Un produs Blogger.

sâmbătă, decembrie 04, 2021

Câștiguri sau pierderi previzibile, de la 01 01 2022, pentru pensionarii militari.

241 comments


Situația este valabilă până de Sfântul Nicolae, când se discută că miniștrii de interne, apărare și finanțe vor dezbate cu reprezentanții structurilor asociative  problemele privind restabilirea echilibrului pensiilor militare, terminologie introdusă zilele trecute de ministrul finanțelor, domnul Adrian Caciu.

Cine pierde și cine câștigă prin indexarea de la 01 01 2022 cu 2,6% si CASS-izarea cu 10% a pensiilor militare stabilite până la 15 09 2017?

Câștigă cei care în prezent au un cuantum brut mai mic de 5222 lei.

Pierd cei care au un cuantum brut mai mare de 5222 lei.

Cei pensionați după 15 09 2017 câștigă indexarea cu 2,6 a cuantumului în plată la 31 12 2021, indiferent de mărimea cuantumului, pentru că lor nu li se reține din cuantumul în plată nici impozit si nici CASS. Le plătește CPS din inutilul cuantum brut extras, potrivit articolelor 28-30 și 108 din L 223/2015, din media soldelor brute corespunzătoare bazei de calcul.

241 de comentarii:

  1. Dle H,
    Nu s-a discutat pana acum daca masura este constitutionala sau nu, in contextul in care impozitarea progresiva sau taxele trebuie aplicate la modul general, de la al cu tata-n gura pan' la al cu barba sura.
    Ce vor spune magistratii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-au ce să cârtească magistrații dacă CASS-ul se aplică tuturor pensiilor care depășesc 4000 lei.Se modifică Codul Fiscal nu statutul magistraților.

      Ștergere
    2. @vasile Iosif
      Păi tocmai de asta au bagat inca o taxa numita CASS general aplicabilă tuturor pensiilor ca sa fie perfect constitutionala.
      Si impozitul progresiv daca se aplica tuturor categoriilor de pensii este absolut constitutional.

      Ștergere
  2. Mulțumesc frumos,se pare că am avut dreptate!Sper

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Problema e ca atât la magistrați cât și la militari , prin lege , asigurarea medicala este gratuita !

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De câte ori trebuie să repet că indexarea cu 2,6% este din oficiu, adică se aplică autonat de CSP-uri dacă până pe 31 12 nu intră in vigoare o lege derogatorie de la art. 59?

      Ștergere
    2. Îmi cer scuze. Am omis în comentariul meu să specific faptul că acel procent presupus de către mine de 6,4, 8 sau 10% se va face (dacă se face) prin derogare de la prevederile art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015.

      Ștergere
    3. PALTONUL LA RUPT
      hahahahahahaha

      Ștergere
    4. Viorel, înțelege o dată că niciun pensionar militar nu mai primește pensia conform valorii punctului de pensie actualizat, indiferent când a ieșit la pensie.
      Am ieșit pe 263 și aștept cu nerăbdare indexarea,recalcularea,fie orice dar să ne crească.
      Nu am motiv să dezinformez.

      Ștergere
    5. @Șoimul:

      Dacă ai fost militar, dta nu ai pensie stabilită în baza Legii 263/2010, ci în baza Legii 119/2010. Condițiile sunt diferite!

      Ștergere
    6. @Buz
      Militarii pensionați în perioada 2011-2015 sunt pensionari cu pensia stabilită în baza L 263/2010
      .
      Soimul a vrut să spună câ nici pensionarilor militari care s-au pensionat in perioada 2016-2020 si au optat pentru calculul potrivit L 263/2010, nu li se mai majorează pensia odată cu majorarea punctului de pensie, ci tot ca la militari, deocamdată numai prin indexare.

      Ștergere
  4. Eu nu vreau indexare ci actualizare cu soldele activilor!

    RăspundețiȘtergere
  5. Aș intreba conform carui cod fiscal sau lege se indexeaza si se impoziteaza(CASS) veniturile fictive si nu cele reale(aflate in plată) ale persoanelor fizice, ca in cazul pensiilor militare stabilite dupa intrarea in vigoare a OUG 59/2017?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu întreb de aproape un an.
      Dacă se impozitează brutul pensiei, astfel încât beneficiarul să nu fie afectat la venitul din pensie, nu ar fi normal ca și indexarea să se adauge tot la brut si să cadă in plafon, așa cum zice Curtea de Conturi pentru pensiile stabilite până in 15 09 2017.
      Cred că și aici este nevoie de intervenția Curții de Conturi.

      Ștergere
    2. Vor anula si art.26 din Legea 80/1995 ???

      Ștergere
  6. Domnule Viorel, ar fi bine dacă ne-ar indexa pensia cu 10%, la care se adaugă și CASS -ul tot de 10%. Tot s-ar câștiga ceva. Așa, indexare mică, cass, mare.
    Faceți o simulare cu 2,6% indexare, minus 10% cass și apoi o altă simulare cu 10% indexare și 10% cass.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. La TV s-a făcut o analiza privind anvelopa de pensii militare în perioada 2016-2021. De la 3 mld lei în 2016 la 3,7 mld în 2021 deci o creștere de aprox 25% !!!!
      În condițiile în care pensiile militare au fost indexate cu aproximativ 7% în aceasta perioada va rog sa deduceti cu ce pensii ies acum militarii !!

      Ștergere
  7. LA 1128 LEI CE SA FAC CU CU INDEXAREA ASTA IN BATAIE DE JOC? VAX INDEXARE, VAX GUVERNARE MIXTA IMPOTRIVA SARACILOR ARMATEI!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. C.F.I, decât nimic e bun și 10%
      Toți vrem mai mult,dar să vedem și câți ani am lucrat, astfel inechitățile se accentuează.

      Ștergere
    2. @Țoimul Patliei, sa hie 10%, dar nu cu 2,6 de cucută... Ziceau ca se gandesc la o modalitate de dreptate, si poate ca ne trezim, frate, pe nepusa masa, peste noapte, cu o modificare sau rectificare care-i ajuta pe cei ca noi cu pensii pana in 1600 de lei. Sunt foarte secretosi si scrupulosi, mai ales ca analizeaza si se exersează pe o simulare de rectificare la toate pensiile militare, insa conserva este etansa si nici o informatie de acolo nu se purjează... ,,Sa vedem p'ormă ce carne ati bagat voi in shaormă,'' zisera nu prea grăbiți rezervistii cei orbiți, cu ochii scoghiți, care clefeteau gâfâind si cu clăbuci la gură din tocătură, nevazand in orbirea lor că haleau din găleata lăturoaielor destinata porcilor, si nu din bunăciunea farfuriilor destinate doar bossilor si Gheneralilor turmelor! Dupa ce au halitără, p'ormă vomitară-ejectară totul afara si aratară cu gegetul aratator si acuzator spre balta ce le-au golitără burta groscior: ,,Băi, bossilor si îcașchetaților, ca ne e silă să vă spunem înstelaților, vedeti voi băltoaca asta întinsă pe toată strada? In vecie o s-o haliti pe lumea ailalta, ca boiata flamanda de lupchi iarna, ca noi o facuram pe prostii si pe orbetii sa nu ne umfle sticletii, si am stiut de la inceput ce-am bagat la ramazan fara plac, ca un pelican hulpan, ca apoi sa evacuam pe galeje taman ca pe rachiul din cazan, caci n-am pierdut un palat sa va facem voua pe plac, insa fereasca sfantul la vremea de apoi ce-o sa se intample cu voi, fir-ați ai dalacului dă vechi boi in juguri noi!

      Ștergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi,pensionarii militari de dinainte de 2001 facem parte din categoria alora"cin'te bate? Toti ma bate.Cin'te violeaza/Toti ".Nu mai au teama de noi iar amenintarile Dogarului au devenit"frectie la piciorul lui Prigoana,ala stangu',vorba lui @Cristi.Suntem urati si nedoriti de catre toti:civili,activi,politihoti. Asa ne trebuie daca ne-am tradat comandantul suprem si am adus la san niste serpi care acuma s-au facut balauri.Nu mai avem nicio sansa.Suntem putini, batrani si fara vlaga,nu mai reactionam orice ne-ar face .S-au dus toate visele si sperantele.Anii de liceu militar si de scoala militara au fost ani pierduti din viata in regim de Alcatraz iar viata de militar o corvoada..."perdere de vreme"vorba lu'Alberto Tomba marele schior de la Sighii.

      Ștergere
    2. @Akoarde, cupoanele alea, destinate pentru ardere sau de stergere prin prin cele borte dosnice, fiind capraresti si josnice, totusi sunt bune cu banat si de pastrat, sa facem din ele la Craciun sarmale, impreuna cu cupoanele de la penziile brotacare! Cupoanele de Ghenerali sunt atat de mari incat mi-as face din ele cearceafuri la lenjeriile pentru paturi si mi-ar ramane cateva resturi cochete sa le folosesc ca mochete, ba chiar si carpete pe un intreg perete! De ce nu m-ai facut si pe mine, mamă, Gheneral cu grade luate la apelul seral, sa traga subordonatii șucăriți că-s pe penzii beliți, apă peste mine la canal, ca la onorul ceremonial?

      Ștergere
  9. Faceti erori dupa erori.

    Prima: din punct de vedere constitutional, nu poate exista impozitare progresiva doar la pensii, ci pentru orice tip de venit. Constitutia nu permite discriminari in acest caz. Ori se impoziteaza progresiv orice timp de venit, ori nici pensiile. Si cum sunt interese mari sa nu fie impozitate progresiv veniturile persoanelor fizice si juridice cu impact greu, nu vor fi impozitate progresiv nici pensiile.

    A 2-a apartine eroare administratorului: in absenta unor acte normatve contrare, CPS nu este obligata sa indexeze pensiile doar cu 2,6% rata inflatiei pe anul 2020. Ci si cu 3,8% rata inflatiei pe anul 2019. A nu uita ca in 2020 nu au fost indexate pensiile cu rata inflatiei pe anul 2019, indexarea fiind prorogata prin ordonanta. Prorogare nu inseamna anulare defintiva sau abrogare, ci doar amanare. OUG 226/2020 a prorogat indexarea de 3,8% aferenta anului 2019 a pensiilor militarilor, doar pt. a anul 2021. Ca atare, in absenta unei ordonanta care sa lungesca proroharea si in 2022, in 2022 militarii trebuie sa beneficieze si de indexarea de 3,8% aferenta anului 2019.


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnul @Nimeni
      D-ta esti pe de-a-ntregul o eroare.Mai utilizezi si 2 conturi google. Al cui trol esti?
      După ce că nu știi ce înseamnă că se indexează din oficiu mai spui și prostia că în anul 2021 a fost prorogată indexarea, nu anulată.
      Uite ce spune OUG 226/2020

      (7) Prin derogare de la art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2021 pensiile militare de stat stabilite în condițiile legii nu se indexează cu rata medie anuală a inflației.
      In 2021 trebuia să se aplice rata inflatiei din 2019

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  10. Indexarea aduce câștiguri tot acelora care au pensii babane..!
    Ar trebuii actualizate și apoi indexate
    Pentru cei cu pensii mici ,ieșiți acum 15 -20 de ani,indexarea devine frecție pe picior de lemn
    Cei ce ne conduc ,trag jar doar pe turta lor !! Niște oameni fără creier.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i subestima! Sunt interesați.

      Ștergere
    2. Vedem noi la 1 Ianuarie cine poarta fesul si cine are interesul la oală, ca precis eu raman cu chelia goală, ca din 2011 recte 2017, eheeei, timp in care Generalii au sarit de 35.000 lei, eu tot pe loc, pe loc, pe loc sa rasara busuioc si micsunele pe mormantul stirpei mele!

      Ștergere
    3. @Cristi ,cica Prigoana a facut plangere penala impotriva mincinosilor din conducere deoarece il deranjeaza frectionarea asta permanenta.

      Ștergere
  11. Cine are va avea si mai mult,cine n-are va avea si el...praful de pe toba si parul de pe broasca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine are, inseamna ca nu e tare intre mergătoare si se poate duce la casutele cu roșii felinare pentru activități de resuscitare, inainte de imbălsămare; cine nu are, măcar e avantajat ca e tare macar in ciolane de la dihăinare, si n-are grija fofeilor la culcare, culcandu-se fara teama ca l-ar calca boaitele talhare!

      Ștergere
  12. Domnule Viorel,
    Tabelul, vă informează foarte corect.

    RăspundețiȘtergere
  13. Stati linistiti cei cu sporuri fara numar si Oskaruri.Ciuca nu va fi de acord cu pensii militare contributive pentru ca ar fi afectata pensia lui si a sotiei lui.Daca primim un 2,6 % sa zicem "sarut mana".
    Speranta ar fi dela PSD care are nevoie de voturi ca din 2024 sa guverneze singur eventual cu UDMR si cu cei dela minoritati.Parerea mea este ca cei cu pensii recalculate cu legea 223/2015 si care sunt vai si amar sa va adresati lui Ciolacu si lui Caciu pana nu-i prea tarziu.
    Totodata sa cerem CPS a MApN sa faca cunoscut valoarea pensiilor recalculate in urma legii 223/2015 pe grade ,functii si vechime.
    Cornelius@ la pensia ta 2,6% nu reprezinta nici o frectie la un picior de lemn.Gandeste-te ca la fel ca tine sunt multi altii.Inclusiv Ilie Nastase,tensmenul general are pensie militara 1400 lei. Nici daca iti acorda pentru 2022 o a 13-a pensie nu e mare branza.La preturile care sunt si la cele care se profileaza e vai de mama multora.
    Daca e adevarat ca pensia ta calculata pe contributivitate e mai mare mergi cu jalba in protap la mai marii zilei nu la MApN.Cu justitia nu ai nicio sansa.Cu o pensie de 1200 lei si cu o stare de sanatate precara mori de foame tata.Il blestemam pe Ceausescu ca nu gaseam nimic in magazine si ramaneam cu banii necheltuiti.In viitor se va ajunge ca magazinele sa fie pline cu de toate si sa nu avem cu ce sa cumparam.Vai de mama celor batrani si nepunticiosi.
    Tenismen,GENERAL ILIE NASTASE,PENSIE MILITARA,1400 LEI.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Ice,
      Pe orice lege, Ciuca fost sef SMAp va iesi excelent cu banii de pensie nu cum afirmi tu din necunoastere: ”Ciuca nu va fi de acord cu pensii militare contributive pentru ca ar fi afectata pensia lui si a sotiei lui.”

      Ștergere
    3. Iulica, am facut un calcul si pe contributivitate (L.263) ar rezulta o pensie la jumatate din cat are in prezent..!
      Chiar si pe elementele din L.127/2019 n-ar depasi 11.000 de lei !

      Ștergere
    4. Nu va mai obositi, caci nu este nimic ilegal dpv al calculării pensiilor!

      Ștergere
    5. Mares
      Pute ceva, și încă foarte rău, în salarizarea din perioada 2010-2017.De acolo vin inechitățile în pensii, inechități care nu sunt generate de eliminarea actualizării.

      Ștergere
    6. Este exact perioada de AUR a lui maciu piciu , jiganu , dr. luK , zanfirache ,.........

      Ștergere
  14. Huhu,
    la cerere, pentru rândașul de pe cocioc, du datele din tabel mai departe..., macar la rubrica ”Cuantum brut in 2021 și Cuantum brut indexat cu 2,6 in 2022”! ... ))

    *Cupoanele CF si voucherele de vacanţă pentru profesori au ceva asemanator? Pe cine vor sa salveze?

    RăspundețiȘtergere
  15. @Huhu, anunta 'VETERANII""vechi ca OUG 82 din @))^retr.prin M88 din 27.07.2016 a fost abrogat prin L168/2020 si toti acestia isi pierd drepturile conferite,gen scutirea de 50% din impozitul pe cladiri si terenuri,etc .Li se recunosc titlurile dar doar"önorific" asa ca vor ramane doar cu foile de drum mentionate de @Akord.Singuyrii care castiga si castiga destul de gras sunt luptatorii /mercenari ai lui Ciucale astia vor bea ambra cu ZEUS pe Muntele Olimp...restul ïesiti cat mai degraba din sistem vorma marinarului betiv,cordaciul Ilenei Cosanzeana de BZ.

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce s-au gandit ciucale si ciracii sai.Prea s-au imbogatit astia de-si zic veterani fiind scutiti anual de cateva zeci de lei,ia sa le taiem si sa dam insutit ,1000 de lei pe luna mercenarilor dar sa le lasam decoratiile sa-si umple chepturile ,alaturi de blidul de fasole cu ocazia zilelor festive, asa, ca sa se bucure si ei ca au fost cineva si sa flatueze cu placere in boconcii rupti de timp si vremuri.In schimb pot calatori cu reduceri pe chefereu asta daca nu au furat rromii ferul de la shtrec(calea ferata sau jeleznaia daroga).Traiasca capitalismul instaurat tot cu armele acestor batjocoriti de fosti meletari revolutionari.Uite ca-i dau dreptate cezarului.De fapt ce-i a cezarului...e a lui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ai dreptate @tehnocrat.
      Uite art. 20 din l 168/2020

      Articolul 20

      (1) Personalului căruia i s-a conferit titlul onorific de Veteran, în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoașterea meritelor personalului armatei participant la acțiuni militare și acordarea unor drepturi acestuia și urmașilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările și completările ulterioare, i se atribuie calitatea de Veteran din teatrele de operații și beneficiază, în continuare, de drepturile prevăzute de prezenta lege, dacă îndeplinește condițiile prevăzute la art. 4.
      (2) Legitimațiile care atestă titlul onorific de Veteran, eliberate personalului participant până la data intrării în vigoare a prezentei legi, se preschimbă, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, cu respectarea condițiilor prevăzute la art. 4, iar termenul și modul de preschimbare a acestora se stabilesc prin dispoziție a șefului Statului Major al Apărării/directorului general al Direcției generale de informații a apărării.

      Ștergere
    2. "Cu respectarea conditiilor art 4 din L168,este cam ambiguu, trebuia specificat exact ce cum si cine."
      Art.4 Articolul 4
      (1) Personalul participant la acțiuni militare, misiuni și operații desfășurate în teatre de operații/zone de misiuni, cel puțin 120 de zile, neîntrerupt sau cumulativ, are calitatea de „Veteran din teatrele de operații“.
      (2) Răniților, militarilor invalizi, civililor invalizi, personalului participant care a dobândit afecțiuni fizice și/sau psihice li se atribuie calitatea de „Veteran din teatrele de operații“, indiferent de durata participării la acțiuni militare, misiuni și operații desfășurate în teatre de operații/zone de misiuni.
      (3) Calitatea prevăzută la alin. (1) și (2) se conferă potrivit ordinului conducătorului instituției din cadrul sistemului național de apărare, ordine publică și securitate națională.
      (4) Calitatea de „Veteran din teatrele de operații“ se poate acorda prin hotărâre a Guvernului, la propunerea conducătorului instituției din cadrul sistemului național de apărare, ordine publică și securitate națională, și personalului care, pe timpul participării la acțiuni militare, misiuni și operații în teatre de operații/zone de misiuni, s-a remarcat prin acte exemplare de curaj și devotament, indiferent de durata participării, pe baza evenimentelor consemnate în jurnalul acțiunilor militare sau în ordinul de zi pe unitate.

      Ștergere
  17. Începând cu 01.01.2022 se vor indexa pensiile militare cu rata inflației conform legii 223/2015 cu 2,6% iar de la 01.01.2022 prin derogare se vor majora pensiile cu 10 % raportat la creșterea punctului de pensie .
    Totodată după finalizarea Dosarului 4241/2/2020 în luna februarie se va cunoște impactul financiar la nivelul CPS -urilor unde în luna martie -aprilie v-a intra în aplicarea PLX 199 modificat raportat la Legea 153/2017 fapt care va duce la actualizarea pensiilor dispărând astfel indexările de 12,6 % din 01.01.2022.
    AceastE indexĂRI așa cum a spus și Budăi aU un caracter PROVIZORIU .
    Totodată se va acorda pensionarilor Tichete lunare de masă în schimbul facilitaților obținute și de care nu se folosesc ,bilete de mers gratuit , bilete de tratament ,etc (se dă cu stânga și se ia cu dreapta) În concluzie până în prezent v-a fi o mare ABUREALĂ și se vor uita toți la televizoare ca BROAȘTELE LA INUNDAȚIE iar când se vor uita în PLICUL CU PENSIA le vor da lacrimile ca LA PARASTAS.

    RăspundețiȘtergere
  18. Äsa o fi,oricum sunt niste "firimituri".
    @Spiritul lui Haret
    Rodica dactilografa frumoasa de la Boboc ,miniona care a ingropat cinci cadre militare fosti soti +baiatul celui de-al doilea sot Kadar(fost pilot).primul oilot ingropat a fost Fane radaseanu fost coleg de promotie cumine, apoi s-a casatorit cu Kadar, dupa aia cu un ofiter de artilerie,apoi un inginer si ultimul un fost MM din PC toti morti,unii in accidente de masina.Ultimul mort a fost fiul ,accident de masina.Apoi ea a lucrat ca secretara la politia din Buzau...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia pensie după toți?

      ^Dacă erai orientat ii faceai lipeala și cu Padina....
      Azi era un nebun în minus!

      Ștergere
    2. 🤣🤣🤣😛😜🤪😐😑
      Tu erai bun sa urmezi la rînd
      Iti dai seama ce veselie pe vaduvă..
      La pensia ta cu 2 Oscaruri

      Ștergere
  19. https://www.libertatea.ro/opinii/republica-secreta-romania-de-ce-nu-avem-politicieni-care-sa-puna-serviciile-unde-le-e-locul-3865532?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=tolo-page-post

    RăspundețiȘtergere
  20. INTRODUCEREA CASS LA PENSIONARII MILITARI CARE SUNT ŞI SALARIAŢI LA DIVERSE SOCIETĂŢI COMERCIALE ŞI PLĂTESC DEJA CONTRIBUŢIILE SPECIFICE (INCLUSIV CASS), ESTE O MĂSURĂ ABUZIVĂ ŞI NECONSTITUŢIONALĂ, ŢINÂND CONT ŞI DE PREVEDERILE ART. 8 DIN ORDINUL 110/ 2009 ÎN CARE SE SPECIFICĂ FOARTE CLAR CĂ ASISTENȚA MEDICALĂ ESTE ASIGURATĂ GRATUIT PENSIONARILOR MILITARI (CADRELOR MILITARE ÎN REZERVĂ) ŞI FAMILIILOR ACESTORA. (Instrucțiuni pentru acordarea asistenței medicale/ Ordinul nr. 110/2009 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind asistenţa medicală şi farmaceutică în Ministerul Apărării Naţionale pe timp de pace).

    RăspundețiȘtergere
  21. Nu prea cred că va fi chiar așa ! Ar fi nedrept, să nu spun discriminatoriu...ca celor de după 2017 pensia netă nu numai să nu le scadă, ci să le și crească prin indexare....iar celorlalți să le scadă, cauza constituind-o introducerea CASS ! Iar asta, în condițiile în care cuantumurile nete ale pensiilor de după 2017 sunt mai mari față de cele de dinainte, chiar dacă acestea de dinainte puteau fi mai mari decat soldele / salariile ! Aceasta pentru că in ultimii ani au fost majorate soldele / salariile / soldele de funcție ! Am realizat verificări concrete pe fluturași de salariu și decizii de pensii ! S-auzim de bine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maine se discuta cu factorii de decizie si unii reprezenatnti asa-zis a pensionarilor care au canducaretii obedienti sefilor din MApN de care sunt mangaiati pe crestet precum Bubico si ei hamaiesc fericiti din coada iar cu aripa "ne protejeaza "pe noi, ne protejeaza sa nu ne infectam cu vreo marire sau bunaciune, deh dreptatea nu-i pentru catei" ci pentru misei.SCMD nu este invitat la discutii, este d-l Coarna dar sperante nu ne facem,dansul nu agreeaza L223 in forma initiala deoarece nu vrea sa faca valuri si sa se descopere cu unele structuri ale sistemului de aparare si ORDINE PUBLICA au profitat de prevederile L223 & Cele ale 263, cu alegere la ce-i convenabil 'Mielu'bland suge la doua...legi".Iar tarabostes imbracati in robe sunt orbi si surzi atata timp cat le zornaie sutele de meleoane de firfirici la penzii si salarii (in rusa =zenet denghi) iar noi ne bucuram de aroma lor si-i dam cu paine goala pana nu s-o scumpi si asta, ne hranim cu (otdaha riboc).Vai de izmanucale noastre, gacii aia de la promotie toti la dimensiuni de 5 XL.Dupa ce vor decide ca nu prea sunt bani vor stabili ca pensionarilor din teatre sa le dea cate un mertzan si cate o metresuca de fro 18 ani.Asta este ,ne ducem crucea ca suntem blegi si fricosi si ei stiu asta.

      Ștergere
    2. Urgent..trebuie facut "duetul milogilor aka CFI SI maKiSS..si sa mearga cu jelania..pe scari la Palatul Victoria
      "Ne dati ori nu ne dati?"
      Cu mîna tremurind poate sta si Viurel majurul de la C.I
      Deci" Trio.milogarii Band"
      Singura solutie...

      Ștergere
    3. @Brânzare, iar iti inseli oile si caprele din dotare mulgandu-ți berbecii si țapii până-ți trosnesc fălcile ca toți dracii?

      Ștergere
  22. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Câțiva sindicalisti din MAI sunt dpv intelectual peste prefecții actuali!

      Ștergere
  23. Tehnocrat@pe ansamblu ai perfecta dreptate.Lucrurile sunt ceva mai complicate cu veteranii celui de al 2-lea razboi mondial.In regimul comunist cei care au luptat in est au fost lipsiti de recunostinta.Numai cei care au luptat in vest au fost recompensati dar si acestia sporadic.Abia dupa 1990 au fost apreciati.Ceeace iti spun cunosc din familie.
    Privind veteranii lui Ciuca multi au plecat entuziasmati de banii primiti.Inclusiv ofiteri si subofiteri.Altii au mers dusi de val.Cine nu a vrut sa-si puna viata in pericol pentru bani s-a sustras.Mi-au confirmat SGP-isti si subofiteri.Ia intreaba-l pe ilustrul Mares daca a fost in Irak si Afganistan si dece nu.Daca e sincer iti va spune ca pentru el viata e mai scumpa decat banul.Are experienta Congului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acolo era și mai periculos... si mai bănos! Nu vrei sa știi cât de bănos sau ce scump este fildeșul!?
      Ce, nu este normal sa iti asumi riscuri și sa fii plătit corect pt asta?

      Ștergere
  24. În cazul introducerii CASS la ce depășește 4000 brut cei care vor fi afectați sunt exact cei care s au opus din răsputeri abrobarii plx199. Adică cei ieșiți la pensie înainte de 15.09.2017 cu pensii nete de peste 5000-6000 lei...
    Singura soluție votarea cât mai rapidă a Plx 199 cu actualizarea la zi pentru toți pensionarii militari în funcție de salariile și soldele activilor Cfm legii 153, prin echivalare și apoi stabilirea pentru toată lumea a pensiei nete plafonate + indemnizația netă neimpozabilă pentru Omm (modificara legii 180 privind statutul cadrelor militare )..
    Și atunci toată lumea va primi indexarea la pensia netă în plată + imnemnizatia netă neimpozabilă pentru Omm în procent din pensia netă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord, dar ce fac gulerații care au la litera g) din Nota de calcul pensie un purcoi de sporuri care nu mai sunt recunoscute de L 153/2017? Numai 30% din valoarea sporurilor mai intră în calculul soldei lunare brute.

      Ștergere
    2. Și în prezent exista acea plafonare a sporurilor care nu sunt pe baza de pontaj. La cele pe baza de pontaj nu exista plafonare iar unele dintre ele nu sunt sporuri ( indemnizația de comanda, solda de excelentă) în prezent sunt decât 2 sporuri cel de condiții grele și toxicitate și cel de solicitare neuropsihica) care nu ajung la 30% din solda noua de funcție pentru ca sunt la nivelul 2011 indexate de câteva ori fără creșterile din 2018,2019,2020...
      Restul sunt incluse în solda/salariul de funcție (ca sume compensatorii).
      Prin aplicarea în totalitate a legii 153 cele câteva sporuri ramase într-adevăr nu vor putea depăși 30% din noua solda de functie (ce va avea inclus în ea gradația, sporul pentru apărare, și la cei din aparatul central încă un spor... Restul rămân tot indemnizații calculate din noua solda mărită de funcție) iar sporurile pe baza de pontaj rămân în continuare în afara plafonului la fel ca și la medici...
      Poate va fi un procent mic de 10 % care în prezent au pensii mari din diferite motive la care nu va creste pensia însă pentru 90% vor fi creșteri mai ales pentru pensiile mici

      Ștergere
    3. Din 2022, toate sumele compensatorii din componența soldei de fucție în cuantum compus pentru activi dispar prin includerea lor în solde de funcție calculată prin inmulțirea coeficienților din L 153/2017 cu salariul minim pe econonmie de 2550 lei.

      Ștergere
    4. Sumele compensatorii da însă noua solda de funcție va fi (coeficient x salariul minim brut pe economie + gradația max23% +spor apărare 7,5% + pentru cei din aparatul central parca 12,5%...). + specialist de clasă + indemnizații comanda + sporuri 30%.
      Iar salariul minim brut pe economie în 2022 va fi 2550 parcă...

      Ștergere
    5. Burebista,
      Putini înțeleg ce ai scris la ora 14.47...

      Ștergere
    6. @Mares
      Burebista pompică spunea că ți se micșorează punctul g) din Nota de calcul!

      Ștergere
    7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    8. In 2017, când Olguța a întocmit grila de salarizare, se previziona ca în 2022 salariul minim va fi de cca 2500 lei.
      Potrivit instrucțiunilor date de gulerați câtre colaboratorii lor, în 2022 vor râmâne valorile soldelor/salariilor de funcție din tabelul Olguței, chiar dacă valoarea salariului minim va fi mai mare.

      Ștergere
    9. Huhu,
      da, si pt activi acele sume din sporuri nu sunt pierdute!
      Faptul ca nu se aplica si actualizeaza la noua solda de functie este o alta poveste, care ne priveste doar pe noi!
      Imi place mult ca aplicarea legilor iti preda si tie o lectie si vorba unuia, ”asta-i maretia justitiei in ROU!”

      Ștergere
    10. @Mares
      Chiar dacă din 2022 dispar sumele compensatorii din solda de funcție în cuantum compus, noua soldă de funcție calculată din nou ca produs dintre un coeficient de funcție și salariul minim pe economie este mult mai mare.
      Solda de funcție redevine principalul element component al soldei lunare brute.

      Ștergere
  25. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  26. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  27. La întâlnirea de mâine nu este necesară milogeala pe procentul indexării de la 1ian. ci solicitarea actualizării cf.articolului unic de pe blog.Dacă se bat pe procent atunci orizontul actualizării se îndepărtează căci nu pot obține 2 doleanțe.Dar ce vorbesc eu,posibil negociatorii noștri nici nu știu de existența articolului unic și nici ce să ceară.Dacă încep iar cu bilete de tratament,medicamente și foi de drum CFR se denaturează scopul întrevederii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DISCUŢIA PE ACEEAŞI TEMĂ A AVUT LOC ŞI IMEDIAT DUPĂ NUMIREA CA MINISTRU DE RESORT.S-A ÎNTOCMIT ŞI UN PLAN DE MĂSURI.S-AU FĂCUT PROMISIUNI DE REMEDIERE ŞI ASTĂZI DUPĂ APROXIMATIV 3 ANI DE ZILE REVENIM DE UNDE AM PLECAT.CONCLUZIA ESTE CĂ DACĂ VREI SĂ NU REZOLVI PROBLEMA ATÂT DE STRINGENTĂ ŞI DISCRIMINATORIE, AMĂGEŞTI PENSIONARII CU PROMISIUNI ŞI PLANURI DE MĂSURI.MAI MULT CA SIGUR CĂ AŞA SE VA ÎNTÂMPLA ŞI ACUM.

      Ștergere
  28. Domnule Viorel,
    Știu să-mi fac singură calculele in conformitate cu noile cerințe. Tabelele afișate de d-nul Huhu Rez si de dnul Marin Neacșu, nu au făcut altceva decât să-mi confirme corectitudinea modului de lucru. Din păcate, mesajul meu către dvs., l-ați interpretat într-o manieră lipsită de educație si respect față de un simplu comentator de pe acest blog. Este ultima dată când vă mai răspund, consider că față de dvs., este o mare pierdere de timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu fiti doamna atât de necrutătoare cu Viorel, singurul intervenient admis de Curtea de Apel București în contenciosul dintre CPS si Curte de Conturi.
      S-a emoționat când a citit comentariile domniei vostre și a reacționat cam la fel cum ne-a amenințat pe noi că-și retrage intervenția...ca să ne lase fără intervenienți în proces...
      Mai era Stelică, glumețul din BT, adică bucureștean cu T-eu, dar el este atât de distrat că nici Curtea de Apel și nici ICCJ nu înțeleg ce vrea. Mă și mir de ce este așa... că doar.. colegul din armată, la Ocnița, Vâlcea, i-a găurit palma nu gânditoru

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Maestre eu sunt din SUCEAVA cu domiciliu în Iași -Suceava și INVERS.
      Acum 5 minue am trimis la ÎCCJ în Dosarul 4241/22020 NOTE și CONCLUZII scrise pentru data de 09.02.2022 printre care am cerut și :
      ,,NOI justițiabilii ne prezentăm la instanța de judecată pentru aflarea
      adevărului ci nu să asistăm la faptul că balanța adevărului este înclinată în
      STÂNGA.
      Sub acest aspect solicit Casarea sentințelor date în Dosarul nr. 1719/99/2019 =
      Decizia 380/2020 29.09.2020 și Dosarul 1214/99/2020 = Hotarârea 1849/2020
      08.12.2020 ,care au fost soluționate cu încălcarea dispozițiilor legale privind
      Actualizarea prin aplicarea acesteia la valoarea indexării din 2016.
      Art. 488: Motivele de casare Cod Procedură Civilă
      (1) Casarea unor hotărâri se poate cere numai pentru următoarele motive de
      nelegalitate:
      5. când, prin hotărârea dată, instanţa a încălcat regulile de procedură a căror nerespectare atrage sancţiunea nulităţii;
      (2) Motivele prevăzute la alin. (1) nu pot fi primite decât dacă ele nu au putut fi invocate pe calea apelului sau în cursul judecării apelului ori, deşi au fost invocate în termen, au fost respinse sau instanţa a omis să se pronunţe asupra lor.,,

      Ieri am Trimis la CPS a MApN REVIZUIRE prin Punerea în aplicarea a Sentiței CA București
      .................................................
      ...................
      ............
      În concluzie:

      SOLICIT:
      Revizuirea pensiei de invaliditatea a subsemnatului începând cu data de
      01.07.2017 prin acordarea actualizării la cuantumul indexării de 5 % din anul
      2016 .

      Totodată vă comunic că cuantumul pensiei se modifică la fiecare an în care sau
      aplicat indexări respective 2019 și 2020 .
      Procentul de stabilire a pensiei a fost de 67,2% la data de 30.06.2017 iar
      începând cu data de 01.02.2020 s-a schimbat legătura de cauzalitate /cauza
      invalidității în ART: 40 din Legea 223/2015 =FIIND UN ARTICOL SPECIAL
      DIN LEGE , pe care CPS a MApN a refuzat premeditate să pună în aplicare
      acest articol de lege la ordinal lui PĂDURARU din anul 2016 până în 2020 cu
      pierderi foarte mari la cuantumul pensiei .
      SI MUTILAT și CU BANII luați .BRAVO CPS a MApN lucrați în sprijinul
      pensionarilor ????
      Atrag atenția că TERMENUL DE PRESCRIPȚIE ESTE ÎNTRERUPT deci
      NU intervine în cauza subsemnatului .
      Pun pariu pe 1000 de euro că și de data asta ve-ți greși calculul pensiei
      subsemnatului tot așa cum s-a greșit la fiecare Decizie din 2006 și până în prezent .
      În drept: Art 287 Nerespectarea hotărârilor judecătoreşti | Codul Penal
      (1) Nerespectarea unei hotărâri judecătoreşti săvârşită prin:
      f) nerespectarea hotărârilor judecătoreşti privind stabilirea, plata, actualizarea şi
      recalcularea pensiilor;
      Față de cele menționate dispuneți .
      04.12.2021
      Plt.maj.rez.
      șacalul

      Ștergere
    4. sacalule
      Mi-a plăcut bancul cu polițaiul din BT!
      Este a n-a oară când îți spun că în acel recurs ICCJ nu este competență să se pronunțe decât cu privire la admiterea sau respingerea Incheierii Curții de Apel București prin care ți-a respins vererea de interbvenție.
      Acele hotărâri pe care le înșirui d-ta nu pot fi soluționate de ICCJ.
      D-ta trebuie să convingi ICCJ, ca și Viorel, că ai un interes propriu de intervenient in contenciosul de pe rolul CA București.
      Ai face bine să retragi acele concluzii numai bune de tocat timpul unei instanțe.

      Ștergere
    5. Maestre
      Din punct de vedere juridic aveți perfectă dreptate .
      DAR având în vedere faptul că este în Contecios administrativ ÎCCJ poate schimba regula jocului în sensul că a emis 4 obligații în patru Acte procedurale înaintate subsemnatului separat .Mi-a pus și la dispoziție o adesă de email unde să înaintez direct Completului toate documentele ci oblibarea a fi înaintate atât în Word căt și în PDF.
      Și ei am rămas Blocat când am văzut că ÎCCJ mă consideră ca parte în proces deja . Tratează Recursul meu ca și cum ar fi Recurs la Sentința CA Bucuresti .
      Cred că ÎCCJ vrea să judece în același timp cu subsemnatul și Recursul de Respingere și Recursul în cazul admiterii în Proces.
      Mi-a cerut :
      1.)ÎNTÂMPINAREA la Cererea de chemare în judecată a CPS a MApN
      2,)RĂSPUNS LA ÎNTÂMPINAREA CPS a MApN
      3.)RĂSPUNS LA ÎNTÂMPINAREA CURȚII DE CONTURI
      Subsemnatul este obligat sub sancținea decăderii a răspunde la toate obligațiile instanței .

      Ștergere
    6. hahahahahhahha
      Maestre
      Dar cum să retrag Notele și Concluziile înaintate către ÎCCJ întrucât le-am trimis la adresa de email a completului ÎCCJ.
      Când am apăsat cu cursorul pe TRIMITERE s-a auzit după 3 secunde ... BANG cum au căzut Notele dar mai greu Concluziile în tr-o găleată la ÎCCJ.
      NOTELE sau dus bine numai CONCLUZIILE s-au izbit cu capul de cazan cînd au căzut la ÎCCJ.
      De aceea s-a auzit în căști un ZBANG cu Z mut.
      hahhahhahhaha
      Oricum cei de la CA București au prins ideea Prin Notele înaintate și s-au conformat prin Hotărărea emisă în data de 09.11.2021 .
      ÎCCJ poate Casa Decizia CA Iași întrucât a blocat accesul la justiție la ÎCCJ prin OMITEREA de suspendare a cauzei la Iași .
      ÎCCJ l-a chemat pe Păduraru cu dosarele mele la Bucuresti .
      Ăla a rezervat un vagpon de matfă de la CFR pentru transport . După încărcarea dosarelor mele în vagon a rămas Arhiva Tribunalului pustie .
      Chiar și Mecanicul de pe Locomotivă a întrebat ? SE MUTĂ TRIBUNALUL de la IAȘI - LA BUCUREȘTI ????
      DA a răspuns unu manipulant .
      hahahhahhhha

      Ștergere
    7. Vezi că îți citește și Păduraru snoavele juridice.dacă iți admitea susăpendarea la iasi crezi câ puteai să mai ajunci cu cauza la ICCJ?

      Ștergere
    8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    10. Maestre
      IEREMIA directorul de la CPS Cons Sef și Păduraru după ce au văzzut că mi-au dat formă definitivă la proces cu Înscrisurile lor ERONATE -au șters-o amândoi la PENSIE .
      Acum la ÎCCJ solicit să se vedifice actele procedurale și Sentințele respectiv EVITAREA de SUSPENDARE de căre CA Iași - altfel merg la CEDO .
      Când am cerut Suspendarea Dosarul 4241/2/2020 era PENDINTE iar CERILE ERAU CONEXE exact cum spune ADMITEREA CERERII DE INTERVENȚIE PRINCIPALĂ .
      Dintre toți intervenții numai eu îndeplineam Condițiile de admisibilitate după legea în sensul că în Contencios Administrativ degeaba intri în proces dacă nu ai îndeplinită PROCEDURA PREALABILĂ .
      La mine Procedura era completă și conform legii
      1.Contestare Deciziei la Comisia contestații
      2. Atacarea în Instanța a deciziei de actualizarea
      3.) Atacarea în instanța a Hotărârii Comisiei -OBLIGATORIE
      4.)Plâgere prealabilă la CURTEA DE CONTURI
      5.) Cerere de Intervenție în Dosarul 4241/2/2020
      Fără respectarea sucesivă și la termenele legale a PROCEDURII PREALABILE statuate de Contecios Administrativ NU SE POATE SESIZA INSTANȚA și NICI INTERVENI ÎN PROCES CONEX.
      Păduraru s-a pensionat pe spatele meu ajungând la DGJ a MApN numai datorită proceselor mele în 5 ani de golănii .
      Acum este în gheara șacalului.
      hahahahhaha

      Ștergere
    11. @Viorel
      O asemenea tâmpenie este de necomentat.
      Ai cedat psihic în fața presiunilor pe care cei interesați le-au făcut impotriva d-tale.
      Pentru confortul d-tale psihic ți-aș recomanda să nu mai urmărești acest blog.
      Iți cauzează traume psihice.

      Ștergere
    12. Domnule Viorel Vă rog să pregătiți PALTONUL PENTRU RUPT .
      hahhahahahhhaahh

      Ștergere
    13. Maestre
      Ce ziceți să mai înaintez ceva la ÎCCJ ????
      Le-am trimit atâtea documente ,decizii ,hotărări ,etc că se lucrează acolo ca la votare.
      Nici calculatorul meu nu mai dovedea ,i-am mai instalat memorie .
      Am auzit în caști cum a strigat unul .
      OREȘTETE că ne dai SOFTUL PESTE CAP .
      Am mai trimis și copia după Buletin și s-a auzit un bubuit scurt.
      Cred că am blocat Dosarul electronic.
      hahahahahhah

      Ștergere
    14. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    15. Intervenienții pot declara recurs impotriva incheierii CAB, în cazul în care CAB nu anulează pct 1/iii, odată cu fondul, dar numai dacă una din părți declară recurs la ICCJ.
      D-ta ti-ai tăiat orice posibilitate de a mai continua procesul.
      Ai meritul că ai adus sub privirile instanței raționamente juridice pe care CPS nu a fost în stare să le invedereze, raționamente care poate vor conta în luarea deciziei.
      Vezi-ți de sănătate, omule!

      Ștergere
    16. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    17. Maestre
      Intervenienții Nu mai pot declara nici un Recurs împotriva Încheierii de respingere .
      Deja s-a fixat primul termen de judecată la ÎCCJ și s-a îndeplinit procedura privind Întâmpinarile și respectiv Răspunsul la Întâmpinare în termenele legale .
      Prin Hotărârea CA Bucuresti Fondul procesului a primit intrarea în deliberări și închiderea acestuia după ce soluționează Recursul subsemnatului la ÎCCJ în 09.02.2022
      Dosarul 4241/2/2020 este 90 % Finalizat ,dacă CPS sau CC face Recurs deja aveam de-a face cu Recurs la cauză iar intervenienții nu mai au nici o tangență cu aceasta .
      În plus interveninții nici nu și-au îndeplinit procedura prealabilă ,aveau la data intervenției dosare definitive plus intervenția lor în cauză a fost dezordonată de frica de a nu fi chemați în fața instanței ,așa cum prevede legea (după asculatarea intervenientului ) făcând totodată o intervenție accesorie dar cu ideea că este Principală .
      dacă aveau de gând să facă recurs o făceau la timp Nu după ce CA Buc a emis o Sentință care în căteva zile devine și definitivă (15 zile comunicare)
      Totodată intervenția în proces cu rea credință atrage amendarea intervenientului .
      Nu știm deocamdată ce este motivat în Sentința CA Bucuresti dar voi afla curând ,iar în funcție de Decizia ÎCCJ în cazul subsemnatului în data de 09.02.2022, Dosarul 4241/2/2020 al MApN și Dosarul 7095/2/2020 al MAI v-a fi definitiv redactânduse ambele Sentințe cu motivări care nu intră în contradictoriu .
      Numai Recursul subsemnatului la ÎCCJ poate schimba Sentința CA Buc dacă nu-mi este favorabilă în realizarea dreptului .
      Dacă recursul subsemnatului la ÎCCJ privind accesul ca parte în dosarul 4241/2/2020 este respins , Nu de formă ci de faptul că mi-a fost FABRICAT O SENTINȚĂ DEFINITIVĂ ILEGALĂ la Iași prin REFUZUL DE SUPENDARE prin OMITERE , atunci Dosarele iau forme definitive iar MOA de adresează CEDO contra României pentru Încălcarea Art.6 din Convenție.
      Oricum în Prezent CPS a MApN pune în aplicare Hotărărea CA Buc dată în data de 09.11.2020 .întrucât cred ca pe data de 22 .11.2021 le-a fost comunicată .

      Ștergere
  29. Corect, domnule Ifrim! ACTUALIZAREA ESTE IMPORTANTĂ!!!!👍

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Plx..199
      Asta.i baza..sa ajung lînga" Mares doua Oskaruri"

      Ștergere
    2. Pân' ajungi tu lângă Iulian Oskar Mareș ajungi mai răpidi lângă cireș!

      Ștergere
    3. ifrim
      5 decembrie 2021, 20:09

      Doar un NETERMINAT poate sa gindeasca asa...!!

      Ștergere
    4. TELEVIZOR,
      Pe langa faptul ca nu ai stiut carte la nivelul gradului mai si agasezi oamenii! Kiar tu, bolândule, esti NETERMINAT, pe drepte EJECTAT!

      Ștergere
    5. @/Neterminati cu mintea redusa si altii ca ei
      Plx-199 zice:
      25 Ani vechime Militara..am plus 1..pentru o premiere
      De vazut pentru Mares..vechimea de profesoras de tara NU SE PUNE...SIC
      PENSIE MINIMA DE BAZA
      MARES..FUNCTIE COLONEL(nu mai analizez cum si in ce fel obtinuta..cert este ca functia de LOCTIITOR AL SEFULUI DE STAT MAJOR..NU EXISTA IN ARMATA..??
      APROX.7000 LEI
      EU..functie Locotenent' colonel curata treCind prin apsolut toate functiile de executie...aprox.6000 lei
      Diferenta de aprox..1000 lei
      Mi se pare corecta diferenta
      Deci..??
      Asta.i legea CORECTA...0

      Ștergere
    6. @cpt.pEtre pAdina zis "cezarus" mare fauritoriu de tingiri si cazane de arama. Nu te mai lauda cu vechima la care ai adaugat si anii de LM si de Scoala militara.Nu mai minti mai ciobanas inchipuit ca tu ai iesit la pensie cu mult inainte de 2001(anul cu L164) asa ca nu mai carcoti copil orfan de minte si de viata.

      Ștergere
  30. Mulțumesc, domnilor pentru susținere, din păcate sunt încă câteva persoane care își revarsă nemulțumirile în mod agresiv, crezând că așa se fac ascultați. Pentru mine, sunt nulități.
    Vă doresc, o seară minunată. Mulțumesc pentru acuratețea materialelor.

    RăspundețiȘtergere
  31. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1-constat ca ești f interesat de persoana mea și nu este prima data, mai ales pe seara...
      2-nu cred aceasta povestire
      3-nu cunosc nici povestitorul, dar am auzit de el pe la Neacșu
      3-esti convins în ceea ce afirmi? Mai ales despre "Oskar"?
      Dacă Da, nu știu de ce mai întrebi în stânga și dreapta? Ai convingeri, ramai cu ele!
      4-sa nu înțelegi ca nu am răspunsuri la insinuări postate, însă nu consider ca trebuie sa ma justific sau sa iti explic mai ales xa după 22 ani de pensie le știi pe toate.
      Eu zic ca este mai corect sa iti vezi de treaba ta, făcând abstracție de persoana mea asa cum procedez și eu!
      As aprecia asta, mai ales ca niciuna din opiniile postacilor nu contează!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Șerban,
      Ma interesezi puțin spre deloc, asa ca poți muri liniștit...
      *Ce vor sa salveze cu acele cupoane CF și Vouchere/Țipete de vacanță? E simplu: Cf Călători și Horeca care primește Țipete. Nu este greu...este mai ușor decât motorul Tc american!
      Nu ma interesează părerile tale despre mine pt că nu am fost egali.
      Pt calomnie? Mai există învinuirea? Ce te deranjează ca eu nu cred povestea scrisa ... copiata de tine? Nu ma interesează și nu cred asa ceva...De ce nu a spus atunci? Face precum Țurcanu?
      Nu ma interesează nici Neacșu...vezi-ți de boli, de sănătate, că ieși mai câștigat!
      Nu afirma ceea ce nu știi sigur!
      Defapt nici dacă am sau nu Oskar nu știi..Ai preluat spusele unuia!
      De dat exemple de lucrări de excepție îți pot da, însă nu te ajuta! Întreabă la un B.RaAA/Bg.RSA și sigur vei primi un răspuns de la cei care au acum...si sigur ca tu i-ai învățat meserie, ca doar ai scris ca ii și verificat, nu?
      *Cu toată dragostea îți spun că mi-ar face o deosebita placere sa ți se mărească pensia cu 100%, dar nu tine de mine...

      Ștergere
    5. Viorel,
      Dacă este vorba de cineva din Brăila, cu siguranță, da am dat mana de multe ori!
      Da-mi mai multe informații pe mail și îți voi explica ce rol are Oskarul! Măcar tu sa știi...

      Ștergere
    6. Domnule Iulian Mareș. Cu scuzele de rogoare. În comentariul postat, m-am adresat la două persoane. Îmi pare rău că nu am postat ci 1 și 2 sau I., II.
      Nu despre dumneavoastră era vorba dacă ați dat sau nu mâna cu persoana respective. Ci despre domnul akord-75. Dânsul venea (din cele spuse cu ceva timp în urmă) în control la Galați.

      Ștergere
    7. Și pe mine vroiau să mă facă mareșal contra-amiral de flotilă aeriană divizia baloane cu aer cald! Dar mi-au cerut 12 lei și 48 de bani.

      Eram mare bă, sărăcanilor! Dar nu am vrut!
      😂😂😂😂

      Ce dracu? Sunteți oamenii cu părul alb și vă fac ăștia praf cu poveștile lor!

      Domnule akord-75 mă dezamăgiți!

      Ștergere
  32. La multi ani toti cei care maine-si serbeaza onomastica de Sf Nicolae, si sa va aduca la toti diseara cadouri, o droaie, ca la mine vine moș Nicolaie cu o traista full glod de olaie si paie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Akord@ Nastase a iesit la pensie cand avea gradul de locotenent colonel.In concluzie primeste pensie de locotenent-colonel.Pensie in valoare de 1400 lei la gradul si functia de locotenent colonel crezi ca e mult?.Nu discutam prestatiile lui prin MApN dar fii sigur ca el isi avea loc de incadrare intr-un stat de organizare a unei UM functionand la Clubul Steaua prin detasare.Eu unul nu sustin sa primeasca pensie de general dar pensie militara de lt.col de 1400 lei e bataie de joc.
      In alta ordine de idei .Sunt ofiteri al caror nume este mentionat ca autori de lucrari si nu poseda Oskar.
      .Am uintalnit un asemenea pensionat in 2017 de pe o functie de comandant de unitate de trupe speciale dar care a prestat si prin UNAp.Initial nu l-am crezut dar am gasit lucrarile lui publicate .Nu este purtator de Oskar dar are doctoratul in stiinte militare.Il evit ca are libarnita si imi face capul calendar.La varsta mea numai am rabdare sa ascult.
      Treba cu ciocanar e comunista.Se purta pana in 1990.Cine avea acolo sus te iubeste putea sa fie si don profesor precum Pricina sau Dogaru.Dece sa se duca el la post la dracul in praznic cand putea sa ramana in Bucale la MApN.


      Ștergere
  33. Stalio,
    Te-am mai întrebat și nu mi-ai răspuns, revin deci:
    -am înțeles ca ai avut un accident la mână, în ultima luna din anul 2 de școală!
    Ai mai fost avansat și. maj. sau nu?
    Este ceva din cronologia evenimentelor care îmi scapă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domule Iulian
      Concret ce vreți sa cunoașteți.

      Ștergere
    2. @STALIO,
      Adevarul in varianta ZIP...pe scurt! Ca sa inteleg si eu ceva...

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  34. Pentru descrețirea fețelor încordate cu indexarea ,actualizarea, revizuirea,majorarea ,etc

    Vine IȚIC supărat de la școală ,arucă ghizdanul într-un colț și ia o față de înmormântare
    TACSU il întreabă ..... Ce ai barosane.
    De măine nu mă mai duc la școală ...răspunde IȚIC
    Taicăsu face o față de călugăr și cere expicații ...DE CE băiatule
    Toți copii din școală râd de mine că sunt foarte URÂT.
    taicăsu îț corectează cu expresia :
    IȚIC tu esti un băiat foarte frumos și nu te mai lua după fraierii ăia .
    A doua zi IȚIC pleacă supărat spre școală fiind sigur că iar vor râde că este FOARTE URÂT .
    Năcăjit IȚIC ,în drum spre școală vede pe stradă un CĂMIN DE VIZITARE unde în interior doi instalatori montau o Vană .
    Curios IȚIC (fiind foarte urât în ideea lui) se uită în căminul de canalizare să vadă ce este acolo .
    Din Căminul de Vizitare se aude un strigăt a unui instalator
    NU TE CÂCAAAA BĂĂĂĂĂĂĂĂI
    hahahhahhahahhhah
    (las ca fiecare să înțeleagă ce față avea ITIC )

    RăspundețiȘtergere
  35. Viorel,
    Gheata la mal? Interdicție la Emisie! Ce te așteptai?
    Faceți voi, eu o sa va susțin cu vorbele! Hm?

    RăspundețiȘtergere
  36. M,
    Nu cunosc omul, am auzit de el, nu știu unde a lucrat dar în viata mea nu am auzit asa ceva...poate doar femeia care face curat în bloc sa știe ceva!? O voi deschise...

    Asta este omul, sau parte din el....

    https://spotmedia.ro/stiri/autor/hari-bucur-marcu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ne spune cât l-a costat Ordinul National "Pentru merit"!

      Probabil mai puțin de 10.000 de parai. Să fi dat 5.000? Depinde cine i l-a dat!

      Înțelepciunea populară avea un proverb... ceva cu vulpea și cu strugurii....

      Ștergere
    2. Vulpea colorată in nuanțe de ruguri mananca struguri numai in situatia in care gaina mancată este cu struguri gușată, iar daca strugurii sunt acri si-i sterpezeste gura, mai sterpelește din coteț una, si tot asa se acreste si se indulceste pana da de prostul cu caruta plină de pește si-l prostește... Povestea asta este a mea, a ta si a cui s-o intampla, sau din pură intamplare sa fie fraieriti de vulpile clocare la pensiile militare! Ce-i de facut? Păi, sa le punem si noi niste capcane sa ramana fara botul hoțoman si fara gheare!

      Ștergere
    3. @M,
      deh...scoala putintica, minte ieftina, credulitate maxima, dar pretentii uriase!

      Ștergere
    4. @Iulian Mares

      Am un coleg care a fost pe functie de general mai multi ani. Si-a dorit si el sa "ia steaua". Nu i-au dat-o! 😁 Intre timp a iesit la pensie si in fiecare an publica listele cu cei avansati generali si ii injura! Ca ala nu a facut nimic toata viata, ca altul sta pe aceeasi strada cu secretara unia de la PNL, ca alalaltul acum 20 de ani a facut accident de masina....

      Ce sa facem? Asta este! Cu cat suntem mai divizati cu atat e mai usor sa nu ne dea drepturile. E atat de simplu!

      Ștergere
  37. La șezătoarea planificată mi-e frică de înființarea unei comisii care să analizeze,să ......

    RăspundețiȘtergere
  38. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  39. Un exemplu concret...din multele pe care le pot da...referitor la cuantumul pensiilor nete de dinaintea OUG nr.59 / 2017 versus... dupa aceasta !!

    Exemplul se bazeaza pe datele concrete rezultate din fluturasi de salariu si decizia de pensie !
    Asadar...
    Cel in cauza a incetat raporturile de serviciu la finele anului 2019 ! Media salariilor brute - din decizia de pensie - care reprezinta baza de calcul a pensiei ( art.28 din Legea 223 / 2015, modificat prin OUG 57 / 2015 ) este de 8219 lei !
    Pentru determinarea pensiei brute, acestei baze de calcul e necesar ai fi aplicate procentele rezultate si insumate din art.29 si 108 din legea susmentionata ( modificate prin OUG 57/2015 ) ! Fara a intra in detaliile de stabilire a acestor procente, fac precizarea ca ele reprezinta - in cazul dat - 88 % ( n.n. - rezulta si din decizia de pensie a celui in cauza ) ! Pe de alta parte - conform art.30 din lege ( modificat prin OUG 57 / 2015 ), acest procent nu poate fi mai mare de 85 % ! Asadar, pensia bruta = 6986 lei ! Pentru cei peste 25 de ani de vechime in serviciu, cel in cauza beneficiaza de un procent de 20 % pentru Meritul Militar ! In consecinta, pensia bruta a acestuia este de 8383 lei !
    Pentru determinarea pensiei nete, din cuantumul brut susmentionat se scade impozitul pentru ceea ce depaseste 2000 de lei ! Rezulta implicit o pensie neta de 7745 lei !
    Pe de alta parte, conform prevederilor din OUG nr. 59 / 2017 pensia neta nu poate fi mai mare decat media salariilor nete rezultate din cele brute, acestea din urma reprezentand baza de calcul a pensiei ( 8219 lei ) ! De asemenea si tot fara a intra in detalii, mentionez faptul ca - in conformitate cu reglementarile in vigoare - salariul net reprezinta 58,5 % din cel brut, restul, respectiv 41,5 % constituind-o CAS, CASS si impozitul ! Prin urmare, media salariilor nete este de 4808 lei ( 8219 x 58,5 % ) ! Dealtfel, acest cuantum se regaseste si in decizia de pensie a celui in cauza !
    Prin urmare, pensia neta finala are un cuantum de 4808 lei !
    Sa analizam, ce pensie neta ar fi avut cel in cauza - in anul 2019 -daca ar fi incetat raporturile de serviciu ( ar fi trecut in rezerva ) in anul 2016, deoarece si atunci indeplinea conditiile de pensionare !
    Mentionez faptul ca cel in cauza, atat in anul 2016 cat si in 2019 a fost pe aceiesi functie in statul de organizare al unitatii !
    Asadar...
    In anul 2016, media salariilor brute a celui in cauza - din 6 luni consecutive - si care reprezinta baza de calcul a pensiei este de 4229 lei ( n.n. - aceasta rezulta din fluturasii de salariu ) ! Fara legatura directa cu exemplul in cauza, mentionez ca in anul susmentionat, salariul net se determina din cel brut din care se scadea CAS de 10,5 %, CASS de 5,5 % si impozitul de 16 % din ceea ce ramanea dupa deducerea celor doua !




    RăspundețiȘtergere
  40. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @akord-75

      Daca observați peste jumătate din postări nu sunt despre "cum să îmi fie mie bine" cu varianta mai generoasă "cum să ne fie NOUĂ bine" ci sunt postări despre "de ce are ăla ceva ce eu nu am".

      Este complet neproductiv!

      Cei care au avut solde mari (fără să aibă sporuri - în perioada comunistă și imediat după) zbiară ca pensiile să nu mai ia sporurile în considerare, cei care au luat salarii compensatorii zbiară că e bine să nu se mai dea și așa mai departe!

      Fiți pragmatic! Da,, am în pensie "Oskarul". Îmi aduce o creștere de 17%. Pentru asta am luat 6 luni de la limita celor 5 ani, când fiind pe o funcție de execuție și având o misiune extrem de complicată am primit așa ceva.
      Dacă luam ultimele 6 luni de activitate aveam funcția de comandă și o ușoară creștere a coeficientului și asta îmi aducea cam 14%. Așa și? Pentru ăia 3% în plus mă înjurați dimineață, prânz și seară? Nu e luat legal?

      Nu sunteți un idiot! Asta e evident! Înțelegeți, vă rog, că structura veniturilor s-a schimbat în timp! Asta e vizibil dacă vă raportați la salariul mediu brut. Adică, au redus solda de funcție și au introdus sporuri, dar, per total, raportat la salariul mediu brut, veniturile nu au crescut!

      Da, prefer un sistem ca cel american în care un locotenent de la cazarmare are aceeași soldă cu un pilot de portavion (sporurile de îmbarcare sunt infime la ei). La noi nu e așa! Este stabilită o soldă relativ mică la care se adaugă sporuri. Motivația este aceea de a face diferența dintre posturile din ștat. Dar asta se păstrează în întregul sistem de salarizare din România. La sănătate se dau sporuri de ATI, de Covid, de TBC, de spital de nebuni, de gardă de ambulanță, de permanență. La învățământ se dau sporuri de țară, de laborator, de seminar, de masteranzi, de dirigenție, de doctoranzi etc.
      NU o să vedeți nicăieri la alte categorii socio-profesionale mâncătoria asta între ei!

      Probabil că și ăsta e unul din motivele pentru care sănătatea și învățământul primesc mereu creșteri salariale și beneficii!
      Hai să fim deștepți!

      Ștergere
  41. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iar scrii prostii vehiculate de unul mai prost ca tine! Nu fa afirmatii cand nu cunosti!
      Am citit pe blog ceea ce a scris omul ala si ma surprinde intrucat in 2012 stiu cine era sef J1 si in niciun caz nu se preta la asta! In 15 ani cat am functionat acolo, eu nu am auzit nici macar cea mai ieftina aluzie la asa ceva! Insa, nu ar fi mai simplu sa-l intrebi direct pe H B-M?

      Ștergere
  42. Cu scuze, Huhu ! Lipsește partea a doua a postării ! Poate reușești să le alături ! Multumesc ! Respect !

    RăspundețiȘtergere
  43. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rad despre asemenea copilarii! Eu nu am fost ”in trupele de rachete si vechi si noi”, insa am cunoscut si am avut subordonati din respectiva arma si CFA!

      Ștergere
  44. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Curiozitatea-ti va fi rasplatita intreband in mod oficial pe gl. Spanu! Criterii, conditii, procentaj....perioada de timp...etc!

      Ștergere
  45. Mai Viorele,mai.Nu-mi vine sa cred ce spui tu legat de spusele celui venit in control in regiment.Unul ,numai unul era capabil de asa ceva dar era deja general.E vorba de Gl.Voinea.In comandamentul armatei era mielusel in schimb in unitati avea un limbaj de mahala.Cum necum a ajuns comandantul Armatei 1 iar in decembrie 1989 subordonatii au vrut sa-l arunce dela etaj.Am fost in unitatatile din Galati si ca locotenent si mai catre batanete.O perioada de timp am fost in apropierea celor mari.Am fost cu voi la trageri in Malina.Am fost coleg cu Cosma,Grosu,Antohi.L-am cunoscut pe Platica.L-am controlat pe Chebac cand era sef de stat major la Piatra.Baieti unul si unul.Cu Mitica Haret am impartit bucata de paine.Nici un fost sef din cmd.D.67 Mc.nu ar fi vorbit asa la adresa subofiterilor.Nici gl Ciubancan,nici gl Socol,Apostu,Badalan etc.Cred ca exagerezi.

    RăspundețiȘtergere
  46. La multi ani tuturor sarbatoritilor si sarbatoritelor Nicolae, cu mic cu mare, sanatate, fericire, dragoste si nemurire!

    RăspundețiȘtergere
  47. Akord-75 odata mi-a picat si mie pe Mares.Am gasit un Iulian Mares cu declaratie prin 2014 de avere si interese ca fiind in MApN pe functie de loctiitor sef de stat major.Numele e real.Cert este ca are bibilica de absolvent de AMISM.Ce este al lui este al lui.Nu este un prost.
    Ne contram degeaba pe aici.Nu ne asculta nimeni doar ca il rasplatim cu ceva leuti pe Huhu Rezea pt. munca depusa sa ne tina in priza.Pierdem timpul.
    @Mai Mares mai.Ce dracul facusi?Gura bate fundul.Ai starnit invidie.Ma sa stii ca nu te invinuesc ca ti-ai tras o pensie babana.Bravo tie ca te-ai orientat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Promotia 1978 - Colegiul National Militar "Ştefan cel Mare ...https://colmil_sm.forter.ro › vechi › promotii › an=1978
      ... Ionescu Gh. Ion; Lupoaie M. Tudorel; Mareş A. Iosif; Macsim Gh. Dumitru; Mihai S. Adirel; Mironescu D. Romică; Munteanu C. Gheorghe; Muraru D. Aurel ...
      MARES A.IOSIF
      A fost coleg de banca cu Lupoaie Tudorel cel care acuma este inginer tehnic la Aeroportul Cluj,fost coleg la Alexeni si prieteni in LM ,mai mici cu 3 ani ca mine ,eu eram la Cp.3 iar ei la Cp.1
      Mares a fost loctiitor Sef Stat Major , venea prin UM cu comisia ministrului,in general ca secretar al comisiei...
      Mares este un baiat bine pregatit cu multa scoala la purtator si poate de aceea este invidiat,in general de mediocri.

      Ștergere
    2. Nu mi-am tras nimic....asa vorbesc cei ieftini!
      Mie mi s-a calculat pensia in acelasi mod ca si celorlalti iesiti in acelasi an si in aceleasi conditii!
      As fi dorit eu sa mi-o calculez singur, insa legea este lege!

      Ștergere
    3. Iar între 78 - 81 la 1512 a fost coleg de armă cu Gândăcelul , Americanu' , MonkeY , Şobolanu' (Radu D.), Buzdugan , Pricină , etc.............
      Am fost şi eu cu el odată , la o inspecţie a ministrului parcă la Reg Tc Caracal eu eram pe linie tehnică......Ce vremuri de AUR

      Ștergere
    4. @/maKiSS
      CÎT ESTI DE LINGAU DAR SI DE IDIOT IN ACELASI TIMP
      TREBUIA SA.I DAI LUI TOSTE DATELE ASTEA..SA SI INTAREASCA ACOPERIREA SECURISTICA....
      L.AI AUZIT PE "MARES DOUA OSKARURI"..SA.I POMENEASCA VREODATA PE ACESTI DISTINSI COLEGI PE CARE.I ENUMERI TU ??
      PROBABIL CA.I ESTE RUSINE CA A FOST COLEG CU VOI...🤣🤣🤣🤣🤣
      Tu nu sti inca ..cum se legendeaza o acoperire de identitate?
      Lingaule....

      Ștergere
    5. Spirite,
      Mulțumesc..., însă ai stârnit invidia proștilor!

      Tehnocrat,
      Corect... 2 ani am împărțit banca cu unul din directorii Aroportului Cluj!

      Leo,
      Corect!

      Cezar,
      Când ești prost și ai și rugină înseamnă că nu depășești școală de gradați, aia de 4 luni!
      Sincer, mi-e rușine cu tine, un analfabet profesional...
      Dpv al meu ești ekivalentul lui Dide!...Ștefan se crucești ca mai trăiești la cât ai băgat în ficat!
      Ca sa vezi cât ești de prost: "de ce nu a vorbit de colegii din LM?" Adică sa fac bârfă?..poftim ..Mihai Adirel a fost pilot în aviația mil de transport! Munteanu-radiolicatie!
      Ești mulțumit Dide?

      Ștergere
    6. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Moamaaa..ce de amintiri ne.ai depanat...
      Baaai , nu fi nesimtit!
      Jignesti inteligenta si puterea de intelegere a colegilor de pe blog..
      Formatia "Trio Milogarii - BAND"..nu se pune
      pune
      Astia sînt ai tai...cu ei defilezi
      🤣🤣🤣😛😛😛😋😜🤪😝🤑

      Ștergere
  48. Iarta-l Doamne pe Akord, si-a dat seama ca nu a tastat corect cuvintele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule cdor.,
      nu am nimic cu dansul, insa reciproca nu a fost valabila!
      Eu pot trece cu usurinta peste postarile balast sau injurioase, pt ca nu ne-am ciocnit nici pe holurile UNAP, nici pe la Colegiul de Razboi si nici pe la o facultate de stat!
      *Pe unul singur il mai accept pt ca este diliu rau!

      Ștergere
    2. 🤣🤣🤣😛😜🤪😝🤑
      "Mares dublu Oscar"..in mare parte Akord..a avut dreptate..ca fenomen
      Vrei sa incep sa suip si eu "adevaruri ..adevarate" adica traite de mine..prin cea mai corupta institutie de asa zis invatamînt..inainte de 89...dupa ce am picat cu succes 2 examene de asa zisa admitere?
      Hai zgindareste.ma
      NB
      Cînd ai enumerat cu nemarginita emfaza..scolile pe care zici ca le.ai absolvit..ai facut o eroare ..esentiala:
      trebuia sa incepi cu..FACULTATEA DE STAT..UN AMARIT DE PROFESORAS DE TARA..APOI FILIERA INDIRECTA..LINS CLANTE..ETC..ETC..
      BAA ESTI NEBUN?
      TOATA LUMEA A INTELES...

      Ștergere
    3. 1-sa zicem ca ai dreptate...Ai făcut și tu o facultate înainte de 89? Nu? De ce?
      2-scrii prostii...eu am absolvit AÎSM nu AM. Am fost 2,75 pe loc...
      Tocmai ce ti-a demonstrat mai sus Viorel ca am și LM, kiar dacă nu ma laud cu asta!
      Mie mi-a ajuns sa dau odată nu de N ori...
      Dar tu ești Dide...picat la examenul de angajare ca muncitor pt șters la cur caii jandarmeriei...

      Ștergere
  49. Va propun sa ne unim cu toti, si sa-i umplem ghetutele domnului C.F.Ifrim, colegul nostru. Daca are amabilitatea sa posteze contul, eu voi pune cava acolo, dupa 10. Ca semn de pretuire si respect!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ICF sa confirme dacă mai este valabil acest Cont bancar.

      Cornelius Flavius Ifrim spunea...
      Am postat contul bancar BCR pe postarea Huhu Don, daca mi se permite il voi reposta si aici:

      Ifrim Corneliu RO87RNCB0030103772950001, in Ron, BCR.
      Multumesc frumos
      vineri, martie 03, 2017

      Vezi
      https://www.huhurez.com/2017/03/huhu-don.html

      Ștergere
    2. Si Sabrina...-ula...ula..Ulaaaaaa!

      Ștergere
    3. @cezare, tu du-te si mulge tzapul si mai lasa lumea in pace cu idioteniile tale de copil inapoiat mintal/retardat.

      Ștergere
    4. Huhu,
      Kiar nu îți este silă de acest conjudetean pistolar?

      Ștergere

    5. Mares
      Eu sunt vâlcean. De care conjudețean să mă rușinez, în afară de Bibilică?

      Ștergere
    6. De Padina, nu? Îl mai și protejezi...

      Ștergere
    7. Mares
      Te duelezi de ani de zile cu @Cezar, dar. ai uitat că la origini este mehedințean.

      Ștergere
  50. Și azi la parlament ne pune ceva in pensie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei ar pune ceva cucuta pentru a se implini vorba baselului de a iesi mai repede din sistem.Sunt chemati doar reprezentantii obedienti MApN gen Bhna cu ANCMRRul lui, fasolarii pomanagiipapusati de ciucali si jieni.Iar d-l Coarna are interes pt a nu deranja interesele celor ce profita si de legi civile si militare=politia-nu toti.Azi am vb si cu dep Nicu F. si i-am spus cam ce ni se pregateste,va fi pe faza.
      La multi ani pentru cei ce poarta numele NICOLAE, la multi ani fostului camarad Nicu T.Avia.Nu mai fi carcotas colega , la varsta noastra este cam penibil sa ne dam in stamba precum adolescentii si bautorii de bere stricata.

      Ștergere
  51. Deci pentru la anul: învățământul primește rămășița la salarizare, sănătatea (personalul auxiliar) primește rămășița la salarizare.
    Să fie primit! Vrednic este!

    SNAOPSN până acum NU primește nimic!
    Umblă o memă cum că "nu sunt bani și de cei 25% prevăzuți de Legea 153 dar și de actualizarea pensiilor militare!"
    Principiul e: învrăjbește-i Doamne!

    Să vedem însă cum iese bugetul!!! Până acum sunt doar discuții la MM.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot primi rămașițele la salarizare din 2021 numai învățământul și sănatatea. Le primeste sau nu tot sistemul bugetar.

      Ștergere
    2. @Huhu Rezea

      Da, da... Așa vreau și eu. Dar până acum singurii lăsați în urma sunt cei din SNAOPSN. Veți spune probabil că sănătatea (parțial) nu a sărit încă de acum 3 ani direct pe salarizarea din 2022?

      Eu vă spun cât până acum se lucrează la "prin derogare de la ...."

      Ștergere
    3. Și încă ceva că acum mi-am amintit!

      Cîțu:”Am făcut niște calcule. Cu cheltuielile pentru creșterea pensiilor plus pensia minimă ne ducem la 9,5% din PIB, adică atingem cifra alocată în PNRR."

      Asta fără a băga și pensiile militare! Deci asta e catastrofa lăsată în urmă de Ghinea Slinosul!!!!

      Pensiile actuale mai pot crește cu maxim 10% iar mai apoi doar prin creșterea valorii PIB.
      Dacă se introduc și pensiile militare (și toate pensiile speciale) în procentul de 9.4 atunci TOATE pensiile trebuie să scadă!

      Ștergere
  52. Mai lasati certurile si vizionati videoclipul postat de Admin la Tema! INCREDIBIL! Ascultați cum sună RAPSODIA ROMÂNĂ, interpretată de Judy’s Harmonica Ensemble, la muzicuțe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon, daca era Prohodul cantat de Patriarhia romana cu un taragot, gros ca pe mână, cu isoane de la clopotetele de la toate catedralele, batandu-se toacele pe capacele de la sicriile de inmormantare a starvurilor userist liberale, mai dasam si noi niste geamparale, dar asa, pe muzicute si tzignale, sunt ca marsurile funerare la pensiile noastre militare!

      Ștergere
    2. Cornele, tare Superficial esti !
      Cum sa nu fim mandri ca suntem Romani, cand genialul Enescu se canta in Orientul indepartat(aici, Taiwan)..?!

      Ștergere
    3. Ce vrei?
      El îi cu formatia" Trio Milogari-BAND"

      Ștergere
    4. Leon,
      ...dar Enescu nu are nici LM, nici școală militară! Cred ca nici nu există, cf gândirii rudimentarului cioban!

      Ștergere
  53. Iata si partea a doua a postarii mele !! Pentru determinarea pensiei brute, acestei baze de calcul i se aplica un procent de 81% si nu de 85 % ( cum am aratat mai sus ), iar aceasta deoarece - fara a intra in detalii - atat procentele pentru vechimea cumulata ( rezultate din art. 29 ) cat si procentele pentru pensia suplimentara ( art. 108 ) erau - firesc - in anul 2016, mai mici !
    Asadar, pensia bruta era de 3425 lei ( 4229 x 81 % ) ! Acestei pensii brute ii adaugam procentul de 15 % pentru Meritul Militar ( nu 20 % deoarece in anul 2016 vechimea ca militar a celui in cauza era mai mica de 25 de ani ) !
    Rezulta o pensie bruta finala de 3939 lei ! Acestei pensii ii adaugam indexarile din anii urmatori pana in anul 2019 inclusiv ( cand cel in cauza a trecut in rezerva ) ! Aceste indexari au fost de 5 %, 5,25 % si 1,3 % ! Nu luam in calcul indexarea de 4,6 % ( care a fost acordata in anul 2020, deci ulterior exemplului luat ) !
    Aplicand cele trei indexari susmentionate la pensia bruta de 3939 lei, ar fi rezultat - in anul 2019 - o pensie bruta de 4410 lei !
    Acestei pensii iar fi corespuns un cuantum net de 4169 lei !
    Pentru a pastra proportionalitatea, vom stabili pensia neta a celui in cauza in situatia in care, trecand in rezerva in anul 2019, ar fi avut coordonatele similare cu cele din 2016, respectiv...
    - procentele aplicabile bazei de calcul de 8219 lei de 81 % si nu de 85 % !
    - procentele pentru Meritul Militar de 15 % si nu de 20 % !
    Drept urmare, rezulta urmatoarele...
    Pensia bruta = 6657 lei ( 8219 x 81% ) !
    Pensia bruta ( cu OMM de 15 % ) = 7656 !
    Pensia neta ( cu impozit de 10 % la ceea ce depaseste 2000 lei ) = 7090 lei !
    Pensia neta finala ( conform OUG 59 / 2017, pensia neta nu poate fi mai mare decat media salariilor nete ) = 4808 lei, adica 58,5 % din 8219 lei ( detaliile au fost date la inceput ) !
    Concluzie...
    Pensia stabilita inaintea OUG 59 / 2017, cu indexarile ulterioare pana in 2019 ( pentru exemplul luat ) are un cuantum net ( care e de 4169 lei ) mai mic decat cel in cazul pensiei stabilite in anul 2019 ( pentru exemplul luat ) si care e de 4808 lei, chiar daca aceasta din urma a fost plafonata la media salariilor nete !!
    Iar aceasta pentru ca, chiar daca inainte de OUG 59 / 2017 pensia neta putea fi mai mare decat salariul net, dupa aparitia ordonantei amintite, pensia neta - chiar plafonata la media salariilor nete - este mai mare decat cea stabilita inaintea ordonantei, chiar daca aceasta din urma include si indexarile !!
    Explicatia se regaseste in continutul Legii nr. 153 / 2017 privind salarizarea, prin care au fost majorate salariile brute / salariile de functie !
    Si exemplele pot continua...

    Gand bun si sanatate !!

    RăspundețiȘtergere
  54. @Huhu Rezea, in MO nr.1157/06.12.21 este publicata Decizia CCR nr.670 din 19.10.2021 prin care Indicele de Corectie se acorda si celor care au trecut de la Pensia anticipata (partiala) la PLV..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca se aplica civilor. Cei care au avut pensie anticipata parțial stabilita înainte de 2011, transformată în pensie pt limita de varsta după 2011, beneficiază de indicele de corecție stabilit anual. Cu condiția să ceară acest lucru casei de pensii. Decizia ccr poate fi aplicata in termen de 45 de zile, ulterior este nevoie de modificare legislativă, ca baza de acordare. Asa am inteles.

      Ștergere
  55. Nu cred ca este timp pentru o intalnire oficiala a reprezentantilor nostri cu parlamentarii romani, poate numai ca invitati la orele 13, la:
    "Ședinţa solemnă comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului dedicată aniversării a 30 de ani de la adoptarea Constituţiei în vigoare de către Adunarea Constituantă." !

    RăspundețiȘtergere
  56. Am luat la mana decizia de pensie in urma OUG1/2011.La nr.total de puncte acumulat in toata cariera militara daca se aplica legea 127/2019 sunt pe pensia in plata(valoare de referinta 57)Daca ar fi ramas OUG 1/2011, pensia la valoarea actuala a punctului de pensie ar fi aproape de cea a lui mister Mares.
    Adevarul este ca pensiile celor activi dupa 2010 ar scade.Pentru asta acestia urla ca din gura de sarpe.

    RăspundețiȘtergere

  57. Da, domnule Leon! Sunt formidabili chinezii „insulari”.
    Chiar dacă lipsesc vioara și alte instrumente, cei cinci le suplinesc cu virtuozitate.
    Enescu este din nou cu sufletul împăcat, plutind deasupra Taiwanului, un tărâm cu o populație cât a României prin 1989 și cu o capitală ceva mai mare decât Bucureștiul.
    Ai noștri „urmași”, unii, promovează manele.
    E bine că ne mai ostoim sufletele, acum, în prag de Crăciun, cu voia d-lui HUHU, cu muzică adevărată, inspirată din folclorul românesc.
    Se spune că Enescu, plecând la Paris, a întrebat-o pe mama sa: „Mamă, este bine să le spun francezilor că sunt român? De ce nu, întrebă mama? Să nu creadă că mă laud!”... spuse Enescu. Ce vremuri erau! Mă rog Domnului să mai vină ca să putem pune între paranteze dictonul „Sic tranzit gloria mundi”.

    RăspundețiȘtergere
  58. SONDAJ DE PLACAJ, crestere si picaj: PSD 40%, PNL 17%, USR 11%, AUR 15%, Rafila 37%, Ciolacu 30%, Firea 27%, Iohannis 17 %, restu(rile)l sunt vax felix populi caramba la ceanga si la manga in ștanga!

    RăspundețiȘtergere
  59. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  60. Asa se pare, indiferent cat va fi indexarea (de presupus ca aceeasi pentru toate categoriile de pensionari), concluzia este ca de la 1 ianuarie 2022 impozitarea va crea trei categorii de pensionari: 1- cei cu pensie bruta pana la 2000 lei - impozit 0%; 2- cei cu pensia bruta intre 2000 si 4000 lei - impozit 10% pentru ceea ce depaseste 2000 lei; 3- cei cu pensia bruta peste 4000 lei impozitata cu 10% (CASS sau orice alt nume) pentru care se aplica apoi impozitarea de 10% pentru ceea ce a ramas si care intrece 2000 lei. A treia categorie privita insa ca o singura impozitare a pensiei brute, inseamna o impozitare a pensiei (care depasteste 4000 lei) cu 19% pentru ceea ce depaseste 2948 lei! Privit in ansamblu sistemul de impozitare a pensiei devine un sistem cu impozitare progresiva. Daca tot s-a ajuns la asta si se doreste o echilibrare cat de cat a sistemului de pensii, de ce sa nu se mearga si mai departe cu sistemul de impozitare propus? Respectiv o noua impozitare incepand cu pensiile al caror brut depaseste 8000 lei - daca tot sunt pensii militare si de 50000 lei. O simulare cu 10% aplicata suplimentar acestora din urma, ar insemna ca fata de cele 3 grupe de impozitare progresiva ( 0%; 10% intre 2000 si 4000 lei; 19% pentru ceea ce depaseste 2948 lei aplicata pensiilor al caror brut este mai mare de 4000 lei), asa cum se prefigureaza, ar aparea si a 4-a grupa de impozitare progresiva, respectiv, a 3-a s-ar aplica pentru brut intre 4000 si 8000 de lei, iar peste 8000 de lei ar echivala cu impozitare cu 27,1% a ceea ce depaseste 4458 lei. Q.E.D.

    RăspundețiȘtergere
  61. Ar fi logica o impozitare a tuturor pensiilor militare cu 10%, anterior aplicarii impozitarii pe categorii corespunzator valorii brute. Daca pentru civili acest procent este de 10%, se justifica si pentru militari, prin derogare de la prevederile art.59 alin(1), o indexare de cel putin 6.5%, dar avand in vedere retinerea CASS, asa cum se prefigureaza, chiar 10%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Problema este alta.
      Cuantumul net al pensiei militare, limitat la plafonul mediei nete a soldelor nete corespunzătoare soldelor brute, prin art. 60 din L 223/2010 reprezintă venit din pensie care potrivit Codului Fiscal reprezintă baza de calcul pentru impozite și taxe.
      Introducerea CASS pe pensiimilitare nu se poate face fără modificarea art. 3 lit m) din L 223/2015 care definește cuantumul net a pensiei militare.

      Ștergere
    2. Imi cer scuze pentru neatentie in editare. In comentariul de mai sus rog a se citi "Ar fi logica o indexare..." in loc de "Ar fi logica o impozitare...".

      Ștergere
  62. Corect, d-le HUHU!
    Se deduce impozitul pe venit dintr-un „alt cuantum brut”, rezultat după deducerea CASS-ului ( „m) pensia netă - pensia militară de stat stabilită în cuantum brut din care se deduce impozitul pe venit, potrivit legislaţiei în vigoare. (la 07-08-2017 Articolul 3 din Capitolul I a fost completat de Punctul 1, Articolul VII din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr.59 din 4 august 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr.648 din 07 august 2017)” . Le-ați mai dat de lucru la politruci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prostii.
      Un net este un net. Sau ati vrea ca acum sa mai impozitati si sa luati CASS din net.
      Asa interpretari doar pe aici se pot posta.

      La multi ani tuturor de Sfantul Nicolae !

      Ștergere
  63. Noutati de la "discutiile "de azi din (S)Parlament,calde ,sigure si exacte.
    Discutii frumoase ,fara promisiuni.Se observa lipsa de motivatie in a ne ajuta.Gradele mari cu pensii cat de cat uriase in comparatie cu media-participanti la discutii au "luptat"fara vlaga si gen Caragiale :"sa nu se schimbe nimic,primesc..."Tergiversari >>NU SUNT BANI!
    Si n-au fost,n-o sa fie niciodata ...pentru noi, doar pentru ei si cei ce conteaza la manarirea voturilor.Asa ca sperantele sa le cautati in Ïnbfernul"lui Dante.

    RăspundețiȘtergere