Un produs Blogger.

marți, octombrie 29, 2024

Cum au votat partidele legea actualizarii pensiilor militare?

128 comments

 Cam asa ar trebui sa le rasplatim si noi in cele trei scrutine care urmeaza!

Vezi AICI!



128 de comentarii:

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

USR = SCURSURA SOCIETAȚII

Viorel spunea...

Leo (fratelo) citește din tabelul postat de domnul Claudiu Marin cum a votat AUR. 17 prezenți / 17 DA. S-a adeverit ce ți-am spus despre petiția trimisă domnului președinte AUR George Simion și cele două răspunsuri primite. Cine spune că e împotriva noastră minte. Tace și face.

Viorel spunea...

Domnule președinte George Simion. Dacă urmăriți / citiți blogul nostru (și știu că o faceți), țin să vă mulțumesc personal și în numele colegilor pentru votul acordat de către membrii AUR la Senat. Vă mulțumesc, că ați citit și ați ținut cont de problemele și necazurile noastre pe care vi le-am prezentat în petiția trimisă și la care mi-ați și răspuns comparativ cu alte personalități. Sper să ne ajutați și în continuare până la finalizarea legii.

Semaka spunea...

La fel vom vota și noi la alegerile parlamentare.

Soldat spunea...

Un vot masiv dat de noi împotriva USR ar fi echivalent cu cele 6, 9 sau 16 luni de serviciu militar pe care puțin dintre ei l-au executat. Niciun vot dat USR ar fi marea dovadă că suntem încă o forță de temut de acum câteva zeci de ani pentru USR-iști! Nu vă lăsați păcăliți de copii, neveste și rude pentru umilința primită din partea USR!

Cătălin spunea...

IN CONTINUARE MAI EXISTA SEMNE DE INTREBARE DACA CRI PENSIONATI INCEPAND CU 2016 BENEFICIAXA DE ACTUALIZARE: PRECIZARI DE LA CASA DE PENSII MAI:
Inițial proiectul de lege avea la art. I câteva prevederi ce urmau a fi introduse în Legea 223/2015 privind pensiile militare de stat, respectiv art. 59 indice 1, 2 și 3.
Articolul 59 ind. 1, avea în cuprinsul său 2 litere: literea a se referea la cei care au iesit la pensie inainte de intrarea in vigoare a legii 223 iar lit. b se referea la cei care au ieșit după.
La Comisia de buget (si/sau si de apărare) au eliminat litera b, rămânând doar litera a, și nici aia în integralitatea sa, iar în proiectul de lege nu a mai rămas nici lit. a (că nu mai avea rost), dar a ieșit ceva de neînțeles.
Totul se leagă de cuvintele "ale caror drepturi s-au deschis inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi".
Cei de la comisie au zis că acestea fac referire la legea adoptată azi, de completare a legii 223. Dar e greșit, pentru că ele vor fi incluse în legea 223, deci cel care o va citi și o va aplica, va înțelege că se referă la legea pe care o citește, respectiv 223. Asa este și corect, din punct de vedere al tehnicii legislative, pentru că proiectul de față se intitulează "pentru COMPLETAREA legii 223/2015".
În aceste condiții legea se va aplica doar pentru cei care au ieșit la pensie înainte de data de 01.01.2016, când a intrat în vigoare legea 223!
Pe de altă parte acest mod de lucru a dus la un non sens legislativ. Dacă vei citi cu atenție art. 59 ind. 1, așa cum a fost adoptat de Cameră și înaintat la Senat, vei vedea că nu are subiect! Adică nu spune la cine se referă cuvintele "ale caror drepturi..." Inițial se spunea, la litera a, "la cererea persoanelor ale caror drepturi..." Iar la litera b "pentru drepturile de pensie deschise în baza prezentei legi."
SOLITIE:
Ca să aibă înțeles și să nu existe loc de interpretări, cel mai bine ar ca acest articol sa aibă forma de dinainte de eliminarea lit. b.
Dacă e foarte complicată procedura, ar trebui ca măcar, si este imperios necesar, din textul adoptat de Cameră trebuie eliminate cuvintele "ale caror drepturi au fost deschise inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi"
ATENTIE: Există opinia conform căreia art. II alin. 1 ar suplini absența modificării, dar art. II nu va face parte din legea 223, acela se referă doar la aplicarea legii de completare!

Cezar spunea...

Traiasca PSDPNLAUR!
RESTUL LA GUNOI!

Andrei spunea...

Bună dimineața. Eu nu îmi vând țara rușilor doar pentru ceva bani la pensie. După ce putin lasă Moldova în pace, se retrage din Transnistria și din Ucraina, în timp ce ne returnează Tezaurul, da, pot lua în calcul AUR, partid pilotat de la kremlin.

Cât despre Simion, îmi amintesc când a fost întrebat dacă este creaționist și a zis că nu, el crede in Dumnezeu,cum să fie așa ceva. Sau că nu e heterosexual. Așadar, nu poate fi un domn, la ce studii are.

USR, față de UDMR, nu a votat în bloc NU. Fălcoi și Vulcan au zis da, ambii fiind pe făraș in partid, primul fost ofițer de aviație MApN. Plus alții care s-au abținut. Cu sau fără voturile AUR, legea tot ar fi trecut.

Vorba lui Ciolacu, "să trecem de la fapte la vorbe". Au zis inițial NU, dar au votat majoritar DA. Asta contează.

Așadar dacă este doar după voturi, putem vedea că nu doar AUR a votat DA și să înțelegem că nu avem motive să-i ridicăm osanale fostului șef de galerie, ajuns la plua lui Becali, fără o minimă decență politică. Și lăsați copiii, nevestele și rudele să voteze cum vor. Încă e democrație, ceea ce, cu AUR la putere, nu garantează nimeni.

VALYCA2010 spunea...

usr-istii mari magari!!!!

bogdan spunea...

Catalin,
De ce crezi ca la Pro Tv s/a afirmat ca vor fi actualizate 90.000 de pensii ?.......

Claudiu Marin spunea...

@Catalin
Nimic nu retii din ce se scrie pe acest blog. Aduci in discutie baliverne de pe alte site-uri.
Nu va face nimeni confuzie intre data intrarii in vigoare a noii legi si a L 223/2015, pentru ca sub noile articole introduse in corpul legii se va face mentiunea "introdus prin LegeaX /2024".
Am scris inca de cand a fost publicat proiectul B44/2024 ca acea litera b) era inutila, referindu-se la stabilirea drepturilor de pensie, deja reglementata in art. 60 alin( 1).
Or, noul text, prin introducerea sintagmei, "inclusiv prin exceptie de la art. 60" cuprinde in actualizarea la nivelul functiilor si gradelor penru activi si deschiderea drerpturilor de pensie pentru viitorii pensionari militari. Se elimina actualizare prin indicii preturilor de consum la momentul deschiderii dreptului de pensie. Au facut corelarea cu art. 60.

Andrei spunea...

@viorel și @bogdan
Ne tot întrebăm de ce armata nu mai este o forță, de ce militarii sunt dezbinați și de ce nu mai avem puterea de a ne impune interesele in societate. Răspunsul este unul singur: pentru că nu înțelegem puterea, alegând de multe ori banii, în locul ei.

Cea mai bună dovadă este că aleg pe X sau Y, adică îi dau puterea, pentru că mi-a dat niște bani la pensie sau la salariu. Cine are de câștigat mai mult? Fiecare dintre noi cu ceva in plus in portofel, sau cei care ne dau câteva firimituri in timp ce au acces nelimitat la bugete de miliarde de euro?

Hitler în 33 abia trăia de azi pe mâine. În 39 avea Germania la picioare și deținea case, cabane și castele, o armată, servicii secrete, un buget national și un parlament la discreție. La fel putin, care în anii 90 era un biet agent GRU în Germania de Est, cu un salariu modest, în timp ce azi are cam tot ce avea Hitler în 39. Asta înseamnă puterea, nu că hitler sau putin ar fi un model de urmat. Dimpotrivă, că ceea ce au făcut cei doi nu se putea fără a instala tirania, tiranie pe care ar vrea-o și Simion la noi.

Așadar să cântărim bine cui dăm puterea.

Claudiu Marin spunea...

@Andrei
Sa nu confundam curentele suveranist-nationaliste cu putinismul si cu filorusii. Acestea sunt atacuri politicianiste.
In timpul lui Ceausescu nationalismul era in special antisovietic, Pe atunci americanii erau departe.
Acum, ca am intrat in NATO si UE, nationalismul si suveranismul sunt mai degraba percepute ca anti UE si anti NATO. Putini mai. spera revenirea rusilor in Romania.
Simioin este interzis in Moldova si Ucraina pentru ca ataca suveranitatea celor 2 state prin indemnul de reunificare cu Romania a fostelor teritorii romanesti. In niuciun caz pentru ca ar fi considerat putinist.
Simion are hibele lui, dar sa nu atacam pe langa el si electoratul roman nationalist-suveranist.

Artileristu.... spunea...

Oooo frumos...... s-a dat liber la pupaturi de dosuri. Si daca nici astea din structurile noastre nu se pricep atunci nu stiu cine se mai pricepe. Multi dintre noi asta au facut toata viata lor profesionala... de ce s-ar abtine acum
Domnilor nu avem a multumi nimanui, doar nouya si celor dintre noi care au initiat demerul acesta si care au participat la mitingurile de sustinere a lui
Nici unul dintre politiceni n-a votat de dragul rezervistilor iar cei care n-au votat n-au facut-o crezand ca vor castga voturi din alta parte......restul e gargara

viocristea spunea...

APROPO DE USR!
Sa nu uitam ca aceasta infectie a politicii romanesti, numita USR:
-urla peste tot contra pensionarilor militari, dar de pensiile magistratilor nu se leaga si au avut ministru al justitiei si guvern si majoritate parlamentara;
-acest Usr infect, cand s-a vazut la guvernare, dupa cateva luni de prostii, s-a suparat si si-a luat jucariile si a plecat*PAI ASA SE GUVERNEAZA O TARA, UN POPOR!?
-acest USR retardat al politicii romanesti a introdus in PNRR procent din PIB pt pensii, NICIO TARA DIN UE NU A MAI FACUT ASA O TAMPENIE!
USR este un grup de flecari/certareti pe internet, incapabili sa conduca nici macar barca in Cismigiu!
DRACUL VA VOTA USR! DE ACUM PANA IN VECI!
SALVATI ROMANIA DE USR!CACI TOTI CEI CARE AU PRELUAT CONDUCEREA IN USR S-AU COMPORTAT CA NISTE DICTATORI!

Cătălin spunea...

CLAUDIU MULTUMESC. RECUNOSC NU AM CUNOSTINTE JURIDICE DAR STII CUM A FOST CU ACTUALIZAREA PENSIRI IN 2017 CAND CPS-URILE SI CURTEA DE CONTUTI AU AVUT OPINII DIFERITE SI S-A AJUNS PANA LA ICCJ

Andrei spunea...

@Claudiu Marin

Suveranismul este un mijloc prin care sunt atacate Uniunea Europeană și NATO. Sper că suntem de acord cu asta. Ca să răspundem dacă este pilotat ideologic de la kremlin, trebuie să avem în vedere două aspecte: 1. Qui prodest, adică cui folosește și 2. Cine sunt suveraniștii.

1. Folosește rusiei, care vrea distrugerea celor două, UE și NATO, pentru expansiunea viselor sale imperialiste. Este narativul de la kremlin nu numai în România, ci peste tot in lume. Așadar folosește rusiei.

Dar României? Evident că nu. Creșterea prosperității după intrarea în UE, ce poate fi dovedită statistic și nu poate fi contestată de nimeni, arată că suveranismul este un atac la această bunăstare. La fel, siguranța României după intrarea în NATO, nu poate fi contestată. Dacă nu am fi fost membru al alianței, nu doar noi, dar și R. Moldova erau acum gubernii rusești. Prin urmare Suveranismul este un atac evident la bunăstarea și siguranța națională.

2. Cine îl promovează? Exact patrioții de carton, pilotați evident de la kremlin, cum sunt LePen, Viktor Orban sau Șoșoacă și Simion, prima făcând vizite dese la ambasada 0rc1lor de la București. Cât despre Simion, unionismul este de fațadă, AUR ne transmițând niciun semnal privind votul pentru DA la referendumul convocat de Maia Sandu.

Simion a fost declarat "persona non grata" nu pentru că este unionist, ci pentru că este în legătură cu serviciile rusești. Așadar dacă ceva servește interesului rusiei și este promovat de rusofili, ce este Suveranismul decât un atac ideologic la adresa României?

Costică Cristea spunea...

Să sperăm că se elimina art.59alin3, astfel este neconstituțională! Ce-și mai bat joc de noi!Nu știa Fenechiu sau Suciu de acest aspect? Mă îndoiesc! Când guvernul PSD a mărit cu 40%, salariile din învățământ și ia întrebat Băsescu de sursa de finanțare, Parlamentul a zis că este treabă guvernului să facă rost de bani.Cand au aprobat legea pensiilor civile au spus de unde iau bani ,nu.Cand au mărit salariile în administrația publică au avut bani.Vom vedea,tare mie frică să nu o facă inaplicabilă.

Rezervistul spunea...

Luni... Mutu a semnat ordinul de trecere în rezervă a gen cu o stea Vasilachi C tin șeful instanțelor militare.... Când va afla Ciucă cu ce pensie iese procurorul militar cred că va face infarct....În sfârșit va simți și Umflatul pe pielea lui că l ia unul pe turnantă....Oricum pt el..momentan... e bun și bronzul... Să vezi atunci...peste ceva timp.... când va cădea de tot de pe podium....o să vadă ce rău este...

Rezervistul spunea...

Andrei...Observ din atitudinea d tale că ești un troll venit pe aici... să bagi bățul prin gard..ce încerci să ne explici că roata este rotundă... că noi nu știm... și trebuie să ne înveți...cum trebuie să votăm....Nu ar fi mai bine să vă luați de mână cu ăia de la USR ...care numai tâmpenii au făcut de când ia parașutat miliardarul ăla american de origine maghiară... Să vă legați unul de altul cu alde Năsui, Pălărie,Ungureanu,Boloș,Lasconi și alții de teapa lor ....aflați în solda Ursulei... și să vă aruncați în Olt.?... dar unde este apa mai adâncă.. În acest fel scăpați și voi de grija noastră a românilor....și noi de voi .... Și toată lumea va fi mulțumită... îți garantez

maiag spunea...

La cate comentarii si pareri ale filozofilor legislativi vad pe aici.ramine confuzia clara in mintea neavenitulor.fiecare cu ce l doare.egoism.prostie .interes.anafalbetizm functional.lipsa educatie minima de cunoastere si intekegere a legilor.confuzii de termeni.toate la un loc.cine mai priceoe.corect este sa asteptam evolutia ca oricum nu putem influenta.ne bagam prea mult in seama.e concurs de jigniri si prostie?

viocristea spunea...

SUVERANISMUL!
Cei care au gandit infiintarea UE au vrut, in primul rand, ca in Europa sa nu mai fie razboaie, caci, SA NU UITAM CA PE PAMANT AU FOST DOUA RAZBOAIE MONDIALE SI AMANDOUA AU PORNIT DIN EUROPA!
In lumea de azi, ori esti mare, ori esti "integrat" (in Rusia sau SUA, dupa gust, respectiv Cizma sau McDonald), ori pieri!
Deci, VIITORUL VA FI STATELE UNITE ALE EUROPEI SAU NIMIC, HAOS SI LIMBA RUSA PESTE TOT IN EUROPA!SUNT DESTUI FILORUSI IN EUROPA PENTRU ASTA!
Si inca ceva pentru "suveranisti": CONVINGETI-I PE CEI 6 MILIOANE DE ROMANI CARE SI-AU CREAT O VIATA BUNA IN UE, CA UE NU ESTE BUNA!Cred ca o sa va ia la bataie!aia 6 milioane de romani stabiliti in UE!
Singurul lucru cert acum este: STATUL ROMAN ESTE CEL MAI MARE DUSMAN AL POPORULUI ROMAN, MAI MARE CHIAR DECAT RUSIA!
ROMANII AJUNSI SA CONDUCA STATUL ROMAN SE TAMPESC SI DEVIN CEI MAI MARI DUSMANI SI TRADATORI AI POPORULUI ROMAN!
ISTORIA DOVEDESTE PE DEPLIN ACEST LUCRU!

Trofin spunea...

Dl. Claudiu Marin , sincer, nici din conținutul proiectului de lege PLx540/2024 , adoptat recent de CD și nici din comentariul pe care îl faceți vis-a-vis de ce prezintă art. 59-1, nu am înțeles sensul sintagmei ”inclusiv prin excepție de la prevederile art. 60”. Art. 60 din Legea 223/2015 cu modificările și completările ulterioare are 4 alineate dintre care , primul se referă la stabilirea pensiilor prin raportare la cuantumul net al bazei de calcul. La actualizare , după cum arată sintagma , înțeleg că nu se aplică limitarea cuantumului net al pensiei la cuantumul net al bazei de calcul actualizată dar la art. 60-1 se revine la restricțiile art 60 alin.( 2 ) și (3). Cum să înțeleg formulările? Îmi lipsesc subterfugiile juridice.

xxxxxxxxxxx spunea...

Pai de la USR observ că sunt 2 persoane; Violeta Andrei care s-a abținut și unul care a votat nu, adică asta de mai jos:
COMUNICAT


Prin sentința penală nr. 86 din 08.05.2019, definitivă prin neapelare la data de 27.05.2019, Tribunalul Vaslui admite acordul de recunoaștere a vinovăției încheiat de Direcția Națională Anticorupție – Serviciul teritorial Iași cu inculpatul APOSTOL ALIN GABRIEL și îl condamnă pe acesta la o pedeapsă de 2 ani închisoare cu suspendarea executării pedepsei pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani și interzicerea, pe o perioadă de 2 ani de la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare prin care s-a dispus suspendarea executării pedepsei sub supraveghere, a drepturilor: de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice și de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat, pentru săvârșirea infracțiunii de folosire cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene.
Pe parcursul termenului de supraveghere, inculpatul va presta o muncă neremunerată în folosul comunității pe o perioadă de 60 zile, în cadrul Primăriei Muncipiului Bârlad jud. Vaslui sau în cadrul Primăriei comunei Șuletea jud. Vaslui, afară de cazul în care, din cauza stării de sănătate, nu poate presta această muncă.

valy spunea...

Pensionat în 2008 cu o vechime efectiva în ultima decizie de 39 de ani, 10 luni și 8 zile.
Militar 32 de ani 0 luni și 5 zile, civil 7 ani 10 luni și 3 zile (din care 1 an, 2luni și 20 de zile înainte de pensionare)
(la cei civili sunt incluși 6 ani 7 luni și 13 zile efectuați dupa pensionare)
Total Vechime cumulată 50 de ani, 7 luni și 16 zile.
Dacă pe ultima decizie din 2016 baza de calcul este de 2842 lei, pensia în plată acum = 4018 lei. Care ar fi pensia actualizată la gradul de maistru militar principal, spor OMM 20%.

Brenda spunea...

Sant niște incompetenți, fac o lege cu atâtea
greșeli, ce juriști avem în parlament dacă nu știu ce este neconstituțional, dat o fac așa că să nu se aplice imediat sau deloc

Artileristu.... spunea...

@ APROPOS DE VIOCRISTEA
Domnule iarta-mi parerea dar cand nu te contrazici, bati campii
1 USR-ul e impotriva pensiilor speciale in general......ca le amesteca ei si pe cele militare acolo sa nu uitam ca de la PSDPNL au invatat asta
2. Pai tu daca te-ai duce in ring si ai da peste Mike Tayson desi ti s-a spus ca o sa te lupti cu unul de categoria ta... ce ai face daca ai lua pumni si nai apuca sa dai nici palme.... n-ai pleca (poate comparatia e fortata dar sunt sigur ca ai inteles-o)
3. Hai sa fim seriosi s-au facut niste gogomanii cu pensiile militare dupa 2018....asta trebuie si noi trebuie s-o recunoastem varsovisti sau ciucani si culmea e ca au profitat doar cei slugarnici, pupatori de dosuri "superioare" sau cei care au avut cutitul in mana. Chiar am putea sa spunem ca sunt varsovisti si intre ciucani
Asa ca eu respect USR tocmai pentru consecventa lor si ii prefer pe ei (e mai bine sa-ti stii dusmanul decat sa pupi un "prieten" care are cutitul infipt in spatele tau.)

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Mâna care se masturbează nu ne votează, usca-li-s-ar vrejurile si cade-le-ar partidele in toate noroaiele si zoaiele!
@Catalin, ti-a explicat corect si Dl Admin, si nu fi din file de poveste, speriat ca ala care i se dă in pat doua neveste si el plange sufocat ca Dumnezeu numai un altoi i-a dat sa-si facă de cap : Vei primi 100% toate drepturile de actualizare, fără derută, la pensia avută si ciufută!

Luc 3 spunea...

Să sperăm că vor face amendamente bune la senat,să revizuiască articolul59/1,și să scoată 59/3,să adauge dacă mai este cazul,ceva !Doamne ajută!!!

Claudiu Marin spunea...

@Trofin
Inca de la aparitria documntului am spus ca exista o mare contradicie intre actualizarea, reintrodusa de aceasta lege, la nivelul soldelor in plata pentru activi si actualizarea la data stabilirii pensiei, functie de indicele preturilor de consum, introdusa in art 60 alin(1) prin Legea nr 282/2023.
Asta insemna ca la stabilirea dreptului de pensie sa li se actualizeze elementele salariale din baza de calcul cu indicele preturilor de consum, urmand ca abia a viitoarea actualizare soldele de grad si de functie sa fie actualizate la nivelul soldelor pentru activi.
Acea exceptie de la articolul 59 ^ 1 rezolva contradictia in privinta modului de actualizare si pentrru viitorii pensionari militari.
In privinta art. 60^1 acesta a fost plasmuirea rezervistilor mai nou pensionati, care nu pot sa faca deosebirea dintre indexare si actualizare.
Eu am vazut ca in timpul dezbaterilor acest amendament a fost respins, dar el reapare in textul adoptat de Camera Deputatilor.
Art. 60 alineatele (2) si (3) au fost introduse in lege prin art. 84 din L 114/2018 pentru ca si ciucanii sa beneficieze de indexari. A fost un artificiu de calcul , astfel incat sa nu se piarda si indexarile in plafonul venitului net.
Nu este cazul sa se aplice si in cazul actualizarilor pentru ca actualizarea soldelor de grad si de functie se aplica direct la baza de calcul si nu exista riscul sa se piarda in cuantumul plafonat la venitul net.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Mulltumiti-le mucălanilor mucuresteni, plimbăreți cu metroul, care sustin si votează USR-ul!

Rezervistul spunea...

XXXXX.....Eu sau d ta dacă vroiai să te angajezi la stat sau la privat să zicem...mai de jos ca paznic primul lucru...îți cereau cazierul judiciar să fie curat...La alde... ăla de sus USR istul lui pește...se poate și la alții gen Dragnea & co... toți cu pușcărie cu executare sau suspendare Pe mine mă trimitea angajatorul la plimbare... Țară de hoți...de sus până jos...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Luc, sa mai adauge patrunjel si alte condimente ca ultime amendamente...

Claudiu Marin spunea...

@Andrei
Esti intr-o mare eroare cand pui semnul egalitatii intre suveranisti/patrioti/nationalisti si cei cu vederi filoruse.
Este alta problema ca rusii ii folosesc pe unii din aceasta categorie de romani pentru a ataca NATO si UE, asa cum este evident in cazul SOS Sosoaca.
Stii ca este politicall corect sa spui ca Simion este agent rus decat sa spui realitatea ca este unionist. Nu te intrebi de ce Sosoaca nu are interzis in Moldova, desi se declara pe fata filorusa?

Viorel spunea...

Andrei. Pentru tine, ori că face omul ceva bun sau rău, tu tot îi dai un șut în cur. La primul ca să nu greșească data viitoare (și tot așa până îi rupi pantalonii) iar la al doilea pentru că merită (după părerea ta fără a studia cauza). Am ținut să postez cele două comentarii pentru că de mult timp se vehicular ideea că AUR este împotriva pensiilor special, dar nu a militarilor. Ce poți să-mi spui de Solomon (PSD) dacă atacă proiectul la CCR ? Dar de Jianu, subordonatul lui Tîlvăr (PSD), care ne pot dac cu bâta în cap ? Nu zic și nu contest meritele inițiatorilor (PNL), acordul primului ministru și voturile partidului și ale AUR (vot necondiționat).

Viorel spunea...

Artileristu. Aș fi de acord cu tine cu condiția ca membrii USR să iasă și să ne spună (poate ne spui chiar tu) cu ce sunt mai buni magistrații decât noi pentru a beneficia de drepturi enorme ? Câți dintre ei au murit pe scaunul judecătoresc împușcat de inamic, rănit sau mort pentru că soldatul a scăpat grenada sau din greșeală a întors arma în poligon și și-a omorât colegul sau cdt. Câți dintre ei răspund pentr erorile lor comparative cu militarii care sunt destituiți și mutați pe alte funcții, pedepsiți în lanț pentru un eveniment deosebit (o mare dobitocie în armată cu consecințe pe termen lung / auzi, eveniment deosebit) ? Și eu îi respect ca oameni, dar nu înțeleg de ce li s-a pus pat ape noi ? De ce nu am fost excluși din lozinca „Pensii nesimțite” care nu reprezintă realitatea (cu mici excepții.)

Claudiu Marin spunea...

Pentru a nu exista riscul ca o eventuala exceptie de neconstitutionalitate extrinseca, de genul celei invocate corect de Solomon in plenul Camerei Deputatilor, este necesar ca proiectul sa treaca prin Senat exact in forma adoptata de Camera Deputatilor. Sau, daca se face o modificare care, potrivit art. 75 din Constitutie, este de competenta Camerei Deputatilor, proiectul trebuie sa se intoarca la Camera doar pentru validarea/respingerea acelei modificari.
Afonii in drept constitutional sa lase macanelile de carcotasi.

Viorel spunea...

Andrei. În tot comentariul te-ai contrazis. Banul este puterea. Banul este cheia universală care deschide orice ușă. Banul stabilește puterea economică, politică, etc., a unei țări. Marile puteri se bat pentru supremația financiară care devine și supremație politică și militară. Banul stabilește ierarhii mondiale și la nivelul fiecărei structuri.
Banul pe care mi l-au dat mă face mai puternic la nivelul meu.
Totul ai exprimat când i-ai compararat pe Hitler și Putin înainte și după.

Andrei spunea...

@ Rezervistul
Sunt la fel de troll, ca și tine. Ce propun eu este scoaterea discuției din zona „ba pe-a mă-ta”, un război din care nu are nimeni de câștigat, într-una sportivă, bazată pe reguli. IAr prima regulă este a respectului reciproc. Ori eu nu țin minte să te fi jignit cu ceva.

Da, putem să nu fim de acord cu anumite puncte de vedere, dar asta nu ne face dușmani.

@Viorel
Poți gândi și astfel, dar este bine să ne uităm și la ce se află în spatele celui ce ne vrea binele. De regulă, e bine să nu-l dăm pe degeaba celor care ni-l vor. Mai ales că vorbeam de un troc putere versus bani.

@Claudiu Marin
Dacă ar interzice-o pe Șoșoacă ar trebui să îl interzică și pe Viktor Orban sau toți membrii AUR sau SOS. Nu așa se pune problema. Sunt interzici cei care, prin acțiunile lor directe, sunt o amenințare la adresa țării.

Cât despre Suveranism, am spus deja că nu poți și patriot și să vrei răul României prin RoExit din UE și NATO. Ori, ori,

Chrisz spunea...

@Cătălin
Ai dreptate. În corpul legii 223/2015, care se va completa cu prevederile din noua lege, va fi introdus textul "ale căror drepturi s-au deschis ÎNAINTE de intrarea în vigoare a prezentei legi". Astfel se vor aplica prevederile Legii 223/2015 așa cum a fost completată de legea X.
Faptul că Legea X va fi menționată la sfârșitul art. 59^1 este pentru a avea un reper privind completarea Legii 223/2015, fiind doar o notă de subsol.
Cei care au eliminat lit. b din proiectul de lege nu a făcut altceva decât să dezbine pensionarii militari. Este o tactică politică consacrată din cele mai vechi timpuri... ,,DIVIDE ET IMPERA"

bogdan spunea...

Ar fi bine ca pensiile pensionarilor vechi care au vechime si ,,armata la greu,, sa se dubleze si mai mult de atat daca se poate asta sa o lamurim de la inceput.. Noi ,,ciucanii,, cu sperante, de prin 2019 incoace sau si mai incolo tineti minte ca SF nu s/a marit prea mult , nesemnificativ10/15%. Cresterile au fost majoritatea din sporuri de noapte , sporuri noi de 30 % aplicate cum doar activii stiu etc. Modalitatea de calcul nu este introducerea noilor valori in decizii ( cel putin la noi) difera..Concluzia este ca ( parerea mea) cei de prin 2018 incoace vor avea cresteri mai mici (cu mult) decat ar fi indexarea cu 10,4%.
Magistratii care au prevazuta actualizarea pensiei functie de salarii au sarit indexarea din 2024. Urmam noi.

Claudiu Marin spunea...

@bogdan
Nu vrei d-ta ca mai intai sa te documentezi ce este aia actualizare si apoi sa comentezi? In felul acesta n-ai mai scrie prostii pe blog.

Artileristu.... spunea...

@ Viorel
USR-ul asa cum am scris mai sus e impotriva tuturor pensiilor speciale.
Si nu cred ca asa se pune problema cand e vorba de stabilirea drepturilor unei categorii profesionale. E vorba doar de locul si rolul in societate la un moment dat. La ce spui tu as veni cu un contraargument; cunoscut nu auzit, stiu si eu un cdt care isi fugarea subordonatele prin birou si cand s-a aflat mai sus a fost scos la pensie cu tot ceremonialul si cu o pensie cu multe zerouri.Dar la stabilirea drepturilor de pensie nu se iau in calcul exceptiile
Sa nu crezi cumva ca sunt un admirator al USR...nici pe departe, dar nu pot sa accept parerea unora ca cei care au stat la putere vreo 7-8 luni au nenorocit tara asta pe care unii care sunt la "butoane" de vreo 35 de ani s-au chinuit s-o face o Elvetie si sa le iert tot ce au facut doar pentru ca ne-au aruncat acum cateva firimituri (care de fapt erau ale noastre)

Mario spunea...

Conform Plx 540 in forma adoptata de Camera Deputatilor, se vor actualiza toate pensiile militare aflate in plata la momentul in care legea de actualizare intra in vigoare. Vad ca unii interpreteaza doar in sens negativ Plx 540.Nu are rost să mai agitați apele degeaba, doar aflându-vă în treabă. Ba vă freacă grija de impactul bugetar , ba că unora nu li se actualizează.Chiar nu aveți și altă treabă ,decat sa bagati batul prin gard?

Costy spunea...

Ordinea de zi/Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională
din 04 noiembrie 2024 se discuta PLx 540

Gicu spunea...

De acord cu dl. MARIO!

Claudiu Marin spunea...

@Costy
Pentru rigoare, la Senat este L559/2024.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Bogdan, voi, cei mai noi pensionari militari si politisti, aveti sporuri in pensii si nu e rau, sa le aveti cu sanatate daca ati avut norocul asta si ma bucura ca macar sunt unii care Dumnezeu le-a pus mana pe cap, ca nu se ia din dreptul meu sau ale altora, caci orice spor majoreaza cu ceva, dar varsovistii nu au avut nici un spor, si am lucrat de noapte la greu in minele de carbuni si la Canal 10-12 ore, plus garzile, serviciile pe UM, extrem de multe, si nu am in vechime asa ceva, ca si ceilalti, deci nici un spor, nici de noapte, nici de zi si nici de nimic, fiinnd doar unii cu acele oskaruri inventate de clocari in clocarie, pentru ei, dar de care au beneficiat si altii, avand denumirea de sporul nedreptatii si rusinii ca s-au dat pe preferinte, pe spagi, amantlacuri si favoritisme, si nu cred ca cineva cu scaun la cap sa ma contrazica ca-i dau pe mana lui... Cezarică, el fiind ,,flebetea'' acelor sporuri de cumetie! . Vina este a guvernantilor ca aplica legi diferite pe categorii iesite la pensie in perioade diferite, lovind asa si in civili, dar cand e vorba de ei, de diplomati si magistrati toate intra la pensiile lor, de aia si pensiile care sunt cum sunt si revolta societatea.
@Mario, bine spus, si mai multe voci pe linia asta o sa-i convinga pe indoielnici si circumspecti ca se vor acorda drepturi de actualizare tuturor, conform coeficientilor din ultima decizie. Citeam pe alte bloguri si vedeam cate prostii se debiteaza de catre unii aterizati de pe Luna, care ani in sir n-au postat o boaba, nu i-au interesat nimic din toate luptele sindicale, poate au si ras de noi si acum se intrec in prostii debitate, in cobeli, indoieli si bagatul batului prin gard! Daca ar intelege ca insasi actualizarea este un instrument de eliminare a nedreptatilor, inechitatilor si discriminarilor ar tacea, iar unii noi pensionati ar vrea sa ia 100% actualizare din nou, de la capat, chiar daca de cateva ori li s-au majorat prin lege soldele de grad si functie etapizat pana anul asta, acum ramanand sa obtina doar diferentele mici ramase. Astia suntem noi, la gramada, ca degetele inegale de la o mana...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

NU UIT SI NU IERT: ACUM 4 ANI MULTI DINTRE POSTATORII DE PE AICI, POATE PESTE 50%, AU RUPT USILE SECTIILOR DE VOTARE, BULUCINDU-SE PE BRANCI SA VOTEZE USR, CAT CEI SI PESTE 90% DINTRE DETASATII IN TEATRELE DE OPERATII! INCLUSIV DL CIUCA A VOTAT CU USR, AZI FIIND SEF PNL, ACUM TOTI TREBUIE SA TACA CU DEGETUL IN GURA!

valy spunea...


Domnule
Claudiu Marin
aș dori dacă se poate un răspuns la solicitarea mea de la ora 10:46, mulțumesc anticipat.
doamne ajută!!!

akord.usr sub 5% spunea...

"@Claudiu Marin, iti pot da eu toate elementele mele in locul lui @Georgel. grad Lt col., iesit in 2020, deci plafonat, sef serviciu, pe cupon brutul 12800, net.9200 dupa 4 ani de indexari. Nu inteleg cum si ce vor calcula dupa aceasta lege.
De fapt, am impresia ca netul, cu toata actualizarea nu va creste, poate va fi char imai mic cat timp 4 ani de indexari"

Din respect nu voi publica nici numele nici data postarii dar ii rog pe toti cei care se vaita de pensii indexari s.c.l sa-mi explice unde vad ei "echitatea" in comparatia asta
pese : aviz talambilor care sustin ca unii sunt foarte "privelegiati"(Paul Puiu cel cu "io zic sa ne multumim cu ce avem" ) si care sunt ferm convinsi ca 58,5% este mai mic cu mult decat 85%
Da asa e dar "talambii" nu stiu ca procentele NU AU NICI O VALOARE decat fata de suma la care se raporteaza. adica X% din cat...???
Sa revenim la "oile noastre si ale lor " mai ales ale celor care plang amarnic ca nu au primit 100 lei dintr-un "net" din care n-au achitat nici macar suta aia.Ci din brut !

comparatie :@Claudiu Marin, iti pot da eu toate elementele mele in locul lui @Georgel. grad Lt col., iesit in 2020, deci plafonat, sef serviciu, pe cupon brutul 12800, net.9200 dupa 4 ani de indexari.(deci aici se aplica 58,5%)

amanuntele mele: grad lt.col/ functie idem iesit in 2001 sef serviciu independent(erau doar 6 in tara) pe cupon brutul 4024, net 3922 dupa indexari de la A la Z(deci aici se aplica 85% din care eu am 83% Presupunem ca as fi fost colonel cu functie la max. si tot n-as fi avut vreo sansa sa ma apropii de 9200 net.De fapt cunosc multi colonei care ACUM au net 6000-7000 lei
Astept cu nerabdare raspunsurile celor "vatamati de lege"in special din "promotiile" 2022- 2024
vreau sa raspundeti la un singur cuvant .Este ECHITATE?
justificarile de oskar si spor de praf le stiu pe dinafara.....
pesea: si sa-i mai intreb retoric: Ei "mananca" din brut sau din net?
repet 3900 net echitabil cu 9200 net, pe baza de "certificat de nastere"?
Deja vad 2-3 ciucajieni de pe aici care vor rade/raspunde cu gura pana la urechi Daaa desigur!!
Lasati gust amar domnilor !....foarte amar.(caracterial vorbind)
Daca ar fi 2/3 din cei 9200 si as fi foarte multumit nici nu ma gandesc la 7-8000 macar.Dar "standardele"lacomiei vad ca la unii sunt foarte,foarte lejere.Hmmm auzi sa nu-i dea 100 de lei?
Asta-i "crima de genocid apocaliptic monstuos"😁

akord.usr sub 5% spunea...

apropo sunt deja multi caporali care "ma bat" la pensie lejer
Sper sa nu vi se intample si voua dar cam o doriti.O s-o gasiti pe calea pe care o urmati
Se numeste prostie!

fs spunea...

De când a apărut USR, acest partid s-a poziționat împotriva militarilor, ei spun că sunt împotriva pensiilor speciale, promovând o politică populistă care să își atragă simpatizanți aducători de voturi din masa mare a votanților civili care sunt mult mai mulți decât votanții care reprezintă activii și pensionarii din SNAOPSN. Mulți dintre politicienii useristi au făcut/fac parte din ONG-uri plătite de persoane sau organizații din afara țării care au interese ca România să nu își poată exploata resursele naturale sau să fie o simplă piață de desfacere pentru alte țări din sau afara UE, unde acele persoane/organizații au interese personale. Aduceți-vă aminte că atunci când USR a fost la guvernare mulțumită lui Johannis aveau de gând să privatizeze sistemul medical. Credeți că ei când spun că au ca priorități sănătatea și educația se gândesc la reforme care să îmbunătățească aceste domenii sau la sumele foarte mari alocate de statul român dar care nu ajung pentru că sunt sifonate cu buna știință de către unii care se îmbogățesc pe seama românilor. În declarațiile lor din Parlament și pe site-ul lor declară să se facă dreptate pentru toți pensionarii nu doar pentru unii. Este adevărat că parlamentarii trebuie să îndrepte inechitățile pentru persoanele cu dizabilități și cei care au lucrat în grupe de muncă speciale, dar militarii pentru USR reprezintă “unii”. Cine nu crede să citească pe site-ul useristilor. Vedeți cat respectă acest partid militarii? Iar ura lor împotriva pensiilor speciale este îndreptată în special împotriva militarilor și ei știu ca CCR nu ar fi de acord cu desființarea pensiilor magistraților ca nu ar mai fi respectată independența justiției. Și PSD a făcut mult rău militarilor și a subordonat politic MApN sau MAI, însă USR este principalul dușman pentru militari.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Valy, foarte bun palmares de vechime! Felicitari! Cine a muncit merita toti laurii! La astfel de vechime cu siguranta atinge si poate depasi 10.000 lei, estimativ!

Costy spunea...

Ordinea de zi/Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital
din 04 noiembrie 2024 ......cu rigoare la Senat, L559/2024. Eu spun ca sunt semne bune, probabil pe 04 sau 05.11.2024 se va discuta in Plen!

Claudiu Marin spunea...

In Bucurestiul lui Mucusor, USR obține peste 25%.

Mihalache spunea...

V-aș sugera, cu respect, d-le adm, în măsura posibilităților, să nu mai permiteți unor terchea-berchea de rezerviști de peste 75 de ani, cel puțin, milițieni și A.P.V.--ști din Armata României care lustruiau cizmele lui nea Nicu și nu numai, că nu aveau cu cine să se bată și stăteau degeaba prin cazărmi și jucau filcăi, să emită păreri în stil varșovist despre pensiile militare....Să spună vârsta, gradul deținut și să ne lase în pace!Nu vedeți că toți cei mai în vîrstă sunt anxioși, depresivi și panicarzi?Vine Guvernul cu o propunere destul de bună, iar noi ce facem, împroșcăm totul cu noroi, păi e corect?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@fs, Dl Nicu Falcoi, comandor, inca mai face parte din acest partid USR al tradarii si rusinii nationale, pana la sfarsitul acestui mandat parlamentar, si ma mir cum a empatizat si colaborat cu ei si i-a sustinut din Parlament atata amar de vreme, caci o fi vrut domnia sa sa ne ajute dar i s-a dat peste maini, ca dansul mai fiind pe acolo rezervisti. Acum, partidul l-a retras de pe liste, motivul probabil fiind ca nu mai impartasea cu ei aceleasi puncte de vedere, si mare paguba in ciuperci caci va ramane cu o pensie groscioara, pe langa cea militara, insa ca stare morala, postum iesirii din acea cloacă, nu cred ca-i va fi prea lejer in intanlirile cu fostii camarazi, eu totusi dandu-i sincer credit ca s-a straduit sa ne ajute dar politica partidului nu i-a permis, si poate ca chiar domnia sa si-a cerut retragerea din partid, nu ca ei s-ar fi descotorosit sa nu-i mai incurce. Pensie si viata lungi, Dle Nicu Falcoi, in sanatate, si deie Domnul ca si noi sa ne bucuram de un brumarel la pensiile fara vitamine si minerale, sperand ca din experieta parlamentara ce ati avut-o sa trageti o concluzie despre partidul care permanent ne-a fost ostil rezervistilor militari! Doamne, ajuta!

Vasile spunea...

Mă poate cineva ajuta să inteleg cum se face calculul proportional pentru vechime incompleta? Am 14 ani vechime efectiva, 18 ani vechime cumulata și procentul e de 49,8%. Multumesc. Eu n am reusit să ajung nicicum la acest procent

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, astia din Mucuresti se vor duce la urne cu mucii țurțuri, cu ei votand la electorale, de nu s-or sparge naibii la apasare, votandu-si mutantii USR! E posibil sa se duca la urne si cu lumanarea aprinsa in mânuri, daca Mucusor le ia si lumina! E totusi bine pentru ei, dupa muntii de gunoaie useriste ale franțuzoaicei si țobolanii grasi care le mișună pana si prin cămările apartamentelor, dar ei tot nu se lasa intimidati si speriati sa nu-i mai voteze pe iubitii lor mutanti! Halal adunatură...

akord.usr sub 5% spunea...

CM
Absolut gresit ! Maxim 15% in cea mai optimista ipoteza. Nu-ti dau argumentele si informatiile mele acum.Dar pun pariu la orice valoare doresti.Si daca sunt mai multi de partea ta cu atat mai bine pentru buzunarul meu
reluam conditiile: MA sustine pt USR Bucuresti= "peste 25 %"
eu bat palma cu :="maxim 15%" (si mi-am luat si marja de siguranta ...hi,hi 😁)
pese Un sfat pentru CM tine aproape de BUC care n-o sa voteze in general cu fesenarii(am zis in genral pt ca vor obtine totusi scor bun) dar nici pe departe cu uzerijdii

Vasile Anghel spunea...

Până la intrarea în vigoare a legii 223 pensiile militarilor și polițiștilor erau calculate pe puncte de legea 263 și nu aveau cum să fie actualizate dacă ele au fost recalculate începând cu 2016.

Cristian spunea...

Domnule Claudiu, dacă legea se va vota in forma actuala, puteți face o estimare a cresterii pensiei pentru cineva iesit la pensie in 31 mai 2017, vechime peste 30 ani, gradul de colonel, cu indemnizație de comanda, sporuri de nivel mediu, fara oscar? Mulțumesc! S

Claudiu Marin spunea...

@Vasile
Daca pt 25 ani ai procentul de 65
Pentru 18 ani........... X
x= (18 x65): 25=46,8
restul este procentul pentru pensia suplimentara, art. 108

csej spunea...

Apartenența la UE nu mi-a adus nici un avantaj.Stand strâmb dar judecând drept apartenența la UE trebuie sa recunosc ca pe unii i-a scos din sărăcie.Au muncit au furat,au cerșit și s-au ajuns.
USR încearcă o nișă fiindca trebuie sa demonstreze ca sunt in opozitie.Pentru PNNR nu sunt singurii vinovati.

Paul Puiu spunea...

Dezakord 75, iar susții aberații, dai exemplu de rezervist cu funcție de conducere, lasă-i pe ăștia ca nu toți rezerviștii de după 15.09.2017 au fost comandanți și șefi ca tine sau ca alții, încearcă să nu mai dai exemple de privelegiati și rezumate si la coloneii în rezervă sau retragere care au acum pensii nete de 6000-7000 de lei care au trecut în rezervă acum 15-20 de ani la fel cat am și eu acuma la aproape 5 ani de la trecerea în rezervă!!
Lasă răutatea asta ca nu toți au fost privelegiati sau piloși, poate au mai fost și care au muncit la viața lor în armată și poliție!!!
Când am spus ca să fim mulțumiți cu ce avem, m-am referit la intenția politrucilor de a ne lua și cat mai avem, ca doar atâta îi duce capul și nu la altceva negativ!!
Dezakord 75 putem scrie noi pe blog orice vrem ca politrucii vor face tot cum cred și vor ei ca e bine pentru interesul lor de grup și nu pentru a prostimii pe care o privește de sus cu superioritate!!!

Viorel spunea...

Mișu. Asta denotă cu tu ai fost un terchea-berchea prin Armata României. Unul din ăia care veneau dimineața la program (modelul noii generații), o tirează (vorba unuia ca tine) apoi la crâșmă, amante sau acasă la făcut piața sau spălat covoare până vine nevasta de la muncă altfel o ia peste bot, după ca pe la 15.30 revine la unitate transpirat de muncă pentru prezența de la ora 16.00. Anii au trecut, au venit majorările de funcție și grad, ai prins portița după care ai tirat-o la pensie la o vârstă când încă mai sugi la o țâță, renegând proprii „părinți”, chiar și tatăl care a făcut armata la trupele varșoviste. Încearcă să te impui și să impui condiții acasă la tine și nu pe blog. Am doar 63 de de ani, dar atitudinea ta mă deranjează.

Claudiu Marin spunea...

@Cristian
La eticheta actualizare pensii de pe prima pagina a blogului dati clik si gasiti numeroase calcule de actualizare.
Orientativ, solda de functie din baza de calcul a deciziei din 2017, litera h) creste de la cca 2200 lei la cca 6800 lei, iar solda de grad de la 390 lei la 2 868 lei.
Restul calculati dvs dupa reperele din decizia din 2017.


Constantin spunea...

@Claudiu Marin La legea 540/2024 de la Camera Deputaţilor, procentul pentru pensia suplimentară a dispărut. Cunoașteți cumva motivația și cine nu a fost de acord cu menținerea ei în noua lege de actualizare?

Constantin spunea...

@Valy.  La baza de calcul de 2842 de lei adunați noua soldă de grad(oug 26/2024),noua soldă de funcție corespunzator gradului dv.(anexa 6 roman din legea 153/2017),după care scădeți vechea soldă de grad și vechea soldă de funcție din decizia din 2016,cu specificațiaupa că la solda de funcție mergeți la rubrica cuantumul compus actualizat al soldei de funcție(și scădeți valoarea ei) și va rezulta noul cuantum brut. După care aplicați procentajul rezultat din vechimea cumulată(după vechimea dv. aveți 85%)la noul cuantum brut apoi adăugați sporul OMM și va rezulta noua pensie brută. Aplicați după asta impozitul progresiv și va rezulta noua pensie netă.

Vasile spunea...

@Claudiu Marin, multumesc. Eu socotisem cu 85 nu cu 65 de aceea nu eram la rezultatul asta. 65 de fapt ce reprezinta?

Claudiu Marin spunea...

@Vasile
Citeste art 29 din lege

@Catalin
D-ta faci pe prostul?
Aseara spuneai ca ai inteles ca legea actualizarii se aplica pentru toate pensiile militare in plata cat si pentru cei care se pensioneaza in viitor. Acum iar o arzi cu pensiile militare anterioare L 223/2015?
Inainte de L 223/2017, timp de 5 ani, nici n-au existat pensii militare. V-ati tampit rau la dibla!

akord.usr sub 5% spunea...

"privelegiatule" n-ai inteles nimic.Absolut nimic!
exemplul dat era al altcuiva si persoana si-a dezvaluit propria situatie aici pe blog cu intentii corecte
Eu doar am luat situatia lui si am comparat-o cu situatia mea.Diferenta SEMNIFICATIVA consta in anul iesirii la pensie 2020 vs 2001 deci certificatul de nastere. Probabil ca nici acum nu ai inteles nimic.Nu-i bai ! soarta ii "privelegiaza"pe unii in mod cu totul deosebit.De asta nici nu ma mir ca nu ai priceput nimic din ce te inconjoara......si uite asa unii raman "militieni" fara voia lor 😉.Am zis "unii" colonele,comisar sef sau ce-oi mai fi dumneata.Ca unii sunt ba colonei ba comisari in functie de interesele personale in relatiile publice.Oricum mie nu mi-a adus gradul de colonel,postasul odata cu decizia dupa o viata de functionar public fie el si cu statut special
adica=civil "intrat in armata" in pragul senectutii
Ca uite eu nu am fost "functionar public" 😁

viocristea spunea...

Domnule Artileristu
Ma uit la TV, de ex pe B1TV si vad din nou USR/Radu Mihaiu care este contra pensionarilor militari.Nu are nici macar bunul simt sa spuna ca este si contra pensionarilor magistrati!
Nu va speriati domnule Artileristu, fiecare este stapan pe votul lui, din partea mea puteti vota USR daca asa doriti, nu ma supar.
Va rog sa imi precizati cu ce "bateam campii" in postarea mea.
In rest, sa auzim numai de bine si sa fie UNIRE!

akord.usr sub 5% spunea...

@Andrei
Ti-am recitit argumentatia (proasta de altfel) si am incercat sa o "traduc"
dincolo de luarea in deradere a nationalistilor sa stii ca eu imi iubesc tara infinit mai mult decat _UE si alte organizatii unde cei mai "democrati" sunt cei mai ai dreak nationalisti si sunt trup si suflet in primul rand pentru tarile lor.Verifica lista si activitatile lor -pentru tarile lor
Si ca sa inchei ca te plictisesti repede: Toate pseudo argumentele pe care ni le servesti denota ca esti un "globalist" neomarxist 101%(nu e scris gresit)
Te sfatuiesc sa-ti folosesti si capul nu numai propaganda.Ca nu numai rusii/chinezii etc fac propaganda.Ti se pare ca democratii n-ar face....? Unul din rezultatele lor perfect reusite esti chiar tu asa cum am spus ,101%
pese hai sa glumim: Te rog sa ma anunti cand te inscrii si in LGBTQA+.
Nu de altceva dar sa-mi pazesc spatele.....
Apropo n-am nimic cu maimutoii astia dar ar putea sa stea sa si-o traga linistiti in casele lor.Nuuuu ei vor adepti vor prozeliti.Uite asa de-al dreak io o sa ma fac therian sa alerg "pisicutele" si "pasaricile" in patru labe. E drept ca ma cam dor genunchii asa ca dupa ce le prind le zic mersi si-mi vad de drum

akord.usr sub 5% spunea...

hai ca merge unu scurt:
Eram tanar si frumos,pana a venit una si m-a intrebat:
-Tataie ai un foc?
sau
La varsta mea inca sar usor din pat.....mai greu e sa ma culeg de pe jos
sau
Vecinii mi-au reprosat ca ii deranjez dimineata cu gafaielile si gemetele mele
Eu acum ce sa fac ? Sa nu ma mai incalt ?

akord.usr sub 5% spunea...

@Viorel
👍
... mai ales la asta cu: "să impui condiții acasă la tine"👍
Spune multe despre gradul de (ne)simtire
.............................
Eu pentru ca am 64 imi permit mai mult: Mars !
La 65 o sa-i zic si continuarea putzoiului magar.O sa cam dureze ceva.....ca "ie multe" de zis

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

Foarte bine punctat ca să înțeleagă tot prostul care spune ca nu ia luat în calcul pensia suplimentara.

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

Aplici regula de trei simple.

valy spunea...

Domnule Constantin a-ți spus
Cu specificațiaupa că la solda de funcție mergeți la rubrica cuantumul compus actualizat al soldei de funcție(și scădeți valoarea ei) , care din ele se scad.
Eu pe decizie am ....
h. Cuantum total actualizat al elementelor de la litera a-f. = 1688 lei.
h1. Cuantum total actualizat al soldei de funcție. = 1373 lei.
h2. Cuantum compus actualizat al funcției de bază. = 2059 lei.
h3. Cuantum compus actualizat al soldei de funcției majorat =1737 lei.
i. Cuantum compus actualizat al soldei de funcției de baza majorat =2492 lei.
Va multumesc mult.

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

De la 65 % se pleacă procentul de calcul al pensiei pentru 25 anila care se adaugă în ordine pensiei suplimentara , stagiu potențial pana la85 % câte un punct ce depășește 25 ani

viocristea spunea...

DESPRE POLITICA
Eu cred/vad ca partidele romanesti, odata ce ajung in Parlament/la guvernare actioneaza ca niste Grupuri de Crima Organizata, cu scopul de a deturna Bugetul de stat in buzunarele lor/acolitilor lor, se umplu de privilegii si imunitati si multe altele, toate conform LEGILOR FACUTE DE EI/POLITICIENII PENTRU EI!
Iata cum este la altii:
https://www.businessmagazin.ro/actualitate/tara-unde-parlamentarii-nu-au-nici-un-privilegiu-oare-la-noi-ar-fi-posibil-asa-ceva-17052991

teo spunea...

Bună seara!!! Față de obiectul topicului, clar USR sunt dușmanii declarați ai militarilor în rezervă (bineînțeles ei nu analizează niciodata cauză doar efectul) și vor trebuii tratați ca atare, nici UDMR-ul nu se lasă!!! Visavis de modul de actualizare vreu să supun atentiei urmatorul caz, al meu in speță astfel:
Am trecut în rezervă in august 2020 (Ciucan) după această data unui coleg cu acelasi grad si functie i s-a mai acordat urmatoarele majorari:
1. 1/4 OUG 115 2022 348 RON
2. 105 OUG 168 2022 442 RON
3, Dif. SF 2022 OUG 54/2023 602 RON
4. 5% OUG 115/2023 273 RON
5. Actualizat solda grad de la 395 la 2277 ron
Acestea toate însumate = 3547
Acuma eu fiind plafonat la net procedura de calcul va fi brutul bazei de calcul de la data trecerii în rezervă + actualiazare SF + SG = BRUT ACTUALIZAT din care se deduce NETUL ACTUALIZAT? Asfel în cazul meu actualizarea ar depășii indezarile de 2,6%, 5,1% ,și 13,8%.
Întrebarea mea este indexarile se mai aplică sau rămânem doar cu actualizarea fiind mai mare? Vă mulțumesc!!! Întrebarea este pentru toți care știu despre ce este vorba în special d-lui administrator.

Dodo spunea...

@ Claudiu Marin. Domnule Claudiu, observ ca mulți își dau cu părerea despre plx540. Unii zic ca nu va fi nimic,alții ca va fi puțin,alți ca nu va fi nici indexarea de 10,4%,unii ca va fi bine. Sincer va spun ca eu cred ca va fi ceva, cel puțin pt mine. Dar va cer respectuos sa ne spuneți ce credeți și dumneavoastră! Știu ca o sa dați un răspuns mai tehnic, dar sunteți cel mai în măsura( părerea mea) sa dați cea mai buna previziune. Mulțumesc anticipat.

Dodo spunea...

Citeam în presa azi ca psd a refuzat sa accepte amendamentul cu actualizarea pensiei lui ciuca. Și zicea trustul de presa ca practic ar fi vorba la pensia de 18.000 de lei a lui Ciuca,o pierdere după actualizare de 4000 de lei. Atunci stau și ma întreb la pensia mea de 3500 de lei net,cât ar fi actualizarea?...😭. Ma și apuca plânsul.

Constantin spunea...

@Valy. Înlocuiți în calcule suma de la h1 cuantum total actualizat al soldei de funcție de 1373 de lei.

Dan B. spunea...

Citesc comentariile dtale și mă crucesc!
Inițial, am crezut că ai dormit prost și neuronii ți-ar fi jucat vreo festă, dar și celelalte comentarii au urmărit trendul celor afirmate în primul comentariu, adică „lipsa țiglelor de pe casă”!
Ai încercat să realizezi că globalismul desființează suveranismul, adică acea noțiune apropiată patriotismului?

Constantin spunea...

@teo. Calculul pt. dv. va fi:brutul bazei de calcul de la trecerea în rezervă + actualizare SF și SG,după care scădeți vechile cuantumuri ale SG și SF și va rezulta noul cuantum brut. Aplicați apoi plafonarea de 58,5% din noul cuantum brut pentru a rezulta noul cuantum net al pensiei dv. Dacă el este mai mare decât indexările,rămâneți cu el în plată.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Legea majoreaza sode functie si solde de grad. M-am uitat in adancime cu AVN-ul si nu spune nicaieri de pensie suplimentara si, sau coeficienti de sporuri si alte alea de clocării inventate si aplicate prin ordine de ministru de-a lungul timpului, ba ca iesea la pensie generali si amirali, sau clocari verosi, pe care unii nu-i au, altii ii au, asa cum e si pensia suplimentara, pe care o au doar consacratii. Cumva ma insel ca majorarile se vor face fara aceste ,,bonusuri,'' care de fapt ii discrimineaza pe unii si ii avantajeaza pe altii?

Viorel spunea...

Akord 75 / Akord global. Stai în banca dumitale că nu te-am deranjat și nici băgat în seamă de ceva ani. Fiecare are gură să aprecieze sau să mă contrazică dacă sau unde greșesc. Pot interven și alții pentru că nu mă supăr, însă cu dumitale nu am ce discuta pentru că nu uit de „acțiunea portbagajul” când veneai în control prin Galați sau alte garnizoane, goleați depozitul de alimente și făceați ravagii la popotă fără a plăti. Se ridica ARO cu roțile din față când plecați înapoi și stăteați cu frica în spate să nu se strice damingeana de 50 litri de la Vin Alcool Galați. Asta pentru calificativul dat în urma controlului sau la tragerile din Poligonul Mălina / Smârdan. Vizionare plăcută și atenție la tescovină.
Pentru cei care nu-și mai amintesc, Akord global este cel care afirma cu tărie proletară că îi era rușine să meargă cu șefii lui în control (tânăr Lt. pe post de scrib în Registrul de controale al unității) pentru că cereau darul de nuntă și toate cele specificate mai sus iar când a promovat puțin le-a urmat pas cu pas toate deprinderile acestora.

Claudiu Marin spunea...

@teo
Ramane in plata cuantumul actualizat sau indexat, care este mai mare.
Cuantumul care va fi in plata la 31 12 2024 se va indexa cu 10, 4% la 01 01 2025
@Dodo
A trecut vremea sa spunem ceea ce credem. Spunem ce scrie in actele normative care prind contur.
Cine spune altfel este un analfabet juridic..
In traducere libera, pe intelesul tuturor, actul normativ in curs de elaborare spune ca soldele de grad si de functie din compunerea bazei de calcul a tuturor pensiilor militare in plata, prezente si viitoare, se actualizeaza ori de cate ori se majoreaza soldele de grad si de functie pentru activi.
Perin sintagma "exceptie de la art. 60" s-a unificat modalitatea de actualizare la nivelul soldelor activilor, nu prin indicele preturilor de consum, si pentru pensiile care s-au deschis in anul 2024 cat si pentru pensiile militare care vor fi stabilite in baza art. 60 alin(1).
Dupa actualizarea soldelor de grad din baza dde calcul urmeaza stabilirea cuantumului pensiei, fie ca e vorba de aplicarea procentului de 85% +sporul SOPS/OMM pentru pensiile deschise inainte de 15 09 2017 si 58,5% din baza bruta de calcul.
Se compara noul cuantumul actualizat cu cuantumul existent in plata la data intrarii in vigoare a legii de actualizare si se aplica in continuare cuantumul mai mare.
Cuantumul indexat sau actualizat, care va prinde data de 31 12 2024, va fi indexat cu 10,4% la data de 01 01 2025.
Astfel, toate pensiile in plata dupa aplicarea in termen de 30 de zile a actualizarii sunt aduse la MOMENTUL T0 in privinta valorii soldelor de grad si de functie din compunerea bazei de calcul. Toti militarii care au acelasi coeficient de functie din Anexa VI a Legii vor avea solde de functie egale si toti militarii de acelasi grad au solde de grad egale.
Diferentele le vor face celelalte elemente salariale din baza de calcul, sporuri, indemnizatii, etc, care nu se actualizeaza pana la o viitoare recalculare.

akord.usr sub 5% spunea...

@ Dodo
Nici eu nu ma pricep dar pana raspunde huhu esenta o gasiti in dreapta sus a paginii,scrisa cu rosu Stiti cat si ce aveti, stiti ce si cat s-a propus la grad si functie ramane sa vedeti diferenta.Iar apoi va indrum sa-l cititi pe Constantin la : 30 octombrie 2024 la 17:19
@Valy
eu am luat cf Constantin "h1".La mine: cuantum compus actualizat.....
la dvs:"h1" cuantum total actualizat .
Sigur ati scris corect? Eu am deciziain fata ochilor
Vad ca la dvs scrie altceva acolo
mergeti si cititi unde v-am indicat.Mai clar ca acolo chiar ca nu se poate

akord.usr sub 5% spunea...

Am mai gasit cate ceva din "gandirea" lui Andrei.Am ajuns la concluzia ca nu m-as mira prea mult sa-l vad arzand Constitutia in piata mare.De ce? Pai de aia ca apar cuvinte "blasfemiatoare" in Constitutie cum ar fi de pilda "suveranitate,independenta" si alte cuvinte lipsite de importanta pentru cei ce se doresc sclavi planetari.
adica de fapt ii doresc pe altii....ei doar sa conduca

Constantin spunea...

@Dodo. "Atunci stau și ma întreb la pensia mea de 3500 de lei net,cât ar fi actualizarea?...😭. Ma și apuca plânsul". În jur de 6500 de lei.

Boby spunea...

Bună seara,
T"0" =???
-85%+sporul SOPS/OMM, și
-58,5 %
puteți detalia și argumenta că așa este corect???
Prezentați un calcul pe înțelesul tuturor, că nu toți au lucrat ca și contabili, să vedem că rezultatul este identic, rezultând : "T 0"
Nu ar trebui ca toți să fie calculați la fel, eliminate de la calcul acele sporuri nepermanente și care au făcut prejudiciu bugetelor ministerelor nu pentru 6 luni cât au fost în salariu, ci pentru întreaga perioada cât se plătește pensie persoanei

akord.usr sub 5% spunea...

Ne invartim ca hamsterul in cusca. Mai vine cate unul,nu citeste nici macar o buchie din urma,nici un tag nici un articol si trosc pune cate o intrebarea care a mai fost pusa de 'jde/sute de ori
Si n-ar fi nimic asta Vine altu habar n-are nici ce a mancat ieri si trosc ,trozneste o "parere" ba chiar "stie el" exact cum va fi.
Ca sa fi prost pe deplin e adevarat ca trebuie sa fi si hotarat 😄
E obositor deja...

Claudiu Marin spunea...

Am repetat de zeci de ori ca pentru actualizarea soldei de functie se porneste de la valoarea inscrisa la litera h3) din Nota de calcul a actualizarii din 2017 sau din nota dew calcul de la data stabilirii pensiei militare.
Cei nou aparuti cititi ultimele articole pentru a va informa, pentru a nu plictisi cititorii mavechi cu intrebari si raspunsuri repetate. Folositi instrumentele de cautare de pe prima pagina.

valy spunea...


D-le akord 75
Aveți dreptate am gresit eu, am scris eronat

Si la mine "h1". cuantum compus actualizat al soldei de funcție = 1373 lei.....
Mulțumesc foarte mult.

Burebista spunea...

Akord 74 ... Cetățeanul care și-a publicat așa zisa pensie BRUTĂ 12800 și netă 9200 minte .... La o pensie de 12800 brut ( care reprezintă 102% din baza de calcul) baza de calcul a fost 12549 .... Pentru că cetățeanul zice că s a pensionat în 2020 deci sub incidența OUG 59 ar trebui să aibă o pensie netă în plată de 12549 -35%-10%=7341 . Deci pe ensie brută pe cupon 12800 pensie în plată pe card sau la poștă 7341... Chiar daca ar avea și acea 1000 de lei data de Ciucă pentru teatre de operații tot nu ajunge la 9200...
Și 2 ... Sumonis ăla de la PSD și toți reporterii sunt niște analfabeți... Pai daca Ciucă are pensia netă de 18000 cum dracu câștigă 4000 lei net dacă pensia lui se mărește,zic ei cu 20%.... Nu cumva s ar mări cu 3600 ..😎

teo spunea...

Vă mulțumesc, d-le Claudiu Marian, dilema a fost elucidată!!! Doar una intră în plată actualizare & (sau)indexare!!! Acesta este răspunsul pe care îl așteptam!!!!

Constantin spunea...

@Cornelius Flavius Ifrim.  Pentru militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special care au plătit contribuție la fondul pentru pensia suplimentară și/sau contribuția individuală la buget la stabilirea, recalcularea sau actualizarea pensiei militare se acordă un spor de:a) 3% pentru o vechime a contribuției între 5-15 ani;b) 6% pentru o vechime a contribuției între 15-25 ani;c) 9% pentru o vechime a contribuției peste 25 de ani.
În noua lege de completare(plx 540/2024),din păcate au fost scoase sporurile pentru pensia suplimentară și nici eu nu știu de ce și nici cine a avut această ideie păguboasă pentru mulți dintre pensionarii militari,mai ales pentru cei trecuți în rezervă cu ordonanța 7 și nu numai,care au un procentaj de calcul al pensiei brute mai mic de 85%.În ceea ce privește sporurile  și celelalte indemnizații acestea nu se actualizează decât la o viitoare recalculare a pensiilor militare.

Burebista spunea...

Și încă ceva pentru cei care tot întreabă de art 108... După cât știu eu art 108bse referă la procentele pentru pensia suplimentară. Băi fraților ... La actualizare nu se modifică procentele din decizia de pensie pe care o are fiecare... Cine a avub85% rămâne cu 85% cine a avut 64 , 50 etc rămână cu cât a avut în decizie... Se modifică decât baza de calcul prin actualizarea soldelor de grad și sau funcție ( media soldelor ) apoi se aplică procentul pe care l a avut fiecare în ultima decizie de pensionare,și gata ...pentru cei pensionati înainte de 15 septembrie 2017 ,dar și pentru cei de doua se aplică sporul pentru omm ,apoi impozitarea... Rezultă pentru toți pensia netă numai că pentru cei pensionati după 15 septembrie 2017 acea pensie netă se compara cu media soldelor nete corespunzătoare mediei soldelor brute din vaza de calcul și se acorda acea medie a soldelor nete . BINENTELES că pentru toți se vor compara pensiile rezultate după actualizare cu ce au în plată și se va acorda pensia mai mare..

Outlander spunea...

Cea mai mortală reacție! M-a uns pe suflet!

Cred că așa era cazul ca să le serviți celor care elucubrează!
Și celor care se afirmă drept trolli!

Cel puțin, în topicul anterior, acest personaj a fost de poveste!
”Ionescu G. spunea...
Înțeleg că prin actualizare, se aduc la nivelul activilor, doar solda de grad, solda de funcție și spotul pt lucrări de excepție.
Celelalte elemente salariale rămân la nivelul existent în ultima decizie de recalculare.
Sau situația stă altfel.
Mulțumesc pt en eventual răspuns corect.
30 octombrie 2024 la 07:02”

Auzi la el ...”Înțeleg că prin actualizare...și spotul pt lucrări de excepție.”

Capacitatea de înțelegere a unora este invers proporțională cu măsura la pantoful lui Greuceanu și cu vârsta bunicii portarului!
Am eu o pilă la DGFC..., îți pun eu o vorbă bună la JIanu!
Pentru domnul Ionescu G. , da, se va actualiza ”spotul pt lucrări de excepție” cu 1950%!
Doar pentru dumneata!
Trăiască tembelismul!
Auzi exprimare abisală: ”Înțeleg că prin actualizare, se aduc la nivelul activilor, doar solda de grad, solda de funcție și spotul pt lucrări de excepție.”

Rămâi căpiat!
De unde și-a scos sertărașele cu aceste ”Înțeleg că...” pentru a pune în pagină această aberație abisală?

Dar asta a fost de nu se poate!!
Crimă și pedeapsă!

”@Catalin
D-ta faci pe prostul?
Aseară spuneai că ai ințeles că legea actualizării se aplică pentru toate pensiile militare în plată cât și pentru cei care se pensionează în viitor.
Acum iar o arzi cu pensiile militare anterioare L 223/2015?
Înainte de L 223/2017, timp de 5 ani, nici n-au existat pensii militare.
V-ați tâmpit rău la diblă!
30 octombrie 2024 la 17:36”

Sper să vadă și alți cretinoizi ce specimene ne calcă pe urme!

Sunt atât de siderat despre cum atâtea cadre militare (care pretind că au pregătire, fiecare pe domeniul său), vin și se produc pe acest blog, administrat cu inteligență și atât de multă răbdare față de fiecare dintre noi, lamentabil, întrun limbaj de multe ori atât de eteroclit, făcând apologia ”...vai, bugetul!, vai pnrr!, vai, varicele lui solomon!, vai, hemoroizii lui jianu!, vai, neconstituționalitatea rahatului cățelului!

După ce că se zbat atâția oameni pe acest blog (să nu îl uităm NICIODATĂ pe Huhu Rezea), pentru binele rezerviștilor, inclusiv pentru cei car vor rupe porțile la pensie în perioada următoare (după cum va transmite pricaz Jianu calculele optimizate), venți tot felul de aceștia (”Înțeleg că prin actualizare...și spotul pt lucrări de excepție.”), care ne dovediți nivelul submediocru cu care ați servit acolo la locul de unde ați dat năvală la pensie!
Nu vă mai întreb ce ați lăsat în urmă, ce oameni v-au urmat exemplul ...de pregătire, de prestanță!

Mai bine...joc 10 reprize contra lui Bumbescu!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

In 2010 ma aflam intr-una din seri, in Decembrie, in redactia ziarului la care scriam, impreuna cu toti redactorii, verificand si corectand, apoi dand din mana in mână articolele in manuscris transferate de la unul la altul, pentru o mai buna siguranta de control gramatical, articol cu articol, caci trebuiau trimise mail la Bucuresti la Tipografie, sa iasa ziarul dupa trei zile, venite apoi cu un tren de dimineata, sau cu o masina, in baloti de cate 250 de ziare, si la un moment dat redactorul sef, un preot militar de la Penitenciarul Tg Ocna, are ideea si imi propune sa dam telefon la CSP prin nr acela gratuit, sa vedem cat vom avea cuantumurile pensiilor dupa cateva zile, dupa recalcularea aceea de basm. Eu am dat primul, cu prioritate ca eram mai in varsta dintre toti si domnia sa, preotul, fiind si politicos m-a rugat sa incerc eu, la care, de la capatul firului, un Maior extrem de politicos, instruit si educat mi-a dat toate relatiile dupa un calculator, la care eu m-am bucurat, i-am multumit si cand sa inchid mi-a zis sa astept ca uitase si de un alt coeficiet care si mai mult imi crestea pensia... Si preotul a primit confirmari imbucuratoare, dupa care a desfacut o sticla de vin de impartasanie din servieta-i burdusita, ca era si este si preot de parohie civila in Onesti, si am baut fiecare cate un pahar de vin rosu local, țâghir săbuț, in cinstea acelor majorari, dar si niste bunaciuni din pomeni de la preot! De ce v-am scris toate astea? Păi... Despre acel ofiter superior deosebit de amabil, care ne-a dat aceste informatii, cu putin timp inainte de a primi pensiile majorate, dar si primind apoi niste sume de bani destul de ridicate, din urma, prin mandat postal! Tre mult a contat comportamentul si atitudinea acelui OM de omenie, rabdarea acestuia si felul minunat cum ne-a tratat verbal prin telefon!
Anul acesta, dupa toate aprobarile, si precis ca vom primi si majorarile de la 1 Decembrie, si daca va da cineva un telefon, aidoma celui dat de mine ca in 2010, se va mai gasi un astfel de ofiter sa informeze masa rezervistilor prin acel telefon magic, aducand zambete si bucurii in inimile frante de necazruri si tristeti ale unor batrane cătane, frante de atata saracie si mari necazuri? Caci in 2010 inca nu erau clocari in CSP, si nici infectia aia satanica a clocariei, si cred ca fiind pe atunci la stadiul de oua si pupe, si nici macar omizi, astazi transformande-se cu totii in adevarati balauri dintr-o șerpărie colcăindă prin valuri inspumate de otrăvuri... Doamne, ajuta-ne sa trecem si prin aceasta, cred, ultimă si grea incercare, cea de dinainte de indepartatul si ultimul zbor lin catre stelele Universului...

akord.usr sub 5% spunea...

Viorel :30 octombrie 2024 la 20:15
Cum zice unul "Esti idiot amice!"
Ce treaba are Galatiul cu RAA? ce treaba sa am eu cu mecanizate infanterie si alte chestii ca eram specializat strict pe RAA
Da acolo era un complex de volhov primit de la rusi si "statea in vaselina" cu sigilii si parasigilii pe el.Apoi na venit lovilutia dar dumneata tot asa ai ramas....probabil ca asa esti din nastere.
Mai bine uita-te printre izmanarii tai si aia de la financiar sau pifanterie si ce dreak o mai fi fost pe acolo
Iar daca ai chef de injurat cauta-ti de lucru in familie.Daca n-ai motive sigur gasesti.Orice ospatar cum ai fost tu,gaseste.Asta macar e reala...sau sa-ti zic chelner?
Nu oricine face "alimentatia publica"......deh studii importante
Ma rog am exagerat >mai intai ai fost aprozarist.Acolo se fura "cu simt de raspundere"Am prins multi vremurile alea cand sefii erau aprozaristii si militienii.Ca intre ei cooperau/cooperati !
Prostimea la ratia de oua, dimineata pe cinci sase randuri de la ora 4

Costică Cristea spunea...

Dodo,nu ai citit știrea cum trebuie.Simonis este supărat că pensia lui Ciucă crește cu 4000 de lei în urma actualizării,de aceea au introdus articolul 59 alin3 (știind bine că este neconstituțional) sau poate te prefaci că ai înțeles greșit.

akord.usr sub 5% spunea...

Viorel
scuze am uitat: esti si acum ce ai fost si inainte ca turnator si lucrator la BDS nu in uzina
Mars!

Neamtzu63 spunea...

Domnule Claudiu daca legea trece de Senat in noiembrie in cel mai bun caz, sa zicem ca pe la jumatatea lunii, si intra in vigoare la 30 zile de la promulgate, asta inseamna ca se aplica de la jumatate lui decembrie 2024, deci cu alte cuvinte se va aplica din decembrie 2024 sau din ianuarie 2025?

Paul Puiu spunea...

Toti deputatii useristi si nu numai sunt oripilati de imensa suma de un miliard de euroi care s-ar cheltui pentru a face dreptate unor "pesnionari speciali" - citeste militarilor in retragere si in rezerva...
Si asta in pragul unui vot care-i poate sterge si pe ei dar si pe reprezentantul lor doritor sa ocupe "fotoliul cotrocenilor" din lista... castigatorilor...
Ca toti useristii invoca aceasta suma... poate fi de inteles ce nu poate fi inteles este faptul ca nici pesedistii, sponsorii olgutei ot Dabuleni si nici penelistii sustinatori ai fostului prim ministru, ministru al apararii si sef al tuturor militarilor in viata de la acel moment cooautor la ordonanta, ciuca, artizanii marii nedreptati pe care o suporta absolut toi militarii de la aparitia ordonantei 59 nu a sarit de fund in sus auzindu-i si sa le spuna ca miliardul de euroi cu pricina reprezinta doar... o catime... din banii pastrati la bugetul de stat urmare a faptului ca militarii in retragere si in rezerva nu au mai vazut niciun leut la pensie din cauza mai inainte invocate-i ordonante...
Pai mai partide de doi bani... ani de zile ati beneficiat de bani de la bugetul statului pentru afacerile voastre oneroase de partid dar nu v-a trecut niciodata prin cap sa va intrebati de unde vin banii cu pricina... Pai de acolo veneau... In loc sa mearga banii in buzunarele celor care-i meritau din plin pentru munca, sacrificiile, anii petrecuti prin tot felul de aplicatii, misiuni, servicii de zi si altele de acest gen ei ajungeau la voi, niste lipitori pe spinarea statului si al poporului si macar daca ati fi facut in aceasta perioada ceva bun pentru Tara si pentru Popor...dar nu ati facut nimic, doar ati vandut toate bogatiile Tarii pe nimic, doar ati determinat floarea intelectualitatii si a specialistilor romani sa plece unde au vazut ochii iar pe romanii care au ramas i-ati adus la sapa de lemn...
Asa dar dragi politicieni oripilati de miliardul pe care trebuie sa-l dati militarilor, faceti socoteala cati bani s-au furat sau mai bine ati furat de la acestia incepand cu aplicarea ordonantei 59 si o sa vedeti ca va da o suma pe langa care miliardul vostru paleste imediat...
Iar pentru camarazii mei iubitori ai cifrelor... le adresez invitatia sa faca un astfel de calcul si sa-l trimita saptamana viitoare comisiei de buget-finante din senat ca sa-l aiba in fata atunci cand vor cauta sursa de finantare pentru aprobarea PLX 540/PLX 599.
Si daca tot fac acest calcul sa vina pe 29 noiembrie in Piata Victoriei sa ni-l prezinte si noua si lui ciolacu daca va mai face imprudenta sa primeasca o delegatie a protestatarilor...

akord.usr sub 5% spunea...

Deci s-a stabilit : Huhu + constantin fac un meeting si apoi un briefing daca este h1 sau h3 dupa care noi achiesam la ce ne implementeaza dansii
si uite asa a aparut romgleza
best regards ! 😁👍

Viorel spunea...

Akord 75 / Akord global. Ești parallel ca și calea ferată sau sau cele cinci linii paralele ale portativului. Cum vine asta. Dumitale mare Cdt. de Baterie AA, nu șii că la Galați pe strada Împăratul Traian (lângă pușcărie) exista un Dn.Ra.AA ? Citește-ți comentariile de acum 4-5 ani în urmă spre aduceri aminte. Dar după cum vă nu prea ați ținut cont de îndrumările colegilor de pe blog să o lăsați mai ușor cu tescovina că vă descompune neuronii și o să aveți pierderi (nu de ulei) de memorie. BDS / CDC, oricum scria Șef în statul de organizare și nu Of. cu nr. Am încheiat orice discuție cu dv.

Claudiu Marin spunea...

@Constantin
Legea de actualizare nu modifica art. 108, asa ca procentele de pensie suplimentara nu sunt afectate.
@Neamtzu
Daca legea se publica in MO pe 25 11 2024, intra in vigoare pe 28 11 2024, data de la care pensiile militare se cuvin a fi platite la valoarea actualizata, chiar daca pana la 28 12 2024 ministerele au obligatia sa actualizeze Metodologia de actualizare din Ordinul M25/2016 si sa calculeze cuantumul actualizat.
In luna ianuarie 2025 pensiile militare ar avea atat cuantumul actualizat, cat si indexat cu 10,4%

Andrei spunea...

@akord

Să ajungi la vârsta ta și să tragi concluzii precum cele pe care le faci la adresa mea, înseamnă că ai trăit degeaba. Mă rog, înțeleg că RAA, dar prea multe petarde.

Cum zicea cineva, fiecare se raportează la ceilalți în funcție de propria imagine. Caz în care precizarea cu statul la fundul cuiva, ...

Seară bună.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Eu am pierdut aproape totul, ca un copac frunzele toamna, dar stand tot falnici pe radacini, pana in primavara, astfel ramanand si eu tot in picioare, asteptand vremuri mai bune... Văd in zare ca au venit si acele vremuri mai bune, numai de nu ar fi ca luminita de la capatul tunelului, care i-a bagat in intuneric pe țărănisti, pentru totdeauna... De data asta nu voi mai fi inselat si dezamagit, si nici voi, dusmanii pierzandu-ne din vedere...

Brenda spunea...

Credeti, ce bine ar fi

Raz0rblade spunea...

Foarte interesant domnilor. Cand nu mai apare vreun ciucan sau ciucalau sa il faceti praf cu imensa d-voastra inteligenta si forta de convingere, va mursecati intre voi. Iar adminul publica cu celeritate atacurile la persoana, dar nu si postarea mea, care evident ar deranja membrii vechi ai Fight-club-ului (ai blogului am vrut sa zic) printre care CFI are cele mai multe KO-uri la activ. Un fel de Bruce Lee al tastaturii...
Un sfat de la un ciucalan care a citit si a judecat inainte sa lanseze aberatii online: Nu va agitati, modificarile au fost gandite EXACT in forma asta pentru a fi atacate ulterior la CCR si retrimise inapoi la legiuitor pentru modificare. CARE LEGIUITOR??? Ca la finalul acestui ping-pong cu articole de lege, legiuitorul fie nu va mai face parte dintre noii deputati/parlamentari (ati ghicit, se urmareste sa se ajunga cu asta in perioada post alegeri) fie va fi pe o pozitie executiva si nu va mai avea interesul sa joace teatru, odata ce sacii personali sunt urcati in carutza si descarcati in camara proprie. Sa dea Dumnezeu sa nu am dreptate si sa ma insel...

akord.usr sub 5% spunea...

@Raz0rblade
Uite te fac eu sa-ti/sa va treaca si sa nu va mai plangeti ca aveti pensii de 2-3 ori mai mari decat similarii vostri.La anul scapati de "discriminarea" cu 58,5% Va veti "imbogati" la fel ca noi urcand pana la 85%.Atunci sa va vad ce mai ziceti? Ca acum e tare greu sa fi plafonat la 58,5% si totusi sa iei cel putin dublu fata de similarul plafonat la 85%
Deci ca sa te parafrazez "Va fi si mai interesant domnilor"

https://www.stiripesurse.ro/cerere-cu-miza-uriasa-pe-masa-lui-marcel-ciolacu-consiliul-europei-cere-transferarea-contributiilor-la-angajator_3476743.html

akord.usr sub 5% spunea...

@Burebista
Pentru ca nu-mi plac mincinosii "va servesc"textul in original.Este pe pagina anterioara.
Si mie mi s-a parut foarte ciudata diferenta intre brut si net.Ori era brutul mai mare ori net-ul mai mic.Dar am lasat pe altii sa descalceasca problema.Oricum e aproape dublu decat pensia mea
Si eu sunt un "privelegiat"al sortii cu 83%. Asa sunt convinsi unii din colegii tai un "privelegiat" mare finantist si jurist care ne tot repeta...("io zic sa ne multumim cu ce avem") Ei bine eu cred ca pe aici se minte ,se minte asa de grosolan de ingheata apele .Nu stiu asa o fi in democratia "otan" ca restul sunt niste nenorociti de "varsovisti care ar trebui impuscati".....parerea mea.

"Andreottis spunea...
@Claudiu Marin, iti pot da eu toate elementele mele in locul lui @Georgel. grad Lt col., iesit in 2020, deci plafonat, sef serviciu, pe cupon brutul 12800, net.9200 dupa 4 ani de indexari. Nu inteleg cum si ce vor calcula dupa aceasta lege. De fapt, am impresia ca netul, cu toata actualizarea nu va creste, poate va fi char imai mic cat timp 4 ani de indexari depasesc diferentele dintre solda de functie din anul 2020si cea din 2024. @georgel si altii iesiti dupa 2017, ca mine, nu intelegem modul de calculare. Indexarile dispar, nu dispar etc. Eu nu judec pe nimeni, ma astept sa nu fiu nici eu judecat. Multumesc anticipat!

29 octombrie 2024 la 22:51"

akord.usr sub 5% spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Burebista spunea...

Akord 75 👍

akord.usr sub 5% spunea...

Burebista
Ahaa am inteles ! Esti de acord "sa fie impuscati" de asta esti cu degetul in sus 🤣🤣🤣
pese: a fost o gluma care demonstreaza ce greu te poti intelege in scris daca nu cantaresti fiecare cuvintel in parte.Probabil ca multi vor sa spuna lucruri bune, dar iese cu totul altceva.
Vrei sa spui ceva si "suna ca dracu' " dupa cum zicea "un clasic" (inca) in viata

Raz0rblade spunea...

@akord75
Te rog cu respect sa imi arati macar una din postarile mele unde numesc pe careva varsovist sau ravnesc la pensia lui. Fie el si general. Plt.adj. 29 de ani de serviciu militar, 46 vechime cumulata, 4507 ron pensia, trecut in rezerva mai tarziu decat mi-ar fi permis legea (cand am considerat eu ca e cazul) si nu am asteptat sa se mareasca ceva - FYI am ratat minunata marire a soldei de grad desi stiam de proiect si nu imi pare rau. Cand am simtit ca nu mai pot tine pasul fizic si mental cu tinara generatie - bine, cu 10-15% dintre ei, cei carora le pasa si de alteva decat de functii, pozitii si bani, cei pe care-i voi continua sa-i respect pana la moartea mea - am decis sa nu-i mai incurc.
Banii nu-i iei cu tine in mormant. Respectul te insoteste dincelo de el. Te intreb pe dumneata, dupa iesirea la pensie, de cate ori ai fost invitat la vreun ceremonial in cadrul structurii unde ai activat? Ti-a mai dat cineva telefon sa te intrebe de sanatate, ai mai sunat vreun coleg in activitate sa-l feliciti cu ocazia avansarii/inaintarii in grad, mutarii sau Dumnezeu stie ce altceva???
Dar ma indepartez de subiect, asa ca ma repet: sa dea Dumnezeu sa functioneze modificarea asta legislativa si sa va primiti drepturile, toti cei nedreptatiti de cloaca legislatiei pensiilor militare. Eu nu doresc niciun leutz in plus, odata cu mine a trecut in rezerva sotul unei colege de-a sotiei, acelasi grad si vechime, iesit de la un depozit de munitii cu 7419 ron pensie. Probabil OMM si restul. Vorbiti despre inechitati dumneavoastra, eu nu am nicio problema cu respectivul.
In ultima vreme noi ciucanii am ajuns vinovati ca ne-am nascut mai tarziu si am iesit la pensie pe 223/2015 si nu pe legea anterioara, nu-i asa, domnilor??? Dati-mi un semnal cand se va repatria decenta dimneavoastra de cadre militare in rezerva si retragere, mie mi se pare ca a emigrat intr-o galaxie indepartata.

akord.usr sub 5% spunea...

Cele de mai jos m-au deranjat si nu numai pe mine...mai ales ironiile slabe de genul "Cand nu mai apare vreun ciucan sau ciucalau sa il faceti praf cu imensa d-voastra inteligenta si forta de convingere, va mursecati intre voi".

Cand nu mai apare vreun ciucan sau ciucalau sa il faceti praf cu imensa d-voastra inteligenta si forta de convingere, va mursecati intre voi. Iar adminul publica cu celeritate atacurile la persoana, dar nu si postarea mea, care evident ar deranja membrii vechi ai Fight-club-ului (ai blogului am vrut sa zic) printre care CFI are cele mai multe KO-uri la activ. Iar adminul publica cu celeritate atacurile la persoana, dar nu si postarea mea, care evident ar deranja membrii vechi ai Fight-club-ului (ai blogului am vrut sa zic) printre care CFI are cele mai multe KO-uri la activ.
PS mi-a fost greu sa particip la fanfaronade de genul asta mai ales ca unitatea s-a desfiintat dupa doua luni de la trecerea mea in rezerva.In cele doua luni si mult inainte de ele numai de "ceremoniale" nu ne ardea.....Bine ca macar voi va/v-ati "instruit serios"
Ma intreb ce dezastru o fi acum prin pensionul asta numit "armata".De fapt se vede!
Si de aici una calda care ma umple de "mandrie" Pfff!!

https://www.national.ro/politica/mapn-cere-majorarea-creditelor-bugetare-reparatiile-la-avioanele-f-16-second-hand-costa-prea-mult-838942.html/
Da' ce le pasa unora ?..... ceremoniale cat mai multe.....
reparatiile le vor face tot cei care au vandut gioarsele.Castig dublu ca asa se intampla cand esti prost

Raz0rblade spunea...

F16 SH aka cea mai proasta decizie de achizitie, la momentul ala. Grippen-ul era o varianta infinit mai buna, venea cu offset si acces la armament european. F16-le in varianta achizitionata de Romania e blocat pe cel USA, o fi bun da si banii sunt multi, de aia cica umblam cu ele (avioanele) neinarmate. Asta cand avem bani sa le ridicam de la sol.
Daca vi s-au parut ironii slabe, doar cititi cu atentie ce s-a postat (macar) de la inceputul acestui thread. Poate sunt eu nebun, poate vad jigniri si atacuri la persoana unde ma uit, nu stiu. Poate am eu o problema, ca stau si citesc prea mult pe blog-ul asta. Poate si pentru ca a fost primul blog care a tras un semnal de alarma privind directia in care o ia noua lege de pensionare, si nu mi s-a parut fair sa schimbi regulile jocului, in timpul jocului, doar ca esti acolo la butoane si poti. De MApN vorbesc.
Da' e ok, domnul Cornelius Flavius Ifrim poate lua la ochi pe oricine, nu trebuie eu sa devin tinta piept nr. 6 pentru rafalele lui de ura, anyone can fit the bill cand apare momentul.
PS Dezastrul asta de armata, pensionu' cum zici dumneata, e bine mersi fi fara aportul d.voastra. Chiar foarte bine...

maiag spunea...

Tanti Georgeta baga botu ptea mult si strica jucaria.nu ttebuie lasata ca are confuzii increer

constantin spunea...

Va rog mult inchideti acest subiect pana luni. Chiar nu va dati seama ca sunteti provocati? Ce calculatii,iluziile?.Atata prostie nu am mai vazut cum vad acum

Claudiu Marin spunea...

@constantin
D-ta de unde ai aparut?
Nu vezi ca mai exista un @constantin?
Ce te deranjeaza, calculele sau devoalarea usr-istilor ca forta politica potrivnica pensionarilor militari?

Rezervistul spunea...

Claudiu Marin..via Constantin ...Nu renunțați d le....Așa i descoperim și-i demascăm pe USR iști infiltrați pe aici ...dușmanii declarați ai militarilor și rezerviștilor...cât și pe ai noștri camarazii care au în dotare pantaloni cu șliț în față și în spate....