Un produs Blogger.

miercuri, iunie 08, 2011

UN SCMD-ist si-a dat foc in fata Cotrocenilor, in semn de protest!

46 comments

Barbatul care si-a dat foc la Cotroceni este un fost militar. Pensia i-a CRESCUT in urma recalcularii! VIDEO pe www.crimetime.ro

UPDATE: Barbatul care si-a dat foc in fata Palatului Cotroceni se numeste Petre Morjan si este membru al Sindicatului cadrelor militare disponibilizate. El a iesit la pensie in 1988, cu grad de maior. In urma recalcularii pensiilor, venitul i-a crescut de la 770, la 940 de lei.

A avut noroc ca echipele de interventie se aflau acolo, pentru ca un alt barbat se urcase inaintea lui pe un stalp, ca sa protesteze ca in Roamnia nu sunt respectate drepturile omului.
Barbatul care si-a dat foc avea ceva sa-i reposeze presedintelui Traian Basescu, desi el nici nu se afla la Cotroceni in timpul protestului. Omul, care este, se pare, chiar un fost cadru din armata, agitase niste hartii in directia palatului, inainte sa recurga la gestul extrem.

46 de comentarii:

micutzul spunea...

Este mare pacat ca a recurs la astfel de gesturi. Ca urmare a politicii de desfiintare sau restructurare fara a fi facute studii, fara consultari cu partile implicate, vom asista tot mai des la astfel de gesturi. Ganditi/va la cei care au rate la banci in baza unei pensii sau unei indemnizatii si acum sau in viitorul apropiat nu vor mai reusi sa/si achite datoriile. Totul are implicatii si in plan familial , vor fi familii destramate, copii aruncati de justitie la un parinte sau altul. Tot asa o sa se intample ceva timp , pana cand se vor termina cei care sa isi faca singuri rau. La rand vor fi cei care vor gandi altfel...mi/ai facut rau atunci iti fac rau. Si sunt specialisti. Vorbesc despre cei din armata , politie. pompieri, servicii....
Din ceea ce am citit pana acum un procent foarte mare de teroristi vine din randul celor direct afectati de actiunile politice, economice, sociale sau militare.

theodora0303 spunea...

Nu, nu este bine asa.... mai bine iesim cu totii ... toti cei nemultumiti ... toti deoadata nu separat asa cum am facut pana acum ... asta este singura noastra sansa.
Cata disperare trebuie sa fi fost in sufletul acelui om?
Cati oameni trebuie sa mai faca gesturi disperate pentru ca noi ceilalti sa ne solidarizam?
Ii urez SANATATE!
Off topic
Iar am site-ul "Jocuri cu cuvinte" atacat :(
Pentru un asemenea atac “pulsing zombie” este necesar ca 500 – 1000 de persoane (sau poate mai multe) sa se blocheze 24 din 24 de ore in fata calculatoarelor.
Cine si de ce isi pierde timpul sa atace site-urile noastre?
Cine ii plateste pe oamenii aia?
Deranjam chiar atat de mult?
De ce nu exista liberatate de exprimare in Romania? Doar traim in democratie... nu-i asa?

micutzul spunea...

@ Plano
Te/am suparat cu ceva ?

Plano10 spunea...

@micutzul
De ce?

CEZAR spunea...

..hai sa inteleg si eu....
deci i-a crescut pensia in urma recalcularii si il apuca disperarea si isi da foc...... explica cineva..

Plano10 spunea...

@Cezar
Nu am auzit pana astazi ca un maior sa aiba o pensie de 8-900 lei.

Avram Iancu spunea...

S-ar putea sa fie pensie de boala.

Plano10 spunea...

@Tigri
La varsta lui si o pensie de invaliditate devenea pensie la limita de varsta.

CEZAR spunea...

Se pare ca a iesit in 88 deci nici vorba de restructurari la o varsta de 37 de ai . Rezulta o vechime foarte mica si astfel pensia de 900...se pare !

bazel09 spunea...

Părerea mea ! Ştiri contradictorii!
Dacă are 58 ani şi s-a pensionat în 1988, atunci omul avea probleme de sănătate şi s-a pensionat pe caz de boală, deoarece pensionarea lui a intervenit la 35 ani...Iar dacă pensia i-a crescut, înseamnă că are o problemă.

Indiferent ce aţi zice voi, pentru mine cei care fac asemenea gesturi sunt nişte imbecili, nişte idioţi ...exact ca şi cel cu balconul. Nimic din lumea asta nu trebuie să te împingă la sacrificii extreme. Viaţa este mult mai importantă decât toate bunurile materiale de pe pământ.

Iar ce proroceşte fătuca aia despre acţiuni şi alte chestii, să mă lase cu asemenea sugestii. E pentru puturoşi. Dacă nu-mi ajunge ce să pun pe masă, mă duc să caut de muncă şi nu plâng toată ziua în faţa calculatorului, văicărindu-mă că n-am aia , n-am aia....
De muncă se găseşte, dar trebuie s-o cauţi. Şi important: trebuie să lăsăm din fudulia care ne caracterizează. Ne dăm mari că avem hărtii, diplome, dar nu suntem în stare să avem nici cea mai mică acţiune creatoare care să ne aducă venituri în plus. Munca de orice fel înobilează omul, dar nouă ne este ruşine de ea. Vrem degeaba. În momentul de faţă trebuie să ne mulţumim cu cât ni se dă, având în vedere contextul economic mondial global. O să fie şi mai greu. Vedeţi cazul statelor europene din sud, cazul Belarus, în State Obama are mâinile legate până luna viitoare când va vedea dacă i se aprobă să se împrumute în continuare sau taie în sistemul bugetar!
Aşa că, mai bine punem capa la cap idei bune şi facem ceva să mişcam înainte economia.

Plano10 spunea...

@bazel09
Ai dreptate cand spui ca pensionarii militari sunt totusi tineri si ar putea sa-si completeze veniturile din pensie, prestand activitati in domeniul privat.
Multi o si fac!
Nu toti au curajul sa presteze o meserie in civilie, pensia ramanand principalul venit.

Gesturile disperate provin din lipsa de speranta pentru viitorul apropiat si din perceptia ca autoritatile incalca prestigiul unor cetateni obisnuiti sa primeasca onoruri.
Daca statul continua doar sa taie, fara sa analizeze unde se poate si unde nu, vom avea o escaladare a reactiilor violente.
Ma tem ca se va ajunge si la ce spune @micutzul, mai sus, adica se va reactiona nu in sensul de automutilare, ca in exemplele date, ci si in directia violentarii celor care administreaza tara.

Avram Iancu spunea...

@bazel09,ai ,intru-catva ,dreptate,uite eu am iesit in 1998,20 de ani de pilotaj,si am avut magazin pana in 2001,apoi din cauza desfiintarii unor obiective din oras nu a mai mers,am lucrat un an adminstrator la o fabrica de mobila,apoi 6 luni admninistrator la CFR Chitila ,apoi 4 ani profesor si gata altceva in marele municipiu Urz..nu am gasit si chiar am cautat
:dupa iesirea la pensie am facut curs autoARR,apoi curs de psihopedagogie in Bucuresti,am mai lucrat sporadic coordonator auto,aveam pensie cam asa 4 mil in 2001,7 mil in 2004,apoi am ajuns la 16 mil in 2007,iar acuma dupa recalculare am dublu.In rest am cautat de lucru dar degeaba
unde in Bucuresti faci 4-5 ore naveta si dai jumate din cat castigi la drum ,si cu ce te alegi
In restul tarii e jale -nu gasesti de lucru
unii colegi au facut pe paznicii la toti bisnitarii pe cate 5-6 mil pe, luna
bolnavi si la 50-60 de ani ce sa mai faci ?ca s-a interzis cumul pensie-salariu
apoi unde sa lucrezi pe santiere?

bazel09 spunea...

Plano10
Corect ! ...din percepţia inoculată voit şi din lipsa de clarviziune a individului de a distinge şi a analiza vorbele care îi sunt puse în gură. Dacă ar fi pedepsiţi şi jurnalişti cum este pedepsit orice instigator după codul penal, să vezi tu atunci ce bine am fi informaţi !
Statul taie când nu are resurse Plano! Resursele nu cresc în copaci. Trebuie produsîă resursa. Ce vină are Piteşti că în Spania vănzările au scăzut cu 44 % ?
Tot aud povestea: păi a făcut un bazin, o piscină, o dracu s-o ea ce au mai făcut etc. Bine! Nu făcea bazin, nu făcea piscină, ne băga banii în salarii şi pensii, iar când se terminau , ce făceam ? ...că şi acolo e vorba de o sumă, nu ceva infinit! De unde mai ei! Principalul motor şi creditor al statului este populaţia, iar dacă noi atât am reuşit ca să zămbim când copilul nostrum spune că a schimbat niste lei în euro, asta spune multe ce încredere avem în ţara asta. Noi decât mimăm asta, că în rest râdem de ea.
Taman aici a fost buba tuturor guvernelor: au mărit populist salarii, pensii, deşi ştiau că nu se susţine economic şi ştiind că va veni ziua scadenţei, dar ce îi interesa pe ei.
Ştii ce îmi place la Ponta ? Că se pregăteşte deja cu lozinca ! Guvernul PDL ne-a lăsat bugetul gol...xxxxxxxxx. Lăsă că vă văd eu atunci. Pentru că nu mă interesează vorbele, ci faptele, iar cum n-au, va fi vai de ţărişoara asta. De împărţit nu mai este. Subsolul şi activele care mergeau au fost înstrăinate de atunci. Acum nu o să aibă, ...şi nu-i văd cu biciul la creierul românashului să producă idei, că de plătit nu are , dacă nu se produce
Să văd atunci de unde veţi lua când ştii foarte bine: economia şi salariile bugetarilor se ţin pe credit. Aşa este principiul oricărei economii din lumea asta. Nimeni nu are bani puşi la dos. Dar mulţi nu înţeleg cum se construieşte un buget şi cum se formează un buget. Au impresia că dacă ţi s-au prevăzut 4%, 5%, înseamnă că banii ăia deja ar fi pe undeva , uitând că de fapt totul este o previziune,... iar când apare o sincopă cât de mică, toate selsinele se dau peste cap !
Eu mă descurc bine pentru perioada care o traversăm. Îmi place munca şi

bazel09 spunea...

@Avram Iancu
De ce nu şi pe santiere? Nu este tot muncă ?
Avem colegi mai mulţi care lucrează în santier la DMHI, pe diferite meserii şi unii dar puţini pe funcţii. Care este problema. Când ai nevoie de bani faci orice, dar orice...exclud fraude sau alte bazaconii care nu au nimic în comun cu munca!

Plano10 spunea...

@bazel09
Hai ca o zisasi p-asta cu ziaristii!
Daca Tv si ziarele au informat ca in luna ianuarie militarii au luat pensiile pe jumatate sau pe sfert cu ce au dezinformat?
Neghiobii(epitet drag tie) de la guvernare nu sunt vinovati?
Adevarul este ca se intamppla ceva necurat, ceva pe care guvernanti... or nu se pricep sa-l stavileasca, or il ascund.
Daca Blejnar spune ca a avut incasari mai mari la buget, unde s-au dus banii... ca investitii n-au prea facut? De ce continua sa taie din veniturile celor amariti?
Evaziunea fiscala si fraude prin licitatii trucate sunt principalele gauri la buget.
Daca mai adaugam miliardele descoperite de Curtea de Conturi a fi fost cheltuite fara justificare avem imaginea incompetentei generalizate in administrarea a tarii.
Cel mai intelingent ar fi sa-si dea naiba demisia de la guvernare inainte sa li se intample sau sa ni se intample ceva ireparabil.
Prostia este mare si langa ea troneaza tupeul si fudulia.
Daca lasau contractul cu Bechtel sa continue, la pretul ala convenit de Nastase, aveam cel putin, acum, Autostrada Brasov-Bors terminata. Asa, ce au facut? Au renegociat si au facut-o si mai scumpa, cu conservarea lucrarilor intrerupte, si am rams si fara autostrada.

Avram Iancu spunea...

@bazel09,sa stii ca nu ma mira felul cum gandesti ,de ce nu pe santiere ?Pai de ce da ?Suntem in lagar,e stare de necesitate?Daca eu am o anumita pregatire ,toasta viata am prestat un tip de munca ,cam cum ai vedea trecerea la lopata,sau la maturoi ori "sarpele 'de desfundat canalizari?Probabil tot asa "gandeste"si "iluminatii tarii"care au rasturnat scara de valori si au ajuns toti idiotii sa aiba functii mari ,sa ne conduca si sa ia decizii importante vizand viata si sanatatea noastra,de aceea suntem in buza prapastiei,iar intelectualii si specialistii sa mearga la munca de jos,pe santiere ca sunt destui smecheri care sa ne conduca.Nu pun in discutie situatia unui militar ,care o viata intreaga a trait intr-un stres continuu,sau mai rau cum am fost eu pilot pe elicopter cu cateva mii de ore de trepidaj in spate ,cu coloana vertebrala facuta ferfelitza ,cu moralul la pamant,cu inima in copcii,sunt numai bun de lopata,nu toata lumea a stat intr-un birou sau intr-o magazie,cred ca ma intelegi domnule "bun samaritean"si cetatean de onoare al patriei sale socialiste ?!Eu cred ca fiecare ar trebui sa-si gasesca locul in functie de stiinta,pregatirea ,formarea si capacitatea safizica si intelectualanu doctorul si inginerul sa sape iar excrocul sa fie prefect de judet.Chiar doctrina comunista spunea "de la fiecare dupa capacitate.."tigri2

bazel09 spunea...

Plano !
Zilnic văd ceva nou pe unde trec: Mg-Cţa ! Vino vara asta să vezi centura la care se lucrează ok, poduri, şosele etc ! Statul face infrastructură, nu fabrici şi uzine. Nu este atributul statului de a crea locuri de muncă, ci de a crea cadrul legal întreprinzătorului.
Nu vorbi de Bechtel! Nu e vorba de preţ acolo. E vorba de cum a fost scris acel contract, care este putred de împovărător pentru stat şi nu s-a putut renegocia deât în parte, dar tot rău este! Ăia chiar de nu fac nimic, le dai bani, că aşa a fost ticluit în contract. Ştii foarte bine: din cauza studiilor de fezabilitate şi a proiectului construit prost, se blochează tot. Au dat peste tot felul de situri şi alte rahaturi care vor bloca lucrarea ani de aici încolo, plus au dat peste depozite de fel şi fel de reziduri de la minerit sau naiba ştie de unde sunt..., iar altă poveste este cu trecerea din privat la stat a terenurilor. Sunt în instanţă şi ştii bine: degeaba zice Co că se pot expropria pentru utilitate publică, dar dacă omului nu-i convine preţul, stă cu tine în instanţă şi eşti legat de mâini şi de picioare. Administrarea unui patrimoniu nu este aşa de simplu şi dacă nu ai oameni în teritoriu care să vrea să facă muncă, degeaba te scremi, că nu poţi face paşi semnificativi.
Şi altă mare problemă este finanţarea. Trebuie să ei de undeva. De unde Plano când zilnic ne văitam ca nu avem pentru medicamente, n-avem pentru social, n-avem pentru bugetari etc. Mai înţelege cineva în ţara asta ce este prioritar ? Nu ! Toţi vrem de toate, dar fără a face nimic. Plângem zilnic pe umărul a 1,2 mil de bugetari fără să aducem vorbă măcar o singură data de ceilalţi 3,5 miliane care fac plus valoare. De ce ei nu sunt importanţi ? Pe ei i-aţi întrebat dacă au ce pune pe masă ? Nu , sigur nu, ne doare doar de noi.

Plano, mă informez când sunt interesat să cunosc problema în detaliu şi nu vin cu fumigene . Adevărurile dor, dar ne-am făcut-o cu mâna noastră. Sunt o grămada de legi care blochează activitate. Degeaba vrei tu să faci repede ceva , că vin cei de la patrimoniu, vin cei de la culte, vin cei de la transporturi şi fiecare îşi vrea partea sau blocchează activitatea...vina este a legislativului, care nu este interesat deloc de bunul mers al ţării ci doar de bunul mers al lor !
Hai că am obosit şi mâine am treabă .....

bazel09 spunea...

Avram Iancu
Santier nu înseamnă lopată prietene! Sunt activităţi diverse!
Bine! Este problema ta. Eu am fost în stare să curăţ toată scara unde stau cu şpaclul de guma de mestecat aruncată de mioriticul bădăran şi călcată de ceilalţi mioritici. Să ştii că n-am murit, iar când m-am apucat de treabă n-am fost întrebat dacă am diplomă şi câte , că Doamne am ceva !...şi chiar dacă o vecină s-a arătat foarte surprinsă şi nu mă înţelegea...dar asta este prostia noastră. Nu vrem să muncim. Considerăm că munca este pentru negri şi tigani sau ştiu eu ce rahaturi avem în cap. Avem diplome! Avem masterate, unii doctorate! Şi ce vom face cu ele! Câţi bani au produs. Unde este plus valoarea de după ele ? Cu alte ocazii am să vă povestesc şi despre studenţii de azi, pentru că circul în zonă !

bazel09 spunea...

@Avram Iancu
Şi încă ceva! Vina este a şcolii. Pentru că ne învaţă să mergem la un loc cald la stat, la stat. Nu e repetiţie!
Asta vorbeam şi cu studenţii: Dacă vor creşte/trăi cu aceiaşi mentalitate cum am făcut-o noi, nema creativitate, nema competenţă, nema dezvoltare pentru viitor.
Iar dacă ai pregătire (cum spui tu !), doar în mediul privat o poţi măsura. Dute la o multinaţională şi să vezi criterii de competenţă şi evaluare din 3 în 3 luni...şi când îţi spune managerul: aţi pierdut 6 puncte faţă de trimestrul trecut şi cred că ne vom despărţi luna viitoare, abia atunci îţi dai seama cât de valoros eşti!...sau invers: aţi progresat şi drept urmare aveţi un bonus de 10% ...Probabil necunoscute , dar aşa e capitalul şi capitalismul ! Creativitate, competenţă, plus valaore, performantă !

Avram Iancu spunea...

@bazel09 ,nu ne intelegem ,bine eu am dus discutia mai spre extreme,anul trecut eu mi-am placat apartamentul,lucrasem vreo cateva luni cu o echipa de zugravi,faiantari si stapanesc aceste meserii,am si sarma de desfundat canale caci locuiesc la parter si costa un milion o desfundare asa ca nu asta e problema ci stilul cum o pun unii ,dar nici chiar asa -atunci cel mai simplu ar fi sa merg la Milano la cersit sau la spalat parbrize la semafoare ca tot munca se cheama,nu?tigri2

bazel09 spunea...

#Avram Iancu
Orice care face bani prietene, dacă ai nevoie de ei! Îţi dau două nume cunoscute, sper să nu mă înjure: Comandor Oţelea şi Comandor Fetcu, zilnic sunt cu ulei în cap. Repară maşini, motoare, instalaţii electrice...şi o fac bine...şi o fac dinainte de a ieşi la pensie!
Bravo lor ! ...şi nu le-au căzut galoanele!

bazel09 spunea...

#Avram Iancu
Că mi-ai adus aminte de spălat parbrize. Chiar mi-a trecut prin cap la un moment dat să cumpăr o franciză de spălare profesionistă a masinilor la client la domicilu. Costa 1500 euro! Se scot bani frumoşi după .
Deci trebuie să mişcăm creierele astea imbibate de atâta stat.
Gata! Caput ...la somn

mos alecu spunea...

@Bazelo9 :
Foarte bune exemplele care se refera la modul de viata al militarilor pensionati , mai ales ca este vorba de cazuri din armatele Americii , Frantei , Germaniei , Angliei ...

Inainte de a riposta ca Romania nu este la nivelul acelor tari , va reamintesc ca Romania face parte din aceleasi 'cluburi' (NATO , UE) cu tarile mentionate ... si ar fi normal ca si in Romania sa se aplice macar principiile , daca valorile banesti ii sint , inca , inaccesibile ...

In al doilea rind ... dvs. si cei mentionati ati fost , prin armata ,probabil , ingineri , juristi , medici , sau politruci (metamorfozati dupa 1989 in orice le-a dorit inimioara ... si mai ales in sociologi) , profesii absolut comune cu cele din viata civila , profesii care se pot practica indiferent de virsta si starea sanatatii ...
Ce sa se faca militarii adevarati ... cei a caror pregatire , antrenament permanent , meserie ... a fost aceea de A UCIDE ... pentru ca asta este realitatea : meseria militarilor adevarati (imensa majoritate a oricarei armate) este SA OMOARE ! Aici sa nu ma luati cu 'policalificarea' militarilor ... policalificarea insemnind sa stii tot mai putine lucruri , din tot mai multe domenii (la extrema se ajunge sa nu stii nimic din toate domeniile) ... iar policalificarea este contrara specializarii care se doreste a fi atinsa la personalul armatei...

INCERTITUDINI spunea...

Cine pe cine judecă?

Plano10 spunea...

@Incertitudini
Nu ne judecam! Discutam mai aprins!

CEZAR spunea...

....Considerăm că munca este pentru negri şi tigani sau ştiu eu ce rahaturi avem în cap. Avem diplome! Avem masterate, unii doctorate! Şi ce vom face cu ele! Câţi bani au produs. Unde este plus valoarea de după ele ? Cu alte ocazii am să vă povestesc şi despre studenţii de azi, pentru că circul în zonă ! .........MARE dreptate are omul. La noi de fapt asa era inradacinata ideea..invata carte(sa ai diplome) ca sa scapi de munca. Acum a venit vremea sa nu-ti mai foloseasca nici cartea si nici diploma daca nu PRODUCI ceva valoros cu pregat. pe care o ai.
Pe un vas american..o defectiune scarboasa cu multa mizerie... ETC Cu cheia in mana ing. sef al navei +ing. mecanic rezolva problema!! Ati vazut pana mai ieri la noi ingineri sa puna mana..?

Avram Iancu spunea...

Prietene ,arata-mi un tzigan care munceste,sau cat de "harnici"sunt negrii???Sa stii ca romanul nu e prea gomossi apoi sa nu ne luam dupa demagogi,care ziua se dau virgine si noaptea sunt in parcari cu soferii turci sau pe centura"la turnat asfalt".tigri2

Plano10 spunea...

E vremea coasei!
Stiti de ce nu cosesc tiganii?
De teama! Sa nu taie...floarea tigancii!

Ică Şt. O. Victor spunea...

mos alecu@ poate nu interveneam, dar expresiile utilizate sunt foarte dure! "SA UCIDA" "SA OMOARE"
Din felul in care argumentezi incapacitatea de adaptare a "ucigasilor", la meserii din viata civila, desi intentia mi se pare in sprijinul militarilor ADEVARATI, expresiile de mai sus anihileaza complet aceasta tentativa. Sunt militar, am fost in trupele speciale, eram si sunt pregatit pentru orice. Numai sa ucid, NU! Sa omor, NU! CATEGORIC! Asta ar insemna ca agresiunea sa porneasca de la mine (intelege prin "mine", tara mea, careia i-am jurat credinta, chiar cu pretul vietii)
Cand esti in legitima aparare, anihilarea dusmanului, a agresorului sa-i spunem, nu inseamna ca l-ai UCIS, ca l-ai OMORAT! Inseamna pur si simplu APARARE!M-am APARAT! Asta am invatat ca militar! Sa-mi APAR TARA!
Poate ca-mi vei da dreptate. Esti militar, ca si mine! Noi n-am fost mercenari.
Toate bune!

mos alecu spunea...

@Ică Şt. O. Victor 9 iunie 2011, 16:38 :
Termenii sint foarte duri ... dar exprima esenta actiunilor militare ...
Atunci cind , tragind asupra pozitiei unui pluton "inamic" , verificatorul spunea : "Obiectiv neutralizat" ... asta insemna ca personalul acelui pluton nu mai exista pentru a-si pune in aplicare misiunea lui de a ne ucide pe noi ... iar actiunea noastra (a celor care realizasem neutralizarea lor) era MODUL CONCRET in care NE APARAM TARA .

Cind am inteles pentru prima data aceste lucruri , si eu am avut un soc ... dar , mai pe urma am inteles ca acesta este singurul mod (daca s-a ajuns pina acolo) in care pot SA-MI APAR TARA ... Iar cind am aflat ca si altii au gindit la fel ... : "George S. Patton
5]Vreau să vă amintiţi că nici un nenorocit nu a câştigat vreodată un război murind pentru ţara lui. L-a câştigat făcând pe alţi săraci nenorociţi să moară pentru ţara lor." ... mi-am zis ca nu este ceva anormal sa gindesc asa ...

CEZAR spunea...

Chiar daca nu-i va face mare placere ,nu ma pot abtine sa spun ca, de data asta aprob cuvant cu cuvant ce a spus Don ICA.Nu ca trebuie sa dau eu aprobari.Asta-i realitatea,cuvant cu cuvant.Ba mai mult ,acum cand vad cum se pregatesc altii de prin armatele cu pretentii,realizez ca noi parca am facut mai mult scoli de ,,bune maniere".
Desii am fost pregatit pentru linia intai, cum se zice-nu imi amintesc de antrenamente in care sa ucizi pur si simplu. Inamicul era ceva foarte vag definit.era ALA care ne ataca Tara!! mai plastic spun ca era clar definit, prin tintele de carton din poligoanele de trageri. Mos alecu -cred ca din cauza varstei o da in bara ,ca de fiecare data. Acum insa mai urat ca niciodata!!!

mos alecu spunea...

@CEZAR 9 iunie 2011, 17:20 :
N-am inteles ... sau am inteles ca tu nu stiai pentru ce te afli 'in linia intii' ... probabil pentru ca ai facur o scoala 'de bune maniere' , nu o scoala militara ...

Dar , aveti si voi dreptate (tu si Ica) ... baietii care au actionat pentru eliminarea lui Bin Laden , isi aparau tara , erau in legitima aparare si au 'anihilat' (nu au ucis , nu au omorit) dusmanul ...

mos alecu spunea...

Si , daca v-au deranjat asa de tare termenii de 'a ucide' si 'a omori'... accept ca poate fi folosit si termenul 'a anihila' ... este mai dulce , mai linistitor , mai telectualist...

ANIHILÁ, anihilez, vb. I. Tranz. A reduce la nimic; a nimici. – Fr. annihiler (lat. lit. annihilare).

Avram Iancu spunea...

Ar trebui sa intervina un specialist in termeni militari,parca la tactica se foloseau termeni ca :a neutraliza,a nimici si a distruge cand era vorba de tehnica de lupta si obiective;si a lua prizonier,a rani,a ucide inamicul viu,asa daca vreti dvs.puteti folosi si figuri de stil gen"a-i face onoarea de a-l trimite in rai"de vad ca sunteti "luptatori poeti".Sa stiti ca in primele momente ale unui conflict armat esti speriat ,derutata,chiar te gandesti ca nu ai fi in stare sa iei viata cuiva ,apoi [dupa o zi doua ]devii o bruta si chiar iti face placere sa omori pe cel ce-l consideri inamic[v-o spun din proprie experienta].Problema este nu in a le gasi scuze celor de la putere ca nu sunt in stare sa administreze randuielile societatii ,ca lumea nu are de lucru si ca e un haos general,ca viata a devenit un scandal si o alergatura continua spre nicaieri,nu a ne acuza ca nu am vrea sa muncim .da sa muncim fiecare in ce suntem pregatiti si ne place[mai e vorba si de ce suntem in stare]asa sa filozofam pe marginea muncii nu ajungem la nici o destinatie.Eu am intrat in LM la 15 ani cu gandul de a ajunde la cele mai inalte trepte ale armatei ,am ajuns la aviatie ,am zburat mai multe tipuri de aeronave ,apoi ,ultimii 20 de ani am zburat pe elicopterul Mi-8,ajunsesem pilot clasaI,instructor in toate conditiile meteo [3000 de ore],practic eram in floarea meseriei si STOP[brusc],ni s-a promis ca daca iesim la pensie[la cererea noastra]vom avea pensie integrala bla bla bla,acuma o sucim ca la Braila,unde sa ma mai indrept atata am stiut,mi-am respectat juramantul si tu stat ai devenit dusmanul meu?Asa ca sa vorbim vorbe si sa dam sfaturi INUTILE suntem buni cu totii,dar sa stiti ca sunt fosti colegi de-ai nostri care au firme si prefera sa angajeze pe oricine decat sa angajeze un fost coleg .Asa ca sa nu ne mai "dam"buni samariteni si sa filozofam aiurea .tigri2

mos alecu spunea...

@CEZAR 9 iunie 2011, 17:20 :
Deoarece se vede ca scolile pe care le-ai facut nu te-au adus pina la nivelul de a intelege ce aveai de facut ... probabil nu ai fost la scoli care sa depaseasca cursurile de pregatit trompetistii regimentului ... iti transcriu ce se spune intr-un curs "de gradinita militara" (col.I.Iordache , Scenariu tactic - actiunile de lupta in 200 de imagini , Editura Militara , 1975) :
-misiuni
- subunitatile de infanteri : nimicirea inamicului prin... , nimicirea tancurilor si infanteriei inamicului ...
- subunitatile de desant aerian parasutat : nimicirea personalului si ...

Asta fara a mai spune ce scrie cind se trece la detalierea formelor de lupta

mos alecu spunea...

Iar am gresit ... aveti dreptate , regulamentele de lupta vorbesc de nimicire , nu de a ucide , a omori ...

NIMICÍ, nimicesc, vb. IV. Tranz. A face să nu mai existe, a reduce la nimic (omorând, distrugând, lichidând); a distruge, a desființa, a prăpădi, a extermina, a lichida, a nimicnici. - Din nimic.

CEZAR spunea...

Mos Alecu -nu te mai chinui. Este greu cand nu poti sa dai cu c/p. Stie toata lumea ca a duce lupta ,presupune a ucide inamicul.
problema esentiala este ca doctrina militara in care am fost pregatiti definea ca inamic numai pe cel care ATACA Romania. Nici-o actiune de lupta nu era prevazut a se duce peste granita tarii. Lupta, deci uciderea inamicului
capata o justificare si o morala greu de contrazis!!
Pregatirea ca militar, de orice categorie se subsuma acestei idei nobile de ati apara tara si a nu initia niciodata actiuni agresive impotriva altora.

bazel09 spunea...

@mos alecu 9 iunie 2011, 09:04
Aşa cum ne stă nouă cel mai bine: facem o înşiruire de profesii onorabile, iar la cea politică (sic!) completăm...că poate s-o simţi interlocutorul ofuscat ;)...dar se iartă, că n-am fost în zona respectivă în nici cea mai mică funcţie a organizaţiei de bază ;) . Micile ironii fac deliciul cititorilor mioritici :D . E reţeta de success în lipsa argumentelor!
Nu ripostez cu România este......,dar chiar este! şi matematic, şi nu putem trece peste ele oricât am vrea principii...care se aplică în funcţie de potenţa financiară a ţării. Comparaţi 22 milioane de locuitori cu un PIB de 140 miliarde euro cu o ţară oarecare de 9 milioane de locuitori, dar cu-n PIB de 260 miliarde, ca să nu vorbim de alta care are 80 milioane de locuitori şi un PIB de 4 trilioane dolari. Ca şi cum am compara un elefant cu-n purice. Deci, despre ce vorbim ?! De principii !
Şi-n al doilea rând. Se spune că în spatele unui luptător stau 5 logisticieni. Deci, 1/5 din trupă erau luptători , dar şi aceia au avut alt statut, erau majoritatea metei sau seghevei ;). Chestiunea cu “a ucide” v-au explicat-o ceilalţi comentatori. Nu vreau s-o reiau! ...Şi până la urmă nu m-aţi convis: este mai bine să urli cât este ziua de lungă, că n-ai ce pune pe masă sau căutam un job pe măsura pregătirii, a competenţei, a priceperii etc .
Cu policalificarea m-aţi convins. Nu e necesar pentru că românul a fost dintotdeauna priceput ;) ...sau cel puţin aşa se crede !!!

bazel09 spunea...

@CEZAR 9 iunie 2011, 12:19
Da! Am văzut. Aşa am crescut la navy. De la mic la mare şi de la mare la mic cu cheia, patentul izolat, surubelniţa şi testerul în mână. Nu este minciună. Te poţi interesa. La fel se-ntămplă şi-n ziua de astăzi. Participă toţi, de la şeful mecanic până la ultimul muritor.

bazel09 spunea...

@CEZAR 9 iunie 2011, 17:20
realizez ca noi parca am facut mai mult scoli de ,,bune maniere".
Subscriu în totalitate! Foarte mult zgomot şi-n rest nic ;)

tigri2 9 iunie 2011, 18:34
De ce nu îţi continui meseria în aviaţia utilitară. Te poţi asocia cu foştii colegi. Închiriaţi "scule de zbor" şi găsiţi de lucru, pentru că este un segment căutat. Colegii noştrii s-au dus să "are" marea pe nave comerciale. Au pensie de peste 3000 lei, dar şi peste 4000 euro pe lună în noul job. Se poate tigri!. Idee e să vrei să faci ceva...

mos alecu spunea...

@bazel09 9 iunie 2011, 21:34 :
Punind putina ordine in discutia purtata , se observa ca :
-in prima faza il faceti 'praf si pulbere' pe tigri2 pe motiv ca nu 'pune osul la treaba' in orice fel de munca ... deoarece "Munca de orice fel înobilează omul,..."
- in faza urmatoare , dupa ce ma 'terminati' si pe mine cu argumente clare si de necombatut (din cunoscuta panoplie a hoarelor , visanilor , porelor , si al aluia din Timisoara cezarului) , revenit la tigri2 si va confirmati (?) indemnul de a se apuca de munca ... de asta data "căutam un job pe măsura pregătirii, a competenţei, a priceperii etc . " ... Suna altfel ... dar este in stilul specific de inconsecventa in gindire(?) si in argumentare al celor mentionati anterior .

mos alecu spunea...

@CEZAR 9 iunie 2011, 20:14 :
De ce nu intelegi tu ca pe tine nu te duce mintea nici macar pentru c/p ??
Tu ai putina "limbarita" , dar si aceea si-a pierdut din vitalitate ... a se vedea 'fisiiala' cu care ti-ai pierdut suflul pe propriul blog ...

bazel09 spunea...

@mos alecu
"Orice care face bani prietene, dacă ai nevoie de ei!" - Aici îl făceam pulbere pe tigri 2 ? Hai să citim încă odată, poate de data asta iese altceva! Am spus la modul general şi nu punctual pentru foşti sau actuali militari, în nici un caz cu referire la tigri 2 !!!!!!!! Vă daţi seama că man-ul citise comentariul şi m-ar fi "plesnit" imediat ;)
Moş alecu, atâta timp cât vă pierdeţi timpul doar pe elucubraţiile celor de la Retarditatea Tv şi Latrina 3, normal să nu acceptaţi şi ceea ce vă "povestesc" alţii, indiferent din care zonă provin. Mult succes în ascultarea Crescentului - pentru că după cum observ dumitale ai un ghimpe doar pentru hoţii din barca portocalie...pe ceilalţi eşti în stare să-i albeşti, chiar dacă eşti conştient că sunt principalii vinovaţii de lipsa resurselor din ţara asta. Păi moş alecu, vănzările de capital şi resursă nu le-a Boc. Întreabă-l pe Bombonel, Tăriceanu, Constantinescu, Iliescu şi Votcăroiu, cel cu MEBO!

mos alecu spunea...

@bazel09 10 iunie 2011, 08:43 :
Si aceasta interventie a dvs. este din "cunoscuta panoplie a hoarelor , visanilor , porelor , si al aluia din Timisoara cezarului ." ... In care din comentariile mele a fost vorba despre actiuni/luari de pozitie politice ?? ... Nici macar despre fosta/actuala "grea mostenire" ... ca dvs. sa doriti indreptarea discutiilor in acele directii ...

Iar 'man-ul' v-a raspuns ...Avram Iancu spunea...8 iunie 2011, 23:42

CEZAR spunea...

@Mos Alecu-te faci de ras in pas-alergator! Pacat de varsta matale caci altfel ti-as zice:- da-i inainte cu voiosie

Plano10 spunea...

@basel09
Crezi ca esti mai luminat daca tu urmaresti televiziunile mogulului Paunescu...masini de spalare a lui Basescu?
Dupa cate imi amintesc, cei pe care i-ai enumerat tu nu au produs pagube de zeci de miliarde de euro prin incompetenta lor si n-au bagat mana in buzunarele salariatilor si pensionarilor!
Ce functioara ai basel09 in masinaria propagandistica portocalie?
Te compatimesc!