Un produs Blogger.

luni, octombrie 31, 2016

Decizie de pensie militară, probă a dezastrului provocat de OUG 57/2015 a guvernului tehnocrat

111 comments
Toamna

Strigătul de lehamite de mai jos il vor repeta, în lunile următoare, zeci de mii de pensionari militari din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională, trecuți în rezervă înainte de anul 2010.

iceparu spunea...
Primit, colonel, astazi decizia de recalculare de la Casa de pensii sectoriala a MApN

A.drepturi de pensie

-pensie de serviciu pentru limita de varsta 2329 lei
-suma corespunzatoare ordinului/semnului onorific 466lei
-suma indexare/majorare 140 lei
-total drepturi de pensie 2935 lei conform legii nr.223/2015
-Cuantum pensie aflata in plata 4009 lei

B.date care au condus la stabilirea pensiei militare de stat

1.data trecerii in rezerva 17.02.1997
2.vechimea efectiva realizata 31 ani 5 luni
3.vechimea in serviciu realizata 31 ani 5 luni
4.vechimea contributiei la fondul pentru pensia suplimentara 28 ani-9%
5.decorat cu OMM cls.I pentru 25 ani
6.elemente de calcul a pensie
-baza de calcul utilizata 2740lei
-vechimea cumulata 43 ani
-procent de calcul al pensiei 85%
-spor pentru OMM 20%
-procent indexare aferent anului 2016 5%


Baza de calcul conform art 28 din L 223/2015

Elemente salariale (cuantum actualizat decembrie 2009)
-solda de functie coeficient 4,85
-solda de grad coeficient 1,8
-gradatii procent 42%
-solda de comanda procent 6,2
-indemnizatia de dispozitiv procent 18%

In concluzie.Mi-a fost rasa suma de 1074 lei pe cand Basescu imi rasese numai 800 lei.

Eu si familia mea nu vom vota Ciolos si cu atat mai mult partidele care il sustin respectiv PNL,USR,PMP.



UPDATE
Pe Legea 223/2015, nemodificată, @Iceparu ar fi avut un procent de pensie de:

80% + 18%=98% pentru vechime
98% + 98%  x 9%= 106,82%  vechime plus sporul pentru pensia suplimentara
106,82% +20% x 106,82%= 128,18% din baza de calcul, procent în care intră și sporul pentru OMM 

Cuantum pensie
2740(baza de calcul) + 128,18% x 2740= 3512 lei
Indexata cu 5% pentru 2016=3687 lei
Ar fi fost o pensie recalculată mult mai aproape de cuantumul în plată stabilit pe principiul contributivitîții. Peste  doi/trei ani ar fi putut  beneficia de indexările si actualizările prevăzute în articolele 59 și 60 ale legii pensiilor militare. 

111 comentarii:

Gigi spunea...

Este calda!
Subof.MI,iesi la pensie 2011.
Pensie pe legea 263=2668,
Pensie recalculata=2498

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
R-26500 spunea...

Iar eu cand am spus ca astia NU stiu decat de bataie, am fost catalogat ca fiind "agresiv".

Una peste alta, rezulta catastrofa in clar. Fara dubii! Mi se pune asa o ceata ... incat tare imi vine sa ma inrolez in armata rusa si sa incheiem odata balamucul!

Unknown spunea...

Sa va pregatiti sufleteste .Doar legea 223 ( oug57 inclusa ca legea 665) va ramane in vigoare .Cuantumul avantajos va dispare total (printr-o noua OUG) dupa ce vor fi calculate toate pensiile militarilor .Sa vedeti ce tipete de durere .Unii smecheri ''militari'' vor pierde bani multi .

Huhu Rezea spunea...

@R26
Stii tu cumva, pe surse, că militarii ruși au pensii mai mari? :(;)

Unknown spunea...

Rxxxx care ai jurat stramb esti doar o carpa a mumiei perciunatilor adica a lui Mihai congelatul (cel care a vandut rusilor armata romana contra o decoratie staliista ).Pe un tradator de tara ca tine Rxxxx rusii nu l-ar primii nici la spalat closete.Din cauza celor ca tine care manipuleaza militarii nu exista unitate intre camarazi.Probabil Rxxx ca esti platit de un serviciu controlat de perciunati ca sa mananci rahat si sa produci dezbinare.

ifrim spunea...

Daca pensiile contributive aveau cuantum mai favorabil si nici nu puteau fi reduse de ce am cerut noi pensii militare de stat?

R-26500 spunea...

@ Coldea Calustian Vasile Ciudatu' miercuri, octombrie 26, 2016. Ca aparator inversunat ce esti al republicii, TU tradezi, bai, Bula! Stai si te uiti ca proasta in targ cum republica isi macelateste militarii. Te mai si bucuri, este? Din cauza unor narozi ca tine se intampla totul! Pt. ca aplaudati slitul republicii, iar republica va da da ...uie. Si mai vorbesti de tradatori? Pe cine tradez eu? Pe ..uistii ca tine care inghit tot ce le serveste de mucava?

avianyc spunea...

R26500
Eu cred ca tu ai gresit tara de bastină. Nu ar fi rau sa te uiti mai bine in certificatul de nastere.
Poate esti un nordic ratacit pe aici.
Sau te dai bine cu regalitatea in speranta ca vei primi un post de santinela la cripta de la Curtea de Arges ,in vecinatatea ta.
Numai sa ai grija ca la curtea regala numai tine cu propaganda diversionista. Beciul Sigurantei te asteaptă.

R-26500 spunea...

@ Huhu Rezea miercuri, octombrie 26, 2016. Ma, tu nu mai esti vechiul administrator! L-ai cumparat de la Huhu', este? Nu cumva vei fi si din Onesti?

Asa! Ce spuneai? Daca au rusii pensii mai mari? Nu stiu! Dar stiu ca ofera si 5 000 dolari ... solda. Si mai mult si mai putin, functie de importanta fiecaruia. Asa ca daca cumulezi pensia hacuita romaneasca, cu solda ruseasca - alta viata! Mai stiu ceva. Daca iti faci treaba, iti mai dau rusii si o gramada de teren ca au de unde la suprafata lor, incat Becali devine sarantoc pe langa tine, cu terenurile lui. Ce sa iti mai zic. Iti dau si casa, intretinerea e modica la ei, mai mult mocca. La fel transportul, medicamentele etc.

PS: Glumim! Dar de ce nu poate fi si real? Pe cine aperi in Romania? Clanurile lui Soros care o conduc si ii frig pe militarii romani cu dansa ... indoita? EU - NU!

Huhu Rezea spunea...

#@r 26500
Aşa greu te-ai prins? Totuși e bine că eşgi primul....Din Oneşti... nu.

R-26500 spunea...

@ avianyc miercuri, octombrie 26, 2016. Ai vorbit in termenii dragi tie, ai amenintarilor politiei politice din care stii ca ai facut parte. Da, in acest caz ai motive temeinice sa fii un pic luat la intrebari pe viitor.

Cat priveste criptele si alte bancuri, iti sugerez sa iti vezi de propria cripta. Daca nu o ai, fa un efort acum! Ca dupa cum stau lucruruile, peste o luna sau doua, ai sanse multiple sa iti mai dea republica ta draga, sula vreo pensie!

karadeniz spunea...

Legea este publică de mai bine de un an și jumătate, inclusiv modificările aduse legii, prin OG 57, au aproape un an. Sunt întocmite și se găsesc pe net mai multe programe de calcul a pensiilor recalculate, s-au făcut analize complexe, inclusiv în funcție de anii ieșirii la pensie, privitor la cuantumul pensiilor recalculate comparativ cu cele pe legea 164, 119, 263. De ce sunt unii surprinși acum când le vin deciziile deși puteau afla de câteva luni valoarea acestora la o precizie de până în câțiva zeci de lei.
Activii pensionați direct pe noua lege par foarte mulțumiții, cei pensionați după 2011 sunt în aceeași oală cu aceștia. Cei pensionați după legea 164, funcție de anul pensionării pot avea pensii mai mari ca pe acea lege. Vor pierde substanțial la recalculare cei pensionați anterior anului 1999 și majoritar maiștri și subofițerii, care prin recalcularea pe legea 119 au avut pensii mai mari, preponderent cei din aviație, parașutiști, geniu, scafandri ,marina ambarcată.

CEZAR spunea...

@/ifrim
Pai ai uitat ..?? Cupon kaky ..si Demnitate si Onoare cata vrei ...!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

R 26,500 Kg macra, Onestiul a livrat natiunii Nadia Comanici & un grup de gimnaste care au intrat in Istoria sportului Lumii si au dedicatie din partea statului roman un grup statuar intru eternitate, Loredana Grozea, Carmen Radulescu, Alexandra Ungureanu, Cristina Spatar si alte foerte multe artiste si actori, oameni politici, oameni de stiinta chimisti, am avut foarte multi ani o scoala de handbal cu echipa de Divizia A, am livrat la Nationala handbalisti celebri, ca Berbecaru, Tanase si altii pe care i-am uitat, am activat 2 sezoane cu fotbalul in Divizia A etc, s.a.m.d, campioni nationali la Badmington...asa ca Huhu Rezea se va simti bine intre acesti monstrii sacri! Sa nu uitam : Onestiul modern are varsta de 62 d ani, de-o seama cu mine! Rugam drept la replica, tot cu osanale loco!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Deci, se anunta un mare dezastru creat de catre cadrele lucratoare cu lentoare (trantore) in Ministerul Apararii Nationale si Casa Sctoriala de pensii! Tehnocratii au venit la putere in Decembrie 2015 si tot in Decembrie s-a emis OUG 57, e clar ca astia erau aerieni si au aprobat ce le-au pus in muie acesti sobolani de birouri care urmau sa iasa anul acesta si la anul la pensie, in detrimentul tuturor fraierestenilor!
Cunoastem deja cine sunt infractorii, nimeni altii decat activii nostrii in cardasie cu activii de la MAI si Serviciile Secrete (SS)! OUG 57 era pregatita la sertar, era deja intocmita, aia se face in timp, nu asa in cateva zile pe genunchi! Poate ca printre cei care au intocmit-o sunt si asasinii de la Colectiv care au ucis 62 de oameni nevinovati si au mutilat alti cativa zeci de nevinovati! Asasinii de oameni de la colectiv pot fi si asasinii de pensii militare! Un scenariu tulbure si sumbru! Eu fac aceste asociatii de fapte si stari pentru ca ma simt indreptatit s-o fac la cate se asociaza si se intampla din Decembrie anul trecut si pana acum!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cat despre molia impaiata, numai de bine! Nu ma impiedic de-un mosneag, vorba lui Eminescu! Nici de regalisti, vorba mea! Regret ca-i repudiaza si-i pute Romanica de sta ascuns ca sobolanul intr-u cavou si-un sarcofag in Elvetia, si-i lasa pe adulatori fara sa-i pupe moastele! Pai, bai uncheas, e frumos sa-ti petreci zilele mucegait in sarcofagul elvetian si astia sa te boceasca si sa te aduleze fara mortaciunea de fatza? Sa te puna pe dric si sa te aduca la expozitia cu moaste a Rmanistanului ca sa fii bocit pe ,,viu!'' Ce sa-i mai urez la multi ani unui decedat in putrefactie, inca din o mie noua sute toamna! Sa-i urez sa nu-l gaseasca rusii cand ne-or ocupa si sa-l puna in locul lui Lenin, in Mausoleu, la cat de bine ne-a tradat si a cooperat cu sovieticii acelor timpuri ale tradarii! Ca un adevarat bolsevic!

Trofin spunea...

Cred ca domnul care a publicat datele cu privire la decizia de pensie a scapat sa treaca valoarea sporurilor lunare nemajorate , in medie de 34,66 lei ( distribuite pe luni ar fi 34, 35 , 36 , 35 , 34 , 34 lei) . Fara aceste sporuri baza de calcul a pensiei este de 2697 lei iar cuantumul brut al pensiei este 2890 lei.
Pe roarmy230 am publicat doua aplicatii simple pentru verificarea deciziilor de pensie. Aviz , amatorilor !.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhu Rezea: Vad ca se repeta mereu o placa la care trebuie sa reflectam pe buna dreptate, pentru ca Coldea Calusian ne-a atras atentia inca de anul trecut despre faptul ca acel cuantum cel mai avantajos ar putea disparea in urma unei ordonante. In speta, permiteti-mi o intrebare: Daca CCR a dat o rezolutie unica si inatacabila, fiind deci constitutionala si irevocabila, in care se stipuleaza ca pensiile nu mai pot fi scazute daca i se scoala cuiva mataranga s-o faca, o OUG idioata, ca si idiotii si autistii emitenti, mai poate s-o darame ca pe cele doua turnuri gemene ale Americii? Poate nu sunt asa de pregatit de juridic sa ma pot conforma, de aceea va rog sa ne explicati acest punct de vedere din prisma juridica de facto, si daca un schizofrenic alienat mintal, irecuperabil, poate sa dea la intors o decizie a CCR!? E posibil ca dupa aceste mari mutilari si amputari sa vina o astfel de idiotenie? Intrebarea o pun in legitima ingrijotrare, stiindu-se ca spitalele de nebuni au livrat politicului o serie de bolnavi psihici irecuperabili, in conditiile in care in Romanistan doar schizoizii si alienatii mintal ocupa scaunele parlamentare in dreapta esichierului politic, au intaietate si prioritate in a emite ordonante de urgenta cu urmari dramatice pentru populatie si asa cum cer doctrinele fascistoide ale masono-sorosisto-perciunatilor!

Huhu Rezea spunea...

@karadeniz
Păi...nu le venea să creadă până nu vedeau decizia în mână. Altfel, ar fi fost mai mulți la mitingurile lui Dogaru.
După ce vor primi deciziile ar vrea să protesteze dar nu vor mai fi organizatori.
Este greu ca o pensie recalculată să depășească cuantumul stabilit pe L 164/2001. Ce sporuri babane să intre în baza de calcul încât să compenseze scăderea de la 2% la 1% pentru fiecare an peste vechimea cumulată de 25 ani și a micșorarea plafonului de la 100% din baza de calcul la 85%?

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
Am mai discutat problema si imi pare rău că te dezamăgesc, dar CCR a decis că nu pot fi micșorate pensiile contributive și nici partea contributivă a pensiilor speciale. Potrivit Legii 223/2015 pensiile militarilor au fost deja transformate în pensii militare și sunt în întregime necontributive. Este legitimă acțiunea oricărui guvern de a le ajusta în funcție de posibilitățile bugetare.
De aceea s-a atras atenția tot timpul pe acest blog că ...mai bine lipsă decât o lege proastă a pensiilor militare.

Maharloka spunea...

Indemnizatia de comanda numai 6%?Nu se actualizeaza? Indexarile din 97 pana acum nu se mai pun?Nu a avut nici grupa a ll-ade munca? Unde si-a desfasurat activitatea? Dupa datele expuse rezulta ca a muncit 28 de ani + 3 ani scoala de ofiteri. E cam cusuta cu ata alba,sa nu ai nimic la grupa de munca.

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Maharloka spunea...

Scuze,vechime cumulata 43!Trebuie sa fie o eroare .Nu s-a facut si actualizarea cuantumului gradului si functiei? Daca a avut grupa trebuia sa aiba si ceva sporuri. E o greseala undeva.Nu cumva a optat pentru lunile cu functia sa gradul cel mai mare,la esalonul superior unde nu erau sporuri? Chiar si asa cuantumul e mult prea mic in comparatie cu cei ce ies acum si comparabil cu cel al legii lui boc cel mic.

Huhu Rezea spunea...

@Maharloka
Potrivit Ordinului M25 art. 15 se păstrază procentul avut pentru indemnizația de comandă în cele 6 luni.
6% a avut, 6% rămâne și pentru actualizare.
Despre ce indexări vorbești? le ai incluse în pensia în plată.
Diferenta dintre vechimea efectivă de 31 ani și vechimea cumulată nu crezi că provine din sporul de vechime pentru condițiile de muncă?

avianyc spunea...

@ Trofin
Pe blog ”Elita” sunt publicate date suplimentare din aceasta decizie.Initial am fost tentat sa cred ca alte elemente semnifica g=28% in loc de g= 28 lei.
In atare conditii specificate h=2297 lei rezulta ca 28 lei reprezinta 1,2189% din 2297 lei ceeace duce la un rezultat final de 2746 lei pensie de serviciu si 2883 lei pensie bruta indexata cu 5%.
In decizie lucrul la patru zecimale aduce cîtiva lei in plus sau minus. g = 28 lei =1,2189% din h
Cam asa stau lucrurile.

Ein Stein spunea...

Il citez pe musiu karadeniz
"Vor pierde substanțial la recalculare cei pensionați anterior anului 1999 și majoritar maiștri și subofițerii, care prin recalcularea pe legea 119 au avut pensii mai mari, preponderent cei din aviație, parașutiști, geniu, scafandri ,marina ambarcată."
As mai dauga eu si pe cei cu vechime mare.

Asa le trebuie, ce au cautat la "aviație, parașutiști, geniu, scafandri ,marina ambarcată."
Nu puteau si ei sa se aciueze pe la vreun birou ca toti ceilalti, acum erau boieri le cresteau pensiile substantial.
Asta sa fie invatatura de minte pentru cei care se opun birocratizarii totale a armatei.

R-26500 spunea...

@ Maharloka miercuri, octombrie 26, 2016. Man! Puneti-va fratilor ochelarii, cand citit ceva si citi pana la ultimul rand. Omul are vechime cumulata de 43 ani, pe care o precizeaza in clar!

Huhu Rezea spunea...

@all
Dispozițiile articolelor 15-18 ale Ordinului M25 pot fi atacate în contencios administrativ potrivit LEGII 554/2004.
Art. 28 nu prevede proceduri diferențiate de actualizare a elementelor salariale ce compun solda brută realizată la funcția de bază.
Dacă procentul pentru gradații și coeficienții pentru solda de funcție și grad se transpun în legislația salarizării din 2016, la fel trebuie să se actualizeze și procentele pentru indemnizatția de comandă, indemnizația de dispozitiv, solda de merit și celelalte sporuri de la art 11 lit.g)

anonim spunea...

Buna seara
Daca nu va scadea pensia ati fi votat partidele respective?

Huhu Rezea spunea...

@anonim, alias@ucin
Pentru că știam că ordonanța va micșora pensiile, un an de zile am făcut apel la PNL și PSD să amendeze urgent dispozițiile ordonanței care au modificat formula de calcul a pensiei militare și... i-au durut în dos. Acolo ne doare și pe noi acum când ee au nevoie de voturi.

Unknown spunea...

V-am spus de la inceputul anului ca Oug 57 nu va fi modificata orice faceti ,ca va disparea cumulul avantajos si ca va urma impozitul progresiv.Acum poate credeti.Astea sunt hotarate peste bozgorul frantuzit Ciolos si peste slugoiul sorosist Ciolanis.Cu impozitul progresiv sunt si eu de acord ..

karadeniz spunea...

@ Huhu Rezea
Legea 164 lua în baza de calcul doar gradul, funcția, vechimea, IC, ID și SM, cu precizarea că solda de funcție era la maximul prevăzut de grad. Acum aceeași bază de calcul (dar cu solda de funcție așa cum era ea pe ștat și cu IC, ID și SM actualizate cu procentele avute în cele 6 luni nu cu cele existente după decembrie 1999), crește cu elementele de la punctul g, care pot avea valori de la 0 lei până la procente de peste 100 -150% din solda funcției de bază. Cel mai adesea la g în perioada 2000- 2006 vor fi între unul și trei sporuri cu un procent mediu intre 18 și 35%
O mare parte din pensiile recalculate mai ales cele de dinainte de legea 138/1999 și unele chiar până prin 2006 nu vor avea nici leu la punctul g sau procente prea puține care să facă ca 130,8% din baza de calcul pe legea 164 să fie mai mică decât 102 % din aceeași bază de calcul mărită cu procentele de la punctul g.
Dar în afară de acest maxim 102% la creșterea pensiei recalculate pe legea 223 mai intervin, la aceeași bază de calcul cu cea din legea 164 și niște elemente în plus în procesul de actualizare ca acele indexări și compensări a contribuției individuale la bugetul de stat, inclusiv cea de 5 % din acest an, care cumulate cu 1-2 sporuri de la punctul g pot face ca pensia recalculată să fie la fel sau un pic mai mare ca cea pe legea164.
Unul din specialiștii in calcule de pe aici cum ar fi domnul Trofin ar putea calcula de la ce procent a lui g, în condiții similare ale celorlalte elemente, plus aportul compensărilor și indexărilor, pensia recalculată ar putea fi mai mare ca cea de pe legea 164.

iceparu spunea...

Precizez pentru cei ce au neclaritati privind grupele de munca.Vechime efectiva realizata 31 ani 5 luni;vechime cumulata 43 ani.Diferenta intre cuantumul pesiei calculat pe legea 164/2001 si legea 223/2015 rezulta din diferenta intre coeficientii cu care s-a operat. Au mai fost asemeea tampenii si meritul corectarii a fost al ministrului apararii in guvernarea Tariceanu.
Concluzie.Ordoanta 57 este opera celor ce si-au aranjat pensionarea in 2016 si dupa.Daca vine cuiva ideia anularii prevederii cuantumului cel mai avantajos iar ne impart in pensionari negri si albi.O guvernare Ciolos cu un guvern PNL plus USR si PMP nu prezinta incredere.Eu si familia mea nu-i voi vota.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ce a postat Iceparu nu contine elementele actualizarii, asa cum zice legea si pentru care s-au facut, sau nu, cereri, insa in ambele cazuri actualizarea se face nolens volens, ori aceasta pensie recalculata nu contine elementele actualizarii, bag seama!

ifrim spunea...

Alegeti,ma pi mini ca va dau legea aia pe stabulatie cu VRS 600.Eu cand zic ca tai, tai eu cand zic ca dau zic!

Huhu Rezea spunea...

@karadeniz
Pentru foarte mulți pensionați înainte de 2005 baza de calcul pe noua lege este similară cu cea pe Legea 164 pentru că nu au nimic sau au foarte puțin la punctul g). In schimb procentele de pensie sunt mai mici pe noua lege, neputând depăși 102% sau 100%(varianta Senat). Pe L 164 se putea ajunge la maximum 120%.
La 130,08%, maxim, se putea ajunge pe Legea 223 originală.
Elemente de comparație cu modul de calcul al pensiilor în plată, pe legea contributivă, nu prea avem. Stim, acum, după comunicatele Casei Sectoriale referitoare la restituirile potrivit Art. 121, că foarte puține pensii contributive au fost mai mici decât pensiile pe L 164/2001 și că foarte multe pensii ciolosiste vor fi mai mici decât pensiile stabilite pe L 164/2001.

Pentru echilibrul informației, trebuie să spun că mi se semnalează că s-au primit decizii de pensii cu un cuantum recalculat mai mare cu cca 60% decât celîn plată. Drept este ca respectivii sunt foști aviatori.

Dan B. spunea...

Asa se intampla cand ai asteptari pozitive vs actualizarea si recalcularea pensiei aflate in plata. Mai tineti minte ca ANCMRR solicita doar schimbarea denumirii pensiei, fara recalculare si actualizare? Stia conu Iliescu ce stia, caci pensiile contributive pt limita de varsta, „umflate” discretionar de catre „ciracii” lui Oprea, ar fi urmat sa scada vertiginos, motiv pt care cuantumul aflat in plata nu ar mai fi facut obiectul indexarilor ulterioare.
Eu aflasem ca pct 40 din OG 57/2015 a fost introdus pe sestache, la MMPS, iar asta ar fi fost posibil doar cu aportul presedintelui Consiliului National al Persoanelor Varstnice, cel cu rang de secretar de stat, respectiv omul impus acolo de G. Oprea, adica gl Mihai Iliescu. S-a mizat pe slugarnicia si pe prostia lui, cel care calca pe cadavre pentru a-i fi lui bine! Personal, dupa ce am apelat la varii aplicatii de calcul si am aflat ca rezultatul ar fi negativ, nu am asteptari de bine („sa gandim pozitiv!”, „sa fim optimisti!” sunt sabloane pentru cei lipsiti de neuroni); daca se va intampla altfel, ma voi bucura, insa cu rezerve, caci s-ar putea sa fiu anuntat despre vreo greseala a unui zapauc de la CSP si, ulterior, voi inapoia banii. Insa, optimismul desantat, manifestat anterior emiterii unei decizii de recalculare cu rezultat negativ, ar putea cauza apoi o depresie accentuata.

Mitica spunea...

miercuri, octombrie 26, 2016
ifrim spunea...

Dom Ifrim.....intrebati-l pe Dogaru.....

R-26500 spunea...

@ Carpe Diem miercuri, octombrie 26, 2016. Ceea ce ai exprimat tu legat de cuantumul mai avantajos, sunt reguli care se aplica doar in statele real de drept. BU este cazul Romaniei!

Dovedit prin faptul ca in 2011 cand s-a schimbat legislatia, NU ni s-a mentinut in plata niciun cuantum mai avantajos. Ci ne-au retezat pur si simplu, pensiile! De laz la caz. Chiar protagonistul materialului precizeaza in clar: in 2011 i s-au ras 800 lei. Cca. 25%. Nu i s-a mentinut in plata niciun cuantum mai avantajos, pur si simplu a primit pensie diminuata cu 25% pana in oct. 2013. La fel, toti ceilalti aflati in situatia descrisa.

Asadar, am primit pensii diminuate pana in octombrie 2013. Cand s=a dat o alta lege, L. 241/2013. Aici - o alta magarie! Pe care o mentionezi si tu ca este posibil sa se produca acum. L. 241/2013 doar a mimat ca ne reintrgeste pensiile. Pt. ca au facut alta ghidusie: ni le-au inghetat. Adica idiotii cretini au calculat ca daca NU ne indexeaza si noua pensiile ca la ceilalti, tot ne fraieresc, urmand sa ajungem gradual prin neacordarea indexarilor, tot la situatia initiala - respectiv de pensie diminuata. Daca NU ar fi intervenit L. 223/2015, eu ar fi trebuit sa am pensia inghetata in perioada 2013-2021. Iar in anul 2021 - daca as mai fi trait, rezultatul final ar fi fost tot o pensie diminuata cu 33% cat am avut eu in 2011. Este cea mai de ..acat schema din legislatia romana. Asta cu inghetarea pensiilor. De fapt, statul camatar NU pierde nimic daca mentine in plata cuantumul avantajos, dar ingheata in schimb, pensiile. Ce a reintregit, recupereaza de fapt din NEINDEXARE! Camatarie pur sange, asta este politica republicii actuale si prosteala juridico-financiara ambalata legislativ, de cea mai joasa speta!

Unknown spunea...

Oamenii nostrii s-au bucurat cand a fost adoptata Legea pensiilor militare. Multa propaganda. Legea a fost adoptata pentru activi. Ei a sporuri mai mult decat solda. Si toate se iau in calcul. Cine isi aminteste de introducerea unei parti a soldei de merit in solda? Va amintiti ca norma mai avea o prevedere. Ca respectiva majorare nu face obiectul actualizarii sau recalcularii pensiilor. Sporurile vor fi desfiintate, unul cate unul. Sunt multe care nu au legatura cu munca, iar altele sunt caraghioase, (vezi sporul pentru antena pe care il pot solicita si asociatiile de proprietari), iar la scoaterea lor din drepturi, soldele vor fi majorate corespunzator dar va aparea si prevederea ca respetiva majorare nu se ia in recalculare. Ideia e ca ca toti pensionarii in plata vor fi tepuiti. Cei actuali acum, cei viitori.... le vine randul. Asa ca, cei in activitate care participa la executia noastra sunt viitorii executati.

Gigi spunea...

Domnilor,am mai spus-o si mai repet:
Cei care ies incepan cu 01.01.2016,castoga cu 30-40% mai mult fata de cei iesiti anterior.
Cei iesiti in anul 2009,castiga si ei mai mult decat cei iesiti anterior s.a.m.d.
Cei iesiti inainte de 2001,v-a fi dezastru!
Va afuceti aminte acum trei luni cand un maior a intrat aici si ne-a rugat sa -i calculam pen.(aproximativ) si a iesit cam
2800lei.
Multi nu credeau. Iata dovada acum!

111 spunea...

1. Intrebare: de ce, pentru cei iesiti la pensie inainte de 2011, elementele componente ale bazei de calcul sunt actualizate la nivelul anului 2009 si nu la nivelul decembrie 2015?

2. Exista o vorba: Doamne fereste de mai rau!
Legislatia Boc mi-a redus pensia militara cu 750 si am crezut ca, ceva mai rau nu se poate intampla.
M-am inselat pentru ca, acum, prevederile OG57 imi reduc pensia militara cu ~800 (program Trofin), iar cele ale L 223, imi anuleaza complet componenta “civila” (1300 lei), componenta calculata pe baza stagiilor de cotizare realizate in viata civila, dupa iesirea la pensie. Pentru a primi aceasta componenta am contribuit, din salariu, la Casa Nationala de Pensii cu 55450 lei, iar patronul cu 110800 (in total 166250). Acum, printr-un articol de lege, aceasta imi este taiata, pentru ca este transformata in procente de vechime, care si asa depaseau cuantumul maxim de 85%.
Bineinteles ca pierd si cele 9% aferente pensiei suplimentare.
Deci, in total, pierd, prin calcul, cam 2100 lei dar raman in plata cu cuantumul anterior.
Nu voi mai beneficia de indexare 10 …. 15 ani, dar, acum, imi zic: Doamne fereste de mai rau! Ma gandesc ca, acum cand orice e posibil, poate veni un guvern care sa dea o OUG prin care sa ni se plateasca cuantumurile iesite din calcul.

Unknown spunea...

Carpe Diem.Spui prostii.Pensiile militare nu sunt aparate de deciziile CCR ca pensiile contributive.De altfel OUG cu anularea cuantumului avantajos e deja pregatit.Vor fi scaderi mari la multe pensii militare.Mai ales la cei care le au gonflate ..

micutzul spunea...

@ Carpe Diem
Ai dreptate cand spui ca pensia este un drept de proprietate. Dar numai pensia , nu si cuantumul ei. Orice instanta o sa spuna ca statul garanteaza dreptul de pensie dar nu si cuantumul acesteia. Ce poti face este sa specifici ca legea in baza careia ai cerut trecerea in rezerva a fost schimbata, in dezavantaj si sa ...........

Dragilor de abia acum incepe ,, veselia,, . Am auzit ca pana prin ianuarie vin toate deciziile la care statul nu pierde si cele pe rosu. De abia dupa femartie vin cele la care statul trebuie sa dea bani in plus si din urma. Prin parsiva OUG 57 statul si MApN ( care lupta clar impotriva rezervistilor si celor in retragere )nu pierde nici un banut si probabil ca dimpotriva vor fi zeci de mii de pensionari din toate structurile SNAp care ani de zile nu vor mai primi indexari sau majorari.

Huhu Rezea punctul g la care se face referire aici si despre care se spune ca influenteaza pozitiv pensia este acelasi cu punctul g de la anatomie ?
Daca da , inseamna ca de aia banii din pensie se numara dupa ce umezesti degetele?

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

HO HO HO. BAsescu candideaza la senat ,deschide lista PMP . STERIU la camera deputatilor , acum sa vedem ce fac romanasii nostrii, sa vedeti balamuc la parlament la anul viitor de intra si BASESCU m steriu mai treaca ,mearga , dar .......

Huhu Rezea spunea...

@rotaru
De ce actualizare facută pe decizii la nivelul anului 2009?
Pentru că din 2009 nu a mai avut loc nicio majorare de v.referință sectorială.
@Buzescu
Cei de la SCMD au introdus proiectul in Senat fără actualizarea pensiilor în plată, apărându-și cuantumul stabilit pe Legea 164/2001, redobândit prin L 241/2013.
@micutzul
Probabil că la proiectul Ordinului M25 au lucrat niște jurizde și numărătoare de prin ministere și s-au concentrat pe punctul g).
Degetele se moaie pe buze sau pe limbă ....

Unknown spunea...

Froso eu ti- am spus ce se intampla..De vina e doar punctul g .Care sta gonflat cateodata si deranjeaza 😂😂

Trofin spunea...

@karadeniz spunea... miercuri, octombrie 26, 2016

Fiindca mi-ati dat problema , va prezint o solutie generala pentru situatia in care pensia recalculata dupa Legea 223/2015 modificata cu OUG 57/2015 este mai mare decat pensia in plata la 31.12.2009 indexata cu 5% la 01.01.2016 corespunzator OUG 57/2015 si , la stabilirea careia ,in baza legii 164/2001, nu s-au folosit sporurile de la solda lunara .
Notatii :
SFB= solda functiei de baza = suma elemetelor de la lit. a) la lit. f) din anexa la M25/2016;
Comp1= 6,5476% = compensatia platii la buget a contributiei individuale corespunzatoare SFB ;
Comp2= 12,5% = compensatia platii la buget a contributiei individuale corespunzatoare sporurilor de la rubrica lit. g) a anexei la M25/2016;
PCCP= max.85% ,procentul de calcul al pensiei corespunzator art. 29 , 108 si 30 din Legea 223/2015 modificata cu OUG57/2015 ;
Pmaj.= procentul de majorare solde in 2016 = 10%;
POMM= procentul pentru sporul OMM ( 10 ;15 si 20%)
IND = indexarea pensiilor in anul 2016 = 5%;
SNM = sporuri totale nemajorate [LEI] , valoare care se deduce;
PBIP = Pensia bruta in plata in 2016 , stabilita conform art. 109 din Legea 223/2015 si OUG57/2015.
Cu aceste notatii si efectuind, acolo unde exista, operatiile cu numere directe , se obtine pentru sporurile necesare a le fi detinut pensionarul , sporuri actualizate la 01.01.2016, fara a fi majorate cu 10% , pentru a obtine un cuantum brut al pensiei egal cu pensia bruta in plata , respectiv relatia :

SNM= ( PBIP-1,23062478*(PCP/100)*(1+POMM/100)) / (1,299375*(PCP/100)*(1+POMM/100))

Exemplu: Daca pensia bruta in plata in 2016 este de 4806 lei ; SFB recalculata este de 2729 lei
; PCP=85%; POMM=20% se obtine ,cu o precizie dictata de aproximari , suma sporurilor totale nemajorate , SNM= 1041 lei ( real 1040 lei)
Pentru a gasi si alte exemple puteti folosi cu incredere aplicatiile publicate pe roarmy230.

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
gheo spunea...

Adica ... asa in general *am fript-o*, contam asa ca ... statistica, numar de voturi pro sau contra si in rest ... *multa prostime care nu merita prea multa atentie si sau venit sa nu se ingrase prea mult*. Traiasca Romania lor ca, a noastra nu mai e.

Unknown spunea...

Se pare ca unii confirma zicala: e bine cand iti fata vaca si rau cand iti moare vitelul. DE ce nu faceti un front comun cei care ati iesit la pensie cu "ordonanta", salarii compensatorii,pentru sustinerea celor care nu au beneficiat si celor ce nu vor beneficia de aceste drepturi? Zic.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Coldea Calustian, dar explica-i femeii ce inseamna punctul G, sa nu creada ca e un azimut pe harta: E doar un punct...de vedere!!!
Lasati pensiile si hai sa vorbim despre varza murata! La Onesti a scazut pretul la 1,50 lei, ca atare maine imi cumpar si pun varza la butoi! Dati-o dracului de pensie ca mi-a mancat ficatii! Si asa, de acum am sa ma tarasc prin tribunale sa-mi caut dreptatea, ca avand atatia idioti care le distrug, doar in instanta mai ramane sa le reparam! Spor si drag la pus varza la murat, camarazi! Ca sa se acreasca, apasati tare pe punctul G al soneriei vecinicai! Pe tacute, infundate si indesate!

emillian123 spunea...

D-ilor D-elor: va agitati si aruncati "sageti" aiurea;...normele M/252016- de aplicare-va intreb-cine le-a "elaborat"...?...!Mototoc-al cui este...?,Paslaru-al cui este,... viceprim-ministrul Dancu-al cui este ?...Toba -al cui era...?,ba chiar Ciolos si--cireasa de pe tort-Iohannis -ai cui sunt..??..! ia' faceti un recurs la istorie si vedeti-de fapt-"originea" lor politica...! Va "consolati" cu gandul(si scuza..?) ca "ei"- ar fi "dusmanul" care ne vrea RAUL= si care RAU-de fapt -e "pretutindeni"-INDIFERENT DE PARTIDE(=care -reafirm-sunt UNUL SI ACELASI...!=CU DIFERITE CHIPURI...!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@R 26.500: Da, da, este camatarie pe fata si mereu se schimba legile sa fim loviti si ciuntiti! E golaneala guvernamentala in cardasie cu Ministerul si Casa de pensii! E politica de stat, masonist-sorosista ca institutiile de forta sa fie distruse si eliminate, statul sa nu mai poata fi aparat si sa poata fi Romania federalizata, hartanita si Ardealul sa fie desprins de patria mama! Este in programul masonico-sorosist sa fie distrusa Romania prin eliminarea institutiilor de forta, prin subrezirea sistmului de Aparare! E un neo fascism la vedere, palpabil, incurajat de marile puteri occidentale si cu acordul sovieticilor lui Putin!

emillian123 spunea...

P.S.-1...apropos: militarii activi-in baza carei legi sunt platiti-pt. ca-soldele lor si cele- "actualizate"- ale pensionarilor carora li se rercalculeaza pensiile-pt. a nu se crea DISCRIMINARI intre vechii si noii pensionari-ar trebui sa fie "aproximativ" IDENTICE (daca e sa vorbim de "actualizare"...!).P.S.-2-nu vi se pare-oarecum straniu-ca Basescu (PDL+FRACTIUNILE...-orice ati zice)si oricine din PSD-de ex. Ponta se RE-INTALNESC intr-un fel sau altul -de aceeasi parte a BARICADEI...? -impotriva unui INAMIC INCHIPUIT...?

emillian123 spunea...

P.S. 3.-pt.Coldea...:CCR-cand face aprecieri privitoare la pensiile militare-cum ca nu fac parte din sistemul public-si deci nu sunt aparate -ca cele contributive-COMITE :-ABUZ DE:SOFISME SI DE PUTERE,INSELACIUNE...s.altele..! In 2010 -in deciziile nr.871 si 873/25 iunie 2010-CCR-pur si simplu-A MINTIT afirmand ca pensiile militaro-politiste-NU FAC PARTE DIN SIST. PUBLIC-si DECI -NU POT FI SUPUSE art.180/ind.3-din legea 19/2000(-din care s-a invocat ALGORITMUL DE RECALCULARE-IN LG.119/2010).PENSIILE MILITARE-initial-sigur ca nu au facut parte din sistemul public-dar guvernul Boc-in 2010-invocand -in lg.119/2010-art.3 "algoritmul de calcul" din lg.19/2000-pt. "recalcularea pensiilor militare"-AUTOMAT- A INTRODUS ACESTE PENSII MILITARE IN SISTEMUL PUBLIC-si deci trebuia ca sa se aplice art.180-ind.3/lg.19/2000=adica sa ramana in plata CUANTUMUL AVANTAJOS dupa recalculare...!La celelalte pensii"speciale"-lit.c-h- s-a APLICAT ART.180/ind.3=FARA TAIERI DE PENSII(vedeti motivatia cererii parlamentului- de control a constitutionalitatii Legii nr.165/iulie /2011 -din Decizia CCR nr. 919//2011-in care-parlamentarii initiatori RECUNOSC PUBLIC-[SI-IN FAPT - CA AU ACCEPTAT-TAIEREA PENSIILOR MILITARE ] in cererea lor-faptul ca- spre deosebire de pensiile militare-celelalte pensii speciale din 2010, de la lit.c-h=NU AU FOST TAIATE...!)

emillian123 spunea...

Draga d-le Cornelius Flavius: 1. te intreb(retoric-desigur): oare SOROS -o' fi rus..? 2.cu MASONII-las-o mai usurel,ca de fapt-NIMENI NU STIE MARE LUCRU DESPRE EI -decat ca -ar fi CONTRIBUIT LA CREAREA ROMANIEI MARI..!! si mai intreb -daca NU AR FI O CONTRADICTIE AICI...?

ifrim spunea...

La o proxima lege unitara a salarizarii bugetarilor procentele la SM,IC,ID vor fi aceleasi din cele 6 luni alese sau cele de azi?

micutzul spunea...

Ce dracului aveti in cap de nu intelegeti? Sunt militari pensionati de mult care nici macar spor de dizpozitiv nu au avut, altii nici nu stiam ce e ala spor de confidentialitate, etc....Cei de acum ne bat la cur cu sporurile pe care le au si noi ca vacile stam la taiere...
Lt.col. cu solda normala are 2200 la 3000 lei. Lt.col. de la CS (CI) iesit acum are ..... 6000 brut . Tot din armata. Si vreti ca activii sa ne apere drepturile ? Muie colectiva, asta primim.

Huhu Rezea spunea...

@Ifrim
dacă actualizarea se va face în cote procentuale se vor păstra procentele din fisa de calcul pentru stabilirea bazei de calcul.
Mai mult ca sigur, următoarea actualizare a soldelor activilor va avea valori numerice.

Dan B. spunea...

@HUHU: Pune mintea la contributie si mai reia lectura documentelor de odinioara, caci ANCMRR a cerut doar schimbarea denumirii pensiilor noastre, iar SCMD a solicitat actualizare si recalculare. ANCMRR nu avea interes in recalculare, caci majoritatea membrilor erau trecuti in rezerva la limita de varsta si, oricum, ciracii lui Oprea le-au mai „ingrasat” cuantumurile. Ori recalcularea le-ar fi fost defavorabila, caci ar fi fost obligati la returnari de sume petru erori de calcul.

@ROTARU MIRCEA: De unde ai scos-o p-aia cu pensia civila, care nu ti-ar mai fi luata in calcul, pentru ca s-ar depasi pragul de 85%? Ce-are sula cu prefectura?

Huhu Rezea spunea...

@Dan Buzescu
Te-aș ruga să renunți la tonul ireverențios când te adresezi administratorului blogului.
In al II-lea rând, dacă ai uitat ce proiect de lege a pensiilor militare a introdus SCMD în Senat, cu câteva zile înainte de proiectul Guvernului Ponta, împrospăteză-ți memoria citind aici.

http://www.huhurez.com/2015/03/mircea-dogaru-furat-startul-infruntandu.html

Proiectul în care recalcularea pensiilor în plată se face doar condiționat zace și acum în Senat. Articolele 111, 112.
Astăzi ești într-o pasă proastă dacă nu înțelegi ce problemă corectă ridică userul @Rotaru, în legătură cu pierderea stagiilor ulterioare pensionării, recalculate potrivit art. 107 din L 263/2010. dacă acestea trec peste plafonul de 85%.

Dan B. spunea...


HUHU: Eu am facut referire la debutul discutiilor privind necesitatea unei legi a pensiilor militare de stat, cand ANCMRR a cerut doar schimbarea denumirii pensiilor aflate in plata.
Dogaru si-a nuantat doar ulterior intentia, dupa ce Iliescu si-a expus punctul de vedere.

La dl Rotaru, nu-i clar ca pensia militara, cea „praguita” la 85%, nu are nicio legatura cu stagiile ulterioare din civilie? Pensia asta, calculata dupa Legea 263/2010, nu afecteaza cuantumul recalculat al pensiei militare de stat.

Unknown spunea...

Suntem victime ale unui sistem de salarizare smecheresc. Inainte de anul 2000 sporuri se acordau numai pentru unele unitati sau functii care aveau ceva specific. Ce spor e acela care se acorda tuturor militarilor? Asta nu e spor, e drept de solda. Dar smecherii au gasit solutii de majorare a drepturilor banesti, fara sa majoreze solda. Romanu traieste "bine" pentru ca asa se organizeaza. Drepturile banesti ale cadrelor militare sunt constituite din sporuri in proportie de peste 60%. Cei iesiti la pensie inainte de anul 2000 nu au sporurile respective, deci pensiile lor reprezinta in medie 40% din pensia celui ce iese la pensie acum, in conditii de grad, functie si vechime echivalente. Actualizarea trebuia sa cuprinda sporurile actualizate dar urmasii nostrii activi, au stiut sa ne dea la glezne cand au intocmit procedurile. Un siste jegos care ii loveste pe cei iesiti la pensie dar care nu tine cont de faptul ca la toti le vine randul.

CEZAR spunea...

Amintiti-va de L-164 !
Tot asa ati facut si voi care erati la butoane !
Aproape ca ma bucur acum...tinand cont ca v-am avertizat ca asa se va intampla cu nemaipomenita ..PENSIE MILITARA !
PS.
Daca imi amintesc bine voi luptati pentru ..demnitate si onoare ...aveti acum !!!

Huhu Rezea spunea...

@Buzescu
Stagiile civile au legătură cu calculul pensiei militare dacă sunt cuprinse în decizia de pensie valabilă la 01 01 2016. Nu așa zice Art.109 din L 223? Numai că, ele se valorifică în pensia militară doar până la limita plafonului de 85%, restul se pierd.
Nu am discutat de atâtea ori că acest plafon îi discriminează pe cei care și-au recalculat pensia cu stagiile ulterioare pensionării și că acestă este motiv pentru care se poate ridica exxcepția de neconstituționalitate în instanțe?

111 spunea...

@Dan Buzescu: Din legea 223/2015.

Pentru a va raspunde voi reproduce, mai intai, din L223/2015:
Art. 25
(1) Constituie vechime pentru stabilirea pensiei militare de stat ......... şi ............, STAGIU DE COTIZARE sau perioade asimilate în condiţiile legii, până la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(2) Vechimea valorificată pentru stabilirea pensiei militare de stat conform alin. (1) nu se poate valorifica şi în sistemul public de pensii sau în sistemele proprii de asigurări sociale neintegrate acestuia, în condiţiile protocoalelor încheiate între entităţile implicate.

Cu alte cuvinte, stagiul de cotizare realizat dupa iesirea la pensie, adica anii in care am contribuit la Casa Nationala de Pensii (14 ani) imi sunt adaugati la vechimea din armata si la sporul rezultat din aplicarea grupelor de munca.

In cazul meu, am o vechime efectiva in armata de 31 ani, la care se adauga un supliment de 13 ani pentru conditii de munca.

Rezulta o vechime cumulata in armata de 44 de ani la care, prin articolul 25 se adauga cei 14 ani din viata civila. Obtin astfel o vechime cumulata de 58 de ani.

Facand calculul procentelor pentru pensie rezulta:
procent de baza: 65%
procent vechime: 58-25=33%
pensia suplimentara: 9%
Total: 107 % si limitand la 85%, rezulta ca pierd 22%. Deci pierd vechimea aferenta celor 14 ani lucrati dupa pensionare si 8% din pensia suplimentara.

Cu alte cuvinte pierd componenta civila din pensie si pentru ca, pana la 01.01.2016 am avut fructificati acesti ani prin Casa Sectoriala de Pensii (conform L263), art. 25 (2) nu-mi mai permite sa-i fructific in sistemul public de pensii.

Din informatiile pe care le am, in celelalte tari, catre care tindem, perioada lucrata dupa pensionarea ca militar se fructifica in sistemele publice de pensii. Nu se amesteca sula cu prefectura. La noi asta a reusit sa faca L223.

111 spunea...

HUHU: multumesc pentru intelegere si incercarea de a-i lamuri si pe altii ca am dreptate.
Din punctul meu de vedere, L223 este mai proasta decat L263 pentru cei pensionati inainte de 2011 si chiar mai proasta decat OG57 pentru cei pensionati inainte de 2001, cu vechime completa in armata. In acest ultim caz un prieten (comandor) a primit decizia prin care, pe baza OG57, i s-a stabilit o pensie de 3431 (un minus de 800 fata de cea actuala). Refacand calculul, pe baza prevederilor L223, ii rezulta o pensie de 3363. Un minus de 68 lei. E o diferenta mica dar, totusi este in minus.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Draga Emilian 123, pe langa stilul pamfletar exista o realitate cruda: Masonismul actual e mai diavol decat Satana, pentru ca fiind intesat de sorosisti ei nu urmaresc decat un tel foarte bine definit: Subrezirea Romanistanului din toate punctele de vedere, in special; a institutiilor de forta pentru a se pune in practica Planul Unic al maghiarimii: Anexarea Transilvaniei la Ungaria Mare! Putina Doaga Sparta are o prietenie sireata cu ungurii si ii sprijina activ in aceste demersuri, alaturi de fuhrerul celui de-al Patrulea Reich, Anghela Hloci Golasi a RFGiatilor Isis! Ludwing von Orbete, seful boanghenilor, are telefon pe fir carmin cu Putina Doaga Sparta pe care-si feleaza obtiunile de spargere a Romanstanului in tandari!

La Hstorical School am avut mereu note de 10, si de mic copchil borac citeam Magazinul Histeric comuinist, la care acum Ardei Uplut Cristoiu linge pareri, dupa cum linge si clantele politice, iar acum am la dispozitie inteligenta virtuala informativa si nu-mi scapa nimic din realitati, dar te asigur ca rusnaciiznacioc, bonghioroii si masonii imperciunati cu bale rabice si rabinice la bot uneltesc la dezmembrarea noastra prin unltele locale infectate cu rabie si scabie, PNL si USR!!! ,,Kaput Romanistan ca un bostan'' este lozinca lor masonist-liberalista!

Unknown spunea...

DA SI EU AM LUCRAT IN M.A,N, CA PERSONAL CIVIL TIMP DE 40 DE ANI NE INTRERUPTI SI AM O PENSIE MICA FATA DE PERSONALUL MILITAR,

Adi 4 you spunea...

@Rotaru M. Ai dreptate, te-ai bucurat doar de salariile celor 14 ani munciti in viata civila. Nu se pun la pensie, chiar daca ai contribuit pentru aceasta. Nu poti valorifica nici toti anii lucrati in sistemul militar. Eu, in armata am strans (prin cumul) apoape 50 de ani, iar in viata civila nu am lucrat (sa ma bucur pentru aceasta situatie?). Pe 30 iunie am depus cererea cu optiunea celor 6 luni, deci nu stiu cand soseste noua pensie recalculata. Poate noul guvern va reusi sa separe pensia militara de cea civila, fara sa ne fure din drepturile castigate. Bafta!

Sorin spunea...

@micutzul
Referitor la ce pensii se recalculeaza, doi fosti camarazi au primit deja pensiile recalculate, unul in august altul in octombrie, primul cu plus 500 al doilea cu plus 1000, la ambii net. Nu tine nici de ordinea inregistrarii cererilor, eu am nr de inregistrare pe 05.02 si nu am primit decizia, pe cand al doilea camarad a depus cererea in aprilie. Si mai este exemplul lui @stelian, care a primit decizia desi a depus o pe 12.02, dupa mine. Cred ca tine de primirea bazei de calcul.

micutzul spunea...

@ Nitulica Gheorghe

Cat ai lucrat in armata ai avut SPOR MApN si SALARII bunicele fata de civili. Nu este nimeni vinovat ca tu ca civil nu ai comandat vreo unitate macar de infanterie ca sa ai parte de indemnizatie de comanda , pe care multi nu o avem , sau diferite sporuri pe care smecherii le iau dupa 2005 incoace si nici noi nu le avem . Nu cerem banii dv . si nici nu plangem la pensiile civililor. Nici nu a spus vreun cadru ca noi eram si ,, profesori,, fiindca aveam de pregatit subordonatii si faceam si SLP si eram si comandanti de garda in acelasi timp... Si norma noastra nu era de 19 ore ci ajungeam si la mai bine de 320 de ore lunar in unitate.
Sunt mai mult ca sigur ca dupa 40 de ani lucrati in armata ai o pensie frumusica in comparatie cu civilii.... Poate vrei la fel ca cel care 25 sau 30 de ani si-au iradiat coaiele prin statii RdLc sau au zburat pe supersonice sau elicoptere....etc.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Nitulica Gheorghe:
1. Vesnic sa nu uiti ca traiesti in Vestul salbatic, pardon, Romanistan!
2.Se pare ca lucrand in acest Minister al Apararii Pensiilor in Tribunale ai beneficiat, cand lucrai, de unele avantaje salariale care ar trebui sa se reflecte si in penzie, mai ales prin grupele de incadrare si unii coeficienti de calcul.
3.Nu te astepta la coeficienti pe grupa sangvina sau grupele de la gradinita! Vechimea este foarte buna si lunga. Bine ca ai scris aici, pentru ca sunt printre noi cunoscatori ai legislatiei si ai putea beneficia de relatii si informatii care sa te ajute sa-ti intrii in anumite drepturi.
4.Nu uita, si nici altii sa nu uite, ca in Romanica medievala si innapoiata de azi drepturile, in marea lor majoritate, nu se castiga democratic si civilizat prin functionarii platiti cu bani grei sa-si faca datoria fata de pnsionari, ci prin instantele de judecata ale acestei cele mai inapoiate si medievale natiuni si tari din toata Europa! Avem si ne ,,mandrim'' cu cea mai corupta, josnica, lacoma, mutanta, autista si idioata clasa politica din cate a avut intreaga Istorie a Romaniei moderne, si din toate timpurile, incepand cu Epoca de piatra si pana astazi!
5.Fereasca-l Dumnezeu pe strainul, cretin de credul si ignorant la toate pericolele ce-l pandesc la tot pasul si la care se expune, si care doreste sa se stabileasca pe meleagurile noastre minunat de frumoase!
Restul nu-i decat o consecinta!

Huhu Rezea spunea...

Ce pensie ar fi avut @Iceparu pe L 223/2015 nemodificată?

Pe Legea 223/2015 nemodificată @Iceparu ar fi avut un procent de pensie de

80% + 18%=98% pentru vechime
98% + 98% x 9%= 106,82% vechime plus sporul pentru pensia suplimentara
106,82% +20% x 106,82%= 128,18% din baza de calcul, procent în care intră și sporul pentru OMM

Cuantum pensie
2740(baza de calcul) + 128,18% x 2740= 3512 lei
Indexata cu 5% pentru 2016=3687 lei

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Sorin Dorin: Daca ei trimit la Arhivele pustii si bantuite cu stafii din viroaga Pitestiului dupa anumite dovezi de vechime si grupele de la gradinita, cum e cazul necazului meu, sau pe la unitatile in ruina si ocupate de boshchetari de pe teritoriu, e posibil sa primim recalcularile o data cu certificatul de deces si rezultatele in urma disectiei de la Morga! Mai avem o sansa ratata, daca avionul recent achizitionat pentru molia parazitara de la Cotrocello are o defectiune majora si ireparabila in timpul voiajului cu mortu' penal! Si eu mi-am depus icrele la gurile Dunarii tot pe 05 o1 2016, insa laptzii nu s-au fecundat, fiind probabil un oral de basm fara orgasm! Ai vazut vreodata la Casa sectoriala treaba in graba si fara lentoare si de mantuiala? Cand mafia de pensii militare se face ca lucreaza, un calcul inceput la Pasti e gata-n Boboteaza!

Gigi spunea...

@H.
Asa este! Dar,ati luat baza de calcul actuala,fara a introduce si celelalte,sporuri(prime,premii,al 13-lea sal.plus 15% maririrea BC.rezultata din cele sase luni alese,cum era prev. la art 28.

Huhu Rezea spunea...

Aici era locul acestui comentariu

avianyc a introdus un nou comentariu privind postarea dvs. "PeNeLina GORGHIU":
avianyc spunea...
Stimati tovarăși si pretini,
cu regret va anunt ca trebuieste ca neaparat sa-l ocserv in fata frontului pe mos Alecu_qoa Vasile_ilie scularie legat de gît cu Holescu si amîndoi legati de L164 cuplata la tragaciul de la TT.
Numai după hepisodul Iceparu si scrierea unui domn Ailincai pe blocul ”rival” mi-am dat io mai bine cu seama despre bunaciunile L164 pentru confratii de genul Alecu-Olescu. Pe Iceperu nu-l bag fiindca ne se cere.De fapt Iceparu a recunoscut ca doar in ultimul an de activitate si-a tras bunaciuni de colonel. Cîti insa or mai fi umflat ultimul an sau ultimele luni cu asemenea bunaciuni pe L164.
Daca am încercat sa-l trag pe mos Alecu de urechi afara din bîrlogul de pe feisBUK si sa-l intreb daca cumva poate scoate impreuna cu Holescu o vorba cel putin despre cam cit au pierdut cei care cistiga acum la recalculare-actualizare cite ceva pe L223 pe timpul aplicarii ”bunaciunii L 164” cum credeti ca a reactionat el”dăsteptul foc”. A pus mina pe buton si mi-a trintit usa in nas pe BUK-ul lui..
Huhurez insa vrind si el sa-l ia de urechi îi baga mosului sub nas o chestie care fara vointa lui face lumina in privinta bunaciunii L 164 lipita pe fruntea lui Alecu si Olescu.Din lecturarea dlui Ailincai pe blogul rival se deduce ceva care-l da in gît si pe Olescu_alecu dar si pe cei care sustin pe buna dreptate eliminarea art 40 din OG 57.

Fiti doar putin atenti aci si puneti logica la bataie.
Îi zice Huhurez lui Iceparu - ai pierdut 7% din cps.
Bun dupa care îi calculeaza lui Iceparu pensia pe L223 originala(fara aplicarea art 40) cu o baza de calcul in procente de 128,5% ,evident cit ar realiza Iceparu in situatia fara art 40.
Si vin si rezultatele . Sunt aci mai jos ,după cum urmeaza;
(citez din Ailincai)
- cuantum pensie pe L164 = 4009 lei (cuantum avantajos)
-ATENTIE!!!! cuantum pe L 223 originala fara aplicare art 40 = 3682 lei ????((!!)))
-cuantum L223 cu aplicare art 40 = 2935 lei.

Doar doua intrebari si inchei;
Huhurez cum vine cu acel 7% piederae daca nu bate cu L164 nici macar cu 128,5% procent din baza de calcul ????
Alecu_olescu & Iceparu dece in conditiile in care va plingeti ca nu aveti sporuri si-i faceti ”gonflati” pe cei rasplatiti cu sporuri mai cereti aplicarea L223 originala????? Stiti voi cumva cam cît au pierdut beneficiarii de sporuri pe legea pensiilor pe grade si functii numita L164, multe jmecherite pe ultimul an sau ultimele luni de activitate????
Acum cred ca este clar multora de ce s-a zbatut sindicatul mai mult pentru recuperarea cuantumului pe L164 decît pentru ,egalitate de tratament ,actualizare identica la 01.01.2016,etc pentru toti, introducerea in solda a sporului de fidelitate pe procedura introducerii SMerit,etc
Si acum sa vedem dac ”dăsteptul de pe feisBUK”-qoa Vasile_ilie scularie pune botul sau ca de regula se dă absent la ce nu-i convine . Asisderea confratii de ”Like” pe feibuk(bîrlogul)lui.
Astept!

sâmbătă, octombrie 29, 2016
Trimiteți un comentariu

Huhu Rezea spunea...

@avianyk
Ti-am spus de ieri că moșul te excomunică, după comentariul de pe blogul potecarului.

Dar, n-ai înțeles de ce am calculat pensia ce i se cuvenea lui @Iceparu pe Legea 223/2015 și nici de ce m-am luat de @mos curbă de nivel care, ca să găsească un nod în papură. a răstălmacit sensul constatării mele că Iceparu a pierdut 7% din sporul pentru pensia suplimentară.
După cum vezi, cuantumul calculat pe L 223, nemodificată de ordonanta, ar fi fost mai apropiat de cuantumul în plată, în fapt cuantumul stabilit pe Legea 164/2001, majorat cu 5% în 2016.
De altfel, Legea 223/2015 permitea o creștere substanțială a pensiilor celor care au sporuri, dar evita o scădere drastică a pensiilor militarilor trecuți in rezervă în perioadele când soldele de grad și funcție erau baza soldei brute, nu sporurile și indemnizațiile. Ordonanța nu aduce modificări în stabilirea bazei de calcul dar ii sancționează la procentele de pensie pe cei cu vechime cumulată mare.
In calculul comparativ între OUG 57 și L 164, @ilie sculărie greșise aplicarea art. 22 din Legea 164. Asta așa... pentru că se agață de amănunte, nu pentru că nu ar fi util acel calcul comparativ.

emillian123 spunea...

D-ilor si D-elor: va (re-)amintesc faptul ca OUG. nr.57/2015 emisa de un guvern "dusmanos"(?...!..?)ESTE -SI IN PREZENT-APROBATA =TACIT= ..!DE TOTI PARLAMENTARII-si in SPECIAL de cei din "opozitie...?!"=PSD+FRACTIUNILE...-care -teoretic-ar trebui sa-si apere "OPERA"-adica legea nr. 223/2015 si SA TRANTEASCA OUG. 57 LA VOT...!!!=AVAND O MAJORITATE CONFORTABILA...!!?...Eu v-am spus -de mult timp -din vara lui 2015 (si imi pare rau ca inca mai sunt NAIVI CARE SPERA = CE..?)-inca inainte de aparitia OUG. 57/2015-ca aceasta lege 223/2015 -(avea) si are un caracter ELECTORAL..., iar politicienii=TOTI= NE TRAG PE SFOARA ...!(cum s-ar spune....)

Dan B. spunea...

Spre deosebire de legile speciale, ai caror proaspeti beneficiari sunt magistratii, parlamentarii si personalul lor auxiliar, alesii comunitatilor, personalul CCR (asimilati prin denumire?), al Curtii de Conturi si personalului aeronautic civil, s-au mai aprobat legi ordinare, prin care angajatii din Sanatate si Invatamant urmeaza sa primeasca in viitorul apropiat retributii majorate succesiv, anual.
Desi militarii in rezerva sau in retragere, prin Legea 119/2010, au primit, in majoritatea lor, pensii contributive in cuantum superior, ulterior s-a dorit reinstituirea pensiei militare de stat, astfel incat pana si cei dezavatajati de Boc-Oprea sa se bucure macar de pensiile in cuantumurile avute anterior.
Ba, la un moment dat, prin proiectul Legii 223/2015, s-a sperat la un cuantum majorat, chiar si nesemnificativ, insa diriguitorii, anteriori si actuali, au gasit „cheia” diminuarii substantiale a pensiilor militare de stat (pct 40/OUG 57 din 2015).
Iar asta a fost posibil numai pentru pensionarii de dinainte de 2011, cei care au fost subiectii Legii 138/1999 si Legii 164/2001, instructiunile de aplicare a Legii 223/2015 omitand sporurile militarilor obtinute dupa 1990, dar le-au mentinut pe cele noi, ale militarilor aflati pana recent in activitate.
Doar asa se explica fenomenul intens de iesire la pensie in 2016, desi baza de calcul a fost coborata la 65 % si pensia limitata la 85 % din solda initiala, prin OUG 57/2015. Asa se explica de ce un agent de politie, de la ordine publica, are o pensie mai mare decat cea a unui comandant de regiment.
Si, atunci, cum se face ca doar militarii, cei care au avut intotdeauna, prin lege, o pensie militara de stat, necontributiva, sunt defavorizatii sistemului, uitandu-se de „armata e cu noi!”? Daca mai vine cineva cu vreo idee de schitare a unei noi legi in domeniu, este posibil ca pensia, actualizata si recalculata de acum, sa fie diminuata si mai mult, astfel incat sa continui (nu se stie cat timp) sa traiesc cu cea stabilita pentru mine in 2008, de guvernul Tariceanu, si „inghetata” pana la „calendele grecesti”.
PS 1: Se pare ca pensia de urmas se plateste la CSP a MapN (unde se putea, daca nu aici?) in cuantum de 50 % din pensia actualizata si recalculata prin diminuare, nicidecum 50 % din pensia aflata in plata anterior decesului militarului (Legea 223/2015 a prevazut ramanerea in plata a cuantumului avantajos numai pentru militar, nu si pentru urmas?).

Nicviorel spunea...

Va rog sa imi spuneti daca stiti:
Cand intra in plata noile pensii?
Cum este cu diferentele pentru 2012-2013? Am inteles ca nu se dau celor ce ar fi avut sume de restituit?

Huhu Rezea spunea...

@viorel
Dacă te străduiești găsești răspunsurile pe blog ,fără să mai întrebi.Asteaptă până la sfârșitul anului viitor. Chiar speri ca pensia recalculată să fie mai mare?

CEZAR spunea...

Onestenii il stiu si sunt cu el. PSD aici e vazut ca mafia mafiilor care a distrus Onestiul si industria
***
HUHU...intra te rog pe pagina revolutionarului de serviciu Cornel Ifrim
Vei avea o surpriza de proportii ..ca si mine de altfel....

Liviutatarush spunea...

Decizie pe legea 223 + ordonanta 3020 ron. Pensie in plata 2381. Sumele sunt brute. Maior, OMM I, 35 ani vechime efectiva (an la an). Iesit la pensie in ianuarie 2006. Decizia este emisa, urmeaza sa-mi parvina, datele mi-au fost date prin telefon. Sumele de recuperat cel mai probabil nu se vor da anul acesta (Ciolos n-are bani). Cand vine decizia o s-o postez aici.

Huhu Rezea spunea...

@Tătăruș
Așteptăm, dar poți să ne spui de pe acum dacă pensia recalculată este mai mică decât cea în plată.

Dan B. spunea...

@Huhu:
Pai, tocmai iti zise ca pensia de acum este de 2381, iar cea recalculata ajunge la 3020 lei, cu baza de calcul 65 %, conf art 40 din OUG 75/2015.
Daca s-o-ntampla sa se anuleze pct 40, probabil ca pensia cuvenita cu incepere de la 01.01.2016 va mai creste peste 3020 lei, intrucat baza de calcul creste si ea la 80 %.

Huhu Rezea spunea...

@Tătărus
Eu mă îndoiesc tare că pensia în plată pentru un maior cu 35 de ani vechime efectivă, OMM I, spor PS conform L 263/2010 are un cuantum de numai 2381 lei. Pe orice calcul pe OUG nr.1/2011, L 263/2010 depășește bine 3000 lei.

emillian123 spunea...

1. Diferentele intre pensiile pe legea nr.241 si 119/2010 -eu cred ca NU LE PRIMESTE NIMENI= dintre pensionarii care au avut pensiile taiate in /ian.2011 si redate in feb.-dec.2011-pe legislatia veche: L. 119, H.G.nr.735 si ordinele de ministri adiacente..., iar in 2012- dupa recalculare,revizuire...pe legea 119 si legea 165/2011=OUG 1/2011-PENSIILE AU FOST DIN NOU TAIATE, ca- in final-in oct.2013- pe legea 241 sa-si REPRIMEASCA PENSIILE DIN 2010=O RECUNOASTERE TACITA a guv. Ponta ca PENSIILE MILITARE/POLITISTE= AU FOST TAIATE-atentie mare: ILEGAL si DISCRIMINATORIU-fata de celelalte pensii "speciale" -de la lit.c-h din lg.119/2010-care NU AU FOST TAIATE,ci si-au CRESCUT/MENTINUT cuantumul, prin aplicarea art.180/indice 3 din legea 19/2000..!=asa cum trebuia sa li se aplice si militarilor; aici mentionez faptul ca CCR -in mod ABUZIV SI ILEGAL -mintind pur si implu -a dat "gir" de constitutionalitate legii 119/2010 si apoi OUG 1/ 2011.Revenind la intrebarea lui VIOREL-eu cred ca nu vom primi diferentele respective pt.ca "legiuitorul(...?)"scrie ca banii de pensie -primiti ca diferente dintre pensiile recalculate cu lg.119 si pensiile din 2010-in perioada 1/2011-12/2011 si mai apoi -pana in luna 9/2013 si NERESTITUITI casei sect. de pensii= SUNT NECUVENITI...!si deci conform art.1/ H.G. nr. 146/2016 alin.2 si art.2/alin.2 din lg.241/2013...!PENSIONARII RESPECTIVI =SUNT "EXCEPTATI" de la aplicarea acestei H.G.146/2016-HOTARARE DE APLICARE A ART.121/lg.223/2015...!! Daca ma insel,comentati...!

Liviutatarush spunea...

Pot trimite foto de pe cupon. https://postimg.org/image/qt4hm68zt/

Liviutatarush spunea...

@emilian123 Am intrebat de diferentele de recuperat, acestea vor veni separat de pensie, incepand cu data de 20 noiembrie 2016. Sunt calculate si sunt si banii.

Huhu Rezea spunea...

@Tatarush
E ceva in neregulă cu pensia dvs, dacă ați avut o vechime efectivă de 35 ani.
Să înțeleg că acesta este cuantumul pus în plată pe Legea 241/2013, indexat în anii 2014-2016 și că pe OUG 1/2011 ați avut un cuantum revizuit și mai mic?
Pare a fi o pensie calculată în întregime pe veniturile medii, nu pe veniturile reale, așa cum au fost recalculate toate pensiile de guvernul Boc în ianuarie 2011.
Am văzut poza cuponului. Puteți să pozați și Nota de calcul și s-o trimiteți pe adresa de e-mail huhurez2013@gmail.com ?

Huhu Rezea spunea...

@Tătăruș
Da, devine explicabilă situația.
Vechimea efectivă în serviciu la data pensionării, în 2006, a fost de numai 20 de ani, OMM cl a III-a, pentru 15 ani, si 11 ani plătit contribuția pentru pensia suplimentară. 31 ani vechime cumulată

Dan B. spunea...

@Huhu:

Eu vad scris de dl Tatarus ca are 35 ani de serviciu, OMM 1. Ti-a prezentat alte inscrisuri, din care sa rezulte 20 ani de serviciu, dar numai OMM 3?

Liviutatarush spunea...

Gresisem la OMM. Trecusem I in loc de III din repezeala. Celelalte date sunt reale.

Huhu Rezea spunea...

@Buzescu
Da, mi-a trimis copia deciziei initiale de pensionare, din 2006, emisă pe Legea 164/2001. A confundat vechimea efectivă cu vechimea cumulată.
Pensie anticipată partială, art. 14, alin.(1) lit. a)

Dan B. spunea...


@Liviu Tatarush:

Cam tot ce ne-ai comunicat a fost eronat.
Cum adica 35 ani de serviciu („an pe an”) si OMM 1, cand, de fapt ai lucrat ceva sub 20 ani, de n-ai luat OMM 2?
Chiar nu sti sa citesti o decizie de pensie?

Huhu Rezea spunea...

@Buzescu
Cred că are 20 ani vechime în serviciu, cu scoală militară, de aceea nu are și OMM Cl a II-a.

Liviutatarush spunea...

Huhu are toate datele, poate exprimarea nu a fost prea reusita. OMM clasa a III-a, 20 ani vechime efectiva, 31 cumulata in 2006, 35 cumulata in 2016. Scuze.

tigri2 spunea...

Liviu Tatarush;
2769 pensie bruta ---=2406 pensie neta

tigri2 spunea...

...sau 3164/2818 daca are IC si SM(ind c-da si solda de merit)

Dan B. spunea...


Si asta inseamna ca l-au „trombonit” aia de la CSP a MApN pe Liviu Tatarush? I-au furnizat date aiurea, neconcordante cu baza sa de calcul?
Daca DA, inclin sa cred ca cei de la CSP dau solicitantilor doar date pozitive, nicidecum negative, astfel incat sa mearga precum boii la alegeri.
Oricum, astia de la PNL si USR nu primesc votul meu, dar nici PSD.

Liviutatarush spunea...

@tigri2 cu IC si SM.

Huhu Rezea spunea...

@carpe Diem
Iti recomand să citești articolul

http://www.huhurez.com/2016/11/casa-sectoriala-mapn-calculeaza-gresit.html

unde era mai potrivit să plasezi comentariul.
Soluția este contestatie pentru aplicarea cuantumului mai avantajos.

Huhu Rezea spunea...

@Carpe Diem
Vrei să spui că deja a primit decizia și a rămas cu pensia de urmaș în plata, potrivit art. 111?
Calculul recalculat este corect. Așa imi iese și mie, cu 2000 lei mai puțin.

Unknown spunea...

Sotului meu i sa refuzat dosarul de pensionare
Nascut in 1955 30 10
3ani scoala maistrii militari marina-1974-1977
20.08.1977-29.07.1980maistru militar activ
29.07.1980.trecut rezerva
Grupa speciala un an jumatate la un an
29.09.1980-23.02.1991.grupa a 2a 100%.i sa calculat doar 2ani de grupa,iar bruturile in aceasta Perioada nefiind recunoscute cerand sa i se se duca sporurile ,sporuri ce s-au bagat in acord global in acea perioada.in aceasta perioada a lucrat ca motorist si ajutor ofiter meca ic pe nave de peste 500CP
1991.02.23.-199107.08.somer
09.07.1991.-01.05.2002 a lucrat la DMHMangalia
In perioada 09.07.1991.-01.04.2001 a lucrat ca motopompist pompier si sef tura pompieri,a fost incadrat in grupa a 2a de munca 100% total 9 ani 8luni si 22zile,precizez ca nu ia fost recunoscuta grupa(grupa care ezte trecuta si in cartea de munca)pe motiv ca functiile nu sunt in nomenclatorul muncii,dar aceste functii va anunt cu fespect ca exista.
Din anul 2002.05.01 ezte la firma privata de pompieri tot in cadrul intreprinderii.I sa dat adeverinta pe perioada 2002.05.01.-2016.05.01 cu salariile de baza si sporurile de vechime25% si sporurile de npapte 25%
Precizez ca scoala militara si anii cu grupa de la armata nu au fost recunoscuti ,spunand sa ai dea armata pensie la acei ani,pensie care nu se acorda daca nu ai cel putin 15 ani in cadrul armatei.
Astept rasphns va multumesc.

Huhu Rezea spunea...

@Maria Staicu
Din datele prezentate, soțul dvs. are doar 6 ani de vechime în serviciu, ca militar. Ca atare, nu poate beneficia de pensie militară, nici în condițiile art. 19 al L 223/2015, în care se cer cel puțin 10 ani vechime în serviciu la împlinirea vârstei standard prevăzută în anexă.

karadeniz spunea...

@ Maria Staicu
Cred că persoana în cauză nu a încercat să obțină o pensie militară, caz in care dosarul ar trebui sa îl întocmească CMZ Constanta, care CMZ nu l-ar întocmi neîndeplinind condițiile pentru pensie militară.
Cred că mai degrabă cel în cauză a fost la casa județeană de pensii pentru pensie in sistemul public de pensii, cel puțin așa trag concluzia din exprimarea ”școala militara și anii cu grupă de la armată nu au fost recunoscuți”
Doamna ar trebui sa vină cu mai multe detalii dacă dorește ajutor. Unde a depus dosarul de pensie, care sunt documentele doveditoare ale soțului, pentru vechimea ca militar, dacă are carte de muncă verificată de către inspectoratul teritorial de muncă.
Refuzul unui dosar de pensie este însoțit de o motivare, care a fost aceasta ?

Huhu Rezea spunea...

@Staicu, @ karadeniz
Potrivit anului nașterii, domnul împlinește vârsta standard de pensie pentru limită de vârstă pe Legea 263/2010 abia în anul 2020, eventual redusă cu 1-2 ani în condițiile art. 55.
Dacă nu i-a luat în considerare stagiile asimilate putem bănui că a solicitat pensie anticipată, în condițiile art. 62 și următoarele din legea 263