Un produs Blogger.

miercuri, noiembrie 28, 2018

In sfârşit, avem o Notă de calcul a actualizării pensiei militare de către CPS a SRI

70 comments
Pare a fi  o decizie de actualizare pentru un subofiţer ieşit la pensie în iulie 2016
SRI nu utilizează termenii de cuantum compus al soldei de funcţie şi al soldei funcţiei de bază.
Este vorba dee actualizarea de la 30 06 2017 ca urmare a majorarii cu 15% a soldei de funcţie pentru cadrele în activitate prin L 152/2017, modificată prin OUG nr. 56/2017.
Atât am primit, atât public.I-am solicitat expeditorului să ne mai comunice:
-vechime în serviciu -24 ani, 
-vechimea cumulată - 47 ani
-spor pensie suplimentară- 9%
Spor OMM /SOPS -15% 
UPDATE
Sâ încercăm să stabilim valoarea pensiei actualizate!
Procentul de pensie este de 85% +15%OMM=97,75%
Cuantumul actualizat făra indexări este de 3129 x 97,75% =3059 lei
Având în vedere că solda de funcție a crescut cu 268 lei prin majorarea cu 15% , putem deduce că pensia recalculată în anul 2016 a fost de cca (3129-268 ) x 97,75 =cca  2797 lei.
Pensia brută indexată cu 5% în 2016 este de 2937 lei.cu un plus de 140 lei
Pensia brută îndexată cu 5,25%  în 2017 este de  3091 lei
Se spune că SRI a comparat 3091 cu 3059 și a lăsat în plată cuantumul de 3091 lei.
GRESIT!
Conform art. 60 alin(3) din Legea 223/2015  în vigoare la 30 07 2017, în cazul în care cresterea prin indexarea cu 15% a soldei de funcție este mai avantajoasă decât indexarea cu 5% din anul 2017 alegem creșterea prin actualizare și în lătură indexarea din 2017..
Ca urmare, la cuantumul actualizat de 3059 lei adăugam indexarea de 5% din 2016, în valoare de 140 lei si obținem cuantumul brut actualizat al pensiei militare la data de 30 06 2017.
Cuantumul brut actualizat este de 3059 +140 = 3199  lei. 


70 de comentarii:

Romel spunea...

ce draqu prezinti aici nene..? ,alde d-astea iti mai trimitem 12000, credeam ca s-a sucit Dragnea cu legea betivei..si ne actualizeaza pensiile , conform cresterilor masive la coeficientii de functie..

Leon spunea...

Dle H , ar fi de interes si prima pagina, sa putem observa daca indexarea/majorarea de 5% din anul 2016 apare sau nu in Decizie.
Asa este, nu apare denumirea ambilicata de Cuantum compus al SF..., dar sa stiti ca suma de 1789 lei( Cuantum actualizat al SF) reprezinta acelasi lucru, si este compusa din:
630(SF)+336(ID)+420(Risc)+168(Specialist)+235(Confidentialitate)= 1789 lei.
Apoi 1789+ 15%x1789= 2057 lei.
Ar fi utila si prima Decizie de Calculare sau Recalculare, pentru comparatie !

Patrascioiu spunea...

E buna pt. Un subofițer. Sa o mănânce sănătos.

Patrascioiu spunea...

Se întâmplă des ca cel ce se autointitulează Caesar sa confunde laptele cu votca?Întreb și eu nu dau cu parul.
Observ ca CSP a MAPN iar nu mai pun gradul beneficiarului pe cuponul de pensie.Nu ca ar tine de cald dar e o simpla constatare.

Leon spunea...

Huhu Rezea, colegul nostru a iesit la pensie in anul 2016, avand in baza de calcul si peste 50% sporuri care intra in Solda lunara bruta actualizata( 50% intra chiar in compunerea Soldei de Functie), si in urma actualizarii cu 15% a SF, rezulta o pensie bruta de 3059 lei, probabil in apropierea cuantumului aflat in plata. Daca in aceasta Decizie este trecuta si suma indexata/majorata de aprox.140 lei din anul 2016, in mod sigur ar fi un castig !
De aceea ar fi de interes pentru noi sa aflam cum actualizeaza pensiile militare CPS a SRI, gresit ca la MApN sau corect ca la MAI..!

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Omul are probleme în înțelegerea deciziei, dar spune că nu ar fi indexarea din 2016. Se plânge că pensiile colegilor care au ieșit la pensie în 2017 sunt mai mari.

Dan spunea...

uuna dimineata,
Dat fiind faptul ca eu sunt cel care a "indraznit" sa trimita spre discutie aceasta decizie de actualizare, doresc sa fac cateva precizari:
1. In decizia de actualizare nu apare indexarea din 2016.
2. In acest moment actualizarea nu aduce niciun castig, fiind, ca valoare, foarte apropiata (mai mica) de pensia aflata in plata.
3. Dorinta mea legitima, cred eu, este sa aflu daca aceste decizii de actualizare sunt facute conform legii, deci incontestabile. Daca exista motive de contestare as dori sa stiu care sunt acesta, bineinteles insotite si de temeiul legal.
4. Nu ne plangem de pensiile colegilor din 2017, doar ca nu intelegem exact motivul pentru care acestea sunt actualizate cu sume relativ mari. Din pacate, nu avem o decizie de acest gen pe care sa o analizam.
Multumesc!

Aurel spunea...

D-nule Huhu Rezea
Din câte înțeleg coeficienții de funcție și grad sunt anterior anului 1999.
Nu înțeleg cum de apare in decizie sporul de confidențialitate.
Știe cineva de când s-a introdus acest spor?


Dan B. spunea...

Bravo lui, subofiterul în cauză are și el o pensie recalculată mai mare ca a mea!
Dar am sesizat o neconcordanță intre valorile VRS-ului uzitat, el beneficiind de unul superior, de 217,24 lei, față de mine, 197,33 lei.
Mie, în loc de o medie lunară de 1118 lei, la nivelul anului 1998, mi-au deturnat-o către una de 1066 lei, echivalentă, zic ei, coeficientului de ierarhizare 5,40
De unde provine această diferență a VRS?

Leon spunea...

@Dan, inteleg ca si SRI procedeaza la fel de ilegal ca MApN !
Eu am contestat Decizia de actualizare, exact acum o luna de zile, si am solicitat sa-mi fie adaugata si suma de____ lei, corespunzatoare procentului de 5% acordat in anul 2016 prin majorarea pensiilor militare cf.ART.14 al.(2) din OuG.nr.57/2015. Motivare:
Deoarece Art.60 din Legea nr.223/2015 privind pensiile militare de stat, la alin.(3) prevede foarte clar ca ,,IN ANUL in care pot fi aplicate atat prevederile art.59, cat si cele ale alin.(1) se aplica dispozitiile cele mai favorabile,,iar in anul 2016 a fost numai indexare/majorare si nicio actualizare, nu trebuie comparata cu actualizarea din anul 2017 acordata de Legea nr.152/2017.
Se anexeaza in copie: CI, Decizia de actualizare din 2018, Decizia de calcul din 2016, Talonul de pensie, Plicul cu data primirii, alte documente(daca este cazul).
Eu recomand colegilor nemultumiti sa conteste Deciziile de actualizare in termenul legal de 30 de zile de la primirea Deciziei.

iceparu spunea...

Dane@ daca ai vedea decizia de pensie a unui similar pensionat prin 2000 te-ai speria.Bucura-te de pensia pe care o ai.Lasa-i pe avocati sa moara de foame.
Huhule@respect fostii securisti. Daca e asa cum spui ca neocomunistii au inlocuit exploatatorii cu coruptii ai destul de multi neocomunisti.Nu cred ca e unul tampit sa agreieze coruptii decat daca e si el corupt.Asa ca las-o jos ca macane.
P.S>initial ai intrebuintat expresia de neomarxist iar ulterior neocomunist.Alta gasca in alta traista.Ai distrus carnetul de membru PCR?Eu nu fiindca sper ca pana trec la cele vesnice sa recuperez suma drept cotizatie pe timp de 20 ani.

Iulian Mareș spunea...

Dan,
Totuși este cam micutza pensia pt specificul activității!
Nu v-au fost luate în calcul toate sporurile?
Ați fost penalizat in sistemul de calcul?

PS: nu vad bine? La o rubrică, nu aveți procent, dar totuși sunt trecuți ceva bani! Să fie primiți!
Pensie fff lungă!
Pt cei pensionați in 2017 a fost o pleașcă, să vedem ce va urma in 2019!

Iulian Mareș spunea...

La mulți și prosperi ani Trustului Media, la 25 de ani de la prima emisie a unei televiziuni 100% românești!

PS: ... în f. mare parte non #!...și fără datorii la stat, nu ca alții.

Patrascioiu spunea...

Huhu Rezea personal precum și copii mei nu am simțit un avantaj privind apartenența Ra UE dar ași fi nătâng sa nu recunosc ca pentru mulți ani constituit un plus la care nici nu visau.Sincer te sfatuiesc sa te limitezi la subiecte la care ești pregătit. Etichete de genul cominterniști aduce deservicii partidului al cărui susținător te declari.Sfatul inregistraza-l drept un act de bunăvoința.

Huhu Rezea spunea...

@Dan Buzescu
Solda de funcție de la prima rubrică este vrs x 197,33 × 1,1 . Este deja actualizata cu majorarea de 10% din 2015.
@AUREL
Coeficienții de ierarhizare din PUF 56/2006 se păstrează în calculul solidelor până în 1922 când se intra pe coeficienții din L 153/2017.

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Dna juristă, A, dorea coeficienții BC, neaplicati niciodată! 😂🤣

Iulian Mareș spunea...

Dan,
scuze! Am înțeles că fisa îți aparține!
Sau, mai postează un "Dan"?

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
O singura întrebare?
Cat de rău trebuie sa incalci Constituția, la nivel ICCJ, pt a fi cercetat și inculpat?
Cam multe încălcării in statul de drept, specific și doamnei jurist Aurel!
Cu stima,
Cdt. Pază CF! 🤔

Liviu PO spunea...

@dan via huhu
Aceasta indexare cu 10 % a VRS este suficienta pentru probarea discriminarii dintre pensionari si nerespectarea ordinului ilegal M25/2016...

Iulian Mareș spunea...

Maestrul Cârstoiu a apreciat enorm discursul de promulgare a legii autostrăzii Tg.Mures-Iasi, catalogându-l cu al "unui agitator de uzină"!
Elementul de forță l-au constituit frazele cioplite cu barda, ce incep cu verbul la gerunziu!

Eu nu cred așa ceva!

Doamna Aurel, nu credeți că a înebunit Cârstoiu și este ciuma roșie, nr.8?

Dan spunea...

@Leon
Multumesc pentru informatie.

Dan B. spunea...


@Huhu:

1 Multumesc pentru explicatii, eu înțelegând că acel „cuantum majorat al funcției de bază”, element de negăsit in fisa de calcul a subofițerului, se regăsește in majorarea cu 10 % a VRS-ului de 197,33 lei
2 Incearcă să diferentiezi pe subiecții cu același nume/prenume/porecle, căci comentatorii se adresează ...... cui?
Așadar există și tizul meu, cel cu fișa de calcul de la SRI, eu având calculele pe Romavia, adică o echivalare abuzivă cu o soldă de functie greșit calculată (coef 5,40 în loc de 5,66), cu o soldă de grad si gradații, în condițiile în care, probabil, comisia de contestații, a obligat CPS la revizuire prin acordarea indemnizatiei de conducere existentă in fisa cu elementele salariale din martie-august 1998 (în baza unei noi fise emise in sept 2018 de către centrul militar).
Desigur, în baza Ord MS-101/11.06.2018, nu am calculate pentru pensie trei sporuri, acestea insumând 93 % din salariul de încadrare.

Daniel Craciun spunea...

Buna seara !
Am primit si eu decizia de actualizare a pensiei.
Salariul Brut a crescut cu ... 6 lei !
O adevarata bataie de joc !
Daca pana acum imi era Lehamite de politic, incepand de azi simt ca incep sa ii ...

E timpul sa nu mai luati parte la nici-un partid politic !
Cu stima !

Huhu Rezea spunea...

@Crăciun
Sa mai repet cum se numesc cei care sunt împotriva partidelor politice principalul vehicul al democrației? Spune și d ta ca speri să vină alt partid la guvernare care sa-ti mărească pensia.

Leon spunea...

@Daniel, eu propun sa ne mutam Dosarul de pensie de la MApN la...MAI..:))

Huhu Rezea spunea...

@Dan Buzescu
Nu eu dau numele utiliztorilor.
Pensia aceasta fiind deschisă în anul 2016 nu a trecut prin operațiunile de recalculare ale L 223. S-a actualizat pensia calculată.
Pensiile militarilor deschise în anul 2017 sunt diferențiate funcție de data deschiderii.
Cele deschise până la 30 06 2017 au fost indexate cu 5,25% și apoi regularizate cu actualizarea din 30 06 2017.
Pensiile deschise după 30 06 2017 au primit majorarea de 15%, potrivit L 152, direct în baza de calcul.
Pensiile deschise după OUG 59/ 04 08 2017 au fost plafonate la solda lunară netă.
@catalin
Actualizarea de 1,3% se va aplica la toată pensia în plată, repartizându-se proporțional în fiecare element al pensiei în plată.

Dan B. spunea...

@Huhu:
Dacă pensia a fost deschisă in baza Legii 223/2015, scrie în decizie.
Probabil a intrat in plată după emiterea ordinului SRI 8148/2016

Unknown spunea...

Buna seara! Urmaresc cu interes acest blog si am constat, asa cum de altfel ma si asteptam, ca nu exista o directie comuna a celor 2 ministere ( exceptand voit SRI). Nu este posibil ca o pensie recalculata si apoi actualizata, sa aiba baza de calcul mai mare cu 500 lei si totusi sa fie mai mica decat cea recalculata initial. Probabil ca anormalitatea inseamna normalul prezentului in care traim...sau invers....

Aurel spunea...

@ Huhu Rezea
Vă mulțumesc !
@ Mareș
Pe la A3 un medic de nașteri spune legat de stafilococ că " nu avem cultura responsabilității". Adică oglinda politicului.....
Mă întreb oare d-na prim a fost responsabilă când a prezentat la Alba o listă întreagă de bonusuri in plus pentru profesori de parcă îi punea la îngrașat de sărbători toate cu aplicare de la 1 ianuarie 2019.
Interesant că o promisiune prevede acordarea a 6 salarii brute pentru profesori la pensionare.
Totul în timp ce militarilor nu li se acordă ajutoarele la trecerea în rezervă.
Plus că d-na ministru reevaluata i-a făcut cu încă două sporuri in jur de 25% începând din 1 decembrie.
Dacă aș fi fost activ demisionam și treceam la învățământ sa muncesc 4 ore pe zi.
Despre militarii activi sau armata română niciun cuvânt de felicitări,etc, decât o majorare post mortem pentru veterani și câțiva invalizi in viața.
Pentru informarea d-voastră.
Pe ecran la A 3 , față în față cu Ursu sta o doamnă din așa zis" minister al românilor de pretutindeni" agreat de stăpânire și A3 care a spus cu subiect și predicat că în diasporă trăiesc 10 milioane de români din care aproximativ 4 milioane etnici stabiliți în alte țări și peste 6 milioane diasporă in căutarea unui trăi mai bun, studii,etc.
Legat de autostrada Unirii promovată poate nu știți că președintele împreună cu primarul de Iași expulzat de PSD luptă pentru aducerea la Iași în fabricație a unui model Wolsfagen, condiția fiind infrastructura.
Poate nu știți că tot pe același proiect și Skoda este pe cale de a deschide o locație în România , dacă nu se vor mișca mai repede bulgarii.
Ăsta înseamnă vizite în Occident și vizite în "Arabia".
@ Leon
Stai liniștit fiindcă majorarea cu 1,3% aplicată la cuantumul avantajos in plată va matură aberațiile făcute prin formule inventate de la minister la minister, probabil în scopul de a nu se depăși bugetul alocat,care buget pe anul 2018 oricum a fost depășit prin alocările de la ultima rectificare bugetară.
Dacă în 2019 veniturile la buget vor fi mai mari ,vor fi mai mulți bani și în bugetele ministerelor.
Dacă nu,atunci vor fi probleme.
Deocamdată , scopul este să se ducă toate majorările pentru pensionari cât mai aproape de alegeri.
Majorarea de 15% de la pensiile civile din septembrie 2019 de care pomenești nu face decât să mențină la 26% din salariul mediu brut pentru aproape 60%din pensiile la nivelul unui punct de pensie,în condițiile creșterii prețurilor, utilităților,etc

Aurel spunea...

Iar obstrucție, d-nule Huhu Rezea?
11 m cumva la ...?
Nu-i nimic.
Mai ales că abia m-am strecurat până la Sântimbru venind de la spectacolul de la Sibiu din cauza căruțelor care se deplasau spre Alba.
M-au oprit într-o parcare aproape o oră până a trecut convoiul și s-a mai degrevat traficul de autovehiculele din spatele convoiului care nu conteneau cu claxonatul.
La trecere pe lângă noi s-au oprit și m+am ales cu un sfert de țuică și un cozonac el.
Am constatat că peste jumătate erau mahmuri bine de la băutură.
Din câte am înțeles că această sarabandă a căruțelor pe șosele europene au fost organizate în ciuda interdicției prin regulamentul de circulație tot de cadre fătuca de la A3 care reprezintă Ministerul românilor de pretutindeni pro guvernamental.
Nu mai vorbesc de mizeria lăsată de animale pe șosea și de nervii șoferilor de tir.
Se pare că am ajuns degeaba in secolul al XXI -lea.
Că să nu mai zic nimic de călcatul in picioare de la catedrală.

Iulian Mareș spunea...

Dna Aurel,
In primul rand daca vrei sa dialoghezi cu mine, îți dai numele real, al 2-lea nu-mi atribui ceea ce nu am scris!
Pari dintr-o lume diferită...eu scriu de mere, iar tu de pere...
Când Dulapul vorbește de stat de drept să-i aduceți aminte de cele aproximativ 50 de dosare, de susținerea pt Kovesi, Stanciu, Tarcea și a lui Lazar-Cocota!
Voi l-ați consiliat să aștepte decizia instanței în cazul revocării? Ratustile nu râd de voi?
Acum un an am dat un verdict: procurorii DNA se vor aresta intre ei!
Mai îți dau un pont: magistrații din CA)ICCJ se vor judeca unii pe alții!
Mai vrei unul?
Medicii se vor înlătura între ei, iar cei excluși nu-și vor găsi ușor de muncă nici în Sierra Leone!

Huhu Rezea spunea...

@Aurel
Căruțașii maramureșeni care fac drumul până la Alba Iulia simt românește. Dacă știau pe lângă ce nesimțitor trec, te serveau cu baligă de cal, nu cu cozonac.
@Draghici
Am impresia că nu cunoști grila de salarizare din învățământ!
Caută pe net și rămâi tablou...ce salariu are un profesor preuniversitar gradul 1. Degeaba le-a dat LOV salarii de nabab pentru ca ei tot o înjură. La fel și medicii! Asa este cool de la dreapta politică.

Leon spunea...

@Aurel,prin aceste comentarii lasi impresia ca nu prea te bucuri de Sarbatorirea Centenarului Marii Uniri, daca nici gestul simbolic al nepotilor de a merge cu carutele pe acelasi traseu strabatut de bunicii lor pentru a fi prezenti la Alba Iulia de 1 Decembrie 1918/2018, nu-ti pica bine..!
Eu chiar doresc sa ma bucur de aceasta Mare Sarbatoare si voi incerca sa urmaresc la TV, defilarea de la Arcul de Triumf si pe cea de la Alba Iulia si celelalte evenimente programate pentru data de 1 Decembrie 2018. Si la -10 grade cred ca-mi prinde bine o tuica fiarta dimineata, si un vin fiert mai pe seara ! Asa ca-ti propun, prieteneste,sa lasam ,,contrele,, pentru saptamana viitoare, si sa ne bucuram alaturi de toti cei care simt romaneste ..!

Gigi spunea...

Bugetarilor cu 4(patru)luni vacante/an,4-5ore/zi,li se pregătește al 13-lea și al 14-lea sal+alte facilități.
Văd că mai sus,cineva îi căiește,că sunt stresați și umiliți de elevi.Spun că asta nu ar fi posibil dacă cel/cei în cauză ar avea personalitate și ar ști să aplice în practică ce au învățat.
Niciodată,dar niciodată un astfel de bugetar nu se compara cu un bugetar din SNAOPSN,mă refer aici la volumul de muncă,la libere,la ore suplimentare,stres etc.
Un bugetar SNAOPSN poate face ce face un profesor,dar un profesor nu poate face ce face un SNAOPSN,așa pentru a face un joc de cuvinte.Să fie clar.
Nu-i mai văietați voi.
Am văzut cu toții cum unul din învățământ au cumpărat câte 5 case + să vedeți cu ce mașini vin la școală.
Trăiască meditațiile!

PS:
Poate să le acorde "deștepții"ăștia de la guv.și al 15-lea salariu că 80% dintre categoria acestor bugetari nu-i va vota,o spun din constatare directă.Ei se consideră mai superiori în pregătire decât alții.Așa cred ei.Dar dacă s-ar face o evaluare a cunoștințelor,50% ar pica examenul?!

Iulian Mareș spunea...

Doamna Aurel,
Vă regăsiți cumva sub numele de Elena C....?
Hai, să nu o mai dam de gard, vreți să vă indică și un link, de pe un alt blog?
Știați prea bine cine sunt..., dar ați skimbat stăpânul! Deh, va pot înțelege..., până la un punct doar!
Nu mai dau detalii! Deocamdată!

Aurel spunea...

@ Drăghici
Încântat de a conversa cu d-voastră și doar pentru faptul că sunteți mult peste d-nul Mareș, trebuie să vă aduc argumente în sprijinul celor afirmate.
M-aș fi bucurat dacă guvernanții ar fi cerut celor din învățământ sa livreze 8 ore de program in instituția școlară zilnic cu program in favoarea elevilor.
Sancțiuni pentru performanță la meditații vizavi de neperformanta la cursuri.
Program de reactualizare a cunoștințelor inclusiv în domeniul informatic cel puțin două luni din cele trei luni de vacanță /an.
Neplata participării la examenul de bacalaureat ,etc ca supraveghetor și corector atâta timp cât ti se ofera salariul lunar cu toate sporurile,tichetele de masă,decont transport,etc pe luna respectivă.
Sancționarea tuturor directorilor care nu scot la concurs posturile vacante in scopul de a le incadra cu suplinitori din rândul unor persoane dubioase incapabile de a lua un examen de titularizare ( neveste de popi, polițiști,jandarmi,copii de cadre didactice,etc) în timp ce foarte mulți tineri nu găsesc sau nu li se oferă posturile libere deși au luate examenele de titularizare cu medii peste 8.
Stiți cumva că pe lângă altele copii de cadre didactice sunt scutiți de taxe la examenele de admitere in instituții de învățământ superior și au facilități la cazarea in cămine.
Și multe altele.
Licee după influența politică a directorilor și primarilor prin toate comunele unde își planifică orele își așa fel încât prin rotație își mai fac o zi libera din cele 5 zile de program cu 4ore pe zi.
Licee la care din doua clase au luat bacalaureatul 4 elevi.
Dacă de la 1 ianuarie 2019 o învățătoare va avea peste 5000 lei plus bonusuri ce sa mai zică sof mecanic conductor de tab,tanc etc cu studii superioare la activ, locotenentul,maiorul de la batalion ,etc.
Stiți ce diferență de salarizare exista in momentul de față între profesorii, lectorii din învățământul militar,medicii militari care pot sa acceadă la grila de salarizare pentru similarii din mediul civil și cadrele militare active operative care duc greul in cazarmă, aplicații, misiuni,etc.
Enormă.
Mă între atunci de ce am mai înființat cu surle și trâmbițe L153?
Oare militarilor nu le-ar prinde bine 4 ore de program pe zi plus trei luni de vacanță pe an?
Și dacă ești profesor în mediul rural și mai ai și o gospodărie cu câteva animale și hectare de gradina .....ce de avantaje fata de bieții militari.
Cu stima!
Am înțeles că d-na Viorica a promis și creșterea salariului minim in construcții???????? la 3120 lei . Noroc că nu a precizat și de când.
Nu era suficient gafa celui de la finanțe.

CEZAR spunea...

m-Ale.,
Ai un secret pe care-l stim toti....hi..hi..hi...

Aurel spunea...

D-le Huhu Rezea
In legatura cu nepoții "patrioți"și organizatorii lor din partidul dv iubit"și mai patrioți" decât patriotii adevarati
Am luat și destulă balegă,numai că pe roți.
Necazul este că se lipește bine de cauciucuri și nu se dă dusă decât cu jetul.
Noroc că nu trebuia să ajung la vreo nuntă și să trebuiasca să car mirele la nenorocire. Nu era semn bun.
Acuma după calculele mele coroborare cu temperatura de afară presupun că doar caii au mai ajuns cu capul limpede la Alba, "nepoții"cu căruțele sigur au ajuns sigur tuiești de tot dacă atunci când ne-am întâlnit erau pe jumătate deja făcuți.
Așa că ce-or fi înțeles că de întâmplă pe acolo rămâne de văzut.
Cine i-a organizat și caii devin răspunzători.
Să știți că după ce am analizat mai bine și am dedus că acele felii de cozonac ar fi putut ajunge și pe fundul căruței l-am cedat primului câine întâlnit în cale.

@Dle Leon
Nu prea mă interesează parangheliile astea tipic românești în care toți devin "patrioți"sadea in discursuri politice (unele scrise de persoane culte pentru persoane certate cu cultura generala).
Ce sa mai zic și dacă paranghelia se termina cu fasole la cazan ,sarmale și un vin din apă.
Să vezi apoi rupere in uniune până la ultimul pahar și ultima sarma.
Hai,La mulți ani România !
Dar nu România asta a lu D-D.V- T-TT-A3-RoTv-RTv-si confratii de bancă din forul suprem.
Ci România noastră a celor cinstiți și patrioți,Romania bunicilor noștri care au luptat pentru ea sperând în
promisiunea că vor fi improprietariti cu o bucată de pământ să-și poată hrăni familia,, România asanată de jmecheri putrezi de bogați din furt din banul public, România asanată de jmecheri certați cu legea și instalați la butoane.
Grijă mare,că se poartă în zonă.Taiati și porcul că dacă vin ăștia cu jandarii vinovat,nevinovat,o luați pe coajă dacă se dă ordin.
Și rămâneți ,cu pestă sau fără ,și fără porcul din coteț.
Acuma pe la DJ,dacă este pe primul loc pe țară la ajutorul social poate vor avea mai mult clemență pentru nevoiași.
Evident dacă nu se dă ordin.

Huhu Rezea spunea...

@Aurel
Despre ce obstrucții vorbești?
Si tăcerea este un răspuns dacă eviți tachinările lui @Mareș.

Aurel spunea...

@ d-le Drăghici,
Deoarece ați rămas inclusiv la capitolul logică elementară încă mult peste d-nul Mareș, vă răspund încheind totodata subiectul.
Cazurile expuse de d-voastră sunt rare și peste aceea a dat norocul cu vreo pilă prin eșaloanele superioare,etc.
Școlile militare se pot număra pe degetele de la cele două mâini pe când "universitățile" sunt la duzină/ oraș,municipiu,municipiu reședință de județ, capitală.Daca numai la Alexandria (oraș fără bibliotecă) erau sau sunt două,ce sa mai zicem de restul orașelor cu biblioteci.
Nu pot românii f_te câte universități pot înființa ăștia.
La multi ani!
România bineînțeles!

Aurel spunea...

@ d-le Huhu Rezea
Este în regulă. Doar un defazaj nesemnificativ la mijloc.
Suspiciuni și bănuieli nerezonabile din partea d- nului Mareș.

Iulian Mareș spunea...

Doamna Aurel C/B,
Kiar dacă eu nu sunt absolvent de Spiru, că 'mneata, știu că sunt destui peste mine și conștientizez!
Dar mai știu că sunt sau au fost și mulți peste tine...căci fiecare cu ale lui și propriile-i capacități!
Să știi că cei mai periculoși sunt proștii harnici, dar aici nu fac nicio referire subliminală cum nu fac nici la participarea prin zone periculoase, post conflict, nici macar a serviciilor medicale! 😂

Cezar,
Ai trandafirii în mână? Galbeni, roșii? 😂😎

Leon spunea...

@Aurel, ca sa vezi cata discriminare face si Primarul PNL din Alba Iulia, Mircea Hava, masinile care sosesc din toata tara sunt parcate in afara orasului, iar nepotii cu carutele trase de cai sositi din Maramures, Banat, Covasna, intrara in oras si se inchinara in fata statuii impunatoare a lui Mihai Viteazul, primul unificator al Tarii Romanesti, Moldovei si Aedealului,in anul 1600..!
PS. Nu vrei sa revii la vechea identitate, T3..)) ?

Huhu Rezea spunea...

@Aurel
Nu ești din zona Sibiu-Alba. Ce să cauți la Sântimbru?
Improprietărirea s-a promis pentru țăranii din Regat, aflaţi pe frontul din Moldova.
Cei din respectiva zonă au fost obligați să slujească pentru Imperiu, împotriva Regatului României și mai ales a aliaților săi.
Dai semne serioase că ție îți cam pute românismul, dacă spui că ai dat cozonacul la câini.

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Așa era la ea, la Botoșani, dădeau cozonac și icre negre câinilor! 😂🤣

Huhu Rezea spunea...

@mares
Cum de ajunserăți de la Sibiu....toooocmai la Botoșeni? Ziceai că ne dai un citat de pe alt site.

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Rădăcinile sunt la Botoșani!
Daca mai insista că sunt mai "mulți peste mine" decât peste "Aurel" ... ei atunci, o să-i aduc aminte de link!
Văd că și Cezar s-a prins, în fapt jurist-medical!
Culmea, a avut tupeul să mă asemuiesc cu un caporal și sunt convins că mă și știe!
Așa au muierile gura slobodă...
Ah, kiar să-ți zic una tare: la Alba Iulia se fac înscrieri la concursul "De bătut femeia"! Se zice că sunt mii de înscrieri! Ăștia da nebuni!
Oricum, "Aurel" a mai avut probleme, în trecut, din cauza scrisului pe bloguri și treabă nimic! Uită-te și tu ce prostii de deviații juridice îi bagă în cap Jucătorului de Golf Nr. 1!

raul spunea...

Sa dea naiba daca Aurel domn sau doamna nu apara armata mai bine ca Draghici!
Ca fapt divers (ca asa a ajuns armata ,la diverse) pe vremea lui Ceasca se considera un colonel egal cu un profesor universitar ,azi vedeti unde s-a ajuns!Si ceva personal ,eu un parlit de locotenent castigam mai mult decat nasu' ziarist la Informatia Bucurestiului si decat nasa ,reporter la radio ,deci propagandistii partidului ,cu Stefan Gheorghiu la baza !Eu luam vreo 4500 iar ei vreo 3500!Dar pe vremea aia eram apreciati ca avea cine ne apara pe cand acum ne tradeaza chiar ai nostri!Pe vremea aia as fi murit pt tara ,acum nu!

Iulian Mareș spunea...

Raul,
Cu respect iti spun ca, "Aurel" nu-i ca tine.......si mai mult, apara interesele cuiva din raionul Gradina Botanica-Piata Leu-Piata Cotroceni-Pod Cotroceni!
Aia sunt penalii, ai lor, al nostr nu!
Cativa romani din HARCOV vin cu carutele la Alba, ca pe timpuri! ...îi pute a balegar si palinca!
Aia au scoli proaste, prin judete, nu la Spiru, 40000 inscrisi!
Greseala nu-i a "domnului Aurel" ci a celor care au creditat si-i permit sa emita judecati dintr-un post f bine platit!
Oricum, in credinta zilei de maine, sunt sigur ca va skimba macazul la finele lui 2019, dar nu se va simti catusi de putin rau!
Este un om adaptabil, va supravietui, mai ales ca are si pensie!
In afaceri pierzi-castigi, negustor te numesti!....imi pare rau ca a ratat o medalie si anul acesta; se va stradui si mai mult, pe final!

Leon spunea...

Un basarabean in varsta de 77 de ani, Ion Margineanu, fost profesor universitar si deputat in Parlamentul Moldovei , a venit pe jos de la Balti la Alba Iulia, parcurgand 520 de km. in 30 de zile, pentru a sarbatori in Orasul Unirii 100 de ani de la Marea Unire, dar si din dragoste pentru poporul roman unit. Ieri cand a ajuns la Alba Iulia, primul gest a fost sa ingenuncheze in fata Orasului Marii Uniri..! Felicitari domnule profesor !
La Multi Ani Romania, La Multi Ani Romani oriunde va aflati..!

luminita spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
raul spunea...

Iuliane ,nu stiu ce hram poarta Aurel asta ,dar in polemica dintre el si Draghici ,i-am dat dreptate pt ca apara interesul nostru in fata profesorilor ,care,sa ne ierte D-ZEU ,am vazut ce ,,produc'',desi avantajele li s-au marit an de an si performante ,cu mici exceptii ,nema!Cunosc si eu exemple multe din domeniu!
LA MULTI ANI SI RESPECT ARMATEI ROMANIEI ACTIVE SI IN REZERVA!SI CELEI IN RETRAGERE SA NU SE SUPERE CEI MAI ,,SENIORI'' DINTRE NOI!😊🎖🥂🥂

Dan B. spunea...


Mai găsești niscai tembeli și pe aici, probabil de ambe sexe (n-au vrut femeile egalitate cu bărbatii?).
Eu m-am cam supărat că mdm Firea n-a scos manifestările cu caracter sportiv de masă la marginea urbei, astfel încât, aproape în fiecare weekend, să nu fie paralizat traficul rutier in centrul capitalei, însă un el/ea se supără că, o dată la 100 ani, căruțele i-au luat fața, uitând semnificația istorică a marșului atelajelor.
Tot așa, mai se debitează o altă gugumănie, cea ref. la o așa-zisă mare concurență pentru admiterea în instituțiile de învățământ ale MApN, chiar dacă, de multe ori, nu există candidați pe numărul locurilor scoase la concurs. Oare n-au auzit de intenția MApN privind reintroducerea stagiului militar obligatoriu sau de chemarea sub drapel a rezerviștilor?
Concurența supraunitară la admitere se manifestă la MAI, pentru condițiile net avantajoase oferite, luându-se în calcul și posibila șpagă ulteriară.
Urât mi-a fost de omul prost (informat)!

Iulian Mareș spunea...

Luminița,
Da o fuga până-n Malta!

Raul,
Lupta noastră kuar nu este cu cei din învățământul civil....

Aurel spunea...

@ Domnule care ești foarte deștept pe aici numit DAN.
În primul rând eu nu m-am supărat ci doar am relatat un fenomen de care m-am lovit pe traseu.
Nu as fi comentat dacă acele căruțe circulau pe un drum național cu un echipaj de circulație în fața care cel puțin periodic să degreveze traficul.
Probabil dta nu știi cam ce circulație de desfășoară pe C.Turzii -Sebes unde pentru a se încadra pe autostrada spre Ungaria descarcă tot Ardealul de Nord plus o parte din Moldova care vine pe Bistrița.
Știi dta că în coadă în spatele căruțelor tirurile pe distanța de peste 8- 10 km nu mai conteneau cu claxoanele.
Dacă sunteți atât de informat stiți că în Ungaria circulația tirurilor este interzisă sâmbăta și duminica?
Stiți că toți cei din coada aia kilometrica se grăbeau spre graniță ,nu cumva să nu poată traversa Ungaria.
Știi dta informatule că parcarea tirurilor in Ungaria în timpul staționării costă destul de mult și de multe ori patronul nu decontează șoferilor fiindcă nu se încadrează în grafic.
Știi dta informatule că pe drumurile naționale este interzisă circulația atelajelor cu tracțiune animală și mai ales noaptea.
După deșteptăciunea dta crezi că în caz de accident rutier în fața instanței era o scuză " "Centenarul" să ne spui și nouă.
Nu cumva cine a organizat trebuia să ceară protecția poliției rutiere pe tot traseul?
Pe mine m-au tras pe dreapta intr-o parcare peste o ora niste polițiști rurali numai că să degajeze lanțul de mașini de pe sensul invers din spatele căruțelor din care foarte multe tiruri,etc.
Credeți că toată lumea a stat gură cască la sărbătoarea Centenarului precum bugetarii.
Pentru foarte mulți privați, inclusiv pentru multi șoferi de tir și alți participanți la trafic a fost zi de lucru azi.

Iulian Mareș spunea...

Domnule "ET",
Ai auzit de Drăghici și Aurel?....ei se exprimă sacadat, în valuri, pe măsură ce termină auditul bibliotecilor! 😂🤣

Iulian Mareș spunea...

Ce DRAK interesează numărul de volume și pe subofițeri, foști, de căruțe în zi de sărbătoare?
5 căruțe extrem de lungi au paralizat traficul rutier!
Dar coloana de 15 auto a Jucătorului de Golf Nr 1?

Aurel spunea...

D-le Drăghici,
Am luat la cunoștință.Aveti dreptate.
Informat de un coleg din zonă am înțeles că până în 2000 era ca și inexistentă deoarece funcționa într-un local impropriu lecturii.
După 2000(probabil nefiind rentabilă la furat) a fost mutată într-un local reamenajat din spații comerciale.
Urmează probabil și renovarea casei memoriale "Marin Preda".
@Mares
Pe drumurile naționale cu circulație intensă pe ambele sensuri și o căruță,un tractor,etc încurcă foarte mult circulația și mai ales atunci când nu ai posibilitatea de a te angaja în depășire.
Mă bucuram dacă ne-ați fi dat o sugestie privind circulația în coloană pe drumurile publice a cinci atelaje cu tracțiune animală integrală.
La coloanele militare cunoaștem regulile. Poate le adaptați că să ieșiți basma curată.

Iulian Mareș spunea...

Eu nu scriu despre coloanele militare ci despre blocarea in fiecare WEK de prezidențial navetist! Clar?
Azi ar fi fost bine sa fie 500 care din HARCOV! Numai azi kiar dacă tu ai claxonat in exces....cu toate că pot fi depășite ușor!
Ce, la Botoșani un tău nu sunt căruțe pe drum? Asta-i gravitatea supremă? Să le omoram caii, să-i amendăm pe țărani și să-i suportam pe #profesionisti? Kiar, poate-mi spui din ce trăiesc și dacă plătesc taxe și impozite? Căci amenzi, mai ho!

Dan B. spunea...

@Aurel

Prin răspunsul dtale, îmi confirmi tembelismul despre care am amintit anterior.
Un gest simbolic, al unor români, te-a deranjat, dar cred că despre acele atelaje trebuia să fi aflat mai din timp, astfel încât să ai o opțiune de varientare.
Nu sunt de acord cu traficul căruțelor pe DN-uri, dar marșul celor cinci căruțe, urnite spre Alba Iulia, în an centenar, .............
Militar fiind, am fost obișnuit cu „varianta de bază” și „varianta de rezervă”, dar, probabil dta faci parte dintre acei „noi muncim, nu gândim!”

@Draghici:

Stii dta cât de numeroasă a fost promoția de elicopteriști în 2017? Da, doar șase! Iar asta spune multe!

raul spunea...

Iuliane cine naiba a zis ca luptam impotriva invatamantului civil?Luptam impotriva faptului neechivalarii muncii noastre nici macar la nivelul unui profesoras de doi lei care freaca menta prin asa zisele scoli ale patriei!Si sa stii ca am habar ce vorbesc!Nu detaliez!De aia am draci si nu numai eu ci si voi ar trebui ,ba frate ,noi eram si profesori si-i invatam pe soldati ,eram si comandanti in caz de realitati ,trageam cu pusca ,luam hotarari si muream de era nevoie!Ce dracu fac profesorii de azi?Ii invata!Ce??????Si au ajuns deasupra noastra ca beneficii!De-i corect sa ma ia pe mine dracu!

Aurel spunea...

Domnule DAN,
Manifestările dvoastra de sorginte maniacal-depresive prin care vă gratulati partenerii de dialog cu expresii " cum va vin pe gura" in ideea ca implementati "adevarul absolut " nu va ajuta ci din contră vă descalifică.
Înainte de a face tembel, etc pe cineva priviti-vă în oglindă și reflectati la ce pretindeti de la organizarea statală în care trăiți și la ce graiti prin comentarii.
Dacă vreți că statul să respecte legea pentru cazul dvoastra particular, atunci dvoastra de ce nu indemnati la respectarea legii în cazul unor căruțași, posibil și sub influența alcoolului care circulă după voința lor cu atelajele pe drumurile naționale nesupravegheati in cadru organizat de echipaje ale poliției rutiere.
D-ta ai auzit de Codul Rutier?
Știi că la art 71 scrie in felul următor;
,"(1) Sunt interzise accesul și deplasarea vehiculelor cu tracțiune animală, a mașinilor și utilajelor
autopropulsate utilizate în lucrări de construcții, agricole și forestiere, a animalelor de povară, de tracțiune
sau de călărie, precum și a animalelor izolate sau în turmă pe drumurile naționale, în municipii și pe
drumurile la începutul cărora există indicatoare de interzicere a accesului.
(2) Autoritățile administrației publice locale au obligația să amenajeze, cu acordul administratorului drumului
public și avizul poliției rutiere, drumuri laterale, căi de acces către aceste drumuri, precum și locuri de
traversare a drumurilor publice destinate circulației animalelor și vehiculelor prevăzute la alin. (1),
semnalizate corespunzător.
(3) Pentru a circula pe drumurile publice pe care accesul le este permis, animalele, vehiculele trase sau
împinse cu mâna, animalele de povară, de tracțiune și de călărie vor avea câte un conducător, iar
vehiculele cu tracțiune animală vor fi echipate și cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-
fluorescente, în conformitate cu prevederile regulamentului."
Dacă cumva un șofer de tir,camionetă de marfă, polonez,suedez,finlandez,ungur,ceh,slovac,etc care circulă frecvent pe ruta menționată spulberă, din neatenție, oboseală, etc o căruța din acel convoi crezi ca pe carutas îl absolvă cineva de vina lui în accident pe motiv că se deplasa dintr-o regiune istorică la "Centenar "?
Crezi că pe polițiștii rutieri ii absolvă cineva că nu au luat toate măsurile ca acele căruța să circule conf legislației în vigoare?
Așa că domnule, dacă cereți să se respecte legea în cazul dvoastra atunci comentati și aruncați caracterizari prin prisma respectării legii.
În țările unde se respectă legea nu se întâmplă așa ceva.
Nu eu trebuie sa- mi aplic varianta de rezervă ci poliția rutieră responsabilă de tronsonul de drum și eveniment,căruțe pe DN contrar legii, trebuie sa- i dirijeze pe cei care habar nu au ce evenimente se întâmplă pe anumite drumuri naționale contrar legii în vigoare.
Vă rog dacă mai continuati dialogul să vorbiți punctual pe lege și consecințe.
Altfel pe troncaneli prostesti cu binefaceri si mica înțelegere nu tine cu mine cel putin.
Eu am obligația de a cunoaște legislația rutieră a țării în care circul, restul aparține administratorilor de drum, poliției rutiere și atât.
Observ că îl luați părtaș și pe cunoscătorul legii d-nul Huhu Rezea prin promovarea jignirilor pe care le dăruiți nu numai mie.
Așa o fi bine probabil!

Iulian Mareș spunea...

Raul,
Nu-i corect..., dar dacă gl. Ciucă accepta sa fie comparat cu un păpușar sau balerin, eu ce mai pot face?

Huhu Rezea spunea...

#Aurel
Hai că ai făcut o obsesie pentru căruțași!S-au... este doar o frustrare care... pentru unii vine tocmai de la Trianon.

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Și-a dorit și ea căruță când era mică, dar în comunele botoșănene numai primarul și popa aveau cal și căruță!

Acuna, că unii au auzit sau nu de codul rutier este și nu este o mare problema, dar KWI și ea au auzit de Constituție?...încălcarea ei este doar puțin, dar f puțin mai grav!

Aurel spunea...

Dle Huhu Rezea, sunteți admirabil.
Dacă îndemnați la respectarea legii nu pierdeati absolut nimic , din contră.
Generalul Berthelot care a ajutat mult România prin experiența sa la șase luni după sosirea în țară a spus ceva edificator pentru cultul românilor de a face lucrurile după ureche;
" Sunteți o țară minunată dar într-o admirabilă dezorganizare".
Lucru valabil până în ziua de azi.
A avea legi doar pe hârtie este probabil"un lux", a le și respecta poate constitui un factor de progres și civilizație.
Huliți statele în care se respectă legea dar vă folosiți de tot progresul lor tehnologic, începând de la autoturisme,autocamioane,electrocasnice, locuri de munca, etc.
Acolo dacă handicapații noștri parchează mașina pe locul destinat pompierilor in 10 minute li se ridică mașina.Ca să nu zic nimic de respectul pentru regulile de circulație.
Așa că lăsați Trianonul că nu are a face cu respectarea legii.
Ați văzut în satul din Olt cum DSV nu s-a lăsat până nu a aplicat legea chiar flancați de mascați și după trei zile de proteste în cazul pestei porcine?
Dar cum probabil la unii le vine prosperitatea de la Focșani nu poți să le ceri mai mult.

Iulian Mareș spunea...

Nu prea intelegeam de ce doamna "Aurel" o tine langa cu autoturismul vs caruta traditionala!
Azi am inteles..... :

https://youtu.be/J4L7i2GQK1A


PS: dialectul neaos NE, nu este intamplator!....filmarile sunt pe DN Ripiceni-Saveni-Agafton!? ....

Dan B. spunea...

@Aurel:

E clar, ești irecuperabil.
Dacă îmi planific traversarea Carpaților pe Tranfăgărășan, dar în ziua cu pricina s-a organizat un raliu cu participare internațională, iar eu aflu, căci m-am interesat de disponibilitatea rutei pentru mine (și sunt cam 4-6 pe an), totuși mă duc intr-acolo, înseamnă că mi-a luat Dumnezeu mințile. Acele atelaje, venite din Maramureș, au refăcut drumul istoric de acum 100 ani, în speranța că li se vor mai alătura și alții, exact ca atunci.
Și anual să se fi întâmplat asta și tot n-aș fi avut obiecții, dar o dată la 100 ani, .......
Reiterez, nu sunt de acord cu existența căruțelor (ordinare) pe DN, dar dta minimalizezi un eveniment istoric cu rezonanțe pentru români. Sau, vorba lui Huhu, Trianonul are rezonanțe și pentru maghiari, iar dta ești fanul lor?

@Huhu:

Dacă-l iau și-l scutur un pic, îi cade glodul dintre degetele de la picioare, strâns acolo de pe vremea copilăriei, când, desculț fiind, se bucura văzând o căruță ce se apropia de el, doar-doar căruțașul îl va scuti de drumul parcurs pe jos.

CEZAR spunea...

@ /Domnul Dan,
Nu stiu daca ai observat dar Aurel (gurile rele a la m-Alul ZIC E.C.din gradina botanica cotroceana ) te-a facut ...prrrrost !
Nu-mi zice ca nu ai bagat de seama ...esti un individ care percepoe subtilitatile (sic!)
Si da ..treaba cu carutele(de ce nu cu jipanele ca doar au trecut 100 de ani )..este reala
Trebuia organizata ..condusa etc...
Sa zicem Doamne ajuta ca nu s-a transformat intr-un carnagiu..de mai hauleam si acum pe drum...!!
Nu asa se respecta ..traditia ..

Iulian Mareș spunea...

Cezar,
Tu voiai o căruță alb-albastră, de la Pol.Rutiera în frunte?
Sau un biciclist?
Asta s-a întâmplat acum, că rememorare istorică!
Poate se alăturau și ce a secui, șvabi și sași, căci tot aici și-au mâncat pita!
Nu va mai uitați la drobul de sare, căci noaptea au executat odihna in halta de noapte!
Lasă jipanele, căci nici în 918 nu au mers cu caleștile!
Nu poți depăși 5 căruțe?...atunci stai acasă sau îți plătești un șofer adevărat! Doar nu erai cu TAB-ul tau pe traseu!?