Un produs Blogger.

marți, februarie 01, 2022

Marian Dobrică, fostul șef al Penitenciarelor, previzionează cum se va aplica PNRR pensiilor militare

106 comments

Preluare de pe blogul său, penitenciarepesurse.com

 

"Anul 2022 este anul în care jaloanele trasate prin PNRR(n.a. Planul Național de Redresare și Reziliență) pentru România încep ”să frigă”. PNRR-ul nu înseamnă doar guguloiul de bani care stă să se prăvălească peste țară, ci și reformarea unor domenii cheie ale societății românești. Fără aceste reforme, banii nu vor veni!

Astăzi, mă voi referi doar la zona care țintește sistemul de pensii și voi încerca să răspund la o serie de întrebări care provoacă, pe bună dreptate, neliniște în rândul beneficiarilor de pensii militare.

  1. PNRR-ul vizează și reforma pensiilor militare? Răspuns: Da! Chiar dacă nu ni se spune deschis acest lucru, prin PNRR s-a stabilit reformarea întregului sistem de pensii din România. Cuantumul total al pensiilor (n.a. de orice fel) trebuie să se încadreze, anual, în procentul de 9,4% din PIB;
  2. Care este astăzi procentul total al pensiilor plătite în PIB-ul României? Răspuns: Valoarea totală a pensiilor în bugetul anului 2022 reprezintă cca. 9% din PIB. Asta înseamnă că spațiul de creștere a pensiilor în următorii ani este extrem de redus. De altfel, prin PNRR, România și-a asumat să mențină această pondere a pensiilor în PIB pentru următorii 50 de ani(sic!). Pensionarii miliari care visează la măriri de pensii, actualizări/recalculări cu impact pozitiv semnificativ în cuantumul pensiilor aflate în plată ori în cele viitoare se păcălesc grozav. Cu Ciucă ori fără Ciucă, un lucru e cert, pensiile militare vor fi drastic reformate;
  3. Ce ar presupune pentru pensiile militare reforma programată prin PNRR? Răspuns: Un nou cadru legislativ, deci fie o nouă lege a pensiilor care să înglobeze și pensiile militare, fie o nouă legislație a pensiilor militare. Cu siguranță vor fi ”rescrise” condițiile de pensionare (ex. bază de calcul, vârstă de pensionare, vechime etc.). Atenție, însă! O legislație mai permisivă decât cea aflată în vigoare astăzi, cu siguranță, nu va mai fi;
  4. Cine se va ocupa de elaborarea noului proiect legislativ al pensiilor? Răspuns: S-a stabilit deja constituirea comisiilor interministeriale care vor lucra pentru elaboarea noii legislații a pensiilor! Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Apărării și Ministerul Justiției vor conlucra la realizarea pachetului legislativ necesar reformării pensiilor așa-zise ”speciale”. Ulterior, înainte de a fi agregat într-o formă finală care să fie supusă legiferării în Parlament, acest pachet va fi supus ”atenției” consultantului extern stabilit de către Banca Mondială;
  5. Până la ce termen trebuie elaborat acest proiect legislativ? Răspuns: Conform PNRR, în perioada aprilie-iunie 2022 proiectul noii legislații trebuie finalizat!
  6. Care este termenul limită pentru adoptarea de către Parlament a noii legislații a pensiilor? Răspuns: 31.12.2023;
  7. Există în PNRR vreo trimitere explicită care să vizeze reducerea așa-ziselor ”pensii speciale”? Răspuns: Da! Citez din PNRR: Aprobarea de catre Parlament a cadrului legislativ pentru reducerea cheltuielilor cu pensiile speciale” până la data limită de 31.12.2022! Deci, se vorbește clar și explicit despre reducerea cheltuielilor cu ”pensiile speciale”.

La aceste lucruri trebuie să ne așteptăm în perioada imediat următoare și să nu mai visăm la ”cai verzi pe pereți”, respectiv la măriri, actualizări și recalculări care să conducă la o creștere majoră a pensiilor aflate în plată! Ce bine ar fi să mă înșel cu privire la toate aceste lucruri!😁

Din ce am putut afla ”pe surse” din zona celor implicați în elaboarea viitoarei legislații a pensiilor militare, se pare că acestea vor fi tratate după modelul consacrat la magistrați(nu mă refer la cuantumul pensiei😜)! Adică, pensia militară va fi constituită din două componente: una bazată pe contributivitate și o altă componentă văzută ca un supliment acordat de către Stat ca o recunoaștere a privațiunilor specifice categoriei profesionale de militar/polițist. Vom reveni pe acest aspect pe măsură ce proiectul legislativ va prinde contur!

Recomandare pentru cei aflați acum în activitate: nu vă grăbiți să plecați la pensie, mai ales cei care îndepliniți minimal condițiile de pensionare, până nu veți știi cât mai exact care va fi noua legislație în acest domeniu! Riscurile sunt extrem de mari să vă treziți peste 1-2 ani cu o pensie derizorie! Dar, până la urmă, nu-i așa, alegerile aparțin fiecăruia dintre noi!

S-auzim de bine!"

106 comentarii:

Petrescu Ion spunea...

O singura observatie la previziunile d-lui Marian Dobrica:

Procentul de 9,4% din PIB va fi renegociat, asa cum rezulta din discutiile avute la inceput de an intre Presedinte, Prim-ministru si Ministrul Muncii, confirmate azi pe ,,STIRI PE SURSE.RO,,.

Huhu Rezea spunea...

Până se finalizează renegocierile Cu CE in anii următori... trebuie adoptate legile de restructurare a pensiilor cu componentă necontributivă parțială sau totală.

Ionel spunea...

Este un punct de vedere. Nu inseamna ca lucrurile vor sta cum sunt prezentate aici. Oricum se contrazice atunci cand spune ca "Care este termenul limită pentru adoptarea de către Parlament a noii legislații a pensiilor? Răspuns: 31.12.2023", iar apoi zice ca "”Aprobarea de catre Parlament a cadrului legislativ pentru reducerea cheltuielilor cu pensiile speciale” până la data limită de 31.12.2022! " !!!! Iar asta cu "prin PNRR, România și-a asumat să mențină această pondere a pensiilor în PIB pentru URMATORII 50 de ani(sic!). Pensionarii miliari care VISEAZA la măriri de pensii". Nimeni nu poate sa mentina 50 de ani aceasta pondere cand ponderea . media in UE, este de doua cifre. Apoi, pensionarii militari nu viseaza la mariri, ei cer "la functii, grade si vechime egale pensii egale", ceea ce este cu totul altceva. Nu trebuie ca o pensie sa fie fixata si limitata la 6 luni dintr-o activitate de 25-30-35 de ani, nu credeti !!?? Autorul vorbeste de "modelul consacrat la magistrați(nu mă refer la cuantumul pensiei😜)! Adică, pensia militară va fi constituită din două componente: una bazată pe contributivitate și o altă componentă văzută ca un supliment acordat de către Stat ". Unde a vazut el in legea care reglementeaza pensiile magistratilor ca scrie asa ceva !? Unde scrie ca la o pensie a unui judecatot/procuror exista o parte variabila (pe contributivitate) si una fixa (acordata de stat in suma fixa) !!?? Nu scrie nicaeri asa ceva. Ah. ca se interpreteaza asa este cu totul altceva. In materialele publicate de presa economica in domeniul pensiilor scria la un moment dat ca media lor este undeva la 18 500 de lei din care partea fixa era de 3 500 de lei !!!! Ecartul este incredibil !!! Recomandarea din final este superfluu. S-ar putea ca plecarea cu anumite drepturi de pensie din viata militara, ACUM sau in VIITOR, si continuarea activitatii in viata civila sa fie cea mai buna alegere pentru multi, pentru ca suntem multi care avem partea civila de pensie mai mare decat partea militara, la asta v-ati gandit !? Legea 223 /2105, o lege foarte proasta si mult sub 164/2001 a fost cea care a incurajat iesirea la pensie si a dus la deficitul existent astazi in toate structurile de ordine publica si siguranta nationala. A fost data cu dedicatie de un vicepremier aflat pe cai mari si cei care au iesit imediat cu pensii de 4-5000 de euro pe luna, mult peste cat incasau lunar in activitate ! Ulterior, cand si-au dat seama la ce cuantumuri se va ajunge cu noua lege a salarizarii prin aplicarea multitudinii de sporuri temporare, acordate pe criterii pur subiective, oamenii cu minte si functii de decizie in domeniile sec, ordini publice si sig nationale au iesit cu cele doua ordonante care ne-au coborat cu picioarele pe pamant (iar multi dintre noi o injura pe Olguta, cand ea are doar vina de fi fost pusa de politicieni sa semneze in virtutea pozitiei pe care o ocupa, nu vedeti acum la ministru muncii cum evita sa mai spuna ceva in domeniul pensiilor militare !?).Lucrurile se pot rezolva prin aparitia unei noi legi care, in actuala anvelopa alocata pensiilor militare, sa reechilibreze/recalibreze intregul sistem, chiar daca la unii vor insemna reduceri mari, de la cifre la patru cifre. Predictibilitatea va asigura si calitatea viitoarelor cadre in sisteme.

Boby spunea...

Gata strainii au hotarat prin mana noastra.Pacat ca neterminatii s-au lasat pacaliti sa treaca in rezerva ca asfel intram in NATO.TOTUL E IN FAVOAREA MARILOR PUTERI CEI MARI IAU CEI MICI DAU TOT,BOGATIILE SOLULUI SI SUBSOLULUI SI RESURSA UMANA PROST PLATITA

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Mai votati dreapata zgarcioagă ca sa va dea la pensii cei din stanga? Dreapta a semnat PNRR pentru cei 9,4% pentru 50 de ani, si daca ii mai votati o data o sa va treziti si fara pensii, TOTAL! SI MA BUCUR DACA FACE ASTA CA SA VA SATURATI DE DREAPTA POLITICA! DOAR ASA VA MAI PUTETI INVATA MINTE SA NU MAI VOTATI IN VECI PNL, USR SI ALTE PANARAME DE DREAPTA!

Negritoiu spunea...

Explicati ,va rog,cum partea civila de pensie este mai mare decat partea militara. Unde apare,in decizia de pensionare, partea civila si partea militara? In rest si Dl. Dobrica si Dvs. aveti dreptate,vorba rabinului. Oricum,termenul de sfarsitul anului 2023,pt.aprobarea in parlament spune totul. Urmeaza instructiunile de aplicare,implementarea,OUG privind prorogarea unor termene,etc. astfel incat rezultatul va fi acelasi cu al Legii 223/2015. Se va reforma dar nu se va aplica!

Magda spunea...

4-5000euro pe luna ,cat ar veni pe pamant?!!!!.....fssssssss ....sa fie alta ”supapa” ?!

Viorel spunea...

Cum domnul ministru al Ap. Ciucă a gândit, propus, insistat, aprobată în Parlament și promulgată de președinte Legea nr. 168/2020 [a se citi art. 12 lit. (b) și (c)] avantajoasă pentru militarii activi și pensionarii care au executat una sau mai multe misiuni în T.O. sau individuale, tot așa de bine, actualul PRIM MINISTRU CIUCĂ, să gândească o Lege a pensiilor militare avantajoasă și pentru prostime. Numai așa v-a crea liniște și pace în SNAOPSN ce va duce la dispariția contradicțiilor și urei dintre pensionari și ministere.

Paul Puiu spunea...

Dl Huhu cand am spus eu astea cu obligatiile asumate de guvernul Citu in PNRR spunea-i ca zic aberatii!! Pensiile vor fi inghetate si salariile pana la elaborarea si adoptarea noilor legi a pensiilor si salarizariii, intrucat L 223/2015 si L 153/2017 nu sunt si nu au fost sustenabile!!! Dupa intrarea in vigoare a noii legi a pensiilor pentru rezervisti va fi mare deranj pentru unii!!!! Contributivitatea va afecta pe o mare parte dintre rezervisti dupa noul algoritm de calcul!!! Eu am spus si o repet, sa fim multumit toti cu pensiile pe care le avem ca viitorul nu suna prea bine, plx 199/2020 va ramane un vis care nu va fi transformat niciodata in realitate!!!! Lasati actualizarile si bucurati-va cu ce aveti ca parca vad ca prin viitoarea lege nu se vor pierde 800-900 lei maxim ci cate 4000-5000 de lei sau chiar mai mult potrivit principiului contributivitatii!!!!

Huhu Rezea spunea...

@Ionel
Te hazardezi nedocumentat în comentarii.
Zici greșit că in legea pensiilor de serviciu pentru magistrați nu este prevăzută o parte contributivă.

Uite ce spue art. 85 din Statutul magistraților, Legea 303/2004 actualizată:
Art. 85
(1) Partea din pensia de serviciu care depăşeşte nivelul pensiei din sistemul public
al asigurărilor sociale se suportă din bugetul de stat
@Negrițoiu
In prezent nu este evidențiată partea contributivă din pensia militară.Dar, cei care am avut pensia calculată contributiv știm cât este pensia contributivă. In foarte multe cazuri, cca 68% din pensiile militare recalculate pe L 223/2015 au avut în 2016 cuantumul mai mic decât al pensiei contributive.
Sunt zeci de mii de pensii militare care dacă ar fi calculate contributiv, potrivit L 127/2019, privind pensiile din sistemul public, ar avea cuantumul mai mare decât cel prezent, in plată, ca să nu vorbesc de cuantumul recalculat potrivit L 223/2017 si actualizat potrivit L 152/2017. Si asta din cauză că pensiile militare vechi nu au mai fost actualizate din 2017.

anonim spunea...

@Huhu & CO
Pentru ca am citit articolul acesta acum cateva saptamani am fost curios sa vad si eu ce a "invartit" stimabilul pensionar Dobrica
Daca ne uitam la declaratia de avere(venituri anuale nete) anul in care a iesit la pensie si cu ce pensie devine clar si sensul articolului postat de nea dobrica seful de la "zuhaus"
https://www.capital.ro/demisie-cu-rasunet-in-justitie-pe-cine-a-tras-tudorel-toader-dupa-el-in-groapa.html
https://www.g4media.ro/seful-interimar-la-penitenciarelor-marian-dobrica-paraseste-functia-dupa-ce-a-fost-reclamat-la-parchet-impreuna-cu-fostul-ministru-al-justitiei-tudorel-toader.html
https://anp.gov.ro/penitenciarul-slobozia/wp-content/uploads/sites/37/Declaratii%20avere%20si%20interese/Avere_2018/Dobrica-Marian.pdf
Normal ca ii convine pensia actuala si ca nu trebuie sa se schimbe nimic.Mai sunt de astia destui
Asta ca sa stim cine vorbeste in articol si cu ce interese

Ionel spunea...

@Huhu Reza Unde se precizeaza care este partea fixa , asa ar trebui sa fie nu !? Adica o parte fixa pentru toata lumea !! NU EXISTA ! Pai asa si la noi in lege se poate trece un paragraf care sa spuna ca partea care depaseste nivelul pensiei din sistemul public se suporta de la bugetul de stat. Pentru cei care au iesit in 2021 mai mare , Pentru cei care au iesit in 1996 mai mica, nu !?

magda spunea...

Partidele trebuie finantate bineinteles cu bani de la buget si cand spunem partide ne referim pana la ultima organizatie locala fie ea pnl,psd sau udmr.Creste procentul din PIB,NU FOARTE MULT,in niciun caz ca in vest.De la 01.01.2023 vor intra pensiile speciale ale localilor altfel nu mai au cand,pensii care vor intra si ele pe contributivitate din 2024.Altfel,masinaria de partid ramane impotmolita,nu mai trage ca nu mai are de ce.Sa speram totusi ca pensiile SNAOPSN prin oricare truc si troc politic nu vor suferi altfel,ce facem,mutam maidanul la noi?

Ionel spunea...

@NEGRITOIU - Este vorba de doua decizii, emise pentru aceiasi persoana, una in sistemul public si alta in sistemul militar. Ele se pot cumula, finnd sisteme diferite. De fapt, asta ar trebui sa fie regula, pensie militara pentru sistemul militar si pensie civila pentru anii lucrati in civilie. De aici apar SPECIALII, lucrez in civilie pana la 41 de ani, ma incadrez maior, lucrez 12 ani in armata si iau pensie pentru 34 de ani vechime in.....armata !!???

anonim spunea...

si acum primiti si o "bomboana" dulce-amaruie
https://penitenciare.info/2018/08/02/marian-dobrica-o-cariera-din-doua-cuvinte-oportunism-si-frica/
sau chiar doua
https://penitenciare.info/2018/08/03/de-ce-a-fost-premiat-polica-cu-50-de-dobrica/

asteptam reactia vehementa a "dogului rosu" dupa care vom explica si despre gardienii care fumeaza moka de la detinuti.Unul chiar a fost condamnat la returnarea a 36.000lei(hotarare definitiva) reprezentand contravaloarea tigarilor fumate la mocangeala+ alte despagubiri....fumeaza la greu baiatu asta nu se incurca....ca sunt tigari "altora"

anonim spunea...

@Boby
Pacat pentru ei, ca pentru mataluta e mana cereasca....ai o pensieee ca si dobrica ar fi invidios 😃

vasile spunea...

Sunt niste pareri ale Domnului Dobrincu, care nu au acoperire. În PNRR adevarat, nu cel despre care isi dau cu parerea diversi, nu se vorbeste nicaieri de pensiile militare ci doar despre sistemul de pensii de serviciu, reglementat prin acte normative individuale cu caracter special, aplicabil pentru 6 categorii: corpul diplomatic și consular, funcționarii publici parlamentari, personalul aeronautic civil navigant profesionist din aviația civilă, procurori și judecători, personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor și beneficiari ai Curții de Conturi.

În ceea ce privește problematica pensiilor de serviciu și speciale, acestea vor fi reformate pe baza unor soluții care să vizeze corectarea inechităților dintre beneficiarii acestor categorii de pensii și beneficiarii din sistemul public de pensii din punct de vedere al aspectului cotributivității, luând în considerare și jurisprudența Curții Constituționale. A fost emis ORDIN nr. 1.593/1.239/2021privind constituirea comitetului de monitorizare a reformei sistemului public de pensii potrivit Planului național de redresare și reziliență, si au fost stabilite comitetul si comisia tehnica de implementare, din care nu face parte nici un reprezentant al ministerelor cu pensionari militari. Eronata este si afirmatia ca fost constituit comitet interministerial privind elaborarea pachetului legislativ necesar reformării pensiilor așa-zise ”speciale”. Iata raspunsul, din 27.01 a lui BODE referitor la constituirea vreunui comitet interministerial:,,Aşadar, nu cred că este corect să punem semnul egal între pensiile militare şi pensiile speciale. Sunt de acord, însă, să existe o discuţie şi în cadrul sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, pentru că aici intră şi pensiile din rândul Ministerului Apărării şi al serviciilor de informaţii ş.a.m.d.
Domnul este intr-o eroare permanenta, intrebandu-se si raspunzandu-si despre referirile din PNRR privind pensiile speciale. Ori tocmai in PNRR se face distinctia clara,, În prezent, pe lângă sistemul public de pensii, există sistemul pensiilor ocupaționale aplicat în sectoarele de apărare și ordine publică și sistemul de pensii de serviciu. Deci in PNRR s-au avut in vedere doar pensiile speciale, cuprinse in cele 6 categorii si nu pensiile militare. Aceasta confuzie este generala. In toate statele, sistemele militare au legislatie privind pensiile distincte de cele publice. Si referitor la procentul total alocat din PIB pentru pensii, in toate statele europene nu se iau in calcul pensiile militare. Nu stiu dupa care PNRR vorbeste Catu, iar un cor de-alde Dobrincu balbaie balbairea.

valy spunea...

Domnule Cornelius Flavius Ifrim, mai bine nu mergi la vot pentru Pe-Se-De, bani în PNRR pentru pensii sunt(spusele lui Vâlceanu), dar PSD ține morțiș să acorde pensii babane primarilor, doar se gândesc la alegeri.
Mai bine votezi cu UDEMER-eu, cu hoții ai votat 30 de ani.

mihaighiba@gmail.com spunea...

Nici un document nu trebuia să ajungă la U.E. fără aprobarea Parlamentului,sunt mulți trădători,și probabil vor face și acest lucru! Dar după aceste tăieri vor crede ceilalți că o vor duce mai bine?Se înșeală amarnic ,astăzi noi poimâine ei că bineînțeles nu vor fi bani!Și mai e ceva toți vorbesc că a zis U.E. de la europarlamentar la orice politician al țării, parcă am face parte din Kârgâzstan.LEGEA ROMÂNĂ de bază de la lovitura de stat din 89 până astăzi este cu cât ești mai prost slugarnic și dacă " bunghești"și ceva vocalize in limba lor poți ajunge cât mai sus,restul nu contează! Mă repet , păcat că avem mulți trădători!Nu ne-a mai rămas nimic al nostru,suntem in curul gol aplecați după un săpun ,primit și acela că de produs știți cu toții ce mai avem ! Unitate nu există nici măcar între frați, atât de mult ne-a dezbinat acest așa zis capitalism democratic.Dumnezeu să ne ajute să rezistăm ca ȚARĂ!

Huhu Rezea spunea...

Doar habarnisti ca Turcan si cleiosul asta, partener de afaceri cu Cîțu, cel care a prezentat PNRR-ul la Bruxelles pot spune că pensiile militare ar fi pensii ocupaționale.
Pensiile militare sunt pensii de serviciu așa cum le definește însăși legea specială care le reglementează.

Huhu Rezea spunea...

Păi, dacă d-ta ai o pensie care era taxabilă după legea lui Teodorovici, îți convine să nu se schimbe nimic. Da', ia intrebă-i pe ce care au doar 3-4000 lei... deși au vechime în serviciu mai mare decăt d-ta.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

E clar ca reducerea cheltuielilor cu pensiile, prin PNRR, vizeaza inghetarea cuantumurilor la pensiile mari si cresterea pensiilor mici si medii, dar nici asta nu ne afecteaza din moment ce armata are fond propriu, din care anual returneza inapoi cateva miliarde la bugetul de stat, nefiind cheltuiti acesti bani, ei trebuind de fapt inca din 2017 sa acopere majorarile la pensiile mici acele majorari la 1450 lei, dar si alte majorari de care ar fi trebuit sa fie tot din 2017 si pe care le iau doar cei pensionati dupa 2017, dupa niste normative si ordine de ministru secretizate si pe care au refuzat sa le aplice si pensiilor de dinainte de 2017. CSP si clocarii gulerati o trag tare cu oug 199, ei fiind la baza acestei dorinte de mentinere in viata a acestei ordonante, din care mai pot trage seve de majorari la pensiile nesimtite din tinerea pensiilor mici si medii pe loc, asa ca salvarea este CONTRIBUTIVITATEA ca la civil, la armata bagandu-se niste indici de diferentiere de civili datorita caracteristicilor pensiilor militare, neputand ca aceste pensii sa fie normate caci sunt pensii ocupationale. E bine ca baga experti straini sa poata sa le-o traga in freze clocarilor de peste tot, ca si civilii au clocari căcălău, nu numai in Min Ap si MAI, si e posibil si pensiile militare sa fie asistate de acesti experti ai FMI.

Șoimul spunea...

Puiule,nu cred că ești în măsură și nu ai niciun drept să impui sau să sugerezi macar, pensionarilor să îndure inechitățile create de politicieni.
Militarii au tăcut prea mult, au sperat că decidenții nu îi vor uita, dar s-au înșelat, politicienii dau doar la cei care țipă, -vezi sind. din înv- dacă nu-ți ceri drepturile, cred că toți sunt mulțumiți.

Huhu Rezea spunea...

soimul
Astia sunt trimișii DGIA

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Paul Puiu, nu scade nici o pensie, sunt generalii la mijloc, e si Ciuca si il vede cineva pe el taiat la pensie? Ingheata pensiile mari si cresc cele mici si medii

Huhu Rezea spunea...

Au și fost trimiși detractorii lui Dobrică să-l măscărească.
Mie mi se pare că omul face o prezentare neutră a viitorului pensiilor militare, nu cum și-ar dori dânsul, și de aceea l-am adus în atenția cititorilor, articolul fiindu-mi de mai multe ori recomandat.
Nu puteți spune că omul nu are surse de informare la nivel înalt.

Costică Cristea spunea...

Credeți voi, că cei din eșalonul superior,de la toate ministerele și servicii,vor renunța așa ușor la ce este acum?Eu nu cred. Vor da ceva prin plx.199,vor umbla la vârsta de pensionare, sigur și ieșind la pensie mai târziu,vor face ceva economii.Om trăi și-om vedea ce v-a fi.

Sf. Petru spunea...

Dl Vasile, nu te aprinde prea tare! Lecturează, te rog, cu atenție legislația și, apoi, punem argumentele aici! Ne place ori nu, orice pensie care nu se supune legii comune(Legea nr. 263/2010) și este stabilită în baza unei alte legislații derogatorii, poate fi definită ca fiind o pensie specială!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

PSD isi pregateste iesirea de la guvernare din cauza ca PNL refuza rezolvarea facturilor ilegale si majorarea pensiilor. Eu propun ca, o data cu asta, PSD sa rezolve alegerile anticipate in cel mult doua, trei luni. Pe de alta parte, consilierii lui Mucusor Plicusor isi dau demisiile, sau sa plece in concedii fara plata, incoltiti fiind de DNA! Frica, neneacă, dupa cea au umplut sacii indesati! Dreptacilor, faceti-va poze cu panaramele voastre inainte sa dispara definitiv intreaga dreapta, ca sa-i aveti in amintire si unde sa va inchinati cu lumanarea in mana! Ce dor o sa va fie voua de Lăbar Organ, Aluna Burghiu, Rașpinca Turbanu etc, cat si mutantii USR!

Huhu Rezea spunea...

Politicul poate impune și ce nu doresc decidenții din SNAOPSN. Important este să se documenteze.
Domnul Dîncu ne-a demonstrat , surprinzător, cât de mult s-a documentat. De la Dobritoiu încoace am avut numai ministri văicăreți, care plângreau pe umerii guleraților câți bani alocâ ei pensiilor militare.
Domnul Dîncu este hotârât să elimine inechitățile create de gulerați.

Brenda spunea...

Daca va fi așa o să aibă chiar tot ce este armata de partea lui și merită să fie chiar viitorul președinte al amaratei ăsteia de țări., Poate el va fi un adevărat patriot,om de stat.

Cezar spunea...

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Cîinele rosu...ramse fara aer
Ale drakului de puslamale!
Pe cine a luat sub pulpana MFA....RUSINE BAAA INSTELATILOR!

Costică Cristea spunea...

Deja anul acesta o să le plimbe prin comisii,anul viitor, an preelectoral și ajungem la 2024 și să vedem cine are curajul să facă modificări.Nu mai cred pe nimeni, când trebuie să dea ceva,se apucă de modificări ale legilor,recalculări,blablabla, ne-am saturat de ei, toți.

vasile spunea...

Sfintenia ta, ,,nu ma aprind,, fapt pentru care te rog sa precizezi din care lege citezi ca ,,poate fi definita ca fiind o pensie speciala,,? Eu am scris doar din PNRR, fara interpretari personale.

Boby spunea...

acord-75 si eu am iesit in 2002,asa ca nu fi invidios,ma numar printre ei

Andrei spunea...

@Petrescu

Ce glumă bună. Nu mai luați de bun toate minciunile USL. Nu se va renegocia nimic. Pariu pe o ladă de bere Heineken.

Huhu Rezea spunea...

@Vasile
Esti arțăgos dar... cam necitit.
I-am recomandat lui @Negrițoiu să citească Decizia nr. 900/2020 a CCR.
N-ar fi rău să te delectezi și d-ta cu ce scria acolo la punctul 109 și următoarele si după aceea să te contrezi în legătură cu regimul juridic al pensiilor militare.

anonim spunea...

Sf. Petru
1 februarie 2022, 15:14
Aveti dreptate
Definitie universala pe cuprinsul UE si stabilita de CE in PE
si ca sa-l confirm pe Huhu

"Ce înseamnă pensia specială?

Potrivit Comisiei Europene, pensiile speciale sunt toate pensiile care îndeplinesc simultan trei criterii. În primul rând, sunt alocate în funcție de un anumit domeniu de muncă sau al unui statut special, apoi, finanțarea se face din bani publici și, în al treilea rând, o pensie specială este considerată mai avantajoasă decât schema generală de pensionare.

De pildă, acest tip de pensionar beneficiază de o vârstă de pensionare mai mică, are beneficii la pensie mai mari deoarece câștigurile pe baza cărora este calculată pensia sunt definite mai favorabil sau perioada de contributivitate este mai redusă. Cu alte cuvinte, în ochii experților europeni, orice pensie care deviază de la normă, care privește în special durata contributivității și vârsta de pensionare, este considerată pensie „specială”.

Pt a elimina toata labareala varsata pe blog aveti mai jos intreg articolul cu grafice si bla,bla,bla
Cf articol si la noi e superplin de speciali

https://panorama.ro/ce-europeni-au-pensii-speciale-romania-caz-aparte/

vasile spunea...

Domnilor citez fix din PNRR, fila 90:
,,Va fi realizată, de asemenea, o analiză a pensiilor speciale în vederea identificării unor soluții concrete care să vizeze corectarea inechităților dintre beneficiarii acestor categorii de pensii și beneficiarii din sistemul public de pensii din punct de vedere al aspectului contributivității
luând în considerare și jurisprudența Curții Constituționale. O lege în acest sens va fi aprobată în Parlament în trimestrul 4 din 2022.
În prezent, pe lângă sistemul public de pensii, există sistemul pensiilor ocupaționale aplicat în sectoarele de apărare și ordine publică și sistemul de pensii de serviciu și speciale, acestea vor fi reformate pe baza unor soluții care să vizeze corectarea inechităților dintre beneficiarii acestor categorii de pensii și beneficiarii din sistemul public de pensii din punct de vedere al aspectului cotributivității, luând în considerare și jurisprudența Curții Constituționale.

anonim spunea...

@Huhu
"Au și fost trimiși detractorii lui Dobrică să-l măscărească."
Ramai asa huhule ! "Pentru unii ignoranta e fericire"

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Felicitari, @Onorabile, asa este cu Dl Dancu! Ma intreb de ce numai eu si Lucasz Mary inegrim pagina oficiala a Dlui ministru Dancu si celelalte zeci de mii de rezerve nu-i scriu un rand, asa cum nu ies la demonstratii, asa cum nu au scris o petitie in viata lor, sau o plangere pe chestie de nedreptati la pensie, ori nu au deschis un proces, deci pasivi total si latra pe bloguri si grupuri vehement din plictiseala acasa, dar pandaresc la colt sa vada cum ,,prostii'' fac si trudesc ca sa aiba si ei ce linge de pe urma lor, doar pe spatele lor si nu in urma actiunilor lor!

Leon spunea...

"Când se poate renegocia PNRR
El a fost întrebat şi dacă ministrul Muncii are libertate de a începe renegocierea PNRR.

"În discuţiile pe care le-am avut la Bruxelles pe acest subiect aţi văzut că s-a şi vehiculat un termen ca, începând cu anul 2023, să poată fi rediscutate anumite elemente din PNRR. De ce 2023? Pentru că, la Comisie, discuţia a fost în felul următor: haideţi să vedem ce se întâmplă şi ce realizaţi până în anul 2023, să rezulte foarte clar linia pe care urmaţi, astfel încât să atingeţi obiectivele şi ţintele din PNRR, dar după ce avem acest bilanţ de etapă, să putem să discutăm parte din jaloanele şi ţintele din PNRR. Oricum, Guvernul este angajat astfel încât să facă această reformă, astfel încât românii să poată să beneficieze de venitul cuvenit", a afirmat Premierul Nicolae Ciucă, astazi(dcnews).

reddog spunea...

akord-75
Nu stiu cat fumeaza moka gardienii dar daca cititi opinii ale unora care au facut armata vedeti ce spagi se dadeau pe acolo cadrelor.
Sau afacerile unora din MApN.
Nu va mai incordati pentru ca mai mult sau mai putin materialul uman e cam acelasi indiferent ca vorbim de armata, politie sau penitenciare.
Astia de la penitenciare au fost mereu vai de mama lor avand in vedere mediul ala in care lucrau. Si cam dezavantajati la pensie in comparatie cu ceilalti.
E adevarat ca pe lg 223/2015 multi au avut noroc. Prima si ultima data cred.

reddog spunea...

Daca vreti linkuri cu minunile din MApN umplu vreo doua pagini pe aici. 😂
Ultima ar fi asta cu nevasta lui Ciuca care a sarit peste noapte de la plutonier la colonel.
Nici la "gardienii care fumeaza moka" nu vezi asa ceva.

Brenda spunea...

Am vrut să spun PRESEDINTELE ȚĂRII

Liviu PO spunea...

In mod normal,daca nu ai citit macar partea din PNRR referitoare la dorinta de a reforma sistemul de pensii din Romania,nu ar trebui sa-ti dai cu parerea.Nu mai vorbesc despre faptul ca doar economistii ar cam trebui sa glasuiasca si mai des despre acest lucru.Opinia mea este ca acest procent de 9.4 se poate referi doar la partea de cheltuiala efectiva din partea statului cu pensiile.Daca la cinci milioane de salariati care platesc circa 1,500 de lei pe luna pentru BASS,la un salariu mediu brut de 6,000 de lei si care asigura o pensie medie de ,ghiciti? exact 1,500 de lei pentru alte cinci milioane de pensionari,inseamna ca doar sumele incasate in plus fata de aceasta medie constituie cheltuiala efectiva care se poate compara cu un sistem de referinta gen PIB...Prin urmare doar partea de stimulent din partea statului care depaseste partea contributiva a pensiilor speciale ,la care intra si cele militare si completarile pentru pensiile anticipate,pentru pensiile de boala si agricole pana la concurenta pensiei minime in valoare de 1,000 de lei pot fi "incadrabile" in acest procent de 9.4% din PIB.Nu stiu ce a dorit domnul Ghinea,dar probabil fara sa vrea a facut un serviciu pensionarilor tarii,prin mai mult decat dublarea bugetului pentru asigurarea pensiilor.Daca in anul 2021 ponderea BASS de stat in PIB -ul pe 2022 este de 7.8%,inseamna ca legal si fara sa pierdem nici un ban de la UE guvenul poate dubla toate pensiile chiar de maine...Bineinteles ca pentru inceput trebuie gasita formula de crestere doar a pensiilor mici pana la nivelul cosului minim de consum lunar corespunzator anului 2022,respectiv 2,708*1.026=2,778 lei...Probabil din aceasta cauza guvernul a considerat ca nu mai este nevoie de vreo renegociere a PNRR (s-ar fi facut de ras...),dar ce sa te faci cand fosti si actuali ministri ai muncii isi dovedesc crasa incompetenta si trag false semnale de alarma cu privire la niste lucruri despre care habar nu au ...BASS este un buger separat de bugetul statului ,fiind practic administrat de stat,cu toate ca nu ar trebui,dar pentru ca statul este mafiot s-a bagat in treaba si a avut grija sa confiste acumularile enorme din aceste bugete multianuale...Ce ar trebui criticat este faptul ca prin obligare ilegala sunt sifonate circa 3.75% din cei 25% din fondurile BASS pentru a asigura doar pentru cinci ani o "pensie " suplimentara unui pensionar si bineinteles stipendii foarte grase unor indivizi care fac parte din camarila statala.Acesti indivizi care au initiat si aprobat o asemenea gogomanie ar trebui deferiti justitiei si pedepsiti exemplar pentru ca este de fapt un concurs de infractiuni:abuz in serviciu,inselaciune si deturnare de fonduri.Asta este cuiul lui Pepelea nu fumigenele aruncate pe piata de niste neprofesionisti...Inca nu v-ati dat seama ca acesti indivizi guverneaza numai prin frica???Ce este ingrijorator cu adevarat e ca populatia Romaniei va imbatrani intr-un ritm accelerat pana in 2090 si ca nu se iau masuri pentru a preveni acest fapt...Vae Victis!!!Da DOAMNE administratori intelepti acestei tari si care nu si-au facut scolile prin barurile din America sau de prin alte parti!!!

Iulian Mareș spunea...

****La banii care vor fi dati celor care vor elabora noua lege a pensiilor sa va asteptati la 2/3 din cuantumul de acum!

Ionel spunea...

Da Vasile. De acord cu ce ai scris. La fel vad si eu lucrurile.

Ionel spunea...

Si eu sunt de parere ca ministru Dancu va rezolva problema inechitatilor. Insa trebuie sa actioneze rapid, in doua-trei luni, la fragilitatea guvernelor ne putem astepta oricand sa aibe loc mutatii si schimbari. Doar prin OUG se poate rezolva rapid.

Andrei spunea...

Cel mai bine este să nu credem și sa cercetăm. Astfel vom afla că ce spune domnul la pct. 6 este eronat, cum bine observa cineva de pe aici, contrazicându-se.

Iată ce am găsit eu în PNRR și vă recomand și pe voi să citți documentul:

„Va fi realizată, de asemenea, o analiză a pensiilor speciale în vederea identificării unor soluții concrete care să vizeze corectarea inechităților dintre beneficiarii acestor categorii de pensii și beneficiarii din sistemul public de pensii din punct de vedere al aspectului contributivității luând în considerare și jurisprudența Curții Constituționale. O lege în acest sens va fi aprobată în Parlament în trimestrul 4 din 2022. (C.8, pag. 85)

Soluția legislativă trebuie să aibă în vedere asigurarea sustenabilității ținând seama că ea trebuie aplicată tuturor beneficiarilor sistemului public de pensii; aplicarea formulei de calcul doar pentru noii pensionari nu reprezintă o opțiune, deoarece excluderea de la aplicarea noii formule a pensiilor aflate în plată ar reprezenta o nouă inechitate, ceea ce ar genera noi nemulțumiri și, pe cale de consecință, obținerea drepturilor în instanță. (C.8, pag. 86)

În vederea asigurării unei predictibilități reale a evoluției pensiilor publice, formula de calcul prevăzută în noua legislație va rezolva și problema indexării acestora, pe baza unor indicatori macro-economici, reali și predictibili, în perfectă corelare cu realitățile economice. În prezent, intenția este ca mecanismul de indexare să fie format din 100% inflația anuală și 50% din creșterea anuală a salariului mediu brut pe economie. În acest fel, va fi asigurată echivalența veniturilor din pensii, indiferent de anul pensionării. (C.8, pag. 87)

În ceea ce privește problematica pensiilor de serviciu și speciale, acestea vor fi reformate pe baza unor soluții care să vizeze corectarea inechităților dintre beneficiarii acestor categorii de pensii și beneficiarii din sistemul public de pensii din punct de vedere al aspectului cotributivității, luând în considerare și jurisprudența Curții Constituționale. (C.8, pag. 90)!

Sursa: https://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2021/10/03095d2a78d78b62ef355d0a5539b3b1.rar

Unknown spunea...

Bună ziua, nu am mai scris pe acest blog, am urmărit cu interes doar noutățile legislative dar ce face domnul akord mi se pare că este necinstit. Își permite să jignească o întreagă categorie profesională doar pentru că nu este de acord cu ce declară un om. E că și cum eu as spune că toți militarii sunt niste bețivi care dorm prin birouri și se trezesc să meargă la popotă și să mănânce. Sunt curios ce față ar avea domnul akord dacă s-ar duce la o percheziție la un deținut bolnav de sida și ar fi împroșcat pe față cu sânge contaminat. Sau dacă ar face percheziții lapein chiloții și bulendrele nespălate ale interlopilor cu drepturi. Sau dacă familia lui ar fi amenințată. Ceea ce ne supune atenției domnul akord sunt pure basisme. Poate domnul akord este chiar Băsescu. Sau poate a vrut să se angajeze la penitenciare cum au făcut foarte mulți militari, oameni foarte onorabili, și nu a fost primit. Cu stimă.

Huhu Rezea spunea...

Nu uitați deviza blogului!
D e c â t p e n s i i m i l i t a r e NEACTUALIZATE d e c i n c i a n i, m a i b i n e p e n s i i p e n t r u m i l i t a r i î n s i s t e m u l p u b l i c

HALA spunea...

Brenda, un pic de prudență totuși mai ales având în vedere declarațiile D. Lui Dâncu de azi, când a spus că România are o nouă armată care "s-a format practic în Irak și Afganistan".
Legea 168 tocmai pentru o asemenea armată a fost dată și susținerea exclusiv a acesteia se pare că va continua după cum se vede.

Cezar spunea...

FOAMNE AJUTA!

Calinmihaib12 spunea...

Mihai ghiba@..:
(14:41')
..Greșești..!
.."DEZBINAREA"..pe care o pomenești are
un..ISTORIC..mult mai lung..decât crezi(!):
..cel puțin..de după:
WW.II(=1940.!), după INVAZIA BARBARILOR din EST(=dar și din NORD-WEST).!:când s-a aplicat deviza:"dezbi nă si..stăpânește"..!

Calinmihaib12 spunea...

Liviu PO:
Nu te "auto"-amăgi..!
FONDURILE de SALARII și PENSII..sunt din BUGETUL DE STAT (cu cele 2 componente principale..!);
"Distribuirea"..lor e treaba STATULUI:adică a: PARLAMENTULUI și EXECUTIVULUI, care FAC..ceea ce "doresc"
..și "împart" BANII..
cum vor.."INTERESELE" LOR..!
Restul: e gargară..!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Nikk, sa ma uite pe UMPMV, doua grupuri, al meu fiind chiar pagina personala, Dreptate Umpmv, dar si pe pagina UNPR sau Gabriel Oprea

Calinmihaib12 spunea...

CĂTĂLIN:
Ceea ce scrii..despre "prioritățile".."momentului"(.!),e posibil să fie adevărat.!,dar nu uita că ANI de ZILE..,categoriile profesionale amintite ,erau..la "coada prio rităților" =de salari zare și pensie..!

Cezar spunea...

Cînd dezbinarea..este promovata de un INAMIC..este de inteles si lupti impotriva
CAND ESTE PROMOVATA DE CEI CARE POARTA ACEUASI HAINA CU TINE..LA RAZBOI..ESTE DISTRUCTIVA..GRAVA...ETC

Brenda spunea...

Da da

Sf. Petru spunea...

@Vasile, frumos ar fi să-ți faci olecuțâ de timp și să citești integral(nu doar selectiv) zona din PNRR care vizează reforma pensiilor! Inclusiv și mai ales anexele, unde de regulă se ascund drăcușorii! Spre ex. îți recomand să te uiți puțin în Anexa C.8-”Tabel jaloane și ținte” unde se prevede ca în trimestrul IV al acestui an ”să intre în vigoare cadrului legislativ pentru reducerea cheltuielilor cu pensiile speciale”! Ce spui mătăluță de o asemenea treabă? Regula de bază în orice discuție argumentată e aceea de a vedea întregul ansamblu, nu doar bucățelele menită să-ți liniștească orgoliul!

Paul Puiu spunea...

Da asa este dl Huhu, mai bine in sistemul public pe contributivitate si cu pensii scazute😅😅😅😅!!!La fel ca decembrie 2021 toti au asteptat cresteri la pensii cu 10% si pana la urma au intrat o mare parte pe minus in noul an!!!😅😅😅Tot asa se va intampla pentru multi dintre rezervisti cand se vor recalcula pensiile pe contributivitate!!! Din atitudinea politrucilor rezulta tot mai clar ca toate pensiile vor fi inghetate pana la adoptarea noiilor legi ale salarizarii si a pensilor, inclusiv a pensiilor militare!!!!! Dupa recalcularea pe contributivitate va urma un nou dus rece pentru multi din rezervisti!!! Cine crede in basme despre plx 199/2020 inseamna ca prea credul!!!!!

raul spunea...

Exact cum spuneam eu ,akord ule,intr-o postare in alt topic!Pensie speciala are si minerul ,siderurgistul ,chimistul ,radiologul ,balerinul care se poate pensiona la 43 de ani si circarul si altii si altii pe care nu-i vede nimeni in exceptiile de la legea civila!

Liviutatarush spunea...

Corect Huhurezule, pe contributivitate, dar sa-mi fi zis si mie cineva in 1980 toamna cand am devenit ofiter ca dupa ce ies la pensie o sa am un venit egal cu al unui sofer sau mai stiu eu ce! In rest, tote bune, sanatate sa fie, sa nu fim nevoiti sa dam bani pe medicamente. Eu as merge mai departe un pic. Sa sisteze toate pensiile militarilor pana implinesc 65 sau 67 de ani, care o mai fi varsta de pensionere anul asta. Sa fie totul ca la civili! Si sa returnam ce am luat pana acum, ca fiind nemeritat! Ori ca la civili, ori ca la militari, sa se hotarasca odata!

raul spunea...

I-am scris si eu Cornelius in decembrie:
Daca tot sunteti ministru faceti ceva si pt oameni ,nu cumparati numai fiare !Faceti ceva dv ce n-au fost altii in stare!Corectati inechitatile din sistem si o sa fiti pomenit cat va fi armata armata!Asa cum Bodnaras e pomenit si acum pt norma de hrana de care beneficiaza militarii de zeci de ani!Ca sociolog cred ca intelegeti!

Huhu Rezea spunea...

Voi vorbiti din cărți speriați de cei care au creat dezechilibrele.
D-ta nu auzi că la trecerea pe contributivitatea din 2011 numai 26 000 de pensii din 200 000 au scazut?
Cum imi staă mie si altor câteva mii să avem pensii militare mai mici decât daca în aceleasi condiții ar fi calculate pe contributivitate?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

ATENTIE, ATENTIE: Raspunsul la petitia Dlui General, Gabriel Oprea, din partea Casei de Pensii Teritoriale de Pensii Milșitare, pe doua pagini, FOARTE, FOARTE IMPORTANT, l-am postat pe toate grupurile importante militare, politiste si ISJU, pe pagina mea, Dreptate Ump mv, apoi il mai gasiti pe News UMPMV, Uniunea Militarilor si Politistilor ,,Mihai Viteazul'' cat si pe pagina Ade Ade, eu stiind cine este Ade Ade, dar important este ca da comunitate si in rest, MUCLES! Eu am probleme de translatare si n-ar fi rau sa fie postat pe pagina @Onorabilului caci prezinta un interes major!

Liviutatarush spunea...

Mie mi-a scazut de la 1995 la 1450! Sunt intre aia 26.000. Si tocmai explodase francul elvetian si rata s-a dus la 1700. Un vis, ce mai... Indiferen ce-o fi, aia merit si ma multumesc daca mi-or mai da ceva. Ca si asta este o problema, poate nu mai sunt bani de nimic la un moment dat. No offence, imi place blogul, il urmaresc, comentez rar ce-i drept, nu prea le am cu finantele din pacate. De aia comentez rar.

Sf. Petru spunea...

@pozezi dumneata în Toma cel necredincios, dar vezi, te rog, Anexa C.8-Tabel jaloane și ținete( pe care i-am recomandat-o spre cuvioasă lecturare și lui Vasile). Drăcușorul lui Ghinea a precizat acolo că în trimestrul IV al acestui an ”să intre în vigoare cadrului legislativ pentru reducerea cheltuielilor cu pensiile speciale”! Andrei, Andrei....

Viorel spunea...

Raul. Ce să-i ceri unui laș, fără onoare și demnitate, fără coloană vertebrală care se ascunde în spatele unui „STÂLP” de înaltă presiune nu tensiune. Cunoști ca pe o poezie de 7 ani problemele pensionarilor militari și nu le rezolvi pentru că nu ai voință. Îl doare în fund de noi. Grija a fost pentru el și acoliții lui din TO. Pe ceilalți să-i ia dracu. La Pătrunjelu sau Belu (nu antrenorul de gimnastică) cu ei cât mai repede. Doamne, vino Doamne, și ial de lângă noi și mi-l adoarme.

Skoda 4x4 spunea...

Am ajuns(din nou ) in timpul marelui Caragiale ,in fond mai oameni buni nu putem sa facem o lege cat mai corecta pentru toti? De ce suntem asa haotici si dezbinati ? Sa facem jocurile altora? In situatia actuala nu va primi nimeni nimic ! Doar promisiuni,etc,etc...pacat..

monteoru spunea...

Nu iese fum fara foc.Ceva trebuie sa se intample.Pentru cei pensionati pana in 2015 in dosarul fiecaruia de pensie este calculat punctajul total obtinut in serviciul militar.
Nu cred ca MApN si MAI se vor complica.

Mihai spunea...

Tot o dau unii pe aici precum că minerii ,siderurgistii ,acrobatii ,etc ar fi beneficiari de ”pensii speciale ” !!!???
Intreb eu ,pensii speciale in baza carei legi ????
Ca sa nu mai troncaniti aiurea retineti , L 263 nu este o lege speciala ci este o ”Lege a sistemului unitar de pensii din Romania” .
Din continutul legii fac parte si anexele care acorda grupe de muncă pentru angajatii incadrati în anumite locuri de munca cu grad ridicat de pericol si vatamarea vietii constatate in baza unor expertize facute de comisii specializate ale ITM.
Asta pe cand in armata grupele se dau din pix pentru anumite categorii precum birocratii ,etc. Nu veti vedea in anexele la L263 ,contabil sef ,finantist ,bucatar ,etc beneficiar de grupă de muncă. Astea in mod normal ar trebui sa se dea in baza unor expertize ale pericolului la locul de munca si in armata. Si revazute ca in civil din 2 in 2 ani.Asa spune legea.
Si mai retineti un lucru ,L263 permite incadrarea doar in CD si CS pe cand HGR 1294 permite militarilor incadrea si in AC- cu efect doar la vechime cumulată.
Stiati,ca fapt divers, ca pilotii civili sunt incadrati pe L263 la CS similari cu sefii contabili ,finantisti ,sefi de birouri alimente ,si alti incadrati moka in CS in armata ?
Și atunci cand a beneficiat personalul navigant civil de pensie speciala ,atunci cand a fost incadrat pe L263 cu reducerea varstei de pensionare prevazuta de L263 precum minerii ,siderurgistii ,acrobatii ,etc sau acum cand beneficiaza din nou de o lege speciala care le permite pensie 100% din ultimul salariu si reducerea varstei cf incadrarii in CS.
Poate asa intelegeti diferenta intre toti cei care au sau au avut pensia calculata in puncte de pensie inclusiv mineri ,siderurgisti ,acrobati , piloti civili ,diplomati etc pe L263 si anumite categorii care activeaza in mediul civil care acum beneficiaza de un cu totul alt mod de calcul al pensiei prin diverse legi speciale precum ,piloti civili ,diplomati ,magistrati,etc.
Asa ca retineti minerii ,siderurgistii ,clovnii ,acrobatii nu sunt beneficiari de pensii speciale , in schimb cei extrasi din L263 precum pilotii civili ,diplomatii ,magistratii sunt beneficiari de pensii speciale in baza unor legi speciale.
Militarii ,de la A I Cuza incepând sunt beneficiari de pensii de Serviciu dar in baza unei legi speciale .
Mai terminati cu aiurelile si prostiile exprimate la acest nivel .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Raul, felicitari pentru actiune!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Liviu Tatarush, sa ne luam de mana cu slaninoasa aia de matematica finantista cu muraturi, hrean, ceapa si varza acra!

anonim spunea...

@ancnaun
eu doar am dat exemplul unei hotarari judecatoresti definitive.(punct)
Dumneata doar jignesti...NICIODATA nu mi-am dorit sa fiu paznic la zabrele.Dupa cum vezi si mai ales dupa cat poti intelege eu m-am ocupat la viata mea cu "artifice".Eeee "neste chestii acolo doua d'un ban"
N-am avut onoarea sa fac parte din "gardienii galaxiei"
Iar eu cu cainele rosu suntem de fapt amici da' ne mai omoram plictisu'...te bagasi dumneata ca shtrampu' 😃

anonim spunea...

@reddog
1 februarie 2022, 16:17

"Nu stiu cat fumeaza moka gardienii dar daca cititi opinii ale unora care au facut armata vedeti ce spagi se dadeau pe acolo cadrelor."

Da de ce esti matale asa militaros bre? Precis ti se trage de cand ti-au dat aia decizia de pensie....brusc ai devenit si militar d'ala tinerel vioi.Eu iti vorbesc de o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila si mataluta imi vorbesti barfe de pe marginea santului??
PS La tine anii de vechime in armata sunt egali cu anii de pensie,ca asa umbla vorba.Cand primiti decizia de pensie primiti si grade militare....sunteti un fel de filiera indirecta(indecenta) dar pe baza de bosorogisme 😃😃😃
Ia citeste nenea,poate te "dicstrezi"
"Mesajele unui gardian către soția deținutului de la care lua mită direct în contul bancar: „Este și va fi în inima mea. M-a salvat de multe ori financiar și moral”
https://www.libertatea.ro/stiri/decizia-judecatorilor-in-cazul-unui-agent-de-penitenciar-corupt-liber-dar-pus-sa-plateasca-mita-si-tigarile-primite-zilnic-de-la-detinuti-3924851

anonim spunea...

Ma doare la bascheti!!
Eu nu fac parte dintre aia care incep fiecare postare cu "mi-ar conveni" "as vrea" "asa ar fi bine"(din pdv-ul lui)
Doar Brenda ma "inerveaza" ca la vechimea ei,via raposatul, Tutankhamon ar putea sa-i fie nepot....sau mai stii?? 😃

reddog spunea...

akord-75
Stiti cate ceva dar mai trebuie sa aprofundati.
In 2004 cand s-a demilitarizat sistemul penitentiar mi-au luat gradul militar si l-am primit pe cel de agent.
Nu am primit gradul militar odata cu decizia de pensie, il aveam deja.
Pe ala il vreau in livret.
Alea nu sunt barfe, si eu am fost militar in termen spre stiinta dvs. 😁
La UM 01378 in Targoviste. Am si brevet de radiotelegrafist. 😁
Si Ciuca e in inima nevestei, macar pentru faptul ca a facut-o colonel din plutonier.
E un fel de magician acest Ciuca. 😁
Probabil nu i-a dat spaga dar poate i-a aratat veverita in cort sub clar de luna. 😁

raul spunea...

Pt ca ma simt un pic vizat mai avya mai ,in postarea mea nu trancanesc aiurea ,ci am vrut sa umblu si eu la semantica cuvantului ,,speciale'',ca tot voi bateti apa-n piua ,ca orice derogare de la conditiile ,,stas" de iesire la pensie ,adica indeplinirea cumulativa a varstei si vechimii implica automat ,exceptii si ca acele reguli determina ceva special!Cu ce difera faptul ca ,,specialul"' e prevazut intr-un articol dintr-o lege sau in alta ,,lege"???Prin numarul diferit al Legii????Nu conteaza efectul???Faptul ca minerul iese la pensie la 50 de ani ,balerinul la 45 nu e exceptie de la 65 cu 35???De ce e diferit de militarul care iese la 50 ???Pt ca la unul scrie in L263 si la altul in L223???Haida bre!Pana la urma nu asta conteaza ,interpretati voi cum vreti ,ce e deranjant e ca nu ridica nimeni problemele astea,caci n-am auzit pe nimeni ,mai ales la civili ,sa ridice problema de ce iese minerul sau radiologul mai repede la pensie ,ca de ,sunt amarati !Dar noi???Cred ca un radiolocatorist,un pilot de supersonice ,un rachetist are ouale mai prajite ca un radiolog, un chimist sau genist de la noi poate si-a sacrificat viata mai mult decat Miron Cozma si exemple pot fi multe !Ca ne place sa ne jucam de-a legile si denumirile lor asta e de cand lumea la romani !Niciodata nu vedem cauza ci ne certam sau dam intaietate la efecte !De aia n-am fost in stare sa dam un filosof omenirii!

anonim spunea...

@Paul Puiu
Nici dvs n-aveti "cincinalul" de cand sunteti pensionar biban...mai curand acolo un an-doi
Se vede se vede...

anonim spunea...

Liviutatarush
Eu cred ca trebuie sa dam si dobanda ca doar banii au fost la noi in timpul asta. 😃
Pai nu?

anonim spunea...

Huhu Rezea
1 februarie 2022, 20:03
E bine asa.
Pensia pe contributivitate (aia a lu boc cel mic) la care se adauga 2500 sau 3500 sau 4500(dupa lucerna mancata) +o cafea s'un jack daniels si batem palma.
De ce e bine asa?
Pentru ca altfel murim ca magarul lui Buridan...stiti povestea?

raul spunea...

Ps O sa va legati de modul de calcul ! Dupa amputarile din injde mii de OUG -uri ,fac ceva pe el ,pt ca vorba lui Huhu ,pe calculele civile, 80-90% dintre noi aveau pensii mai mari!

Mihai spunea...

Raul
Eu nu te-am vizat ,tema este lansata pe alt canal.
Dar daca ai adus discutia ,citeste mai atent comentariul si ai raspunsul.
Daca se compara mere cu pere ,nimeni nu va intelege nimic.
Multi militari nu cunosc cu adevarat rolul grupelor de munca si conditiile legale in care se acorda.
Militarii ar trebui sa fie multumiti de grupele acordate ,fiindca daca s-ar aplica cu revenire din 2 in 2 ani ca la civili prin laboratore specializate de constatare a pericolului la locul de munca de catre organe specializate ITM juma din militari nu ar avea ce cauta incadrati in grupa de munca.
Minerul ,siderurgistul ,etc nu este special fiindca nu beneficiaza de o lege speciala.L 263 si anexele la lege nu sunt legi speciale cf teorie generale a dreptului.
ITM a stabilit pentru aceste categorii ca nu pot munci in conditii grele ,periculoase ,cat cei de la TESA ,sau cat generalul finantist ,contabil ,intendent ,etc care cere sa lucreze pana la 65 ani desi are grupa CS similar cu minerul sau personalul navigant civil.
Cand personalul navigant civil ,minerii ,siderurgistii ,etc sunt incadrati in CS similar cu seful contabil ,financiar ,alimente ,echipament ,etc din armata care cere derogare din an in an sa lucreze pana la 60 ,65 de ani despre ce vorbim.
Grupele de munca nu-i face pe beneficiari speciali . Este doar un rezultat al expertizarii locului de munca cf legii in vigoare.
Diferentele sunt doar ca civilii beneficiaza de CN,CD ,CS - maxim ( 6 luni la an lucrat),in timp ce militarii beneficiaza de CD,CS,AC - 2 ani la an.
Unii primesc grupele pe timp efectiv lucrat in special in civil ,altii doar pentru ca s-au
prezentat la raportul de dimineata ( armata).
Avantajul este net in favoarea militarilor.
Sa nu afle cumva presa cum se acorda grupele in mapn ca iese cu scandal si scantei rau de tot pentru anumite categorii de personal.
Un miner ,chimist , siderurgist ,pilot civil beneficiari doar de CS se poate compara la grad de pericol al locului de munca cu toata sefimea din intendenta ,cazarmare ,resurse umane ,etc din armata beneficiare tot de CS ????
Intreb si eu doar!!!
Atunci de ce ar fi speciali cei de pe L263?? Fiindca asa cred unii care nu inteleg nimic din sistem si se simt mereu frustrati .
Vinovati de situatia militarilor cu venituri si pensii mici sunt cei care au condus armata ,politicul si nicidecum altii.

ifrim spunea...

@Petre.Pai de ce crezi tu că în Ucraina rezerviștii se antrenează cu puști din lemn?

vasile spunea...

In nicio tara membra NATO pensiile militare nu sunt calculate pe contributivitate.

HALA spunea...

Oi cei care tot insistați cu contributivitatea civilă, nu prea ați avut treabă cu armata, ați purtat o uniformă pe care o puteați duce și până la 100 de ani și.... cam atât.

Mihai spunea...

Pentru contributiva pun conditia ca pentru grupa AC sporul de punctaj lunar/anual sa fie diferit de sporul de punctaj acordat lui Mares pentru încadrare moka in grupa CS. Pentru AC cel putin 75%.
SI mai vreau ca toti cei care vor morlăi peste cativa ca nu le cresc pensiile din cauza inflatiei scazute sau negative sa nu fie bagati in seamă.
Cu stima,
Data ...........Semnatura ........

Iulian Mareș spunea...

Eu cred ca doar le place sa fie in curentul de opinie al momentului! Da bine, așa, ...., pe blog....
Sau sunt foștii sculeri-matrițeri?

raul spunea...

Avya ,spui de c8vili cu laboratoarele din 2 in 2 ani,inseamna ca nu ai habar ca la anumite intervale de timp veneau si pe aerodromuri sa masoare nivelul radiatiilor!Am semnat si asemenea acte constatatoare!Mai ales ca ai fost pe acolo...!

Iulian Mareș spunea...

avyanyc,
tu intreaba-te, daca poti de ce nu ai fost tu in locul meu? ... acel ”moka” categorisit de tine asa, este acordat in baza legislatiei si nu poate fi combatut sub nicio forma! Uite actioneaza in instanta...

Brenda spunea...

37 ani numai la cercetare penale

M spunea...

@Avianyc

1️⃣ "Grupele de munca nu-i face pe beneficiari speciali."

Deci am căzut de acord cu UE nu are habar și sunt cu toții niște idioți?
Asta pentru că afirmați EXACT pe dos decât ne transmite UE în mod oficial!

2️⃣ "daca s-ar aplica cu revenire din 2 in 2 ani ca la civili" 😁

Eu am mai spus: sunt domenii în care vă pricepeți și unele în care nu aveți habar!
Ia du-te mata la Anexele de la 1 la 4 din L263!!!! Vezi acolo lista lungă de "speciali" civili!!!

Confundați regretabil măsurătorile privind condițiile de muncă grele, vătămătoare sau periculoase prevăzute în legea Salarizării și apoi reglementate pe fiecare familie ocupațională în parte prin HG respectiv Ordin de ministru (ex. HG 360/2019 pentru cei din cultura, Regulamentul-cadru din MO nr. 284 din 30 martie 2018 pentru Sănătate și asistență socială etc.)


Acordarea condițiilor de muncă se verifică de către Curtea de Conturi la fiecare control. Nu e cum credeți dumneavoastră!!!!!


OK? Nu mai săriți așa la gâtul fiecăruia! Suntem puternici dacă fiecare vine cu aportul lui pe domeniul pe care are competență!

M spunea...

😂 Ce brambureală!!!!
Ce înseamnă special?
Se stabilesc condiții de obținere a pensiei. Ele privesc:
- modul de colectare și valoarea impozitului,
- perioada minimă de contribuție,
- vârsta minimă la care se obține dreptul la pensie,
- modul de calcul al cuantumului pensiei,
- modul de plată a pensiei cuvenite (de exemplu lunar sau în sumă totală la ieșirea la pensie).

ASTEA SUNT CRITERIILE!

Orice derogare înseamnă crearea unei categorii speciale!

Ai înțeles? 😁

Huhu Rezea spunea...

Nu orice derogare de la cadrul legal al pensiilor dinsistemul public creează o categorie de pensii speciale ci numai cele care deroga de la calculul cuantumului numai din veniturile din intreaga carieră a salariatului.
Pensiile militare sunt speciale pentru că li se stabileste baza de calcul numai din 6 luni consecutive din ultimii 5 ani

M spunea...

@Huhu Rezea

Încep să am impresia că degeaba dau eu linkuri către documente oficiale ale UE!

Îmi bat capul să traduc materiale, să vă dau linkuri oficiale, degeaba!

Vine și ziarista de la Panarama care simplifică un pic treaba că doar nu putea să facă un articol de 52 de pagini cât e documentul UE!!!

Degeaba! Dumneata ai decis că e mișto așa!

Ce sa mai fac ca să vă conving? Serios!!!!

Mihai spunea...

@ M Asa enormitati vorbesti de s-au urcat curcile in pom si nu vor sa mai coboare.
Intre " termenul" special" ca si explicatie in dex si o lege speciala definita prin teoria generala a dreptului distanta de la cer la pamant.
" Special " in sensul dex poate fi oricine in cadrul unei categorii profesionale , organizații administrative,colectiv de munca , etc , asta nu inseamna ca el beneficiaza " si de " pensie speciala".
Sigur ca un miner care intra in subteran apoi intra in abataj taras pe burta ,mananca si isi face nevoile pe unde apuca ,fuge cat il tin piciorele si se ascunde precum cartitele cand se semnalizeaza emanatii de gaz ,este alimentat cu oxigen prin instalatile de aerare de la suprafata ,este un "angajat special" in cadrul angajatilor Complexului miner.
Asta nu inseamna ca si beneficiaza de o pensie speciala .
Acel miner prin intermediul "Contractului de Munca "incheiat cu administratia minei si conform Codului Muncii ,etc beneficiaza de anumite drepturi si obligatii.
Intre aceste drepturi se gasesc si anumite facilitati care il deosebeste ( face" special in sens dex) fata de angajatii de la suprafata ,intre care ,o salarizare mai buna ,o masa calda pe zi , incadrare intr-o grupa de munca superioara celor de la suprafata,etc.
De asemenea legea pensiilor L263 dupa care se vor pensiona toti angajatii complexului minier face diferenta intre angajati functie de pericolul de la locul de munca al fiecaruia prin incadrarea in grupe de munca diferite si varsta de pensionare -stagii de cotizare in vederea pensionarii diferite pentru cei din subteran si cei de la suprafață.
Cat timp toti angajatii vor fi calculati la implinirea varstei standard de pensionare cf anexei la L263 cu reducerile prevazute de legea 263 (pentru fiecare angajat unde este cazul ) pe algoritmul stabilit de calculul contributiv ( functie de cat a contribuit) ,nimeni din angajatii acelui complex minier ,de la director la ultimul minier nu beneficiaza de pensie speciala. Ei beneficiaza de pensie stabilita in baza " Legii sistemului unitar de pensii" 263.
De pensie speciala beneficiaza toti cei care au pensia stabilita in afara principiul general pe baza contributiva cf L 263,adica pensii stabilite prin alt algoritm de calcul contrar contributivitatii precum procente din ultimul salariu incasat,sau din veniturile din n luni alese cf precizarilor algoritmului de calcul din legea speciala.
Sfatul meu este sa nu-ti mai risipești fortele cu astfel de teorii in neconcordanta cu principiile si etica in relatiile de la locul de munca a unor categorii profesionale fiindca nu stapanesti domeniul.
Scuze ,asa sunt eu mai contondent in exprimare cu necunoscatorii ,dar sa fii sigur de toata consideratia si respectul pentru un camarad.

Iulian Mareș spunea...

Boi îl luați în serios pe acest adevărat Jurma al blogului?
...nu ați înțeles câte specializări are, fără sa fie complementare?
Mai nou a fost si la OM și la Pesonal, și la Fi, Economic, Juridic.. etc!
Ii dau și lui sa plimbe pielea de zebra..
Auzi, compara grupele de munca din civile cu cele militare...!
Este un pericol când dai cu ciocanul în fiare!...
*Vaselina dăunează grav maturizării creierului!?

M spunea...

@Avianyc

Asta e după teoria ta de mecanic!
Concentrează-te puțin!

Să zicem că se desființează toate legile privind pensiile și se face una singură!

Deci, dacă legea unitară a pensiilor ar zice că militarii au nevoie de doar 2 ani de muncă ar fi speciali?
După mintea ta - nu!

Dar dacă după aia la art. 130 ar zice că minerii sunt în grupa specială și iau 50% în plus la punctaj și la art. 131 ar zice că militarii sunt in grupă ultraspecială și iau 3.000% în plus la punctaj!?

😂 Rămâi domnule la șuruburi!

Ei nu am zis că minerul nu merită pensia aia!!!!!! Am zis doar că e specială!

Acum serios!

Am citit tot ce mi-a căzut în mână în materie de teoria pensiilor, dacă îmi dați voie să spun așa.
Am studiat diferite sisteme, am citit legislație complicată (pentru că aparține sistemului juridic anglo-saxon, diferit de al nostru), am cerut exemple de la colegii din alte țări.

Vă rog, cu respect, să mă credeți pe cuvânt că am dreptate!

Cum să spun? Închipuiți-vă că eu aș spune că avioanele nu pot zbura că sunt mai grele că aerul! Ați veni cu argumente, mi-ați da să citesc și eu aș ține-o langa că nu zboară domnule!
😁

Vă respect și nu m-ați prins vreodată punând sub semnul întrebării ce spuneți despre avioane!!!! Niciodată!!!!

Vă rog deci respectuos să mă credeți că în chestiunea asta am dreptate.


PS - sunt extrem de riguros. Greșesc destul de rar. Când greșesc recunosc. Aici însă sunt "beton". 😁

Liviu PO spunea...

@Calinmihaib
M-am conformat si am refactu calculele...Tot am dreptate...Iata ce i-am scris ministrului BUDAI:
Conducerii Ministerului Muncii,
Sunt ...
de pe site-ul domniilor voastre aflu ca sunt 5.6 milioane de salariati in Romania si 4.6 milioane de pensionari.
Salariul mediu brut este de 6,000 de lei in 2022,iar contributia angajatilor la BASS este de 6,000*25/100*5,600,000*12=100.8 miliarde de lei pe an,fapt care asigura o pensie medie de 100,800,000,000/4,600,000/12=1,826 lei
Pensia medie publicata pe site este de 1,776 lei.Prin urmare pensia nu este o cheltuiala la bugetul de stat.Singura cheltuiala fiind cea cu plata salariilor bugetarilor,care sunt de aproximativ 1,230,000.Acestia au salariul mediu brut mai mare cu circa 50% fata de cel pe economie,adica 6,000*1.5=9,000 de lei.Prin urmare cheltuiala statului cu acesti bugetari este de 1,230,000*9,000*12=132.84 miliarde de lei.Contributia acestora la BASS este de 132.84/4=33.21 miliarde de lei.
Deci la un PIB pe 2022 de 1,137.5 mld.lei,cheltuiala efectiva cu pensile este de 33.21 mld.de lei si ca pondere 33.21*100/1,137.5=2.92% din PIB.Acesti bani sunt cheltuiti efectiv cu plata a unei parti din pensii pentru bugetari.
Nu am date concrete cati pensionari provin din randurile bugetarilor si ce pensie medie au acestia,dar daca am presupune ca cei 1,230,000 de angajati au generat 1,230,000 de pensionari,pensia lor medie ar fi de 2,250 de lei.
Prin scoaterea din totalul pensionarilor a celor 1,230,000 de pensionari bugetari ,adica 4,600,000-1,230,000=3,370,000 contribuie cu 100,800,000,000-33,210,000,000=67.59 mld.lei ce asigura o pensie lunara medie de 67,590,000,000/3,370,000,000/12=1,671 lei.
Pentru ca pe site-ul dumneavoastra pensia medie este totusi de 1,776 lei,inseamna ca statul intervine cu o cheltuiala efectiva de 1,776-1,671=105*12*3,370,000=4.25 mld.lei ceea ce corespunde ca cheltuiala efectiva la bugetul asigurarilor sociale de stat in pondere de 4.25*100/1137.5=0.37%
Sa presupunem ca pensile militare impreuna cu cele speciale ar fi in jur de 200,000 si cu o medie exagerata de 10,000 de lei lunar.Bugetul anual rezervat pentru plata acestora ar fi de 200,000*10,000*12=24 miliarde de lei.Ca pondere inPIB-ul din 2022 ar fi 24*100/1137.5=2.11%.
Asadar,cheltuiala efectiva a statului cu plata pensiilor ar fi de 2.11+0.37+2.92=5.4% din PIB.
Ca cifra rotunda prin presupunerea ca ar fi cheltuieli mai mari cu plata efectiva a pensiilor, sa presupunem inca 0.6% cheltuiala efectiva a statului ca pondere din PIB,ar rezulta o pondere de 6%…Totusi ,pana la 9.4% mai este mult…
De fapt de ce sunteti suparati????
P.S.
Nu m-am strofocat sa fac calculele foarte exacte ,PENTNTRU CA nu sunt platit pentru asta…Aveti destui functionari care le pot face…Ceea ce am vrut sa demonstrez e ca cei din comisia europeana sunt niste habarnisti care castiga o gramada de bani pentru a debita numai si numai prostii.Va rog puneti-va la treaba functionarii din subordine si sa dea in presa raspunsuri pertinente, fara echivoc pentru a nu mai inflama lumea…
localitatea x
3 februarie 2022

Mihai spunea...

@ M& Mares
Cand o sa aveti habar cum se acorda grupele de munca si pentru ce conditii intr-o intreprindere ,ramura economica sa vorbiti .
Pana atunci studiati din greu legislatia privind conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un loc de munca pentru a fi incadrat in grupa de munca.
De asemenea aflati ca cf legii,conducatorii de institutii ,patronii ,etc trebuie sa ia masuri de a inlatura din respectivul loc de munca pe cat posibil factorii/ conditiile care duc la incadrarea in grupa a angajatului care ocupa acel loc de munca.
Legea salarizarii doar rasplateste lucrul angajatului in conditiile acelor factori de pericol ,vatamarea sanatatii ,risc de pierderea vietii cu un spor salarial care mareste venitul brut al salariatului in timp ce ITM( care dupa lege trebuie sa functioneze si in sistemul militar)acorda in baza acelor conditii incadrarea in grupe de munca functie de conditiile de la acel loc de munca ( pericol ,pericol deosebit ,etc)
Sporurile salariale acordate pentru diverse conditii de munca pot fi in cele mai multe cazuri in concordanta cu acordarea grupelor de grupei de munca pentru respectivul loc . Este in logica fireasca ca nu poti lua spor de 50% pentru distrugere de munitii si sa nu fii incadrat pentru lucrare in AC,s .a.m.d.
Asa era pana cand guleratii de la esaloane si-au inventat tot felul de sporuri nefiresti si incadrari in grupe de munca.
Spre exemplu seful de la resurse umane sau seful de la Cercul militar este incadrat in CS desi nu beneficiaza de niciun spor salarial de pericol ,vatamarea sanatatii ,etc.
Pe ce ctriterii a acordat comisia in fals grupa de munca pentru acest loc de munca ?
Gasiti in mediul civil vreun sef de resurse umane ,contabil sef care poarta arma incadrat in grupa de munca ? Nu exista asa ceva.
Pe ce criterii un sef de birou alimente este incadrat in CS ??? ( care-i pericolul ,conditiile vatamatoare ,riscul de pierdere a vietii) similar cu pilotul din aviatia civila incadrat tot in CS ?????.
Pana cand Oprea nu a modificat grupele de munca acordand tuturor birocratilor grupa de munca nu exista incadrarea unui loc de munca in grupa de munca necorelata cu un spor salarial pentru acel loc de munca cu conditii de pericol ,vatamarea sanatatii ,etc .
Nu gasesti in mediul civil birocrati incadrati in grupe de munca desi multi lucreaza in conditii de stres mult mai pregnante decat in armata.
Iar un pilot civil sau un chimist de la Copsa Mica sau Zlatna plin de plumb si alte metale grele,cu parul si dintii cazuti la 50 de ani si rinichii deteoriorati de boli profesionale nu-i firesc sa fie incadrat in aceeasi grupa de munca CS cu cel din armata ,asa zis sef de birou resurse umane ,alimente ,sau precum Mares tot in CS.
Conform legii grupele de munca nu se dau pentru functii ci pentru locul de munca cu conditii de pericol ,risc de pierdere a vietii ,vatamarea sanatatii etc.
Asa ca militarii sa fie supermultumiti de ce au in privinta asta.In viata civila nu umbla cainii cu grupele in coada ,se acorda si se mentin foarte greu .Un factor il constitue si faptul ca angajatorul trebuie sa plateasca sume suplimentare pentru incadrarea in grupe ,lucru la care nu este dispus in afara de bugetari.

Mihai spunea...

@ M
"😂 Rămâi domnule la șuruburi!"

Drept replica ,fara suparare.
Oi fi " beton " ,dar poate-n cap.
Si ca sa-ti demonstrez il rog pe Huhurez sa scoata decizia CCR prin care militarii trecuti pe contributiva in 2010 au cerut diferentiarea ca procent a grupei AC de grua CS.
Si CCR nu le-a dat castig de cauza.
Motivarea acelei decizii te va lamuri ce inseamna pensie speciala acordata pe legea speciala L164 si ce inseamna pensie contributiva pe Legea unitara a sistemului public de pensii L 263.
Dupa parcurgere vei fi cu adevarat " beton".
....rapid.

M spunea...

@Iulian Mareș

Am greșit! Îmi cer scuze!

Viorel spunea...

Despre PNRR și Pensii. Dispută între două „doamne” / Atac și la Ghinea:
Citiți disputa integral.
Olguța Vasilescu, atac la Raluca Turcan: O să murim noi două, Raluca dragă, și pensiile nu vor sări de 2000 de lei!
Fostul ministru PSD al Muncii, Lia Olguța Vasilescu, o contrazice Raluca Turcan după ce fostul ministru PNL al Muncii a spus că sunt o perdea de fum declarațiile social-democraților despre renegocierea măririi pensiilor cu oficialii europeni.
„Raluca, iar nu ți-ai făcut temele! Iar dai cu bâta în baltă! Dacă nu îți mai amintești, poate fiindcă erai foarte afectată de vestea că PSD va cere la negocieri Ministerul Muncii, scrie negru pe alb, în Programul de Guvernare PSD-PNL-UDMR, că în următorii patru ani guvernul va ține cont de «condiționalitățile de modernizare asumate prin PNRR și de NEGOCIERILE cu Comisia Europeană», în ceea ce privește sistemul de pensii. E vorba despre obiectivul 1.2., pagina 162, ultimul paragraf, pe care l-am negociat mai bine de două ore, insistând noi, PSD, să apară în Programul de Guvernare că se va negocia cu Comisia Europeană, știind că altfel vă veți face că uitați. Deci, nu prea mai avem de ce să vă cerem vouă voie să renegociem procentul de 9,4 la sută din PIB pentru pensii acum, de vreme ce am stabilit CLAR că nu intrăm la guvernare decât dacă păstrăm actuala lege a pensiilor 127/2019, pe care, de asemenea, am scris-o în programul de guvernare și dacă renegociem cu CE procentul din PIB”, a scris Lia Olguța Vasilescu pe Facebook.
https://www.botosaneanul.ro/stiri/olguta-vasilescu-atac-la-raluca-turcan-o-sa-murim-noi-doua-raluca-draga-si-pensiile-nu-vor-sari-de-2000-de-lei/

Unknown spunea...

Pensia militara a apărut de la Cuza pana azi ca o pensie ocupaționale nu speciala! Pai pensiile minerilor sunt speciale sau ocupationale sau speciale! Sistemul m a scos obligat la pensie la 55 de ani ,nu avem unde sa ma mai duc la aceasta varsta nu am alta pregătire. Statul roman nu și mai îndeplinește sarcinile contractuale fata de militari? Sau în tara asta trebuie sa trăiască numai patronii si jmecherii? Rusine vouă celor care analizați pensiile altora? În loc sa ridicați pensiile le uniformizare de la mare la mic? Ce câștigați oameni fără minte și inima? Blestemati sa fiți... și o sa asa o sa fie! Nu ati reușit la magistrati și ati tăbărât pe militari nenorocitilor! Olecuță a semnat ca era suparata ca a fost cercetata! Auzi ne angajam sa nu marim pensiile 5o de ani,ce oameni sunteți de undevati apărut anticristilor!