Un produs Blogger.

luni, iulie 03, 2017

. Simulare actualizare pe decizii de calculare/recalculare

84 comments





Alte decizii puteţi citi pe eticheta Decizii de pensii pe OUG 57/2015


Simulare actualizare pe decizia de calculare din topic.

Noua baza de calcul = (baza calcul-solda de grad-solda de merit) x 1,15 + solda de grad+ solda de merit. 

Noua baza de calcul= (2676-267-111) x 1,15+267+111=2298 x 1,15+267+111=3020,7
Pensia actualizată fără indexare=3020,7 x 0,85 procent de pensie x 1,15 omm cl II= 2953 lei
Cresterea prin actualizare a cuantumului calculat este de 12,8%.
Ponderea soldei de funcție majorate, conform deciziei, în sumă  de 1276 lei, în baza de calcul, de 2676 lei,  este de 47,68%.
Cunoscând valoarea soldei de funcție și ponderea ei în baza de calcul, acest pensionar își poate actualiza cuantumul pensiei pentru alte valori ale soldei de funcție.

............................................................................................
Sumulare pe o decizie de pensie eliminată din topic, la cerere, după comentarii nepotrivite la adresa pensionarului.

Noua baza de calcul= (2457 - 336 -0) x 1,15 + 336 = 2439,15 + 336= 2775,15
Pensia actualizată fara indexari=(2775,15 x 0,85 procent de pensie) x 1,20 OMM= 2831 lei

În cazul acestui pensionar ponderea soldei de funcție de 934 lei în baza de calcul de 2457 lei este de 38,013%.
Aceeași pondere ar trebui s-o aibă  și solda de funcție de lt. col, de 5528 lei, din grila soldelor de funcții din anul 2022, în cuantumul bazei de calcul pentru actualizarea din anul 2022.
Numai că,  prin scoaterea indemnizației de dispozitiv din baza de calcul, potrivit Legii 153/2017, ponderea soldei de funcție în baza de calcul crește.
Pentru a nu da apă  la moară neprietenilor militarilor, nu fac aceste calcule. 


84 de comentarii:

Gigi spunea...

@H
Eu am văzut o Decizie eliberată de CSP a MAI,tot ìn 2017,indexarea pe 2017 nu este trecută!
Beneficiarul,resectiv,a aflat că Indexarea pe 2017 a fost operată atunci când i-a venit cuponul!

Leo spunea...

Raspunsul la intrebare este :
Pensia va fi : ( 2570 - 122 )+ 849 x 0.15 = 2448 + 127 = 2575 lei deci cuantumul pensiei recalculate va creste cu 5 lei . In plata va fi alta...

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Trebuie să refaci calculul.
Ești mai proaspăt și nu știi că prin 2000 și ceva au fost măriți coeficienții de ierarhizare de funcșie.
Uită-te pe fila 2 și vezi că apare și solda de funcție valabilă până in iunie ac.
După coeficientul gradului pensionarul este lt. col.

Pop Iuliu spunea...

Buna seara!
Pensia actualizata ca urmare a creșterii cu 15% a soldelor cadrelor militare in activitate va fi de 2821 lei, la care se va adauga majorarea pe anul 2017, cei 5,25%, rezultând pensia actualizata in cuantum de 2969 lei.
In acest context, pensionarul in cauza va rămâne cu cuantumul in plata, respectiv 4355 lei.
Menținerea acestui cuantum va opera in cazul acestui pensionar pana la 01.01.2019 când pensia actualizata va fi mai mare decât cea in plata, pensia la acea data urmând a fi de 4356 lei.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Priviti, oameni buni: Uite asa arata un cupon de penzie bine lovit si potcovit in caiele ohaiele din coasta de drak de catre Casa Ororillor Pitpalak! Fromos cuantum, n-am ce sa spun! As dori ca amabilul nostru Admin sa parfumeze-n tiutiun, spalate cu sapun, ori sa le conserve anti vierme pentru posteritate si eternitate in sticla cu vin amar de pelin, sau sa intocmeasca un insectar mishto si incognito cu astfel de cupoane dezbracate-n jupoane pana la mameloane sa le vada domnii si stimatele doamne care le incropesc dracesc dupa stilul zgarcuiogului sasesc!

Huhu Rezea spunea...

@catalin
Uite cum îți dai arama pe față și reverși răutatea din d-ta.
Nu crezi că ar trebui să te miri cum de unui lt. col cu o vechime efectivă, repet...efectivă, de 37 ani, din care 32 vechime în serviciu, i se poate calcula o pensie de numai 2500 lei? D-ta realizezi ce înseamnă 32 ani de muncă efectivă în armată.
A avut punctaj mare pe contributivitate pentru că până în 1982 soldele militarilor, chiar și in puținătatea componentelor soldei lunare, după cum se vede din decizie, erau suficient de mari fată de salariul mediu pe economie.

Anonim spunea...

@huhu&all
de ce spuneti ca in 1982 nu exista indemnizatie de dispozitiv?? am trait acele vremuri si aveam 25% dispozitiv.....inca din 1982 si se vede din poza unde lucram.Sunt de acord ca nu toti au lucrat acolo,dar indemnizatia de dispozitiv(exista de pe vremea lui "ceasca")....dar era SLP nu labareala de birou

Iulian Mareș spunea...

MOD DE APLICARE
In atentia tuturor rezervistilor proveniti din M.Ap.N.

Doamnelor si domnilor,

OUG nr. 99/2016 aplicata ca Legea nr. 152/2017 introduce o corectie la solda de functie numai pentru militarii din M.Ap.N., instituind un plus de 15%.
Impactul asupra pensiilor este urmatorul:

legea 152/2017 se aplica doar pensiilor aflate in plata dupa recalculare;
recalcularea se va termina in 3 luni, potrivit datelor de la Casa Sectoriala a M.Ap.N.;
in anul in care are loc o crestere de venit la activi, la pensie se aplica ori indexarea ori alinierea;
in situatia in care rezultatul alinierii este mai mare decat rezultatul indexarii, indexarea fiind acordata de la inceputul anului, se mai primeste diferenta de cuantum dintre aliniere si indexare.


Va atragem asadar atentia ca indexarea a fost 5,25% din venitul brut in timp ce actuala crestere de 15% este numai pe solda de functie. Daca 15% din solda de functie inseamna mai mult decat indexarea de 5,25% din brut (adica din venitul total) se va primi diferenta. Daca nu, nu se va primi nimic in plus. Procedeul se va aplica tuturor rezervistilor pe masura ce vor primi deciziile de recalculare.
Speranta ramane in tinerea promisiunilor facute de liderii PSD ca se va elimina si Art. 40 din OUG nr. 57/2015, baza de calcul revenind la Legea nr. 223/2015 si alinierea se va face conform principiilor acesteia.

Honor et patria! Vae victis!
Presedintel SCMD
Col. (r) Mircea DOGARU

luminita spunea...

Deci noul ministru vrea o lege a pensiilor unitara asa cum este si cea a salarizarii , maimult cere sa se vada calculul la pensii , ca nu este normal sa se iasa la pensie cu 120% din salariu . ASA vor fi iarasi nulte discutii sa vedeti de acum inainte buimaceala , nu s-a aplicat cum trebuie legea 223 si o zguduie din nou .

Leon spunea...

Dle H,formula de calcul pare corecta, cred ca putem sa ne facem si noi calcule cu aceasta formula.
In exemplu de mai sus ati luat in calcul pentru anul 2022 coef.de functie de 4,6(maxim), dar colegul nostru are 4,3..!

Huhu Rezea spunea...

@Serban
Cine știe cum swe numea acel spor matusalemic pe care zici că-l aveai d-ta prin solda din 1982?
Indemnizația de dispozitiv ca definire și mod de calcul se gasește pentru prima dată în art. 13 al Legii salarizarii cadrelor militare, L 138/1999.
@Leon
Uită-te pe nota de calcul al bazei și vei vedea că solda de funcție actualizată este mai mare decât cea inițială. Imparte acea sumă la vrs)=197,33 și afli noul cif.
După cum vezi, nici nu contează în formulă solda de funcție dacă știi totalul bazei de calcul.
@Mares
A nu se înțelege din ce spune Dogaru că unora li se va aplica mai târziu Legea 152.
Se vede și din simularea de mai sus că actualizarea se aplică la cuantumul recalculat.
Cei care nu am primit deciziile de recalculare le vom primi în trei exemplare, cu valori diferite ale cuantumului recalculat, așa cum am mai menționat pe acest blog.
1. cuantumul recalculat, aplicabil din ian 2016
2 . cuantumul recalculat conform cererii pt noile condiții de muncă, valabil din luna următoare cererii.
3 cuantumul recalculat și actualizat, valabil din luna iunie 2017

Huhu Rezea spunea...

Simulare actualizare pe decizia de recalculare din topic.
Noua baza de calcul = (baza calcul-solda de grad-solda de merit) x 1,15 + solda de grad+ solda de merit.
Noua baza de calcul= (2457 - 336 -0) x 1,15 + 336 = 2439,15 + 336= 2775,15
Pensia actualizată fara indexari=(2775,15 x 0,83 procent de pensie) x 1,20 OMM= 2764 lei
Nu cunoaştem baza de calcul din 2022. Oricum pensia din 2022 va fi mai mare decât solda de funcţie din Grilă pentru Lt col.

Huhu Rezea spunea...

Poate fiecare, din decizia de calculare/recalculare, să-și calculeze cuantumul din 2022, reconstituind baza de calcul de atunci prin ponderea pe care solda de funcție o are în baza de calcul de pe decizie.

maiag spunea...

nu mai faceticalcule pe termen lung,pina in 22 se skimba guvernul,se skimba banii,pica economia,moare magarul,pierdem samarul, ca moartea vine intr o noapte de esti tinar batrin partemulti dintre noi sunt in altaparte.sa fim anatosi asta conteaza.ce facem noi aici e labareala si prognoze,legea se skimba intr o noapte,dragnea nu e dumnezeu,puscaria i a rezervat un pat,fereasca domnul

hankook spunea...

Dupa cum vedeti si Dogaru a spus ca se deduce numai indexarea de 5,25 % aferenta anului 2017....ASA CA INDEXAREA DE 5 % DIN 2016 NU INTRA IN CALCUL, "NU SE CALIFICA" cum spunea cineva pe aici !

Huhu Rezea spunea...

@maiag
Dacă tu ești atât de pesimist în ceea ce te privește, nu eșți curios să afli acum ce pensii vor avea trăitorii acelor vremuri?
@hankook
Nu te mai calici pentru un 5% din trecut că va fi un mizilic pe lânga soldele de funcție din Grila LSU, Anexa VI.
N-ai să mai vezi indexări de pensii militare în următorii ani.
@all
Celor dispuși să bată apa în piuă cu povești și văicăreli plictisitoare le adresez rugămintea să se desfăsoare pe alte pagini ale blogului sau... oriunde nu încurcă firul dialogului pe acest tpic.

luminita spunea...

AM inteles

Anonim spunea...

Huhu,
Nu stiu a cui este decizia pe care ai postat-o, dar este foarte important sa-l anunti ca in decizie nu apare nici un fel de grupa de munca. Apare vechime in serviciu = 32 ani 8 luni, Vechime efectiva= 37 ani 1 luna, vechime cumulata 37 ani . De aici rezulta ca a fost militar 32 ani 8 luni , a lucrat ca civil 4 ani si 5 luni si spor pentru grupa de munca = 0. Anul trecut nu si-a recalculat grupele de munca ; a pierdut cel putin 7 ani, fiindca nu mai exista conditii normale incluse decat pentru elevi si soldati in termen

Unknown spunea...

Sa fie sanatos onorabiul pensionar! Dupa un calcul simplu ar avea in jur de 90 de ani, daca s-a pensionat la 55! Sa nu se consume prea mult!
Oricum ramane cu valoarea aflata in plata!
Daca ma gandesc bine,cei care suntem generatii mai tinere, ma-ndoiesc ca vom prinde atatia ani de viata. Poate cei care au avut posturi ,,caldute'' cu hartogareala de birou! Mai punctez un aspect. Sunt unii care-si plang singuri de mila, dupa ce au trecut in rezerva si cu pensie militara, la varste inca tinere si apti de munca!
E o vorba: ,,Dumnezeu iti da' nu-ti pune-n traista!''
Unii, care au fost invatati sa fie doar ,,sefi'',cat au purtat uniforma, se adapteaza mai greu la ,,jungla'' din viata civila( pregatire,cursuri, atestate,chiar studii superioare, goana dupa un loc de munca potrivit, interviuri, program ,,flexibil'', deplasari, etc.). Cei care lucrati stiti la ce ma refer! Sanatate tururor!

Leo spunea...

- Radu Catalin : si eu am o baza de calcul de 0,7 salarii medii brute din economie la data deschiderii dreptului de pensie 2016. Iar soldele mele din 1990 ,Sf+Sg+grds)erau de 2,8 ori salariul mediu din acea perioada. Pe scuret , draga Catalin este o vorba "CUM TE PRINDE VIATA" sau "FIECARE CU NOROCUL LUI "...
- maiag ; asa am spus si eu "CUMPARAM PIELEA URSULUI DIN PADURA" deoarece pana in 2022 "cine-o mai fi din noi" ....Este un fel de ANESTEZIE GENERALA , UN FEL DE TERAPIE DE GRUP ce face H-ul cu noi. Dar e frumos ca ne tine mintea activa si SPERANTA SUS !
- hankook : eu am scris ca "nu se califica indexarea de 5%" , dar nu e meritul meu ci eu decat l-am reprodus pe avocatul , prietenul meu cu care luptam cu molustele perfide. H-ule , nu-l "calici" pe prietenul hankook pt. ca el a scos in evidenta
aspectul daca se ia su nu in considerare acel 5% si se pare ca el si avocatul meu au spus cel mai aproape de cum este.
- alpacin si eu am observat treaba cu vechimea omului , dar nu mai am incredere in mine si de acee nu am spus-o . BRAVO este foarte perspicace la fel ca la exceptia de neconstitutionalitate...
- T2 , mai esti suparat pe mine ?

Iulian Mareș spunea...

RPG
Nu te vad prea tinerel....dar asta e, poate sunt subiectiv!
Nu am inteles cate ceva, iata:
",,jungla'' din viata civila (pregatire,cursuri, atestate,chiar studii superioare, goana dupa un loc de munca potrivit, interviuri, program ,,flexibil'', deplasari, etc.). Cei care lucrati stiti la ce ma refer!"
In activitatea militara nu ai parte de:
- pregatire, cursuri, atestate, chiar studii superioare, goana dupa un loc?.... nu cred ca asta va lipsea in mediul militar, aveati kiar in exces!
-goana dupa un loc de munca potrivit, interviuri?..... nu ati facut raport pt o alta functie, care, obligat se ocupa numai prin concurs si/sau interviu!
- program ,,flexibil'', deplasari!.... domnule, daca nici in armata nu ati avut parte de aceste dorinte, apoi unde? ...sau sunteti un neostoit al programului fara norma si a deplasarilor lungi si dese?

PS-doar cateva specializari s-ar incadra in pohtele dumneavastra: finantist, DS, Mm bucatar/optician/ATAM sau medic!

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Din partea mea pot să le adauge pe amândouă cele 2 indexări... ca să rămână de sâmânță pe lăngă cuantumul actualizat ...că și așa nu mai vedem indexări până prin 2023.
Nu ne-ai spus, dacă ți-ai calculat cuantumul actualizat din 22, unde ai mai adăugat și indexările din 2016-2017?

Leo spunea...

H-ule
- Nu "din partea...sa le adauge.." , Nu asa. Asta merge la noi , grupa mica nu la diriginte care ne-a obisnuit cu meticulozitatea si acuratetea calculelor.
- Am spus mai la inceput când ai prezentat TABELUL si am fost foarte multumit ( Chiar am spus ca e F.B. daca se va aplica si daca nu eo o GOGOASA ...)Special NU le-am adaugat indexarile ci le-am scazut , ca sa fie rezultatul cel mai "nefavorabil" . Mi-a placut ce mi-a dat , mai putin cu vreo 200 lei decat tabelul pt. linia Mr. din 2022. Sa ne ajute DUMNEZEU ca " IN VREMURI NOI OAMENI NOI IN '22 ; TOT NOI ! "

Trofin spunea...

@HuHu ReZea : imi pare rau , iar trebuie sa apelez la ce am zis in urma cu ceva timp : ati pus o formula de "actualizare "a bazei de calcul a pensiei ca sa fiti intrebat si sa dati explicatii ?
Parca dicutaseram anterior ca la actualizare se va folosi acelasi algoritm ca si la recalculare fiindca legislatia de la recalculare este valabila si la actualizare . Asadar va intreb , de ce scoateti din baza de calcul solda de merit si solda de grad ( cu aceasta as fi de acord cu toate ca nu este total bine !) , aplicati majorarea si apoi reintroduceti solda de merit si solda de grad in suma obtinuta ? Tentativa de includere a soldei de merit , a indemnizatiei de dispozitiv si a altor sporuri specifice a fost inca din 2010 dar nu s-a aplicat , lucru pe care cred ca il cunoasteti bine. Credeti ca cei de la CPS modifica softul de recalculare pentru face actualizarea ? Ma bazez pe prevederea din Legea 223/2015 , modificata ... , art. 60 alin.(1) lit. a) si pe prevederea din Anexa nr. 2 la Ordinul M25/2016 cu privire la procedura de actualizare. Este posibil ca de la 01.01.2018 sa se modifice parametrii de actualizare a pensiilor militare ( daca vor mai exista !) si nici de la aceasta data nu sunt sigur fiindca , in continuare , tot cu procente de majorare a soldelor de functie se va opera , procente care se vor aplica mediei soldelor de functie de la recalculare. . Dvs. pe ce va bazati ?

Vully spunea...

HUhu luna aceasta de introduce in pensie solda de merit 20 la sută ?

Huhu Rezea spunea...

@Cătalin
Olguța are scuza că nu este militar, dar d-ta ar trebui să stii că, și ...jandarii... și sticleții sunt tot militari. Ei de ce să nu fie aliniați la salariile polițiștilor (că nu au solde)?

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
ce i-ai facut lui Corneliunsson?
Scrie organismelor internationale sau a fost invitat la ambasada US si kefuieste pe rigola cu verdeata?
Sper sa-i spuna si ambasadorului Hans Klemm de necazurile lui si cum a fost furat pe fata, pe spate si pe picior! Caci tot este Klemm pe picior de plecare si cu bagajele stranse!
Poate-l ajuta si pe el nu numai pe Luluta-Cucuveaua Mov!

Stii de ce a ales numele de cucuveaua Mov?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Intreb, nu dau cu parul, pentru ca nu pricep: De ce am rubrica cu indemnizatia de dispzitiv libera, fara nici o insemnare de la Casa? Eu n-am beneficiat de asa ceva? Oricu, am contestat intreaga decizie cu absolut toate elementele si inscrisurile, cerand sa fie reafcuta, recalculata de la zero. E recalculare generala pe toata Armata rezervisa? Sa recalculeze si ei decizia mea, dar si ale altora, sa n-aiba somn.

Huhu Rezea spunea...

@Trofin
Bine că ai pus întrebarea ...dar... nu mă așteptam ca tocmai d-ta s-o formulezi.
Suntem pe Legea 152 care majorează doar solda de funcție. Procedăm, ca atare, cum spune art. 60 în cazul în care se majorează una din cele două solde; cea de funcție sau cea de grad.
Din toate elementele componente ale bazei de calcul, solda de grad nu se determină procentual din solda de funcție, de aceea nu am inclus-o în paranteza care se înmulțește cu 1,15.. dar am adăugat-o după paranteză, nemultiplicată.
La fel se întâmplă cu rătutita SM, după ce finanțiștii au lăsat-o de izbeliște și nu au inclus-o în solda de funcție. SM rămâne nemodificată, la valoarea de 20% din solda de funcție din 2009. Nici ea nu se multiplică cu 1,15.

La actualizarea de la 01 01 2018 este altă poveste. Acolo vom intra deja pe articolul 38 din Legea 153/2017, în care se spune că se majorează toate componentele soldei lunare nu numai solda de funcție.
Altă întrebare.... ;);)

doc987 spunea...

Domnule H.......Cum ati prefera ca eu sa ma adresez dvs., in limita decentei, daca pentru unii dintre noi folositi apelativele de jandari si sticleti ? Cu ce considerati dvs. ca este dezonorant sa fi jandarm sau politist ? Doar intreb......

Iulian Mareș spunea...

Corneliunsson
Numai tu stii daca pe timpul tau era indemnizatie de dispozitiv?
HUHUREZ a scris mai sus: "Indemnizația de dispozitiv ca definire și mod de calcul se gasește pentru prima dată în art. 13 al Legii salarizarii cadrelor militare, L 138/1999."

Huhu Rezea spunea...

@doc
Nu sunt dezonorante apelativele de jandari și sticleți . Este dezonorant că Olguța nu vă consideră militari. De asta nu te plângi?
Aici sunt aici în spațiul meu privat...cum zice Pleșoianu că va fi mâine în fața DNA-ului Codruței.

Unknown spunea...

@Mares Iulian
1)Vad ca ,,adorati'' sa intrati in polemica pe orice subiect si cu oricine posteaza opinii pe acest blog !(Observati, ca din respect, folosesc persoana a doua plural!)
2)Comentariul meu a facut referire la faptul ca o parte dintre cei care au trecut in rezerva(nu toti) pot sa mai desfasoare activitati care sa le aduca un venit si pentru cine mai apuca, inca niste bani la pensie( de ce nu inca una civila!);
,,Jungla'' din viata civila e o metafora(poate cam nepotrivita)a unuia care a imbracat uniforma la 14 ani si care a crezut(pe-atunci) ca asta-i profesia pana la ,,capat''. N-a fost ,,capatul'' asa ca m-am adaptat vremurilor si cerintelor altor activitati,in sistemul privat, nu cel bugetar; Trebuie sa fii deschis la cerintele firmei unde lucrezi, nu-nteleg de ce sunteti atat de vehement cu intrebarile! In sistemul militar am ocupat functii promovate doar prin concurs! Asta cu interviul e ceva mai actuala! Nu e cazul sa mai dam detalii despre cum se ocupa unele functii si posturi!
3)Daca tot m-ati persiflat adugand un ,,P'' la initialele mele(nimic nu e intamplator, nu?), va pot spune ca am avut onoarea ca profesia de militar sa o incep, ca tanar lt. la comanda unui pl. armament(2 gr.mitraliere de cp.,7,62mm si 1 grupa AG-7) din cadrul Cp.1VM(compania ,,cap''); Mai fac o precizare: acolo eram foarte respectuosi(pe bune) cu toti colegii,indiferent de grad si pregatire( ofiteri, subofiteri, mm,personal civil) si uniti ca si echipa, pregatiti sa ne sustinem reciproc, oricand. Muntele are ceva aparte, acolo nu tine cu individualisme si excese!
In viata , respectul de sine nu poate fi cumparat, de aici pleaca si increderea , respectul celor din jur . Ca sa fii elementul Alfa, trebuie sa si meriti!
Domnule, va doresc sanatate si viata lunga, cu o pensie decenta, alaturi de familia dv.!
PS N-ati ,,nimerit-o'' cu nicio specialitate din cele enumerate si care nu se incadreaza in ,,pohtele'' subsemnatului.

doc987 spunea...

De la Olguta nu am pretentii si nici asteptari.....Insa, dvs. cred ca reprezentati ceva....o voce care aduce in atentie problemele noastre cu speranta de a fi auzite...Sau ma insel ? Refuz sa cred ca blogul, care va apartine, are menirea de a fi terenul unor dispute sterile intre noi, ca fiind mai cu mot unii decat altii....Altii sunt cei care nu ne vor binele si catre ei trebuie sa se indrepte eforturile noastre....

Leo spunea...

H-ule , esti in spatiul tau privat dupa cum spui , dar totusi daca ne-ai deschis poarta trebuie sa fi amabil si sa taxezi numai daca esti calcat pe coada in curtea ta. Altefel cumvrei sa fie SUS STACHETA ? Cat despre molustele 2505 & 2580 nici un apelativ , tocmai ele care cer cel mai mult asta...

Vera spunea...

Pentru Radu Catalin si R.G , ma vad obligata sa reactionez la aceste mesaje lipsite total de bun simt, decizia prezentata este a tatalui meu care acum are 90 de ani , ma bucur din suflet ca nu poate citi cele scrise de dvs domnilor pentru ca ar suferii cumplit .In armata a pornit de jos si a obtinut fiecare grad cu foarte multa munca ,pregatindu-se continuu , cu multe suferinte atat din partea lui cat si a familiei . A lucrat in unitati militare de Cai ferate , in multe locuri din tara ,numai in conditii speciale si deosebite. Este un om cinstit si drept care a iubit si respectat armata si haina militara toata viata .Cat priveste faptul ca "are varsta de 90 de ani " si ca a cam luat multa pensie , ma abtin sa raspund petru ca mi se pare prea josnic. Va doresc domnilor sa prindeti aceasta varsta si sa beneficiati de acelasi tratament si respect pe care il acordati tatalui meu si voi !

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

RPG, pt ca tot am nimerit ceva!
Nici viata civila nu este altfel structurata decat cea militara! Si la o firma sunt ordine...executi sau pleci!
Si eu am avut brevet de Alpinist, am avut lector sef Col. Susman si Cdt curs col. Almajan!
In orice loc ai munci trebuie sa te bati pt o pozitie si sa demonstrezi ca o poti mentine!
RPG nu o consider persiflare ci o trimitere la domeniul militar!
Singura expresie pe care nu o suport este cea cu referire la "program flexibil" si ar mai fi una ..."cunoasterea cel putin a unei limbi straine constituie un avntaj!"...le consider lipsite de continut si prin excesiva repetare, demonetizate!
Mai mult, kestia asta cu civil vs militar nu are suport real....ca tot ascult/citesc stiri in care se aduc in atentie pensiile militarilor si nu ale magistratilor sau ale celor de la regii autonome de stat, aviatia civila ...etc!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ R.G., va aplec cu tot respectul in fata dumitale si felicitari calduroase pentru o lectie de viata data de un om educat, manierat, cu judecata si plin de respect pentru toti interlocutorii! Alfa putem fi toti de aici, daca cei 7 ani de acasa au avut efecte in viata si societate! Am onoarea sa va salut, camarade moral si de bun simt!

luminita spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Carmenvera, chiar daca n-am avut nici un comentariu lipsit de respect fata de tatal Dv, ba din contra am pamfletat jurnalistic modul dezastruos in care mafia sistemului i-a interpretat si calculat vechimea, dealtfel ,,legal,'' dar au contribuit la distrugrea premeditata prin erori si orori de calcul a unei cariere uluitoare, si foarte greu obtinuta prin munca si privatiuni, cu actiuni contabile dicriminatorii si dezavantajoase, permite-ti sa va, cer in nume propriu, toate scuzele posibile pentru actiunile impardonabile amintite de Dv in postare! Dumnezeu sa va ajute pe Dv. si onorabilul tata!

Iulian Mareș spunea...

Cornele,
tu te bagi ca ...... si nici macar nu tii minte despre ce ai hulit ieri si azi pupi!
De fapt nu tii minte nici ce posteaza HUHU, sau mai grav nu intelegi nimic, dar dai cu textele tale, zise "pamflete"!
Nu trebuie sa bravezi de 7 ani si sa lasi sa intri in inferioritate!
Mai citeste odata si scoate iedeile principale si apoi intelege-le!
Nu te-a luat nimeni avocat si nu este cazul sa te oferi din oficiu!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Iulian, nu ti-am pus nici o musca pe caciula. N-am facut referiri exprese per/persoane. Daca o simti, asta e problema ta, dar eu evit conflictele si atingerile care isca tensiuni. N-am jignit pe onorabilul batran ofiter, alfel respectabila doamna m-ar fi apostrofat.
Pamfletul este o opera literara si nu il scrie orice mazgalitor. Te nasti cu acest talent, il ai in sange. Mai trebuie sa ai si multa cultura, iar literatura sa-ti fie o a doua natura. Ironia nu e umor, cum si umorul nu e ironie. Eu am umor din nastere. Ironia de fapt este o ,,insulta'' mai pufoasa.
Multumesc pentru raspunsul tematic pe indemnizatia de dispozitiv! Doream sa stiu, de altfel, daca si eu beneficiez de asemenea drept si in ce conditii se da, ca la mine in decizie nu scrie nimic. Sau daca nu l-am specificat in contestatie puctual si expres, printre altele, dar am contestat decizia per total, as mai putea sa beneficiez la o refacere totala a deciziei, asa cum am cerut cu insistenta si punctual sa mi se recalculeze toata decizia, de acest drept, daca-l am?

Vera spunea...

Domnule Huhurez , va rog din suflet sa scoateti decizia de pe site , nu credeam vreodata ca publicarea ei sa aiba asemenea comentarii din partea unor militari si ei ai armatei romane , personal va multumesc pentru toate sfaturile pe care mi le-ati dat , daca va mai fi cazul si o sa aveti amabilitatea sa imi raspundeti o sa o fac in privat .

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
Iar esti neatent.
Decizia de pensie are si o Anexa.
Citeste acolo la punctul 1 litera f) la Indemnizatia de dsispozitiv. Este alb ca în decizia pe care o discutăm?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Iulian, de asta si intrebam, pentru ca in dreptul indemnizatiei de dispozitiv n-am trecut nimic, coeficient sau ceva, pe ambele decizii. E vorba de punctul ,,f''. Se pare ca ochiometrul meu l-a sarit din neatentie, poate si nervos pe decizie, dar contestand-o pe toata in ansamblul ei, declarand-o ronata si ilegala poate le sar lor in ochi si asta ( miram-as de minunea asta), dar daca am dreptul si la 1 leu din asta, iar ii chem la tribunal, insa acum cu curaj ca am contestat decizia si nu mi se reproseaza acest act legal neefectuat, si dac-o fac, o fac pe termenul in care se poate initia o cerere in instanta in urma raspunsului la contestatie, asa cum zice legea si m-am fript sa stiu si eu cu interes. Multumesc!

Huhu Rezea spunea...

@carmevera
Imi pare rău că am pricinuit supărare în Domenii.
Deși facsimilele sunt anonimizate, vă respect dorința și, cât de curând, voi închide acest topic.
Păcat de informațiile utile care se acumulaseră aici.
Facem și noi un Antrenament mental.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Carmenvera ar fi pacat sa considerati unele atitudini chiar rautacioase, cand de fapt ele cred ca au fost facute mai mult dintr-un spirit in care se combina seriozitatea cu voia buna, camaradereasca, si glumele de spirit bun, va asigur eu de asta! Nu fiecare stapaneste emanarea unei glume intr-un stil pur literar si lasa impresia de grosolanie, cand de fapt este stilul propriu al fiecarui individ de a se exprma intr-o gluma de bon ton. Acest cupon este edificator si reprezentativ pentru intreaga clasa de rezervisti, un etalon care prezinta erori si orori de emitere nedorite si care sa atraga atentia politicului asupra a ce se intampla in Casa Teritoriala de Pensii pentru, se zice, 80% dintre pensionarii recalculati! Chiar suntem mandrii ca un adevarat veteran, un onorabil nonagenar, ofiter superior in retragere, ne-a oferit cuponul ce reprezinta expresia adevaratelor mutilari la pensii! Multumim cu alte mii de scuze!

Iulian Mareș spunea...

Cornele,
ca esti hazardat, neatent sau superficial, mai treaca-mearga!
dar ca tu reprezinti cultura, literatura?..... in aceeasi masura in care eu sunt prim-balerin al Teatrului Balsoi!

PS-
Esti total contradictoriu in postari, la fiecare ora! reciteste postare Carmenvera, RPG si a mea!
Daca nu sesizezi ceva contradictoriu...atunci suna un prieten informat, din Bacau, care-ti baga-n cap numai muste!.... ca tot ai scris pe concurenta de informatiile obtinute de la un ilustru anonim carcotas! Mai nou am aflat ca ora exacta se da din Bacau!
Asta e!...consulta-te cu el!
Cine te-a acreditat sa-ti ceri tu scuze pt toti?....sa ceara cel ce acuza neintemeiat!

Anonim spunea...


Leonard, Huhu,
Ce este mai dureros, legat de exemplul cu LT .col, cu 37 ani vechime, este faptul ca HG 1294/2001 ( legata de grupele de munca), are valabila aceeasi anexa 1, din 2001 si pana in prezent. Intrucat d-lui Lt.col, nu i-a fost actualizata grupa de munca din 2001, deoarece se facea numai la cerere, si pensia actuala, in plata, este f. afectata, pentru ca pe legea lui Boc, 263/2010, grupele de munca mareau punctul de pensie cu 25 %, respectiv 50%. Asa ca pensia in plata , cea de de 43oo, trebuia sa fie mai mare cel putin cu 25 %. Acest exemplu este valabil aproape pentru toti cei care nu si-au actualizat fisa cu grupele de munca

Anonim spunea...

Huhu,
Nu mai dati formule de calcul cu marirea functiei cu 15 %, ca nu au legatura cu realitatea; nu poti sa scazi din baza de calcul solda de grad, deoarece si aceasta solda de grad are in spatele ei componente ( gradatii, sporuri , etc ) care completeaza baza de calcul. Ocupati-va de ce va pricepeti mai bine si lasati pe altii sa faca calcule.

Huhu Rezea spunea...

@alpacin
Când nu pricepi și nu te documentezi... nu dai sfaturi. Intrebi.
Confunzi noțiuni elementare.
Solda de grad nu este compusă. Este fixă, așa cum o stabilește legea, sau cum va fi actualizată în viitor prin HG.
Pune mână și citește definițiile elementelor componente ale soldei lunare brute din fosta Lege 284/2010, Anexa VI, sau din LSU, Anexa VI, și atunci să te mai aventurezi în a da sfaturi.

Leo spunea...

Eu nu ma pricep dar ma documentez , de aceea intreb :
1. Alpacin , esti sigur ca ANEXA Nr. 1 la norme a Ord. M123/2015 al MApN este aceeasi din 2001 ? Te intreb ca aceea din 2001 "a scapat pe surse" iar cea a Ord. 123 este pazita cu stasnicie si nu "a scapat" nimic. Daca era asa cum spui tu , atunci nu mai avea rost sa fie clasificata ( o conditie a declasificarii este desconspirarea) conf. 182/2002. Deci stii din sursa sigura ca este aceeasi anexa , sau presupui ?
2. Flavius te rog , spune concluzia la ce ai auzit tu la TV guita , in legatura cu legea pensiilor din toamna.
3. Avocatul mi-a zis : In domeniul acesta este "o imbarligatura" parca anume facuta pt. cei impactati sa nu inteleaga ceva , iar cei interesati sa 'manevreze si sa interpreteze" cum le convine lor , fara ca cineva sa-i poata combata fara riscuri majore de a pierde.
4. De aia am spus eu mai zilele trecute ca sa fie facut un audit la Casa de pensii MApN pt. a se identifica daca este INCOMPETENTA sau REA INTENTIE si indivizii care au creat HAOSUL sa plateasca poate si penal
5. H-ule mai lasa drujba !

Trofin spunea...

@
Huhu Rezea spunea... : la ce mi-ati raspuns nu sunt de acord si nu mai comentez. Spun doar atata , algoritmul de calcul de la actualizare va fi acelasi ca la recalculare cu folosirea valorilor medii din Decizia de pensie la recalculare si majorarea mediei SF cu 15%. Orice interventie pe langa lege , dupa dorinta unuia sau a altuia , produce deruta .

Anonim spunea...

Umbla vorba prin targ, ca noul guvern vrea sa treaca iar pe contributivitate. Este noaptea mintii ce sa intampla in tara asta. Nu mai exista nici un pic de predictibilitate. Iesi la pensie si nu stii ce te asteapta.....

Gigi spunea...

@radu cătălin

Văd că sunteți revoltat în sensul că,omul,militarul respectiv,a rămas în plată cuantumul mai avantajos.
E normal să fie așa.Este un drept câștigat.
Ce ar fi ca dumneata,eu,altcineva,la emiterea unei noi legi să ne recalculeze pe minus față de cât am avea în plată?Atunci,ce ai face?
Supărările,frustările noastre le rezolvăm fiecare personal!
Este posibil,ca în viitorul apropiat,să pățim și noi ca acești distinși camarazi mai în vârstă! Ce vei face atunci?
Trebuie să nu ne uităm în grădină altuia,să fim uniți,altfel nu va fi bine de noi!
Nu vedeți că toți care vin la putere nu au loc de noi?
Noi am sărăcit țara asta,pensionarii militari?
Acum vor să facă o nouă lege,adică un nou rahat.Nu au terminat de recalculat si vor o altă lege.
Mai are dreptate un user de pe aici când îi "cântă"și îi încântă cu vorbe de duh!

tigri2 spunea...

CALCULUL PENSIEI MILITARE(M.Ap.N.) CONFORM LEGII 223/2015 & ART.40 DIN OUG-57/2015

a) Solda de functie-SF=coef.functie x 197,33;...VRS
b) Solda de grad -SG = coef .de grad x 197,33;
c) Gradatii-GR=% x (SF+SG);
d) Solda de comanda -SC=% x SF;
e) Solda de merit-SM = 20% x SF;
f) Indemnizatia de dispozitiv-ID =25% x (a+b+c+d+e)
Cumulul actualizat al soldei de functie sau- SOLDA FUNCTIEI DE BAZA--SFB = a+b+c+d+e+f;
g)Alte elemente:
-Sporuri-S =SFB x %S(media procentelor pe cele sase luni alese din ultimii cinci ani);
-Clasificare -C=SFB x %C
BAZA DE CALCUL-BC =SFB + S +C
La BC se adauga sau se scade 1% pentru fiecare an + sau- din 25 de vechime cumulata + PS (% corespunzatoare pensiei suplimentare) in asa fel incat limita superioara a totalului sa fie 85% din BC.
Suma rezultata se inmulteste cu %OMM9ordinul meritul militar) rezultand PENSIA IN PLATA
Prin marirea SF cu anumite procente se va inlocui rezultanta SF in procedura de calcul. Nu stim normele de aplicare tinand cont ca in LSU, "S si C" se aplica doar SF nu SFB, ID dispare iar GR sunt injumatatite...

iceparu spunea...

Radu Catalin@ai atitudine de neam prost.Omul la care te-ai referit nu ti-a bagat mana in buzunar.Oricum daca legea 223 completata cu OUG 57 nu era discriminatoare ar fi avut pensie mai mare decat a ta.

Huhu Rezea spunea...

@Trofin
Dacă am preluat baza de calcul folosită la recalculare nu este evident că am preluat media elementelor componente din cele 6 luni, după care am procedat la actualizarea soldei de funcție și numai a elementelor care sunt cote procentuale din noua solda de funcție actualizată?
Am exclus din actualizare, dar nu și din baza de calcul, solda de grad, care nu se determină din solda de funcție, și solda de merit, care rămâne tot la valoarea din 2009, nu se determină din noua valoare a soldei de funcție, daca domnii de la financiar nu au inclus-o în solda de funcție.
Aici nu ne facem ambiții, nu ne dăm cu părerea după care fugim. Este un calcul simplu și logic, pe înțelesul cititorilor și care respectă dispozițiile legale previzibile în vigoare.
Este o simulare pe decizii de calculare/recalculare care dă cititorilor o imagine despre cum vor arăta pensiile lor actualizate, acum și în toate etapele aplicării art. 38 din Legea nr. 153/2017. Nu am pretenția că acest calcul este la doi bani de cuantumul actualizat al fiecărui pensionar.
Dacă d-ta ai un calcul mai elevat, care dă alt rezultat al actualizării, fără indexării, oricând îl poți pune la dispoziția cititorilor.
Prin raportul direct dintre solda de funcție și cuantumul bazei de calcul, respectiv prin ponderea soldei de funcție în baza de calcul, fiecare poate să-și calculeze bazele de calcul din anii 2018-2022, printr-o singură operațiune.

Huhu Rezea spunea...

@Tigri
In câteva cuvinte, actualizarea înseamnă înmulțirea bazei de calcul din decizia de calculare/recalculare, mai puțin mediile soldei de grad și SM, cu procentul de majorare al soldei de funcție. In rest procedezi cum spune în art 60.

tigri2 spunea...

@huhu, deocamdata sunt presupuneri, fiindca nu s-au emis norme de aplicare cu privire la corelarea elementelor pensiei cu elemente din LSU si rezulta un fel de struto-camila.
Sa nu uitam ca sunt mari diferente de elemente intrate in calcul pe categorii si etape de pensionare <2009 si >2009,plus multe altele.
Speranta noastra(poate desarta) este modificarea art.40 din OUG-57

Anonim spunea...

Huhu,
Rationamentul facut de Tigri 2 este corect, si corespunde cu ce am spus mai inainte.
Tigri 2,
Art. 38. - Aplicarea legii

(1) Prevederile prezentei legi se aplică etapizat, începând cu data de 1 iulie 2017.

(2) Începând cu data de 1 iulie 2017:

a) se mențin în plată la nivelul acordat pentru luna iunie 2017, până la 31 decembrie 2017, cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție și indemnizațiilor de încadrare, precum și cuantumul sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, indemnizația brută de încadrare, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice, în măsura în care personalul ocupă aceeași funcție și își desfășoară activitatea în aceleași condiții;

Acest lucru inseamna ca pana la 01.01.2018 nu se modifica baza de calcul stabilita la 30.06.2017 ( in care intra si marirea de 15 % a functiei).

tigri2 spunea...

PENSIA =[SFB + SFB x (S+C) +PS +/-1%/AN] x 85% +%OMM [FSB +FSB x(S+C) +PS+/-1%..]x85%

Anonim spunea...

Leonard,
Eu am vazut anexa 1 la CMJ si este aceeasi din 2001, OM 123 aduce cateva clarificari fara a modifica Anexa 1.

Huhu Rezea spunea...

@Tigri
Aplicarea Legii 152/2017, inclusiv în ce privește actualizarea pensiilor MApN, nu este cu nimic influențată de LSU.
Aici vorbim de o actualizare anterioară intrării în vigoare a LSU.
Nu te apuci la actualizare să repeți calcularea sau recalcularea pensiei... ci pornești de acolo de unde a lasat-o decizia de calculare/recalculare.
Eu am găsit o relație directă între cuantumul bazei de calcul din decizie și viitorul cuantum actualizat, atunci când cunoaștem cu cât se majorează, procentual sau în sume valorice, solda de funcție sau solda de grad.
Relația poate fi folosită de fiecare, utilizând și tabelul cu soldele de funcție din perioada 2018-2022.

http://www.huhurez.com/2017/06/formulele-de-calcul-al-soldei-de.html

Mai mult nu zic pentru a nu da apă la moară neprietenilor militarilor.

Anonim spunea...

la decizia prezentata calculul exact al maririi este:
((((((((553 + 553 X 0,0975 + 267 +111) X 1,42) X 1,25 ) X 1,361) X 1,1) X 1,0818) x 0,85 )x 1,15) x 1,05 = 2906 lei
Cresterea este de 2906- 2747= 159 lei adica 5.788 %

tigri2 spunea...

@Huhu, pai tocmai asta vroiam sa spun, in aceasta formula se schimba doar valoarea SF si restul parametrilor raman constanti, ok , mai sunt niste maruntisuri gen compensatii, compuneri ajustari , in procente mici si din sume mici, pe care nu le-am adaugat lasandu-le ca "bonus", oricum foarte putini pricep sau sunt interesati de aceste calcule. in schimb sunt convins ca si acuma , chitibusarii imi cauta nod in papura ca sa demonstreze ca ei au o gandire mai "lustruita" dar ii ignor!

Anonim spunea...

rectific ultima formula
((((((((553+553X 0.0975 + 267+ 267x 0.0525 + 111 + 111x 0.0975)x1,42)x 1,25)x 1,361) x 1,1) x 1,0818) x 0,85) x 1,15 )x 1,05= 2979
Diferenta de pensia va fi 2979- 2747= 232 lei adica 8.45 %

Leon spunea...

Domnilor observati si dvstra ce dialog civilizat poarta Dnii H.si Trofin ? Si cum isi sustin fiecare cu argumente punctul de vedere..?
In ce ma priveste eu am folosit Programul Trofin pentru calculul pensiei pe puncte iar acum am folosit Formula H.pentru Actualizarea pensiei militare..!
Eu am incredere in cei doi si trebuie sa i sustinem in continuare.
Presupun ca in toamna nu se retrage si Dul H...!

John spunea...

@tigri2
c) Gradatii-GR=% x (SF+SG+SM+SC);

Leo spunea...

- Leon
Stai linistit ca nu se retrage nimeni. Misiunea e doar la inceput....
Apoi se schimba ele "programe de guvernare infailibile" dara-mi-te niste ordonante , ordine , dispozitii , norme , normulite , etc.....
- alpacin , esti TARE si te invidiez daca tu ai vazut ANEXA 1. Pe mine nici nu ma mai primesc sa vorbeasca cu mine cei de la CMJ , dara-mi-te sa-mi arate asa ceva.
- DAR MERGEM INAINTE CU FRUNTEA SUS SI CAPUL INTRE PICIOARE , ( cumparand vise si iluzii "moca" ...!

tigri2 spunea...

@John VII da, eu am folosit grila mea de calcul si neavand, probabil ,le-a bagat dupa.

Huhu Rezea spunea...

@Tigri
Dacă un element al bazei de calcul este în decizia de recalculare 20% din solda de funcție, după actualizare el devine 20% x sf x 1,15, adică 20% din solda de funcție majorată cu 15%. Deci, își modifică și el valoarea.
De aceea în formula mea 1,15 este factor comun pe lângă paranteza care cuprinde elementele care se determină procentual din/și din solda de funcție.
O actualizare a soldei de funcție cu 15% nu poate să determine o majorare de numai 8% a cuantumului pensiei, așa cum este în calculul prezentat de @alpachin, care și-a însușit complicata ta formulă.

tigri2 spunea...

@John, L138/1999, art 11(5)() Fiecare gradatie reprezinta 6% din solda de functie, solda de grad, solda de merit si indemnizatia de comanda.
@Huhu, ok , tot ce are legatura cu SF va fi influentat deoarece se schimba valoarea SF, eu am prezentat formula generala la care se aplica majorarile de functie de cate ori este nevoie. Da tu ai pus 1,15 ,numai ca majoritatea nu vor sti ca la 01.01 2018 vor trebui sa puna 1,25, la suma obtinuta anterior...

mosmartin16 spunea...

Studiind Legea 223/2015 - art.60 alin.1 si Legea 153/2017 - anexa 6, cap.II, sectiunea a 2-a,art.7 alin 2 putem concluziona faptul ca ar trebui actualizate toate pensiile ( nu numai pentru MAPN ) ! Si stiti de ce ?! Pentru ca - cu titlu de exemplu - solda de grad pentru colonel, comandor, comisar sef de politie/penitenciare s-a majorat de la 356 de lei la 360 lei ! Tare, nu ?!

Iulian Mareș spunea...

T2
De ce 1,25 de la 01.01. 2018?
Stiu ca impozitul va scadea de la 16 la 10%!

tigri2 spunea...

@iulian , deoarece , huhu pusese factor comun la marirea soldei cu 15% (1,15) la 1 iulie, iar de la 1 ian 2018 marirea SF va fi de 25% , deci factorul comun adaugat va fi 1,25. Adica 1,25 x SF(veche)

Iulian Mareș spunea...

T2
Gata, am inteles....multam!

Martin
toate soldele se actualizeaza, dar cu 2 valori ale SF! ........cf. L152/2017!

Leon spunea...

Leonard, am citit si eu Anexa la Ordinul M123 si am constatat ca s a ridicat cu o treapta nivelul de alerta..:)), adica,de regula, conditiile speciale au devenit Alte conditii; conditiile deosebite au devenit Speciale iar cele normale au devenit Deosebite..! Anii de scoala militara au ramas la cond.Normale. Cine are Anexa de la M116/2001(?) va sesiza usor aceste diferente Majore, zic eu..!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhu Rezea: La ora 29 pe Romania TV despre haosul din sistemul de pensii, despre punctul 45% din salariul mediu pe economie si schimbarea Legii pensiilor, cat si cele trei mari probleme majore din sistemul de pensii. Care sunt? Cica sa urmarim emisiunea.

Leo spunea...

- mosmartine , mosmartine , "nu esti atent" ,ca sa parafrazez un manager contemporan de jurnal scris.
De asociat ai asociat bine , L153 cu L 223. Dar nu ai fost atent ca ce s-a intamplat cu majorarea de 15% numai la MApN este L 152 si nu L153 de care vorbesti , cu aplicare din 01.01.2018 .
- pt. vacanta mare , va dau o scurtatura electronica de cum sa ajungeti la "aplicatia" lui red dog...sau in alte parti "from all over the World"..
httpg://www.rome2rio.com/

Huhu Rezea spunea...

@Mos Martin
Acele majorari ale soldei de grad sunt amânate la aplicare și pentru cadrele active până la 01 01 2018, potrivit art. 38 alin. (2) lit.a).
@tigri
De la 01 01 2018 vor fi majorate cu 25% față de nivelul din decembrie 2017 cuantumul brut al soldele de funcție, precum şi cuantumul brut al sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor, primelor, premiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, solda lunară.

Eu interpretez că se maresc toate componentele soldei lunare care mai rămân în componenţa sa, potrivit legii, adică potrivit definiţiilor din Anexa VI a Legii 153/2017. Dispar cele care nu mai sunt definite.

Citeşte art. 38 alin (3).

(3) Începând cu data de 1 ianuarie 2018 se acordă următoarele
creșteri salariale:
a) cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor
de funcție, indemnizaţiilor de încadrare, precum şi cuantumul brut al
sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor, primelor, premiilor şi al celorlalte
elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul
lunar brut, indemnizaţia brută de încadrare, solda lunară/salariul lunar de care
beneficiază personalul plătit din fonduri publice se majorează cu 25% față de
nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, fără a depăşi limita prevăzută la
art. 25, în măsura în care personalul respectiv îşi desfăşoară activitatea în
aceleaşi condiţii;

Leo spunea...

- Leon SUPER TARE ( il parafrazez pe nepotu') 7 stele *******. Eu numai am banuit , iar tu mi-ai confirmat banuiala asta, dar nu am vazut , asa cum a zis si alpacin care ne-a pacalit de data asta...

Iulian Mareș spunea...

LEONARD,
dar tare mai este Fogarasch!
Este legat de toate continentele! ... aterizeaza la Sibiu trans-oceanic?