Gânduri despre trecut, prezent și viitor

Un produs Blogger.

marți, ianuarie 05, 2016

Pensionarii MAI colaboreaza cu Inspectoratele si unitatile care au intocmit dosarele de pensionare in vederea alegerii celor sase luni necesare recalcularii pensiilor

87 comments
Potecarul pe pârtia de la Montecampione, astazi.:)

Raspunsurile Casei de Pensii Sectoriale a MAI la intrebarile pensionarilor

Contact direct cu un operator

Telefon: 021.26.48.505

Contact email

Adresa de corespondență

Adresă: Strada George Georgescu nr.3, sector 4, Bucureşti, cod postal 040131


1. Ce se întâmplă cu pensiile aflate în plată la 31.12.2015, conform Legii nr. 223/2015 ?
Pensiile militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor cu statut public special în plată la 31.12.2015 devin pensii militare de stat şi se recalculează. Pensiile aflate în plată se majorează cu 5 %.

2. Ce pensii sunt supuse recalculării potrivit Legii nr. 223/2015 ? 
Conform art. 109 alin. (1) şi art. 110 alin. (1) din Legea 223/2015, SE RECALCULEAZĂ pensiile militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special:
- recalculate în baza Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor,
- revizuite în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011, aprobată prin Legea nr. 165/2011, - pensiile plătite în baza Legii nr. 241/2013 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională,
- pensiile stabilite în baza Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, - pensiile militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special stabilite în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările şi completările ulterioare.

 3. Care sunt principalele operaţiuni derulate în procesul de recalculare a pensiilor militare de stat? 
În vederea recalculării, pensionarii aflaţi în evidenţa Casei de Pensii Sectorială a M.A.I., transmit până la data de 30.06.2016 o cerere, prin care aleg perioada de 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate.
 Aceste cereri vor fi transmise de către Casa de Pensii Sectorială, unităţilor care au întocmit dosarele de pensie, pentru a comunica situaţiile cu soldele/salariile lunare brute, actualizate. După primirea situaţiilor întocmite, se emit deciziile de recalculare iar drepturile băneşti se acordă începând cu 01.01.2016.
În situaţia în care cuantumul pensiei rezultat în urma recalculării va fi mai mic, se păstrează în plată cuantumul avantajos. Recalcularea pensiilor militare se realizează în termen de maximum 24 de luni de la data intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015.

4. Ce se întâmplă în situația în care beneficiarii de pensii nu depun până la data de 30.06.2016, cererea prin care să aleagă perioada de 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate în vederea determinări bazei de calcul? 
În cazul în care titularul pensiei nu depune/transmite cerere de recalculare până la 30.06.2016, Casa de Pensii Sectorială a M.A.I. va solicita unităţilor care au întocmit dosarul de pensie, situaţiile cu soldele/salariile lunare brute, actualizate, pentru ultimele 6 luni de activitate. După primirea situaţiilor întocmite, se emit deciziile de recalculare iar drepturile băneşti se acordă începând cu 01.01.2016. În situaţia în care cuantumul pensiei rezultat în urma recalculării va fi mai mic, se păstrează în plată cuantumul avantajos. Recalcularea pensiilor militare se realizează în termen de maximum 24 de luni de la data intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015.

5. Poate utiliza Casa de Pensii Sectorială a M.A.I. în procesul de recalculare adeverinţele utilizate la revizuirea pensiei conform O.U.G. nr. 1/2011? 

Casa de Pensii Sectorială a M.A.I. nu poate utiliza pentru recalculare adeverinţele cu veniturile realizate lunar care au servit la revizuirea pensiilor conform O.U.G. nr. 1/2011, pentru că acestea nu respectă prevederile legale actuale care reglementează salarizarea, sumele nefiind actualizate la data intrării în vigoare a legii.
După 01.01.2016, nicio pensie nu poate fi mai mică decât cea existenta in plata.


Nota mea
Pe unde vor scoate camasa domnii de la Casa Sectoriala a MAI, daca pensiile din deciziile de recalculare potrivit OUG 57/2015 vor fi in proportie de peste 50% mai mici decât pensiile in plata? 
Puteau sa spuna ceva mai prudent in sensul ca nimeni nu va pierde dupa recalculare, pentru ca se aplica, peste tot, cuantumul mai avantajos.



87 de comentarii:

  1. Încet incet de pe o zi pe alta se confirma ce am spus anterior cu bune intentii..
    Zvonurile ca in ian ,feb vom primi buletinele ca sa alegem cele 6 luni consecutive se confirma prin obligatia de a depune cererile pîna la 30.06.2016.
    Se confirma sau se poate trage concluzia ca veniturile vor fi aproximativ egale cu veniturile din adeverintele pe L 119,L 263,Og 1,dar nu se pot folosi in procesul de recalculare fiind neactualizate,ele ne vor fi trimise pentru a ne alege doar perioada celor 6 luni consecutive ,apoi după alegerea perioadei vom inainta cererea catre Casa S. de Pensii care o va trimite catre unitatea in care am detinut functia pentru lunile consecutive alese,unitatea le va actualiza si le va trimite casei de pensii in vederea recalcularii pensiei actualizate.
    Apoi vom primi deciziile de pensii militare de stat recalculate si actualizate.
    Pîna atunci vom folosi pensiile cu actualele cuantumuri calculate pe L119,L 263, L 241 transformate din 1.1.2016 în pensii militare de stat.Casa de pensii va oferi in urma recalcularii celor pensionati pina la 01.01.2016 cuantumul mai avantajos stabilit in urma recalcularii la solda bruta actualizata la nivel 2016 si a reconsiderarii in grupele de munca.
    Cei care devin pensionari incepind cu 01.1.2016 au posibilitatea sa-si aleaga cuantumul mai avantajos prin optarea cinci ani intre L 263 si L 223.
    Cu aceste modalitati nicio pensie nu va scadea fata de pensia in plata la 31.12.2015.
    Pentru cei care detin sporuri ,prin oferirea/alegerea cuantumului mai avantajos actualizat inclusiv cu repozitionarea in noile grupe de munca grupe de munca cresterile pot fi semnificative.
    Repet cazul d-nului Mares.
    Col -34 ani vechime realizati mare parte in CN. Momentan pensie nivel 4,5 puncte.
    prin repozitionarea in grupa superioara CD se cîstiga la procentaj 25%/an rezulta 4.5x 25%=1,125 procente in plus x val unui punct de pensie 871,7 =981 lei.
    Deci acest domn col va avea o crestere de cel putin 872 lei + 20% OMM= 1064 lei.
    Pe L 223 acolo unde sunt sporuri ce se pierde peste 85% se recupereaza prin luarea in calcul a unei baze de calcul mai mari decît baza pe L 241 si vor fi si aici cresteri.
    Cuantumurile mai avantajoase se considera prin noile decizii recalculate -actualizate cuantumuri in plata pe L 223 si se indexeaza- actualizeaza cf. art 59 din L 223.

    RăspundețiȘtergere
  2. MAIAG
    Calculele facute sunt total gresite.Introduci multa confuzie in tot ce spui.Las-o balta ca oamenii nu mai inteleg nimic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Huhurez am inteles bine ? Vom primii de la casa de pensii cererile tip pentru alegerea celor 6 luni din ultimii 5 ani ( prin posta) ,le vom completa si le vom trimite inapoi la casa de pensii ?De restul se ocupa ei ? Sau am inteles gresit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Maiag,mai analizeaza.Grupele se traduc in vechime iar vechimea in procent de calcul.Daca procentul de calcul depaseste 85% ,depasirea unde se duce?Nu cred ca esti prost dar e necolegial sa faci pe prostul.

    RăspundețiȘtergere
  5. @maxim
    Eram setat pe Ciorna Ordinului Comun.
    Din pacate, cei de la MAI spun ca procedura este initiata de trimiterea unei cereri la Casa Sectoriala prin care le comunici cele 6 luni alese.
    Ca sa alegi, trebuie sa stii veniturile mai avantajoase din ultimii 5 ani, actualizare la 01 01 2016.
    De aceea cred ca va exista o colaborare cu specialistii Inspectoratelor si unitatilor MAI, cu concursul Asociatiilor de rezervisti din teritoriu, dupa aparitia Ordinului comun si inainte de a completa cererea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Maxim
    Formularul Cererii va fi publicat in Ordinul Comun. Nu va diferi de cel existent si pe blog la postarea cu Ciorna Ordinului comun.Sa asteptam totusi Ordinul, pâna la publicarea caruia se zice ca nu va mai dura mult timp.

    https://plano10.files.wordpress.com/2015/11/draftprocedurareactualizarerecalcularepensiimilitare-2.pdf

    RăspundețiȘtergere
  8. Referitor la valoarea soldei lunare brute, interpretata diferit de cei ce posteaza, eu totusi cred ca e cea utilizata pe legea contributiva, respectiv ce avem luna de luna trecut in adeverinte sau/si anexa la decixia de pensie. Nu ma putin dar sigur mai mult asa cum reiese din pct 5 al precizarilor MAI. Ce e trecut on adeverinte nu respecta un singur lucru: nu sunt actualizate. Nimeni nu zice ca in solda lunara bruta intra alte componente. Precizarea din OUG 57 privind exceptiile face referire la componentele care nu se impoziteaza asa cum nu s-au impozitat pana acum. Teama cea mare apare la cei pensionati mai demult cate nu isi pot da seama daca media actualizata e mai mare decat punctajul pe contributivitate.

    RăspundețiȘtergere
  9. @ wassy_g ,anonim,
    Daca tu spui ca sunt gresite , inceaca tu si ceilalti sa rezolvati cazul lui Mares (col -34 ani in CN repozitionat in CD prin o.123 si a lui filip nicolae (20 de ani in CD repozitionat 20 de ani in CS)
    Daca cuantumul mai avantajos este cuantumul in plata pe L 263 sau L119 si acesta ramine ca si cuantul in plata pe L 223, dupa voi asta inseamna ca acesta nu se actualizeaza cu prev ord 123 de repozitionare in grupe cf.hg 1294 modificata?.
    Incercati sa adaugati voi la punctajul vostru total pe L 263 in plata (daca nu sunteti pe L241) sporul de punctaj rezultat din reincadrarea intr-o grupă superioara si vedeti ce obtineti in plus la punctajul total.Apoi transformati-l in puncte de pensie si calculati cuantumul. Curios cît va iese?
    Faceti calculul pentru punctajul total rezultat(punctaj total anual/20 = nr de puncte pensie obtinute si vedeti ce pensie rezulta . 1 punct in plus la nr de puncte pensie =871,7 lei in plus la pensie.
    Daca prin trecere de la CN la CD se acorda in plus 25% pentru fiecare an lucrat cam cît se aduna cind faci totalul pentru 20,respectiv 34 de ani.
    Pe L223;
    cel din CN pe L241 a pornit de la 60% pe o baza de calcul fara sporuri adaugate.
    Acum porneste dela 65% plus sporul de vechime pentru grupa superioara CD(minim 5ani la 20 lucrati) plus adaosuri la baza de calcul de sporuri fata de baza pe L 241 care pot acoperi pierderile peste 85%. Apoi fiecare functie de situatia lui.Oricum in plata ramîne cuantumul mai avantajos.
    Deci care-i problema voastra? Ati incercat cel putin o simulare inainte de a vorbi?
    Luati cele doua cazuri de mai sus pentru care s-a cerut ajutor si lamuriri pe aici si afisati si voi ce iese.
    A iesi doar cu vorbe”ai gresit” fara argumente este mai mult o aroganta si jignire.

    RăspundețiȘtergere
  10. Moto...tolul de la MApN doarme pe el si ne lasa sa ne perpelim! Halal de Armata romana pe mainile cui a incaput! De fapt, asa sunt vandutii astia de peciunati si sorosisti, avand caractere de doi lei! Acolo unde este un politist de cariera in fruntea ministerului, treaba merge snur, iar la noi se vede perfect cum functioneaza un tehnoretardat si ratat cu frana de mana trasa cu intentie! Vai de capul lor de incurca lume si aiuriti! Dragi camarazi, mai ramaneti in pe loc-repaus cateva luni caci la ministerul nostru se doarme pe ruptelea! Somn usor, adormitilor! Sunteti foarte obositi dupa emanarea Ordonantei 57, criminale, caci ati muncit foarte mult la nenorocirea noastra si sunteti tare obositi! Sa va mai treziti la tata mare in groapa, unde va asteapta cu bratele deschise, ca pe niste cai brezi!

    RăspundețiȘtergere
  11. Etape in procesul de recalculare;
    -CSPensii ne trimit buletinele informative cu solda lunara bruta pentru a ne alege perioada(6 luni consecutive din ultimii 5ani)
    - ne alegem perioada de 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate
    -trimitem cererea de recalculare impreuna cu perioada aleasa la CSPensii pina la data stabilita in ordinul comun
    - CSPensii trimite perioada aleasa de noi la unitatea in care am activat in perioada celor 6 luni alese
    -unitatea prin serv financiar actualizeaza solda functiei de baza la nivel 01 01 2016 si calculeaza adaosurile cuprinse in solda lunara bruta ca procent din solda functiei de baza, la care se adauga solda de grad actualizata la 01.01.2016
    -se face media soldelor lunare brute pe cele 6 luni
    -unitatea trimite rezultatul la CSPensii
    - CSPensii recalculeaza cuantumul pensiei functie de media soldelor lunare brute pe cele 6 luni alese si de incadrarea in grupe cf.HG 1294 cu modif.ulterioare aplicata prin ord.123/2015
    -se stabileste cuantumul mai avantajos (se ofera de CSP cuantumul mai avantajos pentru cei pensionati pina la 01.01,2016, cei pensionati după 01.01.2016 isi aleg ei prin optiune cuantumul mai avantajos calculat pe L 263 sau 223.
    - se emit si se trimit deciziile de pensii
    - se ia la cunostiinta
    - se contesta daca se constata nereguli in termen de 30 zile de la primirea deciziei
    - se raspunde de CPS in termen de 45 zile
    - in caz de nemultumire in continuare se contesta la judecatoria de domiciliu

    In cazul in care refuzam sa alegem perioada CSPensii alege pentru noi ca perioada ultimele 6 luni de activitate din ultimii cinci ani.

    RăspundețiȘtergere
  12. @maig
    Tu ai intrat in posesia documentului cu procedura de recalculare?

    RăspundețiȘtergere
  13. vad ca dezinformarea prinde in continuare . nu ati inteles nimic din minciunile liderilor de sindicat de la MAI care initial spuneau ca totul este in regula , apoi au inceput sa arunce cu invective la adresa pensionarilor militari.
    referitor la buna credinta a celor de la MAI ,
    la fel ca in 2010 , se posteaza un numar de telefon ( in 2010 - 2011 - evident , a sunat ocupat 2 ani ) - telefon la care operatorul , daca iti raspunde ,nu va sti ce sa-ti spuna - neavand metodologia .
    mai departe , cererea trimisa de pensionar trebuia precedata de primirea veniturilor din ultimii 5 ani ( avea logica pe vechea prevedere legala , adica "venitul brut");pe noile prevederi nu mai este necesara aceasta operatiune , daca ati citit bine legea (vezi componenta soldei functiei de baza ) .
    este de ajuns sa se cunoasca gradul profesional si functia avuta ( aceste date se obtin de la unitatea unde am fost incadrati ) .
    precizarile MAI referitoare la componentele sosalariului functiei de baza trebuie citite cu atentie ( sunt date cateva elemente "in plus " - pentru cei care nu au citit legea , dupa care se face precizarea " care sunt incluse in salariul functie de baza " . de aceea am tot intrebat care este valoare de referinta care se ia in calcul . a precizat casa de pensii sectoriala baza legala ?
    nu se aplica prevederile legii salarizarii unitare dar se aplica principiile acestei legi , evident in defavoarea pensionarilor . vad ca nimeni nu intreaba , nimeni nu este interesat .
    acelasi mod parsiv si mincinos l-au folosit si in timpul guvernului boc .

    postacii de serviciu vad ca isi fac si ei datoria , prosteala cu grupele de munca in perioada scolii militare a prins la fix , deturnand atentia de la problemele de baza : 65% din salariul functiei de baza , fata de 80% din salariul brut . restul sunt discutii .
    exemplu , ca sa ineleaga lumea :
    salariul functiei de baza = 2050 lei
    salariul brut = 4100 lei
    Clar ?

    RăspundețiȘtergere
  14. Am citit pe ici, pe colo unele comentarii cu iz optimist si entuziast cum ca pensionarii ar fi multumiti in urma Ordonantei criminale 57: Chiar daca s-a taiat ceva, altele acopera, asa cum citeam pe un blog mai jos ca in randul unei multimi de pensionari la poarta unui CMJ se auzeau voci care spuneau ca sunt multumiti nevoie mare! Eu n-am prostul obicei sa intervin in comentarii cu aprecieri contra, dar vreau sa va atentionez ca sunt servicii cu persoane strecurate in multimile de militari, bine platite s-o faca, si care sa se exprime cu entuziasm, astfel sa contracareze si sa atenueze niste tensiuni acumulate! Sa-mi spuna mie cine este atat de fericit ca i se calculeaza pensia cu 65%, in loc de 80%?! Chiar si aici sunt strecurati destui care sa ne abureasca cu astfel de lozinci, sau sunt care cad in plasa si relateaza, inconstienti, o stare de fapt pozitiva ca sa se imprime in subconstientul nostru pentru a mai pune frana dezlantuirilor emotionale! Eu cand am zis hotarat si foarte clar ca acest guvern de tehno-retardati este un guvern criminal, sorosist si perciunat, ca si Ordonanta 57, nu mai dau inapoi nici in fatza plutonului de executie, mor cu aceasta credinta in suflet si nimeni nu ma mai poate da la intors nici cu toti banii din lume! Nimic si nimani, chiar si niste abureli de calcule, nu pot inlocui crima comisa asupra coeficientului de calcul de 80%! Dixi.

    RăspundețiȘtergere
  15. @ Sorin Dorin: Cred ca ai dreptate: Mai intai ar trebui actualizate pensiile, si pe urma recalculate! Doar dupa actualizare sa ni se trimita situatia actualizata real, iar cei mai demult pensionati nu suntem toti in posesia soldelor lunare detaliate. Ar trebui chiar sa ni se faca de catre specialisti niste recomandari pentru alegerea celei mai bune perioade de 6 luni, celor care nu suntem in masura sa apreciem just si sa nu pierdem, insa nu au ei interesul asta asa de generos!

    RăspundețiȘtergere
  16. ***Cred ca este o greaseala a lui muiag. In modul de transmitere a cuantumurilor celor sase luni,ar trebui ca lista cu venituri brute sa fie actualizata la data de 01.01.2016 ,altfel noi nu stim care sunt cele mai favorabile.

    RăspundețiȘtergere
  17. Prin plafonarea la maxim 85% din baza de calcul se vor produce mari nedreptaticadrelor care au avut vechimi mari si conditii superioare de munca.Se va ajunge ca un grad si o functie similara dar cu vechimi diferite sa aiba pensii egale.Au facut un mare rahat cu OUG asta 57, aceasta reprezinta valul de ura la adresa pensionarilor militari,fara LOGICA.

    RăspundețiȘtergere

  18. Domnule Huhurez,

    Va aduc din nou in atentia d-voastra si a decidentilor faptul ca prin transformarea automata a pensiilor in plata cf.L263 in pensii militare se va ajunge, in timp, la situatia hilara in care cei care au muncit in sectorul civil dupa trecerea in rezerva sa fie egalati ca nivel al pensiei de cei care si-au plimbat linistiti nepotii prin Cismigiu, in conditii de dosar militar identice.

    Actualizarea pensiilor militare se va face pe baza elementelor cuprinse in baza de calcul militara, numai pentru activitatea din dosarul militar cu consecinta egalizarii pensiilor, asa cum v-am exemplificat anterior.

    In plus, este posibil ca nivelul pensiei cuvenite pt.dosarul militar sa se apropie simtitor de nivelul actual al pensiei in plata ce include si stagiul adaugat, fapt care din nou va promova un egalitarism nedorit si incorrect.

    Solutia corecta ar fi doua sisteme de pensii, doua pensii.

    Una cf.L223 pe baza dosarului militar exclusiv si alta pe baza L263, cf.stagiului adaugat, contributiilor platite si dreptului la pensie pt.limita de varsta recunoscut.

    Astept cu interes comentariul d-voastra si al altor specialisti dar cu argumente juridice si constitutionale privind discriminarea, egalitatea de tratament a subiectilor in situatii juridice identice, dreptul de proprietate asupra pensiei pt.care s-au platit contributii de asigurari sociale, etc.

    Subiectul nu trebuie ignorant avand in vedere ca multi ofiteri MApN, MAI si SRI, se afla in situatii similare.

    Cu multumiri anticipate,

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna dimineata
    @Iosif Vasile
    Da poate aveti dreptate cu stagiile adaugate in civilie....dar ganditi-va si apoi comparati
    solicitati calcularea stagiilor in civilie dupa legea 163 ca civil adica:
    1- doriti impartirea stagiului la 30-33 ??
    2- marea majoritate a militarilor au lucrat in civilie 5-6-7 ani pe salarii relativ mici dupa pensionare si poate altii(putini) 5 max 6 ani inainte de a incepe cariera militara
    Va dati seama care va fi rezultarul pensiei in puncte de pensie desigur.O sa iasa pentru stagiul in civilie ceva de genul 0,00xxxx puncte de pensie. adica un maaare zero

    RăspundețiȘtergere
  20. Am o singura intrebare!
    Pe stil vechi, perioada de scolarizare avea ceva, CN sau ce?
    Eu am o fisa a locurilor de munca, cu perioadele trecute si sporurile, dar nu apare decat de la primul grad de ofiter!
    Pe M123/2015 cum sunt incadrate scolile/cursurile/academia? CD?

    RăspundețiȘtergere
  21. @Iosif Vasile
    Argumete privind constitutionalitatea le gasiti in adresa scrisa si inaintata catre Av Poporului, de un domn colonel de la Cluj parca!.....sau le cereti lui boc......evident, glumesc acum....cu acest caraghios de boc!
    Cred ca documentul respectiv este postat pe site-ul scmd!

    RăspundețiȘtergere

  22. MAIAG

    Colonelul despre care vorbesti cu 34ani vechime cumulata,in situatia in care trece pe conditii deosebite,face 42,5 ani vechime.In aceasta situatie ,pe ord.57,ajunge la procentul maxim de 102%,fara a-si putea valorifica procentul de pensie suplimentara in totalitate(valorifica doar 2,5%din 9%cat ar avea dreptul).In situatia in care s-ar aplica L.223 nemodificata procentul de calcul ar ajunge la 127,44%.Acum ai inteles diferenta? Plus ca in baza de calcul ar intra venitul total brut si nu cel prevazut de ord. 57

    RăspundețiȘtergere
  23. @Iosif Vasile
    Accesati linkul

    http://www.huhurez.com/2016/01/petitia-col-av-iepure-viorel-catre.html?showComment=1451853363379

    RăspundețiȘtergere
  24. @Iosif
    Solutia pentru cei in plata la data intrarii in vigoare a legii este ridicarea limitarii cuantumului de la 85% la 100% din baza de calcul. Cea mai mare parte a stagiilor ulterioare ar fi astfel valorificate in decizia de recalculare.
    Ar fi fost culmea sa scoata stagiile civile din decizia de recalculare a pensiei militare si unii, care avem 65 ani, sa umblam pe la Casele Judetene de pensii sa ne redeschidem un alt drept de pensie, si ceilalti, care nu au 65 ani barbatii si 60 ani, femeile, sa astepte implinirea acestor vârste pentru a-si revalorifica stagiile civile.
    Nu observi ca in viitor, dupa emiterea deciziei de recalculare in baza art. 109 si 110, legea pensiilor militare nu mai permite nicio recalculare pentru stagiile ulterioare pensionarii? Vezi art. 77. Exact ceea ce propui d-ta.

    RăspundețiȘtergere
  25. Poate ca domnul Iosif mai doreste si altceva; renuntarea la 5-6% din cresterea pensiilor militare in urma stagiilor civile,in schimbul unui zero absolut pe l 263
    Sa nu uitam ca si in anexele L 263 sunt prevazuti ca stagiu MINIM de cotizare 15 ANI.....asta isi doreste domnul iosif? Cine are minim 15 ani dupa iesirea la ? Pt a se aplica ceea ce doreste domnul Iosif trebuie schimbata/modificata/completata inclusiv L 263. si ca sa repet: Care sunt consecintele???
    Dom' Iosif e o vorba romaneasca ce spune : Ai grija ce iti doresti!!
    E ca in bancul ala vechi in care pestisorul de aur a indeplinit cea mai mare dorinta a pescarului.
    Aceea de a avea .ula pana'n pamant: S-a indeplinit cand a iesit un crocodil din apa si i-a retezat picioarele.da atunci o avea "pana'n pamant" Cam asta realizati si dvs cu "ideile" despre L263

    RăspundețiȘtergere
  26. @mares
    La mine in anexele primite cu ultima decizie de pensie este trecuta sintagma.....perioada scolii militare/militar si in ultima rubrica este trecut "conditii normale"
    acum daca stam stramb si judecam drept la 3 ani(aprox 35 luni) sc. militara se mai adauga prin trecerea in CD , 9 luni vechime....mai intervine eventual un amarat de 1% daca mai raman fo 3 luni pe undeva ca rest si atat(apa de ploaie!!) .Cred ca e asa o abureala,cu ele sau fara ele cu sau fara 1%
    Nu cred ca va exista in ordinul comun vreo scoala militara cu CS sau AC.In mod sigur NU!...si cu atat mai putin AISM AGM etc.
    Tot huhu are dreptate. Trebuie scos din OUG 57 baza de 65% si revenit la 80%.Asta-i tot

    RăspundețiȘtergere
  27. @Serban
    Daca ai vârsta de 65 de ani poti deschide dreptul de pensie in sistemul civil si pentru un an vechime. Pentru deschiderea dreptului la pensie, dar numai pentru asta, nu si pentru calculul pensiei civile, conteaza si stagiile ca militar.
    Se aplica stagiile din Anexa 5 a Legii 263/2010, pentru civili.

    RăspundețiȘtergere
  28. Domnule Huhurez, domnule Doru Serban,

    Rationamentul d-voastra ar fi correct numai ca, in speta prezentata, vechimea cumulata exclusiv militara este atat de mare incat ramane nevalorificata integral si in cazul plafonului de 100% daramite la 85%.

    Si atunci care mai e valoarea adaugata de stagiul civil? Zero lei, zero bani.

    Nu e pacat de munca depusa suplimentar dupa trecerea in rezerva?

    Cu stima

    RăspundețiȘtergere
  29. ***Pentru idiotul de cezar.mai loaza,PARLAMENHOTII vor avea din februarie 12 000 de lei salariu,tu faci galagie pe aici si te multumesti cu 2000 de lei.care-i diferenta dintre un cadru militar care a muncit peste 20 in conditii de stres si program riguros ,mult peste 8 ore zilnic,in umilinta si suferinta,fara Paste,craciun si alte zile libere si un sparlamentar dintr-astia care vine marti si pleaca joi ,iar in preajma sarbatorilor isi ia cate o luna vacanta?Dar ce sa inteleaga un prost ca tine si ca altii care-ti aplauda "giumbuslucurile "idioate.pentru tine mai mult valoreaza un pelerinaj la Sf Paraschieva de la Iasi ,pentru a pupa in pennis jumatate din barbatii urbei prin gura Creaturii Visatoare.Doamneee,mult esti prost mai cezar-muci, comersant de TABuri si mulgator sef la tzapii Diviziei de la Cimisoara!

    RăspundețiȘtergere
  30. @Huhurez: Am vorbit azi cu CMJ si am intrebat de anii care i-am stat in pensie de boala. Mi-au zis ca astia se calculeaza ca vechime dupa varsta de 60 de ani si, in timp, va creste pana la 65 de ani pentru generatiile urmatoare, eu acum mergand pe 61 pot beneficia de acest calcul.
    Dovada ca am fost detasat la mina e cam egala cu zero, Pitestiul pana in ultima clipa afirmand ca nu ma gaseste ca as fi intrat efectiv in mina, ci doar ca as fi insotit trupetii la si de la mina, in acest caz contand doar functia! E o stupizenie: Ii bagam in mina, si dupa aceea, timp de 8 ore, frecam menta? Pai, daca te prindeau ca nu intrai 8 ore cu ei in mina te defereau Tribunalului militar, intrucat intrarea in mina era considerata misiune de lupta, si nu va mint pe nimeni ca am primit Ordin de serviciu de la agentul de legatura la alarma seara la orele 18.00, acasa, ca a doua zi dimineata sa fiu prezent la UM Lupeni, controlan telefonic daca am ajuns acolo la timp! Am plecat pe fuga cu primul tren din Braila si dimineata eram acolo! Nu era de joaca cu chestiile astea in domeniul Economiei nationale pe atunci, plus ca si de acolo mi s-a tras si pensia de boala in urma unei surpari de galerii ce mi-a cazut pe tartacutza de m-a paralizat temporar si am stat in coma zile in sir!
    Eu cred ca exista o circulara secreta care interzice eliberarea de adeverinte care sa confirme ca noi, cadrele militare, am fi intrat in mina, asta din cauza ca am fi calculati la gr. 1 de munca, noi fiind multi si s-ar fi investit foarte multi bani in aceasta grupa, altfel nu inteleg de ce, dupa numeroase depese, chiar si la Ciolannus, nu am rezolvat aceasta problema. Ma las purtat de valuri, dar e bine ca mi se dau niste ani si coeficienti ca sa indeplinesc criteriul celor 25 de ani cumulati, daca va fi asa cum am citit in Legea 223/2015. De la CMJ mi-au spus ca a fost bine ca am trimis cerere pentru Fisa, fiind printre primii care au facut-o, si mi-au promis ca acea adeverinta de la mina, asa cum este ea, buna sau rea, o vor trimite la Casa Sectoriala de pensii, impreuna cu ce mai trebuie trimis, astfel sa ma pot bucura de putinele privilegii si avantaje care le mai pot avea din pozitia de fost pensionar gr. doi inv. care a ramas cu mari dezavantaje financiare in urma acelui accident in timpul si din cauza indeplinirii indatoririlor militare de serviciu.
    Dv. ce spuneti, anii de boala imi pot aduce o bruma de sperante, vazand ca in lege scrie ca mi se acorda 85% din calcul pana la cei 25 de ani? Dar acesti ani pot fi depasiti mai mult, tinand cont ca in boala am iesit la 35 de ani, iar de drept la 55 ani, astfel ca, cumulati, sa am mai multi ani la vechime, sau se plafoneaza strict si fix pe cei 25 de ani? Intrebarea poate lamuri si pe altii in situatia mea si cu sperante. Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  31. @Iosif
    Ca sa ajungi la 100% din 65% iti trebuie o vechime cumulata de 25+35 ani=60 ani.Iti trebuie 51 ani vechime ca sa beneficiezi si de sporul de 9% ps.
    Daca apuci 20 ani in alte conditii ajungi la 40-45 ani vechime. Câti ani crezi ca mai poti lucra in civilie pâna la 60 ani vechime ca sa depasesti 100%?
    De aceea spuneam ca prioritatea numarul 1 a demersurilor noastre este ca in Parlament sa se modifice art. 30, in sensul de a se reveni la limita de 100% din baza de calcul a cuantumului pensiei.
    Stiu ca pastrarea procentului de pornire de 65% este nefavorabil celor cu vechime mica, dar toti am avea conditii egale.

    RăspundețiȘtergere
  32. @ HUHU
    miercuri, 6 ianuarie 2016, 10:15:00 EET

    ati scris la ora respectiva si ma tem ca nu am inteles
    "Pentru deschiderea dreptului la pensie, dar numai pentru asta, nu si pentru calculul pensiei civile, conteaza si stagiile ca militar."
    adica dupa ce am pensie militara pe la 65 ani pentru 5-6 ani in civilie imi ia in consideratie din nou..."conteaza si stagiile ca militar"dupa cum spuneti.
    Chiar va rog sa ma credeti ca nu am inteles exprimarea dvs.Ca sa concluzionez:eu sunt convins ca dupa 5-6-chiar si 10 ani(miram-as!) lucrati in civilie pensia nu o sa fie nici "de-o paine" cf legii 263.De asta nu sunt eu de acord cu d-nul Iosif
    adica si mai pe scurt: NU MA INTERESEAZA cat e de mare pensia unui omolog de al meu daca a fost obtinuta cinstit......sa fie maaare cat de maaare.Ma intereseaza ca eu sa nu fiu "tras in tzeapa". Ranchiuna si invidia imi sunt straine ca sentiment.Niciodata nu m-am uitat in curtea altuia si nu am dorit sa-i "moara capra".Am incercat s-o ingras pe a mea.
    asta ref. la d-nul iosif care spunea ca "unii" au muncit iar "altii" isi plimbau nepoteii in parc dupa pensionare....si de aici mare scandal fara scop.
    si eu am muncit dupa pensionare dar nu m-a dus nimeni cu arcanul,ba am mai trecut si prin tot felul de interviuri.De ce ? D'aia ca asa am vrut si din propria vointa.
    DC
    PS acum cica nu mai e de actualitate "sa moara capra vecinului">Se spune ca e mai pragmatic sa moara vecinul ca sa-i iei capra.Asa si cu unii de pe aici:):)

    RăspundețiȘtergere
  33. Cineva foloseste indicativul meu...MAIAG,NU STIU CINE ESTE,eu sunt adevaratul MAIAG,vreau sa stiu cine este si de ce folseste indicativul meu.multumesc

    RăspundețiȘtergere
  34. @Doru Serban
    Dorule, CN nu este egal cu CD!
    Asa cum zici...1% nu-i mare lucru, dar eu m-am saturat sa fiu furat repetitiv de ei!
    Nu vreau sa las un ban!
    Eu am lansat un caz ipotetic...cel cu 34 ani vechime reala! Pt ca exista f multi si unii nu-si dat seama ce pierd!
    Eu am boala ca nu am luat ajutoarele prevazute in lege! S-au amanat in plata 2 ani/sub base si 3 ani/sub ponta! 2016 este al 6 lea an consecutiv ....si pt mine inseamna ceva acesti bani, la nivel buget de stat e ridicol de mic!
    Eu voi da in judecata pe toti care nu au acordat si au semnat/stampilat! As vrea sa-i chem la bara pt abuz si sa-mi dea banii din banii lor, nu din buget!
    Daca pun mana pe bocul ala il bat de toti banii, pt ca a fost un limbrik pres!

    RăspundețiȘtergere
  35. Domnule Huhurez,

    Cred ca Solutia sugerata de d-voastra este de bun simt si ar profita multora.

    Subiectul nu este abordat in maniera sugerata de colegul nostru.

    Esenta problemei este sa convingem forul legislativ sa accepte ideea ca fiecarui subiect de drept trebuie sa I se ofere posibilitatea de a valorifica INTEGRAL efortul depus fie ca militar sau ca civil, dupa trecerea in rezerva.

    Nu se solicita clementa, favorizare ci numai conditii egale pentru situatii juridice identice.

    Cu stima,

    RăspundețiȘtergere
  36. @Serban
    Ai inteles bine! Daca au pensie militara, la implinirea vârstei de 65 ani, barbatii, si 60-63 ani, femeile, militarii pot sa-si deschida un drept de pensie civil si pentru câteva luni lucrte in civilie dupa data de 01 01 2016, in conditiile Anexei 5, nu 6, a Legii 263/2010.Ca nu primesc decât câtiva bani sau lei... este alta discutie.
    Stagiile civile incluse deja in deciziile de pensie, potrivit art. 107 din Legea 263/2010, si cele pentru care se introduc in prezent prin cereri, in conditiile art. 109 alin.(5), modificat prin OUG, ramân captive acolo, nu mai pot fi extrase, chiar daca ele sunt de prisos, peste plafonul de 85%.
    @avianyk
    Spune tu, ca tot te-ai dedublat, daca ai intrat in posesia vreunui document referitor la procedura de recalculare.

    RăspundețiȘtergere
  37. Alo, musiu Ciolosderos, nu recunoasteti ca aveti in subordine un guvern fascist? Hai sa va probez un comportament fascistoid la Ministerul Culturii, unde mini(stresul) Alexander the great pe secretarul de stat, Bogdan Stoianovici, nu l-a agreat si fara motive l-a concediat, desi acest om este neanhamat politic si a fost numit de Ponta ca fiind cu adevarat tehnocrat! Nici fascistii nu concediau trimitand doar o vorba prin sofer, ci sa-l anunte legal pe impricinat printr-o minuta sau un ordin de demitere scris! A doua proba de fascism si legionarism: Ordonanta 57, care darama o Lege organica votata de Parlament si contrasemnata de Presedintele in functie! Nici Adolf Hitler nu ar fi avut acest curaj, musiule, sa darame o lege organica cu o Ordonanta! Si din ce rezulta urgenta, musiule premier? Ce era asa de urgent sa se taie fascisit cei 80% ca se se puna valoarea si mai fascista de 65%? Hai, da-te-n faţă si explica-ne, daca ai acest curaj, bun simt si un rest de onoare si demnitate! Mai am in maneca si alte comportamente fasciste, cum ar fi ca super saracii si amaratii sa plateasca taxe, impozite si CAS, asa cum un alt creier descreierat, fascist si tehno-retardat a gandit s-o faca, sau sa se intre in drepturile mamelor pentru a fi, deocamdata, inghetate pe sistem fascist, ca apoi sa fie razuite ca pe timpul basanaului bahic si conflictual! Unde vreti sa ajungeti cu acest comportament nazist? De unde l-ati copiat voi? Care Soros si perciunati va da voua ordine de la Bruxeless, ca unor slugi lingatoare de clante si bombeuri, sa distrugeti Romania si pe romani? Voi sunteti tehnoretardati, sau panarame? Alegeti-va eticheta ca s-o strigam pe 24 Ianuarie in strada pana la demiterea voastra in bloc si sa plecati la stapanii vostrii sorosisti si perciunati cu cozile intre chicioare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Colanis a fost chemat azi la ordine de ''frau nazi '' Merkel.Pleaca cu un avion privat cu catva ministrii masoni sorosisti din anturaj pe banii coloniei . Sa vedem cu ce ordine criminale impotriva Romanistanului se intoarce din Germania.

      Ștergere
  38. Nu a intrat nimeni in posesia unui astfel de document.In primul rand se asteapta Ordinul Comun de aplicare(ala ce-ar fi trebuit sa fie Normele de aplicare a legii)apoi trebuie sa asteptam "Tabelele cu veniturile ce intra la calcul,actualizate la data de 01.01.2016" iar baietii nu 'se inghesuie" sa munceasca degeaba pana nu se vor limpezi apele intre OUG 57 si Legea 223 originala!Daca nu vom trimi tabelele cu veniturile ACTUALIZATE cine va sti ce luni ne sunt favorabile si va iesi o harababura si munca in zadar.Nu la toata lumea ,ultimile sase luni sunt cele mai favorabile,ca nu toti am fost "sefi de trib" intr-un harem caldut cu cadane si soldatei la dispozitie!

    RăspundețiȘtergere
  39. @tigri2
    Daca primesti documentele actulizate, cum sa nu stii sa alegi?
    Faci media aritmetica pe 6 luni consecutive....n/variante luate cate k? :-)
    Imi trimiti mie, pe mail, scanate...eu ma urc in IAR 330H/IAR Allouette si dau la intamplare pe hartie...pe ce luna pica, aia e!
    Mai si glumim, stii tu ce sa alegi ce e mai bine pt tine!

    RăspundețiȘtergere
  40. Singura noastra tinta trebuie sa fie revenirea la 80% . Restul sunt discutii . : 65% din salariul functiei de BAZA , NU este egal cu 80% din salariul BRUT!!!!!!! Vorba cuiva de mai sus "ca sa ineleaga toata lumea" Ex.
    salariul functiei de BAZA = 2050 lei
    salariul BRUT = 4100 lei
    Intelegeti diferenta???

    RăspundețiȘtergere
  41. Referitor la cel care posteaza sub nickname-ul "maiag":
    Chiar ma intrebam de ce, dintr-o data, maiag a inceput sa scrie romaneste? Scris corect, aproape fara greseli, parea ca, chiar stie despre ce vorbeste, informat, la obiect, ce mai, intelegeai ce spune omul.
    Eu banuiam ca s-a terminat tuica si vinul facut in toamna.
    Dar iata ca adevaratul maiag ne lamureste: cineva i-a furat nickname-ul :))

    RăspundețiȘtergere
  42. @ Maiag cel adevarat: Vezi ca mai sus scriam de securisti si agitatori infiltrati printre noi care au ca raspundere sa slaveasca Ordonanta criminala 57, sa se creada ca lesinam excitati de entuziasmul emiterii ei, acestia fiind strecurati si pe la cozile de la CMJ-uri sa dea amploare acestui fals entuziasm! Repet: Noul guvern este un guvern criminal si fascist si a fost trimis de echipele de sabotori sorosisti si perciunati sa saboteze economia nationala, Armata si alte institutii de forta ale statului, scopul fiind slabirea statului de drept si crearea unui teren proprice pentru desprinderea Ardealului de Patria mama! Nu acum, dar mai tarziu imi veti da toti dreptate la ce afirm aici! Rugam adminul sa ia in considerare si sa-i excluda pe toti perciunatii fascisti de pe acest site!

    RăspundețiȘtergere
  43. @ Jivina paroasa-puricoasa !!!
    Din 1998..vara de cand ti-ai bagat tu picioarele in Armata si pana in prezent ..nimeni ..dar NIMENI .nu te-a oprit sa faci vreo trei mandate de parlamentar !!!
    Acum aveam si noi in Parlament ..Animalul nostru la care puteam apela ...hi..hi..hi...
    Tu te-ai multumit sa umbli cu limba sculata ba pe la Elena ot Plescoi ...ba pe la Vadim ..si cine mai stie pe la cine ..
    Asa ca mucles ....
    PS.
    Da- si eu sper ca procentul de pornire si cel final ..se vor mari macar cu 10 bucati ...!!!..hai nu mai bagi o povestire de cum ai luptat tu cu Tractorul cu sfarleaza prin ..Malvine ....?????

    RăspundețiȘtergere
  44. @Soto
    Bravo domnule, toate pensiile militare in marja de 5 puncte procentuale. La ce ti-ar mai trebui spor pentru conditiile de munca?
    Dupâ ridicarea plafonului la 100@ din baza de calcul, putem sa discutam si despre marirea procentului de pensie de la 65 la 80%.
    Cele 2 obiective sunt si pietrele tari ale petitiilor catre Avocatul Poporului.

    RăspundețiȘtergere
  45. @Cezar
    Avem veterani de Malvine?
    Adica au transportat trupe LRDG si rangers pe insula, in noptile alea crunte?
    De ce sa creasca baza de pornire doar cu 10%? Sa fie cu 15%!
    Cred ca tu ai vrea ca.....aia "sfarleaza cu fofeaza" sa fie penalizati pt depasirea plafonului cu nori nimbus si nerespectarea sensului manecii de vant! .... :-)

    RăspundețiȘtergere
  46. Am sunat la numarul de telefon dat de MAI .Au zis ca modelul pentru cererile tip inca nu a fost realizat si ''sa asteptam ''.

    RăspundețiȘtergere
  47. ***Iulian ,tocmai asta spuneam DOCUMENTELE ACTUALIZATE cu veniturile actualizate datei de azi 01.01.2016

    RăspundețiȘtergere
  48. @ all
    Domnilor eu propun sa formam un comitet director de lupta impotriva discriminarii format din dl lider sindic.al cadrelor mil.-director, Potecaru-adjunct,motănel-motacel-tigrisor2-Maxim One-aceeasi ........ la relatii cu presa, mos Alecu Alhzeimer-încurcă lume-idei idioate, la finante si contabile-grupa CS, CA-jurist. Să faca ei dom-le un proiect beton si unitate intre slugile la împărătie.
    Si acum intrebare adresata lui motanel-motacel- sef la relatia cu presa.
    Cum se face motanel ca in primul comunicat dat pe tv in strada au fost 400 demonstranti din care 200 militari,in al doilea comunicat erau 1000-1200 ,iar in al treilea erau 1600-cifra definitiva confirmata de liderul sidic. fata in fata cu seful tau de partidulet.

    Honor et Patria! Vae victis!

    @Huhurez
    Cu respect. Nu detin un document oficial(draft) ,informatiile provin din surse bine pozitionate. Eu am fost interesat mai mult de compunerea soldei lunare brute.
    Pîna acum datele duc catre solda lunara bruta identica cu venitul brut din adeverintele la L263,L119.
    Pe cuponul din luna ian,feb cel tirziu urmeaza sa primim lamuriri cu ce avem de facut.
    Adeverintele de venit pentru a ne alege cele 6 luni vor fi trimise (neactualizate) in scopul de a ne alege functia de baza la care dorim sa ne raportam urmînd ca apoi sporurile , indemnizatiile, primele sa fie calculate la functia de baza aleasa de catre finantistii din unitati (degrevare volum de lucru angajati CPS).Pentru unitatile desfiintate vor fi detasati finantisti.
    Sa asteptam!



    RăspundețiȘtergere
  49. 1. De pensia suplim. =6-9 %,beneficiaza NUMAI pensionarii militari care au "apucat" sa faca- in activitate fiind- vechimea necesara de contributie (cu CPS) =de 15/25-si peste 25 de ani-pana in data de 01. 04. 2001, ce depaseste aceasta data-incoace = devine contributie individuala la buget(CIS)fara a produce pensie suplimentara..!2. E mai complicat -de vazut -cum se vor "actualize" soldele vechi,avand in vedere structura bazala -diferita- a lor- in diferitele legi anterioare de pensii militare...

    RăspundețiȘtergere
  50. @ mai maxime,io cre ca tu ai dat telefon lui Cezar si asta ti-a dat cu ”flit”.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are porcarul Cezar telefon la ''veseli ''? Ma indoiesc ..

      Ștergere
  51. @Avi
    Multumim pentru informatii!
    Potecarul este indisponibil.Ca oricare VM care se respecta, a plecat la la schi. L-am surprins in poza la Montecampione, in nordul Italiei, mai sus de Lacul Iseo. Vezi-l in medalion.

    RăspundețiȘtergere
  52. @emilian
    Nu dezinforma!
    Pensie suplimentara primesc si cei care au platit contributia individuala de 5% pâna la 31 12 2010. pe Legea 164/2001.
    Citeste cu atentie art. 108.

    RăspundețiȘtergere
  53. @ Muyag..- comunistul din port ...imi place umorul tau ..f..f..finut ...HI..hi..hi..!!

    RăspundețiȘtergere
  54. @tigri2
    Asa cred ca va fi, dar prevad multa miscare si lucruri rele, urate care se vor petrece!
    Vad miscare, multa miscare si fum negru la orizont!
    Iti dai seama eroarea este umana....
    Eu am fisa cu:
    -functiile, conditiile de munca, functiile indeplinitee ani, luni zile si UM pe unde am luptat (nu au trecut Guantanamo....nu stiu de ce?)
    -desfarator cu soldele pe ani si luni, de la prima solda de lt, pana la ultima zi in plata ca of activ.
    Tu le ai?
    Am o boala mare...nu mi-au dat ajutoarele alea! Si pentru asta ....pac la tribunal, ca nu mai merge asa!

    RăspundețiȘtergere
  55. ***muiag,care-i 'durerea 'ta,nu ai unde suge deoarece tzapul lui cezar nu are decat o tzatza si betivanul "muci" te da la o parte,sau ce ,vino la noi ca-ti oferim robinetul necesar.Tu ce hram porti pe aici,nu vezi ca esti un "incurca -lume" ,nu ai nicio idee fezabila,spui numai tampenii ,aiureli de idiot.

    RăspundețiȘtergere
  56. @huhurez rez
    Potecaru avea si el camera video pe casca de ski.....?
    Ca, au mai avut si altii! ... :-)

    RăspundețiȘtergere
  57. In atentia domnului ADMIN. HUHUREZ

    In ziarul OBESRVATORUL MILITAR din data de 06.01.2016 la pag 8 si 9 sunt publicate informatii care privesc procesul de recalculare a pensiilor militare de stat. Este prezentata si o diagrama la fel de interesata pentru a fi discutata. Din diagrama rezulta ca , pentru recalculare , este necesara o singura cerere catre CPS , inclusiv pentru reincadrarea in noile conditii de munca , iar de aici fluxul se desfasoara fara participarea beneficiarului.
    Din exemplele de calcul oferite rezulta ca sporul procentual datorat contributiei la FSP / contributiei individuale la bugetul de stat ( art. 108) se sumeaza la procentele de la art. 29. Recomand acelora care au descarcat aplicatia EXCEL sa foloseasca numai varianta V1.

    RăspundețiȘtergere
  58. @Mares
    Potecarul nu este pilot la schi. :)

    RăspundețiȘtergere
  59. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  60. @huhurez
    Nu, nu este pilot!
    Dar asa se poarta..., pt luat imagini tari...... sper ca nu e si pilot de formula 1 :-)
    Doamne fereste!

    RăspundețiȘtergere
  61. Pentru relaxare..... in poza este si tigri2!

    http://www.dcnews.ro/mobile/mircea-badea-reac-ie-la-deplasarea-lui-ciolo-cu-avionul-privat_494069.html

    http://www.dcnews.ro/mobile/pensiile-militarilor-vor-fi-recalculate-in-baza-legii-223-2015_494070.html

    RăspundețiȘtergere
  62. Chestionar de intentie
    Daca basinescu a gratiat avocata mafiei imobiliarelor cu motivatia ca era parasita de sot si facea pe banda copii, in numar de 6 ( sase copii frumosi) Borcea nu trebuie si el gratiat ca a facut 7 copii si va fi parasit de toate nevestele....si in plus, unul e facut si cu o avocata, iar celei nou arestate de DNA....nu i-a mai vent! Premiza de 8!
    Hai, Johanis...semneaza!

    RăspundețiȘtergere
  63. @ mares
    sa stii ca motanel-.....2 nu mai zboara decît cu mijloace (atelaje) care au osie sau leucă pentru legat cîinele.

    RăspundețiȘtergere
  64. Dragi camarazi ! Mai sunt 18 zile si trebuie sa DEMONSTRAM Politicienilor trei lucruri importante : 1 - Politicienii nu sunt alesi PENTRU A SE IMBOGATI, pentru ca fac politica , ci SA FACA POLITICA , pentru ca sunt bogati ! 2 - Politicienii trebuie sa lupte pentru ca Poporul CARE I-A ALES sa nu moara de foame, nu ca POPORUL sa moara de foame pentru ca I-A ALES !!! 3- Nivelul de trai, cultura si sanatatea UNUI POPOR , nu sunt subiecte de negociere, SUNT OBLIGATII ale activitatii lor politice, sunt CRITERIILE dupa care NOI DECIDEM daca EI MAI MERITA SA NE CONDUCA !!! Sa auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
  65. Voi inca nu v-ati dat seama cine este aceasta "soparla umana" de numita cezar muci? Este un nenorocit care a incercat sa se apropie de fiecare de pe aceste bloguri ,pentru a-si face cititotri la murdaria lui de blog ARMYA. Daca a vazut ca nu-i citeste nimeni,porcaria,s-a gudurat pe langa alt libidinos,de aceiasi talie cu el ,Robert Horvath,care se da mare cineast si care i-a promis ca-l va invita in seraiul lui din SUA si vor face orgii impreuna.Ei ,nu l-a invitat,in schimb s-au intalnit amandoi intr-un cuibusor de nebunii din Timisoara ,s-au placut si s-au cuplat.
    Acest MUIAg este in grup cu ei ,daca exista ca personaj ,daca nu ,este o sosie al acestui cezar muci ,fost ciurdar de divizie.
    In legatura cu Tabelele cu veniturile cele mai avantajoase ,cele sase luni consecutive din ultimii cinciani,daca CMJurile nu ne vor trimite aceste venituri ACTUALIZATE la data de 01.01.2016 atunci ,marea majoritate a pensionarilor nu vor stii sa aleaga,inca o data ,la diferite categorii de arme grosul veniturilor nu este constituit din sporul de merit,comanda,sau...futai cu subordonatele.

    RăspundețiȘtergere
  66. @Mario Soto
    Nu este corect ce spui.
    Cum adica, numai bogatii sa faca politica?

    RăspundețiȘtergere
  67. măi motănel-.....2 ,ca să fii si tu ” deștept” ca mos Alecu-incurca lume.
    Îti trimit acel buletin cu veniturile neactualizate ca sa-ti alegi doar 6 luni consecutive din cei 5 ani cu solda functiei de baza care îti convine si in baza careia ei îti vor adaga sporurile,primele etc care intra in solda lunara bruta ca procent din solda functiei de baza aleasa de tine si iti vor oferi cuantumul mai avantajos.
    Vezi sa nu fii sub influenta .........cînd alegi.

    RăspundețiȘtergere
  68. Stimati camarazi,am o mare indoiala ca majoritatea dintre noi vor iesi pe 24,cred ca daca venea ptriarhul cu ceva aghiasma sau cu ceva cadavre de pupat se adunau vreo cateva sute de mii.Un popor atat de credul nu are cum sa fie revolutionar,RELIGIA prosteste.Ar mai fi o cale de a aduna oameni in Piata,s-o arvunim pe Oana Zavoranu cu blugii rupti in cur ,apoi sa vedeti puhoi de pensionari,iar la sfarsit sa promitem un blid de fasui cu ciolan si un pahar de zaibar,numai asa vom avea succesuri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei na.Vin ei sute de mii si daca le dai mici gratis sau apa in care isi baga mana ( cu care se freaca la..) popii asa zisa aghiasma.Daca e vorba de drepturile lor nu le pasa .

      Ștergere
  69. Huhurez, consider ca daca au avut bani de campanii electorale ,atunci sunt bogati - parerea mea- va rog sa imi nominalizati un politician sarac ( eu ma refeream la cei care deja sunt la putere )O seara buna.

    RăspundețiȘtergere
  70. Huhurez
    Pai este corect!
    Numai bogatii lumii fac cu adevarat politica!
    Cei saraci ori muncesc ori fac greva/miting!
    Asa e in lumea buna!

    RăspundețiȘtergere
  71. Iar incepe GOANA DUPA ADEVERINTE,acel film de acum 6 ani care ne-a pus pe drumuri pe la CMJuri si pe la diferite arhive.De ce ni se vrea numai ce este mai rau. Ei au toate datele despre noi,sa faca tot ce trebuie,sa calculeze,sa de-a conditiile de munca,conform legilor si sa ne trimita hartiile cu instiintarea si cu calculele gata facute.Ce este asa de greu? Bataie de joc,unde sunt capetele luminate ,acuma este epoca calculatoarelor nu mai trebuie sa calculeze cu ABACUL ca pe vremea lui Mos Alecu. Auzi tu ,In sase luni trimiti hartii cu cerere la CPS, CMJ ,apoi ei iti trimit inapoi,,mai umbli pe la Serviciul istoric ,apoi la arhiva,inapoi la CMJ,CPS ,si intr-un final iti da o DECIZIE, pe care ti-ar putea-o intocmi ei fara sa te mai poarte pe drumuri. Aici se vede rautatea ,parca toti ar fi colegi de-ai lui cezar muci cu gandire de curca beata. Ei nu se gandesc ca sunt si pensionari bolnavi,fara acces la neturi ,care habar nu au ce se intampla si care nu vor trimite hartii nicipodata,sau ,tocmai pe asta mizeaza tiranii, sa dea cat mai putine pensii si cat mai mici ca sa le ramana lor .Unde-i recunostinta,unde-i onoarea noastra? Vedeti cata grija au de ei ,nemernicii,salarii de 3000 de euro,exact ca-n occident,intr-o tara amarata ,in care ei, nu sunt in stare sa porneasca motorul economiei,unde milioane de oameni au plecat in bajenie si s-au distrus familii,600 de ostrogoti in fruntea tarii, care trag matzul de coada.Fratilor ,haideti pe 24 ianuarie sa-i spulberam cu totul,sa-i alungam din tara de care-si bat joc!

    RăspundețiȘtergere
  72. ALARMA DE LUPTA>>RADU CEL FRUMOS!<<

    Motto:
    “Ne vom întoarce la primăvară ca frunza codrului şi iarba păşunilor!”
    Clucerul TUDOR din Vladimiri

    CAMARAZI
    Va rog citiţi apelul de mai jos şi daţi-l mai departe, către toţi camarazii militari şi chiar către alte categorii sociale, iar când va suna goarna pe 24 ianuarie 2016, să facem o mare Horă a Unirii în Piaţa Victoriei; să le arătăm acestor alogeni vînduţi intereselor străine ce pretind că şi-au luat ţara înapoi că, atâta timp cât mai sunt români ale căror inimi bat pentru Neam şi Ţară strădania lor este zadarnică pe aceste meleaguri. Esenţa dăinuirii noastre este aici, în spaţiul carpato-danubiano-pontic, nu peste mări şi ţări. Suntem poporul dăruit de Dumnezeu cu toate cele de trebuinţă - în aer, apă, pământ şi mai ales în noi înşine. Dezmeticeşte-te ROMÂNE!
    Col.(r) ing. Gh. Ceauşu

    Viorel Gligor
    Ieri 29.12.2015 la 10:03 · București
    APEL LA SOLIDARITATE ŞI UNITATE DE ACŢIUNE !
    Stimaţi colegi şi camarazi de arme, să pregătim împreună
    ZIUA UNIRII, 24 IANUARIE 2016 !
    Pregătiţi-vă uniformele militare cei care le aveţi şi împrumutaţi de la cei în activitate cei care nu mai aveţi ! Vom protesta şi pentru ei !
    Zecile de ani de serviciu militar şi Jurământul depus, ne-au conferit dreptul de a purta ţinuta militară cu demnitate şi onoare !
    Renunţaţi deocamdată, la acuzele pe care unii le lansează la adresa fie a ANCMRR- ului, fie a SCMD- ului.
    Avem timp pentru a ne clarifica divergenţele ulterior.
    Acum, luptele interne, chiar nu-şi au rostul, acum avem nevoie mai mult ca niciodată de UNITATE !
    Să nu facem jocul niciunui infiltrat sau instigator!
    Chiar rog pe administratorii grupurilor facebook care încearcă să reprezinte pe pensionarii militari, să renunţe , măcar până la 24 Ianuarie la a mai publica articole care îndeamnă şmechereşte la A NU MANIFESTA solidaritate şi unitate de acţiune în vederea organizării unui viitor protest de anvergură.
    Aşa voi face şi eu în grupul pe care îl administrez pe facebook :https://www.facebook.com/groups/1558718184386133/
    Pe 28 decembrie, am întâlnit camarazi pe care nu-i văzusem niciodată până atunci, din Piteşti, Călăraşi, Braşov, Brăila...
    Am reîntâlnit un coleg pe care nu-l mai văsusem de 40 de ani !
    Am întâlnit doi camarazi care au venit la protest după ce au văzut la televizor protestul din Piaţa Victoriei şi care au plecat în grabă şi în baston ( unul dintre ei) pentru a fi prezenţi !
    M-am întâlnit cu prieteni operaţi, alţii cu boli cronice, un bun prieten cu transplant hepatic, doi sub tratament cu radioterapie, un altul cu ciroză avansată, dar toţi au dorit cu toată puterea să fie prezenţi şi au fost prezenţi !
    În sine mea , m-am cutremurat dar i-am îmbrăţişat cu respect şi dragoste.
    Pentru onoare şi demnitate, au protestat, nu pentru pensii nesimţite !
    Să participăm toţi şi să creem un sistem de anunţare în vederea protestului din 24 Ianuarie, deoarece, foarte, foarte mulţi colegi de-ai noştri nu folosesc facebookul.
    Împreună putem scrie, măcar câteva rânduri în istorie despre onoarea şi demnitatea de militar.
    Depinde de fiecare dintre noi, numai de propria voinţă!
    Servim Patria !

    RăspundețiȘtergere
  73. Aviz..:
    CINE VA POSTA O POZA CU "JIVINA BLANOASA -PURICOASA "LA PROTEST ARE 5% DIN OFICIU LA BAZA DE CALCUL ...

    RăspundețiȘtergere
  74. Deci de la 01.01.2016 pensiile militare se actualizeaza prin recalculare si apoi se indexeaza cu 5% sau se indexeaza si apoi se actualizeaza?
    Pt ca in situatia ca se indexeaza prima data se pierd procentele prin actualizarea cu majorarea de de 10 % a soldelor de la 01.12.2915!

    RăspundețiȘtergere
  75. @ Tigrisorule, baga indemnul la lupta si pe blogul cu actualizarile, cel postat la ora 19.01! Acolo se pare ca vor fi dezbateri aprige in urma unui anunt de ultima ora foarte interesant! Eu mi-am luat catrafusele acolo. Multumesc pt postare!
    @Cezarica: Ma faci sa rad pe boratelea!

    RăspundețiȘtergere
  76. @ Almis, vei intelege pe blogul proaspat postat cu actualizarile, explica Dl. Huhurez!

    RăspundețiȘtergere
  77. 1.D-le Huhurez- NU dezinformez: in deciziile mele de pensie(vreo 8)-din 2004 =anul pensionarii mele -incoace-la pensia mea suplimentara- am 6 % , la o contributie de 26 de ani-in contul P.Supl.= mi s-au luat in calcul numai 23 de ani-pana in data de 31 martie 2001, iar ultimii 2 ani de activitate-pana in 2004- desi am contribuit cu 5% din solds bruta la C.I.B.(contr. individ. la bugetul de stat)-NU am mai primit pensie suplimentara; uitati-va pe o decizie de recalculare-revizuire din per.2010-2012-la ultima fila cu situatia punctajelor(in tabele); deci (=concluzionand...)dupa 31 martie 2001 -desi s-a u retinut din solde cei 5 % = ei-banii au intrat in bugetul de stat-FARA A MAI PRODUCE PENSIE SUPLIMENTARA...! Mai cred ca n-am fost-EU- EXCEPTIA...!? 2.Revenind-am inteles mesajul cu art.108-din lg.223/2015 (ca sa inteleaga toata lumea...):din acest articol-rezulta CLAR (..Fond.....si/sau contributia...) ca -TOATA perioada de contributie la P.S.,C.I.B...etc.-(atat timp cat s-au retinut banii acestia,/ eu nu am stiinta daca in prezent ei se mai retin,dar in legea 223/2015-din art.31 -rezulta ca mai exista aceasta retinere... ) se ia in calcul la pensia suplimentara,adica nu mai exista limitarea in timp= 01.04.2001...! 3.Referitor la aplicarea legii nr.223/2015, O.U.G.-57/2015 si a Ord. M.Ap.N. nr. 123/2015 //=M.O. nr. 982/30.12.2015 =MARE ATENTIE= NU VA GRABITI..!= CU CERERILE= 2: 1. pt.lunile... alese si 2.pt.=REINCADREAREA in grupele de munca...!= pana NU VEDETI: 1. CUM ARATA ACESTE GRUPE(tabelele anexa din Ord. M.Ap.N. nr.123/2015).-ORB"..! 2."NORMELE..."de aplicare...! si -3. ADEVERINTELE DE VENITURI LUNARE -BAZA DE CALCUL....-pt. a nu lua plasa....! facand cereri "IN ORB"...!

    RăspundețiȘtergere
  78. Tigri2/06 ian./ora22:40 ARE DREPTATE-si ma confirma: ASTIA TRAG DE TIMP,(de parca n-ar vrea sa ne dea banii...) si in plus -procurarea documentelor: de venituri, vechime,grupe de munca, precum si restul OPERATIUNILOR - ESTE OBLIGATIA MINISTERELOR...=A STATULUI ROMAN...!

    RăspundețiȘtergere
  79. @emilian
    Nici nu se putea sa ai 9% pensie suplimentara pentru ca Legea 263 se oprea la aprilie 2001 cu sporul pentru pensia suplimentara.
    In decizia de recalculare iti vor acorda 9% pensie suplimentara, daca mai au loc pâna la plafonul de 85%. Daca nu...s-ar putea sa pierzi si cele 6 procente avute pîna acum. Depinde de ce vechime cumulata ai.

    RăspundețiȘtergere
  80. 1.Doresc sa stiu daca cei care au avut pensiile diminuate incepand cu 01.01.2011, vor primi inapoi si c/v indexarilor din 2013, 2014, 2015.
    2.Daca inainte de recalculare vom beneficia de indexarea pensiei din decembrie 2010 cu cele trei indexari de mai sus. Spun asta , pentru ca in urma recalcularii , e posibil ca unii sa aibe o pensie mai mica decat in 2015, si atunci ar fi importan sa se beneficieze de cele trei indexari.

    RăspundețiȘtergere
  81. @Codrenita
    Cred ca glumesti!
    Cum sa nu primesti indexarile? Le-ai primit la pensia revizuita, indexari care au micsorat diferenta dintre pensia din 2010 si pensia revizuita.
    La fel se va intâmpla si dupa recalculare daca pensia va fi mai mica decât cea in plata pe Legea 241/2013. Se indexeaza/actualizeaza pensia militara recalculata, adica pensia mai mica.

    RăspundețiȘtergere
  82. @almis
    Se va face indexarea de 5 % la cuantumul din decembrie 2015. Recalcularea durează probabil dincolo de 2016. O să fie interesant cum se va proceda dacă pensia recalculată pe legea 223 va fi mai mică decât cea anterioară. Probabil că vor recupera acea parte din indexare în plus pe pensia veche.

    RăspundețiȘtergere