Un produs Blogger.

duminică, decembrie 19, 2021

După aplicarea OUG 130/2021....rămâne valabil calculul din 04 decembrie al netului pensiilor militare

240 comments

 Sunt atâtea cereri de a prezenta o simulare de calcul a cuantumului pensiilor militare după publicarea OUG nr. 130/2021 încât mă întreb dacă pe blog au apărut cititori noi sau cei vechi au uitat calculul.

Reiau topicul din 04 decembrie ....cu mici adăugiri.

Cine pierde și cine câștigă prin indexarea de la 01 01 2022 cu 10% a pensiilor mai mici de 2500 lei ori  cu   2,6%  a celor mai mari de 2500 lei  si CASS-izarea cu 10% a pensiilor mai mari de 4000 lei, stabilite până la 15 09 2017? 

Câștigă cei care în prezent au un cuantum brut mai mic de 5222 lei.Pierd cei care au un cuantum brut mai mare de 5222 lei.

Cei pensionați după 15 09 2017 câștigă indexarea cu 2,6% sau 10% a cuantumului în platăla 31 12 2021, indiferent de mărimea cuantumului, pentru că lor nu li se reține din cuantumul în plată nici impozit si nici CASS. Le plătește CPS din inutilul cuantum brut extras, potrivit articolelor 28-30 și 108 din L 223/2015, din media soldelor brute care intră în baza de calcul.

Asta, dacă nu intervine Ministerul de Finanțe să impună aplicarea întocmai a Codului Fiscal…cu privire la baza de calcul a impozitării veniturilor din pensiii.

@Trofin, maestru în formule de calcul, propune următoarea formulă generală de calcul pentru pensiile mai mari de 4000 lei, stabilite înainte de 15 09 2017:

PN=0,81*PB+560, unde PN=pensia netă după indexare iar PB este pensia brută după indexarea cu 2,6%.

Să verificăm formula în cazul pensiei brute de 6000 lei în anul 2021, din tabel !

-pensia brută indexată cu 2,6%= 6156 lei

Pensia Netă= 0,81 x 6156 +560

Pensia Netă= 4986,36 +560

Pensia Netă= 5546,36 lei

240 de comentarii:

1 – 200 din 240   Mai noi›   Cele mai noi»
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Bine ati venit on zona slaninoasa si unsuroasă a matematicii financiare, caci de Craciun joaca untura si friptura prin ceaune, crăticoare si farfurioare, rezultate din grohoteiul incopitat cu patru picioare! Aveti grija la inghitituri, sorghituri si socotituri ca nu merge fara varza acra si muraturi, si sa nu va surprinda ca merge uns cu un darab de măligă insipidă sa faca la bucate o țâră de priză la burdihanul indesat ca o valiză! Asadar, bagati tare la socoteli si inghiteli cu ghiotura sa va puteti satura ca sa aveti vartos dupa ce bea de la canea toata beutura din putinea! Pofta buna, la toata lumea!

Iulian Mareș spunea...

Asta este important? Cine pierde si cine castiga?
Eu cred ca toti pierd constatand atitudinea guvernantilor fata de SNAOPSN si castigam noi, cei care intelegem ce au facut si mai ales *scopul perfid!

Liviutatarush spunea...

Predictibilitate, stabilitate, respect! Da, dar asta era odata... http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/45882

Pop Costin spunea...

Daca cei pensionati dupa data de 15.09.2017 nu beneficiaza de pensia neta stabilita conform L223/2015 intrucat aceasta nu poate fi mai mare decat media soldelor pe 6 luni din ultimii 5 ani, asta presupune ca marirea de 2.6% este inutila intrucat aceasta se calculeaza la pensia bruta?

avianyc spunea...

Cam asa-i pe acest blog.
Huhurez de tonul dupa care incep urletele haitei,fiecare pe limba lui.

https://fb.watch/9_CYwqjVfs/

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ah, sa fi fost perioada cand economia cu adevarat duduia, cand guverna pesedeaua, ce bine mai era sa se fi facut majorari si rectificari, daca Fiola nu-si baga nasoiul in țoiul cu rachiul rezervistilor, caci interventia nepermisa din Ministerul Muncii in cel al Apararii trebuia anulata din start pe principiul neamestecarii puterilor si institutiilor in stat, de aici si aceasta stare de indatorare fata de rezervele militare, dar si Fiola a facut-o la ,,sfaturile binevoitoare'' ale mafiilor clocare din casele de pensii teritoriale, caci n-avea proasta satului sa stie ce e in bucataria rezervistului, pana cineva n-a venit cu ideea malefica de paradeala cu smiteala, oug-urile definitivand crimele dar, culmea, neafectand cumva pensiile Gheneralilor, ele continuand sa puna osanza pe ele ca la clostile satului cand isi infoaie penele harichilor! La ei, actualizarea de 2,6% e atat de multa incat, cumulata, intrece cea mai mica pensie in plata! Faca bors cu pensiile lor ca pe mine nu problemele astea ma dor, ci faptul ca a trecut foarte mult timp in dorinte, nedreptati si suferinte, perioada in care au murit in umilinte si saracie multe rezerve militare, fara sa mai apuce vreo țandră de majorare la pensiile militare! Dumnezeu sa-i ierte de necajiti tristi si neîmpliniți, iar cei care se fac vinovati cu buna stiinta de aceasta crimiala nesabuinta, sa se duca pe lumea cealalta cu ei pe constiinta!

E. Cristescu spunea...

@Iulian Mares: "Castigam noi, cei care intelegem"? Daca asta-i castig...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Liviu Tatarush, Fost-a lelea cat o fost, fătucă mare, dar dupa ce a pus-o naiba sa se desfaca intre planetare sa stie ce ochi de curcă ce are, acum e in stare si cu pepenii sa se masoare, caci celelalta masuri fara pereche is o floare la ureche! Ce-i trecut, trecut ramane si ce-s noi, nu toate-s bune!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Aici, pe Huhurez la grătar e cu tonul la șlagăr militar, cu stangul pe tobă si onorul la friptură si castronul cu ciorbă, pe cand acei lupchi o fac de placere ca hachița instigatoare urland le-o cere, ca la urma se le arunce o ciozvartă pentru binecuvantata burtă dihăinată...

Iulian Mareș spunea...

Se poate numi și câștig atunci când ți-ai evaluat corect atât dușmanii precum și aliații...
*Dinculescu nici nu a fost la ședința de guvern a formei finale a ordonanței...
Lucrurile se limpezesc s-o realitatea bate filmul și este dincolo de noi și pentru noi!
Nu ma plâng financiar, dar azi dacă cedezi 1/10 dintr-un pas, mâine vei ceda tot pasul!...și tot așa..., până ajungi să nici nu mai conteze!
De aceea am și scris...preventiv, vreau 1 lună/iarna la Aiud și 1 lună/vara la stuf! Pregătire psihologică preventivă...
Tineri, vreți sa trăiți bine, sa nu faceți mai nimic? Urmați o carieră:
-politica;
-o încadrare la Politia comunitară!
Vrei sa devii martir prin Holodomor, pune mâna pe cărți și întra la apărare sau interne!

*Uffff, ce mine ca s-au mărit bugetele anuale ale serviciilor! Asa nu vor mai banii necesari pentru actualizarile L53!

avianyc spunea...

Stat fara cur si cap.
Vama Bors, afluire in tara pe 4 benzi prin haos total. Nu au fost in stare sa semnalizeze printr-un panou si să separe pe benzi vaccinatii de nevaccinati. Astfel cei vaccinati cu certificat verde in regulă au fost nevoiti sa stea la cozi enorme in rand cu nevaccinatii recalcitranti pe mai mult de 10-15 km ,ca apoi verificarea lor sa dureze cateva secunde. Asta in timp ce pentru un nevaccinat timpul de verificare era de peste 10-15 minute.
Cand vaccinatii au rugat PF sa separe fluxurile vaccinati cu carte verde de nevaccinati raspunsul a fost, ”Stati in Germania” !!!!!
Asta-i Romania ,de la intrare până in varful ierarhiei.

Anonim spunea...

Acum 32 de ani,pe la ora asta eram în drum spre unitate...Nu te duce ,maică,de'abia ce ai venit în permisie! Nu pot mamă,nu pot.. m-a chemat prin telefon un tip..."Radu cel Frumos"! Grea meserie ți'ai mai ales,maică😆!Mulțumim,partid iubit,pentru grija ce ne'o porți!

Luc 3 spunea...

Eu am socotit asa:
La un brut de 6000 lei se indexează cu 2,6%(156) si brutul devine 6156! Impozite:A-200 lei(10% din peste 2000 lei);B-215 lei(10% din ce depașește 4000 lei). Deci total impozit 200+215=415 lei!Brut 6156-415=5741lei net!!!Poate am greșit undeva,vărog să mă corectați!!

gigi 2 spunea...

Este bun calculul, dar se mai adaugă jumatate din creșterea salariului mediu brut pe economie adică 133 lei

xxxxxxxxxxx spunea...

Huhule!

Am înțeles cu CASS-ul , totuși încalcă legea, noi parcă aveam asistență medicală gratuită!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Iulian, taman e gresit termenul de ''politie comunitara'', cand de fapt e o politie fara nici o scoala sau alta bună sototeală, in afara de sminteală cu hărțuială si hăituiala la mafia traficantilor de mărar, patrujel si leustean, neavand habar macar sa diferentieze un chitantier de carnetul de sofer, caci si-au bagat bornăiele in toate socotelile, chiar si cu prestatia de a dirija si controla circulatia rutiera, chiar si pasapoartele la frontiera, unii dintre ei crezandu-se caprari cu galoane de macaroane, trezindu-se de la soferi in frezoane cu cate ,, mortieră pumnieră'' sau o portiera in trompă sau in burtieră. Ce ne facem acum cu potaile bagaboante, care acuza javrele incașchetate ca le-au furat termenul de ,,comunitare'' si vor acum cu oase carnoase sa hie despagubite de instante, ca altfel ne ameninta pe toti ca ne vor composta din clanțe la poponețe si cotroațe, mai ales ca astia o fac pe comunitarii pe toti banii, cu salarii pe putin de la 8000 lei la peste 12.000 lei si, atunci, nu-ti vine sa dai de pamant cu acesti cotei de 2 lei!?

un oscar = o pensie spunea...

da ,asa este,de sus pana jos incompetenti
DAR prostul suprem este seful PCTF Bors care este un ditamai ofiter superior cu multa carte(nu chiar cata are mares -cel mai mare destept)
deci descpre ce vb??? ofiterii sunt cei mai prosti dintre bugetari

Iulian Mareș spunea...

Nici nu mai știi ce sa crezi sau faci!
Vaccinați sunt purtători ai virusului? Sunt! La ce servește Certificatul Verde, în acest caz?
Uite, UK, vaccinata la greu se așteaptă la milioane de infectați pe zi, după Crăciun!
Da, am protejat 8ntrun procent oarecare oamenii, dar fluxurile umane nu pot fi ținute în afara pandemiei!
Mai știi faza cu idioții! Cine sunt cei mai mari idioți acum?
Regula 1= vaccinează și testează!...Precaut sau Prost?

Leon spunea...

Pai daca Neamtul nostru a promis ca ne baga in Schengen si ne scapa de bariere, dar...!!

M spunea...

@Avianyc

Vezi că ieri au fost benzi separate.
Cei fără vaccin ignorau pot și simplu panourile. Când ajungeau las control începea caterinca specifică diasporei:
"Discriminareeeeeee! Eu îți plătesc salariul bugetarule jegos! La noi în Italia nu e așa!
De ce faceți canale separate?"


E adevărat că majoritatea erau nevaccinați și coada pe canalul lor ajunsese în Ungaria!
Au fost aduși de acasă polițiști de frontieră și de la DSP.

Dacă va uitați, fără ura specifică dumneavoastră, vedeți că timpul de așteptare este de maxim 20 de minute.

https://www.politiadefrontiera.ro/en/traficonline/

Nu pot să înțeleg de unde ați strâns atâta ură! Pe diasporeni îi înțeleg pentru că majoritatea nu sunt prea inteligenți.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Catalin, nu-i misto, e pamflet desuchet in argou, ca nu-i o bucurie cu jmecherie de salon sa iei la 1.128 lei un vechi milion, ca nu te face nici bogat si nici baron, fiind o marmelada subtire pe felia de paine sa-ti creeeze starea de bine ca ai primit cateva bomboane, sta-le-ar in garlejele in pohte si hoame sutele lor de meleoane! Decat o injuratura spurcata din gura, mai bine o gluma buna cu ceva acritura sa nu se aplece la curmatură!

MIHAI spunea...

Calcul
1. Se calculează contrib CAS.
6156-4000=2156*10%=216
2.Se calc impozitul. Se dedice contr CAS și se scad 2000
6156-216-2000=3940*10%=394
Rezultă 6156-216-394=5546

Iulian Mareș spunea...

M,
Omul ăsta este defazat rău și mereu!
Unde a văzut el întrarea în zona de control pe c/sens, în viteza fără creieri pe parbriz! Aha...in DEU, OST, ITA? Nu cred...

Iulian Mareș spunea...

Corneliunsson
Mai mari decât în SNAOPSN!

Iulian Mareș spunea...

M,
Avem și aici un diasporei, unul cretin și bou, un vierme de bălegar, cu o inteligenta mai ceva decât a raței!
A îndeplinit functii importante, însăși latrina ii spunea: Bună dimineața, frate!

avianyc spunea...

@ M
Ai fost dta cumva ieri intre orele 17.30 -22 .00 in vama Bors ?
Daca nu ai fost abtine-te te rog cu culegerile de la televizor transpuse exagerat pe aici.
Ieri după masă în Vama Bors au fost deschise 4 benzi pe intrare , fara panouri de semnalizare - banda vaccinati si bandă nevaccinati ,toti la gramada in ordinea sosirii. Stat la rand de la 17.30 si trecut prin vama la 22.10 . Durata verificarii pentru vaccinati 30 secunde (scanare buletin ,verificare cod telefon) iar pentru un nevaccinat 10-15 minute ( Verificare PF , DSP -stabilire situatie carantinare ,etc).Plin de nevaccinati in PCT dupa trecerea de punctul de verificare, asteptand DSP pentru stabilirea carantinarii.
Coada pe 10-15 km fară toalete barbati-femei ,claxoane la greu .
Asta a fost ieri intre 17.30- 22.00 in Vama Bors ,nu ce se spune la televizorul dumneata si apoi le infloresti pe aici.
Granita in Austria si Ungaria trecuta in cateva foarte repede.
Asta a fost nu ce spui dumneata. Probabil azi dupa ce au ajuns sesizari pe undeva s-au trezit din lenevire.

Luc 3 spunea...

@MIHAI,multumesc mult pentru explicație!

M spunea...

@Iulian Mareș

Din păcate situația se repetă aproape an de an. Poliția de frontieră NU are treabă ce DSP. Dar neștiutorii înjură poliția!

Diaspora nu este unitară. Nu toți sunt idioți, nu toți sunt infractori! Din păcate ... cum era aia? "Ce a scos din voi Apusul când nimic nu era de scos!"

Mă așteptam ca iubitorul de tot ce nu e românesc să înjure Germania și Olanda care blochează nepermis accesul României în Schengen. Se pare însă că îi place să fie abuzat! 😁

avianyc spunea...

@ Leon
Nu are nimic a face Schengen cu verificare starii epidemiologice la intrarea in tara la PCTF.
Sunt doua lucruri distincte si depind de organizare ,nivel de educatie medicala a romanasilor .
Cei de la PCTF din bun simt ar fi putut crea cel putin o banda pentru cei cu educatie medicala care au respectat legea si posedau certificatul verde, in asa fel ca sa nu stea ore in sir in coloana in curul nevaccinatului cu ifose si replici de genul ” Nu sunt vaccinat ,nu ma vaccinez si nici in carantină nu stau . Si nici nu ma testez pe banii mei ”.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Sigur ca da, chiar dublu venituri au!

Andrei spunea...

Eu nu inteleg nimic din mizeria asta de cupon de pensie. Brut este 10479, impozit 848, rest plata 7530. Legile vietii...

dora spunea...

Ma pregăteam să răspund. Acesta este modul de calcul corect, respectiv al dnulul Mihai.

VICTOR spunea...

6.000 lei brut
+ 2 6% : 6.000 x 1 026 = 6.156 lei
CASS : 215 lei
IMPOZIT : 394 lei
TOTAL NET : 5.594 lei

Leon spunea...

"20.12.2021, ora 12.00
Ședință de Guvern
- Declarațiile susținute de premierul Nicolae-Ionel Ciucă la începutul ședinței de Guvern vor fi transmise live pe paginile de Facebook și Youtube ale(...)"

dora spunea...

Domnule Andrei,
Dacă brutul este 10479-2000*10%=847 lei impozit
10479-847=9632 lei, net. Diferența față de suma afișată de dvs, este de 2102 lei. Poate aveți rețineri pe cupon, mai uitați-vă odată.

Vnvncl spunea...

Sunt foarte mulți ”păcălici” pe aici! Eu sunt vinovat,că la 18 ani am fost admis în L.M. Eu sunt vinovat vă am fost admis în Școala Militară, după un examen dificil ( față de simulacrul pe care îl aveau ”proletarii”, eu sunt vinovat că am urmat cursuri de specializare,că am absolvit o facultate, că am urmat alte specializări în profesie, pentru a-mi completa studiile, eu sunt vinovat că mi-am urmat cariera, pas cu pas, eu sunt vinovat că am ajuns la 29 de carieră militară la gradul de colonel, fără OSCARURI,pile și alte intervenții, eu sunt vinovat că am o pensie ”NESIMȚITĂ” după unii! Pe bune? Cine va oprit să nu performanți în carieră? Sun de acord că au fost și excepții (piloși),dar nesemnificativ la nivel de structură! Vă plângeți pentru neputința voastră? Nimeni nu și-a dat/atribuit funcții/sporuri după bunul plac, pentru că legea este una singură pentru toată lumea.

Leon spunea...

Media veniturilor Brute la cele 6 luni alese, 12.872 lei. x 58,5% = 7530 lei Pensie Neta.

Huhu Rezea spunea...

Potrivit OUG 59/2017 îți confiscă diferența dintre cuantumul brut fiscalizat si cuantumul net stabilit potrivit art. 60 cu un procent de pensie de 58,5% din media brută a sodelor, adică 100% - 41,5% ( procentajul impozitelor si contribuțiilor din solde/salarii)
Este exact speâa pe care o dezbat cu @Burebista și @Trofin.

E. Cristescu spunea...

@dora: Ati auzit de limitarea pensiei la media neturilor pe 6 luni pentru cei pensionati dupa 15 09 2017? Calculul dvs. n-are nici o treaba cu realitatea.

monteoru spunea...

Dancu asta bate campii.El zice ca nu se indexeaza pensiile militare
Dracul mai intelege care este adevarul.Gargara cu vagonul.O da pe discutii cu asociatiile etc.Trebuie sa fii prost rau sa-l crezi.

Cezar spunea...

🤣😂😛😜🤪😝🤑
Nebunache de maKiSs..ce spiritual ai devenit..de cînd ti.a umplut "conduserea" teschereaua....

Huhu Rezea spunea...

Poate citești d-ta vreo știre mai veche.
Cum să nu se indexeze dacă a apărut indexarea în OUG nr.130/2021 publicată ieri în MO?

Cezar spunea...

Vnvfcl...
Eu si maKiss la 19 ani avsolveam L.M.-Breaza
Tu ai lut.o asa..pe la deandaratelea..sa prinzi toate sporurile..toate functiile..etc
Sau cum?
Asta.i Mares Dublu Oskar..de aia le incurca🤣😂😛😜🤪😝🤑

avianyc spunea...

monteoru
Merlot ,merlot........treci pe apă ..... Vezi ca azi este duminica după joi ,vineri ,sambata .......

Iulian spunea...

Chiar e o bătaie de joc cu pensiile astea militare, am văzut în OUG ca numai la pensiile militare peste 4000 lei stabilite până în data de 15.09.2017 se oprește CASS, iar celor stabilite după 15.09.2017 nu se mai oprește, chiar e o mare anomalie, cei care au ieșit la pensie după 2018, conform legii salarizării date de Olguta Vasilescu soldele s-au mărit și personalul militar a beneficiat de pensii mult mai mari ca cei până la acea dată, cunosc foarte mulți colegi care au pensii peste 5000 lei.Până în 15.09.2017 nu au existat pensii pentru subofițeri peste 5000 lei iar din 2018, 2019, 2020,2021 sunt foarte multe,lor de ce nu li se oprește CASS-ul?

Iulian Mareș spunea...

M,
Nu pot sa cred, căci Tălâmbul a promis ca intram sigur în spațiul Schengen, ca are el o mătușă frumușică foc...
Cât despre colegul, eu cred ca este nu numai masokist de iubește a_buza_rea ci și puțin fundaș!
Ufff...fac discriminări și nu este corect politic!

Iulian Mareș spunea...

Când aud de asa ceva ma apuca greața! Asa rețete a uitat colegul atributele conducerii și modalitățile exercitării măcar a C2 (comanda-control)?

M spunea...

@avianyc

Vezi că alea două granițe, Ungaria și Austria sunt țări Schengen.

Eu îi țineam 12 ore în vamă! Apropos, ia încearcă să claxonezi într-o altă vamă unde se face control! Comportamentul animalic, de turmă bezmetică e caracteristic hoardelor murdare care se bulucesc în graniță.

Vreți respect? Ia începeți să vă comportați ca niște ființe umane! Vă purtați ca niște animale - sunteți tratați corespunzător!
Stați dracului acolo unde plătiți taxe și impozite!!!!!

PS - să îți fie clar: jignirile pot zbura în ambele sensuri! Vorbește civilizat, poartă-te civilizat că eu abia aștept să vorbim serios nu să aruncăm cu invective!

E. Cristescu spunea...

@Unknown: Nu generalizati. Dupa sept. 2017 s-a bagat plafonarea la media neturilor. In 2017 un coleg de-al meu a iesit ca ofiter 1 cu 5.800. In 2021 alt coleg a iesit ca ofiter specialist, cu sporuri mai ridicate, cu 6.600. Asadar nici pe departe mult mai mult.

Huhu Rezea spunea...

Pardon, în OUG nr.130/2021 nu scrie că cei pensionați după 15 09 2017 nuplătesc CASS.
Din contră, Codul Fiscal spune că acest CASS se plătește din suma primită ca pensie de beneficiar, suma care nu poate fi alta decât suma netă calculată potrivit art.60. Suma brută nu este primită de beneficiar.

Leon spunea...

Cred ca se vor aproba proiectul de lege la cele 2 Bugete, BS si BASS si trimise urgent la Parlament !
Sa vedem ce sustinere mai are Câțu pentru a mentine Investitiile la 7%!

Paul Puiu spunea...

La cei trecuti in rezerva li plafoneaza SOSP sau OMM, pensia suplimentara, adica se evaporeaza la fel ca indemnizatii la trecerea in rezerva care au fost anulate!!!! Oare nu e deajuns!!!! Numai exagerati cu afirmatii de genul ca cei trecuti in rezerva ca au pensii mai mari ca nu e chiar asa, au luat unii cu functii de conducere si altii cu oscar de 50%, dar oare restul??! Prezentati tot felul de exemple izolate dar in general pensiille militare pentru cei trecuti in rezerva nu su fost lapte si miere!!! Mai bine legati-va de politrucii care au adoptat OUG 59/2017, OUG 114/2018 si OUG 130/2021 care au produs si va produce cel mai mare prejudiciu rezervistilor si viitorilor rezervisti!!!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Unknovn, e brambureală clocara produsa la modul mafiot, ca ei au dat o situatie la politic unii dupa 2017 sa nu se plateasca CASS deloc. Ruptura intre noi si si cei noi s-a produs cu oug 57-59 in 2017 sa se capete cu avantaje doar (b)elitele la modul hoț ca sunt mai cu moț! Ma intreb si eu, fara, pacat la ce naiba au ei moțul ala netaiat si nerusinat, care le dau un aer asa de important?! Nu cumva la că(s)catul uscat?

Huhu Rezea spunea...

Ei, nu spune!
Deznmățul s-a produs în sistemul de salarizare de după 2010, nu in legile pensiilor pentru militari.
Ordonanțele 57 si 59 s-au dat pentru ca de dezmâtul din sistemul de salarizare să nu beneficieze si vechii pensionari.

Iulian spunea...

Cine pierde și cine câștigă prin indexarea de la 01 01 2022 cu 10% a pensiilor mai mici de 2500 lei ori cu 2,6% a celor mai mari de 2500 lei si CASS-izarea cu 10% a pensiilor mai mari de 4000 lei, stabilite până la 15 09 2017?

Câștigă cei care în prezent au un cuantum brut mai mic de 5222 lei.Pierd cei care au un cuantum brut mai mare de 5222 lei.

Cei pensionați după 15 09 2017 câștigă indexarea cu 2,6% sau 10% a cuantumului în platăla 31 12 2021, indiferent de mărimea cuantumului, pentru că lor nu li se reține din cuantumul în plată nici impozit si nici CASS. Le plătește CPS din inutilul cuantum brut extras, potrivit articolelor 28-30 și 108 din L 223/2015, din media soldelor brute care intră în baza de calcul.

Asta, dacă nu intervine Ministerul de Finanțe să impună aplicarea întocmai a Codului Fiscal…cu privire la baza de calcul a impozitării veniturilor din pensiii.

Leon spunea...

Huhu, cred ca ma inscriu si eu in Sindicatul lui Dogaru, vreau neaparat o pensie bruta de 145% din baza de calcul..))

Andreottis spunea...

Nu am nicio retinere. Brutul afisat pe talon este cel corect, net-ul insa este limitat la media soldelor nete din cele mai bune 6 luni :) Daca nu erau niste legi blocate din 2017, parca, pensia ar fi fost corespunzatoare acelui brut. Pe fisa primita la pensionare apar 2 sume cuantum pensie, una mai mare, cf unei legi prorogate, cred, una mai mica, cf unei OUG mai noi, contestata la CCR. De ce imi baga brutul acela mare pe cupon, doar ca sa ma enervez, nu stiu :)

monteoru spunea...

Huhu Rezea pe Dancu l-am auzit vorbind la Profit News in cursul zilei de astazi.Nu te contrazic.E posibil sa fi fost o inregistrare mai veche.

Andrei spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Andrei spunea...

@Huhu Rezea, da, nu scrie nimic in oug de CASS pt pensiile de dupa 2017, dar acestea fiind limitate la media netului, poti lua si 30% pt CASS, nu va simti nimeni nimic, pt ca brutul e mare.

mosmartin16 spunea...

Țara lu' Papură Vodă !! Așadar...doar ca principiu ...nicicum "să moară capra vecinului" ! Iată ce rezultă...după ceea ce reglementează analfabeții funcțional...pe romanește spus... proștii ...și care decid....Destine ! Doi rezerviști militari "gemeni" , adică...au avut în activitate același grad, aceieași funcție, vechime, grupă de muncă și aceleași elemente salariale ! Diferența dintre ei e dată de faptul că au trecut în rezervă în ani diferiți ! Cu titlu de exemplu...unul în 2016, iar celălalt în 2021 ! Făr' de a intra în detalii de calcul...e de precizat faptul că pensia netă ( n.n. - cea din " bozonar" ) a celui trecut în rezervă în 2021 este mai mare față de cea a celui din 2016 ! Iar aici mă refer - pentru cei care sunt în temă cu legislația aferentă - la pensia netă plafonată la media soldelor /salariilor nete în comparație cu pensia netă a primului pensionar, chiar și cu cele 4 indexări de pană-n prezent ! Și iată efectul introducerii CASS la pensiile mai mari de 4000 de lei ! Rezervistului din 2021 îi rămane pensia din buzunar nediminuată...iar celui din 2016 ...diminuată !!!! Bineînțeles că pot fi date clarificări concrete ...dar asta ar necesita prea mult spațiu de argumentare ! Așadar...suntem în țara lui Vodă Papură ! Și apropo' de cei care "reglementează principial" ...oare e vreo legătură între ei și locul unde "să născu' " maestrul Caragiale ??! Și dacă tot spusei la început de analfabeții functional...tre' să le spunem că ei s-o născut în ...Haimanale ! Să mă ierte toți oamenii din I.L.Caragiale ! Sănătate oameni buni !

DOREL spunea...

Adica ce sa faca Min de Finante? Daca ai un brut de 8000 si un net plafonat la 4500 sa-ti calculeze CASS din brut si sa-l retina din netul plafonat? Nu cred ca e corect.

Huhu Rezea spunea...

Nu, CASS se va calcula din suma primită ca pensie, așa cum scrie în Codul Fiscal.
Suma primită este cea calculată potrivit art 60.

M spunea...

E atât de simplu!

Pensiile sunt legate de salarizare. Pentru cele contributive orice modificare se transmite cu o oarecare întârziere. Adică schimbi acum ceva în salarizare dar se vede în pensii peste ceva timp!

În cazul pensiilor militare orice modificare în salarizare se vede imediat în pensii.

De aceea eu tot mestec acest truism: cele trei elemente - statut, salarizare și pensie trebuiesc privite ca un tot!
Ideea fixă a unora de a face "legi unitare" trebuie să prevadă toate cele trei elemente, altfel iese o brambureală!

În speță, ideea Olguței de a muta contribuțiile și apoi de a face o lege a salarizării a dus la o imensă brambureală!
Ce e net? Ce e brut? Unii pe grila din 2022, alții au rămas în 2017, sporuri peste sporuri, pensia brută mai mică decât netul soldei, triplări de salarii la unii, creștere de 4% la alții, aceleași sarcini (șoferul de la smurd și cel de la Ambulanță) plătiți diferit (militarul mai prost decât civilul deși au un statut mai restrictiv).... Etc!

luchy19 spunea...

Sunt persoane care publica pe acest blog diferite sume ale pensiilor. Una dintre acestea încerca să fie și ușor ironica și cu mult tupeu în același timp, vezi Doamne nu înțelege cum de rămâne cu un net de DOAR 7500 LEI aproximativ......

Leon spunea...

"Aplicarea, in integralitatea sa a legii reparatorii a pensiilor militare de stat, 223/2015, distrusa prin ordonante de urgenta, chiar inainte de aplicare, cele mai dezastruoase pentru rezervisti fiind OUG 57/2015, 59/2017 si 114/2018."(sursa SCMD)
Adica: 100%+15%+9%+20%= 144%..!!

DOREL spunea...

Multumesc,dar cred ca Andrei are dreptate. CASS-ul se retine din brut. Daca nu era netul plafonat atunci simteam si la...buzunar,pt ca diferenta e mare. Cei pensionati dupa 15 09 2017 sunt in alta situatie decat cei pensionati inainte de aceasta data. Vedem adevarul in ianuarie 2022.

M spunea...

Săracu' Mănăstire de la B1. Când i-a spus Bode că un sfert din pensiile militare din MAI sunt sub 2.500 de lei i-a dat sângele pe nas!

- Cum domnule ministru? Probabil că unu6i ieșiți la pensie acum zeci și zeci de ani.
- Nu, cei ieșiți la pensie înainte de L223! Din păcate majoritatea pensionarilor militari nu apucă să mănânce zeci și zeci de ani pensia!

Bietul ziarist cu creierul spălat de propagandă nu vroia să accepte că nu toți pensionarii MAI nu au peste 10.000 de lei pensie! 😂

avianyc spunea...

Nu stiu ce ar iesi la conditiile egale expuse cert este ca vreti-nu vreti la cel din 2016 recalculat actualizat cf M 25 trebuie sa mai adaugati in plus OMM apoi sa faceti comparatia.

Calinmihaib12 spunea...

Mosmartin:
..cred că te grăbești
cu aprecierea unei situații VIITOARE..și
astfel..greșesti: .după cum scria și Huhu ieri sau alaltă ieri:..s-ar putea ca..CASS =10 % să fie reținute..ȘI din PENSIA NETĂ PLĂTITĂ., (egală cu SOLDA NETĂ ..!) la pensionarul din 2021.!,chiar dacă SOLDA LUNARĂ BRUTĂ -BAZĂ DE CALCUL a fost TAXATĂ cu reținerea CASS..la stabilirea pensiei în 2021..!
(adică:"una-i una și alta-i alta"..!!).
..În ROMÂNIA:..ORICE ANOMALIE..poate deve ni.."NORMALUL"..!
(adică ALBUL poate de veni brusc NEGRU..!)

Lenovi spunea...

https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/proiect-pensiile-speciale-vor-recalculate-baza-contributivitatii-cotizatia-pilonul-creste-475-1_61bf30485163ec4271c12807/index.html
Pensiile militare vad ca nu sunt amintite aici, dar va cer o opinie. Credeti ca noi vom scapa de trecere pe contributivitate?

Viorel spunea...

Din câte știu eu 10.479 - 2.000 X 10% = 848 (ce trece de 0,5 se pune pe plus).
10.479 - 848 = 9.631 lei.
Un leu în plus sau minus contează. Dacă nu mă credeți întrebații pe cei care au pensia de 2.501 lei.
Asta pentru că, într-un comentariu anterior, m-ați jignit fără motive. Vă spun și acum ca și atunci. Aritmetica, bat-o vina.

mosmartin16 spunea...

Dacă se va aplica așa cum o spune Huhu ...ar fi corect si principial !

monteoru spunea...

Dragnea si-a facut partid.Alianta pt. patrie.APP.Cam un AUR dupa cum se exprima.

Huhu Rezea spunea...

In sistemul public de pensii există 6 categorii de pensii speciale, cele enumerate si în PNRR.
Acestea sunt plătite de Casa Națională de Pensii, pentru că au o componentă contributivă.
In afara sistemului public de pensii există o altă categorie de pensii speciale numită pensii militare.

un oscar = o pensie spunea...

akord,coleg de scoala militara cu mine,pensionat in 2020(dar premiat cu oskar nemeritat) are pensie neta acum de 6.100 lei,are 25 de ani cascheta
alt coleg urmeaza sa iasa la pensie in martie 2022 ,a facut cele 6 luni la full (nu a luat oskar) va iesi pe caz de boala(inventie) cu 21 ani cascheta,a facut armata 1 an (din care 6 luni a stat pe acasa) ,fara scoala militara,angajat pe pile va iesi cu 5.100 lei
eu am iesit in 2019 si am cu mult sub ei

Calinmihaib12 spunea...

Mosmartin:
..ACUM:..de-adreptul,CHIAR..greșiți: dacă PENSIA NETĂ rezultată din art. 60 în vigoare și din art.30..(adică la max.85 % dintr-o BAZĂ de calcul.. ILEGALĂ (o PENSIE VIOLATĂ rezultată dintr-o LEGE VIOLATĂ ..!) = adică o PENSIE FURATĂ..LA STABILIRE, după 15.09.2017, e RETAXATĂ cu cele 10 % de CASS și vi separe "corect și principial" să mai fie taxată..ÎNCĂ O DATĂ, vă doresc să apucați mulți ani cu sănătate și cu acea pensie.. "corectă"și principială"..STABILITĂ = ILEGAL=..!(așa cum rezultă din multele comentarii din acest blog, de-a lungul anilor..!).

Xpert 86 spunea...

Pensiile militare vor scapa de contributivitate asa cum au scapat si de plata CASS🤣🤣🤣!!!

Iulian Mareș spunea...

@M,
imi permiți camarade sa completez? *Ca noi 2!
Fac această completare la postarea domniei voastre intrucat mi-e și mie dor să identific incă o data pe cei 2 prostani ai blogului.... :))
...nici nu va canta cocoșul de 3 X si viermii vor scoate capul! Curios este ca ei se completeaza reciproc și se încred în spusele celuilalt! Caz patologic, singular! Medicina nu are leac! Poate cu pamant, limbă de clopot, 3 popi, incantații țigănești...etc

Iulian Mareș spunea...

Eu ma mandresc cu acesti camarazi....

Iulian Mareș spunea...

mosmartin16,
nu fiti neînțelegător cu cei pensionați mai recent....este o forma clara de remarcat progresul, nu?

Iulian Mareș spunea...

*CONTESTATARUL DE PROFESIE, BOLNAV DE MÂNIE PROLETARĂ!*

**Citat dinTR-UN nebun în liberte: .... ”coleg de scoala militara cu mine,pensionat in 2020(dar premiat cu oskar nemeritat) are pensie neta acum de 6.100 lei,are 25 de ani cascheta ...... alt coleg urmeaza sa iasa la pensie in martie 2022 ,a facut cele 6 luni la full (nu a luat oskar) va iesi pe caz de boala(inventie) cu 21 ani cascheta,a facut armata 1 an (din care 6 luni a stat pe acasa) ,fara scoala militara,angajat pe pile va iesi cu 5.100 lei
eu am iesit in 2019 si am cu mult sub ei”

***Tușă pe contestații:
1-dar premiat cu oskar nemeritat.... colegul lui! El, ieftinul poate aprecia daca acel Oskar a fost meritat sau nu! El, marțafoiul cu evidența depozitului!
2-a facut cele 6 luni la full! Este prea codificat, posibil 6 luni pârnaie? Mă îndoiesc!
3-va iesi pe caz de boala(inventie) cu 21 ani cascheta! Deci si bola este invenție si cu doar 21 de ani de csketă! La pușcărie cu membrii comisiei medicale și cu ăia de la personal, de la UM pana la CSP!
4-a facut armata 1 an (din care 6 luni a stat pe acasa)! 1 an? Eu cred ca a rămas repetent! din care 6 luni acasă! Cercetare nationala: DGIA, DIIPI, SRI, SIPA, DNA, DIICOT, parketele si dușumelele militare la muncă pt NEBUN! :))
5-fara scoala militara! Revine același laitmotiv, folosit și de Nebunul nr. 2! :))
6-angajat pe pile! Revenire la măsurile de la nr. crt. 4!!!

****Mi se pare mie că sunt cam prea multe contestații de la un singur bicisnic? Mă, dar ție, ție ce-ți contești? Nenorocul? Ghinionul? Mahalagismul specific incultului, nu?
Dar prostia, în formă brută și nelimitată, nu?
Pe toți camarazii tăi îi bărfești ca un neghiob! Tu nu ești militar, mă VIERME de bălegar! Tu ești produsul cert al unui ospiciu! Sa-ti fie rușine obrazului! Un militar nu gandește așa despre camarazii săi....
*****EȘTI O CIRCUMSTANȚĂ VIE, PE ULTIMELE 2 PICIOARE, UN FRUSTRAT ȘI NIMIC MAI MULT! ATÂT!

Iulian Mareș spunea...

Să vedem.... Eu am apreciat unele lucruri la el, in principal SUVERANISMUL!

Iulian Mareș spunea...

Le scrie pe frunte ...”nivel de educatie nivel 14”?
Am mai discutat despre educatie, dar vad ca ai uitat....
De supralicitarea sau lipsa educatiei medicale se infecteaza vestul?
Contestare vaccinarii, certificatului si carantinarii nu a inceput in ROU, maimuțoii nostri doar imita ce au vazut in vestul Europei!

Andrei spunea...

Da, la ce brambureala e zilele astea in legislatie, nu putem cunoaste nimic concret pana in ianuarie 2022. Dar un lucru e clar, CASS se aplica la BRUT, ca orice impozit de orice fel. E logic. :)

Huhu Rezea spunea...

Nu, în cazul pensiilor, CASS se plătește din venitul din pensie, venit definit de articolul nr.99 din Codul Fiscal ca sumaă primită din Fondul de Pensii sau de la bugetul de stat.
In cazul pensiilor stabilite după 15 09 2017, venitul din pensie este suma primită potrivit art. 60 din L 223/2015 modificat prin OUG nr. 59/2017.
Acest venit contează și la departajarea indexării pensiilor militare cu 10% sau cu 2,6%.

M spunea...

Are de a face cu incultura și cu mizeria!

1. Vedeți cine protestează în vămi! Cam cum arată ăștia!
2. Fiica mea îmi povestea de vara asta când la vama Bulgaro-Greacă erau cozi de zeci de kilometri. Mașinile cu număr de Bulgaria, Grecia sau Serbia stăteau cuminți la coadă. majoritatea celor cu număr de România la fel dar găseai pe unii conaționali depășind cu tupeu coloana. 😂 Culmea e că mulți aveau și numere de Italia la hârburile lor!

Sincer? Problemele diasporei mă interesează puțin spre deloc! Nu plătesc taxe și impozite = nu au drepturi! Sunt animale = le tratezi corespunzător!

Dacă aș fi polițist de frontieră și aș auzi un singur claxon aș trece pe verificarea temeinică a fiecărui autovehicul! Claxonatul excesiv este un semn de încercare de punere de presiune pentru a forța trecerea prin vamă ce droguri, arme sau explozivi!

Iulian Mareș spunea...

Am un prieten ce, uneori si fals, plange pe umarul diasporenilor...
I-am dat un raspuns, dar azi gasesc si un altul.....

Gabriel Diaconu face și o analiză a situației create la frontierele României.

„E o trăsătură tipică românilor să-și bruftuluiască aleșii, să-și înjure primarii, să-și ia la strămoși polițiștii. Mai ales a celor care-au plecat, de multe ori pe bună dreptate, din România. Nimeni nu zice, fiecare are dreptul la o părere despre țara lui de origine. Dar dacă tot ai ajuns să trăiești într-un loc sensibil mai civilizat, sensibil mai curat, mai respectuos cu semenii, caută să aduci bunele practici cu tine acasă. Că-ți place, că nu-ți place, România nu e nici troaca ta, nici nu-ți datorează nimic. Că vrei tu să ai două săptămâni pe an să te dai mare la ”țăranii” de aici posibil că te ajută să refulezi diverse lucruri, dar aduci probleme, faci probleme și vei lăsa în urmă probleme”, precizează medicul psihiatru.

Nu există sfaturi prețioase aici, doar o recomandare: fii cuviincios, își încheie mesajul Gabriel Diaconu, citat de Mediafax.

*Avia, daca si Mediafax...!

mosmartin16 spunea...

Călin, vorbești trăsnăi ! Legea 223 și ordonanțele ulterioare ( 57, 59 și 114 ) sunt constituționale, că ne place ori nu ! Asa că...nu te arunca la primul impuls !

Brenda spunea...

Ar fi f bine sa nu scăpăm

mosmartin16 spunea...

Pentru Călinmihai ! "Cetește" atent ce e scris cu roșu în topicul anterior a lui Huhu și poate o să pricepi ! Și ca să te ajut ...uită-te la urmă în fraza ce face referire la definirea veniturilor din pensie ! Acolo e cheia ! Spune că venituri din pensie reprezintă și sumele actualizate cu rata inflației ! Or, dacă întrebi pe cineva trecut în rezervă după ÒUG 114 o să vezi că pensia lui a fost indexată la net ! Mai analizează, înainte de a arunca, cu vorbe ! Sănătate !

Huhu Rezea spunea...

Daaaa... CASS se aplică la suma primită ca pensie, indexată cu 10% sau 2,6% în anul 2022.
Or, cuantumul brut, calculat doar pentru a fi comparat cu media netului soldelor brite din baza de calcul, pentru a fi cuantificat venitul din pensie, nu este indexat conform OUG nr.130/2021.

M spunea...

Gabriel Diaconu e psihiatru - obișnuit să lucreze cu nebunii! 😂

M spunea...

@Iulian Mareș

„Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție.”

Eu mă uit rapid la cine a postat. Pentru unii nici nu mă mai sinchisesc să citesc! Știu: "Să dea Dumnezeu să moară cine are pensia mai mare decât mine", "Eu sunt un prefect și un capabil, toți ceilalți sunt niște idioți", "Dacă eu nu am luat ceva înseamnă că toți care au luat sunt hoți"!

Leo spunea...

Este prematur pt. a se afirma că oug 59 și 114 sunt constituționale. Mai sunt la CCR peste 20 de dosare în faza de raport ( nejudecate).
Nu se știe de unde sare "iepurli"

Huhu Rezea spunea...

Nu e deloc prematur.
CCR s-a pronunțat deja în legătură cu costituționalitatea principalelor prevederi din OUG nr. 59/2017 privind pensiile militare.
Tempus regis actum!
CCR nu legiferează in locul Parlamentului și Guvernului.

Leo spunea...

De la Mircea (călduţă) :
OUG Nr. 130-2021, pe care v-o prevestim de luni de zile, a fost impusa ostaseste, prin asalt frontal, la 17 decembrie, trecandu-se cu tancul nesimtirii servile peste avizele negative ale CDS si CES. Managerul Mizeriei nationale va putea raporta stapanilor… “Misiune indeplinita!”. Ea intra in Istorie, triumfal, ca “ORDONANTA TAXARII SARACIEI”!

Leon spunea...

In aceste zile se Tiparesc Taloanele de pensie !
Poate intervine @Nea Nicu si ne lamureste cum se Retine CASS la pensiile stabilite dupa 15.09.2017..!

Sorin spunea...

"Asta-i Romania"? Romania este o tara frumoasa, bogata, cu munte si mare, cu multe ape curgătoare sau stătătoare....
Poate vreti sa spuneti "Astia-s guvernanții romani" sau orice alta varianta fără să blamați tara....
În fiecare an, de Crăciun si Pasti, este o asemenea aglomerație, câteva zile doar....
Multi nevaccinati. Ei vin de sărbători sau fug de restricții și obligativitatea vaccinarii? Nu au venit pt prima data in tara in perioada asta, stiu ca la noi, ca la altii pe drum, la pctf nu exista chioșc alimentar nici toaleta. În Ungaria nu te primesc la toaleta in benzinării daca nu alimentezi. Știau asta, si totusi vin cu soții însărcinate, copii mici la drum de sute de km. E mai ieftin decat cu avionul. Si declara ca nu respectă carantinarea....spune asta in Austria, Elveția, Germania, Franta....
Am intalnit destui ca ei, abia au cu ce si duce traiul afara, muncesc pe nimic, dar ii apuca aroganta in Romania...
Cat despre lipsa de organizare in pct, vezi semnalizare a benzilor pt vaccinati si nevaccinati, lipsa de comunicare privind la ce sa se astepte cei care vin în țară, ma abțin. Nu sunt sigur daca ceea ce prezintă media e întregul adevăr sau doar știrile rele. Adică români umiliți vs 1000 persoane pe ora trecute prin vama si dsp.

Huhu Rezea spunea...

Finanțiștii din sistemul de apărare vor aplica ordonanța precum au aplicat impozitarea până în prezent.
Să vedem dacă este de acord si Câciu, deși pe el il interesează taxarea si impozitarea unor sume mai mari, cum sunt cuantumurile brute pe care pensionarii militari nu le primesc. Nu-l interesează decât sumele care se întorc la bugetul statului, nu cine le plătește.
Totuși, ce destinație ia diferența dintre cuantumul fiscalizat si cuantumul în plată al pensionaruilor militari ale căror drepturi s-au deschis după 15 09 2017?
Care este destinația CIBS-ului de 25% din solda/salariul brut/ă pe care cei în activitate îl plâtesc lunar?
Sunt 2 întrebări la care, mai devreme sau mai târziu, va trebui să râspundă cineva.

Andreottis spunea...

Nu stiu tu @Unknown, dar eu am bagat 8 ani sambete si duminici neplatite absolut deloc si am avut tel de serviciu pe care il lasam pe plaja unui prieten ca sa ma strige, in concediu fiind, daca suna. Asa ca suma vehiculata o consider nemeritata pentru ca am prins limitarea la media netului. In conditiile in care brutul meu e imens si apare ostentativ pe cuponul de pensie ;) Am intrat de cateva zile pe acest blog si din discutii imi dau seama cat de putin uniti sunt militarii. Altfel eram toti in strada, acum ca nu mai avem scuza "nu ne permite statutul" ;)

M spunea...

@Sorin

Nu poți să îi lași pe nevaccinați să stea 12 ore.
Benzile speciale încep la câteva sute de metri de punctul de frontieră. Nu poți să faci benzi separate pe 4 km.

Avem cea mai mare diaspora. Nu poți să proiectezi punctele de frontieră pentru cele două vârfuri: de Paște și de Crăciun!

În plus cei din diaspora plătesc salariile bugetarilor nemți, italieni, spanioli. Eu sunt brusc români cam 10 minute cat trec prin vamă. În rest nu au nicio o legătură cu țara asta!

M spunea...

Andreottis are dreptate! De toate sărbătorile eram de serviciu.

Nu mai spun că își dădeau ăștia foc începând cu 20 decembrie într-o veselie!

Fratele meu, domnul profesor, îmi trimitea vederi de la munte, din tabere plătite de școală, de la petreceri cu colege și colegi. Eu munceam că un idiot fără să știu că o să vină marxiștii la putere peste 30 de ani să îmi spună "ghinion! Suntem egali!"

Păi când eu munceam și ei se distrau nu eram egali?

Andrei spunea...

@Mares

Suveranismul este morcovul pentru magarul cu 4 clase pusi de unii ca Dragnea ca sa poata fura linistiti. La fel a fost BREXIT pentru englezi si acum se plang ca e naspa. Si poate citesti si cine i-a finantat pe Nigel Farage si Boris Johnson ca sa prosteasca populatia si sa voteze pentru.

Doamne fereste! de un ROEXIT sau NATOROEXIT cum vor niste penali rusofili cu nostalgii comunistoide. Ar fi rusii aici, peste noi si peste moldoveni, in secunda 2.

Nu mai spun ca banii pentru finantare investitii si dezvoltare vor fi egal zero, dobanzile la imprimuturi cat Casa Poporului, iar corporatiile ar pleca de la noi inaintea invaziei rusesti, ca nu sunt fraiere sa piarda tot: DACIA, FORD, NOKIA, CONTINENTAL, etc.

Cat sa o duci numai cu pensii si salarii contra voturi pentru suveranistii hoti? Si cum naiba sa juri credinta tarii si sa ii doresti raul, pentru ca te-au prostit unii cu SUVERANISMUL?

Intreb, nu dau cu parul.

Negritoiu spunea...

Stati linistit,vor raspunde asa cum au raspuns pentru destinatia imprumuturilor externe.In mod normal,trebuia facuta o precizare privind aceasta situatie.In mod voit sunt lasate lucrurile la libera interpretare a celor care aplica ordonanta. Pot face pariu : se va lua in calcul brutul de pe talon,se vor retine banii cateva luni iar apoi vor recunoaste ca s-a gresit si vor restitui sumele retinute. Amintiti-va ca s-a mai procedat astfel. Lasam la o parte faptul ca introducerea CASS-ului pentru rezervisti este fortata,la fel ca si diferentierea coeficientului de indexare.Insusi Ministrul de Finante a recunoscut nelegalitatea. Dar cine sa mai faca contestatie la CCR? Despre autosesizare ,ce sa mai vorbim!
Domnule Huhu Rezea,stiti cumva unde sunt si ce fac sefii asciatiilor asociative ale rezervistilor ?

un oscar = o pensie spunea...

esti impulsiv si nu cunosti nimic
majoritatea colegilor erau ok,unii erau chiar defavorizati
dar,eu am spus despre unele exceptii care ies din regula ,normal,medie
sa intri in sistem direct din civilie fara sa fii un specialist in ceva este clar semn ca ai avut pile(chiar a avut pila pe care o cunosc personal) apoi mai este faza total injusta cu iesirea la pensie,eu cu 27 de ani vechime efectiva in armata sa am pensie mai mica decat unul care iese pe caz de boala (are un alt job in timpul liber)si are vechime 21 de ani?!
stai tranquilla,nu face nimeni nimic deoarece rahatul este cat casa si in sit. ca voi fi intrebat ceva mai am destule incomode pe teava ....

Huhu Rezea spunea...

Totuși, ne-am aștepta de la șeful singurului sindicat al miltarilor la mai multă rigoare în comunicarea publică.
Cum să spui?
"Toate salariile ingheata la nivelul lui decembrie 2021, aplicarea integrala a Legii Salarizarii fiind, pentru al patrulea an consecutiv, amanata"
când suspendarea este amânată pentru al doilea anu consecutiv... nu patru.

Pensiile militare nu fac parte din sistemul public de pensii. Celelalte pensii speciale, altele decât cele militare, fac parte din sistemul public, Sunt calculate corect, nu hoțește, și în puncte de pensie. Partea lor contributivă este plătită de Casele teritoriale ale CNP din Fondul Național de Pensii.

Negritoiu spunea...

Doamna Brenda,inainte de a aprecia acest lucru,nu credeti ca este util sa se prezinte modul de calcul care va fi aplicat? S-ar putea sa avem surprize neplacute. Ce ziceti?

Andreottis spunea...

@Huhu Rezea
Este ceva gresit in ce scrie omul asta aici? Si daca da, ce? :)
Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre
https://in-cuiul-catarii.info/2021/12/19/alea-iacta-est-18748

Huhu Rezea spunea...

Este ceva greșit în tabelul cu calculele de pe acest topic de tot insiști cu acest link?

monteoru spunea...

Mai Mares mai.In afara de Cezarica 1 si Cezarica 2 nu are nimeni nimic cu tine.Tu ca multi altii ai profitat de o oportunitate lucru pentru care nu trebuie sa fii blamat.
Cred ca toti inainte de a se pensiona si-au facut niste socoteli numai ca in Romania nu a existat si nici nu va exista stabilitate legislativa.La noi se schimba legile precum femeile chilotiii si barbatii ciorapiii.
Nu-mi doresc ,ceeace e posibil sa ajungem sa cumparam o paine cu un sac de bani.
Avianyc@ Daca tu esti etilist nu inseamna ca sunt toti.Vezi-ti de ciocan,cheie ,vaselina si calti si nu te baga la pix ca iti prinzi urechile.

Iulian Mareș spunea...

Dar cine te-a pus sa re simți vizat!
Nu exista asa ceva, decât în mintea unir nulități!
Un amarat își denigrează colegii!
Pleacă dracului de vomă!
27 de ani vekime? Este legal, tontule! Intreaba-l pe C!
Eu nu te puneam planton la gunoi! Serios scriu asta...

M spunea...

@Andrei

Ba, cu tot respectul, cam dați cu parul! La două postări civilizate ați răspuns cu jigniri!

Suveranismul este morcovul pentru magarul cu 4 clase pusi de unii ca Dragnea ca sa poata fura linistiti.

Ete că eu am mai mult de 4 clase, nu am fost pus de Dragnea nimic și nici nu am furat nimic!

Apoi o luați rău pe arătură!!!!

ROEXIT sau NATOROEXIT cum vor niste penali rusofili cu nostalgii comunistoide.

Nu, domnule! Nu sunt nici penal și cu siguranță nu sunt rusofil! Dar o organizație, fie ea UE sau Tratatul de la Varșovia TREBUIE să își respecte statutul! În materie, de exemplu, de taxe, impozite și asistență socială UE nu are nici o putere! Dar ce face? În cârdășie cu un Ghinea Slinosul condiționează banii de un PNRR dubios!
Asta nu mă apropie de UE!

Nici limbajul suburban al celor care susțin UE nu pot sa spun că îmi cresc dragostea față de acest organism!

Apropo de UE!!! Nouă ne cer să desființăm pensiile "speciale". Mai știți O SINGURĂ ȚARĂ căreia i se cere asta? Au desființat ei pensiile europarlamentarilor?
NU!!! Pentru că se comportă ca niște stăpâni, nu ca niște parteneri!

dora spunea...

Domnule Cristescu,
Eu, am iesit la pensie in 2015, mi-am calculat netul pensiei in 2022.Cine a iesit la pensie in anul 2017, după alte reguli in mod sigur stie cum să calculeze. Nu mă uit in grădina altuia.

un oscar = o pensie spunea...

ia un calmant
27 de ani am eu
era vb de un angajat care isi propune sa iasa cu 21 de ani pe motive medicale(desi este sanatos,nu are medical deloc in cariera aia de 21 de ani si culmea mai are un job suplimentar si ilegal care implica efort)
serios acum ,daca ai sti tu unde am fost eu planton chiar ca ai lesina(ciuca e mult prea mic comparativ)

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

*@Akord 75, regret sincer aici, dar doar 2100 lei pensie ai, sau e o cioaca dihai? Nu m-ar mira la cate discrepante si cate procese in instante! Incep sa realizez ca aceasta guvernare a venit ca o echipa de depanare sa repare inclusiv pensiile militare, si daca Dancu isi pastreaza sobrietatea, seriozitatea, dar mai ales cuvandul dat atunci e de asteptat ca cel mult la anul sa se termine calvarul.
**Prinzand la tv niste discutii, se pare ca nu vom fi recalulati pe contributii, bucataria pensiilor Apararii necesitand actiunea recalcularii, in vitro sau pe sistem propriu, caci la noi a fost munca cu zi lumina, detasari la Canal, santiere si mină, ordonarea in servicii pe unitati si subunitati, apoi in acele lungi aplicatii sau diferite situatii, total diferite de ce au facut altii.
***VREAU IN REGIM DE URGENTA O DILIGENTA SA SE DEFINEASCA PRIN LEGE STATUTUL SI DENUMIREA DE ,,PENSIE MILITARA'' SI SA FIE INFIERATA SI SCOASA DE LA MILITARI SITUATIA CONFUZA DE ,,PENSIE SPECIALA!'' ALO, DLOR GENERALI, CARE SUNTETI PE CAI MARI DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE, MACAR AVETI CURAJUL SI DEMNITATEA DE A CERE ACEST DEZIDERAT SA FIE PRIN LEGE STATUAT, CA DACA SI LA ACEASTA ACTIUNE VA ASCUNDETI SUB PAT ATUNCI SUNTETI BUNI DE BLAMAT SI COBORATI MACAR MORAL LA STATUTUL DE SOLDAT, CACI SI ASA, LA CAT DE PASIVI ATI FOST CU NOI ATATIA ANI, NU DAM PE DV NICI 2 BANI!

Brenda spunea...

Dle Negritoiu . La o vechime de 36 ani cu grupa de munca.AC , și care în ,2010 a fost deja trecută pe contributivitate, cu norme de aplicare pentru militari , nu cred că se vor putea contrazice. Și apoi scăpăm da ne mai facă "" pensii nesimțite.Eu zic sa FIM sanatosi sa vedem ce va mai deocamdată vedeți bine ce aiureala este .

Andreottis spunea...

Insist pentru ca tabelul cu calculele din acest topic e complet diferit, sa nu zic GRESIT, de aceea insist. Eu stiu ca e link de la "concurenta" dar CASS, cf CPS se ia din brut, deci calculele din topic sunt gresite :) De aceea "insist"

Viorel spunea...

un oscar = o pensie. Păi tu ai dormit în bocanci fără a urma vreun curs (nu de apă dulce) pentru a putea ocupa o fubcție superioară în statul de organizare, pe când el (colegul) și-a urmat pașii pentru care și-a ales această meserie. Grad mai mare, funcție mai mare, muncă în plus = Oscar. Cu ceva timp în urmă ai afirmat într-un comentariu că ai o pensie în jur de 4.000 lei cu 27 ani vechime. Acum ești supărat foc pe colegul tău că are pensia mai mare la 21 de ani vechime. Atunci fă o comparație între mine (Vechime în serviciu realizată = 35 ani / 2 luni / 10 zile și Vechime cumulate = 50 ani / 3 lini / 25 zile). Oscarul l-am primit pentru perioada 01 iulie – 31 decembrie. Am renunțat la luna decembrie trecând în rezervă cu 30 noiembrie. Pensia ta este cu 500 de lei mai mare decât a mea. Ce ar trebui să fac. Să te iau la șuturi ? Gândești cu capul dintre picioare. Nu eu, tu sau colegul este vinovat de aceste inechități ci domnul Ciucă cu partidul dumnealui și toți ceilalți politicieni și clocari din MApN implicați în această situație absurd care continua de ani de zile.

Leon spunea...

Ambele Tabele sunt corecte, deoarece autorii @Trofin si @Mateias sunt experti in Programe si Calcule Matematice, in domeniul pensiilor!

Andreottis spunea...

@Leon, multumesc, asta voiam sa aud :) tabelul din linkul postat de mine e doar mai explicit, cu coloane inainte si dupa 2017. Am recitit topicul de aici mai atent, ce nu e in tabel, e specificat in text. La prima vedere parea facut pentru toata lumea, indiferent de anul pensionarii :) Multumesc mult pentru lamuriri si raspuns

Viorel spunea...

un oscar = o pensie. Ai ajuns pensionar dar ești prost de dai prin gropi când afirmi la adresa ta numai prostii. Te desconsideri singur. Una din definițiile plantonului:
„ PLANTÓN, plantoane, s. n. Serviciu de pază în interiorul cazărmilor sau al clădirilor militare, executat de ostași neînarmați. ♦ Ostaș care execută un schimb în serviciul de pază de mai sus; p. gener. orice persoană care face de pază într-un loc. ◊ Loc. adv. De planton = de pază, de strajă. – Din fr. planton”. Cu asta te lauzi tu în fața domnului Mareș și a noastră ? Eu credeam că ai fost inginer într-o fabrică de armament, în laboratoare experimentale și tu te lauzi cu PLANTON. PLANTON AI FOST (probabil te-au dat afară de prost ce erai nu cum ai afirmat: am prins o portiță și m-am tirat / ei, și colegul tău a prins o portiță medicală și se tirează), PLANTON O SĂ RĂMÂI TOATĂ VIAȚA. Că tu ai fost planton (rezultă că / chiar ai fost mic, nici nu știi cât de mic) iar Ciucă foarte mic, asta o știm și noi. Despre tine cum gândești și ce postezi, despre Ciucă pentru ce a realizat, adică nimic. În concluzie, doi oameni de NIMIC.

Skoda 4x4 spunea...

Dl. H.R sunt de acord cu dvs. C.C.R sa pronuntat cu privire la principalele prevederi neconstitutionale ale OUG-urilor incriminate aici. Dar...eu am atacat la CCR oug.59 pentru faptul ca la data emiterii nu avea avizul Consiliului Legislativ= OBLIGATORIU ! De altfel Trb.Dambovita a confirmat acest aspect, in prezent dosarul se afla in stadiul de ,,dosar in faza de raport " din luna mai 2021.Poate ,poate sare iepurele :))) cum afirma altcineva anterior. Poate dvs.reusiti sa explicati mai bine acest aspect .Toate cele bune.

Skoda 4x4 spunea...

Dle...H.R
..exceptia de neconstitutionalitate a OUG.59/2017 in raport cu art.79 si art.1 alin.5 din Constitutia Romaniei.

Sebi spunea...

Teoretic, in tabelul din cuiu' catarii trebuie sa vedem doar comparatii dintre valori nete si diferentele exprimate in procente, dar sunt trecute, in cifre rotunde, valori ale pensiei brute inainte si dupa indexare.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

*Cat au fost useristii si liberalii la putoare nu s-a iesit in strada la nici o greva sau demonstratie pe chestii sindicale, iar acum, au oprit si trenurile pe campuri sau in halte, chinuind calatorii doar ca vor ei acum, chipurile, dreptate si de toate, cat de multe se poate , ca-i PSD la guvernare si ca are transporturile, finantele si altele sub autoritate. De ce, băi, cozi de dulăi rai, n-ati iesit cand erau liberalii si va regulau ca sacalii si iesiti acum sa distrugeti firavul drum spre ceva bun? Ce-ai dreack sunteti voi ca v-au palit dintr-o data diferite nevoi, doar ca ministerele sunt la PSD, dar la votare sunteti dobitoci inraiti tot cu PNL si USR! Sa vi se dea cand o vrea scula mea de facut cafea, cat o vrea, ca ati meritat ce aveti acum pe ștat, exact cum ati vrut si-ati votat!
**O alta belea se intampla in guvernarea asta, ca la dezbaterile financiare care s-au luat si care trebuiesc trecute in programul de guvernat, liberalii au sarit nervosi in cap ca nu vor sa voteze cu ce PSD a fost de acord sa se majoreze, Cațosul acum sa se erijeze in calaul potrivnic si indaratnic care se pune de-a curmezisul in cale sa nu se acorde majorarile necesare! PNL, deci, se pune impotriva aratandu-ne o coliva, si se pare ca mai este si un idiot parcat pe un catafalc in cort, si care ne arata si el cu ștanga un ort de mort, stale-ar in gat sa le treaca de urat!

Trofin spunea...

#ANDREI : ca să -mi iau măsuri oportune de apărare , dacă se petrece acel NATOROEXIT de ce ne-ar călări rușii imediat ?

M spunea...

@Iulian Mareș

Singura șansă pentru PSD e să constate că nu se poate guverna cu actualul PNL și să iasă rapid de la guvernare!
PNL o ține langa cu "investiții". E ca într-o familie: când abia ai bani de mâncare nu te apuci să cumperi bonuri de tezaur?????!!!!

PSD a dat banii preferaților lor, cei din sănătate și învățământ! Einstein zicea:Nebunia înseamnă să faci același lucru în mod repetat și să te aștepți să obții alt rezultat.

Au mai mărit salariile în sănătate și învățământ și au luat m#ie!

În plus mărind numai la unii au creat și o imensă ură! CFR în grevă, poliția (dar și celelalte structuri SNAOPSN) este revoltată, dascălii în buna lor tradiție spun că nu e deajuns!!!!

Am fost azi dimineață pe la un fost loc de muncă să le zic camarazilor La mulți ani! Până și cei mai liniștiți își băgau și își scoteau vorbind despre PNL, PSD și Johannis! Ați lucrat în unități militare! Știți cu siguranță cât de grav e când un militar strigă pe holul cazarmei "M#IE" uitându-se la factura de gaze!

M spunea...

@Iulian Mareș

Ce e nasol la comunitară e că atunci când se schimbă primarul cel care vine inventează ceva ca să îi zboare pe cei vechi și să își pună pe ai lui!

Sebi spunea...

Am scris si acolo, adineauri:
"O pensie militara bruta de 5000 de lei inseamna anul acesta un net de 4700 de lei.
Dupa indexare, va deveni 5130, exact ca valoarea din tabel. Insa valoarea neta, dupa retinerea CASS si a impozitului, va fi de 4715.
Astfel, fericitul posesor se va bucura de o majorare neta de 15 lei."

Iulian Mareș spunea...

Plantonul este tot planton...
Nu contează unde ai fost planton...puteai fi și la WC reginei UK!
Nu ma interesează asta...
Eu am demonstrat ca ești un mort încă viu...si în plus un om fără morală, care bârfește colegii, un veșnic nemulțumit, care nu este în stare sa se autoanalizeze și sa își spună în oglindă un cuvânt de reproș!
Nu ești decât un maidanez care latră în urma lupilor!
*Să reții că te vad doar dacă mă uit prin lunetă!

Iulian Mareș spunea...

Și L153 a devenit o istorie interzisa...
Nu mai credeți în povesti la foc de iarna!

Iulian Mareș spunea...

Este greșit, pt că adminul blogului, mai mult filolog și mai puțin istoric, omite sa spună de ce treceau Rubiconul legiunile romane!
Eu nu am identificat o trecere malefică republicii...!
Simbolistica era clară și cu țintă!

Andrei spunea...

@M

Nu conteaza cate clase are cineva care inghite pe nemestecate ce i se livreaza la televiziunile mogulilor securisti condamnati penal. Poate sa aiba si doctorat, daca judeca la fel ca cel cu 8 clase, nicio diferenta de studii.

Pensiile recalculate dupa contributivitate, se vor implementa printr-o lege, iar legea nu poate avea efecte decat pentru viitor. Cine are acum pensii speciale va ramane cu ele. Garantat.

Asadar cu sau fara slinosul de Ghinea, nu se va intampla nimic. Asta este o alta frica indusa precum cea cu MArea Criza de Curent, Iohannis (da, idiotul ala!) taie pensiile si salariile, s.a.m.d.

Apoi, PNRR nu e al slinosului de Ghinea, este al Romaniei. Guvernul nostru a semnat PNRR si negocierile s-au facut prin mandat dat de parlamentul Romaniei.

Deci nicio treaba cu ce spui. Apoi, placa asta de patefon: UE, scoate banii, dar cand eu trebuie sa fac ce am promis, sunt suveran, MUMU UE!, nu mai merge. Nu poti avea si miliardele de la UE si sa te pi*i pe valorile europene. A incercat Adrian Nastase si s-a ales cu ani de puscarie.

@Trofin

Pentru ca pot? Abia asteapta. Nu vezi ca problema lor e extinderea NATO si UE pana in coasta lor?

Abia astepta un pas in spate facut de NATO ca sa recucereasca spatiile vitale pierdute in estul Europei. Si nu numai noi. Polonia si Ungaria ar fi urmatoarele cuceriri.

M spunea...

@Cornelius Flavius Ifrim

Păi simplu!

Anul trecut au înghețat toate și au crescut prețurile.
Acum vine PSD (ei au Ministerul muncii și Finanțele) și se întrevede încă un an de sacrificii!

PNL îi șantajează cu "investițiile" la fel cum Ghinea Slinosul a blocat creșterea pensiilor prin PNRR!

Iulian Mareș spunea...

Nenea,
Eu nu am beneficiat de oportunități de vreme ce am vekime reala 36 de ani!
Înțelegi dumneata? Am fost supus acelorași legi ca toți ceilalți, pt mine nu a făcut nimeni nicio dispensa...niciodată!
*Aprob xa cei 2 sunt doar cretini!

Calinmihaib12 spunea...

HUHU:
Destinația CIBS e cea din art.4 sau 5 (dacă nu mă înșel?!)din legea 223..!(fond pt. pensii, bilete pt. tratamente balneare.. ..etc.).
Nouă,pensionarilor care am contribuit cu 5 % pt.P.S.(=pensia suplimentară) ca" "C.P.S."(= Contr. Ps.Suplim.),banii au întrat în cele 3-6-9 % de pensie suplimen tară până în: 3/2001 și respectiv..= după aplicarea legii 223..,(=ca PS.SUPLIM.
calculată procentual din CUANTUMUL PENSIEI DE SERVICIU,stabilită conf.art. 29,30 și 39 din legea 223.. ORIGI NARĂ) = adică întâi se stabilea PS.DE SERVICIU: cf. art.29: în "%" adunate din: art.23-25, după care se calcula: în cele 3-6-9 % = PENSIA SUPLIMENTARĂ..din PS.DE SERVICIU,iar în final :conf.art 30 din lege se calcula PENSIA BRUTĂ = la MAXIM 85 % din VECHIMEA realizată cf. art.29..!("% rea lizate peste cele 85 % (=la pensionarii cu VECHIME MARE") se
tăiau" = ILEGAL=(atât din VECHIME,cât și din Ps.Supl.= după caz..!); PENSIA SUPLIMENTARĂ era un "spor" cu CARACTER SPECIAL= fiind reali zat prin CONTRIBUȚIA BĂNEASCĂ (în activita te) a PENSIONARULUI.!
,astfel fiind ILEGAL =FURTUL=acestui drept CUVENIT ÎN INTEGRALI TATEA LUI,prevăzut de lege în art. 108,fără nici o altă condițio nalitate..decât cea rezultată din textul art.108..!= al legii originare..!;
"Legiuitorul"A GREȘIT (!)=OMIȚÂND "să core leze" articolele din lege care: după modificarea legii prin OUG-euri, SE CONTRAZIC..!(chiar dacă CCR..s-a făcut că..NU VEDE..acele CONTRAZICERI INTERNE ale legii 223..: în forma actuală..!

Leon spunea...

http://www.cdep.ro/proiecte/2017/300/10/0/cl391.pdf
De aici rezulta ca OuG 59/2017 a avut un aviz favorabil la data de 07.08.2017, data inregistrarii la Senat !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Intreb pe cunoscatori: Daca acel ajutor de 1600 lei acordat in Ianuarie, o singura data, insumat cu pensia avand totalul maxim de 2200 lei, se impoziteaza cu 16% ce trece de 2000 lei pana la 2200 lei? In caz ca da, ar insemna o rupere din cuantum de 32 lei si ar mai ramane 2.168 lei... Statul ar ciupi ceva...

Huhu Rezea spunea...

Nu se impozitează

Huhu Rezea spunea...

Andrei
Dacă vrei să excelezi ca politically correct nu aici îți găsești locul potrivit.
Ce treabă au UE și SUA cu deciziile CSM, organul care asigură indepensența justiției, decizii în care nici politicul din România nu are treabă a se amesteca?
Sperietoarea cu rușii este asemănătoare cu sperietoarea cu... ne ataca B
NATO, din perioada comunistă.
Dacă vrei să înțelegi cum funcționeează neretroactivitatea în drept, apoi află că, pentru viitor, pensiile speciale ar dispărea imediat după intrarea în vigoare a unei asemenea legi, așa cu s-a întâmplat la 01 01 2011 prin L 119/2010. Nu-ți ia nimeni ce ai câștigat prin pensia specială din trecut.

Viorel spunea...

Cornel. Trăiești din amintiri. Impozitul de 16% s-a scos din anul 2018 la propunerea doamnei senatoare Cristina Anghel, devenind 10% începând de la suma de 2.000 lei. Dacă ar fi cum zici tu, ți-ar lua 20 lei. Chiar dacă ajung la 2.200 lei, ele sunt venituri separate (pensie + ajutor) care luate individual nu depășesc 2.000 lei motiv pentru care nu se impozitează nimic. Părerea mea și a domnului Huhu Rezea. Nu știu ce părere are prietenul tău Cezar.

mosmartin16 spunea...

De nu gresesc..se pare ca...Catalin ,,o realizat,, !! Doamne auta...Catalin !

Skoda 4x4 spunea...

Dl. Leon este vorba despre 3 zile ,oug.59/2017 a fost publicata in data de 04.07.2017, deci ?

Skoda 4x4 spunea...

OUG.59/2017 a fost publicata in data de 04.07.2017

Huhu Rezea spunea...

Avizul este consultativ.Este suficient ca la data adoptării ordonanței să fi plecat adresa cu proiectul către CL sau CES.

Skoda 4x4 spunea...

In concluzie...............nici-o sansa !

Leon spunea...

A fost publicata in MO nr.648/07.08.2017 !
,, Ordonanţele de urgenţă ale Guvernului intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, sub condiţia depunerii lor prealabile la Camera competentă să fie sesizată, dacă în cuprinsul lor nu este prevăzută o dată ulterioară.,,

mosmartin16 spunea...

Revin cu art.84 din OUG 114 ! E alambicat acolo..dar o să o lămurim !

monteoru spunea...

Baieti de baieti tineri si varsnici,flacai si mosnegi.Straduiti-va sa va pastrati cat mai mult sanatatea si sa va prelungiti durata de viata.Numai asa atacati guvernantii.Gospodariti-va cu atentie banii pe care ii aveti.Daca va tin puterile inmultiti-i si dati statului care va ia si nu va da zero taiat.
Flacai apar noi partide.Nu stati pe margine.Nu aveti ce pierde.
Cornelius@ iti ia caii dela bicicleta.Ar fi culmea ca din nimic sa-ti mai si ia.

Viorel spunea...

ÎN ATENȚIA LUI UN OSCAR = O PENSIE. DACĂ VREI, POȚI. MAI AI TIMP SĂ IEI CARNETUL DE TRACTORIST. NU-ȚI TREBUIE PILE, CI BIBILICĂ (adică / cap). VALABIL ȘI PENTRU CEZAR. AI GRIJĂ. BREVETUL DE MECANIC CONDUCTOR TAB NU ESTE VALABIL.
ŞTIRIASTĂZI, 09:19
Şcoala din Botoșani unde copiii de ţărani învaţă pentru un job de 1.000 de euro pe lună
Elevii cei mai silitori, mai ales în practica agricolă, sunt remarcaţi de către fermieri şi sunt angajaţi imediat după terminarea studiilor, pe salarii fabuloase pentru mediul rural.
În satul Vlăsineşti, din judeţul Botoşani, se află una dintre cele mai căutate şcoli profesionale din România. Aici, s-au format două generaţii de tractorişti, majoritatea copii nevoiaşi din mediul rural, care ajung acum să câştige chiar şi 1.000 de euro lunar.

Leo spunea...

NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Trofin spunea...

@HuhuRezea : în dezbaterea noastră nu am clarificat încă , nu din neștiință ci din lipsa de informații , dacă sporul OMM este adăugat atât la cuantumul brut al pensiei stabilite conform Art. 29 , 108 și 30 din legea 223/2015 modificată cu OUG57/2015 cât și la baza de calcul determinată conform art. 28 din aceeași lege. Dacă nu se adaugă și la baza de calcul , atunci , la aplicarea OUG59 /2017 și OUG 114/2018, pensionarii vor fi dezavantajați la limitarea netului pensiei lor fiindcă netul bazei de calcul ( mai precis, a soldelor/salariilor care le conține) va fi cu ceva mai mic iar cuantumul net al pensiei în plată va fi și mai mic.

mosmartin16 spunea...

Și de coroborăm art.84 din 114 cu 99 din 130...poate or pricepe nu numai gulerații..ci și cei care...doar vorbesc !! Vă pup pe suflete...

Skoda 4x4 spunea...

Dl.Leon oricum nu aveam mari sperante (desi era ceva f.ok pentru cei afectati de oug.59) dar totusi ceva ma indeamna sa nu abandonez ,nu stiu ce anume (pentru ca multi camarazi au abandonat deja)..,corect va fi atunci cand pensiile militare vor fi aliniate la solda activilor /sporuri/ etc. Pana atunci..D-zeu cu mila..

Skoda 4x4 spunea...

P.S. abia astept sa vad/vedem motivarea C.C.R in speta mentionata..toata stima !

Leon spunea...

Va urez succes, eu am dorit sa aduc numai unele clarificari !

Huhu Rezea spunea...

Fiind respinsă suspendarea aplicării Deciziei nr. 4/2020 a Curții de Conturi ar trebui ca CSP să treacă la revixuirea actualizării pensiilor militare.

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Dar ce s-a întâmplat?

M spunea...

De dimineață cei din CFR au făcut o grevă micuță.

La prânz Ministerul Transporturilor anunță că salariile angajaților de la CFR vor crește!

Atât de simplu!

Skoda 4x4 spunea...

Sa vedem decizia CCR atunci cand se vor pronunta ,mere...pere..gutui si lamai.!

Unknown spunea...

Eu încă mai cred, în băltitul PLX 199! Doar până la jumătatea acestui an!

Calinmihaib12 spunea...

..Moșmartin:
"Sigur" că oug-urile au fost "declarate" așa cum scrii, dar LEGEA 223 modificată cu ele are articole care SE CONTRAZIC, in diferent că ești sau nu de acord..!
Nu știu ce "te mănâ"
..să aperi, împotriva ADEVĂRULUI DE FAPT,"o
"instituție"..PERVERSĂ și, concomitent PERFIDĂ: CCR-ul= care face jocurile ticăloa se și,împreună cu "injustiția"română .."protejează" FURTUL din DREPTURI LEGAL CUVENITE:adică din SOLDE ȘI PENSII MILI TARE(= încă o dată: LEGAL CUVENITE..!).
..Ți-amintești de "judecătorul" CCR: PREDESCU= pensionarul în conflict de intere se,care a votat OUG.-urile:871-(872)-873 în 25.06.2010 referi toare la legile 118 și 119..,prin care au fost TĂIATE SALARIILE BUGETARILOR CU cel puțin 25 %.., și MINCIUNA cu "TĂIEREA" pensiilor militare(în fapt MAJORAREA..lor, dar numai a..90 %.. din ele, iar "RESTUL .."de 10 % fiind REAL ..TĂIATE..!,(o opera țiune profund IMORALĂ a unui STAT..care ar fi trebuit,cel puțin, să fie:ONEST, DECENT, ECHIDISTANT..,etc.,cu.."POPORUL" care l-a instalat la guvernare ..!); Acel PREDESCU: PENSIONAR și CONCOMI TENT JUDECĂTOR CCR.. i-a declarat la TV lui Iosif BUBLE, reporter TV A.3 că:.. "ce-ai vrea, băiete, să-mi tai singur pensia ..?" (citat aproximativ exact..).

Huhu Rezea spunea...

Nu! Decizia nr.4/2020 a Curții de Conturi este executorie.
Ar trebui să se elaboreze deja ordinul comun al Metologiei de actualizare.

Iulian Mareș spunea...

Andrei,
Unele postări ți le-am apreciat pt idei și verb, însă acum iți zic la obiect:
*Numai proștii cu 4 clase au înghițit galusca cu gruparea politica pro rusă!
Dacă ai mai puțin de 4 clase, după 22 de ani numai de școală am probitate profesională să-ți acord o sublima diploma de 4 clase. Pt ca ai fost măgar și nu suport...
Știu logoree proștilor cu #în cap: a furat, are castel în Brazilia, ferma la Măgurele, insula în Pacific...etc, însă a fost condamnat politic pt ceea ce alții nu au fost condamnați...încă!
Mai mult respect...ok?

Vnvncl spunea...

....Menționăm că, la paragraful 80 din considerentele Deciziei Curții Constituționale nr. 140/2019 se precizează că „legiuitorul constituant a reglementat în art. 79 din Legea fundamentală rolul Consiliului Legislativ, de «organ consultativ de specialitate al Parlamentului, care avizează proiectele de acte normative în vederea sistematizării, unificării și coordonării întregii legislații. El ține evidența oficială a legislației României». Sub acest aspect, nesolicitarea avizului consultativ al Consiliului Legislativ duce la neconstituționalitatea legii sau ordonanței – simplă sau de urgență.”

Iulian Mareș spunea...

Vecin, pensionat în 90, funcție și grad lt.col. pensie 4200 net. Vekime integrală!

Iulian Mareș spunea...

Corneliunsson,
Acum ai și emoții? Sa fii cuminte și mai ales cu minte, căci de proști e plină țara!

Iulian Mareș spunea...

Consultativ da, dar nu inexistent sau măsluit...aici cred ca bate domnul Skoda...

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leon spunea...

Nu pentru Salarii mai mari au facut greva ci pentru AMANAREA INTRARII IN VIGOARE A STATUTULUI PESONAL FEROVIAR !
Ia cititi Statutul, cred ca este copiat dupa L.80/1995 si mult mai multe avantaje :
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/229803&ved=2ahUKEwj20P7i8PL0AhVAgv0HHb0yCzYQFnoECCwQAQ&usg=AOvVaw27o45NJsaaZz5UwgyO0yz1

Huhu Rezea spunea...

Nu cred că pensia lent-colonelului este calculată potrivit actualei legi.
Cuantumul este rămas din vremea contributivității.

un oscar = o pensie spunea...

va ador pe amandoi(in special moldovenii)
nici nu stiti cat ma binedispun postarile voastre(recunosc mares are ceva talent)
caut cu infrigurare reactiile lui mares(care acum ii voi acorda Palme d Or)
la tine viurele-moldovene merge premiul Gopo(esti cam stramb)

Leon spunea...

PS Si Câțu a amanat acest Statut cu un an de zile, si feroviarii n-au intrat in greva:
"Articolul 42 din Legea nr. 195/2020 privind statutul personalului feroviar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 820 din 7 septembrie 2020, se modifică și va avea următorul cuprins:
Articolul 42
Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 aprilie 2022."

zaris spunea...

Pana la data de 31.01.2017 pensionarii plateau CASS in procent de 5,5% numai pentru partea care depasea valoarea unui punct de pensie, incepand cu data de 01.02.2017 acestia nu au mai platit CASS.
Pana la data de 01.01.2018 CASS era 5,5 % platit de angajat, 5,2 % CASS si 0.85% FNUASS platite de angajator.
Incepand cu data de 01.01.2018 contributiile sociale au trecut de la angajator la angajat in conformitate cu OUG79/2017 si CASS a fost stabilit la 10 %, urmare a trecerii CASS de la angajator la angajat practic angajatul nu a pierdut absolut nimic.
Angajatul nu a pierdut la net, pensionarului i-a crescut CASS la 10% (cu 4,5% fata de 2017) de la 01.01.2022 si pierde la net.
E corect acest lucru ?

Huhu Rezea spunea...

Dragnia e vinovat că a eliminat CASS la pensionari în anul 2017!

M spunea...

@STALIO

Asta e cu totul și cu totul altceva!

Este o problemă! Din experiență știu că trebuie să mai fie cel puțin un vecin deranjat! Altfel boul ăla cu centrala o să spună că dumneavoastră sunteți nebun, că nimeni altcineva nu e deranjat!

Deci eu vă sfătuiesc: sunați la 112
Este legal pentru că este o contravenție. În plus sunt obligați să dea o soluție.
😁 Vă recomand să vorbiți civilizat, să dați amănunte pentru că înregistrarea rămâne la STS și că poate ajuta.

Înainte de asta vedeți că sunt aplicații pe telefon care înregistrează decibelii (sigur nu sunt autorizate și nu reprezintă probă în instanță dar vă ajută în argumentare).

Nu, repet, NU! mai spuneți că lăsați blocul fără lumină sau gaz! 😁 Nu face bine cauzei dumneavoastră.

Vă rog frumos să îmi spuneți ce rezolvați. Sunt oricând dispus să vă ajut (dacă avem o discuție civilizată!).

Leo spunea...

Și că i-a lăsat lesa prea lungă lui LOV.

Burebista spunea...

Andreottis, stai liniștit și nu te nai lua după aberațiile unora...
La cei pensionați după 15.09.2017 CASS și impozit se rețin din pensia BRUTĂ din decizia de pensie sau de pe talon, pensie brută care este indexata cu rata medie a inflației 2,6% ...
Conform oug 114 din 2018 și 130 din 2021 se indexează și același rata a inflației și pensia netă în Plată care este plafonata la nivelul mediei salariilor nete.
Cei care visează Cao verzi pe pereți habar nu au....
Eu știu ca sunt mulți nemulțumiti cu pensii brute peste 5 200, stabilite înainte de 15.09.2017 și care vor pierde la pensia netă cu cât pensia brută este mai mare însă acestia sunt chiar cei care sau opus aprobării plx199 și au taraganat introducerea acelei legi la votul parlamentului unde ar fi fost mult mai simplu sa se modifice data la care ar fi început ACTUALIZAREA PENSIILOR MILITARE ÎN FUNCȚIE DE SALARIILE ACTIVILOR PRIN ECHIVALARE...
Dacă nu mă crezi ai sa te convingi în ianuarie. Eu am prins deja o indexare în 2020 care s a aplicat și la pensia brută / netă și la cea netă plafonata în plată....
După gândirea unora pensia militară e cea care întra pe cardul pensionarului... 🤣

zaris spunea...

Nu este corect ca pensionarului sa-i creasca CASS si sa piarda la net, iar angajatul sa nu piarda la net. Corect ar fi ca pt pensionari sa fie un procent al CASS diferit, de exemplu 5,5% cum era in 2017.

Leo spunea...

4 All grip , BRAVO.
Gândești ca un LUPTĂTOR. Dacă în loc de 130 de dosare la CCR erau măcar 13000 , altfel tratatu și capoatele vișinii dar și politicienii problema.

avianyc spunea...

Luati notite si verificati in timp.
Ce duce in fapt la taraganarea rezolvarii pensiilor militare ;

1. Abrogarea OG 57 ar duce la cuantumuri de ”tip Geica” pe la unele arme ,lucru neconvenabil undeva sus in ierarhia militara .
2. Abrograrea OG 59 art 60 si OG 114 ar duce in conditiile cresterilor salariale prin aplicarea L153 la cuantumuri exagerate in sistem si accentuarea discriminariilor intre generatiile de pensionari.
3 Actualizarea tuturor pensiilor la nivelul actual al similarilor activi in conditiile mentinerii in vigoare a OG59 art 60 si OG 114 ar duce la scaderea cuantumurilor unora din cei recalculati -actualizati cf M25 la 01.01.2016 si ale unora din cei pensionati intre 2016 - 07 2017, intre care si functii mari din ierarhie plecati din sistem sa prinde potul cel mare bine garnist.
4 Actualizarea tuturor pensiilor la toate cele 4 trepte de salarizare de care vor dispune activii cf aplicarii L153 presupune un efort financiar foarte mare ,efort pe care nu sunt dispusi sa-l faca intrucât ,daca nu pot taia din alta parte si pune la pensii ,suma necesara duce bugetul mapN peste 2% .
5. Orice alta forma sau incercare de majorare a pensiilor militare pe alte formule nu duce actualmente decat la adancirea mai profunda a discriminarilor intre generatiile de pensionari.
6. Singura solutie viabila in cazul mentinerii l 223 ar fi actualizarea tuturor pensiilor la nivelul salarizarii activilor , lucru care se va putea face doar in conditiile modificarii structurale a L223 in asa fel incat sa nu permita ce se intampla acum in sistem.
7. Posibil chiar într-o oarecare masura recurgerea pentru reglementarea actualei situatii foaret complicate generate de harababura facuta de legile mlui Olguta si liviu in sistemul de salarizare si la pensii recurgerea la o lege noua pentru militari cu un alt algoritm de calcul care sa elimine inechitatile actuale.

Asa că până se hotareste solutia finala avem ceva timp de asteptat. Si poate depinde in mare masura de mersul economiei si veniturile la buget. Cu cât veniturile vor fi mai mari acel 2% va insemna o suma mai mare ,cu cat veniturile vor fi mai mici acel 2% va insemna sume mai mici.

Leon spunea...

Pentru Corectitudine:
In Ianuarie 2017,ultima luna cu plata CASS de 5,5% la suma ce depasea 918 lei( VPP) suma retinuta era de de 5 ori mai mare decat se va retine 10% ce depaseste 4000 lei.(calculul este pentru o Pensie medie de 4000 lei in 2017)..!

Leo spunea...

https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/proiect-pensiile-speciale-vor-recalculate-baza-contributivitatii-cotizatia-pilonul-creste-475-1_61bf30485163ec4271c12807/index.html

un oscar = o pensie spunea...

viurele,sa iti dau putin cu tifla(se intampla cand iti dai cu presupusul desi nu cunosti deloc situatia)
referitor la acel coleg care iese cu 21 ani vechime militara si pe caz de boala (care o fi aia ,acum e la fel ca la incadrare,voi afla dupa ce iese)
ziceai ceva de cursuri
pai ai citit ce am scris dar nu ai inteles nimic!!!!
ce denota asta? analfabet functional? eu zic ca nu e cazul la tine,doar esti eroul nostru care se lupta cu guleratii!!! bine, stim cu ce rezultate (zero)
asa-revenim la cursuri
eu cu scoala militara de 2 ani colegul doar a auzit de scoala militara(nu stie nici cum arata oe dinafara),eu cu cursuri post(4 la numar) iar colegul doar un curs(la cum se misca -o fi fost nu stiu exact,poate a stat si atunci pe acasa)
eu cu 27 de ani colegul cu 21 de ani,el cu pensie simtitor mai mare desi faceam acelasi lucru 100%,asa ca ciocu-mic si joc de glezne(goale)

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

La tv: O femeie de serviciu la stat are 4500 si un sofer are 7400: Prosti am mai fost sa alegem cariere militare de oaie sa ne dam acum cu teslele in olaie! La numai cine bea toata cerneala i se plateste foarte bine cariera, iar cine are licee, scoli si academii militare, pe dunga, o ia din trei pe a mai luuunga, niciodata sa nu-i mai ajunga!

Burebista spunea...

Indexarea cu 10 %, a pensiilor BRUTE de pana la 2500 lei inclusiv produce și restul cu 2,6% produce alte inechități chiar și la pensiile militare mici..
Ex :
Pensie la 31 decembrie 2021 de 2500 lei creste cu 10% și ajunge 2750.... Impozit 10% pe ce depășește 2000 = 75 lei.. Pensie netă în plată 2675....
Pensie Brută la 31 decembrie 2021 2501 lei, creste cu 2,6 % și ajunge 2566 lei... Impozit 10 % pe ce depășește 2000 = 57 lei și primește pensie netă în plată 2509 lei????
O diferență netă în favoarea celui cu pensia mai mica la 31 decembrie de 166 lei.. O fi corect??
Cel care avea pensie brută 2500 lei va avea în 2022 cât unul care avea 2680 lei în 2021...cei cu pensii mai mici de 2680 pana la 2501 primesc mai puțin din indexare....
Dechideti un topic și cu aceasta anomalie...

un oscar = o pensie spunea...

si este asa complicat sa nu se schimbe deloc?
oricum cei mari sunt aranjati,indiferent ca au iesit sau vor iesi!!!!
de ce si-ar bate capul cineva pentru cateva mii de pensionari nemultumiti si fara vreo valoare???
voi chiar nu intelegeti ca asa cum e acum este perfect pentru smecherii dosti si actuali(gen mares sau m)

avianyc spunea...

Domnilor in contabilitate la pensii si salarii exista VENITUL BRUT SI VENITUL NET.
La pensii;

VENIT NET DIN PENSII = VENIT DIN PENSIE BRUT – CASS – IMPOZIT PE VENIT

Orice pensie in plata are pe foia de calcul un VENIT BRUT si un VENIT NET.
a) Venit net pensii calculate pala la 04 07 2017 = VENIT BRUT -CASS - IMPOZIT
b) Venit net pensii calculate dupa aplicarea OG 59 art 60 = Media veniturilor Brute din cele 6 luni - CASS - Impozit.

Metodologia de calcul pentru ambele variante ;
VENIT BRUT -4000 = VENIT DIN CARE SE CALCULEAZA CASS = Z
Z x 10% = CASS = Y
VENIT BRUT - Y -2000 = VENIT IMPOZABIL = F
F x 10% = IMPOZIT
VENIT NET = VENIT BRUT - CASS - IMPOZIT = VENIT BRUT -Y - F = PENSIE IN PLATA.

M spunea...

@Cătălin

Pompierii să bage mașinile în garaje, polițiștii să refuze intrarea în tură, la fel și SMURD-ul și Jandarmeria.
Poliția aeriană (aia care e românească), toate structurile SNAOPSN care au acțiuni operative, polițiștii de judiciar de pe lângă DNA....

Nu suntem domnule egali? Nu așa behăie unii?Păi....egali!
Vreau să văd cum se descarcerează singuri!

@Leon

Am citit statutul CFR când a fost proiect și aveți dreptate. Dar ce vroiam să subliniez e că fără grevă nu te bagă nimeni în seamă!

Zice cineva că e la limita penalului! Ete na! Dascălii amenință că nu încheie situația școlară, practic luând ostatici niște copii.
Și? Primesc creștere salarială!? Primesc!

Făceam un experiment acum câteva zile cu dascălul care a strâns de gât un copil pentru că nu i-a acordat prioritate la intrarea pe poarta școlii!

Ați văzut ceva revoltă? Ceva demisii?
Repet: să fi fost un jandarm care a strâns în copil de gât că nu i-a acordat prioritate la Metro!!!!!
Lua foc România! Desființau Jandarmeria!

un oscar = o pensie spunea...

viurele,am o mare curiozitate!
ce raspuns imi dai la urm sit.- subofiter iesit la pensie in 2020 ,26 de ani vechime militara si totala si premiat cu oskar (este ex nr 2 din expunerea mea) are pensie 6.100 de lei.Acum compara cu tine (tot cu oskar inclus) care ai vechimea care o ai si ai 3.500 lei,cum mai comentezi acum??? eu pledez pentru echitate si nediscriminare iar voi ziceti ca imi barfesc colegii( pai 90% dintre fostii mei colegi ii respect si ii sustin sincer deoarece suntem egali in fata legii desi multi ma depasesc la cuantum dar e un procent decent).
iar pt mares si planton-apreciez istetimea agera pe care o aveti,daca mai incercati de 2 ori sigur veti realiza unde am fost planton(daca mai dau un indiciu se prinde si un copil),sunteti in zona fierbinte-fierbinte(acel joc cu esarfa la ochi),hahahahaha,acum sa vina rusii la granita..

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Politistii au chemat si Armata la lupta sindicala in strada, impreuna cu toate sindicatele cu epoleti din tot sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, pe pagina mea fb, Dreptate ump-pv, am postat acest manifest de lupta! Acolo se cere, printere altele, actualizarea pensiilor militare conf Lg 153, deci nici vorba de oug 199!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Stelica, te rog sa stai calm si sa nu te pui cu ei ca ai de pierdut. Fa-ti plangerile cu calm ca mai castigat o sa fii. Trebuie sa intelegi ca orice ridicare de ton sau o atitudine agresiva impotriva lor si in timpul serviciului te poate baga si la zdup, dar si sa se lase cu amenzi uriase si pierzi. Fa-le calm, calculat si progresiv. Du-te la un medic psihiatru si plange-te ca esti agresat psihic de acea instalatie, ca esti torturat de ani de zile, cu insomnii prelungite, stari de oboseala, slabiciune, lipsa de energie, ca esti de la asta in depresie, ca faci atacuri de panica, ca trebuie sa iesi din casa sa-ti regasesti linistea si ce vrei tu sa spui, dar sa te duci la psihiatru, daca poti, cam de vreo trei ori, ia-ti un certificat medico legal pe chestia asta si da-l pe taun in judecata, insa nu agita apele ca ei speculeaza iesirile nervoase sa-si acopere incompetentele! Nu uita: Ultrajul se plateste greu, greu de tot! Succes!

monteoru spunea...

Mares asculta la unul care a stat cu un picior in Tratatul dela Varsovia.
Vecinul tau pensionat in 1990 se bucura de pensia in plata pe legea pe legea 164/2001 sau contributivitate.S-a pensionat la cel putin 55 ani.Cunosc bine spre foarte bine sistemul militar din epoca Ceausescu.Daca vezi decizia de pensie pe legea 223/2015 iti pui mainile in cap.Daca s-a pensionat in 1990 este bine trecut de 80 ani.Omului acesta legea 223/2015 ii face o mare nedreptate.De aici conflictul dintre generatii.Vezi pozitia lui Cezar si un oskar=o pensie .Norocul tau ca eu apreciez stiinta de carte.
Nu mare bogatas m-a invitat in mod civilizat sa-i vizitez domeniul.L-am refuzat spunandu-i ca nu-mi doresc sa-l invidiez.Il compatimesc ca a decedat din cauza covid.

Viorel spunea...

Domnule avianyc. Logica este clară. Dar apare o întrebare. De unde a avut MApN 2 miliarde în 2019 și 2 miliarde în 2020 pentru a fi returnați la bugetul de stat prin rectificare bugetară în lunile decembrie ? Și o constatare. Și anul acesta MApN a avut cred că mai mult de 2 miliarde stocate pentru a fi distribuite ca și celelalte două, dar nu s-a mai făcut gargară pentru că prea mult am comentat noi pe blog precum că sunt banii rezultați în urma neactualizării pensiilor militare în 2017. Ca o paralelă. Actualul guvern vrea ca până în anul 2026 să elimine din circuit toate mașinile ce sunt mai vechi de 15 ani, ei însă vor să cumpere 32 de știfturi de avioane de la norvegieni cu 450 milioane euro. De ce nu cumpără 15-20 noi ? Vom zice că sunt proști, nu, COMISIONUL E MARE. BUZUNARUL LOR PENTRU CĂ NU POȚI CUMĂRA AVIOANE VECHI DE 40 DE ANI PE CARE ALȚII VOR SĂ LE CASEZE / FIER VECHI. DOCUMENT România cumpără 32 de avioane F-16 din Norvegia cu 450 de milioane de euro. Avioanele au circa 40 de ani vechime și Norvegia urma să le scoată din uz. https://www.g4media.ro/document-romania-cumpara-32-de-avioane-f-16-din-norvegia-cu-450-de-milioane-de-euro-ministerul-apararii-cere-aprobarea-parlamentului.html

M spunea...

@Andrei

Chiar acum bețivul se lauda la UM Digi 24 că PNRR reprezintă viziunea lui despre dezvoltarea României în următorii ani și că oricine vine trebuie să o facă așa cum a vrut el!

Acum vă întreb: mai are rost tâmpenia aia cu votul?
Prostia aia cu poporul suveran?

Iar aia că UE poate să facă ce vrea pentru că dă bani sa știți că merge la curve! La țări suverane (încă) nu ar trebui să meargă!

Mai știți ceva de Constituția UE? 😂 Au luat-o în freză când ai încercat să o impună! Un imens eșec! La fel cum se conturează se această "uniune" care se îndreptă spre dictatură. Un fel de "Uniunea Sovietică"!

daniel spunea...

https://www.gherlainfo.ro/angajatii-din-politie-penitenciare-si-militarii-rezervisti-declanseaza-proteste-in-toata-tara/

Viorel spunea...

un oscar = o pensie. Gargară de tractorist. Școală militară terminată cu media 5, al 99-lea din 100. Patru cursuri post (eu am înțeles de prost, dar treacă meargă de data aceasta). La seral, FF sau online ? Decât 4 proaste mai bine unul și bun. Ciocul mic și joc de glezne este valabil pentru tine. Dacă acel coleg fără Școală Militară și cu 21 de ani vechime are o pensie mai mare, înseamnă că este mai deștept decât tine cu toată școala și cursurile tale. Cât despre lupta cu gulerații, nu am pierdut prostovane (vorba lui Florin Piersic) ci m-am retras din proces datorită problemelor de sănătate (ți le doresc pe toate, poate atunci o să înțelegi), în plus, nu am vrut să particip la un joc de șah, unde eu pionul, am fost sacrificat din start. Și cum unde-i lege, nu-i tocmeală, îmi văd de viața mea de zi cu zi.
Legat de comentariul nr. 2, pentru moment accept situația așa cum este pentru că oricât m-aș strofoca nu realizez nimic. Ce nu a făcut Gl. Ciucă în 5 ani de șef al SMG / SMAp., ministru iar acum ca prim ministru, poate va face un civil. Oricum cei ce ne reprezintă nu valorează nimic în fața politicului, nici prin sindicate, asociații sau chiar senatori / deputați în Parlament. O să vină și timpul meu / nostrum. Dar tu băiat deștept care ai îndeplinit o funcție de planton într-un loc știut doar de tine și cel pe care îl păzeai, cu eșarfa la ochi ca și talibanii (șeful tău fiind un bos), nu ai avut nici un cuvânt de spus, nici o doleanță la el, nu i-ai cerut nici un favor ? El, din proprie inițiativă vâzând ce frumos și deștept ești, la sfârșit de carieră nu te putea blagoslovi cu un Oscar ca recompense ? Nu. Pentru că nulitățile, rămân tot nulități. Rezultatul. După 27 de ani de muncă, nici cel la ușa căruia ai stat planton nu te-a băgat în seamă.

«Cel mai vechi ‹Mai vechi   1 – 200 din 240   Mai noi› Cele mai noi»