "beton"la diferite firme(nu vb despre restul anilor)Dumneata vrei cumva ca acesti ani sa se cumuleze la pensia civila si sa fie scosi din pensia militara.OK ca nu sunt certaret dar ca sa ai stagiu minim de cotizare cf L263 iti trebuie minim 15 ani in civilie......in concluzie NU vrei sa intre la pensia militara dar nu pot intra nici la pensia civila.Fara sa mai vorbim de faptul ca sunt bani "de autobuz"@ Baiculescu: de ce vrei sa moara capra vecinului? Platesti dumneata?
PS In concluzie dupa logica lui baiculescu raman pe dinafara cu 8 ani.....el nu-i vrea in pensia militara iar legea civila nu-i accepta....adica sunt pierduti,ca asa vrea "baiculescu"
PS2 Nu toti suntem "matusalem" si ranchiunosi baiculescule

Anonim spunea...

Blogger Nicolae Baiculescu spunea...
"Nu inteleg ce inseamna "limitat". In rest, sunt sigur, stagiile ulterioare iesirii la pensie erau valorificate in sistemul public, conform legislatiei civile. Se primea alt talon si alta pensie. Cunosc cazuri care au ramas si in prezent cu doua pensii."
....................................................................................

vorbiti prostii!! eu am toti cei opt ani valorificati pana la 01.01.2016 si s-au cumulat cu pensia militara cu impartire la 20 nu 33-35......doua taloane de pensie??? unul in sistem militar si unul in civil?Alooooo domnu baiculescu!! aveti toti boii acasa? cand legea spune clar ca NU poti beneficia de pensie de la 2 case de pensii DIFERITE??(iar casele de pensii se recunosc reciproc intre ele)Hai dati UN EXEMPLU de pensionar cu 2 taloane de pensie.unul singur!!.....in rest MINCIUNI!

@baiculescu
eu acum inteleg ce inseamna "limitat",dar nu mai bagati strambe

Huhu Rezea spunea...

@Serban
Nu te grăbi! Există militari care au si pensie militară și pensie civilă.
Legea 164/2001 nu a permis recalcularea pensiei militare cu stagiile civile ulterioare pensionării.Cei care au lucrat după pensionare și au implinit vărsta standard prevăzută în Legea 19/2000 ši-au valorificat stagiile respective la Casele din sistemul public si au rămas așa și după L263/2010 și L 223/2015.

Anonim spunea...

@huhu rezea
deci cum ramane?
am 8 ani in civilie domnul baiculescu vrea sa fie stersi din pensia militara iar L263 impune minim 15 ca stagiu de cotizare.Daca raspundeti, raspundeti integral va rog.Eu nu am raspuns la propunerea d-lui baiculescu.Aveti dvs?

Huhu Rezea spunea...

@Doru Serban
D-ta ți-ai recalculat pensia cu acele stagii civile după 2011 si, potrivit art. 109 din L 223, ele rămân captive ca vechime cumulată pentru recalcularea pensiei militare, chiar dacă se pierd din cauza plafonului de 85%.
În asfel de situații proiectul L457 propune ca pensionarul să poată opta ca acele stagii care prisosesc pe L 223 să fie valorificate în sistemul public.
Eu zic că nu este bine. Mai bine este să se renunțe la plafonul de 85% din art. 30, modificat de OUG 57.
Pentru stagiile efectuate după 01 01 2016 se poate cere pensie in civilie și pentru 2-3 ani vechime, legea dispunând că pentru deschiderea dreptului de pensie, nu și pentru calculul ei, contează și stagiile valorificate în alte sisteme de pensii.Deci, sunt cel puțin 15 ani vechime...