Un produs Blogger.

Ce inseamna actualizare?

Prin actualizarea soldelor de grad si funcție nu primim toti - cei cu acelasi grad si aceeasi functie - cresteri egale. Fiecare primeste in baza de calcul doar ceea ce ii lipseste din valoarea actuala a soldelor de grad si functie pentru activi.

marți, septembrie 17, 2024

Rezultatele pichetarilor de astazi la sediile PNL si PSD

61 comments

Art. 12 din Legea nr. 153/2017 privind calculul soldelor de functie dupa anul 2023

(2) Începând cu anul 2023, salariile de bază, soldele de funcţie/salariile de funcţie şi indemnizaţiile de încadrare se stabilesc prin înmulţirea coeficienţilor prevăzuţi în anexele nr. I-VIII cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată în vigoare.

Evolutia soldei de functie in anii 2023-2024, prin exceptii de la art. 12 alin(2) al Legii nr. 2017 este explicata de DFC, in luna martie a.c. 



 Avem o prima informare de la LADPM!


Semne bune din sedinta de marti a Coalitiei PSD-


PNL


Coaliția caută soluții pentru dezastrul de la pensii!


 Potrivit unor surse, liderii au stabilit în ședința de


 marți să vină cu un proiect comun în Parlament care


 să rezolve toate inechitățile din pensiile militare,


 inclusiv cele ale polițiștilor. Proiectul de lege ar urma


 să unifice toate celelalte proiecte existente deja. 


Deduc ca se va aplica varianta actualizarii in trepte, ca in Plx 199/2020, pentru echilibrarea efortului financiar.
Daca se baga pe fir ciu-ciolacii din sistem...vor sustine actualizarea cu prioritate a soldei de grad, intrucat ei nu prea castiga din actualizarea soldei de functie. Soldele lor de functie sunt deja actualizate la data pensionarii dupa anul 2018.
Atentie, oug nr. 26/2024 nu majoreaza solda de functie cu 30% ci majoreaza cuantumul pensiei cu 30% din valoarea soldei de functie (probabil, aferente anului 2023).

61 de comentarii:

bilbaoromelo spunea...

este clar !!!

maiag spunea...

CIULACU a fost ocupat cu intilnirea cu primarii si cu inundatiile,el nu sta la sediu psd, data trecuta i a primit stanescu care are un cuvint greu de spus si care a promis rezolvarea,la sediu psd stau agarici si cioflingari,ce sa le spuna deoarece ei nu au nici o influenta,asa ca nu au pierdut nimic,dar am convingerea ca daca se respecta calendaru discutrat psd prin vocea cuiva va spune pozitia si exclud ca se vor opune,ma astept de la rezisti sa fie impotriva,haur sigur cel mult se abtin,dar impotriva in nici un caz,nu pot anticipa pozitia lu sica mandolina si satra lui,oricum trenu e in miscare,sper ca nu se skimba macazul

xmax spunea...

....in termen de 30 de zile de la publicare NU 90 de zile!!!!
Important acest aspect..

Asta in cazul in care atit Ciolacu cit si Ciuca vor fi prietenii rezervistilor, altfel joc de glezna pe maidan!!!.

Anghel spunea...

Prin urmare, decizia este la PSD, adică la Ciolacu! Ar fi fost perfect să fie invers, să fi avut semnale clare de acord de la PSD și mai reținute de la PNL! Șanse ar fi daca ministrul Bolos de la finanțe ar da semnale clare că nu se opune!

Mitica spunea...

Acum serios......voi chiar credeți gogoritele astea? Ei s au chinuit sa dea 100 lei. Se chinuie de mult, cu solda de grad . Acum și cu solda de funcție? Este ceva ireal, de domeniul SF cu ăștia pe care ii avem la conducere. Nu ca sunt pesimist, sunt realist.Am onoarea !

Luc 3 spunea...

@Mitică,ești realist și cu magistrații,și cu civilii?De ce pentru ei se poate irealul și pentru noi, militarii,trebuie să fim reali?Undeva....lipsește ceva,nu ajung 7 ani de așteptări,mitinguri,discuții? Muncă egală,pensie egală!E mult?Sau .....ireal?

Cătălin spunea...

VIITORUL PRESEDINTE LA ROMANIEI (CIOLACU) AR TREBUI SA-SI AMINTEASCA DIN CE FAMILIE PROVINE SI CINE A FOST TATAL SAU. DACA CIOLACU ISI VA AMINTI ASTA, ATUNCI CAND VA TREBUI SA ISI DEA ACORDUL PE ACEST PROIECT, ATUNCI ACEST PROIECT VA FI APROBAT SI PROMULGAT PANA LA ALEGERI.

VALYCA2010 spunea...

Acum cu inundațiile astea au motiv de eschivare de la problemele rezerviștilor ,ei acum se făcuseră pe proiecte de așa zisa reconstrucție a zonelor afectate cu proiecte de unde pot spăla bani sau a produce bani ,încă o ocazie superbă pt.ei!

Dodo spunea...

@Cornelius. Ai perfecta dreptate. Cei cu pensii mari,sa aiba pliscul mai mic. Sa facă o încercare măcar 2...3 luni sa trăiască cu pensiile noastre(mici) și pe urma sa vedem dacă mai pot sa facă pe interesanții .Ar trebui,dacă ar avea bun simt,sa ne respecte și sa își scoată pălăria în fata noastră. Noi avem tot dreptul sa credem, ca în sfârșit avem ceva șanse sa ni se facă dreptate. Fiți mai empatici și mai înțelegători fata de cei cu pensii mici, domnilor mai norocoși!...ca nu se știe ce îți rezerva viata...Atenție ca se mai poate schimba soarta...

xmax spunea...

Cred ca ar trebui sa fim atenti la semantica limbii române:

”...se actualizeaza ori de cate ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional si/sau solda de functie/salariul de functie ale militarilor/politistilor si functionarilor publici cu statut special...”
Nu stiu cum ar trebui interpretat acest aspect: ”ori de cîte ori”
Asta ar însemna ca începînd de la data respectivă în viitor se va actualiza ”ori de cîte ori”.

Poate ar fi corect scris:
”...se actualizează solda de grad/functie cu valoarea din OUG 26/2024 Articol XI”, iar pe viitor ”să se actualizeze ori de cate ori se majoreaza solda de grad/salariul gradului profesional si/sau solda de functie/salariul de functie ale militarilor/politistilor si functionarilor publici cu statut special...”
Sa nu avem surprize ...
Poate nu am înțeles eu bine textul de lege....

Pop de Ploiesti spunea...

Am vazut ca unii clameaza ca nu ar fi banii la buget si de aia sunt sceptisti in privinta maririlor de pensii...hmm pai la cata economie a facut statul din 2017 pe seama noastra , cati au murit cu speranta ca vor lua si ei ceva..e graznic. Dar se mai gasesc liberi cugetatori..milosi din fire cu pensii cred din 2023,2024...care k romanul , sa nu ia si semenul sau..

Claudiu Marin spunea...

@xmax
Expresia "ori de cate ori" sugereaza actualizarea permanenta, nu numai actualizarea o singura data, cand intra in vigoare legea, sau la data deschiderii dreptului de pensie ca in articolele 28 si 60 ...ori la data recalcularii, ca in articolele 109 si 110.
In aceasta privinta greseste si domnul general Nastase in proiectul SCMD, unde in art. ultim , 59/2 introduce gresit operatiunea de recalculare in termen de 30 de zile. Or, noua reglementare nu propune actualizarea la deschiderea dreptului de pensie si nici o actualizare integrata operatiunii de recalculare(vezi art. 109 si 110). Propune actualizarea permanenta, ori de cate ori se majoreaza soldele activilor, expresie acoperitoare si pentru actualizarea la valorile existente la data intrarii in vigoare a legii.

raul spunea...

Sa dea Domnul sa fie bine!Cu astia si aprobata legea nu esti sigur!Am doua experiente ,Legea 253 ciuntita pana sa fie aplicata -ca noi toti -si una personala cu OUG 105 /1999 cu modificarile ulterioare ,care acorda si urmasilor refugiatilor unele drepturi si care de trei ani sunt prorogate intr-una !Mari drepturi ,100 si ceva de lei!Vorba unui coleg ,daca s-au cacait astia pt 100 de lei ,o sa ne dea mii??????!Sa dea Domnul sa ma insel!

maiag spunea...

ENIGMA DOLARULam iesit la pensie in anul 2000 cand valoarea de skimb euro era 18600,acum in urma diferitelor actuializari am de 5 ori mai mult,rog marii specialisti si futuristi de pe blog sa explice daca nu cumva solda de grad si de functie luata in calcul la data iesirii la pensie a crescut tot de 5 ori,si acum sa ne trezim ca e o crestere CIOUCIU,asta se intimpla la fiecare in functie de anul iesit la pensie,curs euro si pensia actuala,CURAJ BAIETI,faceti impartirea si inmultirea si trageti concluzii,in rest. ,,,,SANATATE SI VIRTUTE,cred ca raminem cu HONORIS CAUZA daca trece prin cap legislativului sa faca aceasta analogie,si o sa ne spuna,,,MUCLES

Claudiu Marin spunea...

Art. 12 din Legea nr. 153/2017 privind calculul soldelor de functie dupa anul 2023

(2) Începând cu anul 2023, salariile de bază, soldele de funcţie/salariile de funcţie şi indemnizaţiile de încadrare se stabilesc prin înmulţirea coeficienţilor prevăzuţi în anexele nr. I-VIII cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată în vigoare

Arfy spunea...

Raul* LG 105/1999 va fi prorogată atâta timp cât vor mai fi urmași! În decizia pentru mine este vorba de 750 de lei!
Cuantumul este în funcție de perioada timpului de refugiat!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Claudiu Marin, Doamne, fereste: Ca sa intrii in hatisurile anexelor legii 153, sa culegi date de acolo ca sa faci un calcul elaborat al soldei de functie, te apuca Pastele cautand si butonand! O treaba isteata ar fi ca sa se extraga de acolo, mai intai salariul minim de baza garantat, care e enigma Otiliei pentru multi, apoi toti coeficientii de calcul sintetizati cu cifrele de calcul, de unde doritorii sa-si culeaga facil datele. Doar cat am incercat eu ceva sa intru in acea Morgă ca sa cotrobai prin intestinele si organele de acolo formolizate si deja facusem tensiunea 18, asa ca am abandonat ideea de a ma mai strecura in acea jungla stufoasa! Oricum, sa se faca asa ceva in particular nu prea vad s-o faca cineva dintre noi, decat unul care are practica de birou financiar intr-o Casa Teritoriala. Clocarii ar putea in 30 de zile sa ne flituie tuturor pensiile la o recalculare de o asemenea anvergura? Era tare buna o exemplificare babeasca, practica si explicativa, de aplicare sa inteleaga si prostul si desteptul ce si cum sa calculam zdrentele astea de ,,pensii militare'' ale saraciei, date in bataie de joc, si nu ca sa facem calcule de curiozitate, cat pentru a verifica eventualele pensii la cuantum, daca se va aproba aceste recalculari si actualizari ale soldelor de grad si functie, care precis si sigur ca vor isca scandaluri, procese, contestatii si miliarde de discuti timp de multi ani, de acum incolo, ca suntem mancati de astfel de esecuri atunci cand drepturile noastre incap pe mainile inrosite de sange ale clocarilor! Sanatosi sa fim noi, sa putem suporta noile calvaruri ce ne asteapta, fratii mei de suferinte! Doamne, ajuta!

Alkan spunea...

O știre de interes maxim
https://www.realitatea.net/stiri/actual/psd-si-pnl-proiect-de-lege-comun-pentru-pensiile-militarilor-surse_66eaa249b46b2122cd4de163

John1 spunea...

Presedinta Curtii de Apel Iasi, Diana Micu Cheptine, si-a angajat toate rudele in justitie si are un salariu de 470.000 de euro pe an. Oare ce pensie va primi aceasta judecatoare? 3.800 de lei cât domnul colonel-medic sau 50.000 de euro, media magistratilor pensionari? Lacomi si parsivi.

Casandra spunea...

Nu este rău să fie eliminate ambiguitățile din proiect.
Știu eu pe cineva care ne vor aștepta după colț, cu scândura ruptă din gard și ne vor trosni drept în față.
Tot ei ne-au „FĂCUT” de atâtea ori până acum.
Și acest proiect pare o inginerie MARCA ROJI.
Să dea Dumnezeu să nu am dreptate!

John1 spunea...

Orice roman adevarat va reactiona atunci cand va realiza ca ucraineanul este tinut la hotel, iar sinistratul roman la cort, sau pensionarii militari au pensii de mizerie, iar guvernul doneaza Patriot statului ucrainean. Vai de mama noastra!

Pop de Ploiesti spunea...

Claudiu , in Bucuresti sunt peste 35000 de pensionari militari , fie ei MAPN, MAI , ANP , SRI SPP ,la mitinguri vezi din Galati , Ploiesti , Arad ,Craiova...astia din Bucuresti , in afara de Dogaru-tot respectul , nu sevesc...ei daca e Dragnia vin ca oile sa lumineze USR.Sunt ghenerali care nu-i vezi..se injosesc la mitinguri sa nu-i vada cumva Paunescu sau mai grav Voiculescu..La mitinguri dabea se strang 2500 persoane ,3/4 din provincie , jmecherii din Bucuresti o ard pe tastatura..Ma gandesc daca 75% din bucuresteni ar venii la mitingul din 25 octombrie..ar fi un nou 10 august..

Constantin spunea...

Art.7 tot din Legea nr.153/2017,privind soldele de grad:(3) Cuantumul soldei de grad/salariului gradului profesional deținut se actualizează proporțional cu evoluția salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, prin hotărâre a Guvernului.

Leo spunea...

Alaltăieri , dulapul ambulant a vrut senator , dar fără să demisioneze din funcția de președinte.
Ați văzut cum s-au mobilizat LICHELELE pnl-iste ca să schimbe o LEGE , astfel încât dulapul să devină senator dar să fie și presedinte în același timp ?
Deci pt. interesul personal al unuia , se pot modifica LEGILE în 3 sau patru zile.
Dar pt. a se corecta INECHITĂȚI uriașe , îi doare în cot pe pnl-iștii gângăvitului slinos.

raul spunea...

Arfy @La fel gandeam si eu !Anul asta le-am trkmis celor de Min Muncii un sictir ,in sensul ca ,de ce au mai dat ,,adaugirea" la OUG originala ,cu noi urmasii!I-am facut ticalosi si asa m-am racorit ,ca sperante sa primim ceva ,din parti!Desi cred ca mai suntem cateva mii!Lehamite

Alexandru spunea...

Cu respect.
Azi ,pe digi 24 ,de la ora 21,este invitat dnul Ciucă.
Putem pune în prealabil întrebări pe whatsApp 0771100304 .
Eu am făcut-o deja.
Dacă vom fi mai mulți...

kostas spunea...

Daca se actualizeaza numai cu solda de grad si actualizarea se va face ca in 2017, cei pensionati pana in 2016,2017 e posibil sa nu iasa cu pensia pe care o au acum, indexata,, e posibil ca cea actualizata sa fie chiar mai mica. Cu cat au prins mai putine indexari e posibi sa mai creasca putin, dar nu cu mult. Am specificat, e posibil. Daca se actualizeaza si cu solda de functie atunci se va schimba situatia, pensiile vor creste cu vreo 30, 40% fata de cea actuala indexata cu indexarile anuale. Parerea mea este ca vor creste la toata lumea.Va spun asta fiindca mi-am facut o simulare, pensionat inainte de 2016, trecut pe legea 223, cu actualizarea numai a soldei de grad a iesit o pensie mai mica ca in prezent, iar actualizata si cu solda de grad si cu solda de functie a iesit mai mare cu vreo 40% la net. Ce v-am informat luati ca o parere de-a mea si sa nu ma injurati daca la unii va fi altfel

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Il rog pe respectuoas pe Dl admin, @Claudiu Marin sa-mi permita experimentul aplicat conform viitoarei legi:
1019 lei media celor 6 luni din decizia de actualizare din anul 2018
SG=257 din decizie
SF=425 din decizie
SG= din anul 2024= 2079 pt Plt
SF DIN 2022 anexa VI = 3750
SFdin 2024 majorata cu 30%=4875
Actualizare doar SG 1.019- 257=762
Cuantum pensie actualizat doar cu SG =762+2079=2841
Cuantum pentru pensie bruta = 61%
2841x61%= 1733 BRUT
Actualizare SG=SF:
1019-257-425=337
337+2079+4875=7291
Cuantum pensie bruta 61%
7291x61%=4447 lei pensie BRUTA ACTUALIZATA
Tare m-as bucura, daca fiecare dintre noi ar aplica experimental (termen folosit ca novici financiari-contabili) pe pensiile din dotare, ca sa vedem cine va brodi mai bine calculul! Va multumesc cu respect tuturor pentru acordarea atentiei si m-ar bucura comentariile productive!


Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
Solda de functie din decizia de actualizare din 2017 care intra in calcul este cea de la rubrica solda de functie in cuantum compus actualizata

Constantin spunea...

@Claudiu Marin. "Solda de functie din decizia de actualizare din 2017 care intra in calcul este cea de la rubrica solda de functie in cuantum compus actualizata". După actualizare nu se adaugă și OMM-ul?

Liviu PO spunea...

Nu mai innodati tastaturile cu tot felul de vise elucubrante.Nu ne da nimeni nimic...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dle Claududiu, Va multumesc pentru corectie, dar la nr crt 9, la h1 cuantumul compus actualizat al soldei de functie scrie tot 425 !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Constantin, am stagiu incomplet, iesit in gr 2 inv cand nu aveam vechime pt OMM

Vasile Anghel spunea...

Solda sau salariul de funcție este cea din rubrica în cuantum compus care cuprinde câteva sporuri .

Claudiu Marin spunea...

@Constantin
Ordinul OMM, prevazut de Statut, nu de Legea pensiilor militare, se aplica la cuantumul brut actualizat.
@Ifrim
Trebuie sa iei valoarea soldei de functie de la lit. h3, nu de la h1 sau de la lit a).

Skoda 4x4 spunea...

Cu respect , am urmarit prestatia dl.Ciuca la Digi 24 ,poate am omis eu ceva,dar dvs.? a fost ceva despre pensionarii militari/lege/propuneri.etc? aaaa, despre politica/revolutia 1989/cariera/Johaaanis/nassiria/proceduri etc...deci la ce sa ne asteptam?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dle Claudiu, Eheiii, altfel suna h3: cuantumul compus actualizat al soldei de functie actualizat = 538! Multumesc frumos pentru indrumare si corectii!

Viorel spunea...

Cum câștigă Gl. politician sprijin politic extern pentru alegerile ce vas ă vină și cum nu-și dă seama Ciolacu că este sabotat. N-avem bani, nu fiți golani.
https://www.mediafax.ro/social/romania-ar-putea-cumpara-44-de-vehicule-amfibii-de-asalt-tip-aav-7-din-sua-22489785

Claudiu Marin spunea...

@Skoda
Cred ca Prelipceanu a avut interzis sa puna problema in discutie. Telefonul este al DIGI tv. Si eu am trimis o intrebare.

raul spunea...

Oricum si la Gadea ,inregistrat ,a batut campii!Ce-i drept cu mai putine ăaa-uri!Degeaba!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Fara solda de functie, doar de grad, as lua 1733 lei, la pensia de 1593 lei, cu tot cu indexare de 10,4% s-ar ridica la 1913 lei, deci foarte subtirel, insa solda de functie face grosciorul, unde mi-ar iesi, dupa un nou calcul, la un total SG+SF de 4378 lei, si daca baga indexare de 10,4% ajunge la 4833lei

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Slivă spunea...

Stimați Colegi, nu vom primi decât 100 RON, cei care au pensia mai mare de 4000, restul promisiunilor sunt doar,, vorbe-n vant"... aruncate în campania electorala!
Astăzi nici un politician nu mai gândește pozitiv la cadrele militare aflate în rezerva sau retragere!
Noi așteptăm ca mortul,, colacul".... o vorba din bătrâni!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Judecatorule șacal, multe râcâitoare-s bagate in garlejele clocare, daca mi-au citit calculul, restu-s pe belciuge de sarma ghimpata! Sa fie ei sanatosi si eu macar sa iau jumatate din ce mi-a iesit la calcul!

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Claudiu Marin spunea...

@Ifrim
Exercitiul este util pentru mai multi pensionari.
Potrivit art. 12 alin(2), solda de functie se determina dupa formula CF(anexa Vi a Legii 223/2017) x salariul minim pe economie. Salariul minim pe economie este acum de 3700 lei.
Potrivit art VIII din OUG nr. 26/2024, nu solda de functie creste cu 30% ci solda lunara bruta creste cu 30% din valoarea soldei de functie.. Cresterea soldei lunare nu intra in actualizare.

Claudiu Marin spunea...

@JUDECATORUL DIAVOLULUI, alias @Stelica
Dupa cum te arati in ultimul timp, poti fi urmatorul Nicusor Ocheana din randul rezervistilor.

Leo spunea...

@Skoda 4x4
gângăvitul slinos, prin TĂCEREA lui la mesajele trimise pe Whats App emisiunii, dă un semnal rău, că totul va rămâne cum este de 7 ani.
Dacă ar fi fost vre-o intenție pozitivă a lui și pnl-ului lui, atunci și-ar fi făcut VIZIBILITATE ELECTORALĂ celor peste juma de milion de votanți circumscriși pensionarilor militari.
pnl-ul este cel mai mare CANCER al politicii, de cam 4 ani încoace.

Yana Cris spunea...

Bună ziua! Spuneti-mi, va rog, cine știe, care ar fi diferențele între "actualizarea cu sondele activilor" și "actualizarea cu indicele preturilor de consum"? Eu prefer sa gândesc pozitiv, ca o actualizare a pensiilor militare se face, indiferent în care varianta. Gândind pozitiv, atragem intamplari pozitive în viata! Sa fim sănătoși, zic!

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
bilbaoromelo spunea...

au lasat o moarta si cei de la PNL ...este clar ca au calculele pt voturi facute ...a picat totul ...nu are rost sa mai facem calcule degeaba ...

Constantin spunea...

@ Claudiu Marin. "Potrivit art. 12 alin(2), solda de functie se determina dupa formula CF(anexa Vi a Legii 153/2017) x salariul minim pe economie. Salariul minim pe economie este acum de 3700 lei".Asta înseamnă că în situația în care se actualizează și solda de funcție, aceasta se va calcula înmulțind coeficientul de funcție corespunzator gradului pe care l-a avut fiecare rezervist la trecerea în rezervă(acesta îl gasim în anexa 6 roman,a legii 153/2017),cu salariul minim brut pe economie,care este acum de 3700 de lei?

Claudiu Marin spunea...

@Constantin
Asa spune legea salarizarii. Eu stiu ca s-a incheiat aplicarea Legii 153/2017 si ar trebui ca noile solde de functie sa fie calculate dupa acea formula.
Numai ca, pentru a afla coeficientii exacti de functie, intre minim si maxim, din Grila Anexei VI trebuie sa ne orientam dupa coeficientii avuti la data pensionarii, coeficienti care se gasesc in Notele de calcul ale actualizarii din 2017.
Sunt articole pe blog care arata cum se face tranmslatarea coeficientilor de functie la noua grila a L 153/2017.

Dodo spunea...

@ Claudiu Marin. Tot mai multe voci domnule Claudiu,spun ca nu va fi nimic, ca e vrajeala,ca e doar ceva electoral. Eu nici nu ma gândesc la asa ceva. Oare nu cumva cei care spun asemenea discursuri, nu vor sa ni se rezolve drepturile noastre? E adevărat ca de când s-a întâmplat nenorocirea cu inundațiile, se vorbește mai puțin despre noi. Dar cu toate astea pt mine este clar ca ni se va face dreptate,orice ar fi. Jur ca dacă nu va fi asa,atunci, la fel voi face un jurământ,în care voi jura ca nu o sa răspund de nici un fel unei chemări la război sau ce o fi. Iar onoarea și demnitatea le voi șterge definitiv din viata mea.

xmax spunea...

Nu sa incheiat aplicarea legii 153/2017

Au mai ramas citeva fractii de dat.
Dar este foarte greu pentru acesti politruci sa mai inteleaga notiunea de FRACTIE. S-au incurcat la aducerea la acelasi numitor comun.

I-as baga sub un radical de ordin n, dupa care as extrage radicalul din ei, iar prin trecere la limita la infinit, sa dispara de pe TERRA toate aceste categorii de politruci nesimtiti.

Viorel spunea...

Constantin. Să ne luăm după logică. Dacă nu s-ar fi achitat integral majorările conform Legii nr. 153/2017 s-ar mai fi majorat anul acesta solda de funcție cu 30% sau solda de grad ? Nu crezi că întâi ar fi scăpat de restanță pentru a nu mai avea datorii și reproșuri la și de la militarii active ?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dle Claudiu Marin, am facut calcul si pe 30% din solda de functie si tot peste 3000 lei imi da: Eu sunt in situatia lui ,,Mihaela, dragostea mea,'' ha, ha, ha, etc... Ăla s-a crezut presedinte de C.A.P o noapte, iar eu pana de Ziua Armatei o să ma cred Împăratul săracilor, zi de zi, cu o pensie de vis de aproape 5000 lei, ha,ha,ha!... Am ras sa lesin cu Anilu la calculele astea morgana, dar baremi dorm si eu linistit pana de ziua mea pe 15 Octombrie, cand implinesc pozitia 69 de ani! Asta-i mai degraba pozitia cainelui batran, care se face covrig si cu botu' băgat in intersectia cu sens giratoriu!... Vai de steaua mea... Dar ce burte de ras am mai tras scriind randurile astea! Sanatate tuturor!

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Am mai precizat de cateva ori ca OUG nr. 26/2024 nu a majorat soldele de functie ale activilor. NU vrei sa citesti art. VIII al ordonantei?
Ultima majorare a soldei de functie este cea cu 5% de la 01 01 2024, prin OUG 115/2023, majorare care nu a mai fost conditionata de nivelul soldelor de functie de la sfarsitul anului 2022 prevazut in Anexa VI a L 153/2017

Rezervistul spunea...

Bilbaoromelo... Rezerviștii nu mai prezintă o prioritate....Acum se modifică o lege pt un om... dacă poate fi numit așa...Mutu al nostru.... Dacă va ajunge senator pohta ce pohtește....va sta pe scaunul Parlamentului...ca o momâie....4 ani adică....

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Aveți dreptate. Am citit motivarea OUG și mi-am dat seamă că de fapt se adresează (în mare parte / sunt și alte structuri implicate) tot prietenilor lui Ciucă din TO că doar ăștia sunt „operativi” și cu cotizația la zi.

raul spunea...

Dulapul vrea imunitate!In rest ,il doare in cur de Romania si de romani!Lehamite!