Un produs Blogger.

sâmbătă, ianuarie 20, 2018

Memorandumul pentru abrogarea art. VII din OUG 59/2017 ar trebui să le dea în cap legiuitorilor cu motivările prin care au propus eliminarea suspendării actualizării pensiilor din Legea salarizării

59 comments
Circulă un Memorandum semnat de liderii unor organizatii ale rezerviștilor militari care nu accentuează suficient caracterul discriminatoriu al OUG nr.59/2017, nefolosind motivarea prin care  Comisia juridică din Senat, însușită  în Raportul cu propunerea de adoptare a Legii 153/2017, a avizat proiectul, dar fără articolul care reglementa suspendarea actualizării pensiilor militare și speciale.
Comisia de muncă din Senat a scos articolul 40 din Raport, la o zi după ce îl adoptase, ca urmare a intervenției lui Dragnea.
In raportul Comisiei juridice din Senat, Serban Nicolae a propus amendamentul de eliminarea a art. 40 din proiectul Legii salarizării, aducând motivarea de mai jos:


Dacă suspendarea actualizării ar fi creat discriminări între beneficiarii aceleiași legi care reglementează pensii militare sau speciale, sancționate ca neconstituționale de Decizia nr. 872/2010 a CCR, cu atât mai discriminatorie este anularea definitivă a actualizării pensiilor militare dispusă abuziv prin pct. 3 al art. VII din OUG nr. 59/2017.

Punctul 27 al Avizului Consiliului Legislativ  la Proiectul legii salarizării unitare, devenit Legea 153/2017.



Decizia nr. 872/2010 a CCR și alte considerații despre diferenta de tratament între persoanele ale căror pensii se află în plată și cele ale căror pensii vor fi stabilite după data intrării în vigoare a actului normativ discriminator puteți citi AICI 
UPDATE
Autorii Memorandumului nu au auzit încă sau ignoră Deciziile CCR care au statuat că principiul drepturilor patrimoniale câștigate operează doar în cazul pensiilor contributive sau în privința părții contributive a pensiilor speciale. 
CEDO a stabilit că statul este liber să decidă sistemul de asigurări sociale și cuantumul beneficiilor pe care le acordă în oricare dintre aceste sisteme de pensii, cu o singură condiție:  cuantumul beneficiilor să fie aplicate tuturor, nediscriminatoriu, celor care beneficiază de respectivul sistem de asigurare, fie el contributiv sau necontributiv. Or, OUG 59 produce un evident dezechilibru între pensiile militare în plată și cele care se vor stabili ulterior intrării în vigoare a acestei ordonanțe.
Autorii memorandumului nu înțeleg nici principiul general al neretroactivității  legii: legea se aplică numai în viitor, dacă nu prevede, expres, altfel. De exemplu legea retrocedărilor s-a aplicat confiscărilor de proprietăți dispuse de comuniști, începând cu 06 03 1945, pentru că s-a prevăzut expres în lege, fără să-i treacă prin minte cuiva să o atace la CCR pentru încălcarea principiului neretroactivității.
Am mai vorbit recent despre excepția de la același principiu al neretroactivității a actelor normative interpretative, care se aplică, potrivit Legii 24/2000  de la data intrării în vigoare a normei interpretate.

59 de comentarii:

Iulian Mareș spunea...

Din pdv al meu, respectivul Memorandum trebuie semnat in parteneriat cu reprezentantii puterii legislative, respectiv Presedintele CD si Senatului!
Cine si ce valoare are o comise parlamentara, fie ea si de munca, deci raportoare!
Ah, sa nu uit.....semnatura unui ministru sau altuia este exclusa! Aici este vorba despre o intelegere, un mod de actiune intre un grup socio-profesional si reprezentantii unei puteri, legislatica in cazul de fata!
Da, asa este, Parlamentul nu are parteneriate cu societatea civila, dar aici s-a ajuns si ce mai conteaza!

CEZAR spunea...

Nu are nicio valoare acest ..memorandum ! Nimic nu se realizeaza incercand sa carpesti sacul pe ici pe colo !
Ca sa nu mai zic faptul ca multi fac joc de glezna ...adica nu doresc sa se schimbe mai nimic !
SINGURA SOLUTIE:
LEGE NOUA..PE MODEL NATO-SUA...CU MOMENT C-0...FARA CUANTUMURI AVANTAJOASE !!!

avianyc spunea...

Memorandumurile sunt apanajul ”salatei ..... din campaniile electorale” pentru parlamentare.
În rest oricât de bine din pv juridic ar fi intocmite decizia vine de M Finantelor si să zicem ....și M Muncii cu ajutor substantial din DFC-urile ministerelor de forță.
În rest nicio speranta de ceva consistent până în 2022. poate mici amagiri cu ceva din creserea SMB daca Anaf-ul aduna in visterie ceva substantial din noua formula de plata a contributiilor si noile prevederi ale codului fiscal. Aici este singura salvare.
daca erau bani se dadeau multe de la 1.1 2018 si nu se amanau pâna se coleceaza bani în visterie ( martie si iunie-pensionari civili)

Până atunci delectati-vă cu citate celebre din ”clasici” in viată.

Că de când lumea ,de unde nu-i nu poți să ceri!
Logică unui col cu pretenții de mare șef la nivel înalt.
Citat celebru din Iulian Mares21 ianuarie 2018, 05:13

” Caii au fost si sunt mai inteligenti decat 99% din manifestanti! ”

Probabil decât unii de la Caracal foști mari șefi (((((((( sau Cluuuj ( vezi tehnocrat)
Daca spunea ”nu mor caii când vor câinii ” devenea o celebritate a blogurilor. Așa ......

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Cezarica, ai dreptate. Pensiile calculate de la zero, pe ce s-a muncit, pe functii si grade, pe reesponsabilitatile locurilor de munca, pe detasarile in teatrele de razboi, aplicatii si instructie, pe greutatea de responsabilitate a fiecaruia in procesele instructiv-educative si de Aparare a Patriei, de coparticipari in economia nationala, si nu cu pensii de cotiere albe, care intrec pensiile generalilor americani, ori pensii politice si cu gradele luate in fals! Dreptate, frate! Nu unul muma si altul ciuma, sa ne rada in bot cu pensii cat 100 obisnuite! Cei care au documente justificative ale invaliditatilor si bolilor capatate in timpul si din cauza procesului instructiv, ori in activitatile economice sa beneficieze de recunostinta statului, nu sa aiba, ca mine, nici macar de paine, iar un General de izmene cu toate gradele luate sub termen, ilegal, pe criterii politice si cu activitati doar pe girofar in toiul noptilor la petreceri dansante sa aiba pensie de super, super, super prim ministru, mai ales ca nu stie sa traga macar cu un puscoci, sa aiba o pensie cat un pluton de pensionari la un loc! Asa ceva nu se mai poate, s-a ajuns cu cutitul la os! Prea mare bataie de joc si cu recalcularile, si cu actualizarile, in care aceste pensii nesimtite nu sunt absolut deloc atacate ca acestora napastuiti! E fascism, e descreierare, este cea mai josnica si criminala discriminare posibila din toata Europa si poate din lume!Dreptate pentru toti, pe linie!

iceparu spunea...

Fără discriminare.La funcții egale,grade egale,vechimi egale etc.salarii egale.

Huhu Rezea spunea...

UPDATE

Autorii Memorandumului nu au auzit încă sau ignoră Deciziile CCR care au statuat că principiul drepturilor patrimoniale câștigate operează doar în cazul pensiilor contributive sau în privința părții contributive a pensiilor speciale.

CEDO a stabilit că statul este liber să decidă sistemul de asigurări sociale și cuantumul beneficiilor pe care le acordă în oricare dintre aceste sisteme de pensii, cu o singură condiție: cuantumul beneficiilor să fie aplicate tuturor, nediscriminatoriu, celor care beneficiază de respectivul sistem de asigurare, fie el contributiv sau necontributiv. Or, OUG 59 produce un evident dezechilibru între pensiile militare în plată și cele care se vor stabili ulterior intrării în vigoare a acestei ordonanțe.

Autorii memorandumului nu înțeleg nici principiul general al neretroactivității legii: legea se aplică numai în viitor, dacă nu prevede, expres, altfel. De exemplu legea retrocedărilor s-a aplicat confiscărilor de proprietăți dispuse de comuniști, începând cu 06 03 1945, pentru că s-a prevăzut expres în lege, fără să-i treacă prin minte cuiva să o atace la CCR pentru încălcarea principiului neretroactivității.

Am mai vorbit recent despre excepția de la același principiu al neretroactivității a actelor normative interpretative, care se aplică, potrivit Legii 24/2000 de la data intrării în vigoare a normei interpretate.

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@mihaela brenda
Ce public aici este pentru uzul tuturor celor care doresc să fie informați în legislația pensiilor, inclusiv pentru cei cu suficiență juridică din conducerile structurilor asociative ale rezerviștilor. Eu nu fac parte din conducerea acelor asociații... dar mă implic public, fără ca opiniile sau propunerile mele să fie avizate de Fifor, Carmen, Hellvig, Pahonțu. Când greșesc sunt admonestat doar de cititorii cu care interacționez.
Domnul Gligor, raportorul facebook acceptat la conclavul care eleborează Memorandumul, este preocupat mai mult de #rezist decât de legislația în domeniul pensiilor militare.

Ein Stein spunea...

Cezare cum iti inchipui ca vor renunta "cadrele de conducere bine pregatite" la duiumul de sporuri care pot ajunge si la 200% daca nu mai bine? Cum iti inchipui ca vor renunta la veniturile salariale care i-ar face rosii de invidie pana si pe cei din industria IT? Cum iti inchipui ca vor renunta la toate aceste bunatati in schimbul unei solde unde diferenta intre cea mai mica si cea mai mare solda sa fie in raport de 1 la 2,6-3 ori, asa cum e la ailalti? De unde bani pentru indexarea pensiilor daca majoritatea banilor se duc pe solde(venituri) umflate nefiresc de mult?
Il plangeau unii pe bietul Ciuca ca are solda de functie ca a unui papusar dar nimeni nu spune cat duce efectiv acasa. Pentru a pune lucrurile in ordine, ca la ailalti, trebuie o vointa politica iesita din comun, pe care PSD-ul se pare ca nu o are, sa sparga viermuiala asta de interese de grup. Dragnea promisese ceva insa se pare ca are amnezie cronica.
Cadrele de conducere bine pregatite nici macar nu si-au pus vreodata problema sa puna in discutie recunoasterea ocupatiei de militar, chiar daca e obligatorie, dapai sa se zbata pentru un pachet de legi si reguli similar cu USA dupa cum spui, sau ca la altii.
Sunt sanse practic zero de a se intampla ce spui ori sa se schimbe ceva in sensul bunului simt. Am convingerea ca politicul se complace in situatia actuala, daca nu mai grav, se sprijina si sprijina la randul lui, dupa cum spunea Basescu, pe Statul Mafiot.
Noi romanii trebuie sa intelegem si sa avem in minte tot timpul ca Cosa Nostra in traducere inseamna Cauza Noastra si singurul nostru gand sa fie ca aceasta trebuie sa dispara.
Vrajeli cu memoranduri de genul celui din articol, Huhurezul zice ca nu a fost formulat corect si ca e un nonsens, nu fac decat sa abata atentia de la problema reala iar modul cum a fost formulat ma face sa cred ca nu e prezenta doar incompetenta.
Nu trebuie sa mai acceptam promisiuni de rezolvare a unor probleme punctuale ci restructurarea intregului sistem, punerea accentului pe competente profesionala si disparitia sistemului bazat pe pile si relatii, obedienta, nepotism, etc.
Nu e alta cale!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Iceparu, aceasta idee e spaima cotierelor albe si a mafiei pensiilor, sa fie pensii egale pentru grade, vechime, functii si activitate identica!

Unknown spunea...

SA TRAITI, AM INTELES dar eu in dvs am incredere

Leon spunea...

Daca argumentele noastre nu conving deputatii sa elimine Art.VII din OuG.nr.59/2017, privind pensiile de serviciu ( PL x nr.310/1017 ) atunci le propun o alta varianta : dupa Art.X din Ordonanta, se completeaza cu un nou articol, Art.XI, cu urmatorul continut
ART:XI- Prevederile din cuprinsul acestei ordonante de urgenta NU se aplica in anul 2018 pentru pensiile de serviciu mai mici de 7000 lei.
Argumente:
1. La sfarsitul anului 2017 erau in plata aprox.9000 de pensii de serviciu, cu o pensie medie de 7500 lei/luna ( din care 5400 lei platite de la buget ) si inca aprox.160 000 de pensii militare de stat, cu o pensie medie de 3300 lei/luna, in totalitate platite de la buget.
De pensiile de serviciu mai mari de 7000 lei, beneficiaza probabil sub 10.000 de pensionari si nu vor fi afectati prea mult de aceasta neactualizare.
2. Actualizarile pensiilor de serviciu pentru primele 6 categorii de beneficiari se calculeaza la veniturile colegilor activi din anul precedent (anul 2017 ).
3. Actualizarea pensiilor militare de stat se raporteaza la majorarea cu 25% numai la Solda de Functie a militarilor in activitate si pentru pensii va fi o crestere probabila nu mai mult de 10-12% a pensiei RECALCULATE, si numarul beneficiarilor va fi destul de mic.
Pragul de 7000 lei il propun eu, puteti propune un prag mai mic..!

Iulian Mareș spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

DA dle LEON , idioataaia de plguta impreuna cuastia de pe laa MAPN etc , au inghetattoate pensiile pana si cele maimici ,aia nu au tinut cont ca sant pensii de urmasi petru copii ,sotii , care 50% din pensia intretinatorului poate fi si de 500 - 600 -700 in raport de pensia celui decedat . DECI nici macar la astia nu s-au gandit , DA sa se faca ceva pentru cei cu pnsii mici asa ca dl CORNEL .indiferent ca au avut vechime mica , dar vechimea mica in aarmata nu se compara cu vechimea vanzatoarei de papuci

Alexandru spunea...

Pensiile care depasesc 4000 de lei sa nu se actualizeze?

Huhu Rezea spunea...

@radu
In 2016, anul care contează pentru majorarile din 2018, inflația, indicator definitiv, a fost negativă, asa că majorarea(actualizare) conf noului art 59, va fi zero.
Indicatorul definitiv al inflației pentru anul 2017 va fi cunoscut abia prin toamna lui 2018 și va conta pentru actualizarea din 2019.

Unknown spunea...

Anoim. dece intrebi , crezi ca, chiar vei avea de suferit cu o pensie de 4000_? . , gandeste-te am zis sa dezghete cel putin ,in prima faza , mai tarziu si pe celelalte ,daca altfel nu se poate

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Anonim, ba da: IN JOS!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhu Rezea: ANCMRR & Col Dogaru a semnat acest Memorandum, onorabile?

Leon spunea...

Pentru stiinta celor interesati:
- Inflatia in Decembrie 2017 in comparatie cu Decembrie 2016= + 3,3% (Sursa, BNR.);
- EURO a crescut cu 2,6% in perioada 01.01.2018-01.01.2017, de la 4,54 lei la 4,66, o crestere chiar mai mica decat inflatia..!
- DOLARUL American a SCAZUT cu - 9% pentru aceeasi perioada, de la 4,33lei la 3,90 lei..!
Si n-am auzit pe nimeni pe la Televiziuni sa puncteze despre aceasta scadere spectaculoasa a Dolarului..si platim destule bunuri in Dolari, cred ca din China tot in dolari platim, ca sa nu vorbim de Titei, inclusiv Rachetele PATRIOT din SUA..stie si Leonard..!

corcodel 1 spunea...

"Indicatorul definitiv al inflației pentru anul 2017 va fi cunoscut abia prin toamna lui 2018 și va conta pentru actualizarea din 2019."
Anul acesta toamna a inceput pe la 12.01.18 ...

http://www.insse.ro/cms/ro/content/ipc-serii-de-date
ANUL INDICII PRETURILOR DE CONSUM-% RATA INFLATIEI-%
2017 101,34 1,3

Leon spunea...

Motivarea este data in Avizul Consiliului Legislativ..!

Huhu Rezea spunea...

@Corcodel
Aia sunt indicatorii provizorii. In toamna INS comunică indicatorii definitivi.

Leo spunea...

Eu am auzit (nu-mi mai amintesc in care context) ca este ilegala masura prin care s-a propus eliminarea actualizării pensiilor printr-o lege care reglementeaza domeniul salarizării ( L 153/2017). Este ca si cum , in legea pensiilor s-ar reglementa norme ale domeniului salarizarii.
Aoleu , Aoleu . Asta este definitia unei "tari pe dos", in care legile sunt facute de impostori "tinichigii" in ale dreptului.

Leon spunea...

Cineva a propus Inghetarea pensiilor peste 4001 lei/luna.
Asteptam si alte propuneri..!

Iulian Mareș spunea...

Leon,
Peste 14501! Este în trend așa...
Când o îngheța și pt alții, cum ar fi magistrații, putem discuta!

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Pop Iuliu spunea...

@ Leon
Glumești sau aberezi?
In primul rând nu se poate o înghețare a pensiilor pana la un anumit cuantum întrucât s-ar genera dezechilibre, in sensul ca pensiile mai mici fata de suma plafon ar ajunge arbitrar la valoarea plafonului impus de tine si ar genera o crasa discriminare, asa ca glumești.
In al doilea rând, cel mai aproape de "butoanele puterii" sunt cei cu pensii de cinci cifre nicidecum cei cu pensii sub 4000, drept dovada ca la reducerea impozitului pe pensii de la 16% la 10% au câștigat in jur de 500 lei doar cei cu pensii de cinci cifre, iar amărâții cu pensii sub 2000 lei nu au avut niciun beneficiu, de asta spun ca aberezi!

Huhu Rezea spunea...

@Leon
In condițiile în care militarii plătesc de circa 8 ani CIBS egală cu Contribuția de asigurări sociale, se întrezărește viitorul unei legi a pensiilor militare în care pensiile sunt proporționale cu stagiile în serviciu în care s-a plătit CIBS de 25% din solda brută. Joaca de-a înghețarea pensiilor militare nu poate să mai dureze mult. Niciunui militar cu stagiul în serviciu de 25 ani nu-i va conveni să aibă o pensie egală cu cea a unui anticipat parțial...cum de multe ori avem în prezent, în condițiile în care fiecare investește în pensie cca 25% din solda brută.

Leon spunea...

Pop Iuliu, eu am propus Actualizarea pensiilor pana la 7000 lei/luna NUMAI pentru anul 2018..!
Credeti ca ar fi mare suparare pentru cei care peste aceasta suma nu primesc nimic in acest an ?
Am propus o limitare deoarece la pensiile de peste 2000 lei se mai adauga ceva lei la Net, dar cei sub 2000 lei raman inghetati si la propriu si la figurat..!
Dta stii ca sunt 2300 de pensii militare platite cu pensia minima de 520 lei..?

Pop Iuliu spunea...

@Leon
Sincer nu cred in spiritul de coeziune socială intr-o societate puternic faliata cum este cea din țara noastră!

Leon spunea...

OK ! Sper sa fii convins pe cei 17 deputati din Comisia pentru munca carora le-am trimis suficiente argumente pentru a vota Eliminarea Art.VII din OuG.59/2017...!

Iulian Mareș spunea...

Pt un economist de renume galactic!
Iata rezultatele ANAF de care se indoieste continuu:

https://www.dcnews.ro/mobile/anaf-record-dupa-2003-date-de-ultima-ora_575972.html

PS- asa era textul la partid, deh! L-a folosit si el, in stilu-i TeFeList!

Unknown spunea...

Pana la urma DL DOGARU a dat in judecata asa cum a promis ,Pe data de 19 ian 2018 s-a inregistrat la tribunal . Sa vedem ce iese ,oricum mai zganedera putin musuroiul .Acum depinde si ce avocat are ,interesant de urmarit , poate putem sa urmarim procesul cand il va pune pe lucru la fond

Pop Iuliu spunea...

Interesant de văzut dinamica numărului de pensionari la CPS MAI si evoluția pensiei nete in 2017:
http://www.economica.net/mobile/toti-romanii-au-platit-2-85-de-miliarde-de-lei-pentru-pensiile-speciale-din-ministerul-de-interne-in-2017_148961.html

Huhu Rezea spunea...

Inca nu apare înregistrata acţiunea la Tribualul Bucureşti.
O acţiune care compromite seriozitatea SCMD în acţiunile de reprezentare a membrilor de sindicat.Se vede şi din satelit că domnul Dogaru nu a solicitat asistenţa Oficiului juridic, dacă SCMD mai are aşa ceva.
Dacă reclamă abuzul în serviciu al unui membru de guvern înseamnă că este o acţiune penală pe care nu o poate judeca o instanţă de contencios administrativ.
In baza L 62/2015, SCMD putea să formuleze în numele unor membri concreţi de sindicat acţiuni de contestare a deciziilor de pensie, aşa cum are mai multe acţiuni înregistrate la Tribunalul Bucureşti, în care intimate sunt Casele Sectoriale, sau o acţiune în contencios administrativ, conform L 544/2004, la Curtea de Apel Bucureşti, împotriva Guvernului, emitent al OUG 59/2017. m

Bejan Ghiorghe spunea...

Regret foarte mult ca actuala conducere a ANCMRR duce mai departe politica gen Iliescu(care până la un punct putea fi înteles deoarece a recunoscut că avea un partid de suflet).Probabil noua conducere mai are nevoie de timp până elimină toate rebuturile băsiste și chiar ceaușiste din această asociatie(v. gen.??!! Ardeleanu).Fac astfel de afirmatii pentu că o interventie la Legislativ nu poate fi făcută prim MEMORÁNDUM(v.DEX:memorandumuri, s. n. 1. Document diplomatic cuprinzând expunerea faptelor sau argumentelor juridice care privesc relațiile dintre state și formează sau vor forma obiectul unor tratative; memorial).Dar ceea ce este mai grav este că se reia,de la ideologia prăfuită a gen Iliescu , intr-o formă voalata dar agresivă,cu multă perfidie,problema contributivitatii.Este foarte trist că noua conducere a ANCMRR continuă să ne considere naivi, folosind acest prilej pentru a readuce acest principiu al contributivității, corect de altfel,și în calculul pensiilor militare unde nu poate fi folosit legal deoarece nu are nicio legătură cauzală si legală cu activitatea fostilor militari activi, actuali rezervisti.

Pop Iuliu spunea...

Numãr unic dosar: 1218/3/2018
vDosar_1.aspx 1218/3/2018 1218/3/2018 SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE si MINISTRUL MUNCII ŞI JUSTIŢIEI SOCIALE VASILESCU LIA OLGUŢA …
Obiectul cauzei: litigiu privind funcţionarii publici (Legea Nr.188/1999)
Stadiu procesual: Fond
Materia juridicã: Contencios administrativ şi fiscal

Gigi spunea...

@@@
***Precizări pentru unii care susțin că pensionarii nu trebuie sa aibă pensia mai mare ca solda/salariul.
Reamintesc faptul că un pensionar are 65% din solda/slariu.De la acest procent se pleacă,unde se adaugă:procentul de vechime(ce depășește 25 ani) + p.s.
Dacă,procentul aplicat,aferent vechimii cumulate ce depășește 25 ani,este mai mare de 85%,se plafonează la acest procent de 85%.
Daca,anii de vechime cumulați ce depășesc cei 25 ani și adăugați la procentul de plecare de 65% este mai mic decât 85% se completează cu procente din p.s.până se ajunge la acest procent plafonat de 85%.
La acest procent de 85% plafonat se adaugă OMM de 10,15,20%.
Deci,cei care au o vechime cumulată de peste 45 ani,pierd procentul de 9% aferent p.s.(pensiei suplimentare)datorită plafonării(85%).
*Aici am vrut să ajung. Să le între bine în cap celor care fac legi,precum și celor care mai susțin că pensia este mai mare ca solda/salariul avut în activitate,dintr-un sigur fapt:
•••procentul de 29%,aferent P.S.si OMM,nu se beneficiază de el în timpul activității,ci numai în momentul ieșirii la pensie.
În unele cazuri,cei care au vechime cumulată de 45 ani,după cum am arătat mai sus,pierd procentul P.S.
Atunci,întreb,cum de le dă lor din calcule că pensia este mai mare ca solda/salariul?
Am vrut să fac aceste precizări datorită faptului că încă mai sunt unii,chiar din rândurile noastre,care susțin că pensia este mai mare decât solda activilor sau cdecât a avut în activitate.
Cred,că am fost destul de înțeles!
Dl.Falcoi,m-a asigurat prin vară când i-am trimis un e- mail pe această temă,că este greu,dar că se luptă!
Cum s-a luptat este lesne de dedus,cel puțin pănă acum!

Leo spunea...

Ori este incompetenta ori este "pe mana" cu ei si mimeaza ca-i da in judecata , ca-i critica , etc... Eu aveam si inca am incredere in Mircica care-mi aminteste de tribunul CVT si de poetul AP.
Apropos
"calda" de la SCMD

Leo spunea...

Apropos
"calda" de la SCMD
http://sindicatulcmd.blogspot.ro/

Huhu Rezea spunea...


Ce şi cum să răspundă LOV pe Legea 188/1999, dacă CCR a spus că un ministru nu poate fi cercetat penal pentru fapte legate de emiterea unei ordonanţe de urgenţă?
Răspunderea materială a ministrului ar acţiona numai dacă ministerul în calitate de comitent, ar fi obligat de o instanţă să plătească daune unui tert din cauza ministrului.
Art. 86 din L 188
(1) Raspunderea functionarului public pentru infractiunile savarsite in timpul serviciului sau in legatura cu atributiile functiei publice pe care o ocupa se angajeaza potrivit legii penale.

Leon spunea...

Leonard, ajuta-l pe Dogaru cu informatii utile pentru procesul cu cei din Directiile Financiare si Juridice din MApN..!

Gigi spunea...

***Beneficiarii L.223/2015,se împart în mai multe categorii,ca:
-cei care sunt mulțumiți în pofida OUG-urilor emise pe bandă rulantă de guvernanți;
-cei care habar nu au de acestea,așa ziși habarniști;
- cei care cunosc efectele nocive ale acestor OUG-uri,dar stau în așteptare fără să se implice într-un fel sau altul,crezând că se luptă alții și pt.ei,în final vor beneficia și ei;
- cei care cunosc efectele nocive ale acestor criminale,aș spune, OUG și se luptă pt.drepturile lor,dar sunt puțini;
-ultima categorie ar fi,cea mai periculoasă,cei care sunt pe mână cu cei care emit legi,care mimează că se zbat pt.drepturile noastre,dar în schimb le vând numai gogoși.Excludem într-o anumită măsură SCMD.
Dacă,nu înțelegem că fiecare dintre noi trebuie să acționăm legal,constituțional,uzând de toate prevederile democratice,nu vom avea sorți de izbândă.
Până acum trebuiau introduse peste 100 de mii de acțiuni în instanță,fiindcă politicienii sunt imuni la petițiile noastre,îi doare direct în cot,ei sunt interesați doar atunci când prostimea merge la vot și pune stampila,după aceea uită,sau se fac că uită!
Și în instanță întâmpinăm greutăți.Asteptăm intrarea în vigoare a legii răsp.magistr.în ciuda unora.










Leo spunea...

Leon,
Sunt niste aspecte :
1. Inteleg de la Amabilul ca nu actioneaza bine , fie din incompetenta fie pt. ca este "pe mana" cu indivizii. Sunt confuz si mai am numai 50% incredere.
2. Dogaru , deocamdata vad ca a initiat proces cu LOV , nu cu guleratii care raspund la comanda politica exact cum am spus eu mai demult in ### LOGIGRAMA ###
3. In functie de 1si2 de mai sus , ii voi trimite "material"..
PS
"Remember "
### LOGIGRAMA ###
LOGIGRAMA sistemului pervertit si ticalosit ,pe scurt , arata cam asa :
1. FUR si MINT trimite catre instrumentul politruc Viscol "raza lunga" , semnalul de forma : "Tai bugetele din zonele vulnerabile care nu conteaza "
2. Viscol "raza lunga" + politrucii FUR si MINT , aronadati pe sinecuri , cheama loja guleratior MFA de decizie, transmitandu-le mesajul venit de la Fur si Mint. Loja guleratilor de decizie, pune de un grup de lucru din sefii : 2580+2505+DFC+2418 , care elaboreaza norme paralele legilor , pe care le secretizeaza si le transmit guleratilor sefi de servicii si birouri ca sa purceada la "actualizari".
3. Politrucii de varf din MFA si guleratii de decizie , formeaza un "ORGAN SIMBIOZA", adica : Guleratii de decizie elaboreaza si emit normele secretizate de incalcare a legilor , pe care (si) pt. protectia lor le dau la politrucii de varf sa le aprobe . Politrucii de varf le aproba stiind ca sunt la adapostul lui FUR si MINT a carui politica o slujesc , iar guleratii de decizie sunt linistiti si la adapost pe sinecurile lor , ca au servit politrucii desi au facut-o constient prin metode ilegale dar aprobate de stapanii lor vremelnici.
4. Cu totii au cazut de acord cu principiul ;
" SA NE DEA IN JUDECATA. CINE CASTIGA BINE , CINE NU IL FURAM BINE"
5. Aceasta metodologie prin care constient "schilodesti" legi cu acte administrative tertiare pe care le secretizezi pt. a le scoate de sub controlul judecatoresc, afectând astfel statul de drept , eu cred ca face obiectul DNA-ului si al DIICOT-ului pt. a curma astfel de indeletnicire tip Venezuelean sau Columbian

" SA NE DEA IN JUDECATA. CINE CASTIGA BINE , CINE NU IL FURAM BINE"

Leon spunea...

Un semnal de ALARMA..!
Pe siteul C.Turzii a aparut o NOTIFICARE:
Incepand cu data de 22.01.2018, utilizatorul Admin nu mai administreaza acest site in calitate de membru al ANCMRR C.Turzii...
O fi de bine...o fi de rau..!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ LEONARD, MAGISTRALA EXPUNERE DESPRE MAFIA GULERATILOR DIN MFA! NOTA 10! CAMMORA DIN CSP SI MApN TAIE, SPANZURA, SCHINGIUIESTE, SILUIESTE SI DISCRIMINEAZA LA CO0MANDA POLITICA, DECI IN MFA SE PRACTICA POLITICA ACTIVA, MAFIOTA SI FASCISTA! AMABILUL ARE IN RASPUNDERE UN BLOG, CARE ,,NEMODERAT ADECVAT'' POATE SA FIE INCHIS, DE ACEEA E ,,CALM!'' E CU NOI, DAR EXTERIORIZAREA IL POATE AFECTA, ASA CA ESTE TOT PE 100%!

Leo spunea...

* Leon , nu este de bine. Este de FOARTE BINE.
Deci "Admin site-ului C. Turzii nu era "owner" ci era "manager".
Altfel nu se explica de ce l-au "excomunicat" din secta respectiva.
Au inceput sa se elimine dupa modelul de la FUR si MINT. Face cariera acest model. Ce-mi place.....
* Flavius,
Amabilul e "pe persoana fizica" nu face parte din vre-o secta. Si-a facut chiar el "secta" lui si excomunica el. Nu-ti mai amintesti ce ai patit cu ceva timp in urma , când ai fost trimis "la formare" in biblioteca ?

medicmilitar12 spunea...

1.Leonard: =D'ACORD...! 2.Intrebare(de la un pensionar militar) catre cunoscatori:un curs post-universitar-de cariera, de perfectionare profesionala -de 29 de zile -"taie" nivelul conditiilor de munca: "speciale",coborandu-le la conditii "deosebite",avand in vedere ca"- atat -INAINTE- ,cat si- DUPA- curs- aveam conditii "speciale",conform functiei detinute si prevazute in anexa 1 ,pct.II,la nr. crt. 15- din Ord. M.123/2015, iar C.M.Z. Timis mi-a "decupat" perioada amintita-facand "operatiunea" respectiva -din F.L.M.=fisa cu locurile de munca...=desi NU EXISTA NICI O BAZA LEGALA -motivationala- a "gestului" facut (decat "eventuale interventii"-de la C.P.S.-cu care eu am "ceva diferende"...!-contestandu-le- pur si simplu- furturile- din solde si pensii -de-a lungul timpului...!?); 3.Fac precizarea-citind cu MARE ATENTIE Ord. M.123/2015-in special art.9,alin. 2( ca si toate celelalte articole)ca NICIUNDE -IN TEXTTUL ORDINULUI-NU SE TAIE din nivelul conditiilor--in situatii- ca cele aratate (cursuri de cariera ,de perfectionare,stagii la unitati,...etc.), ba -mai mult chiar-in legislatiile de salarizare militara-se precizeaza EXPRES -(de ex. in legea 153/2017,anexa VI,cap.II, SECT.a 6-a, art. 57, alin.2) -ca-"...in timpul cursurilor de cariera,perfectionare,...etc."... militarul ARE ACEEASI SOLDA LUNARA-AVUTA- atat la începutul cursului,cat si- la terminarea lui...!-in conditiile amintite mai sus -si implicit- SI grupa speciala de munca-avuta...!

Leo spunea...

@ medicmilitar
1. Ce ti-au raspuns când i-ai intrebat : "CARE ESTE încadrarea juridica si ACTUL NORMATIV (TEMEIUL LEGAL), prin care au facut retrogradarea de la CS la CD pe perioada acelui curs ?
Sunt sigur ca nu ti-au dat raspunsul clar la o intrebare clara si pertinenta. Apoi , trebuia cu LICHELELE nu "sa ai ceva diferebde" ci sa ai o actiune la Tribunal , de contestare a deciziei de pensionare , prin care sa ceri instantei sa-i oblige sa precizeze care este temeiul legal prin care au facut manevra respectiva.
2. CPS si cu CMJ-urile sunt "pe mana" si-si acopera reciproc mizeriile.
3. Ne spui , citez ".... in anexa 1 ,pct.II,la nr. crt. 15- din Ord. M.123/2015". De unde sti ? Ai vazut tu acea "anexa nr. 1 la norme" a Ord.nr. M 123/2015 ? Eu stiu ca este secreta acea anexa. De unde stii ca nu ai avut dreptul la "alte conditii " , daca nu ai vazut acea anexa ? ...
3. Daca nu ai contestat la comisia de Contestatii MFA apoi la Tribunal Decizia de pensionare , nu mai poti face nimic in afara de "diferende" cu lichelele. Ai vazut ce s-au obraznicit ? Inceraca sa suni la CPS , sa vezi pe ce ton obraznic iti vorbeste o fatuca care sigur este pila cuiva de pe acolo...Dupa ce canu-ti raspunde la nici o intrebare clar , mai este si obraznica. Nu e vina lor....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Medicmilitar12, 60 de zile de specializare m-a costat si pe mine tot cu perioade deosebite, intre cea de numai speciala, neantrerupta! Detasat fiind din Garnizoana Braila in Garnizoana Galati...N-am stiut ca trebuia sa contest asta si cred ca asa mor cu cele 2 luni. Doar sa facem cerere de Revizuire, daca adminul ne-ar spune ca este posibil. Fur, Insel, Mint, si Aman, via MFA, face din varful de ac o gaura cat spatiul gol care tine loc de creier in bostanele guleratilor cu manecutele albe CSP!

Leon spunea...

Leonard, parca ti-am mai zis, Anexa nr.1 la HG.1294/2001, o ai in fata ta ..Arhiva Huhurez..citeste-o cu atentie mai ales partea a 2 a..! Succes !

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

peste tot se afirma ca olguta a primit o lovitura grea prin darea ei in judecataa . ca nu o fi asa o sa vedem , cel putin se va analiza toate ordonantele alea nenoricite_?

medicmilitar12 spunea...

Leonard: 1.Iti multumesc pt. raspuns si iti precizez ca problema asta -cu "reducerea" grupei respective - e- recenta si -in ..."desfasurare" ,chiar din zilele astea..!2. e adevarat -nu am vazut anexa "secreta" din ord. M.123/2015, dar pe acest blog sunt publicate anexele corespondente .din vechiul ordin M.116/2002, modificate cu H.G.S. nr.01019/dec.2010 si apoi "modificate" cu Ord. M. 123 + anexele secrete de serviciu si-dupa cat -inteleg de la "cunoscatorii" care scriu pe acest blog =sunt -in punctele esentiale-"cam" identice cu cele publicate aici - pe blog (vezi blogul , in bara de meniuri la "Acasa"...!)-si in plus- in F.L.M.-ul(fisa cu grupele de munca) meu-la baza legala a diferitelor grupe de munca -se regasesc exact-aceleasi capitole,aliniate, puncte...etc. ca cele care sunt publicate aici...!3.Mare atentie: TOATE LEGILE SALARIZARII MILITARILOR- mai recente: legea 138/1999 -cu modificari interesante in 2008, legea 330/2009, legea 284/2010 si legea 153/2017- prevad EXPRES ca: -in timpul... cursurilor de: cariera ,de perfectionare,...etc., stagii de unitate- militarii au SOLDA LUNARA -AVUTA LA INCEPUTUL CURSULUI, CU SPORURI CU TOT...,ori- soldele lunare AVUTE-corespunzatoare- unor functii anume prevazute in statele de organizare -corespund si unor anume sporuri de conditii de munca, conditii care-nu scrie nicaeri ca scad -in timpul cursurilor; daca in vreun document secretizat e scris altfel decat scrie in legi,H.G.-uri PUBLICE- E CLAR CA SE INCALCA LEGEA (si tovarasii mai intra si in sfera ABUZULUI DE PUTERE...., pe langa altele...!). 4.Eu am primit decizia de recalculare relativ recent,prin toamna lui 2017 ,am contestat decizia si inca nu am primit un raspuns="HOTARARE..." de la comisia de contestatii,in schimb -am primit o "scrisoare"- "peste nas"(SIC...!)-prin care -in esenta -sunt trimis la CMZ-pentru "nemultumirile-privind actualizarea soldelor...!"5.Cat priveste -mersul in justitie-NU PREA AM INCREDERE IN "EA": pt.ca exista un risc major-(in conditiile "supunerii" EI -in fata politicienilor...! si altor....!!)si al unui rezultat negativ=...riscul "lucrului judecat"...! 6.Mai e si termenul de prescriptie- pe care UN STAT ABUZIV//VERSUS CETATEANUL-PERSOANA FIZICA ABUZATA,SILUITA ,FURATA= LITERALMENTE-il invoca -dupa ce- PREMEDITAT- TRAGE DE TIMP-...!

Leo spunea...

medicmilitar12
a) A1 de la M 123 duce mai sus cu o trepata ceea ce ai mentinat tu. Deci NU este acelasi lucru.
b) Eu spuneam ca LICHELELE nu comunica HOTARAREA comisie de contestatii , deoarece au vicleniile : * Ti-o vor comunica numai daca ii dai in judecata , deoarece vor sa te prinda cu siretlicul cum ca "nu ai contestat si Hotararea , pe care ei tocmai ti-au trimis-o sperând sa nu depui o cerere completatoare prin care sa precizezi clar ca "Contesti Hotararea " , pe care nu ai putut-o contesta prin cererea introductiva , deoarece LICHELELE nu ti-o cominca.
* Ei trebuie sa rezolve problema , deoarece sunt investiti de lege ca s-o rezolve si nu sa te trimita la altii asupra carora ei au puterea sa le ceara ceea ce iti spun tie sa afli la CMJ. Acolo , la CMJ te plimba cu vorba , deoarece sunt pe mana.
* Trebuie sa avem incredere in justitie. Este singura care mai poate opri abuzul si lichelismul. Daca te duci la instanta , este ca la examen. Prima conditie este sa te duci ca sa castigi procesul cu LICHELELE.
* Apoi , ei nu-ti comunica Hotararea si pt. a nu se developa cam care este apararea lor pe fond. Sunt MARI LICHELE . Acum i-a mutat la "Directia Generala Juridica" ( fostul 2580 din dep. pt. rel. cu Parlamentul a lui "Oti" Au "Serviciul Procese" , incadrat cam cu 30 de "juristi" incadrati pe "ALTE CONDITII" ca sa duca razboiul in instante cu noi. De au conditii de munca "de razboi"
c) Mergi neaparat cu un avocat , cu care sa tii aproape si sa-i spui si ce mai stii tu de pe blog sau din alte surse. Ai incredere. LICHELELE asta vor sa auda , exact ceea ce ai spus tu : Ca nu are nimeni ce le face , nici Justitia in care nu ai incredere.
Nu te lasa , mergi cu un avocat si LUPTA !

Leon spunea...

Dle Medic, Ordinul M 116/05.09.2002, aproba Normele la H.G. nr.1294/2001, privind stabilirea locurilor de munca si activitatilor cu conditii deosebite, conditii speciale si alte conditii, specifice cadrelor militare in activitate:
Art.3.al.2)Concediul de maternitate, concediul pentru ingrijirea copilului...., concediul de studii, absentele nejustificate de la program, invoirile, permisiile ,suspendarea din functie ca urmare a cercetarii si judecarii in arest, PRECUM ORICE ALTE PERIOADE, cu exceptia celor prevazute la al.1)( Boala, Concediu de odihna), IN CARE CADRELE MILITARE NU DESFASOARA ACTIVITATI SAU NU SE AFLA IN LOCURI DE MUNCA PENTRU CARE BENEFICIAZA DE INCADRARE IN CONDITII DE MUNCA...NU SE IAU IN CALCUL la stabilirea timpului EFECTIV LUCRAT in conditiile de mai sus.
Acest ordin este abrogat de M S 132/dec.2010,si completat de M 123/2015, dar sunt convins ca Normele metodologice sunt valabile si in prezent.
Cred ca prezinta interes si Dispozitia Directiei Management Resurse Umane M.R.U.-9/2007..!

medicmilitar12 spunea...

...LEON: aparent, ai dreptate..!,numai ca -asa cum am aratat in postarile anterioare ,legile salarizarii militarilor (153/2017, lg.138/1999-art.39 modificat de legea 477/2006,lg.284/2010...etc) spun CLAR ca solda lunara avuta la inceputul cursului- se pastreaza SI IN TIMPUL CURSULUI DE CARIERA,PERFECT.,..etc. si mai stim ca aceasta solda -include si grupele de munca(-avute)-aferente functiei indeplinite si/sau- incadrate- din statul de organizare; ord. M116-oricum e abrogat, iar -pe de alta parte-actualul ordin M. 123 -pleaca de la -cel putin cond. deos.- pe care le au toti militarii, iar instit. mil. de invat. super.- au si ele-incadrari in -diferite conditii...!=si care -oricum NU TAIE=DIMINUA -pe cele avute ...asa cum am mai aratat...!

medicmilitar12 spunea...

Leon:..legat de cele afirmate mai sus-in comentariul meu-mi-a scapat sa-ti arat ca in ordinul M.123/2015, art.4 alin.2-echivalentul art.3 ,alin. 2 / ord. M. 116/2002- invocat de tine- ca argument al "legalitatii" diminuarii conditilor de munca -de la "speciale" -la "deosebite"...DISPARE - continuarea...."precum orice alte perioade,.....etc."-ceea ce denota faptul ca actualul ordin-in vigoare-a schimbat- ESENTIAL- in sensul aratat de mine, conditiile din ord. M. 116/2002,-ABROGAT-cu tot cu asa-zisele norme(norme la ordin-care ordin -e si el o norma- la H.G. 1294/2001 ...!) iar convingerea ta -ca "normele metodologice"(care norme?)-ar mai fi in vigoare- nu are suport real, valid- in present...!, si sa nu te superi ca am insistat- cu aceste precizari-care cred ca erau necesare...!