Un produs Blogger.

marți, octombrie 29, 2024

Forma Plx 540/2024 aprobata in Plenul Camerei Deputatilor

65 comments


Conform actului adoptat se actualizeaza toate pensiile militare aflate in plata la momentul in  care legea de actualizare intra in vigoare.

La actualizarea din 2024, avand in vedere perioada destul de mare de la care porneste actualizarea soldelor de grad si de functie, respectiv din anul 2017, nu vor fi cazuri in care cuantumul pensiei rezultat din actualizarea soldelor de grad si de functie din compunerea bazei de calcul de la momentul ultimei recalculari/actualizari/stabiliri a pensiei militare, sa fie mai mic decat cuantumul in plata.

Dispozitia privind aplicarea cuantumului in plata va fi utila in viitoarele actualizari, cand este posibil ca impactul actualizarii soldei de grad sau de functie sa fie mai mic decat indexarile de la ultima actualizare.

Daca la Senat se va adopta aceeasi forma, nu mai au nicio relevanta obiectiile de neconstitutionalitate invocate de deputatul Solomon, prin raportare la art. 75 din Constitutie, respectiv care era prima Camera sesizata. Si daca vor fi diferente care erau de competenta celeilalte Camere, documentul se va intoarce la respectiva Camera... inainte de promulgare.






65 de comentarii:

VALYCA2010 spunea...

Să fie cu noroc ,să treacă și de senat,dar când e această mișcare?

luchy19 spunea...

Deci vor fi actualizate/recalculate și pentru cei în pensie după 2017 ?

Paul Puiu spunea...

PLX 540/2024 a trecut, s-au opus doar USR, UDMR și eternul deputat de la PSD Suleiman Șaorma Solomon de la PSD, președintele comisiei de muncă și protecție socială!!!🤬🤬🤬🤬🤬🤮🤮🤮🤮🤮

ion spunea...

Ce-i pensionati din 2016-2017 primim multă sănătate.Halal dreptate.

Rezervistul spunea...

Vedeți că au bani ministerele..? Că se găsește mălai până la sfârșitul anului? Dacă nu erau cheltuiți pt pensiile militare...sigur erau tocați pe armament sh de la licuriciul.... și alte omizi păroase gata să se înfrupte din fondurile destinate nouă... Vă închipuiți câți bani sau cheltuit din 2017...? bani furați din buzunarele rezerviștilor...Se vede treaba că după mitingul nostru... guvernanții și parlamentarii au fost zdruncinați bine mai ales când au auzit că ne pregătim de unul și mai mare taman in buza alegerilor...pe 29 nov Sigur au avut iepurele băgat cu tot cu frunze ... într-un loc strâmt...

Rezervistul spunea...

Poate Solomon se va opune să-și încaseze și pensia aia nesimțită de parlamentar când va ajunge la ea.... Să o doneze orfanilor....poate își va spăla din păcate...

Luc 3 spunea...

Eu zic să nu ne îmbătăm cu apă rece! Vedem la senat și......să nu fie sesizat CCR!Sper să se promulge să nu ajungă pe mâna CCR!

Costy spunea...

Pentru a se dezumfla #ciucani# din care si eu fac parte si a se #umfla# varsovistii, stimate adm. ar trebui sa faceti o istorie a ceea ce inseamna SOLDA DE FUNCTIE , SOLDA FUNCTIE DE BAZA, SOLDA DE FUNCTIE COMPUSA in acceptiunea DFC. Atunci vor vedea ce se actualizeaza si ce sporuri\indemnizatii, etc. vor mai ramane pe langa aceasta asa intitulata ...SOLDA DE FUNCTIE! Vor fi anulate multe indemnizatii care, la acel moment, au facut parte din SOLDA DE FUNCTIE COMPUSA. Daca gresesc, iertare tuturor!

Andreottis spunea...

E cineva care poate spune daca pentru cei pensionati dupa 2017 actualizarea asta ajuta cu ceva acum si nu pe viitor?

Andreottis spunea...

@ion, de ce? ai calculat tu ceva?

micutzul spunea...

Băi frate unii nu pot înțelege nici ce citesc! Așa ceva....

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Ce vrea să spună Ion pentru că el nu explică în fapt și în drept supărarea din comentariu ?

Cătălin spunea...

@ claudiu marin, cei pendionati in 2016 si 2017 pana la OUG 59/2017 primim ceva?

Paul Puiu spunea...

Deja se discută despre povara de 900 de milioane de euro necesară pentru actualizarea pensiilor militare!!
Societatea civilă consideră ca rezerviștii trebuie să fie solidarii cu cei săraci și să renunțe la aceste actualizări!!!!🤮🤮🤮🤮🤮🤬🤬🤬🤬🤬

Doru spunea...

Pensionat ( disponibilizat)1998 (OG7) …eu ce să mai zic .mr cu o pensie de 3300 lei ..

Valentin spunea...

D le Admin am o rugăminte la dvs. să specificați cu subiect și predicat in forma care a ieșit Legea din Camera Deputaților pentru cei pensionați in perioada 2017-2023 LA NET le cresc veniturile cu SOLDA DE GRAD și SOLDA DE FUNCȚIE LA NET va rog sa ne spuneți pentru a nu se mai face confuzii ?

Rezervistul spunea...

D le admin....A mai spus un camarad acum câteva zile....că sunt unii pe aici care cu buletinul in mână...nu știu cum îi cheamă..

Claudiu Marin spunea...

Incetati cu intrebarile acestea neghioabe si dupa ce am publicat forma adoptata de CD, in care se spune ca actualizarile se aplica tuturor pensiilor in plata la data intrarii in vigoare a noi legi, deci indiferent de anul pensionarii.
Cresterile de pensii nu vor fi la fel pentru toti de acelasi grad si aceeasi functie. Fiecare primeste cat ii lipseste din valorile actuale pentru activi ale soldelor de grad si de functie.
Toti cei pensionati inainte de 01 01 2018 primesc toate cresterile de solde de grad si de functie din perioada 2018-2024.
Cei pensionati in anul 2024 vor mai primi doar diferenta dintre sodele din 2024 si soldele din baza de calcul actualizate cu indicele preturilor de consum.
Cat sunt soldele de grad si de functie pentru activi in anul 2024 nu mai sta nimeni sa le calculeze, pentru ca ele sunt deja cunoscute si aplicate de compartimentele financiare ale institutiilor militare.
Maiorul care spune ca are pensia de 3300 lei in mod sigur i se va dubla pensia.
Nu mai raspund la astfel de intrebari.

Lucian spunea...

Observ că au reintrodus art. 59.3. Mi se pare mie, sau e cam....neconstituțional acest articol? Cam discriminatoriu... Solda de grad și solda de funcție, trebuie actualizată TUTUROR militarilor, indiferent daca ei au acum alte funcții, chiar prin guvern, secretari de stat sau mai știu eu ce-or mai fi. Ieri, parcă văzusem că îl tăiaseră. Acum a reapărut. Mă gândesc că acela care l-a reintrodus, nu a făcut-o pentru Ciucă și ceilalți care mai sunt prin Parlament... A făcut-o, nu de prost, ci cu buna știință. Zic și eu.... Să n-am dreptate, dar nu cred că va trece mai departe cel puțin din considerentul asta .

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...

Eu am spus asta și o mai repet odată . SE UITĂ LA CERTIFICATUL DE NAȘTERE ȘI SE VAITĂ CA NU ARE POZĂ .

ifrim spunea...

Nu se poate așa ceva,o zi intreagă numai cu știri pozitive!N-a mâncat,n-a băut să i se dea prosop!

akord.usr sub 5% spunea...

Mai oameni buni(unii dintre voi) Intelegeti odata ca Legea 223 este in vigoare iar ceea ce urmeaza este integrat indeobste celor ce se subsumeaza la sintagma "Lxxx cu modificari si completari"
Ca m-a saturat sa-i aud pe toti ciucanezii urland disperati:....dar inainte de 2018...dar dupa 2016 ...dar dupa ...mamadracu 1000 i.e.n
Dupa ce ca unii sunt prosti chiar vor sa arate tuturor?
Tineti minte : Daca taceai te banuiam ca ai fi prost.Acum ca ai vorbit,m-am convins de lucrul asta.
Oricum recordul il bat imbuibatii ciucanezi "promotie" 2024 care sunt disperati ca pe langa multele mii de lei pensie nu au primit si amarata aia de suta.....pe care oricum nu au dat-o niciodata :)))
Mai pe romaneste: Mai voi stiti macar de care parte se tine arma? Macar atat.

akord.usr sub 5% spunea...

@ion
ce-o fi cu "ce-i"ca tine ?

Chrisz spunea...

@Claudiu Marin
Păi să vă explic...
Legea 223/2015 va fi completată prin o altă lege cu acest text ,,ale căror drepturi au fost deschise ÎNAINTE de intrarea în vigoare a prezentei legi.
Prezenta lege este Legea 223/2015, nu cea de completare a acestei legi.
Astfel art. 59^1 se va aplica conform Legii 223/2015.
Asta înseamnă că prevederile acestui articol se aplică DOAR celor pensionați înainte de 01 ianuarie 2016.
Dacă vă uitați pe amendamentele Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, veți vedea că mai exista și litera ,,b" care se referea și la militarii pensionați conform Legii 223/2015, dar care a fost abrogată prin amendament.

Alexandru spunea...

Claudiu sperăm că până la finalul procesului parlamentar nu vor fi sincope având în vedere că PNL USR UDMR au votat împotrivă (trimis dovadă pe email), la Senat având majoritatea cei din PNL.
După cum am transmis și văzut personal, 2 gălățeni PNL USR - Stângă și Rodeanu au votat împotrivă, însă am observat că PSD Suciu & comp s-au abținut, cu toate că Ciolacu dădea ca sigur că citez ,, toți parlamentarii PSD vor vota legea PNL".
Sincer, ce să mai cer PSD când PNL nu votează propriul proiect. Spun asta pentru că se impune să listăm de la casetă votare și să arătăm pensionarilor militari și activilor din SNAOPSN cine sunt dușmanii noștri.
Poate așa vor înțelege că nu de pomană voi vota Mircea Geoană președinte și Romania în acțiune la parlament, ăștia mint. Atenție - nu candidez așa că fiți atenți cine nu este alături de noi și își bat joc încontinuu de noi.
Apropo, dacă ne vor da aceste majorări să fiți convinși că altele nu mai pupăm până la alegerile viitoare

akord.usr sub 5% spunea...

@Doru
Lasa tizule ca eu sunt in situatia ta din 2001 lt.col/ functie/ grad.... 3900 la momentul asta
Trebuie avut maaare grija nu de noi ci de cei in special din 2023-2024 ca sunt cei mai amarati. Nu stiu macar ca 58,5%> 85% daca baza lui 58,5% este 3 iar baza lui 85% este 1
Cica ei sunt "profesionisti" si lucreaza cu tehnologii ultramoderne.Am si eu un bmw ultimul model.Ce pacat ca-i tras de-o gloaba
A ajuns armata pension de ....hmmm

Arfy spunea...

D-le Marin! Vă faceți vinovat pentru toate comentariile publicate!
Sunt pline de greșeli de exprimare și de logică! Să-i iertăm pe cei care scriu agramat, dar au măcar o idee!
Dar din ce se publică, sincer, nici la bodega din Borcea nu auzi asemenea tâmpenii!
Apropos, câți știu că există comuna Borcea fostă Cocargeaua, nu Borcea de la Dinamo!
Să așteptăm mersul normal al legiferarea și să ne bucuram mai mult sau mai puțin de beneficiul acesteia!
Niciun militar nu va pierde!
Dar impresia mea este că mulți visează creșteri astronomice fără o baza legală!
În funcție de deschiderea dosarului de pensie pe elementele respective se vor calcula următoarele pensii!
Normal să fie diferențe semnificative, dar în niciun cazprin noua legenu vor mai fi discriminări!
Trebuie înțeles că nu toți au beneficiat de sporuri etc
Nu poți să compari mere cu pere...
ICFrim vrea să ia pensia cât mine și eu cât ia acum un MAC!
Nu se poate. Nu dă matematic!
Ne-am născut unii mai devreme..
Așteptăm promulgarea legii și reglajul de aplicare!
Mulți vor fi fericiți dar mai mulți (care așteaptă pe Mesia) vor plânge!


ILie spunea...

Eu sunt curios care va fi metodologia de actualizare. Legea spune CAND se face actualizare si nu CUM SE FACE ACTUALIZAREA. De aceasta nu se vorbeste in legea adoptata. Pana in momentul de fata metodologia de actualizare scrisa in legea pensiilor militare este IPC (indicele de crestere a preturilor) si ma tem ca aceasta va fi metoda de actualizare pe care trebuie s-a utilizeze pentru ca altfel incalca legea. In normele metodologice care vor urma s-ar putea sa avem surpriza ca actualizarea sa se face pe baza IPCului si nu pe baza ultimelor solde de grad si functie. Asadar este foarte probabil sa se primeasca numai diferenta intre actualizare si indexare. Din pacate, eu cred ca asa va fi dar sper sa ma insel.

raul spunea...

Pacat de 108!O mai fi sansa la Senat?

luchy19 spunea...

Cei cu atâta ranchiuna a colegilor aflați în pensie până în anul 2017 ? Nu înțeleg că doar cei pensionați din 2023 au primit o parte din legea salarizării.....

Rezervistul spunea...

Așa este...judecătore....tu erai camarade.... Bravo... Am avut un unchi adj la aviație.... d zeu să-l odihnească...mi-a povestit că într-o zi se grăbea la serviciu....în holul blocului...femeia de serviciu îl oprește un pic...Ce faceți d le Mitică... așa grăbit...? Bună dimineața zice el...lasă-mă femeie... sunt in întârziere... de-abia am pus uniforma pe mine....Bine..bine zice aceasta..dar cum plecați așa.. în tramvai în papuci? Să mor de râs... unchiul deja era teleghidat de atâta armată...

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Eu vă mulțumesc pentru toate comentariile postate cu bune și cu rele. Cred că impulsul pozitiv dat politicienilor pentru inițierea și să sperăm ducerea cu bine până la capăt a acestui proiect de lege a fost inițiativa de a solicita postarea taloanelor de pensie și publicarea acestora în mediul online. Mai este și interesul pentru voturile noastre care nu sunt de neglijat. Jocurile din culise sunt calculate până în cele mai mici amănunte și în aproape toate variantele posibile. Păcat că printre noi nu se mai află mulți dintre cei care și-au dorit încă din 2017 revenirea cât de cât la normalitate a pensiilor militare. Sper ca din ceruri să se bucure pentru noi și Huhu Rezea și Viorel Kiss și mulți alții.

Cătălin spunea...

ALOOOOOOOO! ESTE CINEVA COMPETENT SA SPUNA DACA CEI PENSIONATI INCEPAND CU 2016 BENEFICIAZA DE ACTUALIZARE? PE UN GRUM AL PENDIONARILOR MAI SE DUDTINE CA NU IN CONTINUARE SI VA ERA PREVAZUT UN PUNCT B CARE PREVEDEA ACTUALIZARE SI PRNTRU ACESTIA DAR A FOST ELIMINAT?

Leo spunea...

@Ilie
Vezi ultima Decizie de actulaizare că la pag. 2 are un tabel la Anexa nr. 1 la decizia nr....
Mergi pe firul apei și înlocuiește-ți în elementele salariale respective , rând cu rând , Solda de Funcție și Solda de grad pe care le ai trecute acolo , cu Soldele de Funcție și de Grad rezultate ca urmare a OUG nr. 26/2024.
Să ne spui și nouă ce ți-a dat.

Claudiu Marin spunea...

@Catalin
Nu mai tipa domnule ca ne surzesti cu intrebarea nechioaba. Inca 20 de tipete ti le-am bagat la spam.
Du-te si tipa pe blogul aluia care nu a fost niciodata de acord cu actualizarile. Ai si dumneata mintea vascoasa ca respectivul?
Citeste si d-ta art. II din noua lege si spune-i si vascului ce ai inteles din sintagma" Legea nr. 223/2015 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse de prezenta lege"

Vasile Anghel spunea...

Cred că mulți habar nu au ce înseamnă actualizare.Actualizarea la funcție și grad va da un alt cuantum al pensiei cu aceleași elemente din baza de calcul. Diferența o face creșterea la funcție și grad celelalte elemente rămân la aceleași nivel de la ultima actualizare.

Cătălin spunea...

SCUZE CLAUDIU. AI DREPTATE. ACUM AM INTELES. PENTRU CEI PENSIONATI SI RECALCULATI INAINTE DE 2016, NU EXISTA SINTAGMA "ACTUALIZAREA PENSIEI", FIIND NECESAR UN ARTICOL SPECIAL PREVAZUT (I) IAR LA ART. II SE SPUNE CA PREVEDERILE CELOR DE MAI SUS SUNT PLICABILE TUTUROR PENSIONARILOR MILITARI.MULTUMESC MULT!

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Acum ca suntem aproape de ce ne dorim de 7 ani, trebuie sa analizam cum de s-a reusit in cateva luni cuagularea acestui curent favorabil diminuarii inechitatilor din cel mai inechitabil sistem de pensii din Romania, asa cum troneaza titlul topicului cu cele peste 100 de taloane de pensii, de pe prima pagina a blogului.
-In primul rand a fost OUG 26/2024, din martie, care i-a umilit pe generalii si coloneii care s-au pensionat in ultimii ani, S-au vazut depasiti si de caporali la solda de grad. Asa s-au racordat si ciucanii la demersul de actualizare, desi ei au sustinut multa vreme actualizarea numai a soldei de grad, pentru ca asta ii ardea.
-In al doilea rand, a fost intrarea in vigoare a L 360/2023 pentru civili care a dus foarte multe pensii contributive catre 5000 lei
-In al treilea rand , au fost publicate in luna august peste 100 de taloane de pensie cu pensii care au convins o buna parte a presei ca in sistem sunt enorme inechitati, dincolo de propaganda institutiilor militare care sustinea de ani de zile ca pe medie pensiile militare sunt acceptabile.
Felicitari celor peste 100 de rezervisti care au avut disponibilitatea de a raspunde initiativei blogului pentru publicarea anonimizata a taloanelor de pensie, dar intr-o forma credibila. Rezistenta la demers a fost foarte mare, reusind abia intr-o saptamana sa publicam 100 de taloane. Multumim celor din presa care au preluat si difuzat acele articole.
-A fost si inceperea campaniei electorale si conjunctura ruperii relatiilor dintre PNL si PSD, cand problema inechitatilor din sistemul pensiilor militare a fost tema de disputa intre cele 2 partide de la guvernare, PNL fiind primul care a facut pasul de a actiona peste capul institutiilor militare, refractare la eliminarea inechitatilor.
-Nu in ultimul rand a contat si actiunea inteligenta a liderilor structurilor asociative de a valorifica in favoarea pensionarilor militari disputa dintre cele doua partide , fara a ostiliza vreunul dintre ele.
-Mitingul din 25 octombrie si mai ales posibilitatea repetarii lui in ajunul lui 1 decembrie au fost varful actiunilor care au premers adoptarea actualizarii pensiilor militare.

RD spunea...

Și snpp a sesizat că s-ar actualiza doar pensionarii de până în 2015 inclusiv.
https://snpp.ro/camera-deputatilor-a-decis-urmeaza-senatul/

Prin urmare, articolul de final raportat la noul art 59^1 genereaza interpretarea ca doar pensiile aflate in plata pana in 2015 (anul intrarii in vigoare a L.223/2015) se actualizeaza dupa intrarea in vigoare a legii noi dar si ulterior de cate ori apar cresteri salariale (SF+grad) in scopul diminuarii diferentelor dintre pensii; celelalte pensii in plata (dupa 2015) nu se actualizeaza. Pensiile viitoare vor avea evident in calcul cresterile la SF si grad dar pe viitor (dupa deschiderea drepturilor) nu se vor mai actualiza

Ovidiu Ștefan spunea...

@Chrisz
Ai dreptate. Mulți văd, puțini înțeleg. Cei care au scos litera b) prin amendament nu au înțeles de ce exista și această literă. Și chiar dacă le explici tot nu-i duce capul ...
Într-adevăr, se vor actualiza toate pensiile aflate în plată, conform prevederilor art. 59^1, adică pentru cei ,,ale căror drepturi au fost deschise ÎNAINTE de intrarea în vigoare a prezentei legi (223/2015)". Aceștia fiind cei trecuți în rezervă înainte de 01.01.2016.

basescu spunea...

https://www.senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=L559&an_cls=2024
Actul a fost trimis deja la comisii senat

Cătălin spunea...

RD, ESTI IN EROARE. AM FOST SI EU. NU MAI SUNT. 100% BENEFICIEM TOTI DE ACTUALIZARE. O SEARA BUNA TUTUROR! EXPLICATIA O AI IN COMENTARIUL MEU SI A LUI CLAUDIU DE MAI SUS.

Andrei26 spunea...

Formularea “prezenta lege” intr-adevar ne duce cu gandul la legea 223 pentru ca aceasta este vizata de modificari, insa in finalul articolului II se specifica “…legea 223/2015 precum si prezentei legi”, astfel e destul de clar (zic eu) ca aceasta sintagma face referire la legea(plx 540/2024) de modificare a legii 223.

RD spunea...

@Cătălin,

Oamenilor le e frică de orice fiindcă au fost mințiți de atâtea ori din 2017 și până în ziua de azi! Seară bună!

Un pensionar citit spunea...

Claudiu nu te mai supara.Cei care iti pun intrebarile "tampite" sunt cei care au luat locul "varsovistilor".Cum mama ...... sa nu intelegi sintagma:'prezentei legi".Asa de mult a scazut cultura generala a celor care s-au incadrat in armata(in cazul meu) dupa anul 2001?

Burebista spunea...

Sunt vreo câțiva, colegi pensionari, pe aici cărora le poți explica de n ori ...ei o țin una și bună pe a lor .. au citit ei undeva... Au înțeles ei altceva... Mai nasol este că acești colegi mai scriu și prin alte părți agitând spiritele degeaba..
Băi fraților, când a fost votat statutul personalului din justiție ați văzut voi sa se agite vreunul dintre judecători, procurori , și mai apoi grefieri ?? Nu boss au tăcut mâlc până la legile lor au trecut de parlament? Mai erau unii pe aici care erau mirați că lor nu le-a crescut pensia netă în plată cu acea 100 de lei... Și explicația cu 100 de lei nu este că cei pensionati după 15.09.2017 nu plătesc impozit din pensia netă..
PENTRU CA NIMENI NU PLĂTEȘTE IMPOZIT DIN PENSIA NETĂ.. TOȚI PLATIM DIN PENSIA BRUTĂ IMPOZIT... DIFERENTA ESTE CA LA NOI , CIUCANII, DUPĂ CE SE REȚINE IMPOZITUL DIN PENSIA BRUTĂ , CHIAR SI IMPOZITUL SUPLIMENTAR , NU NI SE PKATESTE ECEA PENSIE REZULTATA DUPĂ IMPOZITARE... NI SE MAI RETINE INCA O SUMĂ DE BANI PANA LA PENSIA IN PLATA... ACEA SUMĂ DE BANI IN CONTUL ELECTRONIC PERSONAL DE PE SITE-UL CSP MAI APARE CA RETINERE CFM OUG 59 ...

Claudiu Marin spunea...

@pensionar citit
Ma si mir ca nu aparut vreun cleios-vascos care sa ne spuna ca legea asta este si retroactiva pentru ca se refera la pensii stabilite anterior intrarii in vigoare a noi legi de actualizare.

Constantin spunea...

Pentru a intra în vigoare la 01.12.2024,cred că ar fi bine ca la Senat să fie introdus un amendament care să precizeze acest lucru,în așa fel încât dacă în plată actualizarea intră să zicem efectiv de la întâi decembrie 2025,nu vom pierde indexarea de 10,4%.

akord.usr sub 5% spunea...

@pensionar citit
O-i fi exagerat si eu,nu sunt sigur dar parca nu e toata vina a armatei.Consecintele "resurselor" da, se vad de la mare distanta
De ce ar trebui sa fie(cel putin) 42% analfabeti functionali numai in civilie? Din acelasi "depozit"isi ia si armata resursele umane cu diferenta ca cei pe care-i mai duce mintea sunt de mult pe la multinationale si in general in joburi platite satisfacator, deci pentru armata procentul(de nefunctionali) este cu mult mai mare.Totul are o sursa,un scop,explicatii si mai ales consecinte....ca doar vorbim despre "Romania Educata" cel putin in ultimii 10 ani desi ea este asa de peste 30 de ani.Si daca asa sunt "elitele"armatei putem coborâ si mai jos pe scara ierarhica.Dar mai avem unde ?
Priviti in jur pe strada pe cei ce acum au 16-18-20 de ani ba chiar si pe cei de 30.Astia vor fi viitorii guvernanti si parlamentari. V-am umplut de optimism nu-i asa ? 😁
Eu am facut liceul undeva pe langa Nistoresti
Astept injuraturile de rigoare de la cei suparati pe adevar.Ma bucur ca totusi multi nici nu vor intelege ce citesc.E o usurare 😉

akord.usr sub 5% spunea...

CFI
Parca asta era cel pe care nu stiai pe unde sa-l pupi, de cata fericire bagase in tine
"....s-au opus doar USR, UDMR și eternul deputat de la PSD Suleiman Șaorma Solomon de la PSD,"
De fapt tu pupi pe oricine ,oricand,oriunde daca iti spune ce vrei sa auzi.Doar ce vrei sa auzi, nu adevarul.Atat!
pese: Vezi ca si blogul asta l-ai cam imbalosat
Luchi,ioane, am scris corect "l-ai"?
....ca si voi ati scris "cei" si "ce-i" dar fiecare exact invers decat ar fi trebuit.Mai bine schimbati postarile intre voi....poate iese ceva
Nu mai zic nimic CA-L APUCA URLETELE PE catalin 🥶

akord.usr sub 5% spunea...

@PP
Io zic sa ne multumim cu ce avem....

Artileristu.... spunea...

@akord
Nistorestiul asta o fi pe langa Oxford, banuesc eu, una pentru ca prea esti "intelectual" si a doua pentru ca se pare ca te descurci mai bine in engleza din moment ce ai scris oi-ul ala asa cum l-ai scris

yar 99 soim spunea...

pentru toti ciucanii@ care au stat cuminti si nu au venit alaturi de camarazii lor, iar noi varsovistii si disponibilizatii ne-am luptat cu politrucii incepand cu anul 2010 cand base@boc ne-au faultat prima DATA :
1. cei cu pensii ,,babane'' de peste 10.000 lei cand v-am chemat sa aderati la sindicate ori asociatii sa devenim o forta de care sa se teama toti politrucii din Romania, cand v-am chemat la proteste ori mitinguri ne-ati tratat cu indiferenta si neparticipare, ba unii a-ti avut tupeul sa ne spuneti ca nu sunteti interesati ca aveti destul si ca va este afectata imaginea si demnitatea daca iesiti in strada. cand ati vazut ca NOI am reusit dintr-o data a-ti prins glas ca vreti si VOI si mai mult decat cei cu pensii de rahat, dar ce este mai grav amenintati ca faceti si dregeti astfel incat sa cada tot ce am reusit NOI desi in viitor si VOI veti profita de batalia noastra, asta este spiritul vostru de camaraderie ? asta este caracterul si empatia voastra fata de cei care din 2009 nu am mai primit nimica la pensie ? ma uit si ma minunez cum cei care a-ti iesit la pensie in 2024 si care a-ti beneficiat de mariri de grad si functie, de ,,n'' sporuri pe care NOI nu le-am avut, de oscaruri si merit, de mia de lei ca a-ti fost in misiuni de lupta, de spor de permanenta, de spor de ecran, etc vreti dublarea sau triplarea cuantumului NET fara sa va miscati fundul din fata tv-ului sau a calculatorului.
2. nu e de mirare ca cei din justitie au obtinut salarii si pensii ,,nesimtite'', caci ei au fost uniti, nu s-au atacat in public ori pe retelele de socializare, ei au aplicat metoda ,,toti pentru unul, unul pentru toti'', sa castige toti cate ceva, unii mai mult , altii mai putin dar sa se castige totusi ceva. asta da unitate, asta da camaraderie, asta de caracter si tovarasie. la ei nu au vorbit toti ci unul a vorbit pentru toti.
3. tocmai de aceea isi bat joc de rezervisti si de militari cei de la putere, caci ne vad divizati, caractere ariviste, interese meschine, sa moara si capra vecinului, lipsa de unitate si camaraderie, lipsa de empatie pentru cei care au venituri de mizerie, gandirea ca daca eu nu iau nimic sa nu ia nici ceilalti, lipsa de onoare , de demnitate pe care am vazut-o si la acest ciuca nicolae care i-a condus multi ani pe CIUCANI carora le-a insuflat toate aceste rautati.

akord.usr sub 5% spunea...

Artileristu
Da,da !....

akord.usr sub 5% spunea...

Trebuiau lasati in urma niste urmasi cu aceeasi "coloana vertebrala", drepti ca brazii cu "principii" clare si corecte

„Nu voi face politică. Consider atât de sfântă onoarea şi demnitatea de a fi fost şeful Statului Major”

Burebista spunea...

Akord... Păi nici nu face politică..🤣 El doar execută ce i se trasează...sau desenează....😎

Ovidiu Ștefan spunea...

Oameni buni, haideți să facem un exercițiu de aplicare a acestui proiect de lege, să-i zicem Legea X/2024.
1. Legea nr. 223/2015 se completează cu art. 59.1 – 59.3 și 60.1.
2. Citim apoi Legea nr. 223/2015 astfel modificată/completată și aflăm cum se actualizează pensiile, din art. 59.1: „... ori de câte ori se majorează solda de grad... și/sau solda de funcție..., în procentajele ..., potrivit gradului ... și a mediei soldelor ..., ale căror drepturi au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi.” – prezenta lege fiind evident Legea nr. 223/2015, pentru că art. 59.1 funcționează în cadrul acesteia, nu poate funcționa concomitent și în Legea X/2024. Asta înseamnă că cei trecuți în rezervă începând cu 2016 nu beneficiază de actualizarea pensiei, nici acum și nici în viitor, pentru că nu apare acest lucru nicăieri în cuprinsul Legii nr. 223/2015.
3. Aplicăm apoi Art. II. alin (1) din Legea X/2024: „În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, casa de pensii sectorială actualizează din oficiu toate pensiile militare de stat aflate în plată, în conformitate cu dispozițiile prevăzute la art. 59.1 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta lege.” Însă dispozițiile art. 59.1 din Legea nr. 223/2015 se termină cu: „ale căror drepturi au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi” adică 01.01.2016. Actualizarea va trece razant pe lângă cei pensionați începând cu această dată. Ok, putem presupune că ultima parte a art. 59.1 va fi ignorată (greu de crezut) de casele sectoriale acum, la aplicarea / intrarea în vigoare a Legii X/2024, și vor fi actualizate chiar toate pensiile militare în plată. În sfârșit, toată lumea va avea parte de actualizarea pensiei.
Presupunând totuși că în viitor (la anul sau mai încolo) se vor mai majora soldele activilor, cine va beneficia de actualizarea pensiilor? Evident, cei prevăzuți în dispozițiile art. 59.1 din Legea nr. 223/2015, „ale căror drepturi au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi”. Dar ceilalți, trecuți în rezervă începând cu 2016? Nu scrie nimic în Legea nr. 223/2015 pentru ei. Iar dispozițiile Art. II. alin (1) din Legea X/2024 nu mai pot fi aplicate încă o dată, au trecut 30 de zile de la intrarea în vigoare, ar fi nevoie de altă lege – cine s-o mai dea?!
Nu vreau să fiu cârcotaș, nu mă interesează polemica artificială, dar citind proiectul cam asta mi-a ieșit. Dacă am greșit, spuneți voi unde.

Claudiu Marin spunea...

@Ovidiu Stefan
Citesti prost rau de tot textul adoptat azi!
Nu intelegi ce citesti?
Te indruma cineva sa nascocesti asemenea aiureli?
Nu vrei sa citesti L 223/2015 sa vezi cum au fost introduse toate modificarile si completarile in ea.? Si n-au fost putine.

Ovidiu Ștefan spunea...

@ Claudiu Marin
Îmi dai impresia că, de fapt, nu ai înțeles ce am scris, probabil nici nu ai vrut. E mai simplu să-mi zici că citesc prost. Mulțumesc pentru nimic.

Chrisz spunea...

Eu zic sa nu-ți mai bați capul cu explicațiile. Lasă-i să creadă ce vor.
Pe cine vrei să convingi? Pe unul care își zice maiag ?
Mor de râs când citesc postările ăstuia.

maiag spunea...

Crisz sau cum te cheama.daca te umfla rasul de postarile mele ma bucur.i ti creez momente vesele ca poate esti crispat.sa fii iubit
.dar nu muri de ras ca meriti sa traesti sa te bucuri de nouapebsie.

Dan B. spunea...

Mai ușor cu pianul pe scări!

Nici nu a trecut ceva timp de la votul plenului Camerei Deputaților și deja se prefigurează contestarea proiectului Plx 540/2024 la CCR, în baza neconstituționalității procedurii de adoptare, recte inversarea rolului Senatului în cameră decizională; în 2015,proiectul Legii 223 a ajuns la Camera Deputaților ca fiind camera decizională.
Așadar, chiar și dacă, pe repede înainte, urmează verdictul CCR, tot se ajunge la neaplicare la final de an, căci urmează schimbarea garniturii guvernamentale. Și ce vom face dacă CCR rezonează cu opinia lui Solomon (PSD) de la comisia de muncă și, prin decizie, se întoarce proiectul la Senat, ca primă cameră sesizată? Chiar credeți că vechile conduceri de partid și noii parlamentari vor mai fi interesați, ca acum, de promovarea Plx 540 în următorii trei ani?
Rezonez deplin cu pesimismul mai vechiului coleg Gachi David, motiv pentru care apreciez ca unica soluție de rezolvare a actualizărilor soldelor de funcție și de grad ar fi coagularea pensionarilor militari într-o singură structură asociativă, menită să asigure, în următoarea perioadă, presiunea necesară asupra politicului prin ample acțiuni de protest stradal.
Ieri seară, pe burtiera emisiunii Culisele Statului Paralel, moderată de Anca Alexandrescu (Realitatea TV), se anunța că urmează imediat să aflăm cum se va încheia legislatura acestui Parlament prin contestarea proiectului Plx 540 la CCR și, în final, nepromulgarea inițiativei legislative în acest sfârșit de an, pe motive de neconstituționalitate.
Din păcate, nu am avut resurse fizice să admit amânarea dezbaterii subiectului abia la final de emisiune, astfel încât să aflu dacă opinia mea concordă cu cea a invitaților realizatorului Anca Alexandrescu.

Constantin spunea...

@Dan B. Scrie undeva în lege că întotdeauna Camera Deputaţilor trebuie să fie întotdeauna cameră decizională?

Dan B. spunea...

Există o prevedere constituțională privind sesizarea legislativului, funcție de natura fondului, stabilindu-se care din camere este decizională. Și cum există și precedentul legislativ pentru proiectul Legii 223/2015, .......

Rodica spunea...

Celor pensionați în 2011 pe LG 263( initial) , cum li se va calcula? Îmi poate explica cineva? Multumesc