Un produs Blogger.

marți, ianuarie 30, 2018

Se mișcă rezerviștii, se mișcă!!!

47 comments
Potrivit Portalului Ministerului Justiției, în prezent se află pe rolul instanțelor din România, în diverse stadii,  un număr de 475 de dosare civile, având ca obiect litigii generate de OUG nr. 57/2015.  
Am selecționat câteva din cele mai recente dosare care se referă la art. 40 din OUG nr. 57/2015, prin care a fost modificată catastrofal Legea pensiilor militare.

Puteți să le studiați pe toate de  AICI


La mitingul SCM au fost numai 100. Să aibă rezerviștii mai multă încredere în JUSTITIE? Așa s-ar părea!

Tribunalul Mehedinti, Reclamant L V , Pârât CPS din MAI
Data inregistrarii29.12.2017
Data ultimei modificari:03.01.2018
Sectie:Secţia Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale
Materie:Asigurări sociale
Obiect:obligaţie de a face privind actualizarea pensiei militare în conformitate cu prevederile art.60 alin.1 lit.a din Lg.nr.223/2015 modificată prin OUG nr.57/2015 ca urmare a majorării cu 15%
Tribunalul Dâmbovița, Reclamant I. P. , Pârât CPS din MAI, I.Poliție Dâmbovița( n.n-IPJ a calculat elementele bazei de calcul)
Data inregistrarii30.10.2017
Data ultimei modificari:23.01.2018
Sectie:Secţia Civilă
Materie:Asigurări sociale
Obiect:asigurări sociale DECIZIA NR. 172915/16.06.2017
16.01.2018
Ora estimata: 8:30
Complet: Civil - C10 - LM
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive invocata de parta Casa de Pensii Sectoriala din MAI admite cererea se sesizare a Curtii Constitutionale cu solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a disp. art.40 alin.5 si 6, OUG nr.57/2015 fata de prevederile art.1 alin.3 si 5, art.14 si art 73(3)lit.p, art.115 din Constitutia Romaniei Acorda termen pentru solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate la 13.02.2018
Document: Încheiere de şedinţă    16.01.2018

Tribunalul  Mures, Reclamant T. V, Pârât CPS a MApN

Data inregistrarii19.10.2017
Data ultimei modificari:29.11.2017
Sectie:Secţia Civilă
Materie:Asigurări sociale
Obiect:recalculare pensie sesizare curtea constitutionala

02.11.2017
Ora estimata: 11:30
Complet: CFma5
Tip solutie: Încheiere
Solutia pe scurt: Admite cererea de sesizare a Curţii Constituţionale, formulată de reclamantul T.V.. Sesizează Curtea Constituţională cu soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 40 din OUG nr. 57/2015. Dispune înaintarea dosarului nr. 2451/102/2017/a1 către Curtea Constituţională. Pronunţată azi, 2 noiembrie 2017, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei. 
Document: Încheiere finală (dezinvestire)    02.11.2017

Curtea de Apel Ploiești, Apelant M. I, Intimate CPS a MAI și I.Poliție Prahova
Data inregistrarii12.10.2017
Data ultimei modificari:21.01.2018
Sectie:Secţia I Civilă
Materie:Asigurări sociale
Obiect:contestaţie decizie de pensionare

Ora estimata: 09:00

Complet: 8A CIV
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: termen 14.02.2018. ssla 2 - la solicitarea apelantului pentru a formula conform dispoziţiilor legale cererea de sesizare a Curţii Constituţionale în ceea ce priveşte constituţionalitatea promulgării(ce o fi ănsemnând asta) OUG nr.57/2015 şi a modificărilor aduse prin art.40 la Legea nr.223/2015, astfel cum a arătat prin motivele de apel
Document: Încheiere de şedinţă    10.01.2018

Tribunalul Botoșani, Reclamant A. Valeriu , Pârâți MAI, CPS MAI și I. Poliție Botoșani
Data inregistrarii27.09.2017
Data ultimei modificari:30.12.2017
Sectie:Secţia I civilă
Materie:Litigii de muncă
Obiect:anulare act
07.12.2017
Ora estimata: 09:00
Complet: CivFondCM4-N
Tip solutie: 244 c.pr.civ
Solutia pe scurt: Disjunge judecarea capătului de cerere având ca obiect:
anularea prevederilor art.3,litera c,art.11 şi art.18 alin.(1) din procedura de recalculare a pensiilor militare de stat, aprobată prin ordinul M.A.I. nr. 31/2016, parte integrantă a Ordinului comun nr. 31/25/999/8148/237/259/221201/2016 emisă de M.A.I.,M.Ap.N.,M.J., SRI,SIE,STS,SPP ,capăt de cerere formulat de reclamantul Apetrei Valeriu în contradictoriu cu pârâţii: Ministerul Afacerilor Interne Bucureşti, Casa Sectorială de pensii a M.A.I.Bucureşti şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Botoşani şi dispune înregistrarea acestuia sub un nou număr de dosar, în care amână pronunţarea cu privirea la excepţia de necompetenţă materială a instanţei în soluţionarea cauzei la data de 14.12.2017. Pentru capetele de cerere formulate de reclamantul Apetrei Valeriu în contradictoriu cu pârâţii: Ministerul Afacerilor Interne Bucureşti, Casa Sectorială de pensii a M.A.I.Bucureşti şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Botoşani având ca obiect: -anularea Hotărârii nr. 15190/23.08.2017 a Comisiei de Contestaţii de pe lângă Ministerul Afacerilor Interne şi revizuirea pensiei recalculate prin decizia nr. 140579/11.07.2017,prin includerea în buletinul de calcul a sporurilor impersonale prevăzute de Legea nr. 223/2015, conform funcţiei deţinute la data de 31.05.2005, analog cu cel ieşit la pensie din acelaşi loc de muncă în anul 2016; -obligarea Inspectoratului Judeţean de Poliţie Botoşani la modificarea buletinului de calcul, din decizia nr. 140579/2017. în sensul includerii şi a sporurilor impersonale care se acordă funcţiei avută la data de 31.05.2005 când a ieşit la pensie din cadrul Compartimentului urmăriţi-Serviciul de Investigaţii Criminale, analog cu cel care a ieşit la pensie în anul 2016; -obligarea pârâtei Casa Sectorială de Pensii a M.A.I. să emită o nouă decizie de revizuire prin recalculare a pensiei cu luarea în calcul a sporurilor impersonale,conform legislaţiei salarizării personalului din poliţie aplicată funcţiei din cadrul Biroului urmăriţi la data intrării în vigoare a legii nr. 223/2015, după noul buletin de calcul şi cu plata drepturilor astfel stabilite începând cu data de 1.01.2016; -obligarea Inspectoratului de poliţie al Judeţului Botoşani la revizuirea elementelor pentru baza de calcul care au fost utilizate la emiterea Deciziei nr.140579/iunie 2017, în baza legii nr. 223/2015, modificată şi completată prin O.U.G. nr. 57/2015 în prezenţa reclamantului , dispune suspendarea judecăţii în temeiul art.413 alin.(1) pct.1 din Codul de procedură civilă până la soluţionarea definitivă a capătului de cerere disjuns. Cu drept de recurs la instanţa ierarhic superioară pe toată durata suspendării judecăţii acestor capete de cerere.Recursul se depune la Tribunalul Botoşani. 
Document: Încheiere - Suspendare    07.12.2017

Nota mea
Anularea unor articole din Ordinul comun nr. 31/ M25/2016 trebuia cerută la Curtea de Apel Suceava, potrivit procedurii contenciosului administrativ reglementate de Legea 544/2004, cu îndeplinirea procedurii prealabile către Ministerul de Interne.
Dosarul disjuns a fost deja înregistrat la instanţa competentă să anuleze dispoziţii din Ordinul nr. 31/ M25/2016, respectiv la Curtea de Apel Suceava.


Nr.
 unic (nr. format vechi) :
4656/40/2017
Data inregistrarii08.01.2018
Data ultimei modificari:30.01.2018
Sectie:Secţia de contencios administrativ şi fiscal
Materie:Contencios administrativ şi fiscal
Obiect:anulare acte administrativ cu caracter normativ


Reclamant Apetrei Valeriu

Cazul este important faţă de discuţiile care s-au creat pe blog despre Comisiile de Contestaţii, care nu se pronunţă asupra Buletinelor de calcul, din motivul că unitaţile, CMZ-urle sau Inspectoratele emit acele buletine.
Pentru a putea contesta buletinele de calcul chemaţi şi emitentul lor în instanţă.



47 de comentarii:

Unknown spunea...

dle H am zis eu ca santeti deosebit , mai mult decat faceti pentru noi nu se poate , ce parere aveti de cele de pana acun ,credeti ca va conta pentru cretina aia de olguta .,care vorbeste crezand ca santem prosti ,daca ati avea cu ea o discutie cred ca ar cadea in c...r padon fund .si pentru tantalaul ala de FIFOR ?

Iosif spunea...

Domnule H,

Desigur, aveati dreptate cand spuneati ca CCR nu este impresionata de numarul de dosare ci de forta argumentelor care dovedesc neconstitutionalitatea unor prevederi din Legea 223 si mai ales din OUG 57/2015.
Totusi, insist, aceasta analiza de neconstitutionalitate a dosarelor a fost facuta de catre judecatori profesionisti, in complete de cate 3 judecatori, la nivel superior al Instantelor si au fost inaintate spre examinare CCR cu aprobarea Presedintilor de Tribunale sau Curti de Apel.
Judecatorii CCR au experienta Instantelor si stiu ca nu orice cerere este promovata catre CCR daca nu exista motive temeinice.
Doamna ministru Vasilescu, intr-o interventie recenta la Romania TV s-a "extras" elegant din problema pensiilor militare pasand cartoful fierbinte in mana colegilor nostri de la MApN , care, desigur, nu vor dori sa fie neconstitutionali sau, Doamne fereste, anticonstitutionali.
Nu de alta dar o Divizie intreaga se ocupa de aceasta problema...

Cu stima,

Huhu Rezea spunea...

@Iosif
Are dreptate Olguța! Crezi că ea nu stie de la cine a primit draftul cu art. VII din OUG nr. 59/2017?
Crezi că ministra de finanțe din Guvernul Ciolos, madame Paliu Dragu, nu stie cine cine i-a adus peste noapte draftul de modificare a Legii 223/2015, introdus la și altele, printre masurile fiscale și bugetare, devenit art. 40 al OUG nr. 57/2015?
Câte acțiuni neconstituționale se întâmplă în România, cred că Divizia aia la care te referi cam papă banii degeaba.

Leo spunea...

Important este sa "se miste" si bine , nu doar sa "se miste"....
Sistemul pervertit din MFA s-a restructurat si si_a dimensionat resursele. Astfel , s-a infiintat Directia Juridica Generala , care are ca adjuncta pe fosta sefa a "Serviciului Procese" (parca una "Scarbu" daca nu ma insel.) relocata de la faimosul 2580. Acest seviciu are cam aprox 40 de juristi incadrati pe "ALTE CONDITII" care sa se lupte cu cu cei "ce misca". In afara de ei , mai sunt cam 10 juristi de la 2505. Si peste toate astea . mai sunt angajati juristi externalizati in numar de "cat e nevoie".
Prin urmare , sistemul pervertit si ticalosit este bine mobilat si prin urmare trebuie tratata cu multa seriozitate lupta cu LICHELELE.
CONCLUZIE :
MISCAT-VA BINE!(nu doar MISCATI-VA !)

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Dacă este doamna av. Sârbu, pe care domnul ministru Dobrițoiu o însărcinase să cizeleze Proiectul Dușa al legii pensiilor militare, cititorii acestui blog o cunosc destul de bine. Are și poze la un articol de prin anul 2014, când dezbăteam acele proiecte.
O să încercăm, pe acest blog, să-i facem viața profesională cât mai grea.
Oricum, în cele aproape 100 de excepții de neconstituționalitate pe Legea 223/2015 și OUG 57/2015, care au trecut prin filtrul instanțelor și au ajuns la CCR, Oficiile Juridice de la MApN, MAI și SRI nu mai contează.

karadeniz spunea...

@ Huhu Rezea
Nu, ce de la DGJ este col. dr. Sîrbu Elena Gabriela iar avocata de la Constanța este Sîrbu Simona- Luminița. După debarcarea lui Dobrițoiu s-a întors la cabinetul din Constanța.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
CEZAR spunea...

Simple paleative !
Indiferent de rezultate...!!
Nu asa se rezolva aceasta problema uluitoare creata intr-un sistem ca Armata sau MAI !
O noua lege ..este solutia..! O lege care sa stearga cu buretele tot..mai putin partea contributiva...
Nu va faceti ILUZII ..MFA(sic)..nu va accepta in veci sa repuna pe tapet L-223 Initiala asa cum spera ..o gasca de fomisti !

Pop Iuliu spunea...

https://www.juridice.ro/559434/ccr-pendinte-art-40-alin-5-si-6-din-o-u-g-nr-57-2015.html

in speța trimisa CCR, Tribunalul a postat si motivațiile de neconstituționalitate!

Huhu Rezea spunea...

@pop iuliu
Decizia aceea nu privește art. 40 din ordonanță.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Cezarica, ai dreptate! De la zero se merita si este necesara o noua lege a pensiilor militare, pe scheletul macar al 223/2015, bine gandita, dar pe cine sa convingem noi in mafia asta totala si intr-un stat mafiot si corupt? Plus ura pe rezervistii care au ajutat si au ridicat Romania din temelii, asta pe care ei au distrus-o din '89 incoace! Noua generatie de activi au rupt-o de rezervisti prin coeficienti separati si cuantumuri la pensii discriminatorii fata de cei iesiti cu ani in urma... ,,Divide et impera'' s-a reusit deja! Cred ca si Justitia e acrita si oripilata de atatea solicitari pe nedreptatile noastre, si va fi in instante decizii ori la bal, ori la spital! O sa vedeti cum vor fi solutii definitive, pe care Casele vor refuza sa le rezolve si sa le aplice, asa cum Col.Valeriu Pricina, Col Dogaru, dar si alte personalitati militare, reclama pe sticlele TV ca patesc de ani si ani de zile de tergiversari de punere in aplicare, chiar cu executorul judecatoresc, si doar au si ei influentele lor politice si militare, nu niste neica nimeni ca un mine sau altii! Absurditatea mafioto- politica a atins deja apogeul maxim...

Leo spunea...

Si ca sa intelegeti cat de bine "se misca" "masa", va dau un singur indicator :
- Rata de castig dupa fond si apel , pt. cazuistica pensiilor militare este de cam 5%-6%.
Prin urmare din cele cam 475 de dosare despre care ne povesteste amabilul in tema , vor iesi invingatori cam 26 de "fericiti" .
De aceea va tot spun eu , ca pe acest motiv LICHELELE si-au construit sloganul :
"SA NE DEA IN JUDECATA . CINE CASTIGA BINE, CINE NU, IL FURAM BINE".
PS
Cezar , iti amintesti de "Calu' FiurY" de pe pasunea lui Canef ?

Huhu Rezea spunea...

@Cezar și @Flavius
O nouă lege a pensiilor pentru militari va fi, esențialmente, o lege contribuțivă, în concordanță cu contribuția de 25% din solda lunară brută, pe care activii o plătesc în prezent, potrivit art. 31 din L 223/2015, modificat prin OUG 79/2017.
Legile pensiilor îi vizează în primul rând pe cei care urmează să iasă la pensie, racordarea vechilor pensionari la noul sistem rămânând o problemă colaterală sau secundă.
In laboratoarele financiare și juridice ale Instituțiilor militare cred că sunt pregătite deja variante de lucru ale viitoarei legi contributive.
Subliniez încă o dată că și civilii au fost trecuți în anul 2001 la sistemul contributiv reglementat de L 19/2000, cu toate că, până atunci, niciun civil nu plătise vreun sfanț contribuție individuală pentru pensie.
Punctul de pensie este o constanta relativă care măsoară activitatea unui angajat în funcție de 2 variabile:
-Durata, numărul anilor de cotizare
-Salariul/solda avut/ă pe durata întregii activități.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhu Rezea, acum sa fim sinceri: Lacomia nestavilita ale unora, care desi aveau pensii chiar frumoase, chiar de cateva ori decat media civiilor, nu doareau sa se mai opreasca din cerut si mai mult! Li s-au facut poftele, pe cai mai mult sau mai putin obscure, dar uitand ca in jur sunt chiar altii sub modestie, total neglijati si ca media civila ii depaseau, insa per total rezervisti se atrageau invidii. Stiu Maior cu 1.700, altul cu 2000, mai sunt nedreptati uluitoare sub media civila, insa acei egoisti au militat doar pentru un grupuscul sa bata baremele de la 10.000 in sus, chiar fara merite deosebite, caci la aceste sume doar sa fi fost la Cotul Donului sau la Stalingrad, si tot nu se gaseau asa merite! Toate astea duc la revolte si nemutumiri, politicul ia act si actioneaza! Daca ziceau: ,,Bai, hai sa le dam la toti cate ceva, nu numai noi, ca prea sare-n ocarinele tuturor si se starnesc valuri tsunami in societate, iar nemultumitii i sa darame sandramaua pensiilor cu urletele lor,'' taceau toti din vuvuzele si toti erau multumiti, ca in anii pana in 2009! Tineti minte ca totusi, pana prin 2009, era o stare de liniste si multumire, fara aceste exgerari discrepante si toti erau multumiti, oarecum? Lacomia neostoita a dus la secretizari, la manarii de tot felul, la discrepante si discriminari uriase, si vor vedea si ei ca poate vor pierde in viitor pe o lege pe contributiva, ca aveti dreptate, onorabile, ca se discuta asta in subteranele politice si cazone, desi CCR le-a asigurat garantii, insa numai pe portiunea CONTRIBUTIVA a pensie, cum ati zis si Dv, nu o data, nu pe toata pensia aia gomflata! Deja la salarii, de chiar azi se trece pe coborarea cuantumului la salariile nesimtite, inclusiv la Lola Fiola, si de 40%! A zis-o chiar ea aseara! Asa sa fie!

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Nici nu este nevoie ca rezerviștii să câștige toți, individual în instante.
Este suficient să reușească o singură acțiune în anulare, în contencios administrativ, a articolelor 15-18 din Ordinul M25/2016 sau o singură exceptie de neconstituționalitate a art. 30 din Legea nr. 223/2015 sau a art. 40 pct. 6 din OUG 57/2015.

Leo spunea...

Da ,Da si in plus sa se castige si pe Art. 28 la CCR ....
Tragem gloante si poate unul le nimereste ureichea . "Castigam din volume ventilate".
E scandal mare prin cloaca deoarece au vazut ca au fost sesizate "organele". De 2 luni si mai bine , cauta innebuniti sa "dezlege" scurgerile din cloaca , in loc sa-si corecteze atitudinea.
Ce cred ei ca nu mai avem inchizator , precum colonelul care s-a dus la bordel pe vremea lui Vogoride....:)
Sa mai facem niste sesizari si referitor la "doctoratele" de carton , tiparite pe banda rulanta la "academiile" de cartier din jurul Caracalului...Am eu niste clienti dar mai ales cliente in materia imposturii doctoratelor.

CEZAR spunea...

marți, ianuarie 30, 2018
Leonard spunea...

PS
Cezar , iti amintesti de "Calu' FiurY" de pe pasunea lui Canef ?

Dragul meu fost coleg de..Bastilia//,,,,de Canef imi amintesc dsigur...de ...cal nu prea.....!!!
Mai detaliaza daca ...vrei !!

dac55 spunea...

As dori sa se dezvolte urmatoarea afirmatie,in limita cunostintelor fiecaruia....-„obligarea Inspectoratului Judeţean de Poliţie Botoşani la modificarea buletinului de calcul, din decizia nr. 140579/2017. în sensul includerii şi a sporurilor impersonale care se acordă funcţiei avută la data de 31.05.2005 când a ieşit la pensie din cadrul Compartimentului urmăriţi-Serviciul de Investigaţii Criminale, analog cu cel care a ieşit la pensie în anul 2016„....si in ce masura va sta in picioare la apel.

Iosif spunea...

Maiorul Filip, zis Calu' Fury, commandant de companie elevi in perioada 1971-1975, artillerist,cu adjunctul sau, lt.maj.Dinca, infanterist. Oameni extraordinari, au avut grija de noi ca de proprii copii.
Am avut onoarea sa-i duc personal acasa, ca fost elev, ordinul ministrului Babiuc de avansare in rezerva la gradul de colonel. A fost fericit, mi-a spus: "In sfarsit, sunt ofiterul cu cel mai mare grad din garnizoana Breaza."

Cezar spunea...

Asa daaaa...tot respectul ! Ii stiu'- inca imi este vie amintirea lor, cu toate ca eu am pascut pe ..pasunea vecina , cu cpt Raduta si locotenentul Dumitrescu !!
Cum mai trece timpul....!!

Huhu Rezea spunea...

@dac55
Suntem abia în stadiul în care instanța de fond a dispus printr-o Încheiere disjungerea capătului de cerere cu privire la anularea unor articole din M25 și enumeră celelalte capete de cerere a căror judecare a fost suspendată până când Curtea de Apel Suceava se va pronunța în dosarul disjuns.
Ce ai citat d-ta mai sus nu este o decizie a Tribunalului ci una din cererile reclamantului enumerate în Încheiere.

Huhu Rezea spunea...

Rugămintea este de a comenta pe subiect!
Amintirile din copilărie distrag atenția cititorilor.:):)

CEZAR spunea...

Ok...cu o singura rugaminte :
Daca m-Alul ..pune si el vreo amintire din care sa rezulte ca a absolvit si el un Colegiu Militar...sau chiar o Academie A trupelor de Uscat..sa o publici
Murim de ..curiozitate !!!

Huhu Rezea spunea...

O să vă deschid un topic pentru pălăvrăgeală...în care discutați ce vreți!:):):)

Iulian Mareș spunea...

Din ianuarie 2018 cupoanele de pensie, în format print, se emit numai la solicitare?
Îți poți deskis cont și vezi intrările pe net! Ficțiune sau realitate....?

Petruș,
Am sarit peste AFT si am intrat direct în UNAP! La 18 ani am intrat direct! Am ars etape...

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Nu trebuie sa deskizi un topic special pt ca are blogul lui, cu un user!

ifrim spunea...

Vrem si unul cu Daniela Crudu!

Dan B. spunea...


@Huhu:

M-as „misca” si eu, insa mi-ar pica actiunea judiciara pe motiv de prematuritate!
De ce? Pentru ca, pâna azi, eu nu am primit o decizie in baza Legii 223/2015.
Astept cu mare interes ziua de marti, fiind vorba de o audienta in care-mi voi expune punctul de vedere, si data 30 iunie a.c., termenul limita pentru emiterea deciziei de pensie militara de stat.

Dan B. spunea...


@Iosif Vasile:

Te rog sa retii ca eu si colegii mei i-am „cedat” cu mare regret, noilor cadeti, in 1971, pe mr Filip Ioan, lt maj. Dinca Decebal si prof Toma Nicolae (diriginte). In 2011, la aniversarea a 40 ani de la absolvire, l-am vazut pe comandant ultima oara, pe când, grav bolnav fiind, a facut un efort urias pentru a ne onora cu prezenta (in debutul iernii, a decedat).
Din 2011, incoace, eu si colegii ne bucuram sa-i avem anual printre noi, la petreceri, pe Nea Tomita si pe Decebalus per Scorilo.

Huhu Rezea spunea...

"Dan
Nu mă dezamăgi!
N-aş vrea să constat că am scris degeaba articolul anterior!
Cum să fie vorba de prematuritate în cazul Ordinului M25, art. 14-18, şi în cazul OUG 59/2015 când vătămarea în drepturile de pensii este previzibilă?
Ce, camarazii noştri de la Cluj, fie-le numele binecuvântat, în anul 2010 au aşteptat decizia de recalculare ca să formuleze acţiunea de anulare în contencios administrativ a HG 735/2010?
In cazul OUG 59/2017 vătămarea deja s-a produs, începând cu data de 01 01 2018, dată de la care trebuia ca pensiile militare urmau să fie actualizate cu 25%, dacă gulerele albe nu produceau ciorna art VII din respectiva ordonanţă şi nu o puneau la dispoziţia politicului?
Nă ţine scuza!

Dan B. spunea...


@Huhu:

Cred ca ai lecturat superficial comentariul meu!
Cum pot eu contesta ceva ce inca nu am, mai ales ca Legea 152/2017 este ulterioara celei cu nr 223/2015?
Asadar, eu astept decizia de pensie (Legea 223/2015), care fie inglobeaza sau nu decizia de actualizare (Legea 152/2017) si consecintele OUG-59/2017, fie ca este aprobata sau nu in Parlament (astept de mult timp sa aflu daca OUG-57/2015 se aproba in Camera Deputatilor). Actiunea judiciara este tarata de un puternic caracter personal, iar cum eu nu am parcurs etapa de primire si pe cea de contestare, cam ce obiective ar putea avea ea, adica ce solicit eu instantei Sectiei a VIII-a a TMB?

Huhu Rezea spunea...

@Dan
Faci ce vrei, dar ești complet în eroare. Esti și nereceptiv la sfaturi bine intenționate.
Dacă nu ai încredere în ce spun eu în articolul precedent, cel puțin citește Legea 554/2004.
Nu e nevoie să aștepti decizia de recalculare dacă o ordonanță îți produce un prejudiciu viitor și previzibil.
Ordonanță 59/2017 nu are legătură cu Legea 152/2017. Ea ți-a produs deja un prejudiciu prin faptul că CPS nu a mai putut să-ți actualizeze din oficiu pensia cu 25% și îți produce și prejudicii previzibile în anii următori, prin neactualizarea pensiei cu creșterile anuale ale soldei de funcție a activilor... până în anul 2022, potrivit art 38 din L 153/2017.

Leo spunea...

@ Dan
Sunt 2 lucruri total diferite , Contestatia deciziei de pensionare si/sau actualizare cu Acriunea pe l 554/2004.
In timp ce pe actiunea de contestare a deciziei de pensionare/actualizare , contesti un caz concret personal si particular de prejudiciere ceea ce se incadreaza la materia de drept " ASIGURARI SOCIALE" , de acee nici nu se taxeaza judicir taxa si competenta de judecare on are TRIBUNALUL pt. judecarea fondului
In situatia actiunii pe L 554/2004 , este materia "Contenciosului Administrativ" (si fiscal) " , care are alta ratiune , prin care ataci un act al unei institutii publice , prin care este evident ca te prejudiciaza. De aceea aici platesti taxa judiciara dar si competenta de solutionare revine Curtii de apel pt. judecarea Fondului.
Probabil ca amabilul , a considerat ca cunosti aceste principii. In general este prietenos si milos adica AMABIL...

Dan B. spunea...

@Huhu:
Nu pricepi ca nu pot contesta o decizie privind pensia mea, document inca inexistent?
Cum pot eu contesta ca decizia aflata in zamislire, mi-a cauzat deja (nu „imi va cauza”!) un prejudiciu financiar in viitorul apropiat?
Cam ce vrei, sa ma intrebe judecatorul ce prejudiciu mi-a cauzat o viitoare decizie de pensie, inca neemisa? Si daca-mi cere sa precizez cuantumul prejudiciului (pentru eventuala despagubire), ba chiar sa si achit vreun onorariu de expert contabil pentru vreo expertiza nerealizabila, trebuie sa pun carul in fata boilor?

Dan B. spunea...


@Huhu:

Conform teoriei tale, daca CPS imi emite o decizie de pensie cu un cuantum lunar de 25.000 lei, i-ar eu am contestat-o anterior, imi acoperi tu prejudiciul cauzat de sfatul tau?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Eu nu pot misca din portofel! Care il aveti mobil pe plin, dati-i bataie, ca pe ciocofoane ramaneti doar cu caraielile de pe aici!

Huhu Rezea spunea...

@Buzescule
Nu fi domnule așa de opac la sfaturi!
Chiar nu înțelegi că în acțiunea de contencios administrativ nu contești decizia de pensie, ci actele normative, altele decât legile, în baza cărora sunt emise deciziile de pensie militară?
Simpla calitate de beneficiar al legii pensiilor militare îți dă calitate procesuală activă să ataci în contencios administrativ ordonanțele și prin acțiune în anulare ordinele de ministru și hotărârile de guvern prin care îți este vătămat previzibil dreptul de pensie militară?
Aceste acțiuni se judecă pe fond de Curțile de Apel

In acțiunea de contestare a deciziei de pensi , alt tip de acțiune, adresată Tribunalului, poți să ataci pe cale de excepție și neconstituționalitatea legilor, nu numai a ordonanțelor.

Leo spunea...

Am auzit-o pe LOV la TV , cum a afirmat : "Este un act criminal ca soldele lunare de 680 lei ale militarilor cu grade mici au fost tinute pe loc ani de-a rândul , pt. ca sa fie favorizate salariile si pensiile mari ..."
Intr-un fel a zis bine , dar se vede ca vorbeste si dupa ureiche , ca un politruc deoarece si soldele de maiori avute in calcul pt. stabilirea pensiilor pe L 223 sunt de 800 lei.
Oricum , le-a dat un pumn in stomac guleratilor din MFA de la care au plecat toate acele "acte criminale"...
PS
Vedeti ca sesizarile pt. procuratura privitor la incalcarea Art. 33 din L 182 sunt "free".... Deja ceva , ceva se misca prin cloaca...

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Il sustin pe @Leonard in afirmatiile reproduse dupa LOV! Am ramas ca la dentist! Vedeti, domnilor, ca politicienii nu au habar, daca nu sunt informati? Degeaba credeti ca scriu si tot scriu? Nu sunt nebun, nu sunt tampit, dar nu stiu cu ce sa mai atrag atentia asupra ilegalitatilor! Eu vreau sa atrag atentia ca se intampla lucruri necurate la Armata, lucruri penale, grozavii de neanchipuit, si vreau tare, tare mult sa se duca acolo controale severe, indiferent de la ce nivele, sa constate ilegalitatile strigatoare la cer! La urma urmelor, mai da-o naibii de pensia mea, ca tot de rahat o sa ramana, dar vreau, domnilor, sa se lucreze curat si legal pe pensii, nu sa stam cu frica in san permanent ca suntem batjocoriti si mutilati inadmisibil, indiferent ce cuantum ar avea o pensie sau alta! Ceva, ceva s-a intamplat de a primit LOV acesta informatie: Tot ce este posibil sa fie deja acolo un control, pentru ca presiunile unora dintre noi sunt zilnice, insistente si risca sa scape in spatiul public, spre rusinea si surprinderea lor! Ei, atunci cand procuraturile se vor infinge in ei, atunci sa vedeti panarama! Deja ei au primit petitiile noastre! Si vor mai primi. Ca sa nu uite sa mai plece si pe teren la Armata, ca tare multa treaba si de cotrobait pe acolo au, ca la disectie, la Medicina legala, intr-un cadavru!...

gheorghe spunea...

hai sa va spun una tare si ce o sa fie bagata in seama avand in vedere numarul mare de adrese catre IPJ Cluj peste 800 prin care s-au cerut salariile compensatorii .azi peste 800 de cadre MAI ce au trecut in pensie in perioada 2010 - 2017 au inregistrat cereri de acordare a salariilor compensatorii ce li se cuvin conform statutului politistilor. astfel de cereri au fost depuse si la ipj bihor. cu stima ! vom vedea ce raspunsuri vor da conducerile MAI si ce masuri se vor lua.

R-26500 spunea...

Doar ca informatie si care poate sa fie fructificata de orice, in avantajul nostru al tuturor!

Colegul CFI are o pensie nesimtita de 1064 lei, CFI fiind subofiter!

Nu este absolut deloc in regula. Conform afirmatiilor unor membri ai Ligii Militarilor Profesionisti, un simplu soldat/gradat pensionat in ultima luna sau la finele anului trecut, avea pensia chiar si de ... 2600 lei! Adica de 2 ori si 1/2 mare decat pensia subofiterului CFI!

Nu este ... cioaca! Am interceptat afirmatiile respective ... undeva pe FB. Mai exact intr-o disputa in care 2 SGP - probabil lideri ai SGP, mustruluiau un ofiter sau un subofiter in rezerva! Ca sa nu zic ca faceau chiar ... misto de el! Ziceau ceva in genul ca peste 2-3 ani, un soldat/gradat care se va pensiona, va avea pensie mai mare decat un colonel pensionat acum!

Ulterior, intrigat de orice lipsa de respect fata de ofiterul/subofiterul in rezerva, i-am atentionat pe cei 2 cei cum ca gradul militar este UNIC, diferind doar pozitia - in activitate/rezerva. Ofensa sau calomnierea unui grad superior, putand avea si altfel de ... consecinte!

Brusc cei in cauza si-au sters afirmatiile! Numai ca si eu am fost abil, si am descarcat mai inainte un cupon de pensie ... original, grad ... caporal, pensie ... 2071 lei. Adica ... dubla fata de a subofiterului CFI! Capturand si afirmatiile despre soldatul/gradat cu 2600 lei pensie.

Eu NU am nici o treaba legata de invidie etc., dar gandindu-ma la acea pensie de soldat de ... 2600 lei, este efectiv ... halucinant haosul legislativ in care suntem! Din moment ce s-a ajuns ca un soldat/gradat sa aiba pensie mai mare, nu doar decat un subofiter precum CFI, ci si fata de zeci de mii de ofiteri superiori!

Daca doreste cineva sa valorifice cuponul in vreun demers in favoarea tuturor (l-am captat pe cel cu pensia de 2071 lei), i-l trimit cu placere!

gheorghe spunea...

acest demers de depunere a cererilor de acordare a salariilor ompensatorii ar trebuii sa o faca toti pensionarii iesiti in aceste perioade la toate IPJ -urile pt a forta MAI sa respecte statutul politistilor .inca la ora aceasta se mai depun cereri catre IPJ Cluj.

Iulian Mareș spunea...

Ghita,
In MApN 90% au solicitat plata ajutoarelor, unii au dat in judecata, putini au castigat, dar ministerul nu a platit, iar executarea silita impotriva unui minister este o kestiune complexa rau si greu de obtinut!
Trag speranta ca intr-o zi se va rezolva si datoria statului catre noi!

PS-ca o mojicie fara margini, in actuala LSU aceasta prevedere nu se mai regaseste!
Prevederea era cuprinsa in L284! Ei si? Executivul a facut ce a dorit cu o lege organica, anuland prevederi din lege prin OUG anuale, din 2011-2018!
Cu cinism, Ponta a introdus expresia potrivit careia se plateste urmasilor, numai in cazul decesului!
Deci vinovati sunt cei care se incapataneaza sa supravietuiasca!

Unknown spunea...

Auzici . acum la inceperea sesiunii parlamentare se afirm ca legea pensiei asteapta la SERTAR . pai dece nu a publicat-o daca este gata? adica o discuta in parlament fara sa fie data publicitatii ......mincinosii

WANU spunea...

Ne miscam intr-o mizerie crunta.Nu ai ce sa mai comentezi pentru-ca oricum iesti cenzurat.
Am ajuns la concluzia sa-mi fie rusine ca am fost militar,cand credeam ca ordinea si respectarea legii este prioritara.Unde este Romania pentru care credea-m ca merita sa lupt.
Sa va fie rusine discipoli conducatori de doi bani.

Huhu Rezea spunea...

@colcer
Cu cine te cerți? Cine te cenzurează?