Un produs Blogger.

marți, octombrie 11, 2011

Initiativa legislativa de modificare a OUG nr.1/2011 privind revizuirea pensiilor militare

235 comments
Acest proiect de modificare a OUG nr.1/2011 a fost depus la Biroul Senatului pe 05 10 2011, cu semnaturile parlamentarilor initiatori, asa cum sunt prezentate, mai jos, in facsimil.






Propuneri de amendamente la initiativa:

ART. 4
(1) Pensiile recalculate pe baza documentelor care atesta veniturile lunare individuale realizate pentru intreaga perioada care constituie stagiu de cotizare raman in plata in cuantumurile rezultate in urma recalcularii daca acestea sunt egale sau mai mari decat cele din decembrie 2010
(2) Daca dupa recalculare a rezultat un cuantum mai mic, incepand cu ianuarie 2011 ramane in plata cuantumul pensiei din luna decembrie 2010, dar nu mai mare de 8000 lei(se poate analiza), pe toată perioada în care pensia calculată in baza  Metodologiei de revizuire şi a valorii punctului de pensie este mai mică decât pensia cuvenită in decembrie 2010. Diferentele platite in minus se acorda beneficiarilor in conditiile art. 7 alin (2).

(Pentru ca art 4. din OUG se refera la pensiile nerevizuibile, recalculate definitiv in baza Legii 119/2010)
Art.6
Pensiile recalculate pe baza documentelor care atesta veniturile realizate si a salariului mediu brut pe economie sau exclusiv pe baza salariului mediu brut pe economie pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare si ale caror cuantumuri sunt mai mici decat cele aflate in plata in luna decembrie 2010 se mentin in plata in cuantumurile avute in luna decembrie 2010 incepand cu luna ianuarie 2011 pana la data emiterii deciziei de revizuire, precum  si dupa emiterea deciziei de revizuire pe toată perioada în care pensia calculată in baza  Metodologiei de revizuire şi a valorii punctului de pensie este mai mică decât pensia cuvenită in decembrie 2010.

235 de comentarii:

«Cel mai vechi   ‹Mai vechi   201 – 235 din 235
Anonymous spunea...

Stelian P.
PS
Reactia inexistenta a "telectualilor" e normala. Nu se coboara la nivelul tau si al celor pe care ii aperi facind de ris nivelul intelectual al militarilor si insistind in demonstrarea lipsei de educatie. Ai putea (oare ?) sa lupti pentru o cauza mai buna.

Plano10 spunea...

@Stelian P.
Pe acest blog @mos alecu este o personalitate.In comentariile pe care le face sub acest nume isi respecta blazonul.Ai vazut ca unii cititori ii cer lui, nu mie, opinia in problemele juridice aferente pensiilor militare.
Te rog sa-l respecti si tu.

Anonymous spunea...

Stelian P.
Ca isi respecta blazonul cu orice pret vad si eu. Daca pe blazonul lui scrie ca militarii au un vocabular ca la usa cortului si lupta sa demonstreze asta atunci am sa-l respect si eu.
Deocamdata cred ca intre militari sunt si oameni educati. Respectul NU SE IMPUNE la cererea nimanui. Se cistiga.

Plano10 spunea...

@ELENA
Pasivitatea proverbiala a romanilor lipsiti de spiritul civic se vede si in discutiile de aici despre initiativa legislativa care ii vizeaza in primul rand pe disponibilizati.
Intr-o saptamana articolul a fost citit de 2500 de ori dar au comentat doar cativa si de regula aceiasi.
Multi asteapta sa se zbata altii si pentru ei.
Tac de parca s-ar simti culpabili pentru ceva!
Au fost mai vocali pe blog cei care sunt impotriva initiativei legislative.


Cum sa dai... si pentru ce... in judecata Sindicatul pe care l-ai nasit? Esti membru fondator, nu?
Ti-au pierdut vreun proces? :) :)

Anonymous spunea...

Stelian P.
@ELENA
I-as da floarea cu placere dar daca crede ca o fac in numele pedelichelistilor si a slugoilor basisti ? Cred ca mai bine ma sterg de balarii si am s-o injur.
Cu datul in judecata vorbiti serios ? Daca o faceti renunt de bunavoie la plata pe care mi-o da dicta....aaaaa....cei care ma platesc si nu mai suflu o vorbulita despre sindicat. Jur ! Via-a-vis de ce stiti dvs. despre ei eu sunt bebelus.

CEZAR spunea...

1. Mos Alecu- nu merge pe soft ci doar pe hard-rudimentar(ABACUL este edificator)
2. Nu toti oamenii ce au imbatranit,devin si intelepti! Unii se sclerozeaza. M.A.-confirma regula

CEZAR spunea...

PS @Plano -sa nu-mi faci observatie! Eu il,,respect"!!
Ps1 Iarasi ne abureste-ELENA?!!!!

Plano10 spunea...

@cezar
Stiu ca-i recunosti si tu competenta in legislatia pensiilor.
Ca oricare, mai suntem si subiectivi cand ne aparam interesele,nu?

Anonymous spunea...

@mos alecu& nela
-30%:)

Anonymous spunea...

@mos alecu&nela
-30% ca oricum n-au fost nu sunt si nu vor fi militari in vecii vecilor(doar umerase de haine militare):)

Anonymous spunea...

Ai dreptate Don Corleone!!

Plano10 spunea...

Inchis pentru comentarii
Sunt prea multe.

Don Corleone spunea...

ete na brusc ....sunt prea multe:)
Iote ca nu sunt!!

mos alecu spunea...

@Plano10 17 octombrie 2011, 09:58 :
Multumesc !

Nu am vreun "blazon" de respectat ... am prostul obicei de a spune ce gundesc EU, nu ce-mi spun altii sa gindesc ... si mai am si mai prostul obicei de a nu ma "balangani" , cu ideile si convingerile mele , asa cum bate vintul ... Si mai am un alt prost obicei ... de a ma uita (atunci cind vreau sa fac un pas) nu la "virful pantofului ... ci la ce ma asteapta la pasul 2 , 3 ...

Despre comentariile cezarusului , curleonului sau steli p-ului ... am doua vorbe :
-iarta-i , doamne , ca nu stiu ce spun ...
-nu te pune cu prostul ...

Anonymous spunea...

Stelian P.
@mosu
Cita modestie.....

mos alecu spunea...

@Anonim 17 octombrie 2011, 18:34 Stelian P. :
Mutarea comentariilor de pe un blog pe altul , pe linga ca este cea mai buna dovada ca nu te duce mintea sa produci ceva propriu , fara "desfasuratorul" pe care-l primesti la "intrarea in tura" , mai dovedeste si faptul ca te-am "definit" corect ca reprezentant al celei de-a a doua "vorbe" pe care am spus-o mai sus ...

karadeniz spunea...

@ Stelian P.
După cum îl alinţi pe moş alecu, mai ales pe blogul lui Burcu, nu prea dai dovadă de exprimare civilizată.

Anonymous spunea...

Decizie de pensionare din 2011 de la M.A.I ,care nu are anexat buletinul de calcul.Intrebarea este:se poate contesta decizia pe acest motiv?Mentionez ca sunt in posesia copiilor adeverintelor de venituri realizate in toata perioada de activitate dar nu pot verifica daca a fost corect determinat punctajul lipsind acel buletin.

Anonymous spunea...

D-lor,pe scurt:De unde provin pensiile de peste 10000 ron.Sa zic asa:promotie 1948,la 21 de ani locotenent.In maximum 10 ani ,ajunge general,si se pensioneaza in 1995 odata cu legea 80.Deci 47 de ani vechime din care poate 30 de ani pe functie de general.Cu cei 3 ani de scoala militara ajunge la 50 de ani vechime.Ordinul merit militar 20%.Peste 20 de ani conducator de doctorat...etc.Pentru vechimea ...poate avea peste 240 de puncte/20 =peste 12 puncte.Dar un disponibilizat cu 25 de ani ,pe legea 164 cu pensie ceva mai buna,sigur cu OG-1/1011 va suferi enorm.

PLANO10 spunea...

@Anonim
Este decizie de recalculare... aia din ianuarie sau decizie ulterioara, de revizuire?
Lipsa comunicarii elementelor de fapt pe care s-a fundamentat calculul cuantumului pensiei poate fi doar unul din motivele de contestare.
In principal se contesta cuantumul.
In instanta, Casa de Pensii este obligata sa prezinte temeiurile de fapt ale calculului mai ales daca dvs cereti si numirea unui expert contabil care sa verifice calculul.

Plano10 spunea...

@Corleone
Tu zici la Burcu ca mori de ras ca Elena da in judecata sindicatul.
Cred ca mori de curiozitate!

Anonymous spunea...

Stelian P.
@mosu
Inventia iti apartine, de la tine am invatat-o. Nu e prea placut asa-i ? Sper ca nu vrei drepturi de autor.

@karadeniz
Ai dreptate, dar daca citesti ce spune el despre mine (chiar in textul de la Burcu)tu cum i-ai raspunde ? El are voie sa ne faca prosti pe mai multi iar eu am voie sa tac ?
Pe tine te bucura faptul ca insista sa ne explice ca militarii au o scuza daca sunt badarani si lipsiti de educatie. Te simti si tu printre acei militari ?

Anonymous spunea...

Stelian P.
@karadeniz
Iti dau doar un exemplu din cele mai recente. Te recunosti in acest limbaj(eu i-as spune argou)?

"mos alecu spunea...
16 octombrie 2011, 17:48

@Anonim 16 octombrie 2011, 10:58 Stelian P.:
Pe vremurile despre care vorbeam (vremuri cind abia se scosese , din programa , studiul istoriei PC(b)US ...)
limbajul folosit de elevi ... dar si de cadre ... era mai "colorat" ; incluzind , la categoria "soft" , expresii de genul celor care vad ca te oripileaza ...
Si , in nici un caz , nu sint din categoria voastra ... a celor al caror stil este definit de expresia : "Vorbeste , bă , frumos ... ca sintem intelectuali ... ce p..a mea !"
Si nici cursuri sau studii de genul celor de la "St.Gheorghiu" ... nu am frecventat ..."

Anonymous spunea...

Stelian P.
@Plano10
Pe blogul SCMD au aparut explicatii clare in legatura cu divergentele dintre ELENA, Monac... si fuhrer-ul sindicalist. Se folosesc expresii juridice, mai greu de inteles de catre toti muritorii, asa ca apelez la tine ca sa le traduci:
- „entuziasm juvenil,... mandrie patriotica si revolutionara,... credulii,... gaselnita propagandistica,.... papagalii,... zabaucii,... Bai, “neicusorilor”,.. fericitilor cu duhul,...

Anonymous spunea...

@steclutza cu vitriol(Stelica P ,nu tzapul)
Bun baiat esti,dar nu ti-as simti lipsa !
I satzic

Anonymous spunea...

@steclutza cu vitriol(Stelica P ,nu tzapul)
Bun baiat esti,dar nu ti-as simti lipsa !
I satzic

Anonymous spunea...

Stelian P.
@09:29&09:29
Te inteleg dar lasa bautura ca iti tremura mina si postezi de doua ori. Incearca doar o data ca nu esti la sindicat.

Anonymous spunea...

@steclutza cu vitriol(Stelica P ,nu tzapul)
Dela nervi.Cind vad ,,specimene''ma ia cu tremur.
I satzic

Anonymous spunea...

Stelian P.
@I satzic
Daca e de la nervi ai circumstante atenuante.

Anonymous spunea...

Pe http://sindicatulcmd.blogspot.com/2011/08/informare-catre-toti-membrii-s.html#links, mai exact pe 24.08.2011 apare o INFORMARE CATRE TOTI MEMBRII S.C.M.D.

Subiect: plângere SCMD la BRUXELLES, impotriva statului roman

Din inițiativa conducerii SCMD, s-a înaintat o plângere împotriva statului român, adresată secretarului general al Consiliului Europei.
Obiectivul acestei plângeri îl constituie critica măsurilor legislative și administrative, adoptate de statul român începând cu anul 2009 împotriva intereselor militarilor/polițiștilor trecuți în rezervă în ceea ce privește dreptul la muncă, gradul militar in rezerva, la cuantumul pensiei dobandite si aflate in plata, la sanatate, la batranete linistita, la nediscriminare.
Prin comparare permanenta cu legislatia europeana si prevederile tratatelor semnate de Romania, materialul face referire la legislația anterioară anului 2009, respectiv Ordonanța nr.7/1998, la Legea nr. 164/2001, Legea nr.179/2004, precum și la legislația care defavorizează militarii și polițiștii trecuți în rezervă, incalcandu-le grav drepturile si discriminandu-i, respectiv Legea nr. 329/2009, Legea nr.119/2010, Legea nr.263/2010, OUG. nr.1/2011 aprobată prin Legea nr.165/2011.....

Doamne, ce-mi vad ochii! Intr-un material trimis la Bruxelles, nu oriunde, ce ... pana mea!

Prima intrebare menita sa spulbere entuziasmul credulilor care s-ar putea bucura vazand nazdravania: Oare chiar nu stiu credulii (inclusiv cel care a semnat INFORMAREA!) ca respectiva Ordonanta nu mai exista de luni bune, devenind, dupa ce a fost votata la doua maini, prin publicare in MO nr.511/19.07.2011 – Legea nr.165/2011? Oare sa nu priceapa aceeasi, plus papagalul care a semnat informarea ca nu poti invoca ceva ce nu mai exista? Mai ales intr-un document catre Bruxelles? Presupunand ca zabaucii nu stiu ce fac, oare nu-si dau seama, aceeasi papagali care se bucura, ca o astfel de initiativa are sanse de la 0 la ....- (minus) infinit sa produca cel mai mic efect juridic? Ca, in afara de CEDO si Curtea de Justitie, restul e ... frectie la un picior de lemn?


Steliane, nu stiu cine ti-a purtat noroc, da’ ti-au iesit pasentele de numa-numa!

Anonymous spunea...

La inceputul anului 2011 s-au trimis decizii de revizuire a pensiilor iar apoi cei care nu au fost de acord le-au contestat la Comisie(functioneaza conf.Ord.34/2011-M.Of.318/9 mai 2011).Poate cineva sa spuna care este stadiul acestor contestatii?

PLANO10 spunea...

@Anonim
Se vede ca esti nou venit pe acest blog.
In ianuarie ati primit decizie de recalculare, nu de revizuire.
Revizuire se refera doar la deciziile de recalculare emise, total sau partial, pe baza salariului mediu pe economie.
Daca ati contestat in termenul de 30 zile decizia de recalculare trebuia sa primiti un raspuns de la Comisie. Daca nu, introduceti actiune la Tribunal.... daca nu sunteti in sutuatia de a vi se revizui din oficiu decizia de recalculare.
Daca vi se revizuieste asteptati decizia si reintrati in termenele de contestare.

Costachel spunea...

@ Plano 10
Stiu ,tot de pe blogul dv. ca la biroul Senatului Romaniei a fost depusa pe data de 05.10.2011 o initiativa legislativa de modificare a OUG1/2011despre care ulterior nu s-a mai pomenit nimic. Desi au trecut 14 zile de la data la care trebuia sa inceapa trimiterea Deciziilor recalculate - revizuite in general pentru cei disponibilizati, nu am auzit pe nimeni pina acum ca ar fi primit decizia.Dv. domnule Plano10, considerati ca se asteapta totusi discutarea in parlament a acestei decizii legislative? Va multumesc!

Plano10 spunea...

@Costachel
In niciun caz procesul de revizuire a pensiilor nu asteapta discutarea in Parlament a initiativei legislative.
Initiativa este intrata pe rol la Senat. Poti sa vezi pe site-ul Senatului.

CEZAR spunea...

Ohp HOOOOOO si eu decand va spun!!

«Cel mai vechi ‹Mai vechi   201 – 235 din 235   Mai noi› Cele mai noi»