Gânduri despre trecut, prezent și viitor

Un produs Blogger.

29 decembrie 2018

E jale dacă art. 60 al L 223/2015, modificat prin OUG Nr. 114/2018, se aplică și pensiilor militare stabilite anterior OUG nr.59/2017

135 comments
UPDATE
Ordonanța de urgență  are numărul 114/2018 și a fost publicată în MO nr, 1116 din 29 12 2018.(vedeți pag nr. 29 și 30) Articolele 41 și 84, cele care interesează pensionarii militari, au rămas neschimbate, în forma în care au fost publicate mai jos.

http://www.monitoruloficial.ro/emonitornew/emonviewmof.php?fid=MS43ODQ3MTAwNTg4NTY1RSszMA==
http://www.monitoruloficial.ro/emonitornew/emonviewmof.php?fid=MS43ODQ3MTAwNTg4NTY1RSszMA==

Până la publicarea ordonanței în MO, luăm de bun textul publicat astăzi in media, text care este destul de asemănător cu textul din draftul ordonanței care a circulat săptămânile trecute și l-am publicat aici


Art. 84 -  din Ordonanța aprobată pe 21 12 2018

Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. Articolul 59 se modifică și va avea următorul cuprins:
”Art. 59 - (1) Cuantumul pensiilor militare de stat aflate în plată la 31 decembrie a anului anterior, se indexează, din oficiu, începând cu 1 ianuarie a anului în curs, cu ultima rată medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la această dată și comunicat de Institutul Național de Statistică. 
(2) Cuantumul pensiilor militare de stat nu se indexează dacă rata medie anuală a inflației menționată la alin. (1) înregistrează valori negative.”
2. Articolul 60 se modifică va avea următorul cuprins:
”Art. 60 - (1) La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul a pensiei.
(2) Dacă în urma indexării pensiei militare de stat stabilită potrivit alin. (1) rezultă un cuantum al pensiei nete mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei, se acordă acest cuantum rezultat, fără a depăși suma rezultată din aplicarea ratei medii anuale a inflației, în condițiile art.59 alin. (1), asupra mediei soldelor/salariilor lunare nete în cauză.
(3) În cazul indexărilor succesive, cuantumul acordat nu poate depăși suma rezultată din aplicarea ratei medii anuale a inflației, în condițiile art. 59 alin. (1), asupra mediei soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul a pensiei la care se adaugă suma reprezentând intervenția ratei medii anuale a inflației, în aceleași condiții, din operațiunile de indexare anterioare. 
(4) Dispozițiile art. 59 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.”


Hotnews: Vezi documentul in formula adoptata vineri de Guvern


Art. 41, referitor la neacordarea ajutoarelor şi indemnizaţiilor la pensionare a rămas neschimbat. Se aplică în anii 2019-2021.

135 de comentarii:

  1. Este destul de clar.
    Nu face altceva decât să reia prevederile din OUG 59.
    Adică,cuantumul ratei inflației cunoscut la 01.01 ,se aplică la brutul pensiei,dar nu trebuie să depășească netul soldelor aflate în plată.
    Rezultatul fiind aproape Zero.
    Bineînțeles că se referă și la calculul deschiderii dreptului la pensie,dar și la pensiile aflate în plată,deja.
    Nimic nou sub soare
    Cine mai așteaptă abrogarea art.vll din OUG 59,pot să aștepte mult și bine.
    Dacă greșesc,rog să fiu combătut.







    RăspundețiȘtergere
  2. Nici nu-mi bat capul sa inteleg.Dece acest guvern ar fi mai bun decat celelalte cu noi?Poate asa intelegeti ca avem un dusman comun si ca nu se merita sa ne ciufulim intre noi.

    RăspundețiȘtergere
  3. In cazul asta vor scadea drastic mai ales la rezervisti cu grade mici.PSD ca partid socialist declarat desi promoveaza capitalismul salbatic de cumetrie se face ca nu stie de existenta impozitului progresiv ca in absolut toate tarile civilizate.La noi tot saracii sunt beliti de 7 piei prin taxe impovaratoare si inflatie fortata de guvern prin cresterea repetata a pretului la energie fara macar sa incaseze toate redeventele (minuscule la noi) de care ""uita ''ANAF.Cu stima ; Maior Dan Aldea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu zic ca se va aplica si pensiilor stabilite inainte de ordonanta, altfel care mai era rostul, OUG 59 e inca in vigoare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa avem putintica rabdare..! Pentru a intra in vigoare acesasta Ordonanta de Urgenta, este obligatoriu sa fie inregistrata la Senat, repartizata la comisii si publicata in Monitorul Oficial. Deocamdata Parlamentul este liber cel putin pana pe 27 decembrie, si este nevoie de convocarea unei sedinte a Biroului Permanent care sa ia in discutie aceasta Ordonanta !
    Fata de proiectul de acum cateva zile unde se facea referire la pensiile militare in Art.27 si Art.28 ( cu referire la OuG.59/2017), aceasta ultima varianta face referire in Art.84 numai la prevederile din Art.27. Sa urmarim totusi Monitorul Oficial..!

    RăspundețiȘtergere
  6. Armata paralelă nu se lasă. Nu e bine nicicum. Dacă se aplica CASS 10% în 2-3 ani, cu rata inflației ar fi început mici creșteri. Acum, dacă art. 60 se aplică și la pensiile în plată, poate mai aspiram la creștere cu rata inflației prin 2030.Exact cum se spunea în legea 223 inițială.
    Poate nu interpretez bine dar singurele cuvinte mai optimiste sunt "la stabilirea pensiilor".
    Să vedem ce va fi.

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred că această ultimă modificare se va aplica doar celor care s-au pensionat după intrarea în vigoare a OUG 59/2017.Exprimarea este clară așa cum au observat și alți colegi de pe acest blog (la stabilirea pensiei).Scopul este de a-i bloca pe cei care în urma creșterilor salariale din ultimul an să mai beneficieze de încă o mărire cu rata inflației, deoarece vor apărea diferențe mari de pensii între pensionarii militari aflați în plată și cei pensionați după intrarea în vigoare a OUG 59/2017 cu măririle soldelor brute (nete) ale acestora din anii 2017, 2018.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Leon
    Ordonanțele intră în vigoare la data publicării în MO.
    Cum Parlamentul este încă în sesiune, ordonanța poate fi înregistrată la Senat și publicată imediat în MO. Nu se mai așteaptă nicio dezbatere.
    Eu zic să fim optimiști.
    Cum articolul 60 modificat de OUG 59/2017 a stopat actualizarea în funcție de soldele activilor pentru toate pensiilor militare, în plată și viitoare, iar modul de calcul stabilit de această ordonanță se aplică numai drepturilor de pensie militară deschise după data de 15 septembrie 2017, s-ar deduce că aceste completari la art. 60 se aplică de asemenea numai drepturilor de pensie deschise după data de 15 septembrie. Doar aceste pensii sunt stabilite conform alin 1 al articolului.

    RăspundețiȘtergere
  10. Huhu-le rata inflației (1,3%) se aplică celor pensionați până la intrarea în vigoare a OUG 59/2017 la Msb/na (media soldelor lunare brute/nete actualizate) rezultată din ultima decizie de actualizare din anul 2018 sau la Pb/na (pensia brută/netă actualizată în urma indexărilor (actualizărilor) succesive din perioada 2016-2018?Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Citind mai atent textul OUG, cred că toate pensiile militare vor fi indexate în 2019 cu 1,3%.
    Și cei care se vor pensiona în cursul anului 2019 vor beneficia de aceasta indexare.
    Cred că s-a modificat art. 60 pentru a nu se da o altă interpretare decât aceea că se va indexa brutul cu 1,3% iar pensia netă rezultată nu va putea fi mai mare decât media soldelor nete de asemenea indexate cu 1,3%.Deci, cum spunea și adminul, să fim optimiști.

    RăspundețiȘtergere
  12. @radu
    Indexarea cu 1,3% pentru anul 2019 (acum putem să-i spunem indexare) se aplică tuturor pensionarilor ilitari aflați în plată la data de 31 12 2018, la cuantumul aflat în plată, cuantum actualizat și regularizat prin Decizia de actualizare în baza legii 152/2017. Pensiile deschise după 01 07 2017 au primit majorarea de 15%, conf. L 152, direct în baza de calcul a pensiei și nu au mai primit decizii de actualizare.
    Pensiile deschise după 15 septembrie 2017 nu au mai fost indexate cu 5,25%, pentru anul 2017, și au fost supuse noilor plafonări dispuse de OUG nr. 59/04 08 2017 și vor suporta aceleași plafonări și după indexarea cu 1,3% din 2019 și anii următori. Noutatea este că se indexează și baza de calcul a pensiei lor.

    RăspundețiȘtergere
  13. @14 ani
    NU!
    Pensiile care se deschid în anul 2019 nu se mai indexează decât cu indexările prevăzute din 2020 și anii următori.
    Nu se mai justifică indexarea lor în anul 2019 deoarece primesc direct în baza de calculare a pensiei creșterea de 15% potrivit L 152/2017, și creșterile prevăzute de Legea 153/2017 pentru solda de funcție în anii 2018 și 2019.

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu sunt optimist deloc.La ce foame de bani au iau de pe unde pot.Inteleg ca trebuie sa multumeasca cu orice pret pulimea.Noi la urma daca mai ramane ceva.
    Cat de sigure sunt titlurile de stat?








    RăspundețiȘtergere
  15. Huhu, cuantumul pensiei mele conform art.60 din L223/2015 în formularea în vigoare până la 15.09.2017 a crescut fără indexările din perioada 2016-2018 cu 96 lei, cuantumul soldelor brute (Baza de calcul) a crescut cu 315 lei conform ultimei decizii de actualizare din 2018 dar pensia netă nu a mai crescut cu niciun leu deoarece cuantumul pensiei nete aflată în plată este mai mare decât cel actualizat.În aceste condiții indexarea cu 1,3% la ce cuantum se aplică?

    RăspundețiȘtergere
  16. #Ice
    Las că și d-ta faci parte din pulime şi îţi prinde bine îngheţarea preţului la energie pe timp de 3 ani.
    Băncile nu plătesc nimic dacă se împrumută la BNR şi nu la băncile mamă din străinătate, cu dobânzi mari, aşaaa..în ciuda noastră , ca să crească ROBOR.

    RăspundețiȘtergere
  17. @radu
    In cazul d-ta și al tuturor celor pensionați înainte de 15 septembrie 2017, indexarea se aplică la pensia brută în plată existentă în luna decembrie 2018, fără plafonările din OUG 59/2017 și ordonanța de ieri.
    Acesta este singurul avantaj al celor pensionați înainte de 2016, tănând cont că actualizarea bazei de calcul în vederea recalculării, potrivit art. 109 și 110 din Legea 223, s-a oprit, practic, la luna decembrie 2009. De aceea s-a și prevăzut păstrarea cuantumului mai avantajos.

    RăspundețiȘtergere
  18. Huhu, reformulez.Care ar putea fi avantajul faptului că prin decizia de actualizare din 2018 a rezultat un cuantum al pensiei mai mare cu 96 lei și un cuantum al mediilor soldelor brute cu 315 lei, având în vedere că am fost pensionat în anul 2016? Mulțumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  19. Uitati-va la modul de exprimare alambicat din textul ordonantei.Este facuta in asa fel incat sa nu mai inteleaga nimeni nimic si de a putea fi interpretata de catre mafia finantist-contopista din ministerele de profil in detrimentul pensionarului. Astfel, din nou, este golit de continut articolul 60 in forma initiala, pentru a nu acorda nici macar indexarea la care pensionarul are dreptul. Spun asta sub rezerva autenticitatii textului avut la dispozitie. "Glorie eterna" finantistilor militari aflati ACUM la butoane!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Hățișul actelor normative crează doar incertitudinea, nemultumirea pensionarilor militari și păstrează diferențele majore între generații!
    Mai durează ceva timp până ce va fi luat Cezar de coarne și scos din logica târlei!

    RăspundețiȘtergere
  21. @radu
    Cuantumul actualizat a depășit la d-ta cuantumul în plată pentru că nu ți-au aplicat indexarea din 2016.
    Cuantumul în plată, chiar dacă este cel actualizat, se va indexa cu 1,3%,

    RăspundețiȘtergere
  22. Noi am acuzat-o, poate pe nedrept, pe Olguta ca a initiat OuG 59 si cele care au mai urmat, dar se pare ca Darius Valcov este ,,eminenta cenusie,, care cauta solutii pentru a aduce bani la buget si a face economii la Capitolul pensiilor militare de stat..!

    RăspundețiȘtergere
  23. Dacă am înțeles bine de la dumneavoastră, pensia brută aflată în plată, nu cea actualizată în 2018, care este mai mică decât cea în plată, se indexează cu 1,3%.Pensia netă rezultând în urma impozitării cuantumului care depășește 2000 RON.Corect?

    RăspundețiȘtergere
  24. Huhule-sunt un mare bautor de energie electrica.Moara imi consuma curent electric,uruitorul asemenea.Robotul pt cele 10 tractoare si compresorul cer curent electric.Cainii pt. paza sunt mai prietenosi.De capre am scapat.Am gasit un prost care mi le-a luat.


    RăspundețiȘtergere
  25. Se indexeaza la toti cei pensionati inainte de 31.12.2018 , cu 1,3% ...textul din lege este pentru cei care se vor pensiona in 2019 , iar pensia acestora indexata cu 1,3 % nu va putea depasi media soldelor nete ( acest text de lege este dat in defavoarea celor care ajung la 100% din baza de calcul si care se vor pensiona in 2019 si in favoarea celor care nu ajung la 100% din baza de calcul si se vor pensiona in 2019 ! ) .

    RăspundețiȘtergere
  26. @hankook
    Mă surprinde această interpretare greșită la dta.
    Indexarea se va aplica în această formă cât timp va subzista această lege.
    Este abrogată prin OUg 59 dispoziția care prevedea indexarea și pentru pensiile care se deschid în cursul anului.
    Am explicat mai sus de ce nu se indexează cu 1,3% pensiile deschise în 2019. Si pensiile deschise în anul,2020 se vor indexa abia începând cu 2021. Pensiile militare... vor fi indexate în anii următori anului de deschidere, dar cu procentele stabilite de INS.
    Plafoanele stabilite de noua ordonanță se vor aplica și pensiilor deschise în perioada 16 sept. 2017-31 12 2018 pentru că și ele sunt stabilite potrivit art. 60, modificat de OUG nr. 59/2017

    RăspundețiȘtergere
  27. Nu scrie asa ceva in OUG 59/2017 ! La Art VII pct 2 ( modificari aduse art.59/Legea 223 din 2017) scrie : "Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează, din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea și comunicat de Institutul Național de Statistică. Dacă în urma actualizării rezultă un cuantum al pensiei mai mic, se păstrează cuantumul pensiei aflat în plată." Iar modificarile aduse de art.VII pct. 3 ( modificari aduse art.60/Legea 223 din 2017 ) coraborate cu prevederile specifice pensiilor militare din ordonanta aprobata ieri , duc la concluzia trasa de mine . Deci ???????

    RăspundețiȘtergere
  28. Huhule ,parca Ponta manifesta mai mult respect pentru armata.E o parere.

    RăspundețiȘtergere
  29. @Hankook
    Citește domnule art. 59 modificat prin ordonanța de ieri și vezi căror pensii se aplică indexarea intr-un an. Nu e nimic de interpretat.
    Erau de interpretat dispozițiile art 60 completat de ordonanța de ieri, adică pentru care pensii aflate în plată se aplică plafonarile și în caz de indexare.
    Pensiile deschise în cursul anului 2019 nu vor fi în plată la 31 12 2018. Ele se vor indexa în anul 20 20 cum zice Veorica.

    RăspundețiȘtergere
  30. Indexarea asta fabuloasă de 1,3% este rezultatul
    inflației pe anul 2017 și cunoscut 01.01.
    Toți care au avut în plata pensia până la 31.12.2018,brutul acesteia se va indexa de la 01.01.2019 cu 1,3%
    Nu și la cei are își deshid drept de pensie în 2019.
    Iar cei care au prins OUG 59 se aplică la brut,plafonat la net.
    Sper sa nu greșesc!

    RăspundețiȘtergere
  31. Au incurcat pana si sectiunile 4 si 5 din cap II. Vorbesc de stabilirea pensiei la sectiunea cu indexare si actualizare. Au facut praf legea pensiilor . Imi spune si mie cineva cum se vor mai actualiza pensiile ?.

    RăspundețiȘtergere
  32. A reinviat I'Teparu ..dar a murit pri ..deces PATRAS COIU....hi hi hi !!!!
    Mai nene ..foloseste doua compuri ..daca altfel nu te duce mintea inecata in aburi de ..metilic...

    RăspundețiȘtergere
  33. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  34. Există persoane suficient de reduse mintal care cred în controlul prețului energiei?

    RăspundețiȘtergere
  35. @Ovidiu
    Ai citit unde nu trebuie.
    Ai in articol site-ul unde gasesti textul ordonanței încă nepublicate în MO.

    RăspundețiȘtergere
  36. Exista destule persoane retardate care nici măcar nu-și dau seama că energia și prețul ei le sunt necesare hățuri, pentru a nu scăpa complet de sub control o criză socială în desfășurare!

    RăspundețiȘtergere
  37. Domnilor, formulati actiuni in contencios pentru ca in timp ce va lamentati pe bloguri, unii baieti destepti care au intrat si ei pe acest blog sa va explice niste lucruri, fauresc jurisprudenta atat de necesara pentru constituirea unei mase de dizlocare a acestor tampenii de ordonante.Nu-i lasati singuri.In momentul cand vor fi in instante concomitent cel putin 5,000 de actiuni in contencios in care politisti,militari din armata si servicii isi cer drepturile,abia atunci vom fi auziti cu adevarat.Daca doriti ca lucrurile sa se schimbe cu adevarat luptati pentru drepturile voastre.Daca nu ,politicienii vor putea minti in continuare la ore de maxima audienta ca pensiile militarilor au crescut...,dar fara sa specifice si procentul celor la care le-a crescut pensia ...Este 35%,dar putea fi si 1%...pentru ca minciuna prin omisiune este tot o minciuna...Asta apropo de codul moral al cadetilor din scolile militare ale partenerului nostru strategic:"Noi nu mintim,nu furam,nu inselam si nu permitem nimanui dintre noi sa faca asta."Ce parere credeti ca au acesti militari care ne ajuta la greu despre niste politicieni prinsi in fapt cu minciuna spusa la televizor in intervalul de maxma audienta?

    RăspundețiȘtergere
  38. Referitor la plafonarea pretului gazelor si energiei electrice, timp de trei ani, incepand cu martie(????) 2019,
    Cine crede ca anre nu va reglementa cresterea semnificativa a pretului acestora PANA la aplicarea plafonarii, este.....
    In rest, sperante, pana la prima reforma agrara...

    RăspundețiȘtergere
  39. Ce-i mana pe ei in lupta?

    Deskideti si aflati datoriile de afara a unor politicieni "#de bine, #de oameni buni, de #Rezistenti"!

    https://t.dcbusiness.ro/conturile-in-strainatate-ale-parlamentarilor-cine-conduce-in-top_596754.html

    RăspundețiȘtergere
  40. Foarte bine a anticipat @Bolchisi
    De ce nu se plafonează de la întâi ianuarie,ci din martie?
    Păi,până ă în partie,cred și eu la fel că se va mări prețul cât pt.cei trei ani plafonați,zic cred,iar peste trei ani iar se va mări că a fost plafonare,vedeți șmecheria,dacă va fi așa?
    De unde a apărut știrea că curentul electric se va scumpi cu 40% de la-ntâi ianuarie?
    Âștia ne cred tâmpiți!

    RăspundețiȘtergere
  41. Plafonarea pretului la energie nu ar fi rau dar sunt sceptic ca la mijloc nu e o inginerie de adormit. Intotdeauna cei de la butoane arata partea plina a paharului.Cezarica e fericit.Bea lapte de la tap si este energic.

    RăspundețiȘtergere
  42. Iceparu, inteleg ca te procupa Titlurile de Stat... Cam tarziu, s-a incheiat perioada de subscriere. Asteapta pana la anul, vor mai fi subscrieri.
    Oricum, pana si bancile mari cumpara titlui de stat. Intr-un an primesc 4,5% pentru depozitele prostilor care primesc de la banca 1% sau 2%. Sunt sigure suta la suta.

    RăspundețiȘtergere
  43. Dupa cate observ unii gandesc ca ar fi un blat intre PSD si firmele ce se ocupa de energie.
    Tot ce e posibil.O eventuala marire a pretului la curentul electric si la gaze iti taie cheful de a mai face ceva.In final si statul va pierde.

    RăspundețiȘtergere
  44. Nenea P.......
    Ai citit cuvântul Premierului austriac, avandu-l de-a dreapta pe KWI?
    Ai aflat ce nervos și cu vervă diplomatică i-a dat una peste rât, "Președintele mău"?...categoric prin tăcere! Nu KWI a fost insultat și amenințat ci România!
    Daca mai ieri ne lingeau opincile, acum vor să se izbească cu dinții în ele?
    Hai, curajoșilor, dar pe rând căci noi avem doar 2 picioare, nu ca voi 4…!

    RăspundețiȘtergere
  45. ...de ce induci neincredere Huhu ??...nu spun ca o faci intentionat ...dar ...ce postezi ...nu are legatura cu cei pensionati inainte de septembrie 2017 !!!...legea dispune pentru viitor ...cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile !!! ( cica zice art.15 din Constitutia astei tari ) !!! Numai bine !!!

    RăspundețiȘtergere
  46. @martin
    Când nu știi să citești ajungi și la astfel de concluzii proaste.
    Oare, stii ce înseamnă o propoziție pusă sub semnul condițional optativ?

    RăspundețiȘtergere
  47. Huhu,
    Jandarmeria este ca si desfiintata!

    Uite ca #Dide si ONG-Evolutie in Institutie (!-ce interesant) are solutia pt a scapa Jandarmeria Romaniei de abuzurile la legea pensiei! Suna ciudat, dar prin desfiintare!.....este o evolutie!
    Au solutii la toate....tu sa faci asta, ei pe cealalta, noi......s.a.m.d.!
    Dar ei, #-ii ce sa mai munceasca? Sau, astia au ajuns ganditorii si moralistii naatiei, precum zevzecul caprar/TM

    https://t.dcnews.ro/dide-atac-la-jandarmerie-de-unde-aceste-cheltuieli-au-buget-pentru-asa-ceva_629758.html/

    RăspundețiȘtergere
  48. ..haide haide haida ..ha !
    Si la anul care vine,
    m-Alul faliment sa dea..!!

    RăspundețiȘtergere
  49. Era odată un păcălici, Petrică, care avea de făcut un drum f lung, de la Cabana Padina la Babele! Și a purces la drum însoțit de singurul câine de pe pământ care se aciuise la el, unul bătrân și leșinat de boli și foame!
    Petrică voia să ajungă la cabanier să-l întrebe dacă a curățat sobele, căci se apropia iarna și grija asta i s-a năzărit lui de 2 zile!
    Și atât de mult au mers ei, încurcând potecile, cu grijă unul de celălalt, încât câinele a murit de drumul prea lung și Petrică de grija altuia!

    PS: - viețuitoarele și faptele sunt reale și reprezintă viața plină de zbucium și trăiri intense ale câinelui, în primul rând, și a însoțitorului său, Petrică! Om și câine! Câine și om!

    RăspundețiȘtergere
  50. Aici e loc de parerii, noi votam mincinosi,ei voteza legii, respectiv 223/2015 care nu se aplica stie cineva de ce,!!! De mintit la Tv ,zi de zi ca sau marit pensile toate unde intram si militarii, La modul cum pun probl. imi place, dar la mine de la Ponta care a dar 78 ron. In rest nimic la recalculare conf..L-223 din 1739 ron in plata au mai luat 313 ron unde am si decizie .Dar am 20,6 de armata si lucrat pina la 37,6 ani cu punctajul lui Boc de 2,34 ar tebui sa am 2574 ron eu inteleg ca statul ma Fura pe Mine cu 1155 ron lunar Stie cineva de ce oare.!!!?????

    RăspundețiȘtergere
  51. PNL si USR au depus la CCR contestatia la proiectul de lege privind sistemul public de pensii si pe 13.02.2019, CCR va lua o decizie !

    RăspundețiȘtergere
  52. @Leon
    Numai de ai dracu ce sunt au depus aceasta contestație! Că sa nu intre legea in vigoare de la 01 2019.
    Puteau să lase legea sa intre în vigoare și atacau după aceea încălcarea unor drepturi.
    Câtă ură, cât negru in cerul gurii au liderii acestor două partide!
    Pensionari,dați-le peste bot la vot!

    RăspundețiȘtergere
  53. @Huhu Rezea, foarte corect spus, iar primul vot va fi dat in luna Mai pentru Europarlamentare si PNL+USR vor trimite cel mult 5-6 parlamentari..!

    RăspundețiȘtergere
  54. Cei peste 5 milioane de pensionari civili trebuie sa stie ca dupa 3 zile de la publicarea legii in MO, intra in vigoare Art. 157, alin.2) si alin.5) , care prevad ca ,,Pensiile STABILITE conform legislatiei anterioare, VOR FI EVALUATE in vederea RECALCULARII...,, si personalul CNPP va fi suplimentat in vederea acestei evaluari si recalculari..! Deci aceste prevederi nu vor intra prea curand in vigoare !

    RăspundețiȘtergere
  55. Eu nu înțeleg un lucru. pe site-ul ccr este o excepție de neconstituționalitate a OUG 59/2017 ridicată și înregistrată la CCR din luna februarie 2018. Eu am o excepție din luna iunie, iar pe 15.01.2019 am deja fixat termen. Cum de eu am un termen și justițiabilul cu OUG nu are?

    RăspundețiȘtergere
  56. Și mai am o curiozitate câți din cei care ați postat aici v-ați judecat cu MApN in activitate? Câți va judecați în rezervă? Nu credeți că ăștia de asta ne-au făcut praf, și-au bătut joc de noi? Nu credeți că lupta trebuie dusă la un alt nivel? Că nu mai merge cu trăncăneala pe site-uri?

    RăspundețiȘtergere
  57. @Bazavan
    Cănd sunt mai multe contestații pe un act normativ, CCR le grupează in ordinea articolelor atacate, nu în ordinea cronologică.
    Ca sp stii cum să acșionezi nu trebuie ca mai întâi să te documentezi?
    Lătrăii sunt asmuțiți să bagatelizeze, să încurce orice încercare de informare.

    RăspundețiȘtergere
  58. Huhule, nu crezi ca ajunge sa ți parte hoților? Ciuma roșie fur cât pot distrug tot, azi am primit decizia minus aproape 300 de lei, ma judec cu ei pana la cedo, oricum ciuma roșie va pica.soarta PDL vor avea

    RăspundețiȘtergere
  59. Ionica, cum adica minus 300 de lei. Fata de ce este acest minus?
    Eu nu inteleg. Vezi si ortografia! Se pare ca te-ai enervat de scrii astfel de texte.
    De altfel, ce vina are domnul H.? Intreb si eu...

    PS. Calmeaza-te si expune clar si succint care e problema!

    RăspundețiȘtergere
  60. Ionica, iata ce zic eu, poate te inseninezi putin:
    Te-au taxat aia pentru greselile din textele tale... Tu asa scrii de obicei?

    RăspundețiȘtergere
  61. In plus eu am procese de mai bine de 3 ani cu MApN și eram în activitate până acum câteva zile. A afirma că nu sunt documentat este eronat reținut. recomandabil să studiați pe portal și pe urma să vorbiți. Și spre deosebire de alții eu nu sunt lătrau, eu chiar musc din roicine se ia de mine. 10254/3/2017, 14824/3/2016, 29324/3/2018, 2561/2/2018, 4328/2/2018, 5490/2/2018, și multe altele. Eu macar mă judec cu MApN, cred că ar trebui sa incepeti și dv.

    RăspundețiȘtergere
  62. @Ionica razvratitul
    Ti-a venit o decizie de actualizare pe l 152/2017. Cuantumul actualizat nu avea cum să fie mai mic decăt cel recalculat. Probabil că diferența este față de cuantumul stabilit pe contributivitate, în plată până la 01 01 2016, indexat în anii 2016 și 2017.

    RăspundețiȘtergere
  63. Bszavan,
    Cunosc un of/Av care s-au judecat fiind în activitate cu MApN, a câștigat și era să pună în acțiune și executarea silita!
    Cunosc fff bine și un pensionar care s-a judecat până la CA/București și a pierdut cum au pierdut toți, în acel an pe o speță identică!
    Cea mai tâmpită treabă este că în justiția noastră cazuri identice pot primi soluții diferite cu 180°!

    RăspundețiȘtergere
  64. Cănd pentru același act normativ sunt mai multe contestații, CCR le judecă în ordinea articolelor contestate, nu în ordinea cronologică a contestațiilor.

    RăspundețiȘtergere
  65. Așa v-au mințit avocații. In ce temei de drept? Macar despre judecarea excepțiilor știu ce știu. Nu se judecă pentru că nu vor. Și, se pare că cei care le-au invocat și-au pierdut interesul. Seara plăcută.bo să mai auziți de mine. Apropo tocmai am câștigat un proces (definitivă) cu MApN. Urmează altele. Credeți în dv. nu în avocați. Cel puțin MApN nu poate răsuflă ușurat cât trăiesc.

    RăspundețiȘtergere
  66. Draghici.
    Eu zic sa nu ne persiflam, dacă în momentul în care eu scriu pe mobil, și apar erori independente de voința mea,ar trebui sa facem front comun în lupta pentru interesele comune, dar nu cred ca îmi ești superior cu nimic sa ma judeci tu. Nu imi ești superior cu nimic, dacă vrei îți corectez și eu greșelile gramaticale. Aici ar trebui sa facem front comun împotriva celor care ne calcă în picioare. Dacă vrei sa avem o discuție ai adresa de e-mail. Hai sa gândim la unison, nu sa fim dezbinați. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  67. Scuze huhule, acești inculți indiferent de culoarea politica ne au invrajbit. Scuze, sunt răzvrătit pe ceea ce vad ce știu, dacă sunt asa sunt pentru ca m am luptat ca unii politicieni plus cadre militare în rezerva sa nu pună mana pe o unitate militara care aduce beneficii armatei.

    RăspundețiȘtergere
  68. Va salut, sunt de acord cu dl Ionica Daniel Sorin, noi cei din activitate sau rezervisti, trebuie sa plecam de la nuste principii simple, sa ne organizam si sa iesim in societate. Ma uit la uni lideri de sindicat din MAI sau la alti parveniti din acestia care nu apara interesele noastre, o dau inpolitica ,, experti” , te miri ce titluri isi mai aroga. Stimati colegi , parerea mea este ca in anul 2019, sa facem ceva concret si sa nu ne mai plangem pe aici. Dl admin ar putea sa aiva o asemenea initiativa, doar daca ar fibde acord. Asa cum ne raspunde pertinent la intrebari aici , ar putea sa formuleze dlui intrebari puterii. Ma gandesc daca ati fi de acord?! Ce mi se pare mie inadmisibil, este faptul ca Statul iti acorda odata cu iesirea la pensie ca militar , pentru perioda cat ai lucrat un spor de 10, 15, 20 % la pensie si sa vina un individ care sa nu recunoasca aceasta lege sa fie de rea credinta , in sensul ca , pensia nu poate fi mai mare decat salariu. I as spune : dle acest spor nu a fost in salariu . Este o chestie de noaptea mintii .A cui o fi fost aceadta creatie? Pt acest aspect ar tb sa luptam, sa luam pas cu pas. Ce parere aveti? Poate ca ar fi mai bine dle admin sa creati un topic in acest sens. Ms

    RăspundețiȘtergere
  69. In atentia celor care mai sunt interesati!
    Vin decizii de actualizare ,,pe banda''!... de la M.Ap.N.!
    Nu se ia in calcul indexarea din 2016, asa ca, pensia actualizata este mai mica decat cea in plata, cu 2,30%.
    Sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  70. Ionica, scuza-ma!
    Tot n-ai raspuns la intrebare.
    Nu ma consider superior. Nu te judec. Te persiflez doar. PACE!

    RăspundețiȘtergere
  71. „Mai oameni buni, trebuia sa primiti anul trecut o crestere cu 10% a punctului de pensie si, separat, inca din ianuarie, una de 5,3% cu inflatia... Le-ati primit?”
    http://sindicatulcmd.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  72. Au dat drumul la o serie de decizii, acum în prag de sărbători, sa ne stea sarmaua în gat, sa nu avem timp sa reacționam. Faceți contestații, după sa i chemam în instanta , numai asa putem face ceva.

    RăspundețiȘtergere
  73. Complet: CAF6 (sala T5)
    Tip solutie: Admite cererea
    Solutia pe scurt: Admite cererea de chemare în judecată formulară de reclamanţii Arnăutu Florin Claudiu, Ciobota Lucian Gheorghe, Ianoşi Lucian , Mihailov Mihai , Marin Claudiu Giorgian , Grama Sorin , Creţu Lucian , Zamfirescu Daniel , Iosub Daniel Mihai , Roşu Gheorghe , Suciu Florian, Drăgulescu Sebastian Daniel, Ilie Constantin Cristian, Adămuţă Eusebiu, Enache Gheorghe, Grozăvescu Mihăiţă Nicuşor , Standavid Claudiu Sorin în contradictoriu cu pârâta Unitatea Militară 0758 Braşov –Gruparea de Jandarmi Mobilă ,, Burebista ” Braşov şi în consecinţă : Obligă pârâta la calcularea şi acordarea soldei de funcţie începând cu data de 01.02.2017 prin raportare la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, suma de 1450 lei stabilit prin HG nr. 1/2017, fără alte sporuri şi adausuri, respectiv calcularea şi acordarea sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu prin raportare la solda de funcţie stabilită de 1450 lei, sumă ce urmează a fi actualizată cu rata inflaţiei şi dobânda legală aferentă drepturilor băneşti, începând cu data scadenţei şi până la data plăţii efective. Obligă pârâta la calcularea şi acordarea soldei de funcţie începând cu data de 01.02.2018 şi pentru viitor prin raportare la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, suma de 1900 lei stabilit prin HG nr. 846/2017, fără alte sporuri şi adausuri, respectiv calcularea şi acordarea sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu prin raportare la solda de funcţie stabilită de 1900 lei, sumă ce urmează a fi actualizată cu rata inflaţiei şi dobânda legală aferentă drepturilor băneşti, începând cu data scadenţei şi până la data plăţii efective. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Cererea de recurs se depune la Tribunalul Braşov . Pronunţată în şedinţă publică, azi 05.12.2018.
    Document: Hotarâre 1541/2018 05.12.2018

    RăspundețiȘtergere
  74. In MO nr.1116 din 29.12.2018 a fost publicata OuG.nr.114/2018 privind masurile bugerar-fiscale pentru anul 2019..!

    RăspundețiȘtergere
  75. Ne-au tras-o.Mulțumim Dragnea,mulțumim PSD.170000pensionari militarix4membri familie=?

    RăspundețiȘtergere
  76. Cu respect va rog ca toate asociațiile de pensionari din tara prin reprezentanți sa formuleze pe grupuri sau individual chemări în judecată a guvernului pentru tot ce au făcut impotriva noastra. Taieri de indemnizații,ajutoare sociale la iesire la pensie, neindexarea pensiilor conform legii 223 fara modificarile lor cu ordonanțele de urgenta. Ei pot sa-si mărească indemnizațiile pensiile speciale sa faca tot fel de artificii în folosul lor si noua ne da acum 1.3 % ?! Isi bat joc de noi.anul asta trebuia sa ne dea procentul inflației au dat doar la civili si la primarii plus tichete de vacanta de 1400 lei fiecare. Noi nimic si acum necscot ochii cu 1.3 % ?! Hmmm oare mai merită voturile noastre si famililior noastre plus prieteni ?! Eu zic cs nu !

    RăspundețiȘtergere
  77. @Ionică Daniel Ștefan

    Dacă ai da aici,acum și
    Nr.Dosarului,Nr.Deciziei Tribunalui,ai fi de mare folos.
    Mulțam !






    .
    .

    RăspundețiȘtergere
  78. @Ionica
    si "conexeaza" informatiile deFOND" si cu 8330/117/2017

    RăspundețiȘtergere
  79. Deoarece inca nu avem buget pentru anul viitor, indexarea pensiilor militare cu 1,3% se va aplica din Februarie sau Martie, cu plata din Ianuarie 2019..!

    RăspundețiȘtergere
  80. În 2010,2011,2012 m-am judecat cu Chiorul, și sculele lui.În final Ponta a ajuns la putere și unele lucruri au fost ajustate.Am fost la toate mitingurile anti Chior și PDL.
    Nu va lăsați. Luati-O pe cont propriu.Avocații în afară ca nu se pricep mai sunt și șarlatani.
    Din păcate în rândul nostru sunt mulți lătrai care merg pe principiul dacă x câștiga profit și eu.Alții habar nu au ce se întâmplă cu ei.Vârstă bat-o vina.
    Nu așteptați sa va îndrume Huhu Rezea în lupta împotriva guvernului PSD.El are misiunea lui.Sunt și alții cu misiuni pro PNL etc.

    RăspundețiȘtergere
  81. @Stein
    Nu poți să te adresezi mai comprehensiv?
    Caută-le pe un topic anterior. Ai cam uitat unde ai comentat!

    RăspundețiȘtergere
  82. In timp ce pensiile militare au fost plafonate ,parlamentarii PSD cu acordul tacit al celor din opozitie si-a marit salariile la 18000 lei.Totodata salariile presedintilor consiliilor judetene,vicepresedinti,primari,viceprimari ,functionari din administratia de stat au fost dublate.Scopul:fidelizare.
    S-a creiat o aristrocatie bugetara.O fi corect?

    RăspundețiȘtergere
  83. Dandy, adineauri pe România TV, face pe prostul când este întrebat, în direct, ce înseamnă plafonarea pensiilor militare. Nu știe, nu se bagă. Halal guvern !

    RăspundețiȘtergere
  84. Fiind in direct la RO TV, pe tema OUG publicată, ministrul Teodorovici a fost interpelat de către realizatorul Ciutacu în legătură cu „înghețarea” pensiilor militare; ministrul a explicat că partea tehnică a „inghețării” a revenit finanțiștilor de la MApN, MAI și SRI, care n-au avut obiecțiuni in realizarea dezideratului guvernului.
    Așadar, iată cum niste idioți si-au pregătit terenul pentru următoarea lor avansare în grad și/sau funcție.

    RăspundețiȘtergere
  85. Un intermezzo la anteriorul comentariu:

    A intrebat Ciutacu dacă și pensiile magistraților au fost „înghețate”, iar ministrul a infirmat asta.
    Și, uite așa, lui Ciutacu, dar și mie, ne-a „căzut o piatră de pe inimă”, căci ar fi crescut gradul sărăciei la români.

    RăspundețiȘtergere
  86. Au trimis si deciziile de recalculare pentru cei care au primit luna aceasta semnul onorific.Pentru cei iesiti la pensie pe oug 59 au pus 0 lei.Sa tot beneficiezi de sporul de 20%.

    RăspundețiȘtergere
  87. @/domnul Dan
    Stai bland ..punctul de pensie ..crrrresteeee!!

    RăspundețiȘtergere
  88. Cand ne spunea Leonard ca ,,guleratii,, din MApN si MAI sunt in spatele OuG.57/2015, OuG.59/2017 si cea de astazi, OuG.114/2018, nu-l prea credeam..! Uite ca in aceasta seara ministrul Teodorovici confirma ca reprezentantii celor doua ministere au redactat cele doua articole 59 si 60 modificate de Art.84 din OuG.nr.114/2018 !
    Dar cred ca ati retinut din textul Ordonantei ca toate pensiile aflate in plata in aceasta luna vor fi INDEXATE cu 1,3%, anul viitor, deci nu este vorba de nicio plafonare..!

    RăspundețiȘtergere
  89. Imi pare rau ca trebuie sa apelez la o forma urata de exprimare dar formularea in OUG a prevederii care priveste art. 60 din Legea 223/2015 cu ... , este formularea unor oameni care au trait si mai traiesc inca cu capetele in cizme sau bocanci . O asemenea formulare eliptica nu am mai intalnit de la formularea initiala a art. 30 alin. (2) din legea 223/2015 asa cum a fost promulgata.

    RăspundețiȘtergere
  90. Guvernul s-a consultat cu MAPN,MAI,SRI și aceștia nu au avut obiecții. Ce erau prosti?Tot ce vine de la Dragnea și guvern sunt excelente atâta timp cât nu îi afectează. Nu se pisa contra vântului.

    RăspundețiȘtergere
  91. @Leon
    Sintagma "gulerele albe cu cotiere din ministere" imi apartine.
    Vezi câți latrai trimisi aici de organele vigilente ma sitireau ca nu gulerele albe sunt alcatuitoarele acelor texte de ordonanta. Trolii politici aveau treaba să-i înjure pe LOV si pe Dragnea.
    Si d-ta greșești.
    Pensiile militare sunt înghețate pentru că nu se mai actualizează cu creșterea solidelor de funcție, nu pentru că încă mai sunt indexate cu rata inflației.
    Multumim gulerelor albe pentru că în OUG 114 au eliminat confuzia dintre indexare si actualizare.

    RăspundețiȘtergere
  92. Sunt convins ca ca si propunerea cu retinerea CASS de 10% din pensiile de serviciu ar fi fost introdusa in OuG 114/2018, dar reactiile prompte si hotarate ale pensionarilor militari, in primul rand pe blogul Huhu Rezea (dar si pe celelalte bloguri militare) i-au facut pe gulerati sa renunte..!
    Inca odata se dovedeste ca acest blog ne este foarte util si trebuie sa-si continue activitatea !

    RăspundețiȘtergere
  93. @huhurez
    Parerea mea ca ii flatezi cu sintagma "gulere albe". Gulerele albe sunt grupuri de oameni foarte inteligenti si bine pregatiti care se folosesc de scaparile din legi pentru a-si atrage foloase si favoruri pe cand astia pe care-i amintesti nu sunt nici inteligenti si nici nu fac ceva pentru a atrage foloase pentru ei, dimpotriva, dupa cum vezi tot ce fac e tocmai pe dos, tin cu tot dinadinsul sa piarda alaturi de noi, cat de curand. Mintea lor nu e capabila sa priceapa ca tot ce fac li se va aplica in egala masura. Cred eu ca daca ar face un test de inteligenta scorul nu ar trece de doua cifre. Cred eu ca cel mai nimerit pentru acesti indivizi se potriveste termenul de contopisti in niciun caz gulere albe, fie ele cu cotiere au ba.

    RăspundețiȘtergere
  94. Teodorovici este o capacitate, am un respect deosebit pentru el cel putin ca profesionist. Alaturi de Tudorel Toader si exoticul Daea formeaza nucleul de inteligenta al actualei guvernari. Sa nu ne imbatam cu apa rece ca sta Teodorovici de grija pensiilor noastre, are altele pe cap mult mai importante. Cred ca bandele de contopisti au incercat sa se foloseasca de autoritatea lui suflandu-i cumva in ureche, mai mult ca sa capete greutate tampeniile pe care le-au pus la cale. Chiar Teodorovici a spus cine se ocupa de "inghetare" lucru care nu prea e pe placul contopistilor, ar fi preferat sa ramana anonimi si inghetarea sa para ca vine dinspre guvern. Ghinionul lor e ca Teodorovici e prea inteligent si nici nu il intereseaza magariile lor, pe de alta parte nu vad care ar fi raspunderea Ministrului de Finante fata de pensii. Vorba unui mare neinvatat care cand sta, numa sta: Ghinion!

    RăspundețiȘtergere
  95. @Ein Stein:

    Te contrazic, caci afirmația ta „.....nici nu fac ceva pentru a atrage foloase pentru ei.” este complet eronată.
    Dacă-i prost de bubuie, dar face ceea ce i-a fost cerut, ajunge de la maior la general, iar viitoarea lui pensie lui creste substanțial, baza de calcul fiind mult mai generoasă decât cea a unui maior sau a proaspăt avansatului lt col.

    RăspundețiȘtergere
  96. http://portal.just.ro/62/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=6200000000130863&id_inst=62
    Ptr. Gigi.
    Aceasta este link-ul care trebuie să-l introduci și te duce direct pe portal unde vei găsi toate datele. Vezi și ce a scris Leonard, fa conexiunile. Succes. Eu după sărbători deja demarez demersurile. Succes tuturor care vor ataca în instante.

    RăspundețiȘtergere
  97. Domnule Huhu Rezea respectele mele pentru cât te strădui sa scoți din culpa pe Dragnea,guvernul și partidul PSD de parcă ministrul apărării sau a MAI ar proveni din randul extra terestrilor.Ce naiba domnule ne crezi duși cu pluta?Chiar așa. Cine crede ca Teodorovici se consulta cu femeia ăsta șefa a casei de pensii? Sa fim serioși.

    RăspundețiȘtergere
  98. @Trofin
    Putem să nu ne batem capul cu art. 60 pentru că el nu se aplică pensiilor militare stabilite înainte de 15 septembrie 2017.
    Daca era de actualitate actualizarea pensiilor militare cu soldele de grad și funcție, cu siguranță aceasta plafonare se aplica și în caz de actualizare.
    Trebuie înțeles că cuantumul net al pensiilor stabilite după 15 sept 2017 se îndexează cu rata anuală pozitivă a inflației, dar concomitent se indexează cu aceeași rata medie a inflației și media soldelor lunare nete din baza de calcul a deciziei de stabilire a pensiei pentru a stabili plafonul pensiei nete indexate.
    Si peste 20 de ani, daca va mai fi in vigoare legea, rata inflației se va aplica tot la media soldelor nete din decizia de pensionare... pentru a afla plafonul pensiei nete multianual indexate.
    Putem deduce că pensia militară netă indexată în primul an de după pensionare nu poate depăși media soldelor nete din decizia de pensionare indexată cu inflația aplicabilă în acel an. Si ...tot așa în anii următori.

    @Leon
    Gulerele albe nu sunt specialisti în materie de fiscalitate. Nu ele bagaseră în ordonanță CASS pe pensiile speciale.Este treaba Ministerului de Finanțe.

    RăspundețiȘtergere
  99. Nu stiu ce să cred dar parerea mea este ca cea cu CASS a fost o cacealmea. Dacă se introducea la pensiile militare erau obligați să introducă si la civilii care depășesc si ei 2000 de lei si sunt multi nu gluma. Isi aprindeau paie în cap si nu prea ii vedeam cum scapau bazma curata. Ceva au ascuns de au băgat minciună asta cu CASS ?!

    RăspundețiȘtergere
  100. Da.Așa este!
    Suntem pe baricade de mult timp,reacția noastră promtaă și hotărâtă,a determinat pe acești"malefici",
    gulerați,cotieriști sau cum dracu le-o mai zice,să renunțe la alt plan malefic,cel cu CASS.
    Sunt sigur că pe acest Blog intră zeci de mii de militari,chiar și civili,dar nu înțeleg de ce se tem să-și expună părerile.Curaj,domnilor,vă așteptăm alături de noi!
    Am câștigat o bătălie,
    războiul e lung.
    Că,cei de prin ministere,
    financiarul sunt capul răutăților o știam de mult,totuși,politicul nu are nimic de spus?
    Poate ne spune și nouă cei de prin financiar ce prime au luat de sfârșit de an?
    Dar,drepturile noastre(mă încăpățânez să le spun așa)când le acordați?
    Va veni și vremea dreptății,cât de curând,o să vedeți.
    Pt.aleși sunt bani pt.dublări de salarii,pt.noi,nu.

    RăspundețiȘtergere
  101. Cand am spus intr.un comentariu ca, Carmen Dan nu a facut si nu face nimic pentru oamenii din minister, un domn Ifrim de pe blog mi.a spus ca ma insel, ca sa am grija cum vorbesc ca vai, o supar pe doamna si nu stiu ce.mi face. Azi s.a dovedit inca o data ca nimeni din minister incepand cu Carmen Dan si Les , nu face nimic pentru oameni. Dimpotriva sunt niste tradatori si asta reiese din faptul ca militarii sunt cei mai amarati pentru ca li s.au plafonat pensiile. Ceilalti care chiar au pensii nesimtite , nu sunt afectati pentru ca pentru ei a avut cine sa se lupte. Niste ñenorociti cu totii. Au dat doua ordonante sa fie siguri ca nu ni se bor mari pensiile niciodata. Dracu ii mai voteaza.

    RăspundețiȘtergere
  102. Numai noua ne-au înghețat pensiile.Ne considera prostii de serviciu.Adio Dragnea,adio PSD.
    Nu o fi Ciolos bun de pus la rana dar toate prostiile pe care le-a făcut a avut susținerea PSD.

    RăspundețiȘtergere
  103. @Patraschioiu și @Corina
    Nu încercați voi și cu cianură....adica să votați cu Orban sau Ciolos?
    Pensiile de serviciu, potrivit deciziilor cedo și ccr, pot fi și micșorate, nu numai înghețate.Spre deosebire de pensiile contributive.
    Majorările soldelor prin L153/2017 u anulat efectele oug 59/2015. Dupa ce Dragnea a impus eliminarea inghetarii temporare a pensiilor din L 153, gulerele albe au sărit ca arse pe guvern să stopeze permanent actualizarea pensiilor.
    De ce ar mai interveni Dragnea,încă o dată...vazând ca voi tot pe el il înjurati?

    RăspundețiȘtergere
  104. @/domnul Dan &
    Stati blanzi ..punctul de pensie ..crrrresteeee!!
    NB
    Oricum i-am pacalit:
    Ei nu au "Onoare si demnitate "la ..kg !
    Daogaru,
    Vae victis !!

    RăspundețiȘtergere
  105. Huhu,
    In ce masura (%) beneficiarii adevaratelor pensii speciale, au pensie contributiva? Cat reprezinta ea din totalul pensiei nete? 1/8? Sau mai putin?

    RăspundețiȘtergere
  106. @huHu ReZea
    Eu am inteles aluzia din formulare dar nu sunt de acord cu modul eliptic , prostesc de exprimare. Din algebra elemntara se cunoasta ca , daca a=b/c , si avem a1=axn si b1=bxn , perntru c =ct. , atunci a1=b1/c , o relatie evidenta. De ce s-a folosit o asemenea formulare eliptica de catre "expertii" cazoni ? Din spusele lui Teodorovici , cazonii au formulat textul. Banuiesc ca se are in vedere, in viitorul apropiat , cam prin 2021 , o modificare a cotelor de contributii sociale si de impozitare si pentru a nu ramane niste pensii ametitor de mari , vor mentine legat cuantumul pensiei nete de cuantumul bazei de calcul nete , scade baza de calcul neta prin cresterea sarcinilor fiscale pe veniturile din salarii , scade si pensia neta . Daca pensia neta creste in iuresul inflatiei iar baza de calcul neta creste ca urmare a scaderii cotelor de impozitare sau / si a cotelor de contributii sociale ( prin reducere la absurd !) ,pensia neta ramane in valoarea indexata nu se aliniaza dupa baza de calcul neta fiindca ar fi o discriminare .

    RăspundețiȘtergere
  107. Raspuns pentru Iulica:
    Partea contributiva a pensiilor speciale platite in Septembrie 2018 reprezinta procentele:
    -10% la Magistrati
    -40% la Grefieri
    -30% la Aviatia Civila
    -40% la Functionari parlamentari
    -40% la Diplomati
    -45% la Curtea de Conturi.
    Per Total rezulta o medie de 28% partea contributiva platita de la BASS ! Diferenta de 72% vine de la Bugetul de stat..!

    RăspundețiȘtergere
  108. Pentru colegii mai tineri aflati in activitate:
    Pe site-ul Ministerului muncii, la Transparenta decizionala este un proiect de lge privind Sistemul de Pensii OCUPATIONALE, unde se pot trimite propuneri pana pe data de 07.01.2019 la Email:dezbateri@muncii.gov.ro

    RăspundețiȘtergere
  109. @Dan
    Ai perfecta dreptate, as mai adauga la castiguri si faptul ca beneficiaza de priviri mai binevoitoare din partea celui/celor care i-a cerut sa faca. In zilele de glorie ale DNA asta era vazuta ca infractiune si intra la categoria foloase necuvenite in priviri binevoitoare, cum a fost acuzata Vipera Rosie de foloase necuvenite in aplauze.
    Interesant ar fi sa stim cine sunt cei ce le cer sa faca ce fac, putem doar sa-i banuim insa fara efect, cainii latra caravana trece.
    Drama e ca pentru cativa contopisti care pot beneficia de baza de calcul mai mare, priviri binevoitoare din partea sefilor, dreptul de a intervenii la sef "vai era sa aveti o scama", dreptul de a se impune in fata sefului "ordonati-mi mie, mie, mie!" si altele sunt loviti zeci de mii de oameni.

    RăspundețiȘtergere
  110. Huhu Rezea cine ti-a spus ca Ciolos sau Orban sunt mai breji?Adevărul e ca Ciolos și guvernul lui când făceau prostii puteau fi stopate de Dragnea deoarece dețineau majoritatea în Parlament.Era fals precum ca era guvernul Plămânului?
    Îți înțeleg dorința de a apăra PȘI dar fii amabil și nu ne agresa inteligenta
    @Cezar pune una lângă alta legea pensiilor în proiect și forma finala.Vezi ce iese fără mistocareala.


    RăspundețiȘtergere
  111. Eu am auzit cu ceva timp in urma la tv un avocat la A3 care a spus ca pensiile indiferent de care tip sunt , daca au fost stabilite in baza unei legi in vigoare nu mai pot fi modificate pt. cei care le-au dobandit. Probabil de aceea singura metoda de modulare a pensiilor exagerate , este impozitarea progresiva.

    RăspundețiȘtergere
  112. Stein,
    Grupul despre care scrii este interministerial și execută o comanda politica!
    Interesant este cine ar refuza execuția cerinței? ....nu pe motive "sunt răcit și nu pot participa.... etc!"
    Nici să spui...nu vreau sa particip, este împotriva convingerilor mele, fie ele și religioase. La un asemenea nivel nu ține, poți sau pleci. Și va face altul! Tu ți-ai termina cariera așa?
    Desigur, vor fi câțiva care vor fabula că ei așa ar fi făcut, dar înainte de asta sa vedem daca ar fi putut fi in locul celorlalți!
    Deocamdată, ei să spună sincer dacă au refuzat să asigure, cu Cp lor, garda/paza regimentului peste rând?! Sau, ... nu trimit un Pl. la GAZ, căci au instrucția tactică!
    Asta pt a pastra proporția!
    Nu sunt avocatul diavolului, doar întreb....
    Ce vreau sa zic....? Că mereu a fost o cerință politică transpusă în execuție! Eu așa cred, cu tărie!
    Și asta pt că decidentul politic nu a fost niciodată sancționat!.... decât la vot, din păcate!

    RăspundețiȘtergere
  113. Huhurez chiar ne crezi naivi pe toti ? In spatele scaderii pensiilor militare prin Inflatie si inghetare fortata guleratii birocrati au hotarat de capul lor ? Asta ca sa ramana miliarde de euro in plus pentru achizitionarea de fier vechi F16 blok 25 si rachete ruginite Patriot luate cu comișioane imense pentru unii sefi de partid . Dumnezeu nu bate cu parul tine minte. Praful se alege de trâdatorii poporului .

    RăspundețiȘtergere
  114. @Mares
    Ma tem ca nu ai dreptate, grupurile de lucru interministeriale se constituie cand se discuta proiecte de acte normative nu asa aiurea.

    Ca un exemplu uite ce scrie mai sus colegul Ionica-Daniel Sorin:
    http://portal.just.ro/62/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=6200000000130863&id_inst=62

    Tip solutie: Admite cererea
    Solutia pe scurt: .......Obligă pârâta la calcularea şi acordarea soldei de funcţie începând cu data de 01.02.2017 prin raportare la salariul ..........

    Parata fiind o unitate de prin Brasov. De ce si cine a hotarat impotriva legii calculul salariului conform normelor? Grupurile de lucru interministerial?
    Poti sau pleci? Pai se vede ca cineva a putut, intrebarea e daca respectivul trebuie sa plece, de preferat in puscarie. Cine va plati sumele de bani stabilite de instanta? Oare nu ar fi normal sa le plateasca individul care a putut? Ar fi solutia ideala, data viitoare cel care va fi tentat sa se faca pres in fata vreunui parlit de sefulet fie el militar sau politruc se va gandi de muuuulte ori daca se merita sau nu.
    Acelasi lucru se intampla si cu inghetarea pensiilor si cu multe altele. Gogorita cu banii pentru inzestrare/dotare cum ca pentru asta se face economie prin inghetarea pensiilor nu tine. Din cei 2% alocati pentru aparare s-au cheltuit doar 1.60%. De ce oare? Incompetenta? Pupincurism? Sau a luat cineva o decizie de capul lui?
    Indiferent la ce nivel te invarti trebuie sa-ti faci doar treaba pentru care esti platit, de preferat bine, cu frica de Dumnezeu si nu in ultimul rand cu frica fata de lege. Faptul ca-ti faci treaba cum trebuie si asta deranjeaza vreun sefulet care se supara foc pe tine nu e decat o chestiune personala. Nu esti capabil? Vorba ta, poti sau pleci.

    RăspundețiȘtergere
  115. Stein,
    Eu mă refer la parte dintr-un act normativ, respectiv OUG sau kiar lege în domeniul SNAOPSN!
    Crezi că MApN sau MI hotărârea și pt SRI?
    Documentul trimis integratorului poartă semnătura și ștampila cel puțin celor 3 ministere de forță, dacă nu toate, mai sigur!
    Eu știu că așa se face...

    RăspundețiȘtergere
  116. Cunosc 3 cazuri prin care Curtile de Apel la care s-au adresat justitiabilii pt. repararea prejudiciilor generate de vatamarea drepturilor de pensie cauzate de dispoziţiile Art. VII al OUG nr. 59/2017 a Guvernului României , in care Curtile de Apel si-au declinat competenta materiala catre Tribunale iar aceste Tribunale au admis sesizarea CCR-ului dar in acelasi timp au respins calitatea procesuala pasiva a guvernului lasand-o numai pt. casele de pensii. Deja CCR-ul a fost sesizat in aceste cazuri iar tribunalele au respins fondul actiunilor fara sa mai suspende judecarea procesului, datorita faptului ca Art. 29 alin (5) din L 47/1992 rep. a fost abrogat (se pare printr-o decizie a ICCJ nr. 1160/2016). In concluzie , eu inteleg ca pt. castig de timp , actiunile cu invocarea excep. de nec. a art. VII trebuie bagate direct la Tribunale , astfel castigandu-se minim 5 luni de zile.

    RăspundețiȘtergere
  117. Legat de OUG 114 din 29.12.2018. Am făcut plângere prealabilă către Guvern referitoare la nelegalitate in general și în special la neconstituționalitate a art. 39 și art. 41. De asemenea am făcut și împotriva oug 90/2017 privind excepția de neconstituționalitate a art. 6. E gata făcută. Eu am teimis-o azi prin email. Cine e interesat aștept pe Facebook - Bazavan Dan sau pe email: danbazavanphd@gmail.com. nu trebuie decât completate datele celor interesați și trimisa prin email, posta sau amândouă. După 30 de zile chem in judecată Guvernul, cer daune morale și solicit instanței sesizarea CCR cu excepția de neconstituționalitate în baza art. 29 din Legea 47/1992. Poate o să iasă ceva. Daca nu CEDO

    RăspundețiȘtergere
  118. De acord cu tine Leonard. Problema e următoare, mica dar sesizabila, poate face diferența intre Tribunal și CAB. Entitatea împotriva căreia de întreprinderi cu acțiune sa fie o autoritate publică locală, să ceri daune de Oana la 200.000, atenție ordinea în care le ceri, și să fie secție de contencios, art. 7 din Legea 554/2004. Daca invoci și discriminarea cauza rămâne de competenta Tribunalului conform art. 94 Ncpc. Succes. Ne auzim. In altă ordine de idei eu continui procesele cu MApN, CCR, AVP, CNCD s.a.

    RăspundețiȘtergere
  119. Bravo Dan,
    Luptatori ca tine sunt putini si de aceea guleratii isi fac de cap.
    AMABILULUI ii cer iertare daca l-am suparat si la toti
    LA MULTI ANI 2019 !

    RăspundețiȘtergere
  120. La multi ani cu sănătate tuturor și familiilor dv.? Lupta continua și în 2019. Deci putere de lupta. ��

    RăspundețiȘtergere
  121. Nou este anul ce vine, noi sunt visele noastre, noi sunt dorinţele nostre, noi sunt spiritele noastre, dar călduroasele mele urări sunt pentru totdeauna! Un An Nou cum ati visat!

    RăspundețiȘtergere
  122. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  123. Ce face MApN când faci plângeri prealabile? Astăzi m-a sunat, surpriza un dl. Colonel de la Secretariatul General al M.Ap.N. să mă apostrofeze că nu știu să depun o plângere prealabilă. Dar plângerea prealabilă se transmite conducătorului instituției. Nu de alta dar conducătorul instituției trebuie sa ia la cunoștință despre plângerea prealabilă și de faptul că instituția în baza Legii Nr. 554/2004 e obligată să răspundă în 30 de zile și că poate fi chemată, în baza art. 7-8 din aceeași lege în judecata. Respectiva persoana, pe lângă faptul că nu avea niciun drept să mă sune, sa încerce ce, intimidarea mea sau ce sa constate că de fapt eu îmi cer drepturile prevăzute de lege, dispoziții pe care Ministerul le incalca? Sincer daca aveam o asemenea atitudine în relația cu pretenții zburam de mult din MApN. Sa spui cuiva că poti sa faci plângere la măcelărie, de parcă aș fi lucrat la S.C. Măcelăria S.R.L. mi se pare totala lipsă de respect atât pt. petiționar cât și față de un fost coleg. L-am invitat pe distinsul dl. Colonel să-și spună frustrările in instanța judecătorească daca nu-i convine petiția mea și, logic i-am închis telefonul.

    RăspundețiȘtergere
  124. @dbăzăvan
    Cam are dreptate acel colonel!
    Bine îți face că te ia în șuturi !
    Ce cauți domnule cu plângeri prealabile sau cu sesizări pe la ministru pe Legea 554 când ai procedura întreagă de soluționare a litigiilor legate de deciziile de pensie militară în Legea 223/2015.
    Dacă vrei să reclami în contencios administrativ încălcarea unor drepturi prin ordonanțele de urgență, chemi direct în judecată Guvernul la Curtea de Apel, fără să mai îndeplinești procedura prealabilă, vezi art. 9 din legea 554/2004, și fără să mai chemi în judecată casa sectorială sau ministerul, pentru că nu ele emit ordonanțe de urgență.
    Cititorii acestui blog nu fac asemenea gafe.

    RăspundețiȘtergere
  125. Dl. Huhu Rezea nu ați înțeles nimic. Nu era vorba de o plângere pe pensii. Era vorba de o plângere pe salarii. Dar cum mi-am dat seama pe aici doar se vorbește. Va invit în sălile de judecată să vedeți cum se judecă un om cu sistemul, poate o să înțelegeți despre ce vb. Probabil că dacă v-am deranjat nici nu o sa mai scriu. Mă rezum la procese, fiecare pe calea lui. Nu, acel colonel nu avea nici autoritatea și nici competenta să mă sune să mă apostrofeze. A incercat să mă intimideze. Probabil că nu ați citit ceea ce am postat cum trebuie. Și era și foarte nervos. Oricum l-am invitat în instanță.

    RăspundețiȘtergere
  126. Legat de șuturi. De reținut atât pt. dumneavoastră cât și pt. alții. Eu dau șuturi nu iau și nu am luat niciodată și nici nu am lins bocancul cuiva. Alții mi-au lins bocancii, într-un fel sau altul. A, și încă ceva daca mai studiați puțin o să constatati că am 2 la 0 (in instanțe și sunt definitive) împotriva MApN și asta fiind inca activ și mai urmează niste victorii cat de curând. Cum spun americanii, în varianta românească priviti și învățați , poate o să învățați ceva in plus. Eu învăț in fiecare zi ceva, numai sa am de la cine.

    RăspundețiȘtergere
  127. Iar la acel celebru art. 9 ce mi-l recomandați, la alin. (1) mai spune și: Persoana vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim prin ordonanțe sau dispoziții din ordonanțe poate introduce acțiune la instanța de contencios administrativ, însoțită de excepția de neconstituționalitate, în măsura în care obiectul principal nu este constatarea neconstituționalității ordonanței sau a dispoziției din ordonanță. Oricum, eu, am invocat și excepția de neconstituționalitate a art. 39 și 41 din OUG 114/2018 și art. 6/OUG 90/2017 , căci raportat la art. 29 din Legea 47/1992 și art. 146 din Constituție, exista riscul să-mi respingă cererea daca în capătul principal cer sesizarea CCR cu excepțiile invocate. Așa că eu zic că am procedat corect. Daca nu știați, aflați acum. Nu poți sesiza instanta cu excepție în faptul principal. Îți anulează din start cererea. A, e din experiența nu de la avocat. Eu nu merg cu avocați, MERG SINGUR in instanțe. Așa șansele să fiu vândut sunt 000000

    RăspundețiȘtergere
  128. Deci nu am făcut nicio gafă, fie nu ați citit cu atenție fie nu ați i telescopic. Acum sper să aveți toate informațiile și să fiți mai chibzuit in afirmații. Fără supărare, dar nici cu judecătorii nu sunt diplomat. Și chiar mă iau in gura cu ei.

    RăspundețiȘtergere
  129. Bazavan
    Nici litigiile de munca nu se judeca pe La 554/2004.
    Dă-i înainte cu clientul în sălile de judecată că o să te trezești amendat.
    O să ai succesului multe.

    RăspundețiȘtergere
  130. De cadre militare în activitate ce se judecă în conflicte de muncă ați auzit? Cred că sunt printre puținii, daca nu singurul care m-am judecat în conflicte de muncă. 10254/3/2017, 3068/2/2017

    RăspundețiȘtergere
  131. Și între timp pt. upgrade-ul bazei de date citiți și Decizia ÎCCJ (Complet RIL) nr. 10/2018: litigiile având ca obiect drepturile băneşti solicitate de jandarmi şi pompieri, personal militar având statutul de cadre militare, sunt de competenţa instanţelor de contencios administrativ

    RăspundețiȘtergere
  132. @Dan
    Colonelul care te-a apostrofat, este trompeta sistemului pervertit si ticalosit. El este obraznic deoarece sistemul il azmute si-l recompenseaza ca pe javre la drseaj. Cu cat guleratul este mai obraznic si reuseste sa te incurce ( de exemplu in calitate de jurist la procese) , cu atat recompensa sistemului pervertit este mai consistenta. Iti dau un exemplu : prin 2011 i-am scris un e.mail lui Gabita când era ministru. Nici nu a trecut o saptamana , ca si primisem raspuns favorabil la petitie , ba mai mult eram "asaltat" de "aparat" sa ma intrebe daca sunt multumit de raspuns. Asta se intampla deoarece Gabita strunea si controla "aparatul" ( si fiindca il cunostea ca pe buzunarelele lui). Acum , aparatul "zburda" in voie si cu voiosie deoarece stie ca este aparat si incurajat ca sa fie obraznic. Si mai stie acest "aparat" , ca poate face ce vrea cu un sectar habarnamist. Ceea ce s-a stricat acum de vre-o 4 ani încoace este de nereparat , daca "Gabita spaima Guleratilor" nu va ajunge iar sa-i struneasca. Iti garantez , ca daca Gabita va ajunge ministru si tu ii vei scrie o petitie cu "aventura" avuta cu acel colonel la 40 de ani, il va da afara "de indata" , ca sa utilizez un termen care nu am gasit pe nicaieri ce inseamna.
    BRAVO DAN LUPTATORUL !
    BRAVO GABITA SPAIMA GULERATILOR ! (ce va fi mai mult decat ce va fi fost)

    RăspundețiȘtergere
  133. @ Ionica
    nu ne-ai spus pana la urma daca Flavius a fost milos cu tine si ti-a dat contestatia. Dar , nu uita ca Flavius este milos numai daca si tu esti cooperant si convins ca votând cu "GABITA SPAIMA GULERATILOR" te vei ajuta in viitor si pe tine si pe altii.

    RăspundețiȘtergere