Un produs Blogger.

Ce inseamna actualizare?

Prin actualizarea soldelor de grad si funcție nu primim toti - cei cu acelasi grad si aceeasi functie - cresteri egale. Fiecare primeste in baza de calcul doar ceea ce ii lipseste din valoarea actuala a soldelor de grad si functie pentru activi.

duminică, iunie 11, 2017

LSU a abrogat dispozițiile din OUG nr. 57/2015 privind includerea soldei de merit în solda de funcție

77 comments
Au fost abrogate și dispozițiile din OUG nr.20/2016 prin care s-a inclus solda de merit în solda de funcție.
 Legea salarizării unitare
Art. 44. – (1) La data intrării în vigoare a prezentei legi, se abrogă:
.......
20. cap. I, cuprinzând art. 1 – 12 ind 1 , art. 13 şi 16 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 923 din 11 decembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare;

23. art. I, I 1 , I 2 şi III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernuluinr. 20/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 434 din 9 iunie 2016, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 250/2016, cu modificările ulterioare;

Notă.
Solda de merit a fost introdusă în solda de funcție prin OUG nr.20/2016 , art. I nr.1 alin.(5)-(6). Prin alin (8) a fost acordată indemnizatia pentru titlul de doctor.  Ambele drepturi au fost  exceptatăe de la actualizarea pensiilor prin alin (9) ale aceluiași articol.
In textul OUG nr.57/2015 prevederile au fost introduse în Capitolul I, art. 3 ind 1.

UPDATE
Includerea soldei de merit în solda de funcție este salvată tocmai de prevederea din art.38 al LSU care menține în plată nivelul soldei de funcție din iunie 2017, nivel care cuprinde deja și tranșa a 2-a a soldei de merit, acordată de la 01 04 2017 prin Legea de adoptare a OUG nr. 9/2017.
In schimb, putem constata că de la 01 07 2017 nu va mai opera excluderea actualizării pensiilor militare cu solda de merit  inclusă în solda de funcție.

Art. 38.
 (1) Prevederile prezentei legi se aplică etapizat, începând cu data de 1 iulie 2017.
(2) Începând cu data de 1 iulie 2017:

a) se menţin în plată la nivelul acordat pentru luna iunie 2017, până la 31 decembrie 2017, cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcţie şi indemnizaţiilor de încadrare, precum şi cuantumul sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor, primelor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul 22 brut lunar, indemnizaţia brută de încadrare, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice, în măsura în care personalul ocupă aceeaşi funcţie şi îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii;

77 de comentarii:

miranda spunea...

Atunci cum sa intelegem ? ce ramane la pensii ? prin abrogarea asta ? ce urmeaza? deci

Leon spunea...

Oug.9/2017 a devenit lege,115/24.05.2017 si are destule modificari, inclusiv transa a 2 a la Solda de Merit se plateste din Aprilie 2017. LSU nu face referire la SM, inseamna ca este inghitita de Solda de Functie, de la data intrarii in vigoare a legii..!

Leo spunea...

H-ule , e f.bine ca ne tii mintea activa cu calcule , cu interpretari, cu analize.
Eu vad situatia LSU intr-o permanenta dinamica . Maine profesorii ameninta cu greva, apoi s-ar putea sa fie atacata cu nu stim ce rezultat la CCR , apoi guvernul poate fi schimbat dupa cum lasa de inteles Firea etc..
Te rog, spune-mi daca titlul acestei noi ferestre : "LSU a abrogat dispozițiile din OUG nr. 57/2015 privind includerea soldei de merit în solda de functie " , schimba cu ceva DOCUMENTAREA ta din precedenta fereastra ( tabelul cu evolutia cuantumului de functiei din 2017-2022), deoarece calculele facute de mine dupa acea documentare mi-au inseninat zilele desi " PT UNII 7 ZILE E PREA MULT IAR PT. ALTII 7 ANI E PREA PUTIN."

Iulian Mareș spunea...

Militarii nu vor mai primi nimic! Gata, li s-a promis destul si acum este timpul faptelor!
Acum trebuiesc ajutati financiar primarii, presedintii de CL/CJ, consilierii alesi, acesti bravi corifei ce lupta continuu pt binele si propasirea urbei (sau turmei?)!
Ce riscuri majore isi asuma ei si nu se plang nimanui daca acceseaza fonduri prin programe UE si/sau guvernamentale! Ce crezi, ca 25% este suficient? Dar, in ce stres lucreaza....si ai impresia ca un spor de incordare neuropsihica de doar 18% rezolva ceva? Sanatatea este zdruncinata....priviti-l pe Robu in piscina!

miranda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
miranda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
miranda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

Includerea soldei de merit în solda de funcție este salvată tocmai de prevederea din art.38 al LSU care menține în plată nivelul soldei de funcție din iunie 2017, nivel care cuprinde deja și tranșa a 2-a soldei de merit, acordată de la 01 04 2017 prin Legea de adoptare a OUG nr. 9/2017.
In schimb, putem constata că de la 01 07 2017 nu va mai opera excluderea actualizării pensiilor militare cu solda de merit inclusă în solda de funcție.
Vezi UPDATE

Leon spunea...

Sa intelegem ca de la 1 iulie (daca LSU va fi promulgata in aveasta luna) se vor actualiza pensiile militare cu 20% pentru cei care n au avut in activitate SM si diferentele pana la 20% pentru cei care au avut procente mai mici..?

Iulian Mareș spunea...

Fiecare intelege ce vrea...., dar, la actualizare vedeti ce modificari majore sunt... IC, gradatii, specislist de clasa si ce nu se mai regaseste...Spor Dispozitiv etc..
Huhu, deci cum bat apa? In piua sau in portofel?
Cuantumul avantajos devine istorie...

R-26500 spunea...

Observatia din material este corecta. Introducerea SM in solda de functie, determina majorarea pe hartie a soldei de functie. Ceea ce atrage in mod obligatoriu si actualizarea pensiilor militare. Actualizare care nu are cum sa iasa, decat pe MINUS!

Urmare a faptului ca la solda de functie desi majorata cu 20%, se aplica noile prevederi privind elementele particulare din noua LSU: adica Ind. Dsp. = baluba de la 25%, gradatiile de vechime se reduc de la 6% pt. fiecare 3 ani vechime la 3% pt. fiecare 3 ani vechime (maxim 7 gradatii, dupa 21 ani vechime nu se mai adauga nimic). Taiem si din specialitatea de clasa, astfel: cls. 3 de la 6% la 2,5%, cls. a 2-a de la 8% la 5%, cls. I de la 10% la 7.5%. IC (care a avut) se reduce de la maxim 50% la maxim 25% (cine a avut mai putin de 25% ramane la fel). Mai sunt si alte elemente de redus sau de eliminat? Nu stiu ce sa spun de radiatii - parca ramane la fel. Referitor la alte sporuri, fiecare sa isi consulte decizia si legea, ce are, ce mai ramane si cat mai ramane. De exemplu, sporul de 10% de confidentialitate este eliminat.

Daca este asa, ar insemna ca prin actualizare sa fie diminuate si inca bine:

- atat cea mai mare parte a pensiilor recalculate carora le-au fost mentinute in plata cuantumul avantajos;
- cat si cea mai mare parte a pensiilor recalculate care au fost majorate prin recalculare.

Pana minim in anul 2020, cand calculele demonstreaza ca abia a 3-a etapa de majorare a soldelor, poate readuce pensiile diminuate prin actualizare, la valorile in plata de acum.

Asta inseamna ca politicul camataresc ne-a tras-o fix la cererea unor idioti din randurile noastre, care au cerut oficial sa NU mai fie suspendata actualizarea pensiilor militare. Iar politicul ne-a dat ce am cerut! Bun - iata rezultatele! Pensii diminuate prin actualizare pana minim in anul 2020. Si fara pastrarea in plata a cuantumului avantajos. Idiotii sunt aceiasi care au cerut/cer sa fie anulat de tot Art. 40 din OUG 57/2015, in loc sa fie doar modificat.

Cum majoritatea avem pensii recalculate pe plus sau pe minus, va invit sa ne luam deciziile de recalculare. Sa ne marim soldele de functie din decizii cu 20% - adica cu solda de merit introdusa in solda de functie. Apoi sa ne actualizam pensia pe minus. Adica la acea solda de functie marita cu 20%, ne aplicam noile prevederi ale LSU, respectiv Ind. Dpz. - de la 25% ramane ..ula, gradatiile de vechime le reducem de la 6% pt. fiecare 3 ani vechime la 3% pt. fiecare 3 ani vechime (maxim 7 gradatii, dupa 21 ani vechime nu se mai adauga nimic). Taiem si din specialitatea de clasa, astfel: cls. 3 de la 6% la 2,5%, cls. a 2-a de la 8% la 5%, cls. I de la 10% la 7.5%. IC (care am avut) o reducem de la maxim 50% la maxim 25% (cine a avut mai putin de 25% ramane la fel). Mai sunt si alte elemente de redus? Nu stiu ce sa spun de radiatii - parca ramane la fel. Referitor la alte sporuri, fiecare sa isi consulte decizia si legea, ce are, ce mai ramane si cat mai ramane. De ex., nici din sporul de confidentialitate pt. cine l-a avut, nu mai ramane nimic.

Rezultatul matematic final nefiind altul decat destu' in gura pt. majoritatea pensiilor actualizate, indiferent de anul pensionarii. Adica ne egalizeaza pe toti, ca doar asa au cerut unii! Egalizarea fiind insa la toti, in jos!

miranda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@R26
Din logica juridică art.38 rezultă că soldele lunare rămân în componența din luna iunie 2017, anterioară intrării în vigoare a LSU. Acestea, în afară de solda de grad, se măresc cu 25% de la 01 01 2018.
Abia din 2019 se intră pe sferturile anuale ale soldelor de funcție din grila LSU.
Nu știu ce să zic în legătură cu cuantumul mai avantajos după actualizarea pensiilor militare care se cuvine din iulie 2017.
Marimea soldei de merit incluse în solda de funcție o găsiți evidențiată pentru fiecare solda de funcție în tabelul de la articolul anterior, în solda de funcție pentru 2018

maiag spunea...

MIRANDA, vad ca este foarte activa,nu inteleg ce legatura are cu arata,ca pune intrebari aiurea,sa para interesanta.vorbesste numai prostii,nu e tema sa nu aiba pare re.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Huhu Rezea: Ati vazut din ce mi-a trimis Casa Sectoriala, pe mail, ca mi-a specificat cuantumul cel mai avantajos in plata? Dar de ce nu mi-a scris si pe Decizie, cand eu sunt informat de politisti si militarii rezervisti ca lor li s-a scris cuantumul avantajos pe decizii? Nu cumva Casa ma supune unei represiuni nedrepte prin abuz in serviciu, dupa eroari intentionate in decizie cu perioada asimilata, dupa impunerea in instanta a erorii judiciare, dupa ce nu mi-a specificat in decizie cuantumul avantajos, fara alte sporuri si coeficienti, si asa cu s-a trecut la toti pe minus aceast cuantum avantajos?

R-26500 spunea...

@ Huhu Rezea. !? Imi scapa ceva? Tu ai afirmat corect, astfel: "Includerea soldei de merit în solda de funcție este salvată tocmai de prevederea din art. 38 al LSU care menține în plată nivelul soldei de funcție din iunie 2017, nivel care cuprinde deja și tranșa a 2-a a soldei de merit, acordată de la 01 04 2017 prin Legea de adoptare a OUG nr. 9/2017". OK, real!

Da, dar la aceasta ora, in deciziile de calculare sau de recalculare ale pensiilor noastre, noi NU avem nicio SM in componenta soldei de functie. Este? Solda de merit a fost introdusa in solda functiei de baza, insa acel alin (9) din OUG nr.20/2016, a zis ca nu se considera majorare a soldei de functie, special ca sa nu fie declansata vreo actualizare cu efecte vizibil negative.

Da, dar prin abrogarea alin (9) din OUG nr.20/2016, cel care zicea ca includerea soldei de merit in solda de functie NU se considera majorare, am ramas fara acoperirea legala care impiedica actualizarea. Adica, odata cu intrarea in vigoare a LSU, acea includere a soldei de merit in solda de functie, apare de-a dreptul ca majorare a soldei de functie fata de soldele de functie considerate la noi in decizii. Element care trebuie sa declanseze in mod obligatoriu, actualizarea.

Mai zici ca dupa logica juridică, din art. 38 rezultă că soldele lunare rămân în componența din luna iunie 2017, anterioară intrării în vigoare a LSU. Da, dar acelea sunt deja solde majorate fata de cele considerate la calcularea/recalcularea pensiilor noastre. Ca atare, Art. 38 NU impiedica declansarea actualizarii imediate a pensiilor dupa intrarea in vigoare a LSU. Iar la intrarea in vigoare a LSU, L. 223/2015 nu poate sa constate decat ca intre timp s-a produs o majorare faptica a soldelor de functie. Nemaixistand articol de lege care sa nu considerarea majorarea ca fiind majorare, automat incepe macelul ... actualizarii. Eu zic ca a manevra a fost clocita cu intensitate diabolica!

@ miranda duminică, iunie 11, 2017. Nu este pe voie si nevoie. Actualizarea pensiilor opereaza asupra oricarui militar pensionat - indiferent cand a fost pensionat, de fiecare data cand se produc majorari punctuale ale soldelor de grad si/sau de functie la militarii in activitate.

Huhu Rezea spunea...

@Corneliu
Nu știu ce se întâmplă cu d-ta ca nu ești deloc atent când îți citești propria decizie de recalculare.
Anterior spuneai că nu scrie pe decizie că soldele și celelalte componente sunt actualizate la valoare din 2009. Păi...scrie chiar în chenarul de la punctul 1 al Anexei la decizie.
La lit. A din decizie ai două cuantumuri
-cuantum cuvenit potrivit L 223
-cuantum în plată, majorat și indexat. Acesta este cuantumul mai avantajos.

Huhu Rezea spunea...

@R26
Da, de la 01 07 2017 nu mai există temei juridic care să împiedice actualizarea pensiilor militare cu valoarea soldei de merit incluse în solda de funcție, la cei care au beneficiat de prevederile art. 3 indice 1, alin. (5) și (6) din OUG 57/2015, modificată și completată de OUG nr.20/2016.
Cei care au avut solda de merit inclusă deja în solda funcției de bază, încă din 2010, au deja această componentă în calculul pensiei.
In urma scandalului făcut cu neconstituționalitatea celebrului art. 40 din Proiectul LSU, care suspenda actualizarile până prin 2022, guvernanții și legiuitorii și-au dat seamă că sunt neconstituționale si dispozițiile alin (9) din OUG 20/2016. Eu am recomandat celor care au primit decizii de recalculare după august 2016 să invoce neconstituționalitate acelui alineat din OUG 20/2016.
Actualizarea se face din oficiu și se propagă în toate componentele bazei de calcul stabilite procentual, acum, din solda funcției de bază, nu din solda de funcție.
Cei care vor primi deciziile de recalculare după 01 07 2017 vor avea, mai puțin cei menționați mai sus, trei decizii de recalculare.
-una care intră în vigoare de la 01 01 2016
-una care intră în vigoare de la data introducerii în calcul a adeverinței cu noile sporuri pentru vechimea pt condițiile de muncă.
-una valabilă de la 01 07 2017 care cuprinde cuantumul recalculat și actualizat cu solda de merit inclusă în solda de funcție.


miranda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Mirabela & Sadoveanu,
Urmeaza vremuri tulburi!
Mirabela, tu pui intrebari pt tot cartierul? Mai pune si fostului Minister al comertului exterior!
Sadovene, acum kiar ca trebuie sa ceri audienta la Directorul CSP a MApN, altfel o sa trimiti bani din buzunar casei! Evident...glumesc, dar pastrand proportia, mai repede cereai indemnizatie sociala, inteleg!

totoiany48@gmail.com spunea...

Exista o ... ,, punte,, de comunicare cu Casa de pensii pentru o lămurire corecta ?
Dacă cineva are aceasta posibilitate rog sa o utilizeze .
Mulțumesc.

R-26500 spunea...

@ Huhu Rezea duminică, iunie 11, 2017. Asta ziceam si eu ca nu mai exista temei juridic care să împiedice actualizarea pensiilor militare cu valoarea soldei de merit incluse în solda de funcție. Asta este clar, dar eu incercam sa evidentiez consecintele generale pt. actualizare.

Hai sa aplicam pe mine! Poftim, eu am o anumita solda de functie in decizie, iar SEPARAT am 20% solda de merit care se adauga la solda de functie. Cum la activi, solda de merit a disparut ca si componenta, fiind adaugata de fapt sub forma de majorare la solda de functie, rezulta ca eu intru in actualizare. Pt. ca s-a majorat solda de functie.

Bun! Dar asta NU inseamna ca la actualizare, in afara de faptul ca imi taie SM pt. ca nu mai este componenta distincta a soldei - fiind trecuta in SF (nicio paguba esentiala), imi aplica de fapt, in defavoarea mea, si toate celelalte noi elemente din LSU, cum ar fi LIPSA indemnizatiei de dispozitiv sau cum ar fi reducerea gradatiei pt. vechime de la 6% la 3%, sau reducerea procentelor pt. specialitatea de clasa - asa cum apar acum in noua LSU?

Ca doar nu sunt astia baieti atat de buni, incat sa imi majoreze solda de functie cu valoarea SM, dar la care sa imi aplice tot elementele vechi cum ar fi de dispozitiv 25%, gradatie de vechime de 6% ..., IC 50%, specialiate de clasa 10% etc. Nu, la valoarea soldei de functie majorata, vor aplica elementele din noua LSU care ori au disparut de tot, ori sunt rase la 1/2. Este asa sau nu?

Pana la urma eu inteleg ca vrei sa spui ca actualizarea pensiilor militare, se declanseaza numai la cei pensionati inainte de includerea SM in solda de functie, nu? Adica pensionati inainte de 2011, nu? Pai gaia ne-a luat, asta inseamna pretext pt. taierea tuturor celorlalte elemente avantajoase. Numai raderea Ind. Dpz. de 25%, scade toate pensiile actualizate.

Eu zic ca se declanseaza la toate lumea cu aceleasi efecte adverse, pt. ca solda de merit nu a fost inclusa din prima in solda de functie, ultima etapa fiind cum ai spus, aprilie 2017. Ca atare, aceasta etapa este majorare a soldei de functie, ceea ce iar declanseaza actualizarea.

Concluzia mea fiind ca intram toti cei pensionati inainte de intrarea in vigoare a noii LSU, in malaxorul actualizarii pe minus. Pretexul fabricat este cel cu majorarea soldei de functie, iar scopul este sa ne scada pensiile prin raderea celor mai vitale elemente care ridica pensiile, respectiv I. Dpz., gradatiile de vechime etc.

Poate incerci sa ai o opinie mai concreta! Iti rad astia la actualizare I. Dsp. de 25% sau nu? Din moment ce nu mai exista in noua LSU? Sa auzim!

totoiany48@gmail.com spunea...

Unde putem găsi formulele de calcul valabile pana în prezent la determinarea valorii pensiei militare .
SM = SF × 20% sau ce valoare are
IC = SF × 43 % sau ce ....
GRADATII = ( SF + SG + SM + IC ) × 42% sau ce ....
ID = ( SF + SG + SM + IC + Gradații ) × 25% , sau ce ...

După formula NOUA din LUS ,
IC = SF ×1,2 ×43% , sau cât ......
SF / LUS = SF/reglementare veche × 20%

Este corect ?
Mulțumesc anticipat pentru eventualele corectii.

Unknown spunea...

In legea de salarizare exista vreun articol despre salarii compensatorii sau ajutoare la trecerea in rezerva cu drept la pensie.

Huhu Rezea spunea...

@R26
Am subliniat cu rosu dispoziția din art. 38 alin(2) lit a din care rezultă că pentru activi se mențin în plată la nivelul din iunie 2017 toate acele componente ale soldei lunare brute.
Or, LSU nu acordă nimic pentru luna iunie 2016. Toate cele din solda lunară brută, inclusiv solda de merit inclusă la cei care nu au avut-o în 2009, sunt acordate în baza legilor anterioare intrării în vigoare a LSU. Acestea se păstrează la nivelul din iunie până la sfârșitul anului și vor fi majorate cu 25%,mai puțin solda de grad, la 01 01 2018. Rămân așa până la sfârșitul anului 2018.
În 2019-2022 solda de funcție se mărește anual cu rata anuală rezultată din diferența dintre sf din 2022 și solda de funcție din decembrie 2018, diferență împărțită la 4.Din acel moment se intră pe componentele soldei lunare brute din LSU.
Până în luna decembrie 2018 activii au componentele soldei din luna iunie 2017, majorate cu 25% de la 01 01 2018.
După cum se vede și pe deciziile de pensie ale celor pensionați recent, componenta solda de merit este calculată separat și la cei care au avut-o în 2009.
Acum pentru pensionarii militari.
Se va constata care element component al soldei de bază, din luna iunie 2017, a activilor nu se regăsește în baza de calcul potrivit art. 28 din L 223, modificată prin OUG 57/2015.
Dacă nu a avut sm în 2009 baza de calcul crește, în vederea actualizării, cu 20% din solda de funcție și se actualizează și celelalte componente în a căror formula de calcul intră solda de merit.
Dacă d-ta ai avut sm introdusă în baza de calcul a pensiei nu vei avea actualizare de pensie până la 01 01 2018.
Rămâne în actualitate discuția dacă și după actualizare rămâne în plată cuantumul mai avantajos.

Huhu Rezea spunea...

@cătălin
Solda de funcție din care se calculeză 20% pentru solda de merit este cea calculată în tabelul de la articolul precedent pe coloana anului 2017. Pe coloana anului 2018 este evidențiată chiar la valoarea corespunzatoare din solda de funcție.
Nu contează solda lunară brută.
@Mihaela
In afară de ajutorul pentru plecarea definitivă eu n-am întâlnit in noua lege alte compensatorii.

miranda spunea...

DLE H va multumim ,ma intreb cum rezistati la atatea intrebari aiurea pe care vi le punem unii dintre noi ,dar sa vedem daca se a aplica ceva si ce va urma in lunile iunie iulie , ca se brambureste scena politica si nu se stie ce dracu mai iese - deocamdata pensia mea calculata pe legea lui boc nu mi-a venit recalculata ,asa ca nici numa grabesc ca se va macelarii ,sant sigura , zicea ca odata cu legea salarizarii vor dispare acele diferente . dar nu cred.Sa se faca alta lege de pensii militare putin probabil .iar daca da asta e , va multumesc pentru rabdare aceeasi pe care o stiti

Sebi spunea...

In cazul acesta, se comite o nedreptate fata de cei care si-au ales, pentru baza de calcul, cele sase luni tocmai pentru... solda de merit, in dauna altor perioade in care poate au beneficiat de alte elemente - gradatii sau sporuri mai mari, ori chiar coeficienti.
Acum se trezesc ca inlcuderea in baza de calcul a celor 20 de procente aferente soldei de merit de care au beneficiat devine... egala cu zero.
Cel putin, daca lucrurile iau o astfel de intorsatura ridicola, ar trebui sa se permita celor care au luat aceasta tzeapa sa isi aleaga o alta perioada pentru recalculare.

Dorin spunea...

Am onoarea,
Odat[ cu abrogarea cap. I, cuprinzând art. 1 – 12 ind 1 , art. 13 şi 16 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 923 din 11 decembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, crede'i c[ vor fi acodate ajutoarele la trecerea ]n reyerv[ pentru perioada 2011/2016_
Vă mulţumesc,
Cu respect,
Colonel(R) Dorin MURARU

Huhu Rezea spunea...

@sebi
N-ai înțeles nimic!
In iunie 2017 soldele de funcție ale tuturor celor în activitate au incluse în ele solda de merit ce li s-ar fi cuvenit în 2009.
Si o parte dintre pensionari, cei care au avut solda de merit în cele 6 luni alese, au baza de calcul stabilită cu solda de merit inclusă. Ei au o baza de calcul mai mare decât restul pensionarilor.
Soldele de funcție din baza de calcul pentru pensionari sunt puse în concordanță cu soldele de de funcție din luna iunie 2017 ale activilor.
Unde vezi pierdere pentru d-ta dacă și restul este adus la nivelul funcției d-tale?

Leo spunea...

1. M-am uitat pe decizia mea de pensie si nu am nici o solda de merit trecuta.
Imi va majora si mie cu 20% Solda de functie daca nu am avut trecuta in decizie aceasta solda de merit caci nu se dadea ?
2. In urma niciunei recalculari sau viitoare actualizari , pensia in plata nu va scadea ci se va plati cuantumul avantajos. Este un principiu de drept , care se zice "ca un drept castigat nu poate fi desfiintat decat daca a fost dobandit prin frauda , fals , etc..." Acest drept vizeaza in mod special pensia care este un bun patrimonial ( asa am citit si eu pe avocat net )
3. Am observat ca redactorului sef a inceput sa-i placa PORTOCALIUL ( florile portocalii )....

Huhu Rezea spunea...

@Muraru
NU!
@Leonard
Ești în eroare.
Legea 223 prevede aplicarea cuantumului mai avantajos doar în situația transformării pensiei militarilor, prin recalculare, potrivit art. 109 și 110, din pensie contributivă în pensie necontributivă.
Actualizarea nu este recalculare.
CEDO și CCR au stabilit că doar părțile contributive ale pensiilor speciale sunt drepturi patrimoniale câștigate și nu pot fi diminuate. Acesta este prețul plătit de militari pentru „luxul” de a avea pensii militare.

R-26500 spunea...

@ Huhu Rezea duminică, iunie 11, 2017. Probabil ca din cauza exprimarii in scris, nu ne ne intelegem. Fiecare spune acelasi lucru, dar are concluzii finale diferite.Mie imi face impresia ca faci confuzii intre solda de functie si solda functiei de baza. Introducerea SM in cadrul soldei de functie de baza arata ca aceasta exista ca element distinct ce poate fi luat in calcul la actualizarea pensiei, pe cand adaosul SM la functia de baza sub forma de suma, desfiinteaza SM.

Aceasta SM inclusa in trecut solda functiei de baza, capata la acest moment valoarea zero. In trecut avand o valoare de 0-20%: adica cine a avut SM a avut 20% in plus la SF, cine nu a a vut SM a avut 0%.

Soldele activilor NU au fost majorate a.c. prin REINTRODUCEREA SM ca element distinct in cadrul soldei, ci prin majorarea soldei de functie cu o valoare care se intampla sa fie egala cu a FOSTEI SM. Prin majorarea soldei de functie care a devenit mai mare cu 20%. In consecinta, faptic/legal la acest moment este majorata solda de functie. Cu toate acestea, majorarea SF NU poate fi considerata majorare care sa determine actualizarea pensiilor, pt. ca asa au scris astia in OUG nr. 20/2016, art. I nr. 1 alin. alin (9).

LSU abroga insa art. I nr. 1 alin. alin (9) din OUG nr. 20/2016. Adica solda de functie fiind EFECTIV majorata (ultima etapa in aprilie 2017) fata de cea utilizata in momentul calcularii sau recalcularii pensiilor noastre - ale tuturor celor iesiti la pensie pana la intrarea in vigoare a LSU, Art. 60 din L. 223/2015 declanseaza efectiv ACTUALIZAREA pensiilor TUTUROR celor pensionati pana la intrarea in vigoare a LSU. Pt. ca niciunul dintre cei pensionati anterior inainte de intrarea in vigoare a LSU, NU a avut pensia calculata pe baza soldei de functie nou majorate cu valoare fostei SM.

Si acum este faza cea DURA, unde NU ne intelegem! La valoarea noua a SF - cea majorata cu fosta valoare a SM, astia NU au cum sa ne mai ia noua in calcul niciun element care NU mai face obiectul actualei LSU. Daca am avut I.Dpz. de 25% din valoarea veche a SF - adaugata la cuantumul vechi al SF, acum avem 0% I.Dpz. adaugata la noua valoare a SF! INTELEGI? 0% ca asta este valoare I.Dpz. in noua LSU. La fel cu gradatiile pt. vechime: daca am avut 6% la fiecare 3 ani din valoarea veche a SF - adaugat la cuantumul vechi al SF, acum avem 3% gradatie de vechime adaugata la noua valoare a SF! INTELEGI? Practic scade la 1/2 procentajul gradatiilor de vechime aplicat la noua SF, fata de procentajul aplicat la vechea SF.

Despre asta este vorba! In caz contrar, daca este sa mai iau dupa tine, tu ce faci? Iti majorezi solda de functie cu 20% cat era valoarea SM si apoi iti mai bagi inca o data SM ca procentaj la valoarea majorata? Evident ca NU, intrucat SM nu mai face parte DELOC din baza de calcul, fiind eliminata din componenta soldei. La fel si I. Dpz., la fel si cu diminuarile pt. vechime, clasa etc.

Leo spunea...

Nu stiam aceasta "chichita" referitoare la pensiile speciale , eu am reprodus doar ce am citit pe avocat net . Acum nu mai sunt in eroare , sunt un pensionar INFORMAT , multumita gazetei, din care s-a documentat (la sugestia mea) chiar si avocatul meu cu care ma razboiesc cu "caracatita 2505" .

Huhu Rezea spunea...

@R26
Solda de merit este un element distinct al soldei funcției de bază din prezent pentru că așa a fost conservat în ștatele de plată ale activilor, pentru cei care au avut-o în 2009, și așa este calculată, separat, și in baza de calcul al pensiei, potrivit Ordinului M25.
Dacă zici c-o ai, vezi că este menționată separat pe nota de calcul a recalculării.
Solda de merit a fost inclusă în solda de funcție prin OUG 20/2016, act ulterior Ordinului M25.
Solda de merit din pensia ta recalculată, chiar ca element separat, a produs creșteri la gradații, la indemnizația de dispozitiv și în oricare element prezent al soldei lunare brute în care solda de merit contează.Nu mai știu formulele de calcul ale tuturor elementelor componente ale soldei funcției de baza sau ale soldei lunare brute.
Dacă nu era inclusă în solda de funcție prin OUG 20/2016, ea nu ar mai fi contat pentru actualizarea pensiilor celor care nu au avut-o în anul 2009, pentru că numai majorări ale soldelor de grad și de funcție constituie temei pentru actualizarea pensiilor potrivit art. 60 din Legea 223.
Cei cărora li se actualizează baza de calcul cu valoarea sm incluse în solda de funcție nu vor fi cu nimic avantajați fată de tine. Din contră, ei abia acum primesc ceea ce tu ai primit încă din 01 01 2016.
Si pentru ei și pentru tine rămân în baza de calcul, până la 01 01 2019, elementele componente din legislația salarizării anterioare LSU, în procentele din acea legislație.
Dacă prin recalculare ți-a ieșit un cuantum mai mare decât cel în plată, nu ai motive să te temi că prin majorarea din 2018 sau prin cele din 2019-2022 ți se micșorează pensia și de nu s-ar mai aplica discutatul cuantum mai avantajos.


Huhu Rezea spunea...

Incepând cu 01 04 2017 personalul militar care nu are SM în componența soldei funcției de bază va prim tranșa a 2-a a acestui drept în baza legii de adoptare a OUG nr.9/2017, adică 10% din solda de funcție plus mărirea corespunzătoare a bazei de calcul pentru gradații și indemnizația de dispozitiv.
Cred că la această surpriză pentru militari și polițiști s-a referit Olguța pe la unele televiziuni.
Nu înțeleg de ce tac instituțiile militare.

Leo spunea...

Cum H-ule nu intelegi "de ce tac institutiile militare" , când eu am scris de mai multe ori ca ele tac exact ca politrucul merceolog , seful suprem al "tutulor" acestor institutii ai coror reprezentanti cu grade si functii de conducere sunt slugile obediente care nu numai ca stau cu capul intre genunchi in fata politrucilor , merceologi , padurari , veterinari , contabili secundari de turism sau dughene de armament de autoaparare , dar vin cu ideile lor calificate sa mai adauge in rau la orientarile politrucilor pt. care ARMATA e o simpla SINECURA.
Aici,te-am prins si fie te scot eu din "eroare" si nestiinta fie nu esti sincer si spui ca citez "NU STIU"...

ghurse spunea...

Domnilor, vad ca opinia generala care se desprinde din postari este aceea ca, o eventuala actualizare a pensiilor generate de marirea SF ar presupune si aplicarea noilor elemente ale soldei din LSU.
Se scapa insa din vedere esentialul: in acest moment nu exista nici un temei juridic pentru ca noile elemente ale soldei stabilite prin LSU sa fie aplicate la actualizarea pensiilor, deocamdata, singura legatura intre LSU si L 223 fiind solda de functie sau solda de grad.
Pentru ca noile elemente ale soldei lunare sa fie aplicabile la actualizarea pensiilor trebuie modificata L 223, atat in ceea ce priveste prevederile art 28, 109, 110, cat si ale art 60.
Sa vedem de ce?
- Art 28 stabileste baza de calcul ca fiind media veniturilor a 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii dreptului l pensie;
- Art 109 si 110 spun ca pensile se recalculeaza in raport cu vechimea din ultima decizie si baza de calcul stabilita conf. art 28, actualizata potrivit prevederilor legii salarizarii in vigoare la data intrarii in vigoare a legii, aceasta fiind L 138/1999;
Concluzii: - recalcularea s-a facut si se face conf. veniturilor din cele 6 luni alese, realizate in baza L 138, conform incadrarii, adica: Solda lunara (SF+SG+IC(cine a avut) +SM(cine a avut) +Gradatii+ID) + sporurile(pct g);
- mai mult, procentele unor elemente (IC, SM, ID) si sporurile sunt cele efectiv avute in cele 6 luni alese, si vor ramane asa definitive, singurele variabile fiind coeficientii SF si VRS.

- Art 60 spune ca actualizarea pensiilor se face ori de cate ori se majoreaza solda de grad sau solda de funtie, potrivit gradului avut si a mediei soldelor de functie indeplinite in cele 6 luni alese;

Concluzii: - actualizarea se face doar prin cresterea cuantumului pensiei cu diferenta dintre media din cele 6 luni a SF majorate si media SF rezultate las recalculare;
- celelalte elemente care au condus la stabilirea bazei de calcul (IC, ID, Gradatii, ID, sporuri), raman neschimbate, ele neavand nicio legatura cu actualizarea, asa cum considera unii.
Concluzia concluziilor: Singura legatura intre LSU si L 223 este cresterea SF sau SG, sau si una si alta; este posibil insa sa se creeze discrepante intre cei iesiti la pensie sub incidenta L138 si cei care vor iesi dupa adoptarea LSU, dar, pe langa atatea, ce mai conteaza altele? Poate de aceea se vehiculeaza adoptarea unei noi legi a pensiilor.
Nota: acesta este un punct de vedere personal; oricine poate veni cu alte argument.

dora spunea...

@Petre Mihaela,
Distinsă doamnă, repet (am spus-o și cu alte ocazii), în Legea de salarizare nu se prevede acodarea de salarii compensatorii și nici ajutoare la trecerea în rezervă. S-a sărit calu, când au fost acordate salariile compensatorii (nu și în cazul desființării unităților militare)+ajutoare la trecerea în rezervă. Încă din anul 2006-2007, erau zvonuri privind sistarea acordării ajutoarelor la trecerea în rezervă. Iată că începând cu anul 2010, s-au sistat. Chiar dacă în statutul cadrelor militare este prevăzut acest lucru, nu se va mai acorda, poate în viitor sub o altă formă. Efortul bugetar (placă des folosită), ar fi foarte mare, gândiți-vă cât trebuie dat din urmă.

Huhu Rezea spunea...

@ghurse
Ai dreptate, de multe ori uităm că legile de salarizare privesc personalul militar in activitate iar componentele bazei de calcul pentru pensii sunt stabilite prin legea pensiilor militare.
Uităm că desele modificări ale salarizarii din ultimii ani nu au adus alte elemente de salarizare în baza de calcul pentru pensia noastră.
Majorarea soldei de funcție a activilor determină, prin actualizare, majorarea, tuturor elementelor salariale din baza de calcul a pensiei care se raportează la solda de funcție.

Iulian Mareș spunea...

D-na Dorina Miron
Efortul "colosal" pentru toate ministerele implicate, pentru a aduce la zi plata ajutoarelor restante, inseamna aproximativ 30-35 mil € si nu este niciun capat de tara pt un buget national! Aici este vorba doar de rea-vointa, ca sa ma exprim elegant!

Leo spunea...

* ghurse , te citez : "Concluzii: - actualizarea se face doar prin cresterea cuantumului pensiei cu diferenta dintre media din cele 6 luni a SF majorate si media SF rezultate las recalculare;"
Intrebare : Nu era corect ca in loc de RECALCULARE sa scrii ACTUALIZARE ?
Este foarte pertinent si am inteles tot ce ai scris se vede ca esti acomodat cu termenii din domeniu, dar de exemplu mie nu mi se va face "recalculare" fiind pensionat in 2016 dar nu din activitate.
Inclusiv deintr-o postare a H-ului pe aceasta fereastra , eu am invatat ca RECALCULARE este cu totul altceva decat ACTUALIZARE. Intreb , deoarece eu nu ma pricep prea bine la interpretari si pt. mine orice termen are o semnificatie invatata de pe acest blog. Multumesc

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
Ai intrebat si ti-ai raspuns!....asa este, actualizare!
Cum adica nu te-ai pensionat din activitate? Adica, din inactivitate sau neutru? :))
Unii sunt activi pana îi keama la EL, sa-i aseze de-a dreapta!

miranda spunea...

DECE TE MIRI ,DRAGULE ,UITE SANT UNII CARE AU PLECAT INCA DIN 1994 DIN ARMATA DEOARECE LI SE CAM SCARBISE DE ORDINE ASA PRIN DEMISIE .AU STAT PE TUSE SAU AU FACUT SI EI CATE CEVA IN VIATA CIVILA SI CAND AU IMPLINIT VARSTA DE PENSIONARE SI AU INDEPLINOTE CATEVA CONDITII DIN LEGEA 223 AU CERUT PENSIONARE DE LA MAPN , DECI ASTIA AU INTRAT IN PENSIE IN 2016 CU PENSIA CIUNTITA CU ACEL ART 40 DIN OUG 57 SI CARE A RAMAS IN ADORMIRE LA CD ,ASA CA ASTORA AR TREBUII SA LI SE FACA ACTUALIYARE CU CELE CARE SE VOR APLICA IULIE AUG LA ACTIVI _? DA OR BA? ASTA SPUNE DL DE MAI SUS /

Leo spunea...

Iulian,
- Multumesc , deoarece mi-ai confirmat termenul la care speram. Asa este când esti "la grupa mica" , nu ai incredere in ce stii si orice informatie in afara celei cinoscute , ma bulverseaza. Pana si avocatul a zis ca in aceasta zona (nr. a pensiilor militare) incurcata de calitatea scazuta legiferarii, ar trebui sa fie avocati specializati strict pe acest domeniu.
- Nu din MApN ca activ. De la 2490 "am invatat" ca "activitatea" este cu totul altceva decat "actiunea" si de aceea si acum sunt "in actiune" ....Ai vazut ce "predecesori ilustri" si "profesori" de ACTIUNE au provenit de la fosta autobaza...

Leo spunea...

Mai jos este un link ,( eu apreciez ca interesant ) care face o SINTEZA despre LSU tocmai votata de CD.

http://www.curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=86289&Itemid=375

Huhu Rezea spunea...

@Leonard, @mares
Pentru anii 2019-2022 se face diferența dintre solda de funcție din grila aprobată prin LSU și valoarea soldei de funcție din decembrie 2018.
Solda de funcție din 2018 este cea pe care o aveți calculată în tabelul de la articolul anterior, tabel care va fi util mult timp celor interesați.
Ea se compune din valoarea rezultată din înmulțirea coeficienților de ierarhizare din Legea 138/1999 și valoarea de referință sectorială de 197,33 lei, valoare înțepenită din octombrie 2008, când premier era Tăriceanu, plus includerea soldei de merit conform OUG 20/2016 și OUG nr.9/2017.
Asta pentru activi.
Pensionarii au inclusă în calculul pensiei solda de funcție calculată cu vrs=197,33. O parte dintre ei au calculată în pensie și solda de merit, dar nu ca parte a soldei de funcție.
Este musai ca din iulie 2017 solda de merit să fie introdusă în solda de funcție a tuturor pensionarilor militari.

Leo spunea...

Multumes H-ule pt. lamurire. Dupa aceasta ultima lamurire a ta , sunt vesel ca un scolar in vacanta , deoarece ai reconfirmat TABELUL de la pagina precedenta dupa care eu mi-am facut calculele si am fost bucuros desi : " PT UNII 7 ZILE E PREA MULT IAR PT. ALTII 7 ANI E PREA PUTIN."... TABELUL TAU FACE APROAPE CAT O INSASI ACTUALIZARE .

Unknown spunea...

Domnule Huhu, toata stima pentru efortul pe care il depuneti in incercarea de a lamuri o multime de colegi pensionari! V-as fi recunoscator daca m-ati putea lamuri si pe mine cu privire la situatia mea: m-am pensionat din MAI la 31.05.2016 si nu am avut prin "bunavointa" unui inspector sef, la momentul decembrie 2008, solda de merit. Intr-un raspuns anterior ati afirmat ca "este musai ca din iulie 2017 solda de merit să fie introdusă în solda de funcție a tuturor pensionarilor militari", deci in situatia mea voi putea beneficia si eu de aceasta? Va multumesc mult!

Huhu Rezea spunea...

@Mihai
Da!
După abrogarea dispoziției din OUG 20/2016 și OUG 57/2015 care reglementa că includerea soldei de merit în solda de funcție nu constituie majorare de solda care să permita actualizarea pensiilor militare, pe perioada de aplicare a OUG 57, nu mai există temei juridic care să împiedice actualizarea pensiilor militare cu 20% din valoarea soldei de funcție.

Leon spunea...

Dle H. la data aparitiei LSU ar trebui sa se actualizeze si pensiile militare recalculate la care Solda de Merit are procente mai mici de 20%..!

Unknown spunea...

Multumesc mult pentru promtitudinea cu care mi-ati raspuns! Sa aveti parte de sanatate!

Unknown spunea...

Diminuarea diferentelor intre pensii datorate perioadei in carea s-a facut trecerea in rezerva. Solda de merit era un element relativ nou. Nu exista in drepturi inainte de 1999, daca nu ma insel. Cu aceasta ocazie cei iesiti la pensie anterior nu vor mai fi dezavantajati. La fel si indemnizatia de dispozitiv. Cred ca la asta se gandeau sefii din MAp.N cand afirmau ca LSU va indrepta inechitatile provocate de data iesirii la pensie. Nu jur ca e asa....

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
tigri2 spunea...

Sa fie clar pentru toti pensionarii militari, in special pentru cei de la MApN:
-fata de pensia aflata in plata , la actualizarea din 2018 si 2019 pensiile(peste 80% dintre ele) vor fi mai mici decat cele actuale, abia din 2020 se va simti o crestere...
-salariile activilor ,la 01.01.2018 vor creste cu aprox 2%, daca nu vor scadea, cele mai babane-
-minciuna are picioare scurte si s-ar putea ca marele FAS! sa se dezumfle iar legea sa fie decapitata la fel ca L223/2015

ghurse spunea...

Domnule H, cred ca ne imbatam cu apa rece. Acordarea SM tuturor si includerea in SF, oricum am da-o, nu reprezinta o crestere a SF care sa genereze o actualizare a pensiilor. Acea precizare din oug 57 nici nu ar fi trebuit sa existe. Prin includerea SM in SF creste doar cuantumul SF dar coeficientul SF ramane acelasi. Asta pe de o parte. Pe de alta parte, legea opereaza pentru viitor asa ca, pensionarii care nu au avut SM in cele 6 luni alese nu o vor putea primi. Spre exemplu, unii au avut specialitate de clasa dar nu au primit-o pentru ca, intr-o anumita perioada, prin anii 2000, 2001, la anumite esaloane nu era platita. Nu mai vorbesc de cei pensionati inainte de 1999. O eventuala actualizare a pensiilor nu poate opera decat de la 01.01. 2018, cand soldele vor creste cu 25 %%, asta, daca nu intervine ceva pana atunci

Fireman rezervistul spunea...

Din nou aveti dreptate domnule "ghurse".

miranda spunea...

DAR mai retminati odata cu toate aceste buimaceli .cereti in scris de la mapn ce dracu vor face ,ce aplica ,ce nu , si pe urma dece unii sa aiba niste drepturi si altii nu , asta in legatura cu ce nu a avut cei de dinainte de 2001, au mai fost si alte drepturi pe care le+au aliniat ,asa ca dati dracului ub telefon la sefii vostri si intrebati, sau scrieti la vostru miIlitar sa lamureasca porcaria asta ,domne fereste , ne zapaciti de tot .IAR DLE t2 CE DRACU ,SPUNEAI CA SE REZOLVA MAI ALES CU ART 40 ALA DIN OUG 57 ,ACUM VAD CA TE-AI DEZUMFLAT

Huhu Rezea spunea...

@ghurse
Mă dezamăgiți cu acest raționament sofistic rezultat din adăugarea la lege ceea ce ea nu spune în art. 60, la actualizarea pensiilor militare.
Condiția actualizării pensiilor militare este să se majoreze, nu să se micșoreze, soldele de funcție și de grad, fără să precizeze cum, inclusiv prin includerea altor elemente salariale. Unde spune că trebuie să se mărească coeficienții?
Dacă OUG 20/2016 spunea că solda de merit rămâne element salarial de sine stătător în solda lunară brută a tuturor militarilor activi, inclusiv la cei care nu au avut-o în anul 2009, într-adevăr nu mai puteam pretinde actualizarea.
Prin includerea soldei de merit.... solda de funcție se majorează.
Prevederea din OUG 20 ar fi avut efecte retroactive dacă se aplica activilor și înainte de august 2016 și ar fi prevăzut recuperarea sumelor neacordate încă din 2010.
Actualizarea pensiilor cu valoarea soldei de merit operează de la data abrogării dispoziției, și așa neconstituțională, care suspenda actualizarea.
In iunie 2017, dată de referință de la care pornesc majorările potrivit LSU, solda de funcție a activilor cuprinde cif x 197,33 + 20%sf. Această valoare se menține în plată până la 31 12 2017, art. 38 alin.(2) lit.a), și se majorează cu 25%, la 01 01 2018, împreună cu celelalte elemente salariale ale soldei lunare.
Același parcurs îl urmează și actualizarea pensiilor militare.

Unknown spunea...

Elementele bazei de calcul nu pot fi in afara LSU. In momentul in care SM e inclusa in solda de functie nu mai ramane in baza de calcul.........., ramane in solda de functie. In caz contrar ar fi cuantificata d doua ori...

Huhu Rezea spunea...

@miranda
:):):):)

miranda spunea...

OUG 2 pe 2017 este promulgat acum 2 ore de presedinte , deci ,_

tigri2 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
gheo spunea...

Domnule*H*, solda de merit era acordata ca *o recompensa doar unei categorii, cred ca ... 15 % din efectiv in functie de rezultatele obtinute, ca aceasta s-ar fi acordat in unele unitati si discretionar, nu aduc in discutie aceasta. Dar, care ar fi logica *unei recompense *acordate TUTUROR !*.

Huhu Rezea spunea...

"Smecheras
Prin formularea „se menţin în plată la nivelul acordat pentru luna iunie 2017, până la 31 decembrie 2017, cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcţie” din art. 38, LSU lasă solda de funcție a militarilor la nivelul la cum a fost reglementată de legislația anterioară, până în luna decembrie, inclusiv adausul pus de OUG 20/2016. Până în ianuarie 2018 LSU nu adaugă nimic.

miranda spunea...

CE AI DRAGA t2 ,te apucat strechea , nu mai arunca cu vorbe ai draci:_? nuam dat cuparul , dar ai merita dupa cum te porti .TACI

miranda spunea...

azi in camera de munca alta ordonanta 99 prin care zice ca se maresc .....la militari ? ce
si dece ?

Huhu Rezea spunea...

@gheo
Solda de merit se acorda anual, nu permanent. In 2010 nu s-a mai acordat. Greșeala s-a comis în anul 2010 când șmecheraşii de la financiar au ascuns-o permanent în solda de funcție pentru cei care au avut-o în 2009. Doar 15% din efectiv, cum bine zici, a beneficiat de acest artificiu botezat acum sumă compensatorie.
OUG nr. 20/2016 s-a dorit a fi o reparație. Prin alt artificiu, s-a înlăturat discriminarea pentru restul militarilor, întroducându-li-se și lor această sumă compensatorie în solda de funcție, dar și cu prevederea neconstituțională că ea n-ar reprezenta majorare de funcție care să genereze din oficiu actualizarea pensiilor militare.
Straniu este că în aprilie 2017, când CD a devansat includerea tranșei a doua a SM în solda de funcție, MApN dă un comunicat prin care, eludând legea, informează că nu solda de funcție crește ci defuncta soldă de merit :
„Începând cu 1 aprilie 2017, cuantumul soldei de merit al personalului militar va creşte cu 50 la sută din cuantumul sumei compensatorii corespunzătoare soldei de merit aflată în plată, la nivelul anului 2009. Prin această măsură se devansează aplicarea acestei creșteri care, conform prevederile OUG 9 din 2017, ar fi fost acordată începând cu 1 august 2017”
Hei, in acele vremuri fusese lansată pe piaţă şi varianta proiectului LSU cu suspendarea actualizării pensiilor până prin 2022.

Hei, domnilor conţopişti cu cotiere, nu înţelegeţi că tot discriminare se cheamă ce vreţi să faceţi, la fel cum îi propuseseţi Olguţei să amâne actualizarea pînă anul 2022?
Ce vă faceţi acum, că.... suspendarea actualizării pensiilor cu valoarea sm incluse în solda de funcţie a fost abrogată de LSU.
Aştept reacţia „trimişilor” cu argumentele oficioase de combatere.

ghurse spunea...

Domnule H, dezamagirea este reciproca. Ma rog insa sa aveti dreptate si sa ma insel eu. Timpul o va arata.
Spuneti ca "In iunie 2017, dată de referință de la care pornesc majorările potrivit LSU, solda de funcție a activilor cuprinde cif x 197,33 + 20%sf. Această valoare se menține în plată până la 31 12 2017, art. 38 alin.(2) lit.a), și se majorează cu 25%, la 01 01 2018". Nu solda de functie este = cif x 197,3 + 20%sf ci cuantumul soldei de functie iar marirea acestuia (impreuna cu celelalte elemente ale soldei)cu 25 % din 2018 este valabila pentru activi. Solda de functie= cif x VSR. Pentru pensionari, fie ca au fost recalculati, fie nu, marirea cu 25 % in 2018 opereaza asupra bazei de calcul rezultata din media veniturilor din cele 6 luni alese. Se iau in calcul doar elementele salariale de care a beneficiat pensionarul si care se regasesc in statele de salarii. De aceea am zis mai sus ca, pentru a aplica LSU cu noile elemente de salarizare din 2019, trebuie modificate art 28, 109, 110 si chiar 60 din L 223.
Am mai spus, este un punct de vedere.

Iulian Mareș spunea...

Mirandolina,
Vezi ce patesti daca nu ai voit sa pleci cu mine in Mexic, la El Juarez! Caram prafuri pri tunel, bagam Tequila, cactusi,..tepi, vanat.. etc!
De fapt nu se mareste ci se largeste...kiar si pragul intre noii si vekii pensionari!

Huhu Rezea spunea...

@ghurse
Să analizăm pe text alin (5) și(6) din OUG 20/2016 prin care s-a eliminat discriminarea între militarii activi.
(5) Prin excepție de la prevederile art. 1 alin. (1), începând cu luna august 2016, pentru personalul militar, polițiștii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciarelor din aceeași instituție sau autoritate publică, în soldele de funcție/salariile de funcție în care nu sunt cuprinse sumele compensatorii corespunzătoare soldei de merit/salariului de merit în plată la nivelul anului 2009 se include 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzătoare soldei de merit/salariului de merit în plată la nivelul anului 2009.

(6) Începând cu luna august 2017, pentru personalul prevăzut la alin. (5), în soldele de funcție/salariile de funcție se include diferența de 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzătoare soldei de merit/salariului de merit în plată la nivelul anului 2009.


Să răspundem la 2 întrebări pe textul de lege:
1. Unde se include 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzătoare soldei de merit?
Răspuns: în solda de funcţie
2. Mai există solda de merit ca element salarial al soldei lunare?
Nuuuu!!!! A fost transformată în sumă compensatorie inclusă în solda de funcţie.
Concluzie
Solda de funcţie majorată cu suma compensatorie generează actualizarea din oficiu a pensiei militare potrivit art 60 din L 223-2015.
Art. 60
(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional şi/sau solda de funcţie....

Leo spunea...

"Hei, domnilor conţopişti cu cotiere, nu înţelegeţi că tot discriminare se cheamă ce vreţi să faceţi, la fel cum îi propuseseţi Olguţei să amâne actualizarea pînă anul 2022?"
H-ule, ti-am citat mai sus o intrebare pe care probabil ca ai formulat-o retoric. Te rog nu te supara ca iti spun , ori esti in eroare , ori esti naiv , ori nu vrei sa definesti tintit fenomenul. De ce spun asta? Deoarece , "contopistii cu cotiere" sunt ( maiorasi , capitanasi , cel mult lt.colonei) simple instrumente de aplicare a politicilor financiare elaborate de slugile cu grade de mari de minim colonei ( "sic", ca-ti place tare mult gradul acesta) dar pe functii de general , de generalii slugoi urmasii lui Maciulica ,care cu zel de sluga obedienta adauga in rau pt. ARMATA , ce le cloceste mintea politrucilor sinecuristi , merceologi , veterinari , padurari ...pt. care singura ratiune a pozitiei lor in MApN este SINECURA si nu ridicarea ARMATEI . Ei stiu foarte bine ce fac dar NU LE PASA iar "contopistii cu cotiere" = executanti minori , fabrica statele in lumina politicii sinecuristilor si a slugilor lor cu uniforma si functii si grade de decizie. DUPA SINECURISTI SI SLUGILE LOR , POTOPUL

Pop Iuliu spunea...

Buna seara!
"Luni, 12 iunie, a avut loc şedinţa comună a comisiilor pentru muncă şi buget ale Camerei Deputaţilor în cadrul căreia a fost dezbătut proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare.
În urma dezbaterilor au fost adoptate o serie de amendamente:
[...]
majorarea cu 15% a cuantumului brut al salariilor de bază/solde de funcţie al următoarelor categorii de personal:
[...]
cadrele militare în activitate, precum şi soldaţii şi gradaţii voluntari, inclusiv personalul civil din Ministerul Apărării Naţionale şi instituţiile aflate în subordinea sa, cu excepţia celor care au beneficiat de majorări potrivit Legii nr.250/2016

sursa informatiei:http://www.stiripesurse.ro/noi-mariri-pentru-bugetari-ce-categorii-beneficiaza-de-noile-mariri-semnate-i-de-liviu-dragnea_1201861.html

Fireman rezervistul spunea...

HuhunRezea, sper sa aveti dreptate, dar una este "includerea..." si alta ar fi fost "majorarea...", ca vrem sa o intelegem sau sa o interpretam noi ca o "majorare"...

ghurse spunea...

Domnule H, pai chiar textele prezentate va contrazic.Si acum sa raspundem la intrebari:
1. Prima o reformulam: ce se include in solda de functie?
Raspuns: pai sumele compensatorii corespunzatoare SM
2. Da, mai exista, pentru ca altfel nu s-ar putea calcula, cel putin la acest moment, suma corespunzatoare SM pentru a fi alipita la solda de functie
Acum revin si eu cu doua intrebari:
1. Cum se calculeaza solda de functie in momentul de fata?
Raspuns: coeficient de ierarhizare x VSR; aceasta este solda de functie.
2. Cum se calculeaza SM?
Raspuns: 20% din coeficient de ierarhizare x VRS; rezulta o suma;
3. Ce se intampla cu aceasta suma?
Raspuns: se alipeste la solda de functie
Concluzie: solda de functie nu s-a majorat ci la cuantumul soldei de functie s-a alipit suma corespunzatoare SM; si nu la toti, ci la cei care nu au beneficiat de ea. De altfel si textele de lege nu spun ca se majoreaza SF cu suma corespunzatoare SM ci spun ca solda de functie va include si SM.
O majorare a soldei de functie este considerata atunci cand se majoreaza coeficientul de ierarhizare sau (si) VSR, sau cand legea o spune explicit, asa cum o face LSU. De aceea, in oug 57 s-a facut precizarea, desi nu cred ca era nevoie, ca introducerea SM in SF nu reprezinta o majorar a SF, pentru a nu exista interpretari.

Huhu Rezea spunea...

@ghurse
Bine domnule, văd că d-ta ții cu ursul.
Esti pe linia oficială a ministerului.
E de tot hazul răspunsul dat la intrebarea nr. 2. Textul spune că suma compensatorie este corespunzătoare soldei de merit din 2009. Atunci era SM și de aceea se poate calcula suma care se include in SF. Mai ales că vrs este aceeași din 2008 și până astăzi.
Orice dicționar ai consulta , expresiile a include sau a alipi o sumă la ceva înseamnă a majora, a mări acel ceva. De aceea au ținut să precizeze în ordonanță că pe perioada aplicării ei, deci nu definitiv, includerea nu este o majorare în sensul articolului 60. Acum , noi să ne purtăm cu mânuși cu cei care doresc să extindă suspendarea actualizării și dincolo de abrogarea textului?
Pai legea doar a amânat actualizarea. MApN vrea s-o anuleze prin interpretări de doi bani.
Puteau să adauge acea suma compensatorie la oricare element salarial din solda lunară, nu la solda de grad sau de funcție, și atunci nu mai era obligatorie actualizarea.

miranda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.