Un produs Blogger.

joi, ianuarie 04, 2018

Pensiile nete mari vor deveni şi mai mari din această lună

137 comments
Potrivit Legii nr.2/2017 de modificare a Codului Fiscal, începând cu luna februarie 2017 pensiile mai mici de 2000 lei au fost scutite de impozitare. Pensiile mai mari de 2000 lei au fost impozitate cu 16%. Intregul cuantum al pensiilor, indiferent de mărime a fost scutit de plata CASS-contribuţia pentru sănătate. Mulţi dintre pensionari au şi uitat de aceşti bani care pe care i-au primit în plus după 01  02 2017.

Potrivit OUG nr.79/2017, începând cu 01 01 2018 venitul impozabil din pensie:

 "ART. 100
Stabilirea venitului impozabil lunar din pensii
 (1) Venitul impozabil lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei.
"(2) Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 10% asupra venitului impozabil lunar din pensii.
Asta înseamnă că pensiile mai mici de de 2000 lei rămân în continuare neimpozitate iar ce depăşeşte suma de 2000 lei se impozitează cu 10% în loc de 16%.
Pentru pensiile mai mari de 2000 lei, câştigul la cuantumul net se calculează după formula:

(Cuantumul brut - 2000 lei) x 6%.
Exemple:
-La o pensie bruta de 3000 lei se câştigă
1000 x 6%=60 lei; 
-La o pensie brută de 5500 lei se câştigă
3500 x 6% = 210 lei.

137 de comentarii:

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Sanki! Pana in Decembrie intra in faliment economia nationala! Nu vi se pare ca iar se reancepe campania aia sforaitoare de anul trecut cu muntii de bunaciuni promisi, si s-a ajuns la kanci pana la urma cu amanari pana la poolivara?

Leon spunea...

Asa este ! Pensiile NETE mai mari, incepand din aceasta luna vor avea in medie o crestere de 4%..!
Dar pensiile sub 2000 lei raman la valorile din Decembrie 2017 !
Aici, Casele de pensii sectoriale ar trebui sa faca Actualizarea pensiilor militare cu 15% plecand de la Solda de fuctie de 1450 lei !

Huhu Rezea spunea...

@Flavius
Nu-ți stă bine deloc când faci pe mafalda... cu falimentul economiei. Nu e Cioloș sau Boc la guvernare.
O creștere de 200 lei pe lună la cei cu pensii de 5000 lei înseamnă media lunară a întreținerii la bloc pe un a . Crezi că este puțin?

tehnocrat spunea...

Ex pe care l-ati dat cu 3000 si 5500 ar fi cu o anumita marja de eroare, o comparatie intre pensiile Dl Cezar si Olescu.
In acest caz particular, fara a generaliza, se justifica din multe puncte de vedere ca Dl Olescu sa castige mai mult decat Dl Cezar.
Un singur motiv:
- in 1995 a aparut legea 80/1995 Statutul Cadrelor Militare, aceasta lege a interzis ca activii sa fie asociati unici la propriile firme.
Aceasta interdictie l-a afectat pe Dl Cezar doar 3 ani, pe Dl Olescu 14 ani. Asa ca diferenta datorita reducerii impozitului de la 16% la 10% este si o prestatie suplimentara pt aceasta interdictie.

Huhu Rezea spunea...

Nu, @Cătălin!
Impozitul se plăteşte pe veniturile pe care o persoană fizică le realizează în luna fiscală.
În 2016 inflația a fost negativă...aşa că ciu-ciu indexare. Dacă primești drepturi retroactive din 2017 acestea se impozitează cu 16%

petre spunea...

PENTRU CA NU SUNT LAMURIT;
dupa ce am citit Codul Fiscal pentru anul 2018 am gasit la capitolul scutiri ca pensionarii care au pensia de peste 1900 lei, respectiv (salariul minim brut) vor platii CASS de 10% pentru tot ce depasesta aceasta suma.
cine poate da detalii? (unde este scutirea totala la CASS din 2017 pentru pensionari?) vad ca vorbiti despre majorari?
se mai aplica majorarea de 15 % a carelor militare acordata de la 01.08.2017 si pentru pensionarii care au trcut in rezerva inainte de 2001?

petre spunea...

PENTRU CA NU SUNT LAMURIT;
dupa ce am citit Codul Fiscal pentru anul 2018 am gasit la capitolul scutiri ca pensionarii care au pensia de peste 1900 lei, respectiv (salariul minim brut) vor platii CASS de 10% pentru tot ce depasesta aceasta suma.
cine poate da detalii? (unde este scutirea totala la CASS din 2017 pentru pensionari?) vad ca vorbiti despre majorari?
se mai aplica majorarea de 15 % a carelor militare acordata de la 01.08.2017 si pentru pensionarii care au trcut in rezerva inainte de 2001?

Huhu Rezea spunea...

@Petre
Esti complet dezacordat de la legislația privind pensiile. Se vede că nu esti un cititor frecvent al acestui blog.
Nu stiu ce forma a Codului Fiscal ai citit.
Iți recomand să citești Codul Fiscal modificat de OUG nr. 79/2017.
In august 2017 nu a fost prevăzută nicio majorare de 15% pentru cadrele militare.

petre spunea...

EU AM INTREBAT?
CARE ESTE REALITATEA CU CASS PE 2018.

Privind majorarea de 15% am citit pe saitul asta si am specificat ca nu am priceput!!

iceparu spunea...

Tehno ești în eroare.Legea 80 a fost anticipata cu mult înainte de ordin al ministrului.Deci precum ca Cezar ar fi putut fi asociat unic 3 ani cade.Înțeleg ca dl.Cezar Îți este antipatic dar sa respectam adevărul.

Huhu Rezea spunea...

@Petre
Dacă nu ai încredere în ce am scris, în sinteză, în corpul articolului, citeste oug nr 79 din noiembrie care a modificat Codul Fiscal pentru anul 2018.

Gigi spunea...

Iată,dacă mai era nevoie,de cum se dau OUG în funcție de interesele unor categorii de pensionari cu pensii speciale.
În decembrie,după cum știți,guvernul lui"Hagi"Tudose a dat OUG 103,prin care se interzicea cumulul pensiei speciale cu cea din sistemul public.
Toate tembeleviziunile anunțau cu surle și trâmbițe succesul guvernului.
Între Crăciun și Anul Nou,pe șuștache același guvern emite OUG
116/28.12,prin care anula propria decizie care o luase cu doar câteva săptămâni în urmă!
***Știrea am preluat-o de pe un site cunoscut, .

Cezar spunea...

@Huhu...nu.mi este clar Olescu cu 12 ani vechime..nu este apropiat de Corneliunsson..ca vechime? Si atunci cum asta Olescu..are peste 4000(patru mii) si Corneliunsson
doar 600.00 lei?? sase sute

Huhu Rezea spunea...

@Cezar
Cu vechimea suplimentara pentru condiții de munca, R26 trece de 25 ani vechime cumulată. În plus, fata de @flavius, este și diferența de la cpt la plut maj

CEZAR spunea...

parca..Corneliunsson era in mina,,unde a si fost accidentat!!
Sa inteleg ca in mina de carbuni...nu se da vechime suplimentara...??

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Este vorba și despre funcția îndeplinită; una este să spui că ai fost pe lt.col și alta să și fi fost, în ultimii 5 ani!

PP,
După logica ta unii vor câștiga în ianuarie 1275?
Asta îți macină rațiunea... și bunul simț? Nu că l-ai fi avut cândva!
Nu crezi că bârfitul este dăunător grav sănătății?

Leon spunea...

Petre, CASS nu se mai plateste de pensionari, ci de la Buget din Februarie 2017, ai observat ca nu mai ai retineri pe Cuponul de pensie pentru aceasta contributie..!

Leon spunea...

OuG.n.79/08.11.2017, modifica Codul Fiscal, si la Pct.65 se completeaza Art.154-categorii exceptate de la plata CASS, dupa lit.g) se introduc 9 noi litere:
h) Persoanele fizice care au calitatea de PENSIONARI, pentru veniturile din PENSII..!

Unknown spunea...

@Gigi - ati citit OUG nr. 116/2017? Are 5 articole si nici-unul nu are treaba cu OUG nr. 103/2017. Art. 1 face cota de 15% venituri proprii din incasarile ANAF, art. 2 precizeaza ce se poate face cu suma respectiva, art. 3 tot despre ANAF, ce si cum fac ei cu excedentul, art. 4 ca trebuie un ordin de ministru al finantelor publice cu stabilirea criteriilor de premiere la ANAF, iar art. 5 face cateva modificari la Legea nr. 263/2010. Cititm un OUG diferit?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Pe Gelu Olescu e o dizertatie pe contributive. Normal ca sistemul contributiv poate fi fatal pentru vechimile mici. Contributiva reflecta un adevar, si daca s-ar aplica s-ar alinia multi, umar la umar cu mine, la pensia mea, cum ar dzice @Cezarica! Astept amatori sa-i primesc in haita mea de calici! PSD abia asteapta sa ne auda giugiulind ideea asta pe aici s-o fure si s-o aplice! Ha, ha, ha, etc...

Leon spunea...

D.D, citeste si comentariul H.R.si al meu din data de Marti 2 ianuarie 2018, si vei intelege mai bine..!

Gigi spunea...

@ Denis Denim
Nu am făcut altceva decât să redau ce am văzut pe site-ul,ziare.com.
Intrați și vă convingeți singur!

Cezar spunea...

Tie..Corneliunsson contributibitatea ti.a dublatpensia fata de recalculata pe 223
DECI...???

CEZAR spunea...

Aurel5 ianuarie 2018, 15:34....ii demonstreaza lu Olescu are ..capul mic si mintea ii se misca lejer...!
Domnule Olescu, părerea mea este că vă aventurați pe un teren minat,mai ales a că L 223 modificată a a adus pentru unii stiți bine ce. Stiți cumva cam câți beneficiază în momentul de față de cuantumul avantajos stabilit după contributivă că să vă puteți exprima în cunoștință de cauză?
În orice caz toți mm și sof cu vechime completa nebeneficiari pe La 164 de IC,SM,etc.
Apoi toți of cu vechime completa nebeneficiari pe L164 de IC,SM,,etc
Stiți că toți aceștia s-au ridicat împotriva L 164 cerandu-i lui Boc modificarea legii ,multi care au avut cerând luarea în calcul a sporurilor pe L 164. Și Boc i-a băgat în Sistemul public iar Oprea cu manevrele lui la / 20 in loc de /30 plus niște schimbări de grupe tot în urmă solicitărilor de pe teren fiindcă eram la grupe sub MAI și SRI la acea dată.
Stiți d-voastră că momentan aproape toți mm și sof cu vechime completa au cuantumurile pe L 223 modificată sub cuantumul pe L 119 rămas în plată.
Stiți că o mare majoritate a of cu vechime completa nebeneficiari de sporuri și indemnizații in activitate și nu numai au cuantumuri pe L 223 modificată mai mici decât pe L 119 rămas în plată.?
Stiți câți au câștigat pe L 223?
În orice caz nu prea mulți în procente,unii ofițeri și datorită neactualizate la 1 2016.
Îți fi având d-voastră de demonstrat ceva cuiva însă nu cumva sa mai porniți vreun tăvălug și să ne găsim debarasați și de L223.
Sunt foarte multi împotriva acestui sistem și parte destul de semnificativa chiar dintre ai noștri.
Atenție mare că vânzarea pupezei prin iarmaroc!!!!
Am câștigat atât pe L 119 cât și pe L 223 ,țin la menținerea L223,însă modul d-voastră de abordare și felul în care argumentați îmi dă fiori.

gheorghe spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Corneliunsson,
Pe tine L223 hăcuită te dezavantajează, iar L263 nu te ajută!
Tu ar trebui să-ți pui problema de ce cei care te antipatizau ieri, te susțin azi și te vor antipatiza mâine?
Comportamentul lor des skimbat este manipulatoriu ....
Este adevărat că oamenii își mai skimba părerile, dar când ating frecventa curentului alternativ deja este o gravă problemă!
Cred că ai priceput....
Există indivizi care au repetat de atâtea ori o minciună inkat cred cu tărie în ea și le place să creadă asta, ba mai mult, au convingeri deja....
Depinde de tine de ce parte a baricadei te situezi și cu cine!
Te rog, nu mai scrie autorităților, nu rezolvi nimic, așa, cu stilul tău! Te rog!

Huhu Rezea spunea...

@gigi
Nu citești d-ta OUG 79 în loc de ziare.com?

Trofin spunea...

Ce spune @ GIGI cu privire la OUG 103/ 2017 si OUG 116/2017 este adevarat , cu diferenta ca OUG 116/2017 prin art. 5 ataca direct prevederile art. 51 din Legea 263/2010 modificat cu OUG 103/2017 si este normal sa fie asa fiindca Legea 263/2010 este deja modificata cu OUG 103/2017. De ce a abrogat Guvernul cu OUG 116/2017 art. 51 alin. (4) si (5) din Legea 263/2010 asa cum a fost modificat cu OUG103/2017 ? Findca era o dispozitie care nu avea sens si ar fi riscat atacarea legii de aprobare la CCR pe motiv de neconstitutionalitate . Cum se calculeaza pensiile publice este precizat in art. 95 alin.(3) din Legea 263/2010 iar pentru militari exista art. 192 din Legea 263/2010 modificat cu OUG 103/2017. Daca ar fi ramas dispozitia din OUG 103/2017 cu privire la art. 51 din Legea 263/2010 cu referire la interzicerea cumulului pensie sistem public de pensie cu pensie de serviciu s-ar fi afectat tocmai modul cum se calculeaza pensiile magistratilor , pilotilor , diplomatilor , parlamentarilor si cine or mai fi si despre care se stie ca pensia este formata din partea contributiva , platita de la bugetul de asigurari sociale si partea speciala care se calculeaza corespunzator legilor specifice si se plateste de la bugetul de stat.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Iulian, eu hotararea am luat-o de ieri de a ma autobloca de a mai trimite orice petitie pe undeva. Mi-am propus eu asta. Am ajuns la concluzia ca maistrii si subofetiterii sunt o categorie care nu au voie sa aiba drepturi! Punct. E un fascism si cineva o face deliberat! Primesc Decizia nasoala, o contest. Nu merge nici asa, la Tribunal. In Romania nu mai merge nimic, dar nu sunt de acord ca discrepantele astea si la vedere sa fie chiar mafiote la culme! Discriminarile sunt chiar strigatoare la cer si nu-i normal sa am cu doar 400 lei mai mult decat jegurile alea care ia ajutoare sociale electorale pentru alcool si eu sa mor de foame si alte lipsuri, ca doar o anumita vechime am! Cazul Olescu, daca e adevarat si are 12 ani vechime, chiar la gradul de Maior, nu e prea mare diferenta asta 4000-1000 lei, si doar ca sunt ,,negru? Eu gasesc ca nu-i treba mea cat are domnia sa si-l felicit ca-i are, ca nu si-a dat-o singur, dar faptul ca am fost batjocorit si la recalculari in jos, nu-i chiar o discriminare josnica? Domnia sa a beneficiat chiar pe plus! Inseamna ca mai maistrii si subofiterii sunt tinta unor atacuri suburbane si fasciste la drepturi! E clar ca este un dispret fata de aceste categorii si suntem o tinta deliberat atacata la modul discretionar! Dispretul este evident si prea bate la ochi. dar noi cumva trebuie sa fim radicalizati ca in bantustan, doar ca nu suntem ofiteri? La Politie de ce nu-i asa? La Servicii de ce nu-i asa, si doar numai la noi? Colegii din tagma mea s-au prins de aceste strategii rasiale, urate, jenante cu iz categoric bolsevic si refuza sa mai posteze pe bloguri. In Marea Britanie, Germania, Canada, SUA, etc, chiar si un Segent e ,,rege'' in Armata, iar Regina Angliei le acorda dinstinctii la 20 ani vechime, la noi un subofiter sau maistru sunt tinta ironiilor, batjocorelilor si discriminarilor...De asta nici nu suntem uniti si nici nu vor veni sa sprijine in strada, desi sunt zeci de mii in plus, fata de ofiteri, si ar putea rasturna carul mare, dar aceste ironii, sfidari, tratari ,,de sus'' cu o atitudine de aroganta dusa la dispret, ca pe carpele de sters pe jos, nimeni nu va avea de castigat!...

Unknown spunea...

Astazi ,in CSM , noua presedinta apara salariile si pensiilor lor , spunand ca nu sant favoruri . se pare ca la militari sant ?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Iulian, din 2010 pensia mea, arar, mi s-a indexat doar cu cei 3%-5%, uneori. In 2010 aveam 870 lei, dupa atatia ani, am doar 1064 lei, la ofiteri s-au dublat, triplat si impatrit multe pensii...La recalculari asa mi-a venit: Una de 585 lei, alta de 605 lei! Nu ti se pare, chiar din avion, ca pute a rasism?

Unknown spunea...

@Gigi - Si totusi, am recitit OUG-urile (primul, nr. 103, modifica legea, al doilea, nr. 116, anuleaza prin art. 5 doua alineate introduse de primul OUG) impreuna cu Legea nr. 263/2010. Adica tocmai prevederile care interziceau cumulul de pensii civile cu indemnizatii (la parlamentari), pensii de serviciu sau pensii militare de stat in cazul militarilor si politistilor, socotite la gramada ca fiind speciale. Si cam au dreptate ca si logica, legislativa, la civili (magistrati, aviatori, diplomati si ceilalti) aveau pensia formata din 2 componente - una dupa contributivitate, primita din bugetul de asigurari sociale, plus o completare platita de fostele ministere pana la completarea a 80% din ultimile salarii. Un diplomat ce il puneai sa aleaga, pensia dupa contributivitate, care este un punctaj inmultit cu valoarea punctului de pensie, si creste anual sau cand vrea guvernul, sau suma de completare, care practic nu este o pensie, si teoretic ar trebui sa scada pe masura ce pensia dupa contributivitate creste, avand in vedere ca acestor pensii li se aplica doar indexarea rezultata din aplicarea indicelui de inflatie.

Huhu Rezea spunea...

@Trofin
Pe acest blog se lămurise problema cu privire la necesitatea modificării art.51 alin (4) și (5) din L 263/ 2010, dar @gigi citește ziare.com, site-ul statului paralel.
Prin urmare, pensiile speciale pot fi cumulate cu pensiile din sistemul public, dar nu pot fi cumulate între ele. Au rămas în vigoare alin (2) și (3).
Dacă o persoană ar putea beneficia de două pensii speciale ca militar-magistrat, aviator-parlamentar, militar-parlamentar, grefier-aviator etc, dinaceastă lună este obligat să opteze pentru una din ele.

Iulian Mareș spunea...

Corneliunsson,
Ești într-o mare și regretabilă eroare!
Pensiile nu se acordă conform corpurilor și gradelor de militari!

tehnocrat spunea...

Se discuta de pensii si crestere a netului , eventual, din ianuarie 2018.
Dar, mai suntem si pensionari care mai si lucram, dupa pensionare.
Ase, ca vreau sa va spun cum ii la firma unde lucru eu.
Azi s-au discutat si semnat noile CIM-uri datorita modificarii noului Cod Fiscal.
Ne-o intrebat ce vrem. Am propus ca netul din decembrie 2017 sa fie si netul incepand cu ianuarie 2018 si brutul sa fie calculat legal, in plus sa se pastreze bonusurile de performanta. Tata lumea o fost de acord. Trebuia sa ne mareasca brutul cu 19,9%, l-o marit cu 20%, diferenta total neglijabila.
Pt mine si coleji mei o fost o zi faina.

was spunea...

maí negri sunt MM. siSubof. care au fost MAC. CIUCIU omm CICIU SOLDE MERIT ETC...asta e principiul echitati din legea 223, sa vedeti pensie babana la acesti oameni cu vechimi de 28,29 ani in serviciu ...sau mai bine zis o lae

Leon spunea...

Huhu, si pensia de Presedinte cu cea de Parlamentar..!
Cornele, pensia medie pentru Subofiteri si Maistri militari la MApN in anul 2017 este cam de 2600 lei..! Cunosc maistri militari care au in plata pensie egala sau peste pensia unui colonel, pensionati in ani diferiti..!

Gigi spunea...

@Huhurez
Să lămurim ceea ce am postat ceva mai sus:
Nu am făcut altceva decât să reiau un art.publicat pe site ziare.com,fără intenția de a dezinforma!
Acum,eu,nu am luat de bun ce s-a publicat acolo și nici nu am verificat prevederile cele două OUG-uri în cauză,nu mă interesează!
Dacă o să am timp,o să mă aplec asupra acestor OUG și o să trag o concluzie!
Este simplu,cei interesați să intre pe site respectiv,citește,studiază după aceea cele două OUG și trage fiecare concluzia,minte,sau nu autorul art.respectiv.
Cu respect!





Pop Iuliu spunea...

@tehnocrat
Eu sunt in situația ta, “lucru”, si din poziția de general manager la o companie farma, am fost nevoit sa fac cu angajații anexele la cm-URI. Ca sa le mențin salariile nete in plata, unora, cu salarii nete de peste 4500 lei, am fost constrâns sa le majorez brutul cu mai mult de 20%, așa ca este nevoie de simulare ca sa fii sigur ca nu vei pierde la net!

Leo spunea...

@ tehnocrat ( de la "Gemina" )
Spune-ne togu-te si noua cum te-ai gandit sa-ti valorifici acest stagiu de cotizare de la CNPP realizat dupa 01.01.2016 ?
@ T3 , imi amintesc ca prin vis de ceteras , dar am uitat cum il chema. ( De , memoria este de genul feminin si te mai inseala uneori...)

Cezar spunea...

VREM PENSIA CALCULATA
CA IN SUA..
FARA DISCUTII....

tehnocrat spunea...

Pt Dl Pop Iuliu
Aveti perfecta dreptate, eu am spus de un procent mediu de 20%, oricum noi ne scoatem cu bonusurile de performanta.
Pt Dl Leonard
Chiar azi am mers la Fortele de munca sa- mi scot adeverinte pt stagiile de cotizare.
Am stagii de cotizare , ca civil in viata civila, doar la privat, niciodata dupa pensionare n-am lucrat la stat, nevalorificate din perioada 2015-2017.
Le-am primit pe loc, curios insa ca pt prima data D-na de la ghiseu , care stia ca-s pensionar militar mi-a spus ca n-am ce face cu ele. Evident ca avea oarecum dreptate. Ca sa nu pierd timpul am vrajit-o cu actualizari de pensie, nu stia exact despre ce este vorba si am scapat f repede.
Ce fac cu aceste stagii de cotizare ?
Acum nimic, cand o sa am 65 de ani oi vedea ce-o fi.

Huhu Rezea spunea...

@tehnocrat
Dacă va mai rămâne în vigoare L 233/2015, când faci 65 de ani te duci la Casa teritorială de muncă cu Decizia de pensie militară pentru limită de vârstă şi cerere pentru deschidere a unui nou drept de pensie,cerere în care doar indici unde şi când ai lucrat stagii civile care nu sunt incluse în vechimea efectivă din decizia de pensie militară.
Adeverinţe pentru acele stagii nu-ţi mai cer pentru că le iau ei de la Biroul acela care ţi-a eliberat acum adeverinţa.

gheorghe spunea...

pt dl leonard in leg.cu ce a spus domnul tehnocrat. si eu am avut 10 ani lucrati in civilie din 1980 pana in 1990 grupa 1. dupa care in MAI 25,3 ani .cand am iesit la pensie in 2016 am dus documente cum am lucrat in civilie dar in decizia de pensie nu apare nicaieri ca au fost calculati si cei 10 ani din civilie. intreb : ce sa fac sa stiu daca cei 10 ani mi-au fost calculati sau nu ? cu stima.

Huhu Rezea spunea...

@ghită
Cum sa nu scrie pe decizie daca au fost utilizați cei 10 ani. Scrie în Nota de calcul. Numai că, dacă ai iesit la pensie în 2016, stagiile civile anterioare nu mai puteau fi incluse în decizia de pensie militară.Potrivit L 233/2015 pot fi utilizate doar stagiile civile recunoscute în decizii de pensie militară anterioare.Asa că, pe decizia d-tale, perioada 1980-1990 cred că lipsește.

Leo spunea...

@tehnocrat
.."Le-am primit pe loc, curios insa ca pt prima data D-na de la ghiseu , care stia ca-s pensionar MI-A SPUS CA N-AM CE FACE CU ELE . Evident ca avea oarecum dreptate..."
"MI-A SPUS CA N-AM CE FACE CU ELE"
Aceasta afirmatie a doamnei de la ghiseu contine 2 adevaruri ;
1. Pe care l-ai interpretat corect , chiar tu , adica ca nu ai ce face cu aceste stagii pana la 65 de ani
2. Faptul ca daca nu realizezi minim 15 ani stagii de cotizare ,pana la 65 de ani ,
"MI-A SPUS CA N-AM CE FACE CU ELE" . ( desigur , vechimea valorificata la CPS NU SE MAI VALORIFICA INCA O DATA ). Dreptul de pensie la CNPP se deschide conf. ART. 51 si 52 din L 263/2010 . Asta mi-a spus mie tot o DOAMNA de la CNPP judeteana.
Te rog , daca mai treci pe la doamna respectiva roag-o sa detalieze acest "MI-A SPUS CA N-AM CE FACE CU ELE" .
Ca sa-ti valorifici aceste stagii , exista o solutie. Ti-o spun numai dupa ce vei fi vorbit cu doamna care : "MI-A SPUS CA N-AM CE FACE CU ELE" ( daca suma lor nu este 15 ani , adaug eu).
Te pup , si te astept cu vesti in acest sens.
@all , please don't forget the robbed's system principium (logo)
### SA NE DEA IN JUDECATA . CINE CASTIGA, BINE. CINE NU, IL FURAM BINE ###

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
gheorghe spunea...

deci eu am pierdut cei 10 ani de munca. cum mai pot oare sa ii recastig avand in vedere ca am iesit in luna martie 2016 pe L223/2015.
-in mai 2018 fac 56 ani si 10 luni varsta la care ma dadea afara calulatorul fata de legea pensiilor civile fiind nascut in iulie 1961.sa ma adresez casei de pensii militare sau civile.sau......??? sa spun adio celor 10 ani ....totusi sunt multi ani in campul muncii grupa 1 si ii o nedreptate daca nu au fost calculati avand in vedere sporuri de toxicitate si ture de noaptea. stiu ca au pus 1% pt fiecare an lucrat peste cei 25 in politie dar au taiat pornind de la 65% si nu apare nicaieri procent civilie . cu stima si respect.

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Te-am rugat să nu mai rostogolești aici prostia că un pensionar militar pentru limită de vârstă își poate deschide un nou drept de pensie pentru stagiile lucrate după pensionare doar dacă adună minim 15 ani.
Ti-am dat și articolul din Legea 223/2015, cu corespondent și în Legea 263/2010, care spune că pentru deschiderea dreptului de pensie, nu și pentru calculul pensiei, se recunosc stagiile realizate in alte sisteme de pensii.

„Între sistemul pensiilor militare de stat și sistemul public de pensii, precum și sistemele proprii de asigurări sociale neintegrate acestuia se recunosc reciproc stagiile de cotizare, respectiv vechimea în muncă sau vechimea în serviciu, în vederea deschiderii dreptului la pensie.”

Leo spunea...

Maestre ,
Dar nu este nici o prostie , ca @tehnocrat sa-i faca o intrebare doamneide la casa de pensii judeteana si sa ne spuna ce i-a spus. Eu stiu ce mi-a spus mie si sunt curios ce-i va spune si lui tehnocrat .
Informatiile mele se leaga "brici"...Voia afla mai multe când voi merge la o meditatie saptamana viitoare...

Leo spunea...

@ghita
problema ta este foarte grava , ca sa poata fi discutata "pe vorbe".
Cred ca H-ul nu se supara , daca-i trimiti DECIZIA de PENSINARE , iar daca este adevarat ce spui , cel mai bine tot H-ul te indruma .
Daca "crima" s-a consumat , primul pas il faci la CPS , care poate pur si simplu au gresit si iti vor "revizui" decizia. Daca nu te rezolva ei , la TRIBUNAL .

Huhu Rezea spunea...

@ghita
Potrivit L 223 nu puteau sa/ti valorifice cei zece ani lucrati in civilie în decizia de pensie militară emisa în anul 2016.
Doar în caz de recalculare s-ar fi recunoscut stagiile civile, dacă acestea erau valorificate în decizia in vigoare la 01 01 2016.
Când împlinesti 65 ani, îi valorifici la Casa teritorială conform art. 77 si 109 alin 5 din Legea 223.

Leon spunea...

Cred ca cei 10 ani lucrati in civilie in gr 1 de munca, poate depune dosarul de pensie la 60 de ani..se scad 5 ani ptr conditii speciale( gr.1)..!

Bogdan Adrian spunea...

Poate cineva sa explice corect si legal de ce nu se anunță nimic despre indexarea pensiilor militare in anul 2018 ? Ptr pensiile civile pe contributivitste s a anuntat( prin oug ) marirea punctului de pensie de la 1 iulie ? Dupa informatiile mele ins estimează in 2017 o inflatie de 2, 9 % ; Indexarea din 2017 cu 5.25 % ce a reprezentat ? Multumesc anticipat !!!!

Unknown spunea...

Buna seara
Din conversațiile anterioare reiese ca, începând cu luna Ianuarie 2018, pensiile militare de serviciu NU se vor indexa cu indicele inflației întrucât in anul 2016 (de ce 2016 și nu 2017?) valoarea acestui indicator era negativă.
Rog pe cine este dispus sa dezvolte și sa clarifice succint aceasta problema.
Poate ca exista vreo prevedere legală apărută ulterior L223/2015 /....art. 59 și nu o cunosc.
Cu mulțumiri,

gheorghe spunea...

mai exista o nedreptate care a fost data multor militari si politist . in 15 martie 2016 am trecut in rezerva si aveam 25 de ani si trei luni de politie plus stagiul militar de 1an si 6 luni. trebuia sa am meritul militar pt 25 de ani adica 20% dar am primit 15 la suta spunand cei de la cadre ca vom primi retroactiv cu data iesirii la pensie dupa semnarea meritului militar de catre ministrul MAI. am primit noua decizie cu cei 20 la suta in data de 02 02 2017 cu mentiunea ca vom primi restantele din data de 1 12 2016 . de ce au dat doar din 1 12 2016 cand eu si altii am fost implinit 25 de ani inca din 2015 inainte de a iesi la pensie. deci pe lunile aprilie pana in noiembrie inclusiv nu am primit semnul onorific de 20 % decat 15 la suta. deci opt luni am fost furati de cei 5% lunar. cine a mintit si inselat cel de la cadre sau casele de pensii ?

Huhu Rezea spunea...

@CV C si @Bogdan Adrian
De ce nu se indexează și pensiile militare precum cele civile?
Pentru că nu sunt calculate în puncte de pensie.
De ce? Injurați-i pe cei care au luptat pentru reînființarea pensiilor militare. Pensia recalculată pe legea pensiilor militare este în cazul a peste 70% dintre pensionarii militari mai mică decât cea calculată în puncte de pensie, în plată la 01 01 2016

In altă ordine de idei, pe blog sunt peste 2000 de articole despre pensii militare și peste 48 000 de comentarii.
In loc să puneți întrebări, încercați să folosiți instrumentele de căutare de pe prima pagină cum ar fi etichetele sau introducând cuvântul dorit în butonul cautați. Dacă scrieți acolo indexare vor apărea toate articolele în care se vorbește despre indexare.

Unknown spunea...

Stimate domn (administrator al blogului),
Eu am adresat in mod politicos o întrebare așteptând cu multă încredere un răspuns direct și cât mai simplu, eventual cu cu o trimitere la un act normativ care sa specifice eliminarea indexării pensiei militare de serviciu cu indicele inflației etc.
Răspunsul dat de Dumneavoastră mă face să cred că v-am deranjat, motiv pentru care îmi cer in mod public scuze urmând să îmi revizuiesc atitudinea pe viitor.
O seara buna,

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Am înțeles eu bine că ești adeptul L263, varianta militară, Oprea?
Sau acum, la greu, te-ai sucit?

Huhu Rezea spunea...

@Mares
Tu ce zici, este bună o lege a pensiilor militare care micșorează, prin algoritmul său de calcul, pensiile în plată la peste 70% dintre cei recalculați?
Chiair dacă rămâne în plată cuantumul mai avantajos, înseamnă că legea anterioară a fost mai bună! Mai ales dacă pensia militară în plată este înghețată la cuantumul prezent.

Huhu Rezea spunea...

@CV C
Nu realizați că nu pot răspunde de zeci de ori la aceeași întrebare pentru că unii sunt comozi la citit?
De ce să plictisim și cititorii obișnuiți ai blogului cu aceleași răspunsuri?
Repede v-ați supărat când v-am indicat cum puteți folosi instrumentele de căutare ale blogului, pentru a vă informa fără să deranjați!

Leo spunea...

- @ghita
Daca stagiul de cotizare din civile , realizat inainte ca sa devii cadru militar (sau militian /politist) nu ti-a fost valorificat la deschiderea dreptului de pensie militara ,ESTE ILEGAL .
Te rog , fa o CERERE la Casa de pensii MAI , in care sa le ceri sa-ti valorifice acest stagiu civil si spune-ne si noua raspunsul. Daca raspunsul lor va fi de nesolutionare favorabila ( adica sa-ti valorifice stagiul) , atunci printr-un avocat sa- dai in judecata .
PS
De azi 06 ianuarie pana pe 13 ianuarie inclusiv, omul poate gusta dimineata pe nemancate si dupa rugaciune , AIAZMA MARE cu bucurie si cu nadejdie.

Gigi spunea...

@cvc
Indexarea pensiilor militare,este prevăzută de art.59 din legea 223/2015,modificată de OuG 57/2015 și OUG 59/2017.
Indexarea pensiilor cu rata inflației nu a fost eliminata!
Dar,în acest an,nu se aplică deoarece în 2016,an care se ia în calcul la indexarea pensiilor, inflația a fost negativă,fapt pentru care,nu se aplică!
Deci,încă odată,anul 2016 este anul care ar trebui să stea la baza indexării pensiilor militare în 2018 dar,inflația fiind negativă,anul acesta nu se vor indexa pensiile!
Odată cu rata inflației de 100%,pensia se mai indexa și cu 50% din creșterea Salariului Mediu Brut pe Economie,dar cf.prevederilor OUG 59/2017,acesta nu se mai aplică de anul acesta!

@Ghiță
Trebuie să urmărești,la Serv.
Cadre al unității daca OMM a fost aprobat,semnat de către președinte,sau cine semnează aceste Ordine.
Dacă a fost semnat,atunci cei de la Cadre îți pot elibera o ADEVERINȚĂ,în acest sens și o trimiți la CSP, dacă stai până îți vine acea diplomă pierzi destul de mult timp și implicit și bani!

CEZAR spunea...

este foarte clar !!!
m-Alul are o problema serioasa de LOGICA ELEMENTARA!!!!

Leon spunea...

Ghita, acordarea Semnului onorific in Serviciul Patriei pentru Maistri Militari si Subofiteri este reglementata de Legea nr.574/2004 ( pentru Ofiteri Legea nr.573/2004 )..!
Drepturile banesti se acorda de la data publicarii Decretului in Monitorul Oficial, de regula de Ziua Nationala a Romaniei !

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Aparent răspunsul are logică, dar, L 223, fără OUG ulterioare, este mult mai bună decât cele anterioare!
Mizeriile au fost introduse prin acte normative ulterioare...

CEZAR spunea...

SOMNUL RATIUNII NASTE MONSTRII..sau EFECTELE ASA ZISEI LEGI A PENSIILOR MILITARE...
STUDIUL DE CAZ...

===============
Capitan Olescu (vedeti blogul Belita cat poate sa minta si sa denigreze!)
12 ANI VECHIME REALA(adica atat a fost Ofiter!!) pensie de peste 4000 lei (patru mii)
Plutonier major Ifrim Cornel
11 ani vechimereala ..accidentat in mina de carbuni a tarii...600,00 lei (sase sute)
ALOOOOO...NIMENI NU VEDE AUDE..??? UNDE_I GRESEALA
============================
VREM CALCULAREA PENSIILOR PRECUM IN SUA...fara nici-o alta interventie!!!

CEZAR spunea...

INCREDIBIL ..intrati pe :
https://cezar-armya.blogspot.ro/2018/01/somnul-ratiunii-naste-monstriisau.html

Leon spunea...

Huhu Rezea, OuG nr.103/2017 a eliminat toate articolele si alineatele cu referire la militari din Legea nr.263/2010, inclusiv Anexa nr.6, iar Ordonanta a intrat deja in vigoare de la 1 ianuarie 2018..! Parerea mea este ca deocamdata pentru militari nu se mai pot calcula pensiile pe principiul Contributivitatii, decat daca doreste cineva neaparat sa-si deschida dreptul de pensie conform ANEXEI nr.5 din lege, adica la 65 ani si 35 ani stagiul complet de cotizare,cu posibilitatea reducerii acestei varste datorita grupelor de munca.

CEZAR spunea...

Prin ceea ce afirma ..constat ca m-Alul chiar are o problema de logica elementara !
Analizati:
Blogger Iulian Mares spunea...
Huhu,
Aparent răspunsul are logică, dar, L 223, fără OUG ulterioare, este mult mai bună decât cele anterioare!
Mizeriile au fost introduse prin acte normative ulterioare...

Unknown spunea...

Domnule Gigi,
Ați fost cat se poate de “concret și la obiect”, cum se spune.
Chiar dacă pentru mine rămâne neclar de ce in anul 2018 luam ca referință pentru indexare rata inflației din anul 2016 și nu din 2017 (vorbim de un indicator care se afla in fiecare an, la 1 Ianuarie!....cel puțin așa scrie in toate actele normative pe care le-am citit) primiți toată aprecierea și considerația pentru efortul de a da curs solicitării mele.
Cu respect,

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Tie, care te-ai pensionat în 2016, ți-au introdus în pensia militară stagii civile realizate înainte de armata? Nu cred!
Iată ce zice L 223!
Articolul 25
(1) Constituie vechime pentru stabilirea pensiei militare de stat în condițiile art. 16-18 și 32 și perioadele recunoscute ca vechime în serviciu, vechime în muncă, stagiu de cotizare sau perioade asimilate în condițiile legii, până la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Cu ce ocazie, până la 01 01 2016, putea să-i recunoască lui @gigi vreo Casa de pensii vechimea anterioară armatei, dacă omul s-a pensionat abia în 2016?

Huhu Rezea spunea...

@Mares
Nici legea inițială pensiilor militare nu putea îndrepta brambureala creată în salarizarea militarilor de după 2009. Ar fi fost ceva mai puține pensii militare micșorate.
@Leon
Cu toate că OUG 103 a eliminat din L 263/2010 toate reglementările speciale pentru militari, am mai spus că gulerele albe au fost prevăzătoare în reformularea art. 122 din L 223 prin OUG 57/2015. Pentru optanți contează Legea 263 în forma de la 01 01 2016... nu și modificările ei ulterioare.

Huhu Rezea spunea...

Reiau pentru cei care se informează din când în când.

Articolul 59
Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează, din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea și comunicat de Institutul Național de Statistică. Dacă în urma actualizării rezultă un cuantum al pensiei mai mic, se păstrează cuantumul pensiei aflat în plată.

Indicatorii definitivi ai inflaţiei dintr-un an, nu cei provizorii, sunt comunicaţi de INS prin luna septembrie a anului următor.
In consecinţă, la 01 01 2018 sunt cunoscuţi indicatorii definitivi din anul 2016. Cei din 2017, vor fi cunoscuţi în sept. 2018 şi vor conta pentru actualizarea din 2019.

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Ai reluat art 59 FB.
Te rog, mai reia-l o data și pentru Padina, că el este f tare la logica!
Dacă îl întrebi de unde provine expresia P implică Q, va spune că din fotbal!

Unknown spunea...

Stimate domn (administrator al blogului),
Mesajul pe care l-ați dat acum este de natura sa lămurească totul.
Poate ca era foarte bine ca exact așa cum ați scris Dumneavoastra sa apăra și in textele legislative care se tot publica, ca sa înțeleagă și “cei ca mine”.
Un singur lucru va mai spun cu toată convingerea.
Daca ați face un sondaj in rândul celor pensionați ca sa vedeți câți înțeleg problema indexării așa cum ați menționat-o Dumneavoastra, cu siguranța veți avea mari surprize!!!
Închei mulțumindu-va foarte mult, chiar dacă sunteți, in continuare, supărat pe mine sau pe “cei care se informeaza din când in când”.
Cu respect,

Leon spunea...

Huhu Rezea, da, cam asa este..! Art.122 modificat de OuG.nr 57/2015 lasa sa intelegem ca se aplica Legea nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare facute pana la data de 1 ianuarie 2016..!( nu si cele dupa aceasta data).
PS. Ati primit raspuns la solicitarea recalcularii pensiei cf.L.263/2010 ?

Pop Iuliu spunea...


Ca știre de noutate, de la un înalt funcționar din cadrul MFP, la nivelul acestui minister se discuta despre necesitatea unei solicitări către CPS-uri, pentru simulări cu indexarea pensiilor militare pentru o ipotetică indexare cu 2,5%, 5% si 5,5%. Măsura esteplanificata in planul de activități pentru pregătirea primei rectificări bugetare. In acest context speram ca acele calcule sa poată fi agreate la rectificarea bugetară, asa încât la 01 Iulie ac sa beneficiem si noi de o indexare a pensiilor militare!

CEZAR spunea...

@/ pop iuliu
Incercarea dvs..de a calma spiritele...este de-a dreptul HAIOASA
Mai incercati..dar riscati sa vada si sefii si va pierdeti ...slujba...:D...:D...

Leon spunea...

Pop iuliu, si eu banuiesc ca pensiile militare se pot Majora din iulie 2018 cu cel putin rata inflatiei din anul 2017( va fi comunicata de INS probabil in Aprilie) si de regula in aceasta luna are loc si prima rectificare bugetara..!

Unknown spunea...

DLE H , problema indexarii pensiilor ar trebui sa fie in atentia ministrului MAPN ,asa a zisOLGUTA ,ca asta e treaba lui, nu este corect ca cei cu pensii militare sub nivelul salariului minim pe economie sa nu beneficieze de nimic , totusi , asa cum este si cazul dlui CORNEL , de la 1 ian , celor cu pensii mari au si beneficiul saderii impozitarii . NU spune nimeni nimic despre pensiile mici din armata , in armata chiar daca au lucrat putin ,dar in conditii speciale , ar trebui sa li se atribue putina atentie .Poate este posibil sa ajunga acest fapt la cine trebui .ADICA un militar chiar cu grad pentru vechime de 10 ani ,am vazut pensie de 600 lei , asta inseamna ca va avea mai putin decat un civil asistat social ,caruia in iulie ii va da un ajutor de 620 ,DOAMNE FERESTE .....asa ceva

Vully spunea...

Nu știu dacă cei din MAI și penitenciare vor avea ceva măriri k MAPN..adică unii 15 la sută iar alții zero ?)) cred că va da irakieni măririle , că în România nenea intervenții..)) Sictir guvernanți...de mukava..

ioan spunea...

Cei care au pensii sub 2000 de lei cand vor fi bagati in seama??

Leo spunea...

La multi ani Ioane !
Când vor ajunge in loc cu verdeata....

Leo spunea...

Srelica , ce este cu tine ? Nu mai ai incredere in ce ai stiut atat de bine incat ai si elaborat un model de actiune ?
Sigur ca decizia prezentata , a fost emisa prin incalcarea FLAGRANTA de catre LICHELELE GULERATE a cadrului normativ prin care se face o actualizare in mod LEGAL si TEMEINIC .
Pe scurt , in decizia de recalculare se substituie solda de functie de aprox. 850 lei cu SOLDA DE FUNCTIE de 1667,5 lei ; (1450 lei + 15% x 1450 lei = 1667,5 lei).
Apoi acest cuantum de 1667,5 lei il transmiti in tot calculul urmator din decizia de recalculare.
Decizia de actualizare , este dovada sa vedeti VICLENIA LICHELELOR , care in loc sa aplicce cadrul normativ , aplica "normele" ticluite de ei care nu au nimic comun cu legea 152 ; L 207 de aprobare a OUG 56.
Citeste ### LOGIGRAMA ### si vei intelege si lozinca LICHELELOR , care este :
### SA NE DEA IN JUDECATA . CINE CASTIGA, BINE. CINE NU, IL FURAM BINE ###
mai ales ca rata de castig in instante este de sub 5% in favoarea justitiabililor.

Leo spunea...

### LOGIGRAMA ###
LOGIGRAMA sistemului pervertit si ticalosit ,pe scurt , arata cam asa :
1. FUR si MINT trimite catre instrumentul politruc Viscol "raza lunga" , semnalul de forma : "Tai bugetele din zonele vulnerabile care nu conteaza "
2. Viscol "raza lunga" + politrucii FUR si MINT , aronadati pe sinecuri , cheama loja guleratior MFA de decizie, transmitandu-le mesajul venit de la Fur si Mint. Loja guleratilor de decizie, pune de un grup de lucru din sefii : 2580+2505+DFC+2418 , care elaboreaza norme paralele legilor , pe care le secretizeaza si le transmit guleratilor sefi de servicii si birouri ca sa purceada la "actualizari".
3. Politrucii de varf din MFA si guleratii de decizie , formeaza un "ORGAN SIMBIOZA", adica : Guleratii de decizie elaboreaza si emit normele secretizate de incalcare a legilor , pe care (si) pt. protectia lor le dau la politrucii de varf sa le aprobe . Politrucii de varf le aproba stiind ca sunt la adapostul lui FUR si MINT a carui politica o slujesc , iar guleratii de decizie sunt linistiti si la adapost pe sinecurile lor , ca au servit politrucii desi au facut-o constient prin metode ilegale dar aprobate de stapanii lor vremelnici.
4. Cu totii au cazut de acord cu principiul ;
" SA NE DEA IN JUDECATA. CINE CASTIGA BINE , CINE NU IL FURAM BINE"
5. Aceasta metodologie prin care constient "schilodesti" legi cu acte administrative tertiare pe care le secretizezi pt. a le scoate de sub controlul judecatoresc, afectând astfel statul de drept , eu cred ca face obiectul DNA-ului si al DIICOT-ului pt. a curma astfel de indeletnicire tip Venezuelean sau Columbian

" SA NE DEA IN JUDECATA. CINE CASTIGA BINE , CINE NU IL FURAM BINE"

Unknown spunea...

HA HAHA ,hai nu va mai plangeti, ca de azi s-a majorat ajutorull de deces ,,asta ha ha , echivaleaza cu compensariile de la iesirea la pensie ....vedeti ca guvernul este bunnnnnnnnnnnnnnnnn

Unknown spunea...

CUM SE PLATESC PENSIILE MILITARE ale celor care provin din STS -_?din bugetul STS sau din bugetul MAPN?

petre spunea...

INTREBARE INTREBATOARE;

AM CITIT DE LA CAP LA COADA LEGE nr. 574 din 14 decembrie 2004 (*actualizată*)
Semnul onorific În Serviciul Patriei se conferă maiştrilor militari, subofiţerilor şi funcţionarilor publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiştri militari şi subofiţeri, din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Justiţiei, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Protecţie şi Pază şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, care au 15, 20 şi 25 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale.

UNDE AM DESFASURAT ACTIVITATEA IN CEI 3 ANI DE SCOALA MILITARA ??
(nu am fost in activitate în domeniile apărării ordinii publice şi siguranţei naţionale).
beste
este grele tare lb. Romana; se vorbeste numai de ACTIVITATE.......!

Unknown spunea...

de unde scoate olguta crestere din impoyit de 7%? ea asa zce

petre spunea...

pentru ca in prezent, gradul de sergent din armata este echivalent cu gadul de m.m. clasa a V a sau.... nu trebuie luat in considerare in activitate în domeniile apărării ordinii publice şi siguranţei naţionale).
eu spre ex. in anul 3 de scoala militara am avut gradul de sergent, loctiitor cdt. de pluton. In lege este specificat clar de nenumarate ori "ACTIVITATE"
pai atunci la mine nu a fost ACTIVITATE, unde specifica altfel?

Leon spunea...

Petre, citeste si Legea nr.80/1995-privind statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare..!

Pop Iuliu spunea...

CPS lucrează intens la actualizările pensiilor ca urmare a majorării SF cu 15% din 30 Iunie 2017!


https://www.senat.ro/PDFIntrebari/27%2011%20POPA%20C%20938%20A.pdf

Unknown spunea...

dle pop , mai explicit se poatr ?cum adica intens, asta ar insemna ca de acum din ian sa se dea decizii?

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leo spunea...

Daca cititi materialul din linkul lui pop iuliu
https://www.senat.ro/PDFIntrebari/27%2011%20POPA%20C%20938%20A.pdf
veti observa ca in raspunsul semnat de viscol raza lunga, unei interpelari a unui senator referitoare la actualizariile de pensii , in acest raspuns este invocat ca temei legal pt. ACTUALIZARI , numai Art. 60 alin (1) si L 152. Pt. lichelele gulerate nu exista si L207 de aprobare a OUG 56.
Lichelele , cred ca incearca un ratinament fortat de interpretare a legii 152 , cum ca majorarea s-a facut numai in baza acestei L 152 in vigoare de la 30.06.2017.
Noi stim ca OUG 56 a intrat in vigoare la 07.08.2017 iar L 152 de aprobare a OUG 56 a intrat in vigoare la data de 04.11.2017. Lichelele gulerate se raporteaza numai la L 152 si data de 30.06.2017.
DAR , ART. 60 alin (1) din L 223 spune ca pensiile se actualizeaza ORI DE CATE ORI SE MAJOREAZA SOLDELE DE FUNCTIE , etc...Deci si daca ar fi sa interpretam ca OUG 56 a fost o alta majorare ( la cuantumul de 1450 lei a Sf) , atunci tot ar fi obligati sa acrualizeze la 'noua" majorare din 07.08.2017 de 1450 lei a Sf., deoarece trebuie sa actualizeze ORI DE CATE ORI se majoreaza Sf

Pop Iuliu spunea...

@mihaela Marinescu
Distinsa doamna, eu nu am făcut decât sa postez linck-ul spre document, așa ca nu pot sa știu când vor comunica deciziile de actualizare.
Mi se pare foarte foarte buna remarca domnului Leonard!

Huhu Rezea spunea...

As vrea să atrag atenția că art. 60 din L 223 reglementa actualizarea pensiei militare... nu doar majorarea soldei de funcție , indiferent cum o definesc unii ca soldă de funcție ca produs dintre CIF și VRS de 197,33 sau cuantum compus. Actualizarea se produce a ori de câte ori se producea o majorare a soldei de funcție sau de grad a personalului militar în activitate.
Nu poate fi ignorată nici completarea Legii nr. 152/2017 prin OUG nr. 56/2017 şi Legea 207/2017.
Legea 207 a înlocuit sintagma greşită de solda de bază din OUG 56 cu sintagma solda de funcţie. A păstrat dispoziţia că acest element simplu al soldei brute nu poate fi mai mic decât salariul minim garantat.
De aceea este incorectă procedura de actualizare operată de Casa Sectorială a MAPN în decizia de actualizare analizată în topicul anterior.

Leo spunea...

Foarte bine reliefat de maestru.
As mai adauga la cele intarite de maestru , ca in acest moment datorita OUG 59/2017 ( care a inghetat actualizarile) , " Actualizarea se produce a ori de câte ori se producea o majorare a soldei de funcție sau de grad a personalului militar în activitate "--- DAR MAJORARE OPERATA NUMAI PANA LA DATA DE 15.09.2017 , data la care a intrat in vigoare OUG 59 / 2017.
Pregatiti-va de contestatii si procese cu LICHELELE.

Bebetul spunea...

Seara buna
Ma bag in seama si eu cuo intrebare:
Sf pentru un col. va fii egala cu Sf a unui PAS

Leo spunea...

@bebeto
Da , daca colonelul respectiv are pensia recalculata cu VRS-ul de 197,33. Adica daca colonelul respectiv , vine din negura timpului. Are noroc cu pensia in plata , "facuta bine" de Gabita ....
Coloneii isiti la pensie din activitate dupa 01.01.2016 , sunt alta "loja" , cea a gulertilor care a schilodit in complicitate cu politrucii legile dedicate.
Dar totusi , fie el colonel din negura timpului sau colonel din loja guleratilor , tot colonel este , cu "probleme" la inchizator...
PS
Pe timpuri, domnul colonel
S-a dus, o dată, la bordel,
Dar dama zise: "Următorul,
Că ăsta n-are-nchizătorul".

Huhu Rezea spunea...

@Bebetul
Am mai subliniat acest aspect.
După adoptarea Legii 207/207, solda de funcție de la litera a) din deciziile de recalculare/actalizare se egalizează la 1450 + 15% x 1450 pentru toate gradele de gradați, subofițeri și ofițeri...până la gradul de colonel. Asta din cauză că din octombrie 2008 gulerele albe din ministere nu au mai adăugat nici măcar un ban la VRS, dar au inventat alte sporuri și indemnizații pentru a menține ierarhia militară. Acum vor să fenteze din nou.

Bebetul spunea...

si ce se poate face

Huhu Rezea spunea...

@Bebetul
Soluția este abrogarea OUG nr. 59/2017 pentru ca pensiile sa fie actualizate conform Legii 153/2017, care repune la locul ei solda de funcție în ierarhia elementelor care compun solda lunara bruta.

Pop Iuliu spunea...

@all
Chintesența problemei actualizărilor a fost exprimata foarte corect de către adminul nostr, Huhurez:
"As vrea să atrag atenția că art. 60 din L 223 reglementeaza actualizarea pensiei militare... nu doar majorarea soldei de funcție , indiferent cum o definesc unii ca soldă de funcție ca produs dintre CIF și VRS de 197,33 sau cuantum compus. Actualizarea se produce a ori de câte ori se producea o majorare a soldei de funcție sau de grad a personalului militar în activitate".
Orice discuție si/sau demers juridic asupra modului in care se va realiza actualizarea trebuie sa se bazeze pe principiul remarcat de către Huhurez, asa ca cei care vor contesta deciziile de actualizare sa retina fraza si sa o indice in avocatului, fiind esential pentru elaborarea acțiunii.

Unknown spunea...

DL POP IULIU,santeti senator? atunci ne puteti ajuta sa primim informatii despre ce se intamola cu acel oug 59 retrimis la comisia de munca ,sau ramane si asta la fel ca cel din 2015 a lui ciolos? ,ce spuneti mai sus nu poate sa aduceti in discutie cumva in senat , ca nu se aplica corect legile aste nenorocite si jumulite:?

Leo spunea...

@ pop iuliu and all
Asa este cum a spus si cum a spus de 2 ani H-ul.
Doar ca acum , la prima majorare care atrage si o actualizare , s-a majorat numai elementul numit "SOLDA DE FUNCTIE" , de aceea noi vorbim si dezbatem acest element concret , pe care lucram.
Problemele sunt 3 dpv al meu :
1. Ignorarea de catre lichelele gulerate a L 207 de aprob a OUG 56 pt aplicarea actualizarii . Întrebarea este , cum justifica aceste lichele in fata instantei aceasta aplicare "partiala" a cadrului normativ care reglementeaza actualizarea. Care este viclenia juridica pe care se bazeaza guleratii?
2. Netransmiterea catre Gradatii , a majorarii Soldei de functie , pt. calculul cuantumului pensiei. de asemenea care este viclenia juridica pe care se bazeaza lichelele , pt. a nu transmite si la Gradatii majorarea Sf ? ( SEMIACTUALIZAREA despre care ne spunea maestrul intr-o tema mai demult )
3. De ce actualizarea nu se aplica de la 01.06.2016 , adica "DIN LUNA IN CARE S-A FACUT MAJORAREA " ? ( este o problema periferica si mai mult didactica. Eu am gasit undeva sintagma "DIN LUNA IN CARE S-a FACUT MAJORAREA"... dar nu stiu temeiul legal precis . Poate Leon care sta mai mult in biblioteca sa precizeze...

Unknown spunea...

ACESTE intrebari cui le puneti .dle LEONARD?nu se poate face o sesizare scrisa catre parlament in care sa spuneti cum isi bat joc de aplicarea unor legi?sau direct lui FIFOR , sa raspunda cumva ,dar directoarea asta a casei sectoriale a MAPN mce mama dracului invartep acolo?

Leon spunea...

Leonard, am gasit in biblioteca Adminului, materialul referitor la publicarea in M.O. nr.487/ 27.06.2017(orele 21,35), a Legii nr.152/ 27.06.2017, privind aprobarea OuG.99/2016, in care Dul Huhu Rezea a adus unele precizari:
-Intra in vigoare pe 30.06.2017, orele 00,00.
-Soldele de Functie ale personalului militar vor fi mai mari cu 15% incepand cu luna IUNIE
-Pensiile militare se Actualizeaza INCEPAND CU LUNA IUNIE 2017, etc.
Personal eu as fi mltumit ca eventualele majorari sa-mi fie platite din Iulie 2017, dar sa fie Actualizate si celelalte elemente care sunt influentate de Majorarea cu 15% a Soldei de Functie: Indemnizatia de comanda,Solda de merit, Gradatiile, etc. si procentele acestora sa fie aduse la nivelul lunii Ianuarie 2016.
Si mai apare o problema pe care n-ai mentionat-o, Compensarea Contributiei Individuale la Buget..daca se reduce la 3-4%..s-a dus 50% din Valoarea Actualizarii..!

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Trofin spunea...

Inchin sabia si ma dau batut . Prin toate incercarile si simularile nu am gasit o justificare unitara , valabila pentru toate deciziile de actualizare a pensiilor la care am avut acces , asupra modului cum se calculeaza Compensarea contributiei individuale la buget in situatia actualizarii pensiilor. La toate deciziile de actualizarea valoarea compensarii este mult mai mica decat la recalculare. Daca este cineva care cunoaste modul unitar sau procedura de calcul individuala a acestei compensari, il rog sa o faca cunoscuta . Am intentia sa apelez la ministrul apararii nationale cu o petitie prin care sa solicit ca onor CSP sa-mi faca cunoscuta procedura pentru a nu apela la instanta de judecata la primirea deciziei de actualizare dupa contestarea acesteia . Nu cred ca este corect modul de operare al CSP nefacand cunoscute beneficiarilor pensiilor actualizate procedura de calcul a fiecarei componente salariale.

Unknown spunea...

DLE TROFIN , asa trebuie , dar doamnei directoare de la pensii nu ii atrageti atentia sa verifice cum aplica salariatii legea? inrest ce sa zic, un stres in plus

Leo spunea...

- Multumesc Leon
- @Trofin , esti copil , crezând ca viscol raza lunga sa intervina la CPS ca sa-ti "faca rie cunoscuta procedura"... Lichelele tocmai de asta le secretizeaza ca sa nu fie cunoscute si pt. a nu avea pargiile necesare in justitie .
Vrei numai un exemplu ? Iata-l ;
Actualizarea bazelor de calcul pt. calcularea pensiilor militare , are la baza Ordinul MS 60/ 06.05.2016 al MFA , secretizat pt. ca numai ei sa stie "evolutia" soldelor prin majorarea...etc..
Prin acest ordin, lichelele in loc sa ACTUALIZEZE ( ADICA SA ADUCA IN PREZENT la 01.01.2016 toate bazele de calcul la fel ca la activi la data de 01.01.2016 ) ei prin viclesugul lor au creat acest haos ca sa nu dea drepturile conf. L 223 care spune de ACTUIALIZARE adica DE ADUCERE IN PREZENT a bazelor de calcul , indiferent din ce era geologica venea colonelul fara inchizator la ACTUALIZARE .

Huhu Rezea spunea...

@Trofin
Ai ceva indicii în art. 19 din M25

ionel bardas spunea...

pentru leonard si cei care cred ca DNA-ul va rezolva problema va anunt ca va inselati amarnic intrucit acest DNA printr-o procuroare DREXLER face ce vrea in materie de emitere a adeverintelor pentru recalculare/actualizarea pensiilor ofiterilor de politie judiciara detasati la DNA.aceasta nemernica de procuroare dupa ce ca nu mi-a prins in adeverinta elementul salarial contributie individuala la buget prevazut expres la litera ,,L" a anexei 1b din procedura are tupeul si impertinenta sa scrie negru pe alb ca pensionari nu beneficiaza de acest element salarial. si atuinci despre ce vorbin ?mai mult aceieasi nemernica afirma ca emiterea unei adeverinte cu respectivul element salarial lipsa se datoreaza intelegerii cu Directia Generala Resurse Umane,Directia Generala Financiara si Casa Sectoriala de Pensii toate din MAI care au agreat acel model de adeverinta.in prezent in raporturile cu aceasta sint in fazele eliminatorii adica instanta civila dar vor urma si finalele adica instanta penala.

Trofin spunea...

@ marți, ianuarie 09, 2018 Huhu Rezea spunea...
Ce scrie la art. 19 din M25 corespunde perfect la recalclare . La actualizare numai merge . Ceva este schimbat , chiar bine schimbat.
@ Leonard spunea...: Copiii sunt mult mai nascocitori decat adultii , mai ales adultii seniori. Ma bucur ca ma considerati un copil dar imi lipseste abilitatea lui de a gasi ceea ce caut.

Leon spunea...

Leonard, daca nici Huhu Rezea si Trofin nu i-au dat de cap..eu nici atat..!
Dar iti dau un indiciu important..o sa vina DNAul la CPS a MApN sa solicite eliminarea Compensarii pentru CIBS din Deciziile de pensii deoarece DNA nu o acorda ofiterilor detasati de la MAI (vezi comentariul Ionel Bardas de mai sus..! Asa ca fii atent la ce-ti doresti..:))

Unknown spunea...

Din Legea nr. 573/2004, art. 2, inteleg ca Semnul onorific În Serviciul Patriei se conferă ofițerilor și funcționarilor publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri, din Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Administrației și Internelor, Ministerul Justiției, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe, Serviciul de Protecție și Pază și Serviciul de Telecomunicații Speciale, care au 15, 20 și 25 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale.
De asemenea, art. 6 arata ca Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ofițeri și funcționari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri, se conferă pentru:

a) 15 ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale;
b) 20 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale;
c) 25 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale.
Intrebarea mea este daca acesti ani de activitate cuprind si perioadele in care s-a satisfacut stagiul militar si/sau s-au urmat cursurile unei institutii militare de invatamant.
Cei carora nu li s-a acordat Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ca nu li s-au luat in calcul acesti ani pot cere cumva sa beneficieze de prevederile legii cum ca ,,au fost in activitate"? In felul acesta se poate cere si o recalculare a pensiei. Rog raspuns numai de la cunoscatorii in materie. Multumesc!

Huhu Rezea spunea...

@Pomană
Stagiile militare și scolile militare nu intră în anii de activitate pentru care se acordă Semnul Onorific.

Unknown spunea...

Pot fi de acord cu dumneavoastra caci cunoasteti mult mai multe in domeniul respectiv. Insa, nu pot fi in totalitate de acord daca nu am si o explicatie ,,legala'' privind acest lucru. Si satisfacand stagiul militar si urmand cursurile unei scoli de ofiteri ,,am fost in activitate'', dovedit si prin faptul ca aceste perioade se considera ca fiind perioade de cotizare si vechime in munca. Deci, care este reglementarea in acest sens?

Leo spunea...

Florin
Stagiul militar , sc. militara sunt valorificate ca "vechime in serviciu" nu vechime in munca. In sistemul de pensii publice , aceste perioade de stagiu militar si sc. militara ,sunt considerate "perioade asimilate" si nu se valorifica decat la 65 de ani pt. desch. dreptului de pensie pt. limita de varsta , nu se valorifica si pt. desch. dreptului de pensie anticipata de catre CNPP.
Vechimea in serviciu data de stagiul militar si sc. militara , se valorifica prin L 223 la conditii normale ...

Huhu Rezea spunea...

@Pomană
Citiți primele 4 articole din L 80/1995 - Statutul cadrelor militare - unde găsiți definiția cadrelor militare în activitate.

Unknown spunea...

Multam fain petru lamuriri.

Unknown spunea...

Huhu - citesc acelasi art. 25 din Legea nr. 223/2015 si nu sunt de acord cu interpretarea dv. Valorificarea stagiilor din viata civila interpretez ca se refera la ce adeverinte se aduc ulterior pensionarii ca militar, si nu are legatura cu cazul lui @Ghita, pensionat in 2016. Avand 10 ani ca vechime inainte de a fi politist, acei ani se incadreaza in definitia de la litera f) de la art. 3 din Legea nr. 223/2015, iar cei 10 ani trebuia sa se regaseasca in vechimea cumulata. De altfel, si in textul legii se face trimitere de 2 ori la vechimea efectiva, ca fiind compusa dintr-un numar de ani (per total), DIN CARE cel putin ... ani vechime in serviciu - la art. 16, alin. (1), lit. b si la art. 18, alin. (1). De altfel, la art. 109, alin (4) scrie: Stagiile de cotizare nevalorificate la recalcularea pensiei conform alin. (3), precum si cele realizate ulterior intrarii in vigoare a prezentei legi se valorifica in sistemul public de pensii. La userul @Ghita nu este vorba de nevalorificare la recalculare, fiind nou pensionat, si nici stagiu realizat ULTERIOR intrarii in vigoare a Legii nr. 223/2015. Drept urmare, cred ca @Ghita ar trebui sa citeasca mai atent breviarul de calcul si sa vada daca in vechimea cumulata sunt adunati si acei 10 ani munciti ca si civil inainte de 2000. Daca mai are dreptul, sa faca la CPS contestatie, daca a trecut termenul sa ceara recalcularea, cu punerea in plata a noului cuantum incepand cu data de 01 ale lunii urmatoare depunerii cererii.

Huhu Rezea spunea...

@Denim
Dta poți să interpretezi cum vrei, dar nu mai cere si altora să facă aceeași greseală.
Nu ai abilitatea de a înțelege un text juridic în care se vorbește de vechime recunoscută.
Legea 223 recunoaște ca vechime cumulată pentru calculul pensiei militare, pe lângă vechimea în serviciu, doar vechimile recunoscute în alte decizii de pensie anterioare. Dacă @Ghiță a ieșit la pensie în 2016, cu care altă ocazie anterioară putea fi recunoscută ca vechime perioada de 10 ani lucrați anterior intrării în armată?

Leo spunea...

I-am mai spus si eu , dar nu accepta .
Ceva probleme sunt cu stagiile civile realizate dupa 01.01.2016 , nu cu cele realizate inainte de a deveni cadru militar. Timpul le va rezolva pe toate....

Huhu Rezea spunea...

Stagiile civile anterioare armatei, care nu au fost recunoscute ca vechime în decizii de pensie anterioare Legii 223, se aduna cu stagiile civile ulterioare pensionarii și se valorifica, la împlinirea vârstei standard din L 263/2010, în sistemul public de pensii .

Unknown spunea...

STATI sa vedem ce fac astia cu legea 263 pe care au ciopartit-o in toate felurile .Vai de cei care se pensioneaza in perioada urmatoare:inteleg ca 20 ani armata cumulati se aduna cu 9 ani civilie si la implinirea varstei de 65 ani primeste diferenta de la pensiile civile pe talon separat? deci 2 pensii?una pentru 20 din armata si una pentru 9 ani civila? corect?

Leo spunea...

Este corect maestre ce ai spus . Dar este ALTA TEMA.
Noi discutam , despre sa zicem un medic de tara , care inainte de a se face medic militar ( inainte de a deveni cadru militar activ), a fost medic la "Palilula" 10 ani. Apoi , cu o pila s-a facut medic militar si a mai profesat 20 de ani ca medic militar. Acum , ca a implinit 58 de ani , respectivul doctor de la Palilula devenit dr. militar , vrea sa iasa la pensie pe L 223. Pt. stabilirea dreptului de pensie militara de stat , CPS-ul ii va valorifica 30 de ani ca vechime efectiva.

Unknown spunea...

a intrat cuiva pensia pe card si de la ce banca?

gheorghe spunea...

Da au intrat la ora 13.00 martie cu 6 %. Banca transilvania.

gheorghe spunea...

Da au intrat la ora 13.00 mai mari cu 6 %. Banca transilvania.

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Nuuu!
Imi pare rău că nu vrei să faci un efort să citești explicațiile mele, daca nu înșelegi textele de lege.
Medicul militar nu-și va putea valorifica în pensia militară cei 10 ani lucrați ca medic civil. Se putea pe Legea 164/2001, dar nu pe L 223.

Unknown spunea...

Eu unul inteleg ca, militar fiid, in momentul in care ai iesit la pensie dupa o lege in care s-a luat in calcul contributia de asigurari sociale ti se socoteste inclusiv vechimea realizata in civilie, inainte de a fi cadru militar. Din moment ce s-a trecut la pensiile militare si s-au emis decizii pe baza veniturilor din 6 luni consecutive, automat vechimea din civilie nu intra in discutie ci va intra in momentul in care se implineste varsta de 65 ani pentru barbati, 60 ani pentru femei. Nu vad cum influenteaza vechimea din civilie cuantumul pensiei din moment ce aceasta e calculata dupa veniturile salariale realizate intr-o anumita perioada. Ce ziceti?

karadeniz spunea...

@ Florin Pomană
Zic că ar fi trebuit să citiți mai atent legea 223/2015 privind pensiile militare de stat și M24/2016 metodologia de întocmire a dosarului de pensionare.
Pensia contributivă ia in calcul elementele salariale și contribuția la asigurările sociale din toată activitatea.
Pensiile militare conform legii 223/2015 iau in calcul, vechimea efectivă de minim 25 de ani, care pe lângă vechimea în serviciu de minim 15 ani poate cuprinde și perioade lucrate anterior in afara sistemului militar.
Cum in legea 223 au intrat și militari pensionați anterior, pe legea 263, acestora li s-a introdus in calculul pensiei toate perioadele de activitate inclusiv cele realizate ulterior pensionării. Unii le-au valorificat in cuantumul pensiei din noua lege, in cadrul vechimii efective de cel puțin 25 de ani, altora nu le-a fost de nici un folos, la fel ca și contribuția pentru pensia suplimentară.
Cele 6 luni de care vorbiți stabilesc doar baza de calcul, din care, pentru stabilirea pensii se calculează un anumit procent peste cei 65%, funcție de vechimea cumulată în plus, și care pate poate ajunge la cel mult 85% din această bază cu tot cu procentele aferente perioadei de contribuție la pensia suplimentară.

Maisper spunea...

Sunt pensionat la limita de varsta din 2007. La momentul pensionarii aveam 42 ani vechime din care 12 ca militar. Dupa pensionare am lucrat la particular si stagiile de cotizare, respective, au fost valorificate ( L 263/2010) Intrucat cei 42 ani imi sunt suficienti pt pensia militara pe legea 223/2015, as fi vrut sa valorific anii lucrati dupa pensionare,in sistemul public de pensii, dar in ultima Decizie de recalculare ( L 223/2015) scrie ca au fost valorificati si acesti ani. Nu inteleg cum au fost valorificati: 42 -27=17+ 65=82+ 9 contributia=91. Se face plafonarea la 85. Va rog sa-mi spuneti ce pot face ca sa valorific anii lucrati dupa pensionare.Mentionez ca am implinit 67 ani, anul acesta. Va multumesc anticipat pt raspuns!

Huhu Rezea spunea...

@Maisper
Pe actualele reglementări nu puteți să extrageți stagiile civile valorificate deja în decizia de pensie militară, așa cum prin OUG 79/2017 s-a reglementat extragerea vechimii în serviciu din pensia civilă, calculată pe L 263/2010.
Sunt unele propuneri în acest sens... așa că urmăriți problema în continuare.