Gânduri despre trecut, prezent și viitor

Un produs Blogger.

19 mai 2020

Indemnizația pentru pensionarii militari membri ai uniunilor de creatori; calcule pe care ar trebui să le verifice și Curtea de Conturi.

80 comments
Din Documentarul CPS a MApN rezultă că de indemnizația de 50% din pensia militară cuvenită sau în plată beneficiază cca 1100 pensionari militari MApN,  membrii ai uniunilor de creatori, inclusiv ziariști.

Potrivit  art. 1 alin.(2) din Legea nr. 8/2006:
2) Cuantumul indemnizaţiei reprezintă echivalentul a 50% din pensia cuvenită titularului sau, după caz, aflată în plată la data solicitării.

Intrebarea care se pune în calculul acestei indemnizații este dacă si sporul pentru OMM/SOSP intră în baza de calcul a sporului de 50%. 
Potrivit formulărilor din L 80/1995 și din L 8/2006, ambele sporuri se calculează din cuantumul pensiei militare stabilite prin legea pensiilor militare, ceea ce inseamnă că ele se însumează.
Spre exemplu, un pensionar militar beneficiar al acestei indemnizații care are și un spor OMM de 20% își majorează cuantumul, plafonat la 85% din baza de calcul, cu 50+ 20 =70%.
Cu alte cuvinte, drepturile care i se cuvin din pensia militară și din cumulul celor doua sporuri este 85% + 70%.85= 144,5% din baza de calcul. 
In felul acesta se evită calcularea indemnixzației de 50% si din valoarea sporului OMM.
Dacă indemnizația de 50% se calculează din cuantumul pensie militare + sporul OMM, drepturile care se cuvin pensionarului militar sunt:
Pensia militară + Sporul OMM= 85% + 20% x 85=102% din baza de calcul.
(pensie militară+ 20% sporul OMM) x 50% indemnizatie = 102% + 51% =153% din baza de calcul.
Dintr-un foc... și cu nebăgare de seamă, membrii uniunilor de creatori  primesc drepturi de pensie militară și alte drepturi mai mari cu 8,5% din baza de calcul decât cele cuvenite.
La o bază de calcul de 10. 000 lei rezultă un plus de drepturi de 850 de lei lunar.
Ințelegeți acum de ce ziariștii din presa militară insistă ca sporul OMM să fie inclus în cuantumul pensiei militare? 
Nu le păsă că o asemenea ilogică îi avantajează pe ei, dar îi dezavantajează pe cei pensionați potrivit OUG nr. 59/2017, care își pierd sporul OMM prin includerea lui în plafonul pensiei nete, egal cu media soldelor nete din baza de calcul. 






80 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să-mi spui și mie când va trece prin Parlament o initiativa legisslativa a USR! Se agită unii pentru nimic.

      Ștergere
    2. Proiectul L 298/2020, initiat de USR, privind IMPOZITAREA Progresiva a pensiilor de serviciu, astazi a primit un Aviz NEGATIV de la Comisia de Buget din Senat; tot astazi a fost pe ordinea de zi si la Comisia pentru Drepturile omului..!

      Ștergere

  2. Nu va ieși nimic.
    Punem pariu... p`un deț de rachiu.
    Puterea este la cei cu venituri de mult peste 7000 lei care au grijă și de pensionarii cu pensii de mult peste 7000 lei, fie că sunt sau nu sunt „creatori”.
    Mi-e egal de toți. Parafrază: „Nihil sine sine...curiști”.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Gigi
    Nu ai de lucru? Nu vezi că este fake news, dacă se referă la revizuirea din 2011?

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesant calcul !
    Avem comentatori pe acest blog care cunosc fenomenul si ne pot confirma care varianta este in plata, poate @Teo, poate @Nicu, poate altcineva..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon
      Nici nu se pune în discuție că nu este pusă în plata varianta cu sporul OMM inclus în baza de calcul a indemnizației de 50% pentru membri uniunilor de creatori.
      Confuzia vine din urmă, inca dln 1996 de când s-a adoptat Legea 80 privind statutul militarilor.
      Articolul 11 din L 80 incă spune ca se majorează cuantumul pensiei militarilor, necontand in timp schimbările radicale in pensionarea militarilor.
      Chiar daca legea spune ca se majorează cuantumul pensiei militare, nimănui nu i-a trecut prin minte să calculeze acest supliment înainte de calculul pensiei insăsi, asa cum se întamplă după OUG nr. 59/2017, si să-l includă în plafonul pensiei calculate potrivit legii pensiilor pentru militari.
      Nici nu a contat această confuzie până în anii în care pensionarii militari nu au primit si alte drepturi colaterale, toate calculate si adăugate din/la cuantumul pensiei militare, definit de toate legile ca drept de asigurare socială a militarilor, rezultat din algoritmul de calcul din însăși legea pensiilor.
      Pe lângă dreptul colateral al sporului OMM militarii, au mai primit si alte drepturi colaterale ca indemnizatii pentru revoluționari, din Legea 42/1991, indemnizația membrilor uniunilor de creatori prin L nr.8/2006.
      Normal că toate aceste drepturi calculează din aceeasi valoare a pensiei miliatare calculate potrivit legii pensiilor militare,
      Dacă amem
      -m- pensia militară, rezultată din legea pensiilor
      -20% spor OMM, din Statutul cadrelor militare
      -50% indemnizatia de revolutionar, din L42/1991
      -50% inemnizația membru uniuni creatori, din L 8/2006
      Să calculăm valoarea m a pensiei militare prin aplicarea tuturor acestor sporuri la celaș pensionar militar.
      m+ m x 20% + m x 50% + m x 50%= m( 1 + 20% +50% +50%)= m ( 1 + 120%)= m + 120% x m
      Dacă acest militar are cuantumul pensiei militare 5000 lei, valoarea drepturilor totale primitre va fi.
      5000 + 120% x 5000= 11 000 lei.
      Ar fi o mare greseală ca procentele să nu se adune ci să se inmulțească succesiv.
      Dacă militarul de mai sus ar primi numai sporul OMM de 20 % si indemnizatia de 50% pentru membrii uniunilor de creatori, calculu ar fi următorul:
      5000 + 5000x20% +5000 x 50%= 5000( 1+20%+50%) = 5000(1+70%) = 5000 + 70% x5000= 5000 + 3500 = 8 500 lei
      Dacă calculăm indemnizația pentru membrii uniunilor de creatie si din sporul OMM calculul este următorul;
      (5000 + 20% x 5000) x 50% ( 5000 +20% x 5000)= 6000 + 50% x 6000 =9000 lei

      Ștergere
    2. Corect ar fi ca pe Talonul de pensie( si in Decizia de pensie) sa fie trecut separat OMM/SOSP, ca suma rezultata pentru proventul respectiv din Cuantumul pensiei calculate; idem si pentru L 8/2006.
      Revolutipnarii stiu ca primesc o Indemnizatie raportata la SMBE, nu la procent din pensie( L.341/2004 )..!

      Ștergere
    3. @Leon

      Corect! Ar trebui sa fie ca pe fluturasul de salariu fiecare suma de unde provine (in plus tuturor pensionarilor militari sa li se calculeze si punctajul "pe contributiva")

      Ștergere
    4. Așa înțeleg domnii judecători de la Tribunale, Curți de Apel, ICCJ și CCR să dea o hotărâre în procesele pensionarilor militari cu CPS a MapN. M-am referit și la judecătorii de la ICCJ și CCR, pentru că atunci când s-a hotîrât eliminarea pensiilor speciale au sărit în sus ca dracii din iad în cazanul cu smoală pe motiv că nu este constituțional. Redau mai jos cazul unui coleg de unitate (Mr. și un M.M.Pr. / aceeași hotărâre ca și conținut) care a solicitat acordarea S.O.S.P.:
      Tribunal: 30.10.2019

      Ora estimata: 09:00
      Complet: CivFondCM4-N
      Tip solutie: Respinge cererea
      Solutia pe scurt: Respinge ca nefondată acţiunea formulată de reclamantul C. I. în contradictoriu cu pârâtele Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale Bucureşti şi Unitatea Militară X. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare. Apelul se depune la Tribunalul Y. Pronunţată la data de 30.10.2019 prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin grefa instanţei.
      Document: Hotarâre 778/2019 30.10.2019

      Curte de Apel: 19.05.2020

      Ora estimata: 12:30
      Complet: C5A CMAS
      Tip solutie: Nefondat
      Solutia pe scurt: Respinge apelul ca nefondat. Definitivă. Pronunţată prin punerea minutei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.
      Document: Hotarâre 176/2020 19.05.2020
      Regulamentul privind conferirea, descrierea și modul de purtare a ordinului și medaliei ”Meritul Militar” sunt instituite legal din 1 iunie 1954, adoptat prin Decretul nr. 211 din 01/06/1954, DECI, DE ACEST PROCENT CALCULAT LA PENSIE BENEFICIEM DIN 1954 DOMNILOR PARLAMENTARI ȘI JUDECĂTORI.
      Ați modificat legile cu au vrut mușchii voștri și ne-ați furat banii din pensii (OMM/SOSP ȘI PENSIA SUPLIMENTARĂ DE 3-6-9%). (https://www.juridice.ro/674545/omm-sosp-si-pensia-suplimentara-anulate.html) 03.03.2020 / Dan BĂZĂVAN, de la un simplu electrician ajunge Doctor în Fizică / Ştiinţe exacte / Fizica Stării Condensate – Universitatea din București, Facultatea de Fizică, din 2017 student – Universitatea Națională ”Nicolae Titulescu” din București, Facultatea de Drept.
      Vă dă lecții domnilor politicieni și judecători.

      Ștergere
    5. Mulțumim domnule președinte, mulțumim, PENSIILE MILITARE PE CÂND ?
      “Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat joi legea care prevede majorarea salariilor pentru unii angajaţi din sistemul sanitar. Aceştia vor primi de la 1 iulie salariile de bază prevăzute pentru anul 2022.

      Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat joi legea pentru majorarea salariilor kinetoterapeuţilor, fiziokinetoterapeuţilor şi profesorilor de cultură fizică medicală (CFM) din sistemul sanitar”.
      (https://www.botosaneanul.ro/stiri/salarii-marite-pentru-acesti-angajati-iohannis-a-promulgat-astazi-legea/)

      Ștergere
    6. @Viorel

      Va pot raspunde eu, oarecum!

      Europarlamentarul Rares Bogdan (viitor beneficiar de pensie "speciala") despre fostul sef la IGPF:
      "Faptul că omul iese cu o pensie specială, mi se pare extrem de grav și arată tupeul acestor indivizi”


      Asta e problema lui Rares Bogdan! Pensia lu' ala care e speciala deci omul are tupeu. A gresit pentru ca s-au inghesuit satrele in singurul punct de frontiera deschis ca urmare a negocierii dintre Guvernul Romaniei si cel Maghiar. Poate lui Ruj Roz nu ii este clar dar Politia de Frontiera nu deschide puncte de trecere de capul ei!!!

      Am fost si suntem ultimii in prioritatile oamenilor politici din toate partidele. Mereu se vor gasi fatalai rujati care sa ne jigneasca. Bă, dar ne și place pentru că nici măcar verbal nu mai reacționăm!.

      Ștergere
    7. Domnule M, l-am apreciat pe realizatorul Tv. Rareș Bogdan pentru unele emisiuni prezentate, dar din momentul în care s-a hotărât să intre în politică și a schimbat macazul comentariilor sale pentru a pupa dâna din față și cea din spate a partidului în care s-a înscris (a sondat terenul să vadă unde are șansă de reușită), pentru mine a devenit un neica nimeni. A vrut să fie un Dan Diaconescu mai deștept chipurile, după părerea mea nici nu se compară. Mulți îl credeu plecat cu pluta dar cel puțin Dan Diaconescu a înființat pe banii lui o televiziune, a format un partid Partidul Poporului ce a dat deputați și senatori (buni sau răi, nu contează / trădători, să le fie de bine), Rareș Bogdan ce a creeat. Nimic. Dan Disconescu nu mi-a luat din salariu sau pensie, Rareș Bogdan și partidul dânsului mă fură de ani de zile, numește un ministru la apărare fără să-l sprijine pentru rezolvarea problemelor din sistem. Pentru ce l-ai mai numit ? Și vreți voturi.

      Ștergere
    8. @Viorel

      Domnule Viorel, nu mi-a plăcut niciodată Rareș Bogdan. Nu mi-a plăcut machiajul lui, nu mi-au plăcut batistutele lui. Poate sunt eu învechit dar un bărbat dat cu ruj nu îmi inspiră încredere.

      Apoi am aflat despre afacerile lui dubioase. Și iar nu mi-a plăcut.

      Dar cel mai grav mi se pare că a adus un val de ură. Nu mă înțelegeți greșit, mulți ziariști fac asta sau încearcă să facă. Rareș Bogdan a reușit! A adunat persoanele frustrate, convinse că insuccesul lor este din cauza altora.

      Antena 3 mai face câteodată asemenea campanii dar am constatat că "se plictisesc" repede. 😁 De Johannis nu ai mai zis ceva de rău de vreo 2 săptămâni. Rareș Bogdan, la fel ca și Johannis, face câte o fixație pe un subiect și apoi îl toacă zi de zi. 😁
      Adică exact cum scrie la manualul de persuasiune și manipulare (sau cum îi zic americanii "brainwash").

      Și au avut succes! Privind însă obiectiv, lăsând la o parte victoria politică indubitabilă, pentru poporul român e o CATASTROFĂ.

      Ștergere
  5. @Huhu Rezea, proiectul sustinut de Dogaru, L 288/2020, initiator senatorul Tit Brailoiu ( PL x nr.90/2020 la CD) are mari sanse de reusita deoarece in sedinta de astazi, Comisia de Aparare din Senat, a intocmit un Raport FAVORABIL cu Amendamente admise !
    Acum nu stiu daca proiectul este in concordanta cu OuG. nr.71/2020 intrata recent in vigoare; poate reusiti sa-l cititi..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunteți in eroare, Plx 90/2020 a primit raport de respingere. http://www.cdep.ro/comisii/munca/pdf/2020/rp090.pdf

      Ștergere
    2. @Pop, nu sunt deloc in eroare !
      Senatul este Camera decizitionala, indiferent de felul cum a adoptat CD acest proiect de lege..!

      Ștergere
  6. http://sindicatulcmd.blogspot.com/2020/05/obiectii-la-impozitarea-pensiilor.html?m=1
    Cred ca se refera la proiectil PL x nr.148/2020, aflat pe Ordinea de zi a Sedintei CD de astazi, ora 10.00.
    Se dezbate sub rezerva primirii Raportului comun a 2 comisii..!

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca textul de pe site-ul SCMD e preluat corect din proiectul OUG se observa o alta hotie a bandelor de contopisti. Vor fi supuse impozitarii numai pensiile pentru limita de varsta, smecherii, aia cu pensii anticipate si anticipate partial gen Ciocoiu vor fi ocoliti cu dragoste parinteasca. Singura solutie e o noua lege preluata, cu punct si virgula, de la o tara NATO de traditie, orice modificare a textului original sa fie pedepsita cu bataie si puscarie.

    RăspundețiȘtergere
  8. Armata Romaniei nu mai e o armata in sensul istoric cunoscut ci a devenit un focar de eruditie si arta, un refugiu al sufletelor sensibile, un templu al ideilor si creatiei. Pai cum sa pomeneasca de asa ceva "presa" din armata, "creatorii", sa-si taie craca de sub picioare? A ajuns ca un lautar sau un "jurnalist" sa aibe o pensie mult mai mare ca unul care si-a facut veacul prin FOS. Vai natia noastra.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa ne asteptam ca si purtatorii de vorbe din armata si institutiile asemanatoare, v-or avea acelasi avantaj, cu alte cuvinte politrucii vechi si cei noi v-or fi intotdeauna deasupra celor care au muncit si v-or munci corect. De ce sa nu avem pensie contributiva? Pentru ca hotii nostri vor sa ne fure in continuare... Eu o sa votez partidul care taie pensiile speciale cu tot neamul meu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @marvas66@yahoo.com

      A doua zi dupa ce se aplica TUTUROR angajatilor din Romania acelasi statut (de exemplu Statutul Personalului Didactic) votez si eu si tot neamul meu pentru desfiintarea pensiilor "speciale".

      Cand din 13 iunie pana in 15 septembrie armata, politia, pompierii, politia de frontiera etc. o sa fie in vacanta si fiecare se descurca cum poate! 4 luni pe an SNAOPSN in vacanta!!!!!

      Cand programul de munca o sa fie de 12 ore pe saptamana iar apoi... de exemplu SMURD-ul isi baga masinile in garaj, pun lacatul si pleaca acasa.

      Atunci se desfiinteze pensiile militare.

      Aaaaa... ca trebuiesc eliminate acele 1-2% situatii in care oamenii au profitat de cadrul legal - DA!!!!

      Imi amintesc de un ordin primit in 1990: "nu aveti ce sa cereti certificate de revolutionar ca voi ati fost in strada ca militari, sub ordin!"

      Tot asa pot sa intreb daca este moral sa avem pensionari - militari membri ai uniunilor de creatori. Poate asa cum IT-istii militari nu se bucura de scutirea de impozit, nici creatorii militari nu ar trebui sa se bucure... Dar sa fim consecventi: cu ce ne ajuta pe noi daca se taie ceva de la un camarad?


      PS - am luat cadre;e didactice ca exemplu din doua motive: primul ca am in familie si al doilea ca parlamentarii (fosti "dascali") si sindicalistii din invatamant nu mai pot de grija noastra!

      Ștergere
    2. IT-istii militari nu aduc venituri statului. Salariile lor sunt o cheltuiala pentru stat. Desigur că nu se aplică scutirea de impozit.

      Iar începeți cu vacanța profesorilor? Tare greu cred că v-a fost la școală... Se vede.

      Ștergere
    3. M,
      Și magistrații...că și ăștia au vacanta la concurență cu parlamentarii!
      Kiar, judecătorii își iau banii întregi pt că erau în protest, apoi au dat în covid19!
      Eu cred că au accesat pt șomaj tehnic....

      Ștergere
    4. @profesor

      Ia spune asta IT-istilor de la STS. Iar o iei pe aratură. Adică și medicul de la spitalul de stat e un inutil care mănâncă banii statului și numai ăla de la privat e buricul pământului? Hai, mai du-te pe la școală!!!

      Spre deosebire de domnia ta eu chiar am fost la școală. Vrei să spui că nu au 4 luni de vacanțe și câteva ore de predare în cele câteva luni în care muncesc? ������
      Repet, să le fie de bine! Dar sindicaliștii lor și parlamentarii lor să ne lase dracului in pace!

      @Iulian Mareș

      Da. Dar mă concentrez și eu pe câte o categorie! După afirmațiile ce frizează absurdul făcute de Liviu Pop cred ca trebuie să reacționam. Nu știu nici un parlamentar fost militar sau lider de sindicat militar/polițiști care să fi atacat vreodată dascălii. Doar ei au dreptul să arunce cu kkt? Uite-l și pe profesor de proaste maniere! Se supăra că mă iau de cele 4 luni de vacanțe dar argumente nu are! Ăștia sunt dascălii!!!!

      Ștergere
    5. @M
      Domnul @Profesor ar putea avea dreptate.Îsi apãrã breasla din care face parte,probabil.
      Acum profesorii nu mai au 4 luni vacanţã/an,ci datoritã noului context au 8.
      Nu fiţi supãrat pe dl.profesor,este un vechi prieten de postãri de pe aici,prietenul militarilor.Dacã ghiciţi cine este,aveţi un 10...cu plus.

      Ștergere
    6. Moș Drăghici, alias profesor de ...sport,
      Eu te credeam mai destupat, dar tu ești râmă; îți ataci și breasla! Rușinos....deci tu ai luat bani degeaba de la SMFA!...atât poți scrie după 40 de ani de muncă? Ești un dezastru....

      Ștergere
    7. @Gigi

      Fratele meu e profesor. 😁 Il iubesc ca pe un frate!

      Nu am absolut nimic cu dascălii! Ne-au format și pe noi și zeci și zeci de generații.

      M-am săturat însă de atacurile lor repetate. Ca e Pop, că e Hancescu, ca e Boc, că e Marius Nistor, că e Anton Hadar și mulți alții problema lor pare deseori să fie drepturile militarilor.

      Mă întreb ce ar zice dascălii dacă Dogaru sau Coarnă ar depune inițiative în Parlament de reducere a salariilor profesorilor? Sau de supraimpozitare a veniturilor dascălilor? Sau de fiscalizare a meditațiilor. Sau de interzicere cumul pensie cu salariul.

      Ei? Ar fi mișto?

      Să nu ne mai atace, atât cer! E prea mult?

      Ștergere
    8. @M
      De acord!👍
      Fiecare cu meseria lui!
      Un singur aspect vreau sã arãt:
      Ei sunt uniti,noi...
      Exemple sunt chiar multe.
      @I.Mares 👏

      Ștergere
    9. @Gigi

      Oooooo, domnule Gigi.... cate dreptate aveti!!!! Uite, cine a fost de aici prin Parlament la discutiile pe 153 a vazut! Au vorbit profesori universitari, culti, calmi cu argumente iar preuniversitarii si auxiliarii i-au sustinut. Apoi cand au trecut la preuniversitari... ceilalti i-au sustinut!

      Eu imi amintesc doar de un stimat domn de la un sindicat al politistilor:
      - Duamna Olguta eu propun ca acest spor sa fie dat in suma fixa nu procentual ca daca e procentual iau ofiterii mai mult. Eu zic sa fie in suma de 300 de lei, fix.
      - Pai, domnule ...., procentul propus aduce 300 de lei celui mai mic salariu, deci iesiti mai pe castig.
      - Asa e dar in drept unii o sa ia mai mult si nu suntem de acord.
      - Pai, atunci e mai bine sa nu il dam deloc?
      - Mai bine doamna ca asa e situatia de fapt!
      - Bine, zice si Solomon, amendament respins!


      Eu, domnule Gigi, sunt consecvent: orice suma care se da, oricarui camarad este bine venita! Oricine care taie si un leu, oricarui camarad, este dusmanul meu!

      Ștergere
    10. Rău am ajuns, mă citez:
      "IT-istii militari nu aduc venituri statului. Salariile lor sunt o cheltuiala pentru stat. Desigur că nu se aplică scutirea de impozit."
      Cu ce am greșit? Asta e realitatea, nu am subestimat munca nimănui.
      Scutirea pe impozit se aplică logic pentru cei care lucrează la firme care aduc profit din vânzarea softului.

      Pentru Mareș, sunt solidar cu profesorii pentru că 99% din colegii de facultate au ajuns profesori. La sport eram varză, asta pentru cine nu mă cunoaște.
      Cum atac colegii musiu Mareș? Ești în eroare de greșeală din cauză de motiv absurd. Bine?

      Ștergere
    11. Domnule M, n-am afirmat că nu ați frecventat școala!!!
      Am insinuat că, poate, ați rămas cu unele supărări din cauza unor profesori.
      Posibil să fi fost chiar elev eminent.
      Dumneavoastră mă atacați susținând că nu am școală. Păcat că am ajuns la astfel de replici...

      Ștergere
    12. @profesor

      Ce înseamnă "nu aduc venituri statului"? IT-istii bugetari fac software care dacă ar fi cumpărat de pe piață ar costa bugetul mult mai mult decât salariile lor.

      Mă mir că nu știți asta!

      Și vă mai pun o întrebare: cum să aduci profesioniști în IT dacă unora le acorzi scutire de impozit și altora nu?

      Sau ca să ma lămuresc: sunteți dintre aceia care cred că bugetarii reprezintă o cheltuială a statului iar singurii care produc bani sunt cei din privat? 😁 Hai, că e o întrebare retorică, nu trebuie să răspundeți, dar să știți că am întâlnit idioți care cred asta!

      Ștergere
    13. Hai că nu o lungesc cu cei cu minte ieftină...
      Mintea sănătoasă stă în în pul sănătos, lucrat fizic!
      Dar fraier mai ești...un IT-ist militar nu produce software? Nu face mentenanță? Nu pregătesc utilizatorii?
      Tu pe ce dracu ai luat banii?

      Ștergere
    14. Pe rând, ca la Market:
      1. Mareș, bine punctat cu "pul sănătos". M-am înveselit un pic. Tu lucrezi la aparate "pulul"?
      2. EU cred că trebuie plătiți mai bine toți IT-iștii bugetari, dar să nu existe diferențe cum sunt acum - ex. IT-iștii la Ministerul Transporturilor sunt mult mai bine plătiți ca IT-iștii de MApN(civili).
      3. Scutirea de impozit este o șmecherie de doi bani. Este ceva care seamănă cu sporul de radiații sau sporul de limbi (străine). De ce numai IT-iștii din MApn? Alți ingineri civili nu sunt utili?
      4. Fraier sunt că pierd vremea pe aici. Unele lucruri sunt așa de simple că nu am cum să le explic unora.

      "Tu pe ce dracu ai luat banii"...........
      Replica este: Dvs. sunteți convins că țara a fost apărată de unii ca domnia voastră? Sau, pentru a nu ne supăra, numai de unii ca domnia voastră?

      PS. Citiți legea care se referă la scutirea de impozit a FIRMELOR care produc soft!

      Ștergere
    15. M,
      Degeaba scutești de impozit programatorii... Nu vor da buluc în Armată.
      DE ce? Salariile mici, mulți șefi cu preteții care nu se pricep. Regim strict de lucru. Restricții nenumărate. Cursuri ioc. Chestia esențială este salariul infim.

      E mai ieftin să plătești soft la o firmă serioasă care are programatori buni, plătiți bine decât să pretinzi unui programator nexperimentat să facă același lucru. Programatorul neexperimentat nu poate oricât ar vrea să realizeze soft adevărat.
      Lui nu i se poate pretinde respectarea riguroasă a cerințelor, optimizarea programelor și mai ale respectarea termenelor. Firmei private i se pot pretinde multe, e adevărat că acest lucru costă.
      N-are rost să mai adaug nimic... cred că știți foarte bine cum stă treaba.

      Domnule M., nu folosiți etichetări jignitoare în dialog! Puteți apela la argumente.

      Ștergere
    16. Mareș, ai o notă bună pentru adresarea cu "Moș"...
      Așa mai merge, nepoate!

      Ștergere
    17. @profesor

      Ce e jignitor dacă spun că sunt idioți prin țara asta care cred ca bugetarii doar toacă bani, că munca lor nu contribuie la economia țării și că doar privații fac bani?

      E tot atât de "jignitor" și dacă spun că sunt idioți care cred că Pământul e plat.

      Ștergere
    18. Rectific: În loc de "Scutirea de impozit este o șmecherie de doi bani"
      trebuia să scriu: "Scutirea de impozit la MAPn ar fi o șmecherie de doi bani"

      Ștergere
    19. @Mares
      In cadrul domeniului Inginerie Electrica sunt doua ramuri, printre altele, Tehnologia Informatiei sau Information Technology adica IT-ul si Informatica sau Computer Science. Sunt doua lucruri complet diferite. Ca IT-ist poti sa fii tehnician sisteme de supraveghere, administrator de sistem, administrator de baze de date, de retele, inginer de sistem, arhitect de sisteme, etc. Ca informatician poti fi programator, cercetator in domenii relationate, etc.
      In Romania, ori din cauza ca guvernantilor le e lene sa pronunte "informatica" pentru ca are mai multe litere ori sunt complet in afara problemei, cel mai probabil s-a creat o confuzie si o ceata completa in mintile amantelor si rubedeniilor care paraziteaza institutiile care ar trebui sa se ocupe de problema. La noi totul e la gramada, IT, de aici si o multitudine de necazuri. In cadrul unei companii de software numai programatorii beneficiaza de reducerea de impozit, spre exemplu cel care administreaza sistemul pe care lucreaza programatorii, inginerul de sistem, poate sa fi terminat el facultatea si doctoratul la MIT, nu beneficiaza de reducerea de impozit, el este IT-ist, ceilalti sunt programatori. Chiar daca IT-stul face cod pentru administrarea sistemului nu beneficiaza de reducere. Din cauza acestei prosti toti cei cu inclinatii si pregatire in domeniu se orienteza spre informatica si programare lasand descoperita partea de IT. Ca sa devi programator trebuie sa urmezi un curs de programare, intr-un limbaj oarecare, cursul poate dura de la cateva saptamani pana la cateva luni, nu ai nevoie de studii universitare in domeniu.
      Din cauza asta aproape toate sistemele informatice guvernamentale gen Cardul de Sanatate sunt complet sau partial nefunctionale, nu are cine sa le administreze si sa le tina in viata. Softul Card de Sanatate e unul bun, a primit o nota foarte mare la evaluare, cu toate astea practic nu poate fi folosit. Exemplu cel mai elocvent e platforma aia cu IMM-uri a lui Citu, programatorii si-au facut treaba insa au fost complet depasiti de partea de IT de aceea dupa ce a fost mutat pe infrastructura STS, unde au IT-isti care isi cunosc meseria, platforma si-a revenit ca prin minune. Daca guvernul nu se ocupa foarte serios de aceasta chestiune, toate promisiunile lor de informatizarea administratiei sunt doar vorbe in vant si abureala.
      Daca apare Draghici pe aici roaga-l sa ignore comentariul meu.

      Ștergere
    20. Comentez pentru Mareș și M:
      Citat:
      "Ca sa devi programator trebuie sa urmezi un curs de programare, intr-un limbaj oarecare, cursul poate dura de la cateva saptamani pana la cateva luni, nu ai nevoie de studii universitare in domeniu."

      Nu e suficient să faci un curs.
      1. Trebuie să stăpânești logica matematică, analiza numerică și alte mărunțișuri din astea...
      2. Trebuie să ai o găndire mai sofisticată și studiile superioare, mă gândesc eu, ajută mult.
      3. Trebuie să ai talent de programator.
      Multe chestii ignorate de unii savanți de pe aici.

      PS. Programatorul adevărat trebuie să cunoască bine platformele soft și hard.
      Sunt multe de comentat. Recunosc că sunt în temă.
      Dar...mă abțin.

      Ștergere
    21. @Profesore
      Ce mai zice presa militară?
      Mai speră să ia indemnizația de creatori? Nu vrea să se pună rău cu DFC.

      Ștergere
    22. @profesor

      😁 Am avut in subordine. Știu! Nu te mai obosi!

      Dar puteți să comentați. Când o faceți civilizat e o plăcere să citesc!

      Ștergere
  10. USR-ul pare sa doreasca ce este bine...fara pensii speciale...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Greșit...
      Coldea, Dumbrava ce zic?
      Ah, pt ei pensia este că mărunțișul....flori pt prietenă!

      Ștergere
    2. Domnule marvas66, una e să dorești și alta este să poți, când USR își va defini public ce înseamnă pensie specială, ce categorie de bugetar se încadrează în această pensie, justificarea politicienilor care au emis legi pentru asemenea pensii (starea de „URGENȚĂ” , „NECESITATE”, sau DE „ALERTĂ” care au dus la meritul acestor pensii), atunci să vină cu propunerile dumnealor.
      Totuși (indiferent de vârsta pe care o au ca politicieni) le recomand să studieze și să mediteze înainte de a debita anumite propuneri gen „doamna” Prună (Perjă pe moldovenește) și „domnul” Năsui (Năsete tot pe moldovenește) la următoarele documente emise de adevărați politicieni sau oameni de stat (vorbă din popor) PENTRU CELE DOUĂ CATEGORII DE PENSIONARI:
      PENSII MILITARE DE STAT:
      1. PENSIILE MILITARILOR ROMÂNI ÎN LEGISLAŢIA SECOLULUI AL XIX-LEA; (https://cps.mapn.ro/app/webroot/fileslib/upload/files/Istoric/Articol%20Revista_Document%20nr%204%20(70)-2015.pdf )
      2. Decretului nr. 214 / 1977 privind pensiile militare de stat;
      3. DECRET-LEGE nr.71 din 8 februarie 1990 pentru modificarea şi completarea Decretului nr. 214 / 1977 privind pensiile militare de stat.
      4. Urmează alte legi emise după 1990 referitoare la pensiile militare de stat.
      PENSII CIVILE:
      1. LEGE nr.3 din 30 iunie 1977 privind pensiile de asigurări sociale de stat şi asistenta social.
      2. Urmează alte legi emise după 1990 privind pensiile de asigurări sociale de stat și assist. soc.
      AȚI VENIT DV. POLITICIENII DE DUPĂ 1989 ȘI V-AȚI EMIS PROPRIILE LEGI SPECIALE CHIAR NESIMȚITE, PORNIND DE JOS, CUPRINZÂND PAS CU PAS TOATĂ CLASA POLITICĂ ȘI CLIENTELA ACESTEIA IAR ACUM O FACEȚI PE CINSTIȚII, OAMENII DREPȚI FAȚĂ DE POPOR, PE ACESTEA TREBUIE SĂ LE IMPOZITAȚI CUM VREȚI ȘI CU CÂT VREȚI.
      AȚI MAI AUZIT ZICALA „JOS LABELE DE PE JUSTIȚIE”, ACUM VĂ SPUNEM NOI MILITARII DIN TOATE CATEGORIILE „JOS LABELE DE PE PENSIILE MILITARE” DATE DE CUZA. DACĂ EXISTĂ HOȚI ÎN ROMÂNIA, PARTE DINTRE EI SUNTEȚI DUMNEAVOASTRĂ CARE NE FURAȚI BANII DIN PENSII DE ANI DE ZILE.


      Ștergere
  11. Am zis sa taie pensiile speciale, adica cele care nu se bazeaza pe contributivitate...nu pensiile militare care au fost garantate de stat de cand ne-am inscris in primele institutii militare si in baza carora am jurat ca ne vom face datoria fata de tara... Magistratii care au facut front comun cu infractorii sau care tergiverseaza zeci de ani procesele si care pun pe drumuri oamenii inocenti, politicienii care au vandut tara, ambasadorii care au avut doar meritul de a fi amanta sau amantul cuiva...si altii care nu merita nici un buna ziua sa aiba pensii de nabab si cei care au muncit din greu sa moara de foame.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Că de exemplu, Hurezeanu a/al cui amânată/amant este?

      Ștergere
    2. Domnule marvas66, nu mă adresez dumneavostră ci politicienilor, vă folosesc însă comentariul pentru a mă putea exprima, altfel nu sunt pe subiect și domnul Huhu Rezea mă taxează.
      În 1989, politicienii care ne conduc astăzi terminau facultățile devenind medici, profesori, economiști, ingineri, alții dau cu stângul în dreptul de analfabeți ce sunt, dar sunt “băieții lui tata”, etc. Până să devină politicieni fiecare își exercita profesia aleasă stând bine mersii la călduț în birouri pe salarii bine plătite (unele categorii și mici/mari cadouri). Când unii dintre ei de abea se nășteau, creșteau, mergeau la școală, licee, facultăți, NOI, MILITARII, PENSIONARII DE ASTĂZI deși aveam pregătire similară sau apropiată valoric (dar de o importanță deosebită), pe lângă faptul că ne desfășuram activitățile specifice serviciului militar și aici să nu uităm de trageri, aplicații, tabere, cu săptămânile sau lunile în Poligoanele de la Smârdan (Mălina)/Galați, Cincu/Brașov, Babadag/Tulcea, cele locale de dimensiuni mai mici, etc., AM MAI CONSTRUIT STIMAȚI POLITICIENI CU VIAȚĂ DE BIROU ȘI ALĂTURI DE FAMILIE VOASTRE, MARILE OBIECTIVE ALE ROMÂNIEI COMUNISTE: Casa Poporului, Canalul Dunăre-Marea Neagră, Transfăgărășanul, Baraje hidrologice, munci în mine, mii de blocuri, sute de kilometri de canale de irigații, munci agricole în Insula Mare a Brăilei, etc., PRIN FRIG, PRIN PLOAIE, PRIN VÂNT SAU ARȘIȚĂ, NE FĂCEAM DATORIA ȘI DE MILITAR, EXECUTAM ȘI ORDINELE COLATERALE FĂRĂ NICI O LEGĂTURĂ CU SPECIFICUL MESERIEI ALESE.
      Domniile voastre pe lângă profesia de bază, lăsând șpăgile pe operații, taxele pe meditații, comisioanele de la licitații, afacerile dubioase (spune presa și TV, nu eu, ați fost, sunteți și veți mai fi condamnați dintre dumnevoastră dacă nu vă liniștiți/presupun).
      Domnii procurori de la birouri vor avea grijă când greșiți să vă acuze iar domnii judecători tot de la birouri vor avea grijă să vă condamne (nu pe toți la fel chiar dacă greșeala este identică ci după culoarea părului).
      Ce fapte de vitejie ați executat pe lângă cele ale profesiei de bază de v-ați TRAS PENSII SPECIALE și acum ne tot frecați la cap cu pensii nesimțite ce trebuiesc impozitate sau ce dracu vă mai trece prin cap. Chiar nu realizați că în comparație cu noi sunteți penibili. Guvernul a intrat de frică în carantină, parte din medici și-au dat demisia sau au plecat în C.M., profesorii staționează pe tablete, toată lumea a stat 2 luni acasă în relaxare. Bravo.
      TOTUȘI, CU NOI MILITARII, CE AVEȚI ? Aduceți Legea nr. 223/2015 la zi și abrogați art. 41 din O.U.G. 114/2018 ?


      Ștergere
    3. Mai terminati cu prostia asta cu "legi speciale"!!!

      99% din legi sunt "speciale" pentru ca se aplica unor anumite categorii! Cand ai definit in lege cui se aplica, GATA ai facut legea speciala!

      "Statutul Cadrelor Militare" se aplica militarilor, cum "Statutul Politistului" se aplica politistilor si "Statutul Personalului Didactic" se aplica, nu e nici o surpriza, personalului didactic.

      Pai atunci statutul e "special", capitolul din L153 este separat deci "special" băi, dar când ajungem la pensie, GATA, vrem să fie o lege UNICĂ!

      Vreti lege unica a pensiilor? OK!

      1. Toti un singur STATUT! Nu conteaza! Toti acelasi program de munca, drept de greva, vacante etc. Ordinul sa devina ordin la toti sau la toti sa fie scos!
      2. O singura grila de salarizare (ai studii superioare nu conteaza ca esti medic sau inginer de santier, colonel sau procuror) toti ACELASI SALARIU.
      3. O singura lege a pensiilor.

      Nu ii faci din pix medicului salariul de 8000 de euro, program sa poata lucra la 3 clinici si apoi zici... "asa i-a iesit pensia pe contributivitate".

      Ștergere
    4. Legea 223/2015 este lege specială pentru că derogă de la legea cadru, respectiv de la L 263/20110.
      Pensia militară este pensie de serviciu, nu pensie specială.

      Ștergere
    5. @Huhu Rezea

      Eu discutam de "confuzia" pe care o fac unii comentatori absolutizand ideea de "speciala" respectiv "contributiva".

      Dar oare "LEGE-CADRU Nr. 153/2017 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice" este CU ADEVARAT "lege cadru" daca fiecare familie ocupationala isi are capitolul ei? Adica ea putea la fel de bine sa fie "sparta" in 10 legi "speciale"? Legea 153 stabileste din burta niste coeficienti de ierarhizare.

      Deci ce presupune o lege a pensiilor?
      1. Conditii ce trebuiesc indeplinite (in general varsta si vechime).
      2. Mod de calcul (la care se aduga si mecanism de indexare/actualizare etc.)

      Bun!
      1. Conditiile ce trebuiesc indeplinite - In Legea cadru sunt zeci de exceptii (balerini, mineri, zone cu pericol etc.) deci puteam fi usor inclusi.

      2. Problema apare la modul de calcul! Dar si aici poate fi ocolita. De exemplu stabilirea unei indemnizatii pentru "militarii in rezerva si in retragere" (care sa fie calculata incat sa acopere diferenta dintre "contributivitate" si cuantumul pe L223). In felul asta asigurai si o evidenta compensare pentru restrictiile de dupa trecerea in rezerva (uite! eu nu pot sa vorbesc cu Mares pe internet despre anumite actiuni inca clasificate 😁) si facea clara ci acea "recunostinta" a Statului Roman despre care se tot vorbeste.
      Ca nu poti sa mananci kkt ca esti plin de recunostinta si apoi sa zici ca recunostinta e "speciala" deci trebuie taiata!

      Se putea la fel de bine include in acest "capitol" de indemnizatii si artistii, sportivii, oamenii de stiinta, magistratii, aviatorii etc.

      PS1 - Subliniez ca vorbesc la nivel conceptual (chiar filosofic 😁). Nu inseamna ca vreuna din afirmatiile mele sunt "prelucrate" la nivel de articol de lege!

      PS2 - poti la fel de bine sa faci solde decente (la nivelul salariilor celor din Sanatate de exemplu) si apoi sa concepi o strategie de "retragere" a viitorilor pensionari militari din L223 (pe masura ce noile solde ar acoperi prin cresterea punctajului pierderea din modificarea formulei de calcul). De exemplu: faci unui colonel de la 01.01.2022 solda de 10.000 de euro dar la pensionare, dupa 01.06.2022, (pe L223) ii mai iei doar 30%. Continui tot asa pana cand punctajul x punctul de pensie = 30% din solda (sa zicem in 20 de ani).

      In definitiv nu cred ca e unul care ar fi nemultumit cu o pensie de 10.000 de lei provenind din contributivitate si ar dori cu incapatanare sa fie 10.000 de lei ca 80% din solda doar ca sa fie intr-o lege speciala.

      Ștergere
    6. Legea cadru 153/2017 privind salarizarea este unitară, valoarea de referință cu care se înmulțesc coeficienții de salarizare din toate Anexele fiind aceeași.
      Legea 223/2015 este lege specială pentru că derogă de la legea cadru a pensiilor din sistemul public și pentru că această lege specială stabileste că pensia militară este în întregime necontributivă.

      Ștergere
    7. @Huhurez

      Corect!!!!!! Valoarea de referință este unică dar stabilirea coeficienților este arbitrară!!!!!!

      Câtă vreme ceva este un produs dintre o valoare fixă (comună) și o valoare subiectivă (specială, de ramură etc) produsul va fi tot "special".

      L153 nu era "specială" dacă nu avea capitole separate pentru fiecare categorie socio-profesională.
      Era un singur tabel:
      - funcții cu studii medii și 10 ani vechime - coeficient de ierarhizare = 4
      - funcții cu studii superioare, 20 de ani vechime - coeficient de ierarhizare = 6

      Nu contează, medic, ofițer, procuror, profesor.

      Iar mai apoi la sporuri și indemnizații:
      - șef cu 10 subordonați IC = 10%
      - șef cu 20 subordonați IC = 20%

      Nu contează! Șef de secție, comandant de pluton sau procuror șef.

      Dar dacă tu, legiuitor spui procurorul debutant pleacă de la un coeficient de ierarhizare mai mare decât Șeful Statului Major al Apărării pai, în plm, mai e asta lege unitară?

      Ștergere
    8. Militiene te-ai dedulcit la sporuri si indemnizatii.
      Un sef de arma cat sa aibe IC-ul? Dar seful SMG? Dar seful fara subordonati?
      Esti mort dupa sefie. Sef de post cumva ai fost?

      Ștergere
    9. DESPRE MUNCĂ ȘI RĂSPLATĂ:
      1. Un general, ofițer, subofițer poate fi în aelași timp și militar și medic, asistent universitar doctor, asistent, etc.;
      Un medic, asistent universitar doctor, asistent, NU POATE FI ȘI MILITAR ÎN ADEVĂRATUL SENS AL CUVÂNTULUI.
      2. Un general, ofițer, poate fi în aelași timp și militar și profesor universitar dr., conferențiar universitar dr., lector universitar;
      Un profesor universitar, profesor, învățător, etc., NU POATE FI ȘI MILITAR ÎN ADEVĂRATUL SENS AL CUVÂNTULUI.
      3. Un general, ofițer, M.M., subofițer poate fi în aelași timp și militar și inginer, subinginer, maistru;
      Un inginer, subinginer, maistru, etc., NU POATE FI ȘI MILITAR ÎN ADEVĂRATUL SENS AL CUVÂNTULUI.
      Și exemplele pot continua. Asta face diferența dintre noi ARMATA și CEILALȚI CETĂȚENI AI ROMÂNIEI domnule președinte, domnilor politicieni și guvernanți. Dacă (,) considerați că sunteți în măsură să conduceți o U.M., Brigadă, Divizie, S.M.F.T., S.M.A., SOLICITAȚI CELOR ÎN DREPT ȘI DAȚI-NE EXEMPLU. Asigurați salariile și pensiile în mod echitabil, fără discriminări între categoriile socioprofesionale sau pensionari. NOI SUNTEM UN FEL DE 3 ÎN 1. NU AM VĂZUT NICIODATĂ MEDICI, PROFESORI, INGINERI, JUDECĂTORI, PROCURORI, POLITICIENI CU LOPATA ÎN MÂNĂ LA DESZĂPEZIRI, INUNDAȚII, ETC. DACĂ POPORUL NE RESPECTĂ PRIN PROCENTAJUL DIN SONDAJE, DUMNEAVOASTRĂ, CLASA POLITICĂ DE CE VĂ BATEȚI JOC DE NOI ?

      Ștergere
    10. @Viorel

      Aveți dreptate! Și-au bătut joc de noi începând cu legea salarizării și apoi continuând cu modificările la legea pensiilor.
      Să nu uităm! Asta a făcut PSD și Olguța.

      @Einstein
      Nu te mai băga când vorbesc oamenii mari. Știu că nu înțelegi ce vorbim noi aici! Ai pus o întrebare așa tâmpită că nimeni nu poate să îți răspundă. Îți trebuie ceva minte și să poți să întrebi! 😂

      Ștergere
    11. Domnule Ein Stein, să presupunem că domnul M este încă activ și este șef de post în Comuna Cristian din Sibiu (era o comună frumoasă în urmă cu 39 de ani, acum privind anumite videoclipuri este o comună excelentă din toate punctele de vedere), dumneavoastră pensionarul militar vă mutați în această comună (zonă turistică, peisaj frumos, aer curat, cântec de păsărele și susur de ape), vă faceți o căsuță sau o cabană și trăiți liniștit alături de soție. În vacanțe sau când au chef vă vizitează copii cu nepoții. Ca în orice localitate, mai există și haimanale. Mergeți la magazin, vă tâlhărește tâlharul, veniți acasă, nu-i găina în coteț că a șterpelit-o hoțul, intrați în casă, soția violată de violator, vecinul beat vă rupe scândurile de la gard (cu care să-și bată nevasta) crezând că este gardul lui.
      Dumneavoastră pensionarul Ein Stein, cui vă adresați în asemenea situații ? Primarului, Preotului, Directorului de școală, Domnului doctor de la dispensar sau Domnului Șef de Post M.
      Nu mai luați în derâdere colegii indiferent de gradul sau funcția pe care l-a avut sau a îndeplinit-o, pentru că problema tot ei o rezolvă și ponoasele uneori tot ei le trag atunci când sună telefonul și domnul Politruc îi transmite domnului șef de post M să nu se ia de găinar pentru că este pui de șmecher cu bani și pile.

      Ștergere
    12. Domnule M, cu tot respectul și scuzele de rigoare dar trebuie să vă contrazic și aștept răspuns dacă am dreptate sau nu. Redau din comentariul dumneavoastră:
      „Era un singur tabel:
      - funcții cu studii medii și 10 ani vechime – coeficient de ierarhizare = 4; - funcții cu studii superioare și 20 de ani vechime – coeficient de ierarhizare = 6”.
      Întrebare: Dacă la 10 ani vechime cel cu studii medii are coeficient de ierarhizare 4, cel cu studii superioare tot la 10 ani vechime ce coeficient de ierarhizare are ? Nu cumva are 3 ? În cel mai fericit caz (dar nu știu după ce fel de calcul sau formulă) are 4. Și atunci unde mai este diferența de valoare / studii. Mai este echitabil ? Doar întreb.

      Ștergere
    13. @Viorel

      Ai dreptate stimate coleg. Din păcate unii dintre cei mai agresivi sunt exact cei care au purtat uniformă.

      Aroganța față de subofițeri nu arată NICIODATĂ un ofițer inteligent ci un frustrat, o persoană slabă care se vrea mare prin funcția lui și nu prin calitatea lui de om.

      Deși mi-ar fi plăcut, nu am făcut parte niciodată, nici un minut, din niciuna din unitățile Poliției Române, nici la nivel central, nici la nivel local. Asta nu înseamnă să nu îi respect pe cei aflați în prima linie de luptă cu infracționalitatea. Am absolvit dreptul și din anul întâi înveți că aplicarea legii începe cu polițiștii, continuă cu avocații (al acuzării/al statului, al apărării), apoi judecătorii și se încheie cu gardienii.
      Cei mai prost plătiți și cei mai în pericol sunt primii și ultimii, colegii noștri!

      Ștergere
    14. @Viorel

      Răspunsul e simplu: am dat cifrele la întâmplare. Discutăm principii nu cifre exacte.

      Eu vroiam să subliniez că dacă o lege face referire la familii ocupaționale, puse în capitole diferite, cu tabele diferite nu mai este "unitară".

      Un profesor, un medic, un militar, un judecător etc. cu același nivel de studii și aceeași vechime ar trebui să aibă același salariu de bază.

      Că dacă dai IC de 5% unui șef din sănătate cu 5 subordonați atunci unui comandant cu 1000 de subordonați (deci de 200 de ori mai mulți) îi dai un IC de 200 de ori mai mare?

      Asta ar însemna lege "unitară".

      Citiți legea salarizării in Germania. 😁 Să vedeți câte tabele cu coeficienți sunt secrete! Oricum, un exemplu re reglementare eficientă.
      http://www.gesetze-im-internet.de/bbesg/index.html

      Ștergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. Stein
    Trag concluzia ca Mos draghici este ca si ciocanarul/CFR care a intrebat la keful de iesirea lui la pensie de ce a fost pus sa dea in roti cu ditamai ciocanul?
    Colegii i-au raspuns:
    -Ca sa mai dai un rand de vin roze! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aicișea dialoghează doi savanți, nu îndrăznesc să intervin.
      PS.
      Studiați ultima variantă de HG cu scutirea de impozit!
      Nu numai programatorii beneficiază.

      Ștergere
  14. Marti 26 mai, orele 13.00, dul Solomon a programat cele doua proiecte PL x 199 si 221/2020(poz.2 si 3) pentru Raportul Comisiei pentru munca comun cu Comisia pentru Aparare( va fi convocata curand si aceasta comisie...).
    Va fi interesant de vazut care varianta va avea Raport de Respingere..!

    RăspundețiȘtergere
  15. https://www.capital.ro/aceste-pensii-vor-fi-taiate-crunt-se-da-lege-surse.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi numai apocalipsă!
      Nu va tăia nimeni nimic....
      Unul din motive: an electoral!
      Mai sunt și altele....

      Ștergere
    2. @/m.Al
      Se taie..se taie...
      😂🤣😜😛😎😎😎

      Ștergere
    3. Am 2 p, raman cu 1 p! ... :))
      :)) ... pensii, mai caporale! :))

      Ștergere
  16. Stein,
    În cadrul UPB București există o facultate numita ETTI - Electronică telecomunicații și tehnologia informații care este total diferita de cea de Calculatoare sau Inginerie electrică!
    Drăghici este absolvent al Facultății de calculatoare, promoția 68!
    El cat ca mata poate nu știți că există o unitate specială de IT și programatori cu realizări notabile precum și Comandamentul Apărării Cibernetice, înființat la 1 decembrie 2018; fostul și actualul Cdt - din 2 martie, (pe care i-am cunoscut personal) sunt super profesionisti, care nu au nevoie de elogiile mele!
    În plus, contrar a ceea ce crede Moș Drăghici produsele software trebuie sa fie compatibile cu NATO, dacă nu identice!
    Căci dacă de unii ne putem apăra singuri, de unul singur nici toată EU nu ne poate apăra!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Mares
      Pai si eu am scris aceleasi lucruri, mai exista si alte facultati, ex. facultatea de Automatica si calculatoare. Ingineria Electrica e un domeniu, daca vreo universitate a infiintat o facultate cu acelasi nume nu e decat o alegere neinspirata ca sindicatul lui Dogaru. Daca vorbim de educatie formala, universitara, IT-istii sunt pregatiti in facultatile pomenite de tine si altele, Informatica(Computer Science) e alta poveste si tine de facultatile de Informatica si Matematica nu de automatica si calculatoare, telecomunnicatii, etc. Imporatant e sa inteleaga politicienii si ministrii ca atunci cand vorbesti cu gura pana la urechi de IT dar iei masuri in domeniul informaticii nu prea e in regula, unde dai si unde crapa. Ministrii Educatiei si Muncii ar trebui sa mearga in schimb de experienta la Comandamentul Apărării Cibernetice sau la STS si sa vada de ce acolo merg treburile iar in Administratie e jale mare. Ca programator poti sa profesezi doar urmand un curs de calificare de programator insa nu poti profesa in domeniul cercetarii in informatica pentru ca nu ai cunostintele necesare in matematicile speciale, cunostinte pe care le dobandesti in facultatile de mate info. Draghici a fost IT-ist in cel mai pur sens al cuvantului, cu acte in regula, insa in mintea lui e o ceata completa, el nici nu stie ce a fost. Nu mai revin asupra subiectului ca deja ma oboseste, important e sa priceapa cine trebuie ca fara o intelegere a situatiei promisiunile de debirocratizare si informatizare a Administratie sunt doar un vis frumos.

      Ștergere
    2. Programa de matematici speciale era identică în toate facilitățile ce pregăteau ingineri.

      Ștergere
    3. Pentru cei din afară totul e mai clar.
      Recunosc, sunt în ceață dar sunt în domeniu.

      Ștergere
    4. Că veni vorba de ceață...
      Ce se mai aude cu implementarea cloud-ului MAPN?

      Ștergere
  17. @Viorel
    Publică scrisoarea către kwi pe un topic politic, nu aici.

    RăspundețiȘtergere
  18. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurică Geamantan, nu vorbi pe nas tată, rostește cuvintele cu gura deschisă (scrie), tare, clar și precis ca un adevărat militar ce ai fost ca să înțeleagă toată lumea ce exprimă comentariul tău. Dacă vrei să-ți deschizi o firmă într-un tanc, îți recomand să cumperi unul de la Fabrica de bere din Galați. Are în interior (tancuri li se spune) cisterne sub formă de cilindru de 5, 10, 15, 20 de tone. Îmi luam săptămânal câte un bidon de 20 de litri de bere nefiltrată direct de la tanc. Ești și în eroare, în Botoșani nu este numai U.M. 01189 cum afirmi tu, ci mai este în eceeași curte și un Divizion de Artilerie (U.M. 01251). Ambele au un rol foarte important în garnizoană în special U.M. 01189, dar cum tu ai lipsit de la lecții din cauza Covid-19, nu prea le mai știi. Înțeleg că ești sau pari a fi comic dar nu ține. „Am lichidat toate unitățile din Botoșani”, este o glumă, dar (asta ca să te ating puțin) dacă ar fi fost așa, zecile / sutele de cadre care au fost în acele unități (10 la număr) și care au fost nevoite să treacă în rezervă sau să se mute în alte garnizoane, dacă citesc comentariul tău, te bagă .... știi tu unde. În plus, deși ești coleg cu mine, prin felul comic de a te exprima aduci mai mult a “Moș Teacă”. Mi-am dublat pensia tocmai din 01.02.2020, ai 3,5 luni și te exprimi ca și cum ar fi de acum 5 ani. Pare ridicol.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere