Un produs Blogger.

vineri, iunie 02, 2023

Cadrele didactice au primit suma de 1000 lei peste salariile de bază prevăzute de Legea 153/2017 pentru anul 2022, în timp ce militarii nu au primit nici creșterile prevăzute pentru anul 2022

94 comments

Spre deosebire de cadrele militare, cadrele didactice au primit încă din anul 2022 ultima tranșă din majorarea prevăzută potrivit art. 38 din Legea nr. 153/2017, respectiv 1/4 din diferența dintre valoarea salariului de bază prevăzut în Anexa 1 pentru anul 2022 și valoarea avută în anul 2018.

Cadrele militare și polițiști, dar cred că mai sunt și alte categorii de bugetari,   nu au primit nici la această dată pătrimea prevăzută de lege pentru anul 2022 din cauza prorogărilor dispuse de guvernele Cîțu și următoarele.

Mă uitam ieri la o dezbatere pe o televiziune în care niște incitatori sugerau că  textul ordonanței date ieri de Guvern, pentru încheierea grevei cadrelor didactice, nu ar prevedea nicio majorare, pentru că nu vedeau ei, expres, suma de 1000 lei scrisă în conținutul ordonanței.

Nici realizatorii emisiunii nu au știut să explice majorarea de 1000 de lei pentru profesori. Majorarea rezultă din înlocuirea Anexei 1 din L  153/2017 cu Anexa 1 A  prin OUG nr. 53/01 06 2023, în care valorile prevăzute pentru 2022 au fost majorate cu 1000 lei, intrând deja în  majorările care vor fi reglementate în viitoarea lege a salarizării.

Au fost penibile interpretările date Ordonanței de către oameni care au pretenția că sunt intelectuali.

Precizările de astăzi ale ministrei Ligia Deca:

“Au apărut ieri şi alte informaţii care nu sunt adevărate. O primă astfel de informaţie a fost legată de avizul Consiliului Legislativ. Avizul Consiliului Legislativ a fost unul favorabil. Nu există nicăieri în cuprinsul avizului sintagma ”neconstituţional”. (...) Altă informaţe falsă a fost că salariile vor scădea. În anexa OUG sunt prezentate valoriile salariilor de bază cu gradaţie zero, pentru cei cu mai puţin de trei ani vechime în muncă. Vom transmite inspectoratelor salariile de bază pentru toate gradaţiile, de la zero la cinci. Vechimea în învăţământ este diferită de vechimea în muncă. Toate salariile de bază cresc şi se va resimţi în venitul net. Sporurile se aplică pe această bază mărită. Este vorba de gradaţia de merit, acordată pentru 16% din posturi, sporul de dirigenţie este de de 10%, iar 70% din cadrele didactice beneficiază de acesta, sporul pentru învăţământ simultan este între 7 – 20%, indeminzaţia pentru zonele izolate este de 20%, sporul pentru solicitare neurospihică – 20%. (…) Salariul mediu în educaţie creşte spre 8.500 de lei brut. Este în acest moment, după adoptarea OUG 53, mai mare decât salariul mediu brut la nivel naţional”, a mai declarat Ligia Deca.

Anexa introdusă prin OUG nr. 53/2023



Anexa 1 di L 153/2017


Pentru deliciu, comparați coeficienții prevăzuți în leger pentru profesori, mai sus profesori cu funcții didactice, cu coeficienții de funcție ai generalilor din Armată.






94 de comentarii:

mosmartin16 spunea...

Am demonstrat prin calcule faptul că prin acea supraimpozitare de 30 % inechitățile la pensiile militare nu s-ar elimina, nici măcar nu s-ar diminua, ci s-ar amplifica ! În situația în care s-ar aplica algoritmul contributiv ( pe puncte, din întreaga perioadă de activitate și nu din 6 luni și acelea alese )...pașii de parcurs sunt - în esență - următorii : 1. recalcularea tuturor pensiilor ( se elimină inechitățile ) ! 2. la suma tuturor pensiilor rezultate contributiv se adaugă un supliment bugetar care să ducă în final la o cheltuială mai mică cu pensiile militare decât cea din prezent ( se răspunde astfel cerinței CE de reducere a cheltuielilor ) ! 3. din acel supliment bugetar se acordă fiecărei pensii în parte un anumit cuantum, rezultat dintr-un algoritm stabilit ( pe tranșe, în funcție de vechimea ca militar ) !

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
Nu e nevoie să mai inventăm roata când, de zeci de ani, avem reglementari clare la pensiile speciale plătite prin casele teritoriale.
Au componentă necontributivă numai pensiile speciale care au un cuantum procentual din baza de calcul mai mai mare decât cel calculat contributiv.
Componenta contributivă este plătită din BASS numai după ce pensionarul special îndeplinește și condițiile de vârstă din sistemul public.
Aștia care se opun calculului pensiilor militare și în varianta contributivă sunt înciudații pe cei cărora le-ar putea crește astfel cuantumul actual în plată

M spunea...

Dascălii sunt nemulțumiți că "nu ne-a consultat nimeni când ai dat ordonanța"!

Ei nu spune! Că pe noi ne-a consultat cineva la OUG 57 sau 59! Și mai e ceva: vouă vă dă nouă ne ia!

mosmartin16 spunea...

Știu ce spui Huhu ! E ceea ce se aplică în prezent la toate pensiile speciale, mai puțin la cele militare ! Eu am în vedere și o altă variantă posibilă si menționată, deci oarecum diferită de cea prezentă ! Ca paranteză, am trimis - individual, prin mess - la 21 de deputați din cele 3 comisii ( apărare, muncă, juridică ) acel calcul din care rezultă faptul că supraimpozitarea cu 30% mărește inechitățile ! De la 5 din ei dintre cei 9 care au vizualizat textul...am primit și răspuns ! Nu detaliez, dar...încurajator ! Zi faină !

Paul Puiu spunea...

Pentru acordarea unor cresteri salariale profesorilor🐽🐽🐽, Ghiocel Ciuca 🐷💩din ordinul lui Johanis🐷💩, a dispus ilegal acordarea unei transe din viitoarea lege a salarizarii, motivând temenicia majorării in baza L 153/2017 care in realitate nu mai avea aplicabilitate pentru salariile profesorilor🐽 intrucat functionarii din invatamant 🐽au ajuns din Ianuarie 2023 in grila maxima de salarizare din L 153/2017!!! Practic greva din invatamant s-a realizat ilegal de profesori pentru obtinerea măririi anticipate a indicilor de salarizare din noua lege a salarizarii in conditiile in care la o parte din din bugetari nu li s-a aplicat integral salarizarea din L 153/2017, situatie in care se afla si armata si politia!!!🤮🤮🤮🤬🤬🤬🤬In realitate profesorii 🐽au fost manipulați la o greva ilegala neautorizată de catre liderii de sindicat din invatamant la intelegere cu Johanis, care si el este beneficiar al acestor majorari ilegale salariale in calitate de profesor ca si Carmelita, pentru amanarea rotativei si mentinerea PNL-ului la butoane!!!! 🤬🤬🤬🤮🤮🤮
Politistilor li s-a promis de Bode🤢 ca vor fi introdusi in grila maxima de salarizare, dar in realitate gaura de la bugetat nu poate acoperi promisiunile de cresteri salariale nici macar profesorilor!!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡

Anonim spunea...

Pentru acordarea unor cresteri salariale profesorilor🐽🐽🐽, Ghiocel Ciuca 🐷💩din ordinul lui Johanis🐷💩, a dispus ilegal acordarea unei transe din viitoarea lege a salarizarii, motivând temenicia majorării in baza L 153/2017 care in realitate nu mai avea aplicabilitate pentru salariile profesorilor🐽 intrucat functionarii din invatamant 🐽au ajuns din Ianuarie 2023 in grila maxima de salarizare din L 153/2017!!! Practic greva din invatamant s-a realizat ilegal de profesori pentru obtinerea măririi anticipate a indicilor de salarizare din noua lege a salarizarii in conditiile in care la o parte din din bugetari nu li s-a aplicat integral salarizarea din L 153/2017, situatie in care se afla si armata si politia!!!🤮🤮🤮🤬🤬🤬🤬In realitate profesorii 🐽au fost manipulați la o greva ilegala neautorizată de catre liderii de sindicat din invatamant la intelegere cu Johanis, care si el este beneficiar al acestor majorari ilegale salariale in calitate de profesor ca si Carmelita, pentru amanarea rotativei si mentinerea PNL-ului la butoane!!!! 🤬🤬🤬🤮🤮🤮
Politistilor li s-a promis de Bode🤢 ca vor fi introdusi in grila maxima de salarizare, dar in realitate gaura de la bugetat nu poate acoperi promisiunile de cresteri salariale nici macar profesorilor!!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡

Relu spunea...

Lumea nu vrea contributivitatea asa cum o vreti voi, nu ca le e frica. Voi vreti o baza din cateva elemente nu ca in viata civila unde se ia in calcul orice element salarial din care s-a luat impozit+contributii.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Un cadru didactic european lucreaza peste 40 ore saptamanal, numai caprele noastre ,,dactilografice'' lucreaza doar 17 si au pretentii nefast de proaste, caci au fost profesorii atat dă dăștepti si isteti ca de treizeci dă ani au scos numai analfabeti, Șparlamentul fiind full de acesti nătăfleți gulerați si incrăvățați, dar la etaje de cunostinte despovarați...
De cate ori s-au forțat cu strazile treburile cu salariile au urmat recesiunile si saraciile!

Huhu Rezea spunea...

@relu
Slab ești, băiete!
Tocmai că... pe calculul contributiv sunt luate în calcul toate veniturile din solda brută. Se adaugă sporul pentru pensia suplimentară, sporul pentru condițiile de muncă, perioadele lucrate in civilie si sporul OMM.
Este adevărat că pe neterminații inapți medical nu-i prea ajută.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Viorel, on line sunt abonat la ziarul ,,Botosăneanul'' pentru ca scoate la lumină ascunsul si adevarul, nu o data luand-o cu stirile noi inaintea ziarelor mai de ,,soi''

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Relu, ca tine, frate, sunt multi care fug de contributivitate, nerealizand ca alt sistem e o adevarata paguba si blestem!

bogdan spunea...

Interesant de urmarit, veninul si balele curg printre dintii inclestati, ura creste si ajunge la rang de stare de spirit necesara ( dar nu suficienta), orice dar absolut orice doar sa scada celorlalti pensia ....cu orice pret.

Outlander spunea...

@Relu
Te informez, în deplină cunoștință de cauză că sunt luate în calcul toate veniturile lunare realizate!
Toate!
Fără excepții!
Numărul total de puncte este calculat luându-se în considerare condițiile deosebite/speciale/alte condiții, la care se adaugă pensia suplimentară și OMM.
Este un topic din 07.06 2022:
https://www.huhurez.com/2022/06/pensia-contributiva-mai-buna-decat.html

Veți observa, fără doar și poate, că respectivul a trecut în rezervă la limtă de vârstă la 56 de ani și o lună (conform ”calculatorului”), cu o vechime de serviciu de 36 ani, 9 luni și 11 zile.
Deci temerile unora, în legătură cu creșterea vârstei de pensionare la 65 de ani, nu ar trebui tratate în sensul cum afirmă unii pe aici sau prin massmedia, pentru că, așa cum știți de mult, vârsta de pensionare poate scădea datorită condițiilor cu până la...13 ani, deci, la 52 de ani se poate trece în rezervă cu toate drepturile.

Afirmațiile și temerile total nejustificate, sper că sunt doar rodul unei lipse de informare , nicidecum ca pe o tenace și continuă dezinformare și manipulare!

Huhu Rezea spunea...

@bogdan
Ca să te parafrazez:
Interesant de urmarit, veninul si balele curg printre dintii inclestati, ura creste si ajunge la rang de stare de spirit necesara ( dar nu suficienta), orice dar absolut orice doar sa nu se elimine inechitățile din actualul sistem de pensii militare. Fiecare să se mulțumească cu ce au decis gulerații ciucani

Se pare că Ciolacu a înțeles drăcovenia care învrăjbește Ostirea Rezervistă. Are la dispoziție un an ca să restabilească echilibrul în sistem.

nastyboy spunea...

Parerea mea. Incerc sa fiu pe post de tata Omidul. Eu sunt foarte sigur ca CCr se va pronunta pozitiv asupra OUG respective, dar la momentul oportun. Ei sunt destul de incurcati de manevrele cu pensiile speciale precum ca ba le trimitem la Guvern inapoi pentru pozitii oficiale, ba la Banca Mondiala, ba pe video call la UE. La un moment dat, se vor pronunta. Dar o actualizare adevarata se va face pe la anul, pe vremea asta, pentru ca acum bugetul este pur si simplu sufocat. Dar, in aceeasi masura, actualizarea tuturor pensiilor militare nu mai poate fi intarziata. Din 1001 motive. S-a ajuns la capatul sforii. In alta ordine de idei, se lucreaza puternic la modul de implementare a supraimpozitarii, ca sa fie constitutionala. Se pare ca niciun amendament, nimic, nu va avea un impact mai mare decat acest impozit, de aici se vor diminua cheltuielile si de la marirea varstei de pensionare pana la 65 de ani. Nu stiu, pe de alta parte, cum se va realiza acest fapt la sistemul de aparare. Nici atacul la CCR nu este tocmai usor, se pare ca ICCJ nu este foarte sigur ca va ataca, la fel si Avocatul Poporului. Cat despre mine, un obscur neterminat de articol 19, care se agata ca innecatul de colac, de un procent cat mai mare si un impozit cat mai mic, de o zi in plus fata de aceasta amanare la votul final, de abia astept sa fiu rezident permanent pe blogul onorabilului, stimabilului si baciului nost', dl.Huhu, nume de scena. Am onoarea sa va salut, dragi prieteni virtuali! Si ei sunt ai nostri. Si noi pe voi.

M spunea...

Domnilor, calculul contributiv este bun pentru cei care:
- au vechime completă, nediminuată prin aplicarea grupei de muncă,
- au avut solde cu mult peste salariul mediu brut. Anul acesta SMB este 6.789 lei (înainte de sporurile acordate unor categorii pe care nu le numesc pentru că sunt sensibile ca niște ghiocei). Deci, un cadru militar cu o soldă de 25.000 de lei ar obține un punctaj bun sau mulțumitor!

Fratele meu, am mai dat exemplul ăsta dar nu e luat în seamă nefiind pe placul unora, deci, fratele meu este profesor universitar într-un mare centru național și câștigă 28.000 - 30.000 de lei din care 18-20.000 din funcția de bază la care se adaugă 8.000 - 10.000 din activități suplimentare (doctoranzi, lucrări pe fonduri europene și ce dracu mai are el).
Nu mă credeți vedeți că sunt trecute veniturile pe net.

Să fie sănătos! Cât timp nu se bate cu cărămida în piept cât de important e el și cât de proști sunt toți ceilalți are respectul meu!

Deci, să revin, pentru noi ar trebui mai întâi să convingem decidenții să
1️⃣ calculeze pentru toți și pensia contributivă potențială!
2️⃣ Cei care sunt avantajați de pensia contributivă să li se acorde un termen pentru a solicita trecerea pe contributivitate (termenul din legea 223 a fost corect și normal dacă continua să se respecte condițiile din legea 223. Cum legea 223 s-a schimbat ar trebui să se permită celor interesați iar o perioadă de opțiune.
3️⃣ Dacă suntem de acord că asta e o cale rezonabilă și corectă pentru toți atunci ar trebui ca reclamagii de profesie să se potolească și să ne unim eforturile pentru binele tuturor!

Varșoviștii au o singură idee: să scadă pensiile "ciucanilor" find convinși că dacă îi înjură zilnic și îi atacă zilnic aceștia cu siguranță vor fi mai empatici și vor dori rezolvarea unor inechități (reale sau închipuite).

Asta pentru că, nu e așa, când vrei sa obții ceva cel mai sigur e să îl înjuri pe cel care te poate sprijini! Așa este când ai trăit într-o altă lume...

RD spunea...

Ceva nou, de ieri (1 iunie) cu Budai (21:25 - 23:14):

Reporter: Mulțumesc, aș avea o întrebare și pentru domnul ministru al muncii. Avem semnale că ar urma un val de pensionări în cadrul MAI pentru că oamenii sunt nemulțumiți de creşterea vârstei de pensionare și dacă da, cu ce măsuri veţi veni pentru a preveni acest lucru?

Marius Budăi: Eu personal nu am aceste semnale au fost discuții, au fost și foarte multe dezinformări. Nu se face o creștere a vârstei de pensionare bruscă, s-au luat în calcul măsuri tranzitorii, măsuri discutate cu sistemele, exact pentru a nu crea bulversări în sistem. Aceste măsuri tranzitorii le-am explicat și comisiei la ultima discuție pe care am avut-o la Bruxelles, de principiu. Acum, la comisie, inclusiv astăzi dimineață, am avut un call cu și cu comisia, și cu Banca Mondială. Am transmis comisiei ultimele discuții pe care le-am avut în cadrul comisiei de muncă și observațiile primite în cadrul comisiei de muncă și din momentul în care amendamentele au devenit publice, au fost anumite observații, le-am trimis și pe acestea comisiei. Cred că până mâine, cel târziu poimâine, ne parvine de la Banca Mondială și ultima analiză de impact care va merge către Comisia Europeană, astfel încât am reușit cu Comisia Europeană să ajungem spre finalul discuției și ne-au promis că în termenul cel mai scurt, ne transmit și feedbackul dumnealor, pentru că la Ministerul Muncii, orice reformă s-a adoptat, am preferat să o discut întâi cu Comisia Europeană până la aprobarea finală, pentru a nu mai avea discuții pe jalon, ulterior aprobării.

Reporter: Niciun semnal?

Marius Budăi: Eu personal nu, dacă domnul ministru de interne sau domnul ministru al apărării au alte semnale, dar știți că tot ce înseamnă apărare și ordine publică au case de pensii sectoriale la ministere, nu sunt la Ministerul Muncii pentru a ști exact care este situația? Mulțumesc și eu.

https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/briefing-sustinut-de-ministrul-educatiei-ligia-deca-ministrul-muncii-marius-budai-i-purtatorul-de-cuvant-al-guvernului-dan-carbunaru1685616429

Viorel spunea...

Nastyboy. Depinde când vor stabili alegerile locale în 2024 pentru că, cu 6 luni înainte nu mai au voie să acorde pomeni electorale.

Paul Puiu spunea...

Dupa ce au plafonat printr-o supraimpozitare deghizata in 2017 pensiile militare la media salariilor medii si brute, rezultând in final doar un net de 58,5% 🤬🤬🤬pentru a putea realiza o crestere in mod exagerat a salariilor din sanatate🐽, acum politrucii 💩au procedat la fel in sensul ca au initiat proiectul de supraimpozitare din nou al pensiilor militare, in mod fățiș sau evident cu 30% prin modificarea codului fiscal pentru a se crea noi fonduri pentru cresterea salariilor in mod exagerat din invatamant🐽!!!! Din nefericire pentru guvernanti supraimpozitarea pensiilor speciale cu 30%, in conditiile in care exista si pensii de stat care depășesc salariul mediu de 6789 lei, va fi declarată neconstitutionala de CCR!!! O sa vedem atunci ce resurse financiare vor identifica guvernantii🐷daca nu vor mai putea obtine din pensiile militare si restul pensiilor speciale suplimentarea cu 30% pentru buget ca sa poata onora promisiunile fata de cei din invatamant🐽!!!! Rezervistii si in retragere nu au nicio putere in comparatie cu fostii magistrati la CCR si nu cred ca vor accepta supraimpozitarea in conditiile in care li se recalculează si limitează pensiile la 80%!!!
Guvernantii nu trebuie sa uite ca din decembrie 2023 domnia lui Johanis🐷 de la conducerea României încetează si odata cu plecarea sa si încetarea favorurilor pentru cei din invatamant🐽!!!! Cresterea salariala pentru cei din invatamant 🐽sa realizat ilegal intrucat L 153/2017 nu mai prevede cresteri pentru acesta categorie, insa din punct de vedere electoral avantajeaza clasa politica care nu ii intereseaza decat atragerea celor din invatamant 🐽de partea lor!!!!! Imi scapa numele🤮 unuia dintre liderii celor din invatamant💩, care striga la microfon ca sa taie pensiile speciale pentru cresterile salariale ale celor din invatamant!!! Unui bezmetic🤮 ca asta trebuie bagate mințile in cap si adus aminte ca profesorii lucreaza potrivit normei școlare la cate 18 ore pe saptamana si nu 40 de ore ca restul bugetarilor sau militarilor si politistilor nonstop!!!!!🫡🫡🫡🫡

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile & @Outlander, felicitari pentru realismul din comentarii, perealitati, nu pe bajbaite sau din inchipuiri! Asa este. Punct.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

Comisare
Numai prostii poți să spui după atâtea explicații care s-au dat pe blog și nu numai aci.
Supraimpozitarea nu se poate aplica pensiilor din sistemul public calculate numai în varianta contributivă.
Nici atât nu poți să gândești că și în cazul pensiilor speciale calculate în sistemul dual, plafonul de la care pornește supraimpozitarea este cuantumul contributiv, în cazul în care acesta este mai mare decât salariul mediu pe economie.
Altă tâmpenie spusă este că majorarea salariilor profesorilor ar fi ilegală. Cum să fie ilegală dacă este prevăzută în OUG 53/2023. Ordonanța ar putea fi declarată neconstituțională, deși, personal, nu văd vreun motiv. Ordonanțele nu pot afecta drepturile, dar le pot îmbunătăți.

M spunea...

@Huhu Rezea

Majorarea salariilor profesorilor NU ESTE ILEGALĂ!!! Este doar "specială"!! 😂 De ce? Pentru că o lege generală este modificată printr-o lege specială, țintită numai pentru o categorie din cele 7 (parcă) din legea generală!

@nastyboy

În oplanificarea la nivel operațional se spune că nu trebuie să îi creezi inamicului probleme ci să îi creezi dileme! Problema poate avea o singură soluție dar dilema poate avea două sau mai multe soluții!

Să nu ne dăm după cireș! Între rezerviști sunt 3 categorii:
- varșoviștii (nu peiorativ, dar trebuia să le zic cumva celor care au majoritatea carierei înainte de intrarea în NATO) care ar fi mulțumiți cu contributivitatea având ani mulți de serviciu și solde relativ bune.
Ei sunt cel mai loviți de Legea 223 nu așa cum era ea ci de eliminarea actualizărilor
- NATO-iștii (adică cei care ai parte din carieră înainte de intrarea în NATO dar și după) unde avem pe cei cu stagiu complet care la limită ar accepta contributivitatea dar sunt OK și cu L223. Aici însă apare problema disponibilizaților (la intrarea în NATO, la intrarea în UE, la reforma băsesciană) pe care nu am habar cum o să o rezolve.
- ciucanii (adică cei ieșiți după 2017) care sunt prinși între limitarea la 65% dar și creșterile salariale de după legea 153.
Aceștia sunt avantajați de legea 223.
Ar mai fi o categorie, puișorii activi acum, la început de carieră care se vor "bucura" de cea mai mare vârstă de pensionare din NATO și cel mai mic procent la pensie (asta dacă nu vor fi trecuți pe contributivitate și vor muri de foame).

Varșoviștii vor tăierea pensiilor ciucanilor.
Ciucanii nu sunt interesați de actualizare și le place așa cum e acum.
NATO-iștii sunt interesați de actualizare dar pot trăi fără ea dar nu ar zice nu nici contributivității deși nu sunt entuziasmați.
Fiecare ar vrea ca formula de calcul să țină cont de situația lui particulară!

Un circ frate!
Nu mai zic că beneficiile unora nu au mai fost date și altora (apartamente, solde la trecerea în rezervă, prime al 13-lea salariu etc) dar alții au primit în alt mod (compensații de chirie, oscar, sporuri).
Ăla care a avut al 13-lea salariu ar vrea să îi fie luat la pensie dar să nu i se ia și ăluia care nu a avut al 13-lea dar a avut oscar!

Paul Puiu spunea...

Huhurez am sa incerc sa iti explic, dar poate tu nu poti sau vrei sa intelegi!!!! Cresterea salariilor celor din invatamant nu poate poate fi realizata in baza L 153/2017 pentru ca nu mai este prevazut in lege in conditiile in care altor categorii de bugetari care nici macar nu au ajuns in grila maxima de salarizare din aceiasi lege!!! Daca noua lege a salarizarii nu a fost nici macar adoptata, cum poti legal tu ca organ legiuitor, adica parlament sa aprobi acordarea unei noi transe din cresterea salariala anticipat, e ca si cu cioara care va urma a sta pe gard si tu deja tu o vinzi !!??🤔🤔🤔🤔
Este prevazut cumva in PNNR despre vreo crestere salariala de 40-50% pentru cei invatamant cumva??? 🤫🤫🤫🤫Apropo Huhurez, referitor la impozitarea pensiilor, de stat sau speciale, imi indici si mie actul normativ in VIGOARE care precizeaza ca pensiile pe contributivitate nu trebuie sa fie impozitate decat cu 10% indiferent de cuantumul acestora si cele speciale trebuie supraimpozitate cu 30%, respectiv ce trece peste salariul mediu brut???!🤔🤔🤔🤔🤔Huhurez daca tu crezi ca supraimpozitarea pensiilor speciale cu 30% va fi acceptata de CCR si daca are vreo justificare temenicia, eu unul imi însușească critica, dar deocamdata vorbim despre ce, despre proiecte sau propuneri legislative aberante!!!!In urma ultimelor evenimente se poate concluziona ca in afara de obedientii din administrație, sanatate si cei din invatamant sunt inclusi in clientela politica prin acordarea de pomene electorale!!!!!🤮🤮🤮🤮🤬🤬🤬🤬Normal asa cum a fost adoptata ordonanta ar trebui sa fie declarata neconstitutionala pentru ca nu se poate acorda ceva fin ceva care nu exista, adica o transa dintr-o lege inexistenta sau contrar prevederilor L 153/2017 care nu a suferit modificari pentru cei din invatamant!!! Nu pot sa accept sa fii un im de cultura din invatamant si sa strigi la tribuna ca sa taie pensiile speciale pentru cresterea salariilor celor din invatamant cu 3 luni jumate concediu de odihna si 18 ore de munca pe saptamana, care fac ore suplimentare pe bani si primesc plocoane de la elevi in cursul anului scolar!!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡

Skoda 4x4 spunea...

Dl. M

De unde dracului scoti ineptiile astea ? Pana acum 5 min.credeam ca esti pentru unitate SNAOPSN ,dar ce sa vezi...surprizaaa , e clara directia pe care trebuie sa o urmezi dta.si altii...halal natiune .

M spunea...

@Paul Puiu

Se poate! E doar o reglementare specială, acceptabilă pentru unii dar "nesimțită" pensii alții.

Azi se împlinesc 3 ani de la moartea polițistului Cristian Amariei, ucis cu două focuri de armă de către un urmărit internațional.

Odihna vesnica colegilor cazuti la datorie! Eroii nu mor niciodata!

Unii își plâng morții, alții primesc legi speciale de salarizare!

Relu spunea...

Eu fi eu slab, dar si la voi ipocrizia e la cote inalte. Cautati postarile, eu nu caut ca nu am nimic de dovedit, in care se trambita o contributivitate bazata doar pe"elemente comune tuturor". Spor la cautat.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, ordonantele pot imbunătăți, dar pot si bucățeli, si daca o intrebați pe experta Fiola-la Tra-la-la sie ea cum se face socoteala, precum cloșca pe ouă, cu oug 57 si 59!

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Cornel
Succesul cu OUG nr. 59/2017 a ținut de ignoranța și de delăsarea rezerviștilor. Scepticismul, secretomania exagerate al rezerviștilor și lipsa de încredere în ce li se recomandă le joacă festa.
Observăm că încă din anul 2017 au existat pensionari care au știut de lipsa avizului Consiliului Legislativ și nu a mediatizat nimeni, înainte de a apărea pe blog informația userilor @Mircea și Skoda4x4, această șansă de a scoate din uz respectiva ordonanță.

Leo spunea...

Flavius
Eu am învățat de la H, că OUG-urile care impactează NEGATIV dispoziții privind drepturile fundamentale garantate de Constituție , din legi adoptate de parlament , sunt bune de control constituțional la CCR. Adică sunt motive de neconstituționalitate pt. a invoca excepția de neconst. a acelor dispoziții de OUG.
Dacă OUG-urile care impactează POZITIV dispoziții privind drepturile fundamentale garantate de Constituție , din legi adoptate de parlament , nu au motive de neconstituționalitate.
Exact cum ai formulat tu prin atacul OUG 59 + 114 , despre care mi-a zis Leonard.

Burebista spunea...

Pentru Viorel și alții.. Prin ce oug s au mărit salariile polițiștilor?? Și ale militarilor nu???
Citiți pe topicele anterioare ce am scris eu când am văzut comunicatul sindicatelor preluat de presa scrisa... Bode a mințit. El nu putea sa decidă acea majorare... A-ți căzut pe altcineva din guvern sa susțină ceea ce a spus Bode??
Sunteți la fel ca reporterii de la România TV și alții..
În alta ordine de idei... Pe voi inclusiv pe mine ne-ar mulțumi o creștere de 1000 lei brut sau 585 lei net din pix??? Eu zic ca da..

MIHAI spunea...

1. De ce vă mirați că nu sunt crescute soldele. Având PM fost militar se dau șuturi în posterior cu toptanul
2. Singura soluție ca să se termine cu toată lab....la legată de pensiile speciale este calculul contributiv. Pe militari îi ajută. Nu îi ajută pe magistrați. S-ar fi făcut dacă pensiile nu ar fi crescut. E la mintea cocosului

Burebista spunea...

Huhurez, gândește-te ce ar fi însemnat dacă oug 59 ar fi prevazut și recalcularea pensiilor speciale și militare în plată precum și plafonarea la netul rezultat după taxarea bazei de calcul din 2017 bineînțeles fără păstrarea cuantumului avantajos, la fel ca la magistrați ACUM ... Și după 1 ianuarie 2018 indexare diar cu rata inflației... Chiar ca cei 68% ar fi fost în găleată rău... 🤣

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Arfy spunea...

Viorel, ai dreptate cu tichetele de călătorie(sepot folosi și pe alte mijloace de transport) numai că dacă ar fi transformate în lei, atunci trebuie să dea intreaga sumă. Așa se decontează de către transpprtatori numai cele utilizate! Plătește guvernul mai mult pentru tipărirea acestora decât la decontare. În 5 ani n-am folosit niciunul! Urmează și pentru anul acesta... tot inutile!

RD spunea...

@Viorel,

Scuză-mă dar cine muncește aproape sau toată cariera în condiții speciale (muncă tată, nu glumă), vreo 25 de ani, ieși la pensie pe la vreo 52, mă înțelegi? Nu spun că este bine să fie vârsta de pensionare la 65 de ani pentru aceste cadre, dar câți ies la pensie în ziua de azi la 60 de ani? Militari, polițiști, pompieri, jandarmi.. Cei care sunt pe teren muncesc aproximativ până la 50 de ani. Problema mai mare este modul de calcul, salariile avute de peste 10 ani (nu sunt decente pentru majoritatea dintre ei), mai puțin vârsta. Așa cred eu.

Huhu Rezea spunea...

@Bureb
De majorarea sondelor pentru polițiști a vorbit și Johannis la Castelul Mimi din Basarabia, amintind prestărilor impertinenti ca militarii nu au primit nici drepturile cuvenite pe anul 2022 în timp ce profesorii cer drepturi peste cele din L 153/2017

Burebista spunea...

Huhurez, nu am urmărit tot ceea ce a vorbit Johannis în Moldova, dar nici el nu a spus clar ca se va adopta o oug pentru majorarea la nivelul 2022 a salariilor. Discursul lui a fost diar ca un reproș pentru liderii sindicali din învățământ care blamau pe Bode ca da la polițiști iar la învățământ guvernul nu vrea sa dea... Deosebirea era... Dacă s ar fi dat la polițiști și militari ca lor li se dădeau salariile la nivelul 2022 iar pentru învățământ se cereau și s au dat peste nivelul 2022 din Legea 153 încă 1000 lei brut... Procentual este enorm pentru prima clasa de salarizare.. Sa zicem debutanți.. 25%... Fără ca taxele sa se mărească...
Acum poate vad și toți analfabeții ca polițiștii au un singur avantaj față de militari și anume ca pot avea sindicat, pot participa la mitinguri.. În timpul liber... Și doar atât... Rezultate... Spre zero. Dacă nu poți face grevă, ca să blochezi activitatea și cu repercusiuni asupra societății puterea sindicală ESTE ZERO.
Asta pentru toți pensionarii militari ăștia de la MApN care tot blamează pensionarii militari foști polițiști ca ei au avut alt statut care le-a permis sa aibă venituri mai mari...
Va spun eu nu a contat decât conducătorii ministerelor... Singurul care a dat la ambele ministere a fost GENERALUL OPREA.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...

@Skoda 4x4

Am trecut doar în revistă divergențele pe care le văd eu și am propus de câteva ori un program pentru a ne uni:
1. Cerem calculul dual (și pe contributivitate adică) pentru toți, actualizat dacă este cazul cu ultimile prevederi legale,
Calcul dual nu doar pe contributivitate, nu doar cu sporurile care au litera "r".... 😁
2. Cei care vor să treacă pe contributivitate (pentru că le este mai favorabilă) să fie liberi să o facă fără să îi afecteze pe cei care preferă pensia militară
3. Ne potolim să ne mai faultăm unii pe alții trimițând propuneri la Înalta Poartă de cum vedem noi că ar fi bine să se taie pensiile altora!

Serios? Aveți impresia că nu vreau unitate în jurul unor obiective comune, rezonabile pentru toți?

@Viorel

Peste 10 ani o să stea ăia in fotolii și o să se ducă în tranșee (sau la incendiu) roboții și dronele! 😁

Poate avem noroc și învinge Rusia pentru că ai dracului ăia își respectă militarii!!!!

RD spunea...

@M,

Ei (politicienii, cei de la CE) n-au de unde sa stie cat s-ar reduce cheltuielile cu noi chiar si pe contributivitate! S-ar putea (sau nu) sa-si ia teapa si sa nu fie reduse cheltuielile (sub 11 miliarde ca acum) pe vreun sistem de calcul. Nu e cum vrem noi, nu merge cu cei care vor sa treaca pe contributivitate sa fie liberi si cei care vor pe sistemul actual, sa ramana asa. E ori alba ori neagra. Nu se va termina aceasta faultare de care vorbesti deoarece aproape fiecaruia ii pasa doar de pensia sa, fara sa se gandeasca si la altii. Si sunt mici exceptii cand se gandesc sa nu fie scazute deoc si sa creasca (pensiile) cele neindreptatite!

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
CEZAR spunea...

@/VIUREL majurul CU CAMASA ROSIE!
Viorel spunea...
RD.
Condiții normale (0% = civilie) 1 ani,11 luni, 1 zile;
Condiții deosebite (25%) = 20 ani, 7 luni, 20 zile;
Condiții special (50%) = 7 ani, 7 luni, 20 zile;
Alte condiții (50%) = 4 ani, 11 luni, 29 zile;
TOTAL = 35 ani, 2 luni, 10 zile.
2 iunie 2023 la 21:31
------------------------
Faci kk imprastiat pe ele
Doar vechimea REALA conteaza...aia platitoare de taxe si impozite!
Oricum tu pe sub mesele de birou DESE cadre ..si etc ai cam intrecut pina si pe ..scafandrii ..piloti ..sau luptatorii in linia 1..
brava majurache....!!

mosmartin16 spunea...

Vecinu', rezervist militar, îmi spune ce pași crede c-ar trebui făcuți la pensiile militare pentru ca acestea să fie decente și fără inechități ! Ce să-i răspund ?! Iată ce zice el : 1. Recalcularea tuturor celor aflate în plată prin algoritm de calcul similar celui utilizat în sistemul public de pensii ( pe puncte, din întreaga perioadă de activitate ) ! Avantaje : a) se elimină - în totalitate - inechitățile profunde existente la pensiile militare și determinate de anul trecerii în rezervă ! b) cuantumul astfel rezultat este singurul care reprezintă un drept câștigat, nu și cel actual care este calculat procentual dintr-o bază de calcul de 6 luni și care-i și aleasă ( Decizia CCR nr. 900 / 2020 - punctul 105 ) ! c) se asigură concordanța cu ceea ce este menționat în PNRR, respectiv revizuirea pensiilor de serviciu ( cele rezultate din legi speciale, distincte de legea cu caracter general în domeniul pensiilor ) și alinierea acestora la principiul contributivității ! 2. La suma tuturor pensiilor astfel rezultate se adaugă o sumă ca supliment de la bugetul de stat și care, împreună cu prima menționată, să conducă la o sumă finală relativ mai mică decât cea actuală cu cheltuielile aferente pensiilor în plată ! Acest supliment bugetar reprezintă o compensare a restricțiilor, interdicțiilor și riscurilor specifice carierei militare ! 3. Din acest supliment bugetar general se adaugă la cuantumul contributiv rezultat al fiecărei pensii în parte, suplimentul aferent și stabilit printr-un algoritm pe tranșe de vechime ca militar ! Avantaje : a) rezultă pensii decente, fără inechități ! b) cuantumurile pensiilor astfel recalculate sunt mai mari în raport cu durata perioadei de activitate, funcțiile îndeplinite și condițiile de muncă ( rezultă mai multe puncte, implicit o pensie contributivă mai mare și totodată și un supliment bugetar mai mare aferent vechimii ca militar ) ! c) se răspunde cerinței din PNRR, respectiv aceea de reducere a cheltuielilor cu pensiile de serviciu ! Ce să-i răspund vecinului ?! Gând bun, oameni buni !

Viorel spunea...

Don Cezare. Nu contează, miel să iasă. Am vrut să scot în relief că eu nu am plecat din sistem, indiferent cât de greu mi-a fost. Tu băiat cu minte (liniștit, nu deștept), ai stat pe scaun și ai dat ordin iar majurul și subordonații le-au executat. Doxă ioc, condiție fizică nema, burta mare și plocoane de la GAZ. Lt. ai ieșit din școală, Cpt. ai plecat la pensie. Și vrei PLx-uri.

akord 75 spunea...

@mos martinu'
daca puteti va rog sa ne spuneti si gradul si functia lu' vecinu(probabil subofiter) ,nu de altceva dar sa stiu, cu cate sute de lei va avea pensia mai mare decat un general si ce fel de general,cu cate stele....
Ca "sistemu' asta" urmareste strict cariera profesionala a unui oarecare ...
Cred ca i s-ar potrivi lu' tractoristu P**a Puiu cel cu "originea sanatoasa si dosar de proletar"
@Viorel
Oare unde ati primit "alte conditii" si "conditii speciale"??
Stim cu totii ca cei de la resurse umane au exagerat cu conditiile astea de birou dar chiar asa? La BDS/CDC si HR mai ceva ca pe F-16 ???....pericol mare la guleratii astia din esalonul 3-4.Cunosc si sef serviciu "chiloti izmene" dar de CS nu a trecut.E tare ofticat!!
PS De asta nu va mai intreb ca stiu ce reprezinta.
"Condiții normale (0% = civilie) 1 ani,11 luni, 1 zile;"

E "scoala" de alimentatie publica aia "care scotea" ospatari si vanzatori de aprozar.In alte vremuri exista o specialitate militara cu maistri militari care se numea chiar asa "maistru militar bucatar".....s-a trecut direct la aprozaristi vad 😄
In rest nu-i de caomentat! Ati avut o specializare cu totul si cu totul periculoasa/vatamatoare chiar,care v-a afectat din toate punctele de vedere.Se vede !

RD spunea...

@mosmartin16,

Spuneti-i vecinului că nimeni (politicieni, civili), mai ales CE, nu dorește un supliment pentru restricțiile din carieră. Suplimentul pentru fiecare beneificat poate fi dorit de pensionarii militari, atât.
Cerințele CE sunt de a rămâne săraci majoritatea pensionarilor militari români, deși unii de acolo au în țările lor sistemul pensiilor militare pe ultima lună, 6 luni, oricum nu pe toată cariera, pe contribuții. Și mai spuneți-i că trecerea pe contributivitate nu v-a rezolva inechitățile din sistem deoarece unii ar pierde, iar alții ar câștiga, nimic mai mult. Iar dacă salariile nu ar fi fost lăsate la coadă în legea salarizării și nici pensiile militare reformate de 'n' ori, lumea ar fi stat pentru mai multi ani în activitate. Bine că cei care au suferit cel mai mult cu legea salarizării cică unitare sunt oamenii din ultimii 15 ani, nu cei mai vechi.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
mosmartin16 spunea...

RD, ceea ce nu pricepi tu atunci când spui că...unii ar pierde și alții ar câștiga...e faptul că tu "nu vezi pădurea din cauza copacilor" ! Tu nu realizezi că astfel s-ar produce o reașezare corectă a cuantumurilor pensiilor ! Cei care ar pierde "ar veni" unde le e locul, iar cei care ar câștiga "ar merge"...unde le e locul ! E așa greu de priceput principiul ?!

akord 75 spunea...

Tupeu maxim de moldovean laudaros, care si-a facut din "cariera" doar un motiv sa parvina pe motiv de "ciocoii vechi si noi"
Mi-e scarbaaa! ...o incomensurabila scarba!!
Cica asta-i militar:🤮🤮🤮
"Cât despre ospătari, bucătari, măcelari, să știți că am dus o viață de boier pe timpu lui nea Nicu. Și ca Sof. am dus-o mai bine decât toți cei 3 la un loc. Diferența a fost la soldă, dar era și normal având în vedere gradul și funcția. Dar mi-am completat nivelul de trai datorită funcțiilor avute, mult peste veniturile dv. Vă dau ca ex. doar relațiile făcute cu Sovietățile civile cât timp am fost merceolog (1992-1995) când făcam aprovizionarea UM la Galați (luni, miercuri, vineri=debaraua și frigiderul plin pe o lună)."
Soldatii mancau "zama chioara"numita ciorba.In caz de razboi astia trebuiau judecati si impuscati.
Si asta a fost "doar un mic exemplu", ca sa citez

akord 75 spunea...

@Viorel
Ai "platit din greu" pentru oskarul ala! Ce-ti pasa,ca nu plateai de la tine ci din ce furai
In rest esti o "lumina" cu oskarul ala....una neagra!
Esti exact dupa chipul si asemanarea "societatii democratice" de azi
Voi intre voi moldovenii dar pe/in functie "posibilitati"
https://www.youtube.com/watch?v=93n-cfNzPOw

GG spunea...

@Viorel Ia fă d.ta o destăinuire completa la tov.căpitan!🤣
Acum le spui ca faptele sunt prescrise!😂

RD spunea...

@mosmartin16,

Nu sunt de vină pensionarii ieșiți pe legea 223/2015 (cei simpli care au muncit și n-au avut putere de a influența ceva) că nu s-au indexat pensiile ca la civili.
În atâtea țări din NATO și UE pensiile militare sunt calculate pe procente pe o luna sau câteva luni, nu pe toată cariera.
Ok, vă convine pe contributivitate, dar nu toți împărtășesc situația dumneavoastră. Înțelegi? Cei care ar pierde.. Ar pierde deoarece politicienii și-au bătut joc de toate structurile de apărare, ordine publică și siguranță națională din Romania. Lăsați 'vrăjeala' cu așezarea corectă. Sunt sigur că majoritatea celor aflați acum la pensie ar mai fi stat 5-8 ani în plus la serviciu dacă nu era instabilitatea asta în salarizare și pensionare. Printre care și eu! Știți foarte bine că mulți nu sunt de acord cu ce scrieți, vă vedeți interesul și atât. Așa cum USR-iștii își văd interesul de a face campanie împotriva celor care asigura siguranța în România pentru voturi.

Huhu Rezea spunea...

@RD
NU v-a disponibilizat nimeni forțat, precum pe cei cu Ordonanța 7/1998. Ați plecat de bună voie, cu pensie anticipată parțial, unii cerșind sau plătind pentru o clasare medicală de apt limitat, lăsând posturile descoperite. V-ați cam forțat norocul!

mosmartin16 spunea...

RD, îmi vine să "rd" de ce spui !🤣 De unde ai tras tu concluzia că io aș câștiga pe contributivitate ?! Mi-ar scădea bre ! Așa-i că nu pricepi asta ?! Cum nu pricepi nici ce înseamnă aplicarea unui principiu corect și echitabil !

ifrim spunea...

@Moș Martin.Spuneți-i vecinului d-stră când face petiții pentru trecerea pe contributivitate a pensiilor militare de stat să o facă în nume propriu nu și pentru mine,Șerban Doru,Kis Viorel ,Gelu Olescu & compania de disponibilizați ce nu suportăm sintagma contributivitate.Să nu ne facă "bine" cu forța dacă noi nu i-am cerut-o!

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Liviu spunea...

Pensionarii de pe acest site care o tot dati cu contributivitatea nu mai mintiti ca vreti dreptate sau echitate,pt ca sunteti egoisti si va ganditi doar la voi!Am mai spus pe aici cum naiba e echitate cand un sgp-ist nu ar avea pe contributivitate nici jumatate de punct de pensie si ar lua 800-900 lei si i-ar da supliment la pensie pstatul pana la 1150pensia minima iar un subofiter nici macar un punct de pensie adica nici 1780 lei!Asta e dreptatea voastra?Asta inseamna ura si egoism!Cum spunea cineva mai sus ca pe contributivitate fiecare o sa incaseze pensia pe care o merita!Sunteti penibili sincer!

RD spunea...

@Huhu,

Am ieșit la limită de vârstă, nu altfel.. Am ieșit conform legii, legal, nu ilegal. Din moment ce am stat peste 25 de ani în serviciu, cum să am pensia anticipată parțial? Nu mi-am forțat nimic, că în România nu se respectă legile și drepturile omului este altceva. În țările unde se respecta legea pensiilor, militare, în afară de faptul că cuantumurile lor nu sunt mici, nici nu sunt batjocoriți ca în România. Dacă ați fi avut indexările ca la civili, nu ați mai fi zis nimic. Nici eu n-am beneficiat de actualizare sau indexări ca la civili din ultimii 6 ani. Adică muncești cu interdicții și în condiții speciale, ești și luat la 'mișto' de politicieni și civili și rămâi în acele structuri?

ART. 18

(1) Au dreptul la pensie de serviciu anticipată parţială militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, în activitate, care au o vechime efectivă de minimum 20 de ani, dintre care cel puţin 10 ani vechime în serviciu. Am 26 ani și jumătate vechime efectivă doar în serviciu. Așa că n-aveți dreptate.

Nu e cazul meu, Huhu.

@mosmartin16,

Atunci dacă nu v-ar crește înseamnă că ar trebui să treceți doar dvs pe contributivitate (și cei care doresc), însă din păcate, nu se poate. Țările care se respectă, nu au pensiile militare calculate pe contributivitate. Dar la noi.. În ultimii ani, au ieșit la pensie zeci de mii de militari, polițiști și așa mai departe din cauza nesimțirii politicienilor.


M spunea...

@RD și Viorel

Da, așa este!

Îi tot vedem pe unii pe aici cu formule, că să fie contributivitate + radical din numărul de la pantofi.... 😂

Acum mă refer și eu la subiectul abordat de dumneavoastră:

Aloooo! Vă mai explică o dată Huhurez!
Orice este diferit față de legea generală se numește "lege specială"!

Vă întreb, pe ăștia cu contributivitatea:
Ce faceți dacă un colonel pensionat în 2000 are dublu decât un colonel pensionat în 2023? Aud??????????
Nu mai e echitate???????
Nu înțelegeți că au fost legi diferite de salarizare deci solde diferite și că în ultimii ani SNAOPSN a avut venituri de mizerie raportate la:
- venitul mediu,
- soldele celor activi în anii 1980 - 2000?

Sunteți blocați în "echitate la pensii". Celelalte avantaje pe care VOI le-ați avut nu contează?

Huhu Rezea spunea...

Liviu
D-ta ești penibil dacă ți se pare normasl ca un sgp-ist să aibă o pensie mai mare decât un ofițer, la aceeași vechime în serviciu.
S-au răsturnat valorile!

akord 75 spunea...

@Viorel
Adica primeai MITA !....pentru ca, de calitate,pret si cantitate sa-si bata ei joc.Sau crezi ca erai asa iubit dezinteresat.
Hai ca n-am descoperit acum ceea ce e stiut de toata lumea..."cinstitule!"🤣

"Eu am specificat destul de clar. Relațiile mele cu Societățile civile. Doar faptul că mă aprovizionam de la ei , îi făceau să-mi umple sacoșa fără a mă atinge de drepturile militarilor."

Mirelaperianu spunea...

Se alege praful,cu oameni la conducerea tarii ca cei de acum ,tara este pe topogan . O aiureală.

akord 75 spunea...

De abia acum am citit idiotenii ale unuia care ni ajutor of de serviciu nu a fost in stare sa faca. Si se mai si contrazice.......Viurea zis gigolo
1-"Oskarul nu se plătește. Se dă pe merit și mă refer strict la mine."
Doua minciuni in doua propozitii si inca una in contradictie cu celelalte anterioare
2-"...nu ați reușit să vă lipiți de un Oskar, atunci chiar ați fost fraier.." Deci acum e pe lipeala nu mai e pe merit
Da mai Viurele "nu m-am lipit" pentru simplul motiv ca atunci "nu fusese inventat" pentru lingai si pupatori de funduri... si pentru nimeni.Nu exista notiunea asta jegoasa de "oskar"
Concluzie :deci l-ai luat "pe merit"sau "te-ai lipit"???
Sau "meritul" consta in faptul ca "te-ai lipit" de oskar...Erai bun in locul lui Budai dupa cum gandesti, ca moldoveni din Bot'seni sunteti amandoi !!😂
Daca nici de functia de SSB nu ai reusit sa treci e vai de capul dumitale...functie de caporal,uneori fruntas,stii tu ala care se scoala de dimineata,odata cu...
Da' te-ai lipit de oskar? Te-ai lipit "pe merit"! Las' ca-ti trece...
Apropo cum se numeste lucrarea dumitale de excelenta??...E ca doctoratul lui maCiuca sau Lucica Bode ? Ceva cu divizia de Tc in ofensiva, razboiul electronic sau aeropurtat? ca stiu ca aia de la chiloti izmene numai asta studiau.Faceau Lucrarile si le trimiteau ca bibliografie la AISM unii chiar la ATM....astia ca tine cu numaratul firelor de patrunjel in supa si cu indesat frigiderul personal cu mita si furaciuni.Tu ai zis-o nu eu!😀...ca "nu te duce dovleacul"

Liviu spunea...

E adevarat ca un sgp-ist posibil sa aiba pensie cat un ofiter care a iesit la pensie acum 15-20 ani!Nici eu nu sunt de acord cu situatia asta avand in vedere ca 80% cel putin din sgp-isti ies Apt Limitat sau Inapt si rar e unul sarit de 45 de ani,plus ca ei se si angajeaza pt ca nu ies la pensie pana nu are asigurat un loc de munca!Ideea este ca niciodata nu vor fi eliminate inechitatile indiferent de varianta de pensie!Pana prin 2008-2009 salariile militarilor erau ok,cum a taiat chiorul a inceput dezastrul si la ora actuala anul 2023 un subofiter abia peste 25 ani vechime daca are un punct de pensie!Cu ce bani sa traiasca daca o sa treaca pe contributivitate?D-voastra care ati iesit de mult ati avut salarii foarte bune in comparatie cu ziua de azi si ati reusit sa va ajutati copiii si sa traiti decent ani de zile!Dar ce sa faca un sgp-ist sau subofiter cu pensia pe contributivitate cum vreti o parte din pensionarii militari?Nici nu aveti decenta doar 2-3 au spus pe aici sa dea o lege sa fie benevola contributivitatea nu obligatorie!Cine vrea sa treaca ok cine nu sa ramana pe lg 223/2015!Trebuie sa intelegeti un aspect CE,BM vor sa faca reduceri la bugetul de pensii!Au fost trimise unele calcule din tara si ei stiu ca daca se trece azi pe contributivitate majoritatea pensiilor vor creste asa cum mereu e specificat aici un procent de 68%!De asta in legea care e la CD vor sa fie treptat trecerea pe contributivitate ca sa se schimbe modul de calcul si clar ca nu o sa fie pensia mai mare fata de pensia militara care e acum si cu 12/60 luni tot bine este!Nu se vede ca Sistemul de Aparare nu mai e motivant pt tinerii romani?Vedeti ca unitatile sunt goale,nu stiu daca este la acest moment o unitate in MApN incadrata mai mult de 50% hai maxim 60%!Indiferent ce face un militar nu este dat afara chiar daca are dosar penal si este condamnat cu suspendare ramane in activitate!Asta ca sa stiti in ce situatie a ajuns armata romana!O sa fie 2 variante in viitor:ori o sa faca la fel ca in SUA scoate puscariasii si-i baga in MApN ori cei din Nepal,Sri Lanka,India...vor veni in MApN,MAI...etc!S-a ajuns ca in civilie sa se castige mai bn ca in Sistemul de Aparare si de bine de rau esti acasa,nu trebuie sa te tunzi,sa te barbieresti,tatuaje,cercei si altele!Banii din bugetul MApN se duce doar pe armament si tehnica ce dau tarile smechere la casat sau prostii de romani la multe miliarde de euro dati inainte ca la prostituate nici nu au primit nimic din contract!Datorita militarilor straini din Romania aplicatiile sunt de aproximativ 30-40 zile in corturi in care si d-voastea ati facut aplicatii de 40-50 ani,mancarea este infecta dar se opresc 34 lei pe zi...stiti ca multi sgp-i nou veniti rezista in sistem pana la prima aplicatie si cand aud conditiile de la cei mai vechi isi dau demisia,stitica au ajuns sgp-ii in MApN sa nu execute ordinele ofiterilor?Daca nu le convine ca sunt trimisi pe sectoare sau in anumite servicii le raspunde SLT,LT cu DU-TE TU CA EU NU MA DUC ACOLO,MAINE IMI IAU CM!Cdt de Unitati nu vor sa-i dea afara pt ca li se pun piedici in avansarea lor in cariera!In curand o sa vedeti la stiri cum vor bate sgp-ii ofiterii!S-a degradat armata cum e si societatea asta!Sunt prea multe de spus!

M spunea...

@Liviu

În anul 2006 am avut punctajul mediu anual 5,16 iar cu sporul pentru condiții speciale am ajuns la 7,75.
În anul 2008 am avut punctajul mediu anual 5,85 iar cu sporul pentru condiții speciale am ajuns la 8,77.

În anul 2011 după măcelul făcut de Javra Ordinară am avut punctajul mediu anual 3,15 cu spor am ajuns la 4,11 (deci în valoare contributivă am scăzut la jumătate).

Acest punctaj (+- 10%) mi s-a păstrat până la trecerea în rezervă cu toate că am crescut în grad și funcție, în vechime, am mai luat și Oscar și sporurile "nesimțite".
De exemplu în anul când am trecut în rezervă (colonel, toate gradațiile, Oscar, comandă, sporuri) am avut un punctaj de 2,99 (fără grupă). Cum mama dracului de eram mai prost plătit ca atunci când eram căpitan????????

Să îmi spună cineva că un ofițer are acum solda (curată, fără spor de condiții, fără Ordinul 50, haine etc.) la nivelul de 5,85 x 6.789 lei = 40.000 de lei!

Asta nu vor să înțeleagă varșoviștii! Blocați în vremurile lor nu vor să creadă că în zilele noastre militarii SUNT PROST PLĂTIȚI comparând soldele cu salariul mediu brut, care a crescut accelerat! A fost un fel de compromis acceptat: soldele scad în valoare comparată cu salariul mediu dar cresc pensiile, tot așa, comparate cu pensia medie!

De aceea, soluția corectă este ca cei care s-au bucurat de solde mari și au acumulat punctaj contributiv satisfăcător să fie lăsați să treacă pe sistemul general al pensiilor!

Huhu Rezea spunea...

@M
La calculul contributiv se face suma tuturor punctajelor anuale, nu se ia punctajul din ultimul an, cum te vaiți d-ta în mod speculativ. Te vaiți dar își convine că pensia procentuală ți-a fost stabilită dintr-o soldă de 3 ori mai mare decât salariul mediu pe economie
Deci, in cariara de peste 25 ani ai prins și perioade în care solda brută era de 5 ori mai mare decât salariul mediu pe economia.
Vezi de ce este echitabil calculul contributiv?

M spunea...

@Huhu Rezea

Știu asta și de aceea cred că am spus de vreo 50 de ori că mie ori îmi convine să trec pe contributivitate ori măcar nu mă afectează!

Dar ridic problema celor activi acum, care nu au prins 2006-2008 în activitate, și care au avut DOAR solde mult mai mici (raportate la SMB)!

Văd de ce e bun calculul contributiv pentru dumneata și chiar și pentru mine dar.... ce să vezi.... jumătate din militari sunt activi și la ei nu prea vă gândiți!

De aceea eu am să insist:
1. calcul dual pentru a decela clar care e avantajul de a avea pensie militară
2. dreptul celor care vor să treacă pe contributivitate!


Iar o altă remarcă: tot spuneți de sporurile "nesimțite" pe care noi le-am avut. Atunci cum cu sporuri nesimțite dar și cu grad, vechime, gradații, funcție mai mare, solda era abia de 3 ori cât SMB în timp ce pe la mijlocul carierei aveam aproape dublu?????

😁 Și vă mai aduc aminte că mie nu mi-a dat statul apartament și am plătit vreo 140.000 de euro împrumutul, din soldă, aproape 30 de ani (iar dumneata ești inteligent și înțelegi că dacă zic 140.000 de euro înseamnă cu dobânzi, comisioane, asigurare și alte alea nu cum calcula unul și zicea că mi-am luat vilă! Nu!!!!! mi-am luat un apartament la ultimul etaj la granița cu Ferentariul!).

Fiți corect și principial!

Huhu Rezea spunea...

@M
D-ta esti blocat rău de tot în gândire. Iți flutură prin minte numai comuniști și varșoviști.
Problema la noii activi este sistemul de salarizare raportat la salariul mediu pe ecoomie, nu legea pensiilor militare.
Intr-o carieră de aproape 30 de ani soldele brute urcă și coboară și nu este corect să-i stabilești omului o pensie după veniturile din ultima perioada de activitate. Peste câțiva ani, soldele din ultimii ani de activitate pot fi mult mai mari decât salariul mediu pe economie și vor fi dezavantajați cei ieșiți la pensie anterior.
Asa că... tot mai bună este o medie a veniturilor din toată activitatea.

Paul Puiu spunea...

M, motivul pentru care varsovistii vor pensii pe contributivitate consta in faptul ca ei au prins numai salarii marii cat au fost activi si datorita acestui considerent au lucrat si pana la limita maxima de 30-35 de ani !!! Daca varsovistii ar fi prins super salariile taiate cu 25%-15% din perioada Iunie 2010-decembrie 2014 si imediat din 2015 salariile si sporurile limitate la nivelul anului 2009 de dupa criza precum si taierea celui de al 13 salariu si fara premii, nu cred ca ar mai fi vorbit asa Huhurez si restul varsovistilor!!! Abia in 2017, pana la adoptarea L 153/2017, pentru ca ne raportam la salarii, cei din armata si politie au prins i majorare de 20% pentru ca pana atunci in perioada Ianuarie 2015-August 2017 toti au ramas cu salariile la nivelul anului decembrie 2009 si cu sporurile la fel, minus al 13 salariu si premiile!! Ceea ce se omit a spune Huhurez si varsovistii este faptul ca dupa intrarea in vigoare a tăierilor salariale din Iunie 2010 au crescut si contributiile la bugetul de stat CAS, CASS si impozitul pe salarii iar dupa intrarea in vigoare a L 153/2017 CASS a ajuns la 25%!!!! Deasemenea abia in 2019 salariile si sporurile politistilor si militarilor au fost actualizate PARTIAL intrucat pana atunci au fost tot la nivelul lui decembrie 2009!!! Un alt aspect pe care varsovistii il ignora este ca salarizarea nu s-a facut la nivel maxim nici pana in prezent!!! Daca s-ar recalcula pensiile pe contributivitate o mare mare parte dintre activii care au trecut in rezerva dupa decembrie 2014 si care au prins tăierile cu 25, 20%,15%, 10% din perioada iunie 2020-decembrie 2014 cat si pana la intrarea in vigoare a L 153/2017 ce pensii pot primi pe contributivitate, binenteles ca mici si nu ii avantajeaza contributivitatea???!!🤔🤔🤔🤔Asta e adevăratul motiv pentru care cei care au prins perioada iunie 2010 si pana in prezent nu vor pensii pe contributivitate pentru ca salariile nu au fost si nu sunt mari!!! Cine stie cu adevarat contabilitate in domeniul salarial stie ca din salariul brut actual potrivit L 153/2017 ca urmare a reținerii contributiilor la buget se pierde 47% din salarul brut si doar ceea ce ramane doar s-ar lua in calcul pentru pensii pe contributivitate!!! Ceea ce nu inteleg cei pensionati pana in iunie 2010 sau se prefac ca nu inteleg, este faptul ca dupa aceasta data contributiile la buget au crescut dar nu odata cu ele si salariile si sporurile si ca urmarea acestui fapt pensiile pe contributivitate vor fi mai mici!!!!In conditiile in care coeficienții de salarizare au scazut din 2010 si pana in prezent iar sporurile si salariile nu au crescut asa de mult despre ce pensii pe contributivitate putem discuta???!!! Lasa-ti prostiile🤫🤫🤫 ca nu toata lumea e fraiera si nu se pricepe la contabilitate si fiscalitate si numai unii dintre rezervistii sau retragere mai cu vechime sunt destepti pentru ca de fapt isi urmaresc propriul interes!!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡

xmax spunea...

Si nu vor primi nimic militarii si politistii niciodata!!!

Spere analiza acest link
https://www.national.ro/social/politistii-au-rabufnit-suntem-bataia-de-joc-a-comisiei-europene-795757.html

...care este public si accesibil oricui

Cei care inca mai aveti un tip de acces la nivel central oare de ce nu le puneti piedica acelora care isi bat joc de noi???
Cite aberatii si ineptii se tot latra la TV intoxicind prin diverse elemente manipulatoare, de noaptea mintii. Nimeni nu are curajul sa le spuna in direct la TV, ca sunt hoti si mincinosi.

Liviu spunea...

D-le Huhu Rezea d-voastra credeti ca vreodata militarii din MApN vor fi asa bine platiti?Cum naiba credeti ca in momentul in care se vor lua ca baza de calcul 25 ani o sa aiba un sgp-ist mai mult de 0 75 puncte sau un subofiter sa aiba 2 puncte in cei 25 ani ?Sunteti visator rau!Va ganditi doar la d-voastra si unii de aceeasi varsta cu a d-voastra!Nu ati vazut ca mereu MApN-ul a fost cel mai prost platit indiferent de perioada de dupa 1989?Ce sa-i motiveze pe sgp-i sau subofiteri sa vina in sistem?Sa aiba pensia minima sgp-ii iar subofiterii maxim 1780 cat e acum?

akord 75 spunea...

Ca sa incetam pentru totdeauna cu 𝗺𝗶𝗻𝗰𝗶𝘂𝗻𝗶𝗹𝗲 𝗴𝗿𝗼𝘀𝗼𝗹𝗮𝗻𝗲 servite pe aici pentru dezinformarea celor mai tineri.Desi am spus-o de nenumarate ori si toti cunosc acest lucru se continua cu nesimtire dezinformarea
Apartamentele de stat NU au fost date DOAR catre militari ci intreaga populatie a Romaniei a beneficiat de MITA data de Iliescu in vederea alegerilor.Ca asta a fost: MITA !
Eu sunt unul dintre pierzatori intrucat m-am inscris prin fostul ICRAL la ap proprietate personala luat cu banii proprii pe 27 de ani prin contract cu CEC in anul 1981.Intr-adevar in 1993 am achitat tot restul ramas de plata pentru ca era si noemal pe inflatia aia in conditiile in care preturile ramasesera la valoarea din '81-'83
Nu inteleg cum altii au dat 140.000 euro in 1988 cand au terminat sc de of.preturile din Bucuresti le poate afla oricine in orice moment,inclusiv istoricul lor.MA SCARBESC MINCINOSII !!
si mai jos una dintre nenumaratele DOVEZI ale istoriei recente.
"2,6 milioane de apartamente, vândute locatarilor
Decretul de lege numărul 61 din 1990, al Guvernului Petre Roman, avea să aducă România pe primul loc în Europa în ceea ce priveşte procentul proprietarilor de locuinţe. Legea le-a permis românilor să cumpere de la stat apartamentele care le fuseseră alocate în perioada comunistă prin întreprinderi sau primării. „În doar trei ani, din 1990 până în 1993, statul a scăpat de aproape două milioane de apartamente. Le-a vândut aproape pe gratis. De exemplu, în 1990 un apartament cu două camere costa 123.000 de lei, puţin peste preţul unei Dacii, şi putea fi cumpărat cu 30 de salarii medii pe economie. Preţurile s-au conservat şi în anii următori, deşi inflaţia a fost una galopantă”.

una din numeroasele surse
https://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/1990-anul-0/1990-anul-0-blocurile-comuniste-vandute-ieftin-imediat-441188

Paul Puiu spunea...

Era normal ca Dezakord75 sa isi manifeste acordul fata de micinosi, dar poate M a pus un 0 din greseala, dar restul ce a sustinut acesta corespunde realității!!! Apartamente primeau doar membrii de partid familiști, tineretul primea la cămine si garsoniere daca erau in calcule!!!In rest mai incet cu pensiile pe contributivitate ca nu e momentul!!!!🫡🫡🫡🫡🫡

akord 75 spunea...

Ca sa dai banii aia pe un ap la periferie, la ultimul etaj,nu presupune decat doua variante:
....si sa-ti mai ia si banca inca pe atat fata de pretul apartamentului🤣 .."unu' la pret de doua!!" Na! "capitalism pe paine..."
Ori mincinos patologic iremediabil si de prima clasa,ori prost de da in gropi
Mai ales ca e absolvent pe vremea lui Ceasca adica tot "varsovist" doar ca dupa '90 "a dat din coate".Parca n-am sti si n-am trait vremurile alea.. 🤑 Da' "el era militian atunci"in dictatura
"Io" v-am spus:"patologic".La care se adauga frustrarea de a scrie "boldat"orice tampenie cat de marunta.I se pare ca nu e de ajuns bagat in seama 😆
Asa ca vrand nevrand am ajuns "profailar'"Boala grea la nenea asta!🥱...plictis mare!

akord 75 spunea...

PS Ca sa preintampin intrebari idioate:
Am achitat ca avans (atunci in 1981) 51.000 lei suma minima obligatorie reprezentand cel putin 30% din costul total. E drept ca nici CEC-ul de atunci nu era Raiff sau ING(sau oricare alta) de azi,pusi pe jupuiala pana la spoliere maxima
Pana nici nenorocitele alea de depozite nu acopera macar inflatia.....bagi un leu depozit si iti da la scadenta 80 de bani 😂
Cum ziceam: "pomperul" sa serveasca cu paine, cu bonus amerloci,Biden,Hunter si zdrelenski
Slava Ukrainii

PS Mai stie careva ceva, ca eu nu prea am avut timp: S-a terminat contraofensiva aia de primavara ?....ca acusi vine toamna.Aaaaa zdrelenskii nu a spus si anul?
Poate maine!! ca la meteo 😃

akord 75 spunea...

Si sa mergem pe oficial ca unii(unul sigur) o sa moara prosti.Decretul s-a transformat in Lege
"LEGE nr.85 din 22 iulie 1992
privind vânzarea de locuinţe şi spaţii cu altă destinaţie construite din fondurile statului şi din fondurile unităţilor economice sau bugetare de stat"
https://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=17421

akord 75 spunea...

Mincinosii intotdeauna trebuie sa primeasca una peste bot!....pentru ca sunt mincinosi
https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/25-de-ani-de-piata-imobiliara-libera-in-1990-un-apartament-se-putea-cumpara-cu-putin-peste-7-000-de-dolari-158458/

Si atunci cum au platit unii 140.000euro in ultimii 30 de ani??? Ia faceti diferenta scazand 30 de ani din anul 2023(de fapt 2016 pt corectitudine) Cat va da rezultatul? Se pot plati 140.000 euro timp de 30 de ani incepand cu anul 1986 ????
Oaaaai ce scarba mi-e !!

Huhu Rezea spunea...

@Akord
M este un troll care are rolul să zăpăcească... nu să informeze cititorii.
Nu este singurul.
Ipocrizia răzbate din gura unuia care până la nivel de liceu a fost educat în vechiul regim.

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Am să-ți limitez dreptul la numai 3-4 comentarii pe zi. Prea te iei în clonț cu toată lumea.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...

@Huhu Rezea

Ba chiar și Școala Militară și ceva din cariera de ofițer.😁

Nu înțelegi că eu nu zic peiorativ "varșoviști"? Pur și simplu delimitez pe cei care au fost într-o anumită perioadă istorică o parte importantă din carieră!

De ce consideri că vă jignesc cu asta? Vreți să găsim altă denumire? Ok! Propuneți una care să vă satisfacă orgoliul!

Eu însumi mă trec în categoria asta și spun de o sută de ori că nu am probleme cu trecerea pe contributivitate dar dumneata mă jignești și îi publici și minciunile ordinare ale lui akord căruia am să îi răspund DUPĂ CE ÎȘI CERE SCUZE pentru minciunile pe care le-a spus anterior! Dar nu o să o facă pentru că știe că l-am făcut praf de fiecare dată și pentru că este un om slab și fricos! 😂😂😂

Deci domnule Huhu Rezea ce doriți să spun ca să nu mă mai jigniți?
Că cea mai bună soluție e contributivitatea?
Că toate țările NATO sunt niște idioți că fac pensiile militare din ultima lună sau ultimul an?

Atunci îmi răspundeți de ce nu sunteți de acord ca trecerea la contributivitate și calculul din întreaga carieră să se facă la cerere și nu obligatoriu?

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
akord 75 spunea...

@Huhu
"Ipocrizia răzbate din gura unuia care până la nivel de liceu a fost educat în vechiul regim."
Pt deplina corectitudine:
Este absolvent de scoala of/subof M.A.I inca din anul 86-'87 cel mult
Deci destul de mult dupa liceu.In '88 era deja cadru activ cu o vechime de 1-2 ani, actualul "NATO-ist"
Si mai sunt cu duiumul ca el.Marea majoritate au devenit intre timp "oameni politici democrati" sau "oameni de afaceri de succes"
Daca facem un calcul simplu si aplicam ce sustine ca are 32 de ani in serviciu si peste 45 cumulati si a iesit la pensie in 2016 imediat dupa aplicarea L233 rezulta ....cand a terminat scoala?? pam,pam !!.... Asta-i rezultatul!
Eu am socotiti totul cu maxima indulgenta de asta a iesit anul 1986.De fapt e mai "varsovist" decat multi altii
Cum am mai spus: caz patologic.
Un troll e cu mult mai inteligent si n-are voie sa uite "de la mana pan'la gura" ca se numeste senilitate si intervine la aia cu idei putine si fixe.Si boldate...!!😁

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Nu-l întrebi pe @akord câte comentarii îi cad la moderare? Asa procedez când observ că unii sunt mai preocupați de gâlceavă de tip @hurzicar decât de ce se discută despre pensii.

akord 75 spunea...

Viorel
Pt mine a facut CFI"reclamatiuni" in stitlul lui "academic" care o sa ne scufunde pe toti in mocirla....rezultatele se vad si inca pentru toti.. 😂.Ca si ale dumitale de altfel 😁
Ce naiba de cariera militara ne tot explici? Aia de "merceolog"?...de bedesist, de hartogar la HR cu "conditii vatamatoare" "CS" si "alte conditii" cu "lucrari exceptionale" de care te-ai lipit?... O RUSINE !!! Nici Budai nu te intrece la parsivenie.
Cam asta ai lasat pe blog in urma dumitale. Cum sa fi potlogar ! ....si te mai si lauzi cu potlogariile cu care oricare altul "ar intra in pamant de rusine",vorbind despre un om normal cu cariera normala,nu cu parveniti
Huhu nu are de ce sa interzica postarea asta pentru ca e parerea mea sincera despre dumneata si in ce hal a ajuns armata.....stai linistit mai sunt si altii.Iar M.A.I-ul chiar exceleaza in domeniu.Concluzia? O viata anosta,plictisitoare asteptand sa treaca cele 8 ore "nesfarsite"
"timpul trece, leafa merge, hai sa ne gandim ce sa mai ciupim ca s'asa ne plictisim"Si de aici au aparut "lustruitul clantelor si alte cele".Cum am zis: Parsivul ala de Budai are de la cine sa ia lectii,ba poa' sa vina si Ciolacu 🤣
Blogul nu e ca sa se laude fiecare cat de tare este.....ca se cam vede. Duritatea fularului ud cu instante si procese inutile....inutile in sensul ca "reclamantii" sunt infantili dar au pretentii de "genii neintelese" De aici si rezultatele=0 (zero taiat chiar)

akord 75 spunea...

Huhu Rezea
Sa nu ma intrebe viureaua ca stiu eu.In medie cam 2-3 din 5 NU trec filtrul
Eu stiu ca daca "mi se pune pata"dispar in ceatza dar nu am pretentia ca sunt stapan pe aici.De aceea cand nu-mi apar comentarii,iau situatia asa cum e.Nu am reprosat niciodata ceva de genul acesta.Cui nu-i convine poa', sa mearga pe tik-tok.Acolo poate apare(aproape) orice tampenie

Liviu spunea...

Se cearta lumea pe aici care vor contributivitate,care sa ramana lg223/2015...oamenii politicienilor sau chiar CI-stii isi freaca mainile cand citesc aici si vad ca ne-au invrajbit generatiile intre noi!Spun unii ca daca se trece pe contributivitate se face dreptate si fiecare o sa aiba pensie in functie de categoria de personal!Total eronat!De ce pensionarii civili fac scandal atunci pt ca la acelasi loc de munca sau functie,aceeasi vechime dar iesireala pensie in ani diferiti cine iese mai tarziu la pensie are pensie mai mare?Parerea mea e una singura indiferent de lege mereu vor fi inechitati!Cine iese mai tarziu datorita maririlor de salarii anual o sa ia o pensie mai mare fata de un coleg de pe aceeasi vechime si functie iesit mai devreme!Asta imi este mie foarte clar!Parerea mea e sa ne rugam la D-zeu sa fim sanatosi,sa avem copiii sanatosi si norocosi pt ca ei sunt cei mai importanti si sa nu ne mai certam intre noi pt ca indiferent de Coalitia de Guvernare nici un partid nu vrea pensionarii indiferent ca sunt civili,speciali,militari sa traiasca prea bine!😱Tot circul acesta parerea mea a plecat doar de la magistrati care isibag in bataie de joc tot felul de venituri si fac tot felul de legi doar in favoarea lor care sfideaza bunul simt si toata Romania!La Pensiile Militare nu sunt exageratlri sau poate sunt cazuri izolate pe cand de la magistrati a plecat toata sfidarea si retardatii mintal din usr au speculat termenul PENSIE SPECIALA unde am fost bagati si noi,au manipulat romanii si acum majoritatea romanilor ne acuza si pe noi militarii ca nu meritam pensii pe lg 223/2015!Iar o alta vina o au doctorii militari care scot pe capete pe baza de spaga sgp-ii in mod special la pensie anticipata si 90% dintre ei au sub 45ani si se lauda prin carciumi si prin alte locatii ca au dat 1000-2000euro spaga au iesit la pensie cu 2500-2700 plus 1000 lei indemnizatia de veteran si acum mai lucreaza si in alta parte si maincaseaza cateva mii lei!Nu stiu daca legal se poate face comisie pt acesti pensionari pt ca sigur din ce vad eu 90% din ei sunt pensionati pe spaga nu ca au probleme de sanatate!Plus ca iar nu inteleg daca ai iesit la pensie Apt Limitat sau Inapt de ce mai ai drept sa lucrezi?Stiu un subofiter care se tot vaita ca are probleme cu coloana ca nu poate sta in picioare de durere si a iesit cu Apt Limitat a ajuns la dr de medicina muncii care i-a dat cu goloanie Inapt pe Fisa de Aptitudini,a iesit la pensie si apoi s-a angajat la o firma de paza unde lucreaza 24/72 si sta cel putin ziua doar in picioare!Cazuri sunt majoritatea de genul acesta!Aici sunt problemele cele mai mari!

akord 75 spunea...

'opaaa acu' am pile,io care n-am avut niciodata asa ceva. Si unde bre....unde ?
La safu' al mare,cel mai mare, @onorabilul si neasemuitul Huhu....spaima spaimelor, a blogurilor si impartitorul dreptatii in universul cunoscut si inca in alte "multiverse" paralele dar si perpendiculare".Adica exact ca la mine...."doare" fix pe "perpendicular" in special la Bot'seni,ca-i mai aproapi di "krîm"
@viurel.Nu te-am acuzat ca esti hot(eventual ai lasat sa se inteleaga) In schimb de primit MITA da! de trei ori da! Aia care-ti dadeau stiau ei de ce.Si tu stiai! ...ca nimic nu-i gratis pe lumea asta.Stiu ca e greu sa umpli frigiderul lunea-miercurea si vinerea ca "merceolog militar"😂. Ca doar ai primit nu ai dat 🤣 La tine erau aia vinovati pentru "dare" pentru "luare" trecem cu vederea.@M stie cel mai bine.Intreaba-l ca s-a "cocosat" platind si apoi "recuperand" prin mijloace legale,cum altfel doamne feri!!
Sa scriu cu 𝙗𝙤𝙡𝙙 sau intelegi asa simplu?
Gata ca ma interzice "pila" la publicare....De fapt Huhule acum ca ne-au prins astia ar trebui sa recunosti ca am postat numai textele pe care mi le-ai trimis pe e-mail fara sa schimb o virgula. Dar vezi ca pentru luna trecuta inca nu mi-ai virat banii in cont 😂
Facem o exceptie ca au fost zile de sarbatoare si poate ai dat liber la contabila.Dar viramentele se fac. Stii tu, la ING sau BCR la modalitatea "plata pentru un prieten"
Iti explica doamna Brenda daca ai neclaritati

Leo spunea...

La fel cum spitalele sunt făcute pt. doctori și asistente și nu pt. pacienți, - școlile sunt făcute pt. profesori și nu pt. elevi.
dovada ?
- ultimii la rezultate teste Pisa
- licee întregi fără să aibe un admis la bacalaureat
- analfbetismul funcțional al elevilor la peste 70%
Bine le-a mai zis Delia Budeanu
MARȘ LA CLASE !

Marin spunea...

Dezacord!
Daca esti aici de ce trebuie sa mai mergem pe tiktok?