Un produs Blogger.

miercuri, august 09, 2017

OUG 56/2017, introduce un artificiu pentru a evita actualizarea pensiilor militare?

123 comments
Potrivit acestei ordonanțe, Legea nr. 152/2017 nu mai majoreaza solda de funcție a militarilor, majorare care ar fi condus la actualizarea din oficiu a pensiilor militare calculate/recalculate, ci solda de bază.
Ce o fi aia solda de bază... ? Nu e definită nici în L 153/2017, nici în Legea pensiilor militare. Pare a fi ceva echivalent cu salariul de bază la civili și cu salariul de funcție
Am putea să înţelegem ce vor conţohârlele din ministere ce vor să majoreze dacă stabilim partea fixă, nevaribilă a soldei lunare brute aşa cum este salariul de bază în salariul lunar al civililor. 
Legea salarizării valabilă la data intrării în vigoare a Legii 152/2017 opera cu noțiunea de solda funcției de bază, element salarial compus din sf+sg+sm+ic.
Legea pensiilor militare operează la articolul 28 cu noțiunea de solda lunară brută realizată la funcția de baza.
Cei de la Penitenciare se plâng că și această ordonanță i-a sărit de la majorare.


Ordonanța de Urgența nr. 56/2017, publicată in MO nr. 647/2017


Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.

Articol unic. -

La articolul II din Legea nr. 152/2017 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 487 din 27 iunie 2017, după alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5) - (7), cu următorul cuprins:
"
(5) Începând cu data de 1 octombrie 2017 se majorează cu 10% cuantumul brut al salariilor de funcție ale polițiștilor din Ministerul Afacerilor Interne și unitățile/instituțiile/structurile aflate în subordinea sa, cu excepția celui care a beneficiat de majorări potrivit Legii nr. 250/2016.
6) Începând cu data de 1 octombrie 2017 se majorează cu 15% cuantumul brut al salariilor de bază ale personalului civil din instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională, cu excepția personalului civil din Ministerul Apărării Naționale și instituțiile aflate în subordinea sa, precum și a celui care a beneficiat de majorări potrivit Legii nr. 250/2016.
(7) Majorările acordate personalului din cadrul instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, potrivit alin. (3) lit. b), alin. (5) și (6), se aplică la salariul de bază/solda de bază/salariul de funcție cuvenit/cuvenită, al cărui/cărei cuantum nu poate fi mai mic decât salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, și se adaugă la acesta/aceasta."




elefant.ro%20
Nu mai sunt dubii!
S-a urmărit ca fomularea Art. II, alin.(7) al Legii nr. 52/2017 să fie complet diferită de formularea art. 60 din Legea 223/2015. Sunt folosite la greu abilitătile malefice ale unor jurişti.
Poate ne spune un activ cum s-a reflectat în solda lunară creșterea de 15% din L 152/2017.

123 de comentarii:

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Nu scrie că majorarea de aplică la ..../...../ solda de funcție/...?

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
Azi am luat 6 bibani de mare...și o cambula!
Precis Am și de ciorba de peste...

Leon spunea...

Sa intrbam un prieten..!
Coarna a initiat acest proiect de Ordonanta in fata Premierului si poate veni cu precizari in acest sens.
Posibil ca s-a dorit ca majorarile
sa plece de la Salariul de baza minim(1450 lei in prezent) si cuantumurile obtinute prin majorarile de 10% si 15% se adauga la 1450 lei..!

Liviutatarush spunea...

In sfarsit a iesit si domnul Ciuca cu o luare de pozitie. Mai precis cu o gargara trista... https://www.facebook.com/IonelNicolaeCiuca/posts/2020125741544107

mosmartin16 spunea...

Guvernanţi, ce o să faceţi în valul de procese care va urma ?!!! Luaţi de aici :

Legea nr.223 / 2015 privind pensiile militare de stat – art.2 : „Principiile de bază ale sistemului pensiilor militare de stat sunt următoarele : ... b) principiul egalităţii, prin care se asigură tuturor participanţilor la sistemul de pensii militare de stat un tratament nediscriminatoriu între persoanele aflate în aceeaşi situaţie juridică, în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile prevăzute de lege ;”
Decizia Curţii Constituţionale a României nr.872 din 25.06.2010 face referiri la necesitatea aplicării unui tratament egal între pensiile aflate în plată şi cele care urmează a fi stabilite sau acordate. Altfel - precizează Curtea – „s-ar crea o diferenţă de tratament nepermisă între pensiile aflate în plată şi cele care vor fi stabilite sau acordate ”.
Exemple concrete :
Trei militari – trecuţi în rezervă pentru limită de vârstă – care pe timpul activităţii au avut aceeaşi vechime, aceeaşi soldă de funcţie, aceeaşi soldă de grad, aceeaşi gradaţie, aceeaşi soldă de comandă şi aceleaşi sporuri, in aceleaşi cuantumuri. Media soldelor brute pentru 6 luni consecutive alese în vederea stabilirii bazei de calcul a pensiei este de 3200 lei.
1) Stabilim pensia netă a militarului Popescu :
- 85% din 3200 = 2720 lei ( art.40 pct.6 din OUG nr.57/2015 ) ;
- 10% din 2720 = 272 lei ( Ordinul Meritul Militar ). Rezultă 2992 lei ( 2720 + 272 ) ;
- 5,2541% din 2992 = 157 lei ( art.12 alin.2 din OUG nr.99/2016. Rezultă 3149 lei ( 2992 + 157 ) ;
- impozitul = 16% din ( 3149 – 2000 ) = 184 lei.
Rezultă pensia netă a militarului Popescu = 2965 lei ( 3149 – 184 ).
2) Stabilim pensia netă a militarului Ionescu ( trecut în rezervă după 15.09.2017 ) :
- reţineri din solda lunară brută de 3200 lei :
a) CAS ( pensie ) = 336 lei ( 3200 x 10,5% ) ;
b) CASS ( sănătate ) = 176 lei ( 3200 x 5,5% ) ;
c) impozit = 430 lei ( 16% x ( 3200 – 336 – 176 ) ). Rezultă total reţineri = 942 lei ( 336 + 176 + 430 ) şi implicit solda lunară netă a militarului Ionescu de 2258 lei ( 3200 – 942).
Pensia netă a militarului Ionescu ar trebui să fie identică cu cea a lui Popescu ( 2965 lei ), dar conform art.VII pct.3 din OUG nr.59 / 2017, pensia netă a militarului Ionescu = 2258 lei.
3) Stabilim pensia netă a militarului Georgescu ( trecut în rezervă în anul 2018 ) :
- de la 01.01.2018 solda lunară brută a acestuia este de 4000 lei ( 3200 + 25% x 3200 ) – art.38 alin.3 lit.a) din Legea nr.153 / 2017 ;
- stabilim reţinerile din solda brută :
a) CAS + CASS = 35% x 4000 = 1400 lei ( comunicat de presă de pe site-ul Ministerului Muncii ) ;
b) impozitul = 260 lei ( 10% x ( 4000- 1400 ) ).
Rezultă total reţineri = 1660 lei ( 1400 + 260 ) şi implicit solda lunară netă a militarului Georgescu de 2340 lei ( 4000 – 1660 ). În consecinţă, conform art.VII pct.3 din OUG nr.59 / 2017, pensia netă a militarului Georgescu = 2340 lei.
CONCLUZIILE LE POT TRAGE FIECARE DINTRE NOI !

avianyc spunea...

Caracterisc superficialitatii psd.
Prevederea trebuia data odata cu intrarea in functiune a LSU sau adata cu aprobarea L 152.
Daca atunci când au emis L 152 publicata in MOf /30 iunie 2017 nu au adaptat majorarea de 15% la noile prevederi privind componenta salariala vor plati atâta timp cât s-au produs efecte.
Pensionarii in plata la 30 iunie 2017 se supun raportului juridic exist la data intrarii in functiune a L152 art II (3) (b).
Punerea in corelare a termenilor LSU cu masurile luate prin OG 56 /2017 doar din octombrie lasa neacoperita perioada 1 iulie -1 octombrie cănd L152 al II (3)(b) a produs efecte.
Ca atare au o problemă .Efectul s-a produs prin raportarea L152(3)(b) la efecte prin art 60 din L223.
Asa se întâmpla cănd nu mai exista un supervizor superspecializat in analiza si corelare legislativa care să-i traga de urechi la fiecare fușerai al legilor promovate pe genunchi.

Huhu Rezea spunea...

@avianyk
Nu ai înţeles inca tristul adevăr că toate aceste iniţiative sunt elaborate de incompetenţii din structurile militare si apoi aruncate în braţele politicienilor care nu au habar de realitătile din Forţele armate?
Fiind o majorare de solde anterioară LSU trebuia folosită terminologia din legislatia în vigoare în luna iunie, aşa cum s-a procedat în L 152.
Chiar, ce este solda de bază? Include ea si solda de funcţie?

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Dan M spunea...

Inteleg din aceasta OUG ca la cei din MApN s-a majorat doar solda de FUNCTIE, pe cand la MAI se va majora solda de BAZA? Si ce cuprinde aceasta solda de baza nedefinita pe nicaieri?

Ela Pop spunea...

Asta seara la GuitaTV invitata LOV despre legea pensiilor.Am inteles ca va raspunde intrebarilor adresate in direct de telespectatori.la ora 21

Dan M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Dan M spunea...

Revin, ignorati intrebarea anterioara.

Sintagma "solda de baza" nu avea ce sa caute in formularea alin. (7):

"Majorările acordate ... potrivit ... alin. (5) și (6), se aplică la salariul de bază/solda de bază/salariul de funcție cuvenit/cuvenită"

deoarece alin. (5) prevede clar majorarea salariului de functie, iar alin. (6) a celui de baza. Nu apare in aceste alineate "solda de baza", deci nu-si are rostul nici in alin. (7).

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
Kiar nu am nimic în comun cu grănicerii, decât organizarea fâșiei de asigurare a frontierei!
Nu te lua după zănatici...
Mama este din Malta și avem o micuța proprietate în insulă! Sunt plecat să încerc să obțin fonduri să revitalizez căsuța și de pare că am obținut fonduri mica, cu condiția că cel puțin 8 luni/an să locuiesc în raportul și să o vopsesc la exterior in bleu sau alb!
Șalupa este a unui vecin in vârsta, rudă îndepărtată ce nu o mai poate conduce... dacă primesc ajutorul până-n iarnă e gata. Am găsit un ing. constructor irakian care de va ocupa de tot până la anul, când îl vor lăsa legal pe continent!
Nu este nevoie de trucuri... pește este folosit...bancuri întregi!

avianyc spunea...

@ Huhurez
În primul rând ar trebui să-mi publici comentariul prin care demonstrez cum greseste public d-na de la interne (de parca ar vorbi pentru prosti) când spune ca acei consilieri pensionati si reangajati si care dupa ce si-au dat demisia vor lucra in continuare fara indemnizatie pentru dînsa (minister).Adica nesalarizati !!!!!!!!!!!!!!!
Cum ? În ce baza legislativă calci printr-un astfel de minister ? În ce baza vor avea acces la informatii clasificate ,etc. Sau poate vor semna si acte care la prima proba vor fi lovite pe loc de nulitate .
Huhurez ,tot cu ursul ?
Ce spui eu pe fată d-neata le rastalmacesti pe dos.De când spun eu că art 40 s-a clocit la mapn descoperiti fiind de Coarna si Surugiu?
Apoi prin secretarii de stat psd de la aparare (psd-fauritor al L223 impreuna cu sindicatele) Leș si O Sava l-au strecurat sub nas lui Ciolos .
Stii cumva cauzele reale care au dus la art 40?
@ Leonard
Cam așa ceva se întâmpla/se judecă la nivel superior si cu aceasta L152 coroborata cu art 60 si LSU. Astia considera oamenii animale crezând că se pot juca cu ei cu normele juridice după cum le vine lor apa la moara.
Superficialitate Leonard ,superficialitate maximă pe toate fronturile !
Se pare ca doar Mareș a prins ”știuca” cea mare !!!!!!!!!! Acum se pare ca nu are sare suficientă pentru a o pune la saramura pentru iarnă !!!!!!!!!
Îi împrumută Huhurez !!!!!!Ha ha !!!!!

Ein Stein spunea...

Dupa cum v-am promis delirul continua. Daca e sa consideram ca salariul/solda de baza se compune din solda de functie la care se adauga vechimea ajungem la urmatoarea situatie:
Un plutonier adjutant sef cu vechime la maxim avand sa zicem solda functiei de baza 700 lei la care adaugam 25% vechimea ajunge la o solda de baza de 980 lei, conform legii nu i se acorda sporul de 15% din aceasta suma ci din salariul minim pe economie 1450 lei deci real va avea 1660 lei. Un soldat angajat de o zi sa zicem va avea o solda a functiei de baza de 400 lei, vechime canci, ca mai inainte nu se poate acorda sporul al aceasta suma ci la salariul minim 1450, real va avea tot 1660 lei. Un capitan care are solda functiei de baza sa zicem 1000 lei, vechime 10% va avea solda de baza 1100 lei, ca la cele doua situatii anterioare nu se poate aplica sporul la aceasta suma ci la 1450, real are solda de baza tot 1660 lei.
Rezulta:
-capitan vechime 9 ani solda de baza 1660 lei
-plutonier adjutant sef vechime 30 ani solda de baza 1660 lei
-soldat vechime 0 ani solda de baza 1660 lei

In sfarsit avem si noi ceva uniform in armata.

Am cautat pe net ce este solda/salariul de baza si am gasit ceva de genul
"Salariul de bază: salariul ce se stabileşte unui angajat în raport cu postul pe care este încadrat, precum şi cu alte caracteristici profesionale ale acestuia: nivelul calificării şi după caz vechimea în muncă. Se mai numeşte şi salar tarifar întrucât pe baza acestuia se stabileşte tariful de plată pe unitatea de măsură a sarcinii de muncă (pe unitatea de timp, pe unitatea specifică de măsură a rezultatului muncii– bucăţi, kg, tone etc.)"

Culmea e ca tocmai marirea soldelor cu 15% duce la situatia de mai sus.
Va garantez ca avem oameni suficient de pregatiti sa scoata trasnai si mai mari, nu disperati se poate si mai mult.

Ein Stein spunea...

asta e link-ul cu ce am gasit despre salariul/solda de baza
http://mail.ubv.ro/~janeta.sirbu/MM2_5.pdf

tehnocrat spunea...

1.Majorarea cu 10% la politisti de la 01/10/2017 nu presupune si actualizarea pensiilor politistilor cf art.60/legea 223/2017 pt ca la 01/10/2017 nu mai exista actualizarea pensiilor militare.
2. Vad ca aveti dileme, au mai avut si altii si s-au adresat Directorului CPS MApN. Asa a aparut comunicatul din 6 iulie cu privire la legea 152/2017. Va recomand sa faceti si dumneavoastra la fel. Comunicatele oficiale, pot fi folosite in instantele de judecata, pt apararea drepturilor dumneavoastra de pensie actualizata.

Ein Stein spunea...

La Romania TV Ciutacu ii ia interviu Prim Ministrului Tudose. Primul Ministru spunea ca nu este normal ca un pensionar militar sa aibe pensia mai mare fie ca e 101% sau 120% ca un activ care primeste si spor de dispozitiv, bani pe echipament, norma de hrana, etc, ca pensionarul nu mai primeste echipament sau norma de hrana, atunci de ce sa beneficieze si la pensie de aceste drepturi. Primul Ministru nu poate fi acuzat de rea intentie, doar n-o sa stea sa citeasca toate legile, pentru asta are consilieri. Este evident ca exista un neispravit in apropierea Primului Ministru care il intoxica cu toate aceste minciuni, eu am convingerea ca e din randul nostru, un frustrat de birocrat.
Atentie la ce v-am scris, delirul continua.
Singura solutie e sa se recunosca ocupatia de militar, pana si femeile de serviciu au ocupatia recunoscuta. Pasul doi este adoptarea unui pachet de legi ca in SUA, doar e partenerul nostru strategic. Asa se va putea da peste bot oricarui neispravit frustrat care va avea chef sa manance putin maro.

Ela Pop spunea...

Ordonanta LOV va deveni nula peste 2 zile au zis la A3 din cauza sau datorita faptului ca Dragnea cu psd istii lui + altii au lipsit de la sesiunea extraordinara.

avianyc spunea...

@ein stein
”delir” putin spus.
Film cu prostovani interzis sub 18 ani !
Am mai auzit una bună.
Mai scapă câte ceva si aflam de unde ar veni supărarea unora de al -l încăleca pe Coarnă după ce a depus plângere penala împotriva jmecheriilor din jurul ministrei de interne.
Se zice ca liderii astia sindicali printre care si cei care au participat la injghebarea LSU si ”alte legi” de interes sunt momiti de guvernanti cu tot felul de functii prin diverse organisme de stat ,consilii de administratie.În felul acesta s-ar realiza un troc ,legi si favoritisme contra liniste pe teren .
Coarna nepunând botul la asa ceva iar fi încomodat pe unii lideri sindicali din SNAPOp (politie UNIPOL) fost consilier pe la M Muncii care au propus ca printr-o anumita ordonanta data deja sa se modifice baza de calcul a L223 în asa fel ca pentru liderii sindicali din acest sistem baza de calcul sa fie veniturile realizate ca lider de sindicat si nu ca si simplu politist.
În felul acesta si acestia ar fi putut ajunge si ei la cuantumuri de 10-15 000 lei în loc de 3200-4000 lei.
Acuma s-au alaturat politicienilor criticati pentru acesta masura luata pe sub masa si lovesc tintit în acest Coarna (bolnav grav) care s-a împotrivit masurii și în felul acesta nu le-a iesit jmecheria.Mare problema fiind pentru unii si cumulul pensie -salariu de la stat la care Coarna se împotriveste.
Imediat si televiziunile de casa au pus botul.
Din câte spun unii de pe la parlament (unii chiar fosti militari) singuriul care s-au batut cu adevarat pentru militari si politisti a fost acest Coarna cu bunele si relele lui.
Câtă mizerie si cum se pot lasa oamenii prostiti de niste agarici sindicali care-si urmaresc doar propriile interese .
Mare parte si din aceste cauze am ajuns aici.
Unii mai vor sindicat si pentru militarii activi. Oare o fi bine ,o fi rău?
Daca o mai tinem asa ajungem o tară -mizerie generalizata fare sanse mari de rezolvare si redresare prin toate institutiile statului pâna la relatiile sociale.

tehnocrat spunea...

Ordonantele s-au inregistrat la Senat cu numerele:
- oug 56/2017. L 206/2017
- oug 59/2017. L 209/2017

ion cristian spunea...

Am observat ca pe acest blog sunt persoane care cunosc bine legislatia cu privire la pensiile militare. Am o dilema si va rog sa ma ajute cineva. Sunt pensionat din anul 2016 pe legea 223. Am executat serviciul in mai multe U.M.. Cand a trebuit sa fac dosarul de pensionare una din unitati mi-a comunicat faptul ca timp de 4 ani am beneficiat de conditii de lucru normale. Acum dupa 1 an de zile dupa multe dispute cu cei de la resurse umate, au indreptat lucrurile si mi-au eliberat o adeverinta din care rezulta ca in cei 4 ani am lucrat in conditii speciale. Daca trimit adeverinta la Casa de pensii mi se va recalcula pensia dupa legea 223 sau OG 59/2017 ? Rog mult pe cei care cunosc problematica sa ma indrume. Multumesc anticipat !

Huhu Rezea spunea...

@Cristian
Dacă aveți deja procentul de pensie de 85% pentru vechimea cumulata nu este cazul să mai trimiteți adeverinta. Sau, dacă o trimiteți pensia recalculată rămâne în același cuantum.
Pensie se va recalcula potrivit Legii 223, modificată de OUG 57/2015 si de OUG 59/2017 art. VII punc 1 și 2...până la 15 septembrie

ion cristian spunea...

Multumesc pentru rapiditatea raspunsului. Procentul de pensie este de 83%. Deci daca trimit maine adeverinta la Casa de pensie, exista riscul sa fac o mare greseala?

Anonim spunea...

cristian

Este bine sa fructificati acea adeverinta , pentru ca nu se stie cum se vor schimba legile( de exemplu pe legea 263/2010, la punctul de pensie se adauga un spor de 50% pentru anii lucrati in CS). Pentru acest lucru trebuie sa mergeti la CMJ si sa cereti mofificarea fisei cu grupele de munca ( exista acolo o cerere tip) si sa o trimita ei la Casa de pensii. Casa va emite o alta decizie de pensie.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Cristian,
Sa îți spun un lucru minor, dar benefic și pt alții!
Aveai obligația că o dată pe an să verifici înscrierea corecta a datelor în memoriu; semnai de verificare sau atenționai pe cel de la resurse umane despre neoperare!
Așa nu mai umblai după adeverințe și îi obligai să opereze la timp și corect, căci timpul trece și uitarea este umană!

Sorin spunea...

@cristian, ca sfatuiesc sa trimiteti adeverinta la centrul militar de care apartineti si sa le solicitati recalcularea vechimii cumulate. Le puteti solicita o copie. Apoi centrul militar va trimite rezultatul la casa de pensii si veti primi o noua decizie de pensie, in care singurul lucru modificat va fi vechimea cumulata. Cum spune si @huhu nu va ajuta la cuantum daca aveti vechime mare dar va poate ajuta in cazul in care s ar putea schimba modul de calcul, revenindu se la contributivitate. Si cum nimic nu e imposibil tupeul si ignoranta psd......

Huhu Rezea spunea...

@Cristian
Daca aveţi procentul de 83%, trimiteţi chiar astăzi adeverinţa La CPS, pentru recalculare pensie. Procentul vă poate creşte la 85%.

Trofin spunea...

Formularea din OUG 56/2017 , punctul 7) este aiuritoare in raport cu formularile de la Art. II , alin.(3) lit. b) din Legea 152/2017 si de la alin.(5) si (6) din OUG 56/2017 . Cum mama drakului sa folosesti in aceeasi lege , pentru aceeasi problema definiri diferite. Formularea de la alin.(7) cred ca poate insemna , cu toleranta , faptul ca majorarile facute la soldele de functie ( in cazul militarilor) se adauga la soldele lunare ( sau de baza cum zic dumnealor) care nu trebuie sa fie mai mici decat salariul minim brut pe economie , deci sunt niste majorari ale soldelor lunare fara a intra in circuitul de calcul al acestora. Sunt artifiiciile calicilor !.

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
Eu doar am postat o scrisoare publică a unui col.(R) de grăniceri, inclusiv cu datele de identificare!
Nu sunt eu acel col. :))
Eu sunt cu mult mai tânăr...un postav pornit pe șotii a scris că eu as fi acela, altul că aș fi de radiolocație...
De când sunt în pensie folosesc numai numele și prenumele real! Și asta pt că nu am ce ascunde...un trecut curat...un viitor cert in La Valetta!
Află și cine este cavaler al Ordinului de la Malta!
O zi toridă!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

D.le Huhu Rezea, uitati-va la tata mosu' Ifrim ce va dzice sincer: Daca se vor face niste schimbari la Ordonantele pe pensii, se va datora mie! I-am capiat, i-am terminat de am ajuns pana la grobianisme si invective neobrazate, tiganesti, uneori de o mojicie jenanta chiar si pentru mine, asa cum mi-au tiganit ei pensia! Imi vrei moartea, tu, politicianule pesedist si nenorocit, care pe minciuni ai venit la putere, acum ma recalculezi pe minus si ma ingheti pe viata de la actualizari, dorindu-mi moartea, de ce nu ti-as dori-o si eu tie, prin blesteme, caine si hiena spurcata care m-ai nenorocit cu 666 lei cu Ponta, apoi cu Dragnea cu 885 apoi cu 605 lei de la 1060 lei? Poate vi se pare indecent, onorabile, ce le trimit eu lor, si nu le expun aici public, dar ve-ti vedea ca Preedintele s-a sensibilizat si le-a impus sa faca coreturile necesare sa fiu oprit, dar si zecile de adrese la care trimit, in toate compartimentele MapN, l-au determinat pe Seful de Stat Major sa ia atitudine despre drepturile rezervistilor, chiar si Prim Ministrul, tocati toti de mine zi de zi la cap, ca si cei din toate compartimentele Ministerului Muncii, Senat, Camera, politicieni, ziaristi, personalitati, Comandori si Generali, chiar daca eu critic pensiile nesimtite, dar unii sunt patrunsi de sentimente de compasiune, solidaritate si camaraderie, cum ar fi D. Senator Nicu Falcoi, dar si altii cu nume grele! Suna amuzant, ciudat si neancrezator, dar eu chiar m-am transformat un Nelson Mandela si voi suporta toate consecintele posibile, poate sa ma si aresteze sau sa ma rastigneasca, dar eu nu ma las de capul lor, zi si noapte, pana ce nu se rezolva [pozitiv toate pensiile militare care nu prezinta semnele nesimtirii si interventiilor de protectie si discriminare! Nu ma dau un mare rahat in ploaie, dar ma consider un revolutionar bataios pentru drepturile rezervistilor si veti vedea zilele astea si rezultatele, pentru ca sunt presiuni acum pe ei sa schimbe foarte multe nedrptati si tampenii! Presedintele mi-a promis personal ca se va impune in acesta situatie, si stept si cateva comisii la mine acasa direct de la Ministerul Muncii, de la alte institutii, i-am rascolit pe toti, arde un foc urias din vanzoleala ce am starnit-o si deja toti promit schimbarea anomaliilor! LOV si-a schimbat atitudinea, deja, si a anuntat schibari, Dv. cunoscand din mail-urile, cam 1% dintre ele, cam ce le scriu si care este lupta mea, neavand deloc ca public sa mai comentez ceva sa sa dezvalui mistocarilor de serviciu despre actiunile mele! Dumnezeu sa ne ajute pe toti pana la dreptate, si daca mai erau ca mine cativa, sansele erau 100%, fata de 99% pe care le acord eu! La vida or la muerte, camarados, dar mai bine mor luptand decat sa mor tacand, indiferent de ce mi se va intampla, ca si asa sunt deja codamnat la moarte prin lipsuri si nedreptati, nu mai am nimic de pierdut, fratilor!

gheo spunea...

Am vazut ”aroganta unui semi-zeu”, atunci cand Tariceanu declara in fata reporterilor ca majorarea accizei la carburanti ”nu va duce la cresterea preturilor”, a unui semi-zeu care traieste intrun ”Olimp iluzoriu”, care nu a stat la rand nici la preschimbarea permisului auto cum ... nu sta la rand la magazine alimentare sa vada ”efectele cotatiei euro-leu,a accizei carburantilor, a manariei scaderii TVA care a bagat banii la greu in buzunarele producatorilor si altora” asupra buzunarelor si portofelelor unui popor adormit in inconstienta. Ce imporanta mai are in fata unui astfel de ”semi-zeu ... se crede el”, manipularea legilor salarizarii, pensiilor militare sau altele. In mitologia antica, zeilor din Olimp le era frica de un singur lucru, ”in ziua in care oamenii nu vor mai crede in ei ... ei, zeii vor inceta sa mai existe !!!”, restul sa inteleaga cine trebuie ... ”si aroganta are granitele ei iar vremurile feudalitatii au trecut de mult”.

Iulian Mareș spunea...

Cornele,
Nu cred că este corect să te adresezi vulgar!
Ar mai fi o soluție...slujbe de exorcizare cu vestitul Pornohaci!
Cred că mai ai un pas și treci la terorism epistolar!...poate îți intentează ăștia procese...eu zic să te mai potolești, că stil de adresare! Părerea mea, dar nu ești obligat câtuși de puțin sa tii cont!

iceparu spunea...

Olescule degeaba il ponegresti pe Coarna.El isi face datoria pentru cei din sindicatul lui.Ca pe undeva se mai intampla sa profitam si noi este alta poveste.
Noi nu avem parghii democratice sa-i tinem in sah pe guvernanti decat prin a ne plange pe la usi straine.Galagia pe internet si prin adunari in piete publice sunt furtuna intr-un pahar cu apa.

Dan B. spunea...


CNPAS sau CSP?

Am o disensiune de opinii, cu un coleg, pe tema art 122 din Legea 223/2015:
In opinia mea, tuturor militarilor, aceasta lege deschide dreptul la PENSIA MILITARA DE STAT, dupa ce Legea 119/2010 a abrogat Legea 164/2001. Ca atare, cei care au primit in perioada 2011-2015 pensii contributive de la CNPAS, pot opta, potrivit art. 122, pâna la 31.12.2018, pentru ramanerea in sistemul public de pensii, mai ales ca navigantii, ambarcatii au beneficiat de primele orare/numar parasutari in baza de calcul, ceea ce le-a adus un plus major fata de pensia stabilita in baza Legii 164/2001.
Am inteles ca cei trecuti in rezerva dupa intrarea in vigoare a Legii 223/2015 au primit decizii cu valori ale pensiei in ambele sisteme, militar si civil, ceea ce-mi pare a fi o manipulare a CSP, consimtind doar pentru acestia schimbarea sistemului de gestionare a pensiei.
Noua lege, prin prevederile sale, face abstractie de pensia contributiva aflata in plata, prevederile sale enuntând definitii, beneficiari, conditii acordare, metodologii calcul, adica exact ce trebuie sa cunoasca viitorul pensionar militar.
Asadar, subscrieti opiniei mele sau imi argumentati cum ca nu am dreptate?
Precizez ca am recomandat colegilor trecerea pensiei lor la CNPAS, motivul fiind multiplu:
- beneficiaza de o indexare anuala raportata la rata inflatiei si a cresterii salariului mediu brut pe economie;
- se vor bucura de cresterea periodica a pct de pensie;
- vor preveni inghetarea cuantumului pensiei aflate in plata, pentru ei si urmasii lor;
- la „orizont”, apare proiectul noii legi unitare a pensiilor, autorul fiind tot scârba olteanca.
Astept opiniile Dvs intru lamurirea mea!
Multumesc anticipat pentru opiniile Dvs!

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
luminita spunea...

DL COARNA a avut azi la camera deputatilor comisia de aparare discutii ,unde spune ca ar fi gasit intelegere ,sa vedem la toamna in rest probemele lui nu ne privesc

Huhu Rezea spunea...

@Buzescu
Art. 122 din Legea 223 nu este aplicabil tuturor militarilor ci doar celor care iși deschid dreptul de pensie potrivit acestei legi pâna la 31 12 2020...dacã indeplinesc condițiile de pensionare din ambele legi.
Cei pensionați înainte de 01 01 2016 nu au acest drept de opțiune.
@Leonard
Contestațiile pt deciziile de recalculare se judecă potrivit legilor în vigoare la data data de 01 01 2016.

Dan B. spunea...


@mosmartin16:

Iar gresesti in calculele prezentate noua, caci art 40 din OUG 57/2015 prevede ca pensia militara de stat nu poate depasi pragul de 85% din baza de calcul, care baza este inferioara in cuantum soldei militarului. Deci, raportarile dtale procentuale se rezuma la solde, in loc ca acestea sa se aplice bazei de calcul.

avianyc spunea...

@ Buzescu
Mă bucur că în sfârșit ati aflat că L 263 a fost pentru unii ”din productie” mai benefica decât L 164.
L 223 ar fi fost mai benefica decât ambele daca nu stopau pensiile unor categorii intre care si ”aviatorii din productie” prin acel pct e la art 40 din OG57. Unele fara art 40 ieseau chiar ”geică”.
Momentan este greu de dat un sfat.
O parere doar ;
-MM si uniii sofiteri cu vechime completa si beneficiari de sporuri etc au fost avantajati de l 263 vizavi de L 164 indiferent daca Dogaru se prefacea ca nu stie de unde poate avea un MM mecanic de bord -7-9 mii după cum ironiza el prin tv.
Acestia în mare parte au ramas în plata la recalculare pe L 223 cu cuantumul avantajos rezultat pe L263.
La ofiteri lucrurile sunt mai complicate .
Cei care beneficiaza de toate ingredientele soldei lunare la valori prevazute după aparitia L138/99 ( cu atât mai bine cu cât s-au apropiat de valorile la 01.01.2016) plus g-uri peste cel putin 40% bat mai bine în cuantum pe L223 chiar cu art 40.
Cei care au în baza de calcul valori ale indemnizatiilor si sporurilor valabile inainte de aparitia L138 -repectiv 1999 si au vechime completa bat mai bine la cuantum pe L263.
Cei cu vechime incompleta si lipsa sporuri care momentan au ramas in plata cu cuantumul avantajos stabilit pe L164 au o situatie mai complicata si nu prea au de ales alta varianta.
Poate gresesc. Este doar o parere rezultata din niste constatari reale pe decizii de pensii emise deja pe L223 pâna la aceasta dată.
De aici se poate trage concluzia cam ce se întâpla pe noua baza de calcul cu majorarile salariale preconizate.

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
Afirmativ Gândac și Dragoș!
Arma corespunde, specializarea nu!
În afară faptului că varza este benefică unei alimentații sănătoase, având și rol de prevenire a multor boli, semnul de armă reprezintă o grenadă explodând, are o vekime și simbolistică clară și nu se confundă cu roata partidului românilor și nici cu unele insemne masone!

PS-are destul avânt, nu-l mai excita și tu la bateria de Tc său robotul de pornire...serverele elimină gaze nocive planetei! :))

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
mosmartin16 spunea...

Dan Buzescu, gresesti ! Eu ma refer la solda lunara bruta, cu exceptiile care nu intra in ea si precizate in OUG 57 ! ACEASTA E BAZA DE CALCUL !

Huhu Rezea spunea...

@mosmatin
Introduci in pensia netă sporul pentru OMM si indemnizaţia pentru cântăreţi?

aurel spunea...

Imi permit sa formulez si eu cateva opinii:
- de ce nu se formuleaza nici o pozitie oficiala din partea MAp.N si a ANCMRR cu privire la campania nemeritata impotriva hainei militare si a neconstitutionalitatii OuG, emisa fara mandat parlamentar:
- de ce se accepta discriminarea vadita, privind actualizarea pensiei militare doar in raport cu inflatia dar nu si cu 1/2 din cresterea salariului mediu brut pe economie (in loc de solda de functie). In armata au fost si mai sunt pensii destul de mici care trebuie "ridicate" la un nivel decent si sa nu fie inghetate la nivelul actual;
- de ce, daca toti recunosc ca au aparut discrepante stridente care au generat pensii "nesimtite" (desi daca le comparam cu nivelul pensiilor militare din UE nu cred ca este cazul) nimeni nu este tras la raspundere. Legea pensiilor militare a fost promovata de "specialisti", a fost sustinuta in Parlament si s-a garantat cu privire la efecte si sustenabilitate. Daca guvernantii au afirmat ca a aparut un risc major la buget, altfel spus un risc la securitatea nationala, atunci cineva ar trebui sa deschida un dosar penal (sau poate tocmai cei cu penalulul nu au intyeres in acest sens???).
- astept ca cineva sa ia initiativa si sa ordone: "Pensionari, comanda la mine!". Am semnat un juramant militar si trebuie sa-l respectam, pana cand " moartea ne va desparti"!

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Leonard,
Din ianuarie 2016 am vorbit cu Pricina și Dogaru să facă acest demers!

reddog spunea...

@Leonard
Dogaru si-a pierdut de mult credibilitatea.
Dupa ce a sustinut neconditionat grupul infractional PSD, in ultimul timp facand apeluri jenante catre seful acestui grup infractional organizat, infractorul Dragnea, mai nou cere ajutorul presedintelui Romaniei si NATO.
Cat de naiv poate fi cineva care il crede pe acest Dogaru?
Intrebarea este desigur retorica, exista inca oameni care cred toate minciunile acestui om.
Sa nu uitam, Dogaru face parte din categoria celor care il criticau pe presedintele Romaniei ca a participat la protestele de la inceputul anului impotriva OUG13.
Sigur il ajuta americanii si NATO... :)))

Leon spunea...

Pensiile militare au intrat deja pe card !
Tot astazi trebuia sa apara si Fluturasii cu Majorarea de 15% pentru actvi.
Poate confirma cineva daca aceasta majorare a avut loc si cu ce procent ?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Prietene Leonard, am avut in 1978 in pluton un soldat la Scoala de soferi, Braila-02269, Vasile Parizescu, nepotul si finul de botez al Col. Auto, Vasile Parizescu, care a fost Seful Comisiei mele la Examenul de Stat la absolvire, un mare specialist si strateg tehnic Auto, pictor amator foarte talentat, se pare ca a luat si gradul de General, si de la mine acest soldat a plecat la Scoala Militara de Ofiteri Auto Pitesti, dupa care s-a asternut uitarea. La Canal, mare surpriza a fost cand a venit la mine un capitan cu mustacioara, membru al Comisiei de Control al Ministrului, sau chiar seful Comisiei, daca bine-mi amintesc, si mi-a strans mana pupandu-ma pe obraz, in timp ce colegii si sefii stateau smirna in fata acestuia, nu era altcineva decat fostul meu soldat care m-a recunoscut printre tehnicienii de acolo, de Auto! A uitat de control si de toate, salvandu-mi colegii si sefii de la niste controale severe, si am stat cu el la taclale despre vremurile trecute, totodata rugandu-l sa aprecieze munca noastra grea, caci nu erau defectiuni de conducere si organizare, ci condensarea prea mare a tehnicii si nu se puteau face acele planuri de productie, caci dracul putea sa incarce 32 Rabe de pamant pentru depozite/conducator auto, cand mii si mii de masini faceau cozi la excavatoarele care erau putine, le sareau holenderele ca rachetele in sus, sau se spargeu furtunurile si improscand totul in jur, nu erau piese de schimb, cozile mari, caldura sufocanta, zi si noapte...ce mai: Un balamuc total pe ultima suta de metrii la Poarta Alba. Sa zic acum: Il cunosti pe acest ofiter, care acum este Colonel, si sigur pensionar la 60 de ani, probabil, daca zici ca ai avut munca de control pe teren? E brailean 100%, poate ca nu s-a stabilit definitiv in Bucuresti si s-a tras in Braila natala, fiind un om de exceptie, manierat, calculat, educat si cult, de o rara noblete si bunatate sufleteasca! A fost cel mai bun subordonat, din cati am avut, in scurta mea cariera de Cdt. Plt de aproape sase ani, cu doua sau trei cicluri de invatamant si instructie anuale...

kostas spunea...

Ati vazut ce afirma Olguta? Ca, in noua lege a pensiilor civile cei aflati in aceleasi conditii de munca, adica au avut aceeasi vechime, acelasi loc de munca, aceeasi functie, vor avea aceeasi pensie, deoarece nu este normal sa aiba pensii diferite daca au iesit la pensie in ani diferiti. Adica, un profesor iesit acum 15 ani va avea aceeasi pensie cu unul care va iesi peste 10 ani, fiindca nu este normal sa aiba pensii diferite. La militari si politisti ce le spunea: nu iesiti acum la pensie, ca peste 3 ani o sa aveti pensii mai mari, datorita cresterii salariilor. La noi se poate asa, e normal asa? Auzi OLGUTO? La noi e normal sa fie diferentele astea? Tu stii ce vorbesti? Afirmi la tv ca,doar pensiile civile intra in responsabilitatea ministerului muncii. Atunci de ce te bagi ca supozitorul, pe pensiile militare?

luminita spunea...

Stati ca incepe sa ii alerge si pe dragnea si pe uratul asta de tidose , aia de laanicoruptie , indiferent cu ce rezultat ,da sa vada si ei ce inseamna , Ma bucur masa merita de abia astept sa o vad si pe obraznica asta de olguta alergata tot de dna , asa le trebuie , ingamfatii dracului

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
VOAIDAS spunea...

„Trebuie sa facem o noua lege a pensiilor cu care vom veni in octombrie, nu e normal sa iesi in 2010 cu o pensie mai mare decat unul care iese in 2011, e o nebunie, un haos in sistem… dupa aceasta lege a pensiilor va trebui ca fiecare pensie aflată în plată să fie recalculată.

iceparu spunea...

Baieti@in 2013 eram internat in spitalul militar si aveam colegi de salon un fost cdt.R si mai apoi sef St.Maj.divizie si sef sectie pregatire de lupta la o armata,un colonel activ,sef resurse la o baza aeriana precum si un colonel genist in varsta de 80 ani.Subsemnatul pretind ca am ceva experienta prin armata romana iar fostul comandant de regiment bineinteles ma depaseste.Dragi colegi.Acel colonel genist cand ne-a povestit cu date tehnice de experienta lui de constructor de baraje de acumulare,poduri peste marile cursuri de apa,drumuri nationale ,mari combinate industriale am ramas cu totii uimiti.Retineti ca acel om nu era inginer cu toate ca stapanea pana la perfectiune rezistenta materialelor,matematici superioare etc.Cand acel colonel in varsta s-a externat ,mi-am scos in gand palaria in fata lui.Nu stiu daca mai e in viata dar daca este ma gandesc cum niste nulitati absolute isi permit sa-si bata joc de un asemenea om.Retineti ca acel colonel avea o singura cerinta de la armata.Dorea sa cunoasca din ce motiv fusese privat de libertate 15 zile de organele de contrainformatii militare.

Ela Pop spunea...

@Leon
In iulie am primit decizia de recalculare cu plata incepand cu august a.c.Pe card azi a intrat cuantumul recalculat majorat cu 5,25%.la MAI

Huhu Rezea spunea...

@Adrian
Si nu avea dreptate Dogaru să râdă de insul care a apărut în ianuarie ca magarul cu șaua roșie intr-o turmă de oi si berbeci pentru a o îndrepta spre o pajiste mai bună de păscut?

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Iceparu,
Cam multi in salon!
Cum de ce l-au reținut 15 zile? Pt că știa multe și mai și împărtășa altora!

Azi m-am întâlnit cu o cele prietenă la o cafea; era cu cei 2 nepoți:
- fetița, 9 ani, avea o firmă de 50 ha cesionate, cu celule fotovoltaice;
- băiețelul, 1 an, avea firma in domeniul distribuției energiei electrice!
Toți 3 au venit la întâlnire separat, fiecare cu mașina și șoferul lui!
Nu spun bancuri, de numesc Tudose și puteți verifica la Registrul comerțului!
Eu, am cerut doar 80V la 5 A, că să resuscitez morala!

Ei, cum ne stă să râgâim despre pensiile altora, când tu ai 5 mandate de parlamentar, indemnizație viageră de nesimțit total și afaceri murdare, Premiere?

Iulian Mareș spunea...

Aditza,
Nu sunt cavaler ci rezident...
"Că cariera" mi-am inkeiat-o in țară și sunt liber să fac ce vreau!
Nu înjur...dar, mă întreb...ce treabă și dumneata? Nu îți face griji că LOV îți face dreptate și ție, sigur! Uitasem, că ești CEO la Oracle România!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Adrian, astazi m-am hotarat sa ma opresc, terminandu-mi argumentele si considerand ca nu toti sunt alienati sa nu ma inteleaga ce a vrut sa transmit versificat in lungi poezii de revolta, intr-um mod pamfletar plin de vulg! Dupa ce in prealabil am scris luuuungi epistole de revolta si protestatare...
Mai ales ca ni s-au dat asigurari ca se va umbla la UNELE deficiente legislative. N-am obosit, pentru ca a fi cult si inteligent nu inseamna sa si obosesti, totul izvorand di capacitatea intelectului meu de a versifica instantaneu si rapid! Am fler de pamfletar innascut, dar cu putin vulg dau o tenta de atractie si curiozitate onorabilului, sau dezonorantului cititor! Am atras atentia, si cred ca am facut si oaresce valuri, asadar nu intamplator s-au amplificat cu spargeri la mal, si chiar ma bucur ca Seful de Stat Major a fost, in sfarsit, nevoit sa aiba o iesire la rampa, ,,din cort'' notificabila, parafrazadu-i cuvintele domniei sale si, deocamdata, sunt multumit ca ni se pregateste ceva, chiar daca in mare, mare taina..
Cei cu pensiile foarte mari, nu mari, si aici presupun sume din care sa aiba inmormantari la sfarsitul, tot fericit, ale zilelor, in stilul cocalar cu fanfare pe melodrame, sarbe oltenesti, manele si can-can-uri media, insa nu au motive de bucurie acum cand citesc aceste randuri, dar, oricum, eu n-am nimic cu ei ca au pensia mare si din furtul din pensia mea si dirijarea catre domniile lor, ci cu politicieni care le-au oferit pe tava aceasta oportunitate fericita! Doar pentru ei.

mosmartin16 spunea...

Huhu, cum interpretezi - vis-a-vis de ce ai intrebat - art.VII, pct.1 lit.m) din OUG 59/2017 ?! Numai bine !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Dragnea are semnal ZERO la arestare, cat de curand, spun ziarele. E bine? E rau? Eu dzic asa: La o zi dupa arestare, Romaniei ii va creste PIB-ul cat sanii Mooei Woodrea, dupa inseminarea in vitro, si se vor buluci investitorii straini. Leul va urca direct in boabab sa-l sfartece pe euroi, lira va scanci partzos si in Brazilia va fi vanduta, prin Imobiliare la licitatie, o casa de vacanta, dupa o alta din Cipru, iar o domnisoara cu buletinul inca umed, de fro 23 de ani se va da cazuta la asternuturi cu noul amant si usurata de babalacul olarit la fuzeta, plecat intr-o luuuuuunga vacanta intr-o zona mai ,,nordica si rece!
Actualul Premier va primi, prefacut gales si simuland ca ar fi fortat, functia slaninoasa cu conditia sa i se dea o ceapa rosie si un tzoi de rachiu pentru curajul de a fi intendent cu doua functii barosane. Dupa care, tot gales va arata cu degetul spre LOV cu urmatoarele cuvinte: ,,Dumneata, iubire, la prima statie, dupa Victoriei, cobori jos din autobuz pentru ca acolo ti s-a expirat biletul''... Stiati ca vine toamna si va incepe numaratul bobocilor?...Pacat ca vor pica multe capete! Pardon, multe, multe frunze in bataia DNA, iar pardon, vantului...
Doamne, ajuta!

iceparu spunea...

Cred ca prin luna octombrie ni se pregateste ceva urat iesit din comun.Ce ziceti de un 65% pentru o vechime efectiva de 30 ani sau peste ,din veniturile unui similar activ?

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
Te întrebasem ceva mai sus.
După artificiile contabile cu Solda de merit, din OUG 20/2016, mai mult ca sigur că si OUG 56/2017 face parte din același registru.
Decidentii politici s-au schimbat...conțopiștii de prin ministere au rămas la pupitrul de batjocorire a pensionarilor.
Mai citește o dată articolul...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Leonard, pentru ca absolut niciodata nu mint, nu uit si nu le amestec! La Peninsula, in jegul acela tiganesc, fosta parnaie la vechiul Canal, , 13 Geniu, o1748, parca, in 1988 l-am avut pe Lt. Col, sau Maior, Doamne am ceata pe amintiri, Graur, un om exceptional, de o rara experienta profesionala si serios prin indulgenta, caruia i-am compus un Colind personal, de-a lungul vietii eu fiind autorul a mai multor brigazi artistice, (eu si un Maior de muzica de la UM-Div. 67Mec, 01030 am introdus primii pe tara ,,slagarul'' Drum bun, drum bun...., pentru ca eu organizam si conduceam si coruri pe unde umbra mea trecea) pe texte personale toate manifestarile culturale si muzica de aiurea,in care am ajuns si in finala pe Tara, dar pentru ca eram ,,negru'' cu gradele, am obtinut doar o mentiune, cei de la Mr in sus avand drept de lauri in fata lui Ceausescu! Acolo, langa Lumnia, la Peninsula eram cazati in baraci, niste depozite en gross de bauturi tip vermut, bordel si fabrica de tabac ad- hoc, eram cam de capul nostru, iar eu permanent un mare rebel, evitam sefii si faceam ce ma duce capul, neplacandu-mi absolut niciodata sa ma subordonez unuia care il vedeam ingamfat, dar idiot si incult, am agreat pe unii, precum Graur sau altii cerebrali! Cel mai bun prieten al vietii mele, Mr. Murariu Romeo, unde am fost si la 01267, Braila, dar si la Lupeni, era cazat pe acolo pe la Cumpana, era Lt major atunci, noi eram campioni la tras pe mosoare si alte alea bunaciuni sufletesti si trupesti, astfel incat am speriat si Moscova de frica imbunatatirii situatiei demografice la Canal si Valea Jiului! Ce viata, amice, ce trai, dar ce rau ca mi s-a bulit cutiuta cu aparate transcedentale in accidente, dar eram vestitul Cordalis pe unde se prelingea umbra mea! Iulian, vestitul Colinel de calorifer, a fost un baiat tinut intr-o cutiuta de catifea, in puf si, o sa-l sperie amintirile noastre, asa ca sa nu-l mai facem sa suspine de faptul ca nu a trait aventurile noastre noastre, chiar daca astazi suntem niste ,,ratati'' in fata unei guvernari iresponsabile si lipsite de recunostinta fata de generatia de aur care a imbunatatit situatia demografica a Romaniei prin depunerea icrelor la gurile Canalelor si minelor de carbuni! Murtfatlarul, in generatia noastra, a devenit Banca Elvetiei din Romania pentru marile vanzari cu amanuntul si en gross, ridicvand PIB-ul Romaniei Socialiste de s-a scurs peste balustrada Guvernului de atunci! Of, of, of!

mosmartin16 spunea...

Huhu,revin : fara interpretari, ci strict normativ : astept raspuns la ce am intrebat ( anexa nr.VII,pct.1, lit.m) din OUG 59 ) !!! Hai, recunosti ca fiecare putem gresi si ca..a remedia inseamna a indrepta ...fara a jigni ?!!! Tot binele !

avianyc spunea...

Hai bagati cardul si multumiti ....ca se poate si mai rau.
Pana scoate ole si tigri 2 .......armata de rezervisti peste 60 de ani si va face ..... de un 130-150% -all inclusive schimbati selectia pentru ~de injurat~ cu prospaturile la care nu demult pupati pe toate fetele.
@ Mares ,inca nu ai prins ~stiuca~ cea mare ? Ai rabdare .Asa-i la penzie. Una calda ,una rece.
@ Iceparu ,dumneata cred ca nici nu mai stii pe cine sa injuri !!! Sunt convins ! Se pare ca batranetea isi spune cuvantul! In caz de .........iti trimit eu o harta gata desenata. .......
@ tigri 2 , tu ce mai invarti pe la Hurziceni. Se pare ca nu ti-a mai ramas decat sa tragi cu tirul dupa ciori ......cu fuste lungi si crete.
@ red dog ,oare se strange latul .... si Huhurez inca nu a aflat. Eu zic sa-l tinem la curent .......
@ tehnocrat , ai depus cererea de reactualizare ? Nu cumva ai cazut la examenul de avocatura pe tema asta ?
Hai, noapte buna si cardul plin !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Iceparu, se pare ca razgandacii se gandesc din nou la 80%! E simplu: Din moment ce pensia nu poate sa mai depaseasca solda sau salariul, nu vor beneficia decat cei cu pensiile anemice, in perfuzie la Reanimare! Poate acum sa ne dea si toate grupele, si coeficientii de invartirea cozii si lustruitul caloriferelor prin cancelarii ca asa a specificat LOV, dar totul se opreste cu frezonul in pragul de sus al soldei activului. Mai calculeaza cineva acum sinoptic, cinematic, algebric, trigonometric si analitic pe aici tot felul de formule cu 120-135, etc% limita maxima? Astept matematicienii Gheba din provincie...

Iulian Mareș spunea...

T3,
Stiuca in mediterana?...WAW!
Eu dau azi la peste spada sau pumnal!
...ieri am gasit pe plaja un pui de delfin mort...lovit de elicea unei ambarcatiuni!
Crezi ca vor muri si "delfinii" de la noi?

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Este că tu ai votat NU la primul referendum de demitere a strâmbului și ai boicotat cel de-al 2 -lea referendum?

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

Halal să-ți fie!
Ați tras țara inapoi cu hăhaitul vostru. Ai votat si DA în 2004, nu? Deaia nu avem autostrazi astăzi.
Strâmbu zicea că nu avem nevoie de autostrazi...când, ca ministru al CDR, umpluse țara cu gropi pe care scria „Aici sunt banii voștri!” Fără Băse și Moliceanu Autostrada Transilvania, de la Comarnic la Borș, ar fi fost gata din 2012. Cu ei la guvernare am rămas și fără autostradă și cu banii cheltuiți.

Gigi spunea...

@C.F.I.
Corneliu,ceva mai sus îi spui patronului sita că datorită intervenției d-tale o să se facă "schimbăria",sau s-au făcut schimbări.
La emiterea acestei oug criminale,ai avut și d-ta contribuție? Parcă așa înțeleg eu!
O zi răcoroasă!

Iulian Mareș spunea...

Jijia...:))
Categoric! Prin iritare!

tigri2 spunea...

Stimati camarazi, pretini si frati / dusmani. Eu o sa plec la Milano si la Vatican, sa tratez cu catolicii pentru reintregire si uniune intre crestini, apoi o sa ma deplasez in Belgia la sediul NATO pentru a-i informa despre umilirea pensionarilor nostri.
Va las tara si pensiile "pe mana" aveti grija sa nu gasec Moldova si Ungarea Mare precum si Bulgaria refacuta. Aveti grija si de pensii sa nu vi le fure LOV cu toata sleahta ei de mafioti.
Sanatate , virtute,preponderenta si madagascaritate, ne reauzim in septembrie.

Huhu Rezea spunea...

Multă căldură, colțosule! Să nu te iriți și tu

Leo spunea...

Vezi Horica, asta e cusurul tau , te aprinzi daca cineva gandeste altfel decat tine.
Fi tolerant caci , chiar DUMNEZEU a facut lumea atat de variata. Eu nu-ti spun Halal sa-ti fie ! deoarece este un apelativ de maidan care nu face cinste unui erudit cum esti tu.
PS a facut Ponta si psd-ul in cei 20 de ani din 27 cat au fost la putere autostrazile de care esti nemultumit. A mai "spart" si lacatele arhivelor securitatii , a mai condamnat si comunismul , a promovat intelighentia si valorile statului de drep prin mai ales "manevrele" ce le-au facut începând cu iunie - iulie 2012 si cel mai recent cu ordonanta 13. Fi intelept si nu reactiona nedemn pt. un delict de opinie asa cum il percepi tu.
PS corecteaza greseala materiala , aceea hobby se scrie cu doi i.

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Nici după 14 ani de la marea sclinteală națională, când un hăbăuc a fost ales sef de stat, nu ți-au venit mințile la cap.
Dacă nu vă prosteați cu băse în 2004, acum aveam autostrăzi iar Ponta și Dragnea nu ajungeau în veci președinți la social democrați.
Am ieșit din epoca portocalie mai șifonați decât în 50 de ani de comunism. Putorile și nonvalorile au ajuns la putere.
Să te.... hărănești d-ta și bășiștii cu arhivele securității, condamnatul comunismului, cu intelighenția antiromânească și cu #rezist!
Fii băiat deștept, nu fi scârțar!

Leon spunea...

T 2, calatorie placuta prin Europa iti dorim si incearca sa ajungi la Senatul Romaniei pe 28 si 29 August cand esti asteptat la Comisia pentru aparare sa sustii modificarea Oug.59/2017, cea care ingheata pensiile de serviciu.
Eu astazi am trimis ceva Propuneri la 6 senatori din Comisia pentru Aparare si Buget-finante..!

Stelian P. spunea...

@Huhu
In campanie, cind ne prezentati PSD+ALDE pe piine cu unt si miere, stiati ca favoritii dvs. o sa ne loveasca cu ordonanta LOV ? Nu. Atunci de unde stiti ca daca alegeam si atunci PSD am fi avut autostrazi ? PSD are guvernul dorit, are parlamentul lui si totusi Dragnea se simte urmarit. De cine, tot "base" e de vina ?

Dan B. spunea...


Dle Stelian,

Cred ca abia ai venit de pe o alta planeta, daca inca nu ai aflat cum ca efectele „guvernarii” lui Basescu se vor resimti inca 20-25 de ani de acum incolo.
La nivel intern si extern, direct sau prin emisari, a produs deservicii Romaniei cam tot atat, cat rau au facut domniile fanariote candva.

Huhu Rezea spunea...

@Stelian
Vorbești prostii! Pe acest blog nu s-a făcut propaganda pentru PSD în alegerile de anul trecut. Citește articolul anterior pe care l-am publicat în reluare.
Autostrada Transilvania era terminată în 2012 dacă acel contract nu era denunțat de guvernul Băse-Tăriceanu...pe motiv că fusese negociat de Guvernul Năstase.

CEZAR spunea...

IARASI DELIREAZA DOMNUL T-2 MaKiSS...
Alcoolul si caldura ...combinatie ..mortala ....!!

Leo spunea...

" CU CAT TARA E MAI RUINATA , CU ATAT SUNT PATRIOTII MAI MARI "
- Istoria contrafactuala este pt. naivii care nu-si pot depasi conditia.
- In '89 s-a murit fiindca oamenii "scartari" ca mine au vrut sa se hraneasca cu ce vor , nu numai cu ce voiau altii.
- Convingerea ca numai tu ai dreptate , este ca o inchisoare in libertate.
- Eu cunosc alta varianta la " Fii băiat deștept, nu fi scârțar!" , si anume
" FI BAIAT DESTEPT , CA TARA E PLINA DE DE-I CA TINE "
#REZIST

Stelian P. spunea...

Domnule Buzescu,
Unde am vorbit eu despre efectele guvernarii Basescu, de ce imi arucati in spate lucruri pe care nu le-am spus ? L-am postat intre ghilimele dintr-un motiv pe care un om cu licenta in drept ar trebui sa le inteleaga.

Domnule Huhu,
Va citesc blogul fara intrerupere de cind l-ati preluat de la Plano. De atunci nu am vazut decit puneri la punct destul de dure la adresa celor care nu indraznesc sa gindeasca asa cum vreti dvs. E blocul dvs. dar cred ca principiul Audiatur et altera pars nu va este strain.

Huhu Rezea spunea...

#Leonard
Eşti invitat ca o lună de zile să hashtăgeşti pentru băse pe site-urile ong-urilor antiromâneşti.

tigri2 spunea...

@cezar, pazitorule de capre, rusii pot ataca si dinspre V,NV asa ca mucles, ia-ti turma si refugiaza-te in munti!

Dan B. spunea...



Domnule Stelian,

In urma cu vreo trei luni de zile, nemultumit fiind de constituirea comisiei parlamentare privind deficitul bugetar inexplicabil din timpul guvernarii Ciolos, de la microfonul Camerelor reunite, Basescu i-a pus in vedere lui Dragnea ca mai bine s-ar ocupa de ferma de porci Tel-Drum.
Este o coincidenta ca DNA a navalit la ferma si inca la alte 80, pentru un prejudiciu de 9 mil. euro (real, in actele Parchetului, 230.000 lei). Nu-l am la pipota pe Dragnea inca de pe timpul tampeniilor guvernarii Ponta, insa ca Dragnea si Tudose sa „sara” in solutionarea pretentiilor lui Basescu, cu inca un imobil pentru birou, cu secretara si consilieri, altii decat pâna acum, imi pare ca ei sunt subiectii unor santaje ordinare (cheltuielile sunt decontate la RAPPS si se aplica inclusiv celorlalti, chiar daca n-au solicitat).

„PSD are guvernul dorit, are parlamentul lui si totusi Dragnea se simte urmarit. De cine, tot "base" e de vina ?”? Da, sigur, Basescu direct sau prin interpusi.

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Stelian P.
Nu v-am întâlnit în ultimii 4 ani pe acest blog.
Răspund dur celor care nu au stiința dialogului în contrdictoriu.
Cred că @Dan Buzescu v-a confundat cu @Leonard

Dan B. spunea...



@Huhu:

N-ar fi mai bine sa verifici adresantul meu inainte sa dai vina pe @Leonard?
Ia de vezi cine a comentat cu asta:
„PSD are guvernul dorit, are parlamentul lui si totusi Dragnea se simte urmarit. De cine, tot "base" e de vina ?”?
Sau nu ai sesizat partizanatul dlui Stelian?

Stelian P. spunea...

Domnule Huhu,
Nu am comentat pe acest blog de mult (cred ca din 2011) dar il citesc aproape zilnic asa ca pot sa remarc fara sa jignesc pe cineva ca stiu ce simpatii profunde aveti. Le am si eu dar de alta culoare.(nu portocalie)

Domnule Buzescu,
Si eu mi-am schimbat parerile despre Basescu de cind a devenit pensionar. Acum a uitat tot ce a spus cind era presedinte. Nu sunt @Leonard dar vad ca dvs. credeti ca doar un singur om in tara asta poate sa nu simpatizeze cu partidul rosu. Va mai amintiti de deputatul ala care era gata sa-si scoata mitraliera impotriva celor citeva sute de mii de nemultumiti ?
Nu contest victoria legala a PSD-ului dar va rog sa-mi spuneti cu mina pe inima daca credeti intr-un partid condus de un condamnat penal si in aliatul sau condus de un cercetat penal pentru marturie mincinoasa si favorizarea infractorului ? Tot in PSD evalueaza propriul guvern un domn care isi ascunde valorile in cimitire ba mai mult face si programe de guvernare. Am voie sa nu cred in ei ?
Nu prea cred in coincidente dar nici nu am pregatirea necesara sa judec actiunile justitiei.

Stelian P. spunea...

PS Sunt si eu invitat ca si Leonard "ca o lună de zile să hashtăgeşti pentru băse pe site-urile ong-urilor antiromâneşti." E democratic.

Leo spunea...

Draga Stelian,
Esti un OM pe sufletul meu si de asta am revenit sa scriu. Ca si tine nu mai intentionez sa comentez ci probabil numai sa citesc. Toate bune si sa auzim numai de bine. Cu stima, Leonard
PS Sa nu uitam niciodata ,
"CU CAT TARA E MAI RUINATA , CU ATAT SUNT PATRIOTII MAI MARI ".

Huhu Rezea spunea...

@Leonard și Stelian
Nu aveți nicio scuză ca ați contribuit la aducerea la conducerea statului a unui om de factura morală și mediocritatea lui Băse.
Presa responsabilă pentru destinul României a atras atenția asupra pericolului pe care Bãsescu il prezenta pentru democrația din România inca din perioada anilor 1999-2004. Cei ca voi au fost orbi și surzi la acele semnale. Jubilați atunci ca oameni ca el au destructurat Convenția Democrată și PNT și că il vor termina politic și pe Adrian Nastase.

@Leonard
Repeți supărător un slogan din arsenalul internaționalist al intelighenței elitist - post comuniste.
Fără Patrioți și naționaliști o țară este sortită pieirii. Patriotii nu-și jecmănesc propria țară.
Patriotismul și naționalismul sunt sentimente care agregă forțele pentru dezvoltarea unei Tări. Ele au fost stavile în oprirea internationalismului roșu și fascist în secolul XX. In prezent se opun globalizării ca nouă formă a internaționalismului.

CEZAR spunea...


Blogger Stelian P. spunea...
"Nu contest victoria legala a PSD-ului dar va rog sa-mi spuneti cu mina pe inima daca credeti intr-un partid condus de un condamnat penal ......
Stelian P..
Puteti preciza CE A FURAT DRAGNEA...caci la el faceti referire ...sigur ...!!

CEZAR spunea...

sâmbătă, august 12, 2017
Huhu Rezea spunea...

@Leonard și Stelian
Nu aveți nicio scuză ca ați contribuit la aducerea la conducerea statului a unui om de factura morală și mediocritatea lui Băse.
--------------------------
SUNT CATEGORIC DE ACEIASI PARERE..!
Trebuie sa ai in gena o MARE DOZA DE INFANTILISM POLITIC SI NU NUMAI..pentru ca unul ca BASESCU sa te convinga sa.l sustii..in demnitati publice..!!
Acesti ..oameni ..sau mai bine zis ..INDIVIZI..nu realizeaza nici acum RAUL IMENS pe care l-a facut ..basanaul tarii..si faptul ca tentaculele caracatitei ..morale economice ..etc ..create de acesta inca se svarcoleste ..si inca distruge ...!!

Stelian P. spunea...

@Leonard
Multumesc. Atit timp cit nu jignesc pe nimeni incerc sa mai obtin niste raspunsuri. Daca sunt blocat nu pot sa fac nimic.
@Huhu
Daca eu sunt vinovat de alegerea lui Basescu recunosc ca sunt vinovat dar va rog sa recunoasteti ca au fost citeva milioane de vinovati in plus pe linga mine. Bun, puteti sa ma pedepsiti daca exista vreo lege in acest sens.
Acum va rog sa explicati aici daca Legea pensiilor militare de stat este o lege speciala. Eu cred ca o lege care scoate din marea masa a pensionarilor o infima parte (aprox 160.000) si le aplica un alt tratament este o lege speciala. Poate denumirea este discutabila. Aceasta lege ne pune in situatia de a depinde exclusiv de bunavointa guvernului deoarece nu are nici macar o particica de contributivitate, un leu macar care ne-ar garanta ca avem un drept cistigat. Puteti sa-mi garantati (avind in vedere precedentul din 2010) ca guvernantii nu o sa uite articolul ala cu suma in plata ?
In incheiere eu cred ca PSD-ul ne-a tilharit de pensii cu toate ca s-a jurat pe toti sfintii ca nu se atinge de ele.

Stelian P. spunea...

PS Cred ca se face o mica greseala cu asocierea patrioti - nationalisti. Noi am avut un nationalist moderat (asa zicea el) cu nume rusesc. Avea la mina un ceas din aur cit un ou de gisca fabricat evident in Elvetia. Masina lui era una de productie americana ca in Dacia autohtona nu incapea.Sprijinea dezvoltarea tarii trimitindu-si banii in Elvetia sau in SUA. Telefoanele mobile nu erau nici ele romanesti.Ma opresc aici.

Huhu Rezea spunea...

@Stelian
De când pensia suplimentară a fost introdusă în cuantumul pensiei militare... iată că și aceasta are o parte contributivă.
Cum din 2011 militarii plătesc contribuție individuală la buget, pensia militarilor tinde să devină și ea complet contributivă.
CCR a statuat că doar pensiile contributive reprezintă un drept câștigat.
Văd că nimeni nu vrea să sublinieze că numai cuantumul calculat legal reprezintă un drept câștiga. Cele stabilite incorect se pot revizui din oficiu.

In rest, este o problemă de educație, dacă d-ta te jenezi de sentimentul de dragoste față de națiunea română, cu nimic mai prejos decât sentimentul de dragoste față de Patrie.

Stelian P. spunea...

@CEZAR
Condamnati penal nu sunt doar cei care au furat. De altfel unde am spus eu ca Dragnea a furat ?
„Președintele PSD, Liviu Dragnea, a fost condamnat definitiv de Înalta Curte de Casație și Justiție, la doi ani de închisoare cu suspendare, cu un termen de încercare de patru ani, în dosarul "Referendumul".”
Instanţa supremă a motivat decizia prin care Liviu Dragnea, a fost condamnat definitiv la doi ani de închisoare în dosarul privind fraude la referendum, judecătorii susţinând că acesta a ales să îşi folosească "abuziv autoritatea şi influenţa" în partid "pentru a denatura rezultatul scrutinului".

Stelian P. spunea...

@Huhu
Nu ma jenez de sentimentul de dragoste fata de patrie sau natiune. Cred doar ca acest sentiment se demonstreaza nu se clameaza. In ce priveste nationalismul la noi, gindul ma duce automat la Garda de fier si la crimele odioase facute de catre acesti romani nationalisti. Au ucis doi prim-ministri ca sa nu mai vorbim de mii de alte victime. Au pus Romania pe nedorita harta a holocaustului, harta contestata de nationalistii de azi. Nu suntem singurii si ma gindesc la nationalistii germani, anti-globalisti, anti-capitalisti etc. care si-au aratat adevarata fata recent in Germania.
Eu cred ca nu de ideologia Yuche avem nevoie ci de o deschidere spre celelalte tari.

Huhu Rezea spunea...

@Stelian
Sintagma „Dragnea penal” este definitorie pentru a identifica un băsist. Ce era să facă Dragnea în calitate de sef de campanie al USL? Să îndemne și el la boicotarea referendumului?

Românofobii pun semnul de egalitate între naționalism și șovinismul extremist.

CEZAR spunea...

sâmbătă, august 12, 2017
Stelian P. spunea...
------------------
Si dumneata inca ..MAI crezi in aceasta facatura politica ..??
Cel care a chemat poporul sa nu voteze....nimic ..nimic ...??

Dan B. spunea...


@Stelian:

Daca si azi, dupa atatia ani, inca mai crezi ca Dragnea a masluit voturi prin invitarea la urne, chiar si cu acea tombola de care s-a auzit (initiata de altii), esti tare batut in cap!
Nu-l inghit pe Dragnea pentru magariile facute cu Ponta si pentru tampeniile de acum cu pensiile noastre, dar trebuie sa pricepi ca invitatia la urne nu a fost insotita si de precizarea catre elector cu cine sa voteze.
Ai un volum scazut de cunostinte, dar nu poti fi invinuit, ca mai mult nu poti asimila si ca nici nu poti citi printre rânduri. Probabil esti fan Kovesi si Livia Stanciu, daca esti „orb” si nu vezi ce-au facut scarbele astea!

Stelian P. spunea...

@Huhu
Daca va face placere sa identificati basisti cu toate ca am explicat ca mi-am schimbat opiniile...e dreptul dvs.
Eu cred ca un sef de capanie IN ZIUA REFERENDUMULUI poate face aproape orice dar NU CAMPANIE, NU FOLOSIREA INFLUENTEI in vederea cresterii numarului de participanti in conditiile in care numarul respectiv influenta validarea referendumului.
De ce Basescu a cerut initial ca lumea sa participe la vot apoi dupa ce parlamentul a revenit la legea initiala a revenit si le-a spus ca nu mai e nevoie sa participe cred ca dvs. nu aveti nevoie de explicatii.
@CEZAR
Cel care a chemat poporul apoi a revenit, a facut-o bazindu-se pe legea modificata de parlament cu citeva zile inainte de anuntarea suspendarii (Comisia de la Venetia are un rol aici). Dl. Huhu poate da explicatii amanuntite, eu vad ca nu am credibilitate.
@Buzescu
Daca nu reusiti sa duceti un dialog civilizat va rog sa nu mai asteptati raspuns de la mine.

Dan B. spunea...


@Stelian:

Daca n-ai priceput ca „instigarea la vot”, in conditiile in care nu se si impune un anumit candidat sau formatiune politica, nu este infractiune, intaresti opinia mea (si nu numai!) ca esti tare batut in cap.
Din cauza unor asemenea idioti, care au optat pentru Basescu si a doua oara, s-a dus tara inapoi cu vreo 10 ani, iar legislatia impusa de basisti a creat babilonie in multe domenii economice si sociale!

Dan B. spunea...


@Stelian:

Apropo, doar sa fiu eu tâmpit ca sa mai dialoghez cu unul ca tine, unul dintre fanii basisti care au nenorocit milioane de români!
Chiar te rog sa nu-mi raspunzi, asta ca sa nu te trezesti cu toate blestemele pe capul tau, gol pe fond!

Stelian P. spunea...

@Huhu
Va mai solicit cu o nelamurire. Daca eu am recunoscut ca am gresit si mi-am insusit si nerealizarile Romaniei dvs. (si cei care ma injura) simtiti vreo responsabilitate deoarece prin votul dvs. ati adus la guvernare acest guvern care a tilharit pensiile militare ?

Stelian P. spunea...

@CEZAR
Redau mai jos citeva extrase din
COMISIA EUROPEANĂ
PENTRU DEMOCRAŢIE PRIN DREPT
(COMISIA DE LA VENEŢIA)
CODUL DE BUNE PRACTICI ÎN MATERIE DE REFERENDUM
...........
„vii. trebuie utilizate cel puţin două criterii pentru evaluarea corectitudinii rezultatului scrutinului: numărul de alegători care s-au prezentat la vot şi numărul buletinelor de vot introduse în urnă;
b. Aspectele fundamentale în materia dreptului referendar nu trebuie să poată fi modificate cel puţin un an înainte de referendum, sau trebuie reglementate de Constituţie ori la un nivel superior legii ordinare
Nu se recomandă următoarele:
a. un cvorum (prag, procentaj minimal) de participare, întrucât ii asimilează pe cei care se abţin cu partizanii votului negativ;
b. un cvorum de aprobare (acceptarea de către un procentaj minimal din numărul alegătorilor înscrişi), întrucât riscă să creeze o situaţie politică
dificilă în cazul când proiectul este adoptat cu o majoritate simplă, inferioară
însă cvorumului (pragului) necesar.”

Huhu Rezea spunea...

@Stelian
Toți avem responsabilitatea votului acordat.
Dacă erai mai atent la articolele și comentariile din ultimele luni.... ai fi observat constatarea că deși politicul se schimbă asaltul împotriva rezerviștilor continuă.
Concluzia este că Sistemul militar din România este subminat din interiorul său, guvernanții fiind doar executanții asmuțiți împotriva noastră.
Cum îți explici altfel paradoxul că în ultimii 9 ani, din octombrie 2008, nu s-a mai pus măcar un ban la soldele de funcție ale activilor, pentru a nu se actualiza și pensiile rezerviștilor?

Stelian P. spunea...

@Huhu
Sunt perfect de acord cu ce spuneti. Din cauza asta am revenit pe blog deoarece sunt si eu pensionar militar si sunt afectat direct. Sunt aproape sigur ca legea Olguta cade la controlul de constitutionalitate. Nu inteleg de ce sunt primit cu atita ostilitate. Unii ma vor neaparat dusman in loc de sustinator ?

Huhu Rezea spunea...

@Stelian
Să înțeleg că ai tăcut pentru că recalcularea Boc-Oprea ți-a priit.
Din aceeași cauză s-a lăsat și Plano-Lupuș de blogăreală. M-am uitat puțin pe acel blog pentru a-mi da seama cine este cel care s-a trezit din adormire. Tari disputele cu plano, mos alecu, cezar etc. Aveai și ceva susținătoare portocalii.
Eu am continuat pentru că vedeam cât de guralivi erau disponibilizații cu pensii care, de pe atunci, se apropiau sau treceau de 100 de milioane.Vezi articolul cu Superbeneficiarii Legii 164/2001.
http://www.huhurez.com/2015/03/superbeneficiari-al-l-1642001-si-ai-l.html

80% din beneficiarii L 119/2010 și OUg nr.1/2011 au procedat la fel ca d-ta. Au crezut că au obținut niște drepturi intangibile.
Imbuibații Legii 164/2001, îndeosebi aviatorii și alti detașați în economia națională, au câștigat, inițial prin Legea 241/2013 de reintregire a pensiilor astronomice, și, apoi, prin Legea 223/2015.
Culmea este că tot ei ne sunt dati acum exemplu pentru justificarea înghețării pensiilor militare. Lor li s-au mai adăugat noii îmbuibați ai sistemului cămătăresc de salarizare, inaugurat de L 330/2009 și perfecșionat in ultimii 7-8 ani, sistem care a ocolit majorarea soldelor de funcție și de grad, pentru a lovi în pensiile în plată.
* * *
Nu ai de lucru să spui tocmai pe acest blog că ai fost băsist Este ca și cum ai striga Hai Steaua în mijlocul galeriei câinilor roșii.

Stelian P. spunea...

@Huhu
Trebuie sa spun ca inainte de a primi toate Deciziile (vreo 4) am citit legile Basescu-Boc si am fost sigur ca daca pierd o sa pierd putin. In final am cistigat vreo 150 de lei. Da, am crezut ca prin contributivitate obtin o pensie garantata iar CCR a statuat acest lucru. Aveam 32 de ani efectivi de cascheta nu aveam motive sa ma tem de ceva. In plus cu toate ca aveam suficiente pile nu am uzat de umflarea ultimei solde.
Nu am nici 4000 de lei daca intereseaza pe cineva. Tocmai legea 223/2015 m-a scos din aceasta siguranta. Puteti sa-mi spuneti dvs. cit din pensia mea e garantata si cit e adausul statului ? Care e baza legala care mai imi permite sa spun ca am vreo 4 puncte ? Puteti sa-mi garantati ca articolul ala cu pastrarea pensiei in plata e batut in cuie ?

Huhu Rezea spunea...

@Stelian
Pentru pensiile militare și speciale nu există o asemenea garanție constituțională, chiar dacă sunt corect stabilite.
Noroc că habarniștii ăștia nu știu. Dar, dacă vin alții mai documentați?

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Vasile G. spunea...

Așa cum se vede din comentarii, cei cărora le-a crescut pensia in urma calculării conform așa zisei contributivități, sunt doritori de anulare a Legii 223 și revenirea la principiul contributivității. Doar că domniile lor nu iau în calcul un mic amănunt. Atunci când regimul Băsescu-Boc-Șeitan a făcut proiectul Legii 119, valoarea medie anuală, sau cum se numea valoarea rezultată prin adunarea valorilor medii pentru fiecare an, se împărțea la 30, pentru a se calcula numărul de puncte de pensie. Doar faptul că au avut nevoie de susținerea lui Oprea și a UNPR-ului, a făcut să accepte ca valoarea respectivă să se împartă la 20, prupunere impusă de Oprea. Dacă se desființează, din nou, pensiile militare, introducandu-se într-o lege comună, cine garantează că nu se revine la împărțirea la 30, că Oprea nu mai poate face presiuni.

Huhu Rezea spunea...

@Vasile
Din comentarii rezultă că oamenii doresc pensii militare cu actualizare cu tot.
Nici n-ar fi nevoie de emiterea unei noi legi contributive pentru militari.ANEXA 6 cu stagiile complete de cotizare pentru militari este valabilă și astăzi.