9 septembrie 2018

Adăugat în:

Pentru juriștii/finanţiştii de la MAI, Legea 115/2017 şi OUG nr. 56/2017, privind solda minimă de funcţie, nici nu există. HG nr. 1/2017 are rang inferior OUG nr. 99/2016

De ce ignoră gulerele albe Legea Nr. 115/2017 de aprobare a OUG Nr. 9/2017 și OUG Nr. 56/2017?
Tocmai pentru că le strică această compunere în care se ascund șmecherește în spatele unui principiu de tehnica legislativă privind rangul HG nr.1/2017 fata de OUG 99/2016 și 9/2017. Va faceți de râs domnilor! Prevederea din HG nr.1/2017 privind salariul de bază minim, fără alte sporuri, este întărită de acte normative cu rang de lege, cum sunt L 115/2017 și OUG Nr. 56/2017, aprobată prin L Nr. 207/2017.
Documentul în format PDF aici














42 comments:

Vasile Iosif spunea...

Dle H,
Recunosc, m-au invins, nu mai inteleg nimic.
Cred ca asta si-au dorit : sa nu se mai descurce nimeni in acest hatis legislativ construit pt. birocrati si nu pt. cetateni.
Raspunsul urmareste descurajarea militarilooor in a se adresa Justitiei sugerandu-se ca este incapabila sa aplice Legea sau este corupta si obedienta.
Si MA practica aceeasi descurajare.
Cred ca o prezentare a principalelor idei ce trebuie introduse in cererea de chemare in judecata ar fi de mare ajutor.
Cu multumiri anticipate,



iceparu spunea...

Și totuși dacă PSD este "usturoi nu am mâncat, gura nu-mi miroase"cu naiba se face ca la situație juridica identica diferă pensiile?Cum naiba se face ca același PSD refuza cu obstinație sa aducă modificări la legea pensiilor în sensul corelarîi cu sondele activilor?Mai mult decât atât a băgat pensiile militare la congelat.La o pensie de 8000 lei precUM Mares bineînțeles ca unii au motive sa devină peste noapte din monarhisti pesedistî.

Iulian Mares spunea...

Iceparu,
Suma trecută de tine este doar 3/4!
Altfel, ți-am mai zis că ești rătutit rău: și în monarhie poate exista PSD, kiar la guvernare!
Rău este sa fii tzuicar!

Leon spunea...

Hai Leonard, te rog sa iei notite si sa ne povestesti si noua ce ai inteles..!!.

Leonard spunea...

MAESTRE ,
Nu se poate deschide documentul PDF , când se acceseaya "aici".

CEZAR spunea...

I"Teparu
Tine-l in corzi pe m-Al..nu-l lasa !!!
Auzi ..capitan la ..15 ani..??
Asta face mistho de inteligenta noastra ..ce dreak....!!!!

Leonard spunea...

Legea 115/2017 are in vedere 2 aspecte prin care se raporteaya la HG 1/2017 si anume :
- reglementeaza referinta la care se calculeaza veniturile ocazionale si anume ca acea referinta este tocmai salariul minim brut garantat in plata pe ec. precizat de HG 1/2017 ca fiind 1450 lei
- stabileste pt. prima data ca referinta soldei de functie este de 1450 lei fara alte sporuri sau adaosuri.
Apoi , actele normative subsecvente cum este OUG 56/2017 si Legea 207/2017 de modificare si cu dispozitii de interpretare (care le confera rangul de legi speciale pt. OUG 56 si L 207), - a L 152/2015 clarifica si intaresc referinta precizata de HG1/2017 de 1450 lei la care se aplica majorarile de 15% , referinta stabilita inca de Legea 115/2017.
Dar va spun , ca sa aveti sanse de succes trebuie sa va luati avocat pe care sa-l "UPDATATI" cu explicatiile precizate de MAESTRU la kursurile lui.
Guleratii speculeaza aceasta vulnerabilitate a lipsei de KNOWHOW in acest domeniu superimbarligat anume de ei , astfel incat chiar si avocatii sa intampine probleme.
Apoi , dupa ce ca insasi cadrul normativ este complicat , mai vin si ei si emit ordine clasificate prin care deturneaza sensul din acel cadru legal pe care ar trbui sa-l aplice si nu sa-l perverteasca.

Vasile spunea...

Stie cineva ce prevede sau poate da un link catre HG 610 din 2017?

iceparu spunea...

Niște "destepti"m-au acuzat cu ceva timp în urma De basism.Țin sa le precizez ca în perioada 2010-2013 ,atunci când ei stăteau cu proțapul în sus și își mângâiau tovarășele la blana subsemnatul striga cât îl țineau borjociî atât în fata parlamentului cât și în fata guvernului.Ești și la Cotroceni"ieși afară javra ordinara" La fel voi trata și PSD de dovedește ca e javra

Liviu Po spunea...

De la 120,000 de politisti,pentru ca numarul asta a tot fost vehiculat pe toate canalele mass-media, cum de au ajuns 69,000?
S-au pensionat inainte de intrarea in vigoare a oug59/2017,51,000?

CEZAR spunea...

I"Teparu
A zis m-Alul sa zici merci ca mai primesti ceva
Cica esti gloaba ..comunista nu ca el ..NATO-ist !

iceparu spunea...

Mares hoțul strigă hoții.Spre stiinta. Nu am fost și nici nu sunt dependent etilic.În concluzie nu e cazul sa-mi porti de grija.Și totuși ce promoție de LM,Sc.of.,UNAp ești? Trage și tu o minciuna concreta.

Leon spunea...

Si uite ca M.Fifor se tine de cuvant..!
Prin Ordinul M 141/2018 a aprobat Normele pentru acordarea medaliei SOSP cf.L 149/2018 , inclusiv pentru cei aflati in rezerva.

Iulian Mares spunea...

Ice
Ce ai vrea, să scriu date personale cu necunoscuți?
Ai mail sau telefon, te clarific!
Aștept...cu maximală nerabdare; poți comunica prin Admin!
Remarca cu COOH, era pt copilăria monarhie/PSD!

Iulian Mares spunea...

Padina,
Omul este serios, un răsculat serios!
Nu sufla în jar decât dacă ai pupat triunghi de țigancă! 😂🤣

Iulian Mares spunea...

Leon,
Ce înțelegeți din conținut?

https://www.replicaonline.ro/noutati-privind-acordarea-semnului-onorific-in-serviciul-patriei-365829/

pop iuliu spunea...

https://drive.google.com/file/d/1RZAfYhRAHSDec1Jf0jTU23Bap7VguiQ2/view

Draghici spunea...

Un scurt comentariu referitor la legislația privitoare la pensiile militare:

Oricine are dreptul(poate chiar obligația) să comenteze acest subiect. Subiectul se referă la cota din bugetul destinat apărării care se alocă pentru bunastarea unei categorii de pensionari în detrimentul altor cheltuieli cum ar fi: Înzestrarea armatei, plata personalului activ etc.
Proporția alocării bugetare pentru drepturile pensionarilor militari ține de siguranța națională. Exagerez? Ați înțeles? E nevoie de mai multe precizări?

În plus, contează foarte mult și raportul între pensia medie în sistemul public de pensii și pensia medie militară. Este o chestiune de justiție socială. Nu contest că aici sunt multe de studiat încă...


PS. Domnule Administrator, este un comentariu referitor la pensiile militare?
Repet apelul urmator: Domnilor și doamnelor, nu mai atacați utilizatorii care nu sunt de acord cu comentariile majorității! Și ei au dreptul la opinie.

tigri 3 spunea...

Așa ministru, asa reguli.
Cănd imi aduc aminte ca au cercetat un diasporez in prezenta unui minor pentru un numar de inmatriculare fara sa cunoasca prevedrile Conventiei de le Viena pe care trebuiau sa o introduca in legislatie de cu mult timp in urmă ce să mai zici .........

Iulian Mares spunea...

Drăghici,
Ai văzut undeva stipulate acele rapoarte matematice, sau este rodul gândirii proprii! ...mă refer la un act normativ.
Daca proporția nu pușcă cu cifrele inițiale, omori pensionarii?

Unui skiop de cap!
Ai descoperit tu, inima umanismului justiției greșeală capitala! Geneza păcatului primordial!
Dar, mamele cretine cu bebe în cărucior, la miting neatorizat, predispus violențelor, pe post de scut găștilor de derbedei, ai văzut, sau ai orbul găinilor cretine, cu # în plisc?

radu spunea...

Domnule Draghici, si proporția alocării bugetare pentru drepturile pensionarilor civili ține de siguranța națională, trebuie comentat obiectiv si acest subiect, conditia este ca subiectul sa se refere si la cota din bugetul care se alocă pentru bunastarea unei (unor) categorii de pensionari civili privilegiati în detrimentul altora, este trist ca nu va afecteaza acest subiect aflat in ograda pensiilor civile, aspect sesizat de atatea ori de mass media.

Sa auzim numai de bine!

Iulian Mares spunea...

Bontaș,
Ești pornit numai cu prostii in și din caputz! Ai rezolvat toate pensiile publice și îți stă în gât ceva?
În definitiv, sporul de 20% ți-a intrat în pensie, nu?
Ei, afla că acum și PCc primește C/V normei de hrană! Oricum, cred că ești flămând rău de ceri atâta carne! Părerea mea!

Draghici spunea...

Domnilor, ma scuzati pentru argumentatia sofisticata!
Am vrut doar sa justific prezenta comentariilor mele aici.
Domnule Mares, eu trebuie sa fiu multumit cu cresterea pensiei mele(si chiar asa e) dar dumneavoastra de ce n-ati fi multumit cu cuantumul pensiei actuale?
Mai dati si altora... evident nu mie! Evident ca nu va ganditi la asta...
Chestia cu norma de hrana e veche (de vreo zece ani).
Nu sunt flamand, chiar sunt satul, doar comentez. Se poate?

Domnule Radu, ai dreptate, si pensia civililor tine de siguranta nationala.
Dar la 2% fix din buget pentru aparare in cazul maririi pensiilor militare apare nevoia micsorarii cheltuielilor la alte capitole. Dupa cum observi nici un guvern indiferent de orientare nu pare dispus a da mai mult de 2%.
O sa argumentezi ca cresterea pensiilor civile va afecta grav bugetul armatei... vedem ce se va intampla prin 2022. Asteptam. Eu NU CRED.
In ce priveste diferentierile intre pensiile civile mici si cele civile foarte mari, tine cont ca privilegiatii civili sunt o infima minoritate. La pensiile militare privilegiatii formeaza o masa apreciabila (asta numai in cadrul sistemului de pensii militare).

Am onoarea,
Draghici - 2157 initial 1577.

Iulian Mares spunea...

1. Deci - :)) - ...ești Bontaș!
2. Ți-a crescut pensia cu 36%, noua nu și nu sunt semne....
3. Dar sporul de MApN, de 20% te-a mulțumit?....dar sporul de izolare, pt Balotești?
4. 2% este din PIB și nu este dintr-o suma fixă
5. Interesul pt proiectul legii pensiilor din sistemul public și nu privi la caprele râioase, ale altora
6. Mai cercetează cine și pt ce primește pensie de stat, apoi revino cu un eseu
7. Nu am afirmat că nu-mi ajunge pensia ci doar că se încalcă legea
8. Aceleași principii din preambulul legii tale sunt și la mine și în mod deosebit...situații juridice identice, pensii aproape egale
9. Ai citit proiectul noii tale legi? Daca da, atunci vino cu noutățile, pt dezbatere
10. Nu mai încerca să ții lecții, pt a nu deveni total antipatic și nefrecventabil.
10 Bis. Ok?

Iulian Mares spunea...

Bontaș,
Expresia despre flămând și carne este într-o altă keie! :))

CEZAR spunea...

Prezent, astăzi, la Constanța, ministrul Apărării Naționale, Mihai Fifor, a declarat că este foarte preocupat de pensiile militarilor. El a precizat că, în acest moment, se lucrează la proiectul de mărire a pensiilor acestora, pentru a vedea cum va fi „recalibrată” și pensia de serviciu.

„Ați văzut că suntem, acum, în faza de dezbatere, de transparență pentru legea pensiilor. Vom avea, sper până la sfârșitul sesiunii parlamentare, noua lege a pensiilor, care aduce foarte multe lucruri bune pentru pensionarii din România. Ca ministru, mă preocupă și sistemul de salarizare pentru militarii români, dar și cel pentru cei care sunt în rezervă sau sunt în retragere. În acelaşi timp, mă interesează și modificările aduse la Ordonanța nr. 80, respectiv a tot ceea ce normează viața militarilor români. De ce? Am mai spus-o și întăresc aceste spuse și acum. Nu poți avea o armată performantă, dacă nu ai militari bine plătiți sau bine echipați sau bine motivați pentru a face această meserie”, a precizat ministrul Fifor.

Ce va spuneam euu ...
Petre Aldea ..m-Al..etc..

Draghici spunea...

Domnule Mares,
1. NU.
2. Mi-a crescut, dar observati cuantumul. REPET, eu sunt multumit.
3. Sporul de 20% a contat pana in 1994 dupa care salariile noastre au ramas in urma celor din civilie. Balotesti? NU.
4. DA dar indexarea?
5. DA dar mai comparam si noi algoritmii... Unii sunt tare optimizati...
6. Ma depaseste. Cinstit. Pe dvs. nu?
7. E suficient pentru mine ca afirmati ca va ajunge pensia. Aici suntem pe aceeasi pozitie. NUMAI AICI. Nedreptati sunt multe pe lumea asta. Poate nu stiati ca prapadita aia de lege a pensiilor militare(pana la urma nu e cea mai importanta lege) este o picatura intr-un ocean.
8. Preambulul e la fel, algoritmul difera. Poti usor sa enunti principii corecte si apoi sa strecori algoritmi din BURTA. Nu mai amintesc la ce ma refer.
9. Pe mine nu ma intereseaza legea noua. Teoretic ea nu difera in esenta de legea veche. E ca ... catolicismul fata de ortodoxie: Difera cu ce umar incepi sa bati crucea. Interesant ca in textul legii noi s-a strecurat o mare eroare(exact la modul concret de calcul). Va las sa ghiciti eroarea.
10. Asa cum dumneavoastra pareti a mistocari... eu PAR ca tin lectii.
Poate fi o deformatie profesionala(licenta).
10 bis. In regula! Perfect!


Nu-mi plac expresiile la misteau! Lamuriti-ma cu ultimul comentariu!

Draghici spunea...

O mica completare,
Mi-a fost marita pensia de la 1577 la 2157(in urma deducerii impozitului sub 2000 si a eliminarii contributiei pentru sanatate dar si a maririi punctului de pensie - 10%)
As dori sa stiu cu cat a crescut o pensie de militar(Domnule Mares, veniti cu date personale?)
dupa deducerea de 2000 de lei si eliminarea contributiei pentru sanatate precum si a indexarilor anuale.
Nu-i asa ca mi s-a marit pensia prea mult?
Judecati proportional? E BINE, VA CONVINE. Dar pana cand?

Huhu Rezea spunea...

@Cezar
Fifor a fost prezent astazi la Constanța pentru deschiderea noului an școlar la Colegiul Militar Național unde a transmis un mesaj în care nu se regăsește textul publicat de o ziaristă de la Cuget Liber.
Din text se deduce mai mult că Fifor se refera la legea pensiilor civile, nu la o nouă lege a pensiilor militare.
O alta inadvertența consemnată de ziaristă este cea cu modificarea ordonanței 80. Statutul cadrelor militare este reglementat de Legea 80/1995.

iceparu spunea...

Domnule Draghici cu toate ca IULICA îmi e antipatic mă văd obligat sa recunosc ca nu are creier de bibilica.Intuiesc ca la gradul și funcția lui-dacă nu se da ceeace nu e-enormal sa aibă o pensie mai mare decât a unui angajat civil.Cu ceva timp în urma o funcție s-a transformat deci angajatul civil pana atunci putea sa devină la cerere cu acte în regula militar sadea .A refuzat pe motiv ca vrea libertate.Noi astia apiaviști pe viață ne-am lipsit de libertate și pe cale de consecință trebuie sa fim recompensați prin solde (venituri) și pensii mai mari.Recunosc ca angajații civili din armata aveau o viață mai dificila dar aveau libertatea de a alege.Apivistul avea libertatea de a alege Poarta Alba,Rahova,Jilava etc.În concluzie:nu -l ataca pe Iulian la drepturi.Lasa-ma pe mine ca sunt mai în drept.

Gigi spunea...

A propos de noua lege a pensiilor militare
Când stați și cugetați,sau numai stați?
O nouă lege a PM,este de așteptat cam prin 2022.
Deocamdată,să fim cu ochii
pe CD să voteze OuG 59 cum au promis si,cel puțin,cum este prevăzut în Draftul arătat pe acest Blog.Nu mai visați cai verzi pe...

Iulian Mares spunea...

Cezar,
Nu mai înghiți declarații politice!
Fapte concrete....

Iulian Mares spunea...

Bontaș,
De aceleași deduceri m-am bucurat și eu! Dar eu nu am avut reduceri de impozit ca IT-istii și programatorii!
Celelalte puncte le eviți, dar nu-i nimic!
Sunt și lucruri mult mai tari care diferențiază civilii de militari; ți le-a explicat Olescu!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

ROG SA NU SE MAI VISEZE LA CAI VERZI LA CE A MINTIT FIFOR! Deja a luat foc FB si fac calcule, se aduc omagii si laude conducatorilor iubiti, etc! Pe data de 3 Sept a mai venit Dragnea la intanlirea cu rezervistii? Asa cum a venit la intanlire Dragnea, asa se vor rezolva si problemele pensiilor in guvernarea PSD: NICIODATA IN MANDATUL LOR!

Iulian Mares spunea...

Bontaș,
Kiar sa te cred că nu știi cine are pensie de stat?
Mai sa fie?..,un om cu licență, pardon, ex de stat/de diploma!
Ex de licență este post zevzeră; eu kiar l-am prins în forma cea mai dură: 3 ex scrise, din care 2 a câte 6 ore, plus susținerea lucrării de diplomă! Arogantele nu sunt potrivite!
Ar fi mai nimerit să găsești un blog pt pensionarii din sistemul public; aveți ce împărtăși unii altora!

Petre Aldea spunea...

Cezar,
Pana in prezent eu am avut dreptate cu privire la promisiunile facute de catre Dragnea si Fifor. Ai ascultat cuvantarea lui Fifor sau ai citit comentarii pe marginea acesteia ? Au trecut doua saptamani din septembrie si nu au aparut noutati privind promisiunile facute de catre cei doi. Mai asteptam-avem timp pana in 20-20.
In rest,toate bune ! Vad ca ai postat mai rar.

Leonard,
Ai dreptate cu privire la Gabi Oprea.Si-a urmarit rezolvarea intereselor personale dar a rezolvat si problemele cadrelor militare in rezerva si in activitate (mai ales).Nu sunt un fan al acestuia dar ii recunosc meritele.

Draghici,
De ce nu te compari cu cei care s-au pensionat din institutiile civile? Ti-a convenit sa beneficiezi la calculul pensiei de avantajele pe care ti le-a oferit statutul de angajat civil in cadrul M.Ap.N ? Nu te mai compara cu cadrele militare.
Te lauzi cu licenta pe care ai obtinut-o.Cand anume? Cand erai angajat sau inainte? Daca esti licentiat de ce nu ai fost cadru activ?
Ca tot te framanta destinatia celor 2% din PIB alocati armatei: nu crezi ca ar fi corect(ca fost lucrator in aceasta institutie) sa contribui si tu la fondurile de inzestrare ? Ar fi normal sa ti se indexeze pensia cum se indexeaza si la rezervisti.
Nu am nevoie de raspunsul tau. Citeste,analizeaza si trage concluziile(daca ai capacitatea)
P.s. Nu te considera egalul meu.

Draghici spunea...

Aldea, citeste mai bine comentariile mele!
M-am laudat eu?
Ma compar eu cu cadrele militare?
Problema cu 2% era pusa teoretic.

Suntem egali la pensie. Avem aceleasi nevoi. N-ai ce face. Poti sa pretinzi orice, egalitatea este UN FAPT.
Suntem egali si aici la comentarii. Poti sa insinuezi ce vrei, asta e!

O mica replica la indexarea de care zici:
Am repetat, normal ar fi dupa dumneata ca eu sa fi avut pensia 1000 lei iar dumneata 10000 lei. Asa gandesti? Spune-o direct! NU TE CONDAMNA NIMENI.
Nu ai nevoie de raspunsul meu? Nu dau doi bani pe comentariul tau.
ESTE DREPTUL MEU, NEDREPTATITULE!

Petre Aldea spunea...

Draghici
Ti-au trebuit patru zile pentru a incropi un raspuns pe care nu ti l-am solicitat.Eu iti propun sa-ti recitesti dumneata postarile si sa tragi concluziile.
Recitesste si comentariul meu din 10.09 ,cauta sa intelegi ce am vrut sa spun si da-ti singur raspunsurile. Ai rastalmacit spusele mele cu rea vointa si ai raspuns numai la cele care ti-au convenit. Sigur ca mi-as dori o pensie de 10000 asa cum as dori si pt.dvs.un cuantum asemanator sau mai mare.
Problema cu indexarea a fost pusa pur teoretic(ca tot va place sa folositi termenul acesta): daca la calculul pensiei ati beneficiat de anumite avantaje oferite de statutul pe care l-ati avut ca angajat in MApN,ar trebui sa beneficiate,TEORETIC,de aceleasi indexari ca si rezervistii-repet,numai TEORETIC.
Si totusi: 1-de ce nu te compari cu cei pensionati din institutiile civile?
2-de ce faci aprecieri sau comentarii asupra problematicii pensiilor militare daca nu ai fost cadru militar? Chiar asa:ce te-a impiedicat sa fi cadru activ? 3-putin imi pasa cati bani dai pe comentariile mele dar,as vrea sa spui cati bani primesti pentru postarie tale,si de la cine.
4- n-am inteles ce inseamna NEDREPTATITULE
P.S. NU SUNTEM EGALI. Poate avem aceleasi drepturi(legale sau inchipuite)dar nu suntem egali sub nicio forma.

Draghici spunea...

Pentru Aldea care afirma:
"Ar fi normal sa ti se indexeze pensia cum se indexeaza si la rezervisti."
De aici expresia "nedreptatitule"...
Eu credeam ca o pensie ajunsa la 2100 lei prin indexare abuziva(cum crede Aldea) dupa 41 de ani de munca nu poate deranja un rezervist cu pensia de 4000, 5000 sau 6000, cine stie cuantumul... Observ cu uimire ca deranjeaza.
E clar pentru toata lumea?

PS. Il rog pe maestrul H. sa atraga atentia tuturor ca unul ca mine posteaza comentarii "de amorul artei".
Daca domnul Aldea are suspiciuni poate sa se informeze la organele competente... Ma mir ca nu a facut-o. Poate dumnealui, fiind in pana de bani, doreste sa-si rotunjeasca veniturile si nu stie cum.

Repect!

Petre Aldea spunea...

Draghici
Esti rau intentionat. Rastalmacesti comentariile cum iti convine tie si eviti raspunsurile la intrebarile la care nu poti sa raspunzi din anumite motive.Uite o intrebare simpla la care daca raspunzi iti dau contravaloarea indexarii pensiei mele : numai 41 de ani ai muncit? Cam putin pentru varsta ta.

Draghici spunea...

Aldea, devii simpatic.
As mai munci si acum desi am o varsta ... pe bune ... oricum sunt sigur ca am cu cel putin zece ani mai multi ca dumneata.
Repet, nu comentez pe bani. Dumneata?
La ce intrebari nu am raspuns? Vreau exemple!

PS. 68(v.a)=3(p)+41(m)+19(c+s)+5(f)

Draghici spunea...

Pentru Aldea, care sta numai cu ochii la acest blog:
Dau raspunsuri cu intarziere pentru ca mai am si alte treburi de facut prin casa. Mai am si hobby-uri care consuma timp. Trebuie sa stau non stop pe huhurez.com?
Credeam ca toata lumea pricepe asta.