Un produs Blogger.

Ce inseamna actualizare?

Prin actualizarea soldelor de grad si funcție nu primim toti - cei cu acelasi grad si aceeasi functie - cresteri egale. Fiecare primeste in baza de calcul doar ceea ce ii lipseste din valoarea actuala a soldelor de grad si functie pentru activi.

sâmbătă, septembrie 14, 2024

Structurile asociative si Comisia de aparare din Senat au propus urmatoarea initiatva pentru actualizarea pensiilor militare, inregistrata sub numarul B447/2024

153 comments

 

Imagine din timpul discutiilor  de la Comisia de aparare. Se spune ca in sala erau numai membri PNL ai comisiei.

Reprezentanții structurilor asociative ale rezerviștilor militari și polițiștilor s-au întâlnit astăzi 11.09.2024, intre orele 14.00-15.15, la Senat, cu reprezentanții Comisiei de Apărare, unde a fost prezentat un proiect de inițiativă legislativă pentru modificarea Legii nr. 223/2015.
Propunerea, pe marginea căreia se așteaptă eventuale propuneri de completare/modificare, este prezentata mai jos.
Cei interesati sunt rugati  sa transmita propunerile lor  până duminică, 15.09.2024, la Comisia de Apărare din  Senat.





Excelenta initiativa!
Dar....
-De ce actualizarea pensiilor in plata trebuie sa se faca la cerere si nu din oficiu?
Doar pentru alegerea lunilor din baza de calcul, altele decat  cele alese cu ocazia deschiderii dreptului de pensie sau a recalcularii potrivit articolelor 109 si 110 din L 223/2015?
-Dispozitia art. 59^ 1 este inutila intrucat actualizarea la momentul deschiderii dreptului de pensie este deja reglementata in art. 28 din Legea nr. 223/2015, modificat prin L 282/2023,  potrivit careia actualizarea  elementelor de salarizare nu se face la nivelul ultimei luni de activitate ci cu indicele preturilor de consum de la data deschiderii dreptului de pensie.
Indicele preturilor de consum este introdus de Legea nr. 282/2023 si la actualizarea reglementata de art. 60.
-Intrucat proiectul nu abroga art. 60 introdus in lege prin OUG nr. 59/2017, repetat in OUG nr. 114/2018 si in art. XV pct. 10 al Legii nr. 282/2023, rezulta ca plafonarea pensiilor militare noi stabilite dupa 15 09 2017 la netul bazei de calcul  ramane in vigoare.
Cum se va aplica principiul ca nicio pensie nu poate fi mai mare decat netul bazei de calcul pentru pensiile actualizate potrivit noii legi?
Altele erau efectele legii daca modificarile erau aduse art. 60, repetandu-se exact textul abrogat de actele legislative mentionate mai sus.
Update 13 09 2024
Pentru coerenta legiferarii, ar trebui sa fie modificate si articolele 28 si 60, in care Legea 282/2023 a introdus actualizarea la data deschiderii dreptului de pensie militara cu indicele preturilor de consum lunar.
Proiectul publicat si pe pagina snppc

Asteptam ca initiativa sa fie publicata pe pagina Senatului cu propuneri legislative aflate in consultare publica. 

Da, proiectul a fost publicat pe pagina Senatului sub numarul B447/2024

Ei sunt initiatorii proiectului



153 de comentarii:

VALYCA2010 spunea...

Bănuiesc că o să facă o "românească"ca să mulțumească pe toată lumea!respect și stimă la se întâmplă pe acest blog minunat!

Alexandru spunea...

Personal gândesc că încearcă să acopere două categorii de pensionari militari, una anterioară intrării în vigoare a legii 223 și cealaltă pensionată pe legea 223.
Există posibilitatea ca formulele de calcul să fie diferite situație în care rezultă sume diferite, dar și posibilitatea unei micșorări gen cele rezultate la civili.
Nu înțeleg dece la cerere pentru că vorbim de o actualizare a soldei de grad, deci o creștere pe care toți pensionarii militari o clamează.
Să vedem mai întâi forma finală și negocierea rezultată deoarece se observă că a fost o întâlnire la care au participat doar membrii PNL și nu au fost invitați cei ai PSD. Adică o chestiune gen impozitarea, și PSD și PNL arogând paternitatea proiectului.
Proiectul este marca PNL, a se vedea ultimul articol propus 🤔👮👮

Claudiu Marin spunea...

@Alexandru
Initiativa are probleme privind tehnica de legiferare reglementata de Lege nr. 24/2000.
Actualizarea este o operatiune care nu modifica algoritmul de calcul al cuantumului pensiei din baza de calcul si se aplica la fel pentru toti pensionarii cu pensii in plata la momentul intrarii in vigoare a legii de actualizare. Exclus ca noua lege sa imparta pensionarii in pensionati cu pensii stabilite inainte si dupa intrarea in vigoare a l 223/2015.
Actualizarea aduce la zi in baza de calcul valorile celor 2 elemente salariale, solda de grad si de functie, iar cuantumul se stabileste conform algoritmului existent in lege.
Nu sunt semne bune ca proiectul a cazut intre scaunele ocupate de liberali si social democrati!

Andrei spunea...

@Claudiu Marin

„Excelentă inițiativa, Dar...”

Știința comunicări spune că orice se afirmă înainte de „dar”, se anulează printr-o astfel de formulare. Și ce avem înainte de „dar” expus în acest articol? O imagine cu o expunere de motive și o a doua, probabil o continuare, dar care nu se deschide, linkul fiind incorect.

Prin urmare, ce se contestă prin „dar”? Ca să înțeleagă și calul, nu numai șaua. Mulțumesc.

constantin spunea...

Actualizarea soldei de grad prin acceptarea amendamentelor depuse trebuie sa ramana urgenta noastra pana la 25 octombrie .Initiativa este buna dar ne abureste ca de fiecare data, termenul de 90 zile ne duce dupa incheerea procesului electoral si nimeni nu se va apleca asupra acestei initiative .

xmax spunea...

90 zile inseamna ianuarie 2025 in cel mai fericit caz!!!
Dar cum ramine atunci cu INDEXAREA cuvenita conform legii in ianuarie 2025??
Vor putea fi cumulate ambele??? Si INDEXARE si actualizare SOLDA de GRAD si Functie????

xmax spunea...

Legea 223/2015 Articol 60 Alin(1) si (3)
"...În anul în care pot fi aplicate atât prevederile art. 59, cât și cele ale alin. (1), se aplică dispozițiile cele mai favorabile."

deci INDEXARE vs ACTUALIZARE

Claudiu Marin spunea...

Sunt suficiente date din care rezulta ca acest proiect este o operatiune de PR pentru PNL, operatiune in care actori principali sunt structurile asociative ale rezervistilor care au dus acest proiect la comisia de aparare a Senatului, numai componenta liberala. Sa vedem reactia celorlalte grupuri parlamentare.

Artileristu.... spunea...

Domnilor nu mai fiti naivi.
Nu va fi nici o actualizare, marire sau altceva. Dupa teatrul asta ieftin cu pragul de impozitare o sa ni se scoata ochii ca mai mult nu se poate.
Sa ne rugam Cerului sa primim cei 10,5 din ianuarie desi eu am mare indoieli si sunt aproape sigur ca va fi ca in 2021.....

Anghel spunea...

Din ce circula pe rețele, situația e inversa. Membrii comisiei de apărare au prezentat asociațiilor proiectul de lege cu actualizarea. Și m se pare corect. Doar gradul nu elimină discrepanțele între pensii.

Valentin spunea...

Buna ziua, stimați colegi "iar o dam dupa cireș *, nu am rezolvat nimic până acum cu nici o mărire concretă la venitul net și noi vorbim de alte inițiative Aburitoare, mai oamenii buni prioritatea numărul 1 trebuie sa rămână Actualizarea SOLDEI DE GRAD atât putem sa obținem in acest moment restul sunt Abureli sau Aberații.Asta până cel târziu 25 Octombrie.

Dodo spunea...

Semnatarii comisiei de apărare sunt doar PNL-isti. Oare nu cumva fac asta,pt ai mai creste șansele lui Ciuca, știind,ei pnl-istii,ca psd-istii nu prea ne agreează? Politicienii,dealtfel,fiind foarte buni la specula. Eu pe Guran și pe Leoreanu ii vad puțin mai apropiati de militari.Doamne ajuta sa iasă ceva bun! Grea lupta avem....foarte grea.

Narciz spunea...

De fat, membrii comisiei de apărare, prin dl. Fenechiu au prezentat reprezentanților structurilor asociative prezenți la comisia de apărare, proiectul de lege, motiv pentru care ar trebui modificat și titlul articolului, pentru a nu creea confuzii.

Ovidiu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Daniel spunea...

Ne învârtim precum cățelul după coadă. Toți reprezentanții rezerviștilor ar trebui sa se pună de acord și să ceară actualizarea soldei de grad până la alegeri. Și după om vedea ce o mai fi. Așa venim cu tot felul de solicitării și nu primim nimic. Asta este boala romanului. In loc sa o luăm pas cu pas ne azvârlim că boul in lucernă.

Claudiu Marin spunea...

Pentru a intelege mai bine ce este cu acest proiect de lege, un soi de intrecere electorala intre PNL si PSD, sa dam cuvantul domnului Dogaru, prezent la intalnirea din Comisia de aparare a Senatului:

Stimati camarazi,

Doamna senator Pauliuc, presedintele Comisiei de Aparare din Senat, a invitat la discutii la Parlament, la orele 14:00, reprezentanti ai sindicatelor din MAI, ai SCMD si ai tuturor structurilor asociative ale rezervistilor din MApN, MAI si Servicii.
Dupa declaratia data tot astazi, in Piata Obor, de Premier, ca, impreuna cu gl.(r) Ciuca va avea discutii cu reprezentantii rezervistilor, am sperat ca ii vom intalni acolo pe cei doi principali candidati, aliati si concurenti la prezidentiale. Ne-am intalnit insa, cu presedintii celor 2 Comisii de Aparare, din Camera si Senat, ambii PNL si cu parlamentari PNL, cu studii juridice, raportorul fiind domnul Fenechiu.
Am crezut ca ne vor comunica marea „victorie” a cresterii plafonului de neimpozitare la 3000 RON si la rezervisti, asa cum este constitutional, pentru ca si noi facem parte din sistemul public de pensii. Pentru cei care nu inteleg, afirm ca, in Romania, ca peste tot in lume, exista doar doua sisteme de pensii: Public si Privat, ambele guvernate de diferite legi.
Am sperat ca au gasit solutia alinierii rezervistilor, ori prin OUG, or prin amendament la PLX264/2024, la noile solde de grad ale militarilor si politistilor in activitate.
Ne-au prezentat insa, UN NOU PROIECT DE LEGE, de modificare a Legii 223/2015. Il vom prezenta pentru ca in esenta are un articol unic, privind introducerea, dupa Art. 59, a trei prevederi noi, vizand aplicarea cresterii soldelor de grad si de functie la rezervisti.
Am trecut cu vederea ca unul dintre semnatari, presedintele Camerei Deputatilor si-a anuntat retragerrea din functie pentru a candida la FC Timis.
Am trecut cu vederea ca Art. 59/3, adica ultimul, este neconstitutional, menit sa asigure electoratul ca pensia domnului general Ciuca nu va creste, cand orice anulare a drepturilor decurgand din gradul militar se poate face numai prin hotarare judecatoreasca, pentru tradare, lasitate in lupta, sau genocid.
Si subsemnaul si domnul gl.(r) Constantin Nastase, vicepresedinte SCMD si fost Sef al Directiei Financiare Generale a MApN, le-am multumit pentru minunata initiativa, dar, personal, mi-am exprimat nedumerirea ca, in loc sa fim legati de Plx.262/2004, aflata in curs de finalizare, ni se promite o noua lege. Aceasta implica dezbateri in CES, la Consiliul Juridic, la ministerele de resort si Ministerul de Finante, la comisiile CamereiDeputatilor, votul in Camera, apoi dezbaterile la comisiile Senatului si votul in Senat.
Stiind ce urmeaza sa ni se intample la anul, am propus ca acest text sa apara in Monitorul Oficial, pana in 24 octombrie, ori ca lege, ori ca OUG, care sa-si faca efectul imediat, putand ulterior sa tot fie legiferat in Parlament asa cum au fost „legiferate” toate Ordonantele de Urgenta care au facut praf Legea pensiilor mulitare de stat.
Pana atunci, calendarul miscarilor noastre de protest contnua, in paralel cu dialogul cu GUVERNUL si cu MAJORITATEA PARLAMENTARA.
Personal, sunt inspaimantat de imposibilitatea intelegerii celor 2 partide pe biata suta de lei, care ar rezulta din ridicarea pragului de impozitare si la rezervisiti, dar, mai ales de declaratia dura din aceasta seara a Premierului, privind „Proiectele fantoma de legi depuse in Parlament”.
Vom raspunde parlamentarilor PNL in timpul solicitat, dar, la manifestatiile prevazute pentru 17 septembrie orele 10:30 la Sediul Central PNL si 12:30 la Sediul Central al PSD, vom solicita adoptarea, pentru mai multa siguranta a acestei initiative legislative, ori ca Lege, ori ca Ordonanta de Urgenta, pana la 24 octombrie.
Honor et Patria! Vae Victis!
Col (r) dr. Mircea Dogaru,

VICTOR spunea...

Asta se urmărește!

Rezervistul spunea...

Artileristul..... Conform INS.... inflația pe anul 2023...a fost de 10.4 %....nu de 10.5 % cum relatați dv...procent ce se va aplica tuturor pensiilor... de la 1 ian 2025..

Claudiu Marin spunea...

Ce aveti domnilor rezervisti cu un proiect de lege care propune actualizarea soldelor de grad, dar si de funcție, asa cum este normal pentru diminuarea inechitatilor din sistemul pensiilor militare?
Eu ma bucur ca la nivelul unui partid parlamentar, cum este PNL, problema inechitatilor in care ne -au afundat institutiile militare este atat de vizibila in ultima perioada , incat au putut sa propuna un asemenea proiect, chiar si cu imperfectiunile de tehnica legislativa mentionate in topic.
Nici nu ma intereseaza ca liberalii au actionat din interese electorale, dar avem dovada ca discrepantele dintre vechii pensionari militari si actualii pensionari militari , chiar si fata de pensiile din sistemul public, dupa L 360/2023, au fost receptionate in ultimul timp, la nivel politic, asa cum nu am mai intalnit in ultimii 4 ani, de la inmormantarea Plx 199/2020.
Hai sa dam o mana de ajutor pentru adoptarea unei asemenea initiative legislative! Lasati moftuirile, lasati multumitul cu putin, renuntati la injurii, jigniri sau amenintari!

micutzul spunea...

În ce privește acest proiect , sunt trei variante :
1. Parlamentarii ne iau de fraieri;
2 Șefii structurilor ne iau de fraieri;
3. Parlamentarii și Șefii structurilor ne iau de fraieri!
Varianta nr. 4 ( care nu face pe nimeni să transpire) este Scoaterea din sertar MÂINE a proiectului de lege pentru aprobarea OUG 59/2017 și anularea OUG 59.
ASTA SE POATE REZOLVA ÎN CINCI MINUTE, INTR-O SINGURĂ CAMERĂ!
Dar ei au agățat morcovul în fața măgarului! Și tare mi-e teamă că până la final măgarul merge la Târgoviște!

Claudiu Marin spunea...

@micutzul
Anularea OUG 59/2017 prin plx 310/2017 nu ar mai avea acum niciun efect benefic pentru pensionarii militari , dupa ce decidentii din aparare au consolidat eliminarea actualizarilor prin art XV al Legii nr. 282/2023.

RD spunea...

Domnul Claudiu nu-mi va posta comentariul, dar măcar dânsul să citească: PNNR. Atât spun! Și visați în continuare actualizări la pensiile militare.

Prodan Aurelian spunea...

De regulă, cand soliciți ceva trebuie să știi ce vrei. Știe cineva cum se va aplica actualizarea soldei de grad ?

Brenda spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Alexandru spunea...

Claudiu am spus altceva însă nu cred că ai prins ideea și sincer, m-am săturat să explic, mai ales când observ câți cârcotași leneși și ură emană din partea unor pensionari militari plângăcioși.
https://www.g4media.ro/propunere-legislativa-pnl-referitoare-la-modul-in-care-se-face-actualizarea-cuantumului-pensiilor-militare-de-stat-depusa-la-senat.html
Și dovada că se încearcă ceva din partea senatorilor, cei drept de la PNL - bravo lor, propunere la care sperăm să achieseze și celelalte partide politice astfel încât să se facă dreptate tuturor pensionarilor militari în același mod în care pensionari civili au reușit.
https://www.instagram.com/p/C_0Uv07s7Tk/?igsh=MXFmeWlwajV6MzMxOA==
Felicitări doamnei Pauliuc și celorlalți colegi ai dânsei.
Despre Dogaru și alți boșorogi incompetenți nu reiau, vă rugăm să nu îi mai menționați și băga în seamă poate astfel vor dispărea și din viața asociațiilor militare cărora le-au făcut atâta rău doar ca să le fie lor bine.

Cătălin spunea...

DANIEL FENECHIU/ PNL DESPRE NOUL PROIECT LEGISLATIV DE INLĂTURARE A INECHITATILOR DIN RANDUL PENSIONARILOR MILITARI: https://www.facebook.com/share/v/Gi2j9XPtEvHPjumD/

Liviutatarush spunea...

Am vazut ca proiectul de lege este depus la senat in procedura de urgenta. Asta ar insemna, daca psd nu se opune, ca pana la sfarsitul lui septembrie, cel mai tarziu, ar fi adoptat! Cei care tot ii trageti ca mai intai solda de grad si dupa aia mai vedem, CE SA MAI VEDEM? Cimitirul???

Elisav spunea...

Abureală
Membrii PNL se fac că propun eliminarea inechitatilor.Ce fac PSD-eii?
Așteaptă să treacă un timp. In acest timp nu se întâmplă nimic.
Apoi rezerviștii mai fac ceva zgomote. Apar membri PSD care fac și ei o propunere mai mult sau mai puțin asemănătoare cu a pnl-listilor. După care urmeaza iar un timp de asteptare. Vin alegerile scuze că momentan nu se poate nimic, sa mai așteptăm o lună și vom vedea. Ce este clar este că sunt înțelesi între ei iar noi...Abureală!

daniel sandu spunea...

ma bucur ca din ce in ce mai multi rezervisti merg pe strategia: Acum/Imediat/ce e-n mană nu-i minciună etc privind Gradul. Asta nu inseamna ca cineva se opune diverselor initiative legislative de atenuare a inechitatilor actuale (F bine sa se marga inainte cu ele /proiectele) Dar asa cum bine au remarcat mai multi, ...pas cu pas ACUM tot inseamna ceva decăt un viitor incert (o spun cu mâhnire) și îndepărtat. În plus de exemplu presupunand ca actualizarea Gradului se rezolva nu acum ci in ianuarie sa zicem substanța lui se pierde ptr ca potrivit legii (ori actualizare ori indexare in același an - sper ca am citit corect) pierdem indexarea anuală (10,4% parcă) deci?

Alexandru spunea...

Știe cineva de ce mama naibii nu se poate da o OUG care să anuleze ce s-a ciunțit tot prin OUG?

Anghel spunea...

Este incredibil cum reactioneaza unii dintre noi, atunci cand guvernanții se arată dispuși să ne actualizeze pensiile militare! Lucru de domeniul fantasticului acum câteva zile! Noi nu vrem și funcția și gradul! Vrem numai gradul! Bezna minții! De ce ne-ar interesa că o fac din interes electoral sau nu?

Artileristu.... spunea...

Rezervistule.....
Dupa ce am citit spusele lui Dogaru sunt suta la suta sigur ca doar procentul ala l-am gresit in comentariul meu , restul e o predictie aproape devenita certitudine.
Pe principiuul : cand vrei sa astupi ceva ...mai faci o comisie si atunci cand vrei sa aburesti niste fraieri...ii zapacesti cu o mie de proiecte de legi OUG-uri si altele din astea
mai vorbim dupa 01.01.2025

Claudiu Marin spunea...

Declaratie , Fenechiu,, PNL
"In urma cu mai bine de o luna, Președintele PNL, Nicolae Ciucă mi-a cerut mie și lui Gabriel Andronache- colegul meu, Lider al deputaților liberali, să pregătim o lege care să elimine inechitățile din zona pensiilor militare. Să nu mai avem situații în care militarii pensionați mai de mult să aibă pensii mult mai mici decât cei cu același grad și funcție, pensionati recent..
După o lună de muncă și zeci de ore de discuții cu rezerviști din toate armele, cu MApN, MI si MJ și după o discuție cu asociațiile rezerviștilor, Propunerea legislativă a intrat în circuitul legislativ! PNL respectă militarii!"

Dodo spunea...

@Anghel. Total de acord cu dvs, domnule Anghel. Nici eu nu ii înțeleg pe cei care bruiază fără rost,etaland aere de atoatestiutori. Intr-adevar Domnul Fenechiu a vorbit despre ce ne doare pe noi,la virgula și unii din noi ce fac....o dau de gard. Hai sa vedem ce iasă domnilor, pe urma în funcție de rezultat putem vocifera.

BONIFATIE spunea...

Sigur că inițiativa este bună, în sensul că e altceva decât nimic dar, ca și alți colegi de suferință nu am înțeles care este rațiunea cu sintagma de la lit.a), adică "la cererea...", redactarea corectă și de bun-simț trebuind să fie "din oficiu" sau fără aberația de mai sus. Poate vor să fie siguri care mai trăim. Parcă am fi într-o comedie de prost gust de pe vremea lui nenea Iancu care spunea: "Mon cher, ești idiot!?"

Claudiu Marin spunea...

@Alexandru
Potrivit numeroaselor decizii ale CCR, drepturile constitutionale nu pot fi afectate prin OUG, dar pot fi imbunatatite prin OUG, art 115 alin(6) din Constituție.
Reintroduicerea actualizarii soldelor din pensiile militare nu afecteaza dreptul de pensie , dimpotriva , adauga elementele care mentin puterea de cumprare a pensiei.
Oricand, pana nu intra in procedura de legiferare proiectul PNL, Guvernul Ciolacu poate da o OUG prin care sa elimine dispozitiile din OUG 59/2017, OUG 114/2018, art. 84 si din L 282/2023 care au eliminat actualizarea pensiilor militare.
Adica, Tudose a eliminat actualizarea prin OUG si nu poate Ciolacu sa o reintroduca tot prin OUG?

Mai mananca ce nu trebuie niste bagatori de seama ai ciu-ciolacilor ca PNRR nu permite majorarea pensiilor! Nu e vorba de majorarea pensiilor militare, ci de eliminarea unor inechitati pe care instituțiile militare nu au dorit sa le elimine prin L 282 , inventand prostia ca pensiile militare n-ar fi si pensii speciale. Dimpotriva, prin modificarile aduse prin L 282 au consolidat inechitatile.

Pop de Ploiesti spunea...

De acord cu Valentin , domnule Claudiu , pe 17 trebuie sa cerem ordonanta de urgenta cu privire la actualizarea soldei de grad de la 1 octombrie ,iar pana pe 25 octombrie votarea in Parlament a legii propuse de Fenechiu & co, Dumneavoastra ca formator de opinie ar trebuie sa vorbiti cu celelelte site -ri militare si sa cerem asta la unisol .Ne vedem pe 17.09.2024 , incepe sa se vada luminita de la capatul tunelului.Sa lasam draq tastarura pe 17 , si sa ne vedem interesele..la Bucuresti.

Dodo spunea...

@ Claudiu Marin. Eu cred ca ciuciolacilor,le este frica, sa nu cumva sa piardă ceva(daca chiar e asa ....vai de ea minte bolnava) dacă s-ar reveni la actualizare,sau dacă s-ar face o recalculare( aici cred ca le-ar fi frica). Am foști colegi, care se comporta identic cu cei care bruiază aiurea. Și ce pensii au....6500...7000....8000 lei...Au gândire pupincurista, asa pe românește. Nu se mai poate. Dacă nu se revine la actualizare și tot ce înseamnă drepturile (si ale)noastre, prevăd scandal mare între cei vechi,cei mijlocii și cei recent ieșiți. Sper sa nu se ajungă acolo.

Claudiu Marin spunea...

Bonifacio
Proiectul reia cuvant cu cuvant textul din primele alineate ale fostului art. 60 eliminat prin OUG 59/2017. Cererea avea rostul de a alege lunile care constituie baza de calcul in cazul in care pana la recalcularea pensiei potrivit art. 109 si 110 intervenea o crestere a soldelor activilor. Nu a fost cazul atunci.
Iata cum arata fostul text:
Art. 60. – (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se
actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului
profesional şi/sau solda de funcţie/salariul de funcţie al militarilor,
poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special, în procentele
stabilite la art. 29, 30 şi 108 şi în funcţie de vechimea valorificată prin
ultima decizie de pensie, astfel:
a) potrivit gradului militar/profesional avut la data trecerii în
rezervă/încetării raporturilor de serviciu şi a mediei soldelor de
funcţie/salariilor de funcţie îndeplinite în 6 luni consecutive, din ultimii
5 ani de activitate, la cererea persoanelor ale căror
drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a
prezentei legi;
b) în funcţie de gradul militar/profesional deţinut la data trecerii
în rezervă/încetării raporturilor de serviciu şi media soldelor de
funcţie/salariilor de funcţie deţinute în cele 6 luni alese conform prevederilor art. 28 pentru drepturile de pensie deschise în baza prezentei legi."

Nu ne-a pus nimeni sa depunem cereri la actualizarea din 2017.

Andrei spunea...

Da, ce să spun, i-a cerut ostașul de carton „pe șustache” lui Fenechiu, să ne rezolve, deși o putea face el când era premier. El fiind marele erou de la Nassyria. Și lumea crede, deși ne-au scos inițial, PNL și amicii de alcov de la PSD, din pragul de impozitare, ca să pară că PSD ne-a dat ieri. Iar PNL ne va da prin Fenechiu. Pfff!

Dragilor, lucrurile corecte se fac la vedere și fără pupism curism sau curluntrisme de salcie îndoită de coloana vertebrală. Este dreptul nostru, atunci ne păstrăm demnitatea și primim.

Restul sunt manevre de stins frustrări, înainte de campania electorală.

RD spunea...

Domnul Claudiu care mă face că sunt într-un fel sau altul și cică vrem respect între beneficiarii de pensie militară, nu poate fi de acord că există riscul ca toate pensiile militare să fie plafonate conform legii actuale. Inclusiv cei care au ieșit la pensie până la OUG 59 și care nu au brutul umflat cu pompa ca majoritatea dintre cei ieșiți după OUG 59.

Claudiu Marin spunea...

Pop, Valentin si altii
Eu nu stiu de existenta vreunui proiect de ordonanta pentru actualizarea soldei de grad. El exista doar in inchipuirea unor lideri de structuri asociative,
Stiu ca exista un amendament in acest sens aprobat de Comisia de aparare din CD la Plx 262/2024.
Daca ar exista un proiect de ordonanta, de ce nu s-ar putea reglementa si actualizarea soldei de functie, concomitent cu actualizarea soldei de grad? Pai... solda de grad neactualizata este un mizilic pe langa solda de functie neactualizata. Coloneii aceia din tabelul cu taloane de pensii din anul acesta au pensii, de 3000-4500 lei, din cauza ca nu li s-a actualizat solda de functie de la 2000 lei in anul 2017 la 7000 in. 2022.
Pe mine ma ingrijoreaza ca B447/2024 nu a fost inca trimis la avizare la CL.

VIO spunea...

E foarte simplu , daca nu se actualizeaza solda de grad si de functie pana la alegeri toti pensionarii militari cu familiile lor nu vor mai vota PSD si PNL la parlamentare si presedentie (inmultiti cu membri de familie , copii lor , rudele lor si dispare PSD si PNL de la guvernare) astfel AUR si ceilalti cu care se coalizeaza vor castiga alegerile !

Claudiu Marin spunea...

@RD
La cei pensionati inainte de OUG 59/2017 exista plafonul de 85% de la art. 30, cel de care s-a legat Curtea de Conturi la actualizarea din 2017.
Pensia actualizata nu poate depasi 85% din baza de calcul neumflata de care vorbesti, dupa 2017.

Claudiu Marin spunea...

De la 0rele 12,00 nu se mai publica propuneri, sesizari pe site-ul Senatului la proiectul B 447/2024.
vezi
https://www.senat.ro/LegiProiect.aspx

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin și Alexandru. Au menționat la cerere pentru că sunt cadre militare care aveau gradul de Cpt. sau Mr. și au fost împuterniciți pe funcții (6 luni cu posibilitatea împuternicirii încă pe 6 luni / perioadă în care au prins și asănări de poligoane sau casări de muniție / 50% din solda de funcție în luna respective + alte condiții-2 ani / 1 an) de Mr. sau chiar ambii pe Lt.col. din lipsă de personal iar dânșii, la trecerea în rezervă cu drept la pensie militară de stat și-au ales perioadele respective având soldele majorate consisten având și soldă de comandă. Acum se gândesc, că, actualizând solda de grad vor avea mai mult decât solda la trecerea în rezervă / presupun.

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Problema s-a nascut inca de la proiectul legii 223/2015 introdus in Parlament de catre Guvern fara posibilitatea recalcularii pensiilor in plata, dar cu actualizare. Era normal ca, pentru prima actualizare dupa intrarea in vigoare a legii, beneficiarii sa aiba posibilitatea alegerii lunilor pentru baza de calcul.
In timpul dezbaterilor din Parlament s-a introdus si recalcularea prin art. 109 si 110, dar nu s-a corelat cu textul de la actualizare si asa a ramas cererea de actualizare....uite, pana in zilele nostre.

RD spunea...

@Claudiu Marin,

Păi aia e, cum se poate umfla brutul unuia ieșit (ca mine) neplafonat ca să aibă pensia mai mare sau macar nescăzută după actualizare și plafonată conform modificărilor aduse după septembrie 2017? Că doar n-o să fie actualizările date celor neplafonați într-un fel și celor plafonați în altul! Dar dumneavoastră probabil sunteți sigur că în cazul unei actualizări, cei neplafonați vor rămâne tot neplafonați.

csej spunea...

Actualizarea șolduri de functie si grad anulează indexarea de 10,4?
Actualizarea soldei de functie si grad acoperă inflația de 10,4?
Actualizarea soldei de functie si grad ridica valoarea pensiei calculată pe legea 223 la nivelul pensiei in plata?
Atentie sa nu ne furăm singuri căciulă.

Viorel spunea...

Totul este gândit la nivelul DGFC și DGJale MAp.N. și nu este în favoarea pensionarilor militari decât cu o sumă simbolică (cine o va primi / dacă o să faceți calcule, unii nu vor primi nimic).
Deci. Indexare:
Anul de grație:
2018 = 0% (inflația = -1,5);
2019 = 1,3%;
2020 = 4,6%;
2021 = 3,8% = indexare neacordată de Cîțu;
2022 = 2,6%;
2023 = 5,1% + 5,1% ??? prin derogare de la lege / fiind prin derogare de la lege indexarea suplimentară de 5,1% ??? să nu se ia în calcul;
2024 = 13,8%;
TOTAL = 27,4% sau 32,5% (luând în calcul fiecare indexarea + indexarea suplimentară din 2023 / dacă se ia sau nu în calcul).
Dacă adunăm și indexarea din 2025 de 10,4% rezultă 37,8% sau 42,9%.
Dacă legea de acordare a soldei de grad intră în vigoare după 90 de zile, asta înseamnă că se realizează după 01.01.2025 iar dacă prin actualizarea soldei de grad pică toate îndexările de la ultima actualizare 2019 inclusiv 2025 (10,4%) unii vom alunge la concluzia că suma indexărilor este mai mare decât actualizarea soldei de grad, deci nu vom câștiga nimic sau cum am mai spus, cunoscând perocentele indexărilor și valorile soldelor de grad ajungem la concluzia că vom primi în plus 1 (un) leu !!!.
Ăsta este și motivul celor 90 de zile ca să pierdem indexarea din 2025.
Oricum. Și fără ea, tot pe minus am fi ieșit.
Joc de glezne din partea MAp.N condus din urmă de cel ce se crede viitorul președinte și Cdt. al F.A.
Logic ar fi ca în anul în care se face actualizare în funcție de mărimea acesteia comparativ cu indexarea, să se ia în calcul fie indexarea dacă este mai mare și se elimină actualizarea fie elimini indexarea (ATENȚIE ! DOAR DIN ANUL RESPECTIV) și rămâne actualizarea.

Nemo spunea...

Colacu a spus ca ,,este un proict de lege fantoma'".

Viorel spunea...

Cine este amabil dintre cei care mă sau nu mă agreează să-mi trimită o Întâmpinare de la CPS a MAp.N eventual și răspunsul dat (viorelbudeanu62@gmail.com) pentru a-mi face o imagine de ansamblu și a-mi depune și eu icrele la Tribunalul Botoșani pe impozitarea progresivă ?

Claudiu Marin spunea...

@Monteoru
Iar o luam de la capat cu comparatia dintre cuantumul in plata(indexat) si actualizarea bazei de calcul de la data stanbilirii pensiei sau de la ultima actualizare?
Cuantumul rezultat din noua baza de calcul, actualizata cu valorile din 2024 ale soldelor de grad si functie, se compara cu cuantumul in plata de la data actualizarii si in plata ramane cuantumul mai mare. Cuantumul in plata are toate indexarile de dupa anul 2015, cand a intrat in vigoare Legea 223, sau dupa data deschiderii dreptului de pensie

Ionica botez spunea...

Cei care pot intra în legătură cu PNL sa le promitea că îl votam pe Ciucă sau PNL după caz. După adoptarea legii fiecare e liber sa voteze cum vrea. Așa fac și ei politicieni cu noi.

xmax spunea...

cre ca sa observat smecheria celor 90 de zile!!!!
Asta inseamna ca cei care vegheaza la "binele nostru" ne ajuta cu cele 90 de zile astfel incit sa nu spunem ca nu sa dat!!!

Repet INDEXARE vs ACTUALIZARE (daca ambele vor fi puse in practica incepind cu ian 2025 se va lua cea mai avantajoasa, nu ambele)

Cum e zicala: "bate fierul pina e cald!!!!" Ca apoi vei zice "am ars gazul degeaba"

Sper ca cei care sunteti prieteni cu Coarna, Fenechiu, Leoreanu, etc...le transmiteti ca 90 de zile este pentru varianta PESIMISTA iar varianta OPTIMISTA 45 de zile

florin13 spunea...

În urma emisiunii de pe canal 33 am aflat ca se mai înființează o asociație!! Uraaaa!!!!

Mihai spunea...

https://www.youtube.com/watch?v=_8pM1jsseEQ

Cătălin spunea...

CUM VOR FI RECALCULATE PENSIILE MILITARE: https://www.realitatea.net/stiri/actual/cum-vor-fi-recalculate-pensiile-militare-precizari-de-ultima-ora-de-la-pnl_66e3254d83de5a155a29d1d2

Liviu PO spunea...

In opinia mea,in loc sa asteptam cresterea pensiilor ar trebui sa cerem si sa asteptam doar mila din partea poporului roman pe care toti cei activi in 1989 l-am TRADAT, prin faptul ca am pus botul la "armata e cu noi" si am permis tradatorilor de neam si tara sa faca din tara si neamul nostru o batjocura cum nici popoarele migratoare nu au facut...Vreti pensii marite?Daca da,ar cam trebui sa ne cerem iertare in scris pe adresa parlamentului,guvernului si presedintiei tarii, in felul urmator:Eu,subsoldatul ................din vina mea si doar din vina mea am permis in prostia si inconstienta mea ca tradatorii de neam si tara sa inlocuiasca printr-o lovitura de stat conducerea legitima a tarii si sa ne aduca intr-o situatie atat de proasta cum niciodata in istoria sa milenara, tara noastra sfanta nu a mai fost.Astept doar mila si scuipat din partea poporului meu.Doamne DUMNEZEULE te rog sa ma ierti!150 de miliarde de euro cu tot cu dobanzi sunt cam 500 de miliarde de euro!!!Aiasta-i mostenirea pe care o lasam generatiilor viitoare,plus economia rasa,padurile rase si terenurile agricole vandute...Halal,halal,halal...Nu ar trebui sa ne fie rusine???

BONIFATIE spunea...

Domnule Claudiu, aveți dreptate sub aspect pur juridic dar în condițiile în care legislativul nu ne-a rezolvat problema simpla cu actualuzarea soldei de grad credeți că vor fi darnici ca să ne repare deodată întreaga nedreptate? Eu nu cred și, vorba unor colegi, proiectul este vânare de vânt. Mai bine ne-ar fi demonstrat rezolvarea "din prima strigare", micul impact bugetar cu ridicarea plafonului de impozitare și pentru noi. Să dea Domnul să nu am dreptate.

Claudiu Marin spunea...

@Liviu Pop
Exagerezi cu patetismul d-tale antisistem.
@Bonifatie
Eu cred ca se poate rezolva.
Nu crezi ca actuala empatie fata de pensionarii militari a pornit si de la curajul catorva zeci pe pensionari de a face publice taloanele de pensii pe luna august 2024? A observat presa, au observat apoi si politicienii si guvernantii ca problema inechitatilor din sistemul pensiilor militare este una reala si umilitoare pentru vechii militari. Empatia a blocat si instituțiile care tineau sub obroc aceasta umilinta traita de multi militari.
Ideea lui @Constantin a fost geniala.

BONIFATIE spunea...

Da, domnule moderator! Ideea cu taloanele de pensie a fost genială dar mă gândesc și la totala superficialitate a politicienilor în a se apleca asupra problemelor noastre și ale cetățenilor, în general. Eu nu am făcut un caz personal din faptul că am fost pensionat cu un brut de 2000 lei iar petrov mi-a "ajustat" pensia la 1625 lei în anul 2010, când a bulversat întregul sistem de pensii și nu numai. Sunt colonel in retragere cu 49 de ani vechime totală.

RD spunea...

Simona Bucura Oprescu le răspunde liberalilor pe tema pensiilor militarilor: „De ce nu au venit cu proiectul anul trecut, când a fost aprobată reforma pensiilor de serviciu”
Ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, a vorbit despre postarea PNL privind pensiile militarilor. "Mă întreb de ce nu au venit cu e nule (proiectele - n.r.) anul trecut, când a fost aprobată reforma pensiilor de serviciu".

https://www.romaniatv.net/simona-bucura-oprescu-le-raspunde-liberalilor-pe-tema-pensiilor-militarilor-de-ce-nu-au-venit-cu-el-anul-trecut-cand-a-fost-aprobata-reforma-pensiilor-de-serviciu_8500171.html

Claudiu Marin spunea...

Ce l-o fi apucat pe presedintele SCMD :?
In propunerile corecte pe care le trimite la Comisia de aparare se refera numai la actualizarea soldei de grad.
Oare dansul nu sustine actualizarea soldei de functie?
Hai sa facem socoteala cat pierde un colonel numsi la solda de functie neactualizata din anul 2017.
In 2017, dupa actualizarile in baza majorarii soldei de funcție prin L 152/2017, solda de functie in cuantum compus a colonelului a crescut la 2 100 lei
La sfarsitul aplicarii Legii 153/2017 solda unitara a colonelului( c f x smec) a ajuns la 6 800 lei.
In 2024, prin OUG 26/2024 solda colonelului a crescut cu 30%
6800 +30% =8840 lei
Colonelul pierde lunar 6 740 lei numai la solda de functie,


Viorel spunea...

Doamna Simona Bucura Oprescu. Dacă PNL-iștii vin cu actualizarea Soldei de grad, voi cei din PSD de ce nu veniți în contrapondere cu actualizarea Soldei de funcție ?
Vă întâlniți la mijloc și editați un proiect comun care să le îmbine pe amândouă. A da din gură este ușor, mai greu este cu cioplitul în piatră.

Claudiu Marin spunea...

Ar fi excelent ca proiectul PNL sa treaca in procedura de urgenta, Ca, nu-i asa, ce a uitat PNL sa introduca in legea. de actualizare a soldelor, drege rapid PSD prin OUG. Ca la impozitul progresiv.

Claudiu Marin spunea...

Nefiinnd vorba de recalculare, nici nu e nevoie sa se emita decizii de actualizare.
În soft se înlocuiesc valorile soldelor de la ulltima actualizare(2016 pt soldele de grad și 2017 pt soldele de functie) sau de la data deschiderii dreptului de pensie si programul calculează cuantumul plafonat la 85% sa 58,5% din baza de calcul.
Nu e nevoie de 3 luni pt aplicarea actualizarii.

Arfy spunea...

10 minute cu timp de pornire calculator!

Casandra spunea...

Formularea de la art. 59 indice 1, punctul (1), litera a) „...la cererea persoanelor ale caror drepturi de pensie au fost deschise inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi;” trebuie să rămână așa deoarece mulți colegi nu au ales 6 luni cele mai favorabile din cauza lipsei de informație, bolnavi la pat (!) unii au fost la muncă în străinătate, altora li s-a pierdut corespondența pe drum etc.
Cunosc astfel de cazuri.
Decât să rămână acei oameni fără această posibilitate de remediere a situației mai bine facem noi chiar și 7 cereri.

Claudiu Marin spunea...

VICTOR spunea...
Preluat :
"Trebuie sa înțelegeți real și practic, faptul ca documentul prezentat la ședință de la Senat a fost întocmit de Comisiile de Apărare, înainte de ședința la care noi, invitați, am participat. Ni s.a cerut votul Da sau Nu.
Pentru ca este o posibilitate certa, sigura, garantata fie și parțială ca revendicările noastre sa se realizeze, toți am acceptat ,,DA". Ni s.a promis ca în aceasta variantă, ne garantează soluționarea pana pe 20.10.24, cu aplicare din 01.oct.24, sau maxim 01.01.25. An cerut răspunsul pana pe 20.10.24, altfel, ieșim în piață pe 25 Oct., ,,ajutati" și de sindicate civile, care ne.au asigurat cooperarea.
Dacă modificam ceva sau facem amendamente, greșim. Totul se reia și nu mai avem garanția de soluționare. De ce sa facem ?!
Avem obținut ceva. Haideți sa finalizăm asa !
Legea care înlocuiește L.223, este pregătită de M.Ap.N., dar nu pusa în dezbatere publica. Nu putem face sugestii, la ce nu știm ca este în draft/ propunere.
Am mai ratat de multe ori asemenea ocazii, pentru extensii care, acum, nu fac subiectul ,,pașilor mici, dar siguri ". Nu se discuta de LEGE. Se discuta PUNCTUAL de ce este în proiectul publicat, aprobat și trimis pe circuitul legislativ în procedura de urgenta. Eu, personal am cerut ca legiferarea cât mai rapidă și publicarea în Monitor pana pe 20.10, dacă nu ieșim în strada. Chiar dacă aplicarea se va aplica din 02.12.24, sau 01.01.25, am cerut publicarea. Dacă se aplica din 01.12.24, orice primim rămâne în plată.
Deci, stimați colegi, haideți sa acceptam aceasta ocazie și sa nu divagam, extindem, solicitam, ce EI nu vor. Nu ne interesează partidul, grupul etc. care ne susține în acest demers. Sa ne obținem acest privilegiu, care ni s.a suspendat . Cred ca atit vor , pot, și noi noi pierdem prilejul/ ocazia, dacă extindem solicitările. În plus, inițiativa a fost deja depusa la biroul permanent al Senatului de miercuri 11.09 și urmează sa între în procedura legislativă. Dacă intervenim cu propuneri nu facem decât sa întârziem adoptarea și ne putem trezi ca trec alegerile și nimeni nu va mai avea interes sa ne susțină. E acum ori niciodată!
Cred că este foarte bine și util să nu se mai intervină în " stil caracteristic unora" cu modificări la modificări și completări la completări deoarece, așa cum s- a scris in postarea de la 21.45( redirecționată la 07.50) orice modificare sau completare poate conduce la reluarea procesului legislativ și pierderea unui moment prielnic pentru rezerviști!
Spre exemplu art 59^1 lit a nu deranjează cu nimic dacă rămâne în text așa cum a fost propus de cei din Legislativ. Chiar așa am ajuns că nu mai suntem în stare să înaintăm o simplă cerere pentru a ni se reda drepturile noastre? E așa de greu? Și apoi textul este preluat din Legea Nr 223/2015 cea publicată în Monitorul Oficial al României din iulie 2015 iar textul inițial permitea posibilitatea alegerii unei alte baze de calcul( lucru f bun având în vedere numeroasele modificări și completări intervenite chiar la intrarea în vigoare a legii) ! Deci, de 9 ani se tot bate moneda cu " noi vrem legea inițială, cea publicată în Monitorul Oficial" iar acum, când Legislativul vine in întâmpinarea noastră ne apucă fițele?

A. Bantaș

14 septembrie 2024 la 10:22

Claudiu Marin spunea...

@maiag
Inceteaza sa mai raspandesti prostia cu retroactivitatea legii, ca nu stii ce este aia!
Legea se aplica la 3 zile de la data publicarii in MO. Chiar daca acel calcul se va face peste 3 luni, desi nu este cazul, calculul actualizarii se face instant, din soft, plata drepturile se face de la data intrarii in vigoare a legii. Cine ti-a bagat in cap snoava cu retroactivitatea este habarnist sau de rea credinta.

Brenda spunea...

Corect,să vedem,până acum doar propunerii

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin și Victor / A. Bontaș. Chestia cu publicarea în MO ca fiind problemă gata rezolvată este pusă sub semnul întrebării având ca exemplu Legea nr. 223/2015 publicată în MO, Partea I nr. 556 / 27.07.2015 cu intrare în vigoare la data de 01.01.2016, a fost modificată de către OUG nr. 57 / 09.12.2015 înainte de a intra în vigoare. Deci totul este posibil. Data trebuie să fie înaintea alegerilor. De promisiuni și de minciuni ne-am săturat.

Claudiu Marin spunea...

@Bantas
Timiditatea cu care cei invitati la Comisia de aparare spun ca au votat proiectul de lege care le-a fost prezentat de domnul Fenechiu demonstreaza nesiguranta liderilor de asociatii in cunosterea legislatia pensiilor militare si spaima in a-si asuma o raspundere .
Eu zic ca ati procedat corect ca ati fost de acord.
Nu se mai poate juca nimeni de-a partidul pentru admiterea sau respingerea actualizarii cu ambele solde.
Proiectul este perfectibil in corelarea cu alte prevederi ale legii, dar totul se poate corecta in comisiile raportoare ale celor 2 camere, dupa observatiile pe care in mod sigur le va formula Consiliul Legislativ.
Propuneri de corectare au aparut de ja la Senat, proiectul B 447.
Sunteti de felicitat ca nu ati repetat scena din 2020 cu Plx 199/2020.

Luc 3 spunea...

Claudiu,am înțeles că la solda de funcție un colonel pierde făra actualizare.... 6740 lei!Unplutonier pierde cam 3000 de lei, plus gradul 1000 lei,total ...4000 lei!Cred că am făcut bine socoteala! Dacă am greșit îmi cer scuze!Sunt ceva bani,pe care îi pierdem de ceva timp din cauza neactualizării!!!

marvas66@yahoo.com spunea...

Oare câți naivi cred că ciuca și pnl-ul vor face ceva bun pentru pensionarii militari? Pai daca ciuca nu a făcut nimic până acum, fiind și prim ministru... de ce l-am crede că o să facă anul viitor??? Mai ales că o să fie detronat de la conducerea pnl-ului. Toată propaganda cu actualizarea pensiilor militare are scopul de ai aburi încă odată pe pensionarii militari, in preajma alegerilor, să-i voteze pe cei ce le-au tăiat pensiile, adică PSD și PNL.

Liviu spunea...

Chiar nu va dati seama ca totul e campanie facuta de PNL?Daca doreau ceva modificari la Lg.223 o facea penibilul de ciuca de multi ani pt ca el stia cel mai bine situatia pensionarilor militari!Lg 282/2023 a fost facuta de BM si CE si acceptata de Parlamentul Romaniei!Scopul a fost micsorarea bugetului pensiilor militare!Pai in initiativa legislativa propusa acum si cum a dat dl Claudiu Marin un exemplu aici doar la solda de functie ar trebui cel putin sa fie triplate pensiile militarilor iesiti la pensie de 5-10 ani!Minciuna cea mai mare din aceasta initiativa legislativa este faptul ca trebuie discutata cu BM si CE nu poate face Parlamentul Romaniei ce doreste altfel trebuie sa returneze cei 3 miliarde de euro cat a primit Romania pt jalonul pensiilor speciale unde datorita usr-istilor si pnl-istilor tradatori de tara au introdus si pensiole militare!Vad multi pensionari ca se bucura la maxim de aceasta initiativa dar dezamagirea o sa fie crunta in cateva zile sau saptamani!😱Aveti grija de sanatatea d-voastra!

Claudiu Marin spunea...

marvas
Asta asaaa--- sa te afli in treaba, sa vorbescă si nea Ion, ca si el e om!
Unii. dintre d-voastra sunteti asa de incuiati si de indaratnici, nu naivi, ca nu meritati sa faca guvernantii ceva pentru voi.

Claudiu Marin spunea...

@Luc 3
Ma bucur ca ti-ai facut acel calcul. Unii sunt atat de neputinciosi, dar rai de gura, ca nu se incumet sa faca o simpla diferenta intre soldele de funcție actualizate din decizia de actualizare din 2017 si valorile prezente ale soldelor, pe care le au fie in Anexa VI a L 153/2017 si OUG nr 26/2024.
Apropo, in 2017 s-au emis decizii de actualizare, pentru ca asa spunea legea, sa se emita decizii la prima actualizare dupa emiterea L 223/2015. Anul acesta n-ar mai fi cazul, actulizarea se efectueaza din soft ca si indexarile anuale.

Necunoscut spunea...

Se pare ca va fi o noua teapa si acest proiect de lege inregistrat la Senat, B447/2024, care NU a fost admis in procedura de urgenta ! Deci procedurile parlamentare pentru adoptarea sa, se vor intinde pe o perioada lunga de timp, posibil pana la primavara, asta bineinteles, daca se va finaliza.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Actul normativ cu majorarea soldelor de grad este un document legislativ absolut nul si neavenit, chiar fara nici o importanta, daca nu se adauga si majorarea soldelor de functie in tandem cu soldele de grad! Orice petitie, cerere sau revendicare sa nu aiba lipsa aceasta pretentie legalitara, extrem de necesara! Cum de-i scapa mereu marelui istoric sindicalist lucrurile definitorii si importante? Partidele care-l au in custodie sa-l fi convins sa renunte la majorarea soldelor de functie?, pentru ca eu observ ca la orice intentie de a face bine trebuie sa faca si ceva ca puzle-ul sa nu se imbine perfect, sa rateze cu ,,mici nimicuri'' tot restul posibil a fi bun si corect!

Claudiu Marin spunea...

@Necunoscut
De unde stiți daca mai are termen de dezbatere publica pana pe 10 11? Proiectiul nici n-a ajuns la avizare la Consiliul Legislativ. Va dati in spectacol si n-ar fi cazul!
@Ifrim
Nu e nula adresa lui Dogaru catre Senat. Este mai rau, provocatoare!

Daniel spunea...

Mariiiii Lideri Sindicali acceptați proiectul.ca altfel se lungește boala ,ce-o dați de gard ca nu este bine 90 de zile ,ca parlamentarii nu primesc,lăsați-o așa că altfel mai stam încă 8 ani ,dați acceptul și potoliți așezați-vă la locurile voastre,dacă se poate scurta doar timpul de aplicare de la 90 la 30 sau 60.

Viorel spunea...

Cornele. Ai perfectă dreptate. Peștele fără mujdei de usturoi sau alt ingredient nu are savoare. Așa și Solda de grad fără Solda de funcție.
Cum am mai scris într-un comentariu anterior. Cei pensionați până pe data de 30.06.2017 și având o pensie de la 5.500 lei în sus, primind doar Solda de grad și piarzând indexările, ies pe minus. Doar cei până în 3.000-3.500 au ceva de câștigat, ceilalți stagnează.
Deci. Aplicăm lozinca! Totul sau nimic! Anul acesta și nu la anul.

John1 spunea...


@Claudiu Marin. Mă dezamăgesti. Ia verifică ce idee a avut @Constantin, cu poarta televiziunilor, si care a fost ideea mea cu cupoanele. Cum poti, dupa atâtea apropouri facute de mine discret, să nu realizezi, ca eu si cu tine am avut această idee, însă tu nu ai inițiat-o decât după ce te-am sensibilizat eu, că așa iți place și ai spus START. A fost ideea mea, si punct. Si sa stii ca eu am idei bune si nu bat câmpii ca altii.Te rog să rectifici postarea din data de 13.09.2024, ora 00:36 si să subliniezi REALITATEA CUPOANELOR. Te iei dupa afirmatiile unor slabi cu memoria. Mă faci să cred că nu citesti postarile.

Cătălin spunea...

PROIECTUL RECALCULARII PENSIILOR MILITARE ESTE O "CAPCANĂ" CA LA "CIVILI"?: O MARE ÎNȘELĂTORIE „proiectul pentru recalcularea pensiilor militare„ . Acest proiect vizează prin recalculare o scăderea pensiilor. Nu acceptați acest proiect deoarece vizează 3 aspecte. 1. Acordarea unei creșteri nesemnificative a bazei de calcul deoarece această bază se limitează la 85% ; 2. Prin recalculare dispar veniturile obținute prin indexările acordate de guverne în perioada 2015-2024: 3.Prin scăderea valorii pensiei stabilite de recalculare, Guvernul nu v-a mai aplica indexarea prevăzută de lege la începutul anului , considerând că pensia actuală în plată este mai mare decât pensia recalculată .

Viorel spunea...

Necunoscut. O să fie! O să fie (admis în procedură de urgență) când or vedea că odată cu trecerea zilelor ei scad în sondaje (nemulțumirile noastre, ale pensionarilor civili, ale celor cu facturi enorme că acuși dă gerul, etc.) iar Georgică, Lenuța sau Mirciulică cresc văzând cu ochii (la figurat / doar Lenuța dacă rămâne însărcinată), deci, o să le crească morcovul în regim de urgență și vor trece la acțiune care mai de care. Prost să fii, să ai ocazia să ajungi Președintele României și să ratezi din cauza unor ambiții prostești, pentru că aici nu vorbim de lipsa banilor. La sfârșitul anului trecut, MAp.N avea cheltuit 1,7% din PIB. Unde s-a dus 0,3 sau 0,8 în cazul în care ați primit 2,5% domnule ministru al Ap. pentru că rectificare bugetară nu a vrut să facă domnul Ciolacu ?

John1 spunea...

@Claudiu Marin, dumneata vezi vreo diferenta intre proiectul de ordonanta postat de Alexandru si cel publicat in M.Of? Cea publicată in MOf corespunde cu ce imi ziceai tu ca nu stiu sa citesc. Nu stiu cum interpretezi dumneata frazele dpdv juridic, insa uneori cred ca esti putin superficial. Eu scriu de pe telefon si verific postarea si de 10 ori sa nu gresesc si sa te dezamagesc, ceea ce nu este reciproc. Ai gresit de multe ori si din bun simț am ,,lasat-o așa".

Anghel spunea...

Dle Claudiu Marin felicitați pentru atitudinea dură față de unii infiltrati defetiști care își debitează neroziile pe aici! Pe de altă parte, foarte stranie atitudinea lui Dogaru!

Viorel spunea...

John1. Așa! Foarte bine. Ținete tare și fii dur la adresa domnului Claudiu Marin. Cum vine asta ? Dumitale cu ideile și Constantin sau domnul CM cu foloasele, laude și aplauze ? Nu se poate. Eu îți sugerez chiar să-i dai ordin să modifice comentariul. Și nu fiți dezamăgit pentru că de obicei supărările nu fac bine, mai ales toamna și primăvara când crește nr. persoanelor care intră în anxietate sau depresie iar unii ajung chiar la suicid. Deci! Mare atenție.

Claudiu Marin spunea...

John1
Ai dreptate! Mai uit si eu! Acesta a fost dialogul din 17 august care a declansat actiunea TALONIADA:

https://www.huhurez.com/2024/08/dragos-bota-jurnalist-de-investigatii.html?showComment=1723911659857#c3490786076404380877

John1 spunea...
Claudiu, ai 1000 de prieteni si tot atâția colaboratori. Eu te-as ruga, cu acest blog deosebit, sa incerci sa realizezi ce altii (asociatii, parlamentari, politicieni, generali) nu au realizat, nu vor si nici nu-i intereseaza soarta noastra, a pensionarilor militari cu pensii mizere (de 1453, 1980, 2300, 3470 sau 4000 de lei), prin a posta cu ocazia fiecarui nou topic, 5-6 taloane de pensie foarte mici, cat si un tabel cu cuantumul pensiilor militare sub 4426 de lei, incepand cu 1 septembrie si pana inainte de alegeri. Am zis si eu Claudiu, poate analizezi prin prisma ta daca propunere mea este oportuna sau nu. Multumesc.
17 august 2024 la 19:20
Raspunsul meu
https://www.huhurez.com/2024/08/dragos-bota-jurnalist-de-investigatii.html?showComment=1723914664596#c7473871183748971323

Claudiu Marin spunea...
John1
Ma gandisem si eu la un asemenea demers, dar este greu de realizat.
Nu sunt multi rezervisti dispusi sa-si publice taloanele, chiar si anonimizate. Sunt bolnavi de secretomanie sau speriati de eventuale consecinte penale. Am vazut colonei cu pensie de 3-4000 lei care cred ca pensia lor este mare si nu trebuie civilii sa afle ca un militar are o asemenea pensie.
Ar trebui ca talonul anonimizat sa fie insotit de grad, vechime in serviciu si de anul deschiderii dreptului de pensie.
Taloanele vor primi un numar de ordine, functie de data comunicarii datelor pe adresa blogului, huhurez2013@gmail.com , si vor fi publicate pe o o pagina care va fi permanent ridicata pe primul loc ,
START!

17 august 2024 la 20:11

A durat o saptamana, sub amenintarea ca nu deschid alt topic pana nu adunam 100 de taloane, si astfel am supus opiniei publice realitatea crunta a inechitatilor din sistemul pensiilor militare.
Felicitari inimosilor si curajosiloe care au acceptat sa-si publice taloanele de pensii din ultimele luni.
Sa recitim topicul cu ordinea cronologica a celor 104 taloane de pensii militare care vor intra in istorie

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1lZ3zo-H_DJhTVUd4PDFAZiw10EtstKgv/edit?gid=597869314#gid=597869314

https://www.huhurez.com/2024/08/pensiile-militare-din-paginile.html

John1 spunea...

Ciuca a primit derogare de la partid sa candideze la presedintie, desi îi mai trebuia un an în PNL. Așa a luat derogare să mai stea un an în plus șef SMG, prin schimbarea denumirii instituției. Ce s-ar face țara asta dacă n-ar exista asemenea somități și oameni de carte!!!

Claudiu Marin spunea...

John1 a comentat la "Structurile asociative si Comisia de aparare din Senat au propus urmatoarea initiatva pentru actualizarea pensiilor militare, inregistrata sub numarul B447/2024"
Acum 38 de minute
@Claudiu Marin, toti gresim câteodată. Imi cer scuze, insa prea îi atribuiau lui @Constantin, ideea mea. Desi, si el a avut o idee buna, cu mersul la portile tv, insa mai greu de realizat........

Viorel spunea...

Am postat un comentariu și am avut o rugăminte la colegi sau dușmani. Văzând că nici unul nu are timp (nu are timp, nu că nu ar vrea) pentru a-mi trimite o Întâmpinare, eventual și un Răspuns la întâmpinare privind procesul cu CPS pe problema impozitării progresive, solicit ca cineva să-mi spună dacă CPS a MAp.N, MAI sau SRI a cerut vreun punct de vedere pe acest domeniu de la MMSS (sau au arunat-o la plesneală) și dacă aceștia le-au confirmat că formula lor de calcul este corectă, ei atașând la Întâmpinare și xerocopie după documentul primit. Mulțam frumos celui care îmi va răspunde.

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Tare neajutorat te dai, tocmai d-ta care comentezi frecvent, dar n-ai retinut ca pe blog ai suficiente documente... intampinari si mai ales cateva motivari ale tribunalelor din care poti sa formulezi ce vrei despre procesele avand ca obiect impozitul progresiv
Ai eticheta Impozit pe pensii! Da clik pe ia si iti selecteaza toate articolele care te intereseaza

Daca tot nu te descurci, da clik pe

https://www.huhurez.com/search/label/impozit%20pe%20pensii

Viorel spunea...

Maestre. Cererea de chemare în judecată o am întocmită de pe data de 23.07.2024 când domnii magistrați erau încă în vacanță judecătorescă.
Am tot amânat depunerea documentelor la Tribunalul Botoșani pentru a fi cât mai aproape de verdictul ce îl va da ÎCCJ în luna octombrie.
Pe mine mă ineresa ce năzbâtii mai scriu în Întâmpinări (pentru că ele sunt făcute gen șablon) cei la CPS și dacă îi pot prinde cu vreo minciună.

Dodo spunea...

Dumnezeu sa le ajute și sa le dea putere tuturor celor care au trecut prin aceasta încercare foarte grea cu inundațiile!

maiag spunea...

CIULACU SI CIUCA si au adus aminte ca exista ARMATA,POMPIERII SI JANDARMII,au lipsit studentii,poate abia acum realizeaza concret servitutile serviciului militar stind cot la cot lingfa ei,CIULACULEEE,,,,sa veden daca ajuns la fotoliu in guvern i ti mai amintesti de ei si cererile lor,tembeliziunile nu scot in evidenta efortul facut de cele 2 structuri uitate si marginalizate,,,usreeee,haur,pnleeeeeeeeeee,,,,pensia noastra unde eeeeeee?ca in bancul cu presedintele de cap si inginera,,,,,daca da dumnezeu o pliaieeee,,,,,e porcors

Claudiu Marin spunea...

@Catalin
Daca tu chiar crezi in neroziile pe care le-ai primit spre publicare, potrivit proiectului Fenechiu poti sa nu depui cerere de actualizare si ramai asa cum esti.

Claudiu Marin spunea...

Adminisrtratorii pensiilor militare le-au bagat in cap incultilor juridic ca pensiile militare nu sunt pensii speciale, pentru a nu intra in reforma PNRR, dar ei au introdus in legea PNRR dispozitii care au batut in cuie, pentru viitor, eliminarea actualizarii pensiilor militare prin ordonante de urgenta.
Desi nu s-a facut reforma pensiilor militare prin legea PNRR, acum invoca legea nereformista pentru a bloca reforma, eliminarea inechitatilor.

Brenda spunea...

Nu credeau că ar trebui să fie în concordanță cu statul cadrelor militare, de acest statut nu se mai spune nimic

Alexandru spunea...

Ptr Viorel, la comentariul 14 septembrie, 18.35. Și ce nu va convine, daca cresc doar pensiile de 3000-3500 lei!!?? Doar așa dispar inechitățile, dintre pensiile militare, cele mari să rămână pe loc, sau o creștere nesemnificativă, iar cele mici să crească. La grade, funcții și vechime egale, pensii egale. Doar nu vreți și dvs aceeași mărire că la cei cu pensii de 3000-3500. Mai bateți pasul pe loc, sa va ajungă și ceilalți, camarade!

Pop de Ploiesti spunea...

Ce festivism la Consiliu National PNL...hmm auzi 2 milioane de voturi striga rares ruj roz , apare si cursul lui pieleanu pradatorul sexual care-i da pe locul 2 , atat la prezidentiale cat si parlamentare..Ei lasa ca pe 17 ii dregem noi onoarea domnului Erou de prezidentiale..asa cum a lasat colegii in ambuscada in Iraq asa si-a lasat colegii lui 7 ani sa sufere cu pensiile inghetate..cat ar vrea sa-l ridice pieleanu in sondaje , e clar ca e la jumatatea procentelor lui Sosoaca pe care Gusa o vede serios in turul 2.

Brenda spunea...

De data asta Ciuca a vorbit fff coerent, acest clasa lui Ciolacu...ha ha

Trofin spunea...

Proiectul de lege în discuție este mai slăbuț decât înmormântatul PLx199/2000 . Dacă , prin absurd , s-ar promova și se va aplica precum actualizarea pensiilor în 2017, ca urmare a majorărilor soldelor de funcție , prevăd că mulți vom rămâne cu cuantumul pensiilor în plată sau mai rău. Actualizarea soldelor de funcție și/sau de grad trebuie să urmeze algoritmul de stabilire a bazei de calcul , nu artificii financiare.

Claudiu Marin spunea...

@Trofin
Cum de ati ajuns la aceasta concluzie pesimista domnule Trofin?
In 2017 solda de funcție din baza de calcul s-a majorat numai cu 15%, or acum solda dvs. de functie din baza de calcul ar creste de la 2 100 lei, in anul 2017, la 7000 lei, numai in baza Legii nr. l53/2017 iar solda de grad de la 490 lei la 2800 lei .Comparati cu valorile din Notele de calcul ale reclcularii din 2016 si ale actualizarii din 2017 si spuneti-ne la cat va ajunge pensia dvs actuala de circa 4000 lei.

csej spunea...

Care Trofin 4000?Cred ca in jurul lui 6000.Cu gradul 2838 dar cu pierderea indexările trecute si cea din 2015 nu ajunge la pensia in plata.E zicerea lui.Presupun.

Anghel spunea...

Incredibil! Dacă și liderii de asociații sunt atât de absurd de pesimiști sau chiar rău intenționați, precum unii dintre postacii de aici, ne merităm soarta! Pentru mulți, se dublează sau triplează soldele de grad și funcție iar ei spun că ne vor scădea pensiile!!! Bezna minții!

Luc 3 spunea...

Trofin,și ceilalți,dacă se aprobă această actualizare la solda de grad și funcție,cum ar fi NORMAL(grad,funcție....egale=pensie egală),un colonel ar trebui să câștige în plus,în jur de minim 6000 lei,și un plt.adj.pr.3000 lei net,la cei iesiți la pensie înainte de 2017!Ceilalți mai puțin că au mai prins niște măriri! Asta este părerea mea!La plx199 nu cred că se câștigă atât! Trebuie rezolvată treaba odată pentru toți!Deci acest proiect este foarte bun! Nu sunt prea priceput ,dar așa am înțeles de la alții!Toate cele bune!

maiag spunea...

ANALIZAT,,proectu este in dezbatere publica pina pe 10 noembrie,deci pina atunci nu se va discuta nimic in parlament,mai dureaza comisii,avize,etc,24 noembrie inxep alegerile,campania,parlament ocupat,deci in decembrie nou parlament,nou guvern,deci in 2024 nici o saansa,proectu e facut cu cap de FENECHIU,abureala de nota 10,facem gargara si tipam degeaba,kiar nu calculati,nu analizati? ei o sa spuna ca au rezolvat solicitatrea dar,,,pacientu nu a suportat intubarea,HAHAHAAH,ce o sa mai rada de noi si curcile plouate,APROPO,verisoara mea a lucrat la APACA,dupa rectualizare are 4780 pensie,,,,,oare o fi dormit cindva la minus 20 grade in camp?o fi baut apa din rauri?de canal,santiere,aplicatii,agricultura,casa bobirului,,,,no comment

Viorel spunea...

Maiag. Funcționarii publici și Personalul civil contractual vor ajunge să aibă pensile mai mari decât un MMPr./Ptl.adj.pr.

Dodo spunea...

@ Domnule Claudiu, oare nu ar fi frumos din partea noastră, blogul, sa facem o cheta, un cont în lei, in care sa depunem fiecare cât poate, pt amărâții de sinistrați. Sper sa nu greșesc. Dacă nu e buna ideea,ignorați-o!

Viorel spunea...

Alexandru. Ai făcut o analiză a comentariului doar pe antet sau semnătura și data de la sfârșit. Citește cu atenție și o să constați că mă refer la faptul că nu trebuie să ne mulțumim doar cu solda de grad, ci obligatoriu și pe cea de funcție, pentru că altfel, și aici repet cele postate: „Cei pensionați până pe data de 30.06.2017 și având o pensie de la 5.500 lei în sus, primind doar Solda de grad și piarzând indexările, ies pe minus. Doar cei până în 3.000-3.500 au ceva de câștigat, ceilalți stagnează. Deci. Aplicăm lozinca! Totul sau nimic! Anul acesta și nu la anul.” Spre știința și lămurirea ta. Aplicând doar solda de grad fără a se fi pierdut indexările din toți anii ci doar din anul în care s-a făcut actualizarea (gen 2017=pierdem indexare 5,25 în schimbul actualizării cu 15%), cei cu pensii mici vor avea de câștigat (bravo lor că doar nu dă de la tata de la cimitir), cei de mijloc cum este cazul meu (4.516 pensionat în 2016, vezi talonul cu nr. 17 și fă comparație cu talonul 69. Amândoi grade și funcții egale. Eu cu vechime mai mare dar nu contează. El pensionat în 2023 = pensie netă 6.793, eu pensionat în 2016 = pensie netă 4.516. Diferență = 2.277. EȘTI MULȚUMIT ALEXANDRE ? Fără actualizarea și solde de funcție, CÎND ÎL MAI AJUNG DIN URMĂ PE COLEGUL 69 ?) vom STAGNA pentru că suma indexărilor este aproape sau chiar mai mare decât Solda de grad. Cei cu pensii mari vor avea de pierdut pentru că indezările sun mult mai mari decât solda de grad. Te-ai lămurit Alexandre ?

bilbaoromelo spunea...

Știați că...
bugetul pensiilor speciale, considerate şi ele tot pensii de serviciu, care privesc aproximativ 9.500 de persoane, magistraţi , foşti grefieri şi personal auxiliar parchetelor, foşti funcţionari parlamentari, foşti piloţi ai Aviaţiei Civile, foşti diplomaţi şi foşti angajaţi ai Curţii de Conturi acoperă 85% din bugetul de pensii a celor 97.000 de pensionari MAI? Unde e nesimțirea?

valy spunea...

Personal CIVIL , fosti strungari, ferzori, lacatusi mecanici, tamplari, sudori, fosti subordonati iesiti la pensie la limita de varsta au pensii între 5300- si - 6200 lei.
Toti FOSTI SUBORDONATI.
EU 4000 LEI !!!!!!!!ECHITATE NU !!!!!!

Alexandru spunea...

Cred că ceri prea mult și nu o să primim nimic.

Anghel spunea...

Fără un exemplu de calcul al pensiei cu noile valori ale soldelor de grad și funcție, pt unul ieșit în 2009 spre exemplu, unii nu se vor liniști! Poate nici atunci!

Claudiu Marin spunea...

@Anghel
Cei pensionati inainte de 2016 ar trebui sa stie cum se fac actualizarile pentru ca au trecut prin mai multe asemenea operatiuni. Toti sunt adusi la aceeasi unitate prin deciziile de recalculare/actualizare din 2016 si de actualizare solda de functie din 2017.

Pentru calcul, actualizarea soldelor de solde se reia de acolo de unde nu s-au mai facut, adica din 2016 pentru solda de grad, 2017 pentru solda de functie sau de la data iesirii la pensie pentru cei pensionati dupa 30 06 2017.
Ce este greu de a inlocui valorile din deciziile amintite cu valorile din anul 2024? Am mai si dat cateva calcule in comentarii.

kostas spunea...

Nefiind o majorare in procente a soldei de grad si functie ca in 2015 si 2017, eu vad actualizarea astfell: Din ultima decizie se sterg valorile vechi ale soldei de functie si de grad si se inlocuiesc cu cele actuale, din 2024, apoi se actualizeaza fiecare element conform algoritmului din decizie. Astfel da o noua ,medie a soldelor brute, care e procesata in continuare, ca-n decizie( cu pensiile suplimentare, limitare la 85%, OMM,) Rezulta noua pensie, care se compara cu cea veche (care cuprinde toate indexarile) Care-i mai mare si mai tare o ia pensionarul militar si-o baga-n buzunar si cumpara cu ea 1kg de branza si 1kg de rosii. Eu asa vad actualizarea. Daca se actualizeaza doar cu gradul se procedeaza la fel, numai ca se inlocuieste numai solda de grad cu valoarea actuala. Daca gresesc sa-mi spuneti, poate o fi si alta varianta.

Viorel spunea...

Kostaș. Cu ce te încălzește dacă după actualizarea pensiei cu solda de grad și pierderea tuturor indexărilor constați că o ai mai mica (pensia). Atunci sigur aștepți anul 2028 pentru ca să-ți actualizeze și solda de funcție ocazie cu care mai pierzi 4 ani de indexări.

Claudiu Marin spunea...

@kostas
Bine pana la un punct. Da, se inlocuiesc in baza de calcul doar valorile soldelor de grad si functie din deciziile de care vorbeam mai sus, dar nu mai mult. Celelalte elemente salariale din baza de calcul nu se actualizeaza. Se pare ca asa se recalculau celelalte elemente salariale la actualizarile pe L 164/2001. La actualizarea din 2017 nu s-a recalculat niciun alt alement salarial care se determina din solda de functie.

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Cum poti sa spui ca aplicarea cuantumului mai avantajos dupa actualizare ar reprezenta o pierdere? Nu este o pierdere, chiar daca ramai, acum, cu cuantumul in plata indexat pe perioada de la ultima actualizare. Nu pierzi indexarile de cuanum, ci doar actualizarea nu a fost suficienta pentru a depasi cresterea cuantumului prin indexare.Cresterea bazei de calcul este reala si va fi un castig pentru viitoarele actualizari. Multi pierdeti din vedere ca actualizarile vor fi permanente, ori de cate ori se majoreaza soldele activilor.
Cuantumul pensiei si baza de calcul a pensiei evolueaza ca doi alergatori. Unul inainteaza prin indexare ia celalalt prin actualizare

xmax spunea...

Se prefigurează adoptarea a unui act normativ ce va actualiza solda de grad în termen de 90 de zile. Adică în ianuarie anul viitor(2025).În regulă!

Dar cine mă lămurește pe mine cum e cu Legea 223/2015 Articol 60 Alin(1) si (3) care spune:”...În anul în care pot fi aplicate atât prevederile art. 59, cât și cele ale alin. (1), se aplică dispozițiile cele mai favorabile"....adică sau INDEXARE sau ACTUALIZARE.
Întreb și eu pentru un prieten.

Alunecări de genul acesta se practică, astfel încît să ne umilească la maxim acesti politruci!!!
De ce mama drakului trebuie 90 de zile???? Bine că nu 9 luni!!!
Chiar sunt jigodii nemernice acesti politruci!!! Le-aș da apă cu pipeta o data la 90 de zile. Fir-ar al naibii de borfași.

Claudiu Marin spunea...

@Xmax
Repeta dupa mine: si solda de functie!
Ce te deranjeaza aplicarea principiului cuantumului mai avantajos?
Citezi din articolul abrogat porin OUG 59/2017.
Si nu mai fi asa de badaran in exprimare!

Ovidiu spunea...

Va infierbantati degeaba! Puteti cere ce vreti: grad, functie, ajutoare la trecerea in rezerva... Nu sunt bani la buget pt toate solicitarile! Exemplul personal e cel mai bun, pt ca toti avem copii: cand erau mici si cereau "o tona" de lucruri... Primeau tot? Nu, nu aveam fonduri pentru toate solicitarile, chiar daca ne-am fi dorit...Sunt in schimb de acord cu @Alexandru si @artileristu: actualizarea gradului ar fi un prim pas, dar mi-e teama ca nu vom primi nimic, nici macar cei 10,4% de la 1 ianuarie. Parerea mea...

Claudiu Marin spunea...

@Ovidiu
Cum se face ca se termina fondurile cand e vorba de inlaturarea unor inechitati pentru zeci de mii de pensionari militari? Probabil d-ta esti din ultima generatie de pensionari militari sau esti din aceia care se multumesc cu putin. Cu asemenea atitudini blegoase, administratorii pensiilor militare isi vor perminte sa ne batjocoreasca multi ani.

Ovidiu spunea...

@ Claudiu Marin: Domnule Claudiu, nu doresc să intru în polemici. Sunt mulțumit cu putin pentru că sunt "ancorat" în realitate. Guvernul nu are de unde să aloce fonduri suplimentare în acest moment, iar dacă datoria publică va depăși 55%, totul va fi înghețat. Înțeleg frustrarea, dar consider că trebuie să privim situația cu realism și să găsim soluții sustenabile. Cât despre atitudinea blegoasă, mă gândesc că tocmai de aceea o duc bine președinții structurilor asociative. De ce să lupte pentru un lucru simplu, când pot să pună toate solicitările (justificate, bineînțeles) pe hârtie și să fie președinți pe viață? Poate că ar trebui să ne gândim dacă toți cei care ne reprezintă au cu adevărat interesul de a rezolva problemele noastre sau doar să își mențină pozițiile și beneficiile personale.

Claudiu Marin spunea...

@Ovidiu
Este o mare prostie ca dupa 7 ani de inghetare a pensiilor militare sa mai ai o asemenea atitudine ingaduitoare cu cei care isi permit sa umileasca zeci de mii de pensionari militari, pe motiv ca nu sunt bani, timp in care pentru alte categorii sociale s-au dublat sau triplat veniturile.
Ce sa faca liderii de structuri asociative daca membri de rand ca d-ta stau cu capetele plecate, nu ies la mitinguri si asteapta sa li se dea sau sa actioneze altii?

Luc 3 spunea...

Ovidiu,Alexandru,actualizarea soldei de grad și funcție,asta trebuie să facă,de urgență! Nu ajung 7(șapte)ani de când ne lasă la urmă? Pentru unii "copii",sunt bani destui,pentru alții ,ca să vezi,nu mai sunt!?Ori se face treaba ca lumea, ori mai bine ,nu se apucă!Măcar să știm o treabă!Au ajuns frezorii,strungarii....etc.să depășească cu mult pensiile noastre!Dacă nu aveți aceste informații,de ce vă spuneți părerile pe aici?Sunt sigur că aveți pensii peste 6000 de lei,de aceea gândiți așa!I-a să vedem cu 3000 -4000,sau mai puțin ,cum vă descurcați?!Am mai spus ,un croitor are acum 4500 lei net,după recalculare,după 42 de ani vechime!GÂNDIȚI-VĂ!!!!Toate cele bune!

kostas spunea...

Oricum s-ar actualiza pensiile cu solda de functie si de grad actuale, plus gradatiile si ceva sporuri nu are cum sa dea pensia mai mica decat cea de-acum, cu toate indexarile avute. Este imposibil.

Cătălin spunea...

Pentru unul "OVIDIU" care se crede pensionar militar.Aici nu este vorba de bani.Pentru noi pensionarii militari nu au foat niciodata bani din punctul de vedere al guvernantilor.Aici este vorba de demnitate si ONOARE, adica de promisiunile facute de acestia (ppliticienii) si de CIUCA AL NOSTRU din vremea cand era ministru de resort, ca vor fi inlaturate inechitatile. In alta ordine de idei, pensionarilor militari nu li s-a taiat/ "amputat" un singur drept cuvenit ci "N" drepturi, cum ar fi actualizarea cu solda de grad, actualizarea cu solda de funcție, 50% din media salariului brut pe economie, procentul de calcul al pensiei mult mai mic, limitarea la net sau chiar indexarea anuala.Toti politicienii aflati la guvernare, indiferent de culoarea politica, au "tras" in noi din toate directiile.De aceea noi avem o atat de mare scarba si dispret fata de ei, deoarece au ajuns colonei in rezerva cu pensii mult mai mici decat unii subofiteri desi sunt 5-6 grade diferenta intre ei.

JUDECATORUL DIAVOLULUI spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cătălin spunea...

MOTIVUL PENTRU CARE NU SUNT BANI PENTRU PENSIONARII MILITARI PENTRU ACTUALIZAREA PENSIILOR: https://hotnews.ro/achzitia-avioanelor-f-35-de-catre-romania-a-intrat-in-linie-dreapta-sua-au-aprobat-vanzarea-celor-32-de-aeronave-1790643

xmax spunea...

domnu' moderator repeta dupa mine: voi publica orice mesaj scris !!!!
Chiar asa am ajuns????

Viorel spunea...

Ovidiu. Arată-mi baza legală prin care, dacă deficitul bugetar trece de 55% totul va fi înghețat (unele chestii vor îngheța pentru că vine iarna). Iar dacă ai afirma că prin actualizarea pensiei (soldă grad și funcție) totul va îngheța, atunci vor îngheța și prețurile și microbii și nu ne mai îmbolnăvim să dăm bani pe medicamente, în schim poate se va dezgheța mintea politicienilor și guvernanților.

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Un Col. (Cdt.Dn.Art. / caz real / angajat și la prefectură după pensionare) care are o pensie de 10.000 lei iar prin actualizarea soldei de grad (la asta m-am referit / actualizarea soldei de grad și funcție nu numai cea de grad pentru că iese pe minus) cu 2.838 (pe talon pentru că din se ea deduce solda de grad pe care o are acum / să nu înțeleagă unii că la 10.000 se mai adaugă 2.838) cf. OUG nr. 26/2024, eliminând indexările care depășesc 2.838, rezultă că iese pe minus.

luchy19 spunea...

ȘI TOTUȘI SĂ CREDEM CĂ MAI EXISTĂ SANSE CA PENSIILE MILITARE SĂ FIE MĂRITE prin actualizare sau alte formule. După părerea mea aceste șanse există în momentul de față, doar pentru faptul că PENSIILE DIN SISTEMUL CIVIL AU CRESCUT.
Nu mai spuneți că CIUCĂ când era prim-ministru.....sau oricine altcineva,
Repet MĂRIREA PENSIILOR DIN SISTEMUL CIVIL ESTE SINGURUL NOSTRU ATU, DAR DACĂ DOMNII CARE FAC PROPUNERI VIN CU FANTASMAGORII ȘI TOT FELUL DE FORMULE NEREALUSTE ATUNCI GUVERNUL ȘI PARLAMENTUL VOR ARUNCA LA COS ORICE PROIECT.

Rezervistul spunea...

Ovidiu....Din atitudinea d tale....respiri prin toți porii...a Ciucan... Mă înșel oare?.... Ia spune d ta aici... să te vadă toți...cam in ce an ai trecut în pensie... militară ... hai curaj băiete...ia șoarecele in mână... și scrie...

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Bine ar fi daca s-ar dezgheta si mintea pensionarilor mai vechi care deja au fost aiuriti sa se multumeasca , sa se actualizeze doar solda de grad . Ni la ei, auzi ca nu mai are statul bani!
Aiuritii nu inteleg de ce ciu-ciolacii cer numai actualizarea soldei de grad. Pai... ei nu primesc prea mult la actualizarea soldei de funcție, pentru ca soldele lor de functie au fost deja actualizate cu toate cresterile din L 153/2017, cand au iesit la pensie in ultimii 2-3 ani. Or, diferenta dintre solda de grad din OUG 26/2024 si cea din HG 28/2023 o primeste si ciu-ciolacul care s-a pensionat anul trecut.

Ovidiu spunea...

@Viorel. Este vorba despre datoria publică, nu despre deficitul bugetar, iar măsurile sunt prevăzute de Legea responsabilității fiscal-bugetare. Ca să nu pierdeți timp citind legea, vă las un link unde site-ul economedia.ro a făcut un rezumat pe înțelesul tuturor: https://economedia.ro/datoria-publica-a-romaniei-a-trecut-din-nou-de-pragul-de-50-din-produsul-intern-brut.html. Mă gândeam că pe acest blog poți exprima o opinie fără a crea supărări, dar văzând reacțiile, prefer să îl părăsesc. Vă doresc sănătate!

Bicoz spunea...

Deci sa intelegem ca tot nu ne vom putea compara cu un coleg care iese acum la pensie, chiar daca solda de grad si solda de functie, si a mea si a lui, vor fi aceleasi dupa adoptarea presupusei actualizari. Pentru ca pensia lui va avea celelalte elemente calculate la solda de functie de azi, iar elemntele salariale ale noastre vor ramane calculate la solda de functie din momentul iesirii la pensie (Ex: indemnizatia de comnda, ore de noapte, SDSL, ore suplimentare, care toate se raporteaza la solda de functie).

csej spunea...

În sfârșit s-a trezit la realitate Viorel.Viorele tata in varianta recalcularii soldei de grad pierzi indexările trecute si viitoare precum și Oskar.
Ovidiu etc@ nu sunt bani?Cum dracul sunt bani pentru unii si pentru militari nu?.Noi suntem prostii de serviciu?.Pensii ceaușiste?!Păi atunci sa-l inviem pe Ceausescu.Facem pact cu dracul.
Se dovedește încă odată ca pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa trăiești.
Nu cerem decât la muncă egala pensie egala asa cum s-a aplicat la civili.




Constantin spunea...

@Claudiu Marin Foarte bine punctat și explicat în comentariul dumneavoastră necesitatea actualizarii și a soldei de funcție, nu numai a soldei de grad. De câștigat câștigă toată lumea,mai mult sau mai puțin în funcție de anul ieșirii la pensie.Mai clar decât atât nici că se putea explica.

Claudiu Marin spunea...

@Monteoru
Intelegi actualizarea soldei de grad ca o cizma! Cum sa pierzi indexarile? Am mai explicat ca ramanerea in plata a cuantumului mai avantajos, ori indexat, ori actualizat, nu inseamna pierdere.

Claudiu Marin spunea...

Bicoz
Hai sa nu fim absurzi! Vreti si sporurile pe care nu le-ati avut in activitate?
La urmatoarea actualizare nici cel care se pensioneaza in prezent nu va avea recalculate celelalte elemente salariale care se determina din solda de functie.
Dumneata vorbesti despre o operatiune de recalculare, ceea ce nu este cazul la actualizare.

Viorel spunea...

Bicoz. Fă cruce cu mâna dreaptă și roagăte cu stânga dacă șmecherii de pe Dâmbovița ne actualizează solda de grad și funcție la nivelul anului 2024. Ce primesc și vor primi ceilalți prea puțin ne interesează. Ar fi un pas mic pentru noi dar un salt uriaș pentru valoarea pensiei (adaptare după spusele lui Neil Armstrong / să nu-l confunzi cu Niels Schnecker de la România TV).

VICTOR spunea...

2.838 lei este brut iar net este 2.838 x 0,585 = 1.660 lei. Acum are 356 lei brut + indexari ( aprox 50%) adică 536 lei minus impozit 10% este 482 lei net.De ci diferenta ar fi de aprox 1.200 lei , net

Viorel spunea...

CSEJ. Nu induce lumea în eroare. Prin actualizarea soldei de grad (astăzi dacă s-ar face) se pierd doar indexările de la ultima actualizare / 2017, asta dacă valoarea soldei de grad este mai mare decât totalul indexărilor. Cât despre Oskar, el este bătut în cuie, pus în piept ca și „cucul” domnului Ciucă dat la terminarea ATM. Și da, aveți dreptate, mi se mai trezește din când în gând dimineața pe răcoare.

Stan Ion spunea...

Tocmai chestia cu sporurile reprezintă marea șmechereală.
Sa luam , de exemplu, doi plutonieri, ieșiți la pensie , unul în 2000 și celălalt în 2024.
Ambii aveau baza de calcul aprox. un salariu mediu brut pe economie.
Primul avea solda de grad + solda de funcție 90% din baza de calcul și sporuri 10%.
Cel de-al doilea solda de grad + solda de funcție, 45% din baza de calcul, restul sporuri.
La actualizare, primul primește doar 45% din baza de calcul, că nu a avut sporurile actuale, deși a avut total venituri ca și cel de-al doilea.
Așadar, niciodată la actualizare, cei 2 plutonieri nu vor avea pensie egală, conform legilor existente.

Brenda spunea...

ACTUALIZARE, CE SE ÎNTÂMPLĂ CU PENSIILE IN PLATA CARE AU RĂMAS IN CUANTUM AVANTAJOS, NU CRED CA CE VOR FACE VA DEOADI ACEST CUANTUM....DECE NU SE SPUNE NIMIC DE CONDIȚIILE CALEA DE MUNCA CARE SE NUMEAU AC, DECE NU MĂRESC ACEST PROCENT SI IL DA TOT CA KA CONDIȚII SPECIALE, NU CRED CA SE VA CADTIGA CEVA,. ...DAR SA VEDEM CA SI ASA DUUA 90DE ZILE ....

Bzr spunea...

Dar pentru magistrati au fost bani sa ii aduca la zi,sa le dea banii din urma ,cu toate ca era depasit pragul de 50 la suta?aceeasi magistrati care,atunci cand am dat statul in judecata,in contencios administrativ,pentru actualizarea soldelor si sporurilor,nu mi-au dat dreptate!vad multi aici fara curaj! Traim cu speranta!vedem ce iese!zile bune s-avem,cu sanatate!

John1 spunea...

@Ovidiu. Pensiile militare sunt plătite din bugetul MApN. Stii cât costă un Piranhia 5, deja 2 neoperationale de cand au fost achizitionate? Sau stii ca anual 0,5% din bugetul apararii a fost redistribuit altor ministere? Mai stii ca guvernul a folosit fonduri din rezerva statului ca sa dea magistratilor toate solicitarile facute, in medie, 200.000 de lei/magistrat? Daca nu esti militar, te rog sa dispari de pe blog.

Rezervistul spunea...

Csej...Vezi d ta.... că Oscarul sau de excelență...sau jandarmul anului,militarul anului,SRI istul anului, pompierul anului, gardianul anului sa dat de la înființare... în 99 % din cazuri...doar dacă ai trecut proba... vițelului lat bine... pe spate...Unii aveau chiar 2 viței... grași.... Așa că... oricât de calificat ai fi fost în branșă... tot te lua unul pe turnantă... care-și făcea cărțile înainte Ăla fraier care participa..era de umplutură...la nr....iar el habar nu avea... că va fi sub linie...la final